Novas por contido

Para proporcionar elementos de xuízo á sociedade galega ante os vindeiros comicios, e en aras de facilitar a avaliación con obxectividade do desempeño do Goberno do PP na Xunta de Galiza, desde a CIG-Autonómica achegamos unha análise do grao de cumprimento das propostas no programa co que o Partido Popular de Núñez Feijóo concorreu ás eleccións autonómicas de 2009, en relación coas retribucións dos empregados e empregadas públicos:

O PPdeG, para mellorar as condicións de traballo dos empregados públicos comprométese a:

- "Pleno desenvolvemento da Carreira Profesional, tal e como se establece no capítulo II do Estatuto Básico do Empregado Público (EBEP), en base a traxectoria profesional dos funcionarios, a súa formación e o seu desempeño no traballo.”  INCUMPRIDO
Resultados acadados:    
Non houbo nin sequera o amago de iniciar esta vía.

-“Incrementar de forma significativa as cantidades destinadas ao Fondo de Acción Social, acadando o antes posible o 1% da masa salarial”. INCUMPRIDO
Resultados acadados:
DOG do 29/05/2009 (FAS 2008)        7.976.855 €        0,40%
DOG do 12/01/2010 (FAS 2009)        8.136.392 €        0,39%
DOG do 09/02/2011 (FAS 2010)        9. 136.392 €        0,43%
DOG do 18/05/2012 (FAS 2011)        2.000.000 €        0,10%

A Lei 1/2012, do 29 de febreiro, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público da Comunidade Autónoma de Galicia (DOG n.º 44, do 02/03/2012) supendiu no seu artigo 3 calquera pagamento en concepto de acción social agás a axuda por persoa con discapacidade, que non poderá ser superior á contía de 180 € mensuais por cada persoa.

-“Establecemento dunha cláusula de revisión salarial para frear a perda retributiva en termos reais”. INCUMPRIDO
Resultados acadados:    
Resulta relevante estudar a evolución salarial dos empregados e empregadas públicos na lexislatura de Feijoo

Ano

IPC Galiza %*

Incremento retribucións %

Perda salarial %

2009

0,90

2,00

1,10

2010

3,10

0,30

-2,80

2010 (redución media)

---

---

-5,00

2011

2,50

0,00

-2,50

2012

3,50**

0,00

-3,50

2012 (Paga Nadal)

---

---

-7,00

2012 (Suba IRPF)

---

---

-2,00

TOTAL



-22,80

*    Fonte: Instituto Galego de Estatística
** Cifra acumulada en setembro de 2012 no Estado

Incluímos os efectos da suba do IRPF para o 2012. Este imposto recae na súa maior parte sobre as rendas salariais e podemos calcular que as fai decrecer nunha media aproximada do 2% para o conxunto do persoal das administracións públicas dadas as súas retribucións.

Tramos e tipos impositivos do IRPF español trala suba de impostos do PP

Tramos da base xeral (en euros)




Antigo tipo

Novo tipo


0 - 17.707

24%

24,75%


17.707 - 33.007

28%

30%


33.007 - 53.407

37%

40%


53.407 - 120.000

43%

47%


120.000 - 175.000

44%

49%


175.000 - 300.000

45%

51%


>300.000

45%

52%


Hai que engadir que o efecto da suba do IVE desde setembro de 2012 trasladarase con toda seguridade a unha suba do IPC aínda maior da que aparece en setembro, mes no que xa provocou un incremento do 0,8 décimas.

Durante o Goberno de Feijóo os empregados e empregadas públicos perdemos case o 50% da diminución do poder adquisitivo que vimos acumulando historicamente.

Se facemos os cálculos do que gañaría un traballador ou traballadora que no 2008 tivese un soldo anual de 19.500€ no caso de ver actualizadas as súas retribucións segundo o IPC, resultarían 21.520,32€, aproximadamente unha cantidade 2.000 euros superior. Porén, os datos reais indíncannos que ese mesmo traballador gañará este ano 17.120,61 € , é dicir, 2.380 € menos do que gañaba hai 4 anos.

2008

19.500

Evolución segundo o IPC

Evolución real

2009


0,9

19.675,50

1,1

19.714,50

2010


3,1

20.285,44

0,3

19.773,64

2010

Desconto medio


20.285,44

-5

18.784,96

2011


2,5

20.792,58

0

18.784,96

2012


3,5

21.520,32

0

18.784,96

2012

Paga extra


21.520,32

-7

17.470,01

2012

Efecto IRPF


21.520,32

-2

17.120,61


- “Establecemento dun plan plurianual de recuperación das perdas históricas de poder adquisitivo por parte dos empregados públicos da Xunta de Galicia. INCUMPRIDO
Resultados acadados:
Non se cumpriu. De feito, como acabamos de ver, profundizouse máis rápido que nunca no deterioro histórico do poder adquisitivo do persoal da Xunta de Galicia.    

- “Establecemento dun Acordo Retributivo e de Condicións de Traballo Xeral para todo aquel persoal adscrito a funcións ou servizos de emerxencia e/ou especiais”. INCUMPRIDO
Resultados acadados:    
Non só non se estableceu ningún Acordo retributivo e de Condicións de Traballo para o persoal adscrito a funcións ou servizos de emerxencia e/ou especiais senón que, mediante a Lei 1/2012, do 29 de febreiro, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público da Comunidade Autónoma de Galicia (DOG n.º 44, do 02/03/2012) procedeuse a modificar unilateralmente as condicións de traballo do persoal a quendas, de tal xeito que neste momento non se aplica ningunha compensación ao persoal que realiza quendas en domingos e festivos. Incrementaron as xornadas efectivas de traballo, diminuíndo os salarios. Os efectos sobre a saúde dos traballadores e a calidade do servizo coñeceranse co tempo, pero en ningún caso serán bós.

- “Organizaremos un sistema eficaz e obxectivo de Promoción Interna”. INCUMPRIDO
Resultados acadados: Ningún

- “Creación do Salario Diferido mediante o financiamento de achegas a plans de pensións de emprego ou similar”. INCUMPRIDO
Resultados acadados:    
Vaia por diante o noso rexeitamento aos plans de pensións, instrumento concibido para atacar ao sistema público. Aínda así, non houbo ningún intento para iniciar esta vía.

- “Efectivo establecemento e desenvolvemento dunha Avaliación do Desempeño, con efectos reais na carreira profesional e percepción de retribucións complementarias que, substituíndo ao actual sistema de produtividade, redunde nun incremento da motivación de todos os empregados públicos para a prestación de servizos de calidade.” INCUMPRIDO
Resultados acadados:  Ningún

Os efectos combinados da Lei 1/2012, do 29 de febreiro, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público da Comunidade Autónoma de Galicia (DOG n.º 44, do 02/03/2012) e do Real Decreto-lei 20/2012, do 13 de xullo, de medidas para garantir a estabilidade orzamentaria e de fomento da competitividade veñen a supor o maior atentado nunca realizado contra os dereitos laborais do persoal das Administracións Públicas:

  • Perda de ata o 19, 22 ou 33% das retribucións íntegras dun mes no caso de baixa laboral (dependendo de se se trata da primeira, segunda ou sucesivas baixas)
  • Supresión do Fondo de Acción Social (reducíndoo á axuda por discapacidade)
  • Redución combinada dos días de asuntos propios de 9 a 3 días
  • Desaparición dos días de vacacións e asuntos propios vinculados á antigüidade.
  • Ampliación da xornada laboral efectiva ao desaparecer as compensacións por domingos e festivos.
  • Redución do salario do persoal contratado para os fins de semana.
  • Posibilidade de redución nun terzo da xornada e salario para o persoal interino (sen substitución)
  • Supresión do dereito ao comedor nos centros con ese servizo
  • Diminución drástica dos dereitos sindicais e de representación dos empregados e empregadas públicas


Resumindo: O PP non só non cumpriu ningunha das promesas electorais relativas ás retribucións dos empregados e empregadas públicos que anunciou no programa co que se presentou ás eleccións do 2009, senón que desenvolveu o maior ataque coñecido contra as nosas condicións laborais, retribucións e os nosos dereitos sindicais desde 1978.

Podemos afirmar que o PP utilizou e alentou todos os prexuízos sociais contra os empregados públicos e se valeu deles para desenvolver políticas profundamente antisociais tratando, inutilmente, de protexer os seus intereses electorais. Tamén podemos afirmar que o PP alumeou os piores gobernos e as piores políticas que se teñan desenvolvido nunca contra o persoal empregado nas Administracións Públicas. Podemos, xa que logo, declaralo inimigo dos empregados e empregadas públicos e das súas familias.

Outras novas recentes

Mércores, 24 Abril 2024

Concurso de corpos xerais: novo listado de prazas para revisar (23/04/24)

A Dirección Xeral de Función Pública enviounos un novo listado de prazas para o concurso de traslados de corpos xerais. Non indican prazo, pero podemos alegar. Se é do teu interese, podes descargar o listado: ligazón. Se sabes de prazas que están mal ou non aparecen, podes contactar coa CIG. O xoves 25 de abril estamos convocados a unha Mesa Xeral, e teremos unha xuntanza...
Luns, 29 Abril 2024

A xestión de persoal do Consorcio: desatención e desleixo

A CIG denunciou diante da autoridade laboral ao Consorcio por non atender ás necesidades do seu persoal para corrixir a situación de risco laboral. Os riscos psicosociais que sofre o cadro de persoal do Consorcio tanto nos servizos centrais coma nos periféricos son moi elevados. Dos items analizados, dous deles están intimamente relacionados coa falta de resposta e...
Mércores, 24 Abril 2024

Prazas para elección de destino de auxiliares-C2 e administrativos-C1 (24/04/24)

A Dirección Xeral de Función Pública achegounos a relación de prazas que teñen previsto ofertar ás persoas que superaron os procesos selectivos de C1-corpo administrativo, e C2-corpo auxiliar: descargar. Xunto coa relación de prazas, vai unha explicación da situación das mesmas. O primeiro que salta á vista é o escaso número de prazas ofertadas.