Para proporcionar elementos de xuízo á sociedade galega ante os vindeiros comicios, e en aras de facilitar a avaliación con obxectividade do desempeño do Goberno do PP na Xunta de Galiza, desde a CIG-Autonómica achegamos unha análise do grao de cumprimento das propostas no programa co que o Partido Popular de Núñez Feijóo concorreu ás eleccións autonómicas de 2009, en relación coas retribucións dos empregados e empregadas públicos:
“O PPdeG, para mellorar as condicións de traballo dos empregados públicos comprométese a:
- "Pleno desenvolvemento da Carreira Profesional, tal e como se establece no capítulo II do Estatuto Básico do Empregado Público (EBEP), en base a traxectoria profesional dos funcionarios, a súa formación e o seu desempeño no traballo.” INCUMPRIDO
Resultados acadados:
Non houbo nin sequera o amago de iniciar esta vía.
-“Incrementar de forma significativa as cantidades destinadas ao Fondo de Acción Social, acadando o antes posible o 1% da masa salarial”. INCUMPRIDO
Resultados acadados:
DOG do 29/05/2009 (FAS 2008) 7.976.855 € 0,40%
DOG do 12/01/2010 (FAS 2009) 8.136.392 € 0,39%
DOG do 09/02/2011 (FAS 2010) 9. 136.392 € 0,43%
DOG do 18/05/2012 (FAS 2011) 2.000.000 € 0,10%
A Lei 1/2012, do 29 de febreiro, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público da Comunidade Autónoma de Galicia (DOG n.º 44, do 02/03/2012) supendiu no seu artigo 3 calquera pagamento en concepto de acción social agás a axuda por persoa con discapacidade, que non poderá ser superior á contía de 180 € mensuais por cada persoa.
-“Establecemento dunha cláusula de revisión salarial para frear a perda retributiva en termos reais”. INCUMPRIDO
Resultados acadados:
Resulta relevante estudar a evolución salarial dos empregados e empregadas públicos na lexislatura de Feijoo
-
Ano
IPC Galiza %*
Incremento retribucións %
Perda salarial %
2009
0,90
2,00
1,10
2010
3,10
0,30
-2,80
2010 (redución media)
---
---
-5,00
2011
2,50
0,00
-2,50
2012
3,50**
0,00
-3,50
2012 (Paga Nadal)
---
---
-7,00
2012 (Suba IRPF)
---
---
-2,00
TOTAL
-22,80
* Fonte: Instituto Galego de Estatística
** Cifra acumulada en setembro de 2012 no Estado
Incluímos os efectos da suba do IRPF para o 2012. Este imposto recae na súa maior parte sobre as rendas salariais e podemos calcular que as fai decrecer nunha media aproximada do 2% para o conxunto do persoal das administracións públicas dadas as súas retribucións.
Tramos e tipos impositivos do IRPF español trala suba de impostos do PP
-
Tramos da base xeral (en euros)
Antigo tipo
Novo tipo
0 - 17.707
24%
24,75%
17.707 - 33.007
28%
30%
33.007 - 53.407
37%
40%
53.407 - 120.000
43%
47%
120.000 - 175.000
44%
49%
175.000 - 300.000
45%
51%
>300.000
45%
52%
Hai que engadir que o efecto da suba do IVE desde setembro de 2012 trasladarase con toda seguridade a unha suba do IPC aínda maior da que aparece en setembro, mes no que xa provocou un incremento do 0,8 décimas.
Durante o Goberno de Feijóo os empregados e empregadas públicos perdemos case o 50% da diminución do poder adquisitivo que vimos acumulando historicamente.
Se facemos os cálculos do que gañaría un traballador ou traballadora que no 2008 tivese un soldo anual de 19.500€ no caso de ver actualizadas as súas retribucións segundo o IPC, resultarían 21.520,32€, aproximadamente unha cantidade 2.000 euros superior. Porén, os datos reais indíncannos que ese mesmo traballador gañará este ano 17.120,61 € , é dicir, 2.380 € menos do que gañaba hai 4 anos.
-
2008
19.500
Evolución segundo o IPC
Evolución real
2009
0,9
19.675,50
1,1
19.714,50
2010
3,1
20.285,44
0,3
19.773,64
2010
Desconto medio
20.285,44
-5
18.784,96
2011
2,5
20.792,58
0
18.784,96
2012
3,5
21.520,32
0
18.784,96
2012
Paga extra
21.520,32
-7
17.470,01
2012
Efecto IRPF
21.520,32
-2
17.120,61
- “Establecemento dun plan plurianual de recuperación das perdas históricas de poder adquisitivo por parte dos empregados públicos da Xunta de Galicia”. INCUMPRIDO
Resultados acadados:
Non se cumpriu. De feito, como acabamos de ver, profundizouse máis rápido que nunca no deterioro histórico do poder adquisitivo do persoal da Xunta de Galicia.
- “Establecemento dun Acordo Retributivo e de Condicións de Traballo Xeral para todo aquel persoal adscrito a funcións ou servizos de emerxencia e/ou especiais”. INCUMPRIDO
Resultados acadados:
Non só non se estableceu ningún Acordo retributivo e de Condicións de Traballo para o persoal adscrito a funcións ou servizos de emerxencia e/ou especiais senón que, mediante a Lei 1/2012, do 29 de febreiro, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público da Comunidade Autónoma de Galicia (DOG n.º 44, do 02/03/2012) procedeuse a modificar unilateralmente as condicións de traballo do persoal a quendas, de tal xeito que neste momento non se aplica ningunha compensación ao persoal que realiza quendas en domingos e festivos. Incrementaron as xornadas efectivas de traballo, diminuíndo os salarios. Os efectos sobre a saúde dos traballadores e a calidade do servizo coñeceranse co tempo, pero en ningún caso serán bós.
- “Organizaremos un sistema eficaz e obxectivo de Promoción Interna”. INCUMPRIDO
Resultados acadados: Ningún
- “Creación do Salario Diferido mediante o financiamento de achegas a plans de pensións de emprego ou similar”. INCUMPRIDO
Resultados acadados:
Vaia por diante o noso rexeitamento aos plans de pensións, instrumento concibido para atacar ao sistema público. Aínda así, non houbo ningún intento para iniciar esta vía.
- “Efectivo establecemento e desenvolvemento dunha Avaliación do Desempeño, con efectos reais na carreira profesional e percepción de retribucións complementarias que, substituíndo ao actual sistema de produtividade, redunde nun incremento da motivación de todos os empregados públicos para a prestación de servizos de calidade.” INCUMPRIDO
Resultados acadados: Ningún
Os efectos combinados da Lei 1/2012, do 29 de febreiro, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público da Comunidade Autónoma de Galicia (DOG n.º 44, do 02/03/2012) e do Real Decreto-lei 20/2012, do 13 de xullo, de medidas para garantir a estabilidade orzamentaria e de fomento da competitividade veñen a supor o maior atentado nunca realizado contra os dereitos laborais do persoal das Administracións Públicas:
- Perda de ata o 19, 22 ou 33% das retribucións íntegras dun mes no caso de baixa laboral (dependendo de se se trata da primeira, segunda ou sucesivas baixas)
- Supresión do Fondo de Acción Social (reducíndoo á axuda por discapacidade)
- Redución combinada dos días de asuntos propios de 9 a 3 días
- Desaparición dos días de vacacións e asuntos propios vinculados á antigüidade.
- Ampliación da xornada laboral efectiva ao desaparecer as compensacións por domingos e festivos.
- Redución do salario do persoal contratado para os fins de semana.
- Posibilidade de redución nun terzo da xornada e salario para o persoal interino (sen substitución)
- Supresión do dereito ao comedor nos centros con ese servizo
- Diminución drástica dos dereitos sindicais e de representación dos empregados e empregadas públicas
Resumindo: O PP non só non cumpriu ningunha das promesas electorais relativas ás retribucións dos empregados e empregadas públicos que anunciou no programa co que se presentou ás eleccións do 2009, senón que desenvolveu o maior ataque coñecido contra as nosas condicións laborais, retribucións e os nosos dereitos sindicais desde 1978.
Podemos afirmar que o PP utilizou e alentou todos os prexuízos sociais contra os empregados públicos e se valeu deles para desenvolver políticas profundamente antisociais tratando, inutilmente, de protexer os seus intereses electorais. Tamén podemos afirmar que o PP alumeou os piores gobernos e as piores políticas que se teñan desenvolvido nunca contra o persoal empregado nas Administracións Públicas. Podemos, xa que logo, declaralo inimigo dos empregados e empregadas públicos e das súas familias.