Novas por contido

O dereito á flexibilización da xornada laboral é unha vella demanda da nosa central sindical que ten como primeira materialización, despois de moito atraso, a Orde achegada pola Dirección Xeral de Avaliación e Reforma Administrativa a comezos do mes de maio.

Porén nesta Orde, a Xunta de Galiza volve a administrar os nosos dereitos ao máis puro estilo discrecional. Mentres na Administración Xeral do Estado (AXE) a flexibilización particular exércese de xeito automático e cun control mensual, aquí comprende unha autorización previa e cun control semanal. Por se fora pouco, establécese unha xornada de especial dedicación (40 horas) e un horario especial (xornada partida) de xeito nada transparente, sen definir nesta orde a que postos se van referir, nin destacar a súa regulación vía RPT, con relación, entre outras, as súas peculiaridades retributivas.

Dentro da Administración moderna que pretende implantar Feijóo non cabe a participación da representación dos traballadores e traballadoras. Por non recoller, non recolle nin o dereito que recoñece a lei que crea a flexibilización por motivos familiares a ser ouvida a representación sindical, senón que o reduce a unha simple comunicación. Desde a CIG insistimos en participar en todos aquelas cuestións referentes á xornada laboral e horarios tal e como recoñece o EBEP.

Este texto é unha oportunidade de sentarnos a negociar e tratar de mellorar o dereito das traballadoras e traballadores públicos á conciliación da vida laboral, familiar e persoal. Porén, a negociación ten que partir de que o obxectivo é facilitar o exercicio deste dereito e que, mentres o traballo se faga, as decisións sobre o exercicio dos dereitos dos traballadores deben depender dos propios traballadores.

Principais alegacións da CIG-Autonómica á Orde de xornada laboral, flexibilización e teletraballo:

  • Aplicación ao persoal non docente dos centros educativos.

  • A compatibilidade ou non da flexibilidade co teletraballo debería valorarse en cada caso concreto e non limitarse con carácter xeral.

  • O límite máximo permitido para completar a xornada deberá ser, en calquera caso, superior ás 18:30 sempre que o centro ou edificio administrativo permaneza aberto. As 18:30h debera ser un obxectivo de mínimos. Isto resulta máis grave na flexibilización por motivos familares xa que a lei de igualdade recoñece o dereito ao horario máis amplo posible. Para facer real o dereito á esta flexibilización, o responsable de cada centro ou edificio administrativo será encargado de facilitar os medios para dispoñer o acceso e saída, dentro do horario de referencia mínimo establecido.

  • Unha flexibilización por interese particular con autorización previa só estaría xustificada cando implique partir a xornada ou ter un horario de presenza obrigada diferente ao habitual. Para a maioría dos casos, onde non se parta a xornada e o horario de presenza obrigada é suficientemente amplo, a flexibilización por interese particular debe ser automática, perdendo xa que logo o sentido a “compensación diaria”. Propoñemos que calquera tipo de flexibilización horaria, o cómputo de horas teña que ser cumprido en termos mensuais, tal e como opera na AXE, que por outra parte, resulta de máis fácil control para a Administración.

  • Solicitamos que todas as autorizacións de flexibilidade e o teletraballo que precisen informe sexa tamén ouvida a representación sindical en función do dereito recoñecido no artigo 40 do EBEP.

  • Calquera réxime de horario ou xornada de traballo distinto do xeral deberá estar contemplado necesariamente nas características do posto recollidas na correspondente Relación de Postos de Traballo e a súa imposición deberá ser negociada coa representación sindical das empregadas e empregados públicos. Por exemplo: fala esta orde de que os postos “de apoio, técnicos ou administrativos” cando resulte máis axeitado para o desenvolvemento das funcións asignadas en horario de 9.00 a 14.00 e de 16.00 a 18.30 horas.  Hai que ter en conta que son potencialmente a maior parte do persoal e estes criterios nin quedan definidos aquí nin se deriva á rpt, senón que quedaría a criterio discrecional da unidade. Tamén falta un desenvolvemento específico desta orde para o caso daqueles traballadores con horarios especiais distintos que non teñen un traballo de oficina.

  • Igualar a duración da pausa regulamentaria do persoal funcionario coa establecida para o persoal laboral da Xunta de Galiza no V convenio colectivo (30 min) e para o persoal da Administración Xeral do Estado (30 min) na Resolución do 28 de decembro de 2012 (BOE 29/12/2012)

  • Destacar que o control horario será tamén efectivo será aplicable a todos os empregados públicos, incluíndo as persoas titulares de subdirección xeral, xefaturas de servizo e xefaturas territoriais e todos aqueles suxeitos a dispoñibilidade horaria ou que realicen horas extras.

  • Introdución das novas tecnoloxías na tramitación dos procedementos e redución dos prazos. Validez das comunicacións electrónicas na comunicación e xustfiicación de ausencias.

  • Na xustificación de ausencias, non considerar como tales aquelas que se poidan compensar mensualmente.

Outras novas recentes

Martes, 08 Xullo 2025

Modificación da RPT da Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes (para 11/07/25)

A Secretaría Xeral Técnica da Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes, convocounos a unha xuntanza que será o venres 11 de xullo, pola proposta de modificación da súa Relación de Postos de Traballo.  Se é do teu interese, podes descargar a documentación, e se queres achegarnos algo, podes contactar coa CIG.
Martes, 15 Xullo 2025

Avaliación do desempeño e carreira profesional ORDINARIA: a despachar nuns días tras 10 anos de retraso e moitas incertezas?

Fai pouco máis dunha semana que a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) enviou un documento de 40 páxinas co anteproxecto que regulará a avaliación do desempeño e a carreira profesional ordinaria (non confundir coa convocatoria da carreira extraordinaria para os graos I, II e III). O contido desta avaliación do desempeño afecta moitísimo ao...
Xoves, 10 Xullo 2025

Creación da Axencia Intecmar (09/07/25)

O día 9 de xullo tivemos a primeira reunión (segundo a Consellería) informativa sobre a creación da Axencia INTECMAR e a disolución do Instituto. Isto segundo a Consellaría, pero o comité de empresa de INTECMAR xa negociou o borrador que presentan. Aínda que a directora e a vicesecretaria xeral din que non se negociou nada, o presidente do comité de empresa comenta na súa...