Novas por contido

Nunha primeira reunión coa Administración, comentáronos os cambios aceptados directamente respecto ao texto inicial da Orde de xornada laboral, flexibilización e teletraballo. Tamén nos puxeron enriba da mesa os aspectos que aínda están abertos e que se pecharán a vindeira semana. Porén, parece ser que a Administración ten interese en sacar este proxecto canto antes pasando por riba de aspectos trascendentais como a flexibilización automática ou a participación sindical. A publicación prevista sería a finais de xuño. Descarga novo borrador.

Os cambios máis destacables serían:

 

  • Aceptan facer a flexibilidade compatible co teletraballo. Porén, mantense a incompatibilidade da compensación diaria coa flexibilización. É dicir, esíxese puntualidade absoluta no horario de presenza obrigada que finalmente se defina (actualmente sería de 9 a 14)

  • Engaden o de contemplar especificamente que calquera réxime de horario ou xornada de traballo distinto do xeral ten que aparecer nas RPTs. Isto ofrece maiores garantías para as traballadoras e traballadores que saben ao que aterse nun posto en concreto e evita cambios discrecionais de horarios. Agora ben, non aceptan o de recoñecer nesta orde que estes horarios diferentes deberán ter retribucións diferentes; mantense en “poderá”. Nin tampouco queren quitar á referencia a un horario especial (xornada partida) para postos de apoio, técnicos ou administrativos, que na práctica son a totalidade.

  • Mateñen os 30 minutos para compensar diariamente se ben recollen no texto a existencia de 10 minutos de cortesía/día para compensar atrasos técnicos na fichaxe de entrada e saída; en todo caso estes 10 minutos contarán como tempo efectivo do traballo. De haber calquera problema técnico grave incapaz de salvarse con eses 10 minutos de cortesía a traballadora ou traballador deberán poñerse en contacto co CAU.

  • Recoñecen un período máximo de 30 minutos de pausa polos 20 da orde inicial; lóxico tendo en conta a regulamentación da Administración Xeral do Estado ou no V Convenio Colectivo do persoal laboral da Xunta de Galiza.

  • Na xustificación de ausencias admiten os medios electrónicos. A posibilidade de reducir haberes está redactada tal e como aparece na orde de nóminas de cada ano; engaden textualmente como excepción dos descontos aquel tempo que poida ser compensansable.

  • Teletraballo: elimínase a esixencia da antigüidade dos 2 anos no postoa acutal sempre e cando se acredite experiencia en posto similar durante 2 anos; tocanse varios aspectos relacionados cos seguridade na conexión, coñecementos telemáticos, formación, protección de datos ou a seguridade e saúde laboral...


Cuestións abertas para unha segunda reunión:

  • Ampliación do horario máximo máis aló das 18:30h. Veno factible naqueles grandes centros ou edificios administrativos que non conleve aumentar a hora de peche do centro/edificio; hora final por definir. Para os centros pequenos (non docentes) garanten a flexibilización se ben pensan solventalo con que sexan os propios traballadores os encargados de abrir/pechar o centro (como xa é habitual en moitos destes centros).

  • Horario de verán: están pendentes de detallala súa configuración, non só a súa existencia, nesta orde; senon a detallaran volvería saír este ano vía instrución interna. En calquera caso, vía orde ou instrución, o horario de verán seguiría operando exactamente como o de ata agora.

  • Algunha cuestión de denegacións/concesións e máis dos prazos de concesión... que irá en función do modelo de flexibilización por razóns particulares que finalmente decidan.


Desde a CIG poñemos o acento en que ese modelo de flexibilización por razóns particulares ten que ser automático tal e como xa existe noutras Administracións e gustaríanos que a compensación fose o máis ampla posible. Deste xeito se evitaría a excesiva burocratización e discrecionalidade deste dereito. A Administración preocúpalle as distorsións que se poidan crear nos servizos, que non rompendo a xornada queda garantido xogando co horario de presenza obrigada ou o período de compensación. Outra cuestión sería unha flexibilización máis ampla, con horarios de presenza diferenciados, que puidera alterar os servizos e precisara de autorización previa.

Tamén facemos fincapé en participar plenamente no proceso de teletraballo; canto menos pedíndosenos informe de cada solicitude e comunicándonos o resultado final.

Un aspecto moi importante é o ámbito de aplicación xa que deixan fóra desta orde ao persoal non docente dos centros de Educación. A Administración defende que estes centros teñen un “réxime propio”; asegura que está moi falado coa propia consellaría e máis cos traballadores. Por suposto, quedaría fóra o persoal con horarios especiais e por suposto persoal que traballa a quendas (estes dous últimos vai ser inevitable pola súa configuración de réxime de traballo). O que si destacan é que a flexibilización vai ser factible independentemente do tamaño do centro.

A Administración preocúpalle en sacar esta orde co apoio das organizacións sindicais, porén este apoio ten que ser participativo na súa configuración e posterior desenvolvemento. Non podemos dar o visto bo a unha orde que fala de flexibilización e teletraballo sen garantías suficientes de que estes dereitos non se convirtan nalgo irreal e excluínte que poidan depender de criterios discrecionais alleos ás necesidades do servizo.

Outras novas recentes

Martes, 13 Mai 2025

Situación do Teletraballo na nosa Administración: que está a suceder?

O teletraballo é unha modalidade de prestación de servizos que compre manter na nosa Administración, resultado da negociación colectiva na que se acadou o Acordo coa CIG en decembro de 2020. O obxectivo foi substituír ao “teletraballo da Covid” e que tivera a maior vocación de permanencia posible e, deste xeito quedou regulado na Orde do 14 decembro de 2020 pola que se...
Mércores, 07 Mai 2025

Concurso de traslados de defensa contra incendios forestais: modificación do prazo de presentación de solicitudes e méritos

No DOG do 07/05/2025 publican a RESOLUCIÓN do 5 de maio de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se modifica a Resolución do 28 de xaneiro de 2025 pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento de xustificación da posesión de méritos e requisitos do...
Martes, 06 Mai 2025

RPT´s: modificación de varios postos da RPT de Administración xeral e especial, Presidencia e Sanidade-SERGAS

Para a Comisión de Persoal do día 08/05/2025 Función Pública pretende facer unha modificación de varios postos da RPT da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza consistente en incardinar postos existentes conforme ás escalas e especialidades dos corpos de persoal funcionario da Administración xeral e de Administración especial. Tratase dunha modificación de...