Novas por contido

Para todos e todas que temos familiares, amigos, etc que traballan na empresa privada, a Confederación Intersindical Galega ven de publicar unha guía sobre como pode afectar a declaración do estado de alarma e a actuación dos empresarios/as (especialmente no referido á ERTE`s) nas relacións laborais:

Aquí podes atopala:

COVID19: Todo o que tes que saber sobre como o coronavirus afecta ás relacións laborais: resposta urxente ás preguntas máis frecuentes

A CIG-Autonómica denunciou perante Inspección de Traballo e Sanidade a falla de material de protección nos centros de maiores da consellería de Política Social, incluído Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar. A día de hoxe en moitos deles aínda non se tomaron as medidas de prevención necesarias nin se dotou de Equipos de Protección Individual (EPI) adecuado ao persoal e ademais non se tomaron medidas organizativas necesarias na xestión do persoal.

O esforzo que están facendo as compañeiras e compañeiros que traballan nos centros de Política Social, e especialmente nas residencias de maiores, por atender ás persoas maiores que viven alí, é máis que meritorio. Non temos dúbida en que as persoas maiores están no centro e son un grupo de risco perante a infección do COVID 19, e tamén somos conscientes de que as persoas traballadoras destes centros somos potenciais vectores de infección. Para a CIG é perverso que a Xunta non lles proporcione o material necesario (incluso o traen dende a casa) xa que temos claro que o coidado e as precaucións que se teñen que adoptar deben ser as máximas posibles, as mesmas que emprega o persoal sanitario.

A falta de medios materiais e persoais, de EPI´s e de protocolos específicos é o principal problema ao que se enfrontan estas traballadoras e traballadores á hora de atender ás persoas maiores. Para colmo, a consellería informa aos centros de que “só se actuaría con EPIS completos no caso de positivos no centro”, incumprindo así o deber legal de prevención do risco que teñen que ter cara o seu persoal e persoas usuarias. É dicir, só poñen medios unha vez que a infección estea dentro. Se é así co período de incubación e latencia que ten a enfermidade poden estar infectadas todas as persoas usuarias cando saia a luz o primeiro caso.

Advertencia importante: Prevalecen as instrucións da autoridade sanitaria sobre calquera instrución laboral.

INSTRUCIÓNS DAS CONSELLARÍAS OU CENTROS DIRECTIVOS

Cada consellaría ou centro directivo poderá ditar as instrucións oportunas de desenvolvemento do Acordo COVID-19 ou adaptalo aos colectivos afectados, que se publicarán no web  www.xunta.gal e difundiranse mediante o correo electrónico corporativo.

Exclusións: persoal sanitario, persoal dos centros de servizos sociais, o persoal de xustiza e persoal de seguridade, protección civil e emerxencias.

A CIG-Autonómica denuncia que, a día de hoxe, a Xunta de Galiza “non protexeu ao persoal das residencias; non formou, nin informou de medidas de protección perante o COVID-19, para evitar o risco de contaxio tanto do persoal traballador a persoas usuarias como ao contrario; non dotou dos EPIs necesarios e suficientes ao persoal; non tomou as medidas organizativas para evitar a coincidencia de persoas traballadoras nun mesmo espazo -como o traslado do comezo de quendas uns minutos ou facer coincidir as mesmas persoas nas mesmas quendas e espazos de traballo, por exemplo-, e tampouco ten previsto, nin informado ao persoal, de que facer ao aparecer contaxios nestes centros de traballo tan sensibles”.

Esta situación é similar en todos os centros de maiores, de menores e de persoas discapacitadas dependentes tanto de Política Social como do Consorcio que permanecen abertos ao ser considerados servizos esenciais. Entre estes, os centros de maiores de Oleiros; o Torrente Ballester; o de Carballo; o de Ferrol; o Porta do Camiño en Compostela; o Volta do Castro, tamén en Compostela; o da Pobra do Caramiñal e o do Consorcio. E de menores: o San Xosé de Calasanz e o de Atención de Menores de Ferrol.

Teñen esta consideración os seguintes colectivos:

  • Embarazadas.
  • Persoal maior de 60 anos.
  • Persoal que desenvolva a súa actividade laboral en atención directa ao público e que, por motivos de saúde (trastornos inmunitarios, patoloxías crónicas previas...), estado biolóxico coñecido, poida ser especialmente sensible á exposición ou risco de infección.
  • Persoal con patoloxías concorrentes ou enfermidades crónicas. Neste grupo están as persoas diagnosticadas de: hipertensión arterial, diabetes, enfermidades cardiovasculares, enfermidades pulmonares crónicas, cancro, e inmunodeficiencias.
  • Persoal con fillo/a/s menor/es de idade ou con persoas dependentes a cargo.
  • Persoal que se determine en atención ás súas circunstancias persoais.

Fontes:

O Gabinete do conselleiro do Medio Rural informounos o mércores 18 de marzo de que o Servizo de incendios da Xunta de Galiza vaise mobilizar para formar parte do sistema de emerxencias de Galicia para loitar contra o COVID-19. Esta información foi corroborada en rolda de prensa polo Presidente da Xunta. 

Asemade, confirman que activarán esta función de apoio cando teñan todas as  garantías para protexer a saúde dos profesionais do servizo. A este persoal facilitaránselle as instrucións e os Equipos de Protección Individual (EPI) precisos.

Na CIG  hai tempo que vimos insistindo en que o SPIF ten a consideración de servizo de emerxencias, adicado principalmente á prevención e extinción de incendios pero que pode realizar outro tipo de tarefas de apoio no ámbito da multiemerxencia. Por iso, o pasado sábado día 14 dende a CIG solicitamos esta activación a través do PLATERGA.

Iremos informando de calquera novidade que vaia xurdindo, estaremos atentos á implantación de todas estas cuestións e por suposto da seguridade do persoal do servizo de incendios.

Para calquera dúbida ou cuestión que consideres non dubides en contactar cos/as delegados/as da CIG.

Achegamos unha relación de diferentes instrucións e protocolos de actuación ante o COVID-19, xerados por diferentes departamentos da Xunta de Galiza. Inclúe instrucións xenéricas, e outras que van destinada ao persoal da Adminsitración, e tamén por consellerías.

Instrucións xerais

Política Social

Medio Ambiente, Territorio e vivenda

  • Protocolo nos centros dependentes da Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda.
  • Anexo I. Relación de teléfones e correos electrónicos para a atención aos administrados. Descargar
  • Anexo II. Medidas preventivas a aplicar ao persoal que desempeña funcións de carácter esencial en edificios e instalacións administrativas. Descargar.
  • Anexo III. Protocolo de limpeza de vehículos compartidos polo persoal nos distritos medioambientais e centros de recuperación de fauna. Descargar.
  • Anexo IV. Protocolo de actuación de inspectores ambientais. Descargar.
  • Establecemento das funcións de carácter esencial do persoal de Gardería Forestal e Ambiental e persoal destinados nos Centros de Recuperación de Fauna e Centros Ictioxénicos.. Descargar.

Infraestruturas e mobilidade

Educación

Medio Rural

Cara última hora do domingo 15 de marzo sairá publicada no DOG [xa publicado, ver ao final desta nova] unha resolución coas instrucións ao respecto, pero xa podemos avanzar parte do seu contido despois de manter contacto permanente con Función Pública:

RESUMO DAS MEDIDAS

1. Todas as persoas empregadas públicas que poidan teletraballar quedaranse na súa casa teletraballando.

2. Resto do personal que non poida teletraballar: quedarase na súa casa, SALVO que realice funcións esenciais.

As funcións esenciais son as seguintes:

  • Funcións desempeñadas polo persoal directivo.
  • Seguridade.
  • Mantemento de edificios.
  • Comunicación e outros servizos relacionados coas tecnoloxías da información.
  • Pagamento a proveedores.
  • Habilitacións.
  • Garderías forestal e ambiental, centros de recuperación da fauna e razas autóctonas.
  • As propias do servizo de gardacostas de Galiza.
  • Servizos de alertas sanitiarias en todas as súas modalidades.
  • Servizos de inspección de saúde pública.
  • Servizos de prevención e extinción de incendios de Galiza
  • Así como todas aquelas que determinen os órganos directivos por considerarse necesarias para garantír a continuidade das funcións básicas.

3. Se teñen que facerse presencialmente, estableceranse quendas e minimizaranse os riscos de contaxio laboral.

4. Todas as persoas empregadas públicas deberán estar localizables e deberán reincorporarse aos seus postos de traballo se se lles require.

5. Nos centros educativos de todos os niveis de ensino non universitario de mas de seis unidades permanecerá en réxime de quendas unha persoa do equipo directivo do centro das 10:00 ás 13:00 horas (non deberá acudir o persoal non docente).

6. Duración das medidas: mentres dure a situación extraordinaria.

Ademais recordamos: as anteriores instrucións dictadas por outros órganos que contradigan a esta quedan anuladas.

As persoas sensibles por razon de saúde ou embarazo ou fillos menores ou maiores dependentes a cargo, informarán á dirección da situación e quedarán na casa.

Queda excluído do presente acordo o persoal sanitario, o persoal dos centros de servizos sociais, o persoal de xustiza e o persoal de seguridade, protección civil e emerxencias, sen prexuízo das instrucións ou protocolos que nos devanditos eidos se poidan aprobar.

Se nos necesitas, estamos á túa disposición por internet: contactar coa CIG.

Editamos a información: xa se pode consultar no DOG a información anterior, e engadimos algunha máis.

  • Resolución pola que se dá publicidade ao acordo do Centro de Coordinación Operativa (Cecop), mediante o que se adoptan medidas preventivas en lugares de traballo do sector público autonómico como consecuencia da evolución epidemiolóxica do coronavirus COVID-19. Ir á Resolución do DOG do 15/03/20.
  • Resolución pola que se dá publicidade ao Acordo do Centro de Coordinación Operativa da situación de emerxencia sanitaria no territorio da Comunidade Autónoma de Galicia, declarada polo Acordo do Consello da Xunta de Galicia do día 13 de marzo de 2020, como consecuencia da evolución da epidemia do coronavirus COVID-19. Ir á Resolución do DOG do 15/03/2020.
  • Medio Rural: Instrucións, protocolos e medios de contacto da Consellería durante a emerxencia sanitaria. Ir ás instrucións.
  • Política Social e Sanidade: Protocolo para os centros de servizos sociais. Ir ao protocolo

Despois de que a CIG lévase días reclamando aos responsábeis políticos da Administración Autonómica a convocatoria urxente dos comités de prevención de riscos laborais para tomar medidas e que nos preparásemos para o risco que supón a infección de COVID19, por fin a Xunta esperta e comeza a tomar conciencia da magnitude do problema.

O xoves 12 acudimos á xuntanza convocada polo director xeral de Función Pública. Subliñando o valor da información e fuxindo do alarmismo desmesurado, a CIG acolle as medidas propostas polos responsábeis da Administración, e que publicadas no DOG BIS do xoves12:

Outras novas recentes

Xoves, 31 Xullo 2025

RPT de Atriga, Facenda, C.Presidencia. RPT con cambios en admon. especial (para 01/08/25)

A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) convocounos a unhas xuntanzas que serán o día 1 de agosto, coa seguinte Orde do día: RPT DA CONSELLERÍA DE PRESIDENCIA, XUSTIZA E DEPORTES Trátase dunha proposta de certa amplitude que foi tratada nunha xuntanza previa o día 11 de xullo. E agora, no mesmo día pretenden "negociar" en Mesa Sectorial de...
Xoves, 31 Xullo 2025

Privatización do servizo de vixilancia de explotación de estradas

O pasado 10 de xuño, a Axencia Galega de Infraestruturas (AXI) publicou na páxina de Contratos Públicos de Galiza a documentación relativa á contratación da conservación ordinaria e vialidade invernal das estradas dependentes da Xunta de Galicia. Nos pregos desta licitación figuran os requisitos e tipo de persoal con dedicación exclusiva que deben contratar as empresas...
Mércores, 30 Xullo 2025

A CIG pide a retirada da denominación sexista «Valedor do Pobo» da fachada do edificio da institución

A entidade está a negociar cos sindicatos o seu I Plan de Igualdade, que chega 18 anos tarde ―contando con que a súa aprobación sexa en 2025 A pesar de que dispoñemos cada vez de máis lexislación no eido da igualdade, o seu incumprimento é sistemático por parte das administracións, sen que teña consecuencias que as disuadan do contrario. A lexislación obriga ás...