Nunha xuntanza que este mércores, día 16 de marzo, mantivo a CIG co conselleiro de Facenda e o director xeral de Función Pública, anuncióusenos por enésima vez que este goberno vai reducir o nível de morosidade cos/as empregados/as públicos/as da Xunta de Galiza devolvéndonos este ano o 50% da paga extra do 2012.
Segundo as súas previsións devolverían o 25 % en abril e o outro 25% en setembro (o que nós interpretamos como un 25% antes das eleccións xerais, de habelas, e outro 25% antes das eleccións galegas).
E tamén nos promete que nos próximos Orzamentos Xerais da Xunta para o 2017 se van reflectir as extras completas (co complemento específico e parte similar para o persoal laboral incluídas nas pagas extras). É doado prometer cando hai moitas probabilidades de non ser eles quen elaboren o próximo proxecto de Orzamentos Xerais e non se recolle en ningún acordo nin hai un compromiso certo.
Dende a CIG consideramos que aos/as empregados/as públicos/as non se nos pode devolver a débeda salarial contraída pola Administración a golpe de campañas electorais.
Démoslle conta de que hai máis dun ano que lle fixemos chegar a Feijoo un Plan de renegociación da débeda salarial co seguinte contido:
Como punto de partida teríamos unha modificación dos Orzamentos Xerais para o ano 2015 onde se contemple o seguinte:
• 100% do Complemento Específico, e equivalente para o persoal laboral.
• Soldo Base e Trienios en igual contía nas 14 pagas.
• As retribucións íntegras serían actualizadas polo IPC galego.
Partindo desta base, o importe do resto das débedas contraídas se liquidaría nun prazo de 3 anos do seguinte xeito:
2015 |
2016 |
2017 |
Pago das detraccións salariais do ano 2012 |
Pago das detraccións salariais do ano 2013 |
Pago das detraccións salariais do ano 2014 |
Incremento do 5% |
Incremento do 5% + IPC galego |
Incremento do 5% + IPC galego |
1º Pago dos xuros xerados polo importe total da débeda |
2º Pago dos xuros xerados polo importe total da débeda |
3ª Pago dos xuros xerados polo importe total da débeda e liquidación |
Importe do FAS (Acordo do 2009) |
Introdución na estrutura salarial como salario directo das cantidades equivalentes ao Fondo de Pensións do Estado |
Esta organización sindical estaría disposta a dar todo tipo de facilidades no relativo aos prazos e aos conceptos, actuando de xeito flexible, de cara a que a parte debedora poida dar cumprimento ao acordado.
Evidentemente agora habería que engadir o pago das detraccións salariais do 2015 e 2016.
O Partido Popular, a pesar de sermonear sobre as boas expectativas económicas e a senda de crecemento económico e a perspectiva de incremento dos ingresos da Xunta de Galiza non quere asumir tal plan, nin sequera quere recoñecer esas cantidades como débeda salarial, o que da fe da súa confianza na recuperación económica.
Por outra banda, e tamén como caramelo electoral, insinúan que a finais de ano poderían modificar, que non derrogar, a Lei de medidas temporais en materia de emprego público, pero tampouco se queren comprometer a nada. Deben pensar que lles imos facer publicidade gratuíta de promesas sen que se concreten en feitos.
E de derrogar o imposto por enfermar, a detracción de parte do salario por entrar en situación de incapacidade temporal, tamén se negan e din que o van manter.
En definitiva, anuncian o que xa sabíamos pero o reservan para os períodos electorais, como se os/as empregados/as públicos/as fóramos idiotas dando palmas ou votos, porque os morosos nos pagan unha ínfima parte do que nos deben.