Inicio
Venres, 21 Febreiro 2025

Quen vai a facer a comida nos comedores escolares?

A CIG Autonómica ven de solicitar unha xuntanza urxente coa Consellería de Educación para que de solución a falta de esixencia de formación en cociña para a elaboración da comida nos centros escolares públicos.

As cociñas e comedores públicos, nos que están incluídos os comedores escolares dos centros de ensino dependentes da Consellería de Educación, teñen a obriga de implantar un sistema APPCC (Análise de Puntos de Control Críticos) e un Programa de Seguridade Alimentaria que inclúe a ...


Venres, 21 Febreiro 2025

Carreira profesional de 2019: "non rectifico pero sigo enleando..."

Algún sindicato non só asinou acordos en 2019 que deixaban fóra a moito persoal, senón que seguiron asinando acordos sen que se restituíra o dereito a cobrar dende esa dataO acordo asinado no 2019 por CCOO, UGT e a Xunta, privaba ao persoal interino e temporal, e incluso ao laboral fixo do Consorcio, da carreira profesional.A CIG interpuxo unha demanda contra este Acordo que discriminaba ao persoal temporal e interino incumprindo a normativa europea. Gañamos a sentenza e a Xunta non atopou ...


Mércores, 19 Febreiro 2025

A directora da EGAP di que non suprimiu os actos conmemorativos oficiais do Día das Letras Galegas 2024 porque enviou un vídeo por email

Ante a denuncia da CIG a responsábel da EGAP manifestou que non suprimiu nada, só cambiou o «xeito» no que se celebran as nosas Letras con respecto a anos anteriores. 

A xuntanza complementaria (06/02/25) ao consello reitor de 26 de decembro de 2024 trouxo cola e temos que ir por capítulos. Dado que a dinámica habitual da dirección da EGAP é dar a calada por resposta, por parte da CIG reiterámonos en todos os asuntos expostos no consello reitor, entre os que está a supresión dos actos ...


Luns, 17 Febreiro 2025

Augas de Galiza non seguiu o proceder habitual para a tramitación da autorización da pasteira de Altri en Palas de Rei

Opacidade e presións ao persoal funcionario para a autorización de Altri

Malia o forte clamor de toda Galiza e a enorme presión social e política contra a instalación da pasteira de Altri ―proxecto Gama―,  a Xunta do PP teima en seguir adiante co proxecto da pasteira na Ulloa.

Na busca de calquera argumento que xustifique o «si» que xa lle teñen dado publicamente á instalación da pasteira, desta volta centran o seu discurso no persoal funcionario que ten que elaborar os informes e ...


Xoves, 13 Febreiro 2025

Retribucións e compensacións económicas por impartir formación na EGAP

Nos últimos meses a CIG alertou polo xeito de proceder da EGAP e da AGASP no referente á formación dos empregados e empregadas públicas, coa colaboración e complicidade das consellerías. 

Centrándonos na EGAP, as nosas queixas e denuncias van encamiñadas, entre outras cuestións, á inexistencia de criterios e transparencia na escolla de docentes, coordinadores/as e demais figuras precisas para a organización da formación do persoal empregado público.

Formación impartida e concursos ...


Martes, 11 Febreiro 2025

Simulacro de negociación no Consorcio e na AGASS

Despois de meses solicitando reunirnos con Política Social para tratar os tempos de programación nas escolas infantís, acceden para que pareza que negocian, pero xa traen todo pechado.

Este venres 7 de febreiro, o Comité Intercentros reuniuse con representantes do Consorcio, da AGASS e de Política Social. O obxecto da xuntanza era a negociación dos tempos de programación perdidos hai un ano; loita na que a CIG leva dende o inicio. O que nos trasladan é un calendario escolar para o vindeiro ...


Luns, 10 Febreiro 2025

En aplicación da lei básica de bombeiros forestais, a CIG esixe os coeficientes para a xubilación anticipada e o catálogo de enfermidades profesionais

Consideramos que non hai que esgotar o prazo dun ano que da lei 5/2024 tanto para o establecemento dos coeficientes redutores da xubilación anticipada como para a constitución da comisión de avaliación de enfermidades profesionais.

A CIG vén de reiterar ante o Goberno español a necesidade de avanzar no establecemento dos coeficientes redutores para a xubilación do persoal bombeiro forestal.

E ao mesmo tempo, por ter a consideración legal de organización máis representativa en base á Lei ...


Luns, 10 Febreiro 2025

Piratería enerxética no Parque Nacional Illas Atlánticas

Na Illa de Ons a Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático xera e distribúe electricidade de xeito irregular á veciñanza e negocios á custa da seguridade e saúde do seu persoal, pero ademais págalo ti!O pasado mes de decembro o delegado de prevención de riscos laborais da CIG no Comité de Seguridade e Saúde Laboral (CSSL) da Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático (CMACC) realizou unha visita a Illa de Ons, pertencente ao Parque Nacional das Illas Atlánticas de Galiza. Os ...


Mércores, 05 Febreiro 2025

Tribunal educadores/as sociais, erro na súa composición?

Onte, día  4 de febreiro dende a CIG mandamos un escrito dirixido a Función Pública advertindo do que consideramos un erro na composición do tribunal nomeado pola resolución do 30 de xaneiro que deberá cualificar o proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de acceso libre e de promoción interna, no corpo facultativo de grao medio de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A2, escala de técnicos facultativos, especialidade de educador/a ...


Martes, 04 Febreiro 2025

A Xunta pretende culpabilizar ás empregadas públicas dos atrasos da Dependencia

O problema real é a falta de persoal!

Os atrasos na tramitación da dependencia e da discapacidade, tanto no proceso de tramitación, concesión de prestacións etc, teñen unha duración superior a un ano. Durante moitos anos dende a CIG levamos insistindo na creación de novos equipos e na dotación de prazas para que a cidadanía poda acceder nun prazo razoábel aos servizos que se prestan. A Xunta non só se inhibe senón que tenta poñer na diana ao seu propio persoal cunha novidade: achaca o ...


Luns, 03 Febreiro 2025

Modificación RPT Educación: cambio na estrutura da Consellería = destrución de emprego

Pasou medio ano dende a primeira e última vez que falamos desta proposta coa consellería de Educación (23/07/2024) . Do que aconteceu daquela demos conta aqui e o único que mudou foi que na nova proposta, na vez de amortizar 21 postos para crear 12, amortizan 28 para crear os mesmos 12.Continuamos invertendo a pirámide de recursos: aumentan os “cargos” e tamén as “cargas” pero as cargas para os/as de sempre, os postos base que sempre minguan: créanse 12 postos abertos a A1/A2/C1 de nivel 25 ...


A proposta que nos presentou a consellaría en marzo é case igual a de xullo do ano pasado e non porque mudaran algo atendendo ás nosas alegacións, que non o fixeron. A diferenza está no montón de amortizacións que inclúen agora pola “aplicación da Lei de Orzamentos” co obxecto de retirar das RPTs os postos non dotados (os vacantes). Porén, tamén eliminan algo máis que postos vacantes: na área de Cultura un total de 12 ocupados dos que 2 persoas acabarán na rúa.

A xustificación de tanta eliminación deixase entrever nas seguintes verbas da memoria:  elimínase porque é “obxecto de contratación con empresas alleas”. O que estamos a vivir con esta RPT é a continuación dunha política de amortización de postos base, non só os que non son necesarios, senón postos cuxas funcións poden ser privatizadas . Así pois, na xestión de recursos humanos atopámonos con cada vez máis servizos con un ou dous postos dependentes e cunha pirámide que vai adelgazando pola base máis non na mesma proporción pola punta. As listas de contratación, as ofertas de emprego, as convocatorias  están paradas, pero non as contratas administrativas.

Porén non todo son eliminacións, tamén hai creacións, certo, e istas hai que financialas cos cartos das amortizacións porque a lei de orzamentos impide aumentar o gasto. O que non entendemos é que estas non podan financiarse coa racionalización na creación de postos de libre designación ou cos cartos que se aforrarían non traendo tanto persoal de confianza de fóra: asesores ou persoal funcionario doutras administracións.

Asesores docentes: a rpt fantasma

Na área de Educación non hai escalas propias como recordou o secretario xeral e nesto xustificou a existencia de preto de 100 asesores docentes nos Servizos Centrais da consellaría. A pesar de que denunciamos que parte destes asesores están realizando traballo administrativo, a consellaría negouno. O que non puido negar é que estes asesores figuran fóra de rpt e son por tanto incontrolables. Cobran polo seu posto de orixe e fan a labor que lles encomenda a figura directiva que os nomea. Estaría ben que a consellaría demostrase a mesta austeridade e rigor presupostario con esta rpt fantasma de postos a dedo.

Por se ista “escala docente” non fora suficiente, a consellaría sigue mantendo abertos a persoal funcionario docente un montón de postos que nada teñen que ver coa función educativa, como son os postos de xefatura de servizo de coordinación (antigas xefaturas territoriais).

Os postos abertos a outras administracións son máis caros

Nesta proposta de rpt vai a intención de pechar uns cantos postos exclusivamente á persoal funcionario da Xunta, todos de concurso. Pola contra, manteñen a gran maioría de postos de libre designación abertos a outras administracións. O paradigma da proposta é a apertura da Subdirección xeral de Equipamentos e Obras a persoal funcionario da Adminsitración local baixo a peregrina xustificación de que nun futuro se modificará a lei de administración local e as competencias de contratación nos centros as podería asumir a Xunta. Como todo o mundo sabe a lexislación de contratación administrativa ten nivel básico.

Ademáis de que cremos que na Xunta de Galiza hai persoal profesional dabondo para ocupar postos de nivel, hai un dato que é obxectivo: traer xente de fóra implica unha nova nómina. E os postos de libre designación non son precisamente os máis económicos. Vemos que para a consellaría, na liña do resto da Xunta, a confianza ten prioridade sobre o aforro.

Punto e aparte merece a cuestión de que a pesar de terlle solicitado á Función Pública o certificado de que se cumpre o límite do 5% de persoal en servizo activo doutras administracións como establece a Lei de Función Pública de Galiza, segue sen facilitalo. Iso por non falar dos problemas de reciprocidade con outras administracións como a local ou as universidades.

Experiencia como mérito, titulitis e outras formas de facer unha rpt ad personam

Outros aspectos que chaman a atención nesta proposta é a “experiencia” ou da “titulación” en Dereito como mérito en determinados postos (xefaturas de sección) da área de Educación. Curioso resulta que estes méritos non se lle valoran aos postos dos cales dependen e curioso tamén que non se valoren en postos similares da área de Cultura ou doutras consellarías.

Xa máis grave nos parece que a consellaría comente que se "trata de adaptar a rpt á situación real" e que "as persoas das que dependen teñen esa titulación". A mesma situación real que pretenden adaptar, por certo, abrindo unha xefatura de servizo a corpos especiais cando xa hai unha persoa nese posto. A rpt é unha ferramenta de ordenación de postos, non de persoas.

Recomendamos a formación en sustitución da experiencia, máis obxectivable e universalmente accesible. Ao mesmo tempo que recomendamos moderación nas titulacións como mérito e non poñela porque a persoa que ocupa ese posto a ten na actualidade.

Por outra banda, chama a atención a libre desginación da “sección de habilitación de nóminas” da área de Educación. En efecto, unha habilitación que manexa moitísimos datos, máis ca da área de Cultura (que é por concurso). Porén, o de manexar datos de especial protección para nós non é xustificación necesaria para ser por LD; de feito deixou de selo cando por defecto todas as xefaturas de servizo pasaron a selo. Cómpre destacar que os coñecementos específicos non se garanten cun sistema de provisión senón coa columna de formación ou titulación.

Traslados en diferido

Outro dos puntos polémicos desta rpt é que chega tarde, cando os cambios xa están realizados. Nesta rpt emanan 3 traslados de persoal: de persoal informático a AMTEGA, de algún persoal da SX de Cultura a Turismo e dalgún perosal da Dirección Xeral de I+D á Secretaría Xeral de Universidades.

O que toca poñer no papel a esta RPT é o último, se ben o traslado de persoal a Turismo adolece da mesma falta de rigor. En ambos casos houbo un traslado de persoas, non de unidades completas coas súas respectivas competencias e persoal. E para estes casos a Lei esixe un Plan de Ordenación de Recursos Humanos vía Consello da Xunta e non un acordo entre consellarías.

Para maior inri este "intercambio de cromos" crea mosqueo entre a xente dado que, usalmente, as persoas trasladadas son as últimas en enterarse e non soen participar no proceso. Cómpre destacar que o traslado da DX de I+D+I está xudicializado.