Inicio
Xoves, 19 Decembro 2024

De non vacante a vacante: onde están as miñas vacacións?

Aínda que a administración xeral da Xunta ten personalidade xurídica ÚNICA, hai consellerías que non o queren entender e van por libre.

Esta insubmisión dalgunhas consellerías crea problemas coas vacacións xeradas polo persoal temporal e interino das listas cando están cubrindo un posto “non vacante” e son chamados para cubrir un posto vacante e aceptan.

É certo que nalgunhas consellerías isto non é un problema. A mecánica deste asunto é que as consellerías de procedencia fan ...


Xoves, 19 Decembro 2024

A Xunta quere aprobar unha moi escasa Oferta de Emprego Público do 2024

Para seguir a tradición, a Administración achéganos na propia mesa (para que non dea tempo a reflexionar nin a alegar) catro follas cos anexos das prazas da OEP 2024. Limítanse a contarnos o que hai nas táboas. Polo tanto, ademais de que poidamos impugnar a propia OEP, estudaremos impugnar a falta de negociación.

E ante a falta de datos ou de tempo para poder estudalos ou analizalos, imos avanzar as nosas primeiras impresións sobre esta oferta de emprego.

De entrada esta OEP é minúscula. ...


Mércores, 18 Decembro 2024

A CIG reclama a recuperación de dereitos do persoal das administracións públicas

A lei de Orzamentos para 2025 perpetúa os recortes de 2012 e non avanza nengunha mellora, excepto para a escala de letrados, polo que dende a CIG solicitamos a extensión desa mellora para todo o persoal

A CIG concentrouse o martes 17/12/2024 diante do Parlamento de Galiza, coincidindo co debate dos Orzamentos da Xunta para 2025 para denunciar que con esta lei se perpetúan os recortes de 2012, e para reclamar a recuperación dos dereitos do persoal das administracións públicas.

Reclamamos ...


Mércores, 18 Decembro 2024

RPT do Consorcio: morrer matando

Durante anos sen convenio, sen trienios... e agora queren meter o acelerador para que apandemos con todo o que queiran impoñer

A directora xeral de Emprego Público e o xerente do organismo propoñen niveis e salarios máis baixos que na Xunta para o persoal do Consorcio de Igualdade e Benestar.

A nova RPT chega nos últimos días do ano 2024, non negociada, inzada de centos de erros e sen a debida documentación que posibilite a máis mínima negociación e a súa tramitación; e sen que sexa de ...


Mércores, 18 Decembro 2024

Consellarías de Educación e de Economía van adiante co traspaso forzoso e non negociado de persoal propio, laboral e funcionarial de GAIN

A última hora da xornada laboral do 16 de decembro, dende a dirección da Axencia Galega de Innovación (GAIN) remítesenos o texto oficial do 2º Acordo de traspaso: adscripción de postos con nivel orgánico inferior a sevizo e traspaso de créditos asignados aos servizos traspasado, entre a Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional e a Consellería de Economía e Industria, asinado polos Secretarios Xerais Técnicos de ambas Consellerías (Acordo Economía-Educación).

...
Luns, 16 Decembro 2024

Decreto OEP2024 de escalas sanitarias (Lei 17/89) (MSF 13/12/24)

A Dirección Xeral de Función Pública trouxo á Mesa Sectorial de Funcionarias (13/12/24) o Decreto da OEP 2024 das escalas sanitarias da Lei 17/89. Este persoal segue a ter unha xestión á marxe de Emprego Público, cando se trata de persoal funcionario de Administración.

Seguindo o seu modus operandi, onde a boa fe negocial brilla pola súa absoluta ausencia: enviáronnos a documentación da convocatoria sen tempo para revisala, incapaces por sistema de respectar o mínimo de 48 h. A secretaria ...


Xoves, 12 Decembro 2024

UGT torpedea e crispa a negociación do I Plan de Igualdade de Portos de Galiza (05/12/24)

Esta foi a reacción á postura manifestada pola CIG de rexeitamento a dar validez tanto á proposta de plan de igualdade como de diagnose elaboradas pola Dirección Xeral de Simplificación Administrativa da Xunta antes da constitución da comisión de igualdade, que Portos puxo enriba da mesa.

A xuntanza de constitución da Mesa de Igualdade de Portos de Galiza foi, cando menos, brusca e agresiva, co beneplácito de CCOO, quen se une a todas as decisións e propostas de empresa e UGT.

Témosllo ...


Luns, 09 Decembro 2024

A CIG esixe á Xunta a posta en marcha de todos os graos da carreira profesional

A posta en marcha do sistema de carreira profesional, que se iniciou no 2019 e tiveron que resetear no 2022, nen sequera se cumpre nos termos acordados. Deberían sentarse a negociar a convocatoria do grao III. E se supón que iso incluiría tamén o acceso aos graos I e II para aquelas persoas que están no grao I ou aínda non accederon a eles polo sistema extraordinario.

A diferenza do SERGAS onde están xa máis avanzados e no grao IV dende 2022, na Xunta o sistema pactado non garante nada. E ...


Luns, 09 Decembro 2024

Trienios de persoal laboral temporal que aproba un proceso selectivo ou pasa a ser persoal interino

En primeiro lugar salientar que para reclamar os importes dos trienios como persoal laboral se exclúe ao persoal laboral fixo que se funcionarizou e que estas reclamacións poden darse en basicamente dúas situacións:

1.- Persoal laboral temporal que aproba un proceso selectivo e pasa a ser FUNCIONARIO/A DE CARREIRA.2.- Persoal laboral temporal que pasa a prestar servizos como persoal FUNCIONARIO INTERINO.

O persoal funcionario dos grupos C1, C2 e AP que prestou servizos como persoal ...


Luns, 02 Decembro 2024

A Xunta vai privatizar o futuro macrocomplexo de Mos / O Rebullón?

A Xunta vai construír un macrocomplexo de servizos en Mos / O Rebullón cun centro de coidados intermedios, escola infantil e centro de  atención a persoas maiores, entre outros

A Xunta de Galiza e o Partido Popular téñenos acostumada á cidadanía a ler noticias diarias sobre o “pioneiros” que son nunha morea de iniciativas, proxectos e servizos, máis aquí non somos os pechacancelas en nadiña....

O problema é que este chauvinismo patriótico que sentimos a cidadanía, non ten nada que ver coa ...


Sábado, 30 Novembro 2024

Función Pública réndese ante a evidencia: hai que rebaremar os procesos do SPIF

Función Pública recúa e acepta despois de 4 meses a proposta da CIG, pero tarde e tratando de aparentar que se debe a un acordo co trifachito sindical.

Informan CCOO, UGT e CSIF que mantiveron unha reunión con Función Pública en relación á problemática dos procesos do SPIF. A CIG, sendo o sindicato maioritario na Mesa Xeral de Empregados Públicos, NON foi convocada a esta reunión.

No mes de xullo tivemos unha xuntanza onde lle transmitimos a Función Pública os problemas que estaba a ...


A proposta que nos presentou a consellaría en marzo é case igual a de xullo do ano pasado e non porque mudaran algo atendendo ás nosas alegacións, que non o fixeron. A diferenza está no montón de amortizacións que inclúen agora pola “aplicación da Lei de Orzamentos” co obxecto de retirar das RPTs os postos non dotados (os vacantes). Porén, tamén eliminan algo máis que postos vacantes: na área de Cultura un total de 12 ocupados dos que 2 persoas acabarán na rúa.

A xustificación de tanta eliminación deixase entrever nas seguintes verbas da memoria:  elimínase porque é “obxecto de contratación con empresas alleas”. O que estamos a vivir con esta RPT é a continuación dunha política de amortización de postos base, non só os que non son necesarios, senón postos cuxas funcións poden ser privatizadas . Así pois, na xestión de recursos humanos atopámonos con cada vez máis servizos con un ou dous postos dependentes e cunha pirámide que vai adelgazando pola base máis non na mesma proporción pola punta. As listas de contratación, as ofertas de emprego, as convocatorias  están paradas, pero non as contratas administrativas.

Porén non todo son eliminacións, tamén hai creacións, certo, e istas hai que financialas cos cartos das amortizacións porque a lei de orzamentos impide aumentar o gasto. O que non entendemos é que estas non podan financiarse coa racionalización na creación de postos de libre designación ou cos cartos que se aforrarían non traendo tanto persoal de confianza de fóra: asesores ou persoal funcionario doutras administracións.

Asesores docentes: a rpt fantasma

Na área de Educación non hai escalas propias como recordou o secretario xeral e nesto xustificou a existencia de preto de 100 asesores docentes nos Servizos Centrais da consellaría. A pesar de que denunciamos que parte destes asesores están realizando traballo administrativo, a consellaría negouno. O que non puido negar é que estes asesores figuran fóra de rpt e son por tanto incontrolables. Cobran polo seu posto de orixe e fan a labor que lles encomenda a figura directiva que os nomea. Estaría ben que a consellaría demostrase a mesta austeridade e rigor presupostario con esta rpt fantasma de postos a dedo.

Por se ista “escala docente” non fora suficiente, a consellaría sigue mantendo abertos a persoal funcionario docente un montón de postos que nada teñen que ver coa función educativa, como son os postos de xefatura de servizo de coordinación (antigas xefaturas territoriais).

Os postos abertos a outras administracións son máis caros

Nesta proposta de rpt vai a intención de pechar uns cantos postos exclusivamente á persoal funcionario da Xunta, todos de concurso. Pola contra, manteñen a gran maioría de postos de libre designación abertos a outras administracións. O paradigma da proposta é a apertura da Subdirección xeral de Equipamentos e Obras a persoal funcionario da Adminsitración local baixo a peregrina xustificación de que nun futuro se modificará a lei de administración local e as competencias de contratación nos centros as podería asumir a Xunta. Como todo o mundo sabe a lexislación de contratación administrativa ten nivel básico.

Ademáis de que cremos que na Xunta de Galiza hai persoal profesional dabondo para ocupar postos de nivel, hai un dato que é obxectivo: traer xente de fóra implica unha nova nómina. E os postos de libre designación non son precisamente os máis económicos. Vemos que para a consellaría, na liña do resto da Xunta, a confianza ten prioridade sobre o aforro.

Punto e aparte merece a cuestión de que a pesar de terlle solicitado á Función Pública o certificado de que se cumpre o límite do 5% de persoal en servizo activo doutras administracións como establece a Lei de Función Pública de Galiza, segue sen facilitalo. Iso por non falar dos problemas de reciprocidade con outras administracións como a local ou as universidades.

Experiencia como mérito, titulitis e outras formas de facer unha rpt ad personam

Outros aspectos que chaman a atención nesta proposta é a “experiencia” ou da “titulación” en Dereito como mérito en determinados postos (xefaturas de sección) da área de Educación. Curioso resulta que estes méritos non se lle valoran aos postos dos cales dependen e curioso tamén que non se valoren en postos similares da área de Cultura ou doutras consellarías.

Xa máis grave nos parece que a consellaría comente que se "trata de adaptar a rpt á situación real" e que "as persoas das que dependen teñen esa titulación". A mesma situación real que pretenden adaptar, por certo, abrindo unha xefatura de servizo a corpos especiais cando xa hai unha persoa nese posto. A rpt é unha ferramenta de ordenación de postos, non de persoas.

Recomendamos a formación en sustitución da experiencia, máis obxectivable e universalmente accesible. Ao mesmo tempo que recomendamos moderación nas titulacións como mérito e non poñela porque a persoa que ocupa ese posto a ten na actualidade.

Por outra banda, chama a atención a libre desginación da “sección de habilitación de nóminas” da área de Educación. En efecto, unha habilitación que manexa moitísimos datos, máis ca da área de Cultura (que é por concurso). Porén, o de manexar datos de especial protección para nós non é xustificación necesaria para ser por LD; de feito deixou de selo cando por defecto todas as xefaturas de servizo pasaron a selo. Cómpre destacar que os coñecementos específicos non se garanten cun sistema de provisión senón coa columna de formación ou titulación.

Traslados en diferido

Outro dos puntos polémicos desta rpt é que chega tarde, cando os cambios xa están realizados. Nesta rpt emanan 3 traslados de persoal: de persoal informático a AMTEGA, de algún persoal da SX de Cultura a Turismo e dalgún perosal da Dirección Xeral de I+D á Secretaría Xeral de Universidades.

O que toca poñer no papel a esta RPT é o último, se ben o traslado de persoal a Turismo adolece da mesma falta de rigor. En ambos casos houbo un traslado de persoas, non de unidades completas coas súas respectivas competencias e persoal. E para estes casos a Lei esixe un Plan de Ordenación de Recursos Humanos vía Consello da Xunta e non un acordo entre consellarías.

Para maior inri este "intercambio de cromos" crea mosqueo entre a xente dado que, usalmente, as persoas trasladadas son as últimas en enterarse e non soen participar no proceso. Cómpre destacar que o traslado da DX de I+D+I está xudicializado.