Inicio
Luns, 18 Novembro 2024

A Xunta quere probas físicas unisex para o servizo de incendios

A CIG ven de presentar un escrito dirixido á Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) reclamando a equiparación no criterio de superación da proba física entre o persoal bombeiro/ a forestal do SPIF, o persoal técnico de defensa contra incendios forestais e o persoal axente técnico de xestión ambiental.

Nas convocatorias publicadas destas escalas e categorías estableceuse unha diferenciación entre homes e mulleres no tempo permitido para a superación da proba ...


Venres, 15 Novembro 2024

A Xanela. Boletín especial de centros de ensino. Outubro/2024

Pomos a túa disposición este boletín especial dirixido ao persoal de administración e servizos nos centros de ensino. Descargar

Facemos un repaso pola situación das diferentes escalas e categorías do persoal funcionario e laboral que traballa neses centros.

  • Cada quen fala da feira como lle vai nela
  • Prevención de riscos laborais nos centros de ensino. Roupa e calzado de traballo. Deficiencias nas instalacións
  • Caballeros mutilados, útiles, de guerra por la patria. Xornada e horario do ...

Venres, 15 Novembro 2024

A CIG-Autonómica dá por rematada a súa presenza en X-Twitter como rexeitamento á alianza fascista Trump-Musk

A decisión vén motivada polo apoio incondicional do dono desta rede social, o magnate Elon Musk, a TrumpA “victoria” de Donald Trump e o apoio millonario de Elon Musk á súa reelecciónDonald Trump vai tomar posesión como novo presidente dos Estados Unidos de América o 20 de xaneiro de 2025, despois de gañar de novo as eleccións á Casa Branca o martes 5 de novembro, cunha victoria tan rotunda como imprevista fronte á demócrata Kamala Harris. Porén, outro “gañador” por partida dobre deses ...


Venres, 08 Novembro 2024

Os servizos centrais do Consorcio, desprezados polo xerente & cía

Tras unha xuntanza entre a secretaria xeral técnica, o xerente do Consorcio e Función Pública, todas as traballadoras dos servizos centrais teñen que enterarse das súas datas de cese ao filtrarse a información.

Que a transparencia non se lle dá ben ao Consorcio é coñecido por todos/as, pero están conseguindo acadar niveis espectaculares na súa incapacidade de xestión.

Nesta ocasión as afectadas son as traballadoras/es dos servizos centrais do Consorcio que no día de hoxe recibiron un ...


Mércores, 06 Novembro 2024

O xerente do Consorcio seguindo a estela de Feijóo: a mentira no argumentario

Dan o dito por non dito, e listo!!

Representantes do Comité Intercentros e dos comités de empresa de Política Social reuníronse o 31 de outubro con representantes da Consellería e do Consorcio. A reunión solicitáraa o Comité Intercentros para tratar as condicións de traballo e de prestación do servizo nas escolas infantís, tanto da Axencia Galega de Servizos Sociais como do Consorcio.

Na reunión, o xerente do Consorcio, Perfecto Rodríguez, expuxo unha proposta sobre unha das ...


Luns, 04 Novembro 2024

CIG pide información sobre o desprazamento de persoal empregado público a Valencia

En resposta ao desastre producido pola DANA de Valencia, a Xunta de Galiza está a solicitar persoal voluntario entre o persoal das consellarías de Medio Rural e Medio Ambiente e Cambio Climático. A información foi anunciada á prensa, e está a circular por grupos de whatsapp.

A CIG-Autonómica está conforme coa necesidade de axudar ás persoas damnificadas e a restablecer os servizos públicos, pero como representantes dos traballadores e traballadoras ao servizo da Administración de Galiza, ...


Luns, 04 Novembro 2024

A promoción interna da escala de vixiantes de estrada, agocha unha privatización?

En xuño do 2022 foi convocada a promoción interna separada para a escala de vixilancia de estradas (C1), á que se podía presentar o persoal laboral fixo da categoría IV-031 (legoeiros). O proceso incumpre o que pactamos, e podería egochar un intento de privatización da vixilancia das estradas.

Un acordo que comprometía a creación de prazas

As organizacións sindicais e a Xunta negociamos un acordo e unha posterior addenda sobre o persoal da Axencia Galega de Infraestruturas (ano 2018). ...


Xoves, 31 Outubro 2024

A CIG acada o compromiso da Consellería do Mar para a avaliación de riscos laborais por posto do Servizo de Gardacostas de Galiza

Na reunión de Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellería do Mar deste pasado luns 28 de Outubro, a vicesecretaria xeral da Consellería confirmounos que no ano 2025 realizaranse as avaliacións de riscos laborais nos postos de patrón, mecánico e axente do Servizo de Gardacostas de Galiza.

Esta era unha reivindicación da CIG dende hai moito tempo xa que estamos diante dun colectivo susceptíbel de accidentes laborais con resultado de baixa e baixas derivadas de doenzas crónicas ...


Xoves, 31 Outubro 2024

Por qué pensa a Xunta que o persoal docente sabe cales son as funcións do persoal de cociña e limpeza?

No DOG do 30/10/2024 sae publicada a Resolución pola que se nomea ao tribunal que deberá cualificar o proceso selectivo para o ingreso na escala de  persoal de limpeza e recursos naturais e forestais, especialidade de persoal de limpeza e cociña e OHH SORPRESA, todos/as os/as membros menos 1 do tribunal titular son persoal docente e no tribunal suplente, dous dos seus 5 membros tamén o son.Creo que A Xunta aínda non se decatou de que este persoal xa non presta os seus servizos unicamente en ...


Mércores, 30 Outubro 2024

Persoal funcionario do SPIF: outro mes máis, e xa van 6, sen cobrar o traballo realizado en domingos e festivos

O do cobro, ou mellor dito non cobro, de conceptos nas nóminas do persoal bombeiro/a forestal e vixilante/emisorista do servizo de incendios é o conto de nunca acabar.

Por se xa fora pouco cos problemas que se sofren co cobro da nocturnidade, súmase tamén a falta de pago do traballo realizado en domingos e festivos.

Dende a CIG consideramos que se está a desprezar ao persoal que traballa no servizo de incendios. Non só porque non cobran o traballo realizado en quenda nocturna e en ...


Luns, 28 Outubro 2024

O Consorcio dá plantón á autoridade laboral

A Inspección de Traballo e Seguridade Social citou nas súas dependencias da Coruña ao Consorcio e ás representantes do persoal por mor dunha denuncia da CIG.

Denunciamos que non se nos avisara da planificación das avaliacións dos centros, tanto psicosociais como do resto das visitas.

Dende a CIG denunciamos tamén ao Consorcio por non aplicar as medidas correctoras para minimizar os riscos psicosociais que se padecen nas escolas infantís. Estás medidas correctoras acordáronse no grupo de ...


A proposta que nos presentou a consellaría en marzo é case igual a de xullo do ano pasado e non porque mudaran algo atendendo ás nosas alegacións, que non o fixeron. A diferenza está no montón de amortizacións que inclúen agora pola “aplicación da Lei de Orzamentos” co obxecto de retirar das RPTs os postos non dotados (os vacantes). Porén, tamén eliminan algo máis que postos vacantes: na área de Cultura un total de 12 ocupados dos que 2 persoas acabarán na rúa.

A xustificación de tanta eliminación deixase entrever nas seguintes verbas da memoria:  elimínase porque é “obxecto de contratación con empresas alleas”. O que estamos a vivir con esta RPT é a continuación dunha política de amortización de postos base, non só os que non son necesarios, senón postos cuxas funcións poden ser privatizadas . Así pois, na xestión de recursos humanos atopámonos con cada vez máis servizos con un ou dous postos dependentes e cunha pirámide que vai adelgazando pola base máis non na mesma proporción pola punta. As listas de contratación, as ofertas de emprego, as convocatorias  están paradas, pero non as contratas administrativas.

Porén non todo son eliminacións, tamén hai creacións, certo, e istas hai que financialas cos cartos das amortizacións porque a lei de orzamentos impide aumentar o gasto. O que non entendemos é que estas non podan financiarse coa racionalización na creación de postos de libre designación ou cos cartos que se aforrarían non traendo tanto persoal de confianza de fóra: asesores ou persoal funcionario doutras administracións.

Asesores docentes: a rpt fantasma

Na área de Educación non hai escalas propias como recordou o secretario xeral e nesto xustificou a existencia de preto de 100 asesores docentes nos Servizos Centrais da consellaría. A pesar de que denunciamos que parte destes asesores están realizando traballo administrativo, a consellaría negouno. O que non puido negar é que estes asesores figuran fóra de rpt e son por tanto incontrolables. Cobran polo seu posto de orixe e fan a labor que lles encomenda a figura directiva que os nomea. Estaría ben que a consellaría demostrase a mesta austeridade e rigor presupostario con esta rpt fantasma de postos a dedo.

Por se ista “escala docente” non fora suficiente, a consellaría sigue mantendo abertos a persoal funcionario docente un montón de postos que nada teñen que ver coa función educativa, como son os postos de xefatura de servizo de coordinación (antigas xefaturas territoriais).

Os postos abertos a outras administracións son máis caros

Nesta proposta de rpt vai a intención de pechar uns cantos postos exclusivamente á persoal funcionario da Xunta, todos de concurso. Pola contra, manteñen a gran maioría de postos de libre designación abertos a outras administracións. O paradigma da proposta é a apertura da Subdirección xeral de Equipamentos e Obras a persoal funcionario da Adminsitración local baixo a peregrina xustificación de que nun futuro se modificará a lei de administración local e as competencias de contratación nos centros as podería asumir a Xunta. Como todo o mundo sabe a lexislación de contratación administrativa ten nivel básico.

Ademáis de que cremos que na Xunta de Galiza hai persoal profesional dabondo para ocupar postos de nivel, hai un dato que é obxectivo: traer xente de fóra implica unha nova nómina. E os postos de libre designación non son precisamente os máis económicos. Vemos que para a consellaría, na liña do resto da Xunta, a confianza ten prioridade sobre o aforro.

Punto e aparte merece a cuestión de que a pesar de terlle solicitado á Función Pública o certificado de que se cumpre o límite do 5% de persoal en servizo activo doutras administracións como establece a Lei de Función Pública de Galiza, segue sen facilitalo. Iso por non falar dos problemas de reciprocidade con outras administracións como a local ou as universidades.

Experiencia como mérito, titulitis e outras formas de facer unha rpt ad personam

Outros aspectos que chaman a atención nesta proposta é a “experiencia” ou da “titulación” en Dereito como mérito en determinados postos (xefaturas de sección) da área de Educación. Curioso resulta que estes méritos non se lle valoran aos postos dos cales dependen e curioso tamén que non se valoren en postos similares da área de Cultura ou doutras consellarías.

Xa máis grave nos parece que a consellaría comente que se "trata de adaptar a rpt á situación real" e que "as persoas das que dependen teñen esa titulación". A mesma situación real que pretenden adaptar, por certo, abrindo unha xefatura de servizo a corpos especiais cando xa hai unha persoa nese posto. A rpt é unha ferramenta de ordenación de postos, non de persoas.

Recomendamos a formación en sustitución da experiencia, máis obxectivable e universalmente accesible. Ao mesmo tempo que recomendamos moderación nas titulacións como mérito e non poñela porque a persoa que ocupa ese posto a ten na actualidade.

Por outra banda, chama a atención a libre desginación da “sección de habilitación de nóminas” da área de Educación. En efecto, unha habilitación que manexa moitísimos datos, máis ca da área de Cultura (que é por concurso). Porén, o de manexar datos de especial protección para nós non é xustificación necesaria para ser por LD; de feito deixou de selo cando por defecto todas as xefaturas de servizo pasaron a selo. Cómpre destacar que os coñecementos específicos non se garanten cun sistema de provisión senón coa columna de formación ou titulación.

Traslados en diferido

Outro dos puntos polémicos desta rpt é que chega tarde, cando os cambios xa están realizados. Nesta rpt emanan 3 traslados de persoal: de persoal informático a AMTEGA, de algún persoal da SX de Cultura a Turismo e dalgún perosal da Dirección Xeral de I+D á Secretaría Xeral de Universidades.

O que toca poñer no papel a esta RPT é o último, se ben o traslado de persoal a Turismo adolece da mesma falta de rigor. En ambos casos houbo un traslado de persoas, non de unidades completas coas súas respectivas competencias e persoal. E para estes casos a Lei esixe un Plan de Ordenación de Recursos Humanos vía Consello da Xunta e non un acordo entre consellarías.

Para maior inri este "intercambio de cromos" crea mosqueo entre a xente dado que, usalmente, as persoas trasladadas son as últimas en enterarse e non soen participar no proceso. Cómpre destacar que o traslado da DX de I+D+I está xudicializado.