Novas por contido

Sete meses despois do primeiro borrador, envían para a Mesa Sectorial de Negociación do Persoal Funcionario (MSF) e Mesa Xeral (MX) de Empregados Públicos do xoves 17 uns novos textos dos graos I, II e III extraordinarios da carreira profesional (carreira administrativa para o persoal funcionario e complemento do desempeño para o persoal laboral). Á Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal levoulle sete meses poñer cambios tan radicais como trocar a palabra “proposta” por “borrador”, e pouco máis.

A maiores, acompañano cun bombazo, un borrador de anteproxecto de decreto que regula o sistema ordinario de carreira. O texto endurece moitisimo os criterios para a obtención dos graos e engade o requisito dunha avaliación do desempeño que mesmo pode influir nos futuros concursos de traslados (mesmo pode supor a perda de destino).

Os graos I, II e III extraordinarios da carreira profesional

Descargar:

Os documentos que achegan son idénticos aos que xa enviaran en decembro do 2024. Non aceptaron nin unha soa alegación.

E con isto seguimos no camiño dunha carreira profesional lenta, farragosa e cos pagos troceados en catro anualidades. Para o grao III farán falta 17 anos pero como non cobraremos o 100% ata 2028, así que na práctica serán 21 anos. E seguimos coas exclusións e condicionantes como estar en activo a 31 de decembro de 2024 ou ter que agardar a que decidan abrir o prazo para solicitalo (non é como os trienios, que o cobras en canto os cumpres).

Estas convocatorias extraordinarias tiñan que estar negociadas a finais do 2024. E a estas alturas aínda van á MSF para mediados de xullo, quedando pendente a súa aprobación en Comisión de Persoal e publicación en DOG, cando xa estamos en pleno verán. 

Queremos unha carreira profesional sen tronzar en anualidades, automática ao cumprir os requisitos e para todo o persoal, que non dependa da vontade de que a Xunta decida convocar, nin se empregue para chantaxear ao persoal empregado público. 

Carreira profesional ordinaria e avaliación do desempeño

Descargar

O sistema ordinario de carreira tiña que estar negociado antes do verán do ano 2019, segundo o Acordo de concertación do emprego público de Galiza asinado por Xunta+CCOO+UGT. E cando estamos en pleno verán do 2025, envían un borrador directamente á MSF, sen ningunha xuntanza previa, sen borradores de traballo, cun texto durísimo. 

Este texto será de aplicación aos graos de carreira ordinario. Esto inclúe:

  • A toda persoa que por ser de ingreso recente, non ten dereito a ningún grao extraordinario e terá que facer toda a carreira polo sistema ordinario.

  • A toda persoa que teña os anos de servizos que teña, e cumpra as condicións, agora poida entrar no grao I, II ou III extraordinarios. Os seguintes graos que lle corresponda, incluíndo o grao IV, serán polo sistema ordinario.

Entre as lindezas que trae o texto subliñamos:

Endurecemento dos requisitos de formación

  • O número de horas de formación pasa a ser diferente para cada grupo. Por exemplo, para C1, o grao I será de 200 horas, cando ata agora era de 80.

  • Esas 200 horas son para obter o grao I. Para obter o grao II necesita outras 250, distintas ás anteriores, e feitas nos anteriores 6 anos. E para os seguintes graos pasa o mesmo: máis horas, obtidos nos últimos anos.

  • Non valen os cursos de galego, nin os das consellerías, nin os das oficinas de emprego.

Posta en marcha da avaliación do desempeño

  • Para a carreira profesional, a maiores de cumprir cos requisitos, tamén requiren unha avaliación positiva. 

  • A avaliación positiva require o cumprimento de obxectivos tanto individuais como colectivos (se a túa unidade non traballa ben, poderías ter penalización).

  • A avaliación negativa pode implicar a imposibilidade da prórroga de xubilación, ou a remoción do posto obtido por concurso ou libre designación, ou a non concesión de comisións de servizo.

  • A avaliación tamén pode influir na obtención de futuros postos en concursos de traslados

Semella que volvemos aos tempos de Dositeo Rodríguez co Presidente Manuel Fraga. Daquelas era a Inspección Xeral de Servizos a encargada de decidir os items que formaban parte da avaliación do desempeño, sendo curiosamente a propia inspección a unidade que mellor puntuación obtiña. 

Haberá que ir ás barricadas?

Esta regulación da carreira profesional ordinaria pretende impoñer unha barreira importante á progresión na carreira profesional. E ao tempo vai conseguir persoal funcionario máis dócil ante os xefes e xefas por medo á avaliación negativa.

A bronca está servida. A CIG tentará que non se saian coa súa. E ti, que pensas de todo isto?

Outras novas recentes

Luns, 27 Outubro 2025

Fondo de Acción Social do ano 2024: listaxe definitiva de axudas aprobadas e denegadas

No DOG do 27/10/2025 publican a RESOLUCIÓN do 17 de outubro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se anuncia a exposición das listaxes definitivas de axudas aprobadas e denegadas dos criterios de repartición do Fondo de Acción Social do exercicio económico 2024, relativos á axuda para a atención de persoas con discapacidade....
Martes, 21 Outubro 2025

A CIG denuncia a situación irregular e clientelar das comisións de servizo na Xunta de Galiza, en especial na Consellaría do Medio Rural

Nos últimos días coñecéronse novos anuncios de comisións de servizo na Consellaría do Medio Rural. Algunhas delas corresponden a prazas que xa foron adxudicadas de forma definitiva o 16 de outubro, e cuxas persoas titulares aínda nin sequera tomaron posesión. O persoal funcionario interino que se atopa ocupando esas prazas non foi cesado. Esta situación non é un feito...
Venres, 17 Outubro 2025

A CIG presenta 40 propostas de cambios na xestión e máis de 700 achegas de cursos ao plan de formación 2026 da EGAP

Estas propostas forman parte da campaña da CIG «Por unha EGAP transparente e en galego». A recada foi posible grazas ás abondosas contribucións do persoal desta Administración, que demanda non só o incremento substancial da cantidade de cursos, que permita un acceso máis doado e xusto, senón tamén a total transparencia na selección do persoal formador, como garante dunha...