- Detalles
O TSXG desestima o conflito colectivo polas condicións de traballo do persoal de limpeza dos centros de ensino: por que si, e punto!
A CIG interpuxo un conflito colectivo pola modificación substancial das condicións de traballo do persoal de limpeza dos centros de ensino e a Sala do Social do TSXG en novembro do ano pasado declarou a incompetencia da xurisdición social para xulgar a legalidade do apartado 4.1 Medidas Xerais de Limpeza do Protocolo Covid.
Como, segundo o xuíz, estariamos diante dunha norma administrativa (non dunha norma laboral) a xurisdición social era incompetente para emitir xuízo sobre ela (a competente sería a xurisdición contencioso-administrativa).
Non quedamos parados e de seguido interpuxemos unha nova demanda de conflito colectivo diante a mesma Sala do Social, denunciando cada un dos “Protocolos de Adaptación” dos centros de ensino de Galiza, tendo data de novo xuízo o 11.02.2021.
Agora si acepta xulgalo pero simplemente, o desestima "porque si!"
A maioría dos argumentos desestimatorios son ambigüos, incongruentes e procurados para darlle a razón a consellería, unha nova sentenza na liña dun TSXG que atúa como defensor da Xunta, non como defensor da legalidade.
a) A medida modificadora sería temporal, non definitiva. Máis non existe nin unha soa disposición na que se fixe a súa temporalidade entón, cando remata o cambio de horario do persoal de limpeza?
b) A medida non sería arbitraria nen podería ser considerada "substancial". Tamén non son arbitrarias as modificacións baseadas, por exemplo, en causas económicas; máis son nulas de non seren notificadas formalmente por escrito.
c) Non afectaría de xeito xeneralizado a todos os centros docentes, nen a todos os traballadores/as por igual. Como calquera outra modificación substancial, que só afecta aos interesados, pois non é necesario para ser colectivo que afecte ao 100% dos centros e ao 100% do persoal.
d) Non existiría horario modificado do curso 2020-2021. De certo, non existe no 2020-2021 porque a medida foi imposta xusto ao comezar ese curso. Noutras palabras, non pode existir! O horario modificado foi o do curso anterior: 2019-2020...
Aínda así, na CIG non nos rendemos, pelexamos con uñas e dentes, e xa anunciamos recurso de casación.
- Detalles
Un 8 de marzo máis as traballadoras da Administración autonómica seguimos agardando polo Plan de igualdade mentres a Xunta adícase a facer propaganda institucional
Nun novo intento para elaborar un plan de igualdade na Xunta, logo de que a CIG volvera a esixilo, o pasado 23 de decembro constitúese a Comisión Negociadora para a elaboración do I Plan de Igualdade da Xunta de Galiza, que abrangue arredor de 23.000 empregadas e empregados públicos. Na mesma sesión presentouse unha proposta de regulamento de funcionamento da Comisión e un documento referente aos datos necesarios para a elaboración da Diagnose do Plan. Dende a CIG-Autonómica fixemos alegacións tanto á diagnose como ao regulamento e, a Xunta de Galiza, quedou de remitir na primeira semana de xaneiro unha nova proposta, que a día de hoxe seguimos agardando.
A Xunta suspende en materia de Igualdade
“ Os plans de igualdade serán obrigatorios para a Administración autonómica, os seus organismos autónomos, as sociedades públicas, as fundacións do sector público autonómico, as entidades de dereito público vinculadas ou dependentes da Comunidade Autónoma ,..”
Isto di o artigo 11.1 da Lei 2/2007 do traballo en Igualdade das mulleres na Galiza. A posterior lexislación en materia de Igualdade reitera esta obrigatoriedade de contar cun instrumento que permita integrar a igualdade nas relacións laborais e avanzar cara á igualdade efectiva de mulleres e homes.
Cal é logo o motivo para que a Xunta de Galiza non cumpra nin coa normativa nin cos principios básicos en materia de Igualdade?
Facer declaracións de intencións, promover normas que atinxen ao resto de empresas son cousas que o goberno do PP fai ben de cara afora pero que non aplica na súa propia administración. Na CIG Autonómica preguntámonos se será porque non é posíbel que se lle impoñan sancións polos incumprimento.
Que é o que non lle gusta do Plan de Igualdade despois de tantos anos?
O plan de igualdade busca erradicar calquera tipo de desigualdade ou discriminación que por razón de xénero poida existir, a través da definición dun conxunto de obxectivos, medidas e accións, planificadas para acadar a igualdade entre mulleres e homes.
Mediante un plan de igualdade faise un estudo diagnóstico dos salarios percibidos por mulleres e homes, as categorías profesionais que homes e mulleres teñen, a conciliación existente e a que é necesaria, a flexibilidade horaria, o acoso laboral denunciado, a formación que reciben mulleres e homes, a promoción profesional e o acceso ao emprego, entre outros, para coñecer de xeito rigoroso as deficiencias e iniciar un proceso de cun firme compromiso na corrección e mellora das condicións laborais, cun investimento orzamentario acorde coa situación.
Será porque estamos diante dunha cuestión ideolóxica e non lles acaba de convencer o Plan ou a Igualdade?
O persoal da Xunta de Galiza, homes e mulleres, precisamos que se faga esa aposta decidida pola igualdade de oportunidades na nosa Administración; precisamos erradicar as discriminacións evidentes e as ocultas, para que ningunha muller quede atrás e avancemos como unha sociedade máis xusta e equitativa:
Plan de Igualdade xa, non limiten o seu compromiso coas súas traballadoras a meras declaracións de intencións!
- Detalles
Despois do relatado onte nesta nova, sobre as accións que emprendimos para que se realicen os recoñecementos médicos xinecolóxicos en Pontevedra, hoxe, día 3 o Servizo de Prevención de Riscos Laborais púxose en contacto coa CIG para comunicarnos que resolveran o asunto e que se realizarán os recoñecementos xinecolóxicos nunha clínica de Pontevedra.
Pontevedra era a única das sete grandes cidades onde Cualtis se negaba a realizalo. Conseguimos que se repuxera pero de todos modos seguiremos pendentes de que este servizo, ao que temos dereito e ao que non imos renunciar, se realice de xeito efectivo.
- Detalles
A EGAP publica no DOG do 03/03/2021 a Resolución pola que convocan cursos sobre tecnoloxías da información e da comunicación (TIC), administración electrónica e protección de datos para o persoal ao servizo da Administración xeral da Comunicade Autónoma de Galiza, das entidades públicas instrumentais e da Administración institucional e do persoal ao servizo da Administración de xustiza de Galiza.
Solicitude: dez días a partir do seguinte ao da publicación no DOG. Só poderán realizarse mediante o formulacio dispoñíble no enderezo https://egap.xunta.gal/matricula
Modalidade: todos os cursos serán realizados mediante a modalidade de teleformación.
- Detalles
Para a súa elección de destino, que será provisional, retira prazas aplicando uns criteriois que a CIG non comparte. Función Pública non chegou a dar resposta ás últimas alegacións presentadas pola CIG.
As persoas que superaron os procesos selectivos de camareiro/a-limpador (acceso libre e promoción interna), e auxiliar de enfermaría (promoción interna), están convocadas a escoller destino. A Dirección Xeral de Función Pública publicou no DOG do martes 2 de marzo o listado de prazas que van a estar dispoñíbeis para a elección.
A Xunta xa nos ten acostumados/as a actuar con criterios que varían segundo lle conveña, e unha vez máis tivemos que dar a paliza para coñecelos. Finalmente os criterios comunicados deixan postos fora da elección:
- Prazas ocupadas por persoas indefinidas non fixas que aprobaron o proceso selectivo: non entendemos as razóns para excluír estas prazas, xa que van a quedar vacantes e sen ocupación.
- Prazas ocupadas en adscrición provisional: son postos vacantes, e as persoas que as ocupan son titulares doutros postos.
- Prazas de fin de semana ou fixas-descontinuas: probablemente non sexan do interese da maioría do persoal, pero nunca se sabe. A xente é maiorciña para decidir.
- Prazas propostas a amortizar: se existen en RPT, que as oferten.
Por se non chovera abondo dende que se ofertaron as prazas fai seis anos (2016), o destino ten que ser provisional por mor da negativa da Xunta a non convocar máis concursos de traslados de persoal laboral, coa complicidade de CCOO e UGT.
Quedan moitas dúbidas non resoltas: cando será o destino definitivo? Porque se non teñen interese de convocar concurso de traslados, tememos que a cousa vai ir para moi longo, unha vez resolto o futuro proceso de funcionarización. Evidentemente a CIG defende que se convoque un concurso de traslados previo como persoal laboral. Pero nin Xunta, nin CCOO nin UGT pensan igual.
A ineptitude de Educación impide ofertar prazas
Existen numerosos postos vacantes de camareiro/a-limpador/a na Consellería de Cultura, Educación e Universidade que, por estar fora da RPT, non poden ser ofertados.
Non é algo novo que Educación poña en marcha un centro coa dotación de recursos humanos que considera necesario, ou simplemente incremente o cadro de persoal dun centro xa existente, pero esquece o trámite de negociar, aprobar e publicar os postos na súa Relación de Postos de Traballo, ata pasados varios anos (a última RPT é do ano 2015).
Xa vivimos esto nalgún caso con postos do persoal funcionario. Así foi, por exemplo, no IES o Barral ou o IES de Soutomaior. Houbo algún concurso de traslados no que non puideron ser ofertados os postos deses centros, porque non existían en RPT. Só os meteron despois de que a CIG presentara escritos que contiñan advertencias xudiciais, pero para os seguintes concursos.
O día 26/09/2019, representantes da CIG asistiron a unha xuntanza con responsábeis de Educación para tratar unha modificación da súa RPT de persoal funcionario. Nesa xuntanza advertimos da necesidade de modificar a RPT de persoal laboral para incluir os postos creados a partir do ano 2015 pero non incluídos na RPT. O representante da consellería comprometeuse a comezar a traballar na RPT do persoal laboral co fin de regularizar a situación dos postos ficticios. Así o testemuña a acta da xuntanza.
Este actuar neglixente e reiterado da consellería causa prexuízo aos lexítimos intereses e dereitos das empregadas e empregados públicos que, neste caso, non poden optar a eses postos vacantes.
A CIG solicitou por escrito a tramitación urxente dunha modificación da RPT de Cultura, Educación e Universidade para incluír a os postos existentes e dotados que están fora da RPT, para poder ofertar os mesmos na oferta de destino. Educación non fixo nada, así que esiximos o cese das persoas responsábeis.
- Detalles
Na actual campaña de vixilancia da saúde para este ano quedaron excluídas de ter o recoñecemento xinecolóxico na cidade de Pontevedra todas as traballadoras dependentes do servizo médico do Edificio Administrativo de Pontevedra.
Isto supón un aforro para Cualtis e un gasto en cartos e tempo para as traballadoras que terán que desprazarse ata Vigo ou Santiago. E o mesmo sucedeu para o persoal non docente de Educación.
Para a CIG isto é inaceptable e por iso presentamos un escrito diante do xefe de servizo de Prevención de Riscos Laborais solicitando información sobre o motivo polo que se eliminaba esta opción e esixindo a reposición de dito servizo. Ao mesmo tempo tamén o manifestamos na xuntanza do Comité de Seguridade e Saúde do Edificio administrativo do día 26 de febreiro.
Ante a nosa insistencia, o servizo de Prevención nos comunica que están traballando para repoñelo. Estaremos pendentes de que nos dean unha pronta solución cunha única resposta: vaise repoñer.
- Detalles
A CIG está a recoller sinaturas para unha Iniciativa non de lei que obrigue ao Parlamento de Galiza a debater sobre a creación dun sistema público de atención ás persoas.
A crise sanitaria derivada da pandemia do COVID-19 puxo máis de manifesto ca nunca a necesidade de poñer os coidados na prioridade das políticas públicas e, por tanto, a urxencia de investimento público en servizos de atención ás persoas.
Dende a CIG levamos anos denunciando a situación, tanto laboral como asistencial, das residencias da terceira idade, dos centros de día, dos centros de atención á diversidade, dos servizos de axuda no fogar, etc., servizos que o goberno do PP na Xunta vén desmantelando e privatizando para facer deles un novo negocio a custo das persoas máis vulnerábeis.
Outra forma de destruír servizos é precarizar as condicións laborais dos empregados públicos, reducindo os cadros de persoal, racaneaando na dotacion de medios materiais e, desvirtuando as categorias e as funcións, e desvalorizando o traballo co fin de tentar igualar o público co privado.
Non os imos deixar, na CIG témolo claro, na CIG defendemos o público como garante da calidade asistencial.
Nestes días no maco desta campaña e a través dunha iniciativa non de lei, estamos a recoller sinaturas nos centros para que no Parlamento de Galiza se promova a creación dun Sistema público galego de servizos de atención as persoas.
Participa e solicita as delegadas e delegados da CIG a folla de sinaturas!!
- Detalles
O teletraballo pola situación da Covid prorrogase ata que baixe o nivel de emerxencia sanitaria
Xa era hora de que a Dirección Xeral da Función Pública enviara unha circular interpretativa sobre as resolucións de teletraballo concedidas por razón da situación santiaria ocasionada pola COVID-19 e a súa integración no “Rexime especial”. Na CIG levábamos desde o 4 de febreiro, cando entrou en vigor, demandando que a aplicación do Acordo de teletraballo rematara coas diferenzas entre unidades, para que todo o persoal dos centros administrativos puidera teletraballar como medida organizativa mais acaída na prevencion da Covid.
O artigo 12 do acordo de teletraballo estabelece un “Réxime especial de autorización” para circunstancias extraordinarias que pode ser aplicable “por razóns de declaración da situación de emerxencia” que pode atinxir a parte ou á totalidade das persoas que traballan para a administración.
Na instrución lémbrase que o Consello da Xunta de Galiza aprobou o 13 de marzo de 2020 a situación de emerxencia sanitaria no territorio da Comunidade Autónoma de Galiza e activou o Plan territorial de emerxencias de Galicia (Platerga) no seu nivel IG (emerxencia de interese galego), como consecuencia da evolución da epidemia do coronavirus COVID-19 que a día de hoxe segue en vigor.
No DOG do 25 de febreiro de 2021 publicouse o Decreto 31/2021, do 25 de febreiro, polo que se adoptan medidas en Galiza para facer fronte á crise sanitaria, e no o seu punto 5º tamén se recolle a prestación de servizos por teletraballo “coa finalidade de coadxuvar a un maior control da transmisión, entenderase prorrogada a eficacia das resolucións de teletraballo ditadas polas distintas consellerías e entidades do sector público autonómico por razón da situación sanitaria derivada da COVID-19. Serán de aplicación no teletraballo as condicións recollidas no réxime especial establecido no artigo 12 do Acordo sobre a prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galicia.”
Función Pública recoñece ás consellarías e outras entidades que tomaron medidas, por razón da protección da seguridade e saúde do seu persoal, e permite a continuidade e maior implantación deste teletraballo:
“Neste sentido, e dado que, de acordo co exposto, existe actualmente unha declaración da situación de emerxencia efectuada polo Consello da Xunta de Galicia, vista a evolución da situación epidemiolóxica, o punto quinto da Orde de 25 de febreiro enténdese prorrogada a eficacia das resolucións de teletraballo ditadas polas distintas consellerías e entidades do sector público autonómico por razón da situación sanitaria derivada da COVID-19, como antes citamos, e indica que serán de aplicación no teletraballo as condicións recollidas no réxime especial establecido no artigo 12 do Acordo sobre a prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galicia.”
Finalmente establece dous criterios interpretativos polo que non son aplicables os artigos de ámbito (postos susceptibles de teletraballar), requisitos, rexime de autorización nin plan de traballo:
“1º. Debe entenderse prorrogada a eficacia das resolucións de teletraballo concedidas por razón da situación sanitaria derivada do COVID-19, de acordo coas condicións establecidas para o réxime especial de teletraballo establecidas no artigo 12 do Acordo sobre a prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galicia, polo que este réxime de teletraballo non estará suxeito ao cumprimento íntegro das condicións previstas nos artigos 3, 4 e 5 do Acordo sobre a prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galicia.
2º Non será necesaria a elaboración do plan previsto no artigo 12.5 do Acordo sobre a prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galicia dado que xa están adoptadas medidas de organización do traballo.”
Ademais non se establece unha data final para o teletraballo, sinon que queda prorrogado ata que a situacion sanitaria o permita, sendo este o único criterio para reincorporación presencial total nas unidades.
Agardamos que agora esa nota chegue a todas as consellarías e centros de traballo da Xunta e sexa cumplida polos distintos departamentos de persoal prorrogando as situacións de teletraballo, unificando os criterios entre servizos e finalizando as trabas e oposición á prorroga por parte dalgúnnhas xefaturas de servizo.
- Detalles
O evidente caos que se está a producir co comezo das vacinacións nos centros educativos xera unha gran alarma xa que de seguir así haberá centros onde haxa parte do persoal vacinado e outra parte pola contra sin vacinar, poñendo así en risco a toda comunidade educativa.
Para a CIG-Autonómica debe ser un criterio axustado a prevención do risco laboral que é a covid, tendo en conta tanto o mantemento de todo o servizo educativo como o factor sanitario e por suposto a dispoñibilidade de vacinas.
A Consellería de Educación e a Consellería de Sanidade nun documento conxunto enviado ás direccións dos centros deixaba claro que a vacinación abranguería progresivamente a todo o persoal docente e non docente dos centros educativos non universitarios, públicos e privados. Que a única priorización sería o persoal menor de 55 anos segundo o establecido na “Estrategia de Vacunación Covid-19” do Goberno de España e en función da dispoñibilidade de vacinas subministradas polo goberno central.
A derradeira versión da “Estrategia” do Goberno (09.02.2021) establece o “Grupo 6B. Docentes y persoal de educación infantil y educación especial, incluyendo tanto docentes como otros profesionales que atienden al alumnado” e o Grupo 6C. Docentes y personal de educación primaria y secundaria”.
En vista do anterior, a CIG-Autonómica non entende nin comparte que non se tivera en conta á representación do persoal non docente á hora de tratar este asunto para buscar solucións que non discriminen a este persoal.
E por outra banda, parece esperpéntico que unha consellería, teñan que asinar un documento cunha parte da representación do persoal para lembrarlle a outra consellería que está a incumplir tanto a normativa do Goberno do Estado como o seu propio Plan Galego de Vacinación
Dende a CIG-Autonómica esiximos a vacinación dos centros enteiros e a todo o seu persoal: docente, non docente, de empresas e concellos, colaboradores/as... porque o risco de contaxio é o mesmo e ademais é a única forma de garantir que o servizo siga funcionando.
Todas e todos somos esenciais !!
- Detalles
No DOG do venres 26 de febreiro publícanse duas resolucións e unha orde sobre as listas de substitución, polas que se acorda a apertura e peche dunhas listas, a actualización de méritos, e o procedemento para a presentación de solicitudes de inclusión.
A) ACTUALIZACIÓN PROVISIONAL DE MÉRITOS
Resolución do 17 de febreiro de 2021, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se fai pública a actualización provisional de méritos correspondente ao ano 2020 das listas para a cobertura con carácter transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza. Ligazón ao DOG.
Consulta da puntuación. A puntuación total poderá consultarse no web corporativo da Xunta de Galiza, http://funcionpublica.xunta.gal, epígrafe de <Listas de contratación>.
Reclamacións. As persoas interesadas disporán dun prazo de 10 días hábiles para presentar reclamacións ante a Comisión Permanente.
B) PECHE E APERTURA DE DETERMINADAS LISTAS
Resolución do 18 de febreiro de 2021, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se acorda o peche e a apertura de determinadas listas para a incorporación de novas solicitudes para a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza e o nomeamento de persoal funcionario interino correspondente a determinados grupos, categorías, corpos, escalas e especialidades. Ligazón ao DOG.
1º. Pechar a incorporación de novas solicitudes ás listas correspondentes aos grupos, categorías, corpos, escalas e especialidades que se indican no anexo I.
2º. Relacionar as listas correspondentes aos grupos, categorías, corpos, escalas e especialidades que se atopan abertas e nas que as persoas interesadas poderán presentar solicitude de inclusión no período comprendido entre o 1 de marzo e o 30 de abril deste ano (anexo II).
3º. Relacionar as listas correspondentes aos grupos, categorías, corpos, escalas e especialidades pechadas e nas que soamente se poderán inscribir aquelas persoas que, para a lista correspondente, superasen algunha proba do último proceso selectivo do grupo, categoría, corpo, escala ou especialidade, ou teñan prestado servizos na Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza ou en entidades públicas instrumentais do sector público autonómico que teñan publicadas relacións de postos de traballo para a lista correspondente a ese grupo, categoría, corpo, escala ou especialidade (anexo III).
4º. O estado, aberto ou pechado para a incorporación de novas solicitudes, no que se atopa cada lista poderá consultarse no portal web corporativo da Xunta de Galiza, http://funcionpublica.xunta.gal, punto de <Listas de contratación>.
C) PROCEDEMENTO PARA A PRESENTACIÓN DE SOLICITUDES DE INCLUSIÓN
ORDE do 22 de febreiro de 2021 pola que se regula o procedemento para a presentación de solicitudes de inclusión nas listas para o nomeamento de persoal interino para o desempeño con carácter transitorio de prazas reservadas a funcionarios e a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza, e se aproba o modelo normalizado de solicitude (código de procedemento AP522T). Ligazón ao DOG.
Obxecto. Regular o procedemento de presentación de solicitudes de inclusión nas listas para o desempeño con carácter transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e a contratación temporal de persoal laboral da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e de entidades públicas instrumentais do sector público autonómico.
Solicitudes
- As solicitudes presentaranse preferiblemente por vía electrónica a través do formulario normalizado (anexo I) accesible na sede electrónica da Xunta de Galiza, https://sede.xunta.gal
- Opcionalmente, poderanse presentar as solicitudes presencialmente en calquera dos lugares e rexistros establecidos no artigo 16.4 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do procedemento administrativo común das administracións públicas.
- Para a presentación electrónica das solicitudes poderase empregar calquera dos mecanismos de identificación e sinatura admitidos pola sede electrónica da Xunta de Galiza, incluído o sistema de usuario e contrasinal (Chave365).
Prazo. Desde o día 1 de marzo ata o 30 de abril de cada ano, e estas elabóranse no período comprendido entre o 1 de xuño e o 31 de decembro.