- Detalles
O 3 de decembro tivemos a segunda reunión da Comisión de Seguimento do Acordo de Teletraballo no que buscamos resolver eivas na concesión desta modalidade laboral.
Hoxe na Xunta temos máis 1912 teletraballadores/as, 978 en servizos centrais e 934 nos servizos periféricos. Aínda que a maioria do persoal no sistema ordinario ten dúas xornadas, reclamamos maior extensión e uniformidade. Máis aínda se cabe logo da recente decisión da Administración do Estado español de acadar as 3 xornadas semanais.
Por outra parte Función Pública esta a ser bastante deficiente no control da aplicación do Acordo e da comunicación de datos e deixa moita marxe as consellerías que aplican esta modalidade de forma desigual.
- Analizouse a problemática daquelas unidades con acceso máis restrinxido ao teletraballo polo seu caracter de atención ao público (oficinas de emprego, consorcio, oficinas agrarias, unidades de atención ao público, etc..). Estes casos xa foran remitidos un a un pola CIG antes da Comisión.
- Solicitamos os datos do persoal en réxime de teletraballo, por consellerías, xefaturas e xénero para facer un estudo do impacto segundo as diferentes unidades administrativas.
- Demandamos que normalice a información das concesións e denegacións aos órganos de representación do persoal (Xuntas de Persoal e Comités de empresa).
- Esiximos a posta a disposición do persoal teletraballador dos medios tecnolóxicos axeitados que marca a normativa. Segundo o Acordo en febreiro a Xunta xa ten a obriga de proporcionar ordenadores. Segundo Función Pública a AMTEGA está coas contratacións, pero din que teñen problemas de subministro e “pode que se atrasen un tempo”. Eso si: que non che proporcionen os medios non vai ser impedimento para teletraballar, só faltaría!
- Sobre a aplicacion do réxime especial de teletraballo (art. 12) para o teletraballo obrigatorio por emerxencia sanitaria; tal e como está agora a incidencia da pandemia na Galiza esta descartado agás se declare de novo a emerxencia sanitaria.
- O que si seguen activos son todos os permisos de teletraballo COVID por confinamento tanto do persoal como de descendentes ou ascendentes ao seu coidado. É un tema importante coa suba da incidencia nos centros escolares e o aumento exponencial de casos.
Esiximos a explicación de Función Pública dalgunhas denegacións de teletraballo xa que denunciamos que hai informes “tipo”, insuficientes e carentes de argumentos que buscan unicamente xustificar denegacións por parte dalgunhas xefaturas intentando esquivar o Acordo de teletraballo. Respostou que nos vai remitir por escrito as aclaracións que solicitamos co fin de poder alegar. Se é o teu caso, contacta con nós.
- Detalles
No DOG do 9 de decembro sae publicada a convocatoria do concurso-oposición para o ingreso en diversas clases de persoal funcionario sanitario da escala de saúde pública e administración sanitaria (Lei 17/1989, do 23 de outubro).
En total son 94 prazas repartidas entre as seguintes clases de persoal funcionario: Farmacéutico/a inspector/a de saúde pública, Inspector/a farmacéutico/a, Inspector/a médico/a, Licenciado/a en Ciencias Biolóxicas, Licenciado/a en Ciencias Químicas, Licenciado/a en Farmacia, Licenciado/a en Medicina e Cirurxía, Licenciado/a en Psicoloxía, ATS/DUE e Subinspector/a sanitarioa/a.
As persoas que desexen tomar parte no proceso selectivo deberán cubrir unha única solicitude de participación, en modelo normalizado, a través da Oficina Virtual do Profesional (Fides/expedient-e/Sección de Procesos/OPE)
O prazo para a presentación das solicitudes de participación será dun mes contado desde o día seguinte ao da publicación desta convocatoria no Diario Oficial de Galicia.
- Detalles
A Dirección Xeral de Función Pública achegounos os borradores das convocatorias dos seguintes procesos selectivos:
- A1-Escala de sistemas e tecnoloxía da información. Son 16 prazas da OEP do 2021, de acceso libre mediante o sistema selectivo de oposición. Descargar.
- C1-Escala de axentes do Servizo de Gardacostas de Galiza. Son 22 prazas das OEP 2018 (10) e 2021 (12), das que 5 reservanse para seren cubertas na quenda de promoción interna. A forma de acceso será a de concurso-oposición. Descargar.
O prazo de alegacións remata o mércores 1 de decembro, polo que se queres aportar algo, contacta coa CIG antes dese límite.
- Detalles
O DXOPF da Consellería de Medio Rural ten que acceder a reunirse ca CIG despois da presión exercida polos representantes dos traballadores
Despois de mais de 1 ano solicitando varias reunións co director xeral, onde poder tratar diversos temas que atinxen tanto o bon funcionamento da Administración, como que o administrado teña un trato mais próximo a Administración e tratar de mellorar as condicións de traballos dos empregados públicos, o mércores 24 de novembro tivemos unha reunión á que asistiron por parte da Administración o director xeral Ordenación e Planificación Forestal, e o xefe de servizo de Xestión Forestal.
Por parte da CIG empezamos agradecendo a celeridade e o carácter negociador que mostrou o director xeral, xa que despois de soamente 18 meses de varias solicitudes, fixese un oco na súa apertada axenda para recibir á representación dos traballadores e traballadoras.
Despois deste breve agradecemento, desde a CIG tratouse de levar a reunión a un talante dialogante e de cordura, expoñendo diversos temas que xa debían estar superados, facendo fincapé en:
- Diferencias na forma enfocar o traballo, xa non só en cada provincia, se non en cada distrito forestal, entendendo que se deben de dar unhas instrucións claras neste senso. Neste sentido comprométense a redactar unhas instrucións para unificar criterios comúns para todos os Distritos.
- Evitar as duplicidades na tramitación dos expedientes de aproveitamentos forestais, evitando o funil que se produce moitas veces ó ter que supervisarse por varios funcionarios, antes de ser ser resoltos polas xefaturas territoriais. Neste punto indica que non vai mudar nada ó respecto e que e actual estrutura e que non ten pensado cambiar.
- Tarxeta empregado público: considera que non é competente para realizar as tarxetas, pero que vai incidir para que se tramiten. Dende a CIG informámoslle que están empezando a chegar as tarxetas de empregado público os Axentes Ambientais, despois de mais de 1 ano desde que se prometeran creemos que “XA” non é sen tempo.
- Sobre o acceso ó Catastro por parte dos Axentes, volve a dicir que se está a traballar para facilitarlle esta ferramenta casi imprescindible para o seu traballo diario, polo que consideramos que é moi necesario. Axentes doutras comunidades autónomas xa teñen acceso ó mesmo desde fai anos.
- Tratamos diversos puntos a mellorar tanto no CORWEB como no CORPRI, quedando en revisalos e tratar de corrixilos. CIG solicita que se cumpra a lei 4/2019 de administración dixital de Galiza onde fala da creación do persoal funcionario habilitado para a tramitación de solicitudes para a poboación do rural. Denunciamos que o que tratan de facer é unha privatización dun servizo público e que non o vamos a consentir. Eles seguen na teima de que as estatísticas os avalan pero do que non falan é do diñeiro que ten que gastar a xente envellecida do rural, tendo que pagarlle en moitos casos a unha xestoría por un tramite que se podería realizar de balde.
- Informóusenos da creación dunha App para a tramitación das actas de denuncias da Lei de Montes. Segundo dixeron a aplicación está moi avanzada e habilitarase en breve. Desde a CIG protestamos enerxicamente ante a falta de dialogo e de respecto aos traballadores e traballadoras pola creación desta App sen contar coa súa representación para aportar solucións e dar a súa opinión. Trala nosa protesta o director xeral accedeu á creación dun grupo de traballo para tratar de mellorar esta App cando se poña en funcionamento e outro grupo de traballo para mellorar a App CORWEB-CORPRI.
- En canto á pregunta da CIG da Reestruturación do persoal da Consellería de Medio Rural o director xeral, dixo que se nos informaría mais adiante e que nada nos podía dicir do tema. Como bon galego non contou nada, rematamos a reunión sen saber se sube ou se baixa na escaleira.
- Detalles
Os servizos públicos de Ourense ninguneados de novo pola Xunta de Galicia. Ourense é a única provincia onde non se completan as equipas de reforzo para a valoración da dependencia da consellería de Politica Social
Nas últimas semanas de outubro tivemos coñecemento de que se ían contratar uns equipos de reforzo para a valoración de dependencia, sin ningún tipo de negociación nin información a representanción do persoal. Daquela pedimos explicacións a Política Social e o único que confirmaron foi a contratación de un equipo por provincia, sen aclarar específicamente que tipo de persoal van contratar nin a duración real dos contratos (parece que queren contratar e prorrogar ano a ano)
Cal é a nosa sorpresa ao comprobar que en todas as provincias estas equipas están compostas por persoal médico, traballador/a social, terapeuta ocupacional e varios administrativos/as excepto en Ourense, que só vai contratar persoal terapeuta ocupacional e 1 aux. administrativo/a.
De novo Ourense segue a ser a cenicienta de Galicia e, despois da masiva manifestación que tivo lugar na cidade ao berro de SOS Ourense!!!, volvemos a comprobar que é a grande esquecida, neste caso pola Xunta de Galicia.
Para a CIG, por suposto que é necesaria a contratación de máis persoal para a valoración de dependencia na provincia de Ourense, pero estas equipas deben ser completas, con persoal médico, psicólogo, traballador social, etc.
Queremos lembrar que o PP e a Xunta de Galicia son os únicos culpables do colapso que existe neste momento na valoración da dependencia, e son os únicos que teñen que por solucións, a través da creación das suficientes prazas de persoal especializado para que se dea un servizo axeitado como a cidadanía merece.
Dende a CIG esiximos á Consellería de Política Social e á Dirección Xeral da Función Pública que non ningunee a esta provincia e contrate as equipas de valoración da dependencia completas co mesmo persoal que no resto das provincias.
- Detalles
O 24 de novembro de 2021 constituíuse o Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellería de Emprego e Igualdade. Cada modificación de consellería leva a interrupcións na actividade preventiva que dende a CIG imos tratar de que sexan as mínimas posibles e que bote a andar con axilidade.
Este CSSL ten na súa presidencia a Laura Cardesín, xefa de servizo de Réxime Xurídico e Relacións Laborais, a secretaría será rotativa entre as OOSS, neste primeiro ano tócanos á CIG, Ismael Outumuro será o noso secretario.
Forman parte o Subdirector Xeral de Colocación e os catro Xefes/as Territoriais ademais asesora con voz e sen voto o xefe de servizo do ISSGA de Ourense e un representante do Servizo de Prevención de Riscos Laborais.
Na CIG ademais de facer propostas ao regulamento para mellorar o funcionamento deste órgano paritario aportamos as seguintes cuestións:
- Solicitamos os datos de sinistralidade específica da Covid no informe do servizo de prevención de riscos laborais do 2021.
- Propuxemos a comprobación de todos os sistemas de aire acondicionado e de ventilación das Oficinas de Emprego (xa que son moi herméticas) e que se colgue a verificación nun sitio visible ao persoal empregado e ao público.
- Solicitamos que se revise si todas as Avaliacións de Riscos Laborais dos centros están actualizadas para o novo nivel de risco da virus da Covid (categoría 3).
- Propuxemos formas, tanto para compartir información como de comunicación áxiles e permanentes, tamén que se fagan públicos para todo o persoal acordos e actas.
- Aportamos que queden definidas as funcións de secretaria a presidencia para evitar dilacións indebidas nas convocatorias e unha mellor definición de responsabilidades.
Queixas nas oficinas:
- Oficina de emprego de Monelos: fíxose un estudo de ruídos logo da queixa do persoal pero non é valido para a empresa que ten que facer as obras de insonorización, están pendentes dunha nova medición.
- Oficina de emprego de Ferrol: a administración di que están a investigar a orixe do fedor que fai insoportable o traballar na oficina, van moi amodo e instamos a que se solucione canto antes.
- Traslado da Oficina de emprego Centro da Coruña ao espazo Amizar: é inminente, contan con rematar en decembro. Solicítase avaliación de riscos previa ao traslado (incluído radón).
Temos ata o día 3 de decembro para enviar as propostas para a planificación preventiva do 2022, na que se inclúen ás avaliacións de riscos ou as súas revisións e a proposta formativa para o persoal.
Os delegados e delegadas de prevención da CIG loitamos pola mellora das condicións de traballo no que a seguridade e saúde é fundamental. Para poder facelo contamos coa tua participación. Denuncia, informa, require, propón e achega aquí co asunto: CIG CSSL Emprego e igualdade
- Detalles
Mobilizámonos contra a demora do concurso de traslados e a ineptitude da dirección xeral da Función Pública
Arredor de 200 persoas, entre delegadas e persoal de servizos centrais, rodeamos este martes 23 de novembro, en manifestación, o edificio administrativo da Xunta de Galiza de San Caetano para esixir a dimisión do Director Xeral de Función Pública. É inadmisible a demora do concurso de traslados en seis meses máis, cando leva xa dous anos de retraso. Dilación que afecta tamén a outros concursos de traslados como os de corpos especiais, escalas e persoal laboral que levan, nalgúns casos, até 12 anos dende o último concurso.
Este atraso é na práctica un recorte de dereitos para quen quere mellorar profesionalmente, porque se lle impide a promoción profesional, e para quen quere trasladarse de posto ou de localidade, pois se lle limita o dereito á mobilidade.
Propostas da CIG
Lembramos a proposta feita pola CIG xa hai máis dun ano e que daría solución a esta parálise: desligar os procesos selectivos do concurso de traslados.
Xunto a isto demandamos tamén outras cuestións como a extensión da carreira profesional para todo o persoal empregado público sen distincións, o incremento das prazas de promoción interna, o establecemento para os procesos selectivos duns criterios claros, uniformes e acaidos ao seu fin, o traslado dos dereitos do V Convenio de persoal laboral para o persoal funcionarizado e a súa extensión ao todo o resto do persoal funcionario. De non facelo estaríanse a perder dereitos laborais como as compensacións polos traballo en domingos e festivos, pero tamén a reserva nos procesos selectivos do 50% de prazas para promoción interna ou a posibilidade de ter un trienio mínimo de 32€ que é o que percibe hoxe o persoal laboral acollido ao V Convenio.
O director xeral da Función Pública ten que dimitir
No trascurso da manifestación demandouse a demisión ou o cese do director xeral da Función Pública por incompetente. É tan clara a súa inutilidade na xestión e o seu malfacer que ata os seus socios do Acordo de concertación, CCOO e UGT, anunciaron manifestarse tamén para demandar os dereitos que se perden coa funcionarización e pola carreira profesional ilegal que asinaron. Todo isto non deixa de ser indicativo de como andan as cousas: foron partícipes cómplices da chantaxe de Función Pública ao asinar unha carreira profesional ilegal e discriminatoria e agora semella que lles entran os remorsos.
Mentras tanto, Función Pública, co apoio dos seus socios CCOO e UGT, afonda no incumprimento do seu propio acordo ao paralizar o aboamento do segundo grao extraordinario que tiña que ser convocado no último trimestre 2020, pese a estar orzamentado para este ano 2021.
Ao tempo, fixemos tamén un chamamento a CCOO e UGT para que deixen de participar do xogo patronal e se desmarquen dun Acordo de concertación no que aceptaron a perda de dereitos laborais e salariais e unha carreira profesional ilegal que afonda nas desigualdades entre o persoal empregado público.
Barreiro, se non te vas ti, botarémoste nós!!
Esta non é a primeira manifestación convocada pola CIG demandando o cese do director xeral. Hai apenas catro meses xa o fixemos, e a lista de motivos non fai máis que medrar día a día. Ao retraso nos concursos de traslados hai que sumarlle outras cuestións como a desfeita nos procesos de promoción interna e de consolidación e estabilización de emprego, nos que a súa complexidade foi tal que, por exemplo, no proceso de consolidación do grupo IV-01 non aprobara ninguén, algo insólito na historia da administración pública galega.
O propio Consello de Contas no seu último informe dalle un bo tirón de orellas á Dirección Xeral da Función Pública pola súa mala xestión neses aspectos e noutros coma a alta temporalidade na administración pública, a execución das ofertas de emprego público, a excesiva duración dos procesos selectivos, a necesaria creación de órganos especializados e permanentes para a organización dos procesos selectivos, o abuso das comisións de servizo ou a opacidade nas adxudicacións das libres designacións, aspectos todos eles denunciados pola CIG dende hai anos.
Na CIG témolo claro, seguiremos a denunciar estas desfeitas, a combater as inxustizas e a revelarnos ante o abuso.
O 27 de novembro fará DOUS anos que se convocou o concurso de corpos xerais.. e segue sen resolverse
- Detalles
E por riba poñen a guinda cunha resolución ampliando o prazo para resolver 6 meses máis.
Pero isto non é un atraso. Chegados a este punto isto significa un recorte de dereitos, do dereito de quen quere mellorar profesionalmente ou do dereito de quen quere trasladarse de posto ou de localidade.
E a ineficacia e indecencia que se desprende da xestión de Función Pública desborda ademais este urxente asunto do concurso de traslados de corpos xerais.
Vense afectados por esta paralización os concursos de moitos corpos especiais e moitas escalas, así como o do persoal laboral.
Esta ineficacia e indecencia é ademais infecciosa. A paralización chega tamén á carreira profesional froito dun acordo declarado ilegal e que non queren resolver incluíndo a todo o persoal. E tamén de xeito consciente ao segundo grao extraordinario que hai un ano o tiñan que ter aberto e non o fixeron de acordo cos seus cómplices para utilizalo agora como chantaxe.
E tamén chega aos procesos selectivos de promoción interna, libre e estabilización, onde se deixan prazas vacantes e se prolongan innecesariamente.
A CIG aportou solucións que non quixeron poñer en marcha
- Desligar os procesos selectivos do concurso de traslados para que se resolvera xa hai máis dun ano.
- Incluír a todo o persoal no acordo da carreira profesional para que non se declarase a súa ilegalidade manifesta.
- Incrementar as prazas de promoción interna e establecer que non poden quedar desertas, así como criterios claros, uniformes e acaidos ao seu fin no resto dos procesos.
- Trasladar os dereitos do V Convenio de persoal laboral non só aos laborais que se funcionaricen senón ao resto de persoal funcionario.
Pero a Xunta e compañía miraron para outro lado, puxéronse de perfil, e déronlle as costas ao persoal funcionario e ao resto do persoal.
Director xeral, BASTA XA DE PASMONEO E ESPABILA!!
E se non, DIMITE ou que te CESEN!!
- Detalles
Condiciona a concesión do dereito a que haxa outra persoa que substitúa á solicitante
A CIG-Administración Autonómica vén de denunciar ante a autoridade laboral a obstaculización do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar do dereito de conciliación ao seu persoal. Unha práctica xeneralizada en todo o persoal que traballa nos seus centros de Galiza, case 2000 persoas, que executa mediante unha cláusula que condiciona o dereito ás conciliacións mentres non sexa substituída a persoa que o solicita.
Pasam por riba da Lei de igualdade e impide as reducións de xornada por conciliacións e flexibilizacións de xornada por coidado de menores e maiores a cargo do seu persoal.
Unha das medidas que recolle a normativa laboral deste persoal, ademais da Lei Orgánica 3/2007 de Igualdade, é poder acollerse á redución de xornada por coidado de menor ou maior a cargo. Porén o Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar, da Consellaría de Política Social, nas resolucións das solicitudes de reducións por conciliación das traballadoras e traballadores, introduce unha cláusula que indica que “a persoa traballadora solicitante do dereito, non pode comezar o goce da redución até que se proceda á cobertura da franxa horaria reducida por persoal substituto. Persoal que no caso de ser cuberto se fai sen dilixencia. Polo que na práctica obstaculiza que as persoas traballadoras podan acollerse a este dereito”.
Á lentitude sumáselle unha discrecionalidade absoluta nas ordes da xerencia para proceder á cobertura. Deste xeito as compañeiras atópanse que na práctica non poden conciliar a súa vida familiar e laboral aínda que o xulgado lle concedera o dereito.
Xunto a isto, e por sistema, no Consorcio non se conceden conciliacións sen redución de xornada, aínda que a Lei Órganica de Igualdade o prevé dende hai dous anos, obrigando ao persoal a acudir á denuncia xudicial para conseguila e logo sumarlle os obstáculos da xestión.
Por outro banda, a CIG-Administración Autonómica considera que “non se entende que se lle ofreza á traballadora outra franxa horaria para a redución, que non solicita nin lle facilita a conciliación. Semella un insulto que se lle faga tal ofrecemento como se o traballador ou traballadora decidiran reducir horario e salario por un capricho”.
Esta é a cláusula que condiciona as concrecións horarias:
<<De acordo con todo o indicado, Resolvo:
- Estimar a solicitude e, polo tanto, conceder a redución da súa xornada laboral ...
- Non obstante o anterior, e con respecto da concreción horaria solicitada pola interesada (de 9.00 a 14.00 horas, salvo os mércores de 8.30 a 14.00 horas), non procede a súa concesión en tanto non estea garantida a cobertura da franxa horaria que deixa descuberta (de 14.00 a 16.00 horas), posto que, do contrario, produciríase un incumprimento das ratios de persoal esixidas no artigo 27.2 do Decreto 329/2005, polo que se regulan os centros de menores e os centros de atención á infancia.
- Tendo en conta o anterior e, de cara a facilitar a conciliación da vida familiar e laboral por parte da interesada, no suposto de que non sexa posible cubrir a dita franxa horaria a partires do 15.9.2021, a interesada poderá solicitar a redución de xornada noutra franxa horaria na que non se vexan comprometidas as necesidades do servizo.>>
Por iso Burgos conclúe que “a Xunta tiña que ser referencia na defensa da igualdade e potenciar a conciliación e os dereitos que axuden ao impulso demográfico na nosa comunidade o que fai e putear ao seu persoal obstaculizando calquera avance laboral aínda que sexa obrigado por unha norma básica estatal”.
Por iso a Xunta tiña que ser referencia na defensa da igualdade e potenciar a conciliación e os dereitos que axuden ao impulso demográfico na nosa comunidade o que fai é ningunear ao seu persoal obstaculizando calquera avance laboral aínda que sexa obrigado por unha norma básica estatal.
- Detalles
A Xunta impón uns servizos mínimos abusivos para que o persoal empregado público non poda secundar a folga xeral
A CIG chama a secundar de xeito masivo o paro e a manifestación que sairá ás 12h do Hospital de Burela
A Mariña, ao igual que todo o norte do país, vive un proceso de desmantelamento industrial e esmorecemento económico, laboral e social agónico, tras anos de peches de empresas sen alternativas para asentar novas industrias que permitan xerar postos de traballo de calidade, déficit histórico de infraestruturas e deterioración progresiva dos servizos públicos polo que o dia 17 de novembro temos convocada unha Folga Xeral en toda a comarca.
Para esta folga da que se espera un grande seguemento, a Xunta de Galiza impón uns servizos mínimos novamente abusivos, incrumpindo a sentenza do TSXG sobre os servizos mínimos decretados na folga do 8 de marzo, impondo a presenza do 100 % do persoal coidador, de limpeza e comedor nos centros escolares públicos, agravada nesta ocasión ao decretar para os centros de ensino privados a presenza dunha soa persoa da limpeza e unha de comedor en cada centro.
Ademais disto teñen o cinismo de argumentar que o dereito fundamental á educación obriga a manter o 100 % das liñas escolares e do “transporte integrado” de máis de 4 kilómetros. Levan anos incumprindo o dereito á educación das persoas que viven no medio rural, desmantelando os servizos públicos, pechando centros escolares, servizos de comedor… e agora utilizan a súa propia política de abandono para xustificar o intento de boicot a outro dereito fundamental: o dereito de folga.
Tamén teñen a desfachatez de argumentar a necesidade de garantir unha protección e atención axeitada ás persoas usuarias da residencia de maiores de Burela para impór uns servizos mínimos moi superiores aos dunha fin de semana. Acaso consideran que as fins de semana non se garante a protección e atención adecuada ás persoas residentes?
Os dirixentes políticos do PP na Xunta de Galiza non se paran ante nada á hora de tentar boicotear a folga xeral de A Mariña e vulnerar o dereito á folga, argumentar falacias ou incuprir sentenzas do TSXG. Queren obrigar a abrir os centros dependentes da Xunta como se fose un día calquera e manter as liñas de transporte o mesmo, pero mañá A Mariña vai parar e vai dicir “abonda de políticas neoliberais desmanteladoras do tecido industrial e dos servizos públicos”
A MARIÑA TEN FUTURO !!!!!