Novas por contido

A Xunta de Galiza informa da apertura das oficinas de rexistro, cun sistema de cita previa, para posibilitar a tramitación de determinados procedementos administrativos para a semana que vén. Todo isto sen negocialo previamente en ningunha mesa, nin tratalo con ninguén e sen informar con antelación.

Segundo informa o Subdirector Xeral de Coordinación de Servizos Transversais, van enviar un plan de prevención específico para estas unidades entre os que está a separación entre o persoal funcionario e a colocación de pantallas de metacrilato. Ante a nosa crítica a esta decisión explica que as direccións serán quen establezan de inmediato estas medidas antes de activar o rexistro e que por iso non dan data concreta de apertura.

Dende a CIG solicitamos a negociación previa antes da reactivación de ningún servizo, mais cando ten contacto directo coa cidadanía. Necesítase un plan de prevención específico para cada centro de traballo que teña en conta as peculiaridades dos centros como a ventilación ou o espazo e a cantidade de público. Isto ten que ser a maiores daquelas medidas guía establecidas con carácter xeral.  Ademais hai que dar tempo a que se resolvan as solicitudes de traballadores/as sensibles, polo que pedimos que as persoas que o soliciten queden cautelarmente na casa e non asuman riscos innecesarios.

Negociar a desescalada

A desescalada debe negociarse e facerse con sentido. Xa temos solicitado a Función Pública unha xuntanza no marco da Mesa Xeral de Empregados Públicos na que se trate a ampliación masiva do teletraballo e se negocien os criterios de desescalada e incluso quendas de non coincidencia, sempre co plan preventivo por diante. 

Os plans de prevención ante o coronavirus por diante de calquera reincorporación

A Xunta de Galiza negouse a reunir aos Comités de Seguridade e Saúde Laboral Intercentros e os específicos de consellerías (agás de Medio Ambiente) a pesar de que llo solicitamos dende o comezo da alarma sanitaria. Agora non poden seguir a obviar esta ferramenta imprescindible para salvagardar a saúde e a seguridade ante o risco de contaxio ao COVID. Non estamos preparados ante o risco biolóxico e as avaliacións de riscos laborais aínda non están adaptadas a esta nova realidade.

A CIG rexeita a volta ao traballo sen condicións de seguridade

O 16 de abril de 2020 despois de ter a CIG presentada denuncia recibimos o requirimento que a Inspección Provincial de Traballo e Seguridade Social de Lugo fai a Xunta de Galicia relativo aos centros de traballo: Residencia de Maiores de As Gándaras, Milagrosa, de Monforte e de Burela; Centro de especial protección de menores Santo Anxo de Rábade; Centro de Atención a Persoas con Discapacidade Psíquica de Sarria.

O requirimento recolle a obriga legal de protexer aos traballadores e traballadoras por parte da empresa ou administración empregadora así como implica tamén a obrigación de dotarlles dos medios preventivos necesarios para que realicen o seu traballo nas mínimas condicións de seguridade.

É por iso que se efectúa o requirimento que debe ser cumprido de forma inmediata e advírtese á Xunta de Galicia que o incumprimento deste requirimento poderá dar lugar á extensión da correspondente acta de infracción:

- Require a empresa que a avaliación de risco biolóxico (exposición a coronavirus SARS- COv-2) deberá repetirse periodicamente, cada vez que se produza un cambio nas condicións que poida afectar á exposición dos traballadores e traballadoras a axentes biolóxicos, e tendo en conta as modificacións que se produzan nas recomendacións e pautas establecidas polas autoridades sanitarias.

- Realízase advertencia para que modifique o Anexo e no caso de operacións de aerosolización será precisa máscara con nivel FFP3.

- Realízase requirimento para que se dote a todo o persoal dos devanditos equipos de protección individual en número suficiente que cumpran coas especificacións técnicas requiridas, para unha adecuada protección fronte ao axente biolóxico grupo 2.

- Realízase advertencia de cumprimento das recomendacións sanitarias recollidas no documento técnico antes mencionado, de que as tarefas de asistencia de caso posible ou confirmado son tarefas de exposición de risco, polo que a protección respiratoria xeralmente recomendada para os profesionais da saúde, e por tanto extensible a persoal de atención/coidado persoas residentes que poida estar en contacto a menos de 2 metros con casos posibles, probables ou confirmados, é unha máscara autofiltrante tipo FFP2 ou media máscara provista con filtro contra partículas P2. As máscaras autofiltrantes ou, no seu caso, os filtros empregados non deben reutilizarse e, por tanto, deben refugarse tras o seu uso. As medias máscaras deben limparse e desinfectarse despois do seu uso. Para iso seguiranse estritamente as recomendacións do fabricante e en ningún caso, o usuario debe aplicar métodos propios de desinfección xa que a eficacia do equipo pode verse afectada.

- Realízase requirimento para que se recollan na avaliación de riscos as medidas alternativas a adoptar en caso de carecer dos EPIS que deban ser utilizados.

- Realízase requirimento para que, a formación teórica e práctica debe proporcionar ao traballador a adecuada información, instrución e adestramento sobre os riscos biolóxicos que afecten o seu posto de traballo ou función, e das medidas de protección ou prevención aplicables aos devanditos riscos, incluíndo colocación, uso, retirada e desinfección dos equipos de protección individual. Da entrega da devandita información, así como da impartición de formación, deixarase constancia mediante firma do traballador.

- Así mesmo, realízase requirimento para que se garanta en todo momento, o cumprimento das obrigacións de información, consulta e participación dos representantes dos traballadores, EN CONCRETO, as establecidas no art. 33- ss da Lei 31/95, do 8 de novembro, respecto a os delegados de prevención, e no art.39 respecto do Comité de Seguridade e Saúde.

- O empresario garantirá unha vixilancia adecuada e específica da saúde dos traballadores en relación cos riscos por exposición a axentes biolóxicos, realizada por persoal sanitario competente, segundo determinen as autoridades sanitarias nas pautas e protocolos que se elaboren. Dita vixilancia deberá ofrecerse aos traballadores nas seguintes ocasións:

a) Antes da exposición. 

b) A intervalos regulares en diante, coa periodicidade que os coñecementos médicos aconsellen, considerando o axente biolóxico, o tipo de exposición e a existencia de probas eficaces de detección precoz.

c) Cando sexa necesario por detectarse nalgún traballador, con exposición similar, unha infección ou enfermidade que poida deberse á exposición a axentes biolóxicos.O servizo sanitario do servizo de prevención de riscos laborais serán os encargados de establecer os mecanismos para a investigación e seguimento dos contactos estreitos no ámbito das súas competencias, de forma coordinada coas autoridades de saúde pública.

- Coordinación: Cando nun mesmo centro de traballo desenvolvan actividades traballadores de dúas ou máis empresas, estas deberán cooperar na aplicación da normativa sobre prevención de riscos laborais.
Tendo en conta que as algunhas medidas preventivas establecidas na avaliación de riscos laborais, precisan da información e coordinación con empresas externas, garantirase a coordinación necesaria con eles para os efectos de garantir a seguridade e saúde dos traballadores, e a efectiva implantación das medidas propostas.

Na maior crise sanitaria coñecida onde a poboación de máis risco son os centros de maiores os/as gobernantes galegos seguen a buscar escusas para eludir as súas responsabilidades.

Dende o decreto do Estado de alarma e a declaración da Emerxencia Sanitaria poucas novas tivemos acerca da Conselleira de Política Social. Na máis grave crise de saúde para as persoas maiores non resulta de recibo que a máxima responsábel na xestión de residencias de maiores na Galiza non estivera ao fronte para informar, organizar e protexer  as persoas maiores e ao cadros de persoal que seguiron nos centros de traballo prestando un servizo tan esencial na sociedade na que vivimos.

Delegou o seu traballo e responsabilidades noutros mandos intermedios da Consellería, entanto nunha tras outra residencia os maiores e o persoal caían infectados e se tomaban medidas de intervención pública de residencias privadas, mudando de centros ao persoal dunha forma imperativa e improvisada.

No día de onte atopámonos coa reaparición mediática da conselleira,  entrevista na Radio  Galega e foto virtual cos directores das residencias (incluído o “cesado” director da Residencia de Baños de Molgas).

Pero despois desta corentena mediática da Conselleira sorpréndenos que a primeira medida que toma sexa o cambio de xestión e dirección no Centro integrado de Baños de Molgas. Ou establecen propostas de xeito irreflexivo ou non se falan entre consellerías; porque por máis que insistan non nos vamos a crer que o Centro Integrado de Os Milagres xa está posto en marcha, cando non teñen nin claro se o plan de prevención para o persoal debe ser feito polo SERGAS ou por Política Social. Aínda que a causa tamén podería ser as declaracións do presidente da Sociedade Galega de Xerontoloxía e Xeriatría acerca das responsabilidades penais por desatención sanitaria dos maiores ou na censura feita por obrigar ao persoal traballador das residencias a enfrontarse ao seu posto de traballo sen medios de protección contra o COVID-19. A verdadeira resposta queda para as partes implicadas.

Nestes momentos de crise sanitaria, onde aínda non se coñece o alcance real das persoas maiores mortas e infectadas polo virus e onde non se lle fan os test nin se dotan de EPI´s ao persoal, non precisamos de dirixentes que veñan a facerse a fotos, senón de xestores eficaces e comprometidos polo que ou:

  • non necesitamos dunha conselleira, porque o traballo se segue a facer igual e polo tanto debe dimitir, ou
  • se debería de pór a alguén capaz ao fronte das Políticas Sociais e facer todo o posíbel por implantar un sistema público de atención integral ás persoas maiores no que non primen os intereses privados e o beneficio para os fondos de inversión, polo que tamén debería dimitir ou ser cesada esta conselleira.
     

O PÚBLICO É SERVIZO O PRIVADO BENEFICIO!!

No DOG núm. 141 do venres 26 de xullo de 2019 publicouse a LEI 4/2019, do 17 de xullo, de administración dixital de Galicia. Na LEDIXGA regúlase a sinatura e acreditación do persoal empregado público, incluíndo como novidade o uso dos certificados electrónicos con pseudónimo para certos colectivos o cal era demanda desta organización sindical desde fai anos.

A Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza, elaborou unha guía para todo o persoal da Xunta que, tal e como xa informamos a semana pasada, entorpece e atrasa as baixas por risco de COVID 19 a persoas especialmente sensibles (ir á nova referida).

Que teñas unha serie de patoloxías ou sexas maior de 60 anos NON determina directamente ese recoñecemento de persoal especialmente sensible polo que o primeiro paso que segundo esa guía terías que dar é facer unha solicitude á persoa responsable da unidade (director/a ou xefatura) para que estude a túa vulnerabilidade ante o COVID19.

Podes empregar este modelo de solicitude:

  • Se traballas no ámbito sanitario ou sociosanitario: descargar.
  • Se traballas no ámbito non sanitario ou non sociosanitario: descargar.

A persoa responsable da unidade (director/a ou xefatura) realizará un informe sinalando o nivel de risco segundo o establecido no Anexo IV desa guía e daralle traslado ao SPRL (Servizo de Prevención de Riscos Laborais) para que o servizo médico poida determinar se o teu posto pode adaptarse ou pola contra deberán apartarte do servizo.

O médico ou médica especialista en medicina do traballo, avaliará a solicitude recibida, e solicitará ao/á traballador/a a documentación acreditativa da súa situación que resulte procedente.

Lembra que é moi importante que non lle facilites os teus datos médicos a ninguén máis que ao servizo médico do SPRL.

O mércores 23 de abril a CIG asistiu a unha visita de avaliación de riscos laborais para a elaboración do Plan de prevención na Residencia dos Milagres en Baños de Molgas, da Fundación San Rosendo, reconvertida en residencia “integrada” pola Xunta para acoller a persoas maiores infectadas.

A visita evidencia a descoordinación entre a Consellería de Política Social e o SERGAS. Nese mesmo día o director foi cesado coa escusa de “pasar” a dirección asistencial ao SERGAS. Nin sequera o servizo de prevención que vai realizar a avaliación de riscos tiña coñecemento da nova dirección do SERGAS.

Visitamos “Chernóbil” e non se nos dan EPIs polo que NON puidemos acceder ás instalacións residenciais (unicamente á administración e á sala de cursos), e por tanto NON se pode facer o proceso de recollida de datos nin comprobar a implantación das medidas preventivas.

  1. Non puidemos  comprobar o uso de EPIS por parte do persoal.
  2. Non puidemos visitar as instalacións.
  3. Confírmanse as nosas sospeitas sobre o ineficaz de forzar ao persoal baixo ameazas e ademais sen ningún tipo de información. Así se nos  recoñece que o feito de que o persoal veña obrigado (con ameaza de repercusións penais) non é adecuado para traballar con normalidade e seguridade e aumenta os problemas no centro. 
  4. Non hai director ou directora, que é o máximo responsable en prevencións. Non dan mais explicación ante a súa ausencia: tan só que “foi cambiado”.
  5. Comprobamos que as persoas que se presentan como responsables do centro non coñecen o Plan de acción de COVID elaborado polo Servizo de Prevención de Riscos Laborais a finais de marzo polo que cuestionamos que sexa aplicado correctamente.
  6. Esta visita parece dirixida a cumprir un requirimento legal dalgunha autoridade laboral como pode ser a inspección de traballo (ante a  que a CIG presentou varias denuncias), pero na práctica é inútil xa que, como dixemos, NON podemos ver nada nin comprobar as medidas preventivas e témonos que quedar coa versión que nos contan.
  7. Insistimos na necesidade imperativa de facer os TEST nas residencias integradas coa oposición da consellería. Será finalmente o SERGAS quen fará os TEST ao persoal destes centros que traballa con residentes positivos. E máis neste caso onde o persoal traballou co lote de mascarillas defectuosas, o que de entrada produciu que como mínimo haxa unha empregada pública que deu positivo e dende a dirección da Residencia de Baños de Molgas trataron de convencernos de que seguramente “se contaxiaría fóra” porque non “saía da cociña”. Cuestionamos as afirmacións e solicitamos en todo caso a consideración a todos os efectos do contaxio como accidente laboral.

Trátase dunha improvisación ou falta de coordinación? A resposta é que a mala xestión e soberbia da consellería producen unha e a outra.

Mentres o persoal  ten que traballar en condicións extremas de risco e sen que se lle garanta unha mínima seguridade laboral, a consellería xoga coa saúde no seu posto de traballo. Unha consellería irresponsábel que bota balóns fóra acusando ao SERGAS, a Función Pública e que sen ningún escrúpulo pretende sacudirse de enriba a súa responsabilidade neste desastre.

O mércores 23 de abril de 2020, o conselleiro de Medio Rural comunicounos que o persoal fixo descontinuo de 6 meses do Servicio de Prevención de Incendios Forestales (SPIF) vai reanudar a súa actividade o día 11 de maio.

Na CIG consideramos que esta incorporación tería que recoller as seguintes cuestións:

1. Formación e entrega de protocolos e procedementos preventivos co risco do COVID 19 (que inclúa técnicas de colocación e retirada axeitada de EPIS).

2. Puntos de encontro: é importante coñecer a localización dos puntos de encontro e o número de persoas que van acoller, así como o seu plan preventivo adaptado ao risco biolóxico do coronavirus. Urxe a realización ou revisions de avaliacións de riscos laborais de tarefas e centros co plan de risco ante o COVID (anexo).

3. EPIS: todo o persoal debe ter os EPIS precisos e dispoñibilidade de medidas hixiéncias axeitadas cun servizo de lavandería da roupa e EPI de incendios (ademais do risco para o COVID, o lavado e manipulación ten outros contaminantes tóxicos que non deben levarse aos fogares).

4. Salarios: solicitamos unha solución que permita percibir os salarios en maio, e non agardar ata finais de xuño.

5. Convocatorias telemáticas dos Comités de Seguridade e Saúde Laboral: tanto do da Consellería do Medio Rural como do específico do servizo de incendios.

Na CIG consideramos que para minimizar o contaxio é fundamental a prevención de riscos. Traballo SI, pero en condicións de SEGURIDADE.

A continuación achegamos as ligazóns aos protocolos de seguridade publicados pola Consellería do Medio Rural (actualizados a día de hoxe), así como información do procedemento para a declaración de persoal especialmente sensíbel.

Para calquera dúbida, contacta coa CIG.

Ligazóns:

A Xunta presume de que vai gastar os 100.000 test que lle envía o goberno central nun estudo epidemiolóxico de natureza estatística, indo contra as indicacións do Ministerio de Sanidade que eran as de usalos en residencias e hospitais.

O que non conta a Xunta é que a algúns dos/as traballadores/as das residencias de maiores, de menores e de centros de discapacitados psíquicos foron diagnosticados como casos positivos, e que a día de hoxe aínda se está pendente da realización dos test á maioría do persoal e dos/as residentes, o que favorece que poida seguir habendo contaxios.

Tampouco se está a contar que foi preciso que saíra á luz unha partida de mascarillas defectuosas retiradas polo goberno para que se realizasen os test o persoal das residencias integradas, o cal ten un especial risco por estar en contacto directo con pacientes diagnosticados positivos. Se non fose por esta circunstancia estes traballadores que realizan quendas de doce horas durante sete días consecutivos estarían sen realizar os test expoñendo perigosamente a saúde das súas familias e regresando a traballar sen saber si están contaxiados ou non.

Ante este cúmulo de aberracións dende a CIG esiximos a Xunta que se priorice a realización dos test pendentes nestes centros por ser especialmente sensibles.

Menos publicidade de 100.000 test para estudos estatísticos e máis centrarse na saúde dos residentes e do persoal que son os que realmente están ao fronte desta crise sanitaria.


Coa saúde das persoas que nos coidan non se xoga!!

O venres 17 de abril celebrouse por videoconferencia o Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda que demandamos para a avaliación e control das medidas preventivas ante a emerxencia sanitaria polo coronavirus. 

A vicesecretaria xeral técnica presentou os protocolos actualizados para o persoal de traballos esenciais, que podemos consultar (xunto cos medios de contacto coa consellería) na seguinte ligazón: https://cmatv.xunta.gal/coronavirus.

Dende a CIG reclamamos:

  1. O Plan de prevención de riscos ante o coronavirus nos traballos esenciais (que aínda non fixeron).
  2. Protocolo preventivo nas embarcacións ao que respostaron que o elaborarán o “antes posible”.
  3. Que se repoñan os EPIS, sobre todo as máscaras de protección axeitadas.  Respostan que non dispoñen xa que estan moi solicitadas no mercado e que van intentar por ao dispor. Dende a CIG denunciamos que teñen para repartir a poboación pero envian ao seu persoal a facer funcións esenciais sen elas.

En referencia a "Guía preventiva ante o coronavirus no ámbito da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia" (podes ver a guía no DOG, ou podes ver o resumo da CIG):

  • Denunciamos que non se negociou coas organizacións sindicais.
  • Rexeitamos que o persoal sensible “deberá traballar” ata que se lle recoñeza a condición de traballador/a vulnerable ao COVID e se tramite a baixa.
  • E queixámonos deste enfarragoso sistema para a protección do persoal sensible.

A administración da largas e resposta que é unha “resolución de obrigado cumplimento do CECOP” e que intentará resolver as solicitudes o antes posible.

Ademais preguntamos polas razóns polas que non están a traballar algunhas persoas que teñen funcións esenciais. Non respostan. 

Infórmase por parte da consellería que hai un servizo de desinfección dos vehículos con ozono que hai que solicitalo nas xefaturas territoriais. 

A presidenta do CSSL emprazounos a realizar novas xuntanzas cada sete ou dez días mentres dure esta situación, para ir analizando os avances da pandemia e as accións desta consellería. Dende a CIG esperamos que na vindeira xuntanza dean resposta ás demandas que presentamos para que sexa realmente efectiva e sacar accións de proveito na prevención do risco fronte ao COVID 19.

Ante a falta de información oficial da situación real nos centros de Política Social, a CIG entregou á Fiscalía Superior de Galiza, por segunda vez, datos actualizados elaborados coa información recollida polos nosos delegados/as e persoal dos centros. Podes descargala aquí.

A pesar de que llo vimos requirindo dende o comezo desta crise, a consellería de Política Social négase a dar datos de persoas usuarias infectadas, persoas falecidas por causa do virus e incluso non informa das  traballadoras e traballadores que deron positivo nos seus centros. 

Este escurantismo non permite avaliar a dimensión real das persoas contaxiadas polo virus nin a efectividade das medidas de prevención implementadas.

Destacar tamén a falta de información acerca das chamadas “residencias integradas”, é dicir, as residencias de xestión pública onde envían a residentes positivos ou negativos derivados de residencias privadas nas que saltou a alarma. Como a Residencia de Tempo Libre de Panxón (de negativos) ou Porta de Camiño e Baños de Molgas, e agora parece que hai algunha mais como Nuestra Señora de Fátima en O Barco, etc. Isto unicamente sabémolo polas comunicacións directas de persoas que prestan servizo nos centros xa que a CIG, como organización mais representativa neste ámbito, non ten información por parte da consellería.

Sabemos polo persoal empregado público que os están a trasladar a residencias privadas, con declaración de intervención, integración ou sen ela, nunha estraña sorte de cesión de persoal onde só existen obrigas laborais e poucos dereitos e nin se garante nin un triste EPI axeitado, e moito menos formación preventiva ante o contaxio do COVID 19. Compre  que nas residencias privadas das que estamos a falar teñen un alto numero de contaxios entre persoas usuarias e traballadoras, e as medidas preventivas fronte o COVID19 non existen.

Cando remate todo isto teremos que facer as contas sociais e económicas do que supón este sistema de xestión privada dos servizos sociais para o pobo galego.

Diante da apertura de dilixencias por parte da Fiscalía de Galiza sobre a xestión nas residencias de terceira idade durante a presente situación de emerxencia sanitaria presentámoslle un segundo informe que actualiza o anterior do día 26 de marzo. Nel introducimos a situación a nivel de prevención de riscos laborais dos centros sociais-residenciais, entre os que están as residencias de maiores, de menores e os centros de atención á discapacidade dependentes da Consellería de Política Social, xunto cos datos de contaxios e realización de test aportados polo persoal.

Ambos datos, de vital importancia, porque na CIG entendemos que é a única forma de actuar consecuentemente contra a expansión do virus e coñecer a presencia real do coronavirus. 

Así tamén volvemos a ofrecer a posta ao dispor de toda a documentación, denuncias e outra información que fixemos en relación ás residencias da Xunta dende o comezo da alarma sanitaria polo COVID 19.

Outras novas recentes

Luns, 29 Abril 2024

A xestión de persoal do Consorcio: desatención e desleixo

A CIG denunciou diante da autoridade laboral ao Consorcio por non atender ás necesidades do seu persoal para corrixir a situación de risco laboral. Os riscos psicosociais que sofre o cadro de persoal do Consorcio tanto nos servizos centrais coma nos periféricos son moi elevados. Dos items analizados, dous deles están intimamente relacionados coa falta de resposta e...
Xoves, 02 Mai 2024

A administración pública galega en apoio ao pobo Palestino

Cesamento do fogo xa! Israel ten que rematar coa agresión a Palestina e finalizar a ocupación! As administracións públicas, baixo o principio de servizo á cidadanía, non deben xestionar decisións políticas que supoñan alimentar a agresión de Israel a Palestina. O conflito en Gaza, xunto ás duras restricións que o goberno israelí impón a Cisxordania, teñen un impacto...
Xoves, 02 Mai 2024

Os deberes para a nova directora de Función Pública

Representantes da CIG-Autonómica acudimos o martes 30 de abril a unha xuntanza de cortesía convocada pola nova directora xeral de Función Pública (DXFP), que agora pasa a chamarse Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (en diante, DXEP). Na xuntanza estaban presentes a nova DXEP, Nuria Aguilar Vázquez, e o anterior DXFP, José María Barreiro.  A...