Novas por contido

No DOG do 4 de xuño de 2020 vén de publicarse unha Orde pola que se dispón que o 15 de outubro de 2020 entrará en vigor  o novo sistema de chamamentos electrónicos das listas de contratación do Decreto 37/2006 a través do Sistema de notificación electrónica de Galicia-Notifica.gal.

Para a posta en funcionamento do sistema de citacións electrónicas realizarase un proxecto piloto nos ámbitos da provincia de Pontevedra nos grupos II-006 (Educador/a. Profesor/a especial), V-001 (Camareiro/a-limpador/a. Axudante cociña. Pasador/a de ferro-lavandeiro/a. Costureiro/a. Cortador/a. Pasador/a de ferro. Lavandeiro/a) e V-011 (Limpador/a. Fregador/a. Empregado/a comedor. Empregado/a cociña-pinche. Servizo doméstico. Mozo/a de limpeza. Pinche de cociña. Persoal servizos xerais)

A realización dese proxecto piloto levarase a cabo desde o 15 de xuño ata o 14 de outubro de 2020.

Función Pública enviounos un novo buzón de postos coas vacantes do concurso de traslados de corpos xerais. Podes descargalo dende aquí. Aseguran que ese novo listado incorpora todas as vacantes que se produciron dende a publicación do listado inicial que acompañaba á convocatoria do concurso (DOG 27/11/2019). 

Non nos dan moito tempo: temos que ter mecanizadas as alegacións antes do xoves 4 ás 12h. Convidámosche a que se sabes de novas vacantes dende novembro/2019 (xubilacións, falecementos ou excedencias), contactes coa CIG.

Con isto, cal vai ser o novo cronograma? Pois sinceiramente, polo de agora non temos nin idea; e xa postos, tampouco é que nos fiemos moito do que nos conten, porque unha e outra vez incumpriron a súa palabra. A previsión era que por xaneiro, unha vez que xa rematara o prazo de presentación de solicitudes para participar no concurso, Función Pública sacaría un listado con todas as vacantes (publicadas no DOG da convocatoria do 27 de novembro) máis as prazas das persoas que solicitaron participar no concurso, e sobre ese listado final sería a solicitude de prazas. Pero pasou xaneiro, e febreiro, e marzo, e chegou o COVID19. Nunca chegaron a sacar ese listado sobre o que realizar as solicitudes, e do que estamos a falar agora é actualizar o listado inicial de vacantes, non o listado sobre o que realizar as solicitudes.

Como pasou tanto tempo dende a convocatoria, non nos queda outra que aceptar a actualización de vacantes. Foron demasiados meses durante os que se foron producindo vacantes. Esperemos que esto non sexa unha nova xustificación para un novo retraso de moitos máis meses.

No DOG do 3 de xuño de 2020 veñen de publicarse as listaxes provisionais de persoas admitidas e excluídas no procesos selectivos para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo superior subgrupo A1, corpo de xestión subgrupo A2, corpo administrativo subgrupo C1 e corpo auxiliar subgrupo C2 da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia.

As listaxes de persoas aspirantes admitidas poderanse consultar no portal web corporativo funcionpublica.xunta.gal. As persoas aspirantes excluídas, así como aquelas persoas que non figuren en ningunha das listaxes, disporán dun prazo de dez (10) días hábiles, contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no DOG.

As gotas co virus van ao chan”, todo controlado ...

A volta ao traballo nos edificios administrativos foi unha das grandes preocupacións da CIG, pero a tardanza xeral nas convocatorias dos comites de seguridade e saude laboral, a pesares da situación epidemiolóxica e o extraordinario desta realidade sen precedentes, fíxonos sospeitar que o proceso de reincorporación sería unha improvisación sen contar co que teñan que dicir as traballadoras e traballadores. Nesta ocasión superaron as nosas expectativas.

O 29 de maio reuniuse o Comité de Seguridade e Saúde Laboral (CSSL) do edificio administrativo de Lugo e a sensación de formar parte dun trámite incómodo para o presidente do comité foi esaxerada. As presas na exposición dos asuntos e o desinterese nos temas que preocupan aos traballadores marcou por completo a reunión.

- Ante a petición de avaliación de risco biolóxico por COVID-19, din que non é necesaria.

- Ante a falla de contedores con tapa, bolsa e pedal para depositar máscaras, luvas e outros residuos relacionados, din que hai baldes e servizo de limpeza (consideran inmunes o persoal que presta estes servizos).

- Ante as dúbidas sobre a climatización do edificio e a recirculación do aire que puidera estar contaminado, e por tanto a posibilidade de que o sistema sea dispersor do virus, afirman que “as gotas co virus van ao chan e así o virus non anda polo aire”. Sobran comentarios e estudios científicos que din todo o contrario… , de todos os xeitos comprometéronse a revisar a eficacia dos filtros.

- Ante a obriga de facilitar máscaras ao persoal, contestan que dado que son de uso obrigado en xeral e non só no traballo, que as paguemos dos nosos petos. Parece ser que nestes edificios non existen os corredores, aseos, zonas de fotocopiadoras, etc. e por suposto tampouco existe a Lei de prevención de riscos laborais (LPRL) e demais lexislación relacionada co asunto, da que lles facilitamos unha escolma dende a CIG.

- Ante a inminencia da volta ao traballo presencial, fíxose por parte do presidente unha valoración moi positiva do teletraballo e as súas virtudes, para despois recoñecer que na terceira fase todos os empregados e empregadas voltarán ao posto de traballo presencial (agás se o solicitamos por motivos xustificados). Recoñecéndose así, unha vez máis, que para as xefaturas o importante é a presenza e non tanto o traballo feito.

A CIG nunca vai admitir como válidos estes comportamentos prepotentes a vez que irresponsábeis. Estanse a tomar a cachondeo a prevención de riscos laborais, poñendo en risco sen necesidade aos seus propios traballadores e traballadoras, as súas familias e a mesma loita contra o virus.

 

O Consello da Xunta do 15/05/2020, aprobou o “O Plan de dixitalización dirixido a autónomos, comercios e Pemes". Vai ser un impulso da Xunta dotado con 23,5 millóns de euros para que esas empresas gañen en competitividade no novo contexto económico. Ainda non publicaron a orde no DOG pero xa están a facer propaganda (ver cartace) (ver no web do IGAPE)

Con esta medida, a Xunta vai subvencionar ás pequenas e medianas empresas ata 80% da compra de material informático que necesiten así como a asistencia técnica necesaria para que os seus traballadores e traballadoras poidan teletraballar. Por lóxica, o restante 20% vai ter que asumilo cada empresa subvencionada.

E mentres, que fai a Xunta co seu propio persoal e o seu teletraballo? Vampirizalo.

A Xunta non vai darse unha subvención a si mesma para a adquisición do material. O que vai facer e recibir a subvención, do seu propio persoal, xa que vai ser cada empregado e empregada da Xunta quen vai subvencionar o 100% da adquisición do material informático para realizar teletraballo.

Poñer en marcha o teletraballo xa

Durante esta crise sanitaria quedou demostrado que a Administraciou pode funcionar con moito persoal realizando teletraballo dende os seus domicilios. Pero a pesares da insistencia da CIG, Función Pública négase á constitución do grupo de traballo para avanzar no desenvolvemento normativo do teletraballo recollido no Protocolo de reincorporación ao traballo. 

Na CIG estamos convencidas/os de que o teletraballo é a modalidade de prestación do traballo do presente e do futuro máis inmediato por razóns económicas de aforro, de produtividade e, sobre todo, por ser unha ferramenta valiosísima para afondar nunha verdadeira conciliación da vida laboral e familiar do conxunto dos/as empregados/as públicos/as.

Non hai ningunha escusa válida para negarse a tal evidencia salvo que a intención da Xunta de Galiza sexa dar pasos atrás na conciliación laboral e familiar no canto de erixirse nunha Administración moderna, eficaz e preocupada polo benestar do seu persoal.

As medidas preventivas que se establezan no meu centro e posto de traballo teñen que vir reflectidas na Avaliación de Riscos Laborais ao COVID19. Como empregada/o teño dereito a coñecelo e o deber de aplicalas, e a Lei de Prevención de Riscos Laborais é a norma básica que prevalece ante calquera outra resolución, protocolo, decreto, etc., nesta materia.

Porén, a empresa debe informarme das medidas que aplicou para protexer a seguridade e saúde no meu centro de traballo, e debe formarme axeitadamente para que desenvolva as miñas funcións laborais coa máxima seguridade posíbel para as persoas usuarias, os/as meus/miñas compañeiros/as e para min mesma/o.

No Protocolo para a incorporación do traballo presencial e de medidas xerais veñen unhas recomendacións que se deben adaptar a cada centro e que son mínimas ou xerais: evitar a concorrencia mediante o teletraballo, 2 metros de separación e mamparas para o público, medidas organizativas como o estabelecemento de quendas voluntarias, cita previa e control de acceso.

Así, na Avaliación de riscos laborais do teu centro virán aquelas máis específicas, como entrada e saída, uso de espazos comúns (wc, salas, etc.), equipamentos como impresoras, ou postos. Ademais, debe especificar como realizar inspeccións, o uso de medios compartidos, protocolos para funcións específicas ou traballos de campo, equipamentos auxilares, etc.

Se non che informaron nin che formaron, teñen que facelo, é a obriga da empresa.

Poñemos á túa disposición un modelo para que solicites a avaliación de riscos do teu centro de traballo. Podes adaptalo ás túas circunstancias. Descargar modelo.

A Dirección Xeral de Función Pública anuncia no seu web a reanudación do prazo para a presentación de solicitudes de inclusión nas listas do Decreto 37/2006 do 1 de xuño ao 18 de xullo de 2020, con efectos dende o 1 de xuño.

Esto di o anuncio de Función Pública:

O prazo para a presentación de solicitudes de inclusión nas listas para o nomeamento de persoal funcionario interino, e a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza, inicialmente establecido do 1 de marzo ao 30 de abril de 2020, atópase suspendido dende o 14 de marzo de acordo co establecido na Disposición Adicional Terceira do Real decreto 463/2020, do 14 de marzo que declarou o estado de alarma para a xestión da situación de crise sanitaria ocasionada polo COVID-19.

Con data 23/5/2020 publicouse no BOE a Resolución do 20 de maio de 2020, do Congreso dos Deputados, pola que se ordena a publicación do Acordo de autorización da prórroga do estado de alarma declarado polo Real Decreto 463/2020, do 14 de marzo, na que se establece no seu apartado décimo:

“Con efectos desde o 1 de xuño de 2020, derrogarase a disposición adicional terceira do Real Decreto 463/2020, do 14 de marzo, relativa á suspensión de prazos administrativos. Desde esa mesma data, o cómputo dos prazos que fosen suspendidos renovarase, ou se reiniciará, se así se previu nunha norma con rango de lei aprobada durante a vixencia do estado de alarma e as súas prórrogas.”

Por este motivo, infórmase da reanudación con data de efectos do 1 de xuño de 2020 do prazo para a presentación de solicitudes de inclusión nas listas para o nomeamento de persoal funcionario interino e a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galicia polo tempo equivalente ao que permaneceu suspendido.

O persoal interesado en formar parte das listas de contratación temporal, constituídas ao abeiro do Decreto 37/2006, de 2 de marzo, que se atopaban abertas para anotarse nelas antes declaración do estado de alarma, poderá continuar coa presentación das solicitudes de inclusión a partir do día 1 de xuño de 2020 ata o 18 de xullo do ano 2020 ambos incluídos.

A Comunidade Autónoma de Galiza está dende o dia 25 de maio na FASE 2 do plan de desescalada cara á chamada “nova normalidade” que agárdase conclúa neste mes de xuño. O feito de acceder a esta FASE 2 significa que en Galiza o número de contaxios (tasa R0) está por debaixo de 1, que o número de novos casos de poboación infectada por Covid-19 é de menos de 2 casos por cada 100.000 habitantes, que hai máis dun 50% de camas libres nas UCIs e que hai menos do 30% de uso de camas hospitalarias por persoas infectadas por Covid-19. Así mesmo estas condicións estanse dando dende hai máis de 15 días.

Nesta fase xa non compre o confinamento da poboación e xa se permite a libre circulación dentro da provincia. 

Por outro lado o Presidente da Xunta ten convocado eleccións autonómicas para o mes de xullo, en vista do retroceso da pandemia en Galicia.

Así mesmo nos centros da Consellería de Política Social, tamén se está a voltar á normalidade, con cada vez menos casos de Covid-19.

Entendemos por todo isto que as condicións polas que traballadores/as da Consellería de Educación foron derivados a centros de traballo doutras Consellerías xa non existen, polo que non ten sentido que continúen a prestar servizos noutros postos que non sexan os que refiren os seus contratos de traballo.

Consideramos que en vista do paso á FASE 2 da desescalada, os servizos que están prestando os traballadores e traballadoras da Consellería de Educación xa non responden á necesidade pola que o Real decreto 463/2020 facultaba ás administracións a exercer a potestade de mobilidade deste persoal, e que o feito de que parte do persoal da Consellería de Educación continúe a prestar servizos na Consellería de Política Social desvirtúa o sentido de necesidade para o que se permitiu tal mobilidade.

A CIG reclama á Administración Autonómica que remate esta mobilidade e traspaso de persoal entre consellerías e que, polo tanto, o persoal da Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional deixe de prestar servizos noutras consellerías e retorne ós seus destinos nos postos que lles corresponden na consellería.

Ao estudar a diferente normativa referente á reincorporación e medidas de protección do persoal fronte ao risco biolóxico por covid-19 atopamos que non aparecen por ningún lado, nin recollidas nin avaliadas, as condicións e traballos dun colectivo moi importante existente en todos os centros de traballo e que se ocupan de manter os nosos postos de traballo como espazos seguros: o colectivo formado polo persoal de limpeza.

Esta invisibilidade e desprotección do persoal de limpeza da Xunta, composto na súa grande maioría por mulleres, maniféstase na súa escasa (ou nula) mención nos diferentes Protocolos e Avaliacións de riscos, establecidas polas diferentes consellerías.

Así no informe das medidas adoptadas en aplicación do protocolo polo que se establece a reincorporación dos empregados públicos ao traballo presencial e as medidas de prevención fronte ao Covid-19 (actuacións preliminares) remitido pola Consellería de Presidencia, unicamente hai mención expresa nesta frase: “Daranse indicacións ao persoal de limpeza que cando estea realizando as súas tarefas, ventile axeitadamente as instalacións.

As medidas establecidas polo Ministerio de Sanidade, que no documento denominado “Buenas Prácticas en los Centros de Trabajo Medidas para la Prevención de Contagios del Covid19" expón, no punto 4 das Medidas organizativas:

4. Es necesario contar con aprovisionamiento suficiente de material de protección, especialmente guantes y mascarillas, para el personal cuando así lo indique el servicio de prevención de riesgos laborales y, muy concretamente, el más expuesto (médicos y enfermería de empresa, personal de limpieza, personal de cara al público). 

Ademais, no documento denominado “Procedimiento de actuación para los servicios de prevención de riesgos laborales frente a la exposición al SARS-Cov-2, de 30 de abril de 2020” consta:

“Se prestará especial atención a la protección del personal trabajador que realice las tareas de limpieza”.

Ainda que de acordo con esta guía, o persoal de limpeza está catalogado como de exposición de baixo risco, afirmación que non comparte a CIG Autonómica, a propia guía determina para este tipo de persoal: “En función da avaliación específica do risco de cada caso: compoñentes de EPI de protección biolóxica”.

Pola contra, a realidade é que o persoal da Xunta que realiza funcións de limpeza de instalacións durante o período de apertura ó público non pode garantir as distancias con respecto ós usuarios, pois está en acción permanente en aseos e corredores polos que transitan as persoas visitantes.

Ao non ter feitas as avaliacións dos seus postos como expostos ao risco biolóxico nos diferentes edificios administrativos e demais centros de traballos por parte da Xunta de Galiza, non pode minimizarse o risco e por tanto as circunstancias de traballo do persoal de limpeza atribuíndolle baixa probabilidade de exposición posto que non son personal administrativo, nin dispoñen de barreira colectiva, nin son persoal de seguridade, únicos que se catalogan como tal nesa guía.

Esiximos que por parte dos servizos de prevención se proceda a realizar a correspondente avaliación de riscos biolóxicos por covid-19 dos postos de traballo do persoal de limpeza en todas as consellerías; tendo en conta que coa reapertura dos centros ao público este persoal non será capaz de manter os 2 metros de distanciamento físico e que ademais no momento actual en adición ós riscos biolóxicos desta enfermidade emerxente se lle engaden os químicos derivados do incremento da exposición a produtos de desinfección.

Solicitamos que se proceda á revisión das ratios de cada centro e se incremente o persoal de limpeza posto que as funcións de limpeza se incrementan coas de desinfección de máis zonas e maior superficie (pomos, aparos, cadeiras, etc) e do número de veces que se debe limpar.

ÁS VECES AS DENUNCIAS FAN O SEU TRABALLO

Antecedentes: Esta reunión (a segunda do COVID-19) viña precedida por un lado pola denuncia interposta polas 4 OOSS ante a incorporación do persoal ao centros de Cultura e segundo por a reunión previa co Secretario Xeral . Nesta xa se tocaron temas como os da limpeza de centros ou a non incorporación do persoal sensible en tanto non teña resolución de prevención.

- Melloras propostas pola Administración: a raíz da denuncia a consellería de Cultura púxose ás pilas e a situación dos centros a nivel material é moito mellor que hai 15 días. A denuncia tivo unha contestación negativa de inspección de traballo pero unha influencia moi positiva no quefacer da Administración. Así xa presentaron melloras como:

 

  • Informe de riscos biolóxicos nos centros (elaborada por Cualtis). Non aporta moito pero feito está.
  • Informe da situación de persoal no que atinxe a reincorporacións voluntarias, teletraballo e persoal reincorporado obrigatoriamente.
  • Informe das melloras introducidas nos centros dende a primeira reunión.
  • Elaboración dun Protocolo específico para o AGADIC.
  • Avaliación individualizada de riscos de centros e categorías profesionais. (presentarana sobre o martes)
  • Curso de formación para o persoal de centros nos riscos das novas tarefas a acometer segundo o protocolo específico de Cultura (a semana que ven van a comezar un cursiño online para o persoal, incluso reforzado con algún presencial para a xente que non poida conectarse ou con traballos moi específicos).

 

Temos que dicir que estas últimas melloras foron insistentemente solicitadas pola CIG dende as primeiras reunións.

As alegacións que a maiores fixemos, se concretaron nos seguintes eidos:

- Plan de limpeza específico centro a centro: necesitamos un documento que fixe e organice as tarefas de limpeza, as protocolize e se base no reforzo de persoal e horario e non nun mero traslado de zonas de limpeza. Recordamos a especial atención á limpeza dos medios materiais compartidos, no xa só no cambio de turno senón na mesma quenda.

- Reforzo na ventilación de centros: estamos a falar de centros situados en edificios antigos ou con poucos vanos polo que tanto na ventilación natural , como na mecánica debe terse unha especial atención fixándose na renovación de aire dende o exterior e na revisión de filtros e maquinaria.

- Extremar e garantir sempre a separación de 2 m. entre os traballadores/as: sobre todo nos centros pequenos onde agora mesmo non é un problema pero coa incorporación de persoal ao fin da II fase, vai haber moitos máis contactos.

- Existencia de dispensadores de hidroxel en todas as unidades e non só nas entradas e saídas.

- Instalación de mamparas separadoras da atención ao público en todos os centros (algúns non as teñen).

- Instalación de alfombras desinfectantes en todas as entradas (agora mesmo están en probas en 3 bibliotecas, pero debe estenderse o seu uso). Inflúe positivamente na limpeza do centro e ata evita algunha quenda de limpeza do chan.

- Solicitamos outra vez as xornadas de Formación: que foron ao final da reunión aceptadas polo Servizo de Prevención.

- Voltamos a facer fincapé nas dúbidas organizativas nos días de permiso de teletraballo, voltaron a desinformar ao persoal, dicindo que o día 1 se tiña que voltar aínda que estiveras teletraballando (dixeron que non teñen esa información, van a respectar o permiso de teletraballo da Fase II ata o 12 de Xuño e o que se diga por Función Pública para a Fase III).

- Con respecto aos cambios de quenda, flexibilizar as entradas e saídas para que non coincida moito persoal nas mesmas dependencias.

- Fixemos un alegato a prol do teletraballo e a súa necesaria ampliación (alguén xa nos recordou que non era o foro axeitado), pero nos o reclamamos en todos os foros aos que accedemos.

En fin, as cousas van indo, aínda que teñamos que turrar delas, quedamos para unha nova reunión para a implantación da Fase III.

 

SEGUIMOS PELEXANDO POR UNHA CONTINUIDADE NA SEGURIDADE

Outras novas recentes

Mércores, 24 Abril 2024

Concurso de corpos xerais: novo listado de prazas para revisar (23/04/24)

A Dirección Xeral de Función Pública enviounos un novo listado de prazas para o concurso de traslados de corpos xerais. Non indican prazo, pero podemos alegar. Se é do teu interese, podes descargar o listado: ligazón. Se sabes de prazas que están mal ou non aparecen, podes contactar coa CIG. O xoves 25 de abril estamos convocados a unha Mesa Xeral, e teremos unha xuntanza...
Luns, 15 Abril 2024

Comisión de seguimento do Acordo do SPIF

Tras a xuntanza da Comisión de seguimento do acordo de condicións do persoal funcionario do SPIF do 10 de abril, a Consellería de Medio Rural enviounos un documento cunha proposta das quendas que quere implantar. Dende a CIG queremos manifestar que fomos facendo distintas achegas, pero tendo en conta que parece ser que a Consellería non quere negociar máis imos facer a nosa...
Mércores, 24 Abril 2024

Concurso de traslados de corpos xerais e de escalas sociais (24/04/24)

O mércores 24 de abril asistimos a unha xuntanza con Función Pública (estaban presentes o anterior, José María Barreiro, e a nova, Nuria Aguilar).  Deron traslado da seguinte información en relación aos concursos de traslados: Concurso de traslados de corpos xerais O concurso de corpos xerais vai ser publicado o día 15 de maio (puntualizan que “máis ou menos”). Serán...