Novas por contido

Por se che é de utilidade, ofrecémosche unha folla de cálculo con todas as prazas que podes escoller na túa solicitude do concurso de traslados de corpos xerais, tanto vacantes como prazas de resultas xuntas nun mesmo arquivo. 

O arquivo contén seis lapelas. A primeira cos postos de todos os grupos. As seguintes, só os postos dun grupo. Todas coas vacantes máis as resultas.

Descargar.

O Tribunal Superior de Xustiza de Galiza acepta a demanda da CIG e anula a RPT da Consellería de Economía, Emprego e Industria publicada o 17/07/2018, por vulneración do dereito á negociación colectiva, vulneración do procedemento, ausencia de avaliación orzamentaria e falta de motivación dos actos administrativos.

En xuño do 2018 aprobouse en Comisión de Persoal unha modificación da RPT da Consellería de Economía, Emprego e Industria, conxuntamente cun “Plan de ordenación de recursos humanos de las oficinas de empleo y centros integrados de formación profesional“ e un “Acordo dobre condicións laborais do persoal de supervisión e seguimento da Formación Profesional para o Emprego”. A Resolución foi publicada no DOG do 17/07/2018

As persoas que exercen a dirección política da Administración Autonómica galega están acostumadas a facer o que lles peta, a pasar por riba dos dereitos dos traballadores e traballadoras baixo a escusa da potestade organizativa, sen repetar as súas obrigas de sentarse a negociar.

A RPT anulada destruía máis de 90 postos de traballo, creaba 70, modificaba a forma de provisión e áreas funcionais de numerosos postos, creaba diferenzas entre as Oficinas de Emprego que dividían en tres clases con diferentes formas de provisión e remuneración. Vamos, que facía importantes cambios na estrutura de postos de traballo, e facíao despachando o asunto en poucos días convertendo o deber de negociar en meros trámites formais. Finalmente a CIG quedou en solitario rexeitando a modificación da RPT proposta (CCOO, CSIF e UGT votaron a favor na Comisión de Persoal, e a CIG votou en contra).

Unha vez publicada en DOG, a CIG presentou un contencioso ante o TSXG, por:

  • Violación do dereito á negociación colectiva e información, en relación coa substitución do proceso de negociación do conxunto da RPT aprobada por un mero tráfime de consulta: a Administración consultou e resolveu as alegacións das centrais sindicais, máis eso non foi negociar a RPT.

  • Vulneración do procedemento legalmente establecido para a negociación das modificacións de RPTs: a Administración non só non negociou senón que violou o procedemento legalmente establecido, ao incorporar ao proceso un Plano de Reordenación das Oficinas de Emprego e dos CIFP a última hora, polo que modificou a proposta de RPT inicialmente entregada ás centrais sindicais sen dar opción a negociar nada.

  • Ausencia de avaliación e informe da Dirección Xeral de Planificación e Orzamentos da Consellería de Facenda: a Administración vulnerou o procedemento establecido polo artigo 16 da LEPG sobre o carácter previo á aprobación da RPT do informe da consellería competente en materia de orzamentos.

  • Infracción do ordenamento xurídico por falta de motivación dos actos administrativos, como garantía fronte á arbitrariedade e á incongruencia, en relación coa adecuación dos postos de traballo dos directores/as dos Centros Integrados de Formación Profesional e a nova clasificación das Oficinas de Emprego e adecuación dos postos de traballo dos seus directores e directoras (complementos, e cobertura mediante libre designación).

O 17 de xuño de 2020, foi ditada sentenza polo Tribunal Superior de Xustiza de Galiza que estima o recurso contencioso-administrativo contra a referida RPT, que anula. A sentenza non é firme, pois cabe recurso de casación ante o Tribunal Supremo. 

A CIG dirixiu escrito ao DXFP solicitando unha reunión urxente para coñecer cales son agora as pretensións da Administración para solucionar os problemas xerados por eles.

Función Pública non incluíu as novas vacantes xeradas dende a convocatoria do concurso, en novembro de 2019. 

Cando o 27 de novembro do 2019 foi publicada a convocatoria do concurso de traslados de corpos xerais, Función Pública difundiu tamén a relación de vacantes ofertadas (na propia convocatoria). Pero a solicitude de postos non se podería facer ata que por xaneiro sacarían un segundo listado coas prazas das persoas que solicitaron concursar e por tanto eran potenciais vacantes (esto é, o listado de posíbeis resultas).

Pasou xaneiro, e febreiro, e mediados de marzo (ata ese intre o virus non era a xustificación da paralización do concurso); e chegou a corentena... Pasaron tantos meses que foron aparecendo novas vacantes. Así que un bo día, a primeiros de xuño, Función Pública enviounos un listado de vacantes novas para incluír no concurso. Recibimos un montón de correos de compañeiros e compañeiras, e fixemos as correspondentes alegacións. Que enchenta tivemos cando vimos que aceptaban algunhas!

Pero... foi fume. Porque finalmente o listado de vacantes que publicaron para escoller destino a partir do día 29 de xuño, NON INCLÚE ningunha desas prazas vacantes novas. Non quixeron darnos explicacións en Función Pública, pero podemos albiscar que se trata dunha cuestión de seguridade xurídica ante posíbeis impugnacións por non abrirse un novo prazo para poder participar no concurso. Pode ser. Pero á CIG prodúcelle xenreira ser conscientes de que vamos para dous anos de retraso, e que estas prazas vacantes non incluídas no concurso, en troques de ser cubertas como deus manda, van selo mediante designación dixital (Comisión de Servizos), sen ningún criterio obxectivo.

O concurso, afectado por unha sentenza

Para complicar a cousa, o Tribunal Superior de Xustiza de Galiza ditou sentenza o 17 de xuño pola que anula a modificación da RPT da Consellería de Economía, Emprego e Industria de data  17/07/2018. Función Pública e a CEEI fixeron o que lles petou, deturparon a negociación colectiva, saltáronse as normas ás que están obrigadas .. E agora, que vai facer a Adminsitración coas prazas afectadas? Van retirar do concurso as prazas creadas ou modificadas? Van engadir as amortizadas indebidamente? Van actualizar os cambios de méritos, niveis, areas funcionais e formas de provisión que foron modificados pola RPT anulada e restaurar os seus orixinais?

A CIG dirixiu escrito ao DXFP solicitando unha reunión urxente para coñecer cales son agora as pretensións da Administración para solucionar os problemas xerados por eles.

O 30 de xuño de 2020 e a un día do comezo da campaña de alto risco de incendios, tivo lugar a constatación da paralización das negociacións do novo acordo do persoal técnico de incendios. Na xuntanza mantida pola consellería do Medio Rural coas organizacións sindicais, despois de máis de dez meses agardando por unha proposta dun novo acordo; os representantes da consellería, tan só foron quen de presentar unha modificación dun parágrafo do acordo do ano 2008 que tan só afecta a unha parte do persoal técnico e que non resolve nin unha mínima parte das reivindicacións.

A posición adoptada pola consellería do Medio Rural supón un desprezo polo traballo desenvolvido polo persoal técnico de incendios forestais e o nulo interese por iniciar unha negociación real das novas condicións de traballo, o que levou ás catro oganizacións sindicais presentes a NON aceptar o parche proposto (ver comunicado conxunto) e non voltar a xuntarse ata non ter unha proposta escrita riba da mesa. Esta postura está ratificada de forma maioritaria polo persoal técnico de incendios forestais que amosaron a súa postura por distintas vías.

Ante esta situación, non queda outro camiño que continuar coas mobilizacións e accións de presión, para o que se convoca a todo o persoal técnico de incendios forestais á 3ª teleasemblea que se celebrará o vindeiro luns 6 de xullo ás 21h (ver cartel), onde se decidirán as medidas que se tomarán nas vindeiras semanas.

Posicionamento da CIG ante a reincorporación presencial nas escolas infantís e centros de día do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar

Desde a CIG denunciamos:

  1. Que as indicacións recibidas para a reincorporación do persoal nas escolas infantís e centros de día atenden unicamente a criterios autoritarios para cumprir horarios presenciais nos centros de 6 horas diarias deixando 1 hora e media para teletraballar, sen ningún outro tipo de información, máis cando as escolas aínda están pechadas. O Consorcio ignora o protocolo ao que deben acollerse as traballadoras e traballadores, deixando ao libre criterio de cada dirección como actuar nos centros de traballo.
    Así non ten en conta a instrucción de Función Pública do venres 26, no que se amplía nun mes máis o teletraballo co fin de pospoñer a presencia nos centros polo risco para a saúde e seguridade do persoal.
    Ademais volve a obviar a convocatoria previa do Comité de Seguridade e Saúde Laboral e a presentación de informe previo de toma de medidas de prevención segundo a avaliación de riscos laborais, tal e como se comprometeron: NON TEMOS GARANTÍAS DA SEGURIDADE NESTES CENTROS.
  2. O persoal vulnerable leva semanas agardando unha resposta de Cualtis, e aínda así o Consorcio indica que “Con respecto ao persoal pendente de avaliación polo servizo de prevención, terá que incorporarse ao centro mentres non se lle comunique o contrario”. Entre outras vulnerabilidades, isto inclúe ás traballadoras embarazadas, o que é unha temeridade e contradí o Acordo de Secretarios da Xunta na que o persoal quedaría cautelarmente na casa ata a resolución. Tampouco entendemos esta reincorporación forzada cando non existe necesidade nin carga de traballo poñendo en risco ao persoal.
  3. Na conciliación, o Consorcio volve a actuar por libre, indicando que os permisos serán só no caso de menores de 3 anos matriculados en escolas infantís ou de maiores usuarios de centros de día, cando esta modalidade de traballo non presencial esténdese segundo a normativa de función as traballadoras e traballadores que teñen fillos e fillas ata 16 anos. Debemos recordar a situación social xeral que provoca o COVID que limita as actividades, campamentos e acceso a familiares para a atención dos/as menores.

Así o venres 26 solicitamos a RECTIFICACIÓN E ACLARACIÓN URXENTE á Xerencia do Consorcio, Secretaría Xeral de Política Social e a Función Pública co fin de que se responsabilicen e deixen de EXPOR ao persoal ao RISCO DE CONTAXIO polo COVID. 

A pesar de que o período de alto risco de lumes comeza este 1 de xullo, a Xunta de Galicia carece aínda de estratexia e de plan de traballo para as persoas encargadas de coordinar a loita contra os incendios forestais no noso país. De feito na convocatoria de reunión do martes 30 de xuño tan só foron quen de incorporar un pequeno parágrafo de modificación do acordo do ano 2008, moi lonxe das reivindicacións que se levan reclamando desde fai meses.

As organizacións sindicais CIG, CCOO, CSIF e UGT ante o nulo avance das negociacións dun novo acordo que regule as condicións de traballo do persoal técnico de incendios forestais da consellería do Medio Rural continuaron o luns 29 de xuño coas mobilizacións diante da consellería do Medio Rural na que se celebrou unha concentración e unha asemblea de todo o persoal empregado público afectado.

Nesta asemblea acordáronse novas medidas de presión e denuncia da ausencia de estratexias de funcionamento do servizo de incendios da consellería de Medio Rural co persoal que coordina e xestiona a defensa contra os incendios forestais da Galiza.

Cun acordo de condicións de traballo do ano 2008 desfasado polos cambios na consellería, distribución de persoal e condicións de xestión do monte e bioclimáticas actuais non temos asegurada a capacidade de resposta do sistema e do cadro de persoal ante unha situación tan difícil como son os incendios forestais o que deixa desprotexido o servizo publico. Este acordo foi denunciado polas catro organizacións sindicais o 30 de agosto de 2019, despois de tentar a súa modificación desde maio de 2018, xa que contradí varios preceptos da normativa laboral, polo que reclamamos un NOVO ACORDO que dea como mínimo solución aos seguintes conflitos:

  • Aumentar o cadro persoal para garantir os descansos legais establecidos sen afectar negativamente aos servizos públicos de prevención e extinción de incendios forestais e de planificación e ordenación forestal.
  • Redución do horario anual que supera as 2000 horas (moi por riba do debido).
  • Regulación do traballo en fins de semana, festivos, gardas e descansos compensatorios e garantir 15 días de vacacións no verán.
  • Distribución da carga de traballo e maior organización entre a xestión de montes, a prevención e loita contra incendios forestais e a xestión do persoal adscrito aos distritos forestais.
  • Eliminar a dispoñibilidade absoluta dos xefes de distrito e establecer un/ha segundo xefe/a de garda por distrito forestal.
  • Segunda actividade e coeficiente redutor para os maiores de 60 anos.

Logo da xuntanza do venres 26, onde a Administración non trouxo a proposta comprometida, as organizacións convocantes acordamos manter calendario de mobilizacións.

Nesa xuntanza das organizacions sindicais coa Secrataría Xeral Técnica da consellería de medio rural e os dous directores xerais, os representantes da consellería escudáronse sen ningun pudor na Pandemia ao non seren quen de presentar ningunha proposta. Xa que para tratar as condicions laborais argumentaban necesario unha reordenacion previa do servizo (esta era a escusa anterior), reordenación da que nada sabemos e que tampouco foron quen de facer desde a chegada deste novo conselleiro. Así pasaron xa 25 meses dende a petición da negociación dun novo acordo sen sequera un texto sobre a mesa.

As organizacións sindicais CIG, CCOO, CSIF e UGT, ante o nulo avance das negociacións dun novo acordo que regule as condicións de traballo do persoal técnico de incendios da consellería do Medio Rural e tendo en conta que o período de alto risco de incendios forestais comeza este 1 de xullo convocamos as seguintes accións:

  • Luns 29 ás 11h, 2ª concentración diante da consellería do Medio Rural en San Caetano (Santiago de Compostela).

  • Luns 29 ás 11:30 h, convocatoria de rolda de prensa diante da Consellería de Medio Rural.

  • Asamblea de persoas traballadoras ao remate da concentración (na mesma esplanada).


Nesa asamblea acordaranse novas medidas de presión e denuncia da ausencia de estratexias de funcionamento do servizo de incendios da Consellería de Medio Rural co persoal que coordina e xestiona a defensa contra os incendios forestais da Galiza.

Cun acordo de condicións de traballo do ano 2008 desfasado polos cambios na consellería, distribución de persoal e condicións de xestión do monte e bioclimáticas actuais non temos asegurada a capacidade de resposta do sistema e do cadro de persoal ante unha situacion tan difícil como son os incendios forestais o que deixa desprotexido o servizo publico.

Na súa liña habitual de facer todo sen ningún tipo de planificación ou previsión, a última hora e sempre pensando en todo menos nas necesidades do persoal, o venres 26, nin máis nin menos que ás 15 h da tarde, recibimos na CIG o correo electrónico de Función Pública coa prórroga durante un mes do teletraballo COVID, aplicábel a partir do luns 28 de xuño.

Non é de estrañar que nin os propios servizos de persoal da Xunta, nin o Portax, dispoñan da máis mínima información nin da opción de solicitude dos permisos que o señor Barreiro, director xeral de Función Pública, vai concedendo a golpe de improvisación unilateral, como quen bota caramelos ao aire, e logo que cadaquén se apañe..

O director de Función Pública non quixo atender a razóns para unha maior duración do teletraballo COVID cando llo propuxemos, nin de conciliación, nin da primeira xuntanza da comisión para a mellora do teletraballo ordinario, algo ao que se resiste o director e que leva preto de 2 meses demorando (o protocolo de reincorporación que recolle a constitución da comisión da mesa de teletraballo foi publicado o 9 de maio de 2020).

Dende a CIG insistimos até a saciedade en que o teletraballo COVID é unha solución e un medio prioritario para garantir a seguridade e saúde de todo o persoal: de quen teletraballa e tamén de quen ten que traballar presencialmente pola menor afluencia de persoal. O teletraballo o que non é é un agasallo por entregas.

Este é o texto recibido:

"Por parte da Secretaría Xeral Técnica de Vicepresidencia e da Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza e da Dirección Xeral da Función Pública e acórdase:
Único.: Prorrogar durante un mes os permisos concedidos ao abeiro do Acordo do Consello da Xunta de Galicia, do 12 de xuño de 2020, polo que se aproban medidas adicionais de aplicación á reincorporación dos empregados públicos ao traballo presencial derivado do estado de alarma que remataban o día 28 de xuño."

E este é o texto que está no web de Función Pública: ligazón.

O traballo desenvolvido en comisión de servizo puntuará como tempo traballado no posto de orixe.

A Dirección Xeral de Función Pública publicou no DOG do venres 26 de xuño (o mesmo día que comeza a campaña electoral), a Resolución pola que se abre o prazo para a presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e de xustificación dos méritos e requisitos, para a provisión de postos de traballo vacantes no concurso de traslados de corpos xerais. Ese listado debe conter as prazas vacantes e as posíbeis vacantes de resultas (as das persoas que solicitaron participar no concurso).

A solicitude de postos realizarase electrónicamente dende o Portax. Os prazos son os seguintes:

  • Presentación das solicitudes de elección de postos: 15 días hábiles, desde o 29.6.2020 ata o 17.7.2020.
  • Xustificación de méritos (conformidade cos datos ou xerar impreso de emenda): 15 días hábiles, desde o 29.6.2020 ata o 17.7.2020.
  • Xustificación de méritos (desconformidade cos datos. Expedición do certificado): 45 días hábiles, desde o 29.6.2020 ata o 28.8.2020.
  • Xustificación de méritos (desconformidade cos datos. Presentación do certificado): 50 días hábiles, desde o 29.6.2020 ata o 4.9.2020.

Ese trámite estaba previsto que fora por xaneiro do 2020, segundo manifestara o propio director xeral de Función Pública nas últimas xuntanzas e mesas de negociación do ano 2019. Se cadra o COVID19 chegou antes do previsto a Función Pública.

No mesmo DOG do 26 de xuño, a DXFP publica unha segunda Resolución que modifica a convocatoria do concurso (DOG do 27/11/2019):

  • Especifican que caso de pertencer a máis dun corpo ou escala só poderá presentarse unha única solicitude.
  • O traballo desenvolvido na situación de comisión de servizos puntuarase como realizado no posto de orixe. Con esto péchase a principal discrepancia que sindicatos e Administración tivemos durante a negociación das bases e que finalmente prometeran corrixir. A este respecto, a CIG ten claro que as comisións de servizo son adxudicadas discrecionalmente, polo que non podemos aceptar a súa valoración mentres non se apliquen criterios obxectivos.

Estará resolto durante o 2021?

(Non nos esquecemos do concurso de escalas e de administración especial, así como do de persoal laboral que se negan a convocar)

A reunión "de consultas" foi convocada a última hora do martes para o xoves ás 10 da mañá, sen tempo, e co único obxectivo de desmobilizar as concentracións diante dos centros de traballo convocadas para as 11h dese mesmo día.

Asistimos co obxectivo de presionar para habilitar as mesas de negociacion: Mesa para a recuperacion dereitos V Convenio Colectivo Unico, Comites de empresa e Comités de Seguridade e Saúde Laboral (CSSL). Ao final a reunión valeu para pouco máis que un vago compromiso a convocar o CSSL e respostar a preguntas das organizacións sindicais.

  • Esiximos data urxente para unha mesa de negociacion na que falar da  recuperación das condicións laborais do V Convenio, a reducción da carga de traballo e mais medios materiais e humanos. A Xunta segue a negarse  a negociar a pesar de que, recordamos, o conflito segue activo nas rúas.

  • Pídese unha xuntanza do CSSL de Política Social anterior ao 29 de xuño, data en que se prevé a reincorporación ao traballo presencial da maior parte do persoal e denúnciase o incumprimento do Protocolo xeral nesta materia. Tamén hai que tratar os protocolos específicos de apertura dos centros de día e escolas infantís e as Avaliacións de Riscos Laborais e estado das medidas preventivas. Finalmente a Xunta di que “van procurar convocar canto antes”.

  • Recordamos a necesidade de realizar unha revisión urxente das Avalicións de Riscos Laborais dos centros pola: 1) Nova categorización do virus COVID 19 como de categoría 3 (nas anteriores o catalogaban como de  categoría 2) o que pode obrigar a reforzar as medidas de seguridade. 2) Porque  non estaban avaliadas as visitas ou a posibilidade da entrada de xente externa, e debe terse en conta este factor de risco. 

  • Revisión do cobro dos chamados “complementos COVID” para garantir a sua percepción adecuada;  especificamente ao persoal que está ou estivo de baixa por terse contaxiado ou en corentena. 

  • Solicitamos a volta do persoal que continúa desprazado de Educación, do Consorcio ou de centros da propia consellaría (escolas infantis e centros de día, centros sociocomunitarios, centros ocupacionais...) ou chamado de listas (neste caso, para centros privados ou integrados), tanto en residencias privadas como propias. Esiximos que se traten nos comités de empresa as súas condicións laborais, a maiores de denunciar a dificultade que está a ter o persoal desprazado para solicitar as vacacions. En definitiva na CIG entendemos que a cesións de persoal (a empresas privadas ou a centros propios),  debería ter rematado co levantamento do estado de Alarma. Engadimos que cuestionamos a legalidade da cesión aos centros privados. A Xunta resposta que eses desprazamentos e cesións baséanse no estado de emerxencia sanitaria e que poden continuar coa excepcionalidade en horarios e funcións.
     
  • Denunciamos as novas modificacions nas carteleiras de Consorcio con cambio de horarios e funcións: con moita cara o xerente do Consorcio di que se trata da volta á normalidade anterior (carteleras antes COVID) en moitos dos centros e por eso non o trataron cos comites de empresa. 

  • Formacion e informacion: só van dar formacion nos centros de dia e escolas infantís xa que a secretaria xeral técnica non ve necesario a formación nos demáis centros, porque "xa estaban traballando".

  • Sanidade segue tendo a tutela de todos os centro, e non descartan reabrir os integrados para derivar positivos se hai brotes nas residencias.
  • Stock EPIS: di que os centros deben ter material suficiente e entenden que non hai apuro.

Outras novas recentes

Venres, 22 Marzo 2024

Prazas para elección de destino Agrupación profesional-Subalterno (22/03/24)

A Dirección Xeral de Función Pública achega un listado de prazas que ofertará para a elección de destino do proceso selectivo da agrupación profesional - subalterno. A localidade dos postos pode verse no código que vai nas posicións 11 a 15 do código (XX.XXX.XX.XXX.XXXXX.XXX) No mesmo arquivo que poñemos a túa disposición para descargar, vai tamén a RPT íntegra con todos os...
Mércores, 20 Marzo 2024

Procedemento de acreditación dos méritos do concurso-oposición de estabilización dos subgrupos A1, A2, C1 e C2 e grupos I, III e IV

No DOG do 20/03/2024 publican: - RESOLUCIÓN do 13 de marzo de 2024, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se fai público o procedemento para a acreditación dos méritos de determinados procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de...
Mércores, 27 Marzo 2024

Concursos de traslados de consumo, axentes ambientais e gardacostas: admitidos/as-excluidos/as provisional

Dende a Dirección Xeral de Función Pública comunítanos que o vindeiro día 5 de abril publicarán en DOG as resolucións polas que se aproban as relacións provisionais de persoas admitidas e excluídas dos concursos para a provisión de postos de traballo vacantes de: Escala de axentes de inspección, especialidade de consumo. Escala de axentes facultativos ambientais e axentes...