Novas por contido

Supoñamos que traballas nun centro escolar, e que tes ao teu coidado a menores de 13 anos ou maiores a cargo afectados polo peche dos respectivos centros. Si resulta que eres docente, a Consellería de Eduación tivo en conta as túas circunstancias e non terás que realizar traballo presencial por agora. Pero se eres non docente, estás fodido.

A Consellería de Educación publicou o venres 22 de maio unha Resolución pola que se reinicia a actividade lectiva presencial no curso 2019-2020 [..] e adoptan medidas de prevención e hixiene para a reapertura parcial nos centros de ensino.

Pero a Consellería de Educación non ten na mesma consideración a uns e a outros. Protexe ao persoal docente. Despraza ao non docente. Como se entende, se non, que ante circunstancias familiares idénticas, o persoal funcionario docente poida evitar ter que ir ao centro de traballo, mentres que o non docente si ou si ten que buscarse a vida e presentarse no chollo?

Claro, será que os docentes poden teletraballar e os non docentes non poden, oh! Pois resulta que se es docente e non podes teletraballar serás substituido, mentres que se es non docente, a apandar toca, xa que no teu caso o protocolo indica claramente que non haberá incremento de persoal.

Unhas semanas antes da Resolución do 22 de maio, a consellería publicara unhas “recomendacións”, sen ningún tipo de información nin reunión coa representación sindical do persoal. Esto motivou que a CIG presentase unha denuncia en Inspección de Traballo, co resultado de que a Inspección obrigou á consellería a que se reunise coa representación sindical. E efectivamente convocaron o Comité Intercentros de Seguridade e Saúde laboral, e se reuniron cos sindicatos da Mesa Sectorial de Negociación de Docentes

E o persoal non docente? Nin unha soa reunión, nin un correo. Será por menosprezo, será porque somos menos guapos e guapas, o feito é que a señora conselleira e o señor secretario xeral técnico, con quen se sentan a falar é exclusivamente cos representantes do persoal docente. Por tanto, a representación legal do persoal laboral, do persoal subalterno e do persoal auxiliar administrativo, escollidos nas eleccións sindicais, non tivemos opción a poder discutir coa Consellería de Educación nada.

En consecuencia, CIG-Autonómica ven de poñer unha nova denuncia na Inspección de Traballo. A ver se desta vai.

Volvendo ao protocolo IMPOSTO ao persoal non docente sen negociación nin consulta: o que segue forma parte da denuncia interposta por CIG-Autonómica.

1. Este protocolo recolle textualmente que “Non se realiza unha análise pormenorizada do riscos en cada un dos centros educativos xa que as medidas teñen carácter xeral e son de aplicación indistinta en cada un dos centros con independencia da súa ubicación e características físicas.

A día de hoxe non nos consta que se fixese nengunha Avaliación de riscos laborais ao risco biolóxico ao COVID19, nos centros educativos, nos que se inclúa un plan preventivo para o persoal de limpeza, o persoal subalterno nin para o persoal administrativo. Estas tres categorias de persoal polas suas función teñen un risco importante de contraer o virus así como de espallalo entre as persoas dos centros tanto alumnos, ensinantes ou externo. 

A este persoal non se informou das medidas que teñen que tomar nin por suposto se formou adecuadamente para realizar as tarefas con seguridade fronte este axente infeccioso.

2. Respecto da conciliación daquel persoal non docente que ten menores ou maiores a cargo, este protocolo non recolle nin establece ningún tipo de medida para a súa conciliación, polo que este persoal queda nunha situación de indefensión e discriminación absoluta respecto do persoal docente co que comparte centro de traballo e do resto de empregadas e empregados públicos ao servizo da Administración Xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

3. No protocolo establécense as “Medidas xerais de hixiene e limpeza do centro educativo”, pero non se informa e tampouco se forma ao persoal de limpeza e non se establecen as medidas de protección e prevención necesarias para o desarrollo deste traballo porque non se fixo unha avaliación do risco destes postos e non se establecen os EPIS necesarios.

4. No punto 4.5  “As direccións dos centros educativos arbitrarán as quendas posibles do persoal de limpeza propio do centro que permitan dar cobertura as necesitades de limpeza establecidas no presente protocolo, sen que iso implique a petición de novos efectivos". E no punto 8.4 “Durante a xornada lectiva unha persoa do servizo de limpeza realizará unha limpeza de superficies de uso frecuente tres veces ao día”.

Segundo o anterior a limpeza de superficies e estancias (algunhas ata 3 veces ao día) non pode supor a petición de novos efectivos. Preténdese, por tanto, incrementar a frecuencia da limpeza e con maior precaución, o que implica un importante incremento da carga de traballo cos mesmos efectivos (ou menos, debido ao desprazamento dunha parte do persoal a centros de Política Social). Resulta, xa que logo, que facelo ben é un traballo imposíbel sen poñer en risco a propia saúde das traballadoras e traballadores ademáis da do resto do persoal e usuarios/as do centro.

O persoal de limpeza traballa de xeito habitual cando o centro está pechado ou ten o menor número de usuarios polo que segundo este protocolo poden establecerse quendas arbitradas exclusivamente polas direccións dos centros, sen negociación previa coa representación sindical.

En definitiva ante este aumento da carga de traballo non se implementan nin medidas organizativas nin de aumento de cadro persoal, nin se produce negociación algunha coa representación sindical.

5. Este protocolo establece que o persoal non docente que como máximo retornará aos centros ascenderá a 3.100 persoas. E para eles e elas non hai información, formación, medidas de prevención e protección nin medidas de conciliación da súa vida laboral e familiar.

- Persoal administrativo e subalterno: dada a situación actual dos centros de ensino as dependencias nas que traballa este persoal veñen sendo espazos moi reducidos nos que hai que compartir equipos de traballo (ordenador, rato, mesa, teléfono e material de oficina) e onde é moi difícil manter o distanciamento social. Ademáis é precisa a constante atención ao público e tratamento de documentación co risco que esto supón. Nalgúns centros o persoal subalterno recibiu indicacións de realizar fotocopias da documentación da matrícula ás persoas que o solicitan, co que teñen que tocar documentos e diñeiro das persoas usuarias. O persoal subalterno ten que acompañar ás aulas aos rapaces/as e seus pais que veñen a recoller o material e libros que alí quedou. As solicitudes de axudas de material escolar e fondo de libros son recollidas, dependendo das ordes das direccións, ben polo persoal subalterno, ben polo auxiliar administrativo, co que implica de contacto con documentación. 

- Persoal de limpeza: tamén polas característas dos centros de ensino, na maioría destes centros o persoal dispón de espazos moi pequenos que empregan a modo de vestiarios (algúns incluso empregados tamén como almacén de productos e útiles de limpeza) e na gran maioría dos centros non se dispón de duchas, imprescindible neste momento onde se recomenda extremar as medidas de hixiene.

Por outra banda, todas as recomendacións sanitarias indican que a roupa de traballo debe ser suficiente para poder proceder diariamente ó seu lavado e desinfección de forma mecánica en ciclos de lavado entre 60 e 90 ºC. A roupa de traballo que se lle facilita a este persoal é como máximo dous equipos completos ao ano, polo que é claramente insuficiente si non se lle facilita outro tipo de equipos, por exemplo, desbotables.

Este persoal se realiza funcións de limpeza de instalacións durante o período de apertura ó público non pode garantir as distancias con respecto ós usuarios, pois está en acción permanente en aseos e corredores polos que transitan os visitantes. Esta falta de avaliación dos seus postos como expostos ao risco biolóxico non é acorde coas medidas establecidas polo Ministerio de Sanidade, que constan no documento denominado “Buenas Prácticas en los Centros de Trabajo Medidas para la Prevención de Contagios del Covid19”. Ademais, no documento denominado “Procedimiento de actuación para los servicios de prevención de riesgos laborales frente a la exposición al SARS-Cov-2, de 30 de abril de 2020” consta: “Se prestará especial atención a la protección del personal trabajador que realice las tareas de limpieza”.

- Persoal coidador: O traballo deste tipo de persoal require o contacto directo e estreito con alumnado con especiais necesidades polo que non haberá posibilidade de manter o distanciamento social de 2 metros polo que é imprescindible dotalo de EPIS.

- Persoal Intérprete de lingua de signos: Ao igual que o persoal coidador e debido ó seu traballo manter a distancia social de 2 metros resulta, cando menos, complexo polo que tamén é imprescindible dotalo de EPIS

Rematamos. A denuncia xa está presentada perante a Inspección de Traballo. Agardamos que esta faga entrar en verea ás persoas responsábeis políticas da Consellería de Educación para que, como mínimo, teñan que sentarse a escoitar ás persoas representantes sindicatos do persoal laboral e persoal funcionario non docente da Administración Xeral da Xunta de Galiza con destino nos centros educativos.

O persoal técnico do Servizo de Prevención de Incendios Forestais da Xunta de Galiza reuníuse o luns 25 nunha teleasemblea para analizar a falta de interese da Xunta a negociar as condicións de traballo do colectivo.

As organizacións sindicais CIG, CCOO, UGT E CSIF levamos á mesa de negociación aberta o pasado 9 de agosto de 2019 as demandas dos enxeñeiros técnicos forestais e enxeñeiros de montes, que traballan en tarefas esenciais da coordinación e xestión das emerxencias por incendios forestais, ademais da xestión forestal do monte galego, sen que ata hoxe a Administración fose quen de presentar ningunha proposta.

Este persoal conta cun acordo de condicións de traballo do ano 2008 que se demostra desfasado polos cambios na consellería, distribución de persoal e condicións de xestión do monte e bioclimáticas actuais; e que foi denunciado polas catro organizacións sindicais o 30 de agosto de 2019. Así, o acordo de 2008 contradí varios preceptos da normativa laboral, polo que reclamamos un NOVO ACORDO que dea como mínimo solución aos seguintes conflitos:

  • Aumentar o cadro persoal para garantir os descansos legais establecidos sen afectar negativamente aos servizos públicos de prevención e extinción de incendios forestais e de planificación e ordenación forestal.
  • Redución do horario anual que supera as 2.000 horas (arredor de 500 horas máis que o resto de empregados públicos).
  • Regulación do traballo en fins de semana, festivos, gardas e descansos compensatorios e garantir 15 días de vacacións no verán.
  • Distribución da carga de traballo e maior organización entre a xestión de montes, a prevención e loita contra incendios forestais e a xestión do persoal adscrito aos distritos forestais.
  • Eliminar a dispoñibilidade absoluta dos xefes de distrito e establecer un/ha segundo/a xefe/a de garda por distrito forestal. Diminuír a interinidade, que é do 50%, engadindo todas as vacantes na seguinte oferta de emprego público.
  • Segunda actividade e coeficiente redutor para os maiores de 60 anos.

Ante a situación de paralización da negociación dun novo acordo de condicións de traballo por falta dunha proposta da Administración sobre a que debater, o colectivo decidiu reunirse nunha
primeira teleasemblea e acordar as medidas para desenvolver nas vindeiras semanas.

Non é a primeira vez que na CIG recibimos comentarios no senso de que non estamos a enviar información suficiente. Algunha vez os comentarios son todo o contrario, que o envío de informació é excesivo. Se o teu caso é o das persoas que se sinten saturadas, sentímolo; a nosa intención e obriga é informar.

Se non te chega a información que xenera a CIG e queres recibila, atende este correo.

A CIG-Autonómica envía varias veces por semana información por correo electrónico, twitter, telegram e facebook. Nalgunhas comarcas ou colectivos hai tamén información por whatsapp.

A canle de comunicación que máis movemos é o noso sitio web, ubicado en http://autonomica.cigadmon.gal. É habitual que publiquemos varias informacións diarias, con resumos de xuntanzas, evolución das distintas negociacións, documentos remitidos pola Administración, denuncias públicas, etc. Case todos os días hai algo novo.

Enviamos correos electrónicos cada varios días, a maioría das veces con todo o contido publicado no web sintetizando cada publicación. Despois do web, esta canle é a que mais información aporta. 

  • Se es das persoas que no pasado recibías correos dende as listas que a Xunta puxo a disposición dos sindicatos e solicitaches deixar de recibilos, entón a baixa afecta a todos os sindicatos. Podes reactivalo contactando co CAU.

  • Se o prefires ofrecémosche continuar recibindo os correos da CIG por outra canle. Para recibir os nosos correos pásanos o teu enderezo dende aquí: http://i.gal/contactarcig ou escríbenos a xunta@cigadmon.gal

Temos unha canle en telegram. Podes subscribirte dende: http://t.me/cigautonomica

Podes seguirnos en twitter (@CIGAutonomica) e facebook (CIG Autonomica).

En canto a whatsapp, non temos un sistema centralizado (cada comarca ten unha organización diferente). Vai a información de seguido.

Se necesitas contactar connosco mediante correo electrónico, vai ao seguinte formulario: http://i.gal/contactarcig. Derivaremos o que envíes ás persoas da CIG que corresponda atendelo.

Estes son os nosos locais e os teléfonos de contacto:

  • Compostela:
    • Local en San Caetano (soto de Educación). 981545909.
    • Local en San Lázaro (edif. de Emprego). 881997290.

  • A Coruña:
    • Local no edificio da Xunta en Monelos. 981185993.
    • Local na sede da CIG. 981169803.

  • Ferrol:
    • Local na sede da CIG. 981358750.

  • Lugo:
    • Local no edificio da Xunta. 982294209.
    • Local na sede da CIG. 982229013.

  • Ourense:
    • Local na sede da CIG. 988233850.

  • Pontevedra:
    • Local no edificio da Xunta. 986805515 , 886206647
    • Para recibir whatsapps pídenolo a 644707434.

  • Vigo:
    • Local no edificio da Xunta (8º andar). 986817597, 986817698. 
    • Local na sede da CIG (r/ Gregorio Espino). 986827927, 986827928.
    • Para recibir whatsapps pídenolo a 644707434.

A Consellería de Política Social envía un documento de instrucións co que pretende limitar o dereito a coller as vacacións recollido no V Convenio Único do Persoal Laboral da Xunta de Galiza, condicionando as vacacións anuais do persoal que traballa nos centros de menores, de atención á discapacidade e de maiores.

Logo do esforzo e risco asumido nesta pandemia, a consellería, en troques de recuperar dereitos que se manteñen recortados ao persoal que está a traballar nos servizos esenciais, precariza aínda máis as condicións do persoal laboral establecendo agora limitacións nas vacacións anuais.

Os centros de atención directa a usuarios foron duramente afectados pola crise sanitaria do coronavirus pola súa especial vulnerabilidade, tanto polas persoas usuarias ás que prestan servizo, como pola cantidade de persoal traballador que conviven cos mesmos. Nos centros de menores, centros de atención a discapacidade ou centros de maiores dependentes da Consellería de Política Social, o persoal fixo (e fai) un grande esforzo para manter o servizo e parar a afección da panedemia mentres a Xunta mantiña unha actitude impositiva e autoritaria arrasando cos dereitos laborais. 

Así, modificou unilateralmente as condicións de traballo coa imposición de quendas longuísimas (de ata 38 horas consecutivas), traslados forzosos a centros de titularidade privada xustificándoo na necesidade de aportar solución na emerxencia social e sanitaria, e non asegurou debidamente a saúde e seguridade dos traballadores/as pola falta de material de protección abondo e adecuado (EPI, máscaras, pantallas, batas, xeles, etc....).

As organizacións sindicais CIG, CCOO, CSIF e UGT, defendemos que o servizo publico é garante de calidade e que o esforzo do persoal empregado público é un valor fundamental na loita contra o virus, pero non podemos admitir que dous meses despois se sigan a vulnerar gravemente os dereitos do persoal. Deben recuperarse a negociación das condicións de traballo e os dereitos incluídos no V Convenio Colectivo Único así como tratar as condicións nas que se producen os traslados ou incluso prepararnos e prever como van a ser as actuacións no caso dun recrudecemento da pandemia.

As organizacións sindicais CIG, CCOO, CSIF e UGT, mediante este comunicado esiximos:

  • Unha aposta decidida por uns servizos sociais públicos, dignos e de calidade.
  • Incremento de prazas públicas e de xestión directa.
  • A posta en valor do traballo e o esforzo realizado durante a situación de emerxencia sanitaria coa a compensación en dias adicionais de descanso e a mellora das condicións laborais.
  • Recuperar a compensación por festivos e domingos traballados.
  • A redución da xornada máxima anual.
  • A transformación de todos os contratos de fin de semana ou inferiores, a xornada completa.
  • A compensación do exceso horario e o esforzo do persoal que traballou durante o estado de alarma con 10 días adicionais de vacacións durante o 2020.

Por tanto, diante deste atropelo continuado contra o persoal dos centros de atención directa a usuarios, as organizacións sindicais CIG, CCOO, CSIF e UGT, vimos de solicitarlle a Conselleira de Política Social, a apertura dunha mesa de negociación para recuperar os dereitos arrebatados no ano 2012, así como a retirada inmediata do borrador de instrucións de vacacións que pretende impoñer.

Se non se produce esa interlocución e negociación, anunciamos un calendario de mobilizacións e accións de protesta de cara a defender as reivindicacións laborais do persoal empregado público que traballa nos centros de atención directa a usuarios, dependentes desta consellería.

Contra a intención da Consellería de Política Social de limitar o dereito ás vacacións anuais

CONCENTRACIÓNS
De 11:00 a 11:30 horas
Diante dos centros de traballo de Política Social

  • Xoves 28 de maio
  • Xoves 4 de xuño
  • Xoves 11 de xuño
  • Xoves 18 de xuño
  • Xoves 25 de xuño
  • Xoves 2 de xullo

O Xulgado do Social nº 4 de Ourense, recoñece o dereito dun traballador do SPIF a adaptar a quenda de traballo por conciliación familiar sen ter que reducir a xornada nin o salario.

O pasado 5 de decembro, este traballador fixo unha solicitude de adaptación horaria para poder conciliar a vida familiar e laboral diante da Consellería do Medio Rural, ao abeiro do recollido no Real decreto lei 6/2019 de 1 de marzo de medidas urxentes para a garantía de igualdade de trato e oportunidades entre homes e mulleres no emprego e na ocupación.

Este decreto recolle, que diante dunha petición, a empresa empresa abrirá un proceso de negociación coa persoa solicitante no prazo de trinta días. A Consellería do Medio Rural, nin sequera iniciou tal negociación e cinguiuse a desestimar a petición o día 14 de xaneiro, polo que o traballador tivo que denunciar ante o Xulgado para defender un dereito fundamental amparado pola norma.

Non é de estrañar este proceder por parte da consellería, tendo en conta, que o propio decreto de medidas para a conciliación establecía o prazo dun ano para acadar o plan de igualdade na empresa, e a Consellería do Medio Rural e a propia Xunta de Galiza a día de hoxe seguen sen plan e a velas vir. Levan 12 anos de retraso en elaborar un plan de igualdade que ten que ser obxecto de negociación colectiva, e o persoal do SPIF -e o resto do persoal a quendas- foi excluido pola propia Xunta de Galiza das medidas de flexibilización horaria recollidas no Anteproxecto de Lei de impulso demográfico. Suma e segue.

A sentenza, contra a que pode haber recurso, brinda unha primeira vitoria neste campo no que os servizos de emerxencias -e máis en concreto o SPIF- estaban discriminados automaticamente polo mero feito de traballar neste sector.

Dende a CIG consideramos esta sentenza un paso importantísimo no camiño cara unha conciliación real e efectiva, e convidamos a Xunta a retomar o camiño da negociación para cumprir a norma , evitar un ronsel de denuncias, e cumprir coas obrigas legais, máxima cando estamos a falar da Administración pública e incumprimentos de dereitos fundamentais.

A conciliación é un dereito e unha necesidade. Defende os teus dereitos.

Os sindicatos con representación na Mesa Xeral (CIG, CCOO, CSIF e UGT) participamos o venres 22 nunha xuntanza coa Consellería de Economía, Emprego e Industria para tratar sobre o informe de reincorporación que enviaron a semana pasada.

As persoas responsábeis da consellería comezaron cunha exposición das fases que están a facer, admitindo que xa pasaran a fase 1 (saltándose as garantias do fase preliminar), negaron a reincorporación de mais persoal que xefaturas e direccións, afirmaron que a intención da consellaría é que se reincorporara o menor persoal posible nos seus centros e que non ían obrigar á incorporación das persoas vulnerables mentres dure a tramitacion de persoal sensíbeis.  A pesar de que a CIG solicita as Avaliacións de riscos laborais previas aos protocolos non teñen vontade de facelo e din que esta semana trataran no comité de seguridade e saúde laboral o protocolo para as oficinas de emprego, centros de formación e os organismos autónomos.

A CIG criticamos o informe porque é pouco concreto e especifica as medidas que tomaron, lembramos a necesidade de planeamento específico dos centros xa que teñen realidades diferentes tanto de espazo como en numero de persoal e usuarios, a necesidade da revisión das ventilacións forzadas dentro dos edificios administrativos e das oficinas de emprego, a necesidade dun plan de limpeza co persoal necesario. Esiximos a formacion ao persoal en materia de risco biolóxico ao COVID19 antes de comezar co traballo presencial, que as medidas (incluídas protocolos) estivesen validadas polo Servizo de Prevención de Riscos Laborais (SPRL), o principio de precaucion no persoal sensible, que se fomentase o teletraballo para reducir a presenza de persoal nos centros, posibilitar a conciliacion e ter en conta aos empregados publicos convivintes con persoas de risco, etc.  

Específicamente denunciamos o retraso na subministración dos medios, incluídas máscaras, e demandamos o establecemento dun sistema de cita previa e control de acceso nas oficinas de emprego.

Defendimos que á xente que xestionou os ERTES e calquera outra que excedeu a súa carga de traballo, tivesen unha compensación temporal polo incremento do traballo. E sobre o edificio do GAIN indicamos que tamén se valorase, igual que o edificio de consumo en compostela, o pouco espazo existente entre as persoas traballadoras o que xustifica aínda mais a necesidade de fomentar o teletraballo con carteleras de non coincidencia no caso de ter varias xornadas presenciais.

O secretario xeral técnico respostou interesante o dos protocolos específicos en oficinas de emprego xa que as oficinas eran diferentes e algunha estaban moi saturadas como a de Cangas ou Monelos. Ante o persoal sensible di que as ordes da súa Secretaría Xeral Técnica eran non incorporalo antes da resolucion e que si se incumplía que “lles avisaramos”. O secretario xeral mostrouse favorábel ao teletraballo pero delega  a responsabilidade fora da súa consellería. Tomou nota e remitenos ao protocolo da da próxima semana.

Respecto aos CIFP, o secretario xeral dixo que estes centros polo de agora non teñen data de apertura e que xunto coas oficinas de formación aportara no protocolo para o CSSL.

Algo que quedou claro durante estes meses de pandemia é que o persoal ao servizo das Administracións Públicas é imprescindible para o funcionamento do estado do benestar e para garantir a cualidade de vida da cidadanía (cando non a propia vida). Ainda que hai máis persoal que se deixou o pelexo, puidémolo ver especialmente nos centros sanitarios e de servizos sociais. 

Porén, a Xunta de Galiza estanos a demostrar que para eles este persoal é de usar e tirar. Xa cumpriron a súa misión, así que agora toca desfacerse dos excesos de carga.

Segundo un estudo da Universidade Complutense de Madrid, o 79.5% do persoal sanitario presenta síntomas de ansiedade, o 51% síntomas depresivos, o 40% séntense emocionalmente esgotados ou con síndrome de burnout e o 53% presentan valores compatibles con estrés postraumático. 

Estes datos, veñen a demostrar que somos o resto da sociedade quenes agora temos que poñer da nosa parte para que este pesadelo remate o máis axiña posible. Na CIG entendemos que unha boa forma de facelo é abrir as Residencias do Tempo Libre de O Carballiño e Panxón, e dar a posibilidade de que todo o persoal que participou en primeira liña durante a crise sanitaria teña a oportunidade de pasar un período de vacacións xunto coa súa familia nuns entornos axeitados. A CIG insta a Xunta de Galiza, a través da Consellería de Política Social, a abrir de xeito inmediato as Residencias do Tempo libre e facer unhas quendas de vacacións coa preferencia absoluta para o persoal que loitou contra a pandemia do COVID-19.

Tralo requirimento da Inspección de Traballo de Pontevedra por mor  dunha denuncia da CIG, o CECOP corrixíu o procedemento de recoñecemento do persoal especialmente sensible. 

O 19 de maio publicouse no DOG o acordo do CECOP polo que se modifica a guía da actuación preventiva ante o coronavirus no ámbito da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia para todo o persoal, o que na práctica, supón que sexa o o Servizo de Prevención de Riscos Laborais (SPRL) da Xunta o único competente para avaliar a presenza de persoal traballador especialmente sensible en relación á infección de coronavirus SARS‐CoV‐2, establecer a natureza de especial sensibilidade da persoa traballadora e emitir informe sobre as medidas de prevención, adaptación e protección.

Previamente, con data de 8 de abril de 2020 a CIG denunciou perante a Inspección de Traballo da provincia de Pontevedra á Consellería de Medio Rural polo procedemento establecido para o recoñecemento do persoal vulnerable coma persoal especialmente sensible (embarazadas, persoas con diabete, enfermidade cardiovascular incluída hipertensión, enfermidade hepática crónica, enfermidade pulmonar crónica, enfermidade renal crónica, inmunodeficienca ou cancro en fase de tratamento activo). Antes de chegar a denunciar, dende a CIG criticaramos e solicitaramos a modificación do prodedemento da Xunta, que aumentaba a burocracia, plantexaba dúbidas da protección dos datos médicos e obrigaba ao persoal a traballar con risco mentras se tramitaba a solicitude.

O 11 de maio, a Inspección de Traballo de Pontevedra emitiu un requirimento dirixido á Consellería do Medio Rural no que se establecía que “en orden ao cumprimento do protocolo establecido no PROCEDEMENTO DE ACTUACIÓN PARA OS SERVIZOS DE PREVENCIÓN DE RISCO LABORAIS FRENTE Á EXPOSICIÓN AO SARS-CoV-2 (actualización de data de 30 de abril), considerando a incorrecta praxe levada a cabo pola Consellería en relación aos feitos expostos na súa denuncia e que se concretan no primeiro parágrafo-páxina 5 do presente informe. En particular, a Consellería deberá axustar a súa actuación ao establecido no primeiro parágrafo do  PROCEDEMENTO DE ACTUACION PARA OS SERVIZOS DE PREVENCION DE RISCO LABORAIS FRENTE A EXPOSICION AO SARS-CoV-2, pois enténdese que os pasos determinados na súa guía para determinar a especial sensibilidade dos traballadores dilata no tempo o procedemento e podería poñer en perigo ao persoal que durante a tramitación debe incorporarse ao posto”. Por mor deste requírimento, na xuntanza do Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellería do Medio Rural, a CIG voltou a solicitar que se cumprira co requirido pola Inspección de Traballo e tamén que o persoal vulnerable non se incorporara ao posto de traballo ata que a súa solicitude se resolvera. 

Tras esta corrección, o procedemento establecido para o recoñecemento como persoal sensible iniciarase cunha solicitude directa do/da traballador/a ao SPRL, solicitude que pode remitirse ao email prevencion.riscos.laborais@xunta.gal. Nesa solicitude teñen que constar os seguintes datos:

  • Nome, apelidos e DI do/a traballadora/a solicitante.
  • Data de nacemento.
  • Número de teléfono e/ou email de contacto.
  • Centro de Traballo.
  • Posto de traballo.

A persoa solicitante non terá que facer ningún trámite máis ata que o/a médico/a especialista en medicina do traballo lle solicite a documentación acreditativa da súa situación que resulte procedente. 

Se tes calquera dúbida podes contactar coa CIG ou chamar ao teléfono do SPRL: 981 544 900

Servizo Público SI, Seguridade TAMÉN

O día 20 celebramos por vídeoconferencia a reunión extraordinaria do CSSL do edificio administrativo de Pontevedra.

Despois dunha rolda de intervencións na que analizamos todo o feito e o que queda por facer, as conclusións finais foron:

  • Revisar a sinaléptica que se colocou, e ademais dado que o BOE publica hoxe a obrigatoriedade do uso de mascarilla, colocar tamén esta obriga.
  • Ampliar sinalización en zonas comúns e reorganizar o uso das escaleiras de subida e baixada, deixando as laterais para as plantas da 1ª á 3ª, e as centrais a compartir entre os administrados e o persoal do edificio, para as plantas da 4ª á 9ª. Neste momento as centrais estaban só de subida e as laterais de baixada.
  • Colocar expendedores de hidroxel nos dous andares do garaxe na entrada aos ascensores para que os traballadores que accedan desde o garaxe poidan utilizalo.
  • Dirixirnos ás distintas xefaturas territoriais, que son as responsábeis de poñer todos os medios, para que os poñan dunha vez, porque ata o de agora o criterio que seguiron algunhas foi poñer as condicións de traballo que sinala o protocolo nesta fase so para o persoal que se incorporou o luns.
  • Crear unha comisión de seguimento das medidas a implementar, na que estaremos dúas representantes da CIG e o representante do CSIF.
  • Faremos un informe semanal de como van transcorrendo as cousas, e celebraremos nova reunión do comité en xuño que xa estaremos na seguinte fase.

Desde a CIG pedimos ademais formación para o persoal. A resposta foi que todo o mundo recibiu o protocolo aprobado polas centrais sindicais no seu correo corporativo. Iso non é suficiente e insistimos na necesidade de formación e esperamos que ao final se faga algo ao respecto.

Dicir tamén que ante a petición de realizar unha avaliación de riscos polo COVID19, o xefe de servizo de prevención de riscos en Compostela que tamén asistiu como asesor a este comité, informou de que xa está feita unha avaliación de riscos por COVID19 para oficinas e despachos e que a faría chegar a súa Secretaría Xeral Técnica, que será a que a pase ás distintas secretarías xerais.

A Consellería de Educación obrigou a unha boa parte do seu persoal a incorporarse ao seu posto de traballo o pasado 11 de maio. Facíao ás presas e correndo, porque quería abrir o prazo de matrícula seguindo a estratexia do PP de aparentar normalidade polos seus intereses eleitorais.

Inmediatemente a CIG presentou denuncia ante a Inspección de Traballo e Seguridade Social polo incumprimento por parte da consellería da lexislación en prevención de riscos laborais e a falta de negociación coa representación sindical xa que as únicas directrices que facilitou foron unhas simples “Recomendacións sanitarias a establecer nos centros educativos”, sen implementar medidas de seguridade para persoal e usuarios.

Ante o requirimento da inspectora para que acreditara documentalmente as actuacións, esta consellería enviou (fora de prazo) como medidas preventinas unicamente un “pequeno informe e un documento xenérico de recomendacións sanitarias nos establecementos educativos” volvendo a mostrar a sua prepotencia e total despreocupación.

Despois de examinar a documentación aportada pola consellería, a Inspección considerou que esta non cumpriu co seu deber de protección e información ao persoal.

Para tratar de arranxalo a consellería convocou para o pasado mércores 20 a Mesa Sectorial de Ensino, para negociar un protocolo de reincorporación onde so está representado o persoal docente. Non convocou á representación do persoal non docente, que  sigue sendo desprezado.

Dende a CIG-Autonómica achegamos un documento cunha serie de consideracións e propostas preventivas ao COVID19 e solicitámoslles que convocaran á representación do persoal non docente ou ben tratalo no marco da Mesa Xeral de Empregados Públicos. Porén, a día de hoxe seguimos sen novas da consellería de educacion. Está claro que o persoal laboral, auxiliar administrativo e subalterno non lle importa o máis mínimo.

Educación non informou nin negociou coa representación legal do persoal laboral e funcionario de administración con destino nos centros de ensino, polo que CIG-Autonómica decidirá as medidas a tomar.

Outras novas recentes

Xoves, 25 Abril 2024

A CIG demanda o aumento de efectivos de axentes ambientais e que se cumpran os compromisos adquiridos

Tras a primeira xuntanza do Consello da Xunta, o presidente Rueda falou de que “hai unha grande intencionalidade” detrás dos lumes acontecidos estes días. Polo tanto dende a CIG demandamos en consecuencia o aumento de persoal para poder facer fronte a elevada actividade incendiaria. Dende a CIG denunciamos que actualmente dos 387 axentes ambientais pertencentes a...
Mércores, 24 Abril 2024

Concurso de corpos xerais: novo listado de prazas para revisar (23/04/24)

A Dirección Xeral de Función Pública enviounos un novo listado de prazas para o concurso de traslados de corpos xerais. Non indican prazo, pero podemos alegar. Se é do teu interese, podes descargar o listado: ligazón. Se sabes de prazas que están mal ou non aparecen, podes contactar coa CIG. O xoves 25 de abril estamos convocados a unha Mesa Xeral, e teremos unha xuntanza...
Venres, 19 Abril 2024

RPT de funcionarización de varios postos dos grupos III e IV

De cara a unha vindeira mesa de negociación, a Dirección Xeral da Función Pública vén de remitirnos unha proposta de modificación da relación de postos de traballo, consistente na funcionarización de postos de persoal laboral da Xunta de Galicia, no corpo de técnicos de carácter facultativo da administración especial (grupo B), no corpo administrativo da administración...