- Detalles
Que Función Pública tome nota!
Na anterior nova sobre o concurso de corpos xerais onde explicamos que está a pasar, falabamos das prazas de persoal funcionario ocupadas por persoal indefinido non fixo, e que Función Pública quería que a resolución do concurso coincidira coa dos procesos selectivos.
Como xa advertimos isto podería ir para largo e puxemos unha solución enriba da mesa que consistía en retirar eses postos do concurso.
Para que nos fagamos unha idea, e arredondando podemos dicir que no concurso ofertáronse 4.700 postos, 1.900 vacantes na primeira fase e 2.800 de resultas. Deses postos propoñemos que retiren 82, todos de nivel base, o groso deles son sobre 34 postos do A1 nivel 20 (33 deles en Servizos Centrais) e 38 do C2 nivel 12 en varias localidades.
Por suposto estes postos teñen que ir a un concurso posterior ao actual e simultáneo na resolución cos procesos selectivos, pero RETIRALOS agora parece o único xeito de impulsar o concurso. Pero para facelo queremos que Función Pública, consultando coa Asesoría Xurídica, determine se se poden retirar os postos sen ou con modificación das bases, porque o obxectivo é axilizar o concurso. De aí que propuxéramos que estudaran a retirada de postos e a redución de prazos.
Como son outros concursos dentro da Xunta (pero no ámbito do Ensino)?
Non hai máis que ver, dentro da mesma Administración, aínda que neste caso na administración educativa, como son os concursos dos corpos de persoal docente:
Teñen 2 concursos ao ano:
- Un concurso xeral de traslados (CXT). Prazo de resolución aproximadamente 6 meses.
- Un concurso de destinos provisionais (CADP) para o persoal que non entra no primeiro (funcionarios en prácticas, en expectativa e interinos). Prazo de resolución aproximadamente 2 meses.
Isto tanto para persoal de Primaria como de Secundaria.
O CADP de SECUNDARIA do curso 2020/2021:
Participantes: ao redor de 15.000 persoas.
Prazas adxudicadas: case 6.000 prazas.
Convocatoria: o 29 de xuño de 2020 e resolución o 18 de setembro. DOUS MESES E MEDIO.
Os prazos para reclamacións son de 5 días hábiles e as persoas que aprobaron a oposición teñen 2 días hábiles para escoller destino dende que se publica a lista de aprobados no proceso selectivo.
Como vemos, son procesos masivos pero áxiles. Son garantistas en canto a prazos para reclamacións (5 días hábiles parecen suficientes) e onde se reducen de xeito ostensible os prazos e os trámites que ten a propia administración. Por exemplo, dende o fin do prazo de solicitudes ata que sae a resolución provisional de destinos só pasa unha semana. O mesmo ocorre dende o fin do prazo de reclamacións e a resolución definitiva.
O CADP de PRIMARIA do curso 2020/2021:
Participantes: ao redor de 4.500 persoas.
Prazas adxudicadas: case 2.700 prazas.
Neste caso para que nos fagamos unha idea dos prazos: o 27 de xullo saía a resolución provisional, había 2 días hábiles para reclamar e a adxudicación definitiva foi o 31 de xullo. 4 DÍAS dende a adxudicación provisional á definitiva!
O CXT de SECUNDARIA do curso 2019/2020:
Adxudicados ao redor de 3.200 postos
Convocatoria 21/10/2019 e a resolución definitiva 30/03/2020,. Menos de 6 meses.
Concluíndo
Non existe ningún problema material nin formal para que non se poidan resolver concursos en prazos razoables. Dende a CIG xa temos formulado moitas veces os concursos cun formato aberto e permanente e reducir ao mínimo as comisións de servizos. Pero para este concurso de corpos xerais en marcha nos vale simplemente con que se axilice e se resolva XA e que se poñan a negociar os concursos de escalas, corpos especiais e persoal laboral.
- Detalles
O Tribunal de Xustiza da Unión Europea (TXUE) e tribunais superiores de xustiza de varias comunidades autónomas están a aceptar que as pensións de xubilación, viuvedade ou incapacidade, causadas a partires do 1/1/2016, concecidas a homes con dous ou máis fillos/as, poidan ser complementadas co denominado "complemento de maternidade" que até o momento só lle era recoñecido ás mulleres polo artigo 60 da Lei Xeral da Seguridade Social.
Así por exemplo, xa ten feito pronunciamento algún Xulgado do Social en Vigo:
"El Juzgado de lo Social 2 de Vigo ha avalado el derecho de un pensionista de cobrar el complemento de maternidad y condena al abono de estas cantidades con efectos económicos desde tres meses antes de que lo solicitara el demandante. Actualmente, la ley española solo reconoce a las mujeres este incremento de su prestación --que oscila entre el 5% en el caso de tener dos hijos, el 10%, si ha tenido tres; y el 15% a partir de cuatro--".
Se é o teu caso, pode interesarche reclamar ese complemento de maternidade para a túa pensión. O procedemento dos xubilados pola Lei Xeral da Seguridade Social (LXSS) sería o seguinte:
- Solicitude (contacta coa CIG)
- Se pasados 30 días despois de rexistrar a solicitude non tes resposta, comparece na asesoria xurídica da comarca para a reclamación previa.
- Se pasados 30 días despois de rexistrar a reclamación previa non tes resposta (ou os días que che indiquen nas asesorías comarcais), tornar a asesoría xurídica da comarca para a demanda.
- Se houber resposta expresa, da solicitude ou da reclamación previa, os prazos serían os que nos indiquen nesas respostas.
O pronunciamento do TXUE foi a favor dos xubilados que obtiveran a súa pensión vía Texto Refundido da Lei Xeral da Seguridade Social, polo que fica pendente o dereito dos xubilados que obtiveran a súa pensión polo Texto refundido da Lei de clases pasivas do Estado.
Porén, xa hai opinións doutrinais que entenden que non debería haber problema para que o pronunciamento do TXUE for estensíbel ao disposto na DA 18ª do Texto Refundido da Lei de Clases Pasivas do Estado, a favor do acrecentamento das pensións de xubilación, invalidadez e viuvedade, dos homes con pensión de xubilación concedida a partires do 1/1/16 polo réxime de clases pasivas. O procedemento sería o mesmo que para os xubilados e xubiladas da LXSS.
A retroactividade
Segundo a LXSS, a pensión de xubilación ten efeitos económicos dende que é solicitada, cun período de retratividade de 3 meses dende a produción do FEITO CAUSANTE. Por exemplo, se acadasa idade de xubilación o 1 de xaneiro, mais non presentas a solicitude até o 1 de maio, so che pagan os atrasos dos tres meses anteriores e polo tanto perdiches xaneiro. En todo caso, somos partidarios de reclamar os atrasos íntegros, dende o 2016.
- Detalles
A CIG insta de novo á corrección dos protocolos médicos de cara á campaña de vixiancia da saúde 2021 e enviamos escrito con achegas ao servizo de Prevención de Riscos Laborais e a presidenta do Comité de Seguridade e Saúde Laboral.
Os protocolos para os recoñecementos médicos son os que determinan que probas diagnósticas e exploracións para a detección de problemas de saúde son necesarias en relación aos riscos do posto de traballo.
A pesares de que temos avisado cada ano que os protocolos que se están a aplicar para a vixiancia da saúde na Administración Autonómica non están ben por ter eivas, por ter postos repetidos ou simplemente inexistentes, pero sobre todo porque faltan riscos en moitos deles, a día de hoxe non se ten realizado por parte do servizo de Prevención de Riscos Laborais unha análise e adaptación dos mesmos as características dos postos, tendo en conta as Avaliación de Riscos Laborais.
Como consecuencia, pode que o recoñecemento non sexa adecuado e non se teña en conta, por exemplo, unha alteración do sono derivada do traballo a quendas ou o control de vacinas cara o risco biolóxico ao traballar con bebés.
Por este feito voltamos a solicitar a sua corrección no seo do CSSL Intercentros o día 22 de decembro de 2020, e presentamos achegas directas a cada posto introducidas na Memoria de xestión do servizo de Prevención de Riscos Laborais do 2019, para que se teñan en conta e corrixan urxentemente de cara a campaña deste ano 2021.
Nós poñemos enriba da mesa as eivas e cuestionamos os protocolos, pero é o Servizo de Prevención quen ten que traballalo. Consulta o teu posto na listaxe e, se queres enviarnos algunha aportación faino aquí.
Campaña da vixilancia da saúde 2021
Cando fagas o recoñecemento médico asegúrate de que che aplican o protocolo adecuado, no especial si os teus riscos están diferenciados por razón de funcións, traballas a quendas ou de noite, con tóxicos, etc.
Se pasaches a covid recoméndase informar ao teu médico da vixiancia da saúde no especial para a valoración de posibles secuelas. Se o contaxio foi laboral faino constar e asesórate cos delegados e delegadas da CIG.
Para rematar, informamos que a previsión dos recoñecementos é comezalos a partires da segunda quincena do mes de xaneiro. O tempo para solicitalo vai ser maior que noutros anos (acordouse 3 meses).
- Detalles
A CIG dirixiu escrito á Dirección Xeral de Función Pública e ao Comité Intercentros de Seguridade e Saúde Laboral, solicitando a implantación do réxime especial de autorización de teletraballo por razón de emerxencia sanitaria previsto no Acordo de teletraballo, en todas aquelas unidades que a día de hoxe aínda non o teñen implantado.
Solicitamos tamén a urxente Avaliación de Riscos Laborais de todos os centros de traballo da Xunta, comezando polos que teñen servizos permanentes de atención directa (residencias, centros de día, escolas, etc..).
A situación de emerxencia sanitaria ven de complicarse nos últimos días por mor da expansión da epidemia, e así o refiren as últimas normas da Xunta (Decreto 3/2021, e Orde do 13 de xaneiro), xunto coa declaración pública do Presidente da Xunta quen manifestou a necesidade da xeneralización do teletraballo para minimizar a trasmisión do virus, polo que non é coherente non ter en conta aos milleiros de empregados e empregadas públicas nos centros da propia Administración Autonómica e os seus desprazamentos para achegarse ao centro de traballo.
O artigo 12 do Acordo de teletraballo aprobado e publicado no DOG do día 7 de xaneiro do 2021, como Orde do 14/12/2020 pola que se publica o Acordo sobre a prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galiza, establece un réxime especial de autorización por razón de emerxencia sanitaria obrigatoria para as unidades administrativas e que se presenta como a medida colectiva máis eficaz para a prevención deste risco laboral.
Porén, o servizo público ten que seguir a ser garantido, polo que o sistema de quendas de non coincidencia que posibilita esta regulación do teletraballo e a normativa en materia de Prevención de Riscos Laborais é para a CIG, en todo caso, a actuación prioritaria máis acaída nos centros administrativos.
En consecuencia, a CIG reclama:
A implantación do réxime especial de autorización de teletraballo por razón de emerxencia sanitaria en todas aquelas unidades que a día de hoxe aínda non o teñen implantado.
A urxente Avaliación de Riscos Laborais de tódolos centros de traballo da Xunta comezando polos que teñen servizos permanentes de atención directa (residencias, centros de dia, escolas, etc...)
- Detalles
A CIG aporta unha SOLUCIÓN: retirada dos postos que impiden que o concurso se resolva.
Cando polo ano 2019 se negociaron e aprobaron as bases do concurso de traslados de corpos xerais, dende a CIG XA ADVERTIMOS que a inclusión de determinados postos podería causar un problema.
Aínda que a nosa idea é incluír sempre TODAS as prazas vacantes, iso non obsta a que teñamos claro que incluír determinados postos pode PARALIZAR un concurso. Incluír postos ocupados por persoal laboral indefinido non fixo ANTES de que eses postos saian nun proceso selectivo podería xerar problemas, como XA OCORREU no anterior concurso, cando funcionarios de carreira que tomaron posesión neses postos tiveron que saltar a posteriori ao ditarse sentenzas que confirmaban que eses postos non poderían saír ao existir unha reserva sobre eles. E ainda que a intención de Función Pública fora resolver eses procesos selectivos antes que o concurso, xa daquela a nós non nos parecía moi intelixente ancorar a resolución dun concurso a unha futurible resolución duns procesos selectivos. E apareceu o COVID-19 para complicalo todo, cos procesos selectivos parados, sen que estean feitos nin os primeiros exercicios.
De aí que dende a CIG fixéramos esa observación varias veces, tanto na Comisión de Persoal do 14/10/2019 onde se votou a convocatoria do do concurso e onde dixemos:
“En canto aos postos vacantes ocupados por persoal laboral indefinido non fixo, ofertalas en concurso sen pasar por proceso selectivo é meterse nun follón xudicial. Función Pública asegura que van facer coincidir a elección de destino dos procesos selectivos coa toma de posesión do concurso. Non nos parece moi realista, veremos se o que están a facer non será meterse nun xardín.”
Como anteriormente na Mesa Xeral do 09/10/2019:
“Prazas ocupadas por persoal laboral indefinido non fixo: ofertar estas prazas de persoal funcionario ocupadas por persoal laboral con sentenza xudicial de indefinición é meterse nun problema. A ocupación destas prazas no concurso de traslados vai dar lugar a posteriores sentenzas de readmisión e indemnización como xa ocorreu no anterior concurso de traslados de corpos xerais, onde funcionarios/as que concursaron tiveron que saltar da praza por unha reclamación posterior de persoal indefinido con sentencia estimatoria. Este problema tiña que telo resolto Función Pública convocando esas prazas en procesos selectivos para poder liberalas para un concurso de traslados e non o fixo en catro anos. Ofertar agora en concurso esas prazas sen especificar que a toma de posesión do concurso e do proceso selectivo serán coincidentes no tempo, cousa case imposible, nos vai levar a múltiples impugnacións.”
Todo isto que xa comentamos E ADVERTIMOS hai máis dun ano, está pasando agora. Dende a CIG defendemos que quen concursa poida optar a todos os postos vacantes, sempre que non exista un problema legal con eles. Función Pública non se pode agochar como está facendo e non dar solucións. Non pode non responder.
E mentres tanto, algunhas das persoas afectadas recorreron xudicialmente o concurso o que nos pode levar a alongar durante un ano máis o proceso.
Se o problema son esas prazas de persoal funcionario ocupadas por persoal indefinido non fixo, a solución máis doada é suprimilas do concurso e incluílas nun concurso extraordinario posterior. E con isto xa desaparecerían os atrancos.
Que facemos coas novas vacantes?
Dende a convocatoria do concurso fai máis dun ano xeráronse moitísimas novas vacantes, nun número moi superior ás 90 prazas que conviría retirar do concurso. Podemos engadilas ao actual concurso?
O que temos claro é que engadir novas prazas obrigaría a reabrir o prazo de solicitude, xa que calquera funcionario/a que non concursou podería tumbar xudicialmente a inclusión de novas prazas.
Esto implicaría novos prazos, máis tempo. Así que en principio, incluír novas prazas suporía un novo retraso que non queremos. Pero habería que valoralo. De cantas prazas e de canto tempo falamos? Para decidir, teriamos que sentarnos con Función Pública con datos de prazas e de prazos. Sen eses datos, en principio, pensamos que non convén un novo atraso.
Todo este lio ten unha raíz: anos e anos de gobernos do Estado con taxas de reposición de efectivos que impediron a convocatoria de oposicións, xunto cunha chea de contratacións en fraude de lei na Xunta, que deron lugar a unha enorme cantidade de sentenzas de indefinición. E todo isto sen que aparecese a cabeza de ningún responsábel nunha bandexa de prata.
Que lonxe queda aquela negociación co goberno galego que comezamos no ano 2017 co obxectivo de chegarmos a unhas bases xenéricas de concurso para axilizar todos os concursos para que todos os anos puidésemos ter un ou dous concursos para todos os corpos/escalas e categorías!!
Por iso dende a CIG e ante a inacción e falta de iniciativa de Función Pública, querermos aportar unha SOLUCIÓN bastante CLARA E ÁXIL, haxa ou non que modificar as bases, e que consistiría no seguinte:
- Retirar os postos afectados por declaracións de indefinición.
- Valorar a conveniencia da inclusión das novas vacantes xeradas ata o momento e a implicación que isto tería na reapertura dos prazos.
- Comunicación persoal a cada concursante de que está a disposición o listado de postos de cada persoa cos postos retirados resaltados e cos novos postos que se poden incluír.
- Redución de prazos para axilizar.
- Resolución do concurso.
Este proceso non debería pasar dos dous meses, aínda que unha vez resolto e unha vez que rematen os procesos selectivos onde están incluídos os postos vacantes ocupados por persoal laboral indefinido non fixo, e antes de que se ofrezan nos actos de elección de destino das persoas que aproben, ten que saír un concurso extraordinario sen o requisito dos dous anos de permanencia no posto, para que o persoal funcionario que participou no concurso xeral poida volver a optar a eses postos que foron retirados do concurso.
Para todo isto hai que poñerse xa mans á obra e mellor hoxe que mañá, así que esixímoslle a Función Pública que nos dea conta do que hai e estude con urxencia a solución proposta.
- Detalles
A EGAP publica no DOG do 11/01/2021 o Plan de formación para o ano 2021. O Plan foi aprobado polo Consello Reitor o día 22 de decembro.
O Plan de formación vai dirixido ao persoal ao servizo da Administración pública da Comunidade Autónoma de Galiza, ao persoal das entidades públicas instrumentais e da Administración institucional, ao persoal ao servizo da Administración de xustiza de Galiza, ao persoal ao servizo das entidades locais de Galiza e ao persoal de administración e servizos (PAS) das tres universidades do Sistema universitario de Galiza.
O publicado neste DOG limítase a relacionar as accións formativas previstas, a súa modalidade, número de edicións, prazas e horas. Pero non hai datas nin está aberta a súa solicitude. Para esto último haberá que agardar a que se definan as datas e se faga pública a súa convocatoria (que podería ser na seguinda quincena de febreiro, se repiten os prazos do ano pasado).
- Detalles
A piques de rematar o ano 2020, entre dias festivos, como para disimular, a Xunta publica no DOG do 29/12/2020 a Oferta de Emprego Público (OEP) do ano 2020 (tres días máis, e xa sería a do 2021).
Esta OEP foi aprobada na Comisión de Persoal do día 2 de decembro, co voto a favor de CCOO e UGT, e o voto en contra de CIG e CSIF.
O Goberno galego non crea nin un só posto de traballo novo, limitándose a repoñer exactamente as mesmas 562 baixas do ano anterior, e a ofertar postos que xa existen, ocupados por persoal interino e temporal, xunto cunha promoción interna insuficiente e o proceso de funcionarización do persoal laboral que xa é fixo.
O que segue é o que publicamos cando informamos da aprobación da OEP na Comisión de Persoal. Tan só engadir que falta por publicar a OEP-2020 das escalas sanitarias
A promoción interna
Queda aprobada unha promoción interna de 320 prazas para corpos xerais, separada do acceso libre, e outras 73 para Augas e AXI. En canto á Administración especial, tan só ofertan 2 ridículas prazas.
A maiores, comprométense a sacar en promoción interna o 25% das prazas de acceso libre. Pero ollo, que esa porcentaxe non se pode aplicar sobre as 562 prazas totais de acceso libre, senón individualmente sobre cada unha das escalas, tendo efectos ese 25% unicamente naquelas escalas en que haxa un número suficiente de prazas. O director de Función Pública rexeitou a proposta da CIG de aplicar o 50% de promoción interna á oferta de acceso libre, e unila á oferta de promoción interna separada.
Rexeitou tamén a nosa petición de facilitar a promoción interna horizontal e cruzada. Non entendemos a negativa a facilitar que calquera persoal funcionario que teña a titulación académica necesaria poida presentarse para ascender e cambiar de escala. Evidentemente, con reciprocidade en todas as escalas.
Néganse a falar de calquera opción que facilite conservar a localidade a quen promocione. Esa postura do Goberno implica que para moita xente que vive en determinadas localidades, a promoción é un salto que carece de interese.
O único que dixeron estar dispostos a estudar é non obrigar a permanecer no posto a quen ocupe un aberto ao grupo inmediato superior, de xeito que poida escoller destino se lle interesa. Pero no documento aprobado non aparece tal opción. Esperemos que o texto que saia no DOG si recolla esa proposta da CIG.
Estabilización e consolidación
Estamos pola redución da inaceptable alta temporalidade que temos na Administración Autonómica, consecuencia de anos de recortes, baixas taxas de reposición de efectivos, e continuos contratos en fraude de lei. A tal efecto, apoiamos a oferta mediante concurso-oposición.
Respecto dos contratos como persoal indefinido por sentenza xudicial, nada temos en contra dos traballadores e traballadoras que defenden xudicialmente os seus intereses ante os abusos da Administración. Pero ao tempo esiximos a cabeza das persoas que por acción ou omisión son causantes de que ano tras ano teñamos sentenzas por contratacións en fraude de lei. A maiores das responsabilidades administrativas que deberían aplicárselles, esiximos responsabilidades xudiciais.
Funcionarización do persoal laboral fixo
A CIG mantén que a funcionarización do persoal laboral fixo, que vai tamén nesta OEP, ten que ser un proceso posterior á convocatoria previa dun concurso de traslados como persoal laboral, un proceso selectivo con promoción interna, e unha negociación das RPTs.
Porén, os asinantes do Acordo de concertación, CCOO, UGT e Xunta, manteñen a chantaxe ao persoal laboral fixo para que acepten a narices renunciar ao seu actual vínculo e ser nomeados funcionarios/as. Porque quen non acepte non cobra a carreira profesional, non terá concurso de traslados, non poderá promocionar, non terá postos aos que moverse, non pasará de 9 a 12 meses no caso do SPIF ..
CCOO, UGT e Xunta manteñen o seu Acordo, e obrigan ao persoal laboral fixo a lanzarse ás cegas e baixo chantaxe.
Servizo de incendios
Dende a CIG mantemos a nosa postura de que no SPIF debería terse feito primeiro un proceso selectivo de consolidación como persoal laboral, postura que xa manifestamos en diversas ocasións e que caeu en saco roto. Pero en vez diso, optaron pola vía do Acordo de concertación e sacar as prazas do servizo de incendios en convocatorias de persoal funcionario.
Algún sindicato manifestou que a CIG non defendeu ao persoal do servizo de incendios, pero a realidade é que estas convocatorias de OPE sí que NON defenden ao persoal do SPIF, e a Xunta e asinantes do Acordo de concertación xa tiveron claro cal era o camiño que querían seguir. Ao resto só nos quedou ter que aplaudir os seus feitos consumados.
O grupo B
A Administración convoca prazas en acceso libre, estabilización, consolidación e funcionarización ao grupo B para delineantes, axentes técnicos en xestión ambiental, escala técnica do servizo de incendios, xardín de infancia, bombeiros forestais..
Pero, que pensan facer coas persoas que xa son persoal funcionario de carreira desas mesmas escalas e que permanecen no subgrupo C1 mentres outros compañeiros e compañeiras entrarán directamente no grupo B? A CIG esixe o cumprimento dos acordos de promoción interna que no seu día asinamos coa Xunta.
Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar
No ano 2016 a CIG asinou un acordo coa Xunta que indicaba que dende o ano 2017 e sucesivos habería oferta de emprego do consorcio. E como de costume, o goberno galego non cumpriu. Por fin chegou o día e na OEP 2020 van prazas do consorcio. Pero temos dúbidas que o director de Función Pública non acaba de respondernos:
Di que están a ofertar categorías completas. Pero, por exemplo, en todo o Consorcio tan só hai 2 mestres/as? Esto non é correcto, pero os números non cadran.
Se teñen as cousas tan claras, e xa que no Consorcio non existe RPT, reclamamos unha relación do que quedaría por convocar (limítase a dicirnos que sairá na OEP do 2021).
Chegados a este punto, despois de tantos anos de incumprimentos e atrasos, reclamamos que convoquen todas as prazas xa, nesta Oferta.
Cixtec
O Cixtec é un ente que botou anos ás voltas. Finalmente semella que vai integrarse en Amtega e a tal efecto xa nos enviaron unha proposta de modificación de estatutos (teñen intención de aprobalo en Comisión de Persoal neste mes de decembro).
O caso é que din que na Oferta van as prazas, pero non lles peta entregarnos un listado desagregado para que poidamos verificar que as cousas están ben feitas. Tan só din que son 78 prazas, máis outras cinco que non fai falla funcionarizar porque as persoas titulares son persoal funcionario en excedencia. O conflito vai vir cando lles asignen a escala, xa que estas persoas non eran das escalas de informática. Tampouco resposta.
A bandazos cos procesos selectivos
Outra das demandas da CIG é que se deixen de andar a bandazos e se senten a negociar criterios racionais nos procesos selectivos.
Non pode ser que procesos similares do mesmo subgrupo teñan tipos de exames e cantidade de temario tan diferentes entre o negociado un día e o negociado un mes máis tarde. Ou algún caso en que ao persoal subalterno se lle esixía máis coñecemento en procedemento administrativo que ao persoal dunha escala do subgrupo A1. Ou promocións internas moito máis difíciles que o acceso libre. Ou subgrupos inferiores con máis exercicios que subgrupos superiores..
Ao director xeral de Función Pública (e compañía), importalle un pito esta reclamación da CIG.
O ritmo na execución das ofertas
Simplemente inaceptable que escalas ofertadas no 2015 elixan destino no 2020. E por riba ese destino é provisional, porque non hai concurso de traslados. Esta oferta se suma ás tres anteriores, que ainda teñen bastante sen executar. Nin tan sequera está rematada a OEP do 2017.
Anunciar ofertas de emprego é de balde e unha medida de cara á galería se non se executan.
Función Pública ten que poñerse as pilas e axilizar tanto os procesos selectivos como os concursos de traslados, de xeito que estes últimos estean resoltos a tempo para que as persoas dos procesos selectivos poidan ter un destino definitivo, e nun prazo de tempo razoable.
Unha falsa negociación
O proceso de negociación quedouse na faciana no que respecta á CIG: mentres que algúns sindicatos amigables participaron nas xuntanzas con evidente coñecemento previo da proposta, a CIG, o sindicato maioritario na Administración Autonómica, recibiu a relación de postos o luns 30 ás 14h, para discutila co director xeral de Función Pública ao día seguinte ás 9h, e a continuación, ese mesmo día, Mesa Xeral de negociación ás 12:30, para rematar coa Comisión de Persoal ao seguinte día. É dicir, sen tempo real para difundila e recibir alegacións dos compañeiros e compañeiras.
- Detalles
No DOG do martes 29/12/2020 publican as listas definitivas para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza, reguladas polo Decreto 37/2006.
Nos anexos I e II poden consultarse a relación de corpos e escalas de persoal funcionario, e de grupos e categorías de persoal laboral que quedan incluídas nesta Resolución.
A consulta das listas pode facerse dende o web de Función Pública, no Servizo de Atención e Información á Cidadanía a través do teléfono 012 e nas oficinas de Rexistro e Atención á Cidadanía da Xunta.
As persoas excluídas disporán dun mes para solicitar a devolución das taxas de inscrición.
- Detalles
TEMARIOS AXI E GARDERÍA FLUVIAL
A negociación dos procesos selectivos, en todos os casos, é competencia de Función Pública. E así está escrito tanto no Acordo que asinou a CIG coa consellería, como a addenda posterior.
Defendemos substituír os temas por normas de dereito. Se manteñen os temas, entón que indiquen as normas de referencia e desenvolvan manuais, mesmo elaborados pola EGAP. O Secretario Xeral Técnico di que facer iso atrasaría o proceso.
A CIG está conforme coa funcionarización do persoal laboral fixo, pero a diferenza de CCOO e UGT, pensamos que as cousas se fixeron ao revés. Primeiro debería ser un concurso de traslados, despois a reclasificación e promoción interna como laboral, seguido da negociación de escalas e futuros niveis e por último, o proceso de funcionarización. Comezando polo que debería ser o último, o que están a facer é pedirlle á xente que se funcionarice a cegas, sen saber como vai quedar para decidir se lle interesa ou non.
O SXT di que o proceso pode ser para o 3º ou 4º trimestre do ano que vén (setembro?).
En canto á titulación académica requirida para participar no proceso, o SXT di que xa falou con Emprego e Función Pública. En canto saiban quen o xestionará en Educación, convocarán unha xuntanza.
A negociación cos sindicatos continuará para despois do Nadal.
RPT DE AUGAS DE GALIZA
A CIG rexeita a cobertura de postos mediante Libre Designación. Tamén rexeitamos a figura de persoal directivo. O SXT di que está xustificado, polo que non acepta a nosa petición.
Dende o ano 2011 houbo 12 traballadoras e traballadores declarados indefinidos por cesión ilegal. Nada en contra de quen defende os seus dereitos. Pero esiximos as cabezas e responsabilidades patrimoniais das persoas que polos seus actos ou omisións son causantes de que ano tras anos teñamos sentenzas por cesións ilegais. Hai que incorporar as sentenzas á RPT, pero non pode continuar isto no futuro. O SXT non asume ningunha responsabilidade.
Defendemos que se cumpran as sentenzas e se adscriban as persoas a postos de persoal laboral e coa titulación correspondente, algo que non podemos verificar co breve extracto que nos aportan, polo que reclamamos as sentenzas completas.
Solicitamos información da situación de ocupación dos postos que amortizan. Aseguran que son todos eles vacantes sen ocupación.
Reclamamos equiparar Lugo con outras localidades, mediante a creación dun negociado.
Advertimos dun erro na creación dun posto por execución de sentenza do concurso de traslados do persoal laboral.
O SXT non acepta o incremento de niveis proposto por outro sindicato, xa que iso implicaría máis amortizacións de postos para financialo.
Convocarán máis xuntanzas pola RPT. Mesmo informa que van traer a RPT completa. É dicir, que isto vai para longo.
- Detalles
O día 17 de decembro de 2020 reuniuse a Comisión de Seguimento do Acordo dos Axentes Ambientais/Forestais para a sua constitución.
A maiores da constitución da comisión, tratáronse os seguintes asuntos:
- Solicitase o pase á segunda actividade do persoal que teña feitos os 60 anos. No primeiro trimestre do ano 2021 enviarán borrador de acordo de 2 ª actividade ás organizacións sindicais para que estea resolto antes da campaña do 2021.
- Solicítase a negociación das condicións de traballo dos compañeiros e compañeiras que están a traballar no Parque Nacional Illas Atlánticas. No primeiro trimestre iniciaranse as negociacións para ter rematado nese mesmo ano.
- Solicítase a creación dun grupo de traballo para elaborar o regulamento de funcións da nova escala de axentes técnicos en xestión ambiental.
- Orde de horarios. Solicitase que manden uns cadrantes homoxéneos para toda Galiza e se envíen a comisión de seguimento para revisalos. O director xeral de Función Pública solicita que se envíen as propostas por escrito cos erros detectados. E nos meses de xaneiro ou febreiro teremos unha segunda reunión para para tratar os detalles da orden.
- Coeficientes redutores. A consellería de Facenda enviou varios escritos ao Ministerio para solicitar que se incluíran na lexislación do Estado.
- Pídese un terceiro mes de período extraordinario en MA para poder atender a vixilancia de caza e Pesca. Insistese que é necesario regular o horario nocturno para poder atender o furtivismo.
- Solicitase unhas instrucións claras para a certificación de produtividade e dietas homoxénea en toda Galiza.
- Solicitase a modificación da rpt de Medio Rural para adaptar os niveis actuais, solicítase que se o persoal de Lourizán se lle aplique a suba de niveis.