- Detalles
A Consellería de Medio Rural pásase de freada e elimina o teletraballo en burbullas do artigo 12 por circunstancias excepcionais derivadas da pandemia da Covid baseándose na orde que mantén as medidas preventivas após da finalización do Real decreto do estado de alarma e argumentando que nunca fixo a circular que permitía solicitalo.
Coa reincorporación do persoal dos centros administrativos de Medio Rural sen medidas preventivas serias e inda co persoal amoreado foi difícil conseguir teletraballo en burbullas (e nin sequera en todos os servizos), aínda que outras consellerías levaban meses aplicándoo como medida preventiva e traballando en burbullas con normalidade. Por fin o 4 de febreiro de 2021 coa entrada en vigor do Acordo de teletraballo xeneralizábase a aplicación do sistema de autorización especial na Administración xeral da Xunta de Galiza.
Coa escusa do remate do estado de alarma, Medio Rural elimina o teletraballo facendo uso dun escrito onde os argumentos patinan, xa que emprega a orde que prorroga o teletraballo para quitalo, porque nunca o implantaron nunca circular, din.
Intentan explicar facendo malabarismos, que segundo a Orde do 7 de maio, que establece medidas específicas na Galiza para manter o teletraballo como medida efectiva contra a pandemia, hai que facer o contrario e quitalo!!
Así, o día 9 de maio a SXT de Medio Rural asina o remate do teletraballo cun: “ Polo que de acordo co anterior, tendo en conta que na consellería non se ditou resolución pola que se autorizaba o teletraballo Covid, non se poderá tramitar o permiso habilitado no portal do empregado público “xustificación teletraballo pola covid” dende o día 9 de maio data de entrada en vigor de dita norma”.
Ante isto temos que clarexar:
1. O teletraballo non é un permiso, é unha modalidade laboral.
2. Ao que chamamos teletraballo Covid é aquel que se aplica en base á situación de emerxencia sanitaria para protexer ao persoal e a toda a poboación do virus, evitando riscos de contaxio nos centros, nas familias e nas diferentes localidades durante os desprazamentos. A circular da DXFP harmonizou o paso do anterior áo novo sistema do acordo de teletraballo.
3. A declaración de emerxencia que posibilita a solicitude polo artigo 12 faise por medio da orde publicada que no caso do 7 de maio ratifica a continuidade desta medida .
4. Aos xefes de Medio Rural impórtalles un bledo a saúde do seu persoal e nin sequera informan desta medida radical aos delegados e delegadas de prevención do Comité de Seguridade e Saúde Laboral.
A Secretaría Xeral Técnica e o seu equipo sorprenden polas súas extravagancias no abuso e falta de respecto ao persoal, como o de quitar soldo nos servizos mínimos da folga ou pagar as nóminas do persoal de seis meses ao segundo mes de traballo precarizandoos aínda máis. A chulería xeral desta patronal da peor calaña é diaria. Agora tocoulle ao teletraballo.
Para rematar, un exemplo da "excepción que se volta norma”: O caso do servizo de gandería, esenciais, sen medidas de prevención, sen vacinación e sen teletraballo covid en toda a pandemia.
A Xunta ten que pararlle os pés a esta consellería insubmisa e o conselleiro ten que cesar ao autor destas macarradas impropias dunha administración pública cabal.
Ou é que realmente a Xunta son reinos de taifas onde cada consellería pode facer as excentricidades que lle peten sen consecuencias?
Cuartos nun entrechan sen ventilación natural e onde nunca tiveron teletraballo pola chulería do xefe de servizo e do xefe territorial (abriron un oco nun pavés dun patio interior noutro espazo Interior ao que da unha ventana ridicula como gran solución a ventilación). A CIG denunciou as condicións deste centro administrativo na inspección de traballo en varias ocasións, daquelas das que tivemos resposta da inspectora, unicamente se relacionaban medidas que nin a Xunta aplicou nin a inspección comprobou: a connivencia Xunta-Inspección de Traballo en Ourense é brutal.
- Detalles
A Dirección Xeral de Función Pública comunicou o xoves 13 de maio os lugares e as datas previstas para a realización dos exercicios dos procesos selectivos que se indican máis abaixo.
As sedes nas que se poderán realizar os exercicios son:
- SILLEDA: Feira Internacional de Silleda, Recinto Feiral, s/n - 36540 Silleda
- LUGO: Pazo de Feiras e Congresos de Lugo, Av. dos Deportes, s/n, 27004 Lugo
- VIGO: IFEVI. Avda. do Aeroporto, 772. 36318 Vigo
Unha semana antes da data prevista, as persoas aspirantes poderán comprobar o día, a sede, o pavillón de cada sede e a hora de chamamento, dende o web de Función Pública.
Esta previsión conta con autorización provisional de Saúde Pública, que deberá ser confirmada en función da evolución epidemiolóxica da pandemia.
Esta é a relación de exercicios previstos:
Proceso selectivo | Data exercicio | Nº exercicio | Hora chamamento | Lugar |
C1 Administrativo (*) | 12/06/2021 | 1º | 9:00 | Silleda, Vigo, Lugo |
III-2 e III-62 | 12/06/2021 | 9:00 | Vigo | |
A1 Superior (libre) | 12/06/2021 | 2º | 16:30 | Silleda |
I-004 Titulado/a superior | 12/06/2021 | 2º | 16:30 | Silleda |
A2 Xestión (libre) | 13/06/2021 | 2º | 9:00 | Silleda |
II-007 Titulado/a grao medio | 13/06/2021 | 2º | 9:00 | Silleda |
(*) O comunicado de FP non especifica se C1 Administrativo é só libre como si indica en A1 e A2. Feita unha consulta a Función Pública a información inicial era que C1 Administrativo sería acceso libre e promoción interna. Pero os números non coincidían, polo que feita unha segudna consulta, din que vai ser unicamente acceso libre.
E as datas da promoción interna e do resto dos procesos de libre?
Na Mesa Xeral do 12 de maio, a resposta que dende a CIG lle fixemos foi que "...están pendentes da autorización de Saúde Pública e cando a teñan poñerano en coñecemento dos sindicatos. Engade que esta comunicación podería ser en un, dous, tres días, que está practicamente feito."
En xuntanzas previas, a información que deu o director xeral de Función Pública era que antes de agosto serían os exames de corpos xerais de todos os grupos, tanto de libre como de promoción interna, ben os primeiros exercicios, ben os segundos cando xa se fixeran os primeiros.
Neste comunicado do xoves 13 non din nada da data de libre de auxiliar administrativo e subalterno, nin de promoción interna de A1, A2, C1 e C2. Estará o DXFP agardando a que quede exactamente un mes para anunciar os seguintes exercicios?
- Detalles
O mércores 12 de maio participamos na Mesa Xeral de Negociación de Empregados Públicos e na Comisión de Persoal. A maiores dos asuntos das ordes do día (funcionarización e indemnizacións por auxilio aos tribunais de selección de ensino), tivemos ocasión de preguntar por outras cuestións sobre os procesos selectivos, os concursos e a carreira profesional. Nestas xuntanzas participamos os sindicatos máis representativos na Función Pública galega: CIG, CCOO, CSIF e UGT.
Convocatoria de oposicións de finanzas
Recibiramos un borrador das convocatorias (escala superior e técnica) o día 15 de febreiro, ás que respostamos con escritos de alegacións. Pero nunca máis soubemos nada, polo que preguntamos polas súas intencións. A resposta do director xeral de Función Pública (DXFP) é que esperan incluir e aprobar as tres convocatorias, con cambios, na Comisión de Persoal que teriamos para a semana que ven.
Convocatorias de oposicións de escalas sanitarias
Insistimos na mesma pregunta que reiteramos unha e outra vez: a totalidade da oferta dos anos 2018, 2019, 2020 e 2021 está sen convocar; nen sequera recibimos o primeiro borrador. Teñen algunha previsión? E para variar, non recibimos resposta.
Previsión de datas de exames de procesos selectivos que irían para antes do verán
Outra vez preguntamos polo mesmo. Agora con novos ruxe-ruxe (prensa) de que algúns dos previstos para xuño-xullo poderían adiarse. E o DXFP resposta como case sempre: están pendentes da autorización de Saúde Pública e cando a teñan poñerano en coñecemento dos sindicatos. Engade que esta comunicación podería ser en un, dous, tres días, que está practicamente feito. Non solta información sobre a súa intención.
Concursos de traslados
Nada novo no horizonte. Lembramos o borrador de veterinarios que recibiramos en xaneiro de 2020. Tamén que fai uns días recibimos o de finanzas. Nin un só segundo do seu tempo adicou a respostar nada sobre os concursos. Nin de escalas, nin especiais, nin corpos xerais, e moito menos de laborais.
Carreira profesional
Non respostaron ao noso escrito solicitando negociación da carreira no ámbito da Mesa Xeral, relacionado con: o persoal persoal excluído do sistema extraordinario a data 01/01/2019, a convocatoria do 2º grao extraordinario, e o sistema ordinario. O DXFP resposta que están a estudar a sentenza do Tribunal Superior de Xustiza de Galiza gañada pola CIG.
Funcionarización do persoal laboral fixo
Na Orde do día da Comisión de Persoal ía a aprobación das convocatorias de funcionarización para os grupos C2 e Agrupación Profesional. A CIG non se opón a que todos e todas teñamos os mesmos dereitos e deberes, e o mesmo vínculo. Pero non desta maneira, xa que comezaron a casa polo tellado. As convocatorias foron aprobadas co voto en contra de CIG e CSIF, e o voto a favor de CCOO e UGT.
Preguntamos polas previsións de datas de realización dos exames das convocatorias do 2021. Non respostan nada.
Elección de destino de procesos selectivos
Preguntamos pola relación de prazas a ofertar na elección de destino da promoción interna do SPIF, se houbo cambios, xa que observamos algúns postos que non coinciden cos criterios que anunciou o DXFP. Este resposta que pensa que non, e que a súa intención é publicar no DOG a convocatoria de elección para o día 21 de maio, adiando a toma de posesión para o 1 de outubro.
En canto aos postos para as eleccións de destino das diferentes enxeñarías que xa alegaramos fai varias semanas e non respostaron, din que falaremos para a semana que vén (dirán os seus criterios e a data da publicación da convocatoria).
Indemnización por auxilio aos tribunais de selección de ensino
A proposta que trae a Administración é a actualización dos importes (de 25 a 35 € por día) de indemnización ao persoal que preste servizos de apoio aos tribunais de selección dos procesos selectivos de docentes.
A CIG non se opón, pero .. falta persoal. Porque por moito que lemos e relemos o Decreto 96/2011 que modifican, non ubicamos ao persoal subalterno e de limpeza.
O Decreto 96/2011 fai referencia a funcións como: coordinación, xefatura de porta, vixilancia, incidencias ou técnicos/as de informática. Pero non conseguimos ver onde metemos ao persoal que nos días dos exames ou os días previos, prestan servizos aos tribunais de selección nas distintas sesións que se realizan nos centros de ensino.
Son tarefas realizadas ben fora da xornada laboral, ben dentro dela, pero en todo caso son traballos extraordinarios, como colocar e posteriormente retirar as centos de mesas e cadeiras que utilizarán as persoas aspirantes, limpar, estar no centro durante o tempo en que o tribunal está en xuntanzas preparatorias..
O persoal subalterno e limpador presta este servizo extraordinario ás veces voluntariamente, pero tamén ás veces fano baixo ameaza de represalias. E non é raro que cobren cantidades ridículas, que dependen do que o tribunal se digne a certificar, cobros que como dicimos non están regulados neste decreto.
Os responsabeis políticos da Administración aseguran que están dispostos a estudar as propostas que lle enviemos, pero advirten que só para modificacións puntuais, non a algo máis ambicioso. Veremos ao que están dispostos a chegar.
- Detalles
No DOG do 11/05/2021 publícase a actualización definitiva de méritos correspondente ao ano 2020 das listas para o desempeño con carácter transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza.
No anexo II desta publicación recóllense os grupos e categorías de persoal laboral e os corpos, escalas e especialidades de persoal funcionario para os que se actualizan os méritos.
As puntuacións totais das persoas integrantes das listas poderán consultarse no portal web corporativo da Xunta de Galicia, http://funcionpublica.xunta.gal, epígrafe de <Listas de contratación>.
As listas entrarán en vigor a partir do día seguinte ao desta publicación.
- Detalles
No DOG do 11/05/2021 a EGAP convoca actividades de formación continua.
Dirixido a: persoal ao servizo da Administración xeral, das entidades públicas instrumentais do sector público autonómico e da Administración institucional.
Prazo de presentación de solicitudes: do 12 ao 20 de maio de 2021.
O número máximo de cursos que se poden solicitar é de cinco.
Hai cursos de distintas modalidades: teleformación, telepresenza+teleformación e presencial.
- Detalles
Pois si, cumpriu a palabra que nos deu fai dúas semanas, de que o venres 7 de maio publicarían no DOG a relación definitiva de persoas admitidas e excluídas no concurso para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos xerais.
Pero aí remata o cumprido. Porque se vamos uns meses para atrás, a palabra era que esa mesma resolución publicaríana en marzo, que o baremo provisional sería para marzo/abril e a resolución definitiva para xullo. Así que como mínimo levamos dous meses de atraso sobre o previsto e case ano e medio para publicar un puto listado, porque iso é o que é unha relación de persoas admitidas.
Pero, dous meses de atraso non é nada no calendario do director xeral, sempre e cando non teñamos en conta a demora que acumulamos:
- Convocouse a finais do 2019 (ano e pico máis tarde do previsto).
- Publicaron a relación de prazas a solicitar (vacantes máis resultas) a finais de xuño e 2020 (estaba previsto para xaneiro [aquí ou aquí] dese ano).
Total, que estamos en maio de 2021, pasaron case tres anos dende que tiña que ser convocado no 2018 e ano e medio dende que se convocou no 2019, e non se albisca nin a baremación provisional (tentarán que sexa en maio, din), nin a definitiva, nin a resolución, nin a data de toma de posesión. E iso que é o único concurso que está activo, hoxe, na Administración da Xunta de Galiza.
Concurso de persoal laboral
A decisión política do goberno de Feijoo é que nunca máis haberá concurso de traslados de persoal laboral, porque decidiron que todo o persoal vai ser funcionario. Dende unha óptica sindical, temos un problema: CCOO e UGT concordan totalmente co goberno, e comezaron a casa polo tellado.
O concurso de traslados de persoal laboral é algo previsto no V Convenio Colectivo, polo que con ese argumento a CIG, xunto a CSIF, presentamos demanda xudicial polo incumprimento do convenio. A CIG defende que aínda que todos e todas pasasen a ser persoal funcionario, antes teñen dereito a un concurso de traslados como persoal laboral.
Concurso de escalas e administración especial
Onde agocha Barreiro os concursos de administración especial e escalas?
Hai que rebuscar moito para atopar a convocatoria do último concurso de administración especial. Pasaron xa oito anos e medio dende que o convocaran no Nadal do 2012, resolto en abril de 2014.
De escalas de administración xeral, vai por barrios:
- Informática: convocado en xuño/2013, resolto en abril/2014.
- Outros son máis próximos (dous, tres anos de marxe): estatística, gardacostas, finanzas, etc.
- E de moitas máis escalas simplemente xa nin memoria temos.
O concurso de persoal veterinario comezamos a “negocialo” en xaneiro do 2020. Daquelas enviaran un borrador; alegamos por escrito. E nunca máis. En marzo deste ano dignáronse a respostarnos algo ante a nosa insistencia: seica estaban pendentes de que Sanidade modificara a súa RPT. Non hai máis información nin movementos.
Fai uns días enviaron un borrador do concurso de finanzas. Ese borrador era para marzo, pero finalmente conseguiu chegar en maio.
Como dato curioso dicir que as escalas de gardacostas tiveron un único concurso en toda a historia desas escalas. Alucinante!
Concurso específico
Os sindicatos chegaramos a un acordo co goberno bipartito de que as xefaturas de servizo e inferiores serían postos de concurso, agás aqueles postos que cumpriran unha serie de criterios que xustificasen a súa cobertura mediante libre designación. Esta medida non se chegou a materializar, xa que nada máis chegar ao goberno, o Presidente Feijoo reverteu o pacto: impuxo que os servizos e algunhas seccións, serían cubertas mediante libre designación ou concurso específico.
A CIG rexeita esta forma de cobertura, que ven a ser unha libre designación por cinco anos, cunha entrevista persoal, que vai implicar o sometemento á vontade da persoa superior que vai ter que elaborar un informe.
Pasaron mais de dous anos dende que en marzo do 2019 fora aprobado o Decreto de mobilidade que habilita o Concurso Específico, co voto en contra de todos os sindicatos con presenza na Mesa Xeral (CIG, CCOO, CSIF e UGT), e nen tan sequera foi publicado en DOG. Pasan os anos e non hai no horizonte ningunha sinal de que algún día se poña en marcha. E mentres tanto, son moitas as xefaturas de servizo e sección que levan anos cubertos en comisión de servizo, cos seus ocupantes amarrando outro posto que tampouco pode ser ofertado en concurso ordinario.
Concurso de traslados: 8.000 postos adxudicados e resolto en menos de 3 meses... pero falamos de docentes
En xaneiro deste ano faciamos unha comparativa co que ocorre en ensino, onde todos os anos executan dous concursos nos que se adxudican 8.000 postos. Un deses dous concursos se resolve en dous meses e medio, e o outro en seis meses. Así todos os anos.
Para que nos fagamos unha idea, e arredondando, podemos dicir que no concurso xeral de Función Pública ofertáronse 4.700 postos, 1.900 vacantes na primeira fase e 2.800 de resultas. Nin é anual, nin é para todos os corpos, nin se resolve en seis meses.
- Detalles
O mércores 5 de maio, ás 17.30 horas, teremos unha asamblea adaptada aos tempos de pandemia. Faremos un repaso á actualidade do SPIF, en directo por YouTube, dende a ligazón https://i.gal/spif050521.
Poderás participar a través do chat, pero lembra que para poder utilizalo, YouTube require que te identifiques cunha conta de google (gmail).
- Detalles
Así o acaba de determinar a Inspección de Traballo e Seguridade Social despois da denuncia interposta pola CIG na provincia de Ourense
Unha vez máis a inspección constata o incumprimento por parte da Consellería de Educación no que a riscos laborais respecta.
Segundo a resposta da inspección á denuncia interposta pola CIG queda claro que esta consellería non está a cumprir a Lei de Prevención de Riscos Laborais xa que non existen avaliación de riscos feitas para o persoal coidador (nin para o resto do persoal...) polo que decide acollerse a única que realizou nun centro concreto da provincia de Ourense; dito sea de paso que esta avaliación se fixo pola denuncia presentada por unha traballadora a instancias da nosa central sindical.
A consellería acóllese así á avaliación realizada para este centro e asume que o resultado da mesma o vai aplicar no resto dos centros onde conten no cadro de persoal con esta categoría de traballadoras e traballadores, polo que entendemos que se inclúen todos os centros do país. Desta avaliación resultou a necesidade de dotar a este persoal dos seguintes elementos de protección:
- Máscara FFP2
- Bata (ou mandil + manguitos)
- Guantes
- Pantalla
Segundo a Inspección o director xeral de Centros e Recursos Humanos comprometeuse o pasado 26 de marzo a cumprir con este compromiso de facilitarlle o persoal coidador os equipos necesarios para poder facer o seu traballo en condicións seguras, esperamos que sexa de xeito inmediato xa que o curso está a piques de rematar.
Dende a CIG animámoste a que solicites os equipos de protección que che corresponden no teu centro e se non chos facilitan non dubides en poñerte en contacto con nos.
- Detalles
Aínda que se aceptaron as achegas máis importantes da CIG, retirando as barbaridades que pretendían impoñer con esta norma, non se cumpriu cos requisitos mínimoslegais da negociación
Na Comisión de Persoal do 28 de abril quedou aprobado o borrador de Orde pola que se desenvolve o Decreto 229/2011, que regula a atención á diversidade do alumnado dos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galiza, nos que se imparten as ensinanzas establecidas na Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación coa abstención das catro centrais sindicais mais representativas: CIG, CCOO, CSIF e UGT.
Aínda que se aceptaron algunhas das achegas mais importantes presentadas pola CIG, como a obrigatoriedade de permanencia dentro das aulas, atender a 7 alumnos/as ó tempo ou ata administrar medicacións.., que se matizaron ou eliminaron na versión que foi a Comisión de Persoal, o malfacer durante a negociación e a falta de tratamento previo co Comité Intercentros do persoal laboral das modificacions de funcións e ratios do persoal coidador e de lingua de signos, fixo que non puideramos dar o noso apoio a esta norma.
En resumo estas son as cuestións que variaron do documento inicial:
- Retiran a administración de medicación e tamén a obriga de atención durante ás actividades extraescolares.
- Cambian a redacción do punto que se refire á atención dentro da aula quitando a obriga permanente.
- Cambian a redacción do punto que se refire á atención na ruta de autobús. Pero non nos fiamos: non esquezamos que xa se obrigou a algún persoal a empezar e rematar a xornada nunha parada de bus.
- Baixan pero non eliminan a ratio nin aceptan valorar ás necesidades de atención do alumno/a como único criterio.
- Cambian a redacción do punto k) "caixón desastre", indicando que poden encomendarse outras tarefas que teñan relación coas suas funcións. Por experiencia non nos fiamos das direccións polo que preferíamos que se eliminase.
- Corrixen os erros a hora de nomear as profesionais e as tarefas.
- Detalles
A CIG rexistra diante da Dirección Xeral da Defensa do Monte as propostas de calidades mínimas para os Epis e roupa de inverno do SPIF. Tamén fixemos chegar á subdirección xeral de persoal os continuos abusos que se acometen nos cuadrantes tal e como comprometeramos na comisión.
O pasado venres (23 de abril) fixemos chegar á Dirección xeral de Defensa do Monte os documentos que recollían polo miúdo dous dos compromisos que sacaramos da Comisión de seguimento do acordo de condicións especiais do SPIF, celebrada uns día atrás.
Estes escritos recollían as nosas demandas tanto en cuestións referentes aos Epis de traballo e roupa de inverno como en varios incumprimentos do convenio na confección de cuadrantes.
En canto aos Epis e roupa de inverno, achegamos as composicións mínimas nos materiais para que queden recollidas nos diferentes documentos onde se recollen os elementos que os compoñen.
Sabedores de que dentro da lexislación e cumprindo estritamente o marco establecido, nos últimos anos houbo unha importante oscilación -á baixa- nas calidades dos materiais entregados aos traballadores e traballadoras.
Tal e como deixamos constancia na reunión, os Epis de extinción que se entregan a día de hoxe, son de boa calidade en canto aos compoñentes, aínda que poderían ter algunha pequena melloría. Basicamente, a proposta da CIG neste senso, é introducir na propia relación das prendas para futuras contratas, as porcentaxes mínimas de compoñentes (viscosa fr., meta-aramidas, para-aramidas....) que deben levar como mínimo, tomando as actuais de referencia para evitar entregas de baixa calidade -como as que tivemos anos pasados - cando xa existía a mesma lexislación na roupa que agora.
Na roupa de inverno, a parte de esixir a entrega inmediata -non se dá dende o ano 2008-, fixemos o mesmo. Entregamos as composicións que consideramos mínimas dos tecidos que compoñen as prendas, para igualar por abaixo as calidades.
En canto á continua vulneración de dereitos coa confección dos cuadrantes, entregamos materiais xa recollidos en denuncias de Inspección de Traballo tanto de Ourense como de Pontevedra, onde entre outras cousas relatamos o continuo incumprimento na asignación das vacacións, na entrega dos cuadrantes así como na aleatoriedade na asignación das quendas.
Conscientes de que os cuadrantes son materia de negociación provincial, e sen entremeternos neste eido, o que si reclamamos diante da subdirección xera de persoal, e é materia da súa custodia, é que se cumpran os mínimos marcado polo acordo de condicións especiais, motivo polo cal, e en presencia dos xefes provinciais responsables do seu cumprimento, o subdirector xeral de persoal de Medio Rural pediunos que achegaramos estas eivas que segundo as súas palabras eran de obrigatorio cumprimento e non podía estar acontecendo. Veremos!.