- Detalles
A CIG-Autonómica ten denunciado en numerosas ocasións a situación de sobrecarga do persoal de limpeza dos centros de ensino e que dende a reapertura dos centros no mes de maio do ano 2020 (o comenzo da pandemia) aínda se agrava máis por recaer nelas toda a responsabilidade na limpeza e desinfección dos centros fronte a Covid-19.
Educación publicou na súa páxina web os distintos protocolos sen ningún tipo de negociación previa da distribución do traballo e incluso aplicando e impoñendo horarios ao persoal, todo isto a pesar de que en innumerábeis ocasións solicitamos xuntanzas cos seus responsábeis e rexistramos achegas e consideracións a cada un deses protocolos.
Ao fin, a consellería, en outubro dese ano 2020, autorizou unha serie de contratos na modalidade de acumulo de tarefas ata xuño do 2021, que se volveron a renovar para o curso 2021-2022. Como xa dixemos no seu momento, a medida foi insuficiente xa que estes contratos so se autorizaron para algúns centros (aínda que o protocolo aplícase en todos por igual) e non foi acompañada da negociación de criterios xerais e obxectivos como esixiamos dende a CIG
Este tipo de contratos por acúmulos rematan o día 31.03.2022 e non se van prorrogar ata o remate do curso 2021-2022 producíndose o despedimento das traballadoras da limpeza. Como non fomos informados dos ceses tampouco o fomos dos motivos que os xustifican. Pero o que si temos claro que esta “nova normalidade” require de aumento da limpeza e desinfección de centros máis aínda si se pretenden relaxar outras medidas preventivas tal e como temos a incidencia de contaxios a día de hoxe.
A CIG-Autonómica solicitoulle á consellería que mude a súa decisión mantendo os contratos existentes, cando menos, ata o remate deste curso 2021-2022 e para o vindeiro curso 2022-2023 negociar a modificación do Protocolo eliminando o punto 4.1 onde se indica que “nos supostos nos que existan varias persoas dedicadas a tarefas de limpeza, unha delas realizará total ou parcialmente a súa xornada na quenda de mañá, podendo realizarse rotacións no uso das quendas. Cando as tarefas de limpeza se realicen por unha única persoa realizará parte da súa xornada (polo menos 1/3) en xornada de mañá”.
De non negociarse ratios e cargas máximas de traballo debe volver todo o persoal de limpeza ás condicións anteriores a aplicación deste protocolo de adaptación ao contexto da Covid-19.
- Detalles
Xa que a Lei 20/2021 habilita o acceso á administración pública mediante concurso de méritos, é razoable defender a promoción interna tamén mediante concurso?
A Administración tráenos borradores de procesos selectivos de acceso libre polo sistema de oposición. E sabido que a CIG sempre promoveu como sistema de acceso o concurso-oposición. Por outra banda, a nova normativa estatal sobre a temporalidade contempla agora o sistema de concurso de méritos como sistema de acceso en determinados casos.
Pois ben, nós que sempre tratamos de defender un modelo onde se conxugue o esforzo das persoas opositoras coa valoración do tempo traballado, poderíamos estudar e valorar que haxa unha oferta de prazas libre, é dicir, só por oposición para que a xente nova, os opositores e opositoras que están a estudar poidan ter opción de acceder á Administración Pública.
Pero para iso temos que saber cantas prazas vai sacar a Administración de cada corpo ou escala polos sistemas de concurso, oposición e concurso-oposición. Sen información non imos apoiar ningún tipo de convocatoria.
A maiores, se non sabemos cantas prazas van saír a promoción interna e baixo que sistema tampouco imos apoiar ningunha proposta de proceso selectivo. Está claro que si o sistema de concurso vale para seleccionar a persoal que non é funcionario de carreira tamén ten que valer para seleccionar a persoal que xa é funcionario de carreira. Si se permite que unha persoa que leve 5 anos se poida converter en funcionario de carreira do corpo superior (subgrupo A1) simplemente presentando os seus méritos no rexistro, non se lle pode pedir a unha persoa funcionaria con 25 anos traballados, por exemplo no subgrupo A2, que prepare un proceso selectivo con 50 temas para acceder ao A1.
Agora ben, tampouco imos admitir que unha promoción interna sexa unha competición entre persoas onde só prime a antigüidade como criterio selector. Polo tanto a única opción válida, é que si o sistema de concurso de méritos vale para seleccionar persoal que non ten a condición de funcionario, tamén serva para a promoción interna, pero como non pode valer un sistema onde só prime a antigüidade a única solución é que a promoción interna NON PODE TER LÍMITE de prazas. E non o pode ter porque non se poden escudar en que a taxa de reposición o impide porque a promoción interna non computa para esa taxa. E non pode ter límite porque a LEPG establece simplemente un mínimo, cando menos un mínimo dun 25% da oferta de emprego.
Dende a CIG imos defender que as promocións internas non teñan límite de prazas, é dicir que mediante concurso TODAS as persoas funcionarias de carreira poidan acceder ao subgrupo superior. En moitos dos casos esa posibilidade sería moi doada ao haber postos de cobertura indistinta que simplemente coa apertura a outros corpos ou escalas se solucionaría. Isto parece claro polo menos en moitos dos corpos xerais e nas escalas que teñan continuidade noutras doutros subgrupos. No resto dos casos é cuestión de vontade poder artellar un sistema que garanta que así se poida facer. Xa está ben de tomaduras de pelo.
- Detalles
Presentámosche a proposta da CIG para un Acordo marco regulador que recolla os dereitos laborais do persoal funcionario e laboral que non están na Lei de Emprego Público da Galiza.
Con este documento pretendemos activar a Xunta e obrigala a negociar as condicións específicas que temos nos nosos centros de traballo e evitar que se perdan dereitos coa funcionarización ao tempo que melloramos e definimos outros para todas.
ANTE A PERDA DE DEREITOS LABORAIS, NEGOCIACION !
O V Convenio Colectivo Único regula os dereitos do persoal laboral pero a Xunta mantén varios artigos suspendidos dende o 2012 precarizando as condicións de traballo.
Na vez de aproveitar a funcionarización para facela mais apetecible e recuperar e trasladar os dereitos á Lei de Emprego Público a Xunta négase, máis o que si deixou claro é a continuidade da prestación dos servizos pero, baixo que condicións?
Sabemos que si non facemos nada as que temos condicións especiais de traballo imos ter problemas nos centros. Necesitamos negociar carteleiras, ter definidos os descansos e os máximos de traballo nos festivos, fins de semana e noites así como máis cousas que se perden para sempre. Está en perigo de extinción o 50% de reserva para as promocións internaS, as superiores categorías ou as adscricións temporais reguladas.
Convertamos a desfeita nunha oportunidade para ampliar dereitos e regular, obriguemos a Xunta a negociar!
Temos alternativa e con iniciativa presentamos esta proposta de Acordo marco regulador, onde recollemos os dereitos do V Convenio pero tamén procuramos aportar novas solucións para todas e sen discriminacións nin diferencias entre réximes xurídicos ou colectivos. Posiblemente quedaron cousas atrás ou algunhas se poden mellorar. Contamos contigo para avanzar.
Podes descargar o díptico nesta ligazón.
- Detalles
A lei 20/2021 de temporalidade outorga as administracións públicas unha taxa adicional para a estabilización de prazas. Cantas prazas e en que quendas teñen que saír a estabilizar na OEP da Xunta e o quid da cuestión, máis polo de agora Función Pública non avanzou nin sequera unha listaxe provisional e o tempo estáselle a botar enriba. Non aceptamos chapuzadas con números globais e, se non o fan ben, o conflito esta servido.
Deben saír a estabilización as prazas vacantes e estruturais que estean ocupadas por persoas temporais ou interinas ao menos 3 anos antes do 31/12/2021. Repéscanse tamén as ofertadas non convocadas e as que, rematados os procesos, quedaron desertas.
Quenda ordinaria (concurso-oposición): todas as prazas que estiveran cubertas temporal e ininterrompidamente polo menos nos 3 anos anteriores a 31/12/2020.
Quenda extraordinaria (concurso): igual que as anteriores pero cubertas temporal e de xeito ininterrompido dende antes do 1/01/2016. E tamén, as que estando cubertas con posterioridade a esa data, as persoas que as ocupan sexan interinas dende antes do 1/01/2016.
A referencia para tomar os datos é a 31/12/2020, porén a Xunta xa adiantou que empregaría a data do 30/122021. Non nos estraña a súa actitude xa que so uns días antes da entrada en vigor da lei sacou convocatorias con prazas afectadas pola quenda extraordinaria de estabilización (DA6).
Podes baixar o CIG-Informa en formato PDF nesta ligazón.
- Detalles
No DOG do 18/03/2022 publican a Resolución do 15 de marzo de 2022 pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e de xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes do corpo superior da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala superior de finanzas, e do corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala técnica de finanzas.
A base IV da convocatoria establece «rematado o período de presentación de solicitudes de participación, publicarase no DOG a apertura dun prazo de 15 días hábiles para a presentación de solicitudes de elección de postos de traballo».
Durante este prazo as persoas interesadas poderán solicitar por orde de preferencia os postos ofertados na resolución de convocatoria, modificada pola Resolución do 12 de agosto (DOG núm. 159, do 19 de agosto), aos cales se engadirán as potenciais resultas consecuencia das solicitudes de participación presentadas. A relación de postos ofertados en resultas publicarase na web corporativa da Dirección Xeral da Función Pública, no enderezo https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/
A solicitude de postos de traballo deberá presentarse electronicamente, segundo o establecido na base II de Tramitación electrónica.
Os prazos habilitados para a presentación das solicitudes de participación e a xustificación dos méritos e requisitos comezarán a contar a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no DOG, e detállanse no seguinte cadro resumo:
Descrición | Prazo | Período | Observacións |
Presentación das solicitudes de elección de postos | 15 días hábiles | Desde o 21.3.2022 ata o 8.4.2022 | Base IV da convocatoria do concurso |
Xeración do impreso de emenda de méritos | 15 días hábiles | Desde o 21.3.2022 ata o 8.4.2022 | Base VI.2 da convocatoria do concurso |
Expedición do certificado de méritos | 45 días hábiles | Desde o 21.3.2022 ata o 25.5.2022 | Base VI.2 da convocatoria do concurso |
Presentación do certificado de méritos | 50 días hábiles | Desde o 21.3.2022 ata o 1.6.2022. | Base VI.2 da convocatoria do concurso |
- Detalles
Máis expedientes, máis complexidade administrativa e menos persoal.
Vai tempo que esta unidade ten unha importante saturación de expedientes, acentuada aínda máis nestes días; ata 67 expedientes de media por cada un dos técnicos; mui superior ás restantes provincias e para nada comparable cos que poidan seguirse noutras autonomías. As intervencións pasan polo seguimento diario de cada unha das actuacións propostas, tanto das ordinarias como as de urxencias.
As intervencións de urxencia implican resolver de inmediato as situación de desamparo dos menores coa busca de centros -saturados- e de familias -insuficientes- que garantan a súa protección e a defensa dos seus dereitos fundamentais. Esta insuficiencia de recursos para dar cumprimento ás resolución adoptadas, complica e paraliza a execución dos plans de traballo cos menores e as súas familias.
A sobre carga de traballo tradúcese na obstrución e atraso xeneralizado na tramitación dos expedientes, intentando resolver os máis urxentes e quedando nun segundo plano ou no esquecemento os menos urxentes e, como consecuencia, mui pouco traballo preventivo e situacións ordinarias desatendidas.
O número de expedientes por técnico e totalmente irracional e inasimilable o que implica que as valoracións sexan nun contexto de moita tensión e incerteza na toma de decisións e, en ocasións, son vítimas de condutas agresivas e ameazas por parte dos usuarios, cun elevado risco para a súa seguridade e integridade emocional.
Ao incremento de expedientes e a insuficiencia de recursos hai que sumar a maior complexidade na tramitación administrativa coa posta en marcha dunha aplicación “VALORA” e a nova circular de acollementos que son moi esixentes en canto a formulismos burocráticos.
Esta situación de precarización do servizo repercute de cheo na eficacia e calidade do seu traballo e mesmo crea inseguridade xurídica pola continua asignación de expedientes aínda que se coñeza que non poderán ser valorados no tempo mínimo nin coa dedicación esixible que merece o interese supremo do menor.
Dende a CIG esiximos da Consellaría de Política Social unha actuación decidida cara un incremento de efectivos, emprego estrutural, para así dar resposta ás necesidades dos menores e as súas familias.
- Detalles
A Dirección Xeral de Función Pública achegounos os borradores das seguintes convocatorias de procesos selectivos:
Nome | Total prazas | Discapacidade | Promoción interna | Descargar |
A2. Escala técnica de finanzas | 8 (OEP 2019) | 1 | 2 | Descargar |
C2. Auxiliar administrativo | 5 (OEP 2019) | 5 (intelectual) | Descargar | |
A1. Bibliotecas e museos | 1 + 1 (OEP 2020) | 2 | Descargar | |
AP. Subalterno | 119 (OEP 2019 e 2020) | 8 | Descargar | |
C2. Auxiliar coidador | 65 (OEP 2019 e 2020) | 5 | 16 | Descargar |
A1. Corpo superior | 75 (OEP 2020 e 2021) | 5 | Descargar | |
C2. Auxiliar de clínica | 54 (OEP 2019 e 2021) | 7 | 14 | Descargar |
O prazo que temos para presentar alegacións escritas é ata o luns 21, polo que se queres aportar algo, podes contactar coa CIG antes desa data.
- Detalles
O día 10/03/2022 tivemos unha reunión “informal” á que nos convocou Función Pública para falar sobre o Real Decreto-lei 32/2021, de 28 de decembro, de medidas urxentes para a reforma laboral e sobre a Lei 20/2021, de 28 de decembro, de medidas urxentes para a redución da temporalidade.
Hai que dicir que finalmente nada nos trasladou en relación á reforma laboral e o que fixeron foi basicamente informar a grandes trazos sobre a lei de temporalidade.
Despois de facernos un resumo da lei 20/2021, destaca o director xeral que a data tope que van tomar para determinar o cómputo das prazas afectadas polos procesos de estabilización (concurso-oposición e concurso de méritos) vai ser o 30 de decembro de 2021, data da entrada en vigor da lei. Entendemos que o que van facer é ter unha foto fixa a esa data das prazas existentes que cumpran cos requisitos.
En relación ao requisito de “ocupación ininterrompida” das prazas parece que tomarán como criterio o concepto que se establece no borrador de criterios da Secretaría de Estado de Función Pública, aínda que este borrador non sexa de obrigado cumprimento e simplemente sexa unha recomendación.
Lembrou o DXFP que o art. 20 da Lei 22/2021 de Orzamentos Xerais do Estado di que non computan para a taxa de reposición as prazas de persoal indefinido non fixo.
Nestes procesos de estabilización tamén irán as prazas vacantes que cumpran os requisitos, tanto si figuran na RPT como si non figuran, tamén as do entes instrumentais e as que son a tempo parcial e as fixas-descontínuas.
A maiores na OEP ordinaria de 2022 se incluirá a taxa de reposición do 2021 que é de 700 prazas.
No caso dos procesos de concurso-oposición pretende simplificar o baremo que aconsella o Estado dando prioridade a experiencia profesional na escala que se convoque.
No caso do concurso de méritos, considera Función Pública que o baremo do Estado (60% os méritos profesionais e 40% os méritos académicos) non é o máis beneficioso para o persoal.
Das prazas de concurso-oposición e de concurso non se detraerán ningunha para promoción interna pero si para a quenda de discapacidade.
Antes da elección de destino destes procesos manifesta que terá que haber un concurso de traslados do persoal funcionario de carreira.
Advirte que todo isto se vai negociar no ámbito da Mesa Xeral dos Empregados Públicos onde están representados os 4 sindicatos (hai que lembrar que esta reunión era “informal” e estaba SEPGA).
En relación á valoración da experiencia profesional o director xeral comenta que teñen os informes da Asesoría Xurídica da Xunta que confirman que teñen que valorar por igual o tempo traballado nesta ou en calquera outra administración da Unión Europea no mesmo corpo ou escala (segundo o director xeral, esa é a xurisprudencia do TXUE e que coincide cos criterios xurisprudenciais do TSXG).
Aclara tamén que nos procesos de concurso non pode haber exame de galego, polo que terán que ver como se esixe o coñecemento si como requisito ou como mérito. E ante os criterios de desempate di que se non hai outros mellores serán os que se estableceron nas convocatorias en curso.
O que nos conta o director xeral non é nada novo, polo que para saber ao que nos enfrontamos teñen que achegarnos, entre outras cousas, os borradores das convocatorias onde aparezan os criterios e a identificación das prazas que eles consideran que se axustan ao disposto na lei de temporalidade.
- Detalles
Para a reunión do día 10/03/2022 con Función Pública achegáronos as bases de varios procesos selectivos: das especialidades de arquivos, bibliotecas e museos das escalas de axudantes e facultativos, da escalas de enxeñaría de minas e enxeñarías técnicas de minas e obras públicas, de arqueólogos e de subalternos con discapacidade intelectual.
Segundo Función Pública ningunha das prazas está afectada pola Lei 20/2021 de temporalidade e a modo de exemplo cita en concreto que as 4 de enxeñeiros de minas son posteriores ao 1/1/2018, das 7 de arqueólogos 6 están ocupadas dende novembro do 2019 e 1 é vacante pura e as das escalas de arquivos, bibliotecas e museos 12 son vacantes puras e 8 cubertas dende xaneiro de 2021. Do resto non comentou xa que o fixo a grandes trazos polo que cando se negocie a convocatoria solicitaremos que se identifiquen os postos e as datas de ocupación.
Facemos constar que nesas convocatorias a quenda de promoción interna consta como de oposición pura e dura e non aparece a fase de concurso. Nos confirman que se trata dun erro e que o corrixirán engadindo as bases a fase de concurso para a promoción interna.
Tamén lle facemos constar que a CIG sempre defendeu o concurso-oposición como sistema de acceso e que ao non saber aínda cantas prazas desas escalas van ser ofertadas dentro do ámbito da Lei 20/2021 non parece acaido convocar mentres non teñamos os datos.
O director xeral comenta que moitas desas prazas veñen da OEP 2019 e que polo tanto caducarían e que ademais teñen que cumprir co que dicta a lei polo que vai ser difícil chegar a ter un 8% de temporalidade se se deixan caducar as ofertas.
Traballamos sobre as alegacións a presentar. Se queres facernos suxestións ponte en contacto con nós.
- Detalles
A CIG-Autonómica reuniuse cos grupos parlamentares
Representantes da CIG reuníronse este xoves 10 de marzo con representantes do grupos parlamentarios do BNG e do PSOE e o mércores 9 co grupo Popular para demandar o recoñecemento de coeficientes redutores para o persoal gardacostas de Galiza.
Na CIG consideramos vital a consideración das especiais condicións de traballo destas traballadoras e traballadores e que, por iso, é fundamental ese recoñecemento para a xubilación anticipada.
A lei do servizo de gardacostas de Galiza é de 2004 pero, este persoal viña desenvolvendo as súas funcións desde o Servizo de Protección de Recursos Mariños. Isto implica, que levan 30 anos, desde o traspaso competencial á Xunta sen recoñecemento coeficientes xa que pasaron do réxime especial do mar ao réxime xeral.
O Servizo de Gardacostas conta con diferentes escalas de persoal como a de axentes, executiva, operativa, técnica e de inspectores veterinarios. Dispoñen de medios para realizar as tarefas de vixilancia, control e salvamento, bases e embarcacións de vixilancia e inspección e incluso de remolcador e buque de salvamento e tamén helicópteros.
Competencia exclusiva
Galiza ten competencia exclusiva en materia das súas augas interiores, marisqueo e acuicultura e dada a importancia económica e social que para o noso país ten este sector, defendemos o reforzo do seu persoal e das súas funcións como fundamentais e rexeitamos a deriva de funcións de competencia autonómica cara a Garda Civil, ou incluso a Policía Nacional, ambos corpos e forzas de seguridade do estado español.
Lembramos as condicións xeográficas galegas con tantos quilómetros de costa, a necesidade de levar adiante as funcións e operativos polo coñecemento da xeografía e das peculiaridades de pesca, a complexidade da nosa costa de cara a operacións de salvamento, control do furtivismo ou mesmo traballos de Inspección e salvamento en augas exteriores, mediante un acordo de colaboración con medios do Estado.
Circunstancias que fan necesario o reforzo deste servizo para que Galiza asuma todas as competencias propias respecto ao relacionado co mar, para o que precisamos maiores medios e persoal e mellores condicións laborais.
Xubilación anticipada
Por todo isto, a CIG considera que é vital a valoración e o recoñecemento de coeficientes redutores para a xubilación anticipada polas funcións que desenvolven.
A CIG subliña os efectos que o traballo ten a medio e longo prazo sobre a súa saúde e, polo tanto, a calidade de vida e considera que debe valorarse conxuntamente a sinerxía da especial penosidade das funcións do mar e o traballo en embarcacións de todo tipo, do traballo no salvamento, as quendas, a toxicidade en materia de contaminación mariña e as tarefas policiais e de vixilancia e inspección que realizan como axentes de autoridade, o que fai máis que xustificada a aplicación de coeficientes redutores.
Resposta dos grupos parlamentarios
O grupo parlamentario Popular comprometeuse a repetir a iniciativa presentada xa en 2016, na que instaban á Xunta a solicitar o encadramento deste persoal no REMAR e, á súa vez, á revisión dos coeficientes aplicados nese réxime xeral.
Pola súa banda o BNG, que ademais presentou recentemente iniciativas no Congreso das e dos Deputados, comprometeuse a reforzar as iniciativas e traballar por varias vías para conseguir a xubilación anticipada.
As representantes do PSOE, que xa eran coñecedoras da materia, consideraron que é de xustiza, indicaron que van estudar os camiños para instar ao recoñecemento dos coeficientes redutores deste persoal funcionario e que non se quede atascado como xa pasou en anteriores ocasións.
A CIG-Autonómica valora de xeito moi positivo estes encontros pero somos sabedoras de que a intención política axuda, pero sen a iniciativa da Xunta, cun expediente argumentado e a aprobación do goberno do Estado español, vai ser difícil.
Para rematar, indicamos que xa temos solicitado unha xuntanza con Función Pública e a consellaría do Mar, así como cos ministerios afectados para seguir a traballar neste recoñecemento.