- Detalles
Función Pública vai publicar a seguinte nota sobre o horario de verán do 2021:
HORARIO DE VERÁN 2021
Horario oficial:
Do 16 de xuño ata o 15 de setembro deberán realizarse 6 horas diarias continuadas de traballo entre as 8:00 e as 15:00 horas. O cálculo do cumprimento da xornada laboral será en cómputo diario.
Horario flexibilidade automática:
Do 16 de xuño ata o 15 de setembro, deberán realizarse 6 horas diarias continuadas de traballo entre as 8:00 e as 15:00 horas. O cálculo do cumprimento da xornada laboral será en cómputo diario.
Ata o 30 de xuño será posible compensar débeda do mes de maio e ata o 31 de xullo débeda da primeira quincena do mes de xuño. O tramo horario de compensación será de 8:00 a 15:00 horas.
Horario flexibilidade conciliación:
Do 16 de xuño ao 15 de setembro, deberán realizarse 6 horas de traballo diarias na franxa horaria autorizada pola Secretaria Xeral Técnica na resolución de concesión de flexibilidade por conciliación. O cálculo do cumprimento da xornada laboral, será en cómputo mensual.
Ata o 30 de xuño será posible compensar débeda do mes de maio e ata o 31 de xullo débeda da primeira quincena do mes de xuño.
Horario redución de xornada de traballo diaria:
Do 16 de xuño ao 15 de setembro, deberá realizarse diariamente dentro da franxa horaria autorizada polo órgano de persoal correspondente para a concesión desa redución de xornada o tempo de traballo que se determine mediante a seguinte fórmula:
0.80 x XR*
*XR = nº de minutos traballados diariamente en xornada reducida
Queda excluído o persoal suxeito a horarios especiais e persoal a quendas, segundo dispón a Instrución do 20 de xuño de 2013.
Así mesmo, e por motivos de conciliación da vida familiar e laboral, os empregados e empregadas públicas que teñan ao seu cargo persoas que teñan recoñecida unha discapacidade igual ou superior ao 33% sempre que convivan co solicitante e dependan deste, poderán acollerse a esta modalidade de xornada ata o 30 de setembro”.
Seguimos como sempre e volven a aprobalo sen negocialo coa representación do persoal. Seguen excluíndo ao persoal que traballa a quendas. A CIG demanda que o horario de verán sexa de aplicación a todo o persoal, e se non pode ser aplicado que se ofreza algún tipo de compensación en forma de descanso.
Ao tempo, na CIG seguimos a esixir a ampliación do horario de verán para quen teña conciliación familiar, do 1 de xuño ao 30 de septembro, a semellanza do que dispoñen as traballadoras/es da AGE como un dereito consolidado desde o ano 2016:
E a mesma esixencia mantemos coa famosa bolsa de horas do 5%, vinculada á conciliación, que continúa sen regularse. Na AGE xa a están a gozar hai tempo. Ao longo da negociación do Acordo de concertación que asinaron UGT e CCOO, a CIG defendeu que esta bolsa de horas do 5% non estivese ligada exclusivamente á conciliación, senon que fose de aplicación a todo o persoal, de xeito que se puidese converter nunha especie de “bolsa de horas positivas”. Pero, unha vez máis, non quixeron.
- Detalles
Nestes derradeiros días Función Pública agasállanos cunha nova “Instrución pola que se modifican as instrucións de 29 de marzo de 2021, sobre a cobertura mediante determinadas figuras de provisión temporal de postos clasificados como de persoal laboral”.
Xa non lle vale a do 29 de marzo porque hai que facer outra chapuciña e poñer outro parche, que é o funcionamento habitual do Señor director xeral de Función Pública.
No comezo do ano Función Pública denegou sistematicamente adscricións temporais e superiores categorías a certo persoal porque se ía funcionarizar.. e tivo que recuar, xa que se estaba a eliminar un dereito recollido no V Convenio que, de momento, é de aplicación.
En marzo, o Señor Barreiro ditou unhas instrucións con data de caducidade do 30 de xuño de 2021, pero, oh sorpresa!, agora decátase de que no verán ten un problemiña con determinadas categorías que non vai dar cuberto (sobre todo de servizos sociais).. Pois sacamos outra instrución e emendamos a anterior. A estes que me fan falla... amplíolle a caducidade ata o 30 de setembro e así teño o verán "apañao".
Señor Director, o persoal está farto de parches e chapuzas.
- Porque non lle posibilitou a promoción interna, polo que o único recurso que ten son os traballos de superior categoría.
- Porque non lle deu opción dende hai 10 anos dun concurso de traslados, polo que o único recurso que ten son as adscricións temporais.
- Porque o vai a funcionarizar e a vostede non lle da a gana de establecer previamente as condicións, evidentemente porque de establecelas non podería ir modificándoas segundo "vaia vindo".
A CIG-Autonómica recórdalle que os dereitos recollidos no V convenio son para a todas as categorías alí recollidas e non soamente para as que a vostede lle interesa, polo que o instamos a facer extensiva esa modificación a todas e a que se continúe coa concesión de adscricións provisionais e superiores categorías a todo o persoal que o solicite e cumpra os requisitos cos prazos previstos no V convenio.
Señor Director, deixe de improvisar e ningunear o persoal. Barreiro dimisión, por inútil na xestión!
- Detalles
1. No dog do 14/06/2021 publicase o Acordo do 9 de xuño de 2021, do tribunal designado para xulgar o proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de acceso libre, no corpo auxiliar da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, subgrupo C2. Orde do 22 de novembro de 2019, polo que se fan públicos a data, a hora e o lugar de realización do primeiro exercicio do proceso selectivo
Data:
20 de xuño de 2021
Quendas:
- Maña: chamamentos de 08:50 a 09:15 de Queijeiro Fernández, laura ata Díaz Soto, Vanesa
- Tarde: Chamamentos dende 16:20 a 16:45 de Díaz Valiño, Alba María ata Puzas Dacosta, Mª del Pilar
2. Tamén no mesmo DOG publícase o Acordo do 9 de xuño de 2021, do tribunal designado para xulgar o proceso selectivo extraordinario de consolidación para o ingreso na categoría 001 do grupo IV de persoal laboral fixo da Xunta de Galicia, polo que se fan públicos a data, a hora e o lugar de realización do primeiro exercicio do proceso selectivo.
Data:
20 de xuño de 2021
Quendas:
- Maña: chamamentos de 08:50 a 09:15 de Quian Regaldíe, María Victoria ata Díaz Seoane, José Teodoro
- Tarde: Chamamentos dende 16:20 a 16:45 de Domínguez Fontenla, José Antonio ata Prego Ramas, María José
Sedes:
- Silleda ( Recinto da Feira Internacional de Silleda, Recinto Feiral, s/n, 36540 Silleda) para os/as aspirantes con enderezo fixado na provincia de A Coruña e noutras comunidades autónomas,
- Vigo ( : Instituto Feiral de Vigo, Ifevi. Avda. do Aeroporto, 772, 36318 Vigo) para os/as aspirantes con enderezo nas provincias de Lugo, Ourense e Pontevedra
As persoas aspirantes deberán ir provistas de DNI ou documento fidedigno acreditativo da súa identidade, a xuízo do tribunal, lapis do nº 2 e goma de borrar.
Non se permitirá o acceso ao recinto en que se realice o exercicio con teléfonos móbiles, axendas electrónicas, reloxos intelixentes ou calquera outro material ou instrumento de que se poida valer a persoa aspirante para auxiliarse na realización do exercicio. Non se habilitará ningún servizo de recollida de móbiles.
- Detalles
Coa entrevista co grupo parlamentario popular rematan as xuntanzas mantidas cos diferentes grupos do Parlamento de Galiza. O martes día 1 de xuño foi co BNG e o luns 7 de xuño co PSG.
A CIG-Autonómica mantivemos varios encontros cos grupos parlamentares para tratar achegas aos estatutos básicos de bombeiros e axentes forestais. Amais denunciamos a falla de vacinación do persoal esencial do SPIF e tratamos os problemas que trae a obrigatoriedade da comunicación dixital nos servizos forestais.
Reclamamos iniciativas na defensa da xestión propia das funcións estatutarias do noso País, pero tamén que estas leis marco ou estatutos básicos sirvan para dar cobertura ás competencias estatais na aplicación dos dereitos á xubilación anticipada e a seguridade e saúde laboral e instar a un catálogo de enfermidades profesionais. Tratamos a falta de vacinación do persoal do SPIF ás portas da tempada de verán de alto risco. Reclamamos a necesaria negociación previa a elaboración dos documentos tamén coa CIG, por ser máis representativa a nivel estatal e ter presencia na Mesa Xeral de Administracións Públicas.
Estatuto básico de bombeiros forestais
Presentamos achegas ao “borrador de contenidos para un anteproxecto de estatuto básico de bombeiros forestais” no marco dun proceso de participación pública. Este documento ten grandes eivas e incluso reduce os dereitos laborais que agora teñen os bombeiros forestais na Galiza, como son:
• Formación. Dar formación debe ser unha esixencia para a administración pública como empregadora. Defendemos unha formación profesional continuada para todo o persoal, en tempo de traballo, coa PRL transversal e encaixada no marco do sistema de acreditacións profesionais.
• Dada a dispersión da poboación e a cantidade de zonas forestais temos que poder traballar noutras continxencias sempre e non de forma excepcional. O traballo habitual en multiemerxencias no medio natural e rural debe vir contemplado na lei marco.
• Con respecto a xornada para a CIG todo o tempo é efectivo, os nosos incendios son unha emerxencia habitual, e agora temos uns máximos limitativos de 12 horas. Non podemos ir a peor deixando uns tramos de ata 18 horas de traballo.
• A segunda actividade debería estar considerada por cuestión de idade, non só por cuestión de saúde. Non concordamos coa esixencia dos 25 anos de experiencia como lexislou Galiza na lei de medidas que acompañou a de orzamentos de 2021.
• Saúde laboral. Aledámonos de que se propoña elaborar unha lei de prevención de riscos propia pero botamos en falta xa un estudo para a determinación das enfermidades profesionais e destacamos o impacto que tantos anos de lumes continuados esta a facer na saúde do bombeiros e bombeiras.
• A xubilación anticipada con coeficientes redutores non ven prevista, e este é o sitio onde debería regularse. Defendemos o 30% de factor de redución pola lesividade do traballo de incendios.
• Suspende en igualdade. A linguaxe machista percorre todo o articulado e non promove ningunha soa medida que fomente o emprego de mulleres nesta profesión con alta infrarrepresentación. Para máis a conciliación ou a necesidade dun plan de igualdade específico se nomea de pasada e con termos futuribles e non impositivos. Destacamos o problema dos EPIS “unisex” que non están adaptados á anatomía feminina.
• Na CIG defendemos a subrogación do servizo da empresa privada cara ao público.
Preguntas ante a necesidade dunha lei básica de axentes forestais
No 2018 aprobouse no Senado unha lei básica de axentes parcial e que deixaba fóra ás funcións nos incendios forestais, que non regulaba a xubilación anticipada nin tampouco os accidentes laborais. Para máis, a proposta sometía aos axentes a ser auxiliares dos corpos e forzas de seguridade do Estado. Opuxémonos e fomos ao Congreso a tratar de parala e emendala antes do seu trámite. Estase a mover un novo intento, cun proceso previo de participación pública no mes de decembro de 2020, que trata dun cuestionario dirixido a validar o anterior anteproxecto.
Agora cos grupos políticos do Parlamento de Galiza reclamamos a necesidade de negociar un documento novo que resolva cuestións de ámbito estatal, como os coeficientes redutores para a xubilación anticipada e as enfermidades profesionais, pero sobre todo que de freo a invasión competencial dos corpos e forzas de seguridade do Estado dándolle a volta a intención inicial da lei marco.
Para nós é importante a inclusión en ambas normas da salvagarda de poder acollerse a lei básica de bombeiros, subsidiariamente e de xeito complementario, polas funcións de coordinación e DTE de incendios dos axentes forestais e ambientais adscritos ao SPIF na Galiza.
Avisamos da posible modificación da LECRIM na que se quere retirar a condición de policía xudicial xenérica e administrativa especial, algo que non se pode consentir xa que non se deben poñer trabas os profesionais máis cualificados na investigación de delitos Medioambientais.
Deixamos claro o noso malestar en que a Xunta de Galiza estea a formar a corpos estatais para a realización de traballos que son de competencia autonómica.
A vacinación da que nada se sabe a poucos días do comezo da campaña
Os bombeiros e axentes ambientais da Galiza son persoal esencial que non foi vacinado contra a Covid a día de hoxe. Como é posible cando o SPIF é un corpo de emerxencias e si se vacinou xa a protección civil ou aos bombeiros dos parques comarcais? Recordamos o peche de unidades e incluso o confinamento de distrito do pasado verán. Que pasaría hoxe no caso dun positivo en plena campaña de verán? Instamos a se vacine xa a este persoal antes do comezo do alto risco previsto para o 16 deste mes. Nesta cuestión todos os grupos amosáronse sorprendidos pola falla de vacinación deste persoal esencial.
As obrigas de administración dixital das persoas do rural
A consellería do Medio Rural meteu a machada a obriga de relacionarse dixitalmente a todas as persoas usuarias sen ter feito antes o Inventario de dixitalización previsto na LEXIDGA. Para solicitar un permiso de corta, queima ou incluso un dano por animais salvaxes é unha odisea. Ademais de boa conexión e de coñecementos dixitais para manexar a aplicación esixe a declaración dunha chea de datos como a referencia catastral da parcela, cubicación, afección de zonas de protección ou especies afectadas. Ao fin aboca a contratar unha xestoría cun custe elevado por permiso de corta por exemplo ou arríscanse a unha multa por non ter ben feita a xestión. Nós propoñemos que se pare a obriga ata ter feito o inventario previsto na lei e establecer medidas urxentes como o funcionario/a habilitado de rexistro nas oficinas agrarias ou do distritos e comarcas forestais que acompañen e asesoren as persoas nestes trámites.
En conclusión, parece viable que amais de tratar as achegas ás normas básicas nos seus partidos a nivel estatal, os deputados e deputadas que nos atenderon tomaran conciencia da realidade deste servizo público no medio rural. Acollimos positivamente a idea dunha iniciativa apoiada por todos os grupos que se dirixa ao Goberno na defensa das competencias propias de Galiza, e duns estatutos marco que protexan a seguridade e saúde do persoal.
Compromisos adquiridos
Por parte do BNG, presentar unha pregunta parlamentaria sobre a vacinación do servizo de incendios e preocuparse polo estado das normas.
O PSdeG vaise pór en contacto cos representantes estatais para a redacción das leis de bombeiros e axentes.
E o PP de Galicia vai falar co conselleiro de sanidade para poñer fin a esta humillación e falta de respecto por non ter vacinado o persoal do servizo de incendios antes da campaña de alto risco.
Todos os grupos quedaron en manter vindeiras reunións para afondar en reunións centradas en áreas especificas de Medio Rural e Función Pública.
- Detalles
A CIG denuncia que a consellaría de Política Social está a facer un uso propagandístico das crianzas das escolas infantís do Consorcio e máis da Consellaría, enviando a fotógrafos profesionais -previa autorización das familias- a facer fotos de cada unha dos cativos e cativas matriculadas en todos os centros do País.
Así agradece o esforzo das traballadoras e traballadores, nenas e nenos e familias: cunha nova sobrecarga de traballo e sen material nas escolas. Non temos para pan.. e gastamos en estampiñas.
Denunciamos que é un traballo feito sen ter consideración polas necesidades das meniñas e meniños e interrompendo o seu ritmo diario, o que está provocando un estrés engadido, neste ano tan difícil que vivimos nos centros por mor da pandemia e dos estritos protocolos.
O obxecto das fotos, segundo a Consellaría de Política Social, é agasallar as familias cunha fotografía para rematar este ano difícil. Entrementres, os centros de traballo non contan cos materiais necesarios (xoguetes, contos, etc.), nin cos estándares de calidade pedagóxica actualizada. Teñen eivas graves nas instalacións, non se lles subministran máscaras ffp2 ao persoal como indicou a Inspección de Traballo tras as denuncias da CIG. Porén a Consellaría aposta por facer campaña publicitaria en lugar de solucionar estes problemas.
Nas escolas infantís públicas, desde sempre, xa se fan fotos e vídeos das crianzas para amosarlles ás familias a vida diaria nos centros. Este curso faise con redobrados esforzos xa que os centros, que son de portas abertas. Pero este ano teñen restrinxido o acceso, polo que estamos ante un incumprimento dos estritos protocolos Xunto: mentres que nos centros se seguen protocolos estritos para manter as burbullas e protexer as crianzas dos contaxios, pasan a fotografar a nenos e nenas percorrendo centros e espazos diferentes. Ademais, témense que ocorra como no Nadal do 2019 no que o persoal recibiu indicacións para que as traballadoras e traballadores ensobraran as fotos facendo así que, o persoal, fixese de axente de propaganda.
Por iso a CIG manifesta o seu rexeitamento contra estas prácticas impresentables mais tamén contra a utilización do diñeiro público para intereses partidistas.
- Detalles
A CIG demandou ao conselleiro de Facenda o cese do director xeral da Función Pública
Delegados e delegadas da CIG Autonomica concentrámonos o xoves 3 de xuño diante do edificio administrativo da Xunta en San Caetano, tras celebrar unha asemblea no edificio Cersia, para demandar o cese do director xeral de Función Pública; denunciar os efectos da funcionarización; exixir o 1º e 2º grao de carreira profesional e a convocatoria do concurso de traslados xa.
Responsabilizamos ao director xeral de Función Pública do desastre na xestión do persoal da Xunta de Galiza, da alta temporalidade e da destrución de postos de traballo para sustentar esa administración paralela coa entrada de empresas absorbendo emprego público.
É a persoa responsable de precarizar, nos 13 anos que leva no posto, as condicións do persoal mantendo os recortes das crise do 2012, paralizando a mobilidade do persoal sen convocatorias de concursos de traslados e con promocións internas ridículas. Tamen é responsable do alto índice de temporalidade na Xunta, e xunto con CCOO e UGT, da funcionarización obrigatoria e sen garantías, da exclusión do persoal temporal e interino da carreira profesional, da falta de proporcionalidade da mesma nos tramos e nas contías.
Con todo, tan só a resposta da Xustiza ante a demanda da CIG pola carreira profesional discriminatoria bastaría para esixir a súa dimisión.
Lamentamos que con Jose María Barreiro á fronte, a función pública galega perde a oportunidade da modernización e da renovación e ampliación dos cadros de persoal que dean frescura a unha administración que quedou obsoleta, rancia e excesivamente burocratizada.
Efectos da funcionarización
Na CIG opoñémonos a un réxime xurídico único “á baixa” no que as persoas máis afectadas son precisamente aquelas que teñen maior especificidade no posto con xornadas a quendas, noites, penosidade, toxicidade, entre outras.
Negáronse a negociar o traslado das melloras do V Convenio Colectivo Único para a lei de Emprego Público de Galiza e, ao tempo, aproveitar para recuperar aqueles dereitos suspendidos pola vaga de recortes do 2012 como o artigo 19.
Nestas condicións de incerteza para obrigar a funcionarizar o persoal fixo xogan dous elementos básicos: a carreira profesional e os concursos de traslados, porque o salario e a mobilidade quedan limitadas se o persoal opta por non se funcionarizar. Unha chantaxe á que a maioría do persoal tivo que someterse para non quedar amarrado para sempre na súa praza. Mais co persoal temporal o teñen máis doado: ou aceptan a conversión a funcionario/a interino/a ou á rúa.
Co beneplácito de COO e UGT, Función Pública precariza e abarata o despedimento
Denunciamos o papel de CCOO e UGT, que pactan coa Xunta e argallan na comisión de seguimento do seu Acordo de Concertación, para intentar arranxar a desfeita que provocaron, mentres a CSIF busca facer caixa enfrontando ao persoal funcionario e laboral.
Con todo, quen marca as regras do xogo nesta desfeita é a Dirección Xeral da Función Pública, que semella ter como fin último da funcionarización precarizar as condicións laborais do persoal e abaratar o despedimento de máis de 5000 temporais e indefinidos non fixos.
Plan de choque contra a temporalidade
Preto do 40 % do persoal da Xunta de Galiza é temporal en prazas estruturais. Unha porcentaxe que aumenta en sectores como incendios, educación, centros residenciais de política social ou en todo o Consorcio de Igualdade e Benestar. Cómpre eliminar as taxas de reposición para poder recuperar o emprego perdido e ter mellores OEPs, pero, en todo caso, é prioritaria a posta en marcha de procesos de estabilización reais, con criterios obxectivos nas bases das convocatorias favorecendo o mantemento do emprego. Lonxe disto, a Dirección Xeral de Función Pública segue a ignorar este problema e, como consecuentcia, os procesos de estabilización e consolidación están, na práctica, a ser procesos ordinarios de selección deixando ao abeiro da decisión de cada tribunal os criterios de corte na fase de oposición.
Carreira profesional
O director xeral de Función Pública agocha o segundo grao e bloquea o acceso ao persoal temporal no sistema extraordinario. Xunta, CCOO e UGT acordaron unha carreira profesional excluínte, limitada, a cachos e sen garantía orzamentaria. O persoal laboral fixo para poder cobrar a carreira profesional vése obrigado a funcionarizarse ou non cobrala.
Por esta discriminación, a CIG foi ao xulgado e gañou o primeiro grao extraordinario para todas, porén a Xunta recorreu en casación co fin de alongar a agonía. Entrementres, nada se sabe da orde de solicitude do segundo grao extraordinario, que está orzamentado, e do ordinario para aquel persoal que xa cumpre os requisitos. Xunta, CCOO e UGT non dubidan en culpabilizar a CIG por estender o dereito, cando o que na realidade fan é unha nova chantaxe para enfrontar o persoal e evitar a sua responsabilidade de asinar unha carreira ILEGAL.
Concurso de traslados
O 7 de maio publicouse a listaxe de persoas admitidas no concurso de traslados de corpos xerais que leva un ano e medio dende a convocatoria. Doutros concursos nada se sabe, como dalgunhas escalas e corpos especiais. Xa pasaron 9 anos dende a última convocatoria e do concurso de traslados do persoal laboral. Unha situación da que son responsables, de novo, os dirixentes de Función Pública que, deste xeito, vulneran dereitos nas tomas de posesión, afectan a vida do persoal e interfiren na súa promoción profesional, promovendo o clientelismo coas comisións de servizo.
Non queda outra: Barreiro dimisión, por inutil na xestión!
- Detalles
Na reunión que a Xunta de Persoal Funcionario na provincia da Coruña tivo o pasado venres 3 de xuño coa Secretaria Territorial, a Xunta de Galiza non informou do gromo de Covid-19 detectado na planta baixa do Edificio Administrativo de Monelos. Ao contrario, foi a representación da CIG quen tivo que sacar este tema tras ter coñecemento da situación por unha traballadora.
Tras inquirir sobre a importancia do gromo, "a administración quitoulle ferro, coma se tivese unha importancia mínima, cando non é así, sen ofrecer máis explicacións", critican dende a sección sindical da CIG de persoal funcionario da Coruña. Denuncian "a burla da Xunta" no relativo á protección dos seus traballadores e das traballadoras e "o escandaloso que resulta" que na reunión se lle agochara á representación social información que foi feita pública a través dos medios de comunicación.
"Por estas noticias, enterámonos de que Sanidade aplica os protocolos de seguridade no edificio administrativo de Monelos despois de detectar tres positivos. Xa basta de desprezos, de desleixo e de preguiza na saúde laboral na Xunta". Para a sección sindical da CIG, despois do acontecido ao longo deste último ano, "a estas alturas non podemos seguir transixindo a improvisación, nin permitir a ocultación como xeito de solucionar ou atallar esta situación tan dramática".
E neste senso, esixen a dimisión das responsábeis da Delegación Territorial da Xunta na Coruña e da xefa territorial de presidencia, responsábel directa do servizo onde se deu o gromo, por non actuar coa dilixencia requirida, ocultar información e nin sequera reunir ao Comité de Saúde Laboral do Edificio para advertir dos contaxios e dar conta do alcance do gromo.
Solicitadas auditorías da Covid-19
"As persoas que traballan no edificio están preocupadas, alarmadas pola nula acción dos seus xefes e xefas directas, que como única medida preventiva tomaron a decisión de abrir unha porta. O que o persoal quere é traballar en confianza e con seguridade e non coa exposición ao perigo", conclúen. Por iso, a CIG reclama da Xunta que abandone a pasividade, traballe "decididamente na prevención" e teña en conta á representación do persoal para garantir a seguridade dos traballadores e das traballadoras.
A este respecto, sinalan que na reunión do venres, reiterouse que a CIG xa ten solicitado auditorías da Covid-19 nos centros administrativos da Xunta "para ir avaliando a situación e como método de traballo na prevención, sabendo da pouco marxe de manobra que nos deixa o virus. Nesta reunión, como nas reunións anteriores, volveron tomar nota, pero sen achegar darse ningún avance".
Nesta liña, salientan que a CIG tivo que recorrer á Inspección de Traballo para que se garantira a subministración de máscaras ao persoal, cuxa entrega ademais a administración galega demorou por poñerlles o logo do Xacobeo e da Xunta, "primando a publicidade institucional á saúde das traballadoras". Porén, advirten que a vida útil destas máscaras xa pasou "e levamos meses pedindo a súa renovación sen que se repartan novas máscaras".
- Detalles
Función Pública convoca unha Mesa Sectorial de Persoal Funcionario na que discutiremos as bases da convocatoria do concurso de traslados das escalas de finanzas.
Este é o borrador da convocatoria. Se queres dicirnos algo, contacta coa CIG.
- Detalles
Estamos convocados a unha Mesa Xeral de Negociación de Empregados Públicos o mércores 9 de xuño, na que se van tratar os seguintes asuntos:
- RPT de Medio Rural. Descargar
- Procedemento de integración como persoal laboral da Xunta do persoal laboral fixo do Consello Económico e Social de Galiza (CES). Descargar
- Procedemento para o nomeamento como persoal funcionario do persoal laboral fixo que superou os procesos de funcionarización. Descargar
- RPT de funcionarización. Descargar
- Bases comúns dos procesos selectivos para o ingreso na Administración Xeral. Descargar
- Orde que regula o nomeamento de persoal interino de prazas reservadas a funcionarios e a contratación temporal de persoal laboral. Descargar
- Decreto de desenvolvemento da Lei 5/2021 de impulso demográfico de Galiza, no relativo a flexibilidade horaria por conciliación familiar. Descargar
Se queres aportar algo, contacta coa CIG.
- Detalles
Delegados e delegadas da CIG-Autonómica concentráronse esta mañá diante do edificio administrativo da Xunta de Galiza en San Caetano, tras celebrar unha asemblea no edificio Cersia, para demandar o cese do director xeral de Función Pública; denunciar os efectos da funcionarización; exixir o 1º e 2º grao de carreira profesional e a convocatoria do concurso de traslados xa.
Trece anos xa, estendendo o seu negro manto, leva enquistado este director xeral de Función Pública, na Administración da Xunta de Galiza. Trece anos de condea para as persoas empregadas públicas, que pagan polos "delictos" ideolóxicos que outra persoa cometeu. Trece anos do inicio da aplicación dos delirios neoliberais que pretenden reducir e minguar o papel das Administracións públicas e das súas persoas traballadoras.
O director xeral de Función Pública logo de 13 anos no posto é, para a CIG, sen ningunha dúbida, a persoa responsable do desastre na xestión do persoal da Xunta de Galiza. É directamente responsable da alta temporalidade, ou da destrución de postos de traballo para sustentar esa administración paralela coa entrada de empresas absorvendo emprego público.
É culpable de precarizar as condicións do persoal mantendo os recortes da crise do 2012, paralizando a mobilidade do persoal sen a convocatoria de concursos de traslados e con promocións internas ridículas. É responsábel do alto índice de temporalidade na Xunta, e xunto con CCOO e UGT da funcionarización obrigatoria e sen garantías, da exclusión do persoal temporal e interino da carreira profesional, da falta de proporcionalidade da mesma nos tramos e nas contías.Tan só a resposta da Xustiza ante a demanda da CIG pola carreira profesional discriminatoria bastaría para esixir a súa dimisión.
Así xa van 13 anos de desfeitas na Función Pública, 13 anos de destrución de emprego, 13 anos de abusos na contratación temporal, anos de loitas intensas no terreo da xustiza porque nin hai maneira de entenderse nos termos da negociación, anos perdendo masa salarial, anos de incertidume sen procesos de selección ou concursos de taslados.
Con Jose Maria Barreiro a función pública galega perde a oportunidade da modernización, a renovación e ampliación dos cadros de persoal que den frescura a unha Administración que quedou obsoleta, rancia, excesivamente burocratizada, onde a persoa usuaria do servizo público pérdese para poder entregar un documento ou acaba pagando a unha xestoría por un trámite que antes levaba 5 minutos.
Agora, cos efectos desta funcionarización chapuceira, a cachos, opaca e sin garantías deseñada pola Xunta, son devastadores. Como pode ser que nos teñamos que examinar antes de saber cal vai ser o salario e as condicions do traballo? En todo este proceso negáronse a trasladar as melloras do V Convenio Colectivo Único para a Lei do emprego público de Galiza e ao tempo aproveitar para recuperar aqueles dereitos suspendidos pola vaga de recortes do 2012, como o artigo 19 ou o Fondo de Acción Social.
Na CIG opoñémonos a un réxime xurídico único "á baixa". Os máis afectados son precisamente os traballadores e traballadoras dos centros residenciais, bombeiros, mar e medio ambiente... aqueles con maior especificidade no posto con xornadas a quendas, noites, penosidade, toxicidade..
Nestas condicións de incerteza para obrigar a funcionarizar ao persoal fixo, xogan dous elementos básicos: a carreira profesional e os concursos de traslados. Salario e mobilidade quedan cortadas si se opta por non se funcionarizar, unha chantaxe a que a maioría do persoal tivo que someterse para non quedar amarrado para sempre na súa praza. Co persoal temporal élles máis doado: ou aceptan a conversión a funcionario/a interino/a ou a rúa. Para máis, é moi posible que rexeitar funcionarizarse neste caso non dea dereito nin ao subsidio por desemprego nin moito menos á indemnización por despedimento.
Así mentres CCOO e UGT pactan coa Xunta e negocian chapuceiramente ás agachadas na Comisión de Seguimento do seu Acordo de Concertación para intentar arranxar a desfeita que provocaron, a CSIF busca facer caixa enfrontando ao persoal funcionario e laboral.
Pero na CIG temos claro de quen marca as reglas do xogo nesta desfeita é a Dirección Xeral da Funcion Pública que ten como fin último da funcionarización precarizar as condicións laborais do persoal e abaratar o despedimento de máis de 5000 temporais e indefinidos non fixos.
A temporalidade na Xunta acada valores insostibles/incribles: hoxe perto do 40% do persoal da Xunta de Galiza é temporal en prazas estruturais. Esta porcentaxe aumenta en sectores como incendios, educación, centros residenciais de política social ou en todo o Consorcio de Igualdade e Benestar. As taxas de reposición deben eliminarse para poder recuperar o emprego perdido e poder ter Ofertas de Emprego co maior número de prazas. Porén o mais importante é un verdadeiro Plan de choque contra a temporalidade con procesos de estabilización reais. Así, as bases destas convocatorias deben ser negociadas con criterios obxectivos e que favorezan o mantemento do emprego. Lonxe disto a Dirección Xeral de Función Pública sigue a ignorar este problema e os procesos de estabilizacion e consolidacion estan na práctica a ser procesos ordinarios de selección deixando ao abeiro da decisión de cada tribunal os criterios de corte na fase de oposición.
Onde está a carreira profesional? O director xeral de Función Pública agocha o segundo grao de carreira profesional e bloquea o acceso ao persoal temporal no sistema extraordinario. A Xunta, CCOO e UGT acordaron unha carreira profesional excluínte, limitada, a cachos e sen garantía orzamentaria. Para máis, obriga ao persoal laboral fixo a se funcionarizar ou terá que voltar a pasta. A CIG foi ao xulgado e gañou o primeiro grao extraordinario para todas e todos pero a Xunta recorreu en casación ante o Supremo co fin de alongar a agonía. Mentras, nada se sabe da Orde de solicitude do segundo grao extraordinario que está orzamentado e do ordinario para o persoal que xa cumpre os requisitos.
Que foi dos concursos de traslados? O 7 de maio publicouse a listaxe de persoas admitidas no concurso de traslados de corpos xerais que leva un ano e medio dende a convocatoria. Doutros concursos nada se sabe, como dalgunhas escalas e corpos especiais, e xa pasaron 9 anos dende a última convocatoria, e do concurso de traslados do persoal laboral 10. A culpa é dos dirixentes de Función Pública que deste xeito vulneran dereitos nas tomas de posesión, afectan a vida do persoal e interfiren na súa promoción profesional, promovendo o clientelismo coas comisións de servizo.
Todos estes motivos, constitúen os tachóns na folla de servizos deste director xeral e son un demérito que só mediante a súa dimisión pode limpar. Trece anos de demolición do carácter público e ben ordenado dunha administración que el mantén sumida no caos, na inmobilidade no mellor dos casos, ou no desastre organizativo e funcional na súa faciana máis agresiva.
Por decencia, por dignidade, por respecto aos dereitos das persoas empregadas públicas, pola urxente necesidade do País de contar cunha administración á altura da súa xente e das súas persoas traballadoras.. Sr. Barreiro dimisión, por inútil na xestión!!