Novas por contido

Pois resulta que despois de varios borradores de prazas e fixación de criterios, desaparecen 19 prazas para a elección de destino definitivo de Gardacostas, e mudan os criterios para o destino provisional de corpos xerais. Nada novo esto de que o director de Función Pública un día diga unha cousa e mude de parecer ao seguinte.

Corpos xerais

Foron varias as recentes reunións nas que o director xeral de Función Pública mantivo o criterio de que para a elección de destino provisional de corpos xerais (A1, A2 e C2, que en C1 xa foi), a orde de prioridade sería: A1-P.I., A2-P.I., A1-Libre, A2-Libre, C2-P.I. e C2-Libre. E a CIG respostou sempre que primeiro todos os procesos de promoción interna (A1, A2, C2), e de seguido todos os de acceso libre (coa mesma orde).

A pesares do parecer da CIG, o DXFP mantivo a súa decisión. Ata que o xoves 19, na Mesa Xeral, amosou a súa volubilidade e mudou de parecer: xa publicaron no DOG do luns 23, que a orde non vai ser nin a que quere a CIG nin a que defendeu o DXFP. Vai ser: primeiro A1 (A1-P.I., A1-Libre), despois A2 (A2-P.I., A2-Libre), e posteriormente virá C2.

Que pasou para este cambio de criterio? Pois simplemente que botaron contas e non lles daban as prazas se as persoas de A2-P.I. escollían postos abertos a A1/A2 antes que a xente de A1-Libre. Este problema é simplemente consecuencia da aplicación de criterios restrictivos que o director xeral pactou con CCOO, UGT e CSIF.

Había alternativa? Pois si. Abondaba que ofertaran todas as vacantes que non teñan algún tipo de restricción xudicial ou legal.

Co sistema que finalmente decidiron aplicar, as persoas que entran na Administración (A1-Libre), van escoller posto antes que persoas que aprobaron a promoción interna (A2-P.I.). E tan pancho.

Gardacostas

Enviáronos de Función Pública o luns 23 un correo cas prazas “que se ofertarán no próximo procedemento de elección de destino definitivo para o proceso selectivo para o ingreso na escala de axentes do Servizo de Gardacostas de Galiza”.

As 20 persoas que superaron o proceso selectivo están actualmente en destino provisional, e unha vez resolto o concurso de traslados, van dispoñer de 55 prazas para escoller en destino definitivo.

Pero, que pasou coas 19 prazas que desapareceron do listado que nos pasaran fai tan só semana e media

A semana pasada a CIG enviou un escrito a Función Pública no que, en grandes liñas, solicitabamos coñecer os criterios seguidos á hora de escoller os postos, e posicionabamos a prol de incluír na oferta a todas as prazas que sen ter algún impedimento legal ou xudicial, pasaran polo concurso e quedaran vacantes, abertas en RPT á escala de axentes do Servizo Galego de Gardacostas.

E a resposta que recibimos limítase a comunicarnos unha nova relación de postos na que desaparecen 19 postos sen motivar o por que. Esiximos unha explicación.

Con motivo da conmemoración, o vindeiro 25 de novembro, do Día Internacional contra a violencia contra as mulleres, a Secretaría das Mulleres da CIG vén de convocar as seguintes CONCENTRACIÓNS DE DELEGADAS E DELEGADOS DA CIG:

  • A CORUÑA: MÉRCORES, 25 de novembro de 2020, Día internacional da loita contra a violencia contra as mulleres, diante da Delegación do Goberno, na Praza de Ourense, nº 11, en horario de 12 a 13 horas,
  • AS PONTES: MÉRCORES, 25 de novembro de 2020, na Praza Do Hospital, en horario de 12 a 13 horas,
  • COMPOSTELA: MÉRCORES, 25 de novembro de 2020, diante do Complexo Administrativo de San Caetano, en horario de 12 a 13 horas,
  • FERROL: MÉRCORES, 25 de novembro de 2020, diante do Edificio da Xunta, en horario de 12 a 13 horas,
  • LUGO: MÉRCORES, 25 de novembro de 2020, diante da Subdelegación do Goberno, Rúa Armanyá, 10, en horario de 11 a 12 horas,
  • OURENSE: MÉRCORES, 25 de novembro de 2020, diante da Subdelegación do Goberno, no Parque San Lázaro,1, en horario de 12 a 13 horas,
  • PONTEVEDRA: MÉRCORES, 25 de novembro de 2020, diante da Subdelegación do Goberno, na Praza de España, en horario de 12 a 13 horas,
  • RIBEIRA: MÉRCORES, 25 de novembro de 2020, diante da Delegación do Goberno, na Praza de Ourense, nº 11, en horario de 11:30 a 12:30 horas,
  • VIGO: MÉRCORES, 25 de novembro de 2020, diante do Edificio da Xunta, en horario de 12 a 13 horas,
  • VILAGARCÍA: MÉRCORES, 25 de novembro de 2020, diante do Servizo Galego de Colocación, en horario de 12 a 13 horas,

O obxecto destas mobilizacións que se celebrarán simultaneamente nestas dez localidades galegas é denunciar que pese a que pandemia puxo de manifesto que as tarefas de coidados son traballos esenciais para sociedade, non foron nin están a ser obxecto dunha protección especial durante a crise sanitaria, non se puxeron en marcha políticas públicas para reforzar e revalorizar as profesións relacionadas cos coidados, nin se lexislou para garantir os dereitos de coidados das persoas, porque foi o capital quen xestionou a crise sanitaria e quen ditou a resposta a esta. Desde a CIG esiximos que é preciso que se lle dean ás tarefas de coidados o valor real que teñen como traballos esenciais para a sociedade. Porque como versa o lema da campaña da nosa central sindical: Descoidar a quen coida é violencia machista.

Ditas concentracións terán lugar adoptando as correspondentes medidas de distanciamento e seguridade conforme ás medidas de prevención instauradas ante a evolución da pandemia.

Paralelamente, facemos un chamamento a participar nas mobilizacións convocadas pola Coordenadora Nacional da Marcha Mundial de Mulleres na Galiza (organización da que a CIG forma parte), e do resto de colectivos feministas o 25 de novembro:

http://feminismo.info/feminismo/blog/25n-na-rua-combater-a-violencia-machista-e-unha-prioridade-para-a-saude-de-todas/

A carreira profesional e os acordos anteriores conservánse, pero a Xunta renuncia a calquera suba adicional que compense a perda salarial dos seus empregados públicos e fica parada ante o mantemento da taxa de reposición.

  • Incremento salarial do 0,9% derivado da suba establecida nos Orzamentos do Estado con carácter básico. Dende a CIG denunciamos que hai un elemento diferencial e que sufrimos a maior carga de recortes das nosas retribucións durante a última década en comparación co resto do estado, polo que cumpre un plan de recuperación salarial e non quedarnos co 0,9%. Aínda que o señor Feijóo está facendo propaganda de austeridade aos altos cargos (agás conselleiros e o presidente que rondan os 70.000 euros), si lles suben o soldo un 0,9 % na mesma porcentaxe que ao resto do persoal empregado público.
  • Mantéñense os incrementos salariais contemplados nos acordos asinados, como por exemplo as subas da carreira profesional. A CIG esixiu a ampliación da carreira profesional ao persoal excluído sen agardar a que se resolvan os recursos xudiciais presentados pola CIG.
  • Seguen a manter a mesma taxa de reposición que no estado español (110%), co que non se recupera emprego nin se reduce a temporalidade. A CIG esixiu que se debe obedecer ao designio do Parlamento galego e que a Xunta debe ser a que tome a decisión sobre as ofertas de emprego público. Necesítanse OEP´s grandes para reducir a temporalidade.
  • Esiximos a recuperación do Fondo de Acción Social e a derrogacion da lei de medidas do ano 2012 que mantén suspendidos varios artigos do V Convenio.
  • Continúan a restricións para a contratación de persoal laboral e interino. Restrínxese incluso máis que en anos anteriores ao limitar a contratación de persoal non docente nos centros de ensino.
  • Efectos da funcionarización: A Xunta só orzamenta o custe que lle supón a modificación do contrato de 9 a 12 meses do persoal fixo descontínuo de incencios que se funcionarice.

Como acostuma a facer nos últimos anos, a Xunta modifica a LEPG a través da lei de medidas. Adapta varios artigos á lexislacion básica estatal e establece medidas para as listas de contratación e procesos selectivos en tempos COVID

Modificacións da  LEPG derivadas da lexislación estatal básica:

  • Adaptación da LEPG en varias materias motivadas polo Real Decreto Lei 6/2019, do 1 de marzo de medidas urxentes para a garantía de igualdade de trato e de oportunidades entre homes e mulleres e pola acordanse agora da Lei 29/2011 do 27 de setembro de recoñecemento e protección integral das vitimas de terrorismo.
  • Así adiantamos que queda afectada a mobilidade interadministrativa, as reduccións e adaptacións da xornada de traballo, o permiso por lactación e por parto, adopción, garda e acollemento, permiso do outro proxenitor, vacacións do persoal funcionario, engaden as vítimas do terrorismo como causa de excecdencia voluntaria e tamén unha nova excedencia por razón de vilencia terrorista, adaptación no reingreso ao servizo activo.

O resto dos cambios son medidas específicas da comunidade autónoma:

  • Engaden unha nova Disposición adicional décimo quinta pola que poderá preverse como méritos valorar nas convocatorias ou concursos de traslados ou incluso no acceso extraordinario aos distintos graos da carreira profesional á prestación de servizos COVID en determinadas categorías.
    A CIG manifestou que en todo caso debe negociarse no seu ambito sectorial e que a LEPG non debe recoller singunha referencia a puntuacións adicionais, menos aínda cando quedan categorías excluídas e non podemos valorar os seus efectos.
  • Engaden un novo parágrafo á disposición transitoria primeira referida á funcionarización:
    “No suposto de que o persoal laboral fixo que posuíse a dita condición no momento da entrada en vigor da Lei 7/2007, do 12 de abril, do EBEP, e adquirise posteriormente outra categoría profesional como persoal laboral fixo polo procedemento de promoción interna, poderá participar no proceso ao que se refire o parágrafo anterior dende esta derradeira categoría profesional.”
  • Disposicion derradeira quinta: Aquí a Xunta pretendía derrogar a vixencia do grupo B a espera dunha suposta regulación polo Estado que non necesitan. Aceptaron as nosas alegacións e retiran o punto.

 

OUTRAS DISPOSICIÓNS

Medidas especiais en materia de listas de contratación de persoal funcionario interino ou persoal laboral temporal derivadas da situación de emerxencia sanitaria: 

  • Listas de contratación de categorías de perfil sanitario ou sociosanitario: No caso de non haber integrantes nas listas, acudirase ao establecido no 7.5.b.1.2 do V Convenio ou listas de contratación Sergas. Se non hai aspirantes acudirase a penalizados/as (primeiro aos que solicitaron a reincorporación e despois o resto).
    No caso concreto da categoría IV-3, auxiliar de clínica, poderá accederse opcionalmente a persoal doutras listas que teña o grado medio de técnico/a de coidados auxiliares de enfermería ou equivalente.
  • Nalgunhas categorías para as que se acude ao artigo 7.5.b.1.2, poderán ser seleccionados candidatos que carezan do certificado acreditativo de coñecemento da lingua galega.
  • O periodo de penalización pasa 1 ano a 6 meses.
  • As solicitudes de reincorporación (por suspensión) producirán efectos ao día seguinte da súa presentación.
  • O establecido nestas medidas ten vixencia limitada á duración do estado de alarma/emerxencia sanitaria e ás súas prórrogas, de ser o caso.

Medidas especiais en materia de procesos selectivos ou de provisión derivadas da situación de emerxencia sanitaria:

  • Ampliación dos prazos de realización de exercicios dos procesos selectivos
  • Posibilidade de realizar os exercicios en distintas quendas con distintos exercicios e en distintas sedes.
  • Posibilidade de segunda convocatoria por situación covid dalgún/ha aspirante (sintomatoloxía, illamento ou corentena)
  • Adopción de calquera outra medida proposta pola autoridade sanitaria.

 
Para a CIG é imprescindible o consenso para a realización de calquera exercicio e que as medidas das autoridades sanitarias non corrompan os principios para o acceso á función pública. A realización da proba pode ser “segura” pero se hai un alto indice de contaxio social as posibilidades de que aspirantes teñan que ir a segunda convocatoria é alta: unha fonte de conflito innecesaria, polo que o recomendable é agardar á mellora da situación sanitaria.

Cando se trata dos exercicios coidamos que o máis obxectivo e preferible é un mesmo exercicio simultáneo en multisede (tipo ABAU) que exercicios diferentes en horarios diferentes. A propia Xunta de Galiza conta con medios dabondo para levar adiante isto, habendo máis de 1.000 institutos de secundaria repartidos polo país nos que se poderían facer os exames.

Outra información:

  • Mesa Xeral o 24/11 para tratar os estatutos da integración do persoal do Consorcio.
  • OPE 2020: convocan para negociar vindeira semana
  • Dende FP impoñen o seguinte criterio na elección de destino do A1 e A2: Mudan o criterio inicial e anuncian a seguinte orde xustificando “que non quedan prazas para A1 e que non queren facer saltar interinos” (é destino provisional): A1PI-A1L-A2PI-A2L. Co cal lle están dando prioridade na elección ao persoal de acceso libre do A1 sobre o de promoción interna do A2. Isto despois de ter advertido que os números non daban e seguir Función Pública mantendo que primeiro ía ir toda a promoción interna.
  • Gardacostas: Publicación inminente as prazas que quedaron do concurso e toma de posesión con carácter definitivo

Máis alá da ampliación dos prazos de realización dos exames, Función Pública non concretou nada. O único que temos son as declaracións de Feijóo na prensa de que este ano non van ser, cousa evidente porque de facelo incumprirían a súa propia palabra (non sería a primeira vez) de avisar cun mes de antelación e porque meteríamonos en pleno nadal.

En definitiva, manteñen a incertidume das persoas aspirantes, sen datos concretos de posibles datas e sen un cronograma real que permita unha planificación axeitada do estudo e da preparación dos exames. Unha vergoña.

 

 

Comunícanos Función Pública que a elección de destino provisionaol das persoas que superaron os procesos selectivos do corpo superior (A1) e corpo de xestión (A2) de Administración xeral, tanto de promoción interna como de acceso libre, vai publicarse o luns 23 de novembro. 

Acompañan a comunciación do listado que lles van ofertar: descargar.

Os criterios seguidos por Función Pública para decidir os postos a ofertar, co apoio de CCOO e UGT, e que a CIG non comparte, son:

  1. Postos vacantes sen ocupación.
  2. Postos ocupados en comisión de servizo por persoas que aprobaron a promoción interna (todos os casos son de xente que ocupa posto aberto a grupo superior, e por tanto queda no seu propio posto).
  3. Postos ocupados por interinos/as que aprobaron o proceso selectivo.
  4. Se os anteriores non chegan, postos ocupados por interinos/as de menos de 3 anos.

Temos un novo marco de teletraballo ordinario que tamén prevé o treletraballo especial por razóns de emerxencia sanitaria, que agora toca potenciar. A Inspección de Traballo obrigou á Xunta a entregar máscaras a todo o persoal, e vai ser no mes de decembro. As novas evidencias requiren un maior control da ventilación. A desinfección e limpeza deben manterse e mellorarse.

Transcorridos nove meses dende que no mes de marzo se decretaraa alarma sanitaria pola COVID-19, dende a CIG denunciamos as eivas que a día de hoxe continúan a darse nos centros de traballo. En liñas xerais:

  • Falta de material de protección e falta de información e formación en medidas de prevención fronte ao COVID-19 ás persoas empregadas públicas.
  • A evidencia científica do contaxio por aerosois amosa carencias en información preventiva ao persoal en xeral en aspectos como a renovación do aire e ventilación en baños, despachos e zonas comúns e específica aos delegados/as de prevención das tarefas de mantemento e control dos sistemas de aire acondicionado, de existiren.
  • A insuficiencia ou falla de medidas preventivas específicas está a expor ao persoal innecesariamente a un risco biolóxico e a un risco psicosocial derivado das situacións de estrés emocional ao que se ven sometidos os traballadores e traballadoras.
  • Descoñecemento da existencia de avaliación de riscos laborais ao risco biolóxico da COVID-19 nos centros de traballo.
  • O desprazamento diario aos centros de traballo de máis de 10.000 persoas a través de medios de transporte ateigados cuns niveis de ocupación do 90-100% das prazas ocupadas supón un enorme e innecesario risco de contaxio.

A situación actual precisa que por parte da Administración se tomen todas as medidas obrigadas e necesarias para a protección da saúde da poboación en xeral e, neste caso, do conxunto do persoal empregado público. Nese senso dende a CIG instamos a necesidade de tomar as seguintes medidas:

  • Garantir a seguridade e saúde das persoas traballadoras a través das medidas preventivas de carácter individual e colectivo ditaminadas polo servizo de prevención de riscos.
  • Avaliación ou reavaliación nos centros de traballo adaptadas á nova evidencia confirmada pola comunidade científica e sanitaria da transmisión do virus a través de aerosois, o que implicou un cambio na clasificación do virus que pasou actualmente de nivel de risco 2 a nivel de risco 3.
  • Convocatoria dos Comités de Seguridade e Saúde Laboral (CSSL) das consellerías e do CSSL Intercentros para realizar un seguimento das actuacións preventivas indicadas pola normativa en prevención de riscos laborais.
  • Co obxecto de minimizar o impacto do COVID-19 nos centros de traballo, as normativas estatal e a autonómica priorizan o establecemento de medidas organizativas de carácter colectivo como a adaptación das condicións de traballo, a ordenación de postos de traballo, a organización a quendas e, sobre todo, a potenciación do teletraballo. Así se fixo no anterior estado de alarma, diminuíndo enormemente a exposición ao risco do persoal empregado público e, ao tempo, mantendo os servizos públicos e a atención á cidadanía.
  • O teletraballo combinado coa organización de quendas de traballo nas unidades amósase como a mellor medida organizativa nos centros administrativos de cara a garantir a saúde do persoal empregado público e usuarios/as e a atención presencial.

Cumpre que a Administración se tome realmente en serio a saúde do seu persoal, polo que vimos de dirixir un escrito a Función Pública esixindo:

  • Establecer con carácter inmediato a prestación de servizos na modalidade de réxime especial de teletraballo por razóns de declaración da situación de emerxencia, tal e como estipula no recentemente aprobado Acordo sobre a prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración xeral.
  • Dotación ao persoal de máscaras cirúrxicas ou, de ser o caso, máscaras FFP2 e instrucións para o seu uso adecuado.
  • Control e revisión dos sistemas de aireación e ventilación que garantan a baixa concentración de aerosois en aras de minimizar o risco de contaxio.
  • Adopción de medidas específicas para as persoas traballadoras especialmente sensibles (grupos de risco), para as que non é aceptable a presenza física nun mesmo lugar de traballo compartido espazo con traballadores/as e usuarios/as.
  • Cumprimento das medidas previstas na Avaliacións de Riscos Laborais en materia de medios (xel hidroalcólico, produtos de desinfección...) e de protocolos de desinfección e limpeza dos centros especificando a persoa/s responsables da tarefa, periodicidade, etc.

A situación de alarma sanitaria provocada pola pandemia da COVID-19 durante o ano 2020 provocou que as persoas empregadas públicas se viran, como o resto da poboación, en situacións diversas: confinadas coas súas familias, traballando en servizos esenciais...etc polo que non puideron facer uso das súas vacacións e días de asuntos propios.

Así, determinado persoal empregado público que ten limitadas as súas vacacións no período estival por razón das súas funcións ou polas necesidades do servizo ve agora como as novas condicións de confinamento limitan a posibilidade de facer uso deles.

O feito de que as necesidades de servizo das distintas unidades e centros de traballo deban estar cubertas en todo momento, vai facer imposible en gran parte que o persoal poida desfrutar dos días de asuntos propios e vacacións pendentes no suposto de levantarse os confinamentos nos meses de decembro ou xaneiro.

Diante desta situación, a CIG vén de dirixir un escrito á dirección xeral de Función Pública no que solicita que os días de vacacións e asuntos propios non desfrutados por circunstancias derivadas da crise sanitaria da COVID-19 poidan atrasarse ata que a situación sanitaria o aconselle, de xeito que se permita a súa acumulación aos correspondentes ao 2021.

A Xunta e o Consorcio terán que dar máscaras FFP2 ao persoal das Escolas Infantís. A autoridade laboral dá de prazo, para o cumprimento do requirido, até o día 12 de decembro.

A CIG denunciou no mes de agosto, ante a Dirección Territorial da Inspección de Traballo e Seguridade Social, a situación na que están as Escolas Infantís e os incumprimentos en materia de seguridade e saúde laboral.

Tras dúas reunións en setembro e outubro na Inspección de Traballo e Seguridade Social, a autoridade laboral require tanto ao Consorcio como á Consellaría de Política Social, que proporcionen as traballadoras e traballadores os EPI para a súa protección, manifestando o seguinte:

Ademais, a Inspección de Traballo e Seguridade Social, tamén require ao Consorcio, entre outras cuestións, as seguintes:

  • Uniformes suficientes para o lavado e reposición
  • Reforzo de limpeza: estudaranse as necesidades reais de cada un dos centros co obxecto de priorizar a asignación de reforzos
  • Que se resolvan con dilixencia as solicitudes de conciliación

Na CIG seguimos na loita na defensa do persoal, da súa seguridade e das persoas usuarias.

Achegounos Función Pública o listado de prazas que van publicar nos vindeiros días para a elección de destino provisional dos corpos superior-A1 e de xestión-A2 de corpos xerais, tanto de promoción interna como de acceso libre, e outro listado para o corpo auxiliar administrativo-C2 de promoción interna. Neste caso, o de acceso libre queda pendente.

En contra do parecer da CIG, a orde de elección vai ser: A1-PI, A2-PI, A1-Libre, A2-Libre, C2-PI. A nosa proposta era que primeiro fosen todos os procesos de promoción interna (A1, A2, C2) e posteriormente os de libre. 

Unha vez restadas as 42 persoas de promoción interna que xa quendan na súa praza por estar esta aberta ao grupo superior, necesitan cubrir 104 prazas, para o que ofertan 121.

En canto a C2, ofertan 128 para as 108 que necesitan cubrir.

Hai localidades nas que sempre hai suficientes prazas (por exemplo, servizos centrais). Pero noutras localidades, non hai, e veremos como algún compañeiro ou compañeira renuncie a súa praza de promoción interna por non desprazarse a Compostela.

A CIG apoia en solitario o Acordo de teletraballo na Administración galega. Esta nova regulación dá carpetazo ao lesivo acordo de teletraballo asinado en 2013 e 2014 por CCOO, CSIF e UGT. Durante a negociación conseguimos introducir flexibilidade a todas as limitacións propostas por Función Pública.

A regulación anterior nacera obsoleta. Era un acordo discriminatorio e excluínte que restrinxía o teletraballo a practicamente unhas poucas escalas e a algunhas “elites”, sendo anecdótico para a maioría do persoal empregado público. Na conxuntura actual, e premidos polas circunstancias sanitarias, a Administración veuse obrigada a formular unha nova regulamentación do teletraballo.

Partiamos duns posicionamentos moi enfrontados nos que a proposta inicial da Administración era seguir a excluír do teletraballo a certos colectivos de traballadores/as como fixera no anterior acordo. Toda a negociación virou darredor desa pretensión. Na negociación do anterior e do actual acordo, a CIG defendeu un modelo de teletraballo garantista e aberto para todas as persoas empregadas públicas que polas súas tarefas e funcións puidesen acollerse a esta modalidade de prestación do servizo.

Pese a que a Administración semellaba non querer dar o seu brazo a torcer, dende a CIG formulamos redaccións alternativas para a eliminación de raíz de calquera referencia á exclusión de inicio de colectivos concretos. 

A nosa loita non foi baldía. Con este acordo conseguimos poñer fin a unha das principais eivas do anterior acordo ao abrir a posibilidade do teletraballo a todas as persoas que poidan realizalo. Incluíndo corpos, escalas e colectivos que a Xunta quería excluír enteiros, para os que queda aberta a porta para que, motivadamente, poidan acceder ao teletraballo.

A nova norma é de aplicación á Administración xeral, organismos autónomos, axencias, entidades públicas empresariais e consorcios autonómicos. Tan só quedan fora as sociedades mercantís públicas e as fundacións do sector público autonómico, que terán que negociar a súa propia regulación.

Partiamos dunha proposta inicial da Administración que incorporaba excesivas autolimitacións que inclusive impedían á Administración adaptarse ás súas propias necesidades segundo as circunstancias. No proceso de negociación foron mudando as cousas, pois conseguimos meter algún tipo de flexibilidade a todos os límites e vetos, de xeito que todos eles poden ser superados.

PROPOSTA INICIAL DE FUNCIÓN PÚBLICA TEXTO FINAL APOIADO POLA CIG
COLECTIVOS QUE PODEN TELETRABALLAR
Relacionaba unha serie de colectivos aos que en ningún caso se lles permitiría o teletraballo Xeneralízase o teletraballo aínda que manteñen excepcións por entender a Administración  que certas funcións e tarefas son incompatibles co teletraballo. Pero inclusive nestes casos pode autorizarse se está suficientemente motivado. Esta autorización permitirá aos postos ou colectivos que en determinadas épocas do ano requiren traballo presencial a teletraballar durante os períodos nos que non estean sometidos á incompatibilidade
A PRESENZA FÍSICA OBRIGATORIA
Esixía en todos os casos a presenza diaria mínima  do 40% do persoal dun órgano ou centro Manteñen o 40%, pero esa porcentaxe pode ser inferior  se está suficientemente motivado
Todo o cadro de persoal da unidade tiña que prestar servizos de forma presencial simultaneamente un día de cada semana (o día do contaxio) O titular do centro poderá (ou non) dispor que un día da semana, da quincena ou do mes, todo ou parte do persoal preste servizos presencialmente
XONADAS MÁXIMAS MENSUAIS DE TELETRABALLO
Limitaba o teletraballo a un máximo do 50% das xornadas mensuais, sempre Segundo os datos de FP, actualmente o 80% das persoas que teletraballan fano 1 ou 2 días á semana (menos do 20% supera o 40% das xornadas). Coa redacción final do Acordo fixan un máximo do 50% das xornadas mensuais, pero esta barreira pode ser superada se está suficientemente motivado
ANTIGÜIDADE REQUIRIDA
Para conseguir autorización era necesaria unha antigüidade de dous anos no posto de traballo para o que se solicita o teletraballo ou experiencia en postos con funcións e tarefas análogos aos do posto de traballo A antigüidade requirida pasa a ser de un ano en postos con funcións e tarefas análogas. Permítese que sexa menos se hai un correcto coñecemento das funcións a xuizo da persoa supervisora.
HORARIO DE TELETRABALLO
Impoñía un horario de referencia de 9 a 14:30 h. para as persoas teletraballadoras con flexibilidade por conciliación Mantense o horario de referencia, con carácter xeral, de 9 a 14.30 h., para garantir o dereito efectivo á desconexión dixital da persoa teletraballadora, da supervisora e demais persoal dos órganos. Pero aínda así permiten realizar un horario diferente mediante acordo no plan individual de traballo
CONTROL SINDICAL
O papel da representación sindical do persoal limitábase ao coñecemento dun informe anual. Xa que logo, non existía ningún tipo de control que vixiase a aplicación do teletraballo. E como sempre, para chantaxear, só para as organizacións que asinasen o acordo Mensualmente comunicarán as autorizacións e as denegacións aos sindicatos con presenza na Comisión de Persoal (CIG, CCOO, CSIF e UGT). E entregarán as motivacións das denegacións aos sindicatos que asinan o acordo.
A CIG mantén a defensa de que todas as organizacións sindicais máis representativas formen parte das comisións de seguimento, pois rexeitamos que utilicen isto como chantaxe.
VIXENCIA DO ACORDO
Vixencia indefinida.  Propuxemos, e aceptaron, limitar os efectos a tres anos, prorrogables, de xeito que poidamos denuncialo e renegocialo se non funciona correctamente.

A maiores, queremos subliñar que no Acordo xa se contempla un réxime especial de teletraballo, que permitiría estender esta modalidade de traballo a situacións de violencia de xénero, vulnerabilidade, obras ou traslados de instalacións, ou emerxencias climáticas, sanitarias (como a actual polo COVID) e outras.

Para rematar, non estamos ante unha simple actualización da anterior normativa de teletraballo do ano 2013. Estamos ante un cambio de modelo pola extensión dunha nova forma de traballo e pola futura aplicación do traballo por obxectivos aínda inexistente. O proceso requirirá a dixitalización dos expedientes, a supresión do papel,.. e un tempo de experimentación que pode ser positiva ou que requirirá renegociar as condicións dentro de tres anos.

Dende esta ligazón podes descargar o texto final do Acordo de teletraballo

Outras novas recentes

Martes, 07 Mai 2024

Un listado de postos do C1 (administrativo) moi desequilibrado territorialmente

A CIG ten manifestado en innumerábeis ocasións que para os actos de elección de destino o listado de postos ten que responder a varios criterios, e que un deles debería ser o do reparto por toda a xeografía galega. Non parece ser este o criterio seguido por Función Pública no caso deste listado de postos para a toma de posesión do corpo administrativo (subgrupo C1) cando...
Martes, 07 Mai 2024

Convocatoria do concurso de traslados de corpos xerais

Recibimos unha comunicación da Dirección Xeral do Emprego Público e Administración de Persoal (antiga DXFP), na que confirman que o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes da Administración Xeral da Comunidade Autónoma de Galicia (corpos xerais), será publicado no DOG do mércores 15 de maio. O prazo para a presentación de solicitudes de...