Inicio
Luns, 07 Abril 2025

A lingua galega e as lingüistas. A ignominia da Secretaría Xeral da Lingua

A precariedade laboral do persoal lingüista da Xunta e a oferta insuficiente da formación en linguaxe galega: dúas caras da mesma moeda.

O persoal laboral indefinido descontinuo, da categoría 40 do grupo I, titulado superior lingüista, da Administración Xeral da Xunta, que imparte os cursos de linguaxe galega programados pola Secretaría Xeral da Lingua, vive nunha precariedade laboral importante: non se lle programan actividades para todo o ano, non chegando nin ao 50% da xornada nin das ...


Xoves, 03 Abril 2025

Recuperar dereitos e salarios

A CIG-Administración Pública realizou mobilizacións nas diferentes comarcas contra a precariedade salarial e para avanzar nos dereitos laborais. Con este obxectivo reclamámoslle ao Goberno español que convoque a Mesa Xeral das Administracións Públicas para abordar unha serie de medidas que permitan reverter o empobrecemento no contexto de negociación dos Orzamentos Xerais do Estado. Porén o Goberno do estado pretende fuxir de novo da mesa legal de representación para buscar outro pacto ...


Xoves, 03 Abril 2025

A CIG denuncia a opacidade da EGAP na selección, retribucións e compatibilidades do persoal formador

Entre os cometidos da Escola Galega de Administración Pública (EGAP) atópase a formación do persoal propio da Administración. Boa parte desta formación impártea persoal empregado público, que é  seleccionado polos órganos de dirección das diferentes consellerías en colaboración coa EGAP.

A Lei 53/1984, do 26 de decembro, de incompatibilidades do persoal ao servizo das Administracións Públicas; o Real Decreto 598/1985, do 30 de abril, sobre incompatibildiades do persoal ao servizo da ...


Xoves, 03 Abril 2025

O trío da vergoña: Rueda, Vázquez e Lorenzana

Lembren estes nomes: Alfonso Rueda, Ánxeles Vázquez e María Jesús Lorenzana. O tres forman o que o outro día, na Pobra do Caramiñal, chamábase o trío da vergoña.

Rueda parece un neno caprichoso que non sabe dar o seu brazo a torcer. Aínda que as galegas e galegos digamos ALTRI NON e MINA DE TOURO NON, por miles, por centos de miles, el fai oídos xordos e sigue encabuxado. As outras dúas, Ánxeles e María Jesús, son coma as familiares compracentes que lle rin as gracias ao neno caprichoso. ...


Xoves, 03 Abril 2025

Concerto social Concepción Arenal

A Xunta segue apostando pola privatización da atención aos menores infractoresO pasado 20 de marzo publicouse a Resolución pola que se autoriza o inicio e a convocatoria, mediante o procedemento de “concerto social”, para a atención residencial e a intervención educativa integral con persoas menores que teñen que cumprir medidas xudiciais privativas de liberdade previstas na Lei orgánica 5/2000, do 12 de xaneiro, reguladora da responsabilidade penal dos menores, no centro de reeducación ...


Xoves, 27 Marzo 2025

Estase a restrinxir o teletraballo ás bravas?

A prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galiza funcionaba ata o de agora con relativa normalidade agás a xa endémica opacidade da Xunta e a reiteración do incumprimento da convocatoria das Comisións de Seguimento para que as organizacións sindicais poidamos exercer un control.  

Mais nos últimos días están a chegar queixas do persoal por limitacións ao teletraballo en diferentes departamentos por medio dun correo ou incluso de ...


Martes, 25 Marzo 2025

O despropósito do Plan de axilización da dependencia + discapacidade

O pasado 3 de marzo a Xunta de Galiza, nunha comparecencia pública do Presidente Rueda, anuncia o Plan de axilización e simplificación dos trámites da dependencia e discapacidade. Este plan, implementado dende xaneiro, basease segundfo refiren en:

  • Na “redución ao máximo dos trámites” ao introducir un novo modelo de solicitude conxunta.
  • Na creación de xefaturas de servizo de discapacidade nos 4 departamentos territoriais, postos directivos e de libre designación que non incidirán en ...

Domingo, 23 Marzo 2025

A «lotería» dos cursos de linguaxe administrativa da EGAP

Anos, e mesmo décadas, para conseguir completar os dous niveis (medio e superior) de linguaxe administrativa galega: este é o panorama ao que nos enfrontamos o persoal da Administración xeral da Xunta e entes instrumentais, dada a reducidísima oferta de prazas ano tras ano.

A EGAP ten por lei entre os seus fins a difusión e a normalización do idioma galego na Administración Pública, a capacitación lingüística do persoal e maila participación na fixación da linguaxe técnica, ...


Xoves, 20 Marzo 2025

5.000 € brutos anuais para os/as letrados/as pode estar xustificado. Meréceo o resto do persoal?

Presidencia xustifica esta suba salarial de 5.000 €/anuais baseándose na gran carga de traballo e para homologar as retribucións de letrados/as da Xunta con letrados/as do Consello Consultivo de Galiza. Para a CIG está moi ben homologar e compensar responsabilidades e cargas de traballo por arriba, pero sen esquecer que queda atrás moita outra xente que tamén o merece.

O pasado luns día 17 de marzo fomos convocados pola Presidencia da Xunta para informarnos de cambios estruturais e de ...


Xoves, 20 Marzo 2025

Réxime de vacacións, permisos, licenzas e reducións de xornada na Xunta de Galiza. Febreiro/2025

Pomos a túa disposición o folleto do réxime de vacacións, permisos, licenzas e reducións de xornada que temos na Administración da Xunta de Galiza, actualizado a febreiro do 2025.

Descargar folleto.

Se tes algunha dúbida, contacta coa CIG.


Martes, 18 Marzo 2025

Rueda pon baixo o seu control directo ao IGE e dará paso a empresas privadas que dirán o que quere oír

O Instituto Galego de Estatística pasa a ser un instrumento directo da Presidencia da Xunta. Néganse a explicar cal vai ser o papel das empresas privadas, que poderían ter acceso aos datos ou participar directamente suplantando as funcións do persoal empregado público. Con esta manobra, o PP e o presidente asestan outro duro golpe aos servizos públicos para ampliar a censura e manipulación da información exercidas na RTVG.A organización estatística de Galiza está constituída polo ...



ALEGACIÓNS

Pedímoslle á Administración que adopte medidas para adiar un mes o concurso e facilitar que as últimas promocións dalgunhas escalas poidan participar nel. A frecuencia das convocatorias dos concursos de escalas  é tal que iso implicaría que estes compañeiros estivesen 5, 6 ou 7 anos sen poder concursar. A Administración é receptiva a esta demanda e ademais prevé que non se poida convocar no prazo previsto e polo tanto poidan entrar estas promocións no concurso, en concreto ás últimas das escalas de Arqueólogos e Topógrafos.

Solicitamos tamén que se inclúa no listados de vacantes os seguintes postos das escalas do Servizo de Gardacostas:

PE.C99.30.010.15720.010. Posto de Patrón ocupado por laboral fixo que se xubilou este ano.

PE.C03.00.002.15770.020. Xefe de sección de vixilancia. Compostela.

En virtude do Acordo sobre criterios e actuacións a realizar en desenvolvemento do artigo 28 da Lei de Función Pública de Galicia as xefaturas de servicio deben pasar de LD a concurso. No caso de xefaturas de adscrición exclusiva a unha escala, como por exemplo CU.C04.00.00215770.009. Servizo de arqueoloxía. Santiago de Compostela, consideramos que deben figurar no listado de vacantes. Se é necesaria unha modificación previa das RPT, esta se pode facer xa.

Alegacións as bases

Na base I.6 débese recoller a posibilidade de renunciar ao posto ata a publicación do listado provisional coas adxudcacións.

Na base II.1 pedimos que a puntuación máxima por antigüidade,4,5 puntos se acade con 15 anos de servicio. Consideramos que 30 anos é excesivo.

Na base II.3 Grao persoal consolidado a puntuación máxima é de 4 puntos o que permite valorar grados persoais maiores ao 26 (máximo nível que se pode obter por concurso):

Nível

Puntuación

Nível

puntuación

14

1,90

22

3,10

16

2,20

24

3,40

18

2,50

26

3,70

20

2,80

28

4,00

Non estamos de acordo en que se poida obter puntuación por un posto obtido por libre designación co que propoñemos:

Baixar a puntuación máxima deste epígrafe ata os 3,70 ou ben aumentar a 2,20 a puntuación do nível 14 co que se acadaría a máxima puntuación co nível 26.

Na base II.4.2 sobre permanencia (no posto dende o que se participa, como funcionario de carreira) pedimos a substitución do texto por:

-          Por permanecer no mesmo posto 0,30 puntos por cada ano ou fracción superior a 6 meses.

Na base II.4.3 consideramos excesiva a puntuación dada ás medidas de conciliación e igualdade de xénero:

Apartado 1: 0,5 puntos a persoal funcionario participantes para os postos solicitados situados na localidade onde teña o seu destino definitivo a súa parella equivale a 3 anos e 4 meses de traballo efectivo.

Apartado 2: 0,01 puntos por mes de excedencias para o coidado de familiares cun máximo de 0,6 puntos equivale a 4 anos de traballo.

Parécenos unha puntuación excesiva respecto da valoración da antigüidade polo que solicitamos que se baixe a puntuación desta base.

Na base II.5 sobre formación e perfeccionamento:

1 - A VALORACIÓN DOS CURSOS farase de acordo cos seguintes criterios:

a)     por cada curso igual ou inferior a 15 horas: 0,25 puntos por curso

b)     por cada curso superior a 15 horas: 0,25+0,005 puntos por hora a partires da decimoquinta hora.


2.-A TITULACIÓN ACADÉMICA:

a)     Enxeñeiro técnico, diplomado universitario, ...........0,90

b)      Licenciado universitario, enxeñeiro, arquitecto,....1,20

c)     Doutor..............................................................1,50


En canto á base II.6 GRAO DE COÑECEMENTO DO IDIOMA GALEGO: Non ten sentido que se valore o CELGA 3 de iniciación ao galego cando en tódalas prazas se esixe ter o CELGA4 de perfeccionamento, pois son todas dos grupos A, B ou C.

Na base II.7 último parágrafo, debería terse en conta seguinte a Lei galega de igualdade no caso de persistir o empate, se existe infrarrepresentación feminina, pois non está contemplada.

Na base VI. 2, tamén copiada literalmente das bases do concurso de corpos xerais, non ten sentido nestas convocatorias xa que é manifestamente intolerábel que se puidera nomear máis dunha comisión para resolver concursos con tan poucas prazas.

A administración nos comunica que a raíz dunha sentencia se teñen que ter en conta na base II.2 todos os cursos, tanto os realizados ocupando o posto con carácter definitivo como con carácter provisional e que o traballo desenvolvido non pode ter o tope dos últimos 5 anos.

Poren, nesta incipiente negociación, presentáronse problemas referidos ás escalas do Servizo de Gardacostas que supoñen un problema insalvable si a Consellaría de Pesca non toma parte na negociación.

O PROBLEMA DO CONCURSO DAS ESCALAS DO SERVIZO DE GARDACOSTAS.

Función Pública nos remite un listado de vacantes extraído da RPT de Pesca que non garante que o concurso se resolva satisfactoriamente para o colectivo. A reordenación necesaria dos postos de traballo que debería producirse a raíz do proceso de integración e da situación de provisionalidade dos compañeiros da última promoción, non se contempla na RPT, e pode desembocar nun desaxuste estructural da plantilla con funcionarios prestando servizos en postos de nivel inferior ao que actualmente teñen, así como nunha prolongación ad libitum da provisionalidade nos destinos.

As 4 organizacións sindicais decidimos instar a Función Pública a que invite á Consellaría de Pesca a sentarse na negociación do concurso de traslados, xa que o problema, derivado da RPT desta Consellaría, é irresoluble se eles non participan. Queda polo tanto adiado o concurso e a pelota está no tellado desta Consellaría.