Inicio
Xoves, 27 Marzo 2025

Estase a restrinxir o teletraballo ás bravas?

A prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galiza funcionaba ata o de agora con relativa normalidade agás a xa endémica opacidade da Xunta e a reiteración do incumprimento da convocatoria das Comisións de Seguimento para que as organizacións sindicais poidamos exercer un control.  

Mais nos últimos días están a chegar queixas do persoal por limitacións ao teletraballo en diferentes departamentos por medio dun correo ou incluso de ...


Martes, 25 Marzo 2025

O despropósito do Plan de axilización da dependencia + discapacidade

O pasado 3 de marzo a Xunta de Galiza, nunha comparecencia pública do Presidente Rueda, anuncia o Plan de axilización e simplificación dos trámites da dependencia e discapacidade. Este plan, implementado dende xaneiro, basease segundfo refiren en:

  • Na “redución ao máximo dos trámites” ao introducir un novo modelo de solicitude conxunta.
  • Na creación de xefaturas de servizo de discapacidade nos 4 departamentos territoriais, postos directivos e de libre designación que non incidirán en ...

Domingo, 23 Marzo 2025

A «lotería» dos cursos de linguaxe administrativa da EGAP

Anos, e mesmo décadas, para conseguir completar os dous niveis (medio e superior) de linguaxe administrativa galega: este é o panorama ao que nos enfrontamos o persoal da Administración xeral da Xunta e entes instrumentais, dada a reducidísima oferta de prazas ano tras ano.

A EGAP ten por lei entre os seus fins a difusión e a normalización do idioma galego na Administración Pública, a capacitación lingüística do persoal e maila participación na fixación da linguaxe técnica, ...


Xoves, 20 Marzo 2025

5.000 € brutos anuais para os/as letrados/as pode estar xustificado. Meréceo o resto do persoal?

Presidencia xustifica esta suba salarial de 5.000 €/anuais baseándose na gran carga de traballo e para homologar as retribucións de letrados/as da Xunta con letrados/as do Consello Consultivo de Galiza. Para a CIG está moi ben homologar e compensar responsabilidades e cargas de traballo por arriba, pero sen esquecer que queda atrás moita outra xente que tamén o merece.

O pasado luns día 17 de marzo fomos convocados pola Presidencia da Xunta para informarnos de cambios estruturais e de ...


Xoves, 20 Marzo 2025

Réxime de vacacións, permisos, licenzas e reducións de xornada na Xunta de Galiza. Febreiro/2025

Pomos a túa disposición o folleto do réxime de vacacións, permisos, licenzas e reducións de xornada que temos na Administración da Xunta de Galiza, actualizado a febreiro do 2025.

Descargar folleto.

Se tes algunha dúbida, contacta coa CIG.


Martes, 18 Marzo 2025

Rueda pon baixo o seu control directo ao IGE e dará paso a empresas privadas que dirán o que quere oír

O Instituto Galego de Estatística pasa a ser un instrumento directo da Presidencia da Xunta. Néganse a explicar cal vai ser o papel das empresas privadas, que poderían ter acceso aos datos ou participar directamente suplantando as funcións do persoal empregado público. Con esta manobra, o PP e o presidente asestan outro duro golpe aos servizos públicos para ampliar a censura e manipulación da información exercidas na RTVG.A organización estatística de Galiza está constituída polo ...


Martes, 18 Marzo 2025

Mobilízate este sábado na Pobra! Altri NON, Mina de Touro tampouco

Este sábado día 22 de marzo, a Plataforma en Defensa da Ría de Arousa, da que a CIG forma parte, co apoio das Plataformas Ulloa Viva e Mina de Touro-O Pino NON, convoca unha grande mobilización por terra e por mar na Pobra do Caramiñal, con saída ás 12h desde a Estación de Autobuses, para rexeitar os proxectos industriais contaminantes e espoliadores que pretenden instalarse no corazón do país (Altri en Palas de Rei e a Mina de Cobre en Touro e O Pino) poñendo en perigo a forma de vida de ...


Luns, 17 Marzo 2025

Coeficientes redutores bombeiros/as forestais. Alguén dubida que o persoal bombeiro/a forestal xa é bombeiro? Nós non

A CIG non comparte o argumentario doutros sindicatos e da Dirección Xeral da Ordenación da Seguridade Social ao respecto da aplicación do novo Estatuto do persoal bombeiro forestal e a continuación imos explicar por que.

Dende a CIG levamos anos realizando accións encamiñadas a acadar o recoñecemento dos coeficientes redutores para o persoal bombeiro forestal. Xa dende a sinatura do V Convenio colectivo a CIG insistiu, e así se recolle no artigo 3.18. do Acordo de condicións especiais de ...


Xoves, 13 Marzo 2025

O TSXG sentenza a favor da CIG co que emenda a carreira de depredación ambiental do País emprendida pola Xunta do PP

O alto tribunal interpreta que privatiza os procedementos de avaliación ambiental, externaliza a súa tramitación e a pon en mans da empresa privada. A sentenza cuestiona proxectos como Altri ou a Mina de Touro e chama a particulares, entidades e asociacións interesadas no procedemento a que soliciten a súa suspensión administrativa.

O Tribunal de Xustiza de Galiza ven de emitir sentenza favorable á demanda interposta pola CIG na que se impugnaba o Decreto 102/2023, polo que se regulan ...


Xoves, 13 Marzo 2025

Substitucións no Consorcio: caos programado?

Semanas para proceder a substituír ao persoal no exercicio dos seus dereitos e a prestación do servizo en formato “servizos mínimos” A CIG denunciamos o sistema de chamamentos do Consorcio, con listaxes de contratación con total falta de transparencia, en numerosas ocasións dende hai máis de 15 anos (Valedora do Pobo, Parlamento, ITSS, etc.)

Levabamos tempo, cando insistiamos coa necesidade de celeridade nas coberturas, que nos facían chegar, dende o Departamento de Persoal ou as Xerencias ...


Martes, 11 Marzo 2025

A dirección da EGAP rexeita impartir determinada formación específica por non cumprir coa «tradición» da Escola

A dirección descartou que a Escola Galega de Administración Pública poida impartir formación específica para o persoal de cociña, gardacostas, ou aquel que demanda mellorar as súas competencias sobre sanidade vexetal ou recuperación de fauna salvaxe. O argumento manifestado é que estes temas non entran na formación que «tradicionalmente» imparte a EGAP.

En febreiro os sindicatos tivemos unha xuntanza coa EGAP complementaria á do consello reitor do 26 de decembro. Nela, a actual ...


Polo tanto comprométese, pero ”a súa maneira” e con moitas dúbidas xa que o que nos propón para este ano 2010 son uns 3 millóns de euros que é a cantidade que quedou dos cartos que non se gastaron no 2008 e 2009, cantidade a que lle falta o sobrante da creación das prazas da Dependencia (que eran 6 millóns de euros dos que so se gastaron 5.664.901 eur, polo tanto aí faltan 330.000 euros, que si estaba acordado no anterior pacto de destinalo a creación de postos).

Tamén falta unha cantidade duns 800.000 euros que é diferenza da proposta do anterior pacto 1.813.909 para o ano 2008 mais uns 2.000.000 euros que estaban previstos para o 2009. A resposta que nos da e que é o que hai, que só son eses 3 millóns de euros e que non lles consta ese sobrante de Dependencia.

Respecto aos cartos que faltan do 2008 di que foron gastados noutros capítulos orzamentarios.

De todas maneiras quedou de nolo ía aclarar na próxima xuntanza e que xa pedira unha certificación a Tesourería-Economía.

A pregunta do millón que lle fixemos foi que qué pasaba ca diferenza destes 3 millóns ata os 15.878.000 eur que era a proposta total do anterior pacto e que era para desenvolver ata o ano 2012 e que si se ía manter ou non, xa que tocabamos a 6 millóns de euros para o 2011  e outros tantos pro 2012.

A resposta foi evasiva: que se a crise, que si non se podía comprometerse máis alá do 2010, etc, pero o máis sangrante foi o que cando se fixo referencia as prazas creadas con código 00 e que están pendentes de entrar en RPT como é o caso de prazas do Centro de Día de Burela, prazas de auxiliar da asistida de Vigo (que son máis de 40), o que nos di e que en principio teñen que entrar orzamentariamente neses 3 millóns de euros, polo que realmente segundo esas contas quedarían cartos para crear uns 50 postos para toda Galiza aproximadamente.


Pluses

A Administración mantén que no 2010 non se van negociar os pluses que faltaban por dar.


Postos de nova creación.

Pídennos que pensemos que postos se van crear, pero dándolle preferencia a centros de asistidos, descartando Escolas Infantís ( xa que traslada o problema do persoal a Consellería de Educación ), e tendo en conta onde se fixeran máis acumulacións de tarefas nos centros nestes anos atrás.

A isto último pedímoslles que á nos adiantaran a súa proposta antes da próxima reunión e que a estudaríamos para traballar sobre ela.

Pero todo isto quedou pendente para unha próxima reunión para finais de xaneiro e na que lle pedimos que  nos aclarase o seguinte:

  1. Cal ía ser claramente a nova proposta e que se nos dixera onde quedaron eses cartos “ perdidos “.
  2. Cantos cartos se gastaron en Acumulacións de Tarefas no ano 2009 e que postos se ocuparon e en que centros.
  3. Cales son e canto supoñen en cartos os postos creados sen código 00, e se realmente teñen que ir orzamentados nestes 3 millóns de euros.



Acumulacións de tarefas no ano 2010.

Se nos dixo que as acumulacións que se fixeran ata o 31 de decembro deste ano só se facían co consentimento da Dirección Xeral de Orzamentos e que agora había que contar ca autorización tamén da Dirección Xeral de Avaliación, e dicir que se van a mirar con lupa pero que en principio non vai a haber problema cas renovacións sempre que sexan necesarias, polo menos nos centros de asistidos.

Moito nos tememos que isto sexa un atranco máis para impedir facer as acumulacións de tarefas no 2010.


Asuntos propios.

Outro dos temas que se trataron foi que a día de hoxe había moitos compañeiros que non puideran coller os días de asuntos propios, e pedímoslles solucións. Entre as propostas vanse estudar as de ampliar mais alá do 15 de xaneiro o tempo de coller os asuntos propios do 2009, ou a de pagarllos a xente que non os puidera disfrutar.


Residencias.

A CIG expuxo o tema da Residencia de Carballiño, e que o que ía pasar tanto cos residentes coma co persoal. A Administración, ao igual que fixera anteriormente o xefe territorial de Ourense foi incapaz de dar unha resposta seria. Esiximos tamén o cese do director da Residencia dos Milagres, non obtendo resposta por parte da Administración.

De tódolos os xeitos todolos os compañeiros se queixaban dos directores dos centros, e preguntaban que para cando o relevo xa que os centros non funcionaban.


En definitiva, que a Administración insiste de cara á galería en querer cumprir o pacto, aínda que recordaron varias veces que no SERGAS xa se incumpriron pactos asinados co anterior goberno e non pasou nada. Isto só ten un nome: ameazas e falta á palabra dada é á boa fé negocial.