- Detalles
Pola súa "manifesta incompetencia" na xestión dos concursos de traslados e dos procesos selectivos
As Xuntas de Persoal funcionario da administración galega acordaron solicitar a dimisión, ou alternativamente a destitución, do actual director xeral da Función Pública, José María Barreiro, pola súa "manifesta incompetencia na xestión dos concursos de traslados e dos procesos selectivos". Os órganos de representación remitiron escritos con esta demanda tanto á Dirección Xeral como á Consellaría de Facenda polo "prexuízo aos dereitos das persoas empregadas públicas que desenvolven o seu labor na Xunta de Galiza" que leva causado a actuación do actual responsábel de Función Pública.
As representación social cualifica de "nefasta" a actual xestión do persoal, tanto procesos selectivos como na adxudicación de postos por concursos de traslados. "A tramitación dos procesos selectivos, especialmente os de promoción interna, xa é máis unha carreira de obstáculos que un proceso de promoción dun persoal que xa conta con coñecementos e experiencia acreditada coa súa antigüidade", subliñan.
Denuncian que "a incompetencia do director xeral da Función Pública é clara desde que foi nomeado, e deixase ver nas súas actitudes nas mesas de negociación. Son 12 anos de incapacidade na xestión de persoal, cuns interminábeis concursos de traslados que ou levan décadas de atraso ou unha vez convocados se prolongan case permanentemente".
Como exemplo, expoñen o acontecido na semana pasada co concurso de traslados de corpos xerais, que vai cumprir dous anos desde a súa convocatoria, e ante a imposibilidade de concluílo, a Xunta publicou unha ampliación do prazo para resolver, amparándose nun artigo que fala da falta de persoal para resolver os procedementos e sen indicar o período durante o cal se fai a prórroga. "Todo isto despois de non dicir nada sobre esa prórroga nunha reunión negociadora celebrada uns días antes", critican.
Problemáticas que levan unha década sen resolverse
Xunto a isto, advirten do aumento dos asuntos sen resolver, ou mal resoltos, durante todo o período que Barreiro leva ocupando a Dirección Xeral de Función Pública: dende a consolidación prevista na disposición transitoria décima do V Convenio do Persoal laboral, aos concursos de traslados do persoal laboral e do persoal de corpos especiais, e de veterinaria, até a RPT do persoal do Consorcio do Benestar.
"Asuntos que van todos para cumprir unha década, ou máis, sen convocarse ou resolverse, sumados a outras decisións que foron rectificadas polos tribunais mostran claramente a incompetencia como xestor da Función Pública do señor Barreiro. Por todo isto, e coas queixas que nos fixeron chegar as compañeiras e compañeiros, as Xuntas de Persoal funcionario da Xunta de Galiza acordamos solicitar a súa dimisión, ou alternativamente a destitución, do actual director Xeral da Función Pública".
Falta de exames equilibrados
No relativo aos procesos selectivos, no comunciado conxunto, as xuntas de persoal salientan que o paradigma dos despropósitos foi o proceso de acceso ao grupo C2, tanto en promoción interna como en libre, no que en lugar de facerse un exame equilibrado dos coñecementos que deberían ter as persoas que optaban a eses postos "houbo unha competición sobre quen sabía máis exclusivamente sobre unha parte do temario: as follas de cálculo".
"No proceso de promoción interna deixáronse vacantes máis da metade das prazas convocadas e no libre foi a culminación do desatino", continúan. Neste senso, critican que o exame, composto de 40 preguntas sobre o paquete ofimático LibreOffice (folla de cálculo, procesador de texto, base de dados...), tivo 32 preguntas sobre folla de cálculo e só 8 sobre o resto. "Por enriba, as preguntas da folla de cálculo tiñan un enunciado excesivamente complexo para o grupo C2, con fórmulas con funcións ligadas cun nivel de dificultade moi superior ao traballo a desenvolver por ese grupo. Parece que só se buscasen candidatos/as especialistas en follas de cálculo. Algo semellante a isto aconteceu noutros procesos selectivos".
Prexuízos para o persoal e as persoas usuarias
Sobre as consecuencia da parálise do concurso de traslado, explican que prexudica economica e profesionalmente as persoas que solicitaron participar, mais tamén as persoas usuarias dos servizos públicos, xa que a interinidade a que este xeito de actuar condena o persoal (desde o que se encarga de materias tan sensibles como a valoración de discapacidade, dependencia ou menores até as xefaturas de servizo posto que nunca se convocou o concurso específico recollido na lei) incide nunha deficiente prestación dos servizos.
Así, subliñan que a esaxerada rotación do persoal impide que o traballo sexa xestionado coa necesaria perspectiva por parte do persoal asignado, ao que hai que sumar as amortizacións sistemáticas de prazas co conseguinte aumento da carga de traballo para os empregados e empregadas que quedan.
- Detalles
Recibimos de Función Pública os borradores dos procesos selectivos de diversas enxeñarías (agronómica, montes, industrial, minas, técnica agrícola, técnica forestal, técnica industrial), química, arquitectura e arquitectura técnica.
Estas convocatorias corresponden a prazas acumuladas das ofertas dos anos 2018, 2019, 2020 e 2021. Vamos, que se non é pola paralización de prazos polo COVID-19, unha parte delas xa estarían caducadas.
A diferenza doutras convocatorias negociadas e publicadas en meses previos, desta volta separan as convocatorias en tres procesos: acceso libre, estabilización e consolidación de persoal laboral.
Temos que presentar alegacións o martes 16 de novembro. Se queres achegarnos algo, contacta coa CIG.
Grupo | Escala/especialidade | Ano da oferta de emprego público (OEP) | ||||||||||||||
Acceso libre | Estabilización | Consolidación (persoal laboral) | ||||||||||||||
2018 | 2019 | 2020 | 2021 | Total | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | Total | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | Total | ||
A1 | Enx. agronómica | 10 | 15 | 16 | 41 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||||||
Enx. montes | 10 | 10 | 20 | 15 | 1 | 16 | 1 | 1 | ||||||||
Enx. industrial | 7 | 7 | 2 | 2 | 6 | 3 | 9 | |||||||||
Enx. minas | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||
Química | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
Arquitecto/a | 5 | 3 | 8 | 1 | 17 | 5 | 1 | 6 | 1 | 1 | ||||||
Descargar borrador | Descargar borrador | Descargar borrador | ||||||||||||||
A2 | Enx. téc. agrícola | 20 | 15 | 16 | 51 | 40 | 40 | 9 | 4 | 3 | 16 | |||||
Enx. téc. forestal | 10 | 10 | 20 | 23 | 4 | 27 | 7 | 1 | 3 | 1 | 12 | |||||
Enx. téc. industrial | 6 | 6 | 4 | 2 | 6 | 6 | 6 | |||||||||
Arquitécto/a técnico/a | 10 | 15 | 25 | 5 | 5 | 1 | 1 | |||||||||
Descargar borrador | Descargar borrador | Descargar borrador |
- Detalles
A CIG considera que a vacinación é prioritaria pero que un edificio administrativo non é o lugar acaído para realizala.
Hoxe, día 11 de novembro, enterámonos pola prensa que a Xunta de Galiza vai utilizar a sala de exposicións da pranta baixa do edificio administrativo de Pontevedra como "centro de vacinación masiva" e que iso vai supoñer un acceso diario de "1.700 persoas" ao dito edificio.
Dende a CIG queremos deixar constancia que esta medida, da que se informou telefónicamente á Xunta de Persoal funcionario pero sen aportar máis datos dos que aparecen na prensa, non parece a máis acaída.
Deixando claro que consideramos que a vacinación das persoas é unha necesidade e unha prioridade dunha grande relevancia, tamén queremos facer constar que:
1. Non se informou previamente á Xunta de Persoal funcionario de Pontevedra con anterioridade, polo que solicitaremos procurando o común acordo coas outras organizacións sindicais, unha reunión da Xunta de Persoal coa Delegación Territorial.
2. A información facilitada se limita ao que xa se recolle nos medios de comunicación, e por tanto non sabemos cal vai ser o sistema de acceso, se vai interferir co traballo ordinario do persoal, que medidas se van adoptar para impedir as masificacións nos espazos comúns, así como todos os pormenores para poñer en marcha este centro.
3. A campaña de vacinación debe realizarse en centros sanitarios ou en espazos habilitados cun uso restrinxido, non en lugares de acceso masivo como un edificio administrativo.
4. Isto revela a insuficiencia de instalacións públicas de carácter sanitario e tamén a incapacidade da Xunta de buscar outras solucións.
- Detalles
A CIG aposta pola recuperación de dereitos do persoal empregado público
En setembro de 2019 a CIG iniciou o proceso de reclamación xudicial para a recuperación dos dereitos suspendidos pola Lei de medidas do ano 2012.
A Lei 1/2012 do 29 de febreiro, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público da Comunidade Autónoma de Galiza, causou a suspensión ou modificación con carácter “temporal” de determinadas medidas de grande importancia para o persoal empregado público da Xunta.
Esto foi o que se cargaron coa escusa da crise económica:
- O Fondo de Acción Social: suprimiron todas as medidas agás as axudas de 180 euros mensuais a favor das persoas discapacitadas a cargo; quitáronos todas as demais, como por exemplo: a axuda por adquisición de vivenda, estudos de fillos/as, ou para gastos gafas, lentes de contacto ou dentista.
- O dereito a 9 días de “permiso por asuntos persoais sen xustificación”, quedando reducidos a 6.
- Artigo 19º do V Convenio Coletivo, relativo ao “descanso e festivos”.
- Artigo 29º do Convenio Coletivo, relativo aos “dereitos de comedor”.
- Artigo 34º.2 do Convenio Coletivo, relativo á “gratificación por xubilación”.
- Disposición Adicional 3ª, relativa a períodos de descanso en Nadal e Semana Santa.
Para a CIG, a recuperación destes dereitos é unha cuestión fundamental polo que iniciamos un proceso de reclamación xudicial. Para máis, a Xunta chegou a recoñecer en distintos documentos que se podían mellorar as condicións de traballo dos empregados/as públicos/as por mor da evolución positiva da situación económica do País pero negouse a recuperar os dereitos do convenio e do FAS que nos arrebataron.
Así, esta suspensión de dereitos baseábase no artigo 38.10 do EBEP, “por concorrer causas graves de interese público derivadas dunha alteración sustancial das circunstancias económicas que afectaban á sustentanbilidade das contas públicas”. A súa vixencia ficou condicionada á subsistencia da crise económica amparada nuns indicadores económicos específicos.
Eses indicadores melloraron a partires do ano 2018, tal e como se recolle en distintos informes oficiais das contas públicas elaborados polo Consello de Contas de Galicia, ou como tamén recoñece a propia Xunta na Lei 6/2019, do 23 de decembro, de orzamentos xerais da Comunidade Autónoma de Galiza para o ano 2020, polo que tiñan que quedar sen efeito as suspensións e modificacións temporais de dereitos impostas ao persoal. Pero non lles deu a gana.
Levamos dende o 2019 insistindo: recuperar os dereitos suprimidos no 2012, e introducir na Lei do emprego público de Galiza as melloras pactadas no V Convenio Colectivo, aplicándollas a todo o persoal, funcionario e laboral. A via xudicial era a que nos quedaba e esperemos que sexa agora a xustiza a que elimine a suspensión “sine die” destes dereitos laborais.
Menos chantaxes e mais igualdade e dereitos para todos: que nos devolvan dunha vez o roubado!
- Detalles
Os CULPÁBEIS de asinar un acordo ilegal que tumbou a xustiza ameazan con quitarnos a carreira
O bifachito sindical acaba de anunciar que igual non cobramos a carreira. Si cuestionan que non a imos cobrar é porque eles asinaron un acordo que a xustiza acaba de tumbar como discriminatorio.
As directivas europeas son claras en relación a non discriminar en función de si o vínculo laboral e de carácter fixo ou temporal. E iso o obviaron a conciencia. Aos efectos é como si quixeran excluír da carreira profesional a persoal por ser negro, ateo, muller ou natural de Cambados.
Eles asinaron unha carreira discriminatoria e ELES SON OS CULPÁBEIS de que a xustiza lles diga que ese acordo é nulo.
Pero ten solución doada ao igual que se fixo noutros moitos lugares. Non se ten que deixar de cobrar, sinxelamente con incluír a todo o persoal tal e como di a xustiza a carreira seguiría en vigor. Que se senten e asinen unha carreira inclusiva e universal. E si non o fan é porque non queren.
E teñen ademais os santos c... de pedir agora incluír aos interinos que eles mesmos excluíron nunha “carreiriña menor” que nunca chegaron a aplicar.
Os sindicatos do crime teñen máis cara que espalda.
Que se aparten e non estorben.
- Detalles
Sae no DOG de hoxe, venres 5, a ampliación de prazo para a resolución do concurso de traslados de administración xeral.
Primeiro, dicir que nos resulta vergoñento falar deste tema, pois de todas as falcatruadas e ineptitudes de Función Pública nos últimos anos quizais esta sexa a que leva a medalla de ouro.
Segundo, Función Pública, CCOO e UGT tiveron reunión onte (supoñemos que da comisión do “Acordiño”), onde xa lles filtraron a eles, que son forzas minoritarias entre o persoal funcionario, esta nova que estiveron toda a mañán difundindo polos centros de traballo como se fora un logro.
Terceiro, por primeira vez Función Pública relaciona oficialmente (cousa que levamos dicindo nós dende xaneiro) que a resolución do concurso está condicionada coa finalización dos procesos selectivos.
Cuarto, na CIG levamos insistindo dende hai moito tempo e a solución é doada: retirada deses postos que están a bloquear a resolución do concurso.
Aínda así, e a pesar de obviaren a solución proposta por nós, puideron facer máis: dar orde aos tribunais para que traballasen de mañán e tarde, full time, para axilizar os procesos (no caso do A1 teñen que corrixir 600 exames de 2 temas cada un) e non reunirse unha vez cada semana polas tardes.
Quinto, os xestores de Función Pública son tan cobardes que nin sequera dan unhas datas aproximadas de resolución do concurso. Se lemos con literalidade da Resolución o prazo de ampliación vai ser de 6 meses (non de 3 como comentaron onte a maioría do persoal nos corredores).
Sexto, están a cometer un fraude de lei. A lei de procedemento habilita a ampliar o prazo de resolución excepcionalmente cando se esgoten os medios persoais e materiais, pero eles o fan porque non poden resolver o concurso sen facelo simultaneamente cos procesos selectivos. Nin para artellar unha argucia legal valen.
As nosas contas xa ían por aí pero agora teñen que saír do cubil e dar a cara, poida que esperemos logo ata abril.... E o tipo segue sen dimitir, e Feijoo e Rueda apoiando.
E OS DEMAIS CONCURSOS?
Concurso de escalas e especiais: menos información aínda. Nen sequera respostan nada cada vez que lles preguntamos.
Concurso de persoal laboral: directamente rexeitan unha futura convocatoria de concurso, forzando así a que o persoal laboral fixo acepte funcionarizarse e tivemos que ir ao xulgado..
Concurso específico: outra cuestión que non respostan. Xa fai anos que inventaron este híbrido entre libre designación-comisión de servizo-concurso ordinario, e non teñen interese en regulalo nin executalo, pois así colocan“a dedo” nos postos a quen lles interesa.
Concurso de veterinarios: “estamos traballando nelo”, di o DXFP, ao que engade que Sanidade ten avanzada a súa RPT. Comprometeuse a que habería “algunha negociación” en “vindeiras semanas”. É dicir. que a cousa vai para longo.
- Detalles
A fin de semana do 27 e 28 de novembro vai ter lugar o proceso de funcionarización do persoal laboral fixo do SPIF sen coñecer aspectos esenciais das súas consecuencias. O día 29 de outubro publicáronse no DOG (SPIF-C2 e SPIF-B) as datas de exame do proceso de adquisición da condición de persoal funcionario de carreira de distintas categorías e postos de persoal laboral fixo do SPIF.
Dende a CIG levamos tempo reclamando que os procesos de funcionarización carecen da información previa axeitada anterior á súa realización, polo que o persoal laboral fixo descoñece os aspectos básicos para decidir se quere participar ou non con tódalas garantías. Tal é o caso do persoal do SPIF.
Non sabemos cales van ser os efectos do novo marco xurídico específico deste persoal. A proposta da CIG nas mesas de negociación nas que se tratou o que despois se chamou o “Acordo de Concertación” sempre foi que todos os dereitos do V Convenio foran recollidos na Lei de Emprego Público para evitar esta situación de incerteza.
Tendo en conta que o proceso de funcionarización vaise realizar dentro de pouco, dende a CIG vimos de solicitar que se convoque unha xuntanza urxente para tratar tódalas cuestións pendentes das condicións laborais do persoal antes dos procesos de funcionarización do SPIF.
- Detalles
O director xeral de Xustiza anuncia convenios de colaboración cos colexios profesionais para facer os informes periciais dos xulgados en vez de reforzar os equipos propios do IMELGA.
A acumulación e os retrasos soluciónanse dotando de máis equipos psicosociais ao IMELGA non privatizando o servizo a través de colaboracións cos colexios profesionais de psicólogos e traballadoras sociais.
As contradicións do director xeral de Xustiza da Xunta de Galiza son unha constante e, unha vez máis, o fai público na súa participación no Congreso Internacional de psicoloxía xurídica e forense da Universidade de Vigo.
Neste Congreso, o director e despois de gabar a actuación do persoal laboral da xunta que conforma os equipos psicosociais do Instituto de Medicina Legal de Galiza, veu manifestar o seu compromiso coa dotación dos medios precisos para contribuír a unha xustiza de calidade coa celebración de convenios de colaboración cos colexios profesionais de psicólogos e de traballadoras sociais; colaboración que se sustancia coa posta a disposición de equipos destes colexios para que a dirección xeral a través do IMELGA lles encomende o desenvolvemento de informes necesarios, parece que en asuntos de familia pero non parecen fechados a externalizar tamén asuntos penais, para que o xuíz ou xuíza poida facer unha correcta valoración das circunstancias a enxuizar e fundamentar a sentenza.
Esta colaboración pretendida polo director xeral xa se produciu no pasado e non resolveu o atasco xudicial; todo o contrario, resultou cara e ineficaz e debilitou a seguridade dos xuíces e fiscais á hora de valorar a proba pericial debido ás diferentes metodoloxías e protocolos de valoración aplicados polos diferentes equipos contratados, fronte a homoxeneidade conseguida entre as e os membros dos equipos psicosociais públicos, ate o punto de ter sido requiridos estes equipos públicos para reformular, complementar ou reavaliar casos xa resoltos polos equipos contratados nas externalizacións. A desfeita desta colaboración, desembocou nunha ampliación coa creación de 7 novos equipos psicosociais con persoal laboral da Xunta de Galiza, claramente insuficiente tendo en conta o importante aumento das peticións de informes periciais provintes dos xulgados.
Así, dende a CIG rexeitamos frontalmente esta externalización de servizos a través da colaboración cos colexios profesionais, pretendida polo director xeral de Xustiza, e avogamos polo incremento dos equipos técnicos do IMELGA para unha resposta efectiva e garantista dos distintos procedementos xudiciais.
- Detalles
As organizacións sindicais estamos convocadas a unha xuntanza coa Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda para tratar as seguintes tres modificacións de RPT:
- IET - Instituto de Estudos do Territorio. Descargar
- APLU - Axencia Galega da Protección da Legalidade Urbanística. Descargar
- Consellería de Medio ambiente, Territorio e Vivenda. Descargar
A xuntanza vai ser o venres 5 de novembro. Se queres achegarnos algo, contacta coa CIG
- Detalles
A Xunta anuncia en prensa un novo decreto de dependencia e o aumento dos equipos de valoración
Na ultima semana de outubro tivemos coñecemento de que se ían contratar uns equipos de reforzo para a valoración de dependencia, sen ningún tipo de negociación nin información á representación do persoal. Pedímoslle explicacións a Politica Social e o único que confirman é a contratación dun equipo por provincia, sen aclarar especificamente que tipo de persoal van a contratar nin a duración real dos contratos (parece que queren contratar e prorrogar ano a ano)
Esta información choca coa que hoxe, 2 de novembro, sae nos medios de comunicación, onde anuncian que van pasar de 44 a 66 equipas. Supoñemos que non falan de equipas senón de persoas, pero como sempre pasa coa Xunta, o primeiro é venderse mediaticamente.
Quen, como, onde, cando e en que condicións e para que. Iso é o mínimo que se debe tratar coa representación do persoal. Porén nin o Comité Intercentros nin os comités provinciais da Consellería de Política Social teñen coñecemento algún de tal contratación.
Para a CIG por suposto que é necesaria a contratación de máis persoal para a valoración de dependencia, pero esta contratación debe ser en postos estructurais, con prazas creadas na RPT, e non a través de subvencións de fondos europeos e por tempo limitado o que é sinónimo de emprego e servizos precarios.
Lembramos que o PP e a Xunta de Galiza son os únicos culpables do colapso que existe neste momento na valoración da dependencia. Son os responsábeis de atopar solucións a través da creación das suficientes prazas de persoal especializado coas que ofrecer un servizo axeitado como a cidadanía se merece.
Dende a CIG esiximos a Consellería de Política Social e a Dirección Xeral de Función Pública que non se salte a representación lexítima do persoal. En referencia ao decreto e ás novas equipas estamos abertas a traballar nunha mesa de negociación para a análise das necesidades de recursos humáns e a planificación e creación de todos os postos de traballo necesarios para dar un servizo público e de calidade.