Novas por contido

No DOG do venres 26 de marzo de 2021, saen publicados os acordos dos tribunais coas resolucións das relacións de persoas aspirantes que superaron os procesos de funcionarización de distintas categorías de persoal laboral fixo onde se propón o seu nomeamento como persoal funcionario de carreira.

Estamos na recta final dun proceso iniciado con escurantismo e feito á inversa: comezamos polo nomeamento do persoal e a posteriori dirannos cales van ser as súas condicións laborais.

Dende a CIG esiximos dende un primeiro momento negociar as condicións laborais e salariais como paso previo á funcionarización.

A día de hoxe aínda son moitas as incógnitas que ten o persoal que vai ser nomeado funcionario de carreira. Seguimos sin un concurso de traslados previo como persoal laboral, sin saber a equivalencia entre os pluses do persoal laboral e os complementos salariais do persoal funcionario, cal vai ser o nivel en que encadrarán a cada categoría…

Demasiadas incógnitas e cunha inminente toma de posesión como persoal funcionario, un salto o vacío que da máis que vertixe.

Dende a CIG seguimos esixindo a Administración unha negociación real que lle dea seguridade ós compañeiros e compañeiras de que van ser nomeados persoal funcionario cunhas mínimas garantías de dereitos que son básicos e lexítimos.

GRUPO I

Categorías 001, 004, 023, 027, 029, 030 e 031. Director/a de residencia (...), titulado/a superior, documentalista, coordinador/a de actividades externas, xefe/a de departamento de persoal… IGAEM, relacións públicas do IGAEM e titulado/a superior en formación ocupacional.
Categoría 002. Titulado/a superior médico/a. Médico/a xeriatra (...).
Categoría 011. Titulado/a superior pedagogo/a.
Categoría 006. Titulado/a superior psicólogo/a.

GRUPO II

Categorías 007 e 037. Titulados/as de grao medio, titulado/a medio/a formación ocupacional.
Categoría 027. Técnico/a superior diplomado/a informática (...).
Categoría 002. ATS. Enfermeiro/a. Practicante. DUE.
Categoría 006. Educador/a. Profesor/a especial.
Categoría 011. Fisioterapeuta.
Categoría 017. Asistente social.
Categoría 020.Terapeuta ocupacional.

GRUPO III

Categorías 002, 040, 048, 062. Encargado/a administrativo/a, xefe/a de negociado (...), axudante/a de produción, axente auxiliar de inspeción tributaria, oficial/a administrativo/a, oficial/a 1ª administrativo/a.
Categorías 030, 091. Programador/a, técnico/a especialista en informática.
Categoría 050. Técnico/a especialista en xardín de infancia.

GRUPO IV

Categorías 001, 028, 030. Auxiliar de gravación. Oficial/a 2ª linotipista (...), auxiliar de produción-dirección e auxiliar de formación ocupacional.
Categoría 003. Auxiliar sanitario. Auxiliar de clínica. Auxiliar psiquiátrico (...).

GRUPO V

Categoría 003. Ordenanza, celador/a, vixilante de oficinas (...).

O mércores 24/03/2021 foi aprobada na Comisión de Persoal unha modificacion da RPT de Amtega co voto en contra dos catro sindicatos máis representantivos (CIG, CCOO, CSIF e UGT).

A modificación é froito da adaptación da RPT á integración do persoal do antigo CIXTEC. Nesta proposta veñen os postos de estrutura. Afirman que a modificación polo resto do persoal virá a finais de marzo ou primeiros de abril.

A primeira xuntanza fora o día 24 de febreiro co xerente de Amtega. Déronos prazo para presentar alegacións, que entregamos o 1 de marzo. Tivemos unha xuntanza co director de Función Pública o día 17 de marzo, pasou pola Mesa Sectorial de Negociación ao día seguinte, 18 de marzo, e finalmente Comisión de Persoal o 24.

En total, foron catro xuntanzas, tres borradores e un escrito de alegacións que non serviron para nada. Unha total perda de tempo, pois dende o primeiro ao último día, non moveron unha letra.

A grandes liñas: adaptan os postos de estrutura do CIXTEC a AMTEGA, crean/modifican postos de nivel 28 e superiores, todos libre designación ou persoal directivo, a inmensa maioría abertos a outras administracións. 

Rexeitamos a figura do persoal directivo, rexeitamos a cobertura sistemática dos niveis 28 mediante libre designación, rexeitamos á apertura a outras administracións de todos os postos altos. Lembramos que as anteriores xefaturas de departamento do CIXTEC eran de concurso específico, e nesta modificación pasan a ser de libre designación.

Defendemos unha administración profesional, con menos libre designación, con apertura a outras administracións cando haxa reciprocidade e repartidos entre niveis altos e baixos, a cubrir mediante concurso (que non faga falla ter amigos ou ser do partido para vir doutra administración).

O Goberno de Feijoo decidiu incrementar o nivel retributivo das seis xefaturas de Unidade de inspección de Atriga, que pasan do nivel 26 ao 27, e das 12 subxefaturas de Unidade de inspección, que incrementan do nivel 24 ao 25.

A proposta de modificación da RPT de Atriga foi aprobada na Comisión de Persoal do mércores 24 de marzo, co voto en contra de CIG e CSIF, abstención de CCOO e voto favorable de UGT.

A proposta votada inclúe a apertura a A2 (escala técnica de finanzas) dos cinco postos de delegado/a de Coruña, Lugo, Ourense, Pontevedra e Vigo, que só podían ser cubertos por A1. Tamén supón a retirada do mérito por “experiencia en materia tributaria” en 22 postos (todos de A1 e A2).

A CIG non se opón ao incremento retributivo destas 18 xefaturas e subxefaturas de unidade de inspección. Apoiamos tamén as aperturas decididas (A1/A) e a retirada das experiencias na RPT.

Porén, .. non hai máis traballadores e traballadoras que tamén se merecen ver melloradas as súas retribucións? Non sería procedente unha negociación máis global dos niveis retributivos de todos os postos? 

Satisfácenos a mellora destes compañeiros e compañeiras. Pero os responsábeis políticos de Atriga e Función Pública néganse a falar sobre as retribucións do conxunto do persoal, de Atriga, e da totalidade da Administración galega.

O Tribunal Superior de Xustiza de Galiza obriga a incluír ao persoal funcionario interino e laboral temporal da Xunta de Galiza no ámbito do sistema extraordinario da carreira profesional.

O Acordo de concertación asinado entre a Xunta CCOO e UGT e o seu desenvolvemento co Acordo entre a Xunta de Galiza e as organizacións sindicais CC.OO. e UGT para a implantación do réxime extraordinario de acceso ao grao I do sistema de carreira profesional, excluía ao persoal funcionario interino e laboral temporal do dereito a solicitar e integrarse no sistema de carreira profesional, e por tanto de cobrar a mesma. O determinante para acceder, segundo a sentenza, non é si o posto se desempeña con carácter fixo ou temporal, senón as competencias e o desempeño do persoal.

Esta foi unha das razóns polas que a CIG non asinamos este acordo, ademais de condicionar ao persoal laboral fixo coa obriga da funcionarización para acceder ao sistema extraordinario, chantaxe pola que tamén interpuxemos outra demanda ante o TSXG, e da que estamos pendentes do xuízo.

O Tribunal Superior de Xustiza de Galiza estimou a nosa demanda nunha sentenza demoledora. Con este novo golpe xudicial á Xunta, demostramos que non valen as chantaxes e que non se poden excluír ao persoal laboral temporal e funcionario interino o dereito a carreira.

Tamén no caso do Consorcio temos xa a primeira sentenza gañada recoñecendo o dereito ao persoal fixo a acceder ao sistema extraordinario de carreira profesional, algo que con esta nova sentenza do TSXG cobra máis forza.

Dos fundamentos de dereito se desprende que a aplicación do sistema extraordinario ten que abranguer con carácter universal a todo o persoal, independentemente do seu vínculo xurídico, sempre que cumpra os requisitos de ter cinco anos de antigüidade e os fixados no artigo 2 do acordo, sen que caiba discriminar por razón da existencia dun vínculo temporal ou permanente coa administración.

A sentenza non declara a nulidade da Orde, polo que todo o persoal que xa accedeu ao sistema extraordinario conserva os seus dereitos e seguirá cobrando a carreira profesional, pero si anula “... por contraria ao ordenamento xurídico, a mencionada Orde, na medida en que se exclúe ao persoal laboral temporal e aos funcionarios interinos…”, e por tanto obriga a incluír a este persoal no seu ámbito subxectivo.

Parece inconcibible que CCOO e UGT sacrificaran a este persoal nun acordo discriminatorio.

Dende a CIG esiximos á Xunta de Galiza que se sente a negociar a inclusión de todo o persoal no ámbito subxectivo do sistema extraordinario e que se recoñeza o dereito deste persoal con carácter retroactivo dende o 1 de xaneiro de 2019.

De paso que isto serva de acicate para sacar a CCOO, UGT e á Xunta do limbo da inacción e se poña en marcha xa o sistema anticipado para o acceso ao grao II para todo o persoal, incluíndo as persoas dos subgrupos A1 e A2.

E tamén lle esiximos que non recorra a sentenza no Tribunal Supremo, tendo en conta xa a clara xurisprudencia ao respecto, exposta nos propios fundamentos da sentenza, e que non trate de prolongar a denegación dun dereito ao persoal que eles, CCOO e UGT excluíron.

Os nosos servizos xurídicos están a estudar as posibilidades para que se faga efectiva esta sentenza, xa sexa mediante negociación ou mediante accións individuais. Nos vindeiros días seguiremos informando.

A CIG e o CSIF acordamos presentar unha demanda xudicial contra a Xunta de Galiza polo reiterado incumprimento do disposto no artigo 7.2.a) do V Convenio Colectivo sobre os concursos de traslados. 

A Xunta leva dez anos sen convocar o concurso de traslados do persoal laboral provocando gravísimos prexuízos aos traballadores e traballadoras, como a adxudicación en destino provisional ás persoas aspirantes que superaron procesos de acceso libre ou promoción interna, cando o Convenio Colectivo establece taxativamente que ten que ser destino definitivo. Alén diso o persoal vese na obriga de solicitar, unha e outra vez, as adscricións temporais como medida paliativa á falta dun concurso de traslados.

O persoal laboral do grupo V leva sen convocatoria do concurso de traslados desde o ano 2011 e, no caso dos grupos I ao IV, desde o ano 2012.

O acordo da CIG e a CSIF para a denuncia xudicial vén precedido por reiteradas solicitudes feitas nos últimos anos para que a Dirección Xeral da Función Pública dera cumprimento á normativa vixente que establece o concurso de traslados como o “sistema normal de provisión de postos de traballo”.

É incomprensible que a Xunta de Galiza, co beneplácito de CCOO e UGT, pretendan convocar e resolver procesos de funcionarización ou procesos selectivos de acceso libre, estabilización ou de promoción interna sen ter convocado previamente un concurso de traslados que garanta os dereitos do persoal a mobilidade e ao cambio de categoría para todos os grupos, conforme o disposto no artigo 7.2.a) do V Convenio Colectivo. 

Enviamos un comunicado conxunto a medios co anuncio da demanda. Esperemos que a Xunta recúe, e que CCOO e UGT se dean conta dunha vez do dano que coa súa participación están a facer ao persoal da Xunta de Galiza.

É a sétima encomenda de xestión a TRAGSATEC, neste eido, desde 2018

A CIG Autonómica presentou un recurso -que foi admitido a trámite- perante a sala do Contencioso do Tribunal Superior de Xustiza de Galiza, contra a consellaría de Cultura, por realizar reiteradas encomendas de xestión a TRAGSATEC para realizar traballos que son propios de persoal funcionario da consellaría.-

Lembramos que na Dirección Xeral de Patrimonio cultural existe un órgano denominado Comisión do Patrimonio Histórico e dos Camiños de Santiago, que é o encargado entre outras competencias de elaborar os expedientes de autorización de obras que se acometan no ámbito de influencia dos camiños.

Normalmente estes expedientes levan un informe arquitectónico dos elementos construtivos que se acometen e se a obra afecta a un elemento patrimonial (castro, petróglifos, mámoas, etc) tamén é preceptivo un informe arqueolóxico feito polo persoal técnico da consellería.

Persoal insuficiente

Porén, o número de arqueólogas e arqueólogos (arredor de 15 entre servizos centrais e xefaturas territoriais) é manifestamente insuficiente para cubrir todas as necesidades de inspección e elaboración de informes. Unha situación agravada polo aumento enorme de expedientes de obra co recoñecemento e delimitación de máis camiños que o francés e co aumento da distancia de influencia.

A Administración foi incapaz de aumentar o número de efectivos nas reformas de RPT acontecidas desde 2012, por mor do mantemento da taxa de reposición. O único que se puido conseguir, no 2019, foi que se crearan dúas novas prazas de arqueoloxía na RPT que non chegan para cubrir a demanda e atraso na elaboración de informes.

Así a Dirección Xeral no ano 2018 comezou a recorrer á perversa figura da encomenda de xestión a Tragsatec, que foi renovando até o día de hoxe con 6 encomendas que pasan do millón de euros.

Nova encomenda en decembro

De feito, o pasado 31 de decembro o DOG daba publicidade a unha nova encomenda á empresa TRAGSATEC para, segundo o DOG, “a execución do servizo técnico cualificado para a análise e informe das intervencións que se pretendan realizar en bens de interese cultural ou catalogados, así como, de ser o caso, no seu contorno de protección ou na súa zona de amortecemento.

Un traballo que tería que ser realizado por arquitectas/os e arqueólogas/os funcionarias/os, pero que se externaliza a empresa que non ten entre os seus fins realizar traballos deste tipo.

Tragsatec é unha filial da empresa pública Tragsa; que nos seus estatutos non contempla expresamente o fin de actuacións técnicas en arqueoloxía, senón un fin xenérico de Patrimonio Histórico no medio rural; sendo os informes a elaborar tanto no medio rural como no urbano.

O escandaloso desta nova encomenda de xestión é que é a sétima desde xullo de 2018, e está en vigor de xeito ininterrompido desde o 1 de marzo de 2019, ao terse renovado de continuo por períodos de tres, catro ou seis meses. Deste xeito, converteuse no funcionamento normal da administración, e ao remate desta encomenda cumprirá xa máis de tres anos en vigor.

Con isto, destináronse xa máis dun millón e medio de euros das galegas e galegos para esta contratación dunha administración paralela. Estas son as cifras que recollen o DOG e mais o portal de transparencia:

Táboa DOG e Portal de Transparencia Tragsatec

O peor destas encomendas é a arbitrariedade que parecen reflectir as cifras que custan estes contratos xa que unha encomenda de seis meses que en 2018 custou 261.000 €, en 2019 fíxose por 159.000, en 2020 custou no primeiro primeiro 395.000, e no segundo 308.000 e en 2021 valerá 409.000 €, cunha opacidade total no numero de persoal ou datos da encomenda.

Entre mentres, tanto a Dirección Xeral de Patrimonio Cultural como os respectivos servizos de Patrimonio Cultural das xefaturas territoriais son unidades infradotadas de persoal nas que, aínda por riba, a Xunta de Galiza se permite o luxo de crear novas prazas pero non dotalas de persoal.

Unha praza de arqueóloga/o creada na modificación da relación de postos de traballo de setembro de 2017 estivo sen cubrir ata finais do ano 2020 e outras dúas de arqueóloga/o e tres de arquitecta/o, creadas na modificación relación de postos de traballo de decembro de 2019, estiveron vacantes e sen cubrir en todo o ano 2020 e aínda a día de hoxe non parece haber previsión para cubrir as de arquitecta/o. Por outra banda, tampouco se cubriron baixas de longa duración deste persoal, algunhas das cales aínda seguen activas a día de hoxe.

Funcións propias de persoal funcionario

A CIG-Autonómica denunciamos ademais que o persoal arqueólogo de TRAGSATEC está emitindo informes técnicos sobre as obras e actuacións que afectan a bens integrantes do patrimonio cultural de Galiza. Informes que no caso do patrimonio arqueolóxico refírense a bens que teñen a consideración de dominio público, aos que a Dirección Xeral está dando a mesma validez que aos elaborados polo persoal de arqueoloxía da Xunta e sobre os que se basea a directora xeral para resolver solicitudes.

Xunto a isto denuncia tamén que persoas de TRAGSATEC están mesmo a participar presencialmente como relatoras de asuntos que se levan ao Consello Asesor dos Camiños de Santiago.

Para a Xefatura Territorial de Pontevedra tamén están a autorizar as actividades arqueolóxicas, cando o Decreto 199/1997 que regula a materia indica expresamente (artigo 8) que a DXPC, "á vista do informe previo do Servizo de Arqueoloxía, resolverá as solicitudes para efectuar as actuacións arqueolóxicas".

Contratación a través de portais web

Cómpre lembrar que Tragsatec non tiña persoal propio para executar esta encomenda e tivo que realizar a contratación a través dun famoso portal web (infojobs) e mediante un sistema de selección máis que cuestionable (entrevistas persoais).

Anuncios como os publicados o 01.06.2018; o 27.09.2018; o 01.05.2019; ou o 11.07.2019 demostran que Tragsatec non conta con persoal especializado en arqueoloxía e que se nutre de efectivos nas páxinas de contratación temporal como Infojobs e outras.

A CIG esixe que a Conselleira de Política Social abra mesa de negociación válida coa representación legal do persoal

Coñecemos por informacións nas redes de que a Conselleira de Política Social ten convocado reunión para tratar o problema do persoal dos seus centros coas organizacións sindicais. Destes encontros a CIG aínda non tivo comunicación oficial, nin tampouco os Comités de Empresa provinciais nin o Comité Intercentros do persoal laboral da Xunta.

Si Fabiola García agora, logo de máis dun ano calada co noso conflito, esta a tratar unha posible negociación de condicións de traballo fóra das mesas de representación dos traballadores que sabe perfectamente que non ten validez....Non será unha manobra para dilatar e bacilar aos sindicatos e así non entrar no fondo do conflito?

Esto é serio de máis para facer unha carreira a ver quen se reúne antes mais cando sabemos que non vai servir para nada. Dende a CIG dirixímonos a Conselleira de Política Social para instar a negociación nas mesas legais xa que temos que ser os sindicatos que vos representamos xuntos os que nunha mesa formal de negociación traballemos a prol da mellora das condicións de traballo si non é tempo perdido.

Que van facer CCOO e UGT, que son representación minoritaria, negociar “acuerditos” de eficacia limitada para os seus afiliados excluíndo ao resto das traballadoras?

A loita pola que nos mobilizamos todos estes meses esta clara:

Recuperar os artigos suspendidos do V Convenio Colectivo Único da Xunta de Galiza, como a compensación de domingos e festivos, dous fins de semana alternos libres ao mes, os 7 festivos anuais….
Ampliación do cadro de persoal dos centros, que se rebaixou en máis de 800 contratos anuais dende 2012, reforzando así o servizo que esta nunhas condicións insoportables a costa da saúde e a seguridade de todos traballadores que coidamos e atendemos as persoas.
Aumentar as prazas de xestión pública recuperando os servizos públicos privatizados
• Mellorar os medios materiais e a formación de cara a aumentar a seguridade e a calidade do servizo

O xoves 18 participamos nunha xuntanza con AGACAL para discutir a futura Resolución que rexerá na elaboración de listas de contratación temporal de persoal investigador. Asistimos os sindicatos con representación na Mesa Xeral de Negociación de Empregados Públicos (CIG, CCOO, CSIF e UGT).

No segundo borrador modificaron algunha cousa, pero menteñense outras discrepancias. En grandes liñas:

  • Van recrutar persoal investigador senior, con requisito de título de doutor/a, anos de experiencia como investigadores principais, publicacións internacionais, patentes etc... que será xente que parece que é para liderar proxectos de investigación... pero... temporalmente. Que futuro tenen eses proxectos se logo a xente remata os contratos? Van contratar outras persoas sucesivamente, en precario, en vez de postos estables?

  • Poñen como requisito ser doutor/a, ter acadada a suficiencia investigadora ou DEA. Pero tamén vale estar matriculada/o nun curso de doutoramento. Non parece moi equilibrado.

  • O idioma galego ten que ser requisito, Celga 4. Non vale un “compromiso” de sacalo. E se o Celga 4 é requisito, non poden puntuar niveis inferiores.

  • O idioma inglés ten que ser requisito, non mérito. 

  • Algo que é un requisito, non pode ser un baremo.

  • Non pode ser que ter DEA (co que eso implica) teña un valor de 2 puntos e unha persoa simplemente por estar matriculada xa teña 1 punto.

  • Non aceptamos que puntuen o mesmo a experiencia en empresas privadas que no sector público.

  • Teñen que ampliar os prazos de tres días para reclamar a valoración de méritos.

  • Se elaboran unhas listas para simplificar a contratación temporal, non poden vir con procesos selectivos restrinxidos cando excepcionalmente o consideren. E se meten o proceso selectivo, terán que sentarse a falar das bases.

En definitiva, a futura Resolución avanzou algo, pero ainda lle falta.

Teñen previsto sacar as listas en abril-maio, e xa en xuño funcionando.

A CIG quéixase no Consorcio polo emprego de comentarios de whatsapp para a xestión da vacinacion e a reorganizacion das citas do persoal

Dende a CIG coidamos que o sistema de comunicación da Xerencia Adxunta da rede de escolas infantís “A Galiña Azul” ten coas direccións é surrealista de todo. Nel, e por medio de audios e textos transmitidos por whatsapp, dita instrucións e suxestións nas que abondan as apreciacións e opinións persoais.

Non é a primeira vez, e agora repítese coas vacinacións. Así hai situacións que rozan o absurdo: audios da xerenta valorando os efectos secundarios da vacinacion, incluso cuestionándoos e dubidando das traballadoras se non van a traballar. Chega a dar a entender que se alguén presenta síntomas ou se atopa mal (incluso febrícula ou outros compatibles coa Covid19 e outras infeccións) ten que ir traballar. Pon como exemplo que o persoal sanitario foi traballar igual (por certo con outra vacina).

Ao longo dos audios sementa todo tipo de valoracións sobre as citacións das vacinas, por se coincide todo o persoal da escola ou as parellas educativas, polo que se terían que pechar aulas. Indica ás direccións dos centros que comuniquen ao cadro de persoal que non vaian vacinarse se citan a moitas traballadoras; que xa se encarga ela de reprogramar a vacina con Sanidade.

Dende a CIG insistimos que a comunicación do cambio ten que ser feita por un medio oficial ás traballadoras para que o Sergas non as deixe fóra por non asisitir a súa citacion por SMS.

En definitiva, tería a ben a xerenta adxunta das escolas infantís comunicarse coas traballadoras públicas a través dun sistema formal e non a través de audios de whatsapp? A alguén se lle ocorre que unha dirección poida negar o dereito a asistir a unha citacion do Sergas a unha traballadora por uns comentarios nun audio dun grupo de whatsapp?

Somos conscientes de que o servizo ten que cubrirse e que se fixo mal a xestión previa das listaxes enviadas dende o Consorcio ao Sergas, porque sempre van tarde, mal e arrastras. Non admintimos que se faga arriscando a saúde das traballadoras nin de toda a comunidade educativa!!

Suspendida dende o luns a vacinacion pola prohibición das vacinas de AstraZeneca, esperamos que cando se reactiven o fagan ben, agora que xa teñen “a experiencia”. Serán quen de facelo?

En resposta á denuncia presentada pola CIG-Autonómica en setembro do ano pasado, a Inspección ven a constatar que a consellería de Educación incumpriu todos e cada un dos requirimentos que lle fixo despois de detectar irregularidades.

O requirimento que practica a Inspección de Traballo consta de 8 puntos:

No primeiro punto, e en relación á revisión da avaliación específica de exposición á Covid diferenciando as tarefas de máis risco ou as peculiaridades de determinadas actividades coma as do persoal coidador, a consellería mantense na súa posición entendendo que non teñen que levar a cabo ningunha revisión polo que non cumpre o requirimento practicado pola inspección.

No segundo punto, respecto da valoración do persoal especialmente vulnerable e da adaptación do seu posto a consellería volve a entender que non procede modificar a avaliación e polo tanto tampouco modificar a valoración do risco nin a adaptación de ningún posto, atrevéndose incluso a indicar que a maioría dos casos positivos son alleos aos centros e importados do ámbito persoal e familiar, polo que a inspección volve a concluír que non se cumpre o requirimento, que estima que determinadas funcións ou postos están sometidos a un risco maior que o de “baixa probabilidade de exposición” aplicado a todos por parte da consellería.

No terceiro punto, no que a inspección fai unha análise de varios protocolos de centros tipo, esta indica que o seu contido é practicamente idéntico salvo cuestións intrínsecas a cada centro e que non afectan ás medidas de prevención e deixa constancia de que son anteriores a última versión do protocolo polo que habería que revisalos e que ademais conteñen contradicións.

Neste punto incluso a inspección indica que nada se di da protección do persoal coidador que non pode manter as distancias, exposto máis de 15 min, en espazos pechados.... e que a xuízo da inspección debe implicar unha unha valoración sobre o nivel de exposición do/a traballador/a e a necesidade de dotar a este persoal de epis adecuados (polo menos de protección das vías respiratorias de nivel FFP2 nas tarefas de maior risco).

No cuarto punto, a inspección solicita que se faga unha revisión das avaliacións tipo adaptas á ultima versión do protocolo tendo en conta as modificación propostas pola inspección a volve a responder que tales modificacións son “insignificantes” e que non atenderá as modificación proposta polo que non se cumpre co requirimento practicado pola inspección.

No quinto e sexto punto, no que se solicitaba que se resolveran as incongruencias sobre os epis a empregar en diferentes tarefas, así como a garantir a posta a disposición dos mesmos ó persoal, a consellería segue sin atender ás recomendacións da inspección e novamente esta volve a concluír que non se xustifica o cumprimento do requirimento, xa que a pesar de reiterar a necesidade de xustificar a entrega de mascaras FFP2 e ficha técnica das mesmas, a consellería non aporta esta documentación e tampouco se acredita a entrega de máscaras cirúrxicas xa que indica descoñecer que si os epis están ou non a disposición do persoal.

No sétimo punto en canto a formación e o reforzo de limpeza:

  • En canto a formación a inspección determina que non queda acreditado que todo o persoal dos centros de ensino recibira a formación pertinente.

  • Respecto do reforzo de limpeza a Vicesecretaria da consellería fai un informe no que pon de manifesto que o reforzo da limpeza que esixe o protocolo Covid non implica obrigatoriamente a necesidade de incrementar o persoal e que se reforzou naqueles centros nos que se solicitou, en canto o persoal de cociña entende que tampouco se precisa ese reforzo baseándose en que con carácter xeral neste curso diminúe o número de alumnado que solicitou o servizo de comedor.

A inspección neste punto non atopa irregularidades xa que os datos analizados son moi xenéricos.

No punto oitavo, respecto do dereito de información, consulta e participación da Representación Legal dos Traballadores a inspección determina que non procedeu ó cumprimento en todos os términos do requirimento xa que non se atendeu ás nosas solicitudes de negociación do protocolo a aplicar e tampouco se concreta como se levará a cabo o seguimento da súa aplicación.

En conclusión... a consellería de Educación segue a considerar que está por encima do ben e do mal, non atende a ningún dos requirimentos da inspección de traballo, tira balóns fóra e despreza o seu persoal. Estudaremos medidas.

Outras novas recentes

Mércores, 26 Xuño 2024

Convocatoria de cursos de linguaxe administrativa galega

No DOG do 26/06/2024 publican a RESOLUCIÓN do 18 de xuño de 2024, da Dirección Xeral de Formación Profesional, pola que se convocan, con carácter gratuíto, cursos de linguaxe administrativa galega e cursos preparatorios para a obtención dos certificados de lingua galega, Celga, que se realizarán en distintos períodos e en varias escolas oficiais de idiomas de Galiza. Os...
Martes, 02 Xullo 2024

Os centros de reeducación para menores infractores na Galiza: !!case unha realidade privatizada por máis de 61,5 millóns de euros!!

A Consellería de Política Social e Igualdade vén de publicar no DOG do pasado martes 11 de xuño a resolución do 28 de maio de 2024 pola que se publica a convocatoria, mediante procedemento de asignación de concerto social, para a selección de entidade privada sen ánimo de lucro, para a atención residencial e a intervención educativa integral con persoas menores que teñen...
Venres, 28 Xuño 2024

A CIG aposta por tribunais de selección democráticos e non dactilares

Dende o primeiro momento da súa creación a Xunta de Galiza impuxo o sistema de que os tribunais se decidían dende arriba e por moito que se criticou o sistema por sindicatos e persoal opositor, nunca se puido eliminar este proceder. E se hai vontade política pódese facer. Posiblemente funcione mellor que as persoas designadas a dedo dende a Dirección Xeral de Emprego...