Novas por contido

A CIG solicita aos grupos parlamentares que se opoñan á  modificacion da Lei de emprego público sen respectar a negociación colectiva. O Partido Popular emprega a vía das emendas no debate da lei de reactivación económica que está hoxe, xoves 28, no Parlamento para impoñer a mobilidade forzosa do persoal empregado público da Xunta. Deste xeito a Xunta do partido popular habilítase a si mesma para mover o persoal como lle de a gana, sen negociación previa e sen xustificación. 

Para a CIG-Autonómica é unha perversión intolerable do sistema que se carga a seguridade xurídica do persoal e denunciamos que non se trata dun caso illado, senón que a Xunta esta a normalizar a emenda dos seus propios anteproxectos co grupo parlamentario do Partido Popular  para aforrar a negociación e evitar que os denunciemos no xulgado. Así xa o fixeron recentemente na lei de acompañamento dos orzamentos 2021 onde modificaron a lei de emprego para permitir o mantemento dos altísimos salarios de directivos na integración de entes na Xunta ou limitar a segunda actividade ao persoal bombeiro forestal.  

O emprego desta fórmula de eutoemenda xunto desaparición e das mesas de representación ordinarias mostra que a pandemia esta a ser a escusa do PP para empeorar as condicións de traballo do persoal empregado público.

Para a CIG o fundamental é o reforzo do persoal polas listas de contratación e recordamos que  na lei de emprego público xa existen fórmulas para facelo, coma a contratación por acúmulo de tarefas, tanto para o reforzo de persoal como no traslado voluntario.  Porén o lóxico  é  a contratación de persoal polas listas de agarda nos servizos que sexa necesario reforzar, un sistema rápido e eficaz e de responsabilidade social.  Logo de máis de dez anos de recortes continuados non temos ningunha unidade onde sobre persoal, senón máis ven a contrario, e a crise social derivada da pandemia necesita duns servizos públicos reforzados. 

Pois nin reforzo do emprego nin mobilidade voluntaria. A Xunta  do PP opta por impoñer a mobilidade forzosa a dedo e pola porta de atrás creando unha ferramenta máis para abusar do persoal empregado público.

Esta é unha medida máis que se suma á  privatización progresiva e implacable dos servizos públicos, produto dunha estratexia elaborada dende hai moitos anos polo PP para desmontar pouco a pouco a xestión directa dos servizos públicos entregándollos a empresas privadas que priman á rendabilidade económica sobre a atención á cidadanía. 

A constante entrega ao capital privado da cobertura das necesidades básicas das persoas conleva unha merma de efectivos, a sobrecarga de traballo, o empeoramento das condicións laborais e o consecuente deterioro dos servizos públicos á cidadanía.

Pero para o PP de Galiza isto non é suficiente para sacarlle beneficios económicos e partidistas ao control da administración autonómica. Quere  que os minguados efectivos de persoal propio da administración autonómica estean á súa completa disposición. E, para iso, ditan normas que buscan menoscabar a independencia e a obxectividade das persoas empregadas públicas, como a:

  • Ampliación das libres designacións e creación dos concursos de traslados “especiais” para decidir arbitrariamente quen debe ocupar os postos mellor remunerados ou de funcións de inspección e control.
  • Modificación do sistema retributivo e da promoción profesional para que os responsábeis políticos decidan sobre as condicións económicas e laborais do persoal.

E, tamén, utilizan outra estratexia deseñada dende a dirección xeral da Función Pública, que é obstaculizar dun xeito burdo e descarado os poucos recursos dos que dispoñen as persoas empregadas públicas para mellorar as súas condicións económicas e laborais:

  • Negarse a convocar concurso de traslados entre o persoal laboral durante máis de 9 anos, cando o convenio colectivo vixente di que o concurso de traslados debe ser permanente.
  • Excluír ao persoal laboral do cobro da carreira profesional senón aceptan obrigatoriamente a funcionarización.
  • Non resolver o concurso de traslados dos corpos xerais do persoal funcionario durante meses, despois de convocalo con retraso. Do concurso de corpos especiais nin se sabe. 
  • Non cumprir ningún dos prazos nin dos compromisos acadados nas negociacións colectivas.

A parálise da xestión de persoal na administración autonómica non é só consecuencia da incapacidade manifesta do director xeral da Función Pública e da falta de persoal é, en definitiva, a estratexia de demolición dos servizos públicos por parte do PP de Galiza e a doma e castración da administración autonómica para poñela ao servizo duns intereses partidistas.

En tan só 24 horas Feijoo “dá no clavo” e en dúas comparecencias demanda para outros o que non activa para o seu persoal. Na Xunta non aplica ningunha das medidas que predica: nin teletraballo xeneralizado, nin máscaras FFP2. 

Na Xunta sen teletraballo en moitos centros administrativos

Nin teletraballo total en servizos sen atención ao público, nin quendas nin grupos burbulla. Só algunhas unidades e consellerías están a aplicar o teletraballo da covid ante a ineptitude de Función Pública e do Consello da Xunta para activar o procedemento de autorización especial e obrigatorio do artigo 12 por razón da emerxencia sanitaria.

Así, por exemplo, a Consellería de Medio Rural ten teletraballo a quendas en servizos centrais pero en moitas xefaturas territoriais  mantén os funcionarios/as ateigados, sen medidas preventivas nin ventilación adecuada. Esto é un suma e sigue xa que depende do/a responsable do centro e non é unha instrución para toda a Xunta. Máis de 10.000 empregados públicos que xa poderiamos estar hoxe teletraballando a quendas e que estamos a trasladarnos, en moitos casos en transportes colectivos e traballando ateigados mentres o Presidente pide teletraballo nas empresas. 

A Xunta ao xulgado pola falla de máscaras de FFP2

A CIG está a desenvolver varias denuncias no xulgado contra os responsables do Consorcio de Igualdade e Benestar e de Política Social por negarse a proporcionar as máscaras de FFP2 ao persoal que traballa con persoas usuarias sen máscara e non pode manter a distancia.. Tras as denuncias da CIG na Inspección de Traballo, a autoridade laboral requiriu á Xunta  que proporcionara estas máscaras ao persoal para protexerse dos aerosois con máscaras bidireccionais. Os bebés de cero a tres anos non levan máscaras e o persoal ten que proporcionarlles os coidados e o apego que precisan; por outro lado, as persoas maiores nos momentos de aseo e comida, tampouco levan a máscara posta. Case un ano despois do comezo da pandemia o persoal de centros de día, residencias e escolas infantís segue sen máscaras de FFP2 recibindo incluso ameazas cando as mercan as traballadoras por “traelas da casa”. 

Cando a autoridade laboral, en repetidas ocasións, instou a Consorcio e Consellería a proporcionar as FFP2 ao persoal, sacaron da manga un informe do Comité Clínico no sentido de que non eran precisas e, polo tanto, non ían subministralas.

Agora o presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijoo nunha comparecencia no Parlamento para dar conta das medidas promovidas fronte a terceira onda da Pandemia quere cinicamente desviar a súa  responsabilidade cara Madrid pedindo que as máscaras FFP2 sexan de uso obrigatorio.

En que momento cambiou de criterio o “Comité Clínico”?  Ou será que ese comité clínico emite os informes que lles preparan para xustificar non gastar un duro na protección dos cadros de persoal? Semella que se atreven a conculcar un dereito fundamental, como é o dereito á saúde, con tal de non acometer o investimento en protección das/os traballadora/es.

Para a CIG mostra unha vez máis unha actitude cínica e irresponsable, cando se nega a entregar máscaras ao seu persoal.

A Programación para o ano 2021 do Servizo de Prevención de Riscos Laborais, non inclúe ningunha referencia á Covid. 

O Comité de Seguridade e Saúde Laboral Intercentros reuniuse o 22/12/2020 para realizar a programación do Servizo de de Prevención da Xunta de Galiza. O resultado foi que a Covid non existe, ignorando descaradamente a prevención deste risco laboral nos nosos centros.

Nesta liña, sen ter en conta a Covid,  presentaron a Programación do Servizo de Prevencion de Riscos Laborais para o 2021 e a día de hoxe, un mes despois aínda seguen mutis ante a inclusión de medidas preventivas: 

Programación preventiva 

Debe incluírse a avaliación de riscos laborais (ARL) específica ao risco biolóxico provocado pola Covid (axente infeccioso de grupo 3), en todas as programadas e a revisión ou elaboración, calendarizada. Propuxemos unha listaxe de prioridades, incluíndo dende residencias de maiores ata edificios administrativos. Solicitamos que nestas ARL se revisasen os sistemas de ventilación, os postos, os espazos de uso común, as medidas organizativas implantadas (teletraballo, quendas de entrada, etc.) e o tipo de EPI e formación preventiva.

As solicitudes estarán abertas 3 meses. Demandamos a corrección dos protocolos que se aplican para os recoñecementos médicos. Informámosche máis aquí.

Programación formativa 

De novo sen referencias á Covid, sorprende que só se vai dar unha xornada de tres horas para o persoal dos centros sociosanitarios de Política Social (por requirimento da Inspección de Traballo). Dende a CIG demandamos ademais formación obrigatoria para os directores/as e xestores/as destes centros. formación preventiva en teletraballo do que non hai un so curso e máis edicións para o curso de prevención do estrés (so hai un).

A entrega das máscaras após das denuncias da CIG

A Presidenta informa da entrega das máscaras hixiénicas por adquisición extraordinaria logo do requirimento da Inspección de Traballo. Recordámosche: non querían dalas polo que recorreron ao máximo a resolución da Inspección (tardaron 3 meses dende a primeira resolución e 9 dende o comezo da pandemia).

Coas máscaras FFP2: aínda queren mirar para outro lado e asubiar.

Se no teu traballo o contacto é estreito (menos de 2 metros), continuo ou con moito público, con ususarios/as que non poden portar máscara.., pide: 1) que che faciliten unha de tipo FFP2, e 2) a Avaliación de Riscos Laborais ao risco biolóxico da Covid 19. É o teu dereito e é o seu deber.

A espera da intervención divina que remate co virus

Nesta xuntanza non se comprometeron a nada. Nin sequera a unha reunión para a segunda quincena de xaneiro.

Esta situación de desprotección continuada, de negación do risco, recorrer as resolucións de Inspección (ou simplemente non cumprilas), é unha mostra do pasotismo e desinterese total e reiterado das persoas responsables da Covid na Xunta, quenes fixeron mutis ante o ERTE de Cualtis abandonando do persoal sensible e dos sevizos esenciais da Xunta que non deixou de traballar, como nas residencias de maiores, bombeiros ou persoal de emprego.

Ante a preocupante situación sanitaria sen precedentes na Galiza e as restricións anunciadas, a CIG apoia a decisión do Comité Intercentros de suspender momentaneamente as concentracións nestes centros tan sensibles. Así o comunicou o Comité Intercentros do persoal laboral a todas as organizacións sindicais. A partir do 17 de febreiro, co remate das restricións, retomaremos as mobilizacións e impulsaremos novas accións combativas co fin de obrigar á Xunta a abrir unha mesa de negociación.

A conselleira de Política Social, Fabiola García,  segue a ignorar ao seu persoal e négase a negociar as condicións de traballo mentres que pide máis esforzos insinuando unha relaxación nas medidas preventivas nos seus centros. Unhas declaracións noxentas feitas na intervención da residencia de Leiro, que tratan de culpabilizar ao persoal do desastre na xestión das residencias, onde nin informa dos protocolos nin aplica correctamente un plan de continxencias. Dende a CIG temos claro que si nos centros públicos estamos tendo unha incidencia menor de contaxios é grazas ao esforzo e vontade dos compañeiros e compañeiras que defenden o servizo por riba de todo polo que as declaracións desta conselleira son vomitivas, e máis cando non aportou absolutamente ningunha mellora de condicións laborais ou materiais.

Nesta liña o presidente da Xunta, Alberto Nuñez Feijoo, compareceu onte no Parlamento, a petición do BNG, para dar conta das medidas promovidas fronte a terceira onda da Pandemia, intentando desviar a responsabilidade cara o goberno do Estado ao que lle pide que as máscaras FPP2 sexan de uso obrigatorio. É unha actitude cínica e oportunista cando se nega a entregar máscaras ao seu persoal de residencias a pesar dos requirimentos Inspección de Traballo após das denuncias da CIG.

A CIG defende as peticións do persoal residencial de Política Social que demanda accións diferentes que dean como consecuencia a mellora das condicións laborais ou que obriguen a dimitir a esta conselleira, recuperando os dereitos recortados no 2012, aumentando os medios materiais e o cadro persoal para enfrontar esta crise e asentalo como traballo ordinario. Lembramos que os seus recortes trouxeron a diminución do cadro persoal en máis 700 contratos. 

A EGAP publicou no DOG do luns 25 de xaneiro a Resolución pola que se convocan as actividades formativas que compoñen o Plan formativo ofimático de Galiza para o persoal ao servizo da Administración pública da Comunidade Autónoma, das entidades públicas instrumentais, da Administración institucional de Galiza, etc., para o ano 2021.

As accións formativas, que se impartirán na modalidade de teleformación, son as seguintes:

  • Aplicacións informáticas de bases de datos relacionais (LibreOffice Base)
  • Aplicacións informáticas de bases de datos relacionais (Microsoft Office 2019)
  • Aplicacións informáticas de follas de cálculo (LibreOffice Calc)
  • Aplicacións informáticas de follas de cálculo (Microsoft Office 2019)
  • Aplicacións informáticas de tratamento de textos (LibreOffice Writer)
  • Aplicacións informáticas de tratamento de textos (Microsoft Office 2019)
  • Aplicacións informáticas para presentacións gráficas de información (LibreOffice Impress)
  • Aplicacións informáticas para presentacións gráficas de información (Microsoft Office 2019)
  • Sistema operativo, busca da información: internet/intranet e correo electrónico (GNU/ Linux Debian 9)
  • Sistema operativo, busca da información: internet/intranet e correo electrónico (contorno Windows 10)

O prazo de presentación de solicitudes será de dez días a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galicia.

As solicitudes de participación nas actividades formativas só poderán realizarse mediante o formulario de matrícula telemática dispoñible no enderezo https://egap.xunta.gal/matricula.

O número máximo de actividades formativas que se poden solicitar limítase a tres.

A Xunta négase a aplicar o teletraballo polo artigo 12 para o sistema de autorizacion por emerxencia sanitaria do acordo de teletraballo porque ainda “non entrou en vigor”.

En base a isto, ata o día 4 de febreiro non se podería aplicar. Demasiado tarde dados os datos epidemiolóxicos destes ultimos días. Na CIG respostamos contra esta decisión de Función Pública e esiximos a que insten ao Consello da Xunta a adiantar a implantación do artigo 12 como medida extraordinaria que é.

Aínda que Función Pública pretende dar como solucion facendo referencia ao teletraballo Covid da instrucción de reincorporacion do 12 de xuño, ese “teletraballo de reincorporación” so serve para cuestións individuais e en ningun caso é unha medida de protección colectiva fronte a este risco laboral. Ademais, é evidente, que se atopa desfasado en base a normativa e os datos actuais da Covid. A Xunta liase na súa burocracia e mentres o virus avanza.

Ante esta lentitude e inoperancia, non quedamos a espera e instamos a que apliquen o teletraballo por medio da lexislación de prevención de riscos laborais en todas as consellerías que aínda non o teñen implantado, con quendas e grupos burbulla. Si se establecen esas quendas eu se agrupa por xornadas a atención ao público poden acceder a este teletraballo prácticamente todo o persoal de todas as unidades como por exemplo nunha oficina de emprego (como xa fai o SEPE).

En conclusión, o teletraballo é a medida preventiva colectiva mais acaída nestes momentos para protexer ao persoal empregado publico dos centros de traballo da Xunta.

(O acordo de teletraballo foi aprobado na Comisión de Persoal do 11/11/2020, asinado pola CIG o 9/12/2020, e publicado dous meses despois da súa aprobación, no DOG do 07/01/2021, e con entrada en vigor aos 20 días hábiles da súa publicación)

No DOG do 14 de xaneiro de 2021 publicouse a convocatoria pública para o ano 2021 do procedemento de recoñecemento das competencias profesionais adquiridas a través da experiencia laboral, na Comunidade Autónoma de Galiza, en determinadas unidades de competencia do Catálogo nacional de cualificacións profesionais.

As persoas interesadas poderán inscribirse ata o 11 de febreiro inclusive nas seguintes cualificacións profesionais:

  • Atención sociosanitaria a persoas no domicilio (SSC089_2): 325 prazas

  • Atención sociosanitaria a persoas dependentes en institucións sociais (SSC320_2): 225 prazas

  • Socorrismo en espazos acuáticos naturais (AFD340_2): 150 prazas

  • Socorrismo en instalacións acuáticas (AFD096_2): 150 prazas

  • Operacións de vixilancia e extinción incendios forestais e apoio a continxencias no medio natural e rural (SEA595_2): 150 prazas

  • Vixilancia e seguridade privada (SEA029_2): 162 prazas

  • Servizos para o control de pragas (SEA028_2): 47 prazas que pertencen á lista definitiva de persoas en lista de espera (Orde do 15 de novembro de 2019). Nesta cualificación non se admitirán novas solicitudes

As solicitudes e a documentación complementaria presentaranse preferiblemente por vía electrónica a través do formulario normalizado(código de procedemento TR305A) dispoñible na sede electrónica da Xunta de Galiza, https://sede.xunta.gal. Opcionalmente, poderanse presentar, presencialmente, en calquera dos lugares e rexistros establecido na normativa reguladora do procedemento administrativo común. Na solicitude consignaranse as unidades de competencia para as cales se solicita a súa inscrición no procedemento.

Xunto coa solicitude as persoas participantes terán que achegar a seguinte documentación xenérica (os documentos serán copias cotexadas sen prexuízo do disposto na normativa aplicable, para os casos de presentación telemática):

  1. Historial persoal e/ou formativo no modelo de currículo europeo. Poderá utilizarse o modelo de currículo europeo que se inclúe como anexo IV desta orde

  2. Vida laboral

  3. Copia cotexada dos contratos de traballo ou da certificación da empresa onde adquirisen a experiencia laboral, en que conste, especificamente, a duración dos períodos de prestación do contrato, especificando claramente as actividades desenvolvidas e o intervalo de tempo en que se realizaron as ditas actividades. Para a certificación da empresa poderá utilizarse o modelo de certificación de actividades que se inclúe como anexo V desta orde

  4. Copia da/das acreditación/s parciais de unidades de competencia ou módulos de formación que dean dereito á acreditación da/das cualificación/s solicitada/s (se se posúen)

Nalgúns casos pode ser precisa a presentación doutra documentación segundo as circunstancias persoais:

  • DNI(se non se autoriza a súa consulta)
  • Certificado acreditativo de discapacidade en vigor, naqueles casos en que o certificado non sexa emitido pola Xunta de Galiza ou no caso de que a persoa solicitante se opoña expresamente á súa consulta
  • No caso de persoas voluntarias ou bolseiras, certificación da organización onde se prestase a asistencia, en que consten especificamente as actividades e funcións realizadas, as datas en que se realizaron e o número total de horas dedicadas a estas
  • As persoas solicitantes que acrediten formación non formal terán que achegar copia cotexada do documento que acredite que a persoa candidata posúe formación relacionada coas unidades de competencia que se pretendan acreditar, en que consten os contidos formativos impartidos, as datas en que se realizaron, as horas de duración da acción formativa, a entidade que expide o certificado e o título da actividade de formación
  • No caso de persoas estranxeiras copia do permiso de traballo(senón dispoñen da acreditación de residencia en España en vigor ou non autorizan a súa consulta). Se son cidadáns comunitarios certificado do rexistro de cidadán ou cidadá comunitario ou tarxeta familiar de cidadán da Unión Europea ou, se é o caso, copia do pasaporte en vigor

Terán preferencia de acceso nesta convocatoria aquelas persoas que participaron en anteriores convocatorias do procedemento de recoñecemento das competencias profesionais e teñan acreditada algunha das unidades de competencia das cualificacións en que solicita a súa inscrición e así o fagan constar na solicitude, na epígrafe de "outros documentos presentados".

Se tes dúbidas contacta coa CIG.

O Partido Popular presenta unha emenda no Parlamento á Lei de medidas fiscais e administrativas para modificar a Lei 2/2015 de emprego público de Galiza e mudar as condicións de acceso á segunda actividade ao persoal funcionario do servizo de incendios forestais.

A Xunta emprega o grupo parlamentario popular para non dar a cara e impoñer por vía lexislativa a razón que non lle da o xulgado e, en definitiva, actuar pola porta de atrás e non negociar esta modificación das condicións laborais coa representación do persoal.

De saír adiante a emenda do PP, engadiríase como requisito para poder solicitar o pase á segunda actividade “ter desempeñado 25 anos de servizo nestas escalas ou especialidades”. Terían límite para poder acceder á segunda actividade o persoal técnico, axente forestal e ambiental e bombeiro forestal ao se funcionarizar. 

Por iso dende a CIG, vimos de solicitar aos grupos parlamentarios que se opoñan a esta emenda (ou que a retiren no caso do PP) e que reclamen unha segunda actividade áxil e eficaz para o persoal de incendios.

A oportunidade da autoemenda do PP

Recentemente, o día 3 de decembro de 2020, Tribunal Supremo emitiu sentenza firme (número 1083/2020) dando un paso máis no asentamento deste dereito xa que se estaba a denegar ao persoal non fixo, cando o é unha grande parte do cadro de persoal pola alta temporalidade que acumula o servizo. Nesta sentenza recolle textualmente: 

“En definitiva, os traballadores temporais e indefinidos non fixos da Xunta de Galiza teñen dereito a acceder á segunda actividade nas mesmas condicións que os traballadores fixos, sen que elo desnaturalice as súas relacións laborais”.

Ademais, a limitación dos 25 anos de servizo e a condición do traballador/a temporal ou indefinido non fixo non está contemplada no V Convenio Colectivo para o persoal laboral da Xunta de Galiza, que só establece coma requisito para acceder á segunda actividade ter cumpridos os 60 anos. 

Pero a funcionarización masiva acordada pola Xunta - CCOO - UGT é inminente, polo que non se poderían acoller ao V convenio, e moito nos tememos que a Xunta siga na sua teima de obstaculizar o dereito ignorando o risco para a seguridade e saúde do seu persoal. 

Dende a CIG defendemos que a segunda actividade non debe estar vinculada ao número de anos de exercicio na extinción de incendios como di a emenda, se non que debe relacionarse co aumento dos efectos lesivos sobre a saúde como consecuencia do traballo nos incendios forestais e os accidentes laborais, que se dan en maior número en traballadores/as con mais idade. Coa nova idade de xubilación estamos xa hoxe apagando lumes con 66 anos e medio! 

Ademais, non aplicar ben a segunda actividade impide a renovación do servizo de incendios, cun cadro de persoal cada vez máis avellentado, o que afecta á operatividade xeral.

Pero non nos esquezamos que non é só esta a cuestión que está a prexudicar ao persoal do SPIF no acceso ao desenvolvemento doutra actividade: a Xunta de Galiza é a responsable da non convocatoria do concurso de traslados para o persoal laboral que permitiría o acceso a outras actividades de menor risco e da non implementación da xubilación anticipada polos coeficientes redutores. Triple prexuízo para o persoal do SPIF.

A Dirección Xeral de Función Pública achegounos un borrador da Orde de integración do persoal do CIXTEC, co fin de realizarmos as alegacións que estimemos oportunas.

O prazo para presentalas remata o martes 26 de xaneiro, polo que se queres achegar algo, contacta coa CIG antes dese día.

Que Función Pública tome nota!

Na anterior nova sobre o concurso de corpos xerais onde explicamos que está a pasar, falabamos das prazas de persoal funcionario ocupadas por persoal indefinido non fixo, e que Función Pública quería que a resolución do concurso coincidira coa dos procesos selectivos.

Como xa advertimos isto podería ir para largo e puxemos unha solución enriba da mesa que consistía en retirar eses postos do concurso.

Para que nos fagamos unha idea, e arredondando podemos dicir que no concurso ofertáronse 4.700 postos, 1.900 vacantes na primeira fase e 2.800 de resultas. Deses postos propoñemos que retiren 82, todos de nivel base, o groso deles son sobre 34 postos do A1 nivel 20 (33 deles en Servizos Centrais) e 38 do C2 nivel 12 en varias localidades.

Por suposto estes postos teñen que ir a un concurso posterior ao actual e simultáneo na resolución cos procesos selectivos, pero RETIRALOS agora parece o único xeito de impulsar o concurso. Pero para facelo queremos que Función Pública, consultando coa Asesoría Xurídica, determine se se poden retirar os postos sen ou con modificación das bases, porque o obxectivo é axilizar o concurso. De aí que propuxéramos que estudaran a retirada de postos e a redución de prazos.

 

Como son outros concursos dentro da Xunta (pero no ámbito do Ensino)?

Non hai máis que ver, dentro da mesma Administración, aínda que neste caso na administración educativa, como son os concursos dos corpos de persoal docente:

Teñen 2 concursos ao ano:

  • Un concurso xeral de traslados (CXT). Prazo de resolución aproximadamente 6 meses.
  • Un concurso de destinos provisionais (CADP) para o persoal que non entra no primeiro (funcionarios en prácticas, en expectativa e interinos). Prazo de resolución aproximadamente 2 meses.

Isto tanto para persoal de Primaria como de Secundaria.

O CADP de SECUNDARIA do curso 2020/2021:

Participantes: ao redor de 15.000 persoas.
Prazas adxudicadas: case 6.000 prazas.
Convocatoria: o 29 de xuño de 2020 e resolución o 18 de setembro. DOUS MESES E MEDIO.

Os prazos para reclamacións son de 5 días hábiles e as persoas que aprobaron a oposición teñen 2 días hábiles para escoller destino dende que se publica a lista de aprobados no proceso selectivo.

Como vemos, son procesos masivos pero áxiles. Son garantistas en canto a prazos para reclamacións (5 días hábiles parecen suficientes) e onde se reducen de xeito ostensible os prazos e os trámites que ten a propia administración. Por exemplo, dende o fin do prazo de solicitudes ata que sae a resolución provisional de destinos só pasa unha semana. O mesmo ocorre dende o fin do prazo de reclamacións e a resolución definitiva.

O CADP de PRIMARIA do curso 2020/2021:

Participantes: ao redor de 4.500 persoas.
Prazas adxudicadas: case 2.700 prazas.
Neste caso para que nos fagamos unha idea dos prazos: o 27 de xullo saía a resolución provisional, había 2 días hábiles para reclamar e a adxudicación definitiva foi o 31 de xullo. 4 DÍAS dende a adxudicación provisional á definitiva!

O CXT de SECUNDARIA do curso 2019/2020:

Adxudicados ao redor de 3.200 postos
Convocatoria 21/10/2019 e a resolución definitiva 30/03/2020,. Menos de 6 meses.

 

Concluíndo

Non existe ningún problema material nin formal para que non se poidan resolver concursos en prazos razoables. Dende a CIG xa temos formulado moitas veces os concursos cun formato aberto e permanente e reducir ao mínimo as comisións de servizos. Pero para este concurso de corpos xerais en marcha nos vale simplemente con que se axilice e se resolva XA e que se poñan a negociar os concursos de escalas, corpos especiais e persoal laboral.

Outras novas recentes

Mércores, 24 Abril 2024

Concurso de traslados de corpos xerais e de escalas sociais (24/04/24)

O mércores 24 de abril asistimos a unha xuntanza con Función Pública (estaban presentes o anterior, José María Barreiro, e a nova, Nuria Aguilar).  Deron traslado da seguinte información en relación aos concursos de traslados: Concurso de traslados de corpos xerais O concurso de corpos xerais vai ser publicado o día 15 de maio (puntualizan que “máis ou menos”). Serán...
Xoves, 25 Abril 2024

Reunión do Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellería do Mar (18/04/2024)

Punto 1. Lectura e aprobación da acta da reunión anterior Apróbase o contido da reunión anterior (21/11/2023) onde se incorporan as alegacións presentadas pola CIG onde indicamos que as embarcacións do servizo de Gardacostas sexan considerados como lugares de traballo e por tanto se avalíen os seus riscos laborais. Punto 2. Formación dentro do marco da Seguridade e saúde...
Xoves, 25 Abril 2024

Procesos selectivos, concursos de traslados, estabilización, funcionarización, OEP 2024 (25/04/2024)

Na Mesa Xeral de Empregados Públicos e na Comisión de Persoal do 25 de abril foi aprobada co voto en contra da CIG, a abstención da CSIF e o voto a favor de CCOO e UGT a modificación da relación de postos de traballo, consistente na funcionarización de 207 postos de persoal laboral da Xunta de Galiza no grupo B e nos subgrupos C1 e C2. 169 deses postos serán incorporados ao...