- Detalles
O teletraballo pola situación da Covid prorrogase ata que baixe o nivel de emerxencia sanitaria
Xa era hora de que a Dirección Xeral da Función Pública enviara unha circular interpretativa sobre as resolucións de teletraballo concedidas por razón da situación santiaria ocasionada pola COVID-19 e a súa integración no “Rexime especial”. Na CIG levábamos desde o 4 de febreiro, cando entrou en vigor, demandando que a aplicación do Acordo de teletraballo rematara coas diferenzas entre unidades, para que todo o persoal dos centros administrativos puidera teletraballar como medida organizativa mais acaída na prevencion da Covid.
O artigo 12 do acordo de teletraballo estabelece un “Réxime especial de autorización” para circunstancias extraordinarias que pode ser aplicable “por razóns de declaración da situación de emerxencia” que pode atinxir a parte ou á totalidade das persoas que traballan para a administración.
Na instrución lémbrase que o Consello da Xunta de Galiza aprobou o 13 de marzo de 2020 a situación de emerxencia sanitaria no territorio da Comunidade Autónoma de Galiza e activou o Plan territorial de emerxencias de Galicia (Platerga) no seu nivel IG (emerxencia de interese galego), como consecuencia da evolución da epidemia do coronavirus COVID-19 que a día de hoxe segue en vigor.
No DOG do 25 de febreiro de 2021 publicouse o Decreto 31/2021, do 25 de febreiro, polo que se adoptan medidas en Galiza para facer fronte á crise sanitaria, e no o seu punto 5º tamén se recolle a prestación de servizos por teletraballo “coa finalidade de coadxuvar a un maior control da transmisión, entenderase prorrogada a eficacia das resolucións de teletraballo ditadas polas distintas consellerías e entidades do sector público autonómico por razón da situación sanitaria derivada da COVID-19. Serán de aplicación no teletraballo as condicións recollidas no réxime especial establecido no artigo 12 do Acordo sobre a prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galicia.”
Función Pública recoñece ás consellarías e outras entidades que tomaron medidas, por razón da protección da seguridade e saúde do seu persoal, e permite a continuidade e maior implantación deste teletraballo:
“Neste sentido, e dado que, de acordo co exposto, existe actualmente unha declaración da situación de emerxencia efectuada polo Consello da Xunta de Galicia, vista a evolución da situación epidemiolóxica, o punto quinto da Orde de 25 de febreiro enténdese prorrogada a eficacia das resolucións de teletraballo ditadas polas distintas consellerías e entidades do sector público autonómico por razón da situación sanitaria derivada da COVID-19, como antes citamos, e indica que serán de aplicación no teletraballo as condicións recollidas no réxime especial establecido no artigo 12 do Acordo sobre a prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galicia.”
Finalmente establece dous criterios interpretativos polo que non son aplicables os artigos de ámbito (postos susceptibles de teletraballar), requisitos, rexime de autorización nin plan de traballo:
“1º. Debe entenderse prorrogada a eficacia das resolucións de teletraballo concedidas por razón da situación sanitaria derivada do COVID-19, de acordo coas condicións establecidas para o réxime especial de teletraballo establecidas no artigo 12 do Acordo sobre a prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galicia, polo que este réxime de teletraballo non estará suxeito ao cumprimento íntegro das condicións previstas nos artigos 3, 4 e 5 do Acordo sobre a prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galicia.
2º Non será necesaria a elaboración do plan previsto no artigo 12.5 do Acordo sobre a prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galicia dado que xa están adoptadas medidas de organización do traballo.”
Ademais non se establece unha data final para o teletraballo, sinon que queda prorrogado ata que a situacion sanitaria o permita, sendo este o único criterio para reincorporación presencial total nas unidades.
Agardamos que agora esa nota chegue a todas as consellarías e centros de traballo da Xunta e sexa cumplida polos distintos departamentos de persoal prorrogando as situacións de teletraballo, unificando os criterios entre servizos e finalizando as trabas e oposición á prorroga por parte dalgúnnhas xefaturas de servizo.
- Detalles
O evidente caos que se está a producir co comezo das vacinacións nos centros educativos xera unha gran alarma xa que de seguir así haberá centros onde haxa parte do persoal vacinado e outra parte pola contra sin vacinar, poñendo así en risco a toda comunidade educativa.
Para a CIG-Autonómica debe ser un criterio axustado a prevención do risco laboral que é a covid, tendo en conta tanto o mantemento de todo o servizo educativo como o factor sanitario e por suposto a dispoñibilidade de vacinas.
A Consellería de Educación e a Consellería de Sanidade nun documento conxunto enviado ás direccións dos centros deixaba claro que a vacinación abranguería progresivamente a todo o persoal docente e non docente dos centros educativos non universitarios, públicos e privados. Que a única priorización sería o persoal menor de 55 anos segundo o establecido na “Estrategia de Vacunación Covid-19” do Goberno de España e en función da dispoñibilidade de vacinas subministradas polo goberno central.
A derradeira versión da “Estrategia” do Goberno (09.02.2021) establece o “Grupo 6B. Docentes y persoal de educación infantil y educación especial, incluyendo tanto docentes como otros profesionales que atienden al alumnado” e o Grupo 6C. Docentes y personal de educación primaria y secundaria”.
En vista do anterior, a CIG-Autonómica non entende nin comparte que non se tivera en conta á representación do persoal non docente á hora de tratar este asunto para buscar solucións que non discriminen a este persoal.
E por outra banda, parece esperpéntico que unha consellería, teñan que asinar un documento cunha parte da representación do persoal para lembrarlle a outra consellería que está a incumplir tanto a normativa do Goberno do Estado como o seu propio Plan Galego de Vacinación
Dende a CIG-Autonómica esiximos a vacinación dos centros enteiros e a todo o seu persoal: docente, non docente, de empresas e concellos, colaboradores/as... porque o risco de contaxio é o mesmo e ademais é a única forma de garantir que o servizo siga funcionando.
Todas e todos somos esenciais !!
- Detalles
No DOG do venres 26 de febreiro publícanse duas resolucións e unha orde sobre as listas de substitución, polas que se acorda a apertura e peche dunhas listas, a actualización de méritos, e o procedemento para a presentación de solicitudes de inclusión.
A) ACTUALIZACIÓN PROVISIONAL DE MÉRITOS
Resolución do 17 de febreiro de 2021, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se fai pública a actualización provisional de méritos correspondente ao ano 2020 das listas para a cobertura con carácter transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza. Ligazón ao DOG.
Consulta da puntuación. A puntuación total poderá consultarse no web corporativo da Xunta de Galiza, http://funcionpublica.xunta.gal, epígrafe de <Listas de contratación>.
Reclamacións. As persoas interesadas disporán dun prazo de 10 días hábiles para presentar reclamacións ante a Comisión Permanente.
B) PECHE E APERTURA DE DETERMINADAS LISTAS
Resolución do 18 de febreiro de 2021, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se acorda o peche e a apertura de determinadas listas para a incorporación de novas solicitudes para a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza e o nomeamento de persoal funcionario interino correspondente a determinados grupos, categorías, corpos, escalas e especialidades. Ligazón ao DOG.
1º. Pechar a incorporación de novas solicitudes ás listas correspondentes aos grupos, categorías, corpos, escalas e especialidades que se indican no anexo I.
2º. Relacionar as listas correspondentes aos grupos, categorías, corpos, escalas e especialidades que se atopan abertas e nas que as persoas interesadas poderán presentar solicitude de inclusión no período comprendido entre o 1 de marzo e o 30 de abril deste ano (anexo II).
3º. Relacionar as listas correspondentes aos grupos, categorías, corpos, escalas e especialidades pechadas e nas que soamente se poderán inscribir aquelas persoas que, para a lista correspondente, superasen algunha proba do último proceso selectivo do grupo, categoría, corpo, escala ou especialidade, ou teñan prestado servizos na Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza ou en entidades públicas instrumentais do sector público autonómico que teñan publicadas relacións de postos de traballo para a lista correspondente a ese grupo, categoría, corpo, escala ou especialidade (anexo III).
4º. O estado, aberto ou pechado para a incorporación de novas solicitudes, no que se atopa cada lista poderá consultarse no portal web corporativo da Xunta de Galiza, http://funcionpublica.xunta.gal, punto de <Listas de contratación>.
C) PROCEDEMENTO PARA A PRESENTACIÓN DE SOLICITUDES DE INCLUSIÓN
ORDE do 22 de febreiro de 2021 pola que se regula o procedemento para a presentación de solicitudes de inclusión nas listas para o nomeamento de persoal interino para o desempeño con carácter transitorio de prazas reservadas a funcionarios e a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza, e se aproba o modelo normalizado de solicitude (código de procedemento AP522T). Ligazón ao DOG.
Obxecto. Regular o procedemento de presentación de solicitudes de inclusión nas listas para o desempeño con carácter transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e a contratación temporal de persoal laboral da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e de entidades públicas instrumentais do sector público autonómico.
Solicitudes
- As solicitudes presentaranse preferiblemente por vía electrónica a través do formulario normalizado (anexo I) accesible na sede electrónica da Xunta de Galiza, https://sede.xunta.gal
- Opcionalmente, poderanse presentar as solicitudes presencialmente en calquera dos lugares e rexistros establecidos no artigo 16.4 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do procedemento administrativo común das administracións públicas.
- Para a presentación electrónica das solicitudes poderase empregar calquera dos mecanismos de identificación e sinatura admitidos pola sede electrónica da Xunta de Galiza, incluído o sistema de usuario e contrasinal (Chave365).
Prazo. Desde o día 1 de marzo ata o 30 de abril de cada ano, e estas elabóranse no período comprendido entre o 1 de xuño e o 31 de decembro.
- Detalles
Poñemos a túa disposición o folleto de retribucións para o ano 2021 do persoal funcionario e laboral ao servizo da Administración autonómica de Galiza.
A CIG reparte o folleto de retribucións en papel impreso todos os anos. No ano 2020 tivemos que interrumpir o reparto por mor do confinamento. Este ano 2021 non o imprimimos tamén pola pandemia. Pero poñémolo a túa disposición en arquivo informático por se queres consultalo e conservalo.
Agardamos que para o ano 2022 a cousa estea xa normalizada.
- Detalles
A Axencia Galega de Calidade Alimentaria enviounos unha proposta de instrución de servizos mínimos do persoal laboral que ocupa praza nos diferentes centros de formación da axencia, e convocounos a unha xuntanza para discutilo o mércores 3.
Se queres achegarnos algo sobre o asunto, contacta coa CIG.
- Detalles
A Consellería do Medio Rural privatiza a tramitación de solicitudes de cortas de uso doméstico para deixala en mans dunha empresa privada, coa conseguinte perda do servizo público para as persoas administradas.
O recente anuncio por parte da Consellería do Medio Rural da tramitación dos permisos de uso domestico a través do teléfono 012, que ademais é un teléfono de pago con custe, é unha clara privatización do servizo. Con anterioridade a xuño de 2020 (momento de entrada en vigor do decreto 73/2020 que establece a obrigatoriedade de que todas as solicitudes de aproveitamentos madeireiros sexan telemáticas) podíanse tramitar nas oficinas agrarias comarcais ou nos distritos forestais por persoal empregado público da Consellería de Medio Rural.
Esta imposición da comunicación telemática obrigatoria dirixida a unha poboación rural cada vez máis avellentada foi amplamente criticado pola nosa central sindical. Unha imposición ás bravas que incumpriu as garantías da propia Lei de Administración Dixital de Galicia que requiría un estudo previo da competencia dixital da poboación a que se dirixía a medida e que se saltaron totalmente. Así dende a CIG demandamos en numerosas ocasións que as declaracións responsables de uso propio, corta de madeira para leña para o consumo no fogar, se poda realizar tamén de xeito presencial Para elo esiximos que a Consellería de Medio Rural faculte de maneira urxente ao persoal habilitado para que as persoas que acudan aos Distritos Forestais poidan realizar o trámite correspondente, e non teñan que chamar ao 012.
Fixeron caso omiso e a a Xunta de Galiza continúa afondando no incumprimento das súas propias normas, en concreto o establecido no artigo 77 da Lei 4/2019 de Administración Dixital de Galiza: «Rexistro do Persoal Funcionario Público Habilitado», créase o rexistro autonómico onde constará o persoal funcionario habilitado para a expedición de copias auténticas e a realización da identificación e da sinatura electrónica das persoas interesadas que carezan dos medios electrónicos necesarios. No artigo 12 desta mesma norma, fala da igualdade dixital nos seguintes termos para o rural: “Así mesmo, prestarán especial atención aos factores que poidan agravar as dificultades de relación dixital, en particular a idade, a localización no medio rural ou a situación de precariedade económica ou de exclusión social.”
O telefono 012 do Centro de Información Xunta de Galiza 012 é un telefono de pago e que está saturado, posto que é o encargado de tramitar varios servizos da Xunta como son:
• Demanda de emprego
• Medidas derivadas da Covid 19.
• Permiso de queimas, agro, gandería, cortas de madeira, avisos de Vespa velutina.
• Información turística, vivenda, reclamacións eléctricas.
• Dependencia, discapacidade, Servizo Quérote.
• Demandas de emprego, listas contratación, procesos selectivos.
• Incidencias telemáticas, cita no rexistro.
• Danos de lobo, danos de Xabaril...
Tamén dende a CIG denunciamos que o teléfono 012 sufre fallos con consecuencias directas para os usuarios/as que poden ver perigar a súa axuda ou ser sancionados/as. Algunhas das eivas e efectos do mal funcionamento notificados á Xunta e que non se corrixiron son:
• Danos de fauna (lobo e xabaril) que se perden as comunicacións.
• Persoas que perden as axudas por mal asesoramento dos operadores.
• Persoas que teñen que ser sancionadas por solicitar unha comunicación de queima (agrícola) no lugar de ter que solicitar unha autorización de queima (forestal). Este feito, non pasa cando acoden presencialmente ás dependencias dun Distrito Forestal, xa que alí son asesorados e informados polas persoas empregadas públicas da Consellería.
En definitiva, o feito de que as comunicacións para corta de madeira se fagan sen asesoramento directo e control dos funcionarios públicos, axentes ambientais e forestais, produce como resultado moitas veces aproveitamentos inadecuados en ribeira ou zonas de protección e talas masivas ou a feito de carballeiras con graves danos para o medio ambiente.
A Xunta esta a desprazar aos funcionarios da Galiza encargados ata hai pouco de dar os permisos, xestionar e controlar após da corta, acompañado todo o proceso, substituíndoos polo 012 e polos corpos e forzas de seguridade.
Así acaba de publicitar que esta a formar ao Seprona nestes aplicativos e así poder realizar o control policial destes aproveitamentos derivando competencias propias da Galiza cara o estado Español. Unha xestión perversa, acompañada de boas doses de propaganda, da militarización e o control policial do monte que ten como único obxecto culpabilizar ao cidadán da súa mala xestión e facer caixa de privatizacións.
- Detalles
A Dirección Xeral de Función Pública emitíu unha nota informativa coa previsión das datas e lugares de realización dos primeiros exercicios dunha serie de procesos selectivos que están paralizados por mor do covid-19.
A primeira previsión fixa o día 14 de marzo e Silleda como a data e lugar de realización dos seguintes primeiros exercicios:
- A2-Fisioterapia (OEP-2018), ás 9h.
- A2-Terapia ocupacional (OEP-2018), ás 9h.
- II-020-Terapeuta ocupacional (OEP-2017), ás 9h.
- A2-Enfermaría (OEP-2018), ás 16:30h.
O director xeral de Función Pública comprometeuse a avisar con antelación
Efectivamente, comprometérase a iso. Durante un tempo o compromiso era de avisar con un mes de antelación. Posteriormente rebaixou o compromiso a "un mes ou catro semanas".
Iso foi o que mantivo xuntanza tras xuntanza, e non cumpriu. Porque dende a data do anuncio (18 de febreiro) á data dos primeiros exercicios (14 de marzo), non van sequera catro semanas.
En diante teremos que pedirlle que xure ou prometa, que a palabra vaille perdendo valor.
Como andan as medidas de seguridade?
Segundo a nota informativa, contan coa autorización "provisional" da Dirección Xeral de Saúde Púlbica, que deberá ser confirmada pola autoridade sanitaria despois de que a DXFP solicite confirmación dez días antes do 14 de marzo.
O mesmo día 18, Función Pública emitiu outra nota informativa, sobre "normas COVID para o desenvolvemento das probas dos procesos selectivos". Despois de lela, temos dúbidas:
- Chama a atención que sigan a facer moito fincapé no contaxio por contacto directo e pouco por aerosois.
- A ventilación, fundamental en espazos pechados, ocupa un só parágrafo no protocolo e resulta claramente insuficiente: en probas de máis de 2h abren as portas dos pabellóns... 15 míseros minutos!!?
- En aulas só di que a ventilación será "manual" pero non obriga a abrir as fiestras todo o tempo nin indica a frecuencia de ventilación; tampouco fala de superficie en m2 dos 'pabellóns' nin das 'aulas' para calcular a necesidade de renovación do aire. Non estaría de máis que contasen con medidores de dioxido de carbono.
- E logo o cachondeo das máscaras: simplemente esixen máscara. Non se pode deixar á vontade da xente a máscara que vai levar, deberíalla facilitar FP. Haberá xente que leve máscaras sen homologar, hixiénicas, cirúrxicas, de diferentes tipos, FP2, con ou sen ponte nasal, ou máscaras que xa son da familia pola cantidade de horas de uso que teñen polo que perderon a efectividade. Como contrapunto, o protocolo das probas CELGA esixía específicamente máscara cirúrxica ou FP2 homologadas, nunca de tea nin hixiénicas, e no caso de dúbida a organización proporcionaría máscara cirúrxica ás persoas asistentes.
Presentarse a un exame, ser membro do tribunal ou colaborador, non pode implicar unha exposición a un risco maior da necesaria baixo un protocolo discutible.
- Detalles
A CIG denuncia os efectos negativos nas condicións laborais do persoal da Xunta e a perda da independencia no réxime de informe e autorización dos proxectos con impacto no territorio.
O PP empregou a vía de emendas do seu propio anteproxecto para introducir, a calada e sen debate parlamentario, unha serie de medidas que afectan directamente as condicións laborais do persoal empregado público da Xunta. Ampárase na crise da Covid, cun discurso de falsa simplificación administrativa, para impoñer traslados e funcións, pero tamén para saltarse os informes técnicos dos funcionarios/as públicos na autorización de proxectos.
O público é servizo, o privado beneficio
Pretende cambiar o sistema de traballo derivando informes previos dos procedementos de autorización cara as empresas privadas. De ir para adiante, sentará un precedente inédito na Galiza, xa que elimina a independencia para realizar un informe preceptivo e/ou vinculante para a autorización de proxectos que poden ter impacto social, ambiental ou sobre o patrimonio cultural.
A creación de bolsas de expertos externos ou que empresas colaboradoras entren na xestión e informe vai ter consecuencias directas sobre o noso entorno, pola explotación sen control dos recursos da Galiza, ao non garantirse nin poder xestionar por parte dos poderes públicos os posibles conflitos de intereses ou a independenza empresarial.
A Xunta do PP abre as portas ao expolio da Galiza
Ademais, se sumamos a esta falla de independencia, a redución do trámites e a falla de secuencia de informes (serán paralelos), a creación dun “catalogo” (guia) do que van ser accións “informables” o non (estudos e avaliacións de impacto ambiental, etc…) e que o silenzo administrativo terá carácter positivo, da como resultado a facilidade total para dar luz verde á implantación de calquera actuación. Un panorama perfecto para que as empresas constrúan calquera tipo de proxecto en calquera tipo de solo e territorio. Un parque eólico ou unha mina, un parque industrial ou de explotación gandeira intensiva poderá autorizarse incluso nun espazo natural protexido.
Para o persoal da Xunta: un café e unha palmadiña
Para os trámites para os que sexa necesario persoal empregado público non aplica as fórmulas que xa ten hoxe a Xunta para xestionar o incremento de traballo, como a contratación por acúmulo de tarefas ou as comisións de servizo voluntarias. Aquí o PP instaura a mobilidade forzosa a cambio, como moito, dunha gratificación extraordinaria, que ademais é potestativa.
A denuncia da CIG
Na CIG non nos quedamos caladas ante esta intención de desmantelamento do público e de deterioro das condicións do persoal e esiximos a paralización destas medidas na pasada Mesa Xeral de Empregados Públicos (9/02/2021). Alí a Xunta do PP deu a calada por resposta, e mentras “van facendo” co seu partido.
Tamen acudimos aos grupos parlamentares para expoñerlles os nosos argumentos, tan so o BNG respostou. Así que si nada o para, a lei vai a pleno no Parlamento o día 23 de febreiro, e coa maioría absoluta do PP, non se esperan dificultades para a súa aprobación.
Estes son os artigos que adicionan nas emendas e que pretenden cambiar directamente as condicións laborais do persoal empregado público:
Reasignación de efectivos (Emenda 22,adición de novo artigo 75)
Os secretarios/as xerais poderán mover forzosamente (na mesma localidade )ao persoal para xestionar os fondos europeos (para a recuperación ou “outros”).
Si necesitan trasladar o persoal dunha consellería o a outra, ou de entidades instrumentais por medio da dirección xeral de Función Pública.
O persoal trasladado poderá (posible, non seguro) sempre condicionado ao orzamento percibir complemento de productividade ou gratificacións extraordinarias.
Creación de unidades administrativas de carácter provisional (E 23, novo artigo 76)
Crean unidades provisionais con persoal funcionario de carreira. Xustifican pola experiencia do funcionariado que a provisión dos postos se faga con persoal funcionario de carreira trasladado e descartan expresamente a contratación de persoal interino ou laboral temporal (so de xeito subsidiario).
Asignación de funcións a tempo parcial (E24)
A secretaria xeral técnica da consellería poderá asignar novas tarefas ata o 80% da xornada, logo deberan facer as propias para o que poderán contar ou non co apoio de persoal internino/laboral temporal, unicamente se o titular que foi facer outras funcións era voluntario/a.
Quen fai a lei fai a trampa
En conclusión, na CIG valoramos negativamente unha proposta deste calado unha lei coa asignación arbitraria de novas funcións, sen límites temporais, sen compensacións negociadas e tirando aínda máis da corda dun persoal empregado público sobresaturado. Ademais aplica prazos ridículos para informes e amplía a burocracia para dar cobertura á entrada a empresas colaboradoras ou expertas para o que ata o de agora fai o persoal funcionario.
A lei de simplificación administrativa e reactivación económica non xera emprego, tan só posibilita a depredación.
Para máis, esta lei que non apoia aos pequenos sexan labregas, autónomos, pymes ou empresas, tampouco xera emprego público para a tramitación extraordinaria dos macro proxectos que pretenden vender ao mellor postor a riqueza de Galiza e que nos pon ao servizo das grandes empresas privadas.
- Detalles
O 18 de febreiro tivo lugar a primeira reunión da comisión de seguimento do Acordo de Teletraballo onde tratamos de resolver as cuestións da nova regulación de teletraballo ordinario que comezou a andar este 4 de febreiro.
A CIG tratou coas direccións xerais de Función Pública e de Avaliación e Reforma Administrativa o procedemento para as solicitudes de teletraballo no Portax, acceso universal, intrucións para a autorización, formación, transición entre teletraballo covid e ordinario e prevención de riscos nesta modalidade laboral entre outras.
Ampliación do teletraballo Covid dúas semanas máis, mentres duren as restricións establecidas para Galiza.
Solicitude no Portax: Xa se habilitou o acceso ao Portax ao persoal do Consorcio e outras entidades da Xunta para posibilitar a solicitude telemática. Ademais a DXFP dixo que estaban a piques de rematar a actualización e facer máis sinxelo o camiño dentro do aplicativo (fóra de permisos e licenzas).
Plan individual de traballo para a xustificación motivada de circunstancias que difiren da norma xeral como superar os límites 50% xornadas ou o 40% da unidade ou o ámbito subxectivo): Realiza a persoa traballadora co subdirector/a ou xefe/a servizo, pode meterse despois da solicitude.
Formación. Neste momento están a centrarse en formar ás persoas autorizadoras de teletraballo de cara a fixar criterios homoxéneos en unidades transversais con funcións semellantes e un plan de obxectivos teñen en conta as funcións e categorías específicas das unidades singulares. Na EGAP hai 4 convocatorias e outra formación específica. Solicitamos tamén un maior plano formativo incluíndo a prevención de riscos sicosociais.
Guía na web para teletraballar con preguntas máis comúns para solucionar dúbidas xerais (FAQ).
Datos xerais de teletraballo. Faise un repaso do acontecido no 2020, que ao noso ver, esta afectado pola Covid, polo que non é exacto (hai teletraballo covid sen formalizar solicitudes) e difícil de valorar como ordinario pola necesidade de acudir ao teletraballo persoas que non valorarían de non ser pola Covid esta opción.
A Dirección Xeral de Avaliación e Reforma Administrativa informa que o pasado ano aprobáronse o 90% das solicitudes e hoxe hai 3.000 persoas empregadas públicas teletraballando con resolución. Hoxe teñen pendentes 1200 solicitudes para resolver. Non temos hoxe ningunha denegacion de 2021 en base a nova normativa.
Dende a CIG reclamamos o teletraballo covid para o persoal administrativo dos centros educativos e reclamamos aclarar con Educación a posibilidade de teletraballo ordinario nos centros onde hai mais dun auxiliar administrativo xa que o permite motivadamente a nova regulación que asinamos.
Transición entre teletraballo Covid e teletraballo ordinario. Avisamos que se vai dar unha avalancha de solicitudes que colapse o procedemento de autorización ao remate do teletraballo Covid, polo que demandamos:
1. Xustificación científica previa ao remate do estado da epidemia e os efectos da incorporación masiva do persoal (transporte e centros administrativos) en base ao principio de precaución. Mantemento do teletraballo coas burbullas o máximo tempo posible para evitar novas ondas pandémicas.
2. Resolución transitoria positiva e revisable das solicitudes para evitar a reincorporación total das persoas solicitantes.
Lei de impulso demográfico. Aínda que para a CIG esta lei é claramente unha oportunidade perdida pola súa falta de concreción xeral e de medidas de aplicación directa demandamos que nas solicitudes de teletraballo se teña en conta o seu factor dinamizador no asentamento de poboación no rural. Ao reducirse desprazamentos ás cidades onde se concentra a maioría dos centros administrativos posibilítase a vida destes empregados públicos nas vilas e aldeas.
Por outra parte fixemos valer o artigo 50 e a disposición derradeira desta Lei de impulso demográfico coa que modificaron á LEPG na flexibilidade e solicitamos a negociación da regulación da flexibilidade por conciliación por coidado de fillos menores de idade e se aplique directamente xa a menores de 14 anos.
- Detalles
No DOG do 18/02/2021 publicase a Resolución do 12 de febreiro de 2021 pola que se convocan as actividades de formación continua para o persoal ao servizo da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, das entidades públicas instrumentais do sector público autonómico e da Administración institucional.
- Solicitudes: telemáticas a través do enderezo https://egap.xunta.gal/matricula
- Nº máximo de cursos a anotarse: 5
- Unha vez seleccionados si se renuncia hai que facelo con 3 días de antelación
- As faltas de asistencia non poden superar o 10% da duración do curso
- Prazo de matrícula: 10 días ( ata as 23:55 do día 2 de marzo)