Novas por contido

O 21 de xaneiro de 2020 a CIG rexistrou unha solicitude para que se cumpra o punto sétimo e se convoque a comisión de seguimento do seguinte acordo:

No mes de outubro do ano 2018 asinouse unha “proposta de acordo da consellería do Medio Rural , da Consellería de Medio Ambiente Territorio e Vivenda e da Consellería de Facenda sobre as condicións de Traballo dos axentes Forestais e Medioambientais”.

Ante a alarma social xerada pola epidemia vírica da infección do coronavirus (COVID 19), facemos un chamamento a tranquilidade. No caso de que teña algunha dúbida ou necesite información, a Xunta de Galicia ten habilitado o teléfono gratuíto 900 400 116 para formular  consultas.

Esta obriga da Xunta, como responsable da protección do seu persoal, ven perfectamente definida na normativa de aplicación e implica que debe garantir a seguridade e a saúde das persoas traballadoras ao seu servizo en todos os aspectos relacionados co traballo baixo o seu ámbito de dirección.

A día de hoxe a Xunta non implantou medidas específicas de protección fronte este virus infeccioso nos centros de traballo. É necesaria a convocatoria dos Comités de Seguridade e Saúde laboral para propor e avaliar ditas medidas e valorar a determinación do risco.

Para a CIG preocupan especialmente os centros onde hai atención a persoas usuarias con facilidade de infección como pode ser as escolas infantís e residencias de maiores, os edificios administrativos onde traballan centos de empregadas públicas ou aqueles servizos de atención ao publico de grande actividade como son as oficinas de emprego, as agrarias comarcais, turismo, os rexistros, servizos de información, etc.

Desde a CIG solicitamos a convocatoria dos Comités de Seguridade e Saúde Laboral para acordar a implantación de medidas de prevención.

A Consellería de Facenda publicou no DOG do 05/03/2020 a Orde pola que se regula o exercicio dos dereitos eleitorais do persoal ao servizo da Comundide Autónoma de Galiza nas elección convocadas para o Parlamento de Galiza do día 5 de abril.

Entre os dereitos regulados están:

  • Permiso de catro horas para quen non desfrute ese día do seu descanso semanal (e coincidan catro horas de traballo).
  • Permiso para xestionar o voto por correo.
  • Permiso o día da votación e cinco horas o día seguinte para quen exerza de membro de mesa ou interventor/a.
  • Permiso o día da votación para os/as apoderados/as.
  • Dispensa durante a campaña para quen sexa candidato/a.

No DOG do 28/02/2020 saen publicadas as seguintes resolucións relativas ás listas de contratación de persoal laboral e funcionario interino da Xunta de Galicia:

Apertura e peche de listas

Resolución do 20 de febreiro de 2020 (ir ao DOG), da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se acorda o peche e a apertura de determinadas listas para a incorporación de novas solicitudes para a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galicia e o nomeamento de persoal funcionario interino correspondente a determinados grupos, categorías, corpos, escalas e especialidades. Nas listas que estean pechadas poderán inscribirse as persoas que superasen algunha proba do último proceso selectivo ou prestaran servizos na Xunta de Galicia nesa categoría, corpo, escala ou especialidade. O prazo para presentar as solicitudes será do 1 de marzo ao 30 de abril (ambos inclusive).

TELÉFONO DE INFORMACIÓN PARA A CIDADANÍA

No caso de que teña algunha dúbida ou necesite información, a Xunta de Galicia ten habilitado o teléfono gratuíto 900 400 116 para que formule as súas consultas.

SINTOMATOLOXÍA

Os síntomas máis comúns da enfermidade polo coronavirus (COVID-19) son FEBRE, TOSE, DIFICULTADE RESPIRATORIA OU DISPNEA.

O xoves 27 asistimos a unha xuntanza con Sanidade, a solicitude de CIG, CCOO, CSIF e UGT para tratar sobre a necesaria constitución da Comisión de Seguimento do Acordo de Dispoñibilidade Horadia do persoal farmacéutico inspector. Pero en realidade a cousa centrouse na futura RPT de Sanidade.

O secretario xeral técnico e o director xeral de saúde pública informáronos de que están a preparar unha modificación da RPT que en grandes liñas consiste en incrementar o nivel do persoal funcionario inspector e do subinspector médico. Pero advirten que esto terá que ser a coste "0", e por tanto, amortizando postos.

A CIG advertiu que non vai aceptar ningunha amortización de postos necesarios. E entendemos por postos necesarios calquera ocupado por persoal funcionario de carreira ou interino. Aceptar o contrario implicaría a privatización de servizos públicos, algo ao que non estamos dispostos.

A previsión é que teñamos algún borrador máis ou menos aceptábel para poder traballar con el para despois de semana santa.

A maiores, a CIG insistiu na necesaria convocatoria da Comisión de Seguimento do acordo dos FISP, e reclamamos que se notifique ás Xuntas de Persoal calquera incidente que implique a dispoñibilidade horaria tal e como está pactado. A Comisión será convocada polo 12 de marzo.

A Consellería de Facenda formalizou unha póliza de seguro cuxo obxecto é a cobertura dos riscos de accidentes do persoal da Administración da Comunidade Autónoma que se defina como asegurado.
A Compañía indemnizará en caso de falecemento, incapacidade permanente total, incapacidade permanente absoluta, gran invalidez ou invalidez parcial, en todas as continxencias derivadas de enfermidade profesional ou calquera accidente (Laboral ou non laboral que non estea expresamente excluído pola póliza) sufrido durante as 24 horas do día polo Asegurado e en calquera parte do mundo.
Adicionalmente a póliza establece a posibilidade da contratación dun seguro de vida e outro de accidentes, voluntario, para o persoal amparado pola mencionada póliza. Esta adhesión voluntaria é totalmente independente da póliza da que é tomadora a Consellería de Facenda. Para calquera trámite, os interesados poden poñerse en contacto coa corredoría de seguros intermediaria na póliza: AON GIL Y CARVAJAL, SAU, CORREDURÍA DE SEGUROS, no correo-e:

A CIG sempre esixiu que previa á funcionarización do persoal laboral fixo habería que negociar, necesariamente, as condicións do posto de traballo no que se funcionariza; condicións que xustifiquen o nivel do complemento específico do posto a funcionarizar e así considerar os posibles complementos de singularidade pola especial dedicación (quendas), dispoñibilidade, responsabilidade, perigosidade, penosidade, toxicidade, nocturnidade que pode ter o posto de traballo de persoal laboral.

Función Pública nunca quixo negociar as condicións do posto e sempre manifestou o mantemento das condicións retributivas vía complemento de funcionarización; deste xeito, os funcionarios interinos chamados para as vacantes ou substitucións non percibirían este complemento.

Agora que xa foi convocada a inscrición para o proceso selectivo de funcionarización, a Administración manifesta categoricamente que haberá negociación da RPT para establecer o nivel do complemento específico do posto a funcionarizar. Específico que comprenderá a especial singularidade do posto que se funcionariza. Deste xeito, o complemento de funcionarización quedará absorbido polo incremento do nivel do complemento específico.

Aínda así, o persoal laboral fixo vai a funcionarizarse co descoñecemento absoluto do nivel do posto do que vai ser nomeado funcionario/a de carreira, xa que aínda que a Administración fala de certa inmediatez, moito dubidamos de que sexa antes deste verán.

Excedencias

A respecto do persoal laboral fixo que ten aprobada/s outra/s categorías laborais e que se atopa nesta/s en excedencia por incompatibilidade ou que teñen unha categoría aprobada e se atopa ocupando un posto con carácter temporal ou aqueloutro que se atopa en situación de excedencia voluntaria, a Administración presenta unha solución de futuro como é a que todo o persoal laboral fixo nesta situación presente unha solicitude para participar nun futuro proceso de funcionarización a esas categorías nas que se atopa en situación de excedencia.

A Administración quere coñecer cantos postos de traballo ten que crear en OPE para considerar as excedencias e dar resposta ás posibles peticións de reincorporación por remate das excedencias antes da convococatoria dese proceso de funcionarización.

No DOG núm. 40 do venres, 28 de febreiro de 2020 publícase a convocatoria de actividades de formación continua en materia de igualdade e violencia de xénero para o persoal ao servizo das administracións territoriais, institucionais e entes públicos instrumentais do sector público da comunidade autónoma, así como do persoal da Administración de xustiza de Galicia e de administración e servizos (PAS) das tres universidades galegas.

O día 24/02/2020 tivemos reunión ordinaria do Comité de Seguridade e Saúde Laboral de Servizos Centrais, despois de ano e catro meses sen reunir dito comité, cando a lei di que se ten que reunir cada tres meses (a acta da reunión anterior e do 15/10/2018). Dicir que o presidente, que é o que organiza hora, dia e convocatoria, non asistiu, e mandou un substituto. Comentar tamén que sendo a hora e tendo un comité paritario entre representantes da administración e representantes das organizacións sindicais de 10 membros por cada parte, estaban 9 membros das organización sindicais e 4 da Administración. O presidente substituto tivo que facer varias chamadas para que asistira un máis para ter quorum, e facer un paripé de reunión con catro “mariachis” que non tiñan materia para dar explicacións (non se avaliara ningún centro da súa consellería) e onde faltaban os principais actores, xa que as avaliacións da orde do día eran as seguintes:

  • Avaliación de riscos da Axencia Galega da Industria Forestal.
  • Avaliación de riscos da D. X. De Desenvolvemento Pesqueiro.
  • Avaliación de riscos do Fondo Galego de Garantía Agraria.
  • Avaliación de riscos do Instituto Galego de Seguridade e S.L.
  • Avaliación de riscos do Servizo de Sanidade e Produción Vexetal.
  • Avaliación de riscos da S.X. de Industrias e Calidade Agroalimentaria.

Polo que respecta ás avaliacións nos puntos relativos á Consellería de Economía, Emprego e Industria, estaba unha representante, que dixo que leva pouco tempo no posto e que non lle dera tempo a ver como van os plans de acción, que nolo dirá a través do correo electrónico. O resto de avaliacións, que son da Consellería do Mar e da Consellería do Medio Rural, non enviaron a ninguén para dar conta de como van os plan de acción. Despois de mais de ano e medio dende que se avaliou non dan explicacións ao órgano onde se debe debater os plans de acción e onde se deben estudar as medidas propostas e cales serían as adecuadas. Nin envían representacións.

Isto á CIG parécenos como mínimo impresentable. O mesmo pasa con outros comités, algúns aínda peores, por exemplo o de Sanidade, que leva mais de catro anos sen se reunir. Tamén podemos falar das avaliacións feitas por unha empresa externa á medida da Administración: onde haxa temas conflitivos, nin os nomean.

Por todo o comentado anteriormente, dende a CIG-Autonómica nos Servizos Centrais, denunciamos publicamente esta situación e podemos afirmar, sen risco a equivocarnos, que á Xunta de Galiza non lle importa a saúde dos seus traballadores e que, tanto os comités de saúde laboral como as avaliacións, fanse por obriga legal, para simplemente aparentar.

Outras novas recentes

Luns, 22 Xullo 2024

Asinado o Acordo de condicións laborais do persoal do Servizo de Prevención de Incendios Forestais (SPIF)

O Acordo de condicións laborais do persoal do SPIF asinouse este luns 22 de xullo Dende o ano 2018 na CIG levamos demandando que a organización e condicións laborais do persoal do SPIF tiñan que ser obxecto dunha nova regulación, adaptada á evolución na tipoloxía dos lumes e á multiemerxencia no medio natural e rural. Traballo nos costou, mobilizacións incluídas, que a...
Mércores, 17 Xullo 2024

RPT de Educación (proposta 16/07/24)

A Consellaría de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional, convocounos a unha xuntanza para o día 18/07/24, para tratar unha proposta de modificación da súa relación de postos de traballo (RPT). Ao coincidir con outras xuntanzas para o mesmo día, as organizacións sindicais solicitamos mudar a data. Descargar a proposta. De entrada, na proposta queren...
Martes, 16 Xullo 2024

Función Pública altera os criterios da estabilización, sen dar moitas explicacións

Cando a Dirección Xeral do Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) publicou o pasado 9 de xullo o baremo provisional do proceso de estabilización da categoría de xefe/a de brigada, saltaron as alarmas polo feito de que a experiencia profesional que se lle asignaba a moito persoal era superior á esperada, mesmo por riba da declarada polas propias persoas afectadas...