- Detalles
A Lei 4/2021, de medidas fiscais e administrativas (disposición adicional segunda) dispón que a situación de emerxencia sanitaria derivada da pandemia da covid-19 constitúe unha causa de forza maior que xustifica, naqueles procesos selectivos convocados ou pendentes de convocatoria ou de provisión que, pola dita causa, non poidan desenvolverse regularmente, a adopción das seguintes medidas:
• A ampliación dos distintos prazos de realización dos exercicios dos procesos selectivos ata que a situación derivada da pandemia permita un adecuado desenvolvemento deles.
• A realización dos exercicios dos procesos selectivos en distintas quendas, con distintos exercicios sobre o mesmo temario, así como a realización dos exercicios en distintas sedes, distribuíndose as persoas aspirantes da forma que determine o órgano convocante dos procesos, sempre que, en todo caso, quede garantido o respecto aos principios de igualdade, mérito, capacidade e publicidade no acceso ao emprego público.
• A fixación de datas alternativas para a realización de exercicios de procesos selectivos a persoas aspirantes que non poidan participar neles na data inicialmente sinalada por estaren cumprindo unha medida de illamento ou en corentena que teñan prescrita por ser persoa infectada por covid-19 ou contacto estreito, debendo fixarse a data alternativa con garantías de non alteración do desenvolvemento normal do correspondente proceso selectivo.
• A ampliación dos distintos prazos para a resolución dos procesos de provisión.
• A posibilidade de alterar a orde de realización das probas dos procesos selectivos.
• A adopción de calquera outra medida, debidamente xustificada, por proposta da autoridade sanitaria autonómica competente.
- Detalles
A EGAP publica no DOG do 1/2/2021 a Resolución pola que se convocan as actividades de formación continua en materia de idiomas para o persoal ao servizo da Administración pública da Comunidade Autónoma, das entidades públicas instrumentais, da Administración institucional de Galiza, da Administración de xustiza, das entidades locais e de administración e servizos (PAS) das universidades do Sistema universitario de Galicia (SUG).
Os prazos para presentar as solicitudes é de dez días a partir do seguinte ao da publicación no DOG.
As solicitudes teñen que facerse dende a URL: https://egap.xunta.gal/matricula
O número máximo de actividades formativas que se poden solicitar limítase a dúas.
Entre os criterios de selección hai unha proba de nivel, tanto en modalidade de teleformación como presencial.
- Detalles
“No segundo semestre do ano 2020, a Dirección Xeral da Función Pública publicará a convocatoria para que aqueles que teñan recoñecido o grado I e conten cunha antigüidade de 11 anos, a través deste réxime transitorio e excepcional, poidan solicitar o encadramento no grao II. [..]”
O parágrafo anterior, é un extracto do apartado referido á carreira profesional do Acordo de concertación do emprego público de Galiza, asinado entre Xunta, CCOO e UGT, publicado no DOG do 28/01/2019, un acordo que a xuízo da CIG foi insuficiente, e como se ve, incumprido.
O texto continúa indicando uns efectos económicos a partires do 1 de xaneiro de 2021 ou 2022 (dependendo do grupo de pertenza). Pero independentemente dos efectos económicos, o encadramento no grao II sería solicitado trala publicación dunha convocatoria nese segundo semestre do ano 2020.
Os acordos que asina a Xunta, sexa con quen sexa, teñen que cumprilos, pero a 31 de xaneiro de 2021 non hai nin convocatoria no DOG nin opción de solicitar o grao II no Portax.
- Detalles
A CIG Autonómica denuncia que Protocolo de intervención do acoso laboral na Xunta non funciona e esixe dar resposta as persoas solicitantes para que se poidan defender noutras vías.
A Xunta abandona as vítimas e non resposta as solicitudes de intervención ante o acoso laboral, peticións que leva ata dous anos de atraso.
Ante a súa propia inutilidade e inoperancia co Protocolo de intervención contra o acoso e outras discriminacións laborais, o que fai a Xunta é aumentar os prazos de un a seis meses. Así que, si un mes “xa era moito” para moitas compañeiras e compañeiros que están a sufrir esta situación, decidiron agora atrasar a seis o prazo para intervir e resolver as peticións de axuda que cheguen ao Comité de Intervención.
Ademais o feito de que “exista o Protocolo” pero non funcione, provoca un bucle de indefensión intolerable. A vía de denuncia e resolución dunha situación de acoso laboral é a prioritaria no caso de denuncia por acoso laboral, sobre a denuncia na inspección de traballo ou o xulgado. Así que, a resposta moitas veces de inspección de traballo é que ten acudir “ao protocolo contra o acoso”.
Ante isto a CIG Autonómica denunciamos a parálise e esiximos á Secretaria Xeral Técnica a reactivación do protocolo e a convocatoria do comité de intervención. Ademais solicitamos que resposte ás persoas solicitantes, ás que manteñen parado o seu expediente, para que se poidan defender no seu caso por outra vía (fiscalía, inspección de traballo ou no xulgado).
En definitiva, á Xunta é cómplice do acoso e dos acosadores e acosadoras, promovendo un sistema torto no que o Protocolo para a prevención, a detección, a actuación e a resolución de situacións de acoso laboral e outras discriminacións no traballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galiza é a ferramenta para perpetuar a situación, e en definitiva aumentar o conflito e reforzar ao acosador/a.
Unha mostra máis da actuación da Xunta é a propaganda que fornecen no seu web, cargada de declaracións de boas intencións que non coinciden, na práctica, coa teoría que venden: non teñen intención real de loitar e erradicar esas situacións dramáticas, dantescas e mesmo traumáticas que moitos traballadores e traballadoras da Xunta sofren todas as xornadas laborais, de xeito que para eles/elas, vir a traballar acaba sendo un calvario.
Ante a solicitude da intervención por unha situación de acoso ou discriminación, a Xunta de Galiza nin resposta se chegou, nin acorda medidas cautelares, nin reúnen ao comité de intervención, nin separa preventivamente á persoa acosadora... e ao fin aumenta o conflito no lugar de traballo, abuso, sometemento, terror, acoso, depresión, baixa.. Estas son palabras que soan nestas situacións.
Pode ser o xefe ou xefa, o compañeiro ou compañeira, quen che faga a vida imposible. O caso é que cando se decide a actuar normalmente xa hai un longo percorrido de insultos, menosprezos, ou accións máis maquiavélicas e ben elaboradas por auténticos/as psicópatas, con derivas a baixas longas, intervencións sanitarias por estrés, depresión ou cadros similares. Chegan cun importante esnaquizamento que mesmo bate na súa vida familiar.
En vista do nulo funcionamento do Protocolo, haberá quen xa nin se atreva a presentar os papeliños por rexistro, non vaia ser peor o remedio que a enfermidade. As persoas responsábeis da Secretaría Xeral Técnica da Vicepresidencia primeira e da Subdirección Xeral de Coordinación de Servizos Transversais, poden durmir tranquilas ante esta responsabilidade?
É penoso que nestes tempos que corren sigamos coma naquelas administracións decimonónicas onde había que agocharse ao paso de señor secretario e saudalo cun “muy buenos días tenga usted don Julián, cafelito talvéz?”
- Detalles
Función Pública ven de comunicarnos que o próximo luns 1 de febreiro esta prevista a publicación no DOG da resolución pola que se da publicidade á relación de admitidos e excluídos do concurso xeral de persoal funcionario.
Pero seguen sen darnos conta da solución que lle aportamos aquí para axilizalo. Polo que volvemos a instalos a negociar sobre esa proposta.
- Detalles
A CIG solicita aos grupos parlamentares que se opoñan á modificacion da Lei de emprego público sen respectar a negociación colectiva. O Partido Popular emprega a vía das emendas no debate da lei de reactivación económica que está hoxe, xoves 28, no Parlamento para impoñer a mobilidade forzosa do persoal empregado público da Xunta. Deste xeito a Xunta do partido popular habilítase a si mesma para mover o persoal como lle de a gana, sen negociación previa e sen xustificación.
Para a CIG-Autonómica é unha perversión intolerable do sistema que se carga a seguridade xurídica do persoal e denunciamos que non se trata dun caso illado, senón que a Xunta esta a normalizar a emenda dos seus propios anteproxectos co grupo parlamentario do Partido Popular para aforrar a negociación e evitar que os denunciemos no xulgado. Así xa o fixeron recentemente na lei de acompañamento dos orzamentos 2021 onde modificaron a lei de emprego para permitir o mantemento dos altísimos salarios de directivos na integración de entes na Xunta ou limitar a segunda actividade ao persoal bombeiro forestal.
O emprego desta fórmula de eutoemenda xunto desaparición e das mesas de representación ordinarias mostra que a pandemia esta a ser a escusa do PP para empeorar as condicións de traballo do persoal empregado público.
Para a CIG o fundamental é o reforzo do persoal polas listas de contratación e recordamos que na lei de emprego público xa existen fórmulas para facelo, coma a contratación por acúmulo de tarefas, tanto para o reforzo de persoal como no traslado voluntario. Porén o lóxico é a contratación de persoal polas listas de agarda nos servizos que sexa necesario reforzar, un sistema rápido e eficaz e de responsabilidade social. Logo de máis de dez anos de recortes continuados non temos ningunha unidade onde sobre persoal, senón máis ven a contrario, e a crise social derivada da pandemia necesita duns servizos públicos reforzados.
Pois nin reforzo do emprego nin mobilidade voluntaria. A Xunta do PP opta por impoñer a mobilidade forzosa a dedo e pola porta de atrás creando unha ferramenta máis para abusar do persoal empregado público.
Esta é unha medida máis que se suma á privatización progresiva e implacable dos servizos públicos, produto dunha estratexia elaborada dende hai moitos anos polo PP para desmontar pouco a pouco a xestión directa dos servizos públicos entregándollos a empresas privadas que priman á rendabilidade económica sobre a atención á cidadanía.
A constante entrega ao capital privado da cobertura das necesidades básicas das persoas conleva unha merma de efectivos, a sobrecarga de traballo, o empeoramento das condicións laborais e o consecuente deterioro dos servizos públicos á cidadanía.
Pero para o PP de Galiza isto non é suficiente para sacarlle beneficios económicos e partidistas ao control da administración autonómica. Quere que os minguados efectivos de persoal propio da administración autonómica estean á súa completa disposición. E, para iso, ditan normas que buscan menoscabar a independencia e a obxectividade das persoas empregadas públicas, como a:
- Ampliación das libres designacións e creación dos concursos de traslados “especiais” para decidir arbitrariamente quen debe ocupar os postos mellor remunerados ou de funcións de inspección e control.
- Modificación do sistema retributivo e da promoción profesional para que os responsábeis políticos decidan sobre as condicións económicas e laborais do persoal.
E, tamén, utilizan outra estratexia deseñada dende a dirección xeral da Función Pública, que é obstaculizar dun xeito burdo e descarado os poucos recursos dos que dispoñen as persoas empregadas públicas para mellorar as súas condicións económicas e laborais:
- Negarse a convocar concurso de traslados entre o persoal laboral durante máis de 9 anos, cando o convenio colectivo vixente di que o concurso de traslados debe ser permanente.
- Excluír ao persoal laboral do cobro da carreira profesional senón aceptan obrigatoriamente a funcionarización.
- Non resolver o concurso de traslados dos corpos xerais do persoal funcionario durante meses, despois de convocalo con retraso. Do concurso de corpos especiais nin se sabe.
- Non cumprir ningún dos prazos nin dos compromisos acadados nas negociacións colectivas.
A parálise da xestión de persoal na administración autonómica non é só consecuencia da incapacidade manifesta do director xeral da Función Pública e da falta de persoal é, en definitiva, a estratexia de demolición dos servizos públicos por parte do PP de Galiza e a doma e castración da administración autonómica para poñela ao servizo duns intereses partidistas.
- Detalles
En tan só 24 horas Feijoo “dá no clavo” e en dúas comparecencias demanda para outros o que non activa para o seu persoal. Na Xunta non aplica ningunha das medidas que predica: nin teletraballo xeneralizado, nin máscaras FFP2.
Na Xunta sen teletraballo en moitos centros administrativos
Nin teletraballo total en servizos sen atención ao público, nin quendas nin grupos burbulla. Só algunhas unidades e consellerías están a aplicar o teletraballo da covid ante a ineptitude de Función Pública e do Consello da Xunta para activar o procedemento de autorización especial e obrigatorio do artigo 12 por razón da emerxencia sanitaria.
Así, por exemplo, a Consellería de Medio Rural ten teletraballo a quendas en servizos centrais pero en moitas xefaturas territoriais mantén os funcionarios/as ateigados, sen medidas preventivas nin ventilación adecuada. Esto é un suma e sigue xa que depende do/a responsable do centro e non é unha instrución para toda a Xunta. Máis de 10.000 empregados públicos que xa poderiamos estar hoxe teletraballando a quendas e que estamos a trasladarnos, en moitos casos en transportes colectivos e traballando ateigados mentres o Presidente pide teletraballo nas empresas.
A Xunta ao xulgado pola falla de máscaras de FFP2
A CIG está a desenvolver varias denuncias no xulgado contra os responsables do Consorcio de Igualdade e Benestar e de Política Social por negarse a proporcionar as máscaras de FFP2 ao persoal que traballa con persoas usuarias sen máscara e non pode manter a distancia.. Tras as denuncias da CIG na Inspección de Traballo, a autoridade laboral requiriu á Xunta que proporcionara estas máscaras ao persoal para protexerse dos aerosois con máscaras bidireccionais. Os bebés de cero a tres anos non levan máscaras e o persoal ten que proporcionarlles os coidados e o apego que precisan; por outro lado, as persoas maiores nos momentos de aseo e comida, tampouco levan a máscara posta. Case un ano despois do comezo da pandemia o persoal de centros de día, residencias e escolas infantís segue sen máscaras de FFP2 recibindo incluso ameazas cando as mercan as traballadoras por “traelas da casa”.
Cando a autoridade laboral, en repetidas ocasións, instou a Consorcio e Consellería a proporcionar as FFP2 ao persoal, sacaron da manga un informe do Comité Clínico no sentido de que non eran precisas e, polo tanto, non ían subministralas.
Agora o presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijoo nunha comparecencia no Parlamento para dar conta das medidas promovidas fronte a terceira onda da Pandemia quere cinicamente desviar a súa responsabilidade cara Madrid pedindo que as máscaras FFP2 sexan de uso obrigatorio.
En que momento cambiou de criterio o “Comité Clínico”? Ou será que ese comité clínico emite os informes que lles preparan para xustificar non gastar un duro na protección dos cadros de persoal? Semella que se atreven a conculcar un dereito fundamental, como é o dereito á saúde, con tal de non acometer o investimento en protección das/os traballadora/es.
Para a CIG mostra unha vez máis unha actitude cínica e irresponsable, cando se nega a entregar máscaras ao seu persoal.
- Detalles
A Programación para o ano 2021 do Servizo de Prevención de Riscos Laborais, non inclúe ningunha referencia á Covid.
O Comité de Seguridade e Saúde Laboral Intercentros reuniuse o 22/12/2020 para realizar a programación do Servizo de de Prevención da Xunta de Galiza. O resultado foi que a Covid non existe, ignorando descaradamente a prevención deste risco laboral nos nosos centros.
Nesta liña, sen ter en conta a Covid, presentaron a Programación do Servizo de Prevencion de Riscos Laborais para o 2021 e a día de hoxe, un mes despois aínda seguen mutis ante a inclusión de medidas preventivas:
Programación preventiva
Debe incluírse a avaliación de riscos laborais (ARL) específica ao risco biolóxico provocado pola Covid (axente infeccioso de grupo 3), en todas as programadas e a revisión ou elaboración, calendarizada. Propuxemos unha listaxe de prioridades, incluíndo dende residencias de maiores ata edificios administrativos. Solicitamos que nestas ARL se revisasen os sistemas de ventilación, os postos, os espazos de uso común, as medidas organizativas implantadas (teletraballo, quendas de entrada, etc.) e o tipo de EPI e formación preventiva.
As solicitudes estarán abertas 3 meses. Demandamos a corrección dos protocolos que se aplican para os recoñecementos médicos. Informámosche máis aquí.
Programación formativa
De novo sen referencias á Covid, sorprende que só se vai dar unha xornada de tres horas para o persoal dos centros sociosanitarios de Política Social (por requirimento da Inspección de Traballo). Dende a CIG demandamos ademais formación obrigatoria para os directores/as e xestores/as destes centros. formación preventiva en teletraballo do que non hai un so curso e máis edicións para o curso de prevención do estrés (so hai un).
A entrega das máscaras após das denuncias da CIG
A Presidenta informa da entrega das máscaras hixiénicas por adquisición extraordinaria logo do requirimento da Inspección de Traballo. Recordámosche: non querían dalas polo que recorreron ao máximo a resolución da Inspección (tardaron 3 meses dende a primeira resolución e 9 dende o comezo da pandemia).
Coas máscaras FFP2: aínda queren mirar para outro lado e asubiar.
Se no teu traballo o contacto é estreito (menos de 2 metros), continuo ou con moito público, con ususarios/as que non poden portar máscara.., pide: 1) que che faciliten unha de tipo FFP2, e 2) a Avaliación de Riscos Laborais ao risco biolóxico da Covid 19. É o teu dereito e é o seu deber.
A espera da intervención divina que remate co virus
Nesta xuntanza non se comprometeron a nada. Nin sequera a unha reunión para a segunda quincena de xaneiro.
Esta situación de desprotección continuada, de negación do risco, recorrer as resolucións de Inspección (ou simplemente non cumprilas), é unha mostra do pasotismo e desinterese total e reiterado das persoas responsables da Covid na Xunta, quenes fixeron mutis ante o ERTE de Cualtis abandonando do persoal sensible e dos sevizos esenciais da Xunta que non deixou de traballar, como nas residencias de maiores, bombeiros ou persoal de emprego.
- Detalles
Ante a preocupante situación sanitaria sen precedentes na Galiza e as restricións anunciadas, a CIG apoia a decisión do Comité Intercentros de suspender momentaneamente as concentracións nestes centros tan sensibles. Así o comunicou o Comité Intercentros do persoal laboral a todas as organizacións sindicais. A partir do 17 de febreiro, co remate das restricións, retomaremos as mobilizacións e impulsaremos novas accións combativas co fin de obrigar á Xunta a abrir unha mesa de negociación.
A conselleira de Política Social, Fabiola García, segue a ignorar ao seu persoal e négase a negociar as condicións de traballo mentres que pide máis esforzos insinuando unha relaxación nas medidas preventivas nos seus centros. Unhas declaracións noxentas feitas na intervención da residencia de Leiro, que tratan de culpabilizar ao persoal do desastre na xestión das residencias, onde nin informa dos protocolos nin aplica correctamente un plan de continxencias. Dende a CIG temos claro que si nos centros públicos estamos tendo unha incidencia menor de contaxios é grazas ao esforzo e vontade dos compañeiros e compañeiras que defenden o servizo por riba de todo polo que as declaracións desta conselleira son vomitivas, e máis cando non aportou absolutamente ningunha mellora de condicións laborais ou materiais.
Nesta liña o presidente da Xunta, Alberto Nuñez Feijoo, compareceu onte no Parlamento, a petición do BNG, para dar conta das medidas promovidas fronte a terceira onda da Pandemia, intentando desviar a responsabilidade cara o goberno do Estado ao que lle pide que as máscaras FPP2 sexan de uso obrigatorio. É unha actitude cínica e oportunista cando se nega a entregar máscaras ao seu persoal de residencias a pesar dos requirimentos Inspección de Traballo após das denuncias da CIG.
A CIG defende as peticións do persoal residencial de Política Social que demanda accións diferentes que dean como consecuencia a mellora das condicións laborais ou que obriguen a dimitir a esta conselleira, recuperando os dereitos recortados no 2012, aumentando os medios materiais e o cadro persoal para enfrontar esta crise e asentalo como traballo ordinario. Lembramos que os seus recortes trouxeron a diminución do cadro persoal en máis 700 contratos.
- Detalles
A EGAP publicou no DOG do luns 25 de xaneiro a Resolución pola que se convocan as actividades formativas que compoñen o Plan formativo ofimático de Galiza para o persoal ao servizo da Administración pública da Comunidade Autónoma, das entidades públicas instrumentais, da Administración institucional de Galiza, etc., para o ano 2021.
As accións formativas, que se impartirán na modalidade de teleformación, son as seguintes:
- Aplicacións informáticas de bases de datos relacionais (LibreOffice Base)
- Aplicacións informáticas de bases de datos relacionais (Microsoft Office 2019)
- Aplicacións informáticas de follas de cálculo (LibreOffice Calc)
- Aplicacións informáticas de follas de cálculo (Microsoft Office 2019)
- Aplicacións informáticas de tratamento de textos (LibreOffice Writer)
- Aplicacións informáticas de tratamento de textos (Microsoft Office 2019)
- Aplicacións informáticas para presentacións gráficas de información (LibreOffice Impress)
- Aplicacións informáticas para presentacións gráficas de información (Microsoft Office 2019)
- Sistema operativo, busca da información: internet/intranet e correo electrónico (GNU/ Linux Debian 9)
- Sistema operativo, busca da información: internet/intranet e correo electrónico (contorno Windows 10)
O prazo de presentación de solicitudes será de dez días a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galicia.
As solicitudes de participación nas actividades formativas só poderán realizarse mediante o formulario de matrícula telemática dispoñible no enderezo https://egap.xunta.gal/matricula.
O número máximo de actividades formativas que se poden solicitar limítase a tres.