- Detalles
A CIG denuncia os efectos negativos nas condicións laborais do persoal da Xunta e a perda da independencia no réxime de informe e autorización dos proxectos con impacto no territorio.
O PP empregou a vía de emendas do seu propio anteproxecto para introducir, a calada e sen debate parlamentario, unha serie de medidas que afectan directamente as condicións laborais do persoal empregado público da Xunta. Ampárase na crise da Covid, cun discurso de falsa simplificación administrativa, para impoñer traslados e funcións, pero tamén para saltarse os informes técnicos dos funcionarios/as públicos na autorización de proxectos.
O público é servizo, o privado beneficio
Pretende cambiar o sistema de traballo derivando informes previos dos procedementos de autorización cara as empresas privadas. De ir para adiante, sentará un precedente inédito na Galiza, xa que elimina a independencia para realizar un informe preceptivo e/ou vinculante para a autorización de proxectos que poden ter impacto social, ambiental ou sobre o patrimonio cultural.
A creación de bolsas de expertos externos ou que empresas colaboradoras entren na xestión e informe vai ter consecuencias directas sobre o noso entorno, pola explotación sen control dos recursos da Galiza, ao non garantirse nin poder xestionar por parte dos poderes públicos os posibles conflitos de intereses ou a independenza empresarial.
A Xunta do PP abre as portas ao expolio da Galiza
Ademais, se sumamos a esta falla de independencia, a redución do trámites e a falla de secuencia de informes (serán paralelos), a creación dun “catalogo” (guia) do que van ser accións “informables” o non (estudos e avaliacións de impacto ambiental, etc…) e que o silenzo administrativo terá carácter positivo, da como resultado a facilidade total para dar luz verde á implantación de calquera actuación. Un panorama perfecto para que as empresas constrúan calquera tipo de proxecto en calquera tipo de solo e territorio. Un parque eólico ou unha mina, un parque industrial ou de explotación gandeira intensiva poderá autorizarse incluso nun espazo natural protexido.
Para o persoal da Xunta: un café e unha palmadiña
Para os trámites para os que sexa necesario persoal empregado público non aplica as fórmulas que xa ten hoxe a Xunta para xestionar o incremento de traballo, como a contratación por acúmulo de tarefas ou as comisións de servizo voluntarias. Aquí o PP instaura a mobilidade forzosa a cambio, como moito, dunha gratificación extraordinaria, que ademais é potestativa.
A denuncia da CIG
Na CIG non nos quedamos caladas ante esta intención de desmantelamento do público e de deterioro das condicións do persoal e esiximos a paralización destas medidas na pasada Mesa Xeral de Empregados Públicos (9/02/2021). Alí a Xunta do PP deu a calada por resposta, e mentras “van facendo” co seu partido.
Tamen acudimos aos grupos parlamentares para expoñerlles os nosos argumentos, tan so o BNG respostou. Así que si nada o para, a lei vai a pleno no Parlamento o día 23 de febreiro, e coa maioría absoluta do PP, non se esperan dificultades para a súa aprobación.
Estes son os artigos que adicionan nas emendas e que pretenden cambiar directamente as condicións laborais do persoal empregado público:
Reasignación de efectivos (Emenda 22,adición de novo artigo 75)
Os secretarios/as xerais poderán mover forzosamente (na mesma localidade )ao persoal para xestionar os fondos europeos (para a recuperación ou “outros”).
Si necesitan trasladar o persoal dunha consellería o a outra, ou de entidades instrumentais por medio da dirección xeral de Función Pública.
O persoal trasladado poderá (posible, non seguro) sempre condicionado ao orzamento percibir complemento de productividade ou gratificacións extraordinarias.
Creación de unidades administrativas de carácter provisional (E 23, novo artigo 76)
Crean unidades provisionais con persoal funcionario de carreira. Xustifican pola experiencia do funcionariado que a provisión dos postos se faga con persoal funcionario de carreira trasladado e descartan expresamente a contratación de persoal interino ou laboral temporal (so de xeito subsidiario).
Asignación de funcións a tempo parcial (E24)
A secretaria xeral técnica da consellería poderá asignar novas tarefas ata o 80% da xornada, logo deberan facer as propias para o que poderán contar ou non co apoio de persoal internino/laboral temporal, unicamente se o titular que foi facer outras funcións era voluntario/a.
Quen fai a lei fai a trampa
En conclusión, na CIG valoramos negativamente unha proposta deste calado unha lei coa asignación arbitraria de novas funcións, sen límites temporais, sen compensacións negociadas e tirando aínda máis da corda dun persoal empregado público sobresaturado. Ademais aplica prazos ridículos para informes e amplía a burocracia para dar cobertura á entrada a empresas colaboradoras ou expertas para o que ata o de agora fai o persoal funcionario.
A lei de simplificación administrativa e reactivación económica non xera emprego, tan só posibilita a depredación.
Para máis, esta lei que non apoia aos pequenos sexan labregas, autónomos, pymes ou empresas, tampouco xera emprego público para a tramitación extraordinaria dos macro proxectos que pretenden vender ao mellor postor a riqueza de Galiza e que nos pon ao servizo das grandes empresas privadas.
- Detalles
O 18 de febreiro tivo lugar a primeira reunión da comisión de seguimento do Acordo de Teletraballo onde tratamos de resolver as cuestións da nova regulación de teletraballo ordinario que comezou a andar este 4 de febreiro.
A CIG tratou coas direccións xerais de Función Pública e de Avaliación e Reforma Administrativa o procedemento para as solicitudes de teletraballo no Portax, acceso universal, intrucións para a autorización, formación, transición entre teletraballo covid e ordinario e prevención de riscos nesta modalidade laboral entre outras.
Ampliación do teletraballo Covid dúas semanas máis, mentres duren as restricións establecidas para Galiza.
Solicitude no Portax: Xa se habilitou o acceso ao Portax ao persoal do Consorcio e outras entidades da Xunta para posibilitar a solicitude telemática. Ademais a DXFP dixo que estaban a piques de rematar a actualización e facer máis sinxelo o camiño dentro do aplicativo (fóra de permisos e licenzas).
Plan individual de traballo para a xustificación motivada de circunstancias que difiren da norma xeral como superar os límites 50% xornadas ou o 40% da unidade ou o ámbito subxectivo): Realiza a persoa traballadora co subdirector/a ou xefe/a servizo, pode meterse despois da solicitude.
Formación. Neste momento están a centrarse en formar ás persoas autorizadoras de teletraballo de cara a fixar criterios homoxéneos en unidades transversais con funcións semellantes e un plan de obxectivos teñen en conta as funcións e categorías específicas das unidades singulares. Na EGAP hai 4 convocatorias e outra formación específica. Solicitamos tamén un maior plano formativo incluíndo a prevención de riscos sicosociais.
Guía na web para teletraballar con preguntas máis comúns para solucionar dúbidas xerais (FAQ).
Datos xerais de teletraballo. Faise un repaso do acontecido no 2020, que ao noso ver, esta afectado pola Covid, polo que non é exacto (hai teletraballo covid sen formalizar solicitudes) e difícil de valorar como ordinario pola necesidade de acudir ao teletraballo persoas que non valorarían de non ser pola Covid esta opción.
A Dirección Xeral de Avaliación e Reforma Administrativa informa que o pasado ano aprobáronse o 90% das solicitudes e hoxe hai 3.000 persoas empregadas públicas teletraballando con resolución. Hoxe teñen pendentes 1200 solicitudes para resolver. Non temos hoxe ningunha denegacion de 2021 en base a nova normativa.
Dende a CIG reclamamos o teletraballo covid para o persoal administrativo dos centros educativos e reclamamos aclarar con Educación a posibilidade de teletraballo ordinario nos centros onde hai mais dun auxiliar administrativo xa que o permite motivadamente a nova regulación que asinamos.
Transición entre teletraballo Covid e teletraballo ordinario. Avisamos que se vai dar unha avalancha de solicitudes que colapse o procedemento de autorización ao remate do teletraballo Covid, polo que demandamos:
1. Xustificación científica previa ao remate do estado da epidemia e os efectos da incorporación masiva do persoal (transporte e centros administrativos) en base ao principio de precaución. Mantemento do teletraballo coas burbullas o máximo tempo posible para evitar novas ondas pandémicas.
2. Resolución transitoria positiva e revisable das solicitudes para evitar a reincorporación total das persoas solicitantes.
Lei de impulso demográfico. Aínda que para a CIG esta lei é claramente unha oportunidade perdida pola súa falta de concreción xeral e de medidas de aplicación directa demandamos que nas solicitudes de teletraballo se teña en conta o seu factor dinamizador no asentamento de poboación no rural. Ao reducirse desprazamentos ás cidades onde se concentra a maioría dos centros administrativos posibilítase a vida destes empregados públicos nas vilas e aldeas.
Por outra parte fixemos valer o artigo 50 e a disposición derradeira desta Lei de impulso demográfico coa que modificaron á LEPG na flexibilidade e solicitamos a negociación da regulación da flexibilidade por conciliación por coidado de fillos menores de idade e se aplique directamente xa a menores de 14 anos.
- Detalles
No DOG do 18/02/2021 publicase a Resolución do 12 de febreiro de 2021 pola que se convocan as actividades de formación continua para o persoal ao servizo da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, das entidades públicas instrumentais do sector público autonómico e da Administración institucional.
- Solicitudes: telemáticas a través do enderezo https://egap.xunta.gal/matricula
- Nº máximo de cursos a anotarse: 5
- Unha vez seleccionados si se renuncia hai que facelo con 3 días de antelación
- As faltas de asistencia non poden superar o 10% da duración do curso
- Prazo de matrícula: 10 días ( ata as 23:55 do día 2 de marzo)
- Detalles
A Xunta, a través da súa Axencia Galega de Calidade Alimentaria (AGACAL), presentounos o martes 16 de febreiro un borrador dunhas listas de contratación temporal de persoal investigador.
A contratación de persoal investigador é algo suficientemente específico como para que en principio a CIG non se opoña a separalas do actual sistema de listas de contratación temporal que depende de Función Pública. Porén, hai moitas cousas que corrixir na proposta inicial.
Estas listas son para persoal que vai apoiar o actual cadro de persoal do Agacal ou son postos estruturais disfrazados de temporais? Que futuro teñen os proxectos cando rematen os contratos? Van contratar a outras persoas sucesivamente, en precarioi, en vez de convocar postos estables?
Non ten sentido que fagan contratos temporais por cada subvención e proxecto, porque esas subvencións repítense anualmente e necesitan persoal sempre, porque sempre teñen proxectos de investigación en marcha e sempre nas mesmas áreas de especialidade. Deste xeito, contratan a unha persoa con cargo aos fondos do proxecto A no ano 2021, remátalle o contrato e aos dous anos fanlle outro para o proxecto B, aos tres anos para o proxecto C.., ou ben a mesma persoa contrátana 50% para un proxecto e 50% para outro, e incluso sabemos de entidades distintas que contratan a tempo parcial dentro da mesma subvención á mesma persoa. E volta a empezar.
Respecto das bases da convocatoria:
- Solicitudes e prazo: non ten sentido que a maiores de presentar a solicitude por rexistro electrónico, haxa que enviar a documentación por correo electrónico.
- Requisitos específicos
- Poñen como requisito ser doutor/a, ter acadada a suficiencia investigadora ou DEA. Pero tamén vale estar matriculado nun curso de doutoramento. Esto é, ter pagada a matrícula. O requisito mínimo non debe ser estar matriculado, senon ter DEA.
- Os requisitos de idioma galego teñen que ser os mesmos que se lle esixen ao resto do persoal: non nos vale un “compromiso” de adquirir os coñecementos no idioma.
- Baremo de méritos
- Para ter DEA debe superarse varios cursos de doutoramento, facer un traballo de investigación e defendelo nun tribunal. Como é posible que isto se valore con 2 puntos e a unha persoa por estar simplemente matriculada obteña 1 punto?
- En ningún concurso de traslados nin proceso selectivo vimos que a puntuación por ter unha titulación fose diferente en función da cualificación. Rexeitamos que aquí puntuen diferente o doutoramento en función da cualificación.
- Neste nivel de cualificación, o dominio do idioma inglés debe ser un requisito, non un mérito.
- O mesmo co idioma galego: debe ser un requisito, non un mérito. E en todo caso, non poden puntuar o nivel mínimo (Celga 1) cando se require o Celga 4. Deben puntuar só os niveis superiores.
- Capaitación para traballar co nanimais de experimentación: aparece no baremo de méritos, pero debe aparecer como requisito para postos específicos.
- Documentación a presentar
- Pedir certificado médico xunto á presentación da solicitude é xerar un gasto de diñeiro e de tempo innecesario, a maiores de que as circunstancias de saúde poden mudar co tempo. Abondaría con requirir o certificado só no momento da contratación.
- Procedemento de elaboración das listas
- Van facer o que lles peta, pois non haberá ningún tipo de contratación sindical nin no momento da elaboración inicial das listas nin ao longo do tempo.
- O prazo para emendar e reclamar ás exclusión das listas é demasiado curto (tres días hábiles).
- Procesos selectivos
- Gardanse o dereito de facer “excepcionalmente” un proceso selectivo entre as persoas das listas. Non ten sentido.
- E en todo caso, en que casos e de que maneira? Queda ao seu libre albedrio.
En definitiva, este sistema necesita darlle unha volta, tanto no que é o procedemento, como a non precarizar ao persoal investigador.
- Detalles
Por falta de persoal, van ter que ser os xefes de servizo quenes muxan as vacas, e o persoal enxeñeiro quen limpe o chan na Axencia Galega de Calidade Alimentaria.
Asistimos á segunda xuntanza (16/02/2021) para discutir a proposta da RPT de Agacal que nos achegan dende a Consellaría de Medio Rural, sendo a destrución de emprego o máis grave da proposta.
Agacal elimina 47 postos de traballo e crea 25. Podíamos supoñer que así reducirían o gasto en persoal. Pero non: curiosamente incrementan o gasto no capítulo de persoal. Como é esto posíbel? Pois eliminando postos baixos (limpeza, oficial agrario, peón, ordenanza, etc), e creando xefaturas.
Segundo as persoas responsábeis da política de persoal da consellería e da axencia, vamos cara a unha Administración máis especializada na que xa non é tan necesaria xente que se adique a pasar chamadas de teléfone ou a transcribir o que lle ditan outras persoas. Certo, pero, quen vai limpar o chan? Quen vai muxir as vacas e dar de comer aos animais? O xerente vai poñer os zocos para limpar o esterco? Se a resposta é “non”, entón non queda outra: vaino facer Seaga ou Tragsa. E así continuarán as sentenzas xudiciais por contratación en fraude de lei.
Outra das consecuencias de tanta amortización é que queren retirar algún posto do concurso de traslados de corpos xerais. Din que eles non son responsábeis do atraso, e non poden ter postos bloqueados agardando anos polo concurso. Pero esquecen unha cousa: eles son Administración Autonómica, non son algo á parte. Así que teñen que comer con patacas os actos doutros órganos da mesma Administración.
Agacal non confía no persoal empregado público ao servizo da Administración Autonómica
A totalidade dos postos de libre designación están abertos a seren cubertos con persoal doutras administracións. É dicir, que para cubrir todos os postos de certa responsabilidade ou confianza, non lles abonda co que teñen.
Din que ás veces son difíciles de cubrir, pero na CIG preguntámonos se non haberá outras causas: será que a xente sabe que os sistemas de provisión a dedo requiren do empurrón dun amigo/a ou levar o carné na boca? Podería ser que haxa un exceso de centralización de postos en servizos centrais ata o punto de que dificulta atopar xente, mentres que en servizos periféricos hai carencia de postos de nivel?
Agacal ten a intención de substituir moitas xefaturas de negociado (A2/C1/C2) por “unidades de apoio administrativo”, co mesmo nivel 18 pero abertos só aos grupos C1 e C2. Así conseguen reducir o orzamento e probablemente tamén o gasto.
Pero se no anterior caso cortan por arriba, noutros cortan por abaixo: xefaturas de sección que debían ser A1/A2/C1 e que quedarán só como A1/A2.
Algúns postos teñen o requisito de “experiencia”. A CIG propón que pasen a “mérito”, ou que como alternativa á experiencia permitan a formación. Non facelo así dificulta a mobilidade voluntaria do persoal e a cobertura dos postos.
Os responsábeis de Agacal comprométense a facer unha nova RPT antes de final de ano, e para entón (falou de maio) xa estarían discutidos os pluses. Mentres tanto, engadirían nesta RPT se quedou algunha sentenza atrás.
- Detalles
A CIG solicita a cobertura urxente de vacantes do servizo de gardacostas para que se poda realizar a vixilancia contra o furtivismo, a loita contra a contaminacion mariña e o salvamento pesqueiro.
As preto de 150 persoas empregadas públicas do servizo de gardacostas encárganse da vixilancia, busca, salvamento e protección do medio mariño e da importantísima loita contra o furtivismo. A falla de persoal pola non cobertura das vacantes, das baixas, vacacións e descansos fai que haxa unidades operativas do servizo nas que resulta imposible cubrir ás 24 horas. Por exemplo, a falla dun patrón ou mecánico fai inviable o uso de embarcacións anulando este recurso en toda a unidade. Así, o panorama a curto ou medio prazo de non dar cobertura a preto de 40 vacantes nas escalas, ás xubilacións e ás substitucións dos permisos e vacacións do persoal é intolerable.
O servizo de gardacostas: un servizo público esencial para Galiza
Seica a consellería xustifica a lentitude para cubrir as vacantes xeradas pola toma de posesión do último proceso selectivo nunha posible “reestructuración do servizo”. Isto xa o temos escoitado outras veces. Lembrámoslle aos responsables da consellería que reestruturación non é sinónimo de desmantelamento, polo que xa adiantamos que na CIG opoñerémonos a calquera reestructuración que supoña a eliminación de unidades operativas ou servizos. Apostamos pola descentralización como garantía de efectividade, diminuíndo os tempos de reacción no salvamento. O control das nosas costas fronte o furtivismo require a presenza e o coñecemento do territorio. O mantemento completo de todas as unidades ás 24h e os 365 días é fundamental para o desenvolvemento dos recursos pesqueiros e acuícolas da Galiza.
Dende a CIG reclamamos a cobertura urxente das vacantes con persoal das listas e a oferta da totalidade na OEP de 2021, cunha convocatoria de proceso selectivo que sume estas ás da oferta de emprego de 2018 pendente de execución. Ademais aínda quedan cuestións das escalas de gardacostas sen resolver: cumpre que a Xunta inste dunha vez ao recoñecemento dos coeficientes redutores do réxime especial do mar que lles permita xubilarse anticipadamente.
- Detalles
Froito do convenio de colaboración entre a EGAP e o ISSGA, no DOG do 16 de febreiro de 2021 publícase unha resolución da EGAP pola que se convocan cursos de prevención de riscos laborais, nivel básico, na modalidade de teleformación, para persoal empregado público, traballador por conta allea ou autónomo, empresario e persoa con inquietudes no ámbito da prevención de riscos laborais.
O prazo de presentación de solicitudes será do 17 ao 26 de febreiro de 2021 e realizarase de xeito telemático no enderezo https://egap.xunta.gal/matricula.
- Detalles
Función Pública atende parte das demandas da CIG e anuncia un serie de actuacións entre as que prioriza a RPT e unha nova OEP para o 2021
Nesta comisión de seguimento dende a CIG tratamos de dar pulo a aquelas cuestións que continúan pendentes de execución de varias cláusulas do Acordo de integración do Consorcio (listas de contratación, modificación do decreto de integración 129/2012, integración do persoal laboral fixo e temporal do Consorcio, concurso de traslados, RPT e oferta de emprego).
Así tratamos os seguintes puntos dos que solicitamos un cronograma:
1. Rematar a negociación e aprobación da RPT Consorcio: A RPT está paralizada inexplicablemente dende xuño de 2019, polo que xa temos esixido que se retome a negociación con carácter inmediato. O DXFP convoca para o luns 15 de febreiro unha mesa de traballo para sacala adiante paralelamente á OEP 2021 coa intención de aprobala en marzo. Para nós, como mínimo é necesario resolver as seguintes cuestións:
Vacantes e non vacantes identificadas (identificar os postos ocupados por indefinidas non fixas por resolución administrativa, por sentenza xudicial e por modificación contractual, persoal laboral fixo dos concellos subrogado e persoal laboral fixo do consorcio).
Resolver os conflitos de titulacións académicas, itinerancias, persoas que están fóra da súa praza por contrato, forma de provisión...etc.
2. OEP 2021: Función Pública anuncia o inicio da negociación coa intención de tela rematada en marzo cunha oferta complementaria de 273 prazas que quedaron pendentes da anterior oferta de emprego. Así ás 1.274 prazas do Consorcio que saen na OEP de 2020 habería que sumar 273 prazas á OEP de 2021 facendo un total de 1.547 entre ambas OEPs, polo que nos iriamos a practicamente o 100 % das prazas do Consorcio. Nós solicitamos que se sume un 10% máis da taxa de reposición.
Para isto é imprescindible ter coñecemento exacto e desagregado dos datos de temporalidade por grupos e categorías, é dicir ter a RPT completa. Como CIG reiteramos que o persoal indefinido non fixo por resolución administrativa ten que estar equiparado ao persoal indefinido non fixo por sentenza xudicial, de xeito que na OEP 2021 figure recollido no anexo de consolidación.
A CIG para a mesa de traballo tamén esixiu buscar solución aos problemas existentes de titulacións académicas en varias categorías. Así, solicitamos o informe da Consellería de Educación (comprometido no 2019) sobre a posible homologación de titulacións. Nese senso, no referente as titulacións de educadores/as e mestres/as de Educación Infantil, Función Pública valora como posible solución a creación na escala de dúas especialidades con funcións e titulacións distintas. Porén hai outros conflitos a tratar como poden ser as auxiliares xeriátricas e nas oficinas de I+B que non se ven recoñecidas nas escalas recollidas na LEPG.
3. Concurso de traslados do persoal fixo do Consorcio: Demandamos que se atenda o dereito do persoal laboral fixo do Consorcio a ter un concurso de traslados polo que pedimos que se negocie canto antes. Para evitar que o movemento do persoal produza despedimentos propoñemos que a toma de posesión do persoal do concurso sexa simultánea coa toma de posesión do persoal que superou o proceso selectivo. Así tampouco habería que esperar a que rematen os procesos selectivos e tardar un ano entre que se convoca o concurso e se resolve, xa que a resolución sería ao mesmo tempo. Función Pública di que o valorará.
4. Procesos selectivos: O sistema será de concurso-oposición. Dende a CIG defendemos que os procesos sexan asequibles e áxiles (cunha soa proba), con temarios reducidos elaborados pola EGAP, coa puntuación máxima na fase de concurso (40%), e cuns criterios homoxéneos co resto de procesos de estabilización e consolidación no emprego na Xunta.
Función Pública avanza que o que non vai facer vai ser duplicar procesos, polo que non van convocar procesos selectivos de categorías e escalas que estean convocadas xa nestes momentos. A intención é convocar conxuntamente prazas das OEP de 2020 e 2021.
Outras cuestións:
• Listas de agarda: O DXFP di que están traballando tecnicamente con AMTEGA para a integración completa das escalas e categorías do Consorcio co fin de unificar as listaxes de laborais e de funcionarios de cara a poder facer os futuros chamamentos como de persoal funcionario. Comentou que isto pode levar algúns meses. Non estamos conformes co retraso e queremos que as listas se integren para rematar coa opacidade das listas do Consorcio. Recordámoslle que segundo o Acordo de integración a puntuación do tempo traballado no Consorcio é a mesma que na Xunta. Adianta que é moito o persoal afectado pola reorganización de listas e puntuacións, o que vai facer necesario establecer un prazo de alegacións.
• Equiparación salarial: con todas estas previsións para a CIG non ten sentido agardar até 2022 e solicitamos a equiparación salarial total xa.
• Para finalizar o Director Xeral de Función Publica soltou un “regaliño”: unha ameaza velada de que hai postos de PSX que poderían sobrar logo de que a CIG gañase o conflito colectivo no que o Tribunal Superior de Xustiza de Galiza declarou que “os PSX teñen dereito a que só se lles encomenden funcións de limpeza, unicamente con carácter puntual, atendendo as necesidades cando sexa necesario para manter a continuidade do servizo, e sempre fóra do horario no que o centro ou unidade dispoña de servizo específico de limpeza.”, que non deixa de ser o que xa dispón o punto cuarto do acordo de creación das categorías de PSX e Xerocultor/a asinado por Función Pública e CIG, CCOO e UGT en febreiro de 2016.
Convídanos ás OOSS a que aportemos solucións: un exercicio patronal do máis retorcido. Na CIG témolo claro: que creen as prazas necesarias de limpeza e se deixen de escusas, que nos centros hai traballo abondo!
Esta é a primeira reunión da comisión de seguimento dende marzo de 2020 e parece que a solicitude da CIG fai que algo movan. Esperamos que no proceso de negociación atendan ás nosas esixencias e que non quede todo en boas palabras e que logo non se chegue a plasmar en nada. Quedan tamén algúns asuntos sen resolver.
Nós aproveitaremos o proceso de negociación da RPT para ir avanzando cousas e tendo respostas ás nosas demandas. E se non hai mostras de negociación real obraremos en consecuencia.
- Detalles
Xa todas sabemos como traballa o Partido Popular de Galiza, gañan eleccións dopados de orzamentos irregulares mediante diñeiro negro xestionado en caixas B. Pódeno testemuñar Naseiro, Crespo, Bárcenas..
Este diñeiro tamén permite “untar” as rotativas dos medios de comunicación, o que, combinado co férreo control dos medios públicos, facilita o lavado de cara de persoas que se nos presentan como “xestores” cando non son máis que lacaios ou mercenarios dos grandes grupos empresariais.
Agora temos no Parlamento de Galiza un claro exemplo de vantaxismo: a tramitación polo procedemento de urxencia por parte do Partido Popular da “proposición de lei de simplificación administrativa e de apoio á reactivación económica de Galiza”.
Como poden sacar beneficio os grandes grupos empresariais da parte que lle corresponda a Galiza dos 1,8 millóns de euros do plan de recuperación económica da UE pola crise da Covid 19? Doado, aproveitando o seu socio no goberno galego. Para isto só necesitan modificar as leis de protección do medio ambiente e o patrimonio e simplificar, anular ou privatizar os procedementos administrativos. E para iso nada mellor que utilizar o procedemento de urxencia para tramitar a proposición de lei e gardar para as autoemendas do PP as partes máis agresivas do texto.
Ben, o día 23 deste mes o Partido Popular de Galiza vai aprobar no Parlamento unha lei que inclúe:
- O acurtamento dos prazos para emitir informes preceptivos.
- Reverter a consecuencia do silencio administrativo no prazo de emisión destes informes. O silencio administrativo pasa a ser positivo.
- A reasignación de efectivos entre as persoas empregadas públicas, a reasignación de funcións e a asignación de complementos de produtividade ou gratificacións extraordinarias.
- A privatización da emisión destes informes.
A estes “xestores” do PP non os para nada. Xa que non é posíbel eliminar totalmente os preceptivos informes medioambientais ou patrimoniais para a execución de proxectos empresariais reducimos drasticamente os prazos para elaboralos, de xeito que sexa practicamente imposíbel facelos de forma rigorosa e rematalos en prazo. Isto, xunto co silencio positivo, permite a implantación de proxectos agresivos co medio ambiente e irrespectuosos co patrimonio. E se isto pode ser demasiado descarado tamén “adecuamos” o persoal que debe elaborar estes informes aos intereses de quen goberna: reasignamos o persoal, creamos unidades administrativas temporais e dispoñemos complementos de produtividade ou gratificacións extraordinarias. Pero, por se acaso isto non dá resultado, incluímos outra posibilidade: “solicitar informes a organismos científicos, académicos ou outros que posúan os coñecementos precisos en calquera dos procedementos de avaliación ambiental, nos casos nos que se estime necesario” (artigo 30). Ou sexa: privatizar a emisión de informes de avaliación ambiental.
Na verdade, estes dirixentes políticos da Xunta de Galiza do PP son bos xestores. O que pasa é que non para o conxunto da cidadanía, senón para os intereses duns grupos económicos que o único fin que perseguen é a consecución de beneficios económicos e que non están dispostos a respectar os procedementos administrativos nin as leis de protección da natureza e o patrimonio.
- Detalles
O martes 9 de febreiro participamos na Mesa Xeral de Empregados Públicos na que tratamos a orde de integración do persoal laboral fixo do CIXTEC como persoal laboral fixo da Xunta de Galiza e unha modificación da RPT de GAIN.
Ao inicio da mesa, o DXFP comunica que a Comisión de Persoal, prevista ao remate da Mesa Xeral, adíase xa que están estudando a posibilidade de simplificar o trámite para a documentación a presentar polo persoal laboral fixo do CIXTEC que opte pola integración na Admón Xeral da Xunta de Galiza.
Integración do CIXTEC: Función Pública manifesta que a orde de integración é a mesma que as dos outros entes xa integrados no pasado e que están buscando a maneira de simplificar a documentación a presentar.
A CIG segue a preguntar cal é a situación do persoal do CIXTEC que se atopa en excedencia voluntaria por incompatibilidade.
FP di que a Admón subrogouse nos dereitos e obrigas do persoal do CIXTEC pero que analizarán o caso concreto.
A CIG preguntou polos níveis de CD e CE dos postos a crear en AMTEGA para o persoal laboral fixo que se integre e, posteriormente, se funcionarice
O DXFP manifesta que están a traballar na RPT e que antes de que o persoal do CIXTEC solicite a integración xa poderían coñecer o perfil dos postos nos que se funcionarizarían.
Modificación RPT GAIN: Xa nos opuxemos no ano 2019 á creación da “Xefatura do Departamento de Coordinación do Polo Aeroespacial de Rozas”, situada en Castro de Rei (Lugo), con forma de provisión por LD, na escala de enxeñaría especialidades: industrial, telecomunicacións e camiños, canais e portos e con adscrición A11 (Xunta de Galiza, Estado e outras CC.AA.) a costa da amortización de postos de traballo realmente necesarios.
Non se entende como nestes dous anos non foi ocupado nin tan siquera en comisión de servizo co importante que era tal como manifestaron o conselleiro e propio presidente da Xunta naquel momento. Como non o dan cuberto, agora queren adaptar o posto á persoa e trasládano para Santiago de Compostela, aínda que todo o seu traballo se desenvolva en Rozas (Lugo). Na CIG opoñémonos rotundamente á manipulación interesada dos postos de traballo que, curiosamente, só se fai para os postos de estructura.
Rogos e preguntas:
- O DXFP informa de que conforme vaian rematando os procesos selectivos as eleccións de destino faranse de xeito telemático.
- Respostará por escrito ás alegacións formuladas ao buzón de postos ofertados para aux. de clínica e camareiras/os limpadoras/es
- Do buzón de postos de Aux de clínica retiran as prazas de fin de semana e incorporaron 8 postos máis. Ofertaranse 53 postos para 40 aprobados.
- Do buzón de camareiras/os limpadoras/es retiraron 13 postos de fin de semana e os postos de fixos discontínuos, resultando 162 postos para 125 aprobados.
- FP dí que están traballando na RPT da Admón Xeral e Social para a funcionarización, prevendo tanto os postos do persoal laboral fixo como os do persoal temporal.
- Están a traballar tamén na RPT do Consorcio e na RPT de AMTEGA para a incorporación do persoal do CIXTEC. Non ofrece prazos concretos.
A CIG pregunta por:
- Carreira profesional, tanto o que se refiere a convocatoria para o grao II como a negociación da carreira ordinaria: Función Pública resposta que será posiblemente neste mes de febreiro.
- Concurso de traslados de persoal veterinario e finanzas: respostan que o teñen bastante avanzado.
- Concurso de corpos especiais: Pedimos a negociación das bases de xeito inmediato. Non respostan.
- Concurso traslados persoal laboral: Pedimos concurso previo á funcionarización. Sen resposta.
- Negociación dun acordo das condicións de traballo para todo o persoal das Illas Atlánticas e que nos convoquen de inmediato: Non temos resposta.
- OEP 2021: Pedimos datos da temporalidade na Xunta, desagregado por categorías, escalas, corpos...(consolidación, estabilización e libre) e, expresamente, pedimos a inclusión na consolidación dos postos catalogados como indefinidos non fixos por resolución administrativa do Consorcio Galego de Igualdade e Benestar.
FP resposta que semestralmente é publicada a temporalidade nas administración públicas, sendo a galega a que ten unha porcentaxe máis baixa e que a OEP será negociada neste trimestre. - Rexeitamos a autoemenda do grupo parlamentar do PP para a modificación da LEPG: Esta autoemenda obvia a negociación de cuestións que afectan ao persoal empregado público. Instamos a retirada da mesma e a convocatoria de Mesa Xeral para a súa negociación. A autoemenda do PP contempla trienios para o persoal dos entes instrumentais que se integran na Xunta, a autorización para as entidades privadas a colaborar nos trámites administrativos da Lei de simplificación e reactivación económica así como a mobilidade forzosa do persoal da Admón da Xunta. Tamén se ven afectados os requisitos para o acceso á segunda actividade dos bombeiros forestais e restante persoal do SPDCIF.
Función Pública limítase a respostar que haberá unha transaccional na que se recollerá que os traslados de persoal serán voluntarios.