Novas por contido

O xoves 8 de maio asistimos á Mesa Sectorial de Negociación do Persoal Funcionario (MSF) onde discutimos a proposta de convocatoria de proceso selectivo para a escala de gardacostas-C1, especialidades de patrón/patroa e mecánico/a.

A CIG comezou a súa intervención queixándose das formas: é inaceptable que nos enviaran a convocatoria para a MSF aínda en prazo de alegacións, de xeito que o prazo de alegar rematou o día anterior á MSF, polo que cuestionamos que lles dese sequera tempo a ler o que quixemos manifestar. A resposta, como non, foi dicir que si lles deu tempo (só recibiron alegacións da CIG e doutro sindicato).

As alegacións que presentamos constan de catro páxinas nas que facemos un relatorio polo miúdo de moitas cuestións que teñen que corrixir. Por centrar a información aquí exposta, poñemos aquí as ideas principais. Se queres información polo miúdo contacta coa CIG:

  • Forma de acceso: convocan mediante oposición. A CIG considera que o sistema selectivo idóneo é o concurso-oposición, coa fase de concurso do 40%, recoñecendo así tamén o principio constitucional de mérito. E hai que ter en conta que nestas escalas hai moitas persoas interinas que non van ver recoñecido o seu esforzo e adicación nos últimos anos.

  • Requisitos das persoas aspirantes: a Lei do Emprego Público de Galiza (LEPG), esixe un título profesional determinado. Pero nesta convocatoria engaden un título de técnico superior no previsto na LEPG. A maiores, esixen o permiso de conducir B, caderno marítimo e certificados varios que non están previstos nin na LEPG, nin na Lei 2/2004, nin no Decreto 136/2017. Hai requisitos previstos no RD 269/2022, polo que se regulan os títulos profesionais e de competencia da Mariña Mercante, pero a DXEP non adaptou a LEPG. A xente debe coñecer as esixencias para presentarse ao proceso. A DXEP finalmente di que van a poñer o que di a LEPG. Pero ollo, que para a obtención dos títulos profesionais, as esixencias son as do RD 269/2022.

  • Tempo para a realización do primeiro exercicio: as persoas candidatas teñen o dereito a organizar a súa vida tendo unha previsión de cando serán os exames, así que non nos vale coa redacción de que o primeiro exercicio non será antes dos 6 meses, pois sobran exemplos de procesos que despois pasan a 12 meses. Así que queremos que tamén poñan un máximo, non só un mínimo. A DXEP di que a data xa está publicada por unha información do Consello da Xunta. Pero: 1) unha información do Consello da Xunta non é normas, e 2) xa ten pasado que tentaron mover as datas doutros procesos que tamén estaban informados. Así que mantemos a nosa petición de que poñan un máximo de tempo.

  • Promoción interna: como en todos os procesos defendemos que sexa do 50% do total da oferta, horizontal dende o mesmo subgrupo e vertical dende o subgrupo inferior, reciprocamente en todas as escalas.

  • Exercicio de duas partes: non concordamos que as dúas partes do mesmo exercicio teñan cortes diferentes. Iso é, en realidade, o mesmo que ter dous exercicios con cortes separados. Queremos por tanto que o corte sexa único para todo o exercicio, non por partes.

  • Nota de corte: queremos recuperar a posibilidade de rebaixar o corte ao 40% caso de que co 50% de acertos non se chegue á proporción de 4 aprobados por praza. Así foi nos últimos procesos.

  • Exercicio de aptitude física: do mesmo xeito que defendemos adaptar a proba ao sexo, tamén queremos adaptala á idade, porque non buscamos atletas senón persoas aptas para facer o traballo.

  • Exercicio de lingua galega: na liña de defender a obxectividade das probas, defendemos que este exame sexa tamén tipo test (cos contidos relacionados cos niveis funcionais da lingua en léxico, sintáctica e gramática).

  • Criterios de desempata: xa sabemos a resposta, pero queremos que nos indiquen se non hai infrarrepresentación feminina nestas especialidade para telo en conta.

Agora falta que nos convoquen á Comisión de Persoal, onde se emitirá o informe para a aprobación da convocatoria por parte do Consello da Xunta.

Dende a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal veñen de comunicarnos que, o vindeiro día 12 de maio, luns publicarase no Diario Oficial de Galicia a Resolución pola que se farán públicas as puntuacións provisionais das persoas participantes admitidas no concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, escalas de enxeñeiros, enxeñeiros técnicos, arquitectos, arquitectos técnicos e ciencias, convocado pola Resolución do 27 de febreiro de 2024.

 

No DOG do 07/05/2025 publican a RESOLUCIÓN do 5 de maio de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se modifica a Resolución do 28 de xaneiro de 2025 pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento de xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas de prevención e defensa contra incendios forestais.

Publican o novo prazo para a presentación de solicitudes de elección de postos de traballo, que será de quince (15) días hábiles, contado a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, concretamente desde o 8 de maio ata o 28 de maio de 2025.

Os concursantes que xa presentaron solicitude de elección de postos e non desexen modificala conservarán a inicialmente presentada.

En canto ao procedemento para a presentación das solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento de acreditación de méritos e requisitos, seguirase o disposto na Resolución do 28 de xaneiro de 2025. O prazo para acreditar méritos rematará segundo o indicado no punto primeiro desta resolución.

A Xunta levará á Comisión de Persoal do día 08/05/2025 o Anteproxecto de Decreto polo que se regula o acceso e provisión de postos de traballo de persoas con discapacidade intelectual na Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e nas entidades  públicas instrumentais do sector público autonómico.

Tal e como vos adiantamos nesta nova, a Xunta non aceptou a maioría das nosas alegacións na mesa xeral.

Para a Comisión de Persoal do día 08/05/2025 Función Pública pretende facer unha modificación de varios postos da RPT da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza consistente en incardinar postos existentes conforme ás escalas e especialidades dos corpos de persoal funcionario da Administración xeral e de Administración especial.

Tratase dunha modificación de 178 postos de traballo das seguintes consellerías e entes:

• Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático
◦ Entidade Pública Empresarial Augas de Galiza
◦ Instituto de Estudos do Territorio
• Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional
• Consellería de Política Social e Igualdade
• Consellería de Economía e Industria
◦ Axencia Galega de Industria Forestal
• Consellería de Vivenda e Planificación de Infraestruturas
◦ Axencia de Protección da Legalidade Urbanística
◦ Axencia Galega de Infraestruturas
• Consellería de Cultura, Lingua e Xuventude
• Consellería do Medio Rural
◦ Axencia Galega da Calidade Alimentaria

E tamén se abordará:

  • Proposta de modificación da RPT da Presidencia da Xunta de Galiza. Descargar.
  • Proposta de modificación da RPT de Sanidade-SERGAS. Descargar

Nas xuntanzas que mantivemos coa directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) o luns 5 de maio, trasladounos a seguinte información sobre os concursos de traslados:

  • Pendente de publicar en DOG (xa quedou aprobado en Comisión de Persoal) o concurso de arqueoloxía/restauración/delineantes/arquivos-bibliotecas-museos.

  • Pendente de negociar o concurso de persoal veterinario.

  • Pendente de negociar un concurso de laboratorio, mantemento, limpeza, cociña, recursos naturais ...

  • Pendente concursos de informática, finanzas, estatística, escalas de inspección.

  • Pendente concurso de persoal coidador (teñen a funcionarización pendente, con exame o 24/05/25).

Non da datas, nin do anterior nin dos que están en execución. O máximo é que serán “a maior brevidade”.

Ante a negativa unánime por parte das catro organizacións sindicais asinantes do acordo, remitirán en breve unha nova proposta na que quedaron en incluír as melloras organizativas.

O pasado día 05 de maio de 2025 fomos convocados pola Consellería e Sanidade para unha xuntanza na que abordamos a proposta de modificación do acordo para a ordenación e mellora da prestación de servizos veterinarios oficiais no ámbito da Xunta de Galiza.

As propostas de modificación realizadas pola Consellería de Sanidade pasan por:

- Cambio de momenclatura do posto que agora se denomina “persoal inspector veterinario de saúde pública de zona” por “inspector/a veterinario de saúde pública”

- Paso dunha distribución por comarcas a unha distribución por zonas argumentando que é mellor a nivel funcional e para o interese público. Din que isto responde á necesidade de adaptación do acordo despois de case dezaoito anos porque, aínda que recoñecen que funciona ben, ten pequenas eivas que tentan solventar con este acordo. Segundo indica a Consellería non vai supoñer unha distorsión do traballo actual debido a que:

  • A mellora das comunicacións por estrada e dos medios ao dispor do persoal permite unha maior e mellor mobilidade.
  • Manteranse os centros de traballo existentes e os tempos de desprazamento contarán como tempo de traballo.
  • Non haberá cambios no horario actual, maís aló das da redución dunha hora para as gardas de presenza localizada. 
  • Creación do posto “coordinador/a de matadoiro” para aqueles matadoiros grandes; ex. Frigolouro de O Porriño.
  • Creación do posto provincial “director/a técnico”


Ante a negativa das catro organizacións sindicais asinantes do acordo de subscribir estas modificacións o vicesecretario compromete ás seguintes actuacións:

1. Posibilidade dunha proposta na que se teña en conta a distinta especificidade dos postos do persoal veterinario que traballa nos matadoiros e o que traballa en Sanidade Pública

2. Establecemento de criterios para a cobertura das ausencias nos matadoiros, dentro da zona cando non poida tramitarse unha substitución (exemplo: asuntos persoais, conciliacións...), verbalizando criterios tales como voluntariedade, proximidade, e deixando por escrito que primeiro se procedería á súa cobertura a través das listas.

3. Compensación para o persoal veterinario dos matadoiros que traballe en datas de especial significado, 24 e/ou 31 decembro así como domingos e festivos

4. Convocatoria inmediata da mesa negociadora da RPT para plasmar as zonas e respectando, sempre, o lugar de traballo actual.

5. Convocatoria inmediata do concurso de traslados unha vez rematada a RPT

Na mesa xeral do día 05/05/2025, a CIG defendeu as alegacións ao Anteproxecto de Decreto polo que se regula o acceso e provisión de postos de traballo de persoas con discapacidade intelectual na Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia e nas entidades públicas instrumentais do sector público autonómico.

Concordamos coa necesidade de regulación que se expresa no decreto, pero pensamos que esta podía ser a oportunidade de estender a regulación a outros tipos de discapacidade e non só á intelectual.

• No artigo 7 eliminan o punto 5 “A adaptación será aprobada e determinada mediante resolución do órgano directivo competente en materia de persoas con discapacidade”. Con este cambio e o anterior a avaliación da adaptación tanto do tempo como do espazo,etc.. pasa a ser unicamente avaliable por Función Pública cando antes era polo EVO e pola Dirección Xeral de persoas con discapacidade.

• No artigo 10 eliminan o segundo parágrafo “Dita condición deberá manterse ata que as persoas aspirantes adquiran a condición de persoal funcionario ou laboral da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e das entidades públicas instrumentais do sector público autonómico”. Advertimos que existen casos de discapacidades intelectuais provisionais.

• Engaden unha Disposición adicional única. “Protocolo de acollemento:No prazo de seis meses desde a entrada en vigor deste decreto publicarase un Protocolo para o acollemento no ámbito do emprego público do persoal de novo ingreso con discapacidade intelectual.” Isto vén a recoller a nosa petición de acompañante, titor, formador pero déixano para un protocolo posterior. Insistimos en que debe ir recollido no decreto.

• Debe engadirse un artigo que estableza que os postos de discapacidade intelectual e que figurarán nas RPTs, non deben ser detraídos da RPT entre postos existentes, senón que se deben crear como postos novos suplementarios cunha condición especial en relación ao seu encadramento en distintas unidades co fin de asegurar que, pola natureza, funcións e proximidade á residencia das persoas que os poidan ocupar, se poidan adaptar a esa demanda. Hai que lembrar que unha vez convocado o concurso de traslados de administración xeral se eliminaron do mesmo postos de persoal subalterno para dar tomas de posesión a persoas con discapacidade intelectual en vez de mantelos e crear novos postos a maiores que é o que defendemos.

• Mantemos as alegacións presentadas e tratadas no consello asesor, basicamente en axustes do texto do tipo “poderá facerse” por “farase” e sinalamos que existen dúas diferenzas entre o texto que foi ao Consello Asesor e o que vai a esta Mesa en relación aos artigos 6.1 e 7.4.

Función Pública di que a análise das prazas faise cando a elección de destino, co cal non aceptan a creación de postos novos para o acceso e provisiión de persoas con discapacidade intelectual.

En relación á eliminación da cláusula coas indicacións do Consello Asesor, din que é unha condición que as persoas con discapacidade non ían perder. Dende a CIG confirmámoslle que si existen ditames provisionais de discapacidade.

No DOG do 05/05/2025 publican a RESOLUCIÓN do 29 de abril de 2025 pola que se modifica a Resolución do 24 de febreiro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se aproba a relación provisional de persoas admitidas e excluídas do concurso para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas de prevención e defensa contra incendios forestais.

A relación de persoas admitidas e excluídas publicarase no portal web corporativo da Xunta de Galiza, https://www.xunta.gal/funcion-publica, na epígrafe de <concurso de traslados>. A listaxe de persoas solicitantes excluídas figura como anexo desta resolución.

As persoas excluídas disporán dun prazo de dez días hábiles, contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, para, de ser o caso, poder emendar o defecto que motivou a exclusión. O formulario de reclamación estará á disposición das persoas interesadas no portal web corporativo da Xunta de Galicia https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/xeracion-de-reclamacions e deberá cubrirse e presentarse electronicamente.

No DOG do 02/05/2025 publican a RESOLUCIÓN do 28 de abril de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se convoca concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas de profesores numerarios de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, de mestres de taller de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros e de axentes de extensión pesqueira.

Poderá participar neste concurso:

a) O persoal funcionario de carreira dos corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza que se relacionan no anexo I sempre e cando transcorresen dous anos desde que accedese ao posto que veña desempeñando con carácter definitivo, agás que este se provese polo sistema de libre designación, caso en que non se exixirá permanencia. Non obstante, de acordo co disposto no artigo 90.2 da LEPG, para os efectos de poder participar neste concurso, o persoal funcionario de novo ingreso terá que acreditar en todo caso unha antigüidade mínima de dous anos desde o seu nomeamento como persoal funcionario de carreira.

Ao persoal funcionario de carreira que accedese a un corpo/escala por promoción interna ou en virtude dun procedemento de integración e permanecese no posto de traballo que desempeñaba computaráselle o tempo de servizos prestados neste posto no corpo/escala de procedencia para os efectos do disposto no parágrafo anterior.

b) O persoal funcionario de carreira dos corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia que se relacionan no anexo I en situación de excedencia voluntaria por interese particular, despois de transcorrer o período mínimo de permanencia nesta situación.

c) O persoal funcionario de carreira dos corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia en calquera situación administrativa distinta das anteriores que permita a participación no concurso de traslados de acordo coa normativa aplicable.

Están obrigado/a a participar neste concurso:

a) O persoal funcionario de carreira dos corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza obxecto desta convocatoria que se encontre ao dispor do órgano competente ou adscrito provisionalmente a un posto de traballo, de acordo co disposto no artigo 97.5 e a disposición transitoria quinta da LEPG. Deberá solicitar todos os postos de acordo coa base VI.2.

b) O persoal funcionario de carreira dos corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza obxecto desta convocatoria que se encontre adscrito por motivos de saúde ou rehabilitación a un posto de traballo en distinta localidade daquela en que teña o seu destino definitivo estará, en aplicación do disposto no artigo 89 da LEPG, obrigado a participar no concurso e deberá solicitar todos os postos adecuados ao seu corpo, escala e especialidade, situados na mesma localidade do posto a que figure adscrito provisionalmente.

A solicitude e, de ser o caso, a documentación adicional deberá presentarse electronicamente a partir do día seguinte ao da publicación da convocatoria no Diario Oficial de Galicia e ata o día 16 de maio de 2025, incluído, e dirixirse á Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal da Consellería de Facenda e Administración Pública.

Outras novas recentes

Mércores, 28 Mai 2025

Proposta modificación RPT ATRIGA e Facenda

Veñen de remitirnos as propostas de renovación de varias RPT: RPT ATRIGA. Documentación. RTP Facenda. Documentación. Estamos convocados o vindeiro mércores, día 04 de xuño, para comezar as negociacións polo que se tes algunha alegación que facer a estas propostas de renovación pregamos que contactes coa CIG      
Venres, 23 Mai 2025

Concurso de traslados de persoal dos institutos marítimo-pesqueiros: relación provisional de admitidas

No DOG do 23/05/2025 publican a RESOLUCIÓN do 21 de maio de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se aproba a relación provisional de persoas admitidas e excluídas no concurso para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza,...
Martes, 20 Mai 2025

Trincando no público: non hai dúas sen tres

A Xunta vai licitar a xestión privada da residencia da Coruña (Eirís) da Fundación Amancio Ortega A CIG esixe a xestión pública directa das residencias de maiores! A Xunta volve sacar a concurso para as empresas privadas a xestión dos servizos públicos e licita os servizos de atención de outra máis das residencias de maiores das sete doadas pola Fundación Amancio Ortega....