Novas por contido

A DXEP retira a proposta de modificar os 12 postos das oficinas agrarias. Mantén o resto da proposta

A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) anunciou na Mesa Sectorial que tivemos o luns 28 de xullo, que retiraban a proposta de modificación dos 12 postos das oficinas agrarias comarcais, que pasaban de ser para as escalas de enxeñaría agronómica e técnica agrícola, para abrilas tamén ás enxeñarías de montes e técnica forestal. Non retira o posto do centro de formación e experimentación agroforestal “Pedro Murias” de Agacal, nin o de Fogga. Tampouco retira a modificación do posto da xefatura territorial de Lugo e a eliminación do requisito de título profesional de capitán de pesca da Escola náutico-pesqueira de Ferrol.

A CIG defendeu que os postos de enxeñaría agronómica e agrícola son necesarios para a modernización da agricultura e gandería de Galiza, para as políticas da PAC, para a xestión e asesoramento das explotacións, para a atención ás persoas usuarias das oficinas agrarias, e que non semella adecuado substituír estes postos por persoas de enxeñaría de montes ou forestal, que nada teñen que ver coas funcións específicas de agronómica e agrícola. Por tanto, satisfainos parcialmente a retirada dos 12 postos das oficinas agrarias.

Para a CIG, o problema de raíz está na non cobertura regulamentaria dos postos de concurso específico. Segundo os nosos datos, ter feito en tempo e forma o concurso específico implicaría a liberación duns 30 postos de traballo que agora están bloqueados.

A estas alturas a solución non é doada, pois fagan o que fagan, van ter que ofertar postos que non pasaron polo concurso. E dende logo non poden ofertar postos de xefatura con nivel sen pasar primeiro polo concurso de traslados. Así que non queda outra que, se non teñen o número de postos necesarios, terán que crealos.

A DXEP asegura que si teñen os postos necesarios, pero dado que hai moitos postos abertos a A1-montes e A2-forestais, que hai un risco de que non lles cheguen se moitas persoas de A1 collen postos de A1/A2. Asegura que teñen outras alternativas, e comprométese a que nunha ou duas semanas os sindicatos seremos convocados a falar.

Xa adianta que isto implicará un atraso nas eleccións de destino.

Diante das incoherencias da Administración galega acerca de cal vai ser a titulación que se recoñeza para acceder aos procesos selectivos das categorías de cociña, a CIG solicitou resposta escrita á Dirección Xeral de Función Publica e Administración do Persoal, polo cambio introducido nas recentes convocatorias dirixidas ó persoal das cociñas da Xunta, e especialmente á escala de auxiliar de cociña, subgrupo C2.

Na Lei de emprego público de Galiza, os requisitos de titulación esixidos para o C1 de cociña é a de técnico/a e para o C2 só "titulación que habilite para as funcións do posto"; tanto na funcionarización do persoal laboral fixo de cociña, como na estabilización, como nas listas de contratación, permitiuse o acceso á categoría C2-Aux Cociña tanto co ciclo medio como co superior, igualmente ao que se pedía como persoal laboral do Grupo IV, oficiais 2° de cociña. Foron numerosas as persoas que nestas datas realizaron a consulta nos teléfonos de Emprego Público, atopándose con respostas incoherentes acerca da titulación coa que se poderían presentar.

Este cambio de criterio na primeira convocatoria do proceso selectivo de cociña deixa novamente a este colectivo nunha situación na que a día de hoxe dáse o paradoxo de que moito deste persoal interino está xa ocupando postos para os que non saben si poderán tomar posesión no caso de superar o proceso selectivo.

Tamén, no caso de que a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) confirme o que pon textualmente esta convocatoria, por primeira vez, unha persoa coa titulación media (ciclo medio) poida acceder ás prazas de auxiliar (C2), e de técnico/a (C1), e que outra coa titulación do ciclo superior, só poida acceder as prazas de técnico/a, cando ata o de agora, o ciclo superior daba acceso as dúas categorías C1/C2 ou Grupo III/IV. Namentres o ciclo medio era para o acceso o C2 ou Grupo IV.

Todos estes bandazos que se veñen dando dende a funcionarización do persoal de cociña, e máis concretamente dende que a CIG comezou esta loita e puxo enriba da mesa esta rebaixa profesional pola falta de creación do grupo B, é polo que novamente ó non recuar a Xunta e encadrar a este persoal onde lle correspondería, volve cometer un novo agravio sobre este colectivo, o que ademais de encadralos/as nun grupo máis baixo do que establece a Lei, agora vanse presentar a uns procesos selectivos sen a seguridade de que si aproban poidan tomar posesión nunha das prazas as que se presentan.

Esiximos á DXEP que dea unha resposta certa á titulación requirida, que respecte a seguridade xurídica das persoas que van pagar unhas taxas e adicar o seu tempo e esforzos a preparar un proceso selectivo.

Dende a CIG seguimos a loitar polo recoñecemento profesional e os dereitos laborais do persoal das cociñas; non a degradación e maltrato profesional.

30/06/25. A CIG mobilízase para reclamar a profesionalización das cociñas da Xunta e na defensa dos dereitos do persoal non docente

Pola xestión deficiente da Xerencia do CGSIB qe afecta a máis de 1700 traballadoras e traballadores

INCOMUNICACIÓN E DENEGACIÓN DE DEREITOS

  • Falta de comunicación ao persoal traballador, non obtendo resposta por teléfono nin correo electrónico ante cuestións vitais que afectan ao seu día a día laboral e persoal.
  • Permisos non xestionados: non contestan coas Resolucións pertinentes, en tempo e forma, aos permisos solicitados polo persoal.
  • Ameazas e coaccións: chámase por teléfono ás direccións dos centros con ameazas de expedientar ao persoal que exerza os seus dereitos (cando o sentido do silencio é positivo) e indicándolles que son as propias direccións que teñen que denegar e trasladar a ameaza ao persoal. Con frecuencia, non se emiten as resolucións que resolven as solicitudes e se lles dan instrucións, vía telefónica e con faltas de respecto, gritos e insultos ás direccións dos centros. Esta situación deriva nun clima laboral tenso e un risco para a saúde de todo o cadro de persoal, tanto ao que se lle indica que non pode exercer o seu dereito, o resto do persoal que ten que soportar a carga de traballo sen as coberturas precisas e as direccións, que teñen que denegar os permisos por indicación telefónica e baixo a ameaza de expedientar ao persoal que exerza o seu dereito.

DEFICIENCIAS NA XESTIÓN DO PERSOAL

  • Ausencias sen cobertura nas baixas por incapacidade temporal (IT), vacacións ou outros permisos coa celeridade necesaria, o que obriga a modificar horarios do persoal dispoñible de forma sistemática, alterando gravemente as condicións laborais.
  • Mala xestión de listas de substitución, continuando coa falta de transparencia e o incumprimento as súas propias normas internas.
  • Incumprimento da LPRL: non se atenden ás solicitudes de medidas para cumprir coa Lei de Prevención de Riscos Laborais (LPRL) en materia de calor extrema, afectando a traballadores e traballadoras e persoas usuarias vulnerables (nenos e maiores) en centros sen a climatización adecuada.
  • Falta de comunicación, non informando ás persoas representantes do persoal sobre cambios de quendas, modificacións horarias ou movementos de persoal, como é preceptivo.
  • Atrasos xeneralizados en todos os procedementos de xestión, como foi a elaboración da RPT, pendente desde 2007.
  • Caos documental coa falta de control e custodia da documentación, incluso a desaparición de expedientes do persoal.
  • Erros e demoras en trámites coa Seguridade Social, recorrentes nas altas e baixas da contratación do persoal, afectando a períodos de cotización e prestacións.

IMPACTO NA SAÚDE E CONDICIÓNS LABORAIS

  • Denúncianse situacións de Riscos psicosociais que afectan ao persoal por mor do trato ás persoas usuarias: calidade ínfima dos alimentos en comedores, racións limitadas...
  • A ineficacia na xestión de recursos humanos nos Servizos Centrais que levou ao colapso, ignorando advertencias de aumentar o cadro de persoal, que traballa baixo unha presión insoportable sen os recursos necesarios.

Ante esta situación, a CIG SOLICITOU O CESAMENTO do actual xerente do CGSIB.

Abonda xa de inútiles na xestión!! Marche por onde viu e deixe de maltratar ao persoal!!

Sen ningún tipo de negociación, sen achegar nin un só documento que indique en que se modificou substancialmente o traballo das asesorías xurídicas, intervencións e xefaturas de servizo ocupadas polas escalas superior e técnica de finanzas, a suba a través do complemento específico de entre 3.500 € e 6.100 € segue adiante, sen pudor nin rubor. Créase unha pseudocaste… porque eu váloo! 

Unha dúbida que nos xorde é esta: está o Goberno en mans destes postos para que defendan os intereses políticos deste Goberno a través de informes á súa medida, e de aí o pagamento a través desta suba…? Ou a situación é a inversa, e son estes postos os que poden chantaxear ao Goberno facendo informes de gasto máis ou menos favorábeis ou na defensa dos intereses políticos, e por iso conseguen esta suba salarial?

Sexa o motivo que sexa, a ninguén se lle escapa que este incremento salarial é inxusto en relación co trato que recibe o resto do persoal que traballa na Xunta de Galiza. Non obstante, isto ten máis transcendencia do que aparenta, ademais de ser sangrante aos ollos de calquera que o vexa. Para entendérmonos acerca das subas percibidas por facer o mesmo que xa facían, aquí van as porcentaxes:

SUBAS SALARIAIS

Asesorías xurídicas

16,67%

Subdireccións nivel 30

19, 56%

Intervencións delegadas

19, 56%

Xefaturas de servizo nivel 28  

Servizos centrais

15,60%

Servizos periféricos

22,87%

Outra dúbida que nos xorde: o resto das xefaturas de servizos periféricos poden pedir xudicialmente que o seu complemento específico se equipare ao complemento específico das xefaturas de servizos centrais, como están a equiparar nesta RPT a estas xefaturas de servizo?

E outra dúbida máis: o resto de postos de traballo de nivel 28 e 30 teñen dereito a reclamar unha suba no seu complemento específico para equiparar o seu salario ao doutros organismos máis vantaxosos?

Para rematar, comunicarlles aos traballadores e ás traballadoras a «perla» que dixo o secretario xeral da Consellaría de Facenda para xustificar a suba do complemento:

É para retribuír unha especial dificultade técnica que ata o de agora non estaba valorada convenientemente… Se evidencia que las pruebas de acceso de esas escalas son, a día de hoy, distintas, con más pruebas… Creo que son aún las únicas en que se están exigiendo exámenes orales para las pruebas de acceso… Evidentemente son por que tienen una especial dificultad técnica y que es el objeto de la retribución. 

Con este nivel de xustificación —activamos o modo de retranca— que podemos dicir nós para poder opoñernos á suba?!

Para a CIG, está moi ben homologar e compensar responsabilidades e cargas de traballo por arriba, pero sen esquecer que queda atrás moita outra xente que tamén o merece.

No DOG do 22/07/2025 publican a RESOLUCIÓN do 15 de xullo de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se convoca concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes do corpo facultativo superior, escala de facultativos/as, especialidades de medicina, de psicoloxía e de pedagoxía; do corpo facultativo de grao medio, escala de técnicos/as facultativos/as, especialidades de enfermaría, de fisioterapia, de traballo social, de educador/a social e de terapia ocupacional; do corpo de axudantes de carácter facultativo, escala técnica de gobernantes/as, especialidade gobernante/a; e do corpo de auxiliares de carácter técnico, escala de auxiliares de clínica, corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

As persoas interesadas poderán solicitar, por orde de preferencia, os postos ofertados no anexo I desta convocatoria, aos cales se engadirán as potenciais resultas como consecuencia das solicitudes de participación presentadas. Considéranse postos de resultas os postos de traballo cuxo sistema de provisión sexa o concurso ordinario e que estean ocupados con carácter definitivo por aquelas persoas participantes que obteñan un posto de traballo como consecuencia da adxudicación do concurso.

Incluiranse tamén como potenciais resultas os postos de traballo que teñan adscrito persoal funcionario por motivos de saúde ou rehabilitación, e estará condicionada a súa adxudicación a que a persoa funcionaria adscrita obteña un posto na resolución do concurso.

A relación de postos ofertados en resultas publicarase na web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, no enderezo https://www.xunta.gal/ funcion-publica/concurso-de-traslados/

Presentación de solicitudes (de participación e de elección de postos):

1. Para participantes da Xunta de Galiza en servizo activo na súa escala de participación, accedendo ao Portal do empregado, no enderezo electrónico https://portax.xunta.es

2. Para os que estean en calquera situación distinta da referida no punto 1, a través do portal da web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, no enderezo electrónico https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/

A solicitude e, de ser o caso, a documentación adicional deberá presentarse electronicamente a partir do día seguinte ao da publicación da convocatoria no Diario Oficial de Galiza e ata o día de 13 de agosto de 2025 incluído, e dirixirse á Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal da Consellería de Facenda e Administración Pública.

Unha vez rematado o período de presentación de solicitudes de participación, publicarase no DOG a apertura dun prazo de 15 días hábiles para presentar as solicitudes de elección de postos de traballo.

Ademais dos postos ofertados no anexo I, engadiranse as potenciais resultas, que se publicarán na web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal no enderezo https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/

A Consellería de educación escúsase nos procesos selectivos en marcha e no persoal docente para non negociar un Acordo para o Persoal de Administración e Servizos dos centros de ensino, nin a crear unha estrutura profesional nas cociñas.

Na Comisión de Persoal do xoves 17 de xullo de 2025, a CIG volveu a insistir na necesidade de negociar un Acordo de condicións de traballo para todo o persoal non docente dos centros de ensino e dunha estrutura nas súas cociñas co encadramento das escalas na lei no grupo ou subgrupo que lles corresponde, eliminando a rebaixa profesional. Esta vez si que estaba presente a Consellería de Educación neste órgano superior de negociación (casualidade, logo de denunciar que dende a pandemia non acudían a esta mesa, o que é obrigado para todas as secretarias xerais das consellerías).

Sen Acordo que regule as condicións laborais do persoal non docente

A resposta da consellería foi que cando rematen os procesos de estabilización, funcionarización, e reaxuste da RPT, nese momento valorarían se é necesario ou non negociar un acordo. Vamos, que están a dar largas, non teñen intención algunha de sentarse a negociar. Lembramos o compromiso do anterior director xeral de Función Pública, quen deu a palabra en mesa de que despois dos acordos de Política Social e SPIF, o seguinte sería o de centros de ensino.

Que non querían negociar as condicións de traballo do seu persoal era evidente. Levamos anos insistindo na necesidade de resolver os conflitos habituais de condicións de traballo do persoal funcionario e laboral destes centros, que teñen unha prestación de servizos diferente á da maioría do persoal funcionario. E que o persoal debera ter dereito a coñecer as súas condicións laborais antes de se producira a funcionarización para poder elixir con garantías. A CIG ten presentado varios escritos pedindo o comezo das negociacións, sen que se dignaran a respostar, faltando o respecto aos compañeiros e compañeiras que traballan nos seus centros.

Para Educación as cociñas son responsabilidade do persoal docente encargado do comedor

A consellería afirmou que as cociñas de educación non son equiparables a doutras consellerías (como Política Social), e non necesitan estrutura profesional porque as persoas responsables de comedor xa fan as funcións que noutras consellerías faría o persoal oficial de 1ª. Tras a pregunta da CIG de se o persoal docente ten a preparación técnica adecuada para deseñar os menús e facer os pedidos, o control da cociña e das normativas de hixiene, etc, saíron con que “elaborar os menús era cousa do Consello Escolar e que o persoal docente encargado ten a función de mercar as materias primas para que o persoal de cociña os prepare”.

Sabemos que a dirección das cociñas, a elaboración dos pedidos, o control das medidas de seguridade e hixiene ..., na práctica as realizan o persoal de cociña e por iso, como persoal laboral, conseguían ou ben o recoñecemento xudicial de “superior categoría” ou ben na maioría dos casos as diferenzas salariais de oficial de primeira. Pero agora, coa funcionarización, isto rematou, e coas escalas rebaixadas non cobran por este traballo extra. E preguntámonos se debe hoxe unha auxiliar de cociña facer estas funcións, ou se pode facelas un docente encargado de comedor. A resposta é clara: NON e NON.

E por iso que o 30 de xuño manifestámonos coa CIG, 300 traballadoras e delegados da CIG diante do edificio da Xunta e da Consellería para pedir a negociación das condicións laborais do Persoal non docente e unha estrutura profesional nas cociñas, co encadre correcto na Lei de emprego das escalas segundo as funcións e a titulación requirida. Esta foi a primeira mobilización e, como a Consellería non atende, non imos parar a loitar na defensa dos dereitos laborais do persoal empregado público que traballa nos centros de educativos!

Na Comisión de Persoal do xoves 17 de xullo quedaron aprobadas as convocatorias de cinco procesos selectivos (ciencias do mar, profesores/as e mestres de taller de escolas náutico-pesqueiras, xefes/as de brigada e bombeiro/a forestal+condutor).

Na rolda aberta de intervencións falouse de: centros de ensino, titulacións, Fides, consorcio, concursos de traslados, procesos selectivos, cobro do 0,5%, ..

CARREIRA PROFESIONAL PARA SETEMBRO

Xunto coa Comisión de Persoal, estaban convocadas unhas mesas de negociación para a carreira profesional EXTRAORDINARIA xunto co decreto de avaliación do desempeño e a carreira ORDINARIA. Os sindicatos, por acordo unánime, solicitamos que a negociación do decreto de avaliación do desempeño e a carreira ORDINARIA quedasen para setembro, pois estamos a falar dun decreto dun impacto enorme no persoal (falamos de avaliacións subxectivas que mesmo pode levar á perda de destino), e non podiamos aceptar que despachasen o tema en dúas semanas do verán, sen dar opción a que os compañeiros e compañeiras coñecesen a proposta.

A petición sindical de adiar para setembro referíase ao decreto de avaliación do desempeño e carreira ORDINARIA. Nada impide que a carreira EXTRAORDINARIA continuase co seu trámite, pois é un texto que xa o temos dende decembro e xa alegamos dúas veces. Aínda que non compartimos o modelo, nin as porcentaxes en catro anos, nin o número de horas de formación, nin as exclusións, e outras cuestións, estamos seguros que xa existe un acordo con outros sindicatos, así que o mesmo que os demais, defendemos que quedase aprobado xa neste mes de xullo.

A directora xeral de Emprego Público e Administración do Persoal (DXEP) aceptou deixar esta negociación para setembro. Pero forzou a que tamén quedase para ese momento a negociación da carreira EXTRAORDINARIA dos graos I, II e III, argumentando que ese era o criterio da súa dirección xeral porque no decreto de avaliación aparecen unhas disposicións transitorias que vinculan a carreira ORDINARIA e EXTRAORDINARIA.

Quede claro que aínda que a carreira EXTRAORDINARIA se aprobe en setembro, os seus efectos económicos serán dende o día 1 de xaneiro de 2025.

PROCESO SELECTIVO A1-CIENCIAS DO MAR

Convocan 4 prazas (1 para promoción interna), da OEP-2024. A DXEP acepta incorporar a petición da CIG de permitir a promoción interna horizontal, de xeito que poderá participarse tanto dende A2 como A1. Pero seguimos reclamando a forma de acceso mediante concurso-oposición, mudar o 2º exercicio a un suposto práctico tipo test e non desenvolvemento de temas, rexeitamos que o primeiro exercicio teña dous cortes o que fai que efectivamente se converta en dúas probas.

A convocatoria queda aprobada co voto en contra de CIG e CSIF, e a abstención de CCOO e UGT.

PROCESO SELECTIVO A1-PROFESOR/A ESCOLAS NÁUTICO-PESQUEIRAS, DIVERSAS ESPECIALIDADES

Convocan 12 prazas da OEP-2024, das seguintes especialidades: 4 (1PI) navegación marítima, 2 (1PI) pesca marítima, 1 bioloxía pesqueira, 2 (1PI) máquinas e instalacións mariñas, 1 inglés marítimo, 1 formación e orientación laboral e 1 procesos sanitarios. Expuxemos os mesmos argumentos que para o proceso de Ciencias do Mar.

A convocatoria queda aprobada co voto en contra de CIG e CSIF, e a abstención de CCOO e UGT.

PROCESO SELECTIVO A1-MESTRE/A DE TALLER DE ESCOLAS NÁUTICO-PESQUEIRAS

Convocan 2 prazas (1 para P.I.) da OEP-2024, da especialidade de máquinas e produción. Mesmos argumentos que para os procesos anteriores.

A convocatoria queda aprobada co voto en contra de CIG e CSIF, e a abstención de CCOO e UGT.

PROCESO SELECTIVO XEFE/A DE BRIGADA (III-100)

Convocan 71 prazas (3 discapacidade, 36 promoción interna), da OEP-2023. Este proceso é de concurso-oposición e aceptaron pasar do 20/80 ao 40/60. Baixan o corte do primeiro exercicio ao 40% e amplían os tempos para realizar o exercicio físico. Tamén modifican a fase de concurso. Pero neste proceso prima o feito de que o 2º exercicio (proba física), non se valora con apto/non apto, senón que hai puntuación por tempos. A CIG considera que debe ser unha proba de resistencia física, non unha competición atlética.

A convocatoria quedou aprobada co voto en contra de CIG, CCOO, CSIF e UGT.

PROCESO SELECTIVO V-14 (BOMBEIRO/A FORESTAL) E V-14A (BOMBEIRO/A FORESTAL CONDUTOR)

Para V-14 convocan 181 prazas (9 discapacidade, 91 promoción interna) da OEP-2023. Para V-14A convocan 75 prazas (3 discapacidade, 8 promoción interna) da OEP-2023. Cos mesmos argumentos, quedou aprobada co voto en contra de CIG, CCOO, CSIF e UGT.

ROLDA ABERTA DE INTERVENCIÓNS

Concursos de traslados

  • Corpos xerais: están a elaborar o baremo provisional. Non dá datas para a súa publicación
  • Concurso de enxeñarías-ciencias-arquitecturas: foron 2 os postos que retiraron do concurso ao recibir autos de medidas cautelares; engade que os 2 foron consecuencia de sentenzas por preitos ordinarios, e que non recibiron medidas cautelares por extensión de sentencia. Engaden que no referido ao concurso, xa non caben máis medidas cautelares, porque xa se adxudicaron os postos. Queren sacar en xullo as eleccións de destino das escalas vinculadas a este concurso
  • Escalas facultativos (escalas sociais): publican a convocatoria no DOG do 22 de xullo
  • Arqueoloxía, restauración, delineantes, arquivos, etc.: listas provisionais de persoas admitidas/excluídas publican en DOG do 23 de xullo.

Pago do 0,5%: confirma que respectarán a información que deron, pero non ten data para a publicación en DOG da Orde de confección de nóminas. Editamos: Na MSF do 18/07/25, a DXEP informa que non publicarán en DOG, senón como instrución.

Desaparición de formación no Fides: facemos saber que recibimos numerosas queixas da desaparición de cursos de formación que estaban no Portax, e desapareceron no transvase ao Fides. Temos que dicirlle á xente que faga pantallazos para demostrar que tiñan os cursos ben metidos? A resposta da DXEP é que non ten constancia e solicita que lle deamos máis información. Reitera que só están a validar agora os expedientes necesarios de persoas que participan en concursos de traslados ou en procesos selectivos.

Permisos no Consorcio: CIG comunica que seguimos con problemas para realizar a cobertura de postos por substitución (permisos, etc.). Como exemplo das consecuencias relatamos que hai centros nos que están a reducir horarios das escolas infantís. Pero afecta a todos os centros. Xa presentamos queixa e seguen sen solucionar. E hai que avisar ao Consorcio que cumpra a RPT, non lle pode variar unilateralmente as condicións aos postos de traballo: en referencia a contratar a xornada partida cando o posto é a xornada continua na RPT. A DXEP resposta que falarán co Consorcio.

Comisións de servizos a postos de axentes forestais-C2: insistimos en pedir a sentenza que xustifica a cobertura de prazas dunha escala a outra diferente que está declarada extinta.

Prazas vacantes de axentes medioambientais sen ocupar: a DXEP di descoñecer as causas e comprométese a pescudar.

Listas de substitución do decreto 37/2006, por unificación dos grupos II, III e IV saen publicadas no DOG do 23/07/2025.

Seguimos con avances escasos e lentos

  • Criterios de concesión da prestación de risco para o embarazo

O servizo de prevención infórmanos de que se acordou aplicar con Ibermutua, dependendo do posto de traballo que se realice, un criterio uniforme á hora de establecer a data, na que o desempeño do posto sexa considerado como risco para o embarazo, e que non haxa diferenzas entre postos iguais, como está a pasar. Nos centros de protección de menores considerarase que hai risco dende o inicio do embarazo.

  • Medición do gas radon

Iniciaranse os trámites necesarios por parte da consellaría para realizar a medición do gas radon en todos os centros, tal coma obriga a normativa.

  • Avaliacións de riscos psicosociais

Acórdase facer estudos psicosociais en varios centros con problemática.

  • Altas temperaturas

Informan de que se están a facer medicións de temperatura e a adoptar medidas urxentes nos centros máis afectados. Esiximos que, dado o cambio climático que estamos a sufrir, sería preciso acondicionar tódolos centros da consellería, dotándoos de climatización, cuestión que din que se estudará. De momento aconsellan que as direccións dos centros lles vaian transmitindo as necesidades que consideren urxentes.

  • Agresións no Centro de Atención a Persoas con Discapacidade da Coruña

Pedimos que avalíen a situación, xa que están a ser moi habituais os casos de agresións. Falarán coa dirección para ver o que acontece e tratar de solucionalo.

  • Obras na Residencia de Maiores de Oleiros

Coas obras do centro estanse a deteriorar de forma importante zonas do pavimento dos corredores, polo que se dá conta ao servizo de prevención para adoptar as medidas oportunas.

  • Obras no Complexo Residencial de Atención a Persoas Dependentes de Vigo

Recordamos que está pendente poñer a funcionar un elevador, e solucionar o tema da rampla de acceso, ao que responden que está en proceso.

  • Tempo de resposta ás solicitudes de adaptación e informe de restricións

Tardan moito en resolver as solicitudes de adaptación de posto e, a cotío, unha vez resoltas, veñen sen informe que especifique as restricións, especialmente no Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar. Aclaran que están tratando de implantar unha aplicación que permita axilizar os prazos, e que na resolución debe ir o informe das restricións, polo que procurarán solucionar ese erro.

  • Asistencia psicolóxica. Protocolo de actuación fronte a situacións de violencia

Á hora de implantar este protocolo está a haber problemas para facer efectiva a asistencia psicolóxica, que si vén incluída nel. O servizo de prevención falará con Ibermutua para ver como se soluciona isto.

  • Problemática coa uniformidade

Expoñemos a problemática que está a haber coa entrega de uniformidade en certos centros, e preguntamos como se está a xestionar na actualidade este tema. A consellaría pide que lle mandemos unha relación dos problemas para tratar de solucionalos.

  • Dificultade de cobertura en certas categorías, e falta de descanso. Medidas para adoptar

A consellaría non quixo incluír este punto —proposto pola CIG— na orde do día, porque consideraba que era un tema de xestión de persoal, cando é máis que evidente a problemática, tanto física como psicolóxica, que está xerando isto ao persoal afectado. As persoas traballadoras non saben se nalgún momento van poder descansar, se van poder gozar das súas vacacións ou llelas van denegar o día antes por falta de cobertura, despois de levaren traballando días seguidos sen descanso e cos servizos mínimos.

Continuamos na loita por mellorar as condición de traballo nos nosos centros!!!

A Xunta está obrigada a entregar á CIG no prazo de dous meses a documentación das comisións de servizo prorrogadas máis aló de dous anos, por unha sentenza firme do Tribunal Supremo que dá a razón ao contencioso presentado pola CIG, e que crea xurisprudencia para todas as administracións de calquera ámbito do estado español

No ano 2019, solicitamos á Xunta que nos facilitase a información sobre as 347 comisións de servizo que daquelas tiñamos detectadas que estaban prorrogadas superando o límite temporal xeral de dous anos (mesmo algunhas que superaban os 11 anos). A nosa finalidade principal era forzar cara a transparencia na xestión de persoal, a frear a utilización da chantaxe ao persoal coma consecuencia da implantación das comisións de servizo como forma habitual de provisión de postos e instar os concursos de traslados periódicos.

Ante a negativa da Xunta a facilitarnos a información no ano 2021 presentamos un recurso contencioso administrativo, entendendo que como representantes dos traballadores e traballadoras tiñamos dereito a ter información ao abeiro do artigo 10.3 de la Lei Orgánica 11/1985, de 2 de agosto, de Liberdade Sindical e do 40.1 do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado polo Real Decreto lexislativo 5/2015, de 30 de outubro. O fallo do xulgado do contencioso-administrativo número 2 de Compostela deunos a razón no ano 2022.

Pois ben, despois de varios anos de percorrido xudicial, finalmente o Tribunal Supremo veu a darnos a razón e agora a Xunta ten un prazo de dous meses para entregarnos unha copia das resolucións polas que se concederon as diversas prórrogas de cada unha das comisións de servizo dunha duración superior a dous anos, xunto cos informes dos centros directivos competentes por medio dos que se xustificou ou motivou a necesidade e urxencia das prórrogas acordadas de cada unha das 347 comisións que figuraban na demanda.

Este non foi un camiño sinxelo. A Xunta tentou argumentar que pola protección de datos persoais das persoas traballadoras non nos tiña que facilitar a información que solicitabamos. Pero o Tribunal Supremo sentenciou que si debe facilitarnos eses datos pseudoanonimizados. Con este proceder se respectaría o dereito á protección de datos das persoas traballadoras e o dereito da CIG á vixilancia sindical das cuestións laborais que o requiran.

Para nós este é un paso máis na defensa do que debe ser a transparencia na xestión de persoal. Levamos tempo advertindo de que a Xunta de Galiza abusa da cobertura de prazas mediante a figura da comisión de servizos na vez de convocar os concursos de traslados cunha periodicidade axeitada. Isto non é unha casualidade: na propia sentenza recoñece o tribunal que a prórroga das comisións de servizo mais aló dos dous anos escapa ao principio xeral de provisión de postos mediante convocatoria pública e concurso (artigos 78.1 e 79.1 do EBEP) e xustifica o dereito á vixilancia sindical.

Salienta ademais, que non debe esquecerse que as comisións de servizo escapan ao criterio xurídico xeral que consiste en que as Administracións Públicas provexan os postos de traballo mediante procedementos baseados nos principios de igualdade, mérito, capacidade e publicidade (artigo 78.1 EBEP), así como que o concurso debe ser o procedemento normal de provisión de postos de traballo (artigo 79.1 EBEP). Por iso conclúe o tribunal que a petición da CIG resulta razoable e os delegados e delegadas sindicais poden solicitar información e vixiar a política de persoal nesta materia.

MÁIS CONTROL E PRESIÓN SOBRE O PERSOAL FUNCIONARIO

Temos que denunciar que a practica de gardar postos para “comisionar” é algo habitual nesta Administración: agochan prazas vacantes que non saen nos concursos de traslados, o que prexudica a mobilidade do persoal que ten que acudir a solicitar comisións de servizo para poder achegarse a casa ou promocionar. Temos así unha bolsa de postos para comisións. E compre engadir que na Administración autonómica galega a provisións de postos por comisión de servizos é totalmente subxectiva, sen criterios públicos e medibles, e a Xunta négase a negociar un baremo para que non sexa unha cobertura “a dedo”.

Por outra parte o emprego das comisións de servizo so é un chanzo máis no control do persoal funcionario ao que buscan cominar con todas as fórmulas posibles para que cumpran os obxectivos da Xunta do PP, moitas veces con intención partidista. E como exemplo temos que nestes días están a intentar aprobar por decreto a avaliación do desempeño, en pleno verán e apenas sen tempo para coñecer a proposta e moito menos poder negociala, unha avaliación na que as xefaturas, de forma subxectiva van poder remover do posto ao funcionario/a, retirar o cobro do complemento salarial de carreira ou incluso condicionar vindeiras comisións de servizo. Estamos, xa que logo, ante un importante risco de perda da independencia e de servizo ao interese xeral do funcionariado, que pode estar condicionado.

A CIG ESTARÁ VIXIANTE

Dende a CIG imos seguir vixiantes e insistindo en que as persoas traballadoras da Xunta teñen dereito ao acceso a un sistema de provisión de postos con carácter definitivo que garanta a transparencia, a igualdade e a obxectividade, e que non teña ao persoal coa daga enriba da súa cabeza co fin de que os funcionarios e funcionarias públicas sexamos máis servís.

DATOS DO EXCESO DE COMISIÓNS DE SERVIZO EN SITUACIÓN IRREGULAR

Dende o 1 de xaneiro de 2021 adxudicáronse 4.714 comisións de servizo, das que 2.472 foron na provincia da Coruña (onde están os servizos centrais da administración galega), 939 en Pontevedra, 591 na provincia de Lugo e 585 en Ourense.

Neste mesmo período renováronse 7.099 comisións, a maioría en situación irregular por superar os dous anos de antigüidade. A media de comisións de servizo que se adxudica por día é de 5 e a media das renovacións acada as 9. É dicir, estamos falando dunha media de novas adxudicacións e renovacións de 14-15 comisións diarias.

Para dimensionar o abuso desta fórmula de provisión, podemos ver que dende xaneiro de 2021 producíronse máis 10.000 actos administrativos polos que se deron comisións de servizos (novas+renovacións). A día de hoxe podemos dicir hai un abuso das comisións de servizo en situación irregular porque son prórrogas que non tiñan que terse concedido.

Esta anomalía prodúcese porque a Administración non convoca os concursos de traslados coa periodicidade necesaria para que realmente sexa a forma de provisión ordinaria.

 

No DOG do 16/07/2025 publican a RESOLUCIÓN do 8 de xullo de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se convoca concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de varias escalas e especialidades do corpo de axudantes de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C1, do corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2, e da agrupación profesional da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

Convocan concurso ordinario de traslados para a provisión dos postos de traballo vacantes da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza que se relacionan no anexo I desta convocatoria:

  • C1, escala técnica de conducción
  • C2, escala auxiliar de conducción
  • C1, escala técnica de mantemento
  • C2, escala auxiliar de mantemento
  • C1, escala técnica de cociña
  • C2, escala auxiliar de cociña
  • C1, escala técnica de analise de laboratorio
  • C2, escala auxiliar de laboratorio
  • C1, escala técnica de recursos naturais e forestais, especilidade capataz
  • C2, escala auxiliar de recursos naturais e forestais, especiliadade oficial
  • C2, escala de gardas de recursos naturais
  • AP, escala persoal de limpeza e cociña e recursos naturais, especialidade limpeza e cociña
  • AP, escala persoal de limpeza e cociña e recursos naturais, especilidade recursos naturais
  • AP, subalterno
  • AP, escala persoal subalterno/escala persoal mantemento

A solicitude e, de ser o caso, a documentación adicional deberá presentarse electronicamente a partir do día seguinte ao da publicación da convocatoria no Diario Oficial de Galiza e ata o día 31 de xullo de 2025 incluído, e dirixila á Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal da Consellería de Facenda e Administración Pública.

Unha vez rematado o período de presentación de solicitudes de participación, publicarase no DOG a apertura dun prazo de 15 días hábiles para a presentación de solicitudes de elección de postos de traballo.

Ademais dos postos ofertados no anexo I, engadiranse as potenciais resultas que se publicarán na web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal no enderezo https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/

Outras novas recentes

Martes, 09 Setembro 2025

Lumes nunca máis. Participa na mobilización do domingo 14 de setembro!

A CIG-Autonómica chama ao persoal a participar na mobilización nacional do domingo 14 de setembro, para esixir a mellora das condicións laborais e a planificación preventiva no marco das medidas que eviten outra vaga de lumes A manifestación terá lugar en Compostela o domingo 14 de setembro, ás 12:00 horas, e sairá dende a Alameda. O persoal bombeiro e axente forestal, e...
Xoves, 11 Setembro 2025

O conselleiro de Facenda ofrece unha solución para os concursos de traslados pero a restrinxe a un deles. Que pensa facer co resto de con...

Dende a CIG esiximos o compromiso de que a solución de aportar prazas, se estenda a todos os concursos pendentes e non só se aplique ao de enxeñerías, arquitecturas e ciencias. E tamén que se comprometan a non retirar prazas vacantes ofertadas do resto dos concursos non resoltos. O concurso de traslados de enxeñarías, ciencias e arquitecturas, xa está resolto, pero...
Mércores, 10 Setembro 2025

Concursos: a única solución duplicar os postos e resolver con celeridade

Centos de compañeiros e compañeiras  acudiron ás asembleas organizadas pola CIG para falarmos dos concursos de traslados e os destinos dos procesos selectivos.  A única solución que albiscamos dende a CIG, e que puxemos sobre a mesa nas asembleas e contou co respaldo das persoas asistentes, é a duplicación dos postos onde sexa necesario para evitar a perda de postos no...