- Detalles
No DOG do 28/02/2025 publican a RESOLUCIÓN do 26 de febreiro de 2025, da Secretaría Xeral Técnica da Consellaría do Medio Rural, pola que se convocan as persoas aspirantes que deberán realizar as probas físicas e visuais das integrantes das listas reguladas polo Decreto 37/2006, do 2 de marzo, correspondentes a determinadas categorías do Servizo de Prevención contra Incendios Forestais.
A relación de persoas aspirantes convocadas para realizar a proba física relaciónase no seguinte enderezo electrónico: https://ovmediorural.xunta.gal/gl/areas-tematicas/ prevencion-incendios
A relación de persoas aspirantes convocadas para realizar a proba visual relaciónase no seguinte enderezo electrónico: https://ovmediorural.xunta.gal/gl/areas-tematicas/ prevencion-incendios.
- Detalles
No DOG do 28/02/2025 publican a RESOLUCIÓN do 24 de febreiro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se aproba a relación provisional de persoas admitidas e excluídas do concurso para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas de prevención e defensa contra incendios forestais.
A relación de persoas admitidas e excluídas publicarase no portal web corporativo da Xunta de Galiza, https://www.xunta.gal/funcion-publica, na epígrafe de <concurso de traslados> .
A listaxe de persoas solicitantes excluídas figura como anexo desta resolución.
As persoas excluídas disporán dun prazo de dez días hábiles contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza para, de ser o caso, poder emendar o defecto que motivou a exclusión. O formulario de reclamación estará á disposición das persoas interesadas no portal web corporativo da Xunta de Galiza https://www. xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/xeracion-de-reclamacions e deberá cubrirse e presentarse electronicamente.
- Detalles
Neste boletín de CIG-Autonómica falamos de:
- Será en 2025? Concursos parados ou sen convocar. Procesos selectivos que non finalizan
- Por un novo modelo de carreira profesional
- Preguntas (sen resposta) a Función Pública. A directora xeral de Emprego Público NON incumpre os cronogramas
- Xornada de 35 horas. Por unha xornada máxima de 35 horas para todo o persoal, e 32 para xornadas especiais
- Estiven de baixa e .. fáltame diñeiro
- Detalles
O persoal de campo, ante o abandono absoluto das xefaturas, vai no seu tempo libre atender o gando para garantir a súa supervivencia.
A CIG leva leva reclamando con escritos ao director do CIAM a cobertura das vacantes e a substitucións das baixas dende hai mais dun ano xa que non se cubren nin as de paternidade, nin moito menos menos de enfermidade; tampouco se cubriron as vacantes que quedaron por xubilacións e incapacidades permanentes. E xamais contesta os escritos.
En decembro a situación era tan límite que, para saír do paso, fixeron vir a través dunha contrata unha persoa catro horas polas tardes. Sen formación, sen equipos de prevención. E ás veces non veu, sen previo aviso e o persoal dobrou quenda por iniciativa propia para que as vacas e as ovellas non quedaran abandonadas. Noutras palabras, o persoal de campo, ante o abandono absoluto das xefaturas, vai no seu tempo libre atender o gando para garantir a súa supervivencia.
A falta de persoal de campo é xeralizada no AGACAL. A CIG leva tempo denunciando a folla de ruta, que consiste en precarizar os postos base para que o persoal marche, privatizar estes postos e empregar os cartos liberados para a creación de postos de libre designación.
Agora, coa funcionarización, atópanse con que as prazas que ofreceron en comisión de servizos por necesidades urxentes de cobertura recibiron cero solicitudes. Lembramos que as prazas de campo de AGACAL están integradas coas de medio ambiente no C1, C2 e AP de Recursos Naturais, pero en Medio Amabiente cobran, de media, entre 190 e 270 € máis ao mes. Quen vai querer vir nestas condicións?
Pero tampouco están facendo os chamamentos precisos polo decreto de listas. As consecuencias inmediatas:
- Sobrecarga laboral: A CIG demandou no Comité de Saúde e Seguridade Laboral de medio rural do 18 de xullo de 2024 a sobrecarga laboral por falta de persoal. Comprometéronse a reclamar a Función pública a xestión directa das listas de contratación para garantir a cobertura urxente das prazas de atención directa ao gando. Non o cumpriron nin convocaron nunca máis o CSSL, vulnerando a normativa de prevención de riscos laborais que establece un mínimo dunha reunión cada trimestre.
- Incumprimento da normativa de benestar animal: a pesares dos esforzos mencionados do persoal de campo por garantir a alimentación e muxido diario do gando para a súa supervivencia, cos medios actuais non é posible facer un mantemento e limpeza das instalacións axeitado. Esto provoca un malestar directo para o gando e indirecto tanto para o gando como para o persoal (esvaramentos, proliferación de bacterias resistentes como Staphylococcus aureus, trueperella pyogenes, ...). O gando tampouco recibe os cuidados idóneos cando precisan unha atención extra, por falta de persoal para adicarlles o tempo preciso para a súa situación ou patoloxía.
Das 5 liberdades básicas formuladas pola OIE (Organización Mundial de Sanidade Animal) no 1965 en materia de benestar dos animais terrestres só se está cumprindo a primeira:
1- libre de fame, de sede e de desnutrición;
2- libre de temor e de angustia;
3- libre de molestias físicas e térmicas;
4- libre de dolor, de lesión e de enfermidade;
5- libre de manifestar un comportamento natural.
A CIG tamén denunciou xa na primavera de 2024 ante o Secretario Xeral Técnico da Consellería de Medio Rural os incumprimentos na normativa de animais de investigación ao deixaren caducar as capacitacións oficiais e necesarias para traballar con este tipo de animais a todo o persoal de campo e á meirande parte do persoal técnico e investigador.
Lembramos que as competencias sobre éstas acreditacións, a nivel galego, recaen na área de formación, innovación e investigación agraria da AGACAL.
Celebramos, iso sí, que AGACAL cumprira coa obriga e o compromiso adquirido con nós de formar ao persoal e o fixera este mes de febreiro, pero chega tarde. O centro público perdeu oportunidades de investigación neste tempo. E a persoa que ten agora o cargo de especialista en materia de benestar animal no CIAM foi contratada a TRAGSATEC no lugar do persoal veterinario investigador do propio centro.
- Perda de capacidade investigadora: o persoal investigador leva tempo reclamando que non ten persoal suficiente para levar a cabo moitas das suas Investigacións.
- Detalles
Recibimos a convocatoria dunha xuntanza da "Mesa delegada do Fondo de Acción Social", para discutir os criterios de reparto do Fondo de Acción Social do ano 2024. A xuntanza vai ser o xoves 27 de febreiro. Este é o borrador que nos achegan. Ligazón
Nunha primeira ollada, aínda é peor que o do ano anterior: manteñen unha única liña de axuda, e nen sequera actualizan o IPC.
- Detalles
Dende a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal comuncan que, o vindeiro venres, día 28 de febreiro, publicarase do DOG a Resolución do 24 de febreiro de 2025 pola que se publica a listaxe provisional de persoas admitidas e excluídas do concurso para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, escalas de prevención e defensa contra incendios forestais.
- Detalles
A Xunta incumpre a Lei de Liberdade sindical no Edificio Administrativo de San Lázaro en Compostela
Taboleiros de anuncios sindicais e dereito á información e comunicación
Os taboleiros de anuncios sindicais son unha ferramenta fundamental para a comunicación entre as delegadas e delegados sindicais, comités de empresa ou xuntas de persoal e as traballadoras e traballadores. O dereito ao seu emprego está garantido pola normativa sindical e laboral, así como la lexislación da función pública, e o seu uso debe axustarse á normativa vixente, respectando en todo momento os dereitos de información e participación do cadro de persoal. Neste senso, o Estatuto das Traballadoras e Traballadores regula o dereito das persoas representantes sindicais ou comités de empresa a dispoñer dun ou varios taboleiros de anuncios para comunicarse coas traballadoras e traballadores, e a Lei de Liberdade Sindical sinala que os taboleiros deben estar situados nun lugar onde se garanta un axeitado acceso a el polo cadro de persoal.
Edificio Administrativo de San Lázaro, Compostela
O Edificio Administrativo de San Lázaro é o segundo edificio administrativo da Xunta de Galiza de maiores dimensións da capital compostelana, tras o Edificio Administrativo de San Caetano, polo que alberga a milleiros de empregadas e empregados públicas/os. Porén, os espazos habilitados para unha comunicación fluída entre as persoas representantes legais do persoal e as traballadoras e traballadores é reducido, e non se corresponde nin coa cantidade do persoal nin coas dimensións das instalacións.
Os taboleiros de anuncios de parede que hai no edificio apártanse deliberadamente dos lugares visíbeis e de paso do persoal, e ademais non dispoñen das dimensións axeitadas que doten de espazo ás comunicacións de todas as centrais sindicais con representación no ámbito da Xunta de Galiza. Non hai máis que ver o taboleiro de anuncios da entrada ao edificio pola Consellaría de Emprego, situado á man dereita segundo se entra... Está nun recuncho fóra da vista das persoas que entran e saen, separado por un panel e dunhas dimensións que non se corresponden coas requiridas para que poida cumprir minimamente a súa función, e permita o emprego compartido por parte de todas as entidades sindicais existentes no ámbito da Xunta. Ademais, para dificultar aínda máis o acceso á información, diante ponse mobiliario (mesa e cadeiras, andeis).
Emprego das paredes como taboleiro de anuncios sindicais e censura
Por outra banda, dende hai moitos anos non se dotan os longos e amplos corredores do edificio, os espazos de reprografía ou de descanso, cos correspondentes taboleiros, suficientes en número e en dimensións, sexan de parede ou de pé, que garantan a comunicación co persoal e o acceso deste á información sindical do seu interese. Debido a esta situación, a información sindical está disposta directamente nas paredes dos lugares de maior circulación e visibilidade (inmediacións dos ascensores, zonas de reprografía e corredores) e de par da propaganda institucional, porque non se habilitan os espazos que marca a lei. Esta situación totalmente irregular leva á censura e á retirada das comunicacións sindicais por parte das persoas que circulan polo edificio e por parte de responsábeis que non respectan a liberdade sindical ou non coinciden con determinadas liñas ideolóxicas.
Por todo o amentado, en cumprimento da Lei de Liberdade Sindical e de toda a restante normativa de aplicación, imos remitir unha queixa oficial, na cal esiximos, entre outros, o seguinte:
1.- Que en tanto non se habiliten os correspondentes espazos consonte á normativa vixente, se paralice decontado a retirada das comunicacións sindicais dispostas en todo o edificio, impedíndolle deste xeito o acceso do persoal á información, ademais de ocasionar danos e/ou prexuízos a esta central sindical.
2.- A colocación de inmediato dun taboleiro sindical das dimensións axeitadas á actividade da representación legal dos traballadores e traballadoras na ampla parede situada na entrada ao Edificio Administrativo de San Lázaro (Emprego) á man esquerda (onde antes estaba o rexistro), que é a zona de paso natural do cadro de persoal.
3.- A colocación sen máis demoras de taboleiros de parede ou de pé, de dimensións aceptábeis e compatíbeis coa existencia de varias centrais sindicais, en todos os corredores das plantas do edificio que carezan del, nas zonas de descanso, nas zonas de entrada e nas zonas de reprografía.
De persistir a censura e retiradas das comunicacións sindicais como as ocorridas esta semana no Edificio Administrativo de San Lázaro (véxase a mostra de fotos), reservámonos o dereito de tomar as medidas legais que esta central sindical considere oportunas.
Taboleiro sindical á man dereita segundo se entra - Edificio Administrativo de San Lázaro (entrada Emprego) (19/02/25)
Espazo libre na zona de paso, á man esquerda segundo se entra - Edificio Administrativo de San Lázaro (entrada Emprego)
Nota anónima (19/02/25) - Edificio Administrativo de San Lázaro (entrada Emprego)
Retirada de información sindical (19/02/25) - Edificio Administrativo de San Lázaro (entrada de Emprego)
- Detalles
A CIG Autonómica ven de solicitar unha xuntanza urxente coa Consellería de Educación para que de solución a falta de esixencia de formación en cociña para a elaboración da comida nos centros escolares públicos.
As cociñas e comedores públicos, nos que están incluídos os comedores escolares dos centros de ensino dependentes da Consellería de Educación, teñen a obriga de implantar un sistema APPCC (Análise de Puntos de Control Críticos) e un Programa de Seguridade Alimentaria que inclúe a trazabilidade dos alimentos, boas prácticas na manipulación de alimentos, formación dos manipuladores e un programa de hixiene na cociña (limpeza e desinfección, control de pragas, control da auga...).
Ata o de agora ao persoal de cociña, nomeadamente "persoal oficial 2ª de cociña" que é o que atende maioritariamente aos comedores escolares, a Xunta esixíalle a titulación de Técnico de Cociña ou Técnico Superior de Restauración polo que a formación en elaboración, en manipulación de alimentos, en dietas específicas, en prevención de riscos nas cociñas, en control dos APPCC, en normativa sanitaria, ...etc que está cuberto coa preparación académica da que dispoñían.
Por mor da funcionarización deste persoal, a Xunta situou este persoal nunha nova escala denominada “Auxiliar de Cociña do Subgrupo C2" na que non require titulación específica ningunha máis que Graduado en ESO.
Ata o de agora, cando os postos estaban ocupados por persoal laboral fixo, ao que para superar o seu proceso selectivo se lle requeriu a titulación mencionada para apuntarse ás listas de contratación.
Este cambio supón, que a partir de agora, o persoal que acceda a estes postos pode non ter ningún coñecemento para cociñar, pero tampouco para garantir a seguridade e hixiene alimentaria e o cumprimento estrito da normativa sanitaria de aplicación nas cociñas colectivas.
Sendo conscientes de que a última e principal responsable da seguridade alimentaria é a Consellería de Educación, denunciamos que existe un grave risco para a saúde dos cativos e cativas.
É por isto, que vimos dede solicitar unha xuntanza urxente, esperando que a Consellería de Educación comparta a nosa preocupación e a gravidade do problema, e que arranxe a desfeita dunha funcionarización chapuceira, sen garantías e que probocou a rebaixa profesional deste persoal.
- Detalles
Algún sindicato non só asinou acordos en 2019 que deixaban fóra a moito persoal, senón que seguiron asinando acordos sen que se restituíra o dereito a cobrar dende esa data
O acordo asinado no 2019 por CCOO, UGT e a Xunta, privaba ao persoal interino e temporal, e incluso ao laboral fixo do Consorcio, da carreira profesional.
A CIG interpuxo unha demanda contra este Acordo que discriminaba ao persoal temporal e interino incumprindo a normativa europea. Gañamos a sentenza e a Xunta non atopou outra forma mellor de executala que abrir a carreira, posteriormente para persoal excluído, cando o resto xa cobraba o grao II.
A CIG presentou hai dous anos, un incidente de execución de sentenza para denunciar que a Xunta e os asinantes do novo acordo, non cumprían coa sentenza ao non facela retroactiva ao ano 2019, polo que estamos á espera da dita execución.
Hai persoas traballadoras que teñen denunciada a carreira do 2019 no xulgado, presentado no prazo que establecían as Resolucións dos recursos de reposición ou de alzada e xa se están celebrando os xuízos.
Hai pouco tempo, algún sindicato (mesmo algún dos que que asinou e nos deixou fóra do acordo) aconsellou solicitar esta carreira de 2019 a quen non a demandara en prazo.
Seis anos despois fan como se non foran con eles eses acordos e chaman ao persoal a demandar contra os seus propios acordos, cando xa están demandados e gañados pola CIG.
A CIG avisou ao persoal de que, se solicitaron esta carreira agora, non teñen problema ningún, pero para facer efectivo o dereito á carreira ao persoal excluído no 2019, vai depender da resolución que dite o Tribunal Superior de Xustiza de Galiza (TSXG) sobre a demanda de execución forzosa presentada pola CIG en relación á SENTENZA QUE GAÑAMOS. Como expresamos en anteriores informacións, poden darse os seguintes escenarios:
- Se o TSXG acepta a execución forzosa tal e como pediu a CIG, a Xunta estaría obrigada a convocar un proceso extraordinario para dar participación ao persoal laboral temporal e funcionario interino con dereito a obter os atrasos dende o 01/01/2019. Neste caso as reclamacións serían irrelevantes, porque o persoal tería dereito aos atrasos dende o esa data.
- Se o TSXG acepta a execución forzosa pero modificando a petición da CIG, a Xunta quedaría obrigada a cumprir o que o TSXG impoña. Neste caso as reclamacións serían irrelevantes porque os atrasos terían de limitarse o período que fixe o TSXG.
- Se o TSXG rexeita a execución forzosa por calquera motivo, a Xunta non quedaría obrigada a cumprir nada. Neste caso as reclamacións serían irrelevantes porque a Xunta non tería obriga ningunha de aceptalas.
Por todo isto, basta xa de campañas que non se sabe a que obedecen, pedindo ao persoal traballador a documentación de carácter persoal para demandar, cando son os mesmos que nos deixaron fóra!. De nada vale esta campaña máis que para marear ao persoal xa que, como vos explicamos, todo vai depender do TSXG ao respecto da execución da sentenza gañada pola CIG.
- Detalles
O xoves 20/02/25 participamos na Comisión de Persoal, na cal se votaron os seguintes asuntos tratados nas mesas de negociación previas do día 14/02/25:
RPT do Instituto de Estudos do Territorio (IET)
Xuntanza inicial: outubro de 2024. Fora unha xuntanza con documentación incompleta.
Proposta (Mesa Xeral de Empregadas Públicas 14/02/25): creación de 3 postos, amortización de 6; incremento de méritos en postos creados de xefatura de sección; eliminación da titulación de dereito para transformalo en mérito nunha xefatura de servizo; e a regularización de 5 postos base C1 da escala técnica de especialistas en reprodución cartográfica. Dos 3 postos que se crean, un deles é unha xefatura de servizo con funcións solapadas con outra xefatura de servizos. Tiveron en conta unha das alegacións da CIG en relación ás titulacións como méritos dos dous postos creados como xefaturas de sección; demandamos o incremento de complemento dos postos que realizan traballos específicos. Os postos de reprodución cartográfica deberían ter un nivel 18, equiparábel aos postos de delineantes.
Aprobación: CIG vota en contra, dado que a proposta supón unha merma na capacidade de traballo do IET e non resolve o gran problema de fixar o persoal que traballa en postos moi especializados e que se atopa en postos base do grupo A1 de Administración Xeral. A DXEP aprobou a proposta, que contou tamén co voto en contra de CCOO e UGT e coa abstención de CSIF.
RPT de Vivenda e Planificación de Infraestruturas
Xuntanza inicial: xullo 2024 (única xuntanza).
Proposta (Mesa Sectorial de Persoal Funcionario 14/02/25): axeitar a RPT ao decreto de estrutura da consellaría: traspaso da Dirección Xeral de Mobilidade á Consellaría de Presidencia; creación dun posto de subdirección xeral de Coordinación e Planificación; modificación de postos na Subdirección de Réxime Xurídico e Administrativo. Rectifican a apertura a xeral/especial do posto de xefatura de xervizo de Apoio Técnico. Non inclúen unha modificación dun posto que por sentenza teñen que reconverter a grupo III, categoría 9. Respecto do concurso de traslados de enxeñarías, esiximos que o posto IVA100000015770006 (enxeñeiro/a en funcións facultativas), ofertado na AXI, continúe no ente, pois unha vez pechado o proceso de elección de postos (13/02/25), aparecen co seu traslado á Dirección Xeral de Mobilidade (Presidencia), froito dun acordo entre as consellerías asinado en setembro do 2024.
Aprobación: CIG abstense. A DXEP aprobou a proposta co voto favorábel de CCOO, CSIF e UGT.
Rolda aberta de intervencións
A directora xeral de Emprego Público responde ás preguntas formuladas pola CIG nas mesas do 14 de febreiro:
- Carreira profesional do persoal laboral temporal do Laboratorio Oficial de Metroloxía de Galicia: a directora di que hai persoal cobrando o grao I-II ou ben o grao I, segundo lle corresponde; agás as persoas que non cumprían os requisitos.
- Estatutos do Intecmar: chegounos hai meses un borrador de novos estatutos do Intecmar adaptados á Lofaxga. Agora sae na prensa información ao respecto, pero á CIG non a convocan. Queremos que se nos confirme en que estado están as cousas. A directora sinala que están pendentes de ter unha xuntanza coa secretaría xeral técnica para analizar as modificacións que se están a propoñer.