Novas por contido

Estas ordes de carreira aprobadas na Comisión de Persoal do día 22/12/2023, abren un novo prazo do sistema extraordinario para as persoas que non cumprían os requisitos de formación ou antigüidade no ano 2019 e 2022, ou que, cumprindo os requisitos non a solicitaron. Pero ollo, non o fan de xeito absoluto e deixan fora a moito persoal.

• Se es interino ou temporal con máis de 11 anos de servizos e concedéronche o grao I no 2022, non vas poder solicitar o grao II. (De feito, dos case 4.000 interinos e temporais que poden solicitar a carreira tan só 13 van poder solicitar o grao II).

• Se es funcionario de carreira ou laboral fixo con máis de 11 anos de servizos e non solicitaches o grao I no 2019 e obtivéchelo no 2022, tampouco vas poder solicitar o grao II agora.

• Se es laboral fixo que non se quixo funcionarizar e paralizáronche o cobro dos graos I e/ou II seguen esixíndoche que te funcionarices.


Propuxemos instaurar a carreira ordinaria e encaixala co sistema extraordinario aberto, permanente e automático para todo o persoal, sen exclusións e pagando os atrasos ao persoal ao que se lles negou no 2019. Pero Función Pública sigue tirando para adiante co apoio doutras organizacións, cun modelo fracasado, discriminatorio e que non executa as sentenzas. Preguntámonos, por que cada vez que a CIG pon solucións enriba da mesa eles prefiren seguir arrastrando os problemas do pasado.


Explicamos por que estes modelos de carreira (carreira administrativa e complemento de desempeño) seguen a ser excluíntes e discriminatorios porque:

1. Non son unha corrección da carreira do 2021 xa que non recuperan nin as cantidades nin o tempo que paralizaron a carreira, nin tampouco ao persoal que lla retiraron por non funcionarizarse, nin ao que expulsaron do sistema por ter antigüidade doutras administracións.

2. Deixan outra vez fóra ao persoal laboral fixo ao que condiciona coa chantaxe da funcionarización.

3. Non permiten ir acolléndose ao segundo grao ao persoal funcionario interino e laboral temporal que deixaron fora no 2019 nin cumpre a sentenza na sua totalidade recuperando as cantidades dos anos que os tiveron excluídos.

4. Non solucionan a grande eiva do sistema: non deseñan unha carreira automática e universal na que, unha vez cumpridos os requisitos de avaliación e antigüidade, se conceda o grao correspondente.


Dito isto, non por ser habitual deixa de sorprender a facilidade que ten Función Pública para contar con algúns sindicatos para restrinxir dereitos: desta volta ao director xeral de Función Pública só lle levou tres días conseguir o voto favorable dos mariachis de turno a uns borradores iniciais que foron aprobados tal e como nolos achegaron, sen mover nin unha coma.

A Dirección Xeral de Función Pública achegounos os borradores das convocatorias dos procesos selectivos de acceso libre e de promoción interna ás seguintes escalas de persoal funcionario, con prazo para que presentemos alegacións ata o día 8 de xaneiro. As convocatorias de promoción interna separada serán mediante concurso-oposición; as convocatorias de acceso libre (e promoción interna conxunta), serán mediante oposición. Si é do teu interese, contacta coa CIG.

ACCESO LIBRE E PROMOCIÓN INTERNA
 Grupo Escala (preme para descarga) Total prazas Promoción interna Discap.xeral Discap.intelectual Ano da OEP
A1 Sup. de Finanzas 17 5 2   2021, 2023
A1 Bioloxía 14 4 1   2021
A1 Veterinario/a 93 24 13   2021, 2022, 2023
A1 Medicina 29 8 2   2021, 2022, 2023
A2 Téc. de Finanzas 18 5 1   2021, 2023
A2 Subinspecc.Urbanística 2 1     2021
A2 Educador/a social 21 6 1   2021, 2023
A2 Enfermaría 42 11 4   2021, 2022, 2023
AP Subalterno/a 19     19 2021, 2022
PROMOCIÓN INTERNA SEPARADA
Grupo Escala (preme para descargar) Total prazas    Discap.xeral   Ano da OEP
A1 Enx. Agronómica 10   1   2021
A1 Enx. Industrial 2       2021
A1 Enx. Minas 2       2021
A1 Enx. Montes 10   1   2021
A1 Sup. Finanzas 8       2021
A1 Sistemas e tec. da información 8       2021
A2 Enx. Téc. Agrícola 2       2021
A2 Enx. Téc. Obras públicas 3       2021
A2 Enx. Téc. Forestal 2       2021
A2 Xestión de sistemas de informática 8       2021
A2 Inspección de consumo 2       2021

Lembramos que uns días antes enviaran para alegar os borradores dos procesos selectivos de: xerocultor/a, PSX, aux. de laboratorio, educación infantil e inspección de turismo.

A Dirección Xeral de Función Pública achegounos o borrador do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes nas escalas do Servizo de Gardacostas de Galiza, con prazo para que presentemos alegacións ata o día 8 de xaneiro de 2024.


Dende a seguinte ligazón podes descargar a proposta, e tamén descargar o borrador de postos a ofertar. E si é do teu interese, contacta coa CIG.

Satisfácenos que movan este concurso, pero ao tempo queremos subliñar que o director xeral de Función Pública non cumpre nin coas súas propias palabras, xa que o que nos estivo a dicir foi que primeiro convocarían o concurso de incendios e axentes forestais/ambientais (xa en marcha), de seguido iría o concurso de escalas "sociais", a continuación o resto de escalas de administraición especial, e nin unha palabra da previsión do concurso de corpos xerais e das súas escalas.

Negociación das novas convocatorias para solicitar o complemento de desempeño ou a carreira administrativa, pero con moitas restricións


A Xunta, CCOO e UGT deseñaron unha carreira profesional no 2019 excluíndo a parte do persoal empregado público (interinos, temporais, indefinidos) e chantaxeando para cobrala (laborais fixos que non se querían funcionarizar).

Despois de perder sentenza tras sentenza (tanto as da CIG como individuais), sacáronse da manga un novo acordo cambiando o nome de carreira profesional por “carreira administrativa” para o persoal funcionario e “complemento de desempeño” para o persoal laboral, a ver se colaba.

No 2022 no canto de recoñecer o dereito dende o 2019 ao persoal que decidiran excluír, só lle deron acceso ao grao I. E con este modelo proposto agora NON amañan esta desfeita.

Neste caso vaise dar acceso ao sistema de carreira:

Ao grao I, ao persoal funcionario e laboral que teña 5 anos de servizos a 31/12/2023 e non teña recoñecido ese grao.
Ao grao II, ao persoal funcionario de carreira e laborais fixos, que teñan 11 anos de servizos prestados e tiveran recoñecido o grao I no 2019.

Ao persoal ao que lle denegaron a carreira no 2022 por non valorar a antigüidade noutras administracións.

Non se lle vai dar acceso:

Ao grao I, ao persoal funcionario e laboral que non cumpra 5 anos de servizos ou non cumpra os criterios (40 horas de formación, fundamentalmente).
Ao grao II, ao persoal funcionario de carreira e laborais fixos, que non cumpra 11 anos de servizos ou non cumpra os criterios (40 horas de formación, fundamentalmente).
Ao grao II, ao persoal funcionario interino, laboral temporal e indefinido (excepto casos moi contados que teñen sentenza individual).

Ao persoal ao que lle deron algún grao de carreira no 2022.

Se lle vai dar acceso condicionado:

Á maior parte do persoal laboral fixo que se lle esixe funcionarizarse.


Dende a CIG plantexamos basicamente 3 cousas:

1. Que cumpran a sentenza da CIG e non esperen á resolución do incidente de execución e lle dean acceso A TODO O MUNDO sen discriminación que cumpra os requisitos de tempo de permanencia e criterios (fundamentalmente formación).

2. Que establezan o sistema extraordinario aberto e automático e permanente que a CIG xa plantexou no 2019 similar ao que ten o persoal docente (sexenios). onde cando unha persoa cumpre un determinado número de anos e outros requisitos automaticamente pasa a cobrar o grao que lle corresponda.

3. Que retiren a chantaxe ao persoal laboral fixo que non queira funcionarizarse

O que seguimos sen entender é que algúns sindicatos sigan aplaudindo un modelo restritivo ou sigan ameazando en volver promover a suspensión da carreira durante un ano como xa fixeron con anterioridade.

Dende a CIG imos seguir promovendo e loitando por un sistema que inclúa a todo o mundo, áxil, automático e que teña en conta a totalidade da vida laboral para situar a cada persoa no grao que lle corresponda segundo a antigüidade, incluindo claro está o grao IV canto antes. O venres 22 de decembro tratarase na Comisión de Persoal e informaremos máis detalladamente das convocatorias.

Tres empresas-fundacións preséntanse á licitación da residencias de maiores doadas pola fundación Amancio Ortega

A conselleira de Política Social xustifica a licitación dos servizos das residencias a mans privadas porque van ser xestionadas por “fundacións sen ánimo de lucro” Así o expresou ante a opinión pública.

A definición das fundacións é que son entidades sen ánimo de lucro, pero moitas delas perderon no camiño (ou na orixe) a parte de “sen ánimo de lucro”

Segundo o Rexistro de economistas e asesores fiscais, Facenda ten moi difícil controlar se as fundacións destinan ou non o 70% dos seus beneficios a fins sociais. Os patronos das fundacións non poden cobrar por xestionalas nin teñen acceso ao capital, pero ninguén lles impide prestar un servizo diferente da xestión e poñerse salarios moi grosos por facelo.

As tres fundacións que optan ao concurso para facerse co servizo son: FESAN, Fundación Gerón e Fundación Valdegodos

Estas fundacións adícanse á prestación de servizos. No caso da FESAN, que o fai tanto en formación como en servizos sociais e en todo o que se lles encomende dende a Xunta, sábese que está vinculada ao Opus Dei e ao PP.

A Xunta non gastou un peso en construír estas residencias, amoblalas e dotalas de materias, pero se permite regalalas ao sector privado e darlles cartos para xestionalas, beneficio empresarial incluído. Porque si, as Fundacións teñen beneficios.

Convén ter presente, para que non se repita, o que sucedeu nas residencias privadas durante a pandemia e comparar cos datos da xestión pública. O 94,3% das mortes nas residencias galegas nos primeiros 9 meses foi en centros de xestión privada. Dos 509 falecementos, 480 eran usuarios/as de centros a cargo de entidades privadas, incluídas as públicas con xestión privada, mentres que os restantes 29 falecidos/as (5,7%) foron nas residencias públicas de xestión pública.

Xa o di unha vella cantiga: “pa temporada que vén, temos que cambiar de xente”. Xa vemos por que camiño nos leva esta que temos.

 

Delegados e delegadas concentráronse diante do Parlamento de Galiza, coincidindo co debate da Lei

Delegadas e delegados da CIG-Administración concentrámonos diante do Parlamento de Galiza para manifestar o noso rexeitamento a uns orzamentos da Xunta para 2024 que, un ano máis, non contemplan as medidas necesarias para mellorar as condicións laborais do persoal empregado público.

Como vimos facendo desde hai anos, na CIG-Administración denunciamos que esta lei segue avanzando na precarización das condicións laborais do persoal empregado público e non recolle a posibilidade de recuperar os dereitos perdidos.

A Lei de Orzamentos para 2024 non introduce as partidas orzamentarias precisas para crear as prazas necesarias para o funcionamento da propia administración pública, nin a posibilidade de derrogar a Lei de Medidas, o que permitiría recuperar os dereitos perdidos como o 1% de acción social, os días adicionais que se suprimiron con reformas pasadas e tamén recuperar cuestións que ten o persoal da Administración pendente de volver á mesa de negociación.

Nese sentido denunciamos que a Xunta non aceptou ningunha proposta de mellora na LEPG, como a de recoller os dereitos do V Convenio e que así o persoal laboral non perda os seus dereitos pola funcionarización masiva.

A Lei de Orzamentos deste ano non só non introduce todas estas cuestións senón que afonda máis no deterioro dos servizos públicos.

Xornada de 35 horas

Dende a federación da Administración Pública temos en marcha unha campaña polas implementación da xornada das 35 horas, que xa teñen contemplada outras administracións, como o SERGAS.

Para o persoal é fundamental a redución de xornada mais para iso fai falta máis persoal que faga fronte a este traballo. Iso, entre outras cuestións, tiña que estar recollido nos orzamentos da Xunta, pero non está.

Oposicións, promoción interna, concursos de traslados, carreira profesional 

Reclamamos comisións de servizo non discrecionais e negociadas a implantación da categoría superior no mundo funcionarial, a cobertura de todas as vacantes e o aumento dos cadros de persoal.

Ademais, dende a CIG-Administración demandamos convocatorias anuais de oposicións e promoción interna, concursos de traslados aberto e permanentes e un complemento de Carreira Profesional digno, negociado e para todos e todas.

Respecto do Plan de Igualdade da Xunta exiximos a súa mellora porque o aprobado recentemente non é máis que unha copia da Lei en vigor, sen achegar nada novo.

Outra das cuestión que demandamos é a revisión salarial anual aplicando o IPC real, a recuperación do poder adquisitivo perdido nos últimos anos e a recuperación do Fondo de Acción Social FAS, equivalente ao valor do 1% da masa salarial.

Bombeiros comarcais

No decurso da concentración contamos cunha representación do colectivo de bombeiros comarcais que leva meses mobilizándose en demanda de condicións laborais dignas.

Os bombeiros comarcais están, desde o pasado venres, na praza do Obradoiro reclamando que as súas demandas sexan escoitadas e que as Administracións se aveñan a negociar melloras para garantir o funcionamento deste servizo público esencial.

 

Na xuntanza da Comisión de Listas de Contratación que tivo lugar o 20/12/20023 a Administración trasladou a seguinte información:

Listas provisionais de persoas admitidas/excluidas: no referente ao procedemento a seguir para presentar alegacións ás listas provisionais publicadas no DOG do 20/12/23, aquelas persoas que fixesen a solicitude de inclusión por medios electrónicos teñen que seguir o procedemento por este medio. No caso que teñan que presentar documentación, o propio programa emite un documento para presentar no rexistro xunto coa documentación correspondente.

O periodo de alegacións remata o día 5 de xaneiro. Teñen previsto que se publiquen as listas definitivas antes da próxima reunión da Comisión de Listas, que será o día 24 de xaneiro.

Modificación nas citacións electrónicas: a Lei de medidas fiscais e administrativas que se vai publicar o 1 de xaneiro inclúe unha modificación nas citacións electrónicas para as listas de contratación. Co fin de garantir as coberturas urxentes o tempo do que dispón a persoa para elexir redúcese de 5 a 2 días naturais. Xa se vai aplicar ás citas que saian dende o día 2 de xaneiro.

Por este motivo, van adiantar as próximas citas electrónicas para non interferir nos traballos informáticos que van facer na última semana do ano.

Puntuación que se terá en conta para as listas de contratación: mentres coexistan procesos de estabilización e ordinarios contarase a que sexa máis favorable á persoa, ata que rematen os procesos de estabilización.

Esta semana publicarán na web de Función Pública unha nota informativa con estas novidades.

En plena paripé de negociación da "repesca" da carreira profesional, Función Pública convocounos para o venres 22 a unha Comisión de Persoal na que se van votar os mesmos borradores da carreira profesional que se estiveron "negociando" hoxe mércores 20 e mañá xoves 21.

Que significa isto? Pois que as xuntanzas previas non serven para nada porque non moveron nin unha sóa coma duns borradores aos que non deron tempo a analizar polo miúdo, sen período de alegacións previo e que foron amañados coa participación cómplice dalgúns sindicatos.

Borrador carreira profesional persoal funcionario. Descargar

Borrador complemento desempeño persoal laboral. Descargar

Borrador modificación RPT de Política Social e Xuventude. Descargar

No DOG do 20/12/2023 publican a RESOLUCIÓN do 13 de decembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se fan públicas as listas provisionais para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza.

Fan públicas as listas provisionais para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario dos corpos e escalas que se relacionan no anexo I desta resolución, así como para o desempeño temporal de postos reservados a persoal laboral dos grupos e categorías que se relacionan no anexo II.

As listas poderán consultarse no portal web corporativo da Xunta de Galicia, htz://funcionpublica.xunta.gal, epígrafe de Listas de contratación; no Servizo de Atención e Información á Cidadanía a través do teléfono 012; e nas oficinas de rexistro e atención á cidadanía da Xunta de Galiza (oficinas dos edificios administrativos da Vicepresidencia Primeira e Consellaría de Presidencia, Xustiza e Deportes).

As persoas interesadas disporán dun prazo de dez días hábiles, contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, para presentar reclamacións ante a Comisión Permanente (Dirección Xeral da Función Pública, Consellaría de Facenda e Administración Pública, Edificio Administrativo San Caetano, s/n, Santiago de Compostela).

As persoas que solicitaron a inclusión electronicamente a través de fides.xunta.gal deberán acceder a fides.xunta.gal e realizar as alegacións que consideren oportunas; fides.xunta.gal permitirá xerar un documento para remitir a través dun rexistro presencial a documentación que deba presentarse e que non sexa copia auténtica ou non fose posible comprobala automaticamente. Só se admitirán as alegacións que se realicen por medio desta aplicación informática para as solicitudes que se presentaron a través de fides.xunta.gal

O director xeral de Función Pública convocounos a unhas xuntanzas da Mesa Sectorial de Funcionarios Públicos e da Mesa Xeral de Empregados Públicos que terán lugar respectivamente o 20/12/23 e o 21/12/23 para tratar os seguintes asuntos :

  1. Proposta de Acordo entre a Xunta de Galicia e as organizacións sindicais polo que se convoca o procedemento de acceso aos graos I e II do sistema transitorio extraordinario de recoñecemento da progresión na carreira administrativa prevista na disposición transitoria oitava da Lei 2/2015, do 29 de abril, do Emprego Público de Galicia, para o persoal funcionario. Descargar
  2. Proposta de Acordo entre a Xunta de Galicia e as organizacións sindicais polo que se convoca o procedemento de acceso aos graos I e II do complemento de desempeño do posto de traballo para o persoal laboral. Descargar
  3. Modificación da RPT de Política Social e Xuventude. Descargar

A bote pronto e a falta dunha análise polo miúdo, Función Pública trae a negociar de xeito exprés e sen período de alegacións previas unhas propostas de ordes da carreira profesional e complemento de desempeño que abondan na discriminación entre o persoal empregado público, que non corrixen as eivas anteriores nin recoñece os efectos económicos dende o 1 de xaneiro de 2019 nin sequera do 1 de xaneiro de 2022. Outra vez unha carreira chapuza, rebaixada e excluínte.

Se tes algo que comentar, contacta coa CIG.

Outras novas recentes

Venres, 19 Abril 2024

RPT de funcionarización de varios postos dos grupos III e IV

De cara a unha vindeira mesa de negociación, a Dirección Xeral da Función Pública vén de remitirnos unha proposta de modificación da relación de postos de traballo, consistente na funcionarización de postos de persoal laboral da Xunta de Galicia, no corpo de técnicos de carácter facultativo da administración especial (grupo B), no corpo administrativo da administración...
Xoves, 25 Abril 2024

Reunión do Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellería do Mar (18/04/2024)

Punto 1. Lectura e aprobación da acta da reunión anterior Apróbase o contido da reunión anterior (21/11/2023) onde se incorporan as alegacións presentadas pola CIG onde indicamos que as embarcacións do servizo de Gardacostas sexan considerados como lugares de traballo e por tanto se avalíen os seus riscos laborais. Punto 2. Formación dentro do marco da Seguridade e saúde...
Mércores, 24 Abril 2024

Prazas para elección de destino de auxiliares-C2 e administrativos-C1 (24/04/24)

A Dirección Xeral de Función Pública achegounos a relación de prazas que teñen previsto ofertar ás persoas que superaron os procesos selectivos de C1-corpo administrativo, e C2-corpo auxiliar: descargar. Xunto coa relación de prazas, vai unha explicación da situación das mesmas. O primeiro que salta á vista é o escaso número de prazas ofertadas.