- Detalles
Na Comisión de Persoal do martes 6 de agosto, a CIG insistiu en preguntar que pensan facer coas prazas non cubertas de discapacidade nos procesos de estabilización da Lei 20/21, posto que a directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) quedou por dúas veces en estudalo e dar resposta. Por terceira vez resposta que van a estudalo e xa darán resposta.
Na mesma sesión, a DXEP informou de que publicaron no web de Función Pública un novo calendario do primeiro exercicio dos procesos selectivos convocados en 2023 e 2024. A súa explicación foi a seguinte:
- Do 2023 son 22 procesos convocados, hai 19 pendentes de primeiro exercicio. Manteñen as datas previamente anunciadas con pequenas variacións en cinco deles por razóns organizativas.
- O primeiro exercicio dos catro procesos de promoción interna separada de corpos xerais serán os día 1 e 2 de febreiro de 2025. Asegura que non se poden convocar antes porque hai 21 persoas inscritas que forman parte dalgún tribunal dos procesos da Lei 20/21. Isto implica que estas persoas terían que renunciar á súa promoción interna ou aos tribunais no momento de publicación das listas provisionais de persoas admitidas e excluídas. E por iso van a atrasar esta publicación á primeira semana de xaneiro do 2025.
- O primeiro exercicio dos procesos para persoas con discapacidade intelectual non será antes de xuño/2025 dado que está pendente a publicación do temario no DOG, e as asociacións non queren que se faga o exercicio ata pasados 6-9 meses da publicación do temario.
- Dos 25 procesos convocados no 2024 (13 de acceso libre, 11 de promoción interna separada e 1 para persoas con discapacidade intelectual), o primeiro exercicio realizarase entre marzo e xuño de 2025.
- Non se presentou ningunha solicitude á especialidade de enxeñaría técnica de obras públicas por promoción interna, polo que non se inclúe no calendario.
- Detalles
A Comisión de Persoal do martes 6 de agosto aprobou a convocatoria do proceso selectivo á escala de letrados/as da Administración Autonómica, co voto en contra de todos os sindicatos con representación: CIG, CCOO, CSIF e UGT. Un proceso cheo de absurdos, obstáculos, subxectividades.. Un proceso tan mal deseñado que ano tras ano quedan prazas sen cubrir.
PROMOCIÓN INTERNA INEXISTENTE
A Xunta vai permitir que o persoal funcionario de calquera escala de A1 e A2 poida participar na promoción interna á escala de letrados: marabilloso. Pero vai ser sen que exista algunha diferenza entre a promoción interna e o acceso libre. Serán as mesmas probas, o mesmo temario, exactamente iguais, nun proceso en forma de oposición, sen fase de concurso.
Inicialmente nen sequera cumprían co mínimo legal do 25% para a promoción interna (2 prazas de 10, que aumentaron a 3 tras o aviso da CIG nas xuntanzas previas).
A CIG reclama a promoción interna do 50% das prazas, nun proceso por concurso-oposición, con exención de exames e temario para a promoción interna, nun proceso independente do acceso libre.
UN PROCESO INADECUADO: PRAZAS QUE NON SE COBREN
En letrados/as sempre quedan prazas sen cubrir nos procesos selectivos. Non chega nin ao 50%:
Ano da OEP | Convocadas | Aprobadas |
2013 | 6 | 3 |
2015 | 4 | 2 |
2018 | 4 | 1 |
2019 | 8 | 2 |
2022 en execución | ||
Total | 22 | 8 (36%) |
Non é posible manter que do conxunto de persoas que se presentaron aos exercicios de todos eses anos anteriores, non haxa un número abondo de persoas preparadas para cubrir 22 prazas. Esta experiencia o que nos di é que temos un modelo de proceso selectivo que non funciona e hai que cambiar.
UN PROCESO INADECUADO: O TIPO DE PROBAS E OS CORTES
A CIG non renuncia a súa pretensión de que todas as probas sexan de corrección obxectiva (test), pero para comezar, poderían simplificar o proceso: demasiadas probas orais, demasiados cortes.
- Supresión dun dos dous exercicios de exames orais (de 7 temas cada exame).
- Supresión dun dos dous exercicios escritos con lectura posterior e preguntas polo Tribunal.
- Que as materias obxecto de cada exercicio non se repitan nos exercicios seguintes (eliminar materia entre exercicios).
Para superar o proceso selectivo, as persoas candidatas teñen que salvar a animalada de 16 notas de cortes. Si, 16 cortes. Porque hai dous exercicios que consisten en examinarse oralmente de 7 temas cada un, e hai que sacar un aprobado en cada un deses 14 temas. Non vale facer un exame perfecto pero patinar un pouco nun dos 14 temas, hai que aprobalos TODOS. E hai outros dous exames que tamén teñen o seu propio corte. En total, hai que obter unha puntuación mínima do 50% da nota en cada un dos 16 cortes.
SEN NEGOCIACIÓN
A convocatoria de letrados/as foi despachada en dúas patadas, cunhas bases idénticas ás da convocatoria do 2023, tan só coa corrección dalgún erro, como incrementar unha praza de promoción interna ante o aviso da CIG de que non se cumpría sequera co mínimo do 25%.
Foi tan inexistente a negociación que mesmo non aceptaron algo tan mínimo como engadir todos os exames para os casos de desempate, xa que coas bases actuais só teñen en conta dous exames de seis, e xa pasamos á lotería da letra do apelido. Custaba algo indicar que todos e cada un dos exames serían tidos en conta para o desempate sen ter que chegar ao chou do apelido?
AS PRAZAS QUE NON CONVOCAN
Montan un lio co número de prazas ofertadas e convocadas. A convocatoria do ano 2023 foi de 10 prazas, das que 4 eran da OEP-2020, 4 do 2021 e 2 do 2022. Quedaron outras 8 prazas do 2022 sen convocar.
Agora recollen esas 8 prazas pendentes da OEP-2022, e suman 2 prazas da OEP-2023. En total, son as 10 prazas que convocan agora. Pero e que quedan outras 8 prazas da OEP-2023 sen convocar. Por que? Está claro que queren dosificar a oferta, e vamos arrastrando ano tras anos prazas que quedan sen convocar, torando a oferta en varias convocatorias.
A CIG demanda que se convoquen xa agora todas as prazas existentes nas ofertas pendentes de convocar, de xeito que a convocatoria do 2024 recolla as 18 prazas pendentes e non 10 deixando 8 para outro ano.
- Detalles
O investimento en residencias e centros de día: unha porta aberta a privatizar o coidado dos nosos maiores
Nos derradeiros anos estamos a ser testemuñas dun crecente interese por parte da Administración Pública en fomentar a inversión pública na construción de centros de maiores para posteriormente ceder a súa xestión a empresas privadas “amigas”; obtendo estas unha serie de beneficios como poden ser fundamentalmente os económicos; non asumindo os custos iniciais (infraestruturas), o que se traduce nunhas marxes de ganancias moi elevadas, mentres os nosos maiores son os que pagan as consecuencias dunha xestión enfocada o lucro.
Exemplo disto témolo nas inversións anunciadas pola Xunta, entre outras, de 1,2 millóns de euros na construción dunha residencia de maiores en A Peroxa e de 600.000 € nun centro de día en Vilamarín.
Ao priorizar os beneficios económicos a curto prazo, estas empresas poden descoidar aspectos fundamentais como a equidade no acceso aos servizos e a atención as necesidades dun dos sectores de poboación máis vulnerables.
Por que a xestión pública é esencial?
- Enfoque do interese público: As administracións públicas teñen como obxectivo principal garantir o benestar dos/as cidadáns, priorizando o acceso a servizos básicos de calidade para todos/as.
- Maior transparencia: Os procesos de contratación e xestión de servizos públicos son transparentes e están suxeitos a un maior control cidadán.
- Investimento a longo prazo: As administracións públicas poden realizar investimentos a longo prazo en infraestruturas e tecnoloxías, asegurando a sustentabilidade dos servizos.
- Equidade: A xestión pública busca garantir a equidade no acceso aos servizos, evitando a discriminación e a exclusión social.
A Administración Pública perde o control sobre a prestación do servizo e exímese de responsabilidades
A falta de persoal cualificado e a redución de ratios de coidadores/as por residente repercuten nos coidados dos maiores, priorizándose os beneficios económicos sobre a calidade do servizo.
Dende a CIG esiximos que a Administración revirta esta situación e camiñe cara mellorar os servizos de toda a rede de residencias e centros de día do país e, nomeadamente, nos citados de próxima contrucción na Peroxa e Vilamarín e tamén no futuro centro de discapacitados de Ourense; a través dunha xestión propia con fondos públicos destinados a dar e garantir un servizo e unha atención pública de calidade.
Os nosos maiores merecen o mellor
- Detalles
No DOG do 5 de agosto de 2024 sae publicada a Resolución do 26 de xullo de 2024, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se anuncia a exposición das listaxes provisionais das axudas aprobadas e denegadas en relación cos criterios de repartición do Fondo de Acción Social do exercicio económico 2023 relativos á axuda para a atención de persoas con discapacidade.
As devanditas listaxes poderán consultarse no web da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal. Para o coñecemento íntegro do acto, as persoas solicitantes deberán introducir nos espazos habilitados para o efecto o NIF e o código de impresión da súa solicitude.
Reclamacións e emendas: contra esta resolución, as persoas interesadas poderán presentar unha reclamación e/ou emendar os defectos causantes da exclusión, dirixíndose á persoa titular da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal da Consellaría de Facenda e Administración Pública mediante calquera dos rexistros públicos, oficinas de Correos e demais lugares establecidos no artigo 16.4 da devandita Lei 39/2015, do 1 de outubro, do procedemento administrativo común das administracións públicas.
Prazo: dende o 6 de agosto até o 10 de setembro.
- Detalles
Na Comisión de Persoal do venres 2 de agosto CCOO e UGT votaron a favor dunha RPT de funcionarización que supón perdas retributivas de ata 3.000 € nalgunhas categorías laborais
O persoal laboral fixo da categoría 009 do grupo V, vixiantes de recursos naturais, de acordo coas sentenzas firmes, percibe as súas retribucións do grupo IV ao probarse que desenvolven as mesmas tarefas que os gardas xuramentados fluviais, categoría 007 do grupo IV, polo que, mentras sigan desenvolvendo as mesmas funcións continuarán percibindo as retribucións do grupo IV; de facto é unha reclasificación ao grupo IV.
A dirección xeral de Emprego Público, nun acto de ocultación desta realidade, executa a equivalencia partindo do grupo V e non do IV, polo que este persoal que ten recoñecidos os pluses de penosidade, perigosidade, toxicidade e dedicación que ascenden a unha contía anual próxima aos 4.000 €, ao propoñer a súa funcionarización no subgrupo C2, complemento destino nível 15 e complemento específico nível 16, vai sufrir unha perda retributiva de case que uns 2.000 € anuais.
Categoría 005, grupo IV, oficiais 2ª de cociña, dos centros de ensino da consellaría de Educación
Moitos destes postos de traballo, de acordo coas resolucións xudiciais, cobran a superior categoría de oficial 1ª grupo III, ao estimarse que desenvolven as tarefas desta categoría e, ano tras ano, veñen obtendo este recoñecemento. Tamén hai varias sentenzas reclasificatorias do grupo III.
Polo tanto, se este persoal acepta o nomeamento como funcionario da escala, vai sufrir unha perda salarial de case que 3.000 € anuais. Xa van moitos anos que vimos demandando a homoxenización das cociñas para que a persoa responsable das mesmas fose a categoría de oficial 1ª, tal como acontece nas escolas infantís.
Categorías de analistas de laboratorio, de auxiliar coidador (centro educación especial Terra de Ferrol) e outro persoal que teñen sentenzas firmes de recoñecemento de pluses (ex. perigosidade), que non están reflectidas na RPT, van a funcionarizar cunha perda retributiva de máis de 1.000 € anuais.
A funcionarización que idearon entre a antiga Función Pública, CCOO e UGT coma unha chantaxe para a percepción da carreira profesional e do complemento de desempeño, seica non ía supoñer unha merma do poder adquisitivo; así o venderon sempre, pero a realidade está a demostrar todo o contrario.
Fronte a isto, na Comisión de Persoal a CIG esixiu unha reorientación da funcionarización para que non houbese ningunha perda retributiva que poidera provocar un rexeitamento do nomeamento como persoal funcionario e o conseguinte decaemento do complemento de desempeño.
Mais lamentablemente, o que quedou claro hoxe é que grazas a CCOO e UGT moito persoal laboral fixo se se quere funcionarizar vai ser a costa de perder moitos cartos.
- Detalles
Dende a CIG pedimos explicacións sobre a supresión de todos os actos conmemorativos do Día das Letras Galegas 2024, o incumprimento do compromiso da EGAP de elaborar os temarios para os procesos selectivos e a insuficiente oferta en linguaxe administrativa galega, xunto coa de igualdade ou COMDIX.
Non recibimos resposta a ningunha das queixas e escritos que a CIG remitira a Sonia Rodríguez-Campos. A directora da EGAP argumenta agora que non se puideron levar a cabo os actos das Letras polo cambio estrutural das consellarías, argumento tan insuficiente como feble, pois entón terían que terse paralizado todas as demais actividades da Escola tamén.
Cando lembramos o compromiso de elaboración dos temarios, a directora da EGAP bota a pelota enriba do tellado de Función Pública dicindo que a Escola está aberta ás propostas, mentres asistimos á privatización dos temarios da escala de orientación laboral (grupo A2), licitados e asignados vía contrato menor de servizos e tramitación ordinaria á empresa Noroeste de Valor Asociados, S.L. cun orzamento base de 17.847,50 € (difusión o 25-03-2024), e sobre os que se advirte de que se trata duns temarios de apoio, non oficiais e que contan cun aviso de exención de responsabilidade por parte da empresa.
A secretaria da EGAP gabouse de ter tres materias cunha gran demanda en relación ás prazas ofertadas: linguaxe administrativa 900 prazas/5.000 solicitudes, COMDIX 850 prazas/5.601 solicitudes e igualdade e violencia de xénero 1.889 prazas/11.911 solicitudes. Levamos moitos anos con ofertas moi insuficientes de formación sen que sexan un problema a solventar, senón un motivo incomprensíbel de satisfacción na xestión por parte das persoas responsábeis, tendo en conta, ademais, que as e os traballadoras/es contribuímos con cada nómina ao financiamento da nosa formación. Ás nosas preguntas, balóns fóra, porque todo depende doutras instancias; no caso dos cursos de linguaxe administrativa dependen de Normalización Lingüística, dado que a EGAP se limita a dar soporte. Pois ao mellor ese mesmo é o problema!
Outras queixas e demandas da CIG foron: a opacidade do rexistro de formadoras/es da EGAP (como a dos criterios de selección de persoal empregado público e outras/os docentes, e as remuneracións); o incumprimento da carta de servizos da EGAP; a baixa calidade, o incumprimento de horarios ou ausencia de enquisas de valoración nalgúns cursos; a necesidade de formación específica para as distintas escalas, que non ten resposta; e que o persoal de AGACAL non está incluído nesta formación. A directora e todas as/os responsábeis presentes non contestaron. Tamén nos chamou a atención a cantidade salientábel de fondos que van destinados aos convenios coas entidades locais.
Na xuntanza quedáronnos moitas cousas no tinteiro por imposibilidade de tratalas todas en tan pouco tempo, pero a CIG vai seguir demandando máis galego, máis transparencia, temarios públicos e oficiais para todas as categorías, máis calidade, e máis e mellor formación, e imos insistir en darlle solución a todas e cada unha das problemáticas que nos afectan, polo que xa estamos a traballar no seguinte Consello Reitor deste 2024. Se queres facernos chegar as túas suxestións, envíanolas a través deste formulario.
- Detalles
No DOG do 2 de agosto publican as resolucións polas que se inadmiten determinadas solicitudes de recoñecemento extraordinario dos graos I e II do sistema de carreira profesional:
Contra estas resolucións poderase interpor recurso potestativo de reposición no prazo dun mes, ou demanda ante a xurisdicción social para o persoal laboral e recurso contencioso-administrativo para o persoal funcionario, no prazo de dous meses.
- Detalles
O xoves 1 de agosto, por fin, e despois da promesa do presidente Rueda antes das últimas eleccións, parece que arranca na práctica a ampliación do tempo de traballo do persoal descontinuo do Servizo de Prevención de Incendios Forestais (SPIF), que pasaría de 6 a 9 meses.
Así pois, segundo se nos informou na xuntanza co Comité Intercentros deste mesmo día, o persoal descontinuo do SPIF pasará a traballar 7 meses durante o ano 2024, 8 meses no ano 2025 e 9 meses a partir do ano 2026 (inclusive).
Non foi sen tempo, despois de anos de porfiar en que era preciso ampliar o tempo de traballo do persoal descontinuo e de respostarnos que isto non era posible.
Aínda que dende a CIG sempre defendimos que todo o persoal do SPIF ten que traballar durante todo o ano, xa que os lumes están cada vez máis desestacionalizados e o SPIF é un servizo de emerxencias no medio natural e rural, calquera ampliación do tempo de traballo do seu persoal descontinuo é benvida.
Por parte da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (antiga Función Pública), e da Consellería de Medio Rural, comprometéronse a que o tempo de actividade será continuo.
Tamén temos que manifestar que todo este proceso podería terse feito con mais dilixencia e non ter ao persoal descontinuo vivindo na incerteza durante meses.
- Detalles
Logo de ignorar as numerosas veces que dende a CIG se expuxo a necesidade de creación das listas de persoal funcionario, chegaron a ter que que sacar unhas listas polo trámite de urxencia para poder cubrir as prazas do Servizo de Prevención de Incendios Forestais (SPIF). Non será por non avisar!
A funcionarización do SPIF levouse a cabo xa fai un ano, o dia 1 de xuño de 2023. E xa dende esas, a CIG solicitou a creación de listas para a cobertura das prazas funcionarizadas.
A toma de posesión dos procesos selectivos do SPIF tivo lugar durante o mes de decembro do 2023. O persoal que quedou fora pero superou algún exame, quedou sen poder actualizar os seu méritos ao non abriren as ditas listas de persoal funcionario.
O Decreto de listas prevé a apertura das mesmas nos meses de marzo e abril co fin de poder solicitar incorporarse a elas. A CIG instou á consellería, unha vez máis, a creación das listas de persoal funcionario do SPIF. Pero seguen a chamar desde as listas de laborais provocando diversos prexuízos, tanto para o persoal (renuncias) como para o propio servizo (necesidade de múltiples chamamentos e atraso da cobertura efectiva da praza).
Toda esta situación esta levando a esgotar as listas de contratación de persoal laboral.
A Consellería do Medio Rural tivo que facer, ás presas e correndo, unha apertura provisional de listas con oferta ao Servizo Público de Emprego para a cobertura de prazas no SPIF.
Fixerono en plena campaña de incendios, cando as listas de contratación están baixo mínimos e non lles queda outra que facer un “chamamento” ao SEPE cando moito persoal quere anotarse nas listas e non pode pola non existencia das listas funcionarias e a non apertura das listas laborais.
Dende a CIG fixemos unha campaña para que calquera persoa afectada puidese reclamar de xeito individual a creación das ditas listas. Por outra banda tamén recollemos de xeito colectivo preto de 400 sinaturas co fin de que a administración corrixa a discriminación de traballadores no SPIF. Pedimos que remate xa este desleixo por parte da Administración. Os asinantes reclamamos a creación con urxencia das listas de funcionarios nas categorías do SPIF.
- Detalles
O día 18 de xullo de 2024 reuniuse de xeito ordinario o Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellería de Medio Rural. O último comité tivo lugar en decembro, e lembróuselle á presidenta que segundo a Lei 31/95 de Prevención de Riscos, os Comités deben de ser trimestrais. O presidente comprometeuse a retomar os comités de xeito trimestral.
INCUMPRIMENTO da Orde de Uniformidade de Axentes Ambientais: A administración tratou de xustificar este incumprimento baseándose en que practicamente xa deran todo aos/ás axentes. Isto non é así, xa que ademais do incumprimento da 1º entrega e das entregas das reposicións, tamén incumpren de xeito reiterado a Orde do 27 de febreiro de 2020, en canto aos elementos identificativos do uniforme da escala nos EPIs. E por moito que digan inda quedan mais de 10 elementos do uniforme por entregar.
Segundo nos informan antes de rematar xullo entregaranse EPIs de incendios que xa cumprirán esta Orde.
AVALIACIÓN DE RISCOS das bases de Bombeiro/as Forestais: Pedimos, de novo, a avaliación dos centros, xa en funcionamento desde fai tempo, e que seguen sen avaliar como Vincios ou Guizán. Segundo di o Servizo de Prevención o problema é que non teñen xente abondo para facer as avaliacións. Pero o verdadeiro problema, que non dan resolto, é que a Consellaría de Medio Rural ten persoal traballando en centros sen avaliación de riscos.
RUIDO NOS VEHÍCULOS Toyota Land Cruise e Skoda Karoq (2023): Infórmannos de que xa están a solucionar o problema.
SOBREESFORZOS en AGACAL: Informamos do problema de sobreesforzos que están a soportar as persoas traballadoras do AGACAL por falta de cobertura de prazas. Isto fai que unha persoa teña que levar a carga de traballo de varias, ademais da súa propia. A Administración di que non teñen datos de baixas por sobreesforzos. Parece ser que mentres o traballo saia adiante, a Administración non ten problema con que o seu persoal asuma unhas cargas de traballo excesivas se elo non comporta baixa médica. Non é difícil pensar que se teñen que estar presentes tres persoas de quenda e só hai unha, esta sufrirá unha sobrecarga de traballo xa que, por exemplo, os animais non poden quedar sen atender. Pedimos unha solución rápida a este problema.
DISTRITO II: informan de que están a facer melloras nas instalacións de diferentes bases de bombeiros forestais.
CARRACHAS: No último comité, de decembro do 2023, aprobouse unha modificación do protocolo das carrachas pero que, por desleixo da dirección da Administración, este aínda non se fixo e por tanto non se mandou aos traballadores/as.
No protocolo anterior puña que había que quitar a carracha o antes posible, e debe poñer que “a persoa traballadora informe o centro de traballo e vaia quitar a carracha á mutua (ou ao centro de saúde se a detecta fora das horas de traballo)” para que así “quede constancia por escrito da picadura de carracha”. Xa que, como os síntomas poden tardar en aparecer un tempo, se o incidente non está informado a mutua non acepta que houbese unha picada anterior no tempo de traballo.
Debido ao alto grado de incidencias destes artrópodos no traballo diario e o risco para o persoal de contraer enfermidades graves, como a enfermidade de Lyme, consideramos de gran importancia que o novo protocolo de actuación fronte as carrachas se distribúa o antes posible.
A Administración resposta que van sacar unha circular e tamén din que SI van a dar repelentes. Xa estamos case no mes de agosto, non foi sen tempo!
ROGOS E PREGUNTAS: ROUPA DE AGACAL
Lembramos, como xa explicamos nos comités anteriores, que o prego de condicións para a roupa do AGACAL non pasou polo comité. AGACAL tampouco tivo en conta a decisión tomada neste comité de que a roupa tería que ir diferenciada por sexos, por cuestións de ergonomía e prevención de riscos. E informamos das queixas recibidas do persoal pola mala calidade das prendas. Pedimos que esta situación se solucione para os contratos menores deste ano, e que o próximo prego de condicións pase polo comité de seguridade e saúde, como ten que ser.