Novas por contido

Non che imos abafar con moitos datos porque calquera persoa empregada pública pode percibir que unha suba media de 7 euros netos non da nin para mercar un litro de aceite.

Baixo o presuntuoso nome de Acordo para unha administración do século XXI (parece que algunha letra se lles moveu de sitio neste acordo do século XIX), o goberno español, CCOO e UGT pactaron non subir os nosos salarios conforme ao incremento do custe da vida. E na Galiza reproduciron o mesmo o PP, CCOO, UGT e CSIF.

De todo isto xa che fomos detallando as consecuencias dende que asinaron un acordo que ataba de pés e mans ao persoal empregado público en caso dunha esperada suba do IPC.

Pero se ben dicimos que non imos dar moitos datos, algúns si temos que dar para comprender por que esta suposta suba é en realidade unha perda. Tendo incluso en conta as estimacións máis baixas de subida do IPC para o 2023 (as que fai o Banco de España) e reflectindo xa a suba do 0,5%, o panorama é o seguinte:

 

Perda de poder adquisitivo das persoas empregadas públicas (2022-23)

  Salarios IPC Diferenza
2022 3,5% 5,7% -2,2%
2023 3,0% 3,6% -0,6%
Total 6,5% 9,3% -2,8%

 

A Xunta confirma que levará esta modificación á Comisión de Persoal pero que non vai dar tempo a que se materialice na nómina de outubro, e será para novembro con efectos retroactivos dende o 1 de xaneiro de 2023.

Isto non palía a perda do poder adquisitivo pero os sindicatos amigos seguen dando palmas despois de venderse por unha botella de aceite.

No DOG do 06/10/2023 publican:

- RESOLUCIÓN do 29 de setembro de 2023 pola que se modifica a Resolución do 22 de maio de 2023 pola que se resolve o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala superior de finanzas, e do corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala técnica de finanzas, convocado pola Resolución do 14 de xullo de 2021.

Engaden, como anexo III da resolución, os destinos adxudicados na fase de resultas.

- RESOLUCIÓN do 29 de setembro de 2023 pola que se abre o prazo posesorio dos postos adxudicados en virtude da Resolución do 22 de maio de 2023 pola que se resolve o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala superior de finanzas, e do corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala técnica de finanzas, convocado pola Resolución do 14 de xullo de 2021.

De conformidade co previsto na Lei 2/2015, do 29 de abril, do emprego público de Galiza, e no artigo 14 do Decreto 93/1991, do 20 de marzo, polo que se aproba o Regulamento de provisión de postos de traballo, promoción profesional e promoción interna, o prazo da toma de posesión comezará a contar a partir do día seguinte ao do cesamento e será de tres días hábiles se non implica cambio de residencia, ou de sete días hábiles se comporta cambio de residencia.

O cesamento deberá efectuarse o día 9 de outubro de 2023.

Se a adxudicación comporta o reingreso ao servizo activo, o prazo de toma de posesión será de vinte días hábiles e empezará a computarse o día 10 de outubro de 2023.

 

No DOG do 06/10/2023 publican a RESOLUCIÓN do 26 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se anuncia a exposición das listaxes definitivas de axudas aprobadas e denegadas dos criterios de repartición do Fondo de Acción Social do exercicio económico 2022, relativos á axuda para a atención de persoas con discapacidade para o persoal da Administración da Xunta de Galiza.

Fan públicas as listaxes definitivas das axudas aprobadas e denegadas dos criterios de repartición do Fondo de Acción Social do exercicio económico 2022 relativos á axuda para a atención de persoas con discapacidade na páxina web da Dirección Xeral da Función Pública http://funcionpublica.xunta.es/?q=FAS

Para o coñecemento íntegro do acto, os solicitantes deberán introducir nos espazos habilitados para o efecto o NIF e mais o código de impresión da súa solicitude.

Publicación do procedemento actualizado para o Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar

A CIG instou ao Consorcio, no seo do Comité de Saúde Laboral, a que actualizaran o protocolo de actuación nos casos de embarazo das traballadoras das escolas infantís de cero a tres anos

Despois de denuncialo en numerosas ocasións, a CIG conseguiu que o Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar manteña fóra do posto de traballo as embarazadas dende o momento que comunican o seu estado.

Pese a que o risco biolóxico está recoñecido dende o coñecemento do estado do embarazo (Sentenza do Xulgado do Social nº 5 de Vigo e Sentenza do TSXG, sala do Social, gañadas pola CIG) e as traballadoras xa non deben ir ao centro de traballo ao comunicaren o seu estado de xestación, o protocolo de actuación polo que se rexían as direccións dos centros estaba desactualizado dende hai anos.

Isto daba lugar a que algunha das persoas responsables dos centros e tamén a Ibermutua (cando atendía ao teléfono dende outras localizacións fóra da Galiza) non protexeran a saúde da traballadora xestante nin á súa futura descendencia.

Agora, tras pedilo en numerosas ocasións, publícase e dáselle difusión, por fin, ao dito protocolo.

O protocolo telo á túa disposición na wiki:

https://wiki.igualdadebenestar.org/Prevencion+de+Riscos+Laborais#Maternidade_e_lactaci_n

Non esquezas que a wiki é de acceso para todas as traballadoras e traballadores do Consorcio e, no teu centro de traballo, débenche facilitar a chave para acceder.

Se precisas axuda non dubides en poñerte en contacto coa CIG

Na Comisión de Persoal do 29 de setembro a Xunta aproba a orde que desenvolve a flexibilidade por conciliación da Lei de Impulso demográfico sen esforzarse a chegar a acordos coa representación do persoal e sen dar resposta as alegacións presentadas

A Administración aprobou a Orde coa que pretende regular a flexibilidade horaria por conciliación prevista nas diferentes normas estatais e que a Xunta ampliou a 18 anos de idade coa Lei de Impulso Demográfico de Galicia. Un documento engorroso que levaba paralizado moito tempo e que finalmente contou co voto en contra da CIG e coa abstención do resto dos sindicatos.

Esta orde de flexibilidade limita o dereito á conciliación da maioría do persoal empregado público

Deixa fóra do dereito de conciliar directamente ao persoal non docente da Consellería de Educación. Xustifícao a Administración por “ser persoal de atención directa”. Isto pode darnos unha idea sobre como van a proceder co resto do persoal que prestamos servizos en centros con atención a persoas usuarias ou persoal a quendas.

Limita as posibilidades de flexibilizar xa que a dirección do centro pode establecer un marco horario limitado (que pode ser menor que o do servizo).

Marca unha escala de preferencias para acollerse á flexibilidade, deixando claro que para a Xunta a conciliación non é un dereito. Por riba diso, non regulan o prazo anual de solicitude. Con isto quen chega antes podería ter flexibiliadde horaria ou no medio dun curso escolar poderían quitarche a flexibilidade se unha compañeira/o solicitara e tivera unha posición superior na escala de prioridades que establecen.

Non se garante o equilibrio á hora de asumir o dereito, podendo unha persoa flexibilizar toda a xornada e outra só media hora ou incluso nada.

Tampouco resolven se exercer o dereito pode prexudicar ao resto do cadro de persoal porque se negan a establecer medidas de reforzo (como fan outras administracións) e non queren priorizar a busca de medidas organizativas nos propios centros. Con isto as necesidades de servizo van seguir sendo un “caixón de xastre” que servirá para automatizar as denegacións.

Non se definen os termos básicos para evitar interpretacións torticeiras como son o marco horario, o horario de referencia e a propia flexibilización.

A posición sindical

Non se dá entendido como CCOO, UGT e CSIF poden absterse ante unha orde deste calado, que non garante o dereito á flexibilidade a todo o persoal da Administración, admitindo incluso que van quedar máis de 4000 compañeiros/as fóra. A desculpa que dixeron é que é unha orde moi esperada e que había que poñela en marcha xa.

O problema é que esta “posta en marcha” vai servir para limitar a flexibilidade a quen xa a ten e para ter “razóns” para denegar e que, finalmente, o xulgado o teña máis difícil para outorgar o dereito a conciliar.

Contacta coa CIG e reclama os teus dereitos!

No Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellería de Medio Ambiente, Territorio e vivenda deron de prazo ata o 16 de outubro para aportar suxerencias formativas en materia de PRL.

O 29 de setembro tivemos reunión telemática do CSSL, sen posibilidade de que fose presencial (ante a queixa a Presidenta comprometeuse a dar a opción para o futuro). Se a isto sumámoslle a escasa orde do día sen documentación e a actitude relaxada da reunión telemática o que manifesta é unha clara falta de seriedade coa protección da seguridade e saúde do seu persoal.

Como punto ían as propostas formativas para o ano 2024 no que a Administración non fixo NINGUNHA PROPOSTA, ante o que esiximos que se nos dese un prazo para enviarlles as necesidades (ata o 16 de outubro) e denunciamos que esta consellería se caracteriza pola escasa formación que da o seu persoal.

E por iso, que dende a CIG, solicitamos a realización de convenios entre as Consellerías de Medio Rural, Medio Ambiente e Mar para formación de materias que afectan ao persoal de campo de ambas e que non nos den prazas sobrantes “de caridade”. Tamén que as formacións foran descentralizadas, dun mínimo de 8 horas para poder ser valoradas en procesos selectivos e concursos e que foran avaladas pola EGAP, pero destacar que nestes asuntos obtivemos a calada por resposta.

O que si se aprobou foi a realización dun curso formativo de seguridade nos vehículos.

No apartado de Rogos e Preguntas a CIG fíxolle saber ao Comité de Seguridade e Saúde Laboral da grave situación dos grupos electróxenos existentes nas instalacións das illas que conforman o Parque Nacional das Illas Atlánticas onde existen depósitos de combustibles de 5000 l, e xa non é a primera vez que existen incidentes con traballadores. Denunciamos o último incidente que puido ter consecuencias graves e que tivo lugar fai unhos meses na illa de Ons. Ademais lembrámoslle a Presidenta do Comité, que a Primeira Avaliación de Riscos e o Plan de Acción tivo lugar no ano 2016 onde xa se advirte deste risco e que aínda non se fixo nada ata o día de hoxe (7 anos despois); a Presidenta do comité dixo que non tiña constancia de ningún incidente, non obstante, comprometeuse a recopilar información e tratar de solucionar o problema.

Por un Comité de Seguridade e Saúde Laboral máis útil

Non admitimos que isto quede como unha reunión trimestal de mínimos legais, temos moito que tratar polo que instamos a unha nova convocatoria no que se resolvan asuntos demandados polo persoal como:

1.Cumprir coa ARL e crear dunha vez por todas a centraliña de recepción e avisos.

2. SIMULACRO DE ACCIDENTE xa que temos denuncias de que o botón de SOS das emisoras non funciona.

3. Revisión dos Plans de Accións das ARL. Esiximos que se cubra o Check list da propia avaliación para comprobar o cumprimento.

4. Linternas de calidade e botas (de monte) para realizar vixilancia, cousas simples nas que imos para atrás e que dificultan realizar o traballo habitual con seguridade.

Se queres facernos chegar algunha cuestión tanto en propostas formativa como por outras cuestións de saúde laboral ponte en contacto coa CIG.

A Dirección Xeral da Función Pública informounos que o vindeiro venres 6 de outubro publicarase no DOG a Resolución do 26 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se anuncia a exposición das listaxes definitivas de axudas aprobadas e denegadas dos criterios de repartición do Fondo de Acción Social do exercicio económico 2022, relativos á axuda para a atención de persoas con discapacidade para o persoal da Administración da Xunta de Galiza.

É curioso como o director xeral entende a teoría da relatividade de Einstein. Nótase que a súa familia non depende da axuda do FAS 2022.

A Dirección Xeral da Función Pública informounos que o vindeiro 6 de outubro de 2023 publicarase no DOG a resolución do concurso de traslados das escalas superior e técnica de finanzas pola que se modifica a adxudicación (publicación das resultas) e se abre o prazo posesorio.

Non foi sen tempo...

O pasado 27 de setembro tivo lugar unha xuntanza da Mesa Xeral de Negociación de Empregados Públicos na que se trataron os seguintes asuntos: 1) RPT de Política Social; 2) RPT de Cultura, Educación e Universidade. Dentro do punto de Rogos e preguntas tratamos os seguintes asuntos: autobaremación nos procesos de estabilización, adscricións e superiores categorías, procesos selectivos, carreira profesional e permiso paternal.

MODIFICACIÓN DA RELACIÓN DE POSTOS DE TRABALLO DE POLÍTICA SOCIAL E XUVENTUDE

A CIG manifestou o seguinte:

  • Falta do informe favorable da D.X. de Planificación e Orzamentos

  • A D.X. de Simplificación Administrativa indica que os postos: PS.C02.00.000.15770.057, PS.C02.00.000.15770.057, PS.C02.00.000.15770.066, PS.C02.00.000.15770.067, PS.C05.00.000.15770.051, PS.C05.00.002.15770.003, PS.C05.00.000.15770.055 e PS.C06.00.000.15770.030, non son amortizables. Contradí así o informe da D.X. de Función Pública. Nada podemos dicir do informe da D.X. de Planificación e Orzamentos pois non o temos. Ante estas disparidades solicitamos que se revise toda a información e se nos presente unha nova co mesmo criterio en todas eles.

  • Polo leído no informe emitido pola D.X. de Simplificación Administrativa, denunciamos a ocultación da documentación seguinte: anexo de equivalencias de persoal funcionario, e anexo de equivalencias de persoal laboral. En varias ocasións solicitamos nas mesas de negociación estes documento de traballo. Sempre se nos negou o acceso a eles, e agora dísenos que o 11/09/2023 xa existía dita documentación solicitada, pero non se nos remitiu para a reunión que tivemos coa consellería o 14/09/2023.

  • No punto 2.2 modificacións, rexeitamos a súa pretensión de apertura a A11 (estado e outras comunidades autónomas), de postos C2. Como alternativa, propomos que se oferten novamente en comisión de servizos ao persoal da Xunta e, se non se cubren, fagan chamamentos das listas de contratación temporal.

  • No punto 2.5, apertura do tipo de administración de varios postos, de xeral a xeral/especial, instamos a que o postos PSC991000036560480, coordinador/a equipo valoración dependencia xefatura territorial de Vigo, deberá continuar na Admón. Especial, EMS2/EMS3/EMS5/EMS6/ESS2/ESS3, para permitir a estas especialidades a súa promoción profesional.

  • Tras sinalar a creación dunha xefatura de sección N25, financiada coa amortización de dous postos de negociado, a motivación é a seguinte “viu incrementado considerablemente a súa carga de traballo, debido entre outras circunstancias á execución dos proxectos de mecanismo de recuperación e resiliencia (MRR) e á asunción ex novo da xestión do bono térmico, entre outras actuacións” .. “Para paliar a situación de sobrecarga de traballo...”

  • Rexeitamos esta argumentación, xa que se hai incremento de traballo haberá que dispoñer de máis efectivos e non sobrecargar a unha soa persoas. Tampouco nos serve que non hai demanda destes postos en comisión de servizos, polo que instamos o mantemento dos mesmos e o chamamento ás listas de contratación.

  • En canto ao posto base subgrupo C2, PSC030000015770035, e que está en comisión de servizos, opoñémonos á súa amortizacións, pois estamos creando RPTs “á carta”. Ademais a argumentación da creación de 3 postos de xefatura de negociado para a súa cobertura contradise coa argumentación do apartado anterior na que amortizan dúas xefatura de negociado.
  • Abráianos que nos postos abertos a LD apareza que poden ser ocupados por persoal laboral temporal. A norma di que poden ser ocupados por persoal funcionario de carreira e por correlación en tal caso debería ser persoal laboral fixo.

  • Manifestamos o noso desacordo con tódalas amortizacións que se presentan. Rexeitamos especialmente as amortizacións no centro de menores Avelino Montero, tendo en conta a gran inversión económica realizada no centro. A este respecto, denunciamos que están a derivar, de xeito malintencionado, os e as menores a centros privados para minorar a carga de traballo e así xustificar que non son necesarias as prazas. Esta consellería cada vez é máis política e menos social, deixando os servizos en mans privadas que buscan o lucro. Isto non é política social. Solicitamos dotar os servizos públicos do persoal necesario para dar unha atención de cualidade.

  • Solicitamos que se equiparen os salarios dos postos de traballo social dos Equipos de Valoración da Discapacidade, pois non se entende que os postos de Pontevedra, Ferrol e Compostela cobren menos que o resto, cando de persoal laboral si cobraban o mesmo.

  • Solicitamos que os postos de persoal fixos-descontinuo de Panxón e Carballiño pasen a postos de 12 meses para que o persoal fixo se podida funcionarizar.

  • Solicitamos a creación dunha praza de oficial 2ª de cociña na Residencia de Maiores de Marín e da Estrada, e cubrir a xa existente en Pontevedra para que sempre haxa un oficial en cada quenda.

  • Opoñémonos á transformación da xefatura de servizo de Protección de Menores de Concurso Especifico a LD, xa que as súas funcións dende o ano 2015 que aparecen no decreto de estrutura da consellería e ata o último decreto de estrutura, non foron modificadas. Xa que logo, non é de recibo que se pretenda cambiar a forma de proveer o posto. 

MODIFICACIÓN DA RELACIÓN DE POSTOS DE TRABALLO DE CULTURA, EDUCACIÓN E UNIVERSIDADE

Esta modificación da RPT aparenta ser boa. Ata a CIG podería estar a favor dela xa que crean 57 postos, moito máis que os 11 que amortizan. E a iso engadimos que entre as modificacións que meten, inclúen o cambio de tres postos de media xornada que pasan a xornada completa. Sumamos a iso que crearon 5 novos postos propostos pola CIG que non ían na proposta inicial.

Pero hai dúas cuestións nesta RPT coas que non podemos estar de acordo se non se lles da unha solución inmediata:

  1. De todos eses postos que se crean (57), en realidade uns 46 xa existen, xa están dotados e xa ocupados por persoal. A maioría (31) son persoal coidador, traballando dende setembro do 2022.

    Nós entendemos que a igual traballo igual salario. Pero este persoal leva un ano cobrando menos que o resto das súas compañeiras e compañeiros polo simple feito de que están fora da RPT.

    A maiores, ao comezo do presente curso creáronse outros 14 postos. Pero non lles da a gana de metelos na RPT. Queremos que se inclúan xa, nesta modificación, para que así poidan cobrar o salario completo dende a primeira nómina (que aínda non cobraron).

    Solicitamos polo tanto que se abonen ao persoal afectado os importes non percibidos dende que prestan servizos e si os novos postos non se inclúen xa na RPT que se lle abone o salario completo dende o comenzo da relación laboral.

  2. A outra cuestión ten que ver coa circular do 6 de xuño de 1994 (do século pasado), na que se establecen unhas ratios que a consellería emprega para determinar o persoal que se precisa. Circular imposta de xeito unilateral e sen negociación coas organizacións sindicais.

    Solicitamos, xa que logo, que se poña xa unha data para a apertura dunha mesa de negociación específica para adaptar as ratios á situación actual dos centros e as condicións do persoal.

    Tamén queremos que se estableza un prazo para negociar a ampliación das medias xornadas a completas (a maioría destas situacións danse en Educación, aínda que afecta tamén en menor medida a outras consellerías), tal e como se nos comentou na negociación da RPT de funcionarización do persoal de limpeza e cociña.

Para rematar, comentamos que tiñamos coñecemento dunha sentenza no CEE de Ferrol onde se lle recoñecen pluses ao persoal coidador. Non sabemos si puideron revisar este tema, si o fixeron e se a nosa información é correcta. En todo caso, solicitamos que se inclúa tamén nesta RPT e se estenda a todos os centros das mesmas características.

ROGOS E PREGUNTAS

Autobaremación dos procesos derivados da Lei 20/21: informa o DXFP de que querían ter publicado as autobaremacións conxuntamente coas notas dos exames de galego, pero tiveron problemas na elaboración das listaxes. Teñen previsto sacar esas autobaremacións antes deste venres 29 de setembro. Subliña que xa detectaron erros nos méritos declarados en bastantes autobaremacións.

Adscricións e superiores categorías: Función Pública non está a autorizar as peticións de adscricións e superiores categorías a prazas de persoal laboral do persoal laboral que ocupa prazas xa funcionarizadas. Pedimos explicacións. O DXFP non resposta, limítase a poñer verde á CIG.

Cronograma de tomas de posesión de procesos selectivos rematados ou case finalizados: enviaron o cronograma de datas de exames, pero solicitamos tamén os das tomas de posesión. O DXFP di que non van facer tal cousa, que xa irá transmitindo a información segundo proceda.

Toma de posesión de gardacostas: fai unha semana dixo que o miraría. Repreguntamos, e di que “está xa para saír a presentación de documentación”.

Estado do proceso selectivo de especialidade de seguridade no traballo (convocado fai máis de catro anos): non resposta.

Publicación de notas de exames feitos en xullo: di que como tiñan moitos procesos con segundo exame, corrixiron primeiro estes, e os do primeiro (coidadores, aux. clínica, subalternos), quedaron pendentes, pero que xa están rematando e pensa que nesta semana ou na seguinte publicarán as notas.

Carreira profesional: preguntamos que pasa coa carreira nos contratos de relevo por xubilación parcial do 75%. Non resposta.

Proceso selectivo PSX: queixámonos polos cambios de criterio do tribunal (na convocatoria eran 90 preguntas [60 xeral e 30 específica], en xaneiro mudaron a 80 preguntas [50 xeral, 30 específica], o 21/09/23 o tribunal di que son 30-50, ao revés). O DXFP di que había algo pendente de aclarar, e que volverá a preguntar.

Permiso paternal novo das 8 semanas para coidado de menores de oito anos: o DXFP di que é de difícil aplicación (a culpa é de Pedro Sánchez, dixit).

Convocatoria da Comisión Paritaria do V Convenio Colectivo: solicitamos unha vez máis a convocatoria da Paritaria. Di que convocarán en outubro.

O director xeral de Función Pública convocounos a unha xuntanza da Comisión de Persoal que será o venres 29/09/23, coa seguinte Orde do día:

1. RPT de Política Social. Descargar

2. RPT de Cultura, Educación e Universidades. Descargar

3. Modificacion da Orde que regula a flexibilidade por conciliación familiar. Descargar

Outras novas recentes

Luns, 29 Abril 2024

A xestión de persoal do Consorcio: desatención e desleixo

A CIG denunciou diante da autoridade laboral ao Consorcio por non atender ás necesidades do seu persoal para corrixir a situación de risco laboral. Os riscos psicosociais que sofre o cadro de persoal do Consorcio tanto nos servizos centrais coma nos periféricos son moi elevados. Dos items analizados, dous deles están intimamente relacionados coa falta de resposta e...
Xoves, 25 Abril 2024

Procesos selectivos, concursos de traslados, estabilización, funcionarización, OEP 2024 (25/04/2024)

Na Mesa Xeral de Empregados Públicos e na Comisión de Persoal do 25 de abril foi aprobada co voto en contra da CIG, a abstención da CSIF e o voto a favor de CCOO e UGT a modificación da relación de postos de traballo, consistente na funcionarización de 207 postos de persoal laboral da Xunta de Galiza no grupo B e nos subgrupos C1 e C2. 169 deses postos serán incorporados ao...
Xoves, 25 Abril 2024

Reunión do Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellería do Mar (18/04/2024)

Punto 1. Lectura e aprobación da acta da reunión anterior Apróbase o contido da reunión anterior (21/11/2023) onde se incorporan as alegacións presentadas pola CIG onde indicamos que as embarcacións do servizo de Gardacostas sexan considerados como lugares de traballo e por tanto se avalíen os seus riscos laborais. Punto 2. Formación dentro do marco da Seguridade e saúde...