Novas por contido

No DOG do 05/02/2025 publican a RESOLUCIÓN do 30 de xaneiro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se fan públicas as listas definitivas para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario de determinadas escalas da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

As listas poderán consultarse no portal web corporativo da Xunta de Galicia, http://funcionpublica.xunta.gal, epígrafe <Listas de contratación>  e no Servizo de Atención e Información á Cidadanía a través do teléfono 012.

As listas entrarán en vigor a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza.

Fan públicas as listas definitivas para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario das escalas e especialidades seguintes:

Grupo          Corpo/ Escala                        Denominación

A1                    207J                       Escala superior de saúde laboral

A1                    207K                   Escala superior de seguridade e saúde no traballo. Especialidade Seguridade no traballo

A1                    207L                    Escala superior de seguridade e saúde no traballo. Especialidade Hixiene industrial

A1                    207M          Escala superior de seguridade e saúde no traballo. Especialidade Ergonomía e psicosocioloxía aplicada

A2                    209T                    Escala técnica de orientación laboral

A2                    207N                    Escala técnica de saúde laboral

A2                    207P                     Escala técnica de seguridade e saúde no traballo. Especialidade Seguridade no traballo

O problema real é a falta de persoal!

Os atrasos na tramitación da dependencia e da discapacidade, tanto no proceso de tramitación, concesión de prestacións etc, teñen unha duración superior a un ano. Durante moitos anos dende a CIG levamos insistindo na creación de novos equipos e na dotación de prazas para que a cidadanía poda acceder nun prazo razoábel aos servizos que se prestan. A Xunta non só se inhibe senón que tenta poñer na diana ao seu propio persoal cunha novidade: achaca o problema á neglixencia das persoas empregadas públicas e non á súa desidia.

E o fai dicindo que se os vai gratificar por “axilizar” o tempo de espera. Como si o problema fose que as esperas de máis dun ano derivasen da indolencia do persoal.

Este persoal está sobrecargado de traballo e a solución non é dar “gratificacións”. A solución é dotar de persoal aos servizos de dependencia e discapacidade, que é precisamente o que a Xunta non fai, darlles participación activa na configuración dos procedementos de concesión e recoñecemento, por ser precisamente os/as mellores coñecedores/as dos problemas e posibles solucións, dignificar o seu traballo e recoñecer a profesionalidade dos/as seus empregados/as públicos/as.

Sen embargo,  crean postos directivos, postos de libre designación, que non incidirán nos tempos de espera xa que non tramitarán un só expediente de dependencia. A demanda de novos equipos conformados por persoal médico/a, psicólogo/a, traballador/a social e postos de administración con negociados e seccións nunca se concretou porque sempre se foi parcheando con equipos de reforzo cunha importante discriminación salarial a respecto do persoal de estructura.

Cos noventa millóns orzamentados poderían crearse ata 200 postos de estructura que é a única posibilidade real de reducir os tempos de agarda para o recoñecemento das prestación da lei da dependencia.

Hoxe, día 04 de febreiro de 2025 sae publicado no DOG a Resolución do 28 de xaneiro de 2025, da Secretaría Xeral Técnica da Consellería do Medio Rural pola que se publican os aspirantes que deberán realizar as probas físicas e visuais dos integrantes das listas reguladas polo Decreto 37/2006, do 2 de marzo, correspondentes a determinadas categorías do servizo de prevención contra incendios forestais.

Quen ten que facer as probas?:

    - Onde ver as listaxes de convocados e exentos?: https://ovmediorural.xunta.gal/gl/areas-tematicas/prevencion-incendios (colgarán as listaxes ao longo do día de hoxe)

    - Persoal exento de facer as probas: quen superaron as probas convocadas para os concursos de méritos (para confirmalo buscaros nos listados)

    - Que facer se non apareces en ningún listado?: presentar alegacións. Prazo ata o 18/02/25

Certificado médico ou informe de saúde (só é necesario para a proba física):

    - Prazo para envialo: ata o 11/02/2025

    - (Ten que poñer: "non presenta enfermidade ou discapacidade que impida o correcto desenvolvemento dunha proba de esforzo físico" e ten que ter unha antigüidade máxima de 3 meses respecto de hoxe)

    - Como envialo?: por sede electrónica da xunta https://sede.xunta.gal a través dun PR004A, á Sección de Persoal do Departamento Territorial da Consellería do Medio Rural correspondente segundo apelidos (táboa no DOG).

No DOG do 04/02/2025 publican a RESOLUCIÓN do 14 de xaneiro de 2025, da Secretaría Xeral Técnica da Consellaría de Presidencia, Xustiza e Deportes, pola que se dá publicidade á campaña da vixilancia periódica da saúde para o ano 2025 no ámbito da Administración xeral da Xunta de Galiza.

É aplicable a todos/as os/as traballadores/as da Administración xeral da Xunta de Galiza, agás o persoal que presta servizos nos centros docentes da Consellaría de Educación Ciencia, Universidades e Formación Profesional, ao persoal e centros dependentes do Servizo Galego de Saúde e ao persoal de entes públicos e fundacións.

A inscrición previa realizarase de forma telemática no formulario de petición de recoñecemento, que está dispoñible no Portax (Portal do empregado público da Xunta de Galiza) ou do Opax (Oficina virtual do persoal da Administración de xustiza).

O prazo de inscrición rematará transcorrido catro meses contados a partir do día seguinte ao da publicación da resolución no Diario Oficial de Galiza, agás o persoal de nova incorporación, o persoal que se incorpore ao traballo tras unha ausencia prolongada por motivos de saúde e o persoal que durante o prazo de solicitude estea gozando das vacacións. Nestes supostos deberá presentarse a debida xustificación ante o Servizo de Prevención de Riscos Laborais.

O venres 31 de xaneiro asistimos a dúas mesas de negociación nas que se trataron os seguintes asuntos: o modelo de concurso específico, a RPT de Educación e a RPT por sentenza xudicial. 

Na rolda aberta de intervencións fixemos moitas preguntas sobre concursos de traslados, procesos selectivos, carreira profesional, e moito máis. Porén, a directora xeral de Emprego Público, para variar, responde co que xa sabemos: se preguntamos cando van rematar un proceso, di que agora está en baremo provisional e despois virá o definitivo... Vaia novidade! Para iso non fai falla que diga nada!!! E así con todo…, non se sae de que están «analizando» e «valorando», e a previsión para todo é «proximamente».

  • Concurso específico

Vai ser unha tomadura de pelo, no sentido de que non queren regular a puntuación de cada mérito, e quedará ao que decidan as consellerías en cada convocatoria. Así van poder adaptar as bases das convocatorias segundo conveña en cada caso, para axustalas o máximo posible a unhas persoas funcionarias determinadas que queiran colocar nas prazas. Dende a CIG non podemos consentir que cada consellaría faga o seu “cortijo”, cremos que tampouco responde a unha administración seria e rigorosa.

Ademais, néganse a poñer un calendario para que as consellarías convoquen a cobertura dos máis de 800 postos de concurso específico, polo que veremos como seguen as comisións de servizos en fraude de lei, moitas delas con máis de 10 anos. 

Chama a atención que o borrador das bases que nos entregou a Dirección Xeral de Emprego Público inclúe que o tempo en comisións de servizos sexa puntuable, cando todas as persoas que se atopan ocupando prazas de concurso específico foron escollidas totalmente de xeito discrecional, sen atender a ningún tipo de criterio ou transparencia. Estas convocatorias deben ser o máis transparentes posibles e que garantan o dereito de tódalas persoas funcionarias a poderen acceder a este tipo de prazas en igualdade de condicións; máxime cando estas prazas son revisables ao cabo de 5 anos, polo que condiciona en gran medida a política en materia de persoal aos gobernos seguintes.

  • RPT de Educación

É unha modificación da RPT que foi discutida en xullo do ano pasado. Daquelas amortizaban 21 postos para crear 12. Agora deciden amortizar máis postos: son en total 28 os postos os que queren eliminar, a maioría de atención directa en centros, para crear 12, principalmente en servizos centrais. Insistimos en que hai que revisar as ratios, non danar a atención directa a menores, e engadir na RPT os postos creados. Con esta modificación de RPT queda patente a destrución de emprego público nun dos piares fundamentais de calquera sociedade de benestar como é a Educación.

  • RPT de sentenzas

Modifican 4 postos por sentenza xudicial. Lembramos que hai máis sentenzas, e teñen que cumprilas todas.

  • Rolda aberta de intervencións 

Solicitámoslle as seguintes informacións á directora xeral de Emprego Público, e velaquí tes o que respondeu:

  • Concursos de traslados: preguntamos pola previsión de tomas de posesión dos que están convocados, e a previsión de convocatoria e finalización dos pendentes de convocar.
    Resposta: di que publicaron a acreditación de méritos e a elección de postos para arquitectura e enxeñarías; que este venres 31 de xaneiro publicaron o de incendios; que están priorizando a resolución do concurso de traslados; e que están pendentes de convocar veterinaria e escalas socias. Unha vez publicada no DOG a RPT de Política Social «analizarán» os postos que se ofertarán no concurso de escalas sociais. Conclusión: seguimos igual que estabamos.
  • Estabilización: preguntamos 1) a previsión para publicar as baremacións definitivas e a listaxe de persoas aprobadas dos procesos pendentes; 2) datas de toma de posesión; 3) o tipo de postos que van ofertar (criterios).
    Resposta: a resposta para todo é «proximamente». Non dá ningunha data nin ningunha aproximación a cando sairán as listaxes definitivas ou as listaxes de aprobados/a, e limítase a dicir que están a tramitar os recursos ou alegacións e, no caso dos SPIF, as validacións do persoal inscrito. Están analizando como van proceder no caso das tomas de posesión e da oferta de postos.
  • Carreira profesional: estaba prevista a negociación e convocatoria a finais do 2024, a cal incumpriron. Preguntamos cando pensan finalizar a negociación e convocar.
    Resposta: están «analizando» as alegacións recibidas.
  • Problemas coa Chave365: recibimos moitas queixas de persoas que queren facer cambios nos ámbitos das listas, e tamén de persoas que están a presentar as instancias de incendios, e que se atoparon con que non funciona ben a sinatura coa Chave365 debido a un problema informático. O xoves 30 de xaneiro o problema seguía sen estar resolto, cando o cambio de ámbitos tiña como remate o 31.01.25. 
    Resposta: din que «analizarán» o problema.
  • Sentenzas de complementos en Agacal: hai 3 prazas (persoa encargada agraria-C1, capataz agrario/a-C1, peón/peoa agrícola-C1) con sentenzas (2022-2023) de complementos antes da funcionarización que non se recolleron na RPT, a pesar de que o reclamamos. Os complementos van perderse proximamente pola xubilación de dúas persoas e a estabilización doutra. A consecuencia dos problemas cos complementos as prazas non son atractivas e non se cobren, polo que Agacal acabou contratando unha persoa autónoma para os días nos que non hai ninguén e garantir a supervivencia dos animais. Vai haber unha fuga de persoal nos concursos de traslados. Pedimos que cumpran as sentenzas.
    Resposta: non teñen coñecemento desta cuestión, teñen que «revisalo» e falarán con Agacal.
  • Modificación RPT Medio Ambiente: no referido ao persoal do Parque Nacional das Illas Atlánticas, creáronse postos con discriminación económica respecto do resto, e sen ter en conta o que levamos pactado das condicións de traballo do persoal do Parque Nacional das Illas Atlánticas. Preguntamos cando teñen previsto negociar a modificación da RPT que nos prometeran durante as negociacións anteriores; e para cando se rematará a negociación para un acordo de condicións de traballo do persoal do Parque.
    Resposta: queda pendente unha «revisión» de modificación desa RPT cando se negocie o acordo para o persoal de Illas Atlánticas. O acordo presentouse ás organizacións sindicais, pero non se negociou nin se levou á Mesa Xeral nin se aprobou na Comisión de Persoal.
  • Persoal enxeñeiro agrícola: solicitamos información sobre as tomas de posesión.
    Resposta: no momento que informen sobre os procesos de estabilización dirán cal irá antes ou despois nas eleccións de destino (concurso e concurso-oposición).
  • Datas de exames
    Resposta: están «analizando» cales son os procesos que van convocar e as prazas, de acordo coas OEPs 22-23-24. Cando teñan a previsión facilitarana.
  • Datas de promoción específica
    Resposta: están «pendentes» das publicacións do DOG e da RPT do Consorcio.
  • Comisión de seguimento do acordo de Política Social 
    Resposta: convocarán «proximamente» unha reunión.

Interésanos coñecer a túa opinión, polo que se tes algunha observación, pregunta ou dúbida, contacta coa CIG-Autonómica.

Pasou medio ano dende a primeira e última vez que falamos desta proposta coa consellería de Educación (23/07/2024) . Do que aconteceu daquela demos conta aqui e o único que mudou foi que na nova proposta, na vez de amortizar 21 postos para crear 12, amortizan 28 para crear os mesmos 12.

Continuamos invertendo a pirámide de recursos: aumentan os “cargos” e tamén as “cargas” pero as cargas para os/as de sempre, os postos base que sempre minguan: créanse 12 postos abertos a A1/A2/C1 de nivel 25 e 26 salvo dúas xefaturas de negociado de nivel 18 fronte á amortización de 28 postos dos que 17 pertencen a persoal de limpeza, cociña e subalterno (AP nivel 10) de centros de ensino e 11 de persoal administrativo maioritariamente C1 e C2 de nivel 12.

Esta proposta é inaceptable por moitas razóns. A máis evidente é a clara destrución de emprego á que asistimos e que recae, sobre todo nos centros de ensino, incrementando a sobrecarga do persoal porque a única motivación destas amortizacións é que o posto está vacante ou que a supresión débese á acomodación dos rateos establecidos na orde de comedores ou na circular do ano 94.

A CIG entende que tanto a orde de comedores como a circular do ano 94 están obsoletas e non se axustan á realidade actual dos centros. Levamos anos solicitando a negociación destes rateos e a consellería dando a calada por resposta.

Tamén é obsceno que aproveiten para amortizar postos que quedaron vacantes no mes de setembro pero que se neguen a falar das necesidades que agora mesmo hai nos centros ou, o que é peor, a incluír aqueles que se crearon a principio de curso (persoal coidador, enfermeiras, persoal de cociña...) que están dotados economicamente e que de non incluírse nesta RPT non poderán ser ofertados a novas tomas de posesión, concursos de traslados...etc

No DOG do 03/02/2025 publican a RESOLUCIÓN do 23 de xaneiro de 2025, da Dirección Xeral de Recursos Humanos, pola que se publica a relación de postos que se ofertan e se convocan ao acto de elección de destino provisional as persoas aspirantes seleccionadas no proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, mediante o sistema de concurso, para o ingreso en diversas clases de persoal funcionario sanitario da escala de saúde pública e administración sanitaria (Lei 17/1989, do 23 de outubro), convocado pola Resolución do 27 de decembro de 2022.

Aproban a relación de prazas que se lles ofertan aos/ás aspirantes seleccionados/as no proceso, e que figura como anexo II desta resolución.

Convocan as/os aspirantes seleccionadas/os incluídas/os no anexo I para que, nun único chamamento e acto, elixan obrigatoriamente destino provisional pola orde de puntuación acadada no concurso de méritos.

O acto de elección de destino terá lugar o mércores 12 de febreiro de 2025, no salón de actos da Consellería de Sanidade; Edificio Administrativo San Lázaro, s/n, Santiago de Compostela, ás 9.00 horas para todas as clases: farmacéutico/a inspector/a de Saúde Pública, inspector/a médico/a e subinspector/a sanitario/a.

No DOG do 03/02/2025 publican a RESOLUCIÓN do 23 de xaneiro de 2025, da Dirección Xeral de Recursos Humanos, pola que se publica a relación de postos que se ofertan e se convocan ao acto de elección de destino provisional as persoas aspirantes seleccionadas no proceso selectivo para o ingreso en diversas clases de persoal funcionario sanitario da escala de saúde pública e administración sanitaria (Lei 17/1989, do 23 de outubro), convocado pola Resolución do 24 de novembro de 2021.

Aproban a relación de prazas que se lles ofertan aos/ás aspirantes seleccionados/as no proceso, e que figura como anexo II desta resolución.

Convocan as/os aspirantes seleccionadas/os incluídas/os no anexo I para que, nun único chamamento e acto, elixan obrigatoriamente destino provisional pola orde de puntuación acadada no concurso-oposición.

O acto de elección de destino terá lugar o mércores 12 de febreiro de 2025, no salón de actos da Consellería de Sanidade; Edificio Administrativo San Lázaro, s/n, Santiago de Compostela, no horario que a seguir se indica, en función da clase:

Ás 10.30 horas, as clases de farmacéutico/a inspector/a de Saúde Pública, inspector/a farmacéutico/a, licenciado/a en Farmacia, ATS/DUE e subinspector/a sanitario/a.

Ás 13.00 horas, as clases de inspector/a médico/a, licenciado/a en Medicina e Cirurxía, licenciado/a en Ciencias Químicas, licenciado/a en Ciencias Biolóxicas e licenciado/a en Psicoloxía.

No DOG do 31/01/2025 publican a RESOLUCIÓN do 28 de xaneiro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento de xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas de prevención e defensa contra incendios forestais.

O prazo habilitado para presentar a solicitude de elección de postos de traballo e xustificar a posesión de méritos e requisitos será de quince (15) días hábiles contado a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, concretamente desde o 3 ao 21 de febreiro de 2025.

Durante o prazo indicado no punto primeiro as persoas concursantes poderán solicitar por orde de preferencia os postos ofertados no anexo I da resolución de convocatoria, modificada pola Resolución do 5 de decembro de 2023 (DOG núm. 233, do 11 de decembro) e corrección de erros (DOG núm. 237, do 15 de decembro), aos cales se engadirán as potenciais resultas consecuencia das solicitudes de participación presentadas. A relación de postos ofertados en resultas publicarase na web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, no enderezo https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/

A solicitude de postos de traballo deberá presentarse electronicamente, segundo o establecido na base IV de Tramitación electrónica.

Os méritos e requisitos deberán acreditarse de conformidade co procedemento establecido na Resolución do 5 de decembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se ditan instrucións para regular o contido, uso e acceso ao expediente persoal electrónico do persoal empregado público da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e das súas entidades públicas instrumentais.

Non obstante, a acreditación da posesión do requisito indispensable Proba física pack test indicado nalgún dos postos ofertados xustificarase mediante a superación da proba física correspondente. Serán convocadas á realización desta proba as persoas solicitantes deses postos, mediante convocatoria que será publicada no Diario Oficial de Galiza.

As persoas concursantes que teñan que presentar documentación acreditativa dos méritos valorables no concurso a que se refire esta resolución achegarana ao seu expediente persoal electrónico, ao cal accederán a través da Canle do emprego público de Galiza (Fides) no enderezo https://fides.xunta.gal

No DOG do 30/01/2025 publican o ANUNCIO do 24 de xaneiro de 2025 polo que se abre o prazo para presentar solicitudes para o ano 2025 de pase á segunda actividade do persoal das categorías de bombeiro/a forestal do Servizo de Defensa contra Incendios Forestais, derivado do publicado pola Resolución do 9 de xaneiro de 2017, da Secretaría Xeral de Emprego da Consellería de Economía, Emprego e Industria.

Pode solicitar o pase á segunda actividade o persoal traballador fixo e temporal das categorías de bombeiros/as forestais que cumpra ou teña cumprido xa no ano 2025 os 60 anos de idade e que se comprometa a xubilarse á idade legalmente establecida ou, de ser maior de 65 anos, no prazo dun ano despois de concedida a segunda actividade.

As solicitudes (anexo II) deberán ir acompañadas do compromiso de xubilación (anexo III) e remitiranse á Consellería do Medio Rural, que será a competente para realizar a proposta de adscrición á segunda actividade á Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, que é a competente para resolver todas as solicitudes presentadas. 

O prazo de solicitude será dun mes a partir do día seguinte ao da publicación deste anuncio no DOG.

Outras novas recentes

Xoves, 10 Xullo 2025

Creación da Axencia Intecmar (09/07/25)

O día 9 de xullo tivemos a primeira reunión (segundo a Consellería) informativa sobre a creación da Axencia INTECMAR e a disolución do Instituto. Isto segundo a Consellaría, pero o comité de empresa de INTECMAR xa negociou o borrador que presentan. Aínda que a directora e a vicesecretaria xeral din que non se negociou nada, o presidente do comité de empresa comenta na súa...
Mércores, 09 Xullo 2025

Listaxes provisionais de axudas aprobadas e criterios de repartición do Fondo de Acción Social de 2024

No DOG do 09/07/2025 publican a RESOLUCIÓN do 1 de xullo de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se anuncia a exposición das listaxes provisionais de axudas aprobadas e denegadas dos criterios de repartición do Fondo de Acción Social do exercicio económico 2024, relativos á axuda para a atención de persoas con discapacidade. Fan...
Venres, 18 Xullo 2025

Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellaría de Política Social (10/7/2025)

Seguimos con avances escasos e lentos Criterios de concesión da prestación de risco para o embarazo O servizo de prevención infórmanos de que se acordou aplicar con Ibermutua, dependendo do posto de traballo que se realice, un criterio uniforme á hora de establecer a data, na que o desempeño do posto sexa considerado como risco para o embarazo, e que non haxa diferenzas...