Novas por contido

A CIG-Autonómica denuncia ante a autoridade laboral a decisión da Xunta e máis do Consorcio de cargar ás traballadoras coas horas de programación sen reducir o horario de atención directa. 

O Consorcio impuxo, dentro da xornada de 35 horas semanais, que toda a xornada de traballo fose de atención directa ás crianzas. Esta medida supón un novo atentado contra os servizos públicos, dado que afecta á calidade do servizo ao eliminar a programación educativa, as xuntanzas coas familias, a preparación dos materiais e as avaliacións de resultados, que son vitais para o desenvolvemento educativo das crianzas de 0 a 3 anos.

Nese senso, as instrucións da Dirección da Axencia e da Xerencia do Consorcio son claras: nada de proxecto educativo, só tempo de atención directa asistencial dentro da xornada laboral.

Até o de agora, case un 6% da xornada laboral dedicábase a elaborar programacións, atender ás familias, avaliar, deseñar ambientes de aprendizaxe ou preparar materiais, entre outros, tal e como recolle o Regulamento de réxime interior das escolas infantís.

Dan a orde de programar o período de adaptación 

O día 9 de abril chega ás escolas unha circular de parte do equipo de atención educativa (que depende da xerencia adxunta, servizos centrais) na que se lle ordena aos centros que se programe o proceso de familiarización (período de adaptación). Tamén se lles pide que avalíen a avolución de cada crianza e fagan os informes en tempo de atención directa. A intención da Xunta é clara: cargar sobre as costas das traballadoras a responsabilidade da calidade do servizo, sen tempo de traballo para facer as tarefas que marcan a diferenza cos centros privados.

Denuncia perante a ITSS

Dende a CIG acabamos de denunciar na Inspección de Traballo as ordes contraditorias que emite o Consorcio: o tempo de traballo é todo de atención ás crianzas e, por outro lado, danse ordes de programar o período para acoller as crianzas e familias no curso que entra.

Queremos programar, avaliar, ter reunións dos equipos, titorías, e todo o que marca a lexislación, pero con tempos habilitados para tal fin.

Acabáronse os tempos de “tempo por tempo” e se non o tes, “tempo do teu”!!

Acabouse esa práctica abusiva do Consorcio de esixir ás traballadoras tempo da súa vida persoal como se se tratase de voluntariado.

 

A CIG presentou un recurso de reposición á Resolución que convocou o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de escalas de enxeñarías, arquitectura, arquitectura técnica e ciencias (administración especial).

No recurso solicitamos unha relación das prazas que desapareceron do concurso, con información polo miudo de cada unha delas. Tamén da relación de prazas que teñen reserva. Ao tempo, reclamamos a convocatoria inminente das prazas de concurso específico, que por estar todas adxudicadas en comisión de servizos, as persoas titulares están ao tempo bloqueando outras prazas que poderían ser vacantes. E unha vez adxudicadas, que as vacantes liberadas sexan convocadas nun novo concurso ordinario de traslados.

O primeiro borrador do concurso ordinario de administración especial especial foi remitido á representación sindical o 18/01/2024. Entre as alegacións da CIG estaba “que se oferte a totalidade de postos vacantes existentes”, e que “de darse o caso de postos que non poidan ser ofertados, solicitamos información polo miúdo que xustifique a súa exclusión”. Posteriormente, o 05/02/2024 recibimos un segundo borrador.

A primeiros de febreiro, a Dirección Xeral de Función Pública (DXFP) puxo a disposición dos sindicatos o listado de prazas vacantes “que se ofertarán nun próximo concurso de traslados para a provisión de postos de traballo vacantes”. Na comunicación recibida tamén se indicaba que dispoñíamos de dous días para facer alegacións. Posteriormente indicóusenos que podiamos alegar durante algúns días máis.

A negociación das bases do concurso foi o día 12 de febreiro na Mesa sectorial de negociación do persoal Funcionario. Respecto das prazas, o DXFP limitouse a informar oralmente de que se retiraban as seguintes prazas:

  • As ocupadas en Augas de Galiza por persoas que non se integraron.
  • 3 ou 4 prazas de Medio Ambiente.
  • Algunha máis afectada por proceso de estabilización por estar mal localizada ou con problemas de titulación.

Sen mais, ese mesmo día quedou aprobada en Comisión de Persoal a convocatoria do concurso, coa abstención de CIG. A CIG xustificou o seu voto en que o concurso era moi demandado, pero non podiamos apoiar porque non coñeciamos os postos que ían convocar.

En todo o proceso de negociación, a información cos postos obxecto de concurso posta a disposición das organizacións sindicais limitouse a darnos acceso a unha aplicación dende a que podiamos ver unha relación de postos supostamente vacantes, sobre os que podiamos alegar, e mesmo engadir outros postos que tamén considerabamos que deberían ser ofertados. En ningún momento recibimos listado algún no que se nos comunicara cales serían os postos a ofertar no concurso de traslados.

En todo caso, dando por bo o listado de postos ofrecido, puidemos observar que algúns deles non aparecen entre os convocados no concurso de traslados, polo que esta organización sindical non tivo opción a alegar a súa inclusión por descoñecer que tiñan intención de retiralos da oferta.

Unha vez publicada a Resolución que convoca o referido concurso de traslados, dende a CIG enviamos un correo electrónico á Dirección Xeral de Función Pública no que solicitabamos explicacións pola desaparición dalgúns postos, sen que a día de hoxe teñamos resposta algunha. Non tivemos resposta.

Sospeitamos que os postos que queren retirar serán por existir certificación das consellerías conforme teñen intención de amortizalas. Evidentemente non concordamos con que a estas alturas queiran amortizar postos, pero en todo caso esiximos información concreta, polo miudo, de cada praza retirada ou non ofertada.

Agardamos a resposta de Función Pública para decidir que facemos.

Dende a CIG, e con ánimo de mellorar os textos dos proxectos de leis básicas de bombeiros/as forestais e axentes forestais e medioambientais, enviamos aos grupos parlamentares do Congreso as nosas achegas a estes documentos dentro da fase de emendas.

Para nós estes textos son claramente mellorables porque poden chegar a limitar o ámbito de actuación e funcións de competencia da comunidade galega e non afondan en dar solucións aos principais problemas deste persoal que sí son cuestións de competencia estatal directa.

Ademais non se nos convocou como organización sindical coa consideración de mais representativa nin se negociou dentro da Mesa Xeral das Administracións Públicas, a pesar de que este persoal na Galiza e noutros territorios é persoal empregado público.

Tendo en conta que pouco mudou o contido dos textos dende o anterior intento de proxectos de lei (que se desbotou por mor da convocatoria das pasadas eleccións xerais), as nosas propostas seguen sendo as mesmas que daquela.

A modo de resumo estas son as nosas principais reivindicacións:

 

Axentes forestais e medioambientais

Funcións: obviase a función da dirección técnica de extinción (DTE), función fundamental e necesaria na Galiza en relación coa loita contra o lume. Solicitamos a súa inclusión no texto.

Coeficientes redutores da idade de xubilación: propoñemos regular de xeito directo a aplicación de coeficientes redutores para a xubilación anticipada (0,20 por ano completo efectivamente traballado).

Colaboración cos corpos e forzas de seguridade do Estado: opoñémonos a que se articulen nesta norma competencias que non son de entidade estatal e polo tanto non son función directa destes corpos. Con este proceder, se estaría a validar unha duplicidade de competencias.

Seguridade e saúde laboral: precísase un catálogo de enfermidades profesionais propias e medidas impositivas cun prazo máximo de actuación e un sistema de avaliación.

Uniformidade: é preciso estabelecer a igualdade da uniformidade do persoal dos parques nacionais transferidos.

Igualdade: propoñemos a obriga de estabelecer un plan específico de igualdade atendendo á especial infrarrepresentación feminina.

 

Bombeiros/as forestais

Xubilación anticipada: concordamos con que a xubilación para o persoal bombeiro forestal sexa a recollida no Real Decreto 383/2008, de 14 de marzo tal e coma sostivo sempre a CIG. Nós solicitamos que se estenda o cálculo para os coeficientes redutores con carácter retroactivo e vinculados ás funcións efectivas realizadas independentemente da nomenclatura da categoría empregada.

Precariedade laboral: a pesares de que este anteproxecto referise á alta temporalidade e estacionalidade, non achega solucións a este problema. Dende a CIG defendemos a necesidade de traballar os 12 meses do ano, cun servizo profesional de emerxencias completo no medio natural e rural.

Dereitos laborais básicos: o proxecto de lei debería recoller medidas impositivas concretas para implementar unha conciliación laboral e familiar real e efectiva. Ademais, tería que estabelecerse unha xornada máxima anual universal que tivera en conta os coeficientes multiplicadores do traballo nocturno e a quendas e as condicións tóxicas e penosas desta actividade.

Seguridade e saúde laboral: debe estabelecerse un catálogo de enfermidades profesionais e un regulamento de prevención de riscos laborais propios no prazo máximo dun ano.

Igualdade: hai que eliminar do texto a linguaxe sexista e implementar a obriga de establecer un plan específico de igualdade atendendo á especial infarrepresentación feminina.

Servizos 100% públicos e con mando único.

Formación: debe ser unha formación ampla e axeitada. Ten que ser considerada en todo caso como de prevención de riscos laborais (PRL) e realizada en tempo de traballo.

A Consellería de Educación, de xeito unilateral e sen previo aviso, retirou a axuda por persoa con discapacidade a cargo que o persoal funcionarizado tiña recoñecida en base ao V Convenio Colectivo da Xunta de Galiza.

O persoal laboral ten dereito a unha axuda de 180 € mensuais cando ten ao cargo unha persoa con discapacidade e con ingresos inferiores ao SMI. En teoría ese dereito íase manter parar o persoal laboral funcionarizado da citada consellería pero na práctica foille retirado. É evidente que o importe non é elevado, pero si que supuña unha axuda para contribuír aos gastos que supón ter unha persoa dependente a cargo e que ten uns ingresos moi baixos (inferiores ao SMI).

A CIG leva anos solicitando que esta axuda se inclúa na nómina tamén para o persoal funcionario, co mesmo sistema de solicitude que ten o persoal laboral, por unha soa vez, e ata que se perda o dereito a cobrala. Función Pública xa en marzo do ano 2023 afirmaba que no último trimestre do ano iniciaría unha negociación nos termos que a CIG propón, pero non só non foi así senón que permite que se deixe sen ese dereito ao persoal que o tiña recoñecido.

A CIG esixe que se reverta esta situación, que se siga aboando a axuda ao persoal que a viña percibindo ata que se negocie de xeito urxente un auténtico Fondo de Acción Social ao que se poida acoller todo o persoal empregado público da Xunta, que vaia máis aló dunha simple liña de axudas para a atención de persoas con discapacidade e que se recuperen os importes subtraídos no 2012 chegando, como mínimo ao 1% da masa salarial.

O Consorcio introduce unha cláusula nas resolucións de reducións de xornada que impide que o persoal poida desfrutar do dereito á conciliación mentres non se cubra con persoal substituto a franxa horaria na que reduce a xornada.

A CIG levamos anos denunciando a situación que se produce na concesións de reducións de xornada por conciliacións, incumprindo o artigo 37.7 do Estatuto das Persoas Traballadoras.

Agora, vimos de denunciar perante a Valedora do Pobo a conculcación, na práctica, do dereito á redución de xornada do persoal das escolas infantís.

Nas Resolucións das solicitudes de reducións por conciliación das traballadoras e traballadores, introduce unha cláusula que indica que a persoa traballadora solicitante do dereito, non pode comezar o desfrute da redución até que se proceda á cobertura da franxa horaria reducida por persoal substituto.

Isto sucede en todas aquelas resolucións en que a quenda horaria da redución da persoa solicitante, de non ser substituída, podería implicar un incumprimento da normativa sobre ratios.

Tomando en conta a discrecionalidade absoluta nas ordes que teñen que dar para proceder á cobertura con persoal substituto e o tempo que poden tardar en facelo, a persoa traballadora atópase nunha situación insostible para conciliar a súa vida familiar e laboral.

Por outro lado, non se entende que se lle ofreza á traballadora outra franxa horaria para a redución, que non solicita nin lle facilita a conciliación. Semella un insulto que se lle faga tal ofrecemento como se o traballador ou traballadora decidiran reducir horario e salario por un capricho:

<<De acordo con todo o indicado, Resolvo:

1. Estimar a solicitude e, polo tanto, conceder a redución da súa xornada laboral ...

2. Non obstante o anterior, e con respecto da concreción horaria solicitada pola interesada ..., non procede a súa concesión en tanto non estea garantida a cobertura da franxa horaria que deixa descuberta ..., posto que, do contrario, produciríase un incumprimento das ratios de persoal esixidas no artigo 27.2 do Decreto 329/2005, polo que se regulan os centros de menores e os centros de atención á infancia.

3. Tendo en conta o anterior e, de cara a facilitar a conciliación da vida familiar e laboral por parte da interesada, no suposto de que non sexa posible cubrir a dita franxa horaria a partires do 15.9.2021, a interesada poderá solicitar a redución de xornada noutra franxa horaria na que non se vexan comprometidas as necesidades do servizo.>>

Resumindo, o que fai o Consorcio é:

1. Concédoche a redución.

2. Non podes comezar a exercer o dereito até que se te substitúa.

3. Váiseche substituír cando eu o diga, porque son eu quen fai os chamamentos.

A CIG volve denunciar estas prácticas ilegais do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar ao seu cadro de persoal.

No DOG do 05/04/2024 publican:

- RESOLUCIÓN do 25 de marzo de 2024, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproba a relación provisional de persoas admitidas e excluídas do concurso para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas de axentes facultativos ambientais e axentes forestais, convocado pola Resolución do 30 de novembro de 2023.

- RESOLUCIÓN do 25 de marzo de 2024, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproba a relación provisional de persoas admitidas e excluídas do concurso para a provisión de postos de traballo vacantes do corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de inspectoras e inspectores de consumo e do corpo administrativo da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de axentes de inspección, especialidade de consumo, convocado pola Resolución do 6 de febreiro de 2024.

- RESOLUCIÓN do 25 de marzo de 2024, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproba a relación provisional de persoas admitidas e excluídas do concurso para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, escalas do Servizo de Gardacostas de Galiza, convocado pola Resolución do 6 de febreiro de 2024.

A relación de persoas admitidas e excluídas publicarase no portal web corporativo da Xunta de Galiza, http://funcionpublica.xunta.gal, na epígrafe <concurso de traslados>.

A listaxe de persoas solicitantes excluídas figura como anexos destas resolucións, no seu caso.

As persoas excluídas disporán dun prazo de dez días hábiles contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galicia para, de ser o caso, poder emendar o defecto que motivou a exclusión. O formulario de reclamación estará á disposición das persoas interesadas no portal web corporativo da Xunta de Galiza e deberá cubrirse e presentarse electronicamente.

Aquelas persoas que non figuren na relación de admitidos nin na de excluídos e solicitasen participar no concurso disporán de igual prazo de dez días hábiles, contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, para formular a súa reclamación.

Poñemos a túa disposición o boletín en materia de prevención de riscos laborais e saúde laboral elaborado polo Gabinete Técnico Confederal de Saúde Laboral da CIG, Nº 50, de marzo de 2024. Este é o seu contido:

  • O radón nos centros de traballo
  • A prevención de riscos laborais no teletraballo
  • Factores de risco de cancro no ámbito laboral en Europa. Primeiras conclusións da enquisa sobre a exposición das persoas traballadoras. EU-OSHA
  • Sinistralidade laboral na Galiza, 2023. Nada que celebrar

No DOG do 04/04/2024 a EGAP publica a RESOLUCIÓN do 2 de abril de 2024 pola que se convocan actividades formativas do marco galego de competencias dixitais ComDix para o persoal ao servizo da Administración pública da Comunidade Autónoma, das entidades públicas instrumentais, da Administración institucional de Galiza, da Administración de xustiza, das entidades locais e de administración e servizos (PAS) das universidades do Sistema universitario de Galiza (SUG).

As actividades formativas realizaranse cos requirimentos, a duración e as condicións que para cada unha delas se indiquen no anexo II desta resolución. A información relativa ao desenvolvemento das actividades, así como as súas posibles modificacións, será actualizada e ampliada na páxina web <https://egap.xunta.gal>

O prazo de presentación de solicitudes será desde o día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza e ata o 12 de abril de 2024.

As solicitudes de participación nas actividades formativas só se poderán realizar mediante o formulario de matrícula telemática dispoñible no enderezo https://egap.xunta.gal/ matricula, desde as 9.00 horas da data de inicio do prazo de presentación de solicitudes e ata as 14.00 horas da data de finalización. As solicitudes entenderanse presentadas unha vez que se complete correctamente o proceso de matriculación.

O número máximo de actividades formativas que se poden solicitar limítase a dúas máis o curso ComDix iniciación 0: Empezamos!

Os criterios de selección que serán empregados son os sinalados con carácter xeral na Resolución da Escola Galega de Administración Pública, do 10 de maio de 2023 (DOG núm. 96, do 23 de maio); corrección de erros (DOG núm. 130, do 10 de xullo e DOG núm. 148, do 4 de agosto), sen prexuízo dos criterios específicos establecidos na epígrafe «Persoal destinatario» de cada actividade formativa incluída no anexo II desta resolución.

A CIG presenta unha proposta para que se modifique a Lei de Emprego Público de Galiza de tal xeito que o grao en Educación Social sexa a titulación especializada única que habilite para o exercicio da profesión de Educador/a Social

A CIG vén de presentar perante a Dirección Xeral da Función Pública e ante as Secretarías Xerais Técnicas das consellerías onde está presente a figura dos/as Educadores/as Sociais (Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades, Consellería de Política Social e Xuventude e Consellería do Mar), unha proposta para que se modifique a Lei de Emprego Público de Galiza de xeito que o grao en Educación Social sexa a titulación especializada única que habilite para o exercicio da profesión de Educador/a Social.

Os argumentos que centraron esta decisión son:

  • A titulación universitaria que conduce á obtención do grao en Educación Social leva máis de 30 anos presente e xa son máis de 5000 persoas graduadas. Esta titulación botou a andar ante a necesidade de formar profesionais especializados en eidos nos que non existían titulacións idóneas, circunstancia que na actualidade xa non se produce.
  • Na última convocatoria de oposición publicada en xaneiro de 2024 prodúcese un cambio moi importante xa que por primeira vez unha convocatoria de prazas recolle concretamente á denominación da especialidade como “educador/a social”
  • Son varias as CCAA que xa adoitaron esta medida de recoñecemento para esta escala, e no eido privado xa se está a esixir a titulación de educación social.
  • A Administración debe velar por dar unha atención pública de calidade á cidadanía, especialmente cando se trata da atención a usuarios en situacións de especial vulnerabilidade social, precisando polo tanto persoal especializado que poda dar cumprida e profesional resposta ás súas especiais necesidades.
  • Nos últimos anos publicáronse varias convocatorias (DOG nº 211 do mércores, 6 de novembro de 2019: 86 prazas, DOG nº 245 do martes, 27 de decembro de 2022: 5 prazas e DOG nº 20 do luns, 29 de xaneiro de 2024: 21 prazas) cun total de 112 prazas nas que as persoas con outras titulacións, que ata agora permitiron o acceso á profesión, puideron acceder a esa escala.

Somos conscientes de que isto pode supor que persoas con titulación do eido social como diplomados/as en maxisterio, pedagoxía ou traballo social, así como licenciados/as en psicoloxía que ata agora puideron participar nos procesos selectivos desta categoría veranse prexudicados/as chegado o caso, máis as liñas argumentativas anteriormente expostas parécennos suficientemente potentes para apostar por esta vía deixando claro que, de terse en conta por parte da Administración a proposta presentada, a afectación que podería ter para o persoal sería:

  • O persoal que xa sexa actualmente funcionario de carreira na escala non verá modificado en nada a súa situación.
  • Namentres non se resolva a primeira convocatoria na que o grao en Educación Social fose titulación de acceso única para a escala de Educador Social e se confeccionasen as listas de contratación temporal derivadas dese proceso, o tratamento das diferentes titulacións de acceso sería como ata o de agora, sen afectación algunha para o persoal que está traballando ou está nas listas.

Como todos os anos, a CIG ofrece un servizo de realización das declaracións da Renda das Persoas Físicas (IRPF) aos afiliados e afiliadas.

A campaña da Renda deste ano comeza o día 3 de abril (por internet), finaliza o 25 de xuño para declaracións a ingresar, e o 1 de xullo para o resto.

Para máis información, vai ao web de CIG que temos para a Renda do 2023: ligazón.

Outras novas recentes

Martes, 17 Decembro 2024

Mesa de seguimento do acordo de funcionarios do SPIF: consecuencias dun acordo "sen letra pequena"

O día 13 de decembro 2024 celebrouse a 9ª reunión da mesa de seguimento do acordo de funcionarios do SPIF onde a Administración presentounos uns gráficos nos que se reflexa a porcentaxe de cobertura así como a de vacacións,  comparando os anos 2023 con 2024. Dende a CIG insistimos que: - Unha vez máis que, logo do traslado do acordo ao persoal laboral, é de recibo que se...
Mércores, 11 Decembro 2024

Oferta de Emprego 2024 de escalas sanitarias (xuntanza 10/12/24)

Asistimos a unha xuntanza con Sanidade pola Oferta de Emprego Público (OEP) de escalas sanitarias (Lei 17/89) do ano 2024 (a poucos días de rematar o ano). Segundo nos transmitiron as persoas responsables políticas da consellería de Sanidade, a OEP vai ao máximo permitido por lei (110% das vacantes), que cuantifican en 15 prazas desagregadas do seguinte xeito: Clase  Prazas...