- Detalles
A Área Pública da CIG (Administración, Ensino e Saúde) vén de iniciar a recollida de sinaturas da Proposición Non de Lei (PNL) para blindar por lei a revalorización salarial na administración xeral, o ensino e a sanidade

A Área Pública da CIG compareceu en rolda de prensa este luns para reiterar as demandas para garantir a recuperación da capacidade adquisitiva do persoal empregado público e dar a coñecer a campaña de recollida de sinaturas da PNL para o estabelecemento dunha cláusula de garantía salarial, de xeito que os salarios no sector público se actualicen automaticamente cada ano en función da suba do IPC real.
As federacións da Área Pública denunciaron que o Goberno do Estado aínda non trasladou ningunha proposta de incremento para este exercicio ou os vindeiros, malia que xa nos atopamos no último trimestre do ano. Dende a CIG-Administración Pública lembrouse que a última revalorización salarial que tivo o persoal empregado público foi o cobro dos atrasos correspondentes á suba do 0,5%, que se debería ter aplicado xa en xaneiro. Un incremento que para nada compensa a perda acumulada do 2,30% que supuxo a estafa do acordo marco 2022-2024, asinado polos sindicatos españois co Goberno.
Para reverter os efectos prexudiciais deste “pacto de perdas”, para este 2025 reivindicamos un incremento dos salarios do 5%, con carácter retroactivo a xaneiro; a recuperación íntegra das pagas extraordinarias recortadas dende 2010 no salario base e os trienios (conceptos que dependen do Estado); e a incorporación dunha cláusula de garantía salarial vinculada ao IPC.
Reclamamos tamén que a negociación de calquera acordo plurianual se realice en base a estes principios e que se acorde un plan de recuperación do poder adquisitivo perdido nos últimos 15 anos que, co acumulado deste 2025, xa supera o 20%.
PNL por unha cláusula de garantía salarial 
Este deterioro continuado provocou que a día de hoxe moitas persoas traballadoras da administración teñan serias dificultades para facer fronte aos gastos derivados da vivenda ou mesmo para cubrir necesidades básicas. De feito, os soldos dalgúns corpos e escalas básicas xa están igualados co SMI e soben grazas á alza do salario mínimo, revelando así o nivel de deterioro retributivo do persoal público.
No camiño da recuperación dos soldos, a CIG iniciou unha campaña de recollida de sinaturas para avalar a Proposición Non de Lei para que o Parlamento de Galiza inste á Xunta a dirixirse ao Goberno do Estado para que presente de inmediato unha proposta lexislativa que estabeleza unha cláusula de garantía salarial para o persoal empregado público, de xeito que os seus salarios se actualicen automaticamente cada ano en función da suba do IPC real. Unha suba, que debe ser independente e complementaria dos incrementos salariais que poidan acordarse no ámbito da negociación colectiva xeral.
Neste senso, cuestionamos que CCOO, UGT e CSIF anuncien agora mobilizacións e ameacen cunha convocatoria de folga cando foron partícipes dos acordos asinados co Goberno español que impediron a recuperación dos salarios e afondaron no empobrecemento do persoal empregado público; e cando non asumen a necesidade de blindar por lei a revalorización conforme ao IPC na administración pública. Vai ser complicado que un acordo da mesa xeral que non teña xa recoñecida esta cláusula nos deixe nunha situación de recuperación de dereitos e moito tememos que quedemos nas mesmas condicións de perda de poder adquisitivo.
- Detalles
Na xuntanza da Comisión de Seguridade e Saúde laboral da Consellaría do Mar, celebrada o pasado 16 de outubro tratouse a problemática do radón, os resultados das avaliacións de risco (AR) de varios servizos, a necesidade de formación en condución segura así como aspectos relacionados coa roupa de traballo.
Medicións de Radón.
Das medicións levadas a cabo nos centros da Consellaría, tres superan os límites de 300 Bq/m3. As medidas correctoras que se implementarán serán as de ventilación forzada e arqueta de succión. Realizaranse novas medicións para comprobar a eficacia das medidas correctoras.
Reclamamos que se informe a traballadoras e traballadores dos centros afectados dos resultados das medicións e das medidas correctoras que se desenvolverán.
Avaliacións de riscos
Informan das avaliacións de risco (AR) das bases de Ferrol, Coruña e dársena de Orza. As medidas correctoras foron efectuadas, quedando pendente reparación que requiren coordinación coa Autoridade Portuaria.
Pedimos información da AR de Gardacostas, e dende o Servizo de Prevención de Riscos Laborais comunícannos que está iniciado proceso para a AR de traballos de campo do ano 2025-2026 de Gardacostas, Inspectores Veterinarios, Servizos Centrais. Avaliaranse tamén os desprazamentos, axentes químicos e biolóxicos e traballo en ambientes hostís.
Reclamamos que se avalíen os desprazamentos en planeadoras do persoal de Mostraxe.
Formación en condución segura.
Continuando coa formación solicitada que se especifica na AR de traballos de campo, realizaranse dous cursos de condución segura con doce persoas por curso. Un será para a zona norte que se realizará en As Pontes, e outro na zona Sur, no Circuito da Madalena.
Reclamamos que se fagan extensivos a todo o persoal da Consellaría que fai uso dos vehículos oficiais e se renove con periodicidade suficiente.
Sumámonos ás queixas do persoal que presta os servizos en Celeiro pola dificultade de acceso á formación e mesmo aos recoñecementos médicos. Pedimos á Consellaría que facilite a asistencia tanto á formación como á vixilancia da saúde.
Roupa de traballo.
Informa a Consellaría que se levará a cabo o tallaxe das persoas dependentes das Direccións Territoriais de Vigo e de A Coruña.
Os centros que teñen o seu propio subministro de roupa de traballo seguiran coas disposicións actuais.
Enquisa de riscos Psicosociais.
Reclamámoslle á Consellaría que lembre o compromiso de facer a AR psicosociais na Escola Náutica de Ferrol co inicio do novo curso.
Instituto Galego de Formación en Acuicultura (IGAFA)
Segundo o establecido, débense implementar as medidas que se acordaron tras a realización da AR Psicosocial. Así mesmo vólvese a inquirir que se establezan solucións para o aumento de carga de traballo das auxiliares de laboratorio.
- Detalles
Asistimos á Comisión de Persoal do 21/10/25, onde quedaron aprobadas as bases dos procesos selectivos de promoción interna a corpos xerais (A1, A2, C1 e C2). Tamén quedou aprobada unha modificación puntual da RPT de Política Social para executar unha sentenza que afecta a tres postos da escala de Traballo Social. Na rolda aberta de intervencións falouse das prazas “con asterisco” dos procesos de estabilización e da situación que existe nos servizos técnicos de menores.
Promoción interna a corpos xerais
Na Comisión de Persoal do 21 de outubro, a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, aprobou co voto en contra de todas as organizacións sindicais esta promoción interna. Ver borradores
Son as bases das convocatorias de promoción interna separada para o corpo superiro-A1, corpo de xestión-A2, corpo administrativo-C1 e corpo auxiliar-C2. Pasou pola Mesa Sectorial o 13/10/25. Falta a aprobación no Consello da Xunta e publicación en DOG.
Correspóndense coas prazas das ofertas de emprego público (OEP) dos anos 2022 e 2023. Non entran as do 2024 (a CIG solicitou sen éxito a sua incorporación). Tamén solicitamos que non exista límite de prazas posto que estas non consumen taxa de reposición de efectivos.
| Corpo |
Convocadas |
| Superior-A1 | 40 |
| Xestión-A2 | 150 |
| Administrativo-C1 | 282 |
| Auxiliar-C2 | 185 |
O corte para o primeiro exercicio vai ser de 4 por praza, ata un mínimo do 40% das preguntas, aplicado ao conxunto do primeiro exercicio, non ás partes.
A Xunta está a limitar as escalas que se poden presentar. A CIG defende que sempre, en todos os casos reciprocamente, o persoal funcionario que cumpra cos requisitos de titulación poida moverse de escala por promoción interna vertical dende o subgrupo inferior e horizontal dende outra escala do mesmo subgrupo. A directora de Emprego Público non acepta.
Somos conscientes de que en moitos casos, superar a promoción interna implica cambiar de localidade. Iso é un problema especialmente nas localidades nas que non existen postos abondo. Por iso reclamamos que se articule algún sistema que permita a recualificación do posto ou algún outro sistema que limite os cambios xeográficos.
Na fase de concurso rexeitamos a puntuación do grao consolidado mentres non eviten que as comisións de servizo pervertan este mérito pola consolidación de grao que se da nun caso moi concreto.
En canto aos exercicios, defendemos a supresión do exercicio de temas en A1, e a proba de informática en C2 (propuxemos que fora substituída por un curso de formación posterior, non eliminatoria, para todos os corpos, adaptado ás súas necesidades funcionais).
CIG, CCOO, CSIF e UGT votamos en contra.
Modificación da RPT de traballo social
Trátase da modificación de tres postos da especialidade de Traballo Social do EVO en Pontevedra en execución dunha sentenza do TSXG que lles recoñece o nivel 22 do complemento específico para así equiparalo a outros EVO.
Rolda aberta de intervencións
Sentenza 9 abril 25 do TSXG, que ordena incluír 30 prazas con asterisco nos procesos de estabilización: temos sentenzas firmes en A2-forestais, e temos información de que tamén son firmes en A1-montes, A1-agrónomos e A2-agrícolas. Solicitamos información e que digan que van facer. A directora xeral afirma que non ten información de incidentes de execución de sentenzas.
Situación grave e urxente que padece o servizos técnicos e técnicas de menores. A DXEP limítase a dicir que toman nota para tramitalo no menor tempo posible.
- Detalles
Nos últimos días coñecéronse novos anuncios de comisións de servizo na Consellaría do Medio Rural. Algunhas delas corresponden a prazas que xa foron adxudicadas de forma definitiva o 16 de outubro, e cuxas persoas titulares aínda nin sequera tomaron posesión. O persoal funcionario interino que se atopa ocupando esas prazas non foi cesado. Esta situación non é un feito illado, senón a mostra dun problema estrutural e prolongado no tempo na xestión do persoal público galego. Unha práctica irregular convertida en norma!

O 20 de outubro publicouse no DOG a resolución para as tomas de posesión das persoas participantes nos concursos de traslados dos corpos especiais, e os destinos definitivos das diferentes convocatorias pendentes de acceso libre e estabilización. Trátase dun concurso de traslados que levaba máis de 12 anos sen convocar, e o problema é que, logo de tantos anos, e de ser un concurso de traslados tan accidentado, é posible que en tres meses quede totalmente desvirtuado.
Isto obedece a diferentes motivos, entre os que salientamos algúns, como que as persoas que se atopan ocupando prazas de libre designación que concursaron, automaticamente volven ás prazas de libre designación. Isto acontece por non teren a esixencia de permanecer un tempo mínimo nas prazas ás que concursaron. Se a isto lle engadimos a situación fraudulenta das prazas de concurso específico, observaremos como nos vindeiros meses van promover decenas de comisións de servizos que, como xa sabemos, se conceden de xeito totalmente clientelar.
Especialmente grave é o que aconteceu nas escalas de agronomía, onde, por poñer un exemplo, houbo dúas prazas, unha no FOGGA e outra en Infraestruturas agrarias, que quedaron vacantes após a publicación da convocatoria do concurso de traslados e fóronlle ofertadas a persoal funcionario que se atopaba pendente de lle seren adxudicados os destinos definitivos. Pola contra, houbo a redor de 60 prazas que quedaron vacantes após a resolución do concurso de traslados e non se lles ofertaron ao persoal funcionario ao que lle había que adxudicar un destino definitivo.
As informacións que están chegando á CIG sinalan que son prazas con moitas responsabilidades e é necesario que estean ocupadas, porque se trata de prazas de infraestruturas agrarias (concentracións parcelarias). Tamén son prazas que teñen que ver coas axudas da PAC e é fundamental a súa cobertura, máxime nesta época do ano, para o peche do exercicio económico.
Agora vemos de maneira continua como se publican anuncios de comisións de servizos para a cobertura destas prazas, polo que é evidente que a Consellaría do Medio Rural, lonxe de regular e controlar as comisións de servizo, o que fai é incentivalas de xeito opaco e clientelar.
Nos últimos anos, a Administración vén mantendo unha práctica sistemática de eludir a convocatoria dos concursos específicos, optando pola cobertura prolongada das prazas mediante comisións de servizo ou persoal funcionario interino, no lugar de convocar os procedementos ordinarios de provisión que marca a lei. Esta forma de actuar, alén de carecer de xustificación, constitúe unha evidente fraude de lei, pois mantén ocupadas durante anos prazas de carácter estrutural que deberían ser provistas con persoal funcionario de carreira mediante concurso específico.
A Xunta de Galiza adoita ampararse en supostos motivos de “interese xeral” para xustificar esta práctica, pero o resultado é a perpetuación dun sistema de cobertura irregular, que impide a mobilidade real, limita a promoción profesional e xera desigualdades entre o persoal.
Mentres se defende publicamente a transparencia e a estabilidade no emprego público, mantéñense bloqueadas prazas estruturais ocupadas irregularmente, incumprindo o límite legal de dous anos establecido no artigo 96.1 da Lei 2/2015, do Emprego público de Galiza. Esta política de feitos consumados desvirtúa os procesos de provisión de postos, reduce as oportunidades de acceso en condicións de igualdade e xera un clima de arbitrariedade e inseguridade xurídica incompatible cos principios de mérito, capacidade e publicidade que deben rexer o emprego público.
🚫 As consecuencias directas desta situación son as seguintes:
- Bloquéase o acceso do persoal de carreira ás prazas vacantes.
- Redúcese o número de postos ofertados nos concursos ordinarios.
- Foméntase a opacidade e discrecionalidade na xestión de persoal.
- Vulnéranse dereitos básicos recollidos no artigo 23.2 da Constitución Española e na Lei 2/2015 do Emprego Público de Galiza.
- Perpetúase unha temporalidade estrutural que contradí os principios de estabilidade e profesionalidade na función pública.
Por iso, PROPOÑEMOS E ESIXIMOS:
- A convocatoria inmediata dos concursos específicos pendentes en todas as consellarías, especialmente na Consellaría do Medio Rural.
- A limitación efectiva das comisións de servizo ao seu carácter temporal e excepcional, así como a eliminación progresiva da cobertura de prazas estruturais con persoal interino cando proceda a súa provisión por persoal funcionario de carreira.
- A publicación de criterios obxectivos, públicos e verificables para a adxudicación das comisións de servizo.
- A actuación da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal para garantir a legalidade, transparencia e igualdade na xestión do persoal público.
- Convocatorias dos concursos de traslados permanentes e abertos como se fai noutras administracións.
Conclusión
O abuso das comisións de servizo e a cobertura prolongada de prazas con persoal interino non son cuestións técnicas nin anecdóticas, senón un problema estrutural que afecta á calidade, equidade e credibilidade da Administración pública galega. Dende a CIG esiximos unha actuación inmediata e decidida para poñer fin a esta situación de fraude de lei, restaurar os principios de mérito e capacidade e garantir unha función pública profesional, estable e transparente ao servizo do interese común.
- Detalles
Dende a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal remítenos os borradores de convocatorias dos seguintes procesos selectivos para alegacións ata o venres 31 de outubro ás 15:00 horas.
- Corpo auxiliar da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, subgrupo C2, escala de persoal de servizos xerais (PSX). PI. Descarga documentación
- Corpo de auxiliares de carácter técnico da Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia subgrupo C2, escala de auxiliares de clínica. Descarga documentación
- Corpo auxiliar da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, subgrupo C2. Descarga documentación
- Corpo administrativo de Administración xeral da Comunidade Autónoma Galicia, subgrupo C1 libre. Descarga documentación
- Corpo de xestión de Administración xeral da Comunidade Autónoma Galicia, subgrupo A2. Descarga documentación
- Corpo superior de Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, subgrupo A1. Descarga documentación
- Corpo facultativo superior de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, subgrupo A1, escala de facultativos, especialidade de psicoloxía. Descarga documentación
Se tes algunha alegación para facer a estes borradores contacta coa CIG
- Detalles
A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal convocou unha xuntanza da Comisión de Persoal para o día 24 de outubro, co seguinte punto da orde do día:
- Proposta de modificación da Relación de Postos de Traballo (RPT) do Instituto Galego da Vivenda e Solo (iGVS)
Esta proposto pasou pola Mesa Sectorial de Negociación de Persoal Funcionario (MSF) o pasado venres día 17 de outubro.
Aquí tes a documentación por se é do teu interese: descargar
- Detalles
O persoal do Servizo de Incendios mobilízase o xoves 30 de outubro en Compostela por un servizo público, digno e con garantías laborais. A manifestación saíra ás 11 horas da Consellaría de Medio Rural en San Lázaro e rematará diante do edificio da Xunta en San Caetano.
Dende a CIG-Autonómica denunciamos a situación de abandono, desigualdade e mala xestión que padece o persoal do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais (SPIF) da Xunta de Galiza ao que ano tras ano e, durante as vagas deste verán, póñennos en risco de morte a nós e á poboación. Reclamamos un servizo de extinción de incendios 100% público e único, onde todo o persoal teña as mesmas condicións laborais e se garanta a súa saúde e seguridade.
Somos quenes estamos en primeira liña, quenes arriscamos a vida en cada lume, quenes sostemos o servizo con profesionalidade e compromiso. Pero o noso esforzo non se ve recoñecido pola Administración, que continúa ignorando as nosas demandas máis básicas.
Por iso reivindicamos con forza:
• Aumento do tempo de traballo para o persoal fixo-descontinuo de 8 a 12 meses. Queremos estabilidade e continuidade no emprego realizando as tarefas de prevención de incendios forestais e dando servizo ás multiemerxencias.
• Estender o Acordo do persoal funcionario do SPIF ao laboral. A igual traballo, igual salario e condicións laborais. Basta de discriminacións entre compañeiros e compañeiras que realizan as mesmas tarefas.
• Esiximos dignidade salarial e cobrar os complementos a mes vencido e que sexan fixos. Non máis caos nas nóminas nin atrasos inxustificados e que retribúan de oficio estes complementos nas vacacións e baixas, conforme á nova xurisprudencia.
• Denunciamos o descontrol e a mala xestión do persoal por parte da Consellería do Medio Rural na vaga de lumes. A descoordinación e a improvisación poñen en risco persoas e territorio, denunciamos que se contratou en plena vaga de lumes persoal sen darlles formación e sen adestramento.
• Denunciamos a falta de seguridade e saúde laboral:
• As condicións das bases do servizo son pésimas.
• Esiximos axilidade na desinfección e reposición dos EPIs, e vehículos.
• Formación específica axeitada e previa ao comezo do traballo.
• Axilización dos trámites para a xubilación anticipada.
- Cumprimento da Lei Básica de Bombeiros/as Forestais e posta en marcha dun Plan de Igualdade real
Ponte en contacto coa CIG e os teus delegados/as se queres vir no bus.
- Detalles
Recibimos comunicación da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal na que nos informan de que o mércores 22 de outubro publicarán no Diario Oficial de Galiza as seguintes resolucións:
- Resolución do 15 de outubro de 2025 pola que se aproba a relación provisional de persoas admitidas e excluídas do concurso de traslados F0325, escala de veterinarios.
- Resolución do 15 de outubro de 2025 pola que se aproba a relación provisional de persoas admitidas e excluídas do concurso de traslados F0525, escalas de facultativos/as, te técnicos facultativos/as, escala técnica de gobernantes/as e escala de auxiliares de clínica.
O prazo para poder emendar o defecto que motivou a exclusión rematará o día 5 de novembro de 2025.
- Detalles
No ano de maior devastación polos incendios, a Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático non activa as gardas de reforzo e deixa reducida ao 25 % a operatividade do cadro de axentes ambientais
A tempada de caza comeza este domingo 19 de outubro nun contexto especialmente delicado para o medio natural galego. Despois dun verán no que arderon milleiros de hectáreas, a Consellería, por vez primeira en anos, non activou as gardas do período extraordinario, deixando o servizo baixo mínimos históricos polo que só o 25 % do cadro de persoal estará operativo, fronte ao 50 % habitual nestas datas.
Esta decisión resulta especialmente grave no ano en que a fauna galega está máis afectada ca nunca polos grandes incendios forestais que arrasaron amplas zonas e a fauna silvestre que sobreviviu non ten alimento nin acubillo. A repoboación natural dependerá da migración dende espazos verdes limítrofes máis a pesar disto a Dirección Xeral de Patrimonio Natural, non decretou a exclusión nin nos concellos afectados. E, aínda que a lei de caza galega prohibe expresamente o exercicio da caza en terreos queimados apenas ten axentes para exercer este control.
Un servizo esencial sen reforzos
Con isto é máis importante ca nunca a vixilancia da actividade cinexética e do furtivismo, tanto para preservar a fauna, como para garantir a seguridade das persoas cazadoras e das veciñas e veciños que habitan o rural.
A Consellería, ademais de non reforzar o servizo activando o período extraordinario, mantén sen cubrir prazas vacantes e amortizou postos durante anos, o que provoca que contemos apenas cunha parella de axentes por distrito ambiental durante os fins de semana e festivos. Isto ocorre nun país onde se pode practicar a caza en mais do 80 % da superficie e existen arredor de 35.000 licenzas de caza activas.

Sen protocolos de seguridade nin medios de apoio
A situación da falta de persoal agrávase pola falta de medidas de seguridade laboral. Desde o asasinato a queima-roupa de dous axentes ambientais en Lleida no 2017, e aínda coa Lei básica de axentes forestais que obriga a protexer aos axentes, na Galiza seguimos sen protocolos básicos de actuación fronte situacións de risco.
A Consellería négase a poñer en marcha unha centraliña de avisos que tamén xestione incidencias ou chamadas de auxilio —como si ten a Consellería do Medio Rural—, nin organiza os servizos para garantir que os compañeiros e compañeiras non traballen sós. As ameazas e agresións ao persoal axente ambiental continúan sendo un risco real, mentres a Administración mira cara outro lado.
Dende a CIG Autonómica instamos de novo á Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático a activar as gardas e atender as demandas do persoal e garantir un servizo público de calidade, que protexa a biodiversidade galega e exercicio correcto da actividade cinexética. Non se pode falar de medio ambiente mentres se desmantela o seu primeiro muro de protección: os e as axentes ambientais!!
- Detalles
A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal convocounos a unha xuntanza da Comisión de Persoal que será o martes 21 de outubro, para a aprobación dos seguintes puntos:
- Promoción interna de corpos xerais
- Bases da convocatoria de promoción interna separada ao corpo superior-A1. Descargar
- Bases da convocatoria de promoción interna separada ao corpo de xestión-A2. Descargar
- Bases da convocatoria de promoción interna separada ao corpo administrativo-C1. Descargar
- Bases da convocatoria de promoción interna separada ao corpo auxiliar-C2. Descargar
- Modificación puntual da RPT por sentenza xudicial que afecta a uns postos da especialidade de Traballo Social. Descargar
As bases da promoción interna de corpos xerais pasou previamente pola Mesa Sectorial do 13/10/25.
Unha vez que pase pola Comisión de Persoal, queda pendente a aprobación no Consello da Xunta e a publicación en DOG.

