Novas por contido

Sete meses despois do primeiro borrador, os sindicatos recibimos a segunda versión da proposta da convocatoria dos graos I, II e III da carreira profesional extraordinaria (carreira administrativa para o persoal funcionario e complemento de desempeño para o persoal laboral). Os textos veñen xa cociñados por Xunta e outros sindicatos, e con cambios tan importantes como substituír a palabra “proposta” por “borrador”, nada máis.

Por tanto, a convocatoria dos graos I, II e III da carreira profesional EXTRAORDINARIA, que tiña que estar negociada antes de rematar o ano 2024, continúa a ter os mesmos problemas que xa tiña en decembro.

Non debe existir prazo para as solicitudes

O recoñecemento dos graos debe producirse no momento en que a persoa empregada pública reúna os requisitos (de antigüidade, de horas de formación, etc.). É dicir, que o noso sistema de carreira debe ser aberto, sen agardar a que a Xunta teña a ben convocar. Sería como acontece cos trienios, que se cobran de xeito automático ao cumprir os anos; ou tomando como exemplo a carreira profesional do persoal docente, os sexenios, que se cobran a instancia de parte.

Isto ten que ser así para que non nos atopemos, por exemplo, con casos de compañeiras/os que ao ter só 16 anos e 11 meses non poidan acceder ao grao III ata dentro de 3 ou 4 anos. E o mesmo sucede co resto dos graos.

E tamén para evitar que quen accedeu a un grao en xaneiro de 2024 vexa limitado o acceso ao grao seguinte.

Non hai que esixir estar en activo nunha data

Manter o requisito de estar activo nunha data (31/12/2024) é tamén unha eiva xa que o único que busca é excluír ao persoal que por diversas causas non estaba traballando nesa data exacta (invalidez provisional con reincorporacion, cesar dun posto ocupado como interino/a, etc.). Si atenden á nosa primeira alegación (sistema aberto, sen prazos) deixa de ter sentido.

Acceso a todos os graos da carreira

No SERGAS, onde se implantou un sistema de carreira similar, o persoal xa cobra o grao IV. Entendemos que, por ser extraordinario este sistema, se debe DAR ACCESO A TODOS OS GRAOS de xeito simultáneo e non consecutivos, como propón a Xunta, para compensar o atraso e discriminación que a mesma Administración realiza co seu persoal.

Calquera persoa que cumpra os requisitos para acceder a máis dun grao, fundamentalmente os anos de servizo, debe poder acceder a eles simultaneamente. Isto non só para acceder agora aos graos III e IV, senón para aqueles compañeiros e compañeiras a quen se lles limitou o acceso aos graos I e II.

Se a finalidade do sistema extraordinario é que o persoal con bastante tempo traballado poida acceder ao grao que lle corresponda en consonancia cos servizos prestados, este modelo que deseña a Xunta leva a que o persoal se xubile sen poder acceder a todos os graos.

Ao mesmo tempo con isto se paliaría o castigo ao persoal interino e temporal aos que se lles negou en 2019 o acceso á carreira profesional.

Andamos escasiños de cartos para financiar a carreira?

Dende 2020 os Orzamentos da Comunidade medraron nun 38%. O capítulo de persoal só un 27%.

Se presumen de que temos os maiores Orzamentos da historia, ao redor de 14.000 millóns de euros, case un 38% máis que hai 5 anos, non se pode entender que o capítulo de persoal medre só nun 27%. Tería que incrementarse en 400 millóns para acompasar o seu crecemento ao dos Orzamentos. E iso valería para financiar, dende o grao III ao grao XXXIII.

Fenda salarial

Manteñen os importes previstos nos acordos de Xunta con CCOO, UGT e CSIF, de xeito que o subgrupo superior (2.773,44 €/ano no 2024) cobrará máis do triplo do subgrupo inferior, agrupación profesional (858,48 €/ano no 2024).

A Lei 30/1984 establece que o soldo dos funcionarios do grupo A non poida exceder en máis de tres veces o soldo dos funcionarios do grupo E. Se ben é certo que isto fai referencia ao soldo, a filosofía e o espírito da norma parecen claros ao establecer unhas limitacións para NON INCREMENTAR A FENDA SALARIAL entre grupos. E tamén hai que lembrar que os sexenios do profesorado se establecen con contías iguais independentemente do subgrupo ao que se pertenza.

Desta forma, a CIG defende un incremento acaido dos importes inferiores para minorar a fenda retributiva.

Reinicio da carreira nun novo subgrupo

O persoal que acceda a outro grupo ou subgrupo deberá reiniciar a carreira recoñecéndoselle e actualizándoselle as contías ás do novo grupo ou subgrupo, cando este sexa superior. O importe dos graos debe percibirse na contía do subgrupo onde se prestan servizos. Ao igual que outros complementos débense actualizar co cambio de situación.

Cómputo da antigüidade

Para o cómputo da antigüidade bastaría con ter en conta os certificados de servizos prestados a efectos de trienios. Si a unha persoa se lle recoñece o tempo de traballo prestado para un concepto retributivo debería servir tamén para acreditar a antigüidade a efectos da carreira. Deste xeito se suprimirían as exclusións expresas e tácitas do texto.

Formación

Establecen os seguintes requisitos de formación segundo os graos:

  • Grao I: 40 horas
  • Grao II: 80 horas
  • Grao III: 180 horas

Non podemos aceptar estes requisitos mentres non se dea acceso á formación a todo o persoal que o solicite e mentres non se recolla a nosa demanda de non existir prazo aberto para as solicitudes.

Deste xeito, a quen non cumpra agora pero se lle dea acceso á formación poderá solicitala en canto cumpra o requisito sen ter que esperar anos ata que abran un novo prazo. E a EGAP debería habilitar de urxencia formación para garantir unha oferta suficiente e de calidade para que quen queira acceder a ela poida facelo xa.

Vai rematar a chantaxe da funcionarización?

Non pode ser que a Xunta siga mantendo a privación do dereito á carreira como sanción ante a negativa á funcionarización do persoal laboral fixo que quere seguir mantendo o seu vínculo laboral.

Solicitamos que se lles restitúa a carreira no grao que corresponda, se permita acceder aos novos graos segundo o sistema aberto proposto pola CIG, e se lles abonen os atrasos derivados da suspensión ás persoas que optaron por non funcionarizarse.

Tramos dos efectos económicos

Fraccionar a carreira non é boa idea, sobre todo porque significa adiar aínda máis o acceso pleno a un sistema limitado de carreira profesional. Si seguimos por esta senda imos atoparnos que para cobrar plenamente o ºgrao IV con todos os efectos teríamos que esperar probablemente ata o 2031, e compañeiras/os que comezaron no 2019 no sistema “extraordinario” con 53 anos, por poñer un exemplo, xamais chegarán a cobrar grao IV enteiro. Isto demostra que o sistema, de extraordinario nada ten.

A proposta da Xunta é a seguinte:

Proposta 2025 Convocatoria xaneiro/2024 Convocatoria decembro/2022
20% en 2025 33% en 2024 60% en 2022
40% en 2026 66% en 2025 80% en 2023
66% en 2027 100% en 2026 100% en 2024
100% en 2028    

Por iso dende a CIG esiximos que non existan tramos, e a carreira se faga efectiva na súa totalidade dende o momento en que se solicite, co 100%.

Rematar coas exclusións

Non se nos escapa que o obxectivo da Administración e excluír ao máximo persoal posible da carreira. Fixérono co persoal interino ata que tiveron que incluílo tras a demanda gañada pola CIG, e o mesmo pasou cando intentaron deixar fora a antigüidade noutras administracións. Pero continúan excluíndo a unha parte importante do persoal como o dalgúns entes e axencias etc. Solicitamos que lles apliquen a carreira subsidiariamente mentres non teñan unha propia.

Estamos ante unha nova oportunidade para darlle a volta a un sistema de carreira que non cumpre as expectativas da maior parte das persoas empregadas públicas. Solicitamos que a Xunta atenda as demandas do persoal, cun novo modelo de carreira extraordinaria máis equilibrado e áxil.

Fai pouco máis dunha semana que a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) enviou un documento de 40 páxinas co anteproxecto que regulará a avaliación do desempeño e a carreira profesional ordinaria (non confundir coa convocatoria da carreira extraordinaria para os graos I, II e III).

O contido desta avaliación do desempeño afecta moitísimo ao persoal empregado público da Administración da Xunta de Galiza e dos seus entes instrumentais, polo que require unha negociación colectiva adecuada entre a Xunta de Galiza e as organizacións sindicais que representan ao seu persoal.

Co fin de comprender mellor os efectos do borrador que nos presentan sen ningunha explicación, entende a CIG que a dirección política da Administración debe respostar ás moitas dúbidas e preguntas que temos, para que podamos transmitir con seguridade a proposta da Administración ao persoal. Consideramos isto necesario para que o persoal poida exercer o seu dereito a participar na negociación colectiva dos asuntos que lle afectan. Xa que logo, solicitamos da DXEP que resposte ás preguntas que estamos a recompilar e que lle imos formular nestes días.

  1. Cal é o motivo de que a avaliación do desempeño e a carreira ordinaria veñan en forma de Decreto e non de Acordo? Cree a Xunta que é esta unha fórmula adecuada para a negociación dun asunto de grande impacto nas condicións laborais do persoal empregado público e que pode afectar ao seu salario, a súa promoción e incluso coa que pode ser penalizado ou pode ser removido do posto obtido por concurso?

  2. Sobre o importe de cada grao de carreira establecen que se vai fixar na Orde de confección de nóminas de cada ano. Quere dicir con iso que podería ser variable cada ano?
  3. Sobre a inxente cantidade de horas de formación que se necesitan. Como vai garantir a Xunta unha oferta de cursos de formación continua suficiente para todo o persoal co fin de acadar as horas mínimas necesarias para conseguir acadar os obxectivos para o grao?

  4. A razón pola que pon sobre a mesa unha caducidade da formación non está explicada. Caducan os coñecementos en prevención de riscos laborais? Caducan os coñecementos en materia de limpeza? Caducan os coñecementos de manexo de fauna silvestre? A maioría dos cursos de formación continua do persoal teñen contidos que son vixentes ao longo do tempo.

  5. Cal é a razón pola que non se queren valorar os cursos de galego, de linguaxe administrativa e xurídica? Segue a Xunta de Galiza do PP afondando na Galegofobia?

  6. Para que a persoa empregada pública obteña unha avaliación positiva, pode estar en risco a súa imparcialidade e obxectividade?

  7. Teñen medo as negativas dalgún funcionario/a a asinar informes positivos dalgún proxecto como sucedeu estes meses atrás e dos que forzaron incluso algún despedimento e remate de comisión de servizo?
  8. Cal é a razón para deseñar unha avaliación do desempeño apurada, subxectiva e opaca? Queren facilitar a depredación da Galiza xa que o xulgado tumbou as entidades de colaboración ambiental (ECA), polas que a administración privatizaba os informes ambientais nos que se basean a autorización dos proxectos, tras a denuncia da CIG?

  9. E se consideran que esa non é a intención, que mecanismos de control e obxectividade van a establecer para que se garanta a independencia e imparcialidade do persoal funcionario público?
  10. Non existe ningunha referencia ao reparto do traballo e abondan os casos de castigo sen traballo na Administración Pública. Pode alguén ser castigada/o con saturación ou con pouco traballo e que non cumpra os obxectivos? Isto, agora, tamén podería afectar ás retribucións.

  11. Que pensaron cando decidiron que o tempo baixa por embarazo, maternidade, excedencias por coidados, etc., vai ser valorada coa media da unidade?

  12. Estase a pealizar ao empregado público por ter unha baixa por incapacidade temporal. Por que propoñen un limite de ⅓ parte do tempo en cómputo anual para ser valorados, que diferencia hai entre ½ ou ningunha.
  13. Cunha avaliación negativa (son anuais) non se poderá obter o grao, pero co modelo que deseñaron no que só se pode solicitar a carreira cando a Xunta teña “a ben” convocala, podería ter que agardar 7 anos máis? Non será mellor mudar o modelo de carreira por un modelo automático no que se poda recuperar a carreira tras a avaliación positiva ao cumprir os requisitos?

  14. O de poder remover do posto obtido por concurso a un funcionario/a que teña unha avaliación do desempeño negativa é moi radical. Que van facer coas persoas que queden removidas do posto?
  15. A DXEP xa ten un monte de traballo. Non cre que ser a presidenta da comisión de avaliación vai ser un traballo inxente? Non cre que debera ser unha comisión profesional e con representación sindical, e CON PARÁMETROS OBXECTIVOS e sistemas de corrección, para garantir a imparcialidade e ser mais áxiles?

A avaliación do desempeño ven introducida na Lei do emprego público de Galiza no ano 2015, pero a Xunta de Galiza non tratou de implantala ata o de agora, cando nola trae xunto coa carreira profesional ordinaria. Porén, os seus efectos non se limitarían só a este complemento de carreira, senón que ten efectos globais sobre o posto, xa que unha avaliación negativa pode supor a remoción do posto obtido por concurso, podería ser unha condición para a concesión dunha comisión de servizo, ou mesmo, tras dúas avaliacións negativas, pode ser causa para eliminar un grao de carreira.

En definitiva, hai moitas cousas que discutir, e non poden despachalo nun par de semanas de xullo cando tiña que estar feito fai 10 anos. Solicitamos o adiamento do inicio desta negociación da Avaliación do desempeño e a carreira ORDINARIA ata a segunda quincena do mes de setembro.

 

Con máis de medio ano de atraso, a Xunta quere sacar unha convocatoria extraordinaria dos graos I, II e III da carreira profesional. E no medio do lote queren aprobar ás agachadas, en pleno verán, a carreira ORDINARIA e a AVALIACIÓN DO DESEMPEÑO que vai traer enormes consecuencias para o persoal ao servizo da Administración Autonómica.

A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal xa nos trasladou as súas intencións de finalizar antes de agosto a negociación de dous asuntos: a convocatoria dos graos I, II e III da carreira profesional extraordinaria, e un decreto que regulará a carreira profesional ordinaria e a avaliación do desempeño. O martes 15 teremos unha reunión previa para tratar estas cuestións, e o xoves 17 a Mesa oficial de negociación (aquí tes a documentación).

Deixar estes asuntos aprobados no mes de xullo pode soar moi ben, pero hai que distinguir entre: 1) a carreira extraordinaria (para a que xa presentaramos alegacións en xaneiro), e 2) a carreira ordinaria e a avaliación do desempeño, para o que nos enviaron o primeiro borrador dun decreto e, tratándose de algo dun importante impacto, queren despachar rápido, sen dar tempo a que o persoal o coñeza e opine, en poucos días en pleno verán, e así pase desapercibido.

Por estas razóns, a CIG manifestou na mesa de negociación que tivemos o xoves 10 de xullo, que o decreto que regularía a carreira ORDINARIA e a AVALIACIÓN DO DESEMPEÑO, necesitan ser discutido con tempo, con intercambio de borradores e alegacións. Non poden liquidalo nunha mañá, así que solicitamos que a negociación dese decreto quede para setembro. Nin CCOO, nin CSIF, nin UGT, abriron a boca por esta petición de CIG, polo que sospeitamos que xa o teñen cociñado ás agachadas, no despacho.

Da carreira extraordinaria para os graos I, II e III xa informamos que é algo que tiña que estar negociado en decembro de 2024, e aínda vai a Mesa o día 17. Para esta convocatoria extraordinaria enviaron o mesmo texto que nos remitiron en decembro, sobre o que presentaramos alegacións en xaneiro (se é do teu interese, aquí tes as alegacións). Repiten as exclusións, trónzanno en 4 anualidades, co requisito de estar en activo o día 31/12/2024 para poder solicitalo, etc. Queremos unha carreira como os sexenios do persoal docente, e queremos chegar xa aos graos recoñecidos para o persoal do Sergas, recoñecida de oficio ao cumprir os requisitos sen agardar a que a Xunta teña a ben convocala. Etc.

En canto ao decreto de carreira ordinaria e avaliación do desempeño, insistimos na súa agresividade. A carreira ordinaria sería de aplicación as futuras convocatorias de graos, incluíndo o IV. As condicións para a súa concesión son enormes. Por exemplo, para pasar do grao III ao grao IV a unha persoa do grupo A (A1 ou A2), pídenselle 550 horas de formación realizadas nos 7 anos anteriores. Se es do grupo C (C1 ou C2), necesitarás 450 horas neses mesmos 7 anos. E se es da agrupación profesional, serán 300 horas.

Pero a maiores, para obter a carreira, necesitas ter unha avaliación do desempeño positiva. Podes ser bo traballador ou traballadora, pero a túa unidade pode ter avaliación negativa, co que quedarías fora. Ou xusto ao revés. Con avaliación negativa non terías a carreira profesional, pero tamén poderían removerte do posto de traballo, ou negarte unha comisión de servizos.

Como vai ser a avaliación do desempeño? O Decreto fixa unha serie de aspectos que requiren ser discutidos. Moito nos tememos que vai quedar da man do que opine de ti o teu superior sen ningún tipo de criterio obxectivo, e que poida empregarse como medida de presión.

No DOG do 11/07/2025 publican a RESOLUCIÓN do 9 de xullo de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se resolve o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración Xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas de enxeñeiros, enxeñeiros técnicos, arquitectos, arquitectos técnicos e ciencias.

Adxudican e fan públicas as adxudicacións dos postos de traballo que se relacionan no anexo II ás persoas que nel se especifican.

Difiren o cesamento e a toma de posesión derivados da adxudicación de postos do concurso ata a resolución da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal pola que se indique a data de inicio dos prazos posesorios que será publicada no Diario Oficial de Galiza.

De acordo co disposto na base X da convocatoria do concurso de traslados, os destinos adxudicados serán irrenunciables salvo que con anterioridade á finalización do prazo posesorio se obteña outro destino mediante convocatoria pública, polo procedemento de libre designación ou por concurso, nos que poderá optar entre os dous postos adxudicados.

Asistimos á Mesa Sectorial de Negociación de Persoal Funcionario do 10/07/25, onde a directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) facilitou a seguinte información relativa aos concursos de traslados.

ESCALAS DO SERVIZO DE GARDACOSTAS

A adxudicación de postos será publicada no DOG do 14 de xullo. A información xa está dispoñible no web de Función Pública. As datas de cese e toma de posesión serán nunha resolución posterior, coincidindo coas tomas de posesión definitiva dos procesos selectivos.

ENXEÑARÍAS-ARQUITECTURAS-CIENCIAS

A adxudicación de postos será publicada no DOG do 11 de xullo.

Neste concurso detectamos tres postos que foron ofertados como vacantes para a primeira fase, e que desapareceron da adxudicación. Son:

  • MAC040000336560006 Parque Nacional Illas Atlánticas A1 Enxeñeiros de Montes.
  • MRO191000036001060 Xefatura de Sección FOGGA A1/A2 enxeñeiros agrónomos/enxeñeiros técnicos agrícolas.
  • MRC030000115770014 xefatura de sección Dirección Xeral de Defensa do Monte. A1/A2. Enxeñeiros de Montes/enxeñeiros técnicos forestais.
  • Facilitamos os códigos á DXEP e reclamamos que nos digan: 1) se existen máis postos desaparecidos, 2) unha explicación individualizada de cada un deles. A resposta da DXEP é que recibiron auto xudicial de medidas cautelares que ordena a retirada de dos dous postos do concurso. Do terceiro di que investigará e informará. Insistimos en demandar información individualiza de todos os postos retirados.

A publicación das resolucións de elección de destino (procesos selectivos) será progresiva por escalas, porque teñen problemas cos postos, especialmente nas enxeñarías, pola existencia de postos con requisito de doutoramento (por cada posto con ese requisito teñen que ofertar outro), e a medida que queden vacantes quedan dispoñibles para outras escalas (postos abertos a varios subgrupos ou escalas), polo que farán unha publicación progresiva das eleccións de destino. Comezarán por A1-montes, despois irán A2-forestal e o resto de enxeñarías, ciencias e arquitecturas. Queren evitar que os A1 escollan todas as prazas A1/A2 de xeito que non quedan prazas para A2, e tamén que quedarían prazas A1 sen adxudicar, así que se se da esta circunstancia limitarán as prazas de A1/A2 que ofertan a A1. Tendo en conta que hai localidades en que é moi limitado o número de postos, CIG advirte que isto pode ir en contra dos intereses de quen queira coller un posto nunha localidade con poucas opcións. A DXEP apunta que tentarán facer as cousas dun xeito equilibrado para evitar esas situacións.

As datas de cese e toma de posesión serán nunha resolución posterior, coincidindo coas tomas de posesión definitiva dos procesos selectivos.

ESCALAS DE ESCOLAS MARÍTIMO-PESQUEIRAS E AXENTES DE EXTENSIÓN PESQUEIRA

Publicarán o baremo provisional no DOG do 14 de xullo.

VETERINARIOS/AS

Convocado no DOG do 09/07/25.

MANTEMENTO, LABORATORIO, COCIÑA, CONDUCIÓN, RRNN, LIMPEZA, SUBALTERNOS

Publicarán a convocatoria no DOG do 16 de xullo.

CONCURSO DE FACULTATIVOS/AS DE ESCALAS SOCIAIS

No DOG do 10/07/25 publican a corrección en RPT dos postos da escala de educadores/as. Con isto, o concurso xa está listo para a súa publicación en DOG, que será na segunda quincena de xullo (pendente da dispoñibilidade en DOG).

ACREDITACIÓN DE MÉRITOS NO FIDES

Debido ás limitacións de recursos para xestionar o fides, limitaranse a xestionar a acreditación dos méritos das persoas que se inscriban nun concurso de traslados.

En primeiro lugar, para estas persoas inscritas, antes de abrir o prazo de acreditación de méritos e selección de postos, validarán os méritos que xa están no fides pero en estado de pendente de validación. A continuación, unha vez que se abra o prazo para aportar novos méritos, procederán cos novos méritos alegados.

Na orde do día da Mesa Sectorial de Negociación do Persoal Funcionario (MSF) que tivemos o xoves 10 de xullo, tratáronse as convocatorias dos procesos selectivos de A1-Ciencias do Mar, A1-Profesores das escolas náutico-pesqueiras (varias especialidades), e A2-Mestres de taller das escolas náutico-pesqueiras (máquinas e produción).

Na rolda aberta de intervencións puidemos preguntar e a directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) deu información da situación de varios procesos selectivos que están actualmente en execución (enxeñarías, arquitecturas, ciencias, cociña, coidadores) ou pendentes de convocar (incendios, AP-recursos naturais e forestais. Falamos tamén das vacacións do persoal técnico do SPIF, das comisións de servizos a postos de axentes forestais e das listas de agarda do persoal de cociña.

Proceso selectivo A1-Ciencias do Mar

Para a MSF enviaron exactamente o mesmo borrador, sen cambios, que o que nos enviaran días antes para que fixeramos alegacións. Por tanto, estamos ante unha falta negociación, tan só cumpren o expediente. En grandes liñas, isto é o que destacamos das alegacións que presentamos por escrito:

  • Forma de acceso: queremos concurso-oposición
  • Promoción interna: ofertan 1 de 4 prazas. Defendemos que sexa do 50%, polo que queremos que pase a ser 2 de 4. E que permitan promoción horizontal dende outras escalas do mesmo subgrupo
  • Substituír o 2º exercicio (temas) por algunha proba obxectiva (p.ex. suposto práctico test)
  • Os dous exercicios teñen mesma puntuación. Queremos que o primeiro (test) teña o dobre de puntuación que o segundo (temas), por ser o primeiro de corrección obxectiva e o segundo subxectiva
  • Materia eliminatoria (que cada exercicio sexa sobre materia diferente, e non ter que volver a estudar o mesmo)
  • Establecer corte tamén no 2º exercicio
  • Poñen data mínima para o primeiro exercicio, pero sobran casos en que acaban duplicando o tempo. Así que queremos que poñan tamén unha data máxima
  • Programa: parte específica en base a normas de dereito e non temas; alternativamente que publiquen manuais/referencias bibliográficas. liminar contido memorístico tipo anexos, listados...

De todo o anterior, a DXEP dixo que reconsiderarían permitir a promoción interna horizontal.

Proceso selectivo A1-Profesores numerarios de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, especialidades de pesca marítima, bioloxía pesqueira, navegación marítima, máquinas e instalacións mariñas, inglés marítimo, formación e orientación laboral e procesos sanitarios

Igual que o anterior, envían o mesmo documento sen cambios. O dito para ciencias do mar tamén é de aplicación para este proceso, coas seguintes puntualizacións:

  • A promoción interna co 50% sería de aplicación para a especialidade de navegación marítima, onde ofertan 4 prazas
  • Para o desempate, teñen en conta en primeiro lugar o segundo exercicio. Consideramos que o que debe primar é o primeiro

A resposta da DXEP é a mesma: reconsiderarán permitir a promoción interna horizontal.

Proceso selectivo A2-Mestres de taller de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, especialidade de máquinas e produción

Mesmo documento previo. Os mesmos argumentos. Advertimos dun erro na redacción dos requisitos de participación na promoción interna, pois cando falan de C1, poñen a redacción do corpo facultativo de grao medio, que é A2.

Procesos selectivos de enxeñarías, arquitecturas e ciencias

Teñen problemas coas eleccións de destino, especialmente nas enxeñarías, pola existencia de postos con requisito de doutoramento (por cada posto con ese requisito teñen que ofertar outro), e a medida que queden vacantes quedan dispoñibles para outras escalas (postos abertos a varios subgrupos ou escalas), polo que farán unha publicación progresiva das eleccións de destino. Comezarán por A1-montes, despois irán A2-forestais e o resto de enxeñarías, ciencias e arquitecturas. Queren evitar que os A1 escollan todas as prazas A1/A2 de xeito que non quedan prazas para A2, e tamén que quedarían prazas A1 sen adxudicar, así que se se da esta circunstancia limitarán as prazas de A1/A2 que ofertan a A1. Tendo en conta que hai localidades en que é moi limitado o número de postos, CIG advirte que isto pode ir en contra dos intereses de quen queira coller un posto nunha localidade con poucas opcións. A DXEP apunta que tentarán facer as cousas dun xeito equilibrado para evitar esas situacións.

Procesos selectivos de SPIF (incendios)

Pendentes de ser aprobados na Comisión de Persoal. No Consello da Xunta do 07/07/25 modificaron a data do 1º exame, que será o 28 de febreiro de 2026. Por tanto a publicación da convocatoria será na última semana de agosto.

Procesos selectivos de cociña (C1 e C2) e coidadores (C2)

Foron publicados en DOG 30/06/25. Recoñece o erro advertido por CIG de que ao modificar na negociación o primeiro exercicio, quedou suprimida a exención de preguntas da parte común das persoas que van por promoción interna. O 14 de xullo publicarán unha corrección de erros.

Vacacións do persoal técnico do SPIF

Denunciamos problemas coas vacacións na provincia de Ourense. Nese sentido, xa o 6 de marzo de 2024, hai máis dun ano, solicitamos a convocatoria da comisión de seguimento do acordo deste persoal. Fan coller os días de compensación da garda previa, polo que para 3 días de garda teñen que marcar 9, en vez de 7 como se fai no resto das provincias. A maiores, para gozar dun día de AP fan sinalar 3 días no portax, polo que se gastan 3 días de AP.

A DXEP comprométese a falar con Medio Rural para unificar permisos e convocar a comisión.

Comisións de servizos a Axentes forestais (C2) a persoas doutras escalas

Solicitamos unha reunión urxente explicando os problemas que se poden dar tras unha volta atras de 25 anos, ao abrir unha escala extinguida e que tiña un plan de promoción ao B.

Poñemos enriba da mesa a seguinte situación: a concesión de comisións de servizos a persoas que non pertencen á escala, implica ter que exercer funcións de axente de autoridade? Terán presunción de veracidade nos actos que realicen? Poden certificar subvencións e outras actuacións que realizan os axentes por ter a cualificación técnica e a presunción de veracidade? Está a entregárselles placa co numero de identificación? Entregouse uniforme a este persoal, e de ser así, que número de identificación leva o seu uniforme? Non cree a directora xeral que está a por en risco a veracidade e a credibilidade do colectivo de axentes cando estes feitos sexan coñecidos polas persoas que sexan obxecto das accións dos/as axentes/as?

A DXEP di que analizarán a situación coas consellerías.

Listas de agarda das escalas de cociña

A CIG indica que o día de onte (09/07/25) apareceu mudada a titulación das escalas de cociña nas listas de agarda da paxina da Xunta. Quere dicir con isto que van facer as modificación na Lei do emprego público de Galiza?. Por outra parte preguntamos que van facer coas persoas que están anotadas e que agora xa non cumpren os requisitos? Vanlles devolver os cartos das taxas? Vannas excluír? Lembramos que temos bastante persoal en listas coa titulación de técnico superior no C2, se agora piden técnico/a (ciclo medio) que van facer con eles?

A DXEP resposta que puxeron as titulacións indicadas no proceso selectivo convocado. Unha vez analizadas as solicitudes das listas informarán dos criterios seguidos para a admisión das persoas. A quen queden excluídas devolveranlles o diñeiro.

O día 9 de xullo tivemos a primeira reunión (segundo a Consellería) informativa sobre a creación da Axencia INTECMAR e a disolución do Instituto.

Isto segundo a Consellaría, pero o comité de empresa de INTECMAR xa negociou o borrador que presentan. Aínda que a directora e a vicesecretaria xeral din que non se negociou nada, o presidente do comité de empresa comenta na súa intervención que o documento ten unha grella da que non se deron conta cando miraron o primeiro borrador. Escurantismo?

Que pretenden ocultar a directora do INTECMAR e a vicesecretaria xeral da Consellaría do Mar dicindo que esta é a primeira reunión coa parte social para presentar o decreto de creación da Axencia e os seus estatutos? É evidente que houbo un primeiro borrador anterior e que o comité de empresa era coñecedor do mesmo. Comité de empresa composto por membros de CC.OO.

A CIG non entra en trocos nin negociacións a escondidas.

En primeiro lugar a CIG pregunta si se van a crear prazas novas, xa que se incrementan as funcións e polo tanto a carga de traballo. Ao que a Consellería contesta que non. Solicitamos o cadro de persoal do actual instituto, unha previsión das necesidades de incremento de persoal e a negociación dunha RPT.

Solicitamos a memoria xustificativa sobre a súa legalidade, o seu acerto e a súa oportunidade, así como sobre as modificacións e innovacións que contén e a memoria económica-financeira que conteña a estimación do custo ao que poidan dar lugar e, de ser o caso, a súa forma de financiamento. A Consellería manifesta que están pedidos informes á Asesoría Xurídica e Consello Consultivo e que se nos pasarán.

Solicitamos que non exista persoal propio do centro, todo o persoal da nova Axencia sexa persoal da Xunta de Galiza, tanto funcionario como laboral e incluso o persoal temporal. E que o persoal directivo sexa persoal funcionario do grupo A ou laboral dos grupos I ou II.

Solicitamos que se defina como se elixirá a persoa representante do persoal no Consello Reitor.

Solicitamos que todo o que afecte ao persoal sexa Emprego Público quen o xestione, tanto contratacións temporais como calquera outra cuestión relacionada.

Non estamos de acordo que as retribucións se determinen no contrato de xestión, deben ser as que se determinen nas relacións de postos de traballo (RPT). Non estamos de acordo en que existan retribucións como incentivo de rendemento ou produtividade.

A nova Axencia constitúese como organismo público de investigación. Queremos coñecer canto persoal de investigación existe na actualidade e que previsións de liñas de investigación e proxectos teñen pensado realizar. Tamén queremos que realicen unha previsión de creación de postos de persoal investigador na necesaria RPT.

No DOG do 09/07/2025 publican a RESOLUCIÓN do 1 de xullo de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se convoca concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes do corpo facultativo superior de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A1, escala de veterinarios.

As persoas interesadas poderán solicitar por orde de preferencia os postos ofertados no anexo I desta convocatoria, aos cales se engadirán as potenciais resultas consecuencia das solicitudes de participación presentadas. Considéranse postos de resultas os postos de traballo cuxo sistema de provisión sexa o concurso ordinario e que estivesen ocupados con carácter definitivo por aquelas persoas participantes que obteñan un posto de traballo como consecuencia da adxudicación do concurso.

Incluiranse tamén como potenciais resultas os postos de traballo que teñan adscrito persoal funcionario por motivos de saúde ou rehabilitación e a súa adxudicación está condicionada a que a persoa funcionaria adscrita obteña un posto na resolución do concurso.

A relación de postos ofertados en resultas publicarase na web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, no enderezo https://www.xunta.gal/ funcion-publica/concurso-de-traslados/

A solicitude e, de ser o caso, a documentación adicional deberán presentarse electronicamente a partir do día seguinte ao da publicación da convocatoria no Diario Oficial de Galiza e ata o día 23 de xullo de 2025, incluído, e dirixirse á Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal da Consellaría de Facenda e Administración Pública.

Para participantes da Xunta de Galiza en servizo activo na súa escala de participación, accedendo ao Portal do empregado no enderezo electrónico https://portax.xunta.es

Para os que estean en calquera situación distinta da referida no punto 1, a través do Portal da web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal no enderezo electrónico https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/

Rematado o período de presentación de solicitudes de participación, publicarase no DOG a apertura dun prazo de 15 días hábiles para a presentación de solicitudes de elección de postos de traballo.

No DOG do 09/07/2025 publican a RESOLUCIÓN do 1 de xullo de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se anuncia a exposición das listaxes provisionais de axudas aprobadas e denegadas dos criterios de repartición do Fondo de Acción Social do exercicio económico 2024, relativos á axuda para a atención de persoas con discapacidade.

Fan públicas as listaxes provisionais das axudas aprobadas e denegadas dos criterios de repartición do Fondo de Acción Social do exercicio económico 2024 relativos á axuda para a atención de persoas con discapacidade na páxina web da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal http://funcionpublica.xunta.es/?q=FAS.

Contra a resolución provisional dos expedientes, as persoas interesadas poderán presentar reclamación e, de ser o caso, emendar os defectos causantes da exclusión provisional, desde o día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza e ata o 10 de setembro, de forma dixital a través da sede electrónica da Xunta de Galiza (https://sede.xunta.gal/portada) mediante o trámite de solicitude xenérica, a través do servizo PR004A –Presentación electrónica de solicitudes, escritos e comunicacións que non conten cun sistema electrónico específico nin cun modelo electrónico normalizado– e dirixiranse á Consellaría de Facenda e Administración Pública, unidade Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal.

A Secretaría Xeral Técnica da Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes, convocounos a unha xuntanza que será o venres 11 de xullo, pola proposta de modificación da súa Relación de Postos de Traballo. 

Se é do teu interese, podes descargar a documentación, e se queres achegarnos algo, podes contactar coa CIG.

Outras novas recentes

Martes, 14 Outubro 2025

A CIG reúnese coa consellería de Educación polo persoal non docente e as cociñas

O pasado venres 10 de outubro a CIG Autonómica mantivo unha reunión coa consellería de Educación pola situación do persoal non docente dos centros de ensino e as escalas de cociña. Esto foi despois de moitas solicitudes, e de ser necesario chegar á mobilización e o conflito, cunha manifestación en Compostela a finais do curso pasado e as concentracións en todos os...
Venres, 17 Outubro 2025

Publicado o Real Decreto que recoñece a xubilación anticipada dos e das axentes ambientais pero “non os aplica” de xeito directo.

O Real Decreto 919/2025, de 15 de outubro, regula os coeficientes redutores da idade de xubilación aplicables ao persoal axente forestal e ambiental das administracións públicas.  Este avance é unha conquista colectiva do persoal axente ambiental e tamén froito da presión e do traballo sindical desenvolto pola CIG durante a tramitación da Lei básica que permitiu incorporar...
Venres, 17 Outubro 2025

A Xunta impón modificacións da Lei do emprego público de Galiza a través das leis de acompañamento e de orzamentos para o 2026 sen ningun...

Dúas das normas máis relevantes para as persoas empregadas públicas como son a lei de orzamentos e a lei de acompañamento (lei de medidas fiscais e administrativas), o PP despachounas sen dar lugar sequera a unha negociación real. E para isto non nos enviou os textos das leis ata 20 horas antes da Mesa Xeral de Negociación de Empregados Públicos, e para poñer máis...