- Detalles
O teletraballo é unha modalidade de prestación de servizos que compre manter na nosa Administración, resultado da negociación colectiva na que se acadou o Acordo coa CIG en decembro de 2020. O obxectivo foi substituír ao “teletraballo da Covid” e que tivera a maior vocación de permanencia posible e, deste xeito quedou regulado na Orde do 14 decembro de 2020 pola que se publica o Acordo sobre a prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galiza.
Mais estes meses estamos a ver como en determinadas unidades tentaron limitar o teletraballo ou incluso chegaron a suxerir a idea de que non se ían conceder determinados días. Na CIG avisamos de que isto non se podía facer “as bravas” e que se tiña que seguir o procedemento establecido. Porén, quedamos preocupadas/os ante o aumento de manifestacións contra o teletraballo por parte de persoas que teñen responsabilidade na xestión do persoal en varios departamentos e centros directivos, polo que falamos coa Dirección Xeral de Emprego Público por se houbera cambios unilaterais por parte da Administración, cousa que non íamos admitir.
Entón, que hai de certo nos rumores sobre a deriva antiteletraballo?
- SI, hai unha petición de datos de teletraballo ás consellerías por parte da DXEP, que son necesarios para poder convocar ás comisións, a técnica e a de seguimento.
- SI, hai malas interpretacións ou confusións, incluso ignorancia ou mala fe nalgunhas direccións territoriais e servizos, que aproveitando a solicitude de datos quixeron limitar o teletraballo fora do procedemento establecido, na vez de falar co seu persoal e acordar para manter o 40% de presenza nalgunhas datas.
- SI, é certo que os permisos e vacacións do persoal teñen prioridade sobre a modalidade de prestación de servizos de teletraballo. Hai que facer cadrantes para deixar o servizo cuberto.
e,
- NON hai limitacións nin restricións do Acordo de teletraballo publicado. O procedemento esta vixente na súa totalidade e, nestes momentos, tampouco hai proposta de modificación enriba da mesa.
- NON hai ningún tipo de instrución limitante dende a Dirección Xeral de Emprego Público, nin de número de xornadas nin de días da semana.
- NON chegou a Emprego Público ningunha resolución de suspensión ou revogación do teletraballo nestes meses.
Aínda que concordamos que pode ser necesaria unha análise do seu funcionamento para mellorar as eivas que se atopen, lembramos que unha aplicación incorrecta nalgunha unidade ou algún abuso puntual dalgunha persoa teletraballadora non pode dar lugar a unha limitación xeral deste réxime de prestación de servizos. E compre introducir unha fórmula que permita equilibrar nas unidades esta prestacións de servizos. NON se pode admitir que co mesmo traballo e na mesma unidade a unhas persoas se lles conceda o 50% das xornadas e a outras tan so un día a semana.
Somos conscientes de que hai máis cuestións que mellorar polo que se tes propostas, contacta coa CIG.
E por suposto, se intentan restrinxir sen motivo o teu teletraballo, se o queren facer a través de ordes verbais e sin resolución, se cho revogan ou si consideras que existen problemas, non dubides en contactar coa CIG.
- Detalles
Mediante a modificación do Real Decreto 383/2008 o Goberno pretende reducir os dereitos de xubilación do persoal bombeiro forestal establecendo límites a aplicación dos coeficientes redutores.
O proxecto de modificación do Real Decreto 283/2008 pretende rebaixar e escalar os dereitos de xubilación anticipada incluídos na Lei 5/2024, do 8 de novembro, básica de bombeiros forestais. Nesta lei igualábanse os dereitos de xubilación de bombeiros forestais co do resto de bombeiros cuns coeficientes redutores do 0,20. Porén, neste momento está en proxecto reducir estes dereitos no noso persoal bombeiro forestal, establecendo unha discriminación intolerable en relación co resto de bombeiros, xa que sinala un límite de 59 anos (con 35 ou máis cotizados) ou 60. Polo que, aínda que podas anticipar máis a idade de xubilación logo de aplicar os coeficientes redutores, non vas poder e vas ter que esperar a cumprir os 60.
Ademais, por se esta fora pouca limitación, vai ser condicionante que non se poda xubilar máis do 10% dos bombeiros forestais e vaise implementar a norma “a prazos” polo que os/as que lle toque no 2025 so poderán reducir 2 anos e no 2026, 4 anos, que se contarán a partir da idade ordinaria de xubilación (hoxe nos 66 anos e 8 meses). Un “sinsentido” que xunto coa elevada idade media do cadro de persoal vai a producir unha acumulación de solicitudes nos anos vindeiros, que como consecuencia atrasarán o dereito a xubilar.
IDADE ORDINARIA XUBILACIÓN | IDADE CO PROXECTO DE COEFICIENTES | |
2025 (-10% bombeiro forestal) | 66 anos + 8 meses | 64 anos + 8 meses (so adiantas 4 meses) |
2026 (-10% bombeiro forestal) | 66 anos + 9 meses | 62 anos + 9 meses (so adiantas 3 anos + 3 meses) |
Como cuestión adicional non van poder aplicar coeficientes redutores aqueles compañeiros e compañeiras que están en Incapacidade Permanente sen outra actividade laboral, o que precariza de novo a quen está nunha situación máis desfavorable.
Co que loitamos para conseguir os coeficientes redutores non podemos dar nin un paso atrás!, por iso dende a CIG, vimos de presentar alegacións no trámite de participación pública, aberto ata o 19 de maio aquí.
E, lembramos a importancia de respectar os dereitos de participación do persoal, polo que as organizacións sindicais que temos a consideración de máis representativas deberemos poder negociar estes cambios normativos dentro das mesas de negociación legais do estado español, e ter a oportunidade de por freo a esta clara discriminación consecuencia dos “pactos sociais” ás agachadas.
Coa CIG na rúa, a loita continúa!
- Detalles
Un ano despois da inadmisíbel eliminación de tódolos actos conmemorativos do Día das Letras Galegas, a dirección da EGAP segue na súa liña de tentar acalar a lingua e cultura galegas, malia a que, precisamente, un dos motivos da existencia da Escola é a normalización e difusión do galego na Administración pública.
Unha mostra máis de que as persoas responsábeis da Escola Galega de Administración Pública (EGAP) están a rexeitar a lingua e cultura galegas, incumprindo os fins do organismo público, é que non hai nin unha soa mención ao Día das Letras Galegas 2025 na portada do seu web. Tampouco sequera aparece unha mención a esta conmemoración no apartado de «Actualidade» onde se relacionan as novas no seu espazo en internet.
A difusión da programación dos actos conmemorativos das Letras Galegas deste 2025, para o coñecemento público en xeral das persoas que puidesen estar interesadas en asistir, é nula, sobre todo tendo en conta que hai un prazo de solicitude —que remata o 12 de maio—, as prazas son limitadas e as persoas destinatarias son, amais do persoal empregado público, o público en xeral. Isto bate frontalmente co que adoita facer a EGAP con ocasión doutros eventos, como unha sinxela conferencia, onde ademais de publicitalo no seu web, tamén o anuncia na prensa. Nada disto se lle aplica á efeméride do ano máis importante en relación coa nosa lingua.
Na ficha da actuación para os actos conmemorativos do Día das Letras Galegas de 2025 a EGAP ten programadas as seguintes actividades:
- Acto conmemorativo o venres 16 de maio de 12.30 h a 14.30 h, no salón de actos da EGAP: proxección dunha homenaxe, un relatorio a cargo de Icía Varela e unha interpretación musical por parte de Emilio Rúa. Ao remate hai un cóctel. As persoas destinatarias son aquelas interesadas en asistir (público en xeral) até completar o aforo.
- Viaxe de interese cultural o domingo 18 de maio de 10.30 h a 17.15 h. A viaxe inclúe unha visita a Muxía e outra a Malpica, ademais dun xantar. Non se especifica ningunha outra información. Para poder asistir á viaxe é obrigatoria a asistencia previa ao acto conmemorativo (non entendemos por que motivo!), e a selección faise por orde de inscrición. Só ten acceso á viaxe o persoal empregado público de calquera das administracións públicas de Galiza, cun límite de 50 prazas.
A devandita ficha remite á páxina de inicio do web da EGAP para poder ver o programa completo do acto conmemorativo e a viaxe. Ningunha desta información está dispoñible á data de remate do prazo oficial para solicitar a participación.
Pretende a dirección da EGAP minimizar a repercusión dos actos conmemorativos do Día das Letras Galegas de 2025, despois de seren eliminados en 2024? Nestes momentos o número de solicitudes presentadas é de 34, mentres que a EGAP indica na Área de Matrícula que convocou 286 prazas, das cales 50 se corresponden cunha viaxe cultural a Malpica e Muxía.
Esiximos á EGAP que cumpra cos fins que ten atribuídos por lei e que se deixen de acalar as letras e lingua galegas xa!
Mobilízate connosco o vindeiro 15 de maio diante da EGAP por unha EGAP transparente e en Galego!
- Detalles
Dende a vicesacretaría xeral da Consellería de Sanidade veñen de convocarnos ás catro organización sindicais asinantes do acordo para a ordenación e mellora da prestación de servizos veterinarios oficiais no ámbito da Xunta de Galicia a unha xuntanza previa o vindeiro venres día 16 de maio sobre a proposta de modificación do dito acordo para súa negociación. Para iso achégannos un borrador no que se inclúen en amarelo parte das consideracións realizadas polas organizacións sindicais o pasado 5 de maio.
Porén vos pedimos que nos fagades chegar as alegacións ao texto que consideredes oportunas antes do xoves.
Proceso selectivo C1-escala operativa Gardacostas, especialidades de patrón e mecánico (CP 14/05/25)
- Detalles
A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal convocou Comisión de Persoal para o vindeiro mércores, 14 de maio, co seguinte punto na orde do día: proposta de convocatoria de proceso selectivo mediante o sistema de oposición para o ingreso polas quendas de acceso libre e promoción interna, nas especialidades de patrón e mecánico da escala operativa do Servizo de Gardacostas, C1. Descargar
- Detalles
A Presidencia da Xunta consumou un incremento retributivo para o seu persoal da escala de letrados/as e un cambio na estrutura para un mellor control político do Instituto Galego de Estatística. Estas medidas foron aprobadas na Comisión de Persoal do xoves 8 de maio de 2025, co voto en contra de CIG, abstención de CCOO e UGT, e voto favorable de CSIF.
Letrados/as
Non cuestionamos que o persoal funcionario da escala de Letrados/as da Presidencia da Xunta, teñan unha alta carga de traballo que xustifique unha mellora retributiva de 5.000 € anuais. E tamén concordamos en que vexan as súas retribucións homologadas cos equivalentes do Consello Consultivo de Galiza. O caso é que os letrados e letradas da Presidencia da Xunta de nivel 30 quedan cun Complemento Específico de 30.193,94 €/anuais, e os/as de nivel 28 quedan con 23.444,12 €/anuais.
Foi unha decisión imposta na Lei de orzamentos, sen negociar, que deixa fora a todo o resto do persoal, que vai con niveis dende o 10 ao 30, con retribucións brutas anuais dende os 20.000 ata os 60.000 €.
Tan só o incremento do complemento de específico (5.000 €) dos letrados e letradas de nivel 30, case iguala o total anual de específico que cobra un persoal funcionario de nivel 10 (uns 6.500 €/anuais).
A CIG non se opón a que se incrementen 5.000 € aos que máis cobran, pero tamén para os que menos. Queremos un incremento de 5.000 € brutos anuais de xeito lineal para todo o persoal ao servizo da Administración Autonómica de Galiza. Queremos unha revisión global das retribucións, cun incremento dos niveis mínimos, e un estudo do nivel que corresponde a cada posto axustado ás dificultades técnicas, dedicación, responsabilidade, quendas, etc.
Deslocalización de postos
A proposta da Presidencia da Xunta inclúe a deslocalización de catro postos de letrados/as. Estes van poder elixir a localidade dende a que van traballar. Non é teletraballo, é que estes catro postos van poder decidir en que cidade van ter a súa oficina de traballo.
A CIG non se opón á deslocalización de postos, sempre que sexa transparente, aberto, e con criterios obxectivos. Pero non deste xeito, para postos sinalados, sen un procedemento público e transparente.
O control do Instituto Galego de Estatística
Outra pata desta modificación da RPT da Presidencia da Xunta é o traspaso do IGE que pasa a ser un instrumento directo da Presidencia.
A manobra nace tras o informe devastador que emitiu o IGE sobre a situación dramática de perda de falantes que vive a lingua propia de Galiza. O Presidente Rueda decidiu inmediatamente modificar a estrutura da Xunta para adscribirse directamente o IGE. Será el, licenciado en dereito, quen presida os distintos órganos estatísticos: o IGE, o seu consello reitor, e o Consello Galego de Estatística.
- Detalles
No DOG do 12/05/2025 publican a RESOLUCIÓN do 9 maio de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se fan públicas as puntuacións provisionais das persoas participantes admitidas no concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas de enxeñeiros, enxeñeiros técnicos, arquitectos, arquitectos técnicos e ciencias, convocado pola Resolución do 27 de febreiro de 2024.
Publican as puntuacións provisionais das persoas concursantes admitidas para cada un dos postos solicitados, no portal web corporativo da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal na epígrafe de concurso de traslados https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/consulta
As persoas interesadas poderán formular reclamación contra as puntuacións provisionais no prazo de 10 días hábiles contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, concretamente ata o 26 de maio. O formulario de reclamación estará á disposición das persoas interesadas no portal web corporativo da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal e deberá cubrirse e presentarse electronicamente segundo o establecido na base IV da convocatoria («Tramitación electrónica») https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/xeracionde-reclamacions
- Detalles
Compañeira/Compañeiro:
O vindeiro xoves 15 de Maio imos facer unha CONCENTRACIÓN diante do edificio da EGAP en Fontiñas, Compostela.
Co lema «Por unha EGAP transparente e en Galego» esiximos a demisión da directora que, dende que entrou no posto, está a desmontar, literalmente, a institución. Á xa opacidade endémica uniuse o peche da biblioteca, a privatización de cursos, a dedocracia co profesorado, a falla de valoración das enquisas que realiza o alumnado, a baixada da calidade, a escaseza de cursos, sobre todo de linguaxe administrativa, a precaridade do persoal lingüista e, agora, a galegofobia.
Lembramos que o ano pasado directamente eliminou os actos conmemorativos do Día das Letras Galegas, e que non hai ningún tipo de fomento da lingua galega, cando estamos a ver que o castelán se está a converter na lingua de uso cotiá, non só nos órganos da EGAP, senón tamén na formación.
É importantísimo manter unha formación continua de calidade e na nosa lingua, na que todas teñamos oportunidade de acceder aos cursos cunha oferta suficiente e equilibrada para atender as diferentes necesidades do persoal empregado público.
É por iso que che convocamos para que acudamos xuntas a esta MOBILIZACIÓN na defensa da EGAP.
Vémonos o xoves 15 de maio ás 11 h diante da EGAP!
Mobilízate contra a deriva privatizadora, antigalega e elitista da EGAP!
- Detalles
O día 6 de maio de 2025 tivo lugar a reunión.
1.- Lectura e aprobación, se procede, da acta da reunión anterior.
A acta non se aproba.
2.- Accidente na queima prescrita con data 31 de marzo de 2025 na provincia de Ourense.
Dende a CIG xa nos puxemos en contacto co traballador en repetidas ocasións e dentro da situación que puido ser está relativamente ben, iso e o mais importante.
Dende os organismos competentes neste tipos de situacións vanse facer entrevistas e indagacións para atopar as causas de este accidente.
A CIG esperará a ter todos os datos encima da mesa para sacar as conclusións mais acaidas, e evitar dentro do posible que estes accidentes se volvan producir.
3.- Novas Pick-up.
Dende a CIG claramente apostamos por outro tipo de conxunto operativo, asociado a unhas maiores prestacións de motor, con respecto ao peso máximo en orden de marcha do vehículo, polo que as prestacións dos motores parécennos moi escasas, formulando nas alegacións dos pregos de condicións técnicas unha relación peso potencia de carga máxima de 70 Cv/ Tn.
Tamén as prestacións da nova bomba, que é evidente que e moito mellor que as anteriores, para nós non alcanza os parámetros que dende a CIG parécennos os mais axeitados, fundamentalmente baseados nas características especificas da curva de potencia da bomba e nos seus rangos Caudal/Presión.
4.- Problemas nos EPI´s: queimaduras, radiación e faíscas nos novos EPI´s.
Para CIG este e un asunto especialmente importante, debido as queixas obxectivables dalgúns traballadores, pola aparente pouca protección dos novos EPIs ante queimaduras e faíscas.
O primeiro que queremos manifestar e que este e un asunto que ten moitas variantes, o primeiro e que as queimaduras na sua maioría prodúcense en queimas, e isto e certamente estraño. Dende o sindicato puxémonos en contacto con numerosos traballadores, obtendo informacións incluso contraditorias, polo que nos fai entender o complicado do asunto.
Os pregos de condicións técnicas son moi bos: a introdución dun novo tecido con maiores características anti-punzamento e mais contido en Para-aramida parécenos un bo paso adiante; as características de protección térmica era axeitadas a norma, e a pesar de todo parece que se están a producir queimaduras nalgúns casos.
Pola sua banda a Xunta enviou este EPI para su comprobación técnica a laboratorios independentes, e polos seus resultados son axeitados en base aos pregos de condicións técnicas polo que o EPI non é o problema. En cambio a nova camiseta a cal tamén se levou a comprobar parece ser que non da as prestacións mais axeitadas.
Dende a CIG parécenos que debe haber mais cámara de aire entre o EPI exterior a camiseta e a pel do traballador, porque na maioría dos casos parece que as mangas son especialmente estreitas e poden contribuír a perder eficacia na protección, e aínda que os reflectores no antebrazo parecen cumprir perfectamente, as caracteristicamente técnicas, no seguinte comité de EPI´s, imos propor a retirada desa parte do EPI, e cambiar o patrón nas zoas do brazo e antebrazo a un patrón mais folgado para garantir esa capacidade de illamento necesaria pola cámara de aire.
5.- Lavados dos EPI´s.
Dende a CIG solicitamos que se cumpran os procedementos de lavado dos EPI´s de forma mais eficiente.
Para levar a cabo esta cuestión plantexamos que se conciencie mais fortemente, ás persoas traballadoras da necesidade de entregar os seus EPI´s para evitar os riscos de saúde.
Que se mellore as capacidades loxísticas de recollida e entrega dos EPI´s ás persoas empregadas públicas, e polo tanto que perciban que o sistema e suficientemente eficiente para garantir a mellores rotacións de utilización.
Podendo fortalecer esta loxística a través dos propios traballadores do SPIF, na segunda actividade.
Por outra banda dende a CIG sempre pensamos a necesidade de colocar lavadoras nas bases para minimizar a exposición o ferruxe a través de lavados, o que non é significa que non se realicen os axeitados lavados industriais específicos.
6.- Gafas e protección solar para vixiantes.
Dende a CIG solicitamos que se entreguen a todos estes traballadores cremas de protección solo FP 50 e gafas solares, e a Administración comprométese na súa entrega, e que o traballador que lle falte calquera dos complementos que os pida no seu distrito.
7.- Problemas cos autorrescatadores.
Solicitamos saber o motivo porque se inflan os autorrescatadores.
A Xunta púxose en contacto coa empresa subministradora e informa que teñen un problema no recipiente de almacenamento de plástico, polo que estanse recollendo en todas as provincias (falta Coruña por recoller), e que antes da campaña de alto risco se van entregar novamente. Os autorescatadores funcionan perfectamente so que e necesario volver a facer un empaquetado mellorado.
8.- Proposta de botiquín individual.
Solicitamos que se repoñan os botiquíns individuais, e tamén que se repoñan as fundas exteriores dos botiquíns. Dende a CIG propoñemos dous tipos de tecidos, ou Cordura 1000D, ou o tecido exterior do propio EPI pero con dobre capa.
9.- Cantimploras individuais, pastillas potabilizadores.
E necesario que a os traballadores se lles entreguen cantimploras (material Tritan peso 100 g) que soporta temperaturas de 100° C, a auga non colle sabor e non da problema cando se empregan pastillas potabilizadoras, que no caso de ter que usalas e necesario agardar un mínimo de 30 min), dado que co cambio climático e as ondas de calor é necesario manter unha axeitada hidratación e unha importante garantía é minimizar os problemas de augas contaminadas cando se colle en circunstancias de necesidade en arroios e fontes de auga non garantidas.
A administración valora a compra dese material. As pastillas non se entregarían ata que exista un procedemento para potabilizar a auga.
10.- Sustentadores ou mochilas para bombeiros forestais.
Dado que temos que levar cantimplora, autorrescatadores, semi-máscara. botiquins etc, a cantidade de peso que se leva non é posible colgalo do cinto, polo que dende a CIG plantexamos diferente medidas de mellora desta cuestión.
Sustentadores, mochila, ou unha combinación dos dous, mochilas baixas que leves o material do día e a maiores permiten levar Sistema mole, que permitan o enganche de elementos de forma rápida.
A Administración mirou ambos sistemas e decantase por o sistema de mochila con sistema mole, adáptanse mellor o lombo, e a administración informa que teñen varios modelos, e que se traslada para levar o tema ao subcomité de EPI´s, para realizar o prego e posterior licitación da compra de mochilas.
11.-Micro emisoras brigadas.
As emisoras Sepura do primeiro modelo seguen nalgún caso sen micro, e coas luvas postas é case imposible realizar a comunicación.
A Administración informa que se está priorizando a compra de micros: faltan 96 micros de Sepura das brigadas de reforzo.
Hai stock de 100 para o modelo Motorola.
Vaise realizar unha compra de 400 portofonos Sepura.
12.- Comida asimilación rápida.
Dende a CIG indicamos que é necesario repartir as racións de asimilación rápida con axilidade, pois cando chegan os distritos chegan ca data de consumo preferente rematado.
A Administración informa que todos os anos a principio de campaña realízase a compra de racións de asimilación rápida.
13.-Rogos e preguntas.
Dende a CIG indicamos que a base de Bande, non dispón de illante no teito e que isto débese solucionar inmediatamente e ademais so dispón dunha ducha para mais de 40 traballadores e isto non pode ser así e que debese arranxar inmediatamente. A Administración informa que este e un local cedido que xa está contemplado nun proxecto de mellora o illamento do edificio, e que referido ás duchas no distrito dispoñen de varias duchas para poder usar de momento.
A Administración está deixando instalacións do Distrito XIX a unha empresa estatal, sacando espacio os traballadores públicos da Administración autonómica.
Dende a CIG solicitamos que esta situación debe rematar inmediatamente
A Administración informa no Comité:
Informa de que vai realizar unha proposta para achegar o borrador de prego para a roupa de prevención para as brigadas, onde inclúe novas prendas.
Todo dentro dun acordo marco dividido en 4 lotes.
Informe relativo a un comportamento inusual, do 25 abril dun traballador da consellería.
A CIG solicita que de xeito urxente, se convoque un comité extraordinario do CSSL de MR.
Dado que hai un protocolo especifico para comportamentos inusuais establecido en dito comité para solucionar de xeito urxente este problema.
- Detalles
O xoves 8 de maio asistimos á Mesa Sectorial de Negociación do Persoal Funcionario (MSF) onde discutimos a proposta de convocatoria de proceso selectivo para a escala de gardacostas-C1, especialidades de patrón/patroa e mecánico/a.
A CIG comezou a súa intervención queixándose das formas: é inaceptable que nos enviaran a convocatoria para a MSF aínda en prazo de alegacións, de xeito que o prazo de alegar rematou o día anterior á MSF, polo que cuestionamos que lles dese sequera tempo a ler o que quixemos manifestar. A resposta, como non, foi dicir que si lles deu tempo (só recibiron alegacións da CIG e doutro sindicato).
As alegacións que presentamos constan de catro páxinas nas que facemos un relatorio polo miúdo de moitas cuestións que teñen que corrixir. Por centrar a información aquí exposta, poñemos aquí as ideas principais. Se queres información polo miúdo contacta coa CIG:
- Forma de acceso: convocan mediante oposición. A CIG considera que o sistema selectivo idóneo é o concurso-oposición, coa fase de concurso do 40%, recoñecendo así tamén o principio constitucional de mérito. E hai que ter en conta que nestas escalas hai moitas persoas interinas que non van ver recoñecido o seu esforzo e adicación nos últimos anos.
- Requisitos das persoas aspirantes: a Lei do Emprego Público de Galiza (LEPG), esixe un título profesional determinado. Pero nesta convocatoria engaden un título de técnico superior no previsto na LEPG. A maiores, esixen o permiso de conducir B, caderno marítimo e certificados varios que non están previstos nin na LEPG, nin na Lei 2/2004, nin no Decreto 136/2017. Hai requisitos previstos no RD 269/2022, polo que se regulan os títulos profesionais e de competencia da Mariña Mercante, pero a DXEP non adaptou a LEPG. A xente debe coñecer as esixencias para presentarse ao proceso. A DXEP finalmente di que van a poñer o que di a LEPG. Pero ollo, que para a obtención dos títulos profesionais, as esixencias son as do RD 269/2022.
- Tempo para a realización do primeiro exercicio: as persoas candidatas teñen o dereito a organizar a súa vida tendo unha previsión de cando serán os exames, así que non nos vale coa redacción de que o primeiro exercicio non será antes dos 6 meses, pois sobran exemplos de procesos que despois pasan a 12 meses. Así que queremos que tamén poñan un máximo, non só un mínimo. A DXEP di que a data xa está publicada por unha información do Consello da Xunta. Pero: 1) unha información do Consello da Xunta non é normas, e 2) xa ten pasado que tentaron mover as datas doutros procesos que tamén estaban informados. Así que mantemos a nosa petición de que poñan un máximo de tempo.
- Promoción interna: como en todos os procesos defendemos que sexa do 50% do total da oferta, horizontal dende o mesmo subgrupo e vertical dende o subgrupo inferior, reciprocamente en todas as escalas.
- Exercicio de duas partes: non concordamos que as dúas partes do mesmo exercicio teñan cortes diferentes. Iso é, en realidade, o mesmo que ter dous exercicios con cortes separados. Queremos por tanto que o corte sexa único para todo o exercicio, non por partes.
- Nota de corte: queremos recuperar a posibilidade de rebaixar o corte ao 40% caso de que co 50% de acertos non se chegue á proporción de 4 aprobados por praza. Así foi nos últimos procesos.
- Exercicio de aptitude física: do mesmo xeito que defendemos adaptar a proba ao sexo, tamén queremos adaptala á idade, porque non buscamos atletas senón persoas aptas para facer o traballo.
- Exercicio de lingua galega: na liña de defender a obxectividade das probas, defendemos que este exame sexa tamén tipo test (cos contidos relacionados cos niveis funcionais da lingua en léxico, sintáctica e gramática).
- Criterios de desempata: xa sabemos a resposta, pero queremos que nos indiquen se non hai infrarrepresentación feminina nestas especialidade para telo en conta.
Agora falta que nos convoquen á Comisión de Persoal, onde se emitirá o informe para a aprobación da convocatoria por parte do Consello da Xunta.