Novas por contido

A Consellería de Educación, de xeito unilateral e sen previo aviso, retirou a axuda por persoa con discapacidade a cargo que o persoal funcionarizado tiña recoñecida en base ao V Convenio Colectivo da Xunta de Galiza.

O persoal laboral ten dereito a unha axuda de 180 € mensuais cando ten ao cargo unha persoa con discapacidade e con ingresos inferiores ao SMI. En teoría ese dereito íase manter parar o persoal laboral funcionarizado da citada consellería pero na práctica foille retirado. É evidente que o importe non é elevado, pero si que supuña unha axuda para contribuír aos gastos que supón ter unha persoa dependente a cargo e que ten uns ingresos moi baixos (inferiores ao SMI).

A CIG leva anos solicitando que esta axuda se inclúa na nómina tamén para o persoal funcionario, co mesmo sistema de solicitude que ten o persoal laboral, por unha soa vez, e ata que se perda o dereito a cobrala. Función Pública xa en marzo do ano 2023 afirmaba que no último trimestre do ano iniciaría unha negociación nos termos que a CIG propón, pero non só non foi así senón que permite que se deixe sen ese dereito ao persoal que o tiña recoñecido.

A CIG esixe que se reverta esta situación, que se siga aboando a axuda ao persoal que a viña percibindo ata que se negocie de xeito urxente un auténtico Fondo de Acción Social ao que se poida acoller todo o persoal empregado público da Xunta, que vaia máis aló dunha simple liña de axudas para a atención de persoas con discapacidade e que se recuperen os importes subtraídos no 2012 chegando, como mínimo ao 1% da masa salarial.

O Consorcio introduce unha cláusula nas resolucións de reducións de xornada que impide que o persoal poida desfrutar do dereito á conciliación mentres non se cubra con persoal substituto a franxa horaria na que reduce a xornada.

A CIG levamos anos denunciando a situación que se produce na concesións de reducións de xornada por conciliacións, incumprindo o artigo 37.7 do Estatuto das Persoas Traballadoras.

Agora, vimos de denunciar perante a Valedora do Pobo a conculcación, na práctica, do dereito á redución de xornada do persoal das escolas infantís.

Nas Resolucións das solicitudes de reducións por conciliación das traballadoras e traballadores, introduce unha cláusula que indica que a persoa traballadora solicitante do dereito, non pode comezar o desfrute da redución até que se proceda á cobertura da franxa horaria reducida por persoal substituto.

Isto sucede en todas aquelas resolucións en que a quenda horaria da redución da persoa solicitante, de non ser substituída, podería implicar un incumprimento da normativa sobre ratios.

Tomando en conta a discrecionalidade absoluta nas ordes que teñen que dar para proceder á cobertura con persoal substituto e o tempo que poden tardar en facelo, a persoa traballadora atópase nunha situación insostible para conciliar a súa vida familiar e laboral.

Por outro lado, non se entende que se lle ofreza á traballadora outra franxa horaria para a redución, que non solicita nin lle facilita a conciliación. Semella un insulto que se lle faga tal ofrecemento como se o traballador ou traballadora decidiran reducir horario e salario por un capricho:

<<De acordo con todo o indicado, Resolvo:

1. Estimar a solicitude e, polo tanto, conceder a redución da súa xornada laboral ...

2. Non obstante o anterior, e con respecto da concreción horaria solicitada pola interesada ..., non procede a súa concesión en tanto non estea garantida a cobertura da franxa horaria que deixa descuberta ..., posto que, do contrario, produciríase un incumprimento das ratios de persoal esixidas no artigo 27.2 do Decreto 329/2005, polo que se regulan os centros de menores e os centros de atención á infancia.

3. Tendo en conta o anterior e, de cara a facilitar a conciliación da vida familiar e laboral por parte da interesada, no suposto de que non sexa posible cubrir a dita franxa horaria a partires do 15.9.2021, a interesada poderá solicitar a redución de xornada noutra franxa horaria na que non se vexan comprometidas as necesidades do servizo.>>

Resumindo, o que fai o Consorcio é:

1. Concédoche a redución.

2. Non podes comezar a exercer o dereito até que se te substitúa.

3. Váiseche substituír cando eu o diga, porque son eu quen fai os chamamentos.

A CIG volve denunciar estas prácticas ilegais do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar ao seu cadro de persoal.

No DOG do 05/04/2024 publican:

- RESOLUCIÓN do 25 de marzo de 2024, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproba a relación provisional de persoas admitidas e excluídas do concurso para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas de axentes facultativos ambientais e axentes forestais, convocado pola Resolución do 30 de novembro de 2023.

- RESOLUCIÓN do 25 de marzo de 2024, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproba a relación provisional de persoas admitidas e excluídas do concurso para a provisión de postos de traballo vacantes do corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de inspectoras e inspectores de consumo e do corpo administrativo da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de axentes de inspección, especialidade de consumo, convocado pola Resolución do 6 de febreiro de 2024.

- RESOLUCIÓN do 25 de marzo de 2024, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproba a relación provisional de persoas admitidas e excluídas do concurso para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, escalas do Servizo de Gardacostas de Galiza, convocado pola Resolución do 6 de febreiro de 2024.

A relación de persoas admitidas e excluídas publicarase no portal web corporativo da Xunta de Galiza, http://funcionpublica.xunta.gal, na epígrafe <concurso de traslados>.

A listaxe de persoas solicitantes excluídas figura como anexos destas resolucións, no seu caso.

As persoas excluídas disporán dun prazo de dez días hábiles contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galicia para, de ser o caso, poder emendar o defecto que motivou a exclusión. O formulario de reclamación estará á disposición das persoas interesadas no portal web corporativo da Xunta de Galiza e deberá cubrirse e presentarse electronicamente.

Aquelas persoas que non figuren na relación de admitidos nin na de excluídos e solicitasen participar no concurso disporán de igual prazo de dez días hábiles, contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, para formular a súa reclamación.

Poñemos a túa disposición o boletín en materia de prevención de riscos laborais e saúde laboral elaborado polo Gabinete Técnico Confederal de Saúde Laboral da CIG, Nº 50, de marzo de 2024. Este é o seu contido:

  • O radón nos centros de traballo
  • A prevención de riscos laborais no teletraballo
  • Factores de risco de cancro no ámbito laboral en Europa. Primeiras conclusións da enquisa sobre a exposición das persoas traballadoras. EU-OSHA
  • Sinistralidade laboral na Galiza, 2023. Nada que celebrar

No DOG do 04/04/2024 a EGAP publica a RESOLUCIÓN do 2 de abril de 2024 pola que se convocan actividades formativas do marco galego de competencias dixitais ComDix para o persoal ao servizo da Administración pública da Comunidade Autónoma, das entidades públicas instrumentais, da Administración institucional de Galiza, da Administración de xustiza, das entidades locais e de administración e servizos (PAS) das universidades do Sistema universitario de Galiza (SUG).

As actividades formativas realizaranse cos requirimentos, a duración e as condicións que para cada unha delas se indiquen no anexo II desta resolución. A información relativa ao desenvolvemento das actividades, así como as súas posibles modificacións, será actualizada e ampliada na páxina web <https://egap.xunta.gal>

O prazo de presentación de solicitudes será desde o día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza e ata o 12 de abril de 2024.

As solicitudes de participación nas actividades formativas só se poderán realizar mediante o formulario de matrícula telemática dispoñible no enderezo https://egap.xunta.gal/ matricula, desde as 9.00 horas da data de inicio do prazo de presentación de solicitudes e ata as 14.00 horas da data de finalización. As solicitudes entenderanse presentadas unha vez que se complete correctamente o proceso de matriculación.

O número máximo de actividades formativas que se poden solicitar limítase a dúas máis o curso ComDix iniciación 0: Empezamos!

Os criterios de selección que serán empregados son os sinalados con carácter xeral na Resolución da Escola Galega de Administración Pública, do 10 de maio de 2023 (DOG núm. 96, do 23 de maio); corrección de erros (DOG núm. 130, do 10 de xullo e DOG núm. 148, do 4 de agosto), sen prexuízo dos criterios específicos establecidos na epígrafe «Persoal destinatario» de cada actividade formativa incluída no anexo II desta resolución.

A CIG presenta unha proposta para que se modifique a Lei de Emprego Público de Galiza de tal xeito que o grao en Educación Social sexa a titulación especializada única que habilite para o exercicio da profesión de Educador/a Social

A CIG vén de presentar perante a Dirección Xeral da Función Pública e ante as Secretarías Xerais Técnicas das consellerías onde está presente a figura dos/as Educadores/as Sociais (Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades, Consellería de Política Social e Xuventude e Consellería do Mar), unha proposta para que se modifique a Lei de Emprego Público de Galiza de xeito que o grao en Educación Social sexa a titulación especializada única que habilite para o exercicio da profesión de Educador/a Social.

Os argumentos que centraron esta decisión son:

  • A titulación universitaria que conduce á obtención do grao en Educación Social leva máis de 30 anos presente e xa son máis de 5000 persoas graduadas. Esta titulación botou a andar ante a necesidade de formar profesionais especializados en eidos nos que non existían titulacións idóneas, circunstancia que na actualidade xa non se produce.
  • Na última convocatoria de oposición publicada en xaneiro de 2024 prodúcese un cambio moi importante xa que por primeira vez unha convocatoria de prazas recolle concretamente á denominación da especialidade como “educador/a social”
  • Son varias as CCAA que xa adoitaron esta medida de recoñecemento para esta escala, e no eido privado xa se está a esixir a titulación de educación social.
  • A Administración debe velar por dar unha atención pública de calidade á cidadanía, especialmente cando se trata da atención a usuarios en situacións de especial vulnerabilidade social, precisando polo tanto persoal especializado que poda dar cumprida e profesional resposta ás súas especiais necesidades.
  • Nos últimos anos publicáronse varias convocatorias (DOG nº 211 do mércores, 6 de novembro de 2019: 86 prazas, DOG nº 245 do martes, 27 de decembro de 2022: 5 prazas e DOG nº 20 do luns, 29 de xaneiro de 2024: 21 prazas) cun total de 112 prazas nas que as persoas con outras titulacións, que ata agora permitiron o acceso á profesión, puideron acceder a esa escala.

Somos conscientes de que isto pode supor que persoas con titulación do eido social como diplomados/as en maxisterio, pedagoxía ou traballo social, así como licenciados/as en psicoloxía que ata agora puideron participar nos procesos selectivos desta categoría veranse prexudicados/as chegado o caso, máis as liñas argumentativas anteriormente expostas parécennos suficientemente potentes para apostar por esta vía deixando claro que, de terse en conta por parte da Administración a proposta presentada, a afectación que podería ter para o persoal sería:

  • O persoal que xa sexa actualmente funcionario de carreira na escala non verá modificado en nada a súa situación.
  • Namentres non se resolva a primeira convocatoria na que o grao en Educación Social fose titulación de acceso única para a escala de Educador Social e se confeccionasen as listas de contratación temporal derivadas dese proceso, o tratamento das diferentes titulacións de acceso sería como ata o de agora, sen afectación algunha para o persoal que está traballando ou está nas listas.

Como todos os anos, a CIG ofrece un servizo de realización das declaracións da Renda das Persoas Físicas (IRPF) aos afiliados e afiliadas.

A campaña da Renda deste ano comeza o día 3 de abril (por internet), finaliza o 25 de xuño para declaracións a ingresar, e o 1 de xullo para o resto.

Para máis información, vai ao web de CIG que temos para a Renda do 2023: ligazón.

Tras a parálise postelectoral da Xunta o 22 de marzo constituíuse. Comezaron coas carteleiras, pero a administración non trouxo proposta de reorganización nin de contratación de xefes/as de brigada.

Esperabamos comezar moito antes con estes traballos pero a administración nen sequera se dignou a enviar a documentación previa para o seu estudo e así poder ir avanzando.

Nesta reunión falamos xa de carteleiras e destacamos que non admitiron negocialas contando co persoal fixo-descontinuo, xa que polo de agora queren seguir aplicándolles o V Convenio. En conclusión, separan persoal funcionario e laboral de todo o ano do persoal fixo-descontinuo.

Dende a CIG xa instamos á consellería a que faga a extensión de inmediato como se comprometeron. Non podemos ter dous sistemas de carteleiras na campaña de verán; sería un caos no servizo e un despropósito, producindo diferenzas inxustas entre o persoal. Iso si, o que esiximos é que estenda unhas condicións dignas, non unha mingua en dereitos e avances tal e coma pretende.

 

RESUMO DAS CARTELEIRAS PROPOSTAS POLA ADMINISTRACIÓN

1. Franxas semanais: T1-T2-M1-M2-N

2. Quendas:

· T1:  14:00 a 24:00 horas
· T2:  18:00 a 04:00 horas
· M1: 08:00 a 18:00 horas
· M2: 09:00 a 19:00 horas
· N:   22:00 a 08:00 horas ou de 00:00 a 10:00 horas (meses alternos)

3. Estas franxas serían para todas as escalas/categorías do persoal de 12 meses e para todos os distritos iguais.

4. As brigadas de 7 compoñentes repártese en 4/3 compoñentes. O grupo de 3 deberá coincidir cun que teña xefe de brigada noutra brigada.

5. A maiores, tampouco regulan as vacacións para que cadaquén as solicite como queira.

6. Mandarán proposta destas cuestións por escrito e teremos ata o mércores 27 de marzo para presentar alegacións. A seguinte reunión será o 3 abril ás 10:00 horas.

Dende a CIG queremos comentar o seguinte:

• Como agardabamos o director xeral de Defensa do Monte, que non negociou o acordo, fai valer a sua postura de que todos servimos para todo, e NON QUERE CONTRATAR MAIS XEFES/AS DE BRIGADA para reorganizar con sentidiño o servizo, e non reducir a operatividade.

• Tampouco estamos de acordo co recorte de dereitos que a Xunta propón. Con nós para iso que non conte.

• Non concordamos coas secuencias de rotación de 5 semanas. Coidamos que son máis acaidas secuencias de 3 ou máximo 4 (se queren equiparar as entradas cos axentes, como din, que equiparen tamén as secuencias).

• Adiantamos que unha semana de noite cada 5 son moi poucas para a realidade actual de concentración incendiaria nocturna. Ademais, producese unha baixada salarial do persoal con respecto a media actual de noites en cómputo anual. E como apunte, o T2 sería unha N porque mais do 50% da quenda é despois das 22 horas.

• Os horarios M2 e T2 son absurdos para o servizo, e a N indefinida. Estes horarios imposibilitan a conciliación, e na vez de simplificar complican as carteleiras ao pasar a ter 6 horarios diferentes.

 

Dende a Dirección Xeral de Función Pública comunítanos que o vindeiro día 5 de abril publicarán en DOG as resolucións polas que se aproban as relacións provisionais de persoas admitidas e excluídas dos concursos para a provisión de postos de traballo vacantes de:

  • Escala de axentes de inspección, especialidade de consumo.
  • Escala de axentes facultativos ambientais e axentes forestais
  • Escalas do Servizo de Gardacostas de Galiza

A Dirección Xeral de Función Pública achega un listado de prazas que ofertará para a elección de destino do proceso selectivo da agrupación profesional - subalterno.

A localidade dos postos pode verse no código que vai nas posicións 11 a 15 do código (XX.XXX.XX.XXX.XXXXX.XXX)

No mesmo arquivo que poñemos a túa disposición para descargar, vai tamén a RPT íntegra con todos os postos existentes de persoal subalterno, para que poidas unha mellor localización dos postos.

Outras novas recentes

Luns, 24 Xuño 2024

A CIG recorre en reposición as listaxes de postos dos concursos de traslados de corpos xerais e especiais

Dende a CIG presentamos sendos recursos de reposición diante da publicación das convocatorias de concursos de traslados dos corpos xerais e corpos especiais publicados neste primeiro semestre do presente ano. Nas dúas convocatorias non se publican todas as prazas vacantes existentes, por exemplo, no caso dos corpos xerais son darredor de 180 prazas as vacantes que non saen...
Venres, 28 Xuño 2024

A CIG aposta por tribunais de selección democráticos e non dactilares

Dende o primeiro momento da súa creación a Xunta de Galiza impuxo o sistema de que os tribunais se decidían dende arriba e por moito que se criticou o sistema por sindicatos e persoal opositor, nunca se puido eliminar este proceder. E se hai vontade política pódese facer. Posiblemente funcione mellor que as persoas designadas a dedo dende a Dirección Xeral de Emprego...
Mércores, 26 Xuño 2024

Gardacostas: comisión de seguimento do acordo (26/06/24)

Despois de ter solicitado a CIG unha xuntanza coa Consellaría, esta convocounos á comisión de seguimento. Acceden a tratar outros asuntos que exceden do ámbito da comisión, ao igual que os outros sindicatos, o cal xa é algo positivo. 1. Coeficientes redutores A consellería coméntanos que está a actuar “politicamente” e que falaron co “grupo parlamentar no Congreso e no...