- Detalles
Este sábado día 22 de marzo, a Plataforma en Defensa da Ría de Arousa, da que a CIG forma parte, co apoio das Plataformas Ulloa Viva e Mina de Touro-O Pino NON, convoca unha grande mobilización por terra e por mar na Pobra do Caramiñal, con saída ás 12h desde a Estación de Autobuses, para rexeitar os proxectos industriais contaminantes e espoliadores que pretenden instalarse no corazón do país (Altri en Palas de Rei e a Mina de Cobre en Touro e O Pino) poñendo en perigo a forma de vida de miles de persoas e a saúde de moitísimas máis.
A Xunta de Galiza está levando a cabo a venda dos nosos recursos (a auga, a terra, o aire, as rías…) a grandes empresas que pretenden espoliar o noso país. Elas levarían grandes lucros e para nós, para o pobo galego, quedaría miseria e pobreza. A loita que vimos levando a cabo desde hai máis dun ano ten que continuar, após a publicación no DOG da Declaración de Impacto Ambiental do proxecto de Altri.
Non queda outra, se estiveches en Palas, se estiveches no Obradoiro, agora toca ir á Pobra do Caramiñal. E se non estiveches anteriormente, estás a tempo de sumarte. Temos que amosarlle á Xunta de Alfonso Rueda e o PP que o pobo galego non se rende, e que non imos consentir que nos espolien e nos rouben os nosos recursos naturais e a nosa forma de vida.
Se queres sumarte e precisas transporte, lembra que desde a CIG dispoñemos de autobuses desde moitas localidades do país. Podes informarte das paradas e de todo o que precises sobre os buses chamando aos teléfonos que che indicamos aquí:
- A CORUÑA
Saída ás 9.30h do Campo da Leña. Información no 981 169 293 - FERROL
Saída ás 9h do local da CIG en Esteiro. Información no 981 35 87 50 - COMPOSTELA
Saída ás 10h do Estadio Verónica Boquete. Información no 627 912 542 - LUGO
Saída ás 9h do Edificio Sindical (Ronda da Muralla). Información no 616 950 778 - OURENSE
Saída ás 8h desde A Gudiña. Ourense ás 9.30h. Información no 988 23 31 34 - PONTEVEDRA
Saída ás 10.30h desde o Pavillón. Información no 986 852 950 - VIGO
Saída ás 9.15 da Ramallosa. Vigo ás 10.15h. Información no 986 827 900
Vémonos na Pobra do Caramiñal. Altri NON! Mina de Touro tampouco!
- Detalles
O día 14 de marzo de 2025 tivemos reunión da comisión de seguimento das condicións de traballo da Consellería de Política Social.
A reunión xa empezou con mal pé cando nos enteramos que ía ter unha duración dunha hora xa que despois tiñan outra mesa de negociación. Si se quere ter un dialogo de verdade é evidente que unha hora non é suficiente.
Ao pornos a facer o resumo atopámonos que non hai nada que resumir, a Consellería de Política Social e a D.X. de Emprego Público, como sempre, non teñen nada que dicir nin que aportar. As reunións convértense nunha serie de monólogos onde cada quen expón as súas consideracións sen ningún tipo de diálogo.
A Administración limitouse a entregarnos, de novo, a proposta, basicamente igual, que nos achegou no mes de outubro, desta vez en formato de dous documentos e co agravante de non dar solucións factibles. Baste un exemplo, nas intersubstitucións que propoñen, unha é a un/unha Oficial 2ª de Cociña (nomenclatura que xa non existe, non respectan nin iso) nun centro onde solo existe 1 Oficial 2ª de Cociña, preguntamos como farían e o silencio é a única resposta.
Chegado a este momento, a CIG reafirmouse no documento entregado no ano 2024, xa que son exactamente as mesmas consideracións.
Continuaremos insistindo en que unha comisión de seguimento debe ser unha mesa de dialogo onde todos e cada un de nos expoñamos o noso punto de vista e cheguemos a acordos, nunca a imposicións por parte da Administración.
Adxuntamos o documento presentado pola CIG en outubro de 2024.
- Detalles
O pasado venres 14 de marzo fomos convocados a unha xuntanza previa para os efectos de tratar a modificación parcial da RPT da consellería de cultura, Lingua e Xuventude.
Informan de que esta modificación parcial urxente obedece á necesidade de adaptarse á nova estrutura da Xunta de Galiza, recodificando unha serie de postos e financiando a estrutura coa amortización dun posto de persoal de limpeza na Coruña. Comunican que cambios de máis calado quedarán para unha futura modificación.
Dende a CIG manifestamos que :
- Estamos en contra de calquera amortización, máis sobre todo cando estas soen recaer sobre as escalas máis baixas da administración, como se este persoal “fose prescindible”
- No gabinete do conselleiro crean dous postos de secretario/a, de libre designación e abertos a outras administracións, así o secretario terá tres secretarios/as, todos en libre designación e abertos a outras administración para poder dispor ao seu antollo...
- En determinadas escalas como na de arquitectos/as ou arqueólogos/as do servizo de protección e fomento, da subdirección xeral de protección cultural da dirección xeral do patrimonio cultura, así como os expertos lingüístas da secretaría xeral da lingua, hai diferencias de nivel entre persoal da mesma escala facendo as mesmas funcións, as que uns teñen nivel 20 e outros nivel 25 ou 26 polo que demandamos a equiparación de niveis nestes casos.
- Ao posto de técnico superior de arquivos se lle esixe como requisito indispensable o permiso de conducir, en base á necesidade de facer tarefas “moi ocasionais de condución”. Opoñémonos categoricamente porque non entra dentro das súas funcións, posto que para o traslado da documentación xa existen postos específicos, como son os AP subalternos que ademais de telo como requisito imprescindible cobran por el.
- Reclamamos tamén a equiparación na dotación de persoal da biblioteca de Vigo con outras bibliotecas, xa que esta con igual ou maior carga de traballo ten menos persoal auxiliar de arquivos e bibliotecas.
- Detalles
A CIG non comparte o argumentario doutros sindicatos e da Dirección Xeral da Ordenación da Seguridade Social ao respecto da aplicación do novo Estatuto do persoal bombeiro forestal e a continuación imos explicar por que.
Dende a CIG levamos anos realizando accións encamiñadas a acadar o recoñecemento dos coeficientes redutores para o persoal bombeiro forestal. Xa dende a sinatura do V Convenio colectivo a CIG insistiu, e así se recolle no artigo 3.18. do Acordo de condicións especiais de traballo do persoal do servizo de prevención e defensa contra Incendios Forestais (SPDCIF) da Xunta de Galiza, no compromiso de cambio de denominación das categorías profesionais do SPDCIF (peón, peón-condutor, xefe/a de brigada, condutor de motobomba e vixilante móbil) a bombeiros forestais.
Para nós esta é unha cuestión básica xa que era o comezo para poder encadrar correctamente as categorías mal chamadas daquela coma peón, etc., recoñecer o carácter do servizo de incendios coma un servizo de emerxencias e ter acceso a unha xubilación por coeficientes redutores tal e coma xa se recollía no Real decreto 383/2008, do 14 de marzo, polo que se establece o coeficiente redutor da idade de xubilación en favor dos bombeiros ao servizo das administracións e organismos públicos.
Pero este foi só o comezo, xa que loitamos e insistimos en que se modificara a RPT da Consellería de Medio Rural para incluír a categoría de bombeiro/a forestal e se regularizara no INSS a inclusión deste persoal nos CNAE e CNO axeitados (CNO 5932-bombeiro forestal, e CNAE 8425-protección civil) e se adaptaran tamén axeitadamente ao grupo de cotización.
Agora veñen outros sindicatos a dicir que inda non se poden recoñecer os coeficientes redutores porque hai que modificar o Real decreto 383/2008.. Afirman entón que os/as bombeiros/as forestais non son xa bombeiros/as? Na CIG estamos abraiados con estas manifestacións.
En Galiza xa tiñamos algunha resolución dende fai anos que recoñecía os coeficientes redutores a persoal bombeiro forestal que os solicitaba amparado polo Real decreto 383/2008 (ben é certo que non dende o inicio da actividade). O único que entendemos que estaba en discusión, e así fixémolo constar cando mantivemos xuntanzas en Madrid cos grupos parlamentarios no Congreso no proceso de negociación da Lei, era implantar a retroactividade por asimilación de actividade.
A disposición adicional cuarta da Lei 5/2024, de 8 de novembro, básica de bombeiros forestais, veu a darnos a razón e estableceu que o réxime de xubilación do persoal obxecto desta lei réxese polo disposto na normativa en materia de seguridade social específica aplicable aos bombeiros ao servizo das administracións e organismos públicos (isto é Real Decreto 383/2008). Ademais, tamén recolleu que no prazo dun ano dende a entrada en vigor desta lei adoptaranse as medidas necesarias para o recoñecemento de todo o tempo traballado na actividade de vixilancia e extinción de incendios forestais para a concesión dos coeficientes redutores. Dende a CIG entendemos que entre estas medidas a adoptar non está unha modificación lexislativa, xa que é de aplicación directa o Real decreto 383/2008 e o único que se debe garantir neste prazo é a aplicación do dereito de xubilación anticipada dende o principio da actividade.
- Detalles
A Dirección Xeral de Emprego Público achegounos os borradores das convocatorias dos seguintes concursos de traslados, con prazo de alegacións ata o venres 21. Se é do teu interese, contacta coa CIG.
- Concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, escalas de profesores numerarios de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, de mestres de taller de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros e de axentes de extensión pesqueira. Descargar
- Concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia (escalas de expertos lingüistas; de arqueólogos; técnica de restauración; técnica de delineantes; de facultativos de arquivos, bibliotecas e museos; de axudantes de arquivos, bibliotecas e museos; técnica de arquivos, bibliotecas e museos; auxiliar de arquivos, bibliotecas e museos. Descargar
Días antes, enviaronos os listados de postos para estes dous concursos, tamén con prazo de alegacións ata o venres 21. Ligazón
- Detalles
Na Mesa Sectorial de persoal funcionario celebrada o día 14/03/2025 a Dirección Xeral de Emprego Público trae como asunto a “modificación de postos ofertados no concurso de Administración Xeral”.
Anúncianos que retiran 212 postos do listado de postos do concurso de Administración xeral, dos que 168 postos son dunha única consellería: a Consellería de Emprego, Comercio e Emigración. Deses 212 postos, cerca de 30 os retiran para as eleccións de destino de persoas con discapacidade intelectual da Agrupación profesional de persoal subalterno e do corpo auxiliar. Comentan tamén que os postos retirados non se van utilizar para dar destinos nos procesos de estabilización.
Baixo a escusa de modificar os postos das oficinas de emprego, retiran case a metade dos postos vacantes da Consellería de Emprego. E certo que o 80% son postos base, pero iso non é desculpa para retiralos.
Estamos de acordo en que polas condicións específicas dos postos das oficinas de emprego, se estude actualizar os niveis (xa veremos cal é a proposta) para facelos atractivos para as persoas que concursen a eles. Pero precisamente, si o problema é que os postos das oficinas de emprego non se cobren con persoas funcionarias de carreira, estamos no momento xusto para facer o contrario ao que pretende a consellería: eses postos están no listado do concurso de traslados de administración xeral, e polo tanto, para a CIG deben permanecer nese listado.
Iso si sería facelos atractivos garantindo ademais os principios de igualdade, mérito, capacidade e publicidade que segundo o artigo 88 da LEPG rexen os procedementos de provisión, porque todas as persoas funcionarias de carreira que poidan concursar van poder acceder a eles.
E si se prevén modificacións neses postos, bastaría con facer constar nas observacións de cada posto, que está sometido a unha posible modificación e unha vez publicado o novo listado facendo constar esa circunstancia, permitir a presentación de solicitudes a persoas que no momento da convocatoria reunisen os requisitos por si entenden que agora se modificaron as circunstancias.
A maiores disto, esta decisión pode ter consecuencias bastante funestas. Hai que lembrar que sobre todos os postos vacantes pende a posibilidade de amortización se non se cobren por funcionario/a de carreira despois de levar tres anos cubertos por persoal interino (excepto a posibilidade de prórroga). Se a Administración permitise a prórroga como lle solicitamos hai un ano, entón, non habería problema, pero retiralos sin permitilo pode dar lugar a retirar eses postos do concurso a perpetuidade. De aí que consideremos que no caso de retirar os postos do concurso se deba establecer a prórroga do persoal interino que os ocupa aínda que se exceda dos tres anos.
- Detalles
A Dirección Xeral de Emprego Públco, ven de comunicarnos que o vindeiro venres, día 21 de marzo, publícase do Diario Oficial de Galiza a Resolución do 20 de marzo de 2025 pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento de xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso de traslados F0424, da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.
O prazo, tanto para a solicitude de postos como para a xustificación de méritos e requisitos será do 24 de marzo ata o 11 de abril.
- Detalles
A DXEP infórmanos que aos efectos de formular alegacións aos listados de postos que se ofertarán nuns próximos concursos de traslados o prazo será ata o vindeiro venres, día 21 de marzo de 2025. As escalas para as que se abrirán os concursos de traslados son as seguintes:
Concurso 254
- Arqueólogos
- Restauración
- Arquivos, bibliotecas e museos
- Delineantes
- Lingüistas
- Descargar
Concurso 255
- Profesorado numerario e mestres/as de taller de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros.
- Axentes de extención pesqueira.
- Descargar listado
- Detalles
O alto tribunal interpreta que privatiza os procedementos de avaliación ambiental, externaliza a súa tramitación e a pon en mans da empresa privada. A sentenza cuestiona proxectos como Altri ou a Mina de Touro e chama a particulares, entidades e asociacións interesadas no procedemento a que soliciten a súa suspensión administrativa.
O Tribunal de Xustiza de Galiza ven de emitir sentenza favorable á demanda interposta pola CIG na que se impugnaba o Decreto 102/2023, polo que se regulan as entidades de colaboración ambiental e se crean o rexistro de Entidades de Colaboración Ambiental da Comunidade Autónoma de Galiza e o Banco de Persoas expertas en avaliación ambiental.
Este Decreto, que se formulou ao abeiro da Lei de simplificación administrativa e de reactivación económica aprobada polo PP, serve para substituír o traballo do persoal funcionario público por empresas colaboradoras privadas co obxectivo de facilitar a autorización de proxectos con impacto ambiental como os parques eólicos ou a minería extractiva, ou industrias de alto impacto ambiental.
O decreto regula as empresas “colaboradoras” ambientais, que poderían encargarse de todo o procedemento administrativo de autorización incluídos informe, control e avaliación ambiental, deixando ao persoal funcionario da Xunta unicamente a sinatura nos procedementos de autorización, que o terían que facer sen posibilidade de contrastar o rigor dos datos e a tramitación realizada pola empresa.
Ademais outorgaba a posibilidade de que unha única empresa realizara toda a tramitación ambiental de proxectos e logo o seguimento e control de medidas correctoras ou incluso levantamento de actas e preparación do procedemento sancionador, cando na Administración Pública isto fano diferentes departamentos e persoas funcionarias. A maiores, dáballe aos “axentes” da empresa privada carácter de autoridade e presunción de veracidade co valor probatorio as actas, informes e outras actuacións como o acceso a instalacións, terreos e obras.
O decreto usurpaba directamente as funcións dos funcionarios e funcionarias públicas, sen garantía de imparcialidade, xerando un precedente de privatización nunca visto ata o de agora, substituíndoos en toda a tramitación ambiental, atrevéndose incluso coas funcións de autoridade, fe publica, inspección, fiscalización e control (reservadas exclusivamente a funcionarios e funcionarias inspectores/as e axentes da autoridade). E, aínda que o auto do TSXG non derroga a totalidade do artigo 29, xa que permite que se realicen por parte das “entidades colaboradoras” tarefas auxiliares non substitutivas de funcións asignadas a funcionarios públicos, e na Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático temos persoal de inspección e tamén axente ambiental encargado, dende a CIG Autonómica estaremos pendentes de que a Xunta non acuda ás empresas para substituír as súas funcións.
Para máis afondar, non se establece ningún tipo de control por parte dos órganos administrativos ás actuacións ou aos informes que a empresa realice, polo que a autorización ou a sanción final baséase unicamente no traballo que realiza a empresa privada. Finalmente sería un posto de designación política (libre designación ou con sorte un posto cuberto polo futuro concurso específico) ao que só lle quedará asinar responsabilizándose e validando xuridicamente o que fai unha empresa privada. Desta forma xa non sería persoal funcionario publico garantes de imparcialidade e cuxos obxectivos son defender, neste caso, o medio ambiente e salvagardar o interese xeral, os que realizarían os procedementos administrativos que autorizarían a implantación de industria ou actividades lesivas no noso país.
En definitiva, a Xunta de Galiza non creou con este decreto unha administración paralela como temos denunciado que fai habitualmente por exemplo con empresas públicas como TRAGSATEC, co argumento de carga de traballo excepcional e por ser “medio propio”, senón que neste caso OUTORGA directamente e de forma estrutural a tramitación e a inspección ambiental a empresas privadas na vez de ser realizada pola consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático que é a quen corresponde. E, para maquillar a desfeita nomea as empresas como “colaboradoras” cando non se prevé ningún tipo de colaboración entre iguais (o que tamén sería cuestionable) senón que directamente lle regala as funcións propias e exclusivas da función propia.
A POLÍTICA DE DEPREDACIÓN DO PAÍS DO PARTIDO POPULAR
A sentenza é unha “emenda á totalidade” a política de “depredación do país” do Partido Popular, poñendo en cuestión proxectos como o de Altri ou o da Mina de Touro, e chamamos tanto as persoas como ás distintas entidades e asociacións que no seu momento alegaran no procedemento de Altri, ou doutros proxectos materializados de acordo a este decreto, para que pidan a súa suspensión administrativa.
Para a CIG, a sentenza é “un torpedo á liña flotación” dos cambios normativos introducidos polo PP para favorecer os intereses empresariais “reforzando o papel colonial de Galiza”, mentres os sectores produtivos agonizan e avanza a emigración e o avellentamento da poboación.
Denunciamos os procedementos profundamente antidemocráticos e autoritarios postos en marcha pola Xunta de Galiza, xa con Feixóo e despois con Rueda, e acusamos ao PP de “ir ao mercado”, “privatizar os servizos públicos” e “comprar informes” que favorezan os intereses de empresas que veñen espoliar os recursos do noso país.
SUSPENSIÓN DOS PROCEDEMENTOS
A CIG demandará unha revisión exhaustiva e a suspensión de todos aqueles procedementos tramitados a partir da publicación no DOG deste Decreto, en primeiro lugar o de Altri. Preguntámonos que máis ten que pasar para que o Partido Popular faga caso ao rexeitamento masivo que estes proxectos están provocando en todos os sectores do pobo galego e agardamos que, desta volta, o PP e o Goberno galego cumpran esta sentenza. No caso de non facelo, a CIG resérvase exercer as accións legais oportunas, mesmo a vía penal.
Respecto do número de expedientes que poderían estar atinxidos por esta sentenza, lembramos que en 2023, cando anunciamos a intención de recorrer este decreto no contencioso, xa se falaba de que había uns 35 parques eólicos tramitados baixo o seu paraugas.
Por iso adiantamos que agora o que se lle vai pedir á Administración é que identifique e informe sobre todos os expedientes que, en diferentes ámbitos, están afectados, quer proxectos eólicos ou mineiros, e que a central sindical entende que adquiren unha condición de nulidade.
Se en tres meses a Xunta non dá esta información, a CIG recorrerá de novo á xustiza e que, en caso de que a Administración presente recurso de casación -ten 30 días para facelo-, a central sindical solicitará a execución provisional da sentenza, mentres non se pronuncie o Tribunal Supremo, para evitar que sigan adiante proxectos que poderían provocar un dano irreversíbel.
En todo caso, para que o recurso de casación sexa admitido a trámite a Xunta ten que demostrar que o TSXG se apartou “inmotivadamente da xurisprudencia” para emitir esta sentenza.
Diante disto, a CIG anima a toda a poboación a sumarse á mobilización por terra e por mar, convocada para o vindeiro 22 de marzo, ás 12:00 horas na Pobra do Caramiñal sob o lema “Na defensa do noso mar e da nosa terra. Non a Altri. Non á mina de Touro-O Pino”.
- Detalles
Semanas para proceder a substituír ao persoal no exercicio dos seus dereitos e a prestación do servizo en formato “servizos mínimos”
A CIG denunciamos o sistema de chamamentos do Consorcio, con listaxes de contratación con total falta de transparencia, en numerosas ocasións dende hai máis de 15 anos (Valedora do Pobo, Parlamento, ITSS, etc.)
Levabamos tempo, cando insistiamos coa necesidade de celeridade nas coberturas, que nos facían chegar, dende o Departamento de Persoal ou as Xerencias Adxuntas, recibindo ameazas máis ou menos explícitas sobre o caos que se ía producir cando pasaramos á Xunta.
Agora, despois da integración do persoal do Consorcio na Xunta, tras a publicación da RPT na Consellería de Política Social e a funcionarización das listas de contratación, mudou o sistema de chamamentos.
Xa non só temos que aturar unhas listas sen transparencia, onde as traballadoras non saben a súa orde de prelación para chamamentos en cada momento, senón que temos que ver como os chamamentos se someten a dous filtros: o da Consellería e o do Consorcio. E, a todo isto, hai que engadir a desidia da Xerencia en que se xestione dilixentemente.
Fáisenos chegar aos cadros de persoal que toda esta desfeita vén por tomarmos a decisión de pertencer á Xunta, que “nolo buscamos”. Semella que tiñamos que aturar os salarios de oitocentos e mil euros e que tiñamos tamén que soportar o trato maternalista das xerencias (en vigor aínda).
Seica a culpa de todo a temos os sindicatos, pero tamén a grande ambición das traballadoras e traballadores: queremos traballar 35h, queremos ter reducións de xornada, levar ás nosas crianzas a pediatría...Para esta xente sempre vivimos e conciliamos por riba das nosas posibilidades.
Nestas semanas, moitos centros de traballo estaban sen persoal PSX co que, a montaxe de comedor e recollida e as camas das sestas cando menos, está a facelo o persoal educativo, abandonando tarefas propias porque hai que “priorizar”. Iso si, dende SS.CC., ameazaban ás direccións dos centros se avisaban ás familias para suspender os servizos que non se podían dar por falta de persoal.
A falta de coberturas esixe tamén mover os horarios do persoal para poder atender ás aperturas e peches sen incumprir rateos polo que, as traballadoras están nunha incerteza constante. Con frecuencia, vai tan lenta a dilixencia que, ás veces, o permiso remata sen que se cubra e non o anulan en chamamentos, polo que fan unha oferta inexistente e a traballadora substituta atópase sen un traballo que aceptou.
O sistema de chamamentos, ao final, ven sendo o mesmo porque se ocupa o Consorcio: cubro o que me dea a gana e fágovos sufrir un pouco máis, para que saibades o que vos perdestes por ter tanta ambición e querer deixarnos atrás.
Cumpride coa lexislación laboral e deixádenos de amolar!!!!