- Detalles
Suba salarial de 6000 € na Consellaría de Facenda e na Atriga nas prazas do nivel 28 e nivel 30. E o resto de persoal... que???
A CIG foi convocada a unha xuntanza coa Consellería de Facenda e Administración Pública o 4 de xuño de 2025 para tratar as modificacións das relacións de postos de traballo (RPTs) da propia Consellaría e da Axencia Tributaria de Galiza (Atriga).
A modificación de RPT que nos presentan, por unha banda, é para a adaptar a Consellaría de Facenda ao Decreto 141/2024 e as súas modificacións, onde se regula a estrutura orgánica da Consellaría; e por outra banda, os cambios da RPT son para a reorganización dalgúns servizos.
Non obstante, a modificación da RPT obedece, fundamentalmente, a darlle cumprimento á Lei 4/2024, do 27 de decembro, de orzamentos xerais da Comunidade Autónoma de Galiza para o ano 2025. Isto quere dicir que se pretende facer o mesmo que fixo Presidencia hai uns meses cando lle subiu máis de 5000 € ao persoal letrado de nivel 30, así como na parte proporcional no caso das prazas de nivel 28, para equiparalos|as ás remuneracións dos|as letrados|as do Consello Consultivo de Galiza.
Escala de Finanzas: suba de 6.000 € nos complementos específicos en prazas de nivel 30 e parte proporcional nas de nivel 28
Agora, a Consellaría de Facenda e Administración Pública e a Atriga, vanlle subir os complementos específicos tamén nunha contía de 6000 € na Escala de Finanzas para as prazas de nivel 30 e na parte proporcional ás prazas de nivel 28… En coherencia co dito canto á suba salarial dos|as letrados|as, manifestamos que na CIG non nos opoñemos á suba salarial dos empregados e empregadas públicas, pero si nos opoñemos a que esas subas salariais só lles afecten a un grupiño de postos, como se de castes administrativas se tratase.
Topamos aquí cunha decisión política do goberno do Sr. Rueda, presidente de todas e todos, pero máis dunhas|duns que doutras|os. Éche unha decisión imposta mediante a Lei de orzamentos, sen negociación, que deixa fóra a todo o resto do persoal que, recordemos, vai con niveis dende o 10 ao 30, con retribucións brutas anuais dende os 20.000 € até os 60.000 €. Salientamos como dato a ter en conta que tan só o incremento dos complementos de 6.000 € para o nivel 30, case iguala o total anual de específico que cobra unha persoa funcionaria de nivel 10 (uns 6.500 € anuais).
A CIG esixe a suba salarial para todo o persoal, a elaboración dun catálogo de postos de traballo con reestruturación de niveis e complementos actualizados e a revisión das retribucións da Administración Autonómica
Na xuntanza transmitímoslle á Consellaría de Facenda que á CIG estannos chegando queixas de funcionarios e funcionarias sobre esta modificación, xa que crea agravios comparativos moi graves co resto de funcionariado, tanto da escala de finanzas de niveis inferiores, como xefaturas de sección, área, etc., onde radica gran parte da carga de traballo, como do resto do persoal da Xunta de Galiza dos mesmos niveis, que ven como estas dúas castes van levarse ao peto unha cantidade substancial de cartos por facer o mesmo que levan facendo todos estes anos. Nin que dicir ten que o resto do persoal da Xunta tamén ten a mesma percepción, o que, dende logo, non vai axudar a promover un bo clima laboral.
Como solución a esta intención da Consellaría de Facenda e Administración Pública e a Atriga, a CIG úrxelle á Xunta de Galiza á elaboración dun catálogo de postos de traballo cunha reestruturación de niveis e de complementos actualizados, que se axusten á especial dificultade técnica, dedicación e responsabilidade de cada posto, entre outras circunstancias. Queremos unha revisión global das retribucións da Administración Autonómica de Galiza.
- Detalles
O martes 3 de xuño quedou aprobada na Comisión de Persoal o modelo de bases para a cobertura dos postos mediante concursos específicos, unha forma de provisión de postos pensado nalgunhas xefaturas de seccións, direccións de centros e sobre todo xefaturas de servizo, que non sexan nin de concurso ordinario nin de libre designación.
Trátase 861 prazas que van dende o nivel 20 ata o 28, ocupadas en comisión de servizos moitas delas dende hai máis de 10 anos (dende que a Lei do emprego público de Galiza do ano 2015 creara esta forma de provisión). Por fin no ano 2022 publicaron o Decreto 151/2022, que regula a provisión dos postos. Pero a mediados do 2025 seguimos igual.
O modelo de bases de concurso específico aprobado o martes 3 de xuño, no lugar de poñer orde e coherencia na política de persoal da Xunta de Galiza, déixalle a cada consellaría que realice estes procesos de selección ao seu antollo, pois nin pon prazos (poderían seguir outros 10 anos en comisións de servizos?), nin pon a valoración de cada mérito (poderían “personalizalos” para a cobertura de cada posto), nin van ter un control externo (queda todo en mans de cada consellería, sen que a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal xogue algún papel na redacción de cada convocatoria, a fixación dos méritos, ou a elección das persoas que formarán das comisións de selección).
Polo tanto, consideramos que iso vaise traducir en continuar coas cacicadas e amiguismos ás que nos teñen afeitas/os as cúpulas das consellarías e os seus seguidores e seguidoras.
As persoas elixidas para cubrir un posto de concurso específico, despois de ser seleccionadas mediante un baremos “adaptado” a cada caso, van permanecer no posto durante cinco anos. Por tanto, a Xunta de Galiza está a colocar as persoas que elixa (nalgúns casos validas, noutros simplemente fieis ou amigas), e endosárllelas ao goberno seguinte.
Aos cinco anos, o nomeamento pode ser revisado tras un proceso de avaliación. Isto vaise traducir na perda de independencia do funcionario/a, que pode “prestarse” ao que lle pidan con tal de non obter unha avaliación negativa. Ao Presidente da Xunta de Galiza soamente lle preocupa o control e a manipulación da Administración Pública, non lle interesa unha boa xestión dos servizos públicos, senón castigar ás pesoas que non actúan como queren os/as responsables das consellarías; de xeito que obedece de maneira exclusiva a intereses partidistas e que pouco teñen que ver co interese xeral.
DOPAXE
A Xunta pretende vulnerar o principio de igualdade e o de obxectividade DOPANDO con puntuación extra a determinado persoal, precisamente aos mesmos que eles previamente xa elixiron para prestar servizos nos postos de traballo convocados en comisións de servizos. Pretenden valorar a experiencia profesional no mesmo posto obxecto da convocatoria, ao que só persoas designadas a dedo puideron optar.
ELECCIÓN POR COOPTACIÓN
Tanto no caso da comisión de valoración como na de avaliación, os membros van ser nomeados por cada consellería e un por Emprego Público e teñen que ter, nun caso un grao superior ao do posto que se convoca, ou noutro on nivel xerárquico superior. Isto implica que o que xa temos denunciado como o “lobby" dos/as subdirectores/as xerais onde tamén se inclúen algúns xefes de servizo, vanse repartir os postos de concurso específico entre eles.
TRAXE A MEDIDA
O deseño das bases é un exercicio de xastrería para facer traxes a medida das persoas que previamente foron seleccionadas. Teoricamente o 55% dos méritos a valorar (primeira fase) serían obxectivábeis e só o 45% (segunda fase) serían apreciacións de carácter subxectivo sobre as aptitudes e capacidades da persoa candidata. A trampa está en que para cada un dos ítems que forman parte tanto da primeira como da segunda fase, a consellería convocante do posto decide o peso que lle da a cada un. Por tanto, o peso de cada mérito pode ir en función da persoa cooptada polo "lobby".
ENTROIDO NA PROVISIÓN DE POSTOS
Todo isto se fai para DISFRAZAR DE OBXECTIVIDADE UN PROCESO DISCRECIONAL. O que pretenden é facer colar como un proceso de concorrencia competitiva, o que antes facían nun descarnado proceso de libre designación. Disfrace de obxectividade, de modernidade na carreira directiva para un proceso clásico de enchufismo e dedocracia.
TRADICIÓN TRIFÁSICA
Se estivésemos noutra administración poderíamos entender que incluso a valoración subxectiva de méritos feita polas comisións de valoración se faría con criterios de profesionalidade e imparcialidade.
Na Administración da Xunta de Galiza puidemos conseguir que os procesos de acceso ao emprego público e de provisión de postos de carácter xeral fosen aparentemente LIMPOS. Pero onde nunca puidemos conseguir que se actuase do mesmo xeito foi cos postos de xefatura de servizo (excepto por un acordo do 2008 co goberno bipartito e que o PP decidiu anular en canto Feijoo chegou á Presidencia da Xunta).
Pois ben, se neste caso a Xunta seguiu ata o de agora coa tradición enchufista, como imos confiar en que unhas comisións de valoración designadas polas consellerías e con sistemas de cooptación, e un amplo nivel de discrecionalidade, van a desempeñarse con profesionalidade e imparcialidade?
- Detalles
No DOG do 05/06/2025 publican:
- RESOLUCIÓN do 28 de maio de 2025, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, na categoría 39 técnico/a forestal de defensa contra incendios forestais do grupo II de persoal laboral da Xunta de Galiza, pola que se fai pública a baremación definitiva complementaria da fase de concurso.
- RESOLUCIÓN do 28 de maio de 2025, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, na categoría 39 técnico/a forestal de defensa contra incendios forestais do grupo II de persoal laboral da Xunta de Galiza, pola que se fai pública a data, a hora e o lugar de realización da proba física.
- RESOLUCIÓN do 2 de xuño de 2025, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, para o ingreso no corpo de técnicos de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, grupo B, escala técnica do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais, especialidade de bombeiro/a forestal xefe de brigada, pola que se publica a baremación definitiva complementaria da fase de concurso.
- RESOLUCIÓN do 2 de xuño de 2025, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, para o ingreso na categoría 100 do grupo III de persoal laboral da Xunta de Galiza, bombeiro/a forestal xefe/a de brigada, pola que se publica a baremación definitiva complementaria da fase de concurso.
- RESOLUCIÓN do 2 de xuño de 2025, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, para o ingreso na categoría 100 do grupo III de persoal laboral da Xunta de Galiza, bombeiro/a forestal xefe/a de brigada, pola que se publica a baremación definitiva complementaria da fase de concurso.
- RESOLUCIÓN do 2 de xuño de 2025, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, no corpo de técnicos de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala técnica do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais, especialidade de bombeiro/a forestal xefe de brigada (grupo B), pola que se fai pública a data, a hora e o lugar de realización da proba física.
- RESOLUCIÓN do 2 de xuño de 2025, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, da categoría 100 do grupo III de persoal laboral da Xunta de Galicia, pola que se fai pública a data, a hora e o lugar de realización da proba física.
- RESOLUCIÓN do 3 de xuño de 2025, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, na categoría 38 do grupo I, técnico/a superior de defensa contra incendios forestais, de persoal laboral da Xunta de Galiza, pola que se publica a baremación definitiva complementaria da fase de concurso.
- RESOLUCIÓN do 3 de xuño de 2025, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, nas categorías 10B, 10C, 14 e 14A do grupo V de persoal laboral da Xunta de Galiza, pola que se fai pública a baremación definitiva complementaria da fase de concurso de determinadas categorías profesionais.
- RESOLUCIÓN do 3 de xuño de 2025, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, nas categorías 14 e 14A do grupo V de persoal laboral da Xunta de Galiza, pola que se fai pública a data, a hora e o lugar de realización da proba física.
- RESOLUCIÓN do 3 de xuño de 2025, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, en categorías do grupo I de persoal laboral da Xunta de Galiza, pola que se fan públicos a data, a hora e o lugar de realización da proba física para a categoría profesional 38 do grupo I (técnico/a superior de defensa contra incendios forestais).
- RESOLUCIÓN do 4 de xuño de 2025, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, en categorías do grupo IV do persoal laboral da Xunta de Galiza, pola que se fai pública a baremación definitiva complementaria da fase de concurso en determinadas categorías profesionais.
- RESOLUCIÓN do 4 de xuño de 2025, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, no corpo auxiliar da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e no corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2, pola que se se fai pública a baremación definitiva complementaria da fase de concurso de determinados corpos, escalas e especialidades.
- RESOLUCIÓN do 4 de xuño de 2025, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, na categoría 33 do grupo IV de persoal laboral da Xunta de Galiza, pola que se fai pública a data, a hora e o lugar de realización da proba física.
- RESOLUCIÓN do 4 de xuño de 2025, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, no corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala auxiliar do servizo de prevención e defensa contra incendios forestais, especialidade bombeiro/a forestal, subgrupo C2, pola que se fai pública a data, a hora e o lugar de realización da proba física.
A puntuación definitiva obtida polas persoas baremadas reflíctese no portal web corporativo da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal: https://www.xunta.gal/funcion-publica/procesos-selectivos/consulta
As persoas aspirantes que formularon alegacións á baremación provisional a través de Fides poderán consultar en fides.xunta.gal as respostas motivadas ás súas alegacións.
Convocan o día 13 de xuño de 2025, no estadio municipal Verónica Boquete de San Lázaro, situado na avenida de Fernando de Casas Novoa, núm. 20, 15703 Santiago de Compostela (A Coruña), para a realización da proba física.
- RESOLUCIÓN do 3 de xuño de 2025, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, nas categorías 10B e 10C do grupo V de persoal laboral da Xunta de Galiza, pola que se fai pública a data, a hora e o lugar de realización da proba visual.
Convocan para o día 11 de xuño de 2025, ás 13.00 horas, no salón de actos número 2 do complexo administrativo de San Caetano, en Santiago de Compostela (A Coruña), para a realización da proba visual.
- Detalles
Ante a inquietude que esta situación está suscitando nestas compañeiras/os, na Comisión de Persoal, celebrada onte día 03/06, a directora da Dirección Xeral de Emprego Público (DXEP) contesta aos requerimentos da CIG que “a elección de destinos destas persoas faise individualizada, polo que non ven problema, pois non compiten. Di que a estas persoas ofrécenlles un posto na súa localidade e outras dúas localidades ás que se poderían desprazar. Informan que lle solicitaron ás asociacións que dixeran esas localidades para cada unha das persoas. Así fixeron no 2018 e así fixeron cos de 2022. Di que non lles chegou ningunha queixa ou problemas das persoas do 2018. Refiren que contactaron coas asociacións para que indiquen se as persoas do 2018 queren quedar no posto ou cambiar. Di que eran 24 prazas pero quedan 15 persoas (houbo excedencias e promoción interna). Ninguén lles demandou cambio destas persoas. Polo tanto, van proceder co destino definitivo do 2022, e xa mais adiante se porán co de 2018”.
Dende a CIG asegurámoslle á directora que a Consellería de Educación ten queixas das direccións dalgúns centros de ensino porque neses centros en que hai pouco persoal, teñen problemas para facer quendas de traballo e o resto do persoal está sobrecargado. A DXEP resposta que “contactarán con Fademga, e se trasladan problemas, contactarán coas persoas para que poidan ir a edificios administrativos”.
A CIG botámoslle en cara de que faga caso só á información que lle poida chegar das asociacións, e non do que lle poidamos transmitir os sindicatos. Solicitámoslle que se poña en contacto coa Consellaría de Educación. Non entendemos o destino aos do 2022 sen darllo aos de 2018
Dende a CIG e, logo de contactar con este persoal afectado, informamos que:
• Foron contactados por FADEMGA para coñecer a súa situación laboral con preguntas do tipo: estás contenta no teu posto de traballo? Por que non estás contenta?. Estas persoas comunican que dende esta asociación lle dixeron que no caso de ir para outro sitio, tal é o caso do edificio administrativo de Vigo, deberían de asumir funcións como por exemplo: dar información telefónica xeral ao público ou atención directa. Aclaramos que esta información non responde á realidade das funcións do persoal subalterno, por canto a información xeral ao público está privatizada a través do 012 e este persoal non aporta información xeral ao público no edificio. Cando esta información aportada, que dende a CIG consideramos incorrecta, sesgada e incluso intimidatoria, non fai que a persoa desista do seu interés en trasladarse de posto de traballo, rematan dicíndolles que "sería moi difícil que se podan quedar en Vigo".
• Dende a CIG queremos insistir en que tanto a través do sindicato como das propias direccións dos centros educativos da área de Vigo, nos que este persoal afectado exercen en destino provisional, a Consellería de Educación foi reiteradamente informada das dificultades que se levan presentando na adaptación deste persoal aos seus postos de traballo. Incluso nos consta que nun dos centros de Vigo, están especialmente preocupados porque dentro do cadro de persoal teñen outra persoa con discapacidade, sendo coñecedora de todo isto a Delegación Territorial de Persoal non docente da Consellería de Educación de Pontevedra.
• Tamén queremos denunciar que, tal e como dixo a directora da DXEP, as asociacións que traballan con estas persoas con discapacidade están sendo as que artellan as demandas deste colectivo en exclusiva. Non queremos que se exclúa das negociacións a estas asociacións, tan importantes para a vida destas persoas e das súas familias, máis negámonos a aceptar que sexan estas as únicas valedoras dos dereitos destas persoas traballadoras diante da Administración.
Lembramos que o anteproxecto de Decreto polo que se regula o acceso e provisión de postos de traballo de persoas con discapacidade intelectual na Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e nas entidades públicas instrumentais do sector público autonómico no seu artigo 11 refire que “na adxudicación de postos de traballo nos procesos selectivos garantirase que as condicións da asignación das prazas convocadas resulten adecuadas ás circunstancias das persoas con discapacidade intelectual para posibilitar a efectiva ocupación do posto”
Ante a gravidade desta situación e a moita afectación que esta incertudume está supoñendo para estas persoas, informamos que dende a CIG reiteraremos esta inxustiza tanto diante da Consellería de Educación como diante de Función Pública e poñeremos toda a nosa capacidade xurídica na defensa dos dereitos destas persoas traballadoras ás que se lles está subvertindo a súa escolleita de postos de traballo xa que, de non mudarse o publicado no DOG, tomarán posesión das prazas desexadas no edificio administrativo de Vigo os do anos 22 diante dos do 18.
- Detalles
A denegación totalmente inxustificada para a participación nos actos das Letras Galegas 2025 ten lugar tras a eliminación das conmemoracións do Día das Letras Galegas en 2024 na EGAP e a campaña da CIG “Por unha EGAP transparente e en galego”, dada a deriva de galegofobia e de incuprimento da normativa lingüística na Administración da Xunta
Un Servizo de Persoal da Consellaría de Política Social denegoulle a unha persoa traballadora dos equipos de valoración e orientación (EVO) dunha oficina integrada da dependencia e discapacidade a autorización para asistir aos actos conmemorativos do Día das Letras Galegas, dedicados este ano ás Cantareiras.
Os actos foron convocados como parte da oferta formativa oficial da Escola Galega de Administración Pública (EGAP). O 16 de maio tivo lugar unha homenaxe ás Cantareiras na sede da EGAP, cunha actuación musical e a proxección dun documental; actividade que é requisito para poder acceder á viaxe cultural posterior, destinada exclusivamente ao persoal da Administración galega.
Estes actos forman parte das actuacións transversais da EGAP, dentro da programación de formación na lingua galega. A formación transversal non ten unha relación directa co grupo ou categoría profesional do persoal, senón que se trata da actualización e mellora continua de coñecementos e competencias necesarias para o desempeño do traballo en distintos eidos (lingua galega, TIC, lexislación xenérica da Administración, idiomas, igualdade, etc.).
Na CIG consideramos que a xustificación alegada pola xefatura de servizo da persoa traballadora de que esta formación non ten relación coas súas funcións para denegarlle a asistencia, unha vez a súa solicitude foi aceptada pola EGAP, é unha discriminación clara e patente con respecto ao resto de persoal ao que si se lle permitiu a súa asitencia. Trátase dunha xustificación pola cal ningunha persoa da nosa Administración podería asistir a esa formación.
Unha vez que as persoas responsábeis da denegación do permiso recibiron a queixa, a xustificación inicial da denegación múdase a outra distinta, evidenciando que a motivación real das denegacións é unha auténtica persecución. Isto está a acontecer no contexto de cancelación do Día das Letras Galegas de 2024 por parte da actual dirección da EGAP, motivo polo que a CIG fixo unha denuncia pública.
O 15 de maio, día previo aos actos das Letras cuxa asistencia se lle denegou á persoa traballadora, a CIG facía, precisamente, unha concentración diante da propia EGAP cuxo lema foi “Por unha EGAP transparente e en galego”, unha campaña de denuncia da deriva antigalega que está a caracterizar non só á EGAP, senón tamén o funcionamento da nosa Administración, como estamos a comprobar.
Esiximos que de inmediato cesen os impedimentos e discriminacións, así como as represalias, cara ao persoal que solicitou a súa participación nos actos conmemorativos do Día das Letras Galegas, unha das efemérides máis importantes con relación ao galego, lingua propia da desta Administración.

- Detalles
A Secretaría Xeral Técnica da Consellería de Emprego, Comercio e Emigración, remitiu a documentación e a convocatoria para unha xuntanza coas organizacións sindicais pola modificación da súa relación de postos de traballo (RPT). A xuntanza vai ser o mércores 11, polo que se tes algo que dicir, contacta coa CIG antes dese día.
Lembramos que desta consellería foron retirados moitos postos do recente concurso de traslados de corpos xerais.
Proposta de modificación da RPT da consellería de Emprego, Comercio e Emigración: descargar.
- Detalles
A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) enviou aos sindicatos a relación de postos para os seguintes concursos de traslados aínda pendentes de negociar:
- Escala de veterinarios-as (A1). Descargar.
- Escalas de laboratorio (C1-C2), mantemento (C1-C2-AP), condución (C1-C2), cociña (C1-C2), recursos naturais e forestais (C1-C2-AP), limpeza (AP) e persoal subalterno-vixiantes de arquivos, bibliotecas e museos (AP). Descargar.
* Entendemos que o persoal subalterno pode volver a participar aínda que xa participara no concurso de corpos xerais, pois as prazas de vixiantes de arquivos, bibliotecas e museos, son de persoal subalterno.
Como dicimos, as convocatorias están sen negociar. O que fan aquí é enviarnos a relación de prazas dispoñibles para o concurso para que fagamos alegacións. A información trasladada pola DXEP na Comisión de Persoal do 03/06/25 foi que as bases do concurso de veterinarios/as e de mantemento-cociñas.. se negociarían en xuño.
Se tes algo que dicirnos, contacta coa CIG (necesitamos o código do posto para poder alegar).
- Detalles
O martes 3 de xuño participamos na Comisión de Persoal na que quedou aprobado o modelo de bases para a provisión de postos mediante o concurso específico, figura creada principalmente para xefaturas de servizo, algunhas seccións e dirección de centros.
A proposta da Xunta foi rexeitada polos catro sindicatos con representación na Comisión de Persoal (CIG, CCOO, CSIF e UGT).
As grandes liñas do voto en contra da CIG son:
- Non se esixe un prazo de tempo para a convocatoria e provisión dos postos, o que vai permitir que poidan manter as prazas en comisións de servizos
- Valoran méritos obtidos en comisións de servizos. É dicir, que valoran méritos obtidos discrecionalmente, sen criterios obxectivos.
As consellerías poden modificar totalmente o baremo, o que lles vai permitir "personificar" as bases da convocatoria individualmente para cada posto. - Todo o proceso de selección das persoas quedará en mans das consellerías, sen un mínimo control por parte da dirección xeral que exerce as competencias en materia de persoal (a D.X. de Emprego Público e Administración de Persoal-DXEP)
En definitiva, que vamos a unha Administración cos postos intermedios sometidos ao poder político. O persoal funcionario perde algo máis da súa independencia.
Rolda aberta de intervencións
Na rolda aberta de intervencións a CIG tivo ocasión de falar dos seguintes asuntos:
Persoas interinas que van cumprir 3 anos: chéganos información contraditoria sobre o cese aos 3 anos de persoas co posto en proceso selectivo ou en concurso de traslados. Solicitamos que nos confirmen os criterios que están a seguir para decidir o cese aos tres anos. A DXEP afirma que a Lei 20/21 excepciona do cese aos tres anos aos postos que están cun proceso selectivo convocado, pero non cando o posto está en concurso de traslados. Cando está en proceso selectivo, prorrogan cando o consideran necesario e continuarán ata a elección dos destinos, sendo o posto en cuestión necesariamente un dos ofertados.
Desaparición de titulación no fides a persoas que participan en concursos traslados: temos información de que a varias persoas lle desapareceu a titulación no envorcado de datos do Portax ao Fides. Preguntamos se teñen información e se pensan actuar de oficio. A DXEP resposta que se é un erro da Administración o arranxarán de oficio; se é unha falta de envorcado de datos do Portax ao Fides, é responsabilidade da persoa que participa no concurso revisar se ten os datos correctos e aportalos ao Fides.
Preguntamos polo estado dos concursos de traslados. A CIG manifesta:
- Concurso axentes: última resolución fai un ano e dous meses (listado provisional admitidos). Son unhas 230 persoas participantes. Que está a paralizar o proceso?
- Concurso ciencias-arqu.-enxeñ.: admitidos definitivo e puntuacións provisionais o 21/05/25. Poderían estar en condicións de resolvelo e comezar a elección de postos dos procesos selectivos. Pero hai xente en incendios. Podería coller as datas de alto risco?
- Gardacostas: 23/05/25 admitidos definitivos e puntuacións provisionais
- Corpos xerais: 03/04/25 xustificación méritos e elección de postos.
- Resposta a DXEP: non publican os baremos provisionais do concurso de axentes ambientais porque están centrados noutros procesos (menciona a adxudicación definitiva de postos de ciencias-enxeñarías-arquitectura, e están revisando os postos a ofertar para os concursos pendentes de convocar (menciona escalas sociais e outros dous concursos nos que están a traballar, mencionando o de veterinarios/as e o de mantemento-cociñas.. que negociarán as bases en xuño. Cando estean en condicións de publicar a resolución dos cocursos e eleccións de destinos, valorarán a data adecuada para as tomas de posesión en función das particularidades de cada escala (campaña de alto risco de incendios, época de matriculas, etc).
Subalternos con discapacidade intelectual:
Denunciamos que a DXEP convocou para elección de destino ás persoas de novo ingreso da convocatoria de 2022, cando manteñen en destino provisional ás da convocatoria do 2018.
A DXEP afirma que a elección de destinos destas persoas faise individualizada, polo que non ven problema, pois non compiten. Di que a estas persoas lles ofrecen un posto na súa localidade e outras dúas localidades ás que se poderían desprazar. Solicitaron ás asociacións que dixeran esas localidades para cada unha das persoas. Así fixeron no 2018 e así fixeron cos de 2022. Di que non lles chegou ningunha queixa ou problemas das persoas do 2018. Xa contactaron coas asociacións para que indiquen se as persoas do 2018 queren quedar no posto ou cambiar. Di que eran 24 prazas pero quedan 15 persoas (houbo excedencias e promoción interna). Afirma que ninguén lles demandou cambio destas persoas. Polo tanto, van proceder co destino definitivo do 2022, e xa mais adiante se porán co de 2018.
CIG resposta que á DXEP lle falta información, pois aseguramos que a consellería de educación ten queixas das direccións dalgúns centros de ensino porque neses centros en que hai pouco persoal teñen problemas para facer quendas de traballo e sobrecarga. A DXEP resposta que contactarán con Fademga, e se trasladan problemas, contactarán coas persoas para que poidan ir a edificios administrativos. A CIG bota en cara que se faga caso só á información que lle poida chegar das asociacións, e non do que lle poidamos transmitir os sindicatos. Solicitámoslle que se poña en contacto coa consellería de educación.
Carreira profesional:
O 30/12/24 enviaron borrador dos graos I-II-III. A CIG enviou as alegacións o 13/01/25. Nunca houbo xuntanzas nin máis información. Preguntamos cando pensan retomar a carreira que xa tiña que estar negociada e convocada no 2024 segundo o que a Xunta pactou con outros sindicatos. A DXEP resposta que negociaremos a carreira no mes de xuño.
A maiores a DXEP informou do seguinte:
- Orde de integración do persoal de Agacal: publicarán no DOG do luns 9 de xuño.
- Concursos nos que participan varias escalas/especialidades, e non hai persoas participantes nalgunha delas. Neste caso, darán por rematada esa parte do concurso e procederán cos destinos definitivos dos procesos selectivos.
- Detalles
A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal convocounos a unha xuntanza da Mesa Sectorial de Persoal Funcionario que será o venres 06/06/25, coa seguinte Orde do día:
1. Proposta de Acordo para o persoal adscrito ao Parque Nacional Marítimo Terrestre das Illas Atlánticas de Galiza. Descargar
2. Proposta de Acordo polo que se aproba a modificación da Relación de Postos de Traballo da Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático. Descargar
3. Proposta de Resolución pola que se convoca concurso ordinario para a provisión de postos vacantes das escalas/especialidades (escalas sociais) de medicina, psicoloxía, pedagoxía, enfermaría, fisioterapia, traballo social, educador/a social, educador/a infantil, terapia ocupacional, educación infantil, gabernante/a, auxiliares de clínica. Descargar (inclúe bases e postos)
Se é do teu interese, contacta coa CIG.
- Detalles
A CIG acode á Valedora do Pobo ante a negativa da Administración de rectificar sobre a contratación de persoal sen titulación nas cociñas escolares.
Coa presentación dunha queixa ante a Valedora do Pobo pedimos que interveña para que as persoas responsables da Consellería de Educación, Ciencia, Universidade e Formación Profesional se senten a negociar unha saída xusta á chapuza da funcionarización que artellaron e que rebaixou profesionalmente as escalas de cociña. Con esta decisión deixaron ás cociñeiras e cociñeiros na escala do subgrupo C2, polo que agora ás novas contratacións so lle piden ESO (Ensinanza Secundaria Obrigatoria).
Consecuencia do anterior, neste curso levamos xa varias ofertas de emprego para a escala funcionarizada no C2 ( Escala Auxiliar de cociña ) sen ningún requisito de titulación académica en cociña. Polo que as dietas especiais, intolerancias, control de alérxenos, seguridade e hixiene alimentaria non están garantidas nos comedores escolares públicos da Xunta de Galiza, por colocar aos C2 como responsables das cociñas dos centros de ensino. E amais esta medida provoca a rebaixa profesional nas cociñas dependentes da Xunta de Galiza debilitando a calidade dun servizo público fundamental para familias e crianzas e pondo en risco a súa saúde e nutrición .
A análise da CIG é que o problema ven derivado da incorrecta clasificación do persoal no grupo que lle correspondería por titulación e segundo recolle o EBEP (o Ciclo superior de cociña no grupo B e o Ciclo medio de cociña no C1) Así como que a creación de prazas e a asignación de escalas nos centros foron feitas sen criterios obxectivos e sen ter en conta a carga de traballo.
Requirimos da valedora que esixa buscar unha solución urxente xa que, ademais do anterior, as cociñas e comedores públicos, teñen a obriga de implantar un sistema APPCC (Análise de Puntos de Control Críticos) e un Programa de Seguridade Alimentaria que inclúe a rastrexabilidade dos alimentos, e boas prácticas na manipulación de alimentos.
O Goberno galego e a propia consellería proclaman que a Formación Profesional na Galiza é unha prioridade estratéxica da política educativa e de formación pero, polo que se ve, non para o seu propio persoal xa que prefire contratar persoas sen titulación técnica nas súas cociñas.

