Novas por contido

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) achegounos unha proposta de acordo relacionado coa terminación dos procesos selectivos de estabilización para as distintas clases e escalas do servizo de incendios.

O asunto ven motivado polo feito de que houbo un cambio de criterios en canto á baremación da experiencia do persoal fixo-descontinuo. Con este paso, a DXEP tenta dar resposta ás demandas da CIG e do persoal afectado.

Este texto está en fase de alegacións. Calculamos que irá a Mesa Xeral a finais desta semana ou comezos da seguinte. Se queres aportar algo, contacta coa CIG.

Esta foi a reacción á postura manifestada pola CIG de rexeitamento a dar validez tanto á proposta de plan de igualdade como de diagnose elaboradas pola Dirección Xeral de Simplificación Administrativa da Xunta antes da constitución da comisión de igualdade, que Portos puxo enriba da mesa.

A xuntanza de constitución da Mesa de Igualdade de Portos de Galiza foi, cando menos, brusca e agresiva, co beneplácito de CCOO, quen se une a todas as decisións e propostas de empresa e UGT.

Témosllo que agradecer ás persoas delegadas de UGT, central sindical maioritaria no Comité de Empresa de Portos de Galiza, que nun afán desmesurado de protagonismo, esqueceron cal é o seu rol: a defensa dos intereses do persoal, entre os que está lograr un plan de igualdade que responda ao seu propio apelativo, efectivo e descritivo da realidade laboral de Portos de Galiza; e non un plan de igualdade floreiro, rápido, copiado do da Xunta, non negociado e de mero trámite.

Nun alarde de prepotencia inaudita e de descoñecemento duns mínimos da normativa de igualdade vixente, esixíbeis a toda persoa representante legal das traballadoras e traballadores integrante dunha Mesa de Igualdade, non fixeron outra cousa máis que escenificar unha perrencha infantil de desgusto -portazos incluídos-, ante o posicionamento claro da CIG: non achantar cunha proposta de diagnose xa feita e sen negociar que incumpre a Lei, e achegar en positivo todo o posíbel para, aínda estando en minoría, poder conseguir melloras para o persoal de Portos de Galiza.

Ante a oposición da CIG a aceptar o inaceptábel (como é “negociar” unha diagnose xa feita pola Xunta); ou ante o pedimento da CIG de que conste na acta de constitución da Mesa de Igualdade de Portos a proporción de representatividade de cada central sindical (serán os/as responsábeis do resultado desta negociación e do plan de igualdade que se obteña); ou ante o pedimento da CIG dunha mínima mención ao colectivo LGTBI+...; ante todo isto, as persoas representantes de UGT perderon totalmente os papeis, ao ver que non se comunga coas súas posturas ou opinións, incapaces de respectar pareceres, achegas ou o máis mínimo comentario ou pregunta por parte da CIG ou de calquera que contraveña ou faga algunha crítica ás de UGT e empresa. Tanto é así que volveron amentar o seu vergoñento acordo UGT-CCOO adoptado por votación instada por UGT para “acollerse” ao plan de igualdade da Xunta… Como se os plans de igualdade fosen intercambiábeis e traspasábeis a calquera entidade… Acordo UGT-CCOO da vergoña, recoñecido por Portos.

Dende a CIG non podemos senón desexarlles a UGT máis tranquilidade, boa educación e maneiras, tolerancia a grandes doses, e un Aninovo cheíño de respecto cara a quen opina diferente e defende dereitos e, xunto con CCOO de Portos de Galiza, un 2025 cargado de boa fe negocial, cumprimento da Lei e moita moita moita IGUALDADE!!!

Por un I Plan de Igualdade de Portos de Galiza efectivo, negociado e axustado á realidade deste ente público!!

Recibimos a seguinte comunicación da DXEP:

"Coa finalidade de que todas as persoas participantes no acto de elección de destino convocado pola Resolución de 5 de novembro de 2024 (DOG núm. 216 do 8 de novembro de 2024) obteñan unha praza correspondente ao seu subgrupo e logo de examinar as solicitudes recibidas, resulta necesario engadir novas prazas ao acto de elección previamente convocado.

A tal efecto e co obxecto de adxudicarlles os seus destinos provisionais, realizarase un novo acto de elección de destino para as persoas aspirantes que superaron os devanditos procesos selectivos, de conformidade coa base IV.6 das respectivas convocatorias que será publicado no Diario Oficial de Galicia."

Asistimos a unha xuntanza con Sanidade pola Oferta de Emprego Público (OEP) de escalas sanitarias (Lei 17/89) do ano 2024 (a poucos días de rematar o ano).

Segundo nos transmitiron as persoas responsables políticas da consellería de Sanidade, a OEP vai ao máximo permitido por lei (110% das vacantes), que cuantifican en 15 prazas desagregadas do seguinte xeito:

Clase  Prazas ofertadas  Reserva discapacidade
 Inspectores/as médicos/as  5  
ATS/DUE 4 1
Licenciado/a en farmacia 4  
Licenciado/a en Psicoloxía 2 1

Informan de que todas as vacantes son debidas a xubilacións (14), incrementado nunha polo 110%. Pero as ofertadas por clase non se corresponden coas xubilacións en cada unha delas, se non que hai unha reordenación de efectivos. Estas serían as xubilacións de cada clase: 7 inspectores/as médicos/as, 0 ATS/DUE, 2 licenciado/a en farmacia, 0 licenciado/a en psicoloxía, 4 en mediciña, e 1 FISP.

O decreto que aprobará a OEP, habilita a que as convocatorias poidan incrementar as prazas ofertadas en función das xubilacións que se prevexan para os dous seguintes anos (e que se restarán das seguintes OEP). Iso pode soar ben, pero introduce un certo grao de incerteza no sentido de que as persoas candidatas non saberán pola oferta cal vai ser o número final de prazas convocadas, e en todo caso, as persoas que superen o proceso non poderán coller praza mentres non se produza a efectiva xubilación (e se esta non se produce nuns anos determinados, decaería do seu dereito).

En canto á forma de acceso, será a de concurso-oposición, pero sen especificar cal vai ser a porcentaxe de cada unha, quedando a decisión para cando se aprobe a convocatoria, outra incerteza que pode influír na decisión das persoas a presentarse ou non.

A composición dos tribunais de selección será paritaria, pero non para cada tribunal, senón para o conxunto deles, o que pode facer que non se respecte un mínimo de paridade nalgún dos tribunais. A maiores, solicitamos que os sindicatos volvamos a estar presentes nos tribunais, como medida de vixilancia do seu funcionamento interno.

Da promoción interna din o que é obvio: que respectarán o mínimo legal, que é do 25%. A CIG quere que esta sexa do 50%, en procesos separados do acceso libre, vertical dende calquera escala do subgrupo inferior, e tamén horizontal dende outras escalas do mesmo subgrupo, sempre reciprocamente en todas as escalas.

Sanidade vai na mesma liña do PP, de que o idioma propio de Galiza continúe na senda da desaparición: os futuros funcionarios e funcionarias das escalas sanitarias poderán obter praza sen ter nin o máis mínimo coñecemento do idioma galego, pois a proba de galego pode non ser eliminatoria.

A consellería non quere comprometerse a poñer prazos para a publicación da convocatoria, polo que poden pasar anos ata que a máquina se poña en marcha.

Xa está convocada a Mesa Sectorial de Negociación de Persoal Funcionario, para o venres 13 de decembro. Probablemente quede aprobada nunha Comisión de Persoal para a semana seguinte.

A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) convocou aos sindicatos para o venres 13 de decembro, a negociar a Oferta de Emprego Público (OEP) do ano 2024 que xa anunciaron á prensa fai semanas. Tamén traen a Relación de Postos de Traballo (RPT) do Consorcio, que afecta a máis de 1.800 postos de traballo.

Engaden na orde do día outras dúas misteriosas RPT. Dunha só sabemos que é unha modificación "de postos de traballo de administración xeral e de administración especial", sen máis información. A outra é unha modificación da RPT de funcionarización de postos de administración especial de C1 e C2.

De todos estes asuntos, tan só aportan a RPT de Consorcio (descargar). Do demais, nada, nin documentación nin información.

A vontade negociadora das persoas responsábeis políticas da Función Pública galega podémola observar en que non só non envían documentación ou información da maioría dos asuntos, senón en que toda a negociación vaise concentrar no mesmo día, o venres 13.

A maiores, na orde do día vai tamén a OEP do ano 2024 das escalas sanitarias (Lei 17/1989). Pero neste caso xa tivemos unha xuntanza previa con Sanidade o martes 10.

A Dirección Xeral do Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) achegounos a relación de postos e resumo dos mesmos para a eleición de destino provisional dos procesos selectivos dos seguintes corpos/escalas:

  • A1 Escala de arquitectos. Descargar
  • A2 Escala de xestión de sistemas de informática. Descargar

Se é do teu interese, contacta coa CIG.

A posta en marcha do sistema de carreira profesional, que se iniciou no 2019 e tiveron que resetear no 2022, nen sequera se cumpre nos termos acordados. Deberían sentarse a negociar a convocatoria do grao III. E se supón que iso incluiría tamén o acceso aos graos I e II para aquelas persoas que están no grao I ou aínda non accederon a eles polo sistema extraordinario.

A diferenza do SERGAS onde están xa máis avanzados e no grao IV dende 2022, na Xunta o sistema pactado non garante nada. E a maiores de telo paralizado durante un ano e de verse obrigados a modificalo seguen a impedir que moito persoal acceda ao sistema.

Esiximos a posta en marcha, previa negociación, do acceso universal a todos os graos con efectos do 1 de xaneiro de 2025. E agora e no momento da negociación imos seguir mantendo,

• Que se estableza a posibilidade de acceder aos graos I, II e III e IV simultaneamente si se cumpren os requisitos.
• Que levanten o veto a que o persoal interino e temporal, ou ao que incluso agora xa ten a condición de persoal funcionario de carreira, para que poida acceder tamén aos graos I a IV nas mesmas condicións e cos mesmos requisitos que o persoal funcionario de carreira.
• Que se dea o dereito a cobrar a carreira a todo o persoal ao que cumprindo os requisitos se lles negou en 2019, con efectos económicos dende esa data.
• Que se cumpran as sentenzas gañadas pola CIG e se garanta a carreira profesional a todo o persoal chantaxeado coa funcionarización. Que se lles restitúa a carreira no grao que corresponda e se lles abonen os atrasos derivados da suspensión ás persoas que optaron por non funcionarizarse.
• Que se abra o procedemento ordinario para que as/os compañeiros/as que nestes últimos anos entraron a traballar na Administración, poidan acceder ao sistema de carreira profesional.

E finalmente, que o acceso á mesma se poida facer cando as persoas cumpran os requisitos (sexa a instancia das mesmas ou non) sen que haxa que esperar a que se abra un prazo, que en ocasións podería significar a perda de graos de carreira.

Sen prexuízo doutras medidas que defenderemos (suba e equilibrio dos importes, a inexistencia de tramos e porcentaxes e o cobro do 100% de cada grao dende o primeiro momento) estes serían os elementos básicos que imos defender para artellar un sistema de carreira profesional real e igualitario.

Convoquen a mesa xeral de negociación XA!

En primeiro lugar salientar que para reclamar os importes dos trienios como persoal laboral se exclúe ao persoal laboral fixo que se funcionarizou e que estas reclamacións poden darse en basicamente dúas situacións:

1.- Persoal laboral temporal que aproba un proceso selectivo e pasa a ser FUNCIONARIO/A DE CARREIRA.
2.- Persoal laboral temporal que pasa a prestar servizos como persoal FUNCIONARIO INTERINO.

O persoal funcionario dos grupos C1, C2 e AP que prestou servizos como persoal laboral e tiñan trienios recoñecidos como tal, perderon poder adquisitivo ao adquirir a condición de persoal funcionario de carreira ou interino.

A diferenza entre o importe dos trienios de persoal funcionario e laboral por subgrupos é a seguinte:

No caso de querer reclamar que os antigos trienios se cobren polo importe que correspondía como persoal laboral hai que ter en conta que se a administración non estima a reclamación en vía administrativa, haberá que plantexar unha demanda no ámbito do contencioso administrativo.

Se tés algunha dúbida ponte en contacto cos locais da CIG na túa comarca.

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal achegounos o listado de postos e resumo dos mesmos para a eleición de destino provisional do corpo de xestión da Administración Xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A2. Descargar

A Xunta vai construír un macrocomplexo de servizos en Mos / O Rebullón cun centro de coidados intermedios, escola infantil e centro de  atención a persoas maiores, entre outros

A Xunta de Galiza e o Partido Popular téñenos acostumada á cidadanía a ler noticias diarias sobre o “pioneiros” que son nunha morea de iniciativas, proxectos e servizos, máis aquí non somos os pechacancelas en nadiña....

O problema é que este chauvinismo patriótico que sentimos a cidadanía, non ten nada que ver coa utilización sistemática da mentira para manipularnos. Na área de Vigo, en Mos, contábase cun hospital psiquiátrico que atendía a unha ampla poboación. Este centro foi desmantelado e as persoas que precisabamos deste servizo observamos como nos ingresan en residencias de maiores sen profesionais cualificados que nos atendan, facendo a convivencia imposible e os últimos anos de vida das persoas maiores un inferno. Neste gran espazo con instalacións desocupadas, que estaba cedido parcialmente a entidades privadas “sen ánimo de lucro”, vanse construír agora un centro de coidados intermedios (tras a estancia hospitalaria), unha escola infantil e un centro de atención a persoas maiores.

Dende hai anos, a Xunta non abre ningún centro de servizos sociais con xestión pública. Dende a CIG, esiximos que este complexo de servizos sociais sexa 100% público, que é a única forma de garantir uns servizos públicos de calidade e o bo trato ás persoas usuarias. Non podemos esquecer que estamos falando de persoas en situación de vulnerabilidade (persoas enfermas, crianzas e persoas maiores son as usuarias destes tres tipos de centros).

A cidadanía non se pode permitir que o que pagamos cos nosos impostos vaia a engordar as contas de empresas privadas, moitas veces de familiares de cargos públicos, que acaban tratando a persoas enfermas, menores e anciás sen a garantía de calidade que ofrecen os servizos públicos de xestión directa. Unha mostra deste despropósito son as residencias privadas, e non so na pandemia.

Privatización, externalización e outras mamandurrias fóra! Coa CIG por uns servizos públicos de calidade, con xestión pública!

Outras novas recentes

Mércores, 28 Mai 2025

Proposta modificación RPT ATRIGA e Facenda

Veñen de remitirnos as propostas de renovación de varias RPT: RPT ATRIGA. Documentación. RTP Facenda. Documentación. Estamos convocados o vindeiro mércores, día 04 de xuño, para comezar as negociacións polo que se tes algunha alegación que facer a estas propostas de renovación pregamos que contactes coa CIG      
Xoves, 22 Mai 2025

Concurso de traslados do servizo de Gardacostas de Galiza

Dende a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal Comunicannos que, o vindeiro venres, día 23 de maio publicaranse do Diario Oficial de Galicia as seguintes Resolución do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade autónoma de Galicia, escalas do...
Venres, 23 Mai 2025

Concurso de traslados de Gardacostas: relación definitiva de persoas admitidas e puntuacións provisionais

No DOG do23/05/2025 publican: - RESOLUCIÓN do 21 de maio de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se aproba a relación definitiva de persoas admitidas e excluídas do concurso para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza,...