Novas por contido

No DOG do 19/03/2025 publican a RESOLUCIÓN do 18 de marzo de 2025 pola que se modifica a Resolución do 13 de maio de 2024 pola que se convoca concurso para a provisión de postos de traballo vacantes na Administración xeral da Xunta de Galiza.

Retiran do concurso de traslados as prazas que se indican no anexo I. A retirada das prazas foi aprobada na Comisión de Persoal do 18/03/25 co voto en contra da CIG, abstención de UGT e CSIF, e o voto a favor de CCOO

Emprego Público permite a retirada de máis de 200 postos do concurso de corpos xerais

O Instituto Galego de Estatística pasa a ser un instrumento directo da Presidencia da Xunta. Néganse a explicar cal vai ser o papel das empresas privadas, que poderían ter acceso aos datos ou participar directamente suplantando as funcións do persoal empregado público. Con esta manobra, o PP e o presidente asestan outro duro golpe aos servizos públicos para ampliar a censura e manipulación da información exercidas na RTVG.

A organización estatística de Galiza está constituída polo Instituto Galego de Estatística (IGE), o Consello Galego de Estatística (CGE) e os órganos estatísticos sectoriais (OESs). Canto ao IGE, a Lei estipula que é o órgano central da nosa organización estatística, cuxa principal misión é a de dirixir e coordinar a estatística galega. Trátase dun organismo público autónomo adscrito á consellaría competente en materia de facenda dende a súa creación no ano 1988.

En datas recentes o IGE emitía un informe devastador que puxo en evidencia a situación dramática e sen precedentes de perda de falantes que vive o galego tras sucesivos gobernos do PP, que non só ignoraron por completo o Plan Xeral de Normalización da Lingua Galega  aprobado por unanimidade no Parlamento no ano 2004, senón que incluso lexislaron na súa contra. Para tentar contrarrestar estes resultados feitos públicos polo IGE, Rueda, como bo activista de Galicia Bilingüe que é, contratou unha enquisa á empresa Sondaxe (grupo de La Voz de Galicia), quen emitiu un informe «á medida» que concluíu o contrario que os informes estatísticos elaborados polo persoal empregado público do organismo. 
 
Esta experiencia debeulle facer cavilar a Rueda de que a cousa podería non acabar aí, e que o IGE, un servizo público estratéxico e clave de noso, podería volver poñer en práctica a independencia profesional do persoal estatístico, a imparcialidade, a obxectividade e transparencia, así como a confidencialidade dos datos achegados pola cidadanía e as empresas; características todas elas nas que a propia Xunta poñía o foco con motivo da entrada en vigor da Lei 6/2024 de estatística de Galiza

Só deste xeito se explica o actual escenario de cambio drástico de status do IGE, tras as modificacións  da estrutura da Xunta de Galiza levadas a cabo por Rueda. Estas modificacións implican a adscrición do IGE directamente a Presidencia —é dicir, a si mesmo—, despois de 37 anos nos que figuraba adscrito a Facenda. Deste xeito, segundo o Estatuto da entidade, Rueda pasaría a ser o presidente do IGE, o presidente do Consello Reitor do IGE e o presidente do Consello Galego de Estatística, o máximo órgano consultivo na materia.

É evidente que o que Rueda pretende supeditando o IGE a si mesmo é silenciar de xeito definitivo as informacións «inoportunas» de futuros informes estatísticos; e para iso reforza agora a Oficina de Coordinación Económica da Presidencia, da que fai depender o IGE, creando varios postos de persoal mediante libres designacións (persoal a dedo). Ademais, Rueda proxecta tamén a curto prazo a licitación dun contrato «para que as empresas tecnolóxicas poidan ofrecer os seus servizos para centralizar, xestionar e explotar os distintos datos dos que dispón a Xunta», segundo o propio comunicado aos medios.

Estamos, polo tanto, ante o desmantelamento do IGE e da estatística pública de Galiza. Queda patente a posíbel usurpación das funcións do servizo público prestado de xeito imparcial durante preto de catro décadas polo IGE, para facer do tratamento de datos públicos un negocio privado que venda as informacións públicas, sensíbeis e estratéxicas de Galiza para que as exploten e obteñan lucro delas empresas privadas, mentres se pon en perigo a seguridade e intereses da cidadanía e sociedade galegas.

Xa lle adiantamos a Rueda que non imos permitir que o Instituto Galego de Estatística se poña nas mans de empresas privadas, e lembrámoslle que a recente sentenza do TSXG a favor da CIG tras a privatización dos procedementos de avaliación ambiental, deixa claro que non se pode substituír o traballo do persoal funcionario público, garante da imparcialidade e do interese xeral, por empresas «colaboradoras» privadas, con ánimo de lucro.

Avaliacións de riscos (AR) realizadas:

  • Tarefas de campo. Preséntase a AR das tarefas de campo, realizadas polo persoal da consellería, Biólogos, Capataces explotacións marisqueiras,Analistas e Auxiliares (CIMA), Técnicos investigadores, e Axentes de extensión. 
  • As avaliacións por postos do Servizo de Gardacostas que vimos demandando reiteradamente dende a CIG levaranse a cabo durante o 2025.Solicitamos saber unha data concreta, que non se facilita por parte da Vicesecretaria.
  • AR Inicial da delegación de Ribeira. O persoal xa está trasladado, proximamente se fará a avaliación.

 

Formación: riscos no embarque, manipulación produtos químicos e condución segura.

  • Na última reunión solicitáraselle á Consellería que levase a cabo a formación pendente que ven recollida na AR. Informan que se levou a cabo a formación básica para o embarque en tres edicións, nas localidades de Coruña, Vilanova (CIMA) e Vigo. Recordámoslle á Consellería que esta formación é obrigatoria para todo o persoal que ven recollido na AR. Indica que se farán novas edicións para dar a formación ao persoal que non participou nestas edicións. Solicítase que se faga este curso para o persoal que realice embarques. (Veterinarios)
  • Formación en manexo de produtos químicos. Esta formación está pendente de revisión do catálogo de produtos químicos e do uso e frecuencia.
  • O curso de condución segura, terá unha duración de 20 horas, repartidos e 2 días de prácticas e parte en liña. Dende a CIG, solicitamos que esta formación se faga extensible ao Servizo de Gardacostas e aos Veterinarios.
  • Solicitamos que mentras non esté en funcionamiento a Escola Galega de Gardacostas, os Gardacostas teñan accesos ós cursos da AGASP como o curso de manexo de drons.
  • Escola Galega de Gardacostas. A orde de 27 de maio de 2005 establece a oferta formativa da Escola Galega de Gardacostas. Dende a CIG, parécenos unha burla ao colectivo de Gardacostasue  que 20 anos despois non esté en funcionamiento e solicitamos a súa efectiva posta en marcha con carácter inmediato, xa que a formación deste colectivo está directamente relacionado ca súa seguridade.

 

IGAFA

  • Avaliación de riscos psicosociais. Constituiuse o Grupo de traballo, está na fase de realización da enquisa, o seguinte paso serán as entrevistas persoais voluntarias.
  • Limpeza de tanques e uso de hidrolavadora. Dende o servizo de prevención indican que o uso da hidrolavadora debe seguir as instrucións técnicas que limitan a duración de tempo de uso. De seguir a producirse danos polo seu uso, farase unha avaliación do posto.
    Revisarase a avaliación sobre as tarefas de limpeza de tanque. Solicitamos que si non ven recollida se leve a cabo a mesma.
    Reiteramos novamente que a carga de traballo das auxiliares aumentou considerablemente ao estar traballando cunha persoa menos dende fai cinco anos, pedimos que solventen a dotación de persoal. Así mesmo denunciamos a inadecuación das tarefas realizadas coa titulación requerida para o posto, inadecuación que se verá agravada cos novos requisitos de titulación.

 

Escola Nautiva de Ferrol

  • A CIG presentou escrito coa solicitude de realización de Avaliación de Riscos Psicosociais obrigatoria segundo a lei de PRL.
  • Solicitamos a revisión das medidas de emerxencia, tralos feitos sucedidos coa activación da alarma de incendios, onde se detectaron fallos na implementación das mesmas.
  • A Consellería informa que se está traballando nunha modificación da RPT para adecuala ás necesidades do centro. Informan tamén que se están levando a cabo as reformas e reparacións solicitadas dende a CIG da campana extractora, tren de lavado e duchas.

 

Roupa de traballo

  • Traballo de campo. Aceptan as achegas feitas o prego de compra da roupa de traballo e proximamente sairá a concurso.

 

Rogos e preguntas.

  • As medicións de Radón levaranse a cabo pola Universidade de Compostela en tódolos centros da Consellería a excepción de Ribadeo que está excluido.
  • Dende a CIG solicítase que se cree un procedemento de actuación ante as alertas meteorolóxicas para aqueles postos que desempeñen labores no exterior.
  • Acta de estabilidade e halador das planeadoras de Gardacostas. A vicesecretaria comprométese a enviar as actas de estabilidade aos membros da CIG no CSSL.

Este sábado día 22 de marzo, a Plataforma en Defensa da Ría de Arousa, da que a CIG forma parte, co apoio das Plataformas Ulloa Viva e Mina de Touro-O Pino NON, convoca unha grande mobilización por terra e por mar na Pobra do Caramiñal, con saída ás 12h desde a Estación de Autobuses, para rexeitar os proxectos industriais contaminantes e espoliadores que pretenden instalarse no corazón do país (Altri en Palas de Rei e a Mina de Cobre en Touro e O Pino) poñendo en perigo a forma de vida de miles de persoas e a saúde de moitísimas máis.

A Xunta de Galiza está levando a cabo a venda dos nosos recursos (a auga, a terra, o aire, as rías…) a grandes empresas que pretenden espoliar o noso país. Elas levarían grandes lucros e para nós, para o pobo galego, quedaría miseria e pobreza. A loita que vimos levando a cabo desde hai máis dun ano ten que continuar, após a publicación no DOG da Declaración de Impacto Ambiental do proxecto de Altri.

Non queda outra, se estiveches en Palas, se estiveches no Obradoiro, agora toca ir á Pobra do Caramiñal. E se non estiveches anteriormente, estás a tempo de sumarte. Temos que amosarlle á Xunta de Alfonso Rueda e o PP que o pobo galego non se rende, e que non imos consentir que nos espolien e nos rouben os nosos recursos naturais e a nosa forma de vida.

Se queres sumarte e precisas transporte, lembra que desde a CIG dispoñemos de autobuses desde moitas localidades do país. Podes informarte das paradas e de todo o que precises sobre os buses chamando aos teléfonos que che indicamos aquí:

  • A CORUÑA
    Saída ás 9.30h do Campo da Leña. Información no 981 169 293

  • FERROL
    Saída ás 9h do local da CIG en Esteiro. Información no 981 35 87 50

  • COMPOSTELA
    Saída ás 10h do Estadio Verónica Boquete. Información no 627 912 542

  • LUGO
    Saída ás 9h do Edificio Sindical (Ronda da Muralla). Información no 616 950 778

  • OURENSE
    Saída ás 8h desde A Gudiña. Ourense ás 9.30h. Información no 988 23 31 34

  • PONTEVEDRA
    Saída ás 10.30h desde o Pavillón. Información no 986 852 950

  • VIGO
    Saída ás 9.15 da Ramallosa. Vigo ás 10.15h. Información no 986 827 900

 Vémonos na Pobra do Caramiñal. Altri NON! Mina de Touro tampouco!

O día 14 de marzo de 2025 tivemos reunión da comisión de seguimento das condicións de traballo da Consellería de Política Social.

A reunión xa empezou con mal pé cando nos enteramos que ía ter unha duración dunha hora xa que despois tiñan outra mesa de negociación. Si se quere ter un dialogo de verdade é evidente que unha hora non é suficiente.

Ao pornos a facer o resumo atopámonos que non hai nada que resumir, a Consellería de Política Social e a D.X. de Emprego Público, como sempre, non teñen nada que dicir nin que aportar. As reunións convértense nunha serie de monólogos onde cada quen expón as súas consideracións sen ningún tipo de diálogo.

A Administración limitouse a entregarnos, de novo, a proposta, basicamente igual, que nos achegou no mes de outubro, desta vez en formato de  dous documentos e co agravante de non dar solucións factibles. Baste un exemplo, nas intersubstitucións que propoñen, unha é a un/unha Oficial 2ª de Cociña (nomenclatura que xa non existe, non respectan nin iso) nun centro onde solo existe 1 Oficial 2ª de Cociña, preguntamos como farían e o silencio é a única resposta.

Chegado a este momento, a CIG reafirmouse no documento entregado no ano 2024, xa que son exactamente as mesmas consideracións.

Continuaremos insistindo en que unha comisión de seguimento debe ser unha mesa de dialogo onde todos e cada un de nos expoñamos o noso punto de vista e cheguemos a acordos, nunca a imposicións por parte da Administración.


Adxuntamos o documento presentado pola CIG en outubro de 2024.

O pasado venres 14 de marzo fomos convocados a unha xuntanza previa para os efectos de tratar a modificación parcial da RPT da consellería de cultura, Lingua e Xuventude.

Informan de que esta modificación parcial urxente obedece á necesidade de adaptarse á nova estrutura da Xunta de Galiza, recodificando unha serie de postos e financiando a estrutura coa amortización dun posto de persoal de limpeza na Coruña. Comunican que cambios de máis calado quedarán para unha futura modificación.

Dende a CIG manifestamos que :

  • Estamos en contra de calquera amortización, máis sobre todo cando estas soen recaer sobre as escalas máis baixas da administración, como se este persoal “fose prescindible”
  • No gabinete do conselleiro crean dous postos de secretario/a, de libre designación e abertos a outras administracións, así o secretario terá tres secretarios/as, todos en libre designación e abertos a outras administración para poder dispor ao seu antollo...
  • En determinadas escalas como na de arquitectos/as ou arqueólogos/as do servizo de protección e fomento, da subdirección xeral de protección cultural da dirección xeral do patrimonio cultura, así como os expertos lingüístas da secretaría xeral da lingua, hai diferencias de nivel entre persoal da mesma escala facendo as mesmas funcións, as que uns teñen nivel 20 e outros nivel 25 ou 26 polo que demandamos a equiparación de niveis nestes casos.
  • Ao posto de técnico superior de arquivos se lle esixe como requisito indispensable o permiso de conducir, en base á necesidade de facer tarefas “moi ocasionais de condución”. Opoñémonos categoricamente porque non entra dentro das súas funcións, posto que para o traslado da documentación xa existen postos específicos, como son os AP subalternos que ademais de telo como requisito imprescindible cobran por el.
  • Reclamamos tamén a equiparación na dotación de persoal da biblioteca de Vigo con outras bibliotecas, xa que esta con igual ou maior carga de traballo ten menos persoal auxiliar de arquivos e bibliotecas.

A CIG non comparte o argumentario doutros sindicatos e da Dirección Xeral da Ordenación da Seguridade Social ao respecto da aplicación do novo Estatuto do persoal bombeiro forestal e a continuación imos explicar por que.

Dende a CIG levamos anos realizando accións encamiñadas a acadar o recoñecemento dos coeficientes redutores para o persoal bombeiro forestal. Xa dende a sinatura do V Convenio colectivo a CIG insistiu, e así se recolle no artigo 3.18. do Acordo de condicións especiais de traballo do persoal do servizo de prevención e defensa contra Incendios Forestais (SPDCIF) da Xunta de Galiza, no compromiso de cambio de denominación das categorías profesionais do SPDCIF (peón, peón-condutor, xefe/a de brigada, condutor de motobomba e vixilante móbil) a bombeiros forestais.

Para nós esta é unha cuestión básica xa que era o comezo para poder encadrar correctamente as categorías mal chamadas daquela coma peón, etc., recoñecer o carácter do servizo de incendios coma un servizo de emerxencias e ter acceso a unha xubilación por coeficientes redutores tal e coma xa se recollía no Real decreto 383/2008, do 14 de marzo, polo que se establece o coeficiente redutor da idade de xubilación en favor dos bombeiros ao servizo das administracións e organismos públicos.

Pero este foi só o comezo, xa que loitamos e insistimos en que se modificara a RPT da Consellería de Medio Rural para incluír a categoría de bombeiro/a forestal e se regularizara no INSS a inclusión deste persoal nos CNAE e CNO axeitados (CNO 5932-bombeiro forestal, e CNAE 8425-protección civil) e se adaptaran tamén axeitadamente ao grupo de cotización.

Agora veñen outros sindicatos a dicir que inda non se poden recoñecer os coeficientes redutores porque hai que modificar o Real decreto 383/2008.. Afirman entón que os/as bombeiros/as forestais non son xa bombeiros/as? Na CIG estamos abraiados con estas manifestacións.

En Galiza xa tiñamos algunha resolución dende fai anos que recoñecía os coeficientes redutores a persoal bombeiro forestal que os solicitaba amparado polo Real decreto 383/2008 (ben é certo que non dende o inicio da actividade). O único que entendemos que estaba en discusión, e así fixémolo constar cando mantivemos xuntanzas en Madrid cos grupos parlamentarios no Congreso no proceso de negociación da Lei, era implantar a retroactividade por asimilación de actividade.

A disposición adicional cuarta da Lei 5/2024, de 8 de novembro, básica de bombeiros forestais, veu a darnos a razón e estableceu que o réxime de xubilación do persoal obxecto desta lei réxese polo disposto na normativa en materia de seguridade social específica aplicable aos bombeiros ao servizo das administracións e organismos públicos (isto é Real Decreto 383/2008). Ademais, tamén recolleu que no prazo dun ano dende a entrada en vigor desta lei adoptaranse as medidas necesarias para o recoñecemento de todo o tempo traballado na actividade de vixilancia e extinción de incendios forestais para a concesión dos coeficientes redutores. Dende a CIG entendemos que entre estas medidas a adoptar non está unha modificación lexislativa, xa que é de aplicación directa o Real decreto 383/2008 e o único que se debe garantir neste prazo é a aplicación do dereito de xubilación anticipada dende o principio da actividade.

A Dirección Xeral de Emprego Público achegounos os borradores das convocatorias dos seguintes concursos de traslados, con prazo de alegacións ata o venres 21. Se é do teu interese, contacta coa CIG.

  • Concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, escalas de profesores numerarios de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, de mestres de taller de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros e de axentes de extensión pesqueira. Descargar

  • Concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia (escalas de expertos lingüistas; de arqueólogos; técnica de restauración; técnica de delineantes; de facultativos de arquivos, bibliotecas e museos; de axudantes de arquivos, bibliotecas e museos; técnica de arquivos, bibliotecas e museos; auxiliar de arquivos, bibliotecas e museos. Descargar

Días antes, enviaronos os listados de postos para estes dous concursos, tamén con prazo de alegacións ata o venres 21. Ligazón

Na Mesa Sectorial de persoal funcionario celebrada o día 14/03/2025 a Dirección Xeral de Emprego Público trae como asunto a “modificación de postos ofertados no concurso de Administración Xeral”.

Anúncianos que retiran 212 postos do listado de postos do concurso de Administración xeral, dos que 168 postos son dunha única consellería: a Consellería de Emprego, Comercio e Emigración. Deses 212 postos, cerca de 30 os retiran para as eleccións de destino de persoas con discapacidade intelectual da Agrupación profesional de persoal subalterno e do corpo auxiliar. Comentan tamén que os postos retirados non se van utilizar para dar destinos nos procesos de estabilización.

Baixo a escusa de modificar os postos das oficinas de emprego, retiran case a metade dos postos vacantes da Consellería de Emprego. E certo que o 80% son postos base, pero iso non é desculpa para retiralos.

Estamos de acordo en que polas condicións específicas dos postos das oficinas de emprego, se estude actualizar os niveis (xa veremos cal é a proposta) para facelos atractivos para as persoas que concursen a eles. Pero precisamente, si o problema é que os postos das oficinas de emprego non se cobren con persoas funcionarias de carreira, estamos no momento xusto para facer o contrario ao que pretende a consellería: eses postos están no listado do concurso de traslados de administración xeral, e polo tanto, para a CIG deben permanecer nese listado.

Iso si sería facelos atractivos garantindo ademais os principios de igualdade, mérito, capacidade e publicidade que segundo o artigo 88 da LEPG rexen os procedementos de provisión, porque todas as persoas funcionarias de carreira que poidan concursar van poder acceder a eles.

E si se prevén modificacións neses postos, bastaría con facer constar nas observacións de cada posto, que está sometido a unha posible modificación e unha vez publicado o novo listado facendo constar esa circunstancia, permitir a presentación de solicitudes a persoas que no momento da convocatoria reunisen os requisitos por si entenden que agora se modificaron as circunstancias.

A maiores disto, esta decisión pode ter consecuencias bastante funestas. Hai que lembrar que sobre todos os postos vacantes pende a posibilidade de amortización se non se cobren por funcionario/a de carreira despois de levar tres anos cubertos por persoal interino (excepto a posibilidade de prórroga). Se a Administración permitise a prórroga como lle solicitamos hai un ano, entón, non habería problema, pero retiralos sin permitilo pode dar lugar a retirar eses postos do concurso a perpetuidade. De aí que consideremos que no caso de retirar os postos do concurso se deba establecer a prórroga do persoal interino que os ocupa aínda que se exceda dos tres anos.

A Dirección Xeral de Emprego Públco, ven de comunicarnos que o vindeiro venres, día 21 de marzo, publícase do Diario Oficial de Galiza a Resolución do 20 de marzo de 2025 pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento de xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso de traslados F0424, da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

O prazo, tanto para a solicitude de postos como para a xustificación de méritos e requisitos será do 24 de marzo ata o 11 de abril.

Outras novas recentes

Venres, 12 Setembro 2025

A DXEP non se compromete a estender a solución mais aló das 8 prazas do concurso de enxeñarías, arquitecturas e ciencias

Emprego Publico convocounos a unha reunión o venres 12/09/2025 para dar explicacións sobre a solución que lle quere dar ao bloqueo do concurso de enxeñarías, arquitecturas e ciencias:  • Das 292 persoas dos concursos de enxeñarías, arquitecturas e ciencias, tomarán posesión todas menos as 8 persoas que teñen adxudicados postos afectadas por medidas cautelares, que o farán...
Xoves, 18 Setembro 2025

Problema cos concursos: convocamos asembleas en todo o País

O venres 12 de setembro tivemos unha xuntanza coa directora xeral de Emprego Público na que explicou a solución que propoñen para desbloquear o concurso de traslados de enxeñerías, arquitecturas e ciencias, afectados por medidas xudiciais. A idea de duplicar postos só afecta aos 8 postos afectados por medidas cautelares e non se estende a máis postos nin máis concursos....
Venres, 12 Setembro 2025

A CIG demanda o establecemento dunha cláusula de garantía salarial para o persoal empregado público

Desde o ano 2010 o persoal empregado público perdeu máis dun 20% de poder adquisitivoA CIG rexistrou esta mañá unha Proposición non de Lei para que o Parlamento de Galiza inste á Xunta a dirixirse ao Goberno do Estado para que presente de inmediato unha proposta lexislativa que estableza unha cláusula de garantía salarial para o persoal empregado público, de xeito que os...