- Detalles
A CIG asinou o protocolo de violencia de xénero despois de seren aceptadas moitas das nosas alegacións ao texto proposto
Este Protocolo establece os procedementos para facilitar a protección das empregadas públicas da Administración xeral da Xunta de Galiza, e das entidades instrumentais do sector público autonómico sinaladas no artigo 45.a) da Lei 16/2010 (LOFAXGA) vítimas de violencia machista.
O protocolo ten como obxectivo protexer, no ámbito laboral, da violencia exercida sobre as mulleres empregadas públicas, xa sexa directamente ou baixo a forma de violencia vicaria. Tamén ten que facilitar ás traballadoras vítimas a continuidade laboral (con medidas de mobilidade laboral, flexibilización e redución de xornada, excedencias e suspensións de contrato, teletraballo, etc.) e establecer o procedemento de comunicación e as garantías de confidencialidade, intimidade e dignidade.
A falta deste protocolo fundamental para protexer ás vítimas de violencia machista e que tiña que estar negociado e formar parte do I Plan de Igualdade da Xunta de Galiza foi un dos motivos polos que a CIG non asinou este I Plan.
A Administración presentounos un texto que xa viña negociado e aprobado na Comisión de Seguimento do I Plan de Igualdade da que a CIG non forma parte por non ter asinado o Plan. As competencias desta Comisión son de interpretación e seguimento das medidas aprobadas no Plan pero non a negociación Agardamos que non volva a pasar isto co resto de medidas que deben de ser negociadas como a análise dos postos de igual valor e a auditoría retributiva, que xa tiñan que estar no Plan para ter feito unha diagnose que se axustara á realidade e para cumprir a normativa. A Xunta de Galiza ten que respectar o dereito á negociación colectiva da representación das persoas traballadoras e non negociar por parcelas.
Ademais do aceptado nas alegacións que presentamos aceptan dúas cuestións, in extremis, que presentamos a CIG:
- que a comisión de seguimento poida xuntarse a petición das partes,
- que se porá en marcha a figura da persoa acompañante.
Botamos en falta que non se utilice no texto do Protocolo unha linguaxe directa, sen eufemismos e sen tabús, con termos rotundos, sobre a violencia de xénero. Pois implica un compromiso claro e directo de combate e erradicación da violencia machista.
Hai que falar de feminicidios, de violencia machista, de violencia vicaria. Hai que poñerlle nome a condutas e accións para identificalas e que non queden diluídas na xeralidade . A resistencia a chamar ás cousas polo seu nome tamén é resistencia a facer fronte a condutas para as que se di pretender “tolerancia cero”
O noso voto foi favorable porque se trata de contar cunha ferramenta que axude á protección da vítima, que non a revitimice e axude á erradicación da violencia machista.
A CIG: compromiso coa tolerancia cero co machismo, coa violencia contra as mulleres e en contra das medidas sen contido real e efectivo… e os lavados de cara !!
- Detalles
Os días 1 e 3 de xullo asistimos a unha xuntanza da Mesa Xeral de Negociación de Empregados Públicos e á Comisión de Persoal. En rogos e preguntas tratáronse os seguintes asuntos:
Roupa de traballo en centros de ensino: a CIG denunciou na Comisión de Persoal do 21 de xuño que a Consellería de Educación non facilita a roupa de traballo ao seu persoal de menos de 6 meses que a necesita para o traballo, e teñen que traela de casa. Non deron resposta, e insistimos en saber se fixeron algunha xestión coa consellería. -> Consellería de Educación: non teñen constancia desta problemática a nivel xeral pero enviarán instrucións ás unidades de persoal para que acheguen ás direccións dos centros para que os centros cumpran co acordado. De detectaren nalgún centro en particular que non cumpre, pide que se lles faga chegar a información.
Persoal temporal e interino en vacante que ten data de remate aos tres anos: pregunta feita na Comisión de Persoal anterior e sen resposta, repreguntamos si van producir ceses a partir do 8 de xullo ou os van a prorrogar por ter as prazas convocadas, e se os cesan, se van a facer novos chamamentos. -> DXEP: limítase a dicir que cumprirán co número 4 do artigo 10 da Lei 20/21 (non do nada novo).
Comisións de servizo de máis de dous anos: xa pasaron dous anos dende a resolución do anterior concurso de corpos xerais, polo que xa pasaron ou están a pasar os dous anos máximos de comisión de servizos segundo a Resolución do 27/03/2006 da DXFP. Preguntamos a Función Pública que previsión teñen, se van a prorrogalas ou chegan ao fin. -> DXEP: di que aínda non se deu o caso de superar os dous anos (non o cremos), e que cando chegue, decidirán.
Prazas de discapacidade nos procesos de estabilización: preguntamos que van facer coas prazas que non se cubran, se van acumulalas ás demais ou quedarían vacantes. Xa preguntamos fai meses polo asunto, e respostaron que se acumularían, pero non hai nada escrito. Solicitamos que polo menos resposten en mesa e conste en acta. -> DXEP (directora xeral de Emprego Público, antiga Función Pública): limítase a dicir que o estudarán.
Traspasos de persoal de Gain: a directora do ente anunciou que está aberta unha negociación para a transferencia de parte do persoal a Economía (Departamento de Enerxía e DX de Solo Empresarial) e Igape, e a distribución de competencias. Tamén parte do persoal de CIS Ferrol que non está claro que todo el vaia para Enerxía. A negociación está aberta pero non dan prazo de remate á vista e non teñen a lista de persoal afectado que se vai de GAIN. Polas intervencións dalgunha persoa, temos sospeitas de que Gain e polo menos un representante doutro sindicato están con negociacións de despachitos. A CIG preguntou á DXEP se existen esas negociacións ocultas, cales son os criterios de transvase. -> DXEP: non ten coñecemento das negociacións do acordo de transferencia e distribución de competencias entre Gain e consellerías.
Estabilización de Gain: informou o director de área de xestión, de que o proceso de estabilización está rematado (teñen estudadas e analizadas as reclamacións de puntuación provisional). Teñen problemas con 3 persoas que por puntuación obterían praza en gain e en Xunta simultaneamente, e segundo informou o director, fixeron consulta con FP (onde lle dixeron que a única solución é coordinar no tempo os dous procesos) e cun representante de CCOO e este fixo consulta con FP para ver como actuar. Preguntamos porque un representante doutro sindicato está informado e non a CIG. E cal foi a resposta de Función Pública? -> DXEP: os procesos de estabilización de Gain e FP coordínanse.
Oposicións veterinarios/as laborais en destino provisional: varios deles están no proceso de estabilización a veterinarios funcionarios. Preguntan cando vai ser a súa funcionarización, e así esquecerse da estabilización. -> DXEP: a funcionarización será antes dos procesos de estabilización.
Acordo de condicións de traballo do SPIF: irá ao Consello da Xunta neste mes de xullo.
Comisión de seguimento de acordo de centros de Política Social: insistimos en saber cal é previsión de convocatoria. -> DXEP: di que están co documento de criterios. En definitiva, “estamos en ello”.
Cando van a tomar pose os laborais funcionarizados na convocatoria de promoción específica? -> DXEP: cando rematen todas as RPTs de funcionarización.
Carreira profesional extraordinaria. Aínda queda xente que solicitou e está pendente de comezar a cobrar. -> DXEP: hai solicitudes pendentes, quedarán resoltas case ao 100% neste mes de xullo.
Erros en baremacións dos procesos de estabilización. Denunciamos numerosos erros, como son:
- Non se bareman os cursos acreditados ate chegar ó máximo de 17.5 puntos porque no momento de confeccionar a lista aínda figuran en situación de ET (en trámite) ou P (pendente) en algúns expedientes; outras persoas teñen os expedientes coa documentación xa tramitada e validada e polo tanto sí lle puntúan todos os cursos. Evidentemente non podemos consentir que se faga unha baremación de méritos mentres toda a documentación da totalidade dos expedientes non estea tramitada completa e axeitadamente.
- A moitas persoas non se lle están a baremar os cursos de Linguaxe administrativa/xurídica galega, equivalente a Celga 5.
- En relación coa baremación provisional da escala 2051 (A2 Corpos xerais) non se lles valoraron de oficio os exercicios superados en procesos selectivos previos
- No Consorcio o tempo traballado na categoría non está a ser baremado debido a que, aínda que a categoría está correctamente expresada, a denominación do posto é incorrecta: Mestra ou Educadora A2 aparece coa denominación de Enxeñeiro técnico, peritos e axudantes titulados (!!!) e estes datos están importados dende a Seguridade Social
- No Consorcio non se está a ter en conta na puntuación os exames aprobados en procesos selectivos a pesares de ser da “administración convocante”, xa que o persoal fixo do Consorcio que vai ser integrado e funcionarizado na Xunta accedeu ós seus postos en virtude deses procesos selectivos convocados para cubrir prazas de persoal laboral fixo no ano 2008.
- Na listaxe provisional do baremo de méritos da escala de Educación Social aparecen persoas (mínimo 14) que desistiron xa deste proceso porque xa acadaron unha praza derivada da OPE de 2019; isto pode estar a pasar en outras categorías.
-> DXEP: farán as correccións necesarias de oficio.
Persoal laboral fixo en adscrición temporal, pendente de funcionarización: van a prorrogar a adscrición? -> DXEP: como a funcionarización estaba prevista para o 1 de xullo e non se fixo, prorrogarán as adscricións provisionais.
- Detalles
O desmantelamento da clasificación dos centros de servizos sociais: un paso atrás para as persoas maiores
Na CIG consideramos que a derrogación da clasificación dos centros de servizos sociais establecida no Decreto 243/1995 que a Xunta pretende modificar, supón un retroceso na atención as persoas maiores.
Entendémolo como unha medida imposta, sen consenso nin debate público, que elimina a categorización que prestan estos centros para o acceso a unha atención especializada e de calidade.
Sen categorías definidas, córrese o risco de que os centros misturen a persoas usuarias con necesidades específicas diferentes, o que xenerará situacións de risco e un impacto negativo na calidade de vida de todos os usuarios/as.
Isto tradúcese en:
- Evidencia un risco para a seguridade doutros usuarios/as e do persoal, xa que este tipo de residentes sofren episodios de axitación e agresividade que precisan unha atención e supervisión constantes.
- Deterioro da saúde mental: falta de atención especializada nun entorno inadecuado.
- Impacto na calidade de vida: a convivencia entre usuarios/as con necesidades tan diferentes afecta negativamente o benestar e calidade de vida de todos os/as residentes.
Actualmente non existen ratios específicos para este tipo de residentes a non ser que estean valorados cunha gran dependencia, na maioría dos casos só precisan unha supervisión para realizar tarefas de actividades básicas da vida diaría (ABVD). Por mor disto esiximos un ratio mínimo de 0,40 de persoal de atención directa , igual que para un gran dependente e 0,25 por usuario dependentes. Estas ratios levan sen cambios dende o Decreto 243/1995.
A maiores das ratios do persoal de atención directa é necesaria unha ratio de persoal de atención non directa, tal e como acontece en algún centro do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar, onde hai persoal que realiza funcións que non son propias da súa categoría profesional minguando a atención directa os usuarios/as dos centros.
En canto a prestar unha asistencia sanitaria integral a todos os/as residentes tal e como recolle este novo proxecto de orde, sinalar que é unha “utopía” xa que a realidade móstranos situacións moi diferentes. Sirvan de exemplo centros onde nos atopamos con residentes que precisan coidados paliativos e non dispoñen de DUE durante a quenda de noite e fins de semana, comprometendo a atención oportuna e especializada que requiren os pacientes en coidados paliativos.
A saúde e benestar dos nosos maiores non pode depender da falta de persoal ou da precariedade das condicións en que reciben atención.
Unha vez máis dende a CIG reiteramos a necesidade de dotar a 2 persoas na quenda de noite para aqueles centros donde teñamos usuarios/as gran dependentes ou usuarios/as con patoloxías psiquiátricas.
Somos conscientes de que estas medidas xa as demandamos con anterioridade e non se tiveron en conta no último Acordo de Política Social asinado, polo que insistimos en dous aspectos fundamentais:
- Creación de módulos específicos para este tipo de usuarios/as, para o que é preciso dispor de persoal formado na atención aos ususarios/as maiores e os usuarios/as que precisan atención psiquiátrica, dous campos especializados moi diferentes. Sería o xeito de garantir que reciban a atención que precisan para gozar dunha vida de calidade.
- Maior inversión en recursos humanos e materiais para adaptacións das residencias a esta nova tipoloxía de usuarios/as.
Residencias de maiores, adaptación urxente xa!
- Detalles
A Consellería de Política Social e Igualdade vén de publicar no DOG do pasado martes 11 de xuño a resolución do 28 de maio de 2024 pola que se publica a convocatoria, mediante procedemento de asignación de concerto social, para a selección de entidade privada sen ánimo de lucro, para a atención residencial e a intervención educativa integral con persoas menores que teñen que cumprir medidas xudiciais privativas de liberdade previstas na Lei orgánica 5/2000, do 12 de xaneiro, reguladora da responsabilidade penal dos menores no centro de reeducación de Concepción Arenal na Coruña. O custo derivado da execución do presente concerto, cunha contía máxima de 11.431.017,97 € para o período 2024-2028, contempla un prezo de 226,85 prezo/praza día
Este concerto social terá vixencia desde a súa formalización (prevista desde o 1.9.2024) ata o 31.8.2028, con posibilidade das prórrogas sinaladas no artigo 8 do Decreto 229/2020, do 17 de decembro, en caso de existir crédito adecuado e suficiente.
Na mesma liña de privatización, a Xunta ven de adxudicar, a comezos do presente ano á madrileña Fundación Ginso, a xestión por 50 millóns de euros durante 8 anos o centro de menores Monteledo de Ourense, xunto coa xestón do Centro terapéutico de Montefiz, todo isto a pesares da nefasta experiencia coa anterior xestora, a Fundación Diagrama que marchou levándose absolutamente todo, deixando o centro sen existencias, sen ordenadores, teléfono, fotocopiadora e con 100 euros de caixa.
Esta proposta de seguir pondo en mans privadas o desempeño de obrigas públicas, sobre todo con temas tan delicados como a garda custodia de menores infractores, que por suposto a CIG non comparte, podería ser unha máis das moitas que a Xunta nos ten acostumado e que responde claramente a unha ideoloxía e a unha determinada opción política. Máis a proposta que agora nos traen vai máis alá disto, porque producen unha clara deteriorización do público, deixando sen cubrir prazas do Avelino Montero, único centro galego de reeducación de xestión pública, que a pesar de que conta de 33 prazas, so están en uso dous dos catro módulos, tendo a día de hoxe 12 menores internos, amortizando tres posto de educador/a, e convertendo así ao único centro reeducación público de España, nun centro de segunda, infraocupado e infrautilizado.
Na memoria 2023 sobre de execuación de medidas xudiciais previstas da lei 5/2000 refire que o número total de prazas dos 4 centros (incluíndo o terapéutico de Montefiz) é de 125, indicando que “unha parte do Centro Avelino Montero (Pontevedra) atópase en obras. Esta circunstancia fixo que nese centro so se puidese dispoñer de 14 das 30 prazas)” Neste memoria tamén se recolle que a ocupación máxima no cómputo dos anos 2022 e 2023 correspóndese con 81 prazas ocupadas no mes de outubro do 2023)
O balance é claro: dos tres centros que hai na Galiza de reeducación que atenden menores infractores tan so o Avelino Montero é de xestión pública e, a pesar de estar lonxe da súa capacidade máxima, a Xunta reitera a opción privatizadora para a xestión de Monteledo en Ourense e do Concepción Areal na Coruña por un total de máis de 61,5 millóns de euros!!!
Señoras e señores do PP ¿seica empregar case que 61,5 millóns de euros para continuar coas privatizacións é mais rendible que manter un centro público a medio gas?, ¿Acaso as queixas do persoal educativo ante o flagrante incumprimento dos convenios que afectan directamente á calidade da atención dos menores residentes non lles importan?
- Detalles
O servizo de persoal de Medio Rural vén de achegarnos a relación de prazas que foron anunciadas en "Moura" para a súa cobertura a través das listas de contratación. Trátase de prazas de 6 e 12 meses correspondentes ao Servizo de Prevención de Incendios Forestais (SPIF)
- Detalles
A uns meses de que cesaran ao xerente de Agacal e a menos de que nomearan a un novo director desa axencia, vimos de recibir un correo electrónico remitido pola xefa do Departamento de Coordinación Administrativa no que se nos envía un documento nunca antes negociado, e nas que asume as funcións da xerencia por suplencia, segundo unha resolución do 27/03/2024.
Botamos en falta dende a creación da axencia, no 2018, a transparencia e boa fe negocial que debe existir en toda administración pública. Nese senso, hai semanas que a CIG xa puxo en coñecemento do novo secretario xeral técnico a falta de interlocución en diversos ámbitos:
- Pouca transparencia nas contratacións de personal.
- Ausencia de negociación en materia de prevención de riscos e roupa de traballo.
- Neglixencia e opacidade na xestión económica.
- En xeral, inexistencia de negociación colectiva para tratar os dereitos laborais do persoal (conciliación, pluses, carga de traballo...)
Mais, no canto de ter resposta ás nosas reiteradas demandas, recibimos unha comunicación de modificación parcial da relación de postos de traballo para a creación dunha xefatura de sección, que seica ten moita présa...
Dende a CIG reiterámoslle a quen mande no Agacal que quen ten présa é o seu personal para que se lle resolvan as súas carencias, as históricas e as novas. E présa témola tamén na CIG para negociar melloras para os traballadores e traballadoras, que levan sen resposta ás súas demandas dende setembro de 2023, porque non había quen respostara.
Por todo isto, vimos de solicitar que se nos informe de se a persoa que asina modificacións apresuradas da RPT está lexitimada para facelo e, se o está, que nos convoquen xa ás mesas de negociación formais.
- Detalles
Dende o primeiro momento da súa creación a Xunta de Galiza impuxo o sistema de que os tribunais se decidían dende arriba e por moito que se criticou o sistema por sindicatos e persoal opositor, nunca se puido eliminar este proceder.
E se hai vontade política pódese facer. Posiblemente funcione mellor que as persoas designadas a dedo dende a Dirección Xeral de Emprego Publico e Administración de Persoal se muden por persoal voluntario.
De feito a Academia Galega de Seguridade Publica xa está a facer algo parecido, elaborando unha listaxe de persoas funcionarias voluntarias aspirantes a ser propostas como membros dos tribunais. Véxase na recente resolución publicada no DOG do 26/06/2024 pola que se fan públicas as relacións provisionais de persoas admitidas e excluídas para a formación das listaxes de persoal funcionario aspirante a ser proposto como membros voluntarios dos tribunais .
Dende a CIG, sempre apostamos por ter unhas listaxes con persoal funcionario voluntario que se prestase a colaborar en diversos aspectos da selección de persoal, como son os exames de oposicións, probas selectivas das consellerías, os exames Celga ou tribunais de oposicións, mesmo este sindicato cando no seu tempo elexía membros para os tribunais sempre o facía por sorteo ou voluntarismo.
Pensamos que este pode ser un método mellor, tanto pola eficacia como polo interese e independencia da persoa voluntaria que se presenta a facer o servizo. Agora mesmo moitos membros acuden aos tribunais semi obrigados ao estar maioritariamente nun posto de libre designación polo que case nunca se poden negar a facer estas funcións, e moitas veces están desbordados co seu traballo habitual e coas súas funcións particulares....de feito temos moitos exemplos recentes de tribunais que van a rastro nos tempos.
Por eso dende a CIG manifestamos que se pode mellorar o sistema de tribunais e demais colaboracións coa Administración, facendo listaxes de persoal voluntario e rotatorio.
- Detalles
Dinos CCOO nunha nota que o día 20 de xuño falaron con Educación e pedíronlle “Resolver a problemática do persoal coidador (categoría III-99)”.
Isto está moi ben se non fora pola hipocrisía notoria de CCOO e UGT que, despois de contarnos isto e tan só un día despois, o 21 de xuño na Comisión de Persoal ABSTÉÑENSE na votación onde a Xunta encadra a categoría III-99 no subgrupo C2.
A CIG pediu que o persoal da categoría III-99 se encadrara no subgrupo C1 de persoal funcionario. Non aceptar a creación da escala de persoal coidador no subgrupo C1 é descender a persoal do grupo III a un subgrupo inferior.
Pero é que ademais, ISTO IMPIDE QUE O PERSOAL COIDADOR DO IV-004 teña unha vía natural para unha futura promoción ao subgrupo C1.
Absterse non é “resolver o problema”, é mirar para outro lado. Gustaríanos saber con que cara van ir visitar ao persoal coidador polos centros educativos.
- Detalles
A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal vén de convocarnos a unha Mesa Xeral de Empregados Públicos que terá lugar o vindeiro 1 de xullo na que se tratará o seguinte:
- Proposta de Protocolo da Xunta de Galicia para a protección ás persoas empregadas públicas vítimas de violencia de xénero.
Se tes algo que comentar, contacta coa CIG.
- Detalles
Despois de ter solicitado a CIG unha xuntanza coa Consellaría, esta convocounos á comisión de seguimento. Acceden a tratar outros asuntos que exceden do ámbito da comisión, ao igual que os outros sindicatos, o cal xa é algo positivo.
1. Coeficientes redutores
A consellería coméntanos que está a actuar “politicamente” e que falaron co “grupo parlamentar no Congreso e no Senado” (sic) para impulsar unha lei que recolla os coeficientes redutores. Non sabemos con que grupo pero todos/as entendemos.
Comentámoslle que nos parece moi ben, que a CIG tamén se reuniu, pero COS GRUPOS parlamentares, incluído o grupo popular, pero que a cuestión que agora demandamos é outra, alternativa e simultánea a esta actuación.
Tampouco deixamos de demandar, e o fixemos en todas as instancias, a inclusión do persoal do Servizo de Gardacostas no Réxime Especial de Traballadores/as do Mar.
Lembramos que a instancia da CIG a consellaría solicitou ao ISM os coeficientes redutores por asimilación de funcións. A resposta do ISM foi negativa pero a consellería NON RECORREU. Un recurso podería posibilitar logo ir ao xulgado para reclamalos. Por que non recorren ou por que non o fan de novo?
Pero hai unha terceira vía complementaria que xa puxemos con anterioridade en coñecemento da consellería, e que incluso nos foi recomendada polo INSS, como é a solicitude de aplicación de coeficientes redutores por razón de actividade. Esta vía recollida no artigo 206.2 da Lei xeral da Seguridade Social, require a iniciativa conxunta das organizacións sindicais máis representativas e da Administración da que dependa o persoal.
Do manifestado hoxe por nós, as outras organizacións o apoiarían, polo que só falta que a Administración se pronuncie.
Lembrámoslle que para iniciar este camiño xa se comprometeran a aportar toda a documentación e estatística relacionada coa morbilidade como:
1. Idade absoluta e por tramos do persoal.
2. IT dos últimos 5-10 anos (xa que moitos dos trastornos musculoelesqueléticos están agochados nas IT - as mutuas non recoñecen cando esta o factor idade - ).
3. Accidentes laborais dos derradeiros 10 anos.
4. Incidentes/accidentes sen baixa. Isto tamén foi solicitado no Comité de Seguridade e Saúde Laboral e non se facilitaron.
E o único que aportaron foi unha táboa coas idades. Consideramos que antes de que remate o ano teñen que ter previamente aportado a documentación e iniciado conxuntamente con nós a solicitude. Van estudalo.
2. Creación de escalas no grupo B
Actualmente hai titulacións que se poden obter en centros da propia consellería para a obtención do título de técnico superior. No caso de patróns/patroas e mecánicos/as, esta Administración está facendo trampa, pois esixe un título de técnico (medio, cando non se especifica) e a maiores un titulo profesional que habilite para o desempeño de funcións QUE SON PROPIAS DO TÍTULO DE TÉCNICO SUPERIOR.
Noutros casos como no dos axentes ambientais se creou unha escala no grupo B para que o persoal con titulación poida acceder dende o subgrupo C1.
O xeito de dignificar a profesión, de pór en valor as titulacións impartidas pola propia consellería, de facer atractiva a escala para as persoas que se titulan é crear novas escalas no grupo B.
Descoñecen se existen outras escalas no grupo B, e aproveitamos para lembrarlles unhas cantas, que aínda que sen efectivos xa están creadas (delineantes, axentes de xestión ambiental, educadores infantís, xefes de brigada, etc). Tamén van estudalo.
3. Segunda actividade e aptos con restricións
Aquí si parece que teñen algo que aportar: van a facer cambios normativos a través da lei de medidas fiscais e administrativas para ter en conta algún outro factor a maiores da idade, como certas restricións e tamén tratarán de facer una proposta para regular as funcións.
Parécenos correcto que se aveñan a desenvolver isto. Seguimos sen incrementar as prazas para segunda actividade. Non cumpren o 5% previsto no Decreto nin na Lei de creación do servizo. Solicitamos unha vez máis e como mínimo, unha para cada base e a sua cobertura inmediata, aínda que tamén podería optarse por outros modelos.
Lembramos que, aínda que os postos de segunda actividade van na RPT cun complemento específico básico, a consellería aclarou por escrito que van respectar o complemento do posto de orixe, como indica a lei, polo que se respectarían as retribucións íntegras. Porén, a CIG segue a demandar que se indique este compromiso na columna de observacións da RPT, para maior tranquilidade de todos e todas xa que entendemos que este é un dos motivos polo que non hai demanda das prazas.
Por outra banda a consellería comenta que en relación aos aptos con restricións están buscando unha fórmula que permita crear algún tipo de postos que poidan utilizarse para estes casos e mentres duren as restricións. Que o están a tratar con Función Pública. Á CIG parécenos correcto.
4. Vacantes das escalas técnica e executiva
Temos información da próxima xubilación de persoas destas escalas, e tamén sabemos que non se estiveron a cubrir estas prazas. Débese establecer un sistema de promoción interna e non amortizar ningunha das prazas que queden vacantes. Toman nota e advertimos que estaremos pendentes para a próxima oferta de emprego.
5. Recoñecementos médicos
Recoñecen que teñen un problema co Real Decreto 505/2024 de recoñecementos médicos. Din que fixeron consulta co ISM porque a norma esixe estar no RETM. Advertímoslles que ou se soluciona isto ou todo o servizo vai quedar inoperativo e que isto é unha máis das incongruencias de non ter integrado ao persoal funcionario de gardacostas no RETM.
6. Baixas, carteleiras e acordo
Na anterior comisión de seguimento instamos á consellaría a que solicitase establecer un sistema áxil de cobertura de baixas, permisos, vacantes, etc., como o dos centros de ensino ou política social, onde as baixas se cobren incluso ao día seguinte de comunicalas. Fíxose algo? A consellaría confesa que non.
Este é un dos maiores problemas e condiciona a elaboración das carteleiras: a falta de persoal e a desidia en atallar a súa falta. Desta situación derívase que non se cumpra co acordo e que se teña que recorrer a acordos singulares en cada unidade para garantir a prestación do servizo e os dereitos do persoal.
A isto hai que sumarlle a falta de efectivos por non convocar as 10 prazas de patrón/patroa e as 13 de mecánico/a pendentes da OEP do 2022. A maiores, a administración debe abrir as listas de contratación pois nestes momentos só hai 2 patróns/patroas nas listas e ninguén en mecánico/a.
Ou se soluciona todo isto, que xa o temos demandado en innumerábeis ocasións, ou vai ser imposible que este servizo funcione correctamente.
Entendemos que a comisión de seguimento non só debe velar pola aplicación do acordo senón para detectar cales son as eivas ao e que melloras se poden recoller e temos un acordo de hai 18 anos e polo tanto, respectando o sentido do mesmo si hai posibilidades de modificar determinados parámetros contemplados nel. E temos tamén acordos posteriores doutros colectivos que contemplan outras opcións para organizar o servizo e mellorías con respecto ao de gardacostas polo que deberían tomarse como modelo.
CONCLUSIÓN
Dende a CIG imos estar vixiantes e ver si hai vontade de cambiar as cousas:
- Neste próximo semestre temos que ver que hai propostas a través da lei de medidas de ir dando solucións novas para a segunda actividade e postos con restricións.
- Imos ver si facilitan a documentación necesaria para activar a vía do artigo 206 da LXSS para establecer coeficientes redutores para o colectivo (independentemente das iniciativas que estamos tendo dende a CIG ou das que tome a propia administración noutros eidos).
- Esperamos tamén que confirmen a resposta que lles dean dende o ISM sobre os recoñecementos.
- Vixiaremos para que tamén na lei de medidas e falando con Función Pública creen as escalas no grupo B.
- E esperemos que en setembro se plantexen crear un modelo para cubrir de xeito preferente as baixas ou vacantes do servizo, independentemente de que na próxima lei de Orzamentos se comece a considerar de unha vez por todas como un sector prioritario ao Servizo de Gardacostas.