Novas por contido

O día 21/11/2024, a Dirección Xeral de Emprego Público colgou unha nota informativa na súa páxina web sobre a proba física de varias categorías dos procesos do Servizo de prevención e defensa contra incendios forestais SPIF).

Dado que esta nota é incompleta, xera dúbidas e dela se poden derivar graves consecuencias, dende a CIG vimos de reclamarlle hoxe á DXEP que con carácter de urxencia:

• Se publique o listado das persoas que están obrigadas a acudir á mesma.
• Que se indique a hora e o lugar das mesmas.
• Que se publiquen instrucións claras e concisas de como actuar en caso de baixa por IT, embarazo, etc.

E ademais, debido ás prolongadas esperas que se están a sufrir en moitas localidades para conseguir unha cita para a expedición dos certificados médicos, esiximos que se aclare canto antes.

E a maiores lembrámoslles ás persoas que están pendentes das probas físicas, que as mesmas están establecidas nos puntos 2.7.2 e 2.7.3 dunha resolución publicada no DOG do 23 de xaneiro de 2023

No DOG do 22/11/2024 publican varias baremacións provisionais da fase de concurso de concursos-oposicións de estabilización da Lei 20/2021:

- Subgrupo C2, escala de persoal de servizos xerais.

- Escala auxiliar de coidadores, subgrupo C2, do corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

- Escala de xerocultor, subgrupo C2, do corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

-  Agrupación profesional de persoal funcionario subalterno da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de persoal de limpeza e recursos naturais e forestais, especialidade de persoal de limpeza e cociña, subgrupo AP.

- Corpo auxiliar da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2.

Escala de auxiliar de clínica, subgrupo C2, do corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

-  Categoría 104 do grupo III de persoal laboral da Xunta de Galiza, intérprete de lingua de signos.

-  Categoría 100 do grupo III de persoal laboral da Xunta de Galiza, bombeiro/a forestal xefe/a de brigada.

A puntuación provisional obtida polas persoas baremadas figura reflectida no portal web corporativo da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal https://www.xunta.gal/funcion-publica/procesos-selectivos/consulta

De conformidade co establecido na base IV.5 da convocatoria, e de acordo co Informe de 9 de outubro de 2024, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, sobre a aplicación da tramitación de urxencia aos procesos selectivos de estabilización da Lei 20/2021, conforme o artigo 33.1 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do procedemento administrativo común das administracións públicas, as persoas aspirantes disporán dun prazo de cinco (5) días hábiles, contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no DOG, para formularen reclamación contra as puntuacións provisionais ante o tribunal.

A reestruturación da Xunta de Galiza lévase por diante á GAIN e ao seu persoal

Os secretarios xerais técnicos da Consellaría de Economía e Industria e da Consellaría de Educación convócannos o luns 18 de novembro de 2024 aos sindicatos a unha xuntanza “informativa”, sen opción a negociar ningún aspecto, e a 12 días de  efectuar os traspasos de traballadoras e traballadores (1 de decembro de 2024).

Nada máis recibir a convocatoria da xuntanza, dende a CIG solicitamos o acceso á documentación que ía ser tratada nela, sen que fose respondida a nosa petición, e sen permitírsenos ningunha posibilidade de estudar e valorar o texto do Borrador do Acordo de traspaso entre a Consellería de Educación, Ciencia e Universidades e Formación Profesional e a Consellería de Economía e Industria. 2º Acordo de traspaso: adscrición de postos con nivel orgánico inferior a servizo e traspaso de créditos asignados aos servizos traspasados, o cal se nos entrega en papel unha vez iniciada a reunión.

A CIG pide, en primeiro lugar, que aclaren se estamos nunha mesa de negociación, ou ben nunha mesa de información, porque se falamos de postos de traballo debería tratarse dunha mesa de negociación de RPT, tal e como establece o Estatuto Básico da Empregada Pública, e en ningún caso dunha mesa informativa. Co que nos topamos é cunha situación “estraña” de borrador de acordo entre consellarías con respecto ao cal semella que se nos convida a sermos meras testemuñas.

En segundo lugar, pedimos explicacións dos motivos polos que non se nos facilitou o borrador de acordo con antelación para poder estudalo e verificalo, e traer á xuntanza unha idea clara do que se pretende facer que posibilitase manter uns mínimos de diálogo.

Ademais, poñemos de manifesto que unha cousa é que cambien as funcións de consellarías ou entes e se nos dea traslado diso, consonte a potestade autoorganizativa da Administración, e outra cousa moi distinta son os traslados e modificacións de postos. Despois de botar unha visual rápida ao documento, non entendemos que o “persoal propio” da GAIN se traslade a outras consellarías ou entes. Iso poderíamos entendelo despois de resolto o proceso específico de estabilización deste persoal consonte a Lei 20/2021, e unha vez que este persoal sexa funcionario ou laboral da Xunta de Galiza, e non persoal propio da GAIN. Por este motivo, poñemos en dúbida a legalidade deste traspaso, a falta de dispoñer de máis documentación e poder estudar o borrador.

Na xuntanza instamos a que se nos convoque á preceptiva mesa de negociación dos postos de traballo que se cambian, se nos facilite toda a documentación relativa ás modificacións, como o informe de simplificación administrativa no que se indiquen os criterios do traslado, ou unha memoria funcional dos traslados e dos motivos que os ocasionan, que dean soporte ao discurso exposto pola empresa durante a reunión.

Por parte da Consellaría de Economía e Industria e Consellaría de Educación confírmannos que se trata dunha xuntanza “informativa”, e non contestan á falta de transparencia e boa fe ao non facilitar a documentación. Tentan convencer de que a situación é algo totalmente habitual na Xunta cada vez que hai remodelacións, nas que din que sempre hai persoal que pasa dunha consellaría a outra, e que descoñecen que nestes casos se fagan negociacións. Indican que se consideramos que hai que incluír algún tipo de medida ou garantía no acordo, que llo comuniquemos, ademais de aclarar que se trata dunha subrogación: a Consellaría de Economía e Industria e o Igape subrógranse na titularidade de GAIN. Aseguran que as condicións do persoal seguirán sendo as mesmas e que non vai haber ningún prexuízo para as persoas traballadoras. Consideran que a data máis axeitada é o 1 de decembro, aínda que os efectos económicos os deixan para un momento posterior, segundo a disponibilidade dos créditos; e afirman que as présas responden a que cada consellaría ten as súas competencias, que “as competencias hai que exercelas” e que é un transvase de prazas coas mesmas condicións que teñen.

Por parte de Emprego Público aclaran que os compromisos se van manter, que a estabilización vai seguir o seu curso, que o persoal tomará posesión en destino provisional no posto que ocupan, e que haberá a integración no V Convenio e a funcionarización previstas. Negan que sexa unha situación rara, cualificándoa de “especial”, e que están tratando ao persoal propio de GAIN como se fose persoal da Xunta, sen máis… Din que ao longo de 2025 contan con ter rematadas esas situacións.

Dende a CIG manifestamos a nosa total oposición á sinatura deste acordo mentres non haxa negociación das modificacións dos postos de traballo, e consideramos que, se asinan o acordo directamente, a nosa central sindical non entrou na negociación. Así mesmo, insistimos en que dubidamos da legalidade do traspaso do persoal propio de GAIN, e da capacidade deste persoal de poderse trasladar ás consellarías ou outros entes, pola súa casuística e situación específica (de aí uns procesos selectivos propios), antes das resolucións da estabilización e do cumprimento dos acordos asinados entre determinados sindicatos e Emprego Público, agás que estes sindicatos asinantes se queiran saltar os procesos e protocolos que establecen o procedemento de como han de levarse a cabo estes traslados co persoal legalmente establecido, porque esta situación é unha volta atrás para o persoal de GAIN. Só os postos de persoal funcionario de GAIN son susceptíbeis de seren trasladados, e por iso pedimos que esta situación especial de suposta "legalidade" se documente, e non se limiten a defendelo verbalmente.

Non volvemos ter noticias nin de parte da Consellaría de Economía e Industria, nin de parte da Consellaría de Educación, nin tampouco de Emprego Público, e esta central sindical non foi convocada á negociación da modificación de postos que se vai levar a cabo.

Como xa manifestamos na Comisión de Listas a CIG está conforme coa apertura de listas para as escalas de persoal funcionario do SPIF. Pero entendemos que os méritos de tempo traballado como persoal laboral non deben ser tidos en conta por tratarse de escalas con diferentes requisitos de acceso e diferentes titulacións. Iso foi o manifestado na comisión celebrada o 19 de xuño.

De chegarse a que os méritos fosen computados nas listas de funcionarios o que si temos claro é que non poderían computar os mesmos méritos en dúas listas disitintas, polo que o persoal tería que decantarse por unha ou outra lista.

Pensamos que o máis xusto e que nas listas de persoal funcionario só computen as oposicións celebradas xa para funcionarios e o tempo traballado como persoal funcionario interino.

 

A Consellería de Política Social e Igualdade convocounos a unha xuntanza para o día 20 de novembro, para tratar unha proposta de modificación da súa relación de postos de traballo (RPT). Se é do teu interese, aquí tes a súa proposta: descargar.

Para achegarnos o que consideres, podes contactar coa CIG

A CIG ven de presentar un escrito dirixido á Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) reclamando a equiparación no criterio de superación da proba física entre o persoal bombeiro/ a forestal do SPIF, o persoal técnico de defensa contra incendios forestais e o persoal axente técnico de xestión ambiental.

Nas convocatorias publicadas destas escalas e categorías estableceuse unha diferenciación entre homes e mulleres no tempo permitido para a superación da proba física requirida. Así, na convocatoria da escala de axentes ambientais o tempo máximo de realización da proba sería de 30 minutos para os homes e 35 para as mulleres, pero para o persoal bombeiro/a forestal e técnico non hai diferenzas (sería de 30 minutos para homes e mulleres).

Dende a CIG non entendemos nin compartimos esta disparidade de criterio e pedimos dende hai tempo adaptar o acceso ao emprego público implantando medidas de accións positivas, sobre todo naquelas profesións masculinizadas, que permitan ás mulleres acceder en condicións de igualdade real.

Por este motivo, vimos de solicitar á DXEP que corrixa esta eiva e equipare o criterio de superación da proba física entre todas estas escalas e categoría e pase a ser de 30 minutos no caso dos homes e de 35 minutos no caso das mulleres.

A maiores, tamén solicitamos que se establezan medidas para non menoscabar o acceso ao emprego público das mulleres embarazadas, tendo en conta a necesidade da superación da proba física para obter unha praza nas mencionadas categorías e escalas.

Pomos a túa disposición este boletín especial dirixido ao persoal de administración e servizos nos centros de ensino. Descargar

Facemos un repaso pola situación das diferentes escalas e categorías do persoal funcionario e laboral que traballa neses centros.

  • Cada quen fala da feira como lle vai nela
  • Prevención de riscos laborais nos centros de ensino. Roupa e calzado de traballo. Deficiencias nas instalacións
  • Caballeros mutilados, útiles, de guerra por la patria. Xornada e horario do persoal subalterno. Funcións do persoal subalterno
  • Persoal coidador. Protección de datos e necesidades educativas especiais. E outra vez o plan madruga
  • Intérprete de lingauxe de signos. Preparación da interpretación. Cando?
  • Para cando unha itinerancia razoábel para o persoal coidador e intérprete?
  • Asistencia a tribunais
  • Comedores escolares: a persoa encargada do comedor debe ser alguén do persoal de cociña
  • Obras e limpeza, o conto de nunca acabar
  • Son necesarias as xefaturas de secretaría nos centros de ensino
  • Sala e aseos: de profesores ou do persoal?
  • (E rematamos:) O horizonte desprotexido do persoal dos centros de ensino

Tentamos facer un repaso por todas as escalas e categorías, pero sabemos que quedan moitas cousas por contar. Tempo haberá.

A decisión vén motivada polo apoio incondicional do dono desta rede social, o magnate Elon Musk, a Trump

A “victoria” de Donald Trump e o apoio millonario de Elon Musk á súa reelección
Donald Trump vai tomar posesión como novo presidente dos Estados Unidos de América o 20 de xaneiro de 2025, despois de gañar de novo as eleccións á Casa Branca o martes 5 de novembro, cunha victoria tan rotunda como imprevista fronte á demócrata Kamala Harris. Porén, outro “gañador” por partida dobre deses comicios é o tamén multimillonario avenado Elon Musk, un vicepresidente na sombra no segundo mandato de Trump, que se espera que estea presente nesa toma de posesión.

Seica “naceu unha estrela”...
No seu discurso de victoria electoral Trump referiuse ao seu novo aliado coa expresión de “naceu unha estrela”, mentres, cheo de euforia, Musk dicía en X que “o futuro vai ser fantástico”, acompañando o chío cunha imaxe  dun Starship despegando, entre outras moitas mensaxes.
Considerado por Donald Trump como unha gran persoa de negocios e, de paso, con grandes intereses comerciais privados que defender, vén de ser nomeado o 12 de novembro como responsábel do Departamento de Eficiencia Gobernamental-DOGE, coa misión de reducir, entre outros, o peso do persoal funcionario na administración pública estadounidense. Elon xa prometeu vantaxes fronte a Rusia e China na carreira espacial e na chegada a Marte antes de que Trump remate o seu mandato, polo que é máis que probábel que asuma responsabilidades no eido espacial —hai que ir facendo caixa…

Deus críaos e eles xúntanse!
O fundador de Tesla (fabricante de vehículos eléctricos) e dono de SpaceX (fabricante de naves espaciais e lanzadeiras, satélite de comunicacións, cuxo obxectivo é colonizar Marte), entre outras compañías, pasou de ser enimigo acérrimo de Trump a ser o seu fiel partidario, entregado ao movemento MAGA (Make America Great Again, Fagamos Grande a Norteamérica de Novo). Polo pan baila o can…!
Elon non dá puntada sen fío e “investiu”, segundo apuntan algunhas fontes, uns 200 millóns de dólares para axudar á volta de Trump á Casa Branca, nun bo exemplo de como as grandes fortunas poden influír e manipular os resultados duns comicios. Financiou, entre outros, publicidade, mitins, e discursos do vicepresidente electo James David Vance e, por suposto, empregou a fondo a rede social X para apoiar a campaña.

A alianza do mal
Elon está xa a tirar moi boa tallada dos seus investimentos electorais, e isto non acaba máis que de comezar. A chamada telefónica de Trump ao presidente ucraíno Volodymyr Zelensky o mércores 6 de novembro incluía unha sorpresiña: Elon Musk estaba tamén ao teléfono durante a chamada, unha clara mostra de até que punto chegan as influencias de Musk na segunda presidencia de Trump. Elon Musk díxolle a Zelensky que continuarían apoiándoo a través de Starlink, unha constelación de internet por satélite operada por un provedor internacional de telecomunicacións propiedade de SpaceX.

Ese mesmo día comezaban as respostas dos mercados á alianza de millonarios Trump-Mask. Unha mostra clara disto son as ganancias de Musk con Tesla, que obtivo unha revalorización do 31,1% na Bolsa en só uns días, multiplicando por 300 o investimento feito na campaña electoral de Trump.

Manipulación e propaganda a través de X
Hai dous anos Musk, a persoa máis rica do mundo, segundo a revista Forbes, mercou a exitosa rede Twitter, e ademais de mudarlle o nome a X e o dominio, dende entón veu facendo e desfacendo, segundo lle peta, as funcionalidades e configuración da rede social que o público en xeral coñecíamos até entón, desbaratándoa e converténdoa nun medio feito á súa imaxe, semellanza e necesidades de control e manipulación. Xa apuntaba maneiras nada máis facerse con Twitter, despedindo ao 50% do cadro de persoal.

Esta rede social, unida á chuvia de millóns en beneficio de Trump, foi empregada por Musk para amplificar a propaganda de Trump, contribuíndo de xeito decisivo á súa victoria e reelección.

A actividade de Musk en X foi frenética durante a xornada electoral e despois dela, e continúa nestes días poselectorais, onde segue facendo propaganda de Trump e de si mesmo, agora xa como integrante da Administración de Trump, pese ás máis que evidentes incompatibilidades.

A CIG-Autonómica deixa X
Dende a CIG-Autonómica damos por finalizada a nosa presenza nunha rede social de desinformación ao servizo da recada de votos para a reelección de Trump, a censura, a manipulación informativa, o racismo, os discursos do odio e teorías da conspiración da extrema dereita  e o enriquecemento de Elon e as súas empresas; e dun “futuro fantástico” para o fascismo.

A Consellería do Medio Rural convocounos a unha xuntanza que terá lugar o día 19/11/2024 para tratar unha proposta de modificación da súa relación de postos de traballo (RPT). 

Se resulta do teu interese, podes descargar a proposta. Para achegarnos o que consideres, contacta coa CIG.

No DOG do 13/11/2024 publican as baremacións provisionais da fase de concurso de varios procesos de estabilización da Lei 20/2021 mediante concurso oposición:

- Subgrupo C2, escala auxiliar de mantemento.

- Agrupación profesional de persoal funcionario da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo agrupacións profesionais, escala persoal de mantemento.

- Subgrupo C1, escala técnica de cociña.

- Subgrupo A1, escala de facultativos, especialidade psicoloxía.

- Subgrupo C1, escala técnica de mantemento de servizos.

- Categoría 33 do grupo IV de persoal laboral da Xunta de Galiza, condutor/a autobomba de defensa contra incendios forestais.

- Corpo superior da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A1.

- Categoría 10C do grupo V de persoal laboral da Xunta de Galiza, emisorista de defensa contra incendios forestais. Escoita incendios.

- Categoría 10B do grupo V de persoal laboral da Xunta de Galiza, vixilante fixo/a de defensa contra incendios forestais.

- Grupo IV, categoría 21, de persoal laboral da Xunta de Galiza, oficial/a 2ª carpinteiro/a.

- Subgrupo A2, escala de técnicos facultativos, especialidade educador/a infantil.

- Subgrupo C2, do corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

- Agrupación profesional de persoal funcionario da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e en categorías do grupo V de persoal laboral da Xunta de Galiza

 

A puntuación provisional obtida polas persoas baremadas figura reflectida no portal web corporativo da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, https://www.xunta.gal/funcion-publica/procesos-selectivos/consulta

As persoas baremadas poderán formular reclamación contra as puntuacións provisionais perante o tribunal no prazo de dez (10) días hábiles contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza.

As reclamacións presentaranse a través de Fides na epígrafe de «inscrición en procesos selectivos». Para isto, a persoa aspirante accederá ao proceso de estabilización a que se refire esta resolución en que desexe formular reclamación, na epígrafe «Que podo facer?», «presentación alegacións baremo».

Outras novas recentes

Xoves, 27 Marzo 2025

Estase a restrinxir o teletraballo ás bravas?

A prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galiza funcionaba ata o de agora con relativa normalidade agás a xa endémica opacidade da Xunta e a reiteración do incumprimento da convocatoria das Comisións de Seguimento para que as organizacións sindicais poidamos exercer un control.   Máis nos últimos días están a chegar...
Mércores, 26 Marzo 2025

Boletín CIG-Saúde Laboral nº 59 - marzo 2025

Boletín do Gabinete Técnico Confederal de Saúde Laboral da CIG. Neste número: Riscos psicosociais e saúde mental no traballo: Que son os riscos psicosociais? Que importancia ten o problema? Que se pode facer para previr e xestionar os riscos psicosociais? Prevención e xestión dos riscos psicosociais relacionados co traballo Apoio ao persoal que se enfronta a retos...
Domingo, 23 Marzo 2025

A «lotería» dos cursos de linguaxe administrativa da EGAP

Anos e mesmo décadas para conseguir completar os dous niveis (medio e superior) de linguaxe administrativa galega: este é o panorama ao que nos enfrontamos o persoal da Administración xeral da Xunta e entes instrumentais, dada a reducidísima oferta de prazas ano tras ano. A EGAP ten por lei entre os seus fins a difusión e a normalización do idioma galego na Administración...