Novas por contido

O Goberno ven de aprobar a suba salarial adicional do 0,5% confirmando a perda do poder adquisitivo do persoal empregado público . Esta miseria é froito do pacto salarial de CCOO e UGT, e agora pretenden de novo vender como un éxito o que foi un “pacto de perdas”

Os tres protagonistas da última tomadura de cabelo ás empregadas e empregados públicos saíron nestas últimas horas a felicitarse por algo insólito: imos cobrar os atrasos que nos deben! O goberno central, CCOO e UGT aplauden como un éxito que vaiamos cobrar unha suba do 0,5% cun carácter retroactivo de 18 meses.

Se xa é un escándalo que ese pagamento non se tivese producido cando correspondía (xaneiro do 2025) aínda o é máis que ninguén das persoas responsábeis poña o acento no realmente importante: como queda o poder adquisitivo dos e das empregadas públicas logo do pacto salarial 2022-24? Estivo ese pacto á altura das circunstancias? Respondeu á necesidade de recuperar o que nos recortaron previamente? Estabilizou cando menos o noso soldo ao respecto do IPC? Todas as respostas a estas preguntas son a mesma: un rotundo NON.

O efecto do pacto sindical estatal de 2022 (vencido en 2024) foi unha suba do 9.8% (computando xa o 0.5% que imos cobrar agora). Neste mesmo tempo, sen contar este ano 2025, o IPC subiu un 12,10%. Isto supón unha depreciación do noso salario dun 2,30%. 

Por que chegamos a esta situación? Porque quen pactou non tivo en conta unha cuestión fundamental: vincular os salarios co IPC, algo que, sen ir máis lonxe, se fixa por lei coas pensións. Esa foi precisamente a proposta coa que a CIG sentou unha vez máis á mesa de negociación en 2022 e esa segue sendo a exixencia do sindicato para este ano 2025.

O salario e o goberno, conxelados

Chegado xa a metade do ano e cun goberno paralizado en multitude de aspectos, máis notoriamente no que ten a ver coas retribucións do sector público, non hai enriba da mesa ningunha proposta de suba para este ano ou para os vindeiros. Levamos, polo tanto, un desfasamento e unha conxelación de facto de medio ano e non hai ningunha medida anunciada. Unha vergoña.

Como xa fixemos nas diferentes mobilizacións ao longo deste ano, así como nos anteriores, a CIG exixe a negociación, con carácter de urxencia, da actualización dos nosos salarios, partindo destas premisas:

  • Suba salarial do 5% para este ano 2025, con efectos retroactivos desde xaneiro. Esta suba implicaría recuperar o desfasamento do pacto salarial 2022-24.

  • Incorporación dunha cláusula de garantía salarial vinculada ao IPC, de tal xeito que calquera suba dos prezos ao respecto da suba salarial se compense a finais de ano.

  • Recuperación íntegra das pagas extras, recortadas desde 2010 no salario base e os trienios

  • Plan de recuperación do poder adquisitivo perdido nos últimos anos, que sumado ao que levamos deste ano 2025 xa supera o 20%.

O xerente non xestiona e a xerenta adxunta para escolas infantís non resolve pero ameaza

O 6 de marzo de 2025, o persoal do Consorcio pasou a ser persoal da Consellaría de Política Social da Xunta de Galiza. Nas nosas nóminas xa non aparece o NIF do Consorcio. Pero é o único cambio que se percibe porque a xestión por parte do Consorcio segue a ser nefasta e seguimos a sufrila.

O contactar co Consorcio nunca foi doado pero, dende hai uns meses, é  misión imposíbel. O departamento de persoal, con poucos efectivos para o volume de traballo e persoal que ten que xestionar, non está para as traballadoras e traballadores nin para as persoas delegadas.

Os principais problemas de xestión co que se atopa o persoal traballador son:

1. Non contestan coas Resolucións pertinentes á solicitude de permisos parentáis ou á solicitude de mes sen salario para atender á conciliación (pedidos dende maio e que terían que ter comezado no día de onte)

2. Cando se lles dí que o sentido do silencio administrativo sobre os permisos de conciliación é positivo (incluso llo indican dende a Consellaría de Política Social), ameazan con expedientar ao persoal se fai uso do dereito.

3. Dende a Xerencia Adxunta para Escolas Infantís, chámase  por teléfono ás direccións dos centros con ameazas de expedientar ao persoal que exerza o seu dereito e indicándolles que son as propias direccións as que teñen que denegar e trasladar a ameaza  ao persoal. Estas indicacións, a falta das Resolucións que ten que emitir a Xerencia, non se lle dan ás directoras/es por escrito, senón vía telefónica e con faltas de respecto, berros e insultos.

4. Non cobren as ausencias por IT, vacacións e outros permisos en moitos centros o que obriga a modificar horarios do persoal para apertura e peche dos centros, co que condena ás traballadoras a non poder conciliar a súa vida laboral e familiar en pleno mes de xullo (coas fillas e fillos de vacacións escolares). Da mala xestión, falta de transparencia das listas de substitución e incumprimento das propias normas das que se dotaron, mellor nin falar...

5. Tampouco contestan á solicitude de medidas  polo incumprimento da Lei de Prevención deRiscos Laborais en materia de prevención, por mor da vaga de calor extremo que afecta a moitos centros que carecen de sistemas de climatización (que non só afecta aos cadros de persoal senón a persoas usuarias vulnerables, como crianzas e maiores)

Como é posible que se manteñan nos seus cargos a persoas que, manifestamente, demostraron a súa incompetencia e falta  de respecto polo persoal?

A CIG-Autonómica desenvolveu o luns 30 de xuño unha manifestación en Santiago na que participaron unhas 300 persoas traballadoras dos centros de ensino da Xunta para reclamar a profesionalización do sector e na defensa dos dereitos do persoal non docente dos centros de ensino públicos.

Ao remate da marcha, que arrincou dende as instalacións da Consellaría de Educación en San Caetano ás 11:30 horas, deuse lectura a un manifesto no que se recollían as principais demandas do sector, que pasan pola negociación dun acordo de condicións de traballo que recupere e mellore os dereitos do V Convenio para todo o persoal non docente, da administración e de servizos dos centros de ensino (PAS).

Tamén polo encadre das escalas segundo a titulación requirida para o acceso como laborais de acordo coa Lei do emprego público de Galiza e do Estatuto básico do empregado/as público/a, e pola eliminación da Agrupación Profesional e a promoción ao C2. E pola separación das escalas de axudante de cociña e camareira-limpadora, e unha estrutura profesional nas cociñas, oficiais de 1º (xefes/as cociña-B), oficiais de 2º (C1) e axudantes (C2).

Así mesmo, exíxese a negociación de "ratios" para o persoal non docente, subalterno e limpador, xa que hoxe na pública xa superan aos da privada, así como a negociación das funcións de todo o persoal non docente dos centros de ensino públicos e parar así os abusos que sofren. E a recuperación salarial, rebaixada tras a funcionarización.

Estamos fartos e fartas dos abusos desta Administración, que leva anos desprezando e vulnerando os dereitos do Persoal da Administración e Servizos dos centros de ensino, e mirando cara a outro lado á hora de dar respostas a moitos dos problemas que padece.

Neste senso, o persoal denuncia que agora veñen de darlle unha nova estocada ao colectivo dos non docentes, e en concreto aos profesionais de cociña, que son funcionarizados á forza ou mediante chantaxe ao subgrupo C2, escala Auxiliar de Cociña, o que se traduce en rebaixalos profesionalmente, e convertelos en axudantes de cociña, mais coa abriga de desempeñar funcións de Xefatura de Cociña.

Persoal en fraude de lei

Este novo ataque deixa as persoas responsábeis das cociñas e dos comedores escolares dependentes da Consellería de Educación sen a obriga de ter que posuír a titulación Técnica en Cociña (Ciclo Medio de Cociña), que até a funcionarización era imprescindíbel para o acceso, co resultado de que o único requisito sería o graduado en ESO ou EXB.

Lembran que as persoas profesionais de cociña xa viñan arrastrando o problema de que dende hai moitos anos tiñan que acudir reiteradamente aos xulgados para compensar uns abusos laborais que eran máis que manifestos e xa asumidos de facto pola propia Administración.

Estas sentenzas só facían remendar un problema estrutural e “calmaban” a un persoal en fraude de lei. Como se pode explicar que durante máis de 15 anos os cociñeiros e cociñeiras de Educación gañasen todas as sentenzas por reclamar unha responsabilidade acorde ás funcións que desenvolven nos seus postos de traballo e a Administración non fixera nada por solucionalo, e así evitar este enredo e gasto innecesario?

Agora coa funcionarización non só non se valoran esas sentenzas xudiciais que abalan o seu labor durante anos, senón que nos rebaixan profesionalmente, até o punto de non ser necesaria unha titulación especifica para o acceso, ao encadrarnos no C2 auxiliares de cociña.

Neste senso, CIG aposta por unha Administración pública profesionalizada e cualificada, na que non só o persoal profesional siga encadrado na escala Técnica que lle corresponda, senón que as persoas ás que a día de hoxe non se lle esixe titulación especifica se encamiñen cara a súa profesionalización, como é o caso do Persoal Coidador; para o que reclamamos a desaparición da Agrupación Profesional que dá lugar á segregación das escalas en diferentes especialidades, porque non é o mesmo ser Peón de Xardinería que Axudante de Cociña ou Persoal de Limpeza.

Principais demandas do persoal de cociñas da Xunta

  • A negociación dun Acordo de condicións de traballo que recupere e mellore os dereitos do V Convenio, para todo o persoal non docente, da administración e servizos dos centros de ensino (PAS).

  • O encadre das escalas segundo a titulación requirida para o acceso, de acordo coa LEPG e o EBEP.

  • A eliminación da Agrupación Profesional e a promoción ao subgrupo C2.

  • A separación das escalas de Axudante de Cociña e Camareira-Limpadora.

  • A estruturación profesional nas cociñas, (Xefes/as Cociña-Responsábeis de Cociña (B), Cociñeiros/as (C1) e Axudantes de Cociña (C2).

  • A renegociación de ratios para o persoal non docente, subalterno e limpador que hoxe na pública xa son peor que na privada.

  • A negociación das funcións e condicións de traballo do persoal coidador, administrativo, subalterno e resto de escalas que prestan servizo nos centros de ensino.

  • Unha mellora salarial.

Na Comisón de Persoal celebrada o pasado venres 27 de xuño tratáronse os seguintes temas:

Proposta de Modificación da Relación de Postos de Traballo da Axencia de Turismo de Galicia

A Axencia de Turismo amortiza tres postos vacantes que pertencían á axencia (non abertos ao persoal da Xunta) para crear cinco en RPT (dous de corpos xerais e con maior nivel, e outros 3 postos de persoal técnico de cociña). Foron tidas en conta as nosas propostas. Queda aprobada co voto unánime de todas as organización sindicais.

Proposta de Modificación da Relación de Postos de Traballo da Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia

Corrixen o erro na denominación de numerosos postos da escala de “educador/a”, para adaptalo á correcta de “educador/a social”. Queda aprobada co voto unánime de todas as organización sindicais.

Proposta de Resolución pola que se convoca concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes no corpo facultativo superior da Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, subgrupo A1, escala de veterinarios

Na Comisión de Persoal do venres 27 de xuño, por fin quedou aprobado o concurso de traslados de veterinarios e veterinarias. As bases son similares ás dos últimos concursos que fomos aprobando nos últimos tempos e para os que a CIG votou a favor. Pero este concurso quedou aprobado co voto en contra da CIG. Porque desaparecen uns 20 postos, e porque despois de máis dunha década de retraso, liquidaron o tema en cuestión de días, sen dar tempo aos sindicatos a ver as cousas, a difundilas e a recibir as consideracións dos compañeiros e compañeiras. É dicir, que o concurso simplemente pasou o trámite formal da negociación, sen negociación.

Retiraron 5 postos en Medio Rural por proposta de amortización. E outros 13 en Sanidade (din que de matadoiros que xa non existen, pero puideron mover os postos sen eliminalos). Tamén hai outros dous que retiran por ter unha duración concreta (matadoiro móbil), e algún mais que non especifican ocupados en adscrición por saúde (que supostamente sairán en resultas).

A CIG quere o concurso, as bases son mellorables pero aceptables, pero rexeitamos a retirada de tantos postos e a falta de negociación. Queda aprobada co voto en contra da CIG, co voto a favor de CSIF e coa abstención de CCOO e UGT.

Proposta de Resolución pola que se convoca concurso ordinario , subgrupo C1, (escala técnica de análises de laboratorio; de mantemento de servizos; de condución; de cociña; de recursos naturais e forestais, especialidade de capataz; de mecánico naval; de patrón de embarcación; de guía intérprete de patrimonio natural); do subgrupo C2 (escala auxiliar de laboratorio; de mantemento; de condución; de cociña; de recursos naturais e forestais, especialidade de oficial; de mariñeiro-vixiante; de gardas de recursos naturais); e da agrupación profesional (escala de persoal de limpeza e recursos naturais e forestais, especialidade de persoal de limpeza e cociña; de recursos naturais e forestais; escala de persoal subalterno e de persoal de mantemento).

Este concurso tamén quedou aprobado na Comisión de Persoal do venres 27 de xuño. As bases son como os demais (mellorables pero aceptables). Non detectamos que desaparezan postos. Pero as formas, igual que o de veterinarios/as, son inaceptables. Queda aprobado co voto en contra da CIG e co voto a favor das outras tres organizacións sindicais. 


Na rolda aberta de intervencións tamén se informou de:

  • Xubilacións: postos das persoas que se xubilen. A DXEP informa de que se incluiron as xubilacións ata o 22de xuño. Con resspecto as persoas que se xubilen dirante o concurso no que solicitaron participar refire: “non sei como se configuran as aplicación informáticas para poder facelo.. consulto e informo”
  • Concursos de arquitectos: a DXEP verbaliza: “está previsto que nas vindeiras semanas adxudicación postos, non podo concretar o día, en principio antes de agosto”
  • No tema derivado dos problemas nos centros de maiores e escolas infantís polo calor tanto en centros do Consorcio como de Política Social: "trasladaremos a cuestión á Consellaría”
  • Con repecto ao persoal doGAIN:
    - Estabilización: “pendente elección de destino. falaran con eles para ver cando”
    - Decreto investigadores: ”analizando coas consellarías implicadas a relación de postos que se poderían incluír como investigadores” 

No DOG do 30/06/2025 publican:

- RESOLUCIÓN do 24 de xuño de 2025 pola que se convoca o proceso selectivo, mediante o sistema de oposición, para o ingreso pola quenda de acceso libre e promoción interna no corpo facultativo superior de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A1, escala de profesores numerarios de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, especialidade de procesos de cultivo acuícola.

O número de prazas convocadas na escala de profesores numerarios de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, especialidade de procesos de cultivo acuícola, será de tres (3). Resérvase unha (1) praza para ser cuberta pola quenda de promoción interna. As prazas non cubertas por esta quenda acumularanse ás de acceso libre.

- RESOLUCIÓN do 24 de xuño de 2025 pola que se convoca o proceso selectivo, mediante o sistema de oposición, para o ingreso pola quenda de acceso libre no corpo facultativo de grao medio de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A2, escala de mestres de taller de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, especialidade de servizos ao buque.

O número de prazas convocadas na escala de mestres de taller de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, especialidade de servizos ao buque, será de unha (1).

- RESOLUCIÓN do 24 de xuño de 2025 pola que se convoca o proceso selectivo mediante o sistema de oposición para o ingreso, pola quenda de acceso libre e promoción interna, no corpo de axudantes de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C1, escala técnica de cociña.

O número de prazas convocadas na escala técnica de cociña será de quince (15), das cales unha (1) está reservada a persoas -que acrediten discapacidade. Resérvanse catro (4) prazas para seren cubertas pola quenda de promoción interna. As prazas non cubertas por esta quenda acumularanse ás de acceso libre.

- RESOLUCIÓN do 24 de xuño de 2025 pola que se convoca o proceso selectivo mediante o sistema de oposición para o ingreso, pola quenda de acceso libre e promoción interna, no corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2, escala auxiliar de cociña.

O número de prazas convocadas na escala auxiliar de cociña será de corenta e cinco (45), das cales tres (3) están reservadas a persoas que acrediten discapacidade. Resérvanse doce (12) prazas para seren cubertas pola quenda de promoción interna. As prazas non cubertas por esta quenda acumularanse ás de acceso libre.

- RESOLUCIÓN do 24 de xuño de 2025 pola que se convoca o proceso selectivo mediante o sistema de oposición para o ingreso, pola quenda de acceso libre e promoción interna, no corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2, escala auxiliar de coidadores.

O número de prazas convocadas na escala auxiliar de coidadores será de cincuenta (50), das cales catro (4) están reservadas a persoas que acrediten discapacidade. Resérvanse trece (13) prazas para seren cubertas pola quenda de promoción interna. As prazas non cubertas por esta quenda acumularanse ás de acceso libre.

- RESOLUCIÓN do 24 de xuño de 2025 pola que se convoca o proceso selectivo, pola quenda de acceso libre, mediante o sistema de oposición, para o ingreso na agrupación profesional de persoal funcionario da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, escala de persoal subalterno.

O número de prazas convocadas na escala de persoal subalterno será de trinta e cinco (35), das cales cinco (5) están reservadas persoas que acrediten discapacidade.

O prazo para presentar as solicitudes será de vinte (20) días hábiles, que se contarán a partir do día seguinte ao da publicación desta convocatoria no Diario Oficial de Galiza (DOG).

Co silandeiro cesamento do director do IGE, Rueda liquida o que até o de agora fora o Instituto Galego de Estatística, vendido ás empresas privadas e transformado nun medio de censura máis, xunto coa RTVG

Esta é a crónica dunha suplantación fría e rapidamente calculada. Dende o intre en que Rueda encargou un informe á medida á empresa Sondaxe —grupo de La Voz de Galicia— para desdicir, previo pagamento, a «Enquisa estrutural a fogares. Coñecemento e uso do galego» do Instituto Galego de Estatísica (IGE), feita pública o 11 de outubro de 2024, e que destapaba a situación crítica da lingua galega, xa todo quedou dito. A cabeza do até entón director do organismo de maior relevancia da estatística pública de Galiza quedou sentenciada, só era cuestión de tempo... As críticas a Rueda, Feijoo e, en xeral, a todo o PP, pola deliberada incompetencia na xestión da política lingüística, non tardaban en chegar, e dirixirse tamén cara ao conselleiro de Cultura, Lingua e Xuventude, José López Campos. Saldábanse de contado dende dentro do propio PP, coa dimisión e baixa no partido do seu coordinador de Cultura o 19 de novembro de 2024

Para Rueda —activista de Galicia Bilingüe—o IGE cometía o «erro» imperdoábel de transmitirlle á opinión pública a situación de alarmante retroceso do uso do galego, tras 20 anos de manifesto incumprimento de toda a lexislación lingüística galega por parte do PP. Os resultados marcaban un punto de inflexión ao constatar que, por primeira vez, o castelán superaba o galego como lingua máis falada habitualmente na Galiza. 

De contado, o conselleiro da Lingua, José López Campos, lonxe de dimitir, presentaba publicamente o 6 de febreiro de 2025, o seu informe á medida: a «Enquisa sobre a percepción social do galego» de Sondaxe. Inmediatamente despois, o 12 de febreiro de 2025, López Campos anunciaba no Parlamento a suposta «renovación» do Plan Xeral de Normalización da Lingua Galega (PXNLG), instrumento aprobado por unanimidade no Parlamento de Galiza o 21 de setembro do 2004, con máis de 400 medidas concretas para favorecer o uso do galego en todos os ámbitos sociais… Plan que o PP se negou a implantar e facer efectivo até agora, en favor dunha verdadeira política lingüística exterminadora da lingua galega

Acto seguido, o 10 de marzo de 2025, Rueda ultimaba, a fume de carozo, os correspondentes retoques na estrutura da Xunta, creando varios postos a dedo, usurpándolle ao IGE toda posible autonomía, e apropiándose do control de toda a estatística pública galega. Ese mesmo día, o conselleiro de Presidencia, Diego Calvo, anunciaba a licitación dun contrato «para que as empresas tecnolóxicas poidan ofrecer os seus servizos para centralizar, xestionar e explotar» os datos estatísticos públicos, incluíndo os do IGE.

 

Finalmente, a guinda de pastel pona agora o DOG deste 23 de xuño de 2025, co silandeiro cesamento do até agora director da institución, sen ningunha comunicación aos medios. O IGE enteiro non desaparece, é certo, pero pouco importa, porque anulado queda, pois Rueda pasou a ter o control absoluto como presidente do IGE, como presidente do Consello Reitor do IGE e como presidente do Consello Galego de Estatística, o máximo órgano consultivo na materia, como denunciamos hai uns meses, e con el as empresas privadas, métense a manexar e lucrarse —sen maiores espaventos—, cos datos públicos estatíticos de toda a cidadanía galega.

Temos a Santa Trindade —desculpa a comparación— presidindo a nosa estatística pública, nun exemplo estrela do que é o uso partidista das institucións públicas. O até agora director do IGE, e todo o persoal empregado público da institución, foron postos en entredito por non publicar milongas, que era o que se supón que Rueda esperaba que fixeran. 

Así que, agora si…, xa temos o Instituto Galego de Trolas definitivamente montado!!!!

 

O martes 24/06/25 tivemos unha nova reunión sobre a pretensión de reorganización do Servizo Público de Emprego de Galiza (SPEG) coa nova configuración da estrutura das oficinas de emprego. Hai que lembrar que a administración partía dunha proposta en que o servizo quedaba conformado polo seguinte persoal:

  • Direccións, niveis 26 ou 25 sen manifestar criterio obxectivo para a súa distinción, provisión en concurso específico.
  • Persoal orientador co incremento do nivel para establecelo no CD 20 e CE 20.
  • Persoal xestor de emprego, CD 20 e CE 20.
  • Subalterno oficina de emprego, CD 12.
  • Coordinacións do servizo público de emprego, catro postos N25, provisión concurso específico, localizados en Servizos Centrais.

Esta proposta, ofertada pola secretaría xeral técnica para o persoal das oficinas na primeira mesa negociadora do pasado 14/06/25, tivo unha modificacións substancial á baixa na 2ª xuntanza do día 24/06/25, producíndose unha rebaixa de niveis aos seguintes postos de traballo:

1. Persoal de Orientación, establécese o CD no nivel 18 e mantense o diferencial do CE no 20.
2. Xestoras/es de emprego, mínguase o CD ao nivel 18 e mantense o diferencial CE no N 20.
3. Xa non pode mudarse a denominación do persoal coordinador de área pola nova figura de xestor de emprego pola imposibilidade de reducírselle o CD que ten o seu posto, N20.

Esta improvisación da negociación que a Consellaría achaca a Facenda, non pode ser compartida pola CIG, polo que lle esiximos a Emprego que manteña os niveis dos postos propostos na presentación da modificación da RPT e, ao mesmo, tamén continuamos coa  esixencia da descentralización administrativa dos seguintes postos:

a) Coordinadoras/es SPEG a crearse en cada unha das direccións provinciais. O seu traballo, de acordo coa memoria explicativa, é para asesorar. coordinar e orientar ás oficinas de emprego do seu ámbito provincial.
b) Servizo de atracción do talento para traballar, esencialmente, co actual plan retorna que desenvolve a secretaría xeral de Emigración.

Tampouco compartimos que os postos de dirección de oficinas e os postos de coordinación SPEG teñan como forma de provisión o concurso específico amparándose na “estabilidade”; esiximos a cobertura polo concurso ordinario que si é garante da estabilidade.

Esta proposta trae unha importante perda de efectivos; na maior parte das oficinas de emprego hai unha redución do número de postos de traballo. Ao mesmo, tamén esiximos a descentralización administrativa como mellor forma de prestar un servizo público. Non se sustenta que para traballar coas oficinas e coas usuarias da periferia se coloquen os postos en servizos centrais.

A periferia tamén existe e ten dereito a postos de nivel para a promoción administrativa e económica do persoal funcionario público.

Non sabemos que nos vai deparar a próxima reunión, pero non imos pasar porque nos queiran colar ocorrencias de última hora.

Grazas a un intensivo traballo sindical da CIG o persoal do PN das Illas Atlánticas regula e mellora notablemente as súas condicións de traballo. O Acordo foi asinado o mércores 25 de xuño coa conselleira de Medio Ambiente e Cambio Climático e o conselleiro de Facenda e Administración Pública.

Dende a transferencia á Xunta en 2008, o Parque Nacional das Illas Atlánticas de Galiza (PNIAG), no que atinxe ás condicións laborais dos seu persoal, permaneceu nunha densa néboa a través da cal a Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático (CMACC) non quixo ver o que alí ocorría e tampouco integrou con normalidade este novo órgano administrativo, deixando a súa xestión á deriva e sen supervisión. Esta situación levou ao Parque Nacional a achegarse máis á definición de “chiringuito público” pola xestión opaca e “alegal” do persoal. 

A temporalidade do persoal transferido (case a metade), xunto co abuso das comisións de servizo para cubrir as vacantes, fixo que o 90% do persoal fose vítima do medo, ás represalias e a perder o traballo ou o posto. O parque converteuse nun feudo, onde cando preguntabamos polas condicións de traballo nas diferentes estancias e servizos de persoal, respostábannos: "as illas van aparte" (despois un silencio incómodo)

A irrupción da forza da CIG no Parque Nacional estes anos foi decisiva:

  • Creáronse catro novos postos de axentes ambientais tras denunciar a falla de persoal.
  • Fixéronse públicas as graves condicións de penosidade do traballo nas illas.
  • Iniciáronse melloras no eido da prevención de riscos laborais 
  • Conseguíronse cursos da EGAP de formación específicos.  
  • Creáronse en RPT os postos ocultos do Parque Nacional (case a metade do persoal).
  • Remátanse as graves discriminacións retributivas mantidas durante anos.

E finalmente conséguese negociar un Acordo de condicións de traballo para o persoal do PN onde se recoñece formalmente a Xornada especial do Parque Nacional Illas Atlánticas.

Este acordo é froito dun intenso traballo dos nosos delegados/as en diferentes eidos que, pese ás resistencias e contínuos atrancos, conseguiron sentar nunha Mesa de Negociación á CMACC e logo á Drección Xeral de Emprego Público 

Este acordo en realidade consta dun doble acordo:

  • Acordo de equiparación de niveis: remátase coa discriminación retributiva, dignifícanse as condicións económicas do persoal do PN, equiparando os niveis aos do resto do persoal da Xunta.
  • Acordo de condicións de traballlo do persoal que pernocta nos arquipélagos: por primeira vez despois de 17 anos establécense formalmente as condicións de traballo nas illas.

Os aspectos máis destacados son:

  • Recoñécese a xornada especial do Parque Nacional Illas Atlánticas na RPT,
  • A adscripción do posto de traballo establécese por arquipélago na RPT. Isto é esencial para a elección de destino
  • Establécese un período ordinario e outro extraordinario (10 semanas) que acolle a todo o persoal por igual. No periodo extraordinario a xornada será de 12 horas efectivas.
  • Establécense dúas semanas adicionais de descanso en compensación pola xornada especial.
  • A produtividade vinculada ao traballo en período extraordinario iguálase e esténdese a todo o persoal 
  • O complemento específico diferencial increméntase en 2000€ anuais en compensación pola xornada especial (da insularidade).
  • Afiánzanse formalmente as indemnizacións por razón de servizo por gastos de manutención
  • Programa formativo específico dada a singularidade do traballo neste espazo insular.
  • Ao persoal laboral que ocupa os postos afectados polo acordo aplicaránselle de xeito transitorio o Acordo, así evitamos a grave discriminación derivada da lentitude dos procesos de estabilización.

Recoñecemos que existen asuntos que non se puideron mellorar na medida que considerábamos óptimo. Pero este é o comezo dunha nova etapa que ten por obxeto seguir traballando na mellora das condicións de traballo do persoal. Sen dúbida, esta mellora repercutirá moi positivamente no servizo público que se presta á cidadanía e na mellora da imaxe do único Parque Nacional galego.

Na CIG estamos satisfeitos polo traballo realizado e reivindicamos a loita do persoal, pois sen equipo non hai melloras!

 

Onte, día 24 de xuño foi a Mesa Sectorial de Funcionarios dous concursos no que se trataou o Concurso de Persoal Veterinario e o Concurso de persoal de laboratorios, mantemento, condución, cociña, capataz, mecánico naval, patrón, guía patrimonio natural, mariñeiro-vixiante, limpeza, subalterno. Tamén se nos aportou información importante sobre o concurso de "escalas sociis"

    • Concurso de persoal veterinario:

  • No apartado de méritos específicos eliminan a puntuación por titulación académica propia do posto e nivel de coñecemento de lingua estranxeira específico. Queda só o permiso de circulación. Nas alegacións sempre pedimos a eliminación de todos os méritos específicos e que a empresa se encargue de formar ao persoal.
  • O grao persoal consolidado que exceda o nivel 20 pasa a 0,15 (isto é exactamente equivalente a outros procesos que parten de niveis inferiores)
  • Ofértanse 355 postos.
  • 21 postos amortizados: 5 da Consellaría de medio Rural e 13 da Consellaría de Sanidade por peche de matadoiros, 2 teñen vixencia temporal, 1 en reserva por incapacidade temporal e 2 ocupados por adscrición por causas de saúde.
  • Os postos que están ocupados por adscrición por causas de saúde sairán en resultas



Dende a CIG formulamos as seguintes alegacións ao concurso:

  • Antigüidade: máis puntuación máxima, sen reducir a puntuación mensual, para incrementar os anos a valorar (actualmente 31 anos)
  • Méritos específicos: que os retiren
  • Traballo desenvolvido: en comparación co peso dun mes de antigüidade (0,02 ptos/mes), que un mes de traballo desenvolvido no nivel mínimo sexa equivalente ao 25% da antigüidade (0,005 puntos), e o máximo chegue ao 50% (0,01 ptos).
  • Grao persoal: que sexa consolidado, sen necesidade de formalizado
  • Formación: engadir escolas oficiais de idiomas
  • Titulación académica: compartir máximo coa formación
  • Permanencia e conciliación: hai un erro, pois poñen a puntuación máxima deste epígrafe só para a conciliación, pero non hai máximo para a permanencia.

Dende a DXEP contestan:

  • Actualizarán os postos que queden vacantes non susceptibles de ser prorrogables.
  • Escolas Oficiais de Idiomas ,teñen problemas coa aplicación informática, tratarán arranxalos.
  • Non hai postos abertos a outras Admóns.
  • Os postos retirados por amortización, están en fase de creación na modificación das RPTs.
  • Os erros atopados no apartado de conciliación subsanaranse

    • Concurso de persoal de laboratorios, mantemento, condución, cociña, capataz, mecánico naval, patrón, guía patrimonio natural, mariñeiro-vixiante, limpeza, subalterno.

  • No apartado de outros méritos eliminan a puntuación por titulación académica propia do posto e nivel de coñecemento de lingua estranxeira específico.
  • Engaden permiso de conducir valorable no posto.
  • O grao persoal consolidado que exceda o nivel 12 pasa a 0,15 (esto en algunhas era menor).
  • De 2675 postos iniciais quedan 2629: 35 amortizacións por modificación das RPTs e por adscricións por causas de saúde. Na Agrupación Profesional foron ofertadas na OPE para as persoas con discapacidade Intelectual


Alegacións feitas pola CIG:

  • A información que temos é que nas seguintes especialidades non existe persoal funcionario de carreira, polo que non procede convocar concurso de traslados e xa se lles podería dar destino definitivo directamente:
        • Escala técnica de RRNN e forestais, especialidades de patrón de embarcación, mecánico naval e guía de patrimonio natural
        • Escala auxiliar de RRNN e forestais, especialidade de mariñeiro-vixilante
        • Todo este persoal ven transferido do estado (parque illas atlánticas), sen existir persoal propio anterior.
  • Antigüidade: máis puntuación máxima, sen reducir a puntuación mensual, para incrementar os anos a valorar (actualmente 31 anos)
  • Méritos específicos: que os retiren
  • Traballo desenvolvido: en comparación co peso dun mes de antigüidade (0,02 ptos/mes), que un mes de traballo desenvolvido no nivel mínimo sexa equivalente ao 25% da antigüidade (0,005 puntos), e o máximo chegue ao 50% (0,01 ptos).
  • Grao persoal: que sexa consolidado, sen necesidade de formalizado
  • Formación: engadir escolas oficiais de idiomas
  • Titulación académica: compartir máximo coa formación
  • Permanencia e conciliación: hai un erro, pois poñen a puntuación máxima deste epígrafe só para a conciliación, pero non hai máximo para a permanencia.


ROLDA ABERTA DE INTERVENCIÓNS

A DXEP en referencia ao concurso das “Escalas sociais” refire que están analizando o número de persoas do Consorcio que están afectadas polo concurso. Informa que hai só 2 escalas afectadas e están analizando os postos que habería que retirar desas escalas. Tomarán decisión en función das escalas e persoas. Di que “comunicarán pronto”
Refire que o Concurso poderá seguir adiante adiando o concurso de estas escalas afectadas.

O martes 24 de xuño tivo lugar unha xuntanza da Comisión de Persoal (CP) na que se aprobaron as convocatorias de seis procesos selectivos, todos eles co voto en contra de CIG e CSIF, e a abstención de CCOO e UGT. 

Como cuestión previa, a CIG solicitou a suspensión da Orde do día, pois estas convocatorias non foron negociadas, xa que a única vez nas que puidemos ver os textos foi cando o levaron directamente á MSF sen tempo para o seu estudo, o que motivou a queixa de todos os sindicatos. Porén, a directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) deu por boa esta falsa negociación.

Os procesos selectivos aprobados teñen todos eles as seguintes características:

  • Forma de acceso mediante oposición. A CIG reclamou concurso-oposición.
  • A promoción interna cumpre o mínimo que marca a lei (25%), permitida dende calquera escala do subgrupo inferior. Non aceptan a petición da CIG, de que a promoción sexa do 50%, e que permitan a promoción horizontal dende outras escalas do mesmo subgrupo.
  • Aínda que é certo que está anunciada unha data prevista para o primeiro exercicio, iso non é máis que información que pode mudar (xa o tentaron no pasado), polo que a CIG solicitou sen éxito que poñan un prazo máximo para a súa realización.
  • Solicitamos que as partes específicas sexan normas de dereito positivo, e non temas. E se manteñen os temas, que publiquen manuais ou como mínimo referencias bibliográficas.


A1.Profesores de escolas marítimo-pesqueiras, especialidade de procesos de cultivo acuícola

Son 3 prazas da OEP-2024, das que unha é para promoción interna. Sendo o primeiro exercicio obxectivo (test), e o segundo subxectivo (elaboración e defensa oral de unidades didácticas), queremos: 1) substituír o 2º exercicio por un suposto práctico test, 2) de mantelo, que o desempate sexa co primeiro, e non co segundo, 3) rexeitamos que teñan o mesmo peso, e optamos porque o 1º puntúe o dobre que o 2º.

A2.Mestre de taller de escolas marítimo-pesqueiras, especialidade de servizos ao buque

Unha praza de acceso libre da OEP-2024. Os argumentos son idénticos aos do proceso anterior. Pero este ten unha cuestión que deben corrixir: a exposición dunha unidade en A2, é sobre tres elixidas por sorteo de entre as catro elaboradas pola persoa candidata. Isto implica unha dificultade maior que no caso de A1, que elixen libremente a unidade que queren de entre as catro elaboradas, sen sorteo previo. Por tanto, en A1 hai máis opcións de elixir que en A2. A DXEP toma nota, pero non da resposta á nosa advertencia.

C1. Escala técnica de cociña e C2. Escala auxiliar de cociña

Para C1 son 15 prazas (OEP-2024), das que 1 é para persoas con discapacidade e 4 para promoción interna. Para C2 son 45 prazas, con 3 para discapacidade e 12 para promoción interna. 

Co proceso de funcionarización destas categorías de persoal laboral, a Xunta de Galiza montou un lío cos requisitos de titulación ata o punto de que pode quedar a cargo da cociña dun colexio unha persoa coa única formación de ESO, sen máis coñecemento de cociña. Deben solucionar a situación modificando a Lei do emprego público de Galiza (LEPG), e o que fan é poñer uns requisitos de titulación nestas convocatorias de oposicións que non coinciden co indicado na LEPG. Ao noso entender, isto pode supoñer un problema de inseguridade xurídica nas convocatorias, polo que solicitamos a paralización destes procesos e a modificación previa da LEPG. Como era de esperar, tiran para adiante. Veremos as consecuencias.

A CIG viña advertindo de que o modelo que viñan usando de facer un primeiro exercicio con dúas partes, no que para superalo había que superar cada unha das partes, era, de facto, dous exercicios cos seus respectivos cortes. E nestes procesos adáptanse á realidade: dividen o primeiro exercicio en dous, correspondendo o primeiro exercicio á primeira parte do anterior primeiro exercicio, e correspondendo o segundo exercicio á segunda parte do anterior primeiro exercicio. Modifican algo a nota de corte pero no fondo pensamos que non suporá cambios respecto do anterior. Pero esquecéronse de algo: no modelo previo, as persoas de promoción interna estaban exentas das preguntas da parte común do temario, e tal e como enviaron a convocatoria, non existe ningunha diferenza entre promoción interna e acceso libre.

En canto ao programa, incidimos en que teñen que retirar o tema de “conceptos básicos do programa de xestión CENPOS”, xa que non existe ningún manual ou guías ó dispor en internet que permita o seu estudo. O que teñen que facer é formar nesta aplicación posteriormente ás persoas que superen o proceso. E se o manteñen, pois esiximos que publiquen algún manual ou guía.

C2. Escala auxiliar de coidadores

Son 50 prazas, con 4 para discapacidade e 13 para promoción interna. Facemos as mesmas referencias anteriores tamén para esta convocatoria, á que engadimos que teñen que revisar o programa, xa que hai incremento respecto de convocatorias anteriores, hai partes repetidas, e hai temas que nada teñen que ver coas funcións do persoal desta escala.

AP-Subalternos/as

Son 35 praza da OEP-2022, con 5 para discapacidade. Non ten promoción interna vertical, pero mantemos a esixencia de que se oferte promoción interna horizontal dende outras escalas do mesmo grupo.

Neste proceso hai un cambio radical do temario. Cualificámolo de irracional por dous motivos:
    1. Hai temas con contidos que nada teñen que ver entre si agrupamos no mesmo tema. Por exemplo, no mesmo tema temos: vixilancia de centros de traballo, estruturas orgánicas da Xunta, e oficinas de información e atención ao cidadán.
    2. Hai materias que non teñen que ver coas funcións desta escala, como son o manexo do Rexel ou a práctica das notificacións. E menos mal que a última hora retiraron: a desratización, a desinfección, almacenaxe de produtos perigosos, etc.

Con tido isto, a CIG votou en contra das seis convocatorias de procesos selectivos que serán publicadas por decisión do Consello da Xunta.

Outras novas recentes

Mércores, 12 Novembro 2025

Postos con contacto habitual con menores. E RPT do CES Galiza (para CP 13/11/25)

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal convocou unha Comisión de Persoal para o xoves 13 de novembro, na que quedarán aprobadas duas modificación de RPT que previamente pasaran por mesa de negociación o día 7. RPT de postos con contacto habitual con menores Identifican os postos de toda a Administración nos que existe contacto habitual con menores....
Mércores, 12 Novembro 2025

Listas de substitucións provisionais de persoal funcionario e laboral da Xunta

No DOG do 12/11/2025 publican a RESOLUCIÓN do 6 de novembro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se fan públicas as listas provisionais para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza, en que se incorporan as solicitudes presentadas no...
Xoves, 06 Novembro 2025

MSF 11/11/25: promoción interna a PSX e acceso libre a corpos xerais (A1, A2, C1 e C2), psicoloxía e auxiliar de clínica

A Dirección Xeral de Emprego Pública convocounos a unha Mesa Sectorial de Negociación de Funcionarios/as para o martes 11, na que se tratarán os seguintes procesos selectivos: Acceso libre a: Corpo superior-A1 Corpo de xestión-A2 Corpo administrativo-C1 Corpo auxiliar-C2 Especialidade de psicoloxía-A1 Escala de auxiliares de clínica-C2 Promoción interna a: Persoal de...