Novas por contido

Lembren estes nomes: Alfonso Rueda, Ánxeles Vázquez e María Jesús Lorenzana. O tres forman o que o outro día, na Pobra do Caramiñal, chamábase o trío da vergoña.

Rueda parece un neno caprichoso que non sabe dar o seu brazo a torcer. Aínda que as galegas e galegos digamos ALTRI NON e MINA DE TOURO NON, por miles, por centos de miles, el fai oídos xordos e sigue encabuxado. As outras dúas, Ánxeles e María Jesús, son coma as familiares compracentes que lle rin as gracias ao neno caprichoso.

Todo isto estaría moi ben e sería moi divertido se nas mans dese home e desas mulleres, non estivera o futuro da Galiza. Un futuro que está comprometido por un empeño que ninguén entende, nin sequera os/as seus/súas compañeiros/as do PP. Dende a CIG tivemos a oportunidade de falar con moitos/as, pero aínda que comprenden e están de acordo coas persoas que loitamos contra ALTRI e a MINA DE TOURO, ninguén o di en alto, aínda que puidemos ver a varios/as deles/as na manifestación.

O trío da vergoña escúdase en que tivo maioría nas pasadas elección xerais, pero señor Rueda, señora Vázquez, señora Lorenzana, ter maioría non significa facer o que lles dea a gana. Cando votou, a xente non coñecía este proxecto destrutor, non sabía a que se viña encima, todos e todas ignorábamos de que se trataba. Ademais, non pode impoñernos un modelo destrutivo e neocolonial que irá moito máis aló dos catro anos do seu mandato. Que lastre tan grande para o país ter un presidente que non sabe dicir non a unha multinacional para defender o seu pobo. Que pesadelo ter unha conselleira que di que as manifestacións contra Altri son “o comunismo do século XXI”. Que terrible ter outra conselleira que di que non importa que haxa contaminación no Ulla porque “ninguén bebe auga do río directamente”. A conselleira de medio ambiente, non sabe de medio ambiente!!

Que mágoa ter un político e dúas políticas que lles importan máis outros intereses (estraños intereses, sospeitosos intereses) que a súa terra. Que pena que teñamos que estar manifestándonos un día si e outro tamén para dicir “NON a ALTRI e á MINA DE TOURO”, como se non tiveramos outra cousa que facer.

E, ademais, o inefable Alberto Pazos, portavoz do trío da vergoña di, coas súas palabras, que somos parvos. Do ínclito personaxe temos que escoitar que as 20.000, 50.000, 100.000 persoas que nos manifestamos en Palas de Rei, en Pobra do Caramiñal e en Compostela, estamos manipuladas, somos manipuladoras ou estamos politizadas. Madriña!

O Consello da Cultura galega está manipulado, os/as mariñeiros, mariñeiras, mariscadores e mariscadoras están manipulados e manipuladas. Os/as agricultores/as, granxeiros/as e demais traballadores/as do campo están manipulados e manipuladas. As asociacións da terra, ecoloxistas, culturais e produtivas, están manipuladas. As centenas de miles de galegos e galegas que nos opoñemos a ALTRI e a MINA DE TOURO estamos manipulados e manipuladas. Só vostedes, señor Rueda, señora Vázquez e señora Lorenzana, que son os/as máis listos/as do mundo, saben a verdade. Os demais non sabemos ler, nin entender, nin pensar... por favor, que falta de humildade, que prepotencia, que insulto para todos e todas nós!!!

O que Rueda e a súas conselleiras non entenden é que para nós Galiza é importante! Non queremos que a terra que pisamos esté contaminada pola choiva ácida, non queremos respirar químicos contaminantes en canceríxenos, non queremos que os ríos e as rías morran polo seu capricho e polos intereses dunha multinacional que non queren en Portugal e que está chea de multas por non cumprir coa normativa ambiental.

A historia repítese unha vez máis, pero con outros nomes e outros/as protagonistas, homes e mulleres sen escrúpulos queren espoliar unha terra chea de biodiversidade e riqueza real e sostible para o seu propio beneficio. É unha historia que pasou en moitos lugares do mundo: América, África, Asia, e que está a pasar agora na Galiza. Pero sempre haberá mulleres e homes que loitaran polos seus dereitos. Que loitarán contra o comportamento covarde e interesado do trío da vergoña: Rueda/Vázquez/Lorenzana.

Dende a CIG facémoslles unha proposta a ese trío ao que, de momento, consideramos vergoñento: fagan unha consulta popular para saber o que quere o pobo galego! Pregunten á xente o que desexa de verdade. Se prefiren un proxecto extractivo e neocolonialista ou un modelo de país sostible onde todos e todas teñamos o noso lugar. Unha decisión deste tipo non poden tomala vostedes por si mesmos porque hipoteca o noso futuro durante décadas. Os nenos e as nenas que veñen tamén teñen dereito a unha terra limpa, un aire limpo, un auga limpa, e a un desenvolvemento sostible. Se o fan, se convocan un referendo, comprometémonos a rectificar as nosas verbas, a pedir desculpas sinceras e a aceptar o resultado da consulta.

É a hora dos galegos e galegas que aman e defenden a nosa terra!. Os/as traballadores/as da Xunta de Galiza temos que estar aí, en primeira liña. Tamén é a nosa responsabilidade. Que non nos fagan estar calados. Á CIG, non nós calará ninguén!.

 

A Xunta segue apostando pola privatización da atención aos menores infractores

O pasado 20 de marzo publicouse a Resolución pola que se autoriza o inicio e a convocatoria, mediante o procedemento de “concerto social”, para a atención residencial e a intervención educativa integral con persoas menores que teñen que cumprir medidas xudiciais privativas de liberdade previstas na Lei orgánica 5/2000, do 12 de xaneiro, reguladora da responsabilidade penal dos menores, no centro de reeducación Concepción Arenal, na Coruña dun total de 35 prazas.

Este concerto social terá vixencia dende a súa formalización (prevista dende o 1.6.2025) ata o 31.5.2029, con posibilidade de prórrogas ata o 2033 que terá un custe para as arcas públicas de 29 millóns de euros, cun custo de 235,20 euros menor/día.

No prego de condicións técnicas que a Xunta lles esixe cumprir ás empresas privadas para poder concursar neste procedemento, insistimos unha vez máis, están as ratios tan ridículas que se esixen nalgúns casos. É chocante como para cubrir un centro con capacidade para 35 usuarios/as menores e o seu persoal, isto supón máis de 60 persoas, a esixencia mínima é de 1 traballador/a do servizo de limpeza e lavandería, 0,5 traballador/a de mantemento de instalacións e 0,6 traballador/a para a xestión administrativa vinculada ao funcionamento do centro. Parece que esta administración, ademais de ser insensible ao desmantelamento de servizos públicos básicos tan fundamentais como é a garda e custodia de menores infractores, tampouco é consciente da carga de traballo que estas categorías profesionais teñen que asumir e que son, dende o noso punto de vista, tan importantes para ao funcionamento dos centros como a dotación de persoal educativo ou técnico.

Dende a CIG sempre nos postulamos contrarios a calquera tipo de privatización que faga recaer en mans privadas a prestación de servizos públicos,  pero neste caso se cadra aínda é máis sanguento porque dunha parte trátase de garantir os dereitos e necesidades de menores e por outra a Xunta quítase a máscara, sen non a tiña xa descuberta, ao apostar de maneira clara pola privatización, aínda a sabendas de nefastas xestións con experiencias anteriores e en detrimento da dotación de servizos de seu. Deixar ao Avelino Montero como único centro público de reeducación para menores infractores de España parécenos un auténtico desleixo xa que o único obxectivo e ir desviando obrigas públicas en beneficio de mans privadas. E para ser o único, recentemente, incluso chegaron a amortizar prazas para deixalo sen dotación suficiente de persoal para cubrir todas as prazas que podería dispor si se utilizasen os catro módulos cos que conta xa que só se manteñen en funcionamento dous.

Despois do ata aquí exposto, cómpre facernos varias preguntas a sabendas de que ninguén as vai contestar: cando a Xunta de Galiza vai a asumir a responsabilidade que lle compete en temas tan delicados como a protección e reeducación de menores?, cantos menores e as súas familias van ter que seguir soportando esta mingua na defensa dos seus dereitos?, cantos profesionais de organizacións non gobernamentais e/ou de empresas privadas prestadoras destes servizos van ter que seguir sendo sometidos a condicións de traballo e salariais inasumibles e absolutamente dispares coa profesionalidade, formación, dedicación e responsabilidade que o traballo con menores infractores requiren?, e para finalizar e co desexo de que NUNCA MÁIS volva a suceder, cantos/as profesionais teñen que morrer para que as nosas administracións en xeral e a Xunta de Galiza en particular caian da burra de que tanto o sistema de protección dos/das menores como os dereitos de atención residencial e a intervención educativa integral dos menores infractores en Galiza teñen que ter unha resposta pública directa que garanta, tanto para eles como para o persoal que os atente, uns servizos públicos de calidade e deixarse dunha vez por todas de externalizar e mercantilizar cos servizos sociais especializados?

No DOG do 03/04/2025 publican a RESOLUCIÓN do 1 de abril de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se modifica a Resolución do 20 de marzo de 2025 pola que se acorda a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento da xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

Incluíen os 16 postos que se relacionan no anexo I desta resolución na relación de postos da fase de resultas.

As persoas solicitantes de postos que impliquen contacto habitual con nenos, nenas ou adolescentes ou que teñan como destinatarios principais a persoas menores de idade, deberán acreditar unha certificación negativa do Rexistro Central de Delincuentes Sexuais.

Amplían o prazo en 7 días hábiles para a presentación de solicitudes de postos de traballo e acreditación de méritos indicado no punto primeiro da Resolución do 20 de marzo de 2025 (DOG núm. 56, do 21 de marzo) ata o 24 de abril de 2025.

O pasado xoves, 27 de marzo fomos convocados para a Comisión de Persoal onde se tratou a modificación da RPT de Política Social e a do consorcio.

Dende a CIG votamos en contra, así como tamén o fixeron o resto de organizacións sindicais con excepción de CSIF que se abstivo, fundamentalmente debido a :

  • Non se tiveron en conta as nosas alegacións presentadas.
  • Créase un posto de secretario/a A2, opoñémonos á apertura ao grupo A2 do posto de Secretario/a do/a Conselleiro/a.
  • Seguen a abrir postos a outras administracións (e sen que teñamos constancia da existencia de reciprocidade) co argumento de que non se dan cuberto, en lugar de abordar e poñer as solucións para que os postos sexan atractivos.
  • Estamos en contra de amortizacións de postos, para crear outros, cando todos son necesarios.
  • Respecto ao Consorcio, tráense modificacións de requisitos de coordinación Escolas Infantís...pero non se trae unha proposta que iguale os postos ao resto da Consellería.
  • Non se aborda un estudio rigoroso da RPT na sua totalidade.

Na rolda de intervencións abordáronse os seguintes asuntos:

   1) Postos desaparecidos do concurso de traslados de corpos xerais: 4 persoas de cultura de AP que participaron e os seus postos non aparecen en resultas. Están admitidos? Van a amortizar as prazas? Non sacar o listado de admitidos primeiro xera inseguridade. A directora di que consultarán o asunto.

   2) Postos que  no concurso de traslados de administración xeral aparecen cunha observación ZZM. Deducimos que non ten relevancia e que é un código interno que non afecta ás condicións dos postos, pero queremos saber de que se trata porque non aparece na lapela explicativa de códigos de observacións, e hai que aportar seguridade ao persoal que concursa. e que se trata. A administración volve a dicir que consultarán.

   3) Dende a CIG comentamos que deberían sacar un listado de escalas ás que cando se abra o prazo para a entrega de documentación dos aprobados se lles vaia a esixir o certificado de delitos sexuais. Porque se non o que ocorre é que se presenta a documentación e logo se volve a pedir o certificado, o cal ralentiza os procesos. Din que toman nota.

   4) Trienios de persoal laboral que adquire a condición de persoal funcionario: vai a administración a actuar de oficio para que se poidan cobrar os trienios na contía que corresponda á data do seu perfeccionamento? Se non o fai, vai haber algún procedemento para facelo? Vale cun PR004A ou hai outro modo? Esiximos que se abonen a diferenza dende que se adquiriu a condición de funcionario e non dende que ditaron a resolución.
A directora di que non será de oficio porque haberá persoal ao que lles interese a situación contraria (grupos I e II de persoal laboral), polo tanto terá que ser a instancia de parte e a través do PR004. Evidentemente falábamos do persoal dos subgrupos onde a contía do trienio é menor no caso de ser persoal funcionario.

   5) Teletraballo: temos constancia de ordes verbais e correos electrónicos de xefes de servizo tratando de restrinxir o teletraballo e alegando que eran ordes “de arriba”. Consideramos que non se poden tolerar comportamentos arbitrarios, sen motivación, que non se ateñan aos protocolos fixados no acordo. Facemos constar que xa solicitamos a reunión da comisión de seguimento para tratar este asunto.
Segundo a DXEP non hai ningunha instrución enviada por parte deles sobre o asunto do teletraballo. Valorarán a nosa solicitude de convocatoria da comisión. Non lles consta que haxa ningún cambio extraordinario na aplicación do teletraballo e intentan xustificar que o que lles comentamos se debe simplemente a que hai cada vez un maior número de solicitudes de teletraballo e que se trata de axustar en cada unidade administrativa as xornadas de teletraballo aos límites do acordo (fundamentalmente ao día da semana de presenza obrigatoria, ao de garantir a presenza do 40% do persoal, ou ao de garantir que non se exceda do 50% dos días mensuais de teletraballo). Queren transmitir que non hai ningún cambio e que o que hai é froito da xestión ordinaria do teletraballo.

A prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galiza funcionaba ata o de agora con relativa normalidade agás a xa endémica opacidade da Xunta e a reiteración do incumprimento da convocatoria das Comisións de Seguimento para que as organizacións sindicais poidamos exercer un control.  

Mais nos últimos días están a chegar queixas do persoal por limitacións ao teletraballo en diferentes departamentos por medio dun correo ou incluso de palabra. Pode facerse ás bravas? A resposta é NON. 

O teletraballo establécese como unha modalidade laboral suxeita á súa propia normativa na que se regulan as condicións da autorización, como poden ser as xornadas ou as tarefas. Calquera cambio ten que ser motivado e seguir o  procedemento. Se ben hai que lembrar que o teletraballo non é un dereito por si mesmo, é unha modalidade laboral máis que non mingua os dereitos que temos os traballadores e traballadoras. Por tanto, non poden mudar as condicións da túa autorización sen motivación ou por capricho.

E insistimos en que se as necesidades do servizo xustifican, por exemplo, unha suspensión temporal, teñen que seguir o procedemento sinalado no Artigo 10. E só o poderán facer secretarías xerais, secretarías xerais técnicas ou direccións xerais, e nas entidades instrumentais serán os equivalentes. A causa ten que ser xustificada,  cuns prazos pautados, e unha vez que desapareza a causa reiniciarase a prestación da modalidade de teletraballo. 

Aínda que está regulado, nestes últimos días recibimos denuncias de compañeiros e compañeiras que falan de limitacións e tamén de que se están a producir debates e ruxe-ruxe de denostación ou anti-teletraballo por parte das xefaturas. Isto non se pode permitir, temos un Acordo de teletraballo cunha regulación equilibrada na que se garante a prestación do servizo público, e NON podemos dar nin un paso atrás. 

NON se pode penalizar a todo o persoal da Administración da Xunta por un problema puntual ou por que se lle pase pola cabeza a unha xefatura porque necesita máis séquito para o seu “ordeno e mando”. 

Por todo isto a CIG vén de solicitar a convocatoria da Comisión de seguimento do Acordo de Teletraballo. Se tes problemas no teu departamento, limitáronche, suspendéronche ou incluso revocáronche o teletraballo por causas alleas, ponte en contacto coa CIG e defende os teus dereitos.

Na xuntanza da Comisión de listas celebrada no día de hoxe mércores 26/03/25, ademais de aprobarse a acta e tratarse as reclamación correspondentes, informan dos seguintes puntos:

   - Publicaranse as listas definitivas das categoráis funcionarizadas de oficio o día 2 de abril.

  - As listas de incendios publicaranse antes da próxima comisión datada para o día 30 de abril.

  - Das listas de PSX e xerocultores/as aínda non saben cando as van abrir máis cando abran, poderanse anotar quen queira, sempre e cando teña os requisitos de acceso.

  - Da xestión a través de Función Pública das listas da Lei 17 non dixeron nada. Que é a consellería quen as xestiona e que de momento vai seguir sendo asi.

O pasado 3 de marzo a Xunta de Galiza, nunha comparecencia pública do Presidente Rueda, anuncia o Plan de axilización e simplificación dos trámites da dependencia e discapacidade. Este plan, implementado dende xaneiro, basease segundfo refiren en:

  • Na “redución ao máximo dos trámites” ao introducir un novo modelo de solicitude conxunta.
  • Na creación de xefaturas de servizo de discapacidade nos 4 departamentos territoriais, postos directivos e de libre designación que non incidirán en aliviar a sobrecarga de traballo porque estes non tramitan expedientes, e no reforzo con 11 profesionais a área de dependencia, ademais das equipas de reforzo xa contratadas.
  • Na formación específica para o persoal.
  • Na implantación do plan de produtividade que consideramos ineficaz posto que o persoal está sobrecargado e evidencia a necesidade de máis equipas. Falar de produtividade é unha demagoxia xa que non se da feito o traballo de cada día.

Este anuncio, sen tratalo coas equipas técnicas, produce un incremento arbitrario das solicitudes e caeu coma un xerro de auga fría sobre os/as traballadores/as das equipas de valoración así como no resto de persoal da área social, que levan anos soportando unha gran sobrecarga de traballo. A Xunta agradécello querendo difundir a idea errónea de que este persoal  precisa de incentivos económicos para facer o traballo xa que, polo que insinúan, ata o de agora debían de estar incumprindo coas súas obrigas...

Dende a CIG levamos anos insistindo na creación de novas equipas con prazas estructurais para poder desatascar dita situación.

Con este plan xorden unha serie de dúbidas ou eivas no procedemento que dende a CIG poñemos enriba da mesa:

- Antes do 2025 todas as valoracións facíanse partindo da información do informe social, entre outras. Agora, nalgúns casos prescinden del, polo que, como e quen vai informar sobre a situación real do contexto no que vive a persoa?
A carencia de informe social, dunha valoración, dun diagnóstico e dun asesoramento sobre a idoneidade dos recursos pode supoñer unha situación de vulnerabilidade das persoas dependentes consentida pola Administración. De feito a través destas profesionais é dende onde parten as solicitudes de emerxencia social tras detectar situacións de risco social.

- Converten ás traballadores sociais dos concellos en persoal administrativo xa que “so teñen que proceder a encher a solicitude”. Semella que podería ser este un nicho aboado á entrada de asesorías privadas que por un “módico prezo” lles fagan os trámites á xente que por urxencia, descoñecemento ou falta de habilidades telemáticas non lles quede outra… 

- Ata o de agora asinaban as valoracións os órganos de valoración como órganos colexiados. Agora pretenden que o asinen as traballadoras sociais das equipas de valoración, dándose xa o caso de profesionais que se negan a facelo, posto que ditas resolucións correspóndenlles a un órgano colexiado e non a un/ha profesional en exclusiva.

- Desprofesionalización das equipas. Cando falan de “persoal técnico das áreas sanitaria e social”, que categorías ou escalas compoñen estes profesionais cualificados?  

- O persoal contratado para as equipas de reforzo xa implementadas teñen unhas diferencias retributivas escandalosas fronte ao persoal que, coa mesma titulación, fai o mesmo traballo que estes veñen a reforzar. Ademais o tempo traballado non se lles ten en conta para as listas de contratación temporal da Xunta de Galiza.

- A equiparación entre os grados de dependencia e a porcentaxe de discapacidade recoñecida de feito, fai que unha persoa cun grado de dependencia 3 lle corresponda un 100% de discapacidade, algo nunca visto ata o de agora...

- A estratexia de non dar cobertura a través dos servizos públicos directamente e substituílos por libranzas do servizo; de axuda no fogar, de centro de día ou de residencia, que as persoas usuarias teñen que complementar cun co-pago, moi difícil de asumir polos dependentes e os seus coidadores, en moitos casos obrigan a estas persoas a declinar estes servizos ofertados de maneira indirecta por non poder asumir este custo.

- Para o persoal que fai as valoracións a domicilio a falta de informe social vai supor un risco engadido á falta de valoración de riscos laborais nos domicilios aos que teñen que acudir. Este persoal tamén debería de acceder a cursos de condución segura  e  ter enconta que con alerta metereolóxica vermella ou laranxa non deberían de facer valoracións en domicilios.

Este Plan aquí exposto, coa súa faciana amábel e vendíbel exposta pola xunta, máis sobre todo coas eivas que nos traslada o persoal que leva anos traballando arreo neste procedemento, ven de rematar coa dúbida formulada polo goberno de España que a través do  Ministerio de Política Territorial enviou á Xunta unha invitación para participar na comisión bilateral de cooperación para abordar ditas discrepancias que afectan a varios artigos da lei, advertindo de que en caso de non haber acordo o asunto podería rematar no Tribunal Constitucional...

A Xunta de Galiza debe implementar realmente a Dependencia para todas as persoas que a necesiten, con  servizos sociais públicos de xestión directa, e que tanto a tramitación, a asignación do recurso e a súa xestión non pretendan o desprestixio do servizo e a súa privatización.

Anos, e mesmo décadas, para conseguir completar os dous niveis (medio e superior) de linguaxe administrativa galega: este é o panorama ao que nos enfrontamos o persoal da Administración xeral da Xunta e entes instrumentais, dada a reducidísima oferta de prazas ano tras ano.

A EGAP ten por lei entre os seus fins a difusión e a normalización do idioma galego na Administración Pública, a capacitación lingüística do persoal e maila participación na fixación da linguaxe técnica, administrativa e xurídica galega. Estes fins están en consonancia co estipulado no propio Estatuto de Autonomía de Galiza, na Lei 3/1983 de normalización lingüística (LNL) e no Plan Xeral de Normalización da Lingua Galega (PXNLG). Os poderes públicos, ademais de potenciar o emprego do galego, teñen que dispoñer os medios necesarios para facilitar o seu coñecemento; e, no caso da Administración da Xunta, teñen como obxectivo específico do PXNLG  mellorar a calidade do idioma falado e escrito polo persoal empregado público.

Porén, unha queixa unánime e abafante do persoal dende hai moitos anos é a imposibilidade de conseguir unha praza nos cursos de linguaxe administrativa da EGAP. E como non vai selo cando 5000 persoas temos que competir por 900 prazas?!

Plan de formación anual 2025 continuísta e sen resposta ás necesidades reais

A pesar desta situación insostible, na EGAP seguen a botar balóns fóra  cada vez que denunciamos esta situación e esiximos como solución un plan de normalización e difusión para o galego e un plan formativo específico acorde ás necesidades e demanda reais do persoal e aos méritos que Emprego Público esixe e puntúa nos procesos competitivos ou carreira profesional. No plan de formación anual da EGAP para 2025 a oferta de cursos de linguaxe administrativa volve ser moi insuficiente, seguen a ignorarse as nosas peticións e continúa a incumprirse flagrantemente a normativa lingüística, o dereito do persoal a formármonos e a obriga da Administración de poñer os medios precisos.

Opacidade nos procesos de selección da EGAP

Existe unha falta total e absoluta de transparencia nas listaxes de persoal candidato aos cursos en xeral e, en particular, aos cursos de linguaxe administrativa, dado que en ningún momento a EGAP fai públicas as puntuacións desagregadas obtidas por cada persoa seleccionada nin polas persoas que quedan na listaxe de agarda en cada convocatoria. 

Por outra banda, os criterios de selección que está a aplicar a EGAP ignoran a casuística propia dos cursos de linguaxe administrativa, dado que se trata de cursos estruturados en varios niveis (medio e superior) nos que, a diferenza do que se establece para o resto de cursos con niveis da EGAP, non se aplica ningunha preferencia de selección, mesmo cando sería posible darlle prioridade ás persoas candidatas que cursaran o nivel medio de linguaxe administrativa da EGAP pola orde da data da súa obtención.  

Ademais, as posibilidades de selección do persoal candidato aos cursos de linguaxe administrativa redúcense porque a EGAP non permite optar á totalidade de prazas convocadas, senón unicamente a unha edición das múltiples nas que se divide a oferta. Na CIG demandamos que o persoal poida optar á totalidade de prazas e sexa baremado en función desa totalidade de prazas e non dun subconxunto delas.

Incremento da oferta de prazas xa!

A solución  non é abocar ao persoal que aínda non obtivo acceso ao curso medio ou superior de linguaxe administrativa debido a unha oferta insuficiente a que renuncie ao resto da formación anual para incrementar as súas posibilidades de selección a futuro. A solución é fornecer os recursos humanos e medios materiais precisos no curto prazo para responder á demanda real e incluír nos plans de formación as prazas suficientes, non unha oferta 5.5 veces menor á demanda.

Se non conseguiches acceder aos cursos de linguaxe administrativa, cóntanos cantos anos levas tentándoo; ou ben, dinos en que data obtiveches o nivel medio e cantos anos che levou obter acceso ao nivel superior, se é que xa o conseguiches, ou canto levas esperando por este nivel superior. Envíanos as túas suxestións, observacións ou peticións, contacta coa CIG-Autonómica!

 

 

No DOG do 21/03/2025 publican a RESOLUCIÓN do 20 de marzo de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se acordan a apertura do período de presentación de solicitudes de elección de postos de traballo e o procedemento de xustificación da posesión de méritos e requisitos do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

O prazo habilitado para presentar a solicitude de elección de postos de traballo e xustificar a posesión de méritos e requisitos será de quince (15) días hábiles, contado a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, concretamente desde o 24 de marzo ao 11 de abril de 2025.

Durante o prazo indicado no punto primeiro as persoas concursantes poderán solicitar por orde de preferencia os postos ofertados no anexo I da resolución de convocatoria, aos cales se engadirán as potenciais resultas consecuencia das solicitudes de participación presentadas. A relación de postos ofertados en resultas publicarase na web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, no enderezo https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/

A solicitude de postos de traballo deberá presentarse electronicamente, segundo o establecido na base IV, Tramitación electrónica.

As persoas concursantes que teñan que presentar documentación acreditativa dos méritos valorables no concurso a que se refire esta resolución achegarana ao seu expediente persoal electrónico, ao cal accederán a través da Canle do emprego público de Galicia (Fides) no enderezo https://fides.xunta.gal

Ao acceder á Canle do emprego público de Galicia (Fides), comprobarán os datos que figuran no seu expediente persoal electrónico:

a) No suposto de que a persoa concursante estea conforme cos datos consultados, non precisará realizar ningunha actuación.

b) No suposto de que a persoa concursante non estea conforme cos datos consultados, por non constaren ou estaren incompletos, deberá incorporar a información non rexistrada presentando a solicitude de actualización dos méritos xunto coa documentación acreditativa, ao abeiro do establecido na Resolución do 5 de decembro de 2023. 

c) A persoa concursante que non teña recollido no seu expediente electrónico persoal algún período da súa experiencia profesional interna na Xunta de Galicia ou que atope erros nos seus méritos nos estados «en trámite», «validado», «duplicado» ou «descartado», poderá presentar alegacións a través do formulario de reclamacións que está á súa disposición no portal web corporativo da Dirección Xeral da Función Pública na páxina https:// www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados, que deberá cubrirse e presentarse electronicamente.

d) Os méritos que na data de publicación desta resolución se atopen incorporados no expediente electrónico no estado «acreditación documental incompleta» deberán ser acreditados para poder ser tidos en conta.

Presidencia xustifica esta suba salarial de 5.000 €/anuais baseándose na gran carga de traballo e para homologar as retribucións de letrados/as da Xunta con letrados/as do Consello Consultivo de Galiza. Para a CIG está moi ben homologar e compensar responsabilidades e cargas de traballo por arriba, pero sen esquecer que queda atrás moita outra xente que tamén o merece.

O pasado luns día 17 de marzo fomos convocados pola Presidencia da Xunta para informarnos de cambios estruturais e de RPT neste departamento. Un dos puntos da negociación foi o incremento dos 5.000 €/anuais para os/as letrados/as de nivel 30, e unha parte proporcional para os/as de nivel 28, quedando os seus complementos específicos en 30.193,94 e 23.444,12 €/anuais respectivamente.

Este incremento non se negociou coas centrais sindicais, senón que foi unha imposición recollida na Lei de orzamentos para o ano 2025, aprobada no Parlamento de Galiza, onde o PP,  que ostenta a maioría absoluta, fixo valer os seus votos.

A CIG non se vai opoñer á suba salarial dos empregados e empregadas públicas, e solicitamos que tamén ao resto do persoal se lle incrementen os complementos na mesma cantidade. E se hai sobrecarga de traballo hai unha solución moi eficaz: reforzar os cadros de persoal.

A Administración da Xunta de Galiza ten funcionarios e funcionarias con niveis que van do 10 ao 30, e retribucións brutas anuais que van dende os 20.000 € ata sobrepasar os 60.000. É fantástico que incrementen 5.000 € a quen máis cobran, pero tamén queremos os 5.000 €, lineais, para todo o resto de empregados. 

Como solución a esta intención da Presidencia da Xunta, a CIG úrxelle á Xunta a elaborar un catálogo de postos de traballo cunha reestruturación de niveis e de complementos actualizados, que se axusten á especial dificultade técnica, dedicación e responsabilidade de cada posto, entre outras circunstancias. Queremos unha revisión global das retribucións da Administración Autonómica de Galiza.

Como advertencia á Xunta, sirva esta información dunha manobra que fixo o goberno de Isabel Díaz Ayuso: La Justicia reprocha que Ayuso se saltara a los sindicatos para premiar el "talento" de altos funcionarios

Outras novas recentes

Mércores, 09 Xullo 2025

Listaxes provisionais de axudas aprobadas e criterios de repartición do Fondo de Acción Social de 2024

No DOG do 09/07/2025 publican a RESOLUCIÓN do 1 de xullo de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se anuncia a exposición das listaxes provisionais de axudas aprobadas e denegadas dos criterios de repartición do Fondo de Acción Social do exercicio económico 2024, relativos á axuda para a atención de persoas con discapacidade. Fan...
Venres, 04 Xullo 2025

Proceso selectivo AP-RRNN e forestais. E información de concursos, procesos selectivos, centros ensino, etc. (na CP 04/07/25)

Asistimos á Comisión de Persoal do venres 4 de xullo, onde quedou aprobada a convocatoria do proceso selectivo para a agrupación profesional de recursos naturais e forestais. A CIG demandou que a convocatoria fose por concurso-oposición, e que exista promoción interna horizontal que permita un cambio de escala dende outras de agrupación profesional. Ante a negativa da...
Xoves, 10 Xullo 2025

Concursos de traslados (información 10/07/25)

Asistimos á Mesa Sectorial de Negociación de Persoal Funcionario do 10/07/25, onde a directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) facilitou a seguinte información relativa aos concursos de traslados. ESCALAS DO SERVIZO DE GARDACOSTAS A adxudicación de postos será publicada no DOG do 14 de xullo. A información xa está dispoñible no web de Función...