Novas por contido

A Vicepresidencia 1ª e Consellería de Presidencia, Xustiza e Deportes, quere modificar os seis postos de "Secretario/a territorial" (delegacións das catro provincias máis Vigo e Ferrol) para permitir que sexan cubertos por persoal docente ou sanitario.

Estes postos, de libre designación e nivel 30, actualmente están reservados a persoal funcionario do subgrupo A1 de calquera administración autonómica, estado, local e xustiza. Pero non lles chega, e agora queren abrilos a persoal docente e sanitario.

Na nosa Administración Autonómica temos 3.052 postos de subgrupo A1, dos que 936 xa son de nivel 30, 28A ou 28B; polo que nos quedan outros 2.116 postos do subgrupo A1 que poderían acceder aos postos que agora pretenden abrir aínda máis. Entre todos eles e elas, non atopan 6 persoas que se consideren axeitadas?

A apertura xa existente a outras administracións (CC.AA, Estado, Local e Xustiza), non a compartimos, pero ata podemos chegar a entendela como un "mal menor". Pero o persoal docente e sanitario ten uns procesos selectivos e unhas funcións tan diferentes cos do persoal funcionario da Administración da Comunidade Autónoma de Galiza, que este movemento só ten a explicación de querer moldear os postos para colocar "amigotes".

Con esta modificación, a Vicepresidencia primeira demostra unha total desconfianza ou menosprezo das empregadas e empregados públicos do subgrupo A1 que ten na propia Administración Autonómica. A mensaxe que transmiten é que este persoal non ten os suficientes coñecementos para poder ocupar un posto de nivel 30 como estes, e polo tanto hai que traer persoal doutras administracións. Mesmo persoal sen formación en funcións administrativas.

Da igual entrar en calquera administración, co temario e as probas que sexan, que despois xa vales para ir para a Xunta de Galiza. É unha ofensa ás empregadas e empregados públicos da Administración Autonómica galega que tiveron que esforzarse, estudar e aprobar unhas oposicións cada vez mais duras, que se algún día queren aspirar a un nivel 30, as súas opcións vense minguadas pola apertura a outras administracións.

No DOG do 06/09/2023 publican:

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso-oposición, para o ingreso no corpo superior da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e no corpo facultativo superior de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza (subgrupo A1).

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso-oposición, para o ingreso no corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e no corpo facultativo de grao medio de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza (subgrupo A2).

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso-oposición, para o ingreso no corpo administrativo da Administración xeral da Comunidade Autónoma Galiza e no corpo de axudantes de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza (subgrupo C1), e para o ingreso no corpo de técnicos de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza (subgrupo B).

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso-oposición, para o ingreso no corpo auxiliar da Administración xeral da Comunidade Autónoma Galiza e no corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza (subgrupo C2).

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso-oposición, para o ingreso na agrupación profesional de persoal funcionario da Xunta de Galiza (subgrupo AP).

As persoas aspirantes poderán consultar o estado das solicitudes de inscrición presentadas e a situación como admitidas ou excluídas a través do aplicativo FIDES (https://fides. xunta.gal).

A listaxe definitiva completa de persoas aspirantes admitidas e excluídas, con indicación, de ser o caso, da causa determinante da súa exclusión, poderase consultar no portal web corporativo funcionpublica.xunta.gal

No DOG do 06/09/2023 publican:

- RESOLUCIÓN do 29 de agosto de 2023, do tribunal designado para cualificar a proba de coñecemento da lingua galega de procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, de medidas urxentes para a redución da temporalidade no emprego público. Convocatoria proba de galego-Celga 2:

Procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso na agrupación profesional de persoal funcionario da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, na escala de persoal subalterno e na escala de persoal de limpeza e recursos naturais e forestais e para o ingreso nas categorías 10B, 10C, 14, 14ª do grupo V de persoal laboral da Xunta de Galiza.

Este exercicio terá lugar no salón de actos e na aula 1 da Facultade de Dereito da Universidade de Santiago de Compostela, o día 10 de setembro de 2023, en chamamento único que se iniciará ás 16.30 horas.

- RESOLUCIÓN do 29 de agosto de 2023, do tribunal designado para cualificar a proba de coñecemento da lingua galega de procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, de medidas urxentes para a redución da temporalidade no emprego público. Convocatoria proba de galego-Celga 3:

Procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso no corpo auxiliar da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e no corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2, e para o ingreso en diversas categorías do grupo IV do persoal laboral da Xunta de Galiza. Segundo.

Este exercicio terá lugar no salón de actos e na aula 1 da Facultade de Dereito da Universidade de Santiago de Compostela, o día 10 de setembro de 2023, en chamamento único que se iniciará ás 12.30 horas.

- RESOLUCIÓN do 29 de agosto de 2023, do tribunal designado para cualificar a proba de coñecemento da lingua galega de procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, de medidas urxentes para a redución da temporalidade no emprego público. Convocatoria proba de galego-Celga 4:

Procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso no corpo superior da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e no corpo facultativo superior de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A1, e para o ingreso en diversas categorías do grupo I do persoal laboral da Xunta de Galiza.

Procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso no corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e no corpo facultativo de grao medio de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A2, e para o ingreso en diversas categorías do grupo II do persoal laboral da Xunta de Galiza e persoal laboral propio do Cixtec (grupo II).

Procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso no corpo administrativo da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e no corpo de axudantes de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C1, para o ingreso no corpo de técnicos de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza (grupo B), e para o ingreso en diversas categorías do grupo III do persoal laboral da Xunta de Galiza e persoal laboral propio do Cixtec (grupo III).

Este exercicio terá lugar no salón de actos e na aula 1 da Facultade de Dereito da Universidade de Santiago de Compostela, o día 10 de setembro de 2023, en chamamento único que se iniciará ás 9.00 horas.

No DOG do 05/09/2023:

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, para o ingreso no corpo superior da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e no corpo facultativo superior de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza (subgrupo A1).

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023 da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, para o ingreso no corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e no corpo facultativo de grao medio de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza (subgrupo A2).

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, para o ingreso no corpo administrativo da Administración xeral da Comunidade Autónoma Galiza e no corpo de axudantes de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza (subgrupo C1), e para o ingreso no corpo de técnicos de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza (subgrupo B).

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, para o ingreso no corpo auxiliar da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e no corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza (subgrupo C2).

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, para o ingreso na agrupación profesional de persoal funcionario da Xunta de Galiza (subgrupo AP).

As persoas aspirantes poderán consultar o estado das solicitudes de inscrición presentadas e a situación como admitidas ou excluídas a través do aplicativo FIDES (https://fides. xunta.gal).

A listaxe definitiva completa de persoas aspirantes admitidas e excluídas, con indicación, de ser o caso, da causa determinante da súa exclusión poderase consultar no portal web corporativo funcionpublica.xunta.gal.

Así mesmo, e segundo a base I.4 das que rexen o proceso selectivo, nesta listaxe figuran as persoas aspirantes que non acreditaron estar en posesión do Celga requirido, polo que terán que realizar a proba de coñecemento da lingua galega.

No DOG do 04/09/2023 publican:

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listas definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, para o ingreso nas categorías 19, 32, 38 e 40 do grupo I de persoal laboral da Xunta de Galiza.

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listas definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso-oposición, para o ingreso na categoría 40 do grupo I de persoal laboral da Xunta de Galiza.

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listas definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, para o ingreso nas categorías 3, 4, 5, 6, 9, 35 e 39 do grupo II de persoal laboral da Xunta de Galiza e de persoal laboral propio do Cixtec (grupo II).

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listas definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso-oposición, para o ingreso nas categorías 100 e 104 do grupo III de persoal laboral da Xunta de Galiza e persoal laboral propio do Cixtec (grupo III).

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listas definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, para o ingreso nas categorías 3, 12, 15, 34, 36, 37, 43, 52, 54, 54B, 66, 71, 94, 98, 100, 101, 103 e 104 do grupo III de persoal laboral da Xunta de Galiza e persoal laboral propio do Cixtec (grupo III).

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listas definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso-oposición, para o ingreso nas categorías 21 e 33 do grupo IV de persoal laboral da Xunta de Galiza.

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, para o ingreso nas categorías 7, 20, 21, 24, 25, 31, 32, 33, 34, 37 e 39 do grupo IV de persoal laboral da Xunta de Galiza.

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listas definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso-oposición, para o ingreso nas categorías 10B, 10C, 14 e 14A do grupo V de persoal laboral da Xunta de Galiza.

- RESOLUCIÓN do 1 de setembro de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes definitivas de persoas admitidas e excluídas ao proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, para o ingreso nas categorías 10B, 10C, 14 e 14A do grupo V de persoal laboral da Xunta de Galiza.

As persoas aspirantes poderán consultar o estado das solicitudes de inscrición presentadas e a situación como admitidas ou excluídas a través do aplicativo FIDES (https://fides. xunta.gal).

A listaxe definitiva completa de persoas aspirantes admitidas e excluídas, con indicación, de ser o caso, da causa determinante da súa exclusión poderase consultar no portal web corporativo funcionpublica.xunta.gal

Así mesmo, e segundo a base I.4 das que rexen o proceso selectivo, nesta listaxe figuran as persoas aspirantes que non acreditaron estar en posesión do Celga requirido, polo que terán que realizar a proba de coñecemento da lingua galega.

O persoal, sen convenio desde xuño, insta a Medio Rural a apertura dun proceso de negociación.

Delegados e delegadas da CIG das catro provincias galegas presentaron esta mañá, no rexistro da Xunta de Galiza, preto de 700 sinaturas de traballadores/as do servizo de incendios para instar á Xunta a que negocie as súas condicións laborais, xa que están sen convenio dende o 1 de xuño deste ano.

A Consellaría de Medio Rural deixou sen regular as condicións laborais dos postos de traballo do persoal funcionario do SPIF, bombeiros e bombeiras forestais, emisoristas e vixilantes ou persoal das brigadas helitransportadas, entre outros, que teñen un réxime especial de prestación de servizos con quendas, noites, horarios diversos e alongados, limitacións de vacacións e outros permisos e dereitos, riscos extremos derivados do perigo de traballar na extinción dos incendios forestais da Galiza.

Aínda así, nesta campaña estase a traballar porque, polo de agora, a Consellaría do Medio Rural mantén unha sorte de status quo neste verán do 2023, pois a carteleira aínda está a ser compartida con outro persoal que si ten convenio. Porén, xa hai problemas de horarios diferentes entre bases, distritos e provincias, producindo diferenzas nas condicións laborais de traballadores/as que cobran igual, e dándose episodios de abuso laboral por parte da consellería, como a obriga de traballar, até o de agora, 11 horas/xornada durante todo o ano -e non só na campaña de verán-, que vén de se mudar pola obriga de traballar de orto a ocaso nas bases helitransportadas ourensás, ou impor as datas para o goce de todos os días de vacacións e permisos.

Negociación

A CIG-Autonómica vén demandando, desde o pasado ano, a negociación das condicións laborais do persoal previas á funcionarización. Ante a inacción da administración, este mes de xullo presentamos queixa ante a Valedora do Pobo que iniciou actuacións. A funcionarización deixa sen convenio ao persoal recentemente funcionarizado, que non ve recollido os dereitos laborais vinculados á especial prestación de servizos que se desenvolve no SPIF.

Nin o Acordo de Concertación nin o Decreto de funcionarización obrigan á Administración a que os novos postos funcionariais teñas os dereitos do V Convenio Colectivo Único transitoriamente, mentres non se negocie unha nova regulación.

A este respecto hai que sinalar que o pasado 13 de xuño entrou en vigor a funcionarización do persoal do SPIF que quixo acollerse a este procedemento. Os que continúan como laborais están acollidos no V Convenio Único pero coa mobilidade restrinxida e outros dereitos recortados desde 2012, como as compensacións por domingos e festivos.

Por iso consideramos que é necesario un Acordo marco regulador que parta dos dereitos do V convenio único e que minimice as posibles diferenzas de dereitos entre persoal funcionario e laboral.

Fronte a iso, denunciamos o proceder da Dirección Xeral de Función Pública, da Consellería do Medio Rural e, nomeadamente, do director xeral de Defensa do Monte que impón mediante circulares protocolos de actuación e funcións sen negociar.

Sinalamos aos titulares de Función Pública e da Consellería como responsables de que hoxe esteamos sen dereitos laborais por estas prestacións especiais de servizo incumprindo toda a normativa laboral e o Estatuto Básico do Empregado/a Público.

 

A Consellería de Medio Ambiente segue a recorrer a contratación externa para a realización de traballos permanentes e de reforzo no Parque Nacional das Illas Atlánticas e nos Parques Naturais na vez aumentar o cadro de persoal propio.

A empresa pública estatal EMPRESA DE TRANSFORMACIÓN AGRARIA SA, SME, MP. (TRAGSA) a que se lle deu a encarga, na práctica, a día de hoxe esta a realizar funcións propias de persoal empregado público. Por exemplo, contratou persoal para a vixilancia nos espazos, guía e información, tarefas de mantemento, etc…

Aínda que xa máis 20 anos que a Xunta comezou coa contratación con TRAGSA nestes espazos, agora o aumento de persoal e de funcións é destacable xuntando en catro encargas máis de 3,7 millóns de euros, sendo a duración dun mínimo 2 anos e para traballos que consideramos necesidades permanentes, pois lévanse a termo todos os anos.

As instalacións, moito do material, funcións e tarefas son compartidas co persoal empregado público: temos guías de TRAGSA e guías da consellería, vixiantes de TRAGSA e vixiantes da consellería, persoal de mantemento de TRAGSA e da consellería… Auméntase o persoal coa empresa e non se trata de traballos novos, son os reforzos de tempada.

Ante esta situación a CIG ven de solicitar á consellería a información completa destas encargas cos pregos de condicions e especificación do número de  contratos por categoría, espazo e funcións para facer a análise xurídica da súa legalidade. Ademais esiximos delimitar as tarefas e funcións para evitar problemas de descoordinación, e saber quen son as persoas supervisoras nomeadas pola Dirección Xeral de Patrimonio Natural.

Rexeitamos que os reforzos de persoal se fagan por TRAGSA polo que, instamos a Vicepresidencia 2ª e Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda a que abra un proceso negociador para dimensionar e axustar as necesidades e crear os postos xa na RPT.

Lembramos que outros servizos externalizados doutras consellerías pasaron a xestión directa sen problemas (non computan taxa de reposición) e que os reforzos se fan coas figuras previstas na LEPG ou aumentando o cadro de persoal propio como demandamos dende a CIG.

E preguntámonos, cal e a razón pola que a consellería teima na contratación con TRAGSA se os servizos externos son máis caros e producen maiores problemas na coordinación do persoal nos espazos de xestión propia?


https://www.contratosdegalicia.gal/encargo?OP=55&E=706&OR=417&ID=801&S=E&lang=gl

https://www.contratosdegalicia.gal/encargo?OP=55&E=681&OR=417&ID=801&S=E&lang=gl

https://www.contratosdegalicia.gal/encargo?OP=55&E=607&OR=417&ID=801&S=E&lang=gl

https://www.contratosdegalicia.gal/encargo?OP=55&E=540&OR=417&ID=801&S=E&lang=gl

 

 

A CIG esixe á Xunta a negociación urxente das condicións de traballo do persoal de incendios e das brigadas helitransportadas ante a disparidade de criterios entre as bases.

Estamos rematando o mes de agosto e coas novas brigadas helitransportadas e outro persoal funcionarizado aínda sen regular. A Consellería de Medio Rural e Función Pública incumplen o Estatuto Básico do Empregado Público e a própia norma galega (LEPG) ao ter ao persoal traballando sen Acordo de condicións laborais e fóra do V Convenio Colectivo Único.

Na CIG vimos denunciando esta situación dende hai meses, e ao comezo da campaña de verán pedimos amparo a Valedora do Pobo que respostou o 18 de xullo co acto de admisión a trámite e anunciou de inicio de actuacións, no que solicitou informe á Dirección xeral da Función Pública e a Consellería do Medio Rural. Máis parece que asubían para arriba xa que aínda non temos convocatoria para apertura do proceso negociador e co aumento da carga de traballo ante os lumes forestais a situación tórnase insostible, como era de esperar.

Cada provincia está a impor horarios diferentes diferindo incluso entre bases e distritos. Ademais a día de hoxe o persoal das brigadas helitransportadas non saben cales van ser as súas condicións ao remate da campaña de verán, nin horarios, nin funcións e traballos. Establecéronse na relación de postos de traballo prazas itinerantes sen compensacións e sen ter negociado as condicións laborais como as/os emisoristas destas bases.

E todo porque a Consellería de Medio Rural creou as novas brigadas helitransportadas ás presas e obviando a necesaria negociación colectiva das condicións de traballo que se segue a negar a tratar. É máis, o persoal xa tiña dereito a saber as condicións laborais antes de aceptar os chamamentos para poder optar aos novos postos con toda información.

Alguén se imaxina que poidas estar a traballar na Xunta de Galiza sen convenio, ou (o que é o mesmo para o persoal funcionario), sen acordo de condicións laborais?

Ante esto a CIG-Autonómica ven de reiterar a solicitude de negociación. De non atender esta esixencia e, ante a teima da consellería en permanecer na ilegalidade, imos presentar denuncia e solicitar responsabilidades aos titulares da consellería que teñen ao persoal traballando cunha prestación de servizo especial e con tanto risco sen condicións laborais.

Acordo regulador de condicións laborais para todo o persoal XA!

O QUE SI NOS GOSTA DO ACORDO

 

AGORA

ANTES

16 FESTIVOS PARA TODO O PERSOAL
14 FESTIVOS, O 24 E 31 DE DECEMBRO SÓ PARA QUEN OS TRABALLABA
12 HORAS ENTRE XORNADAS PARA O PERSOAL FUNCIONARIO NON REGULADO.
Lembremos que para o persoal funcionario da Xunta de Galiza non está regulado o descanso entre xornadas, polo que a administración podería obrigar a traballar na quenda de mañá e na quenda de noite na mesma xornada. Non así para o persoal laboral que si se recolle na normativa laboral o descanso de 12h. Outra chapuza da funcionarización.
As “c” en carteleira como inhábiles
Antes as “x” podían poñelas ou non
35h/semanais en compensación da falta de xornada de verán.
37,5 h/semanais
Coas quendas de 7 horas e a compensación de 3 horas por quenda nocturna na práctica teremos unha xornada de 35h/semanais todo o persoal de Política Social afectado por este acordo.
Polo xeral librarase unha fin de semana de cada 2
Nalgúns centros líbrase 1 fin de semana de cada 3
Polo xeral a metade dos festivos Non existe número máximo de festivos traballados. En centros persoal traballando 12 e 13 festivos de 14
Recoñecemento festivos especiais Nunca se recoñeceran os festivos do Nadal como especiais
Conversión de 145 contratos a xornada completa
Contratos de fin de semana
Creación de 100 postos de traballo novos.  

 

O QUE NON NOS GOSTA DO ACORDO

 

Vacacións, entre o 01.06 e o 30.09 só por quincenas ou mes completo. A nosa intención segue a ser que se compense por limitar as vacacións deste xeito.
Comisións de Seguimento Déixanse moitas cuestións abertas a interpretación e acordo da comisión de seguimento.
Compensacións tempo Sempre pelexamos pola compensación do 75% tal e como recolle o convenio colectivo.
Compensacións económicas Consideramos que tiñan que ser maiores e a mesma cantidade para todos os grupos, xa que un domingo ou festivo é igual sexa o grupo que sexa.
Emerxencia Social Solo se recolle para estudalo na comisión de seguimento.
Adaptación de postos Na comisión de seguimento.
Xubilación parcial e segunda actividade
Na comisión de seguimento.
Dereito a Comedor
Na comisión de seguimento.

 

O Acordo mellora o que temos, pero a CIG aspiraba a máis. E quedamos a medias

A Xunta, e os sindicatos CCOO e UGT, levan anos asinando acordos nos que crean “comisións de seguimento” conformadas exclusivamente polos asinantes dos acordos. Moitas veces as comisións de seguimento non valen para nada. Pero neste Acordo de Política Social, as funcións desa comisión de seguimento son enormes. Vai ser unha mesa de negociación. Aí van ir cousas como a organización dos cuadrantes de traballo, a aprobación dun protocolo de agresións, o estudo das necesidades do servizo, ampliación do cadro de persoal.

Non podemos permitir que CCOO e UGT teñan a capacidade de manexar todas estas cousas en connivencia coa Xunta sen oposición algunha. Por isto, entre outras cousas, a CIG asinou o acordo de condicións de traballo do persoal dos centros de Política Social.

Porque non estamos dispostos a permitir que Xunta, CCOO e UGT fagan e desfagan as cousas que están por vir sen a presenza do sindicato que lles pode parar os pés.

 

Compensación económica cada 4 domingos ou festivos

 

  2023 2024 2025
Grupo A 180 € 200 € 220 €
Subgrupo C1 160 € 180 € 200 €
Subgrupo C2 140 € 160 € 180 €
Ag. Prof. 120 € 140 € 160 €

Positivo pero manifestamente superable, un acordo que trae melloras pero que aínda ten eivas que arranxar

A negociación do Acordo de Política Social chegou ao seu fin. Quedou aprobado na Comisión de Persoal do mércores 9 de agosto grazas ao voto de CCOO e UGT. Só faltaba saber si a CIG e CSIF tamén o ían asinar ou non.

O Acordo chegou ata aquí. Tivemos varias xuntanzas, alegacións, e borradores. Algún sindicato xa tería asinado o primeiro dos borradores, pero a CIG forzou a negociación e conseguimos melloras. Pero non todas as que quereriamos.

Finalmente chegamos a agosto, e o día 9, en pleno verán, tanto Xunta como CCOO e UGT tiñan moita presa en asinar na Comisión de Persoal. A pregunta é: que interese oculto teñen CCOO e UGT en que isto se asine en pleno verán? Será que non queren que a xente participe e se pronuncie porque lles dá medo que os compañeiros e compañeiras se lles poñan en contra pola falta de aspiracións e de ambición a ter acadado algo mellor?

UGT e CCOO non dubidaron, votaron a favor. A CIG manifestou que votar un Acordo que afecta a 4.000 persoas en pleno mes de agosto é forzar o voto dos sindicatos sen que poidamos facer as consultas debidas ao persoal que representamos. CCOO esixiu que votásemos xa, e o director xeral de Función Pública permitiunos adiar o noso voto como moito ata o venres 11 de agosto. Dous días, e con esa marxe tivemos que organizar as consultas, con urxencia.

Tanto ten xa o voto da CIG (e CSIF), pois coa aceptación de CCOO e UGT, o Acordo xa ten validez. Neste momento a diferenza entre asinar ou non a CIG é estar ou non presentes na Comisión de Seguimento. Unha Comisión de Seguimento que a diferenza doutros acordos, aquí van cociñar demasiadas cousasDebe a CIG deixar a cociña en mans de CCOO, UGT e Xunta?

Quixemos coñecer a opinión das persoas afectadas polo Acordo, unhas 4.000. A tal efecto organizamos unha consulta informal, a toda presa, sen poder informar adecuadamente e sen tempo para a súa difusión e votación, todo en menos de 24 horas. E ademais falamos cos centros, recibimos mensaxes e chamadas do persoal expresando as súas opinións e inquedanzas.

Do resultado da consulta, das conversas co persoal, das opinións enviadas por correo, se desprende que a posición con respecto ao acordo está moi dividida, o que se podería definir como empate técnico. De aí concluímos que a interpretación que fai o persoal é que este acordo É POSITIVO pero que está no límite do admisíbel, que contén moitas melloras pero tamén moitas eivas que se puideron ter mellorado de non ser pola posición inicial doutros sindicatos.

Hai que lembrar que moitas das melloras se conseguiron na negociación e que xa CCOO e UGT dende o minuto 1 aceptaban o acordo inicial que era moi malo e que esa aceptación vai contra o abc dunha negociación porque debilita á parte social para conseguir melloras.

ASÍ É O ACORDO

O presente Acordo mellora as actuais condicións de traballo do persoal que presta servizos nos centros de Política Social. Conseguimos dereitos económicos, descansos, máis persoal, máis xornadas completas. Cousas tan básicas como igualar o número de festivos aos do resto do persoal da Xunta (16, contando os días 24 e 31 de decembro). Ou compensar ao longo do ano a imposibilidade de ter xornada de verán.

Pero ao tempo, o Acordo non satisfai todos os obxectivos que nos marcamos. Non fomos quen de acadar a garantía de que as 12 horas entre xornadas sexan a maiores dos dous días de descanso, ou que compensen a obrigatoriedade de que a metade das vacacións sexan no verán, ou igualar os importes por traballo en domingos e festivos, etc.

CONCLUSIÓN

O Acordo mellora o que temos, pero a CIG aspiraba a máis. E quedamos a medias.

A Xunta, e os sindicatos CCOO e UGT, levan anos asinando acordos nos que crean “comisións de seguimento” conformadas exclusivamente polos asinantes dos acordos. Moitas veces as comisións de seguimento non valen para nada. Pero neste Acordo de Política Social, as funcións desa comisión de seguimento son enormes. Vai ser unha mesa de negociación. Aí van ir cousas como a organización dos cuadrantes de traballo, a aprobación dun protocolo de agresións, o estudo das necesidades do servizo, ampliación do cadro de persoal, ..

Non podemos permitir que CCOO e UGT teñan a capacidade de manexar todas estas cousas en connivencia coa Xunta sen oposición algunha. Así que ante un acordo insatisfactorio, e tras un resultado da consulta bastante axustado nunha convocatoria precipitada, na que evidenciamos as carencias na información, a CIG vai asinar o acordo de condicións de traballo do persoal dos centros de Política Social.

Porque non estamos dispostos a permitir que Xunta, CCOO e UGT fagan e desfagan as cousas que están por vir sen a presenza do sindicato que lles pode parar os pés.

Outras novas recentes

Venres, 19 Abril 2024

RPT de funcionarización de varios postos dos grupos III e IV

De cara a unha vindeira mesa de negociación, a Dirección Xeral da Función Pública vén de remitirnos unha proposta de modificación da relación de postos de traballo, consistente na funcionarización de postos de persoal laboral da Xunta de Galicia, no corpo de técnicos de carácter facultativo da administración especial (grupo B), no corpo administrativo da administración...
Xoves, 25 Abril 2024

Procesos selectivos, concursos de traslados, estabilización, funcionarización, OEP 2024 (25/04/2024)

Na Mesa Xeral de Empregados Públicos e na Comisión de Persoal do 25 de abril foi aprobada co voto en contra da CIG, a abstención da CSIF e o voto a favor de CCOO e UGT a modificación da relación de postos de traballo, consistente na funcionarización de 207 postos de persoal laboral da Xunta de Galiza no grupo B e nos subgrupos C1 e C2. 169 deses postos serán incorporados ao...
Xoves, 25 Abril 2024

A CIG demanda o aumento de efectivos de axentes ambientais e que se cumpran os compromisos adquiridos

Tras a primeira xuntanza do Consello da Xunta, o presidente Rueda falou de que “hai unha grande intencionalidade” detrás dos lumes acontecidos estes días. Polo tanto dende a CIG demandamos en consecuencia o aumento de persoal para poder facer fronte a elevada actividade incendiaria. Dende a CIG denunciamos que actualmente dos 387 axentes ambientais pertencentes a...