Novas por contido

Consideramos que non hai que esgotar o prazo dun ano que da lei 5/2024 tanto para o establecemento dos coeficientes redutores da xubilación anticipada como para a constitución da comisión de avaliación de enfermidades profesionais.

A CIG vén de reiterar ante o Goberno español a necesidade de avanzar no establecemento dos coeficientes redutores para a xubilación do persoal bombeiro forestal.

E ao mesmo tempo, por ter a consideración legal de organización máis representativa en base á Lei Orgánica de Liberdade Sindical, vimos de reiterar a nosa intención de formar parte da comisión para a avaliación e recoñecemento das enfermidades profesionais.

Lembramos a potestade das organizacións que ostentamos a condición de máis representativas de participar como interlocutores na determinación das condicions de traballo nas administracións públicas, porque é unha cuestión que moitas veces se está a bloquear por outros sindicatos pactistas que sacan as negociacións do marco legal de mesas de negociación para pactar pola súa conta.

E unha vez máis mostramos a nosa preocupación, polas posibles rebaixas aos dereitos da xubilación do persoal bombeiro forestal: logo de mais de 10 anos de loita polos coeficientes e por un catálogo de enfermidades profesionais que garantan unha vellez digna e saudable, non podemos permitir nin un paso atrás!

As disposicións transitorias da lei 5/2024, do 8 de novembro, básica de bombeiros forestais establecen un período dun ano para dar cumprimento as dúas peticións. Temos tempo, pero compre ir facendo o traballo e non ir aos límites legais cando a seguridade e saúde dos nosos compañeiros e compañeiras está en xogo. 

Na Illa de Ons a Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático xera e distribúe electricidade de xeito irregular á veciñanza e negocios á custa da seguridade e saúde do seu persoal, pero ademais págalo ti!

O pasado mes de decembro o delegado de prevención de riscos laborais da CIG no Comité de Seguridade e Saúde Laboral (CSSL) da Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático (CMACC) realizou unha visita a Illa de Ons, pertencente ao Parque Nacional das Illas Atlánticas de Galiza. Os motivos son varios, pero principalmente observar de primeira man o estado das instalacións, maquinaria e demais cuestións relacionadas coa seguridade e saúde do persoal.

O aspecto que máis lle sorprendeu é o rol que asume a CMACC como empresa subministradora de electricidade para toda a  Illa de Ons, onde ademais das persoas que alí viven (na illa hai aproximadamente 100 vivendas) existen varios negocios de hostalería que atenden aos milleiros de visitantes que chegan cada ano (142.000 en 2024). Esta insólita situación é sobre a que pivotan os problemas máis graves de seguridade e saúde do persoal da Xunta.

A xestión insostible no Parque Nacional

Pois, por se fora pouca a anomalía, resulta que o xeito de xerar a electricidade que utiliza a consellería abandeirada da protección ambiental na Galiza é a máis contaminante posible: baséase na utilización de equipos electróxenos con motores de explosión diésel en funcionamento  24 horas ao día e utilizando gasoleo agrícola. Equipos que por suposto non están automatizados, senón que acenden e apagan a man o persoal da consellería (axentes ambientais, vixilantes, etc.) de xeito precario e varias veces no día, unha delas na madrugada.

O manexo de combustible e equipos

As contas do 2023, que recoñeceu o propio director do Parque, falan de, non menos de 120.000 litros de gasoleo consumidos cada ano en Ons. O gasoleo chega á illa nun barco contratado que descarga habitualmente no porto da illa entre 6 e 8 depósitos de 1.000 litros, o persoal cárgaos alí e traslada con medios improvisados o combustible a grandes depósitos fixos nas instalacións, traballo indispensable para alimentar os grandes, ruidosos e contaminantes xeradores de electricidade.

Esta maquinaria e combustible son as que manexa o persoal da Xunta nunhas instalacións e condicións inaceptables, propias do século pasado. Non é de estrañar que os pequenos derrames de combustible sexan habituais no Parque Nacional, pois nen sequera se conta con balsas de retención.

Por todos estes feitos e outros incidentes informados polo persoal, a CIG solicitou a documentación pertinente ao CSSL da CMACC. Unha vez revisada a información achegada podemos concluír:

- As instalacións non constan dadas de alta en industria como é preceptivo dado o tipo e volume de combustible e a gran potencia dos equipos.
- Non constan os preceptivos proxectos de instalación de depósitos nin de equipos electróxenos.
- Non constan empresas certificadas que realicen as operacións de instalación, revisión e mantemento obrigatorias que garantan o correcto estado das instalacións existentes.
- Non existe persoal especializado ao cargo dos equipos.
- Non consta informe das persoas responsables das incidencias e problemáticas.

Pero a cousa non queda aquí, pois ao indagar na contratación da subministración de combustible (lembremos que o consumo ordinario supera 120.000 litros/ano) non atopamos ese contrato  no portal de transparencia da Xunta de Galiza. Cabe ter en conta tamén que as contratacións do transporte marítimo tampouco aparecen no portal, pese a ser un destacado gasto de cartos públicos de carácter ordinario no Parque Nacional.

Inocentes, inocentes!

Estes grandes números enténdense porque a CMACC, non soamente atende ao servizo das súas instalacións e servizos, produce e distribúe irregularmente enerxía para toda a poboación da illa e aos prósperos negocios de hostelaría que teñen alí a súa actividade. Por suposto un servizo en precario de apenas 10 h/día e sen garantías de calidade para as persoas usuarias, que como é normal non pagan o servizo. Non hai que esquecer que a “empresa subministradora” é a consellería e por suposto a “broma” a mantemos economicamente entre todos/as os/as contribuíntes.

O buque sen goberno! E agora que!

Pero, con todo, o que alí acontece dende fai máis de 20 anos ten un efecto intolerable na seguridade e saúde do persoal. Teñen que asumir riscos imposibles froito da irresponsabilidade dos xestores do Parque Nacional. O director, nos 20 anos que leva no cargo, apostou decididamente por unha xestión medioambientalmente insostible e irresponsable caracterizada pola improvisación. É evidente o desprezo á seguridade e saúde dos/as seus compañeiros/as, pois as medidas que agora esiximos con urxencia xa se contemplaban nas avaliacións de riscos e plans de acción que ten no caixón dende 2017.

A CIG esixe, ben sexa á CMACC ou á propia Presidencia da Xunta de Galiza, que asuman a responsabilidade dos feitos que temos comprobado e inicien de inmediato as medidas obrigadas para solucionar a situación. Non é aceptable seguir con esta xestión propia do “exército de Pancho Villa”.

No punto sobre a modificación da convocatoria de funcionarización a C2 (Auxiliar de clínica e coidadres/as), das categorías IV-004 e III-99

DXEP: Dáse conta da mofificación da resolcuión pola que se modifica a resolución do 15/12/23 pola que se convoca o proceso para a adquisición da condición de persoal funcionariosde carreira do corpo auxiliar da Administraciḉon Xeral e do corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial, subgrupo C2 do persoal laboral fixo de diversas categorías e postos pertencentes ao Grupo IV e V, do V Concenio colectivo do persoal laboral da Xunta de Galiza, mediante o seu cambio de vínculo xurífico dando opción ás persoas incritas neste proceso que teñan a titulación de auxiliar de clínica podan funcionarizarse nesa escala

Dende a CIG verbalizamos que están a facer unha degradación do grupo III e para o grupo IV o que presentan é unha promoción horizontal de cambio de escala.

A DXEP informa de que isto ao ser unha modificación do decreto non procede votación posto que esta xa se fixo polo que agora so o traen á mesa para dar conta disto

No que atinxe á modificación da RPT de educación

A DXEP sobre a proposta de modificación da RPT da consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional

Dende a CIG manifestamos o noso votp en contra apoiado nos seguintes criterios:

  • Non á destrución de 28 postos de atención directa para crear 12 de niveis
  • A xustificación das amortizacións é por estar vacante ou en base a decreto e circular do 94 coas que non estamos conformes e que non queren negociar.
  • Non incluen as novas creacións de principio de curso, nin se valoran as novas necesidades despois de medio ano da proposta

DXEP: aprobado co voto en contra de todos

No punto da modificación das RPT de funcionarización por sentenzas:

DXEP: Proposta de modificación da relación de Postos de traballo do proceso de funcionarización e clasificación de postos de Administración especial da Administración xeral da comunidade autómona de Galiza

Dende a CIG manifestámonos a favor e que se apliquen sempre tamén noutros casos con sentenzas firmes

DXEP. aprobado co voto a favor de todas as OOSS

Na Rolda aberta de intevencións

Dende a CIG reiteramos a solicude xa feita a través de preguntas non contestadas na mesa xeral do pasado 31 de xaneiro, un calendario de todos os procesos en curso tanto de estabilización, que expliquen a previón para publicar todos os baremos definitivos e listado de persoas aprobadas dos procesos pendentes, como dos concursos, tamén solicitamos unha previsón das tomas de posisión dos procesos xa convocados e das convocatorias e finalización dos que aínda teñén pendentes CIG.

A DXEP resposta: “estanos analizando como imos proceder como xa se dicxo eo venres e cando teñamos rematado a analise informaremos dos 206 procesos”.

Sobre os concursos afirma: “analizando tanto os que xa están convocados como os que imos convocar para negociar en mesa as bases dos que se van a convocar”

Tamén se trataron outros temas:

  • Data para a publicación da carreira profesional. A DXEP refire: “non temos data”
  • Persoal investigador: o Decreto 12/24 DOG 12 de xaneiro refería que no prazo dun ano dende a entrada en vigor publicarían a orde conxunta que desevolvería para proceder a desenvolver os criterios para a avaliación do persoal investigador que non está feita. Tamén se reflectía que as fundacións de investigación biomédica ou sanitaria que non realizasen o proceso extraordinario de estabilización da Lei 20/21 deberíano facer antes do 31/12/24 pero segue sen facerse. A DXEP refire: “analizaremos a información”
  • En mesa xeral de orzamentos do 16/10 preguntouse sobre a posibilidade que se aprobase de oficio o perfeccionamento dos trienios do persoal laboral temporal como funcionario de carreira na cuantía cobrada como persoal laboral temporal. Hai sentenzas xa nesta senso. Vaise tomar de oficio algunha acción, para evitar a caída de demandas?. A DXEP Afirma: ”analizando como van proceder en vista das sentenzas”
  • O  persoal de laboratorio veterinario de Lugo fala da falla de medidas de seguridade: material sensible de laboratorio e material biolóxico sen vilxancia, que si ven son cousas a tratar no acordo de seguimento das condición de traballo destes, Función Pública debe ter coñecemento desta situación…A DXEP afirma "non ter coñecemento da situación, a eles non lles chegou nada…"

Onte, día  4 de febreiro dende a CIG mandamos un escrito dirixido a Función Pública advertindo do que consideramos un erro na composición do tribunal nomeado pola resolución do 30 de xaneiro que deberá cualificar o proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de acceso libre e de promoción interna, no corpo facultativo de grao medio de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A2, escala de técnicos facultativos, especialidade de educador/a social.

Nesta Resolución aparece como vogal do tribunal suplente un educador, profesor especial (persoal laboral do grupo II, categoría 6) que tamén aparece nas listas provisionais de admitidos e excluídos da Resolución do 22 de xaneiro de 2025.

Á vista das resolucións citadas, consideramos que a pertenza como membro do tribunal dunha persoa que aparece admitido para participar no mesmo procedemento que debería ter que cualificar debe responder a un erro posto que do contrario sería atentatorio contra a máis das elementais normas de limpeza e transparencia no proceso ademais de contravir a lexislación sobre a composición dos tribunais.

No DOG do 05/02/2025 publican a RESOLUCIÓN do 30 de xaneiro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se fan públicas as listas definitivas para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario de determinadas escalas da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

As listas poderán consultarse no portal web corporativo da Xunta de Galicia, http://funcionpublica.xunta.gal, epígrafe <Listas de contratación>  e no Servizo de Atención e Información á Cidadanía a través do teléfono 012.

As listas entrarán en vigor a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza.

Fan públicas as listas definitivas para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario das escalas e especialidades seguintes:

Grupo          Corpo/ Escala                        Denominación

A1                    207J                       Escala superior de saúde laboral

A1                    207K                   Escala superior de seguridade e saúde no traballo. Especialidade Seguridade no traballo

A1                    207L                    Escala superior de seguridade e saúde no traballo. Especialidade Hixiene industrial

A1                    207M          Escala superior de seguridade e saúde no traballo. Especialidade Ergonomía e psicosocioloxía aplicada

A2                    209T                    Escala técnica de orientación laboral

A2                    207N                    Escala técnica de saúde laboral

A2                    207P                     Escala técnica de seguridade e saúde no traballo. Especialidade Seguridade no traballo

O problema real é a falta de persoal!

Os atrasos na tramitación da dependencia e da discapacidade, tanto no proceso de tramitación, concesión de prestacións etc, teñen unha duración superior a un ano. Durante moitos anos dende a CIG levamos insistindo na creación de novos equipos e na dotación de prazas para que a cidadanía poda acceder nun prazo razoábel aos servizos que se prestan. A Xunta non só se inhibe senón que tenta poñer na diana ao seu propio persoal cunha novidade: achaca o problema á neglixencia das persoas empregadas públicas e non á súa desidia.

E o fai dicindo que se os vai gratificar por “axilizar” o tempo de espera. Como si o problema fose que as esperas de máis dun ano derivasen da indolencia do persoal.

Este persoal está sobrecargado de traballo e a solución non é dar “gratificacións”. A solución é dotar de persoal aos servizos de dependencia e discapacidade, que é precisamente o que a Xunta non fai, darlles participación activa na configuración dos procedementos de concesión e recoñecemento, por ser precisamente os/as mellores coñecedores/as dos problemas e posibles solucións, dignificar o seu traballo e recoñecer a profesionalidade dos/as seus empregados/as públicos/as.

Sen embargo,  crean postos directivos, postos de libre designación, que non incidirán nos tempos de espera xa que non tramitarán un só expediente de dependencia. A demanda de novos equipos conformados por persoal médico/a, psicólogo/a, traballador/a social e postos de administración con negociados e seccións nunca se concretou porque sempre se foi parcheando con equipos de reforzo cunha importante discriminación salarial a respecto do persoal de estructura.

Cos noventa millóns orzamentados poderían crearse ata 200 postos de estructura que é a única posibilidade real de reducir os tempos de agarda para o recoñecemento das prestación da lei da dependencia.

Hoxe, día 04 de febreiro de 2025 sae publicado no DOG a Resolución do 28 de xaneiro de 2025, da Secretaría Xeral Técnica da Consellería do Medio Rural pola que se publican os aspirantes que deberán realizar as probas físicas e visuais dos integrantes das listas reguladas polo Decreto 37/2006, do 2 de marzo, correspondentes a determinadas categorías do servizo de prevención contra incendios forestais.

Quen ten que facer as probas?:

    - Onde ver as listaxes de convocados e exentos?: https://ovmediorural.xunta.gal/gl/areas-tematicas/prevencion-incendios (colgarán as listaxes ao longo do día de hoxe)

    - Persoal exento de facer as probas: quen superaron as probas convocadas para os concursos de méritos (para confirmalo buscaros nos listados)

    - Que facer se non apareces en ningún listado?: presentar alegacións. Prazo ata o 18/02/25

Certificado médico ou informe de saúde (só é necesario para a proba física):

    - Prazo para envialo: ata o 11/02/2025

    - (Ten que poñer: "non presenta enfermidade ou discapacidade que impida o correcto desenvolvemento dunha proba de esforzo físico" e ten que ter unha antigüidade máxima de 3 meses respecto de hoxe)

    - Como envialo?: por sede electrónica da xunta https://sede.xunta.gal a través dun PR004A, á Sección de Persoal do Departamento Territorial da Consellería do Medio Rural correspondente segundo apelidos (táboa no DOG).

No DOG do 04/02/2025 publican a RESOLUCIÓN do 14 de xaneiro de 2025, da Secretaría Xeral Técnica da Consellaría de Presidencia, Xustiza e Deportes, pola que se dá publicidade á campaña da vixilancia periódica da saúde para o ano 2025 no ámbito da Administración xeral da Xunta de Galiza.

É aplicable a todos/as os/as traballadores/as da Administración xeral da Xunta de Galiza, agás o persoal que presta servizos nos centros docentes da Consellaría de Educación Ciencia, Universidades e Formación Profesional, ao persoal e centros dependentes do Servizo Galego de Saúde e ao persoal de entes públicos e fundacións.

A inscrición previa realizarase de forma telemática no formulario de petición de recoñecemento, que está dispoñible no Portax (Portal do empregado público da Xunta de Galiza) ou do Opax (Oficina virtual do persoal da Administración de xustiza).

O prazo de inscrición rematará transcorrido catro meses contados a partir do día seguinte ao da publicación da resolución no Diario Oficial de Galiza, agás o persoal de nova incorporación, o persoal que se incorpore ao traballo tras unha ausencia prolongada por motivos de saúde e o persoal que durante o prazo de solicitude estea gozando das vacacións. Nestes supostos deberá presentarse a debida xustificación ante o Servizo de Prevención de Riscos Laborais.

O venres 31 de xaneiro asistimos a dúas mesas de negociación nas que se trataron os seguintes asuntos: o modelo de concurso específico, a RPT de Educación e a RPT por sentenza xudicial. 

Na rolda aberta de intervencións fixemos moitas preguntas sobre concursos de traslados, procesos selectivos, carreira profesional, e moito máis. Porén, a directora xeral de Emprego Público, para variar, responde co que xa sabemos: se preguntamos cando van rematar un proceso, di que agora está en baremo provisional e despois virá o definitivo... Vaia novidade! Para iso non fai falla que diga nada!!! E así con todo…, non se sae de que están «analizando» e «valorando», e a previsión para todo é «proximamente».

  • Concurso específico

Vai ser unha tomadura de pelo, no sentido de que non queren regular a puntuación de cada mérito, e quedará ao que decidan as consellerías en cada convocatoria. Así van poder adaptar as bases das convocatorias segundo conveña en cada caso, para axustalas o máximo posible a unhas persoas funcionarias determinadas que queiran colocar nas prazas. Dende a CIG non podemos consentir que cada consellaría faga o seu “cortijo”, cremos que tampouco responde a unha administración seria e rigorosa.

Ademais, néganse a poñer un calendario para que as consellarías convoquen a cobertura dos máis de 800 postos de concurso específico, polo que veremos como seguen as comisións de servizos en fraude de lei, moitas delas con máis de 10 anos. 

Chama a atención que o borrador das bases que nos entregou a Dirección Xeral de Emprego Público inclúe que o tempo en comisións de servizos sexa puntuable, cando todas as persoas que se atopan ocupando prazas de concurso específico foron escollidas totalmente de xeito discrecional, sen atender a ningún tipo de criterio ou transparencia. Estas convocatorias deben ser o máis transparentes posibles e que garantan o dereito de tódalas persoas funcionarias a poderen acceder a este tipo de prazas en igualdade de condicións; máxime cando estas prazas son revisables ao cabo de 5 anos, polo que condiciona en gran medida a política en materia de persoal aos gobernos seguintes.

  • RPT de Educación

É unha modificación da RPT que foi discutida en xullo do ano pasado. Daquelas amortizaban 21 postos para crear 12. Agora deciden amortizar máis postos: son en total 28 os postos os que queren eliminar, a maioría de atención directa en centros, para crear 12, principalmente en servizos centrais. Insistimos en que hai que revisar as ratios, non danar a atención directa a menores, e engadir na RPT os postos creados. Con esta modificación de RPT queda patente a destrución de emprego público nun dos piares fundamentais de calquera sociedade de benestar como é a Educación.

  • RPT de sentenzas

Modifican 4 postos por sentenza xudicial. Lembramos que hai máis sentenzas, e teñen que cumprilas todas.

  • Rolda aberta de intervencións 

Solicitámoslle as seguintes informacións á directora xeral de Emprego Público, e velaquí tes o que respondeu:

  • Concursos de traslados: preguntamos pola previsión de tomas de posesión dos que están convocados, e a previsión de convocatoria e finalización dos pendentes de convocar.
    Resposta: di que publicaron a acreditación de méritos e a elección de postos para arquitectura e enxeñarías; que este venres 31 de xaneiro publicaron o de incendios; que están priorizando a resolución do concurso de traslados; e que están pendentes de convocar veterinaria e escalas socias. Unha vez publicada no DOG a RPT de Política Social «analizarán» os postos que se ofertarán no concurso de escalas sociais. Conclusión: seguimos igual que estabamos.
  • Estabilización: preguntamos 1) a previsión para publicar as baremacións definitivas e a listaxe de persoas aprobadas dos procesos pendentes; 2) datas de toma de posesión; 3) o tipo de postos que van ofertar (criterios).
    Resposta: a resposta para todo é «proximamente». Non dá ningunha data nin ningunha aproximación a cando sairán as listaxes definitivas ou as listaxes de aprobados/a, e limítase a dicir que están a tramitar os recursos ou alegacións e, no caso dos SPIF, as validacións do persoal inscrito. Están analizando como van proceder no caso das tomas de posesión e da oferta de postos.
  • Carreira profesional: estaba prevista a negociación e convocatoria a finais do 2024, a cal incumpriron. Preguntamos cando pensan finalizar a negociación e convocar.
    Resposta: están «analizando» as alegacións recibidas.
  • Problemas coa Chave365: recibimos moitas queixas de persoas que queren facer cambios nos ámbitos das listas, e tamén de persoas que están a presentar as instancias de incendios, e que se atoparon con que non funciona ben a sinatura coa Chave365 debido a un problema informático. O xoves 30 de xaneiro o problema seguía sen estar resolto, cando o cambio de ámbitos tiña como remate o 31.01.25. 
    Resposta: din que «analizarán» o problema.
  • Sentenzas de complementos en Agacal: hai 3 prazas (persoa encargada agraria-C1, capataz agrario/a-C1, peón/peoa agrícola-C1) con sentenzas (2022-2023) de complementos antes da funcionarización que non se recolleron na RPT, a pesar de que o reclamamos. Os complementos van perderse proximamente pola xubilación de dúas persoas e a estabilización doutra. A consecuencia dos problemas cos complementos as prazas non son atractivas e non se cobren, polo que Agacal acabou contratando unha persoa autónoma para os días nos que non hai ninguén e garantir a supervivencia dos animais. Vai haber unha fuga de persoal nos concursos de traslados. Pedimos que cumpran as sentenzas.
    Resposta: non teñen coñecemento desta cuestión, teñen que «revisalo» e falarán con Agacal.
  • Modificación RPT Medio Ambiente: no referido ao persoal do Parque Nacional das Illas Atlánticas, creáronse postos con discriminación económica respecto do resto, e sen ter en conta o que levamos pactado das condicións de traballo do persoal do Parque Nacional das Illas Atlánticas. Preguntamos cando teñen previsto negociar a modificación da RPT que nos prometeran durante as negociacións anteriores; e para cando se rematará a negociación para un acordo de condicións de traballo do persoal do Parque.
    Resposta: queda pendente unha «revisión» de modificación desa RPT cando se negocie o acordo para o persoal de Illas Atlánticas. O acordo presentouse ás organizacións sindicais, pero non se negociou nin se levou á Mesa Xeral nin se aprobou na Comisión de Persoal.
  • Persoal enxeñeiro agrícola: solicitamos información sobre as tomas de posesión.
    Resposta: no momento que informen sobre os procesos de estabilización dirán cal irá antes ou despois nas eleccións de destino (concurso e concurso-oposición).
  • Datas de exames
    Resposta: están «analizando» cales son os procesos que van convocar e as prazas, de acordo coas OEPs 22-23-24. Cando teñan a previsión facilitarana.
  • Datas de promoción específica
    Resposta: están «pendentes» das publicacións do DOG e da RPT do Consorcio.
  • Comisión de seguimento do acordo de Política Social 
    Resposta: convocarán «proximamente» unha reunión.

Interésanos coñecer a túa opinión, polo que se tes algunha observación, pregunta ou dúbida, contacta coa CIG-Autonómica.

Pasou medio ano dende a primeira e última vez que falamos desta proposta coa consellería de Educación (23/07/2024) . Do que aconteceu daquela demos conta aqui e o único que mudou foi que na nova proposta, na vez de amortizar 21 postos para crear 12, amortizan 28 para crear os mesmos 12.

Continuamos invertendo a pirámide de recursos: aumentan os “cargos” e tamén as “cargas” pero as cargas para os/as de sempre, os postos base que sempre minguan: créanse 12 postos abertos a A1/A2/C1 de nivel 25 e 26 salvo dúas xefaturas de negociado de nivel 18 fronte á amortización de 28 postos dos que 17 pertencen a persoal de limpeza, cociña e subalterno (AP nivel 10) de centros de ensino e 11 de persoal administrativo maioritariamente C1 e C2 de nivel 12.

Esta proposta é inaceptable por moitas razóns. A máis evidente é a clara destrución de emprego á que asistimos e que recae, sobre todo nos centros de ensino, incrementando a sobrecarga do persoal porque a única motivación destas amortizacións é que o posto está vacante ou que a supresión débese á acomodación dos rateos establecidos na orde de comedores ou na circular do ano 94.

A CIG entende que tanto a orde de comedores como a circular do ano 94 están obsoletas e non se axustan á realidade actual dos centros. Levamos anos solicitando a negociación destes rateos e a consellería dando a calada por resposta.

Tamén é obsceno que aproveiten para amortizar postos que quedaron vacantes no mes de setembro pero que se neguen a falar das necesidades que agora mesmo hai nos centros ou, o que é peor, a incluír aqueles que se crearon a principio de curso (persoal coidador, enfermeiras, persoal de cociña...) que están dotados economicamente e que de non incluírse nesta RPT non poderán ser ofertados a novas tomas de posesión, concursos de traslados...etc

Outras novas recentes

Venres, 12 Setembro 2025

A CIG demanda o establecemento dunha cláusula de garantía salarial para o persoal empregado público

Desde o ano 2010 o persoal empregado público perdeu máis dun 20% de poder adquisitivoA CIG rexistrou esta mañá unha Proposición non de Lei para que o Parlamento de Galiza inste á Xunta a dirixirse ao Goberno do Estado para que presente de inmediato unha proposta lexislativa que estableza unha cláusula de garantía salarial para o persoal empregado público, de xeito que os...
Venres, 12 Setembro 2025

A DXEP non se compromete a estender a solución mais aló das 8 prazas do concurso de enxeñarías, arquitecturas e ciencias

Emprego Publico convocounos a unha reunión o venres 12/09/2025 para dar explicacións sobre a solución que lle quere dar ao bloqueo do concurso de enxeñarías, arquitecturas e ciencias:  • Das 292 persoas dos concursos de enxeñarías, arquitecturas e ciencias, tomarán posesión todas menos as 8 persoas que teñen adxudicados postos afectadas por medidas cautelares, que o farán...
Martes, 09 Setembro 2025

Lumes nunca máis. Participa na mobilización do domingo 14 de setembro!

A CIG-Autonómica chama ao persoal a participar na mobilización nacional do domingo 14 de setembro, para esixir a mellora das condicións laborais e a planificación preventiva no marco das medidas que eviten outra vaga de lumes A manifestación terá lugar en Compostela o domingo 14 de setembro, ás 12:00 horas, e sairá dende a Alameda. O persoal bombeiro e axente forestal, e...