Novas por contido

Hai unha semana a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP), achegounos unha proposta de “acordo” polo que convocan os graos I, II e III extraordinarios da carreira administrativa e do complemento de desempeño (de aquí en diante referirémonos a eles como carreira profesional). O documento pretende reeditar os acordos anteriores sen apenas cambios substancias.

Dende a CIG temos claro que esta é unha oportunidade que se abre para cambiar o modelo de carreira, e fundamentalmente facela inclusiva para que ninguén que cumpra os requisitos quede sen dereitos, áxil para que todo o mundo poida acceder aos graos que lle correspondan segundo os servizos prestados, e permanente, para non depender de que se abran ou non períodos de solicitude. Por iso trasladamos as liñas xerais das nosas alegacións a esta reedición da carreira.

Non debe existir prazo para as solicitudes

Igual que acontece cos trienios, que se cobran de xeito automático ao cumprir os anos; ou tomando como exemplo a carreira profesional do persoal docente, os sexenios, que se cobran a instancia de parte, o noso sistema de carreira debe ser aberto, sen agardar a que a Xunta teña a ben convocar, e o recoñecemento dos graos debe producirse no momento en que as persoas empregadas públicas reúnan os requisitos.

Isto ten que ser así para que non nos atopemos, por exemplo, con casos de compañeiras/os que ao ter só 16 anos e 11 meses non poidan acceder ao grao III ata dentro de 3 ou 4 anos. E o mesmo sucede co resto dos graos.

E tamén para evitar que quen accedeu a un grao en xaneiro de 2024 vexa limitado o acceso ao grao seguinte.

Non hai que esixir estar activo nunha data

Manter o requisito de estar activo nunha data (31/12/2024) é tamén unha eiva que si atendemos á nosa primeira alegación deixa de ter sentido.

Acceso a todos os graos da carreira

No SERGAS, onde se implantou un sistema de carreira similar, o persoal xa cobra o grao IV. Entendemos que, por ser extraordinario este sistema, se debe DAR ACCESO A TODOS OS GRAOS de xeito simultáneo e non consecutivo, como propón a Xunta.

Calquera persoa que cumpra os requisitos para acceder a máis dun grao, fundamentalmente os anos de servizo, debe poder acceder a eles simultaneamente. Isto non só para acceder agora aos graos III e IV, senón para aqueles que se lles limitou o acceso a outros graos.

Se a finalidade do sistema extraordinario é que o persoal con bastante tempo traballado poida acceder ao grao que lle corresponda en consonancia cos servizos prestados, este modelo leva a que o persoal se xubile sen poder acceder a todos os graos.

Ao mesmo tempo con isto se paliaría o castigo ao persoal interino e temporal aos que se lles negou en 2019 o acceso á carreira profesional.

Andamos escasiños de cartos para financiar a carreira?

Dende 2020 os Orzamentos da Comunidade medraron nun 38%. O capítulo de persoal só un 27%.

Se presumen de que temos os maiores Orzamentos da historia, ao redor de 14.000 millóns de euros, case un 38% máis que hai 5 anos, non se pode entender que o capítulo de persoal medre só nun 27%. Tería que incrementarse en 400 millóns para acompasar o seu crecemento ao dos Orzamentos. E iso valería para financiar, dende o grao III ao grao XXXIII.

Non imos admitir a escusa de que non se poden aceptar as nosas demandas porque os Orzamentos xa están aprobados e non hai cartos suficientes orzamentados, cando existe un fondo de continxencia de 16.839.370 euros QUE SI VALERÍA PARA FINANCIAR O GRAO IV.

Fenda salarial

Manteñen os importes previstos nos acordos de Xunta con CCOO, UGT e CSIF, de xeito que o subgrupo superior (2.773,44 €/ano no 2024) cobrará máis do triplo do subgrupo inferior, agrupación profesional (858,48 €/ano no 2024).

A Lei 30/1984 establece que o soldo dos funcionarios do grupo A non poida exceder en máis de tres veces o soldo dos funcionarios do grupo E. Se ben é certo que isto fai referencia ao soldo, a filosofía e o espírito da norma parecen claros ao establecer unhas limitacións para NON INCREMENTAR A FENDA SALARIAL entre grupos. E tamén hai que lembrar que os sexenios do profesorado se establecen con contías iguais independentemente do subgrupo ao que se pertenza.

A CIG defende un incremento acaido dos importes inferiores para minorar a fenda retributiva.

Reinicio da carreira nun novo subgrupo

O persoal que acceda a outro grupo ou subgrupo deberá reiniciar a carreira recoñecéndoselle e actualizándoselle as contías ás do novo grupo ou subgrupo, cando este sexa superior. O importe dos graos debe percibirse na contía do subgrupo onde se prestan servizos. Ao igual que outros complementos débense actualizar co cambio de situación.

Cómputo da antigüidade

Para o cómputo da antigüidade bastaría con ter en conta os certificados de servizos prestados a efectos de trienios. Si a unha persoa se lle recoñece o tempo de traballo prestado para un concepto retributivo debería servir tamén para acreditar a antigüidade a efectos da carreira. Deste xeito se suprimirían as exclusións expresas e tácitas do texto.

Formación

Establecen os seguintes requisitos de formación segundo os graos:

  • Grao I: 40 horas
  • Grao II: 80 horas
  • Grao III: 180 horas

Queremos facer constar que podemos admitir estas condicións de horas de formación sempre e cando se admitan dúas demandas: en primeiro lugar que se dea acceso á formación a todo o persoal que o solicite, e non como no caso actual onde a moitas persoas interinas, temporais, ou que prestan servizo en determinados tipos de centros, se lles nega a formación; e en segundo lugar, que se recolla a nosa demanda de non existir prazo aberto para as solicitudes.

Deste xeito, a quen non cumpra agora e se lle dea acceso á formación poderá solicitala en canto cumpra o requisito sen ter que esperar anos ata que abran un novo prazo. E a EGAP debería habilitar de urxencia formación para que quen queira acceder a ela poida facelo xa.

Vai rematar a chantaxe da funcionarización?

Non pode ser que a estas alturas a Xunta siga mantendo a privación do dereito á carreira como sanción ante a negativa á funcionarización do persoal que quere seguir mantendo o seu vínculo laboral.

Solicitamos que se lles restitúa a carreira no grao que corresponda, se permita acceder aos novos graos segundo o sistema aberto proposto pola CIG, e se lles abonen os atrasos derivados da suspensión ás persoas que optaron por non funcionarizarse.

Tramos dos efectos económicos

Fraccionar a carreira non é boa idea, sobre todo porque significa adiar aínda máis o acceso pleno a un sistema limitado de carreira profesional. Si seguimos por esta senda imos atoparnos que para cobrar plenamente o grao IV con todos os efectos teríamos que esperar probablemente ata o 2031, e compañeiras/os que comezaron no 2019 no sistema “extraordinario” con 53 anos, por poñer un exemplo, xamais chegarán a cobrar  grao IV enteiro. Isto demostra que o sistema, de extraordinario nada ten.


A proposta da Xunta é a seguinte:

 

Proposta 2025 Convocatoria xaneiro/2024 Convocatoria decembro/2022
20% en 2025 33% en 2024 60% en 2022
40% en 2026 66% en 2025 80% en 2023
66% en 2027 100% en 2026 100% en 2024
100% en 2028    

 
Por iso dende a CIG esiximos que non existan tramos, e a carreira se faga efectiva na súa totalidade dende o momento en que se solicite.

Estamos ante unha nova oportunidade para darlle á volta a un sistema de carreira que non cumpre as expectativas da maior parte das persoas empregadas públicas. Dende a CIG esperamos que as outras organizacións da parte social, non só non poñan atrancos, senón que pulen por dar satisfacción ás demandas do persoal alineándose coas demandas que nós presentamos. Un novo modelo é posíble!!


Descargar boletín de xullo/2022

Nos últimos meses chegaron informacións á CIG, por diferentes condutos e con publicacións nos medios de comunicación (véxase https://i.gal/falsosautonomosegap), da existencia de sentenzas xudiciais contra a Escola Galega de Administración Pública (EGAP) polas contratacións de falsas/os autónomas/os ou cesión ilegal.

Por este motivo, o pasado 26 de decembro de 2024, durante a xuntanza do Consello Reitor da EGAP, a CIG tratou precisamente esta cuestión da precariedade laboral e contratacións irregulares no pequeno relatorio no que recapitulou parte das denuncias, queixas e solicitudes de información sobre a xestión da EGAP que veu presentando ao longo do tempo e das que non tivo ningunha resposta até a data.

A postura invariábel adoptada pola dirección da EGAP é a de ignorar todos os escritos remitidos pola representación legal maioritaria do persoal, e a de non facilitar ningunha información, continuando así na senda marcada dende hai máis dunha década; senda de total opacidade que veu contando co beneplácito ou silencio, cando non aplausos, do resto de entidades integrantes do Consello Reitor (entre os que se atopan representantes do Consello Consultivo de Galiza, Universidade de Santiago de Compostela, Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Deputación Provincial de Ourense ou Fegamp, entre outros).

Despois de que a CIG puxera enriba da mesa as principais cuestións pendentes de resposta, xunto coa precariedade laboral na EGAP e as supostas denuncias existentes en relación á contratación de falsas/os autónomos/as, a directora da EGAP non respondeu a nada, limitándose a negar verbalmente a existencia destas sentenzas condenatorias. 

Porén, debido ás informacións contraditorias das que ten constancia esta central sindical, instamos a que a directora da EGAP e o conselleiro de Facenda e Administración Pública dean unha resposta por escrito que confirme a inexistencia destas sentenzas xudiciais.

 Se queres facernos chegar algunha información, consulta ou observación, contacta coa CIG-Autonómica.

A CIG ven de rexistrar os milleiros de sinaturas recollidas no 2024 entre o persoal da Administración Autonómica solicitando a implantación con carácter inmediata das 35 hora de xornada semanal para todo o mundo da Administración xeral e un horario máis reducido para o persoal con xornadas especiais.

Na Administración Galega hai xa varios sectores (Sergas e persoal dos centros de Política Social), onde a xornada de 35 horas é xa unha realidade. Mesmo temos diferentes administracións públicas do Estado español, de distinta cor política, con esta xornada con carácter universal para todo o seu persoal. Xunto a isto, vemos como noutros estados europeos a semana laboral de 4 días está a implantarse con éxito.

A CIG solicita da Xunta de Galiza que implante con carácter inmediato a xornada semanal máxima de 35 horas para todo o persoal, e de 32 horas para as xornadas especiais (fins de semana, quendas, nocturnidade ou xornada partida). Ademais instamos a camiñar de cara a un obxectivo de xornada máxima de 32 horas e de catro días laborais con carácter ordinario.

35 horas XA para todo o persoal empregado público da Xunta de Galiza!!

Tal e como os servizos xirídicos da CIG denunciaron no seu momento, o atropelo manifesto realizado pola Consellería de Medio Rural que desencadeou a folga na vaga de incendios do 2020, e as represalias ilegais cometidas contra as nóminas do persoal técnico, ven agora de decaer en firmeza no xulgado posibilitando así que se lle devolva aos/ás traballadores/as o roubado.

Agora so falta, tal e como reclamaron os servizos xurídicos da CIG xa daquela, que as persoas responsábeis desta desfeita e que nomeadamente se corresponden con María Jesús Lorenzana secretaria xeral técnica nese momento da Consellería de Medio Rural, o secretario xeral técnico de Medio Rural, Nicolás Vázquez así como o conselleiro de Medio Rural, Jose González Vázquez que agora xa non están sequera nesta Consellería, asuman as súa responsabilidades ou llas fagan asumir. Ao mesmo tempo valoramos de xeito positivo que o novo equipo da Secrearía Xeral Técnica da Consellería de Medio Rural non recurrise a Sentenza para deste xeito dar carpetezo a esta situación.

Para poder recuperar estas retribución ponte en contacto coa CIG ou no teléfono da sede de Ourense: 988233850

A CIG solicita a negociación urxente dun acordo de condicións de traballo para o persoal da Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático e a negociación da RPT para solucionar a discriminación entre o seu persoal

Ante a funcionarización chapuza, a inminente estabilización, a creación de novas escalas con funcións imposibles e a falta dun horizonte claro para o persoal da Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático (CMACC), a CIG ven de rexistrar unha solicitude para reactivar con urxencia a negociación da RPT e a negociación dun acordo de condicións de traballo para o persoal.

Sobran os motivos…

O desembarco do persoal funcionarizado e estabilizado na CMACC resúmese nun “ti tira pa diante que malo será”. Agora o resultado en RPT é pura discriminación entre postos da mesma escala e especialidade que teñen as mesmas responsabilidades e funcións. Para incidir máis nesta desorganización  estableceron especialidades con funcións abusivas propias de grupos superiores, como solución ás necesidades, pero a prezo de saldo!

Comecemos polas novas escalas creadas na LEPG no 2022 pois necesitan unha revisión de urxencia. Parece que a tormenta de ideas que tiveron na consellaría con fución pública non tivo asesoramento profesional, pois entre outras funcións decidiron que era unha idea xenial incluír o manexo de embarcacións e tractores forestais para todos, pero sen ter en conta a necesidade de formación profesional, a asunción de responsabilidades ou as obrigas legais de quen manexa.

Seguimos coas RPT, no último semestre de 2024 realizáronse dúas modificacións de RPT xenéricas que afectaron notablemente a RPT da CMACC. As modificacións non foron negociadas, pois consideráronse de urxencia coa excusa da funcionarización e da estabilización (Lei 20/21).

Por unha banda a RPT de funcionarización certificou a discriminación entre postos homólogos. O motivo foron as diferentes sentenzas gañadas polo 90% do persoal que lles recoñecen dereitos económicos polas funcións propias da categoría. A CIG solicitou expandir o dereito a todo o persoal con iguais condicións, o que suporía evitar a discriminación cun custe mínimo no orzamento, máis non fomos escoitados. En consecuencia agora na RPT existen oficiais nivel 18 e de nivel 12 e uns gardas de rrnn nivel 16  e con “mochila de funcionarización” de 1400 euros/ano e outros con 4 niveis menos e sen “mochila”. No laboral as condicións son as mesmas!

Por outra banda a creación de postos en RPT paralizada en 2022, despachárono nunha semana. Os postos creáronse en niveis base, acentuando máis a discriminación e no caso dos postos do Parque Nacional Illas Atlánticas, afiánzase como un “destino laboral precario no paraíso natural”, postos ata 6 niveis por debaixo dos seus homólogos e a non aplicación do acordo de condicións de traballo xa pactado, pero ben gardado no conxelador dende 2023.

E agora, cal é o plan? A mesma responsabilidade desigual retribución?

Co fin de mellorar as condicións de traballo do persoal e equilibrar a RPT desta consellaría  a CIG esixe:  

- Convocar con urxencia a Mesa de negociación  para o acordo de condicións de traballo do persoal da CMACC.
- Convocar con urxencia a Mesa de negociación de modificación da RPT da CMACC

A Secretaría Xeral Técnica da Consellería de Sanidade achegounos a relación de prazas que se ofertarán para as tomas de posesión nos procesos selectivos de concurso e concurso-oposición das escalas sanitarias da Lei 17/1989. O destino vai ser provisional.

Se é do teu interese, podes contactar coa CIG.

Nota: o venres 10/01/25, ao final da mañá, recibimos un correo da Secretaría Xeral de Sanidade no que nos informan dun erro na praza de código CSA991000515001017. Din que está duplicada, e que se ofertará na clase de licenciado/a en bioloxía. O listado para descargar na seguinte ligazón está actualizado.

CCOO e UGT levan dende marzo anunciando un “inminente acordo” sobre melloras na xubilación do persoal funcionario que ao final quedou nun bluf

Incluso recentemente mandaron un aviso a navegantes: “todos e todas pendentes que está ao caer un acordo sobre xubilación parcial”. E resulta que o tan cacarexado acordo non é máis que o enésimo anuncio de que acordaron que “se tramitarán” polo goberno unhas modificacións normativas para permitir a xubilación parcial SEN EXPLICAR EN QUE CONSISTEN .

De entrada hai que saber que a xubilación parcial xa existe na Lei Xeral da Seguridade Social para o persoal traballador por conta allea, e que xa é de aplicación ao persoal laboral das administracións públicas. O que non nos din é que para poder aplicala ten que EXISTIR un acordo entre as organizacións sindicais e, no noso caso, a Xunta. Isto, o acordo Xunta-sindicatos, é algo que xa intentamos en varias ocasións e a Xunta non o aceptou, polo que tememos que se non lle interesa para persoal laboral, todo parece indicar que tampouco vai querer para persoal funcionario.

Non sabemos que máis nos van a seguir contando e a cambio de que pactaron isto, porque na Mesa Xeral de Empregados das Administracións Públicas en Madrid, onde a CIG ten presencia, NON se negociou, pero si o fixeron por detrás para ocultar non sabemos que.

Tamén son salientábeis os silenzos e que non haxa, tampouco, referencias á xubilación anticipada. Ao igual que sucede agora coa xubilación parcial, no caso da anticipada estiveron meses xogando a crear expectativas en diversos colectivos que nin sequera estiveron realmente na súa axenda. Por non falar das eivas da posta en marcha no caso dos axentes ambientais. E hai que lembrar que dende a CIG esiximos a inclusión no sistema de xubilación anticipada, que é independente da parcial, dos Gardacostas de Galiza e demais persoas empregadas públicas que traballan na mar e do sector sociosanitario.

Nós imos seguir loitando para ter un sistema que garanta o dereito á xubilación parcial e anticipada DE XEITO REAL.

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP), achegounos unha proposta de “acordo” polo que convocan os graos I, II e III extraordinarios da carreira profesional. Con este documento pretenden reabrir o prazo para solicitar os graos I e II extraordinarios, e abrir por primeira vez o grao III extraordinario.

Os requisitos de formación serían de 40 horas para o grao I, 80 para o grao II, e 180 para o grao III. Unha vez recoñecido cada grao, o cobro será escalonado en catro anos, cunhas porcentaxes que empeoran ás aplicadas en convocatorias de carreira anteriores. Non modifican os importes de cada grupo (só os actualizan).

Máis dun ano despois de convocados (22/11/2023), a Xunta publica no DOG do 02/01/2025, os listados provisionais de persoas admitidas e excluídas nos procesos selectivos para o ingreso, pola quenda de promoción interna, nos seguintes procesos:

- RESOLUCIÓN do 27 de decembro de 2024, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes provisionais de persoas admitidas e excluídas no proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo superior da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A1.

- RESOLUCIÓN do 27 de decembro de 2024, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes provisionais de persoas admitidas e excluídas no proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A2.

- RESOLUCIÓN do 27 de decembro de 2024, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes provisionais de persoas admitidas e excluídas no proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo administrativo da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C1.

- RESOLUCIÓN do 27 de decembro de 2024, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se aproban e se fan públicas as listaxes provisionais de persoas admitidas e excluídas no proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo auxiliar da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2.

As persoas aspirantes poderán consultar o estado das solicitudes de inscrición presentadas e a situación como admitidas ou excluídas en fides.xunta.gal

A listaxe completa de persoas aspirantes admitidas e excluídas, coa indicación da causa determinante da súa exclusión, poderase consultar no portal web corporativo funcionpublica.xunta.gal

As persoas aspirantes excluídas, así como aquelas persoas que non figuren en ningunha das listaxes, disporán dun prazo de dez (10) días hábiles, contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, para reclamar ou emendar o defecto que motivou a exclusión. Para isto deberá acceder a fides.xunta.gal e realizar as alegacións que considere oportunas. Só se admitirán as alegacións que se realicen por medio desta aplicación informática.

No DOG do 31/12/2024 publican o DECRETO 198/2024, do 27 de decembro, polo que se aproba a oferta de emprego público correspondente a prazas de persoal funcionario e laboral da Administración xeral e das entidades instrumentais do sector público autonómico da Comunidade Autónoma de Galiza para o ano 2024.

O anexo I recolle as prazas que se ofertan para cubrir as necesidades de recursos humanos, con asignación orzamentaria, que deben proverse mediante a incorporación de persoal de novo ingreso con cargo á taxa de reposición de efectivos prevista para o ano 2024.

O anexo II recolle as prazas que se ofertan de promoción interna, cuxos procesos selectivos se realizarán en convocatorias independentes das ordinarias de novo ingreso.

O anexo III recolle as prazas que se ofertan de promoción interna para o persoal laboral fixo da Administración xeral da Comunidade Autónoma que van ser obxecto dun proceso de funcionarización, nos termos sinalados na disposición transitoria primeira da Lei 2/2015, do 29 de abril, do emprego público de Galiza, e na disposición transitoria segunda do Real decreto lexislativo 5/2015, do 30 de outubro.

O anexo IV recolle as prazas que se ofertan de promoción para o persoal laboral fixo da Administración xeral da Comunidade Autónoma, nos termos sinalados na disposición adicional décimo sétima da Lei 2/2015, do 29 de abril.

O anexo V recolle as prazas de persoal laboral de entidades instrumentais do sector público autonómico da Comunidade Autónoma de Galiza para o ano 2024.

Outras novas recentes

Luns, 26 Mai 2025

Convocatoria de actividades de formación continua do Instituto de Economía Pública de Galiza

No DOG do 26/05/2025 publican a RESOLUCIÓN do 15 de maio de 2025 pola que se convocan actividades de formación continua do Instituto de Economía Pública de Galicia (IEP) para o persoal ao servizo da Administración pública da Comunidade Autónoma, das entidades públicas instrumentais, da Administración institucional de Galiza, das entidades locais e o persoal técnico, de...
Mércores, 28 Mai 2025

Concursos profesores-mestres-axentes extensión pesqueira, e arqueólogos/as-restauración-delineantes-arquivos-bibliotecas-museos

Dende a Dirección Xeral de Emprego e Administración de Persoal comunícannos que, o vindeiro venres, día 2 de xuño publicaranse no Diario Oficial de Galicia as seguintes resolucións:- Resolución do 26 de maio de 2025 para a presentación de solicitudes de elección de postos e xustificación da posesión de méritos do concurso F0125, escalas de profesores numerarios e mestres de...
Mércores, 28 Mai 2025

Proposta modificación RPT ATRIGA e Facenda

Veñen de remitirnos as propostas de renovación de varias RPT: RPT ATRIGA. Documentación. RTP Facenda. Documentación. Estamos convocados o vindeiro mércores, día 04 de xuño, para comezar as negociacións polo que se tes algunha alegación que facer a estas propostas de renovación pregamos que contactes coa CIG