Novas por contido

O día 11 de abril do 2025 reuniuse de xeito ordinario o Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellería de Medio Rural. A CIG solicitou que se convocara o CSSL por incumprimento da Lei de riscos laborais. A presidenta comprometeuse a facelos de xeito trimestral e emprazou o próximo comité para a terceira semana de xuño. Temas tratados:

1. Prego de prescricións técnicas do acordo marco para a subministración sucesiva por prezos unitarios da uniformidade de axentes ambientais e roupa de técnicos/as durante os anos 2025, 2026, 2027 e 2028: dende a CIG instamos a que o servizo de Prevención de Riscos Laborais da Xunta corrixa a insistencia da Consellería de Medio Rural para que Axentes e Técnicos/as leven durante toda a súa xornada de traballo botas con punteira reforzada. O servizo de PRL sinala que cada EPI debe usarse para o risco para o que foi previsto e non para o uso xeral.

2. Rodas de inverno para os vehículos que traballan en zonas de alta montaña: de volver a producirse algún caso de que dende algún taller se negue a poñer estas rodas que se chame á Consellería a Santiago que tratarán de corrixilo inmediatamente. 

3. Ruído dentro do habitáculo dos vehículos Toyota e Skoda entregados na primavera do 2023: segundo a Administración só quedan 5 vehículos cos protectores que facían o ruído e seranlles retirados o día 22.04.2025.

4. Lavado de roupa de extinción do persoal do SPIF: entendemos que debe tratarse no comité da operativa de incendios e non no da consellería. Aproveitamos a ocasión para pedir que volvan enviar o protocolo de limpeza ao persoal, xa que parte deste transmitiunos que non recibiu instrucións claras. 

5. Avaliacións de riscos nas bases de bombeiros forestais: solicitamos a inclusión das bases de Guizán (Mos) e Areas (Tui) na previsión de avaliacións de riscos da consellería para o ano 2025, ambas as dúas do distrito XVIII. Non é a primeira vez que solicitamos a avaliación de Guizán, ocupada desde o ano 2023 e aínda sen avaliación inicial, e que xa denunciamos en inspección de traballo (ao igual que a base de Vincios, do mesmo distrito, que pecharon este ano). Pero un ano tras outro sempre se esquecen de avaliar estas bases da provincia de Pontevedra.

Incidimos en que case ningunha base está adecuada para as quendas de 10 horas nin para as horas de comida. Tampouco están preparadas para o doffing (ou retirada dos equipos de protección individual con feluxe). Outro caso grave é o da base de Xeve (tamén DXIX) que teñen a área de comida no mesmo habitáculo onde gardan a maquinaria e o combustible da mesma, problemas de cortes de luz que implica falta de auga quente, e inexistencia dun mínimo confort térmico.

Asi mesmo, solicitamos unha avaliación de riscos psicosociais no DXVII. Aceptan iniciar a avaliación e usala como modelo para o resto dos distritos.

6. Proposta de prego de prescricións da contratación por procedemento aberto do acordo marco para a selección de subministradores de vestiario e calzado laborais para o persoal ao servizo da Axencia Galega da Calidade Alimentaria: solicitamos que se activara unha mesa de traballo específica para a roupa de traballo de AGACAL. O comité aproba a proposta da CIG, e por primeira vez dende a creación da axencia en 2019 e xa antes na extinta INGACAL imos negociar a calidade da roupa de traballo. A CIG levaba 4 anos reclamando esta negociación que acadamos por fin. Hai que lembrar que o último prego nin chegara a negociarse porque cando chegou ao comité xa tiñan o contrato en licitación, e a calidade da roupa foi nefasta. Teremos a primeira reunión o 25.04.2025.

 7. Sobreesforzos en AGACAL por falta de persoal: a Consellería comprometeuse (novamente) a solicitar de Función Pública a exención da autorización conxunta para os chamamentos das listas de contratación e recoñecen que non pode haber unha persoa traballando sola nunha quenda de traballos de campo.

Solicitamos un protocolo de actuación de como proceder nos traballos de campo cando non hai sequera as persoas previstas nos servizos mínimos e solicitamos que nos indique a quen debe dirixirse o persoal das quendas (tardes e festivos) ante o abandono absoluto da directiva de AGACAL. 

8. Desfibriladores externos no AGACAL: AGACAL instalou desfibriladores externos nos seus centros e vai dar unha formación voluntaria para o seu manexo, impartida pola Cruz Vermella. Solicitamos que esta formación, que ten que ser renovada cada dous anos, sexa extensiva a todo aquel persoal que a solicite e con opción de facela dentro da súa quenda de traballo. Dende a Xerencia da axencia comunícannos que están vendo as solicitudes para facer o curso e que non van impoñer unha limitación de prazas. 

9. Rogos e Preguntas:

  • Mandarán de novo o protocolo de como proceder en caso de picadura de carrachas e, despois da nosa insistencia, tras asinalo o distribuirán entre os/as traballadores/as
  • Pedimos protección solar (gorra con viseira, gafas de sol e crema solar) para todo o persoal de campo da consellería. 
  • A Consellería de MR contratou 294 vehículos novos e deu 264 baixas e 294 altas. O problema é que moitos dos vehículos máis antigos e con máis km non foron renovados. 
  • Estudaran a responsabilidade dos Técnicos/as de distrito no Plan de Acción. 
  • Solicitamos a avaliación do novo risco debido á introdución de vacas de raza rubia na sala de muxido do CIAM. 
  • Con data 08.04.2025 a CIG presentou un escrito sobre as medidas de seguridade nos laboratorios de Sanidade Animal da consellería. Preguntamos polas medidas que van tomar e a presidencia do comité contesta que non tiveron tempo para analizar o escrito.

O mércores 16 de abril foron aprobadas as convocatorias dos concursos de traslados de profesores e mestres das escolas nautico-pesqueiras, axentes de extensión pesqueira, arqueólogos/as, restauración, delineantes, arquivos, bibliotecas e museos. Na rolda aberta de intervencións, tratáronse os seguintes asuntos: RPT das oficinas de emprego, RPT da categoría I-40 (titulado/a superior lingüista), e cambios no teletraballo.

A maiores de corrixir algún erro que detectamos, nas bases dos concursos de traslados referidos aceptaron unhas modificacións que propuxemos. Mantemos as discrepancias nalgún baremo, pero recoñecemos que en xeral, son unhas bases aceptables, para uns concursos demandados polo persoal. As bases foron aprobadas polo voto favorable das catro organizacións sindicais con presencia na Comisión de Persoal (CIG, CCOO, CISF e UGT).

Da reforma da Relación de Postos de Traballo de Oficinas de Emprego, que motivou a retirada de moitos postos vacantes do concurso de traslados de corpos xerais, xa están a circular uns borradores polas oficinas. Porén, as negociacións coa representación legal do persoal aínda non comezou. Por iso, a CIG reclamou que a consellería envíe a documentación e convoque de inmediato ás organizacións sindicais.

Reclamamos a renegociación da RPT da categoría I-40. Aí está incluído o persoal que imparte os cursos Celga, pero cunhas condicións inaceptables: son postos descontinuos de 7 meses ao ano, e media xornada durante eses meses. Sería máis ou menos o mesmo que traballar 3 meses e medio ao ano, e así non se pode vivir. Nen sequera se lles está a pagar os gastos de desprazamento aos lugares en que se imparten os cursos, ou os desprazamentos para entregar os exames corrixidos. E cando os cursos son por teleformación, teñen que utilizar os seus ordenadores persoais (que con eses ingresos, non supoñemos que non serán moi novos nalgúns casos). Esta situación está a ocorrer mentres temos milleiros de empregados/as públicos/as que non poden acceder aos cursos de linguaxe administrativa por falta de oferta.

En canto a información de que en moitos servizos se están a restrinxir os luns e venres como días de teletraballo, a directora xeral de Emprego Público volve a respostar que se informará, e xa nos contará. Non esquezas que unha resolución só se pode modificar con outra resolución, non de palabra.

No DOG do 16/04/2025 publican:

- RESOLUCIÓN do 14 de abril de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se aproba a relación definitiva de persoas admitidas e excluídas do concurso para a provisión de postos de traballo vacantes do corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de inspectoras e inspectores de consumo e do corpo administrativo da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de axentes de inspección, especialidade de consumo.

Todas as persoas participantes están admitidas.

- RESOLUCIÓN do 14 de abril de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se fan públicas as puntuacións provisionais das persoas participantes admitidas no concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes do corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de inspectoras e inspectores de consumo, e do corpo administrativo da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de axentes de inspección, especialidade de consumo, convocado pola Resolución do 6 de febreiro de 2024.

Publican as puntuacións provisionais das persoas concursantes admitidas para cada un dos postos solicitados no portal web corporativo da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, na epígrafe de concurso de traslados (https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/consulta).

A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal convocounos a unha xuntanza da Comisión de Persoal que será o mércores 16 de abril, na que se aprobarán as bases dos seguintes concursos de traslados:

1. Arqueoloxía, restauración, delineantes, arquivos, bibliotecas, museos. Descargar bases e prazas.

2. Profesores/as numerarios/as e mestres de taller de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, e axentes de extensión pesqueira. Descargar bases e prazas.

Se é do teu interese, tes a túa disposición o que se tratou na Mesa Sectorial do 11/04/25 sobre estes puntos.

O pasado venres 11 de marzo, tivo lugar unha xuntanza da Mesa Sectorial de Negociación de Persoal Funcionario, na que se trataron os seguintes asuntos: 1) concurso de traslados de profesores e mestres de escolas náutico-pesqueiras, e de axentes de extensión pesqueira, 2) concurso de traslados de arqueólogos/as, delineantes, arquivos, bibliotecas e museos.

Na rolda aberta de intervencións, a directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) deu información das previsións dos próximos concursos de traslados, carreira profesional, concursos específicos e teletraballo.

1) CONCURSOS DE TRASLADOS DE: ESCALAS DE PROFESORES E MESTRES DE INSTITUTOS POLITÉCNICOS MARÍTIMO-PESQUEIROS, AXENTES DE EXTENSIÓN PESQUEIRA

2) CONCURSOS DE TRASLADOS DE: ARQUEÓLOGOS, RESTAURACIÓN, DELINEANTES, ARQUIVOS, BIBLIOTECAS E MUSEOS

No concurso 1): listado inicial de postos a ofertar eran 75. A consellería retirou algún, quedando 72. Nas bases corrixen o erro de deixar sen máximo o baremo de permanencia e conciliación.

No concurso 2):

  • Retiraron a escala de expertos lingüistas porque está pendente da modificación da RPT de Agacal (había un posto en corpos xerais, e debe ir á escala de lingüistas). Eran 14 postos.
  • Retiran a escala técnica de restauración (3), por non existir ninguén en destino definitivo.
  • Retiran algún de delineante por proposta de amortización. Asegura que farán seguimento deses postos para a súa amortización efectiva.
  • Engadiuse algún posto vacante novo dende o anterior borrador de prazas
  • Partiamos de 171 postos vacantes. Quedan 153 postos.

Engaden novo baremo de puntuación polo grupo de pertenza. E engaden a documentación de penais por violencia sexual ou trata de persoas para os postos vinculados con menores.

No xeral, as bases son similares ás dos últimos concursos convocados, e en grandes liñas a CIG manifestou o seguinte:

  • As consellerías tiveron anos para modificar a súa RPT, polo que non aceptamos que agora retiren postos por propostas de amortizacións. Queremos que se convoquen todas as vacantes existentes. E se retiran algún, que se lles impida cubrilos en comisión de servizos. Queremos datos individualizados deses postos, para poder facerlles un seguimento posterior.
  • Que se estude a seguridade xurídica de poder incluír novos postos vacantes xerados entre a convocatoria do concurso e o momento de elección de postos.
  • Aumentar o máximo de anos de antigüidade (31 anos con estas bases)
  • Traballo desenvolvido: excesivamente desequilibrante.
  • Grao persoal: fixar o tope no grao 26, por ser o último conseguible por concurso ordinario.
  • Formación: faltan as escolas de idiomas. Non ao tope de 150 horas por curso.
  • Titulación académica: observamos unhs disfunción entre a equivalencia pre-Boloña e MECES. Pedimos revisión.

ROLDA ABERTA DE INTERVENCIÓNS

A DXEP facilitou a seguinte información:

Previsión de seguintes concursos de traslados: traballando no de escalas sociais (facultativos) e veterinarios e continúan traballando no resto de concursos que teñen incidencia para dar destinos nos procesos de estabilización.

Carreira profesional: analizando alegacións. En abril/maio comezarase a negociar a convocatoria en mesa.

Sentenza de destinos provisional-definitivo: están recorrendo as sentenzas e para que cause o menor dato, están convocando os concursos de traslados priorizando que teñen relación coas sentenzas.

Concurso específico: revisando alegacións. Como se quedara, convocarán unha xuntanza previa á Comisión de Persoal.

Teletraballo: pode establecerse ata 1 día fixo de presencia obrigatoria no traballo e o 40 % de presenza no servizo diariamente.

Comisión de seguimento do acordo de Política Social: será o venres 25 de abril. Enviarán a convocatoria e documentación probablemente a semana que ven.

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal remitiunos a información de que o mércores 16 de abril publicarán no Diario Oficial de Galiza as seguintes resolucións para o concurso ordinario de traslados das escalas de inspección e de axentes de inspección de consumo:

  • Relación definitiva de persoas admitidas e excluídas
  • Puntuacións provisionais das persoas participantes admitidas

As persoas á fronte da EGAP escúndanse na falta de medios para a privatización da elaboración dos temarios de promoción interna e libre do persoal da Xunta de Galiza, un antigo compromiso que a EGAP incumpre ano tras ano.

Na CIG levamos moitos anos lembrándolle á EGAP o compromiso de elaboración dos temarios, tanto no referido á promoción interna como á libre. Até o de agora as respostas sempre foron evasivas, e remitíasenos á responsabilidade de Emprego Público neste asunto ou dicíasenos que a Escola estaba aberta a propostas.

Mentres, no ano 2024 asistiamos á privatización dos temarios da escala de orientación laboral (grupo A2), licitados e asignados vía contrato menor de servizos e tramitación ordinaria á empresa Noroeste de Valor Asociados, S.L. cun orzamento base de 17.847,50 €, e sobre os que se advirte de que se trata duns temarios de apoio, non oficiais e que contan cun aviso de exención de responsabilidade por parte da empresa.

Xa en 2025, por parte da dirección da EGAP maniféstasenos aos sindicatos que a Escola non está en condicións de garantir que a elaboración de temarios a poida levar a cabo só a EGAP, e apunta á «externalización», teimando  en que se trata dunha cuestión que hai que falar con Emprego Público, de quen solicita a coordinación neste asunto. Segundo a responsábel da EGAP, a tarefa é inacabábel, porque os temarios necesitan ser actualizados constantemente, e non hai persoal especializado na EGAP que poida levar a cabo nin a elaboración nin a actualización. Argumenta a direccción que cando a Administración non pode levar a cabo unha tarefa co nivel de calidade que se lle presume á tarefa en cuestión, o que hai que facer é externalizar, indicando neste senso que as academias son as que están ao día.

Dende a Escola indicábasenos a primeiros de ano 2025 que a EGAP ían contactar con Emprego Público para trasladarlles a necesidade de orientación bibliográfica e lexislativa para as persoas que opositan, e que non tiñan problemas para pendurar no web o que Emprego Público lles facilite. Non volvemos ter máis noticias.

Na CIG opoñémonos á deixación de funcións da EGAP, e estamos en contra, firmemente, de calquera tipo de externalización de tarefas que entran dentro das súas responsabilidades e competencias. Dicimos «non!» a temarios elaborados por entidades con ánimo de lucro, seleccionadas a dedo pola vía dos contratos menores, e cuns orzamentos que a todas luces supoñen non só un sobrecusto pagado con cartos públicos, senón tamén un traballo que non conta coas mínimas garantías para o persoal sobre a calidade e fiabilidade dos textos, como xa nos demostrou a licitación dos temarios da escala de orientación laboral.

Se queres facernos chegar as túas impresións, contacta coa CIG-Autonómica.

 

Viñeron compañeiros/as ou chamaron aos locais da CIG para comunicarnos que querían restrinxirlles o teletraballo dende unha determinada data. Segundo relatan, non se podería teletraballar nin os luns nin os venres. Ante esta información algún/a xefe/a confirmounos que había ordes de "enriba" para restrinxir o teletraballo "por razóns de servizo".

Na Comisión de Persoal do día 27 de marzo preguntamos á directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP), sobre se había algunha instrución para a restrición do teletraballo os luns e os venres. A directora negou a maior dicindo que non existía ningún tipo de restrición.

Porén, despois da Comisión de Persoal referida, resulta que persoas de diferentes servizos teimaron en que se segue a falar da modificación dos días nos que se permitiría teletraballar. Mesmo varias persoas dunha das subdireccións da DXEP dixéronos que lles comunicaran dun xeito verbal que a partires de maio non se poderá teletraballar nin os luns nin os venres.

Ante estas informacións, cremos que é necesario lembrar varios aspectos:

Unha resolución de teletraballo só pode modificarse por outra resolución. Hai que seguir o procedemento establecido na Orde. Non valen ordes verbais nin correos electrónicos.

A nova resolución debe de ser motivada. Non se pode denegar ou restrinxir o teletraballo de xeito discrecional, pois daría lugar a discriminación duns/dunhas traballadores/as a outros/as, e isto está prohibido expresamente e de xeito transversal polo ordenamento xurídico. Por ende, a motivación debe de ser suficiente e real. Non vale inventar motivacións pois entón estariamos ante unha resolución inxusta; e ditar unha resolución inxusta a sabendas de que inxusta, ten un nome que todos e todas coñecemos.

Se na modificación aléganse “razóns de servizo”, segundo a xurisprudencia teñen que individualizar esas razóns de servizo e dicir cales son exactamente. Non vale, que de súpeto aparezan razóns de servizo simultaneamente en varios servizos. Isto é moi, moi estraño. Ademais, as “razóns de servizo” non pode ser eternas. E se resulta que son permanentes, teñen que estar moi ben xustificadas: debería de haber algún cambio na organización que faga imposible teletraballar algún determinado día. E ese cambio ten que ser verdadeiro e non implementado coa única causa de impedir o teletraballo.

Cando desaparecen as razóns de servizo, debe volverse a situación anterior.

5º As razóns polas que non se podería restrinxir o teletraballo a uns días ou prohibir noutros son as seguintes:

a) Non permitir teletraballar determinados días vai contra o espírito da norma: se hai que concentrar o teletraballo en martes, mércores ou xoves, por poñer un exemplo, dificultaría moito máis conseguir a rateo do 40% esixida na orde, de tal xeito que impediría “de facto” a realización do mesmo.

b) Non permitir traballar en determinados días a unhas persoas e permitirlle a outras, dentro da Administración da Xunta de Galiza, cando non haxa razóns que xustifiquen as diferencias dun xeito obxectivo, supoñería unha discriminación duns/dunhas traballadores/as sobre outros/as. E esta, insistimos, está prohibida polo ordenamento xurídico.

Dende a CIG invitámosche a que nos comentes as situacións que se vaian dando no teu servizo en relación a este tema. Na CIG estamos dispostos a escoitar e a denunciar. Tamén queremos dicirche que non tes que conformarte co que che digan. É moi típico dos de “enriba” invocar unhas “razóns do servizo” sen que esas “razóns” se expliquen ben. Máis que “razóns” son opinións e desconfianza cara os traballadores e traballadoras. Non tes que deixarte pisar.

Para rematar, unha pregunta o aire: quen serán os de "enriba"? Pensamos que non se refiren ós santos, anxos, arcanxos ou outros seres celestiais... Pero nesta administración todo é posible.

A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal convocounos a unha xuntanza da Mesa Sectorial de Persoal Funcionario que será o venres 11/04/25, na que se tratarán as bases dos seguintes concursos de traslados:

1. Arqueoloxía, restauración, delineantes, arquivos, bibliotecas, museos. No borrador anterior incluían temen a lingüístas, pero desaparece nesta nova versión (pediremos explicacións). Borrador da convocatoria: ligazón. Borrador de prazas: ligazón

2. Profesores/as numerarios/as e mestres de taller de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, e axentes de extensión pesqueira. Borrador da convocatoria: ligazón. Borrador de prazas: ligazón

As relacións de postos de traballo deben ser os documentos técnicos que desenvolvan as prazas e as súas características dentro dunha consellaría. Teñen que estar baseadas en datos obxectivos, en funcións a desenvolver e na formación axeitada para cada posto.

Sempre foi así? Pois non. Moitas RPTs, herdadas da truculenta época Fraga, facíanse ad hoc para colocar amiguiñas e amiguiños ou xente recomendada afín á ideoloxía e ao partido dominante.

Traemos hoxe o exemplo da Consellaría da Presidencia, cunha praza correspondente a unha xefatura de sección de biblioteca na Asesoría Xurídica Xeral. Calquera persoa entendería que habendo na Xunta de Galiza unha escala de persoal técnico de bibliotecas, esta praza debería estar ocupada por algún membro desta.

Pois ben, isto non é así. Esta praza no seu día foi creada para colocar a unha funcionaria amiga do sistema na Administración Xeral, e por iso segue a ser unha praza mal encadrada que debería estar ocupada por persoal con coñecementos de biblioteconomía, e non por calquera persoa funcionaria sen coñecementos na materia. E o peor non é que as cousas veñan mal do pasado, o peor é que esta Xunta de Galiza segue a facelas mal, pois a propia Consellaría non aproveita a recente reforma da súa RPT para reorganizar as cacicadas pasadas, e segue a manter a desfeita.

A solución debería ser encadrar esta praza na escala correspondente, segundo as súas funcións. Se desenvolve traballos de contido bibliotecario, debería ir á Administración Especial. Se se trata de traballos administrativos —como estamos seguras de que é o caso—, deberían amortizar esta praza, e o departamento xustificar que é necesaria para facer funcións da Administración Xeral e creala de novo con outra denominación. Na Asesoría Xurídica Xeral, que é onde está adscrita a praza en cuestión, nunca houbo unha bliblioteca como tal, e sempre fixeron labores da Administración Xeral da Xunta de Galiza.

O espírito fraguista-enchufista segue instaurado en San Caetano!

 

Outras novas recentes

Venres, 12 Setembro 2025

A CIG demanda o establecemento dunha cláusula de garantía salarial para o persoal empregado público

Desde o ano 2010 o persoal empregado público perdeu máis dun 20% de poder adquisitivoA CIG rexistrou esta mañá unha Proposición non de Lei para que o Parlamento de Galiza inste á Xunta a dirixirse ao Goberno do Estado para que presente de inmediato unha proposta lexislativa que estableza unha cláusula de garantía salarial para o persoal empregado público, de xeito que os...
Martes, 09 Setembro 2025

Lumes nunca máis. Participa na mobilización do domingo 14 de setembro!

A CIG-Autonómica chama ao persoal a participar na mobilización nacional do domingo 14 de setembro, para esixir a mellora das condicións laborais e a planificación preventiva no marco das medidas que eviten outra vaga de lumes A manifestación terá lugar en Compostela o domingo 14 de setembro, ás 12:00 horas, e sairá dende a Alameda. O persoal bombeiro e axente forestal, e...
Mércores, 10 Setembro 2025

Concursos: a única solución duplicar os postos e resolver con celeridade

Centos de compañeiros e compañeiras  acudiron ás asembleas organizadas pola CIG para falarmos dos concursos de traslados e os destinos dos procesos selectivos.  A única solución que albiscamos dende a CIG, e que puxemos sobre a mesa nas asembleas e contou co respaldo das persoas asistentes, é a duplicación dos postos onde sexa necesario para evitar a perda de postos no...