- Detalles
No DOG do 22/10/2024 publican a RESOLUCIÓN do 21 de outubro de 2024, do tribunal designado para cualificar o proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, no corpo superior da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e no corpo facultativo superior de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A1, pola que se fai pública a baremación definitiva da fase de concurso de determinados corpos, escalas e especialidades.
Corpos, escalas e especialidades de persoal funcionario do subgrupo A1 en que se publica o baremo definitivo
- Corpo superior da Administración xeral
A puntuación definitiva obtida polas persoas baremadas publícase no portal web corporativo da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal: https://www.xunta.gal/funcion-publica/procesos-selectivos/consulta
As persoas aspirantes que formularon alegacións á baremación provisional a través de Fides poderán consultar en fides.xunta.gal as respostas motivadas ás súas alegacións.
- Detalles
O pasado 9 de maio de 2024 a CIG solicitou unha reunión coa conselleira do Medio Rural. Nesa solicitude pedíase manter unha reunión de xeito urxente para tratar varios compromisos acadados polo goberno galego que de seguido se enumeran.
- Redacción do regulamento de funcións da nova escala de Axente Técnico en Xestión Ambiental.
- Grupo B. No momento que se chegara ao 40% de axentes que tiveran a titulación de acceso se convocaría un proceso para acceder o grupo B, tal e como recolle o Acordo asinado o 15 de setembro 2016.
- Prazas UIFO de nova creación. Tal e como recollían as medidas 26 e medida 27 anunciadas polo presidente da Xunta tras o ditame do Parlamento de Galicia elaborado a raíz da vaga de lumes do ano 2017.
- Creación prazas UDEX. Tal como recolle o PLADIGA do ano 2023, dado o contexto global no que se refire os grandes incendios forestais que se están a producir, os cales son cada vez máis devastadores e virulentos, é necesario crear formalmente na RPT esta unidade de xeito inmediato. Así se contemplaba tamén no programa electoral do PPdG na súa Medida 11, apartado de loita contra o lume:
-Desenvolvemento da unidade de directores de extinción e a aplicación do cadro de persoal da unidade de investigación de incendios forestais. - Concurso de traslados. Dado que está en marcha un concurso de traslados da escala de axentes ambientais, se a creación dos citados postos se produce sen posibilidade de que se poida a optar a eles no actual concurso, deberase convocar outro concurso, sen límite de permanencia como requisito, para que todo o persoal poida optar ás prazas citadas, tanto ás de nova creación na primeira fase, como de resultas na segunda.
- Acordo de condicións de traballo. Os efectos do cambio climático están a provocar a desestacionalización dos lumes. Esta situación fai necesaria a creación de novas especialidades que precisan de condicións horarias específicas que se deben plasmar nun novo acordo de condicións de traballo.
Para a CIG é necesario a dotación de prazas de nova creación como se recollía nos compromisos arriba mencionados. Cómpre lembrar que dende os inicios da creación do servizo de incendios, o persoal axente vén exercendo a dirección técnica de extinción no 99% dos incendios forestais que acontecen na comunidade autónoma de Galiza.
A creación da UIFO (Unidade de investigación de incendios forestais) no ano 2021 semella amosarse como unha medida exitosa plasmada nas numerosas detencións e investigacións levadas a cabo dende a súa creación.
Tempo despois botouse a andar a UDEX (Unidade de Directores de Extinción), creada “daquela maneira” no verán de 2023, con postos que non existen nin na RPT nin fóra, tal e como naquel momento denunciou publicamente a CIG. Esta situación anómala debe ser corrixida de xeito inmediato.
Ambas unidades precisan de ser dotadas de postos de nova creación, mais todo isto debe facerse sempre dentro da RPT da consellería, e nunca a costa de detraer postos existentes. Nese senso, a CIG xa se posicionou no seu día en contra da creación das 15 prazas da UIFO a conta de amortizar postos do dispositivo.
É necesario tratar un novo punto tras o acontecido esta campaña no pais veciño Portugal, onde sufriron novamente unha vaga incendiaria que provocou graves danos na masa forestal, nas vivendas e, tristemente, a perda de vidas humanas. Afortunadamente Galiza librouse desta lacra, pero recentemente varios expertos publicaron en prensa que isto mesmo puido acontecer no noso pais, polo que debemos prepararnos para o futuro que nos espera de grandes lumes devastadores.
Dado que na CIG non tivemos resposta á solicitude de xuntanza feita no mes de maio, vimos de dirixirnos novamente á conselleira reiterando a nosa petición de ser convocados a unha xuntanza para tratar todos os puntos expostos.
- Detalles
Un novo escándalo sacude o sistema de residencias privadas de maiores da Xunta de Galiza que, a través da Consellería de Política Social, mantén aberta e financia unha residencia de maiores sancionada por maltrato e neglixencias.
A recente confirmación xudicial das sancións impostas á residencia “Nuestra Señora de Fátima” do Barco de Valdeorras por maltrato e neglixencias puxeron ao descuberto unha grave crise no sistema de protección ás persoas maiores en Galiza. A decisión da Xunta de manter aberta e financiada esta residencia, a pesar das evidencias dun funcionamento deficiente e da vinculación con actividades ilícitas publicadas en medios de comunicación no ano 2023, plantexa serios interrogantes sobre a responsabilidade das autoridades e das posibles consecuencias legais e políticas.
A pesar de ter sido sancionada cunha multa de 38.000 euros, por graves irregularidades, entre as que se inclúe a falta de alimentación adecuada e a subxección ilegal dun usuario, a residencia “Nuestra Señora de Fátima” continúa operando con permiso da Xunta de Galiza. As inspeccións realizadas no 2019 e 2020 puxeron de manifesto un cúmulo de deficiencias no centro, que foron confirmadas polo Tribunal Superior de Xustiza.
Con todo, pasados xa catro anos das faltas, a Administración autonómica non só mantivo a autorización da residencia senón que ademais segue a financiar varias das súas prazas. Esta decisión resulta especialmente rechamante tendo en conta que a Xunta tivo que intervir o centro logo da morte de 17 persoas durante a pandemia da COVID-19.
Asemade, o ex-administrador da “Fundación Nuestra Señora de Fátima” denunciou publicamente a presunta vinculación deste negocio co sector do alterne.
Ante estes feitos tan graves, a CIG exixe á Xunta unha explicación detallada sobre os motivos polos cales permite a continuidade dunha residencia cun historial tan cuestionable. Asemade, solicitamos que se revoque de inmediato a financiación pública a este centro e se realicen novas inspeccións para garantir a seguridade e benestar dos/as residentes do centro.
- Detalles
No DOG do 21/10/2024 publican a RESOLUCIÓN do 11 de outubro de 2024, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se anuncia a exposición das listaxes definitivas de axudas aprobadas e denegadas dos criterios de repartición do Fondo de Acción Social do exercicio económico 2023, relativos á axuda para a atención de persoas con discapacidade.
Fan públicas as listaxes definitivas das axudas aprobadas e denegadas dos criterios de repartición do Fondo de Acción Social do exercicio económico 2023 relativos á axuda para a atención de persoas con discapacidade na páxina web da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal http://funcionpublica.xunta.es/?q=FAS
Para o coñecemento íntegro do acto, as persoas solicitantes deberán introducir nos espazos habilitados para o efecto o NIF e o código de impresión da súa solicitude.
- Detalles
O director xeral de Orzamentos e Financiamento Autonómico expuxo na Mesa Xeral de Empregadas Públicas a materia relativa ao persoal incluída no Anteproxecto de Lei de orzamentos para 2025.
O director xeral aclarou que o comezo do orzamento data de xullo de 2024 coa aprobación do teito de gasto, o cal contempla un incremento dos recursos públicos dun 3.2%.
Outra información que facilitou foi que as previsións de incrementos salariais van estar incluídas nun fondo retributivo, no art. 18 dentro da Lei de orzamentos, para poder facer fronte aos posíbeis incrementos derivados das medidas salariais. A disposición adicional 8ª é a que habilita ao pagamento unha vez autorizado. Prevé que no mes seguinte se fará efectivo o cumprimento da disposición, nos mesmos termos que o ano 2024.
Tamén enumerou moi brevemente as principais medidas para 2025 en materia de persoal contempladas nos orzamentos, dando varias porcentaxes e cifras de gasto en relación coas medidas máis destacadas:
PRINCIPAIS MEDIDAS ESTABLECIDAS NOS ORZAMENTOS PARA 2025
1 PERSOAL EMPREGADO PÚBLICO DA ADMINISTRACIÓN XERAL DA XUNTA
- ACORDO MARCO PARA A ADMINISTRACIÓN DO S. XXI
- Finalizaba en 2024, ao establecer unha parte variábel nas retribucións condicionada ao cumprimento de que o IPC no período 2022-24, de forma acumulada, superara o incremento salarial fixo
- Establecía un incremento do 0.5%, a aplicar en 2025, con efectos retroactivos dende o 1 de xaneiro de 2024
- As previsións de incremento salarial van estar incluídas no art. 18 da Lei de orzamentos.
- GRAOS II E III DA CARREIRA PROFESIONAL/COMPLEMENTO DE DESEMPEÑO
- Custo total de 11M€
- No 2025 confírmase o incremento do segundo tramo de carreira (66% do grao II), e está previsto o recoñecemento do grao III da carreira.
2 ÁMBITO SANITARIO
- APLICACIÓN DO ACORDO DA MESA SECTORIAL DO 20 DE ABRIL
- Custo total de 18M€
- Redución progresiva das horas de traballo
- Creación de 523 novas prazas
- PLAN DE ESTABILIZACIÓN DO PERSOAL
- Custo total de 28M€
- Incremento de prazas de formación: creación nos últimos 5 anos de 623 prazas MIR e EIR
- Posta en funcionamento do centro de protonterapia
3 ÁMBITO DOS SERVIZOS SOCIAIS
- IMPLANTACIÓN DO PLAN DE REFORZO DOS EQUIPOS DE VALORACIÓN E ORIENTACIÓN - EVOS
- APLICACIÓN DO ACORDO DAS CONDICIÓNS DE TRABALLO DO PERSOAL DOS CENTROS PROPIOS DA CONSELLARÍA DE POLÍTICA SOCIAL
- Compensacións por traballos en domingos e festivos
- CREACIÓN NO CONSORCIO DE 33 NOVAS PRAZAS
4 ÁMBITO EDUCATIVO
- APLICACIÓN DO ACORDO DA CONSELLARÍA DE EDUCACIÓN COAS PRINCIPAIS ORGANIZACIÓNS SINDICAIS DE 12 DE OUTUBRO DE 2023
- Actualización de complementos retributivos
- Creación de 83 novos postos como consecuencia do Plan Mega
5 ÁMBITO DE XUSTIZA
- CUSTOS DERIVADOS DO RECOÑECEMENTO DA CARREIRA PROFESIONAL
6 CONSELLARÍA DO MEDIO AMBIENTE
- ESTABILIZACIÓN DE PARTE DO PERSOAL QUE ATÉ AGORA ESTABA TRABALLANDO NO PLAN EÓLICO
- Consolidación do 15% deste persoal como parte da estrutura
7 CONSELLARÍA DO MEDIO RURAL
- ACORDO DAS CONDICIÓNS DO PERSOAL DO SPIF
- Compensacións por traballar en domingos e festivos
- ACORDO DO PERSOAL FIXO DESCONTÍNUO
- Incremento do período de contratación de 6 a 9 meses
- En 2024 pasa a 7 meses
- En 2025 para a 8 meses
Dende a CIG presentamos unha enérxica queixa, dado que consideramos totalmente inaceptábel a mala fe negocial amosada por Emprego Público, dado que non puidemos ver a documentación da xuntanza, por sernos facilitada por email pouco antes do comezo da reunión.
Imos formular as nosas alegacións por escrito, e tomar as medidas que consideremos oportunas ante a AUSENCIA DE NEGOCIACIÓN COLECTIVA E DE BOA FE NEGOCIAL.
- Detalles
No DOG do 18/10/2024 publican a CORRECCIÓN DE ERROS. Orde do 1 de outubro de 2024 pola que se resolve o procedemento de integración como persoal laboral da Xunta de Galiza do persoal laboral fixo do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar.
O prazo para a toma de posesión finaliza o día 31 de outubro de 2024.
- Detalles
MESA PREVIA E MESA XERAL DE EMPREGADAS PÚBLICAS DO 15/10/2024. COMISIÓN DE PERSOAL E MESA XERAL DE EMPREGADAS PÚBLICAS DO 16/10/2024
Señoras, señores, pasen e vexan! O maior espectáculo do mundo… está en San Caetano e é de balde, aínda que de entretido ten ben pouco…
Nun novo alarde de hipocresía e desvergoña inadmisíbeis, propios de sistemas de ultradereita, que dinamitan calquera posibilidade de albiscar ese fenómeno estraño que, para eles e elas, é a BOA FE NEGOCIAL, dende a Dirección Xeral de Emprego Público convócasenos a un maratón de mesas de «negociación» onde o eixo central, como ben di o seu nome, é supostamente a NEGOCIACIÓN, neste caso a «negociación» nin máis nin menos que do Anteproxecto da Lei de medidas (materia de persoal) e da Lei de orzamentos para 2025.
Pois nada máis lonxe da realidade, porque a NEGOCIACIÓN desaparece debaixo da chisteira da directora-maga xeral de Emprego Público dende o minuto un, non vaia a ser que os e as representantes do persoal poidamos cumprir coa nosa misión e facer o noso traballo.
O modus operandi do espectáculo é rudimentario, pero efectivo para o PARIPÉ NEGOCIAL, cuxos pasos saben ao dedillo:
1) Enviar a documentación por email aos sindicatos instantes antes do comezo das xuntazas para impedir ao máximo a posibilidade de que os e as representantes das traballadoras e dos traballadores poidamos ler, valorar e estudar as propostas.
2) Unha vez se inicia a xuntanza dicir, sen inmutarse, que houbo moitas dificultades para conseguir ter a documentación lista a tempo e poder enviárnola cun mínimo de 48 horas de antelación, e por iso nola envían minutos antes de comezar a xuntanza.
3) Para suavizar o ambiente, o seguinte paso é —se cadra— pronunciar un breve discurso de desculpas, o cal volve repetir en cada ocasión o cargo que intervén na mesa.
Así actúan estes mandamáis que se excusan, sen o máis mínimo rubor, por non saber planificar e facer correctamente o seu traballo ou, máis ben, por tentar disimular a súa estratexia de non cumprir coas súas obrigas, mentres seguen a cobrar as súas avultadas nóminas, fagan o que fagan.
4) Acto seguido, o seu é comezar o numeriño central: ler a toda présa o resumo que teñen preparado sobre as propostas contidas na documentación; propostas que ningún dos sindicatos puidemos chegar a ler.
5) Preguntarnos aos sindicatos se temos algo que engadir… sobre toda esa información á que non tivemos acceso.
6) Dar por rematada a función circense coa APROBACIÓN DE TODAS AS PROPOSTAS NON NEGOCIADAS CO VOTO EN CONTRA DE TODAS AS CENTRAIS SINDICAIS.
Señoras e señores de Emprego Público: o seu numeriño de «maxia» está moi visto xa, e o truco do PARIPÉ NEGOCIAL, ademais de incumprir os mandatos legais, indigna moito ao persoal.
Na CIG non estamos para asistir como meros e meras espectadores/as ao seu circo, nin para escoitar estoicamente cando e onde a vostedes lles pete os seus longos e soporíferos espectáculos.
Cumpran coas normas, coa BOA FE NEGOCIAL e coas súas responsabilidades, ou váianse coa súa función a outra parte!!!!
- Detalles
Nas mesas xerais dos días 15 e 16 de outubro se nos trouxeron varias modificacións normativas.
MODIFICACIÓNS DO DECRETO 151/2022 DE MOBILIDADE DO PERSOAL FUNCIONARIO DE CARREIRA
A maiores da aberración na que finalmente deron marcha atrás en relación á medida a prol dos homes, manteñen estas outras outras:
1. Modifican o artigo 15.2 para que as persoas das comisións de valoración dos concursos ordinarios non teñan que pertencer ao corpo ou escala do concurso de que se trate senón simplemente a un grupo de titulación igual ou superior ao esixido nos postos convocados. Isto débese a que en escalas con pouco persoal e onde pode concursar un grande número de efectivos pode haber problemas para constituír as comisións.
2. Outra modificación é a dos puntos 3 e 4 do artigo 38 relativa á obriga das persoas a dispor ou adscritos provisionalmente de solicitar determinados postos nos concursos ordinarios, onde suprimen a opción de facelo a unha das grandes cidades, por a elección da localidade do posto ao que estea adscrito provisionalmente a persoa funcionaria. Argumentan que ás veces é difícil en determinadas escalas dar postos definitivos nalgunhas localidades.
Neste punto observamos aspectos positivos pero tamén o perigo de que se poida utilizar, en prexuízo das demais persoas concursante, ao poder adscribir a unha persoa á localidade onde pretenda concursar.
Evidentemente opoñémonos a que unha modificación deste calado se leve a cabo querendo despachar este asunto enviando a documentación horas antes para que non poidamos estudala.
ROLDA ABERTA DE INTERVENCIÓNS
Preguntamos, entre outras, polas seguintes cuestións:
Permiso de lactación: facemos constar que nas anteriores Lei de Medidas cambiaron o permiso de lactancia. E non nos decatamos. Agora xa non se pode coller a lactación mixta, hai que optar por acumulada ou redución diaria. E tamén mudaron o momento do desfrute. Se se colle acumulada hai que collela pegada ao permiso de maternidade. Dous cambios: dous goles que nos marcaron.
Acordo do persoal das illas atlánticas: preguntamos en xullo e a DX contestou que estaban mirando “unhas cousiñas”. Agora nos di que se impulsará pero que o están revisando en Facenda.
Contía dos trienios do persoal temporal que aproba procesos selectivos: facémoslle constar as recentes sentenzas do Tribunal Supremo que confirman que os trienios perfeccionados como persoal laboral se deben de retribuir na mesma contía ao adquirir a condición de funcionario, sexa de carreira ou interino. Esiximos que non poñan atrancos e cumpran as sentenzas.
E aproveitamos para lembrarlles que moitas administración establecen complementos de antigüidade para unificar e homologar trienios de todo o persoal, e que deberíamos sentarnos a falar disto.
Lei de medidas do 2012: esiximos que cese a suspensión dos dereitos suspendidos por esa lei, como son a dos conceptos do Fondo de Acción Social, e a do artigo 19 o Convenio.
OUTRAS INFORMACIÓNS
• Anuncian que non lles vai quedar máis remedio que dar destino provisional ás persoas que aproben os procesos da lei 20/2021 porque non se van poder finalizar antes os concursos de traslados. E que para as tomas de posesión provisionais analizarán caso por caso os postos a ofertar.
• Se negociará o grao III da carreira profesional neste trimestre para que teña efectos do 2025.
• Revisarán o que esta a acontecer coa valoración dos fixos-descontínuos nos procesos da lei 20/2021, despois de que llo solicitáramos dende a CIG.
- Detalles
Aproveitando a negociación do proxecto de Lei de medidas fiscais e administrativas onde se poden crear ou modificar as escalas, facémoslle constar que o grupo III-99 foi castigado cunha degradación no proceso de funcionarización, creando unha escala no subgrupo C2.
Demandamos a creación da escala no subgrupo C1, para acoller ás persoas do grupo III-99 que se funcionaricen e para que o persoal do grupo IV-004, ao funcionarizarse, poida ter un itinerario profesional para poder realizar a promoción interna aos subgrupo C1.
E facemos constar tamén que hai outros casos de reclasificacións que basta con respectar as sentenzas porque nese caso xa hai creadas escalas que se corresponden coa reclasificación.
A directora comenta que no caso do III-99 se decidíu encadralas no subgrupo C2 dacordo cos INFORMES DE EDUCACIÓN E POLÍTICA SOCIAL.
- Detalles
No DOG do 14/10/2024 publican a ORDE do 1 de outubro de 2024 pola que se resolve o procedemento de integración como persoal laboral da Xunta de Galiza do persoal laboral fixo do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar.
Nesta orde se establecía un prazo de 6 días hábiles para a toma de posesión, pero NON SE INDICABA COMO PROCEDER.
Despois da inhibición do Consorcio, do descoñecemento de Emprego Público, e de dar mil voltas, dende a dirección xeral de Emprego Publico comunícannos VERBALMENTE que se van ampliar os prazos ata o 30 de outubro e que o Consorcio xa se comunicará co persoal.
A maiores na mesa xeral se nos comunicou que SEGUEN TRABALLANDO na RPT do Consorcio.