- Detalles
Un ano máis a EGAP solicita á CIG a achega de propostas de actividades formativas de cara á elaboración do seu plan de formación anual, manténdonos á representación legal do persoal á marxe dos criterios de selección empregados.
Na CIG volvemos recibir a invitación da EGAP para facérmoslle «propostas» de accións formativas para o ano 2026.
Como vén sendo habitual até agora, a Escola maniféstanos que fará unha selección das propostas de formación transversal, mentres que no caso das materias específicas trasladará as propostas recibidas ao persoal coordinador de cada consellaría, que será o que tome as decisións. Seguimos sen coñecer a día de hoxe cales son os criterios desta selección manexados tanto pola EGAP como polas persoas coordinadoras de cada consellaría.
Neste proceso de elaboración do plan de formación anual a participación directa do persoal é inexistente. A EGAP non atende a petición reiterada por parte da CIG de que, ao igual que fan outras escolas de Administración Pública, o proceso de elaboración do plan anual de formación sexa transparente, negociado coa representación do persoal e conte cunha enquisa de detección de necesidades previa que guíe a toma de decisións, de xeito que a oferta se axuste ás demandas reais de todo o persoal da Administración autonómica por igual.
Así e todo, e tendo en conta as habituais limitacións, podes facernos chegar as túas suxestións e incorporarémolas á nosa proposta. O prazo para que a CIG as presente é até o 8 de outubro, así que procura enviárnolas até o mércores 1 de outubro, para dispormos de tempo suficiente para recompilalas todas.
Mentres, continuamos a traballar «POR UNHA EGAP TRANSPARENTE E EN GALEGO»!

- Detalles
O obxectivo é a elaboración dunha alternativa que concrete os incumprimentos do Plan Xeral de Normalización da Lingua Galega (PXNLG), así como dos acordos nacionais e internacionais que amparan o galego, e propoña accións concretas que comprometan a colectivos sociais e institucións na súa execución, partindo dos acordos unánimes.
Coa finalidade de acadar avances na normalización da nosa lingua e garantir a súa presenza e oferta en todos os espazos e para todos os usos, acadáronse e ratificáronse acordos nacionais e internacionais, entre os que salientan a Declaración Universal de Dereitos Lingüísticos (1996), a Carta Europea de Linguas Rexionais e Minorizadas (2001), o Plan Xeral de Normalización da Lingua Galega (PXNLG, 2004), o Protocolo de Donostia para a garantía de dereitos lingüísticos (2016) e a Lei Paz Andrade (2014)
Porén, estes acordos non se respectaron e as medidas que sinalaban non se aplican. Chegouse, incluso, a lexislar na súa contra, co resultado da aceleración da tendencia negativa no uso do galego e unha porcentaxe de incapacidade para falalo inédita até agora. Co obxectivo de mudar este rumbo do galego e parar a emerxencia lingüística, a CIG forma parte da plataforma Queremos Galego, e participa activamente no Proceso social de Lingua Vital.
O sábado 20 de setembro tivo lugar a primeira xuntanza dos grupos de traballo deste Proceso social de Lingua Vital, para elaborarmos unha alternativa que dea resposta ás necesidades lingüísticas actuais. Estes grupos abranguen os 7 sectores seguintes:
- dereitos lingüísticos
- onomástica, toponimia e corrección lingüística;
- servizos públicos (saúde, xustiza, administracións: local, autonómica e estatal)
- ensino e mocidade
- medios de comunicación e novas tecnoloxías
- ámbito socioeconómico
- lusofonía e proxección exterior
Un primeiro paso dos traballos é debater, decidir e poñer en común as propostas. No caso do PXNLG os nosos obxectivos son:
- Avaliar o cumprimento das medidas contempladas no PXNLG: cada sector e ámbito ten unha serie de medidas no PXNLG. Trátase de identificar o grao de cumprimento e efectividade de cada unha delas.
- Identificar os principais obstáculos para a efectivización das medidas incumpridas: coñecer o motivo polo que as diferentes accións propostas foron incumpridas e que cómpre remover, modificar ou aplicar para a súa execución.
O proceso continuará nos plenarios comarcais de Queremos Galego durante o mes de outubro, coa participación de asociacións e colectivos de ámbito local e persoas a título individual que realizarán achegas ao proceso.
Para o mes de novembro os grupos de traballo debaterán todas as propostas recollidas e acordaremos os resultados que serán plasmados no documento final, que recollerá as prioridade das accións e un calendario de execución.
Lingua Vital Xa!

- Detalles
No día de onte, martes 23 de setembro as funcionarias e funcionarios da Xunta de Galiza participamos nas Asembleas convocadas pola CIG en todo o País para deixarlle claro a esta Adminsitración que necesitamos solucións XA para os concursos de traslados.
Seguiremos moblizándonos nos próximos días para dicirlle ben alto á Adminstración que queremos:
- Que se garanta unha xusta prelación de dereitos na provisisión de postos
- A axilización dos concursos multiplicando XA medios humanos e materiais
- Ante as medidas cautelares que bloquean postos dos concursos: "posto bloqueado, posto duplicado!"
- Detalles
Na xuntanza tida o pasado 22 de setembro coa Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático tratáronse os seguintes puntos na orde do día:
1. Proposta de modificación do Acordo de condicións de traballo das escalas de Axentes.
Na reunión celebrada o 9 de Agosto, pedírase que as reunións foran conxuntas, para tratar un único acordo de condicións para todas e todos. Pero nesta reunión, igual que na do día 17 na que só acudiu a Consellaría de Medio Rural, acude só a Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático.
Entendemos que é necesario revisar:
- O Acordo de condicións de traballo para que se poidan facer noites na CMACC, moi necesarias para defender o patrimonio natural.
- Plan formativo negociado: recoñecen a importancia da formación e din que estudarán como facer para que de forma recíproca se habilite para toda a escala independentemente da consellería á que pertenzan (coa preferencia da consellería propia).
- Axudar en emerxencias como nesta vaga de lumes: a Administración recoñece a gran labor dos Axentes da CMACC na vaga de lumes e aceptan un protocolo claro de actuación e, nestes casos, dotar de EPIs e de emisoras compatibles (con isto loitariamos para entrar na Lei de emerxencias e ter centraliña de avisos e non andar a golpes de whatsapp para os comunicados).
- É necesario que se retribúan as gardas de fin de semana e festivos en período ordinario.
- Quedou aclarado que se poden solicitar vacacións e día de asuntos persoais (AP) por días hábiles (as vacacións son por días de quenda, é dicir, que se nunha semana só traballas 3 días só se piden eses 3 días).
A Secretaria Xeral Técnica da CMACC, di que toma nota e vai proceder a estudar as propostas, incluso se as reunións son conxuntas ou as convocan de xeito independente. Dende as OOSS insistimos en que a negociación debe ser conxunta para garantir a igualdade de condicións. Din que en breve nos volveran a convocar.
2. Creación dun grupo de traballo para a determinación das funcións dos Axentes no ámbito da Consellería do Medio Ambiente e Cambio Climático para o novo regulamento da escala.
A Administración incumpriu varios acordos anteriores onde se comprometía a negociar un novo Regulamento de funcións. Levamos máis de 20 anos sen el. Solicitamos que tomen como documentos de partida a Lei 4/24 Básica de Axentes Forestais e Medioambientais e o borrador conxunto do Regulamento presentado polas OOSS no ano 2017 e que a Administración cree grupos de traballo serios e con vontade de avanzar. A CMACC tampouco se comprometeu a nada, "só toman nota e di que nos convocarán en breve para unha nova reunión". Insistimos en que as negociacións deben ser conxuntas para toda a escala, incluíndo á Consellería de Industria na que hai 4 Axentes Ambientais neste momento.
3. Modificación da Relación de Postos de Traballo (RPT)
- Non aceptaremos de ningún xeito ter niveis diferentes aos da CMR. Se non na CMACC xamais imos a cubrir os postos. Medio Ambiente non pode quedar con peores condicións, pois o traballo xa é duro dabondo.
- Incidimos en que é necesario que as prazas estén barradas C1/B e a Administración non pode seguir cubrindo prazas en comisións de servizo dende a escala extinta do C2.
Rogos e preguntas.
- Protestamos pola ilegalidade da activación do último período de gardas nas provincias de A Coruña, Lugo e Pontevedra e solicitamos que se active o período extraordinario para a vixilancia da caza.
- A CMACC infórmanos de que as prazas da UICON sairán publicadas o mércores día 24 para a súa cobertura en comisión de servizo.
- APUNTAMENTO CONCURSO DE TRASLADOS AXENTES AMBIENTAIS: Na Mesa Sectorial de Persoal Funcionario que tivo lugar hoxe a Directora Xeral de Emprego Público di que xa está case listo o baremo provisional e que se publicará no mes de outubro, xustificou a tardanza polos cambios de nivel e grupo o que di que dificultou a baremación.
Para a CIG foi unha reunión con poucos avances e nivel de compromiso moi baixo por parte da Administración. Quedamos pendentes das próximas convocatorias que de non ter avances teremos que pensar en tomar as medidas de presión necesarias para que se senten a falar.
- Detalles
E_Prezada compañeira, prezado compañeiro:
Fartas xa desta Adminstración Pública que ningunea e pisa os dereitos do persoal non docente nos centros de ensino públicos, convocámoste á concentración que terá lugar o vindeiro día mércores 1 de outubro ás 19 horas diante das xefaturas territoriais de educación.
Podes descargar a táboa reivindicativa que fomos traballando con todas e todos vos e que lles imos propoñer á Administración como punto de partida en prol de acadar un acordo para todo o persoal non docente dos centros de ensino públicos de Galiza .
Por un acordo para todo o persoal non docente!
Fronte á desprofesionalización das escalas de cociña na Lei de Emprego Público!

- Detalles
Co grande problema que estamos a ter cos concursos de traslados e as tomas de posesión, a administración non ten idea mellor que xunto coa RPT onde se crean postos para dar solución á falta de prazas e ás medidas cautelares, traernos a estratosférica suba do específico dos letrados ao nivel supertrinta, a ver se cola.
Isto sucedeu na mesa sectorial do día 22/09/2025 e o obxecto dela, era, ademais de para facer unha pequena pero indignante modificación da RPT, dar solución a dous problemas conexos do concurso de enxeñarías, arquitecturas e ciencias:
• Por unha banda, duplicar as 8 prazas adxudicadas a compañeiras que concursaban e que foron retiradas por medidas cautelares.
• Por outra, solucionar un problema aritmético de 1º da ESO: hai a posibilidade de que haxa menos postos que persoas ás que hai que darlles toma de destino definitivo ao haber postos abertos a varias escalas ou postos con requisitos que poden non ter as persoas aprobadas.
En relación ao primeiro, dende a CIG destacamos que esta foi a solución que propuxemos xa en agosto cando a administración paralizou os concursos, así que por coherencia apoiamos esa creación sempre que as persoas afectadas estean de acordo. E ao mesmo tempo pedimos que esa sexa a solución xenérica para situacións similares posteriores nese concurso de enxeñerías, arquitecturas e ciencias, así como no resto dos 9 concursos de traslados convocados e nos que faltan por convocar.
A Administración di que para situacións futuras buscará “solucións”, pero que non teñen por que ser esta. Evaden dicir se van retirar postos dos concursos ou cal é a súa “solución”.
Sobre a creación de varios postos de enxeñarías (especialmente no caso de enxeñaría técnica forestal) pola insuficiencia dos mesmos, neste caso porque existe a posibilidade matemática de que os aprobados de enxeñaría de montes collan todos prazas abertas a escala de forestal e como consecuencia non haxa postos suficientes, mostrámonos a favor, pero facemos unhas consideracións:
• Dado que no concurso de traslados ningunha persoa concursante optou a postos desta escala por debaixo do nivel 22, parece insuficiente o nivel que a administración lles quere atribuír, e máis tendo en conta que o nivel medio dos postos desta escala se atopa moi por riba do que se está a crear. Deben crearse cun nivel superior ao que constan e iso non restaría dereitos a quen concursou. Incluso sorprende que no AGACAL creen postos de 18 cando o resto de postos están no 22. Tamén destacamos que nesta escala hai 16 postos no nivel base 16 que van saír á elección de destino. A DXEP di que cando se solucionen os problemas dos concursos e tomas de posesión se abordará o asunto da homologación de niveis.
• Destacamos que tamén podían ter aberto varios postos de nivel 20 do A1 ao A2 a esta escala que parece que é a máis prexudicada polas chapuzas de xestión desta administración e no caso de que non se optara a eles polas persoas dunha escala poderían ser ocupados por outras. Limítanse a tomar nota.
Un punto e aparte merece a política consciente e premeditada de non executar os concursos específicos. É un verdadeiro escándalo que no caso das escalas de enxeñeiros forestais haxa 29 postos de concurso específico dos cales 19 son de nivel 26, e que implicarían, si se resolveran antes do concurso, a liberación de grande parte deles para o concurso e para dar destinos definitivos (non os mesmos, pero si o número deles).
En relación á modificación de postos de investigadores/as da escala de bioloxía no Centro de Cultivos Mariños de Ribadeo (2) e no Centro de Investigacións Mariñas de Corón (6) en Vilanova de Arousa, a administración pretende eliminar o requisito de doutoramento dos postos é deixalo só en mérito.
Neste caso, a diferenza dos postos creados para enxeñarías, non se crean postos senón que se modifican. Co agravante de que ao retirar o requisito pode dar lugar a que persoas que puideron concursar e non o fixeron ao non ter doutoramento, non puideron optar a eles.
Mudar este requisito esixe dun estudo detallado das funcións e tarefas polas que ata o de agora se requiría un doutoramento. E a maiores disto, a retirada do requisito pode implicar que no caso do CIMA se vexa afectado pola perda de excelencia derivada da lei da Ciencia. A administración sostén que non cambia nada con pasar o doutoramento de mérito a requisito.
Porén somos coñecedoras de que a situación do Centro de Cultivos Mariños é diferente: o que esta en xogo é a viabilidade do propio centro por falta de cobertura de prazas. Non so de biólogos senón de auxiliares, de mantemento, de administración xeral, de limpeza etc…Costa moito cubrir as prazas pola falta de servizos que ten a zona (non hai trasporte publico) e os esaxerados prezos da vivenda derivados da presión turística. Isto fai que os postos sexan de moi difícil cobertura.
Polo tanto, no caso das prazas de bioloxía a opción é igual que no resto das escalas CREAR postos novos.
E no resto de escalas e en especial na de química, preguntamos á administración se vai repetirse o mesmo problema de falta de prazas por estar abertas a outras escalas. Din que o revisarán.
E finalmente demandamos,
1. Un cronograma coas resolucións dos concursos: a DXEP di que nun prazo breve van publicar a baremación provisional dos concursos de de axentes ambientais e bombeiros. Actualmente están traballando co concurso de corpos xerais.
2. Que se fagan os actos de elección de destino do persoal en provisional e de estabilización para así poder tomar posesión as persoas que concursaron da escala de Gardacostas e de profesores numerarios de escolas marítimo pesqueiras. Di que están avanzando na coordinación das eleccións de destino e as tomas de posesión.
3. Que se comprometan a aplicar a fórmula de duplicar os postos nos casos de medidas cautelares e extensión de sentenzas a todos os concursos. A resposta é evasiva e non se compromete con esa solución concreta.
- Detalles
Hoxe, luns 22/09/2025, a Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal achegounos os borradores das convocatorias de procesos selectivos pola quenda de promoción interna para corpos xerais e para a escala de persoal de servizos xerais (PSX). O prazo para alegacións será ata o martes 30 de setembro ás 14:00 horas.
- Detalles
Na xuntanza que tivo lugar o día 18 de setembro o Comité de Saúde e Seguridade do persoal de incendios tratou como únio punto o estudio dos accidentes acontecidos durante a campaña de alto risco.
Por parte da Administración entrégase un relatorio de accidentes que é unha mera enumeración dos mesmos, moi breve e con moi poucos detalles. A continuación o Servicio de Prevención informa que os accidentes acontecidos con situación operativa 2, ao tratarse dunha emerxencia está excluída da Lei de Prevención de Riscos, segundo o indicado no artigo 3 da citada lei, tal como establece a norma básica de protección civil, aínda que se manifesta, que o Servizo de Prevención fará a investigación que se lle solicite de igual maneira. Nestas circunstancias é a Inspección de traballo o órgano axeitado para levar a acabo calquera investigación dos accidentes que se produzan.
A CIG, solicita un estudio moito máis exhaustivo dos accidentes significativos. É evidente que non chega coa táboa de Excel entregada por parte da Administración onde fai unha relación de datos totalmente escasa. É absolutamente necesario facer estudios dos accidentes significativos, para aprender do sucedido e tentar mellorar no ámbito da prevención. Volvemos a insistir en que a mellor prevención apoiase nun mellor coñecemento, polo tanto é vital fortalecer un plan formativo axeitado á evolución desta tipoloxía de lumes forestais e das diferentes emerxencias no ámbito rural.
Demandamos que se inclúan dentro do estudio dos accidentes ás brigadas helitransportadas de empresas privadas e brigadas municipais. En especial o acontecido á brigada municipal de Ourense e á brigada de Castromaior.
Tamén denunciamos que existe un problema no sistema de freado nos vehículos autobombas, chamados coloquialmente “Velutinas”. Dispomos de 11 vehículos identificados coa súa matricula cos citados problemas de freado. Dende a CIG solicitamos unha revisión inmediata, de todos os vehículos por parte da empresa licitadora. Estes vehículos teñen garantía en vigor e débese axilizar esta revisión de forma inmediata, e corrixindo dunha vez por todas estes fallos críticos que poñen en risco a vida non so das traballadoras e traballadores senón do resto de conductoras/es.
En canto aos incidentes derivados de queimaduras a través do EPI actual, a CIG, remítise ao acordado no subcomité de EPIS, volvendo a reflectir, que este asunto é un problema complexo con múltiples variables, pero que todas parecen pivotar sobre a limitación da capacidade de disipación de calor, fundamentalmente derivado ao noso parecer dun patrón moi axustado. Segundo a normativa, estes deben ter unha conformación folgada dos EPIS, sobre todo nas mangas, e retirar os reflectores do antebrazo. Ademais, como xa indicamos no subcomité de EPIS, débese evolucionar nos seguintes pregos de condicións para ter EPIS con máis resistencia térmica, pero sin perder a súa capacidade de transpirabilidade e lixeireza.
- Detalles
A CIG convídache a asistir ás asembleas o 24 de setembro en Lugo e Ferrol, o 29 de setembro na Coruña, Monforte e Burela, e o 2 de outubro en Compostela. Proximamente informarémosche das asembleas que estamos a preparar noutras localidades.
- Incomunicación e denegación de dereitos
- Falla de comunicación co persoal traballador: non se responde por teléfono nin correo electrónico ante cuestións vitais que afectan ao seu día a día laboral e persoal.
- Permisos non xestionados: non contestan en tempo e forma e coas resolucións pertinentes aos permisos solicitados polo persoal. Decotío, non se emiten as resolucións que resolven as solicitudes e dánselles instrucións vía telefónica ás direccións dos centros con faltas de respecto, gritos e insultos.
- Ameazas e coaccións: chámase por teléfono ás direccións dos centros con ameazas de expedientar ao persoal que exerza os seus dereitos ―cando o sentido do silencio é positivo―, e indicándolles que son as propias direccións as que teñen que denegar e trasladar a ameaza ao persoal.
Isto deriva nun clima laboral tenso e con risco para a saúde de todo o cadro de persoal, tanto ao que se lle indica que non pode exercer o seu dereito, como ao resto do persoal que ten que soportar a carga de traballo sen as coberturas precisas, e as direccións, que teñen que denegar os permisos por indicación telefónica e baixo a ameaza de expedientar ao persoal que exerza o seu dereito.
- Deficiencias na xestión do persoal
- Ausencias sen cobertura coa celeridade necesaria nas baixas por incapacidade temporal (IT), vacacións ou outros permisos, o que obriga a modificar os horarios do persoal dispoñíbel de forma sistemática, alterando gravemente as condicións laborais.
- Mala xestión das listas de substitucións, que continúan coa falla de transparencia e o incumprimento das súas propias normas internas.
- Incumprimento da Lei de prevención de riscos laborais (LPRL): non se atenden as solicitudes de medidas para cumprir coa Lei en materia de calor extrema, afectándolle ao persoal e ás persoas usuarias vulnerábeis (crianzas e persoas maiores) en centros sen a climatización axeitada.
- Falla de comunicación ao non informaren ás persoas representantes das traballadoras e traballadores ―tal e como é preceptivo― sobre os cambios de quendas, modificacións horarias ou movementos do persoal.
- Atrasos xeneralizados en todos os procedementos de xestión, como foi a elaboración da RPT, pendente dende 2007.
- Caos documental coa falla de control na custodia da documentación, ocasionando, inclusive, a desaparición de expedientes do persoal.
- Erros e demoras en trámites coa Seguridade Social, que son recorrentes nas altas e baixas da contratación do persoal, e afectan a períodos de cotización e a prestacións.
- Falla de execución das sentenzas xudiciais, ou interpretación restritiva, sobre todo no referido a pagamentos.
- Ausencias sen cobertura coa celeridade necesaria nas baixas por incapacidade temporal (IT), vacacións ou outros permisos, o que obriga a modificar os horarios do persoal dispoñíbel de forma sistemática, alterando gravemente as condicións laborais.
- Impacto na saúde e condicións laborais
- Situacións de riscos psicosociais que afectan ao persoal por mor do trato ás persoas usuarias: calidade ínfima dos alimentos nos comedores, racións limitadas, etc. Tamén se encomendan funcións doutras categorías ao resto do persoal―non só puntualmente, senón como tarefas diarias― por vía telefónica e con ameazas, cando hai adaptacións de posto por saúde en categorías infradotadas de persoal.
- Ineficacia da xestión de recursos humanos nos Servizos Centrais, que levou ao colapso, ignorando as advertencias de aumentar o cadro de persoal, que traballa baixo unha presión insoportábel e sen os recursos necesarios.
- Retirada de tempos para a programación, que infúe negativamente na saúde das traballadoras, ademais de na calidade da prestación do servizo, porque están obrigadas legalmente a facer os traballos de titorías, programación e avaliación.
Asembleas en Lugo, Ferrol, A Coruña, Monforte, Burela e Compostela (en preparación noutras localidades)
Animámosche a acudir ás nosas asembleas para decidir que medidas a adoptar ante esta situación!

- Detalles
O pasado 17 de setembro tivemos unha xuntanza coa Consellaría de Merio Rural na que se tocaron os seguintes puntos:
1. Creación dun grupo de traballo para a determinación das funcións dos Axentes no ámbito da Consellería do Medio Rural para o novo regulamento da escala.
A Administración incumpriu varios acordos onde se comprometía a negociar un novo Regulamento de funcións. Solicitamos que tomen como documentos de partida a Lei 4/24 Básica de Axentes Forestais e Medioambientais e o borrador conxunto do Regulamento presentado polas OOSS no ano 2017. Que a Administración cree grupos de traballo serios e con vontade de avanzar. A Consellaría de Medio Rural comprométese a crear os grupos de traballo e comezar polas funcións e vai a valorar se posteriormente se crean subgrupos separados por áreas funcionais, ou un único grupo de traballo. Esixiremos que se sente Medio Ambiente para que o Regulamento que sexa para toda a escala.
2. Proposta de modificación do Acordo de condicións de traballo das escalas de Axentes.
Na reunión celebrada o 9 de Agosto, pedírase que as reunións foran conxuntas coa Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático, para tratar un único acordo de condicións para todas e todos. É necesario revisar:
- Adaptar os horarios para facilitar a xestión das quendas, para o desprazamento de unidades operativas e movemento de medios entre distritos forestais (10 h)
- Non se considera suficiente a suba proposta por a administración dun nivel, hai que equilibrar coa responsabilidade do complemento de Destino.
- É necesario que se aboen as gardas de fin de semana e festivos en período ordinario.
- As noites en período ordinario a un prezo acorde para o persoal que que realizan traballo nocturno.
- Aclarar que se poden solicitar as vacacións por días hábiles e os AP, pois temos dereito como o outro persoal a quendas a solicitar por día de quenda, cousa que nalgúns sitios non se está facendo.
A Secretaria Xeral Técnica da Consellería de Medio Rural, di que toma nota e vai proceder a estudar as propostas. Mandará un calendario de reunións, e acordase que as OOSS mandemos por escrito as demandas solicitadas, tomando como borrador inicial o texto do acordo de condicións de traballo do ano 2019, e a orde de horarios.
As OOSS loitaremos para que as condicións sexan iguais para os axentes de Medio Ambiente e se solucionen as eivas que quedaron no anterior acordo.
3. Proposta de modificación da Relación de Postos de Traballo (RPT)
A Consellaría de Medio Rural informa que a intención que ten é a de facer unha proposta de modificación da RPT para plasmar a subida de 1 nivel tal como se nos propuxera na anterior reunión.
Dende a CIG propuxemos:
Análise das cargas de traballo por distritos e consellerías para ver de incrementar prazas onde se detecten carencias.
- Demandamos varias prazas de nova creación tal como reflectían as medidas 26 e 27.
- Medida 26: a creación dos Equipos Forestais de Investigación. Haberá un mínimo de tres axentes dos Equipos Forestais de Investigación en cada un dos 19 distritos forestais de Galicia, é dicir un mínimo de 57 axentes.
- Medida 27: a creación dos Equipos de Vixilancia de incumprimento. Haberá un mínimo de dous efectivos de vixilancia por cada distrito forestal, é dicir 38.
- Creación das prazas UDEX cun mínimo de traballadoras e traballadores suficientes para a cobertura do servizo e que se garanta os descansos do persoal.
- É necesario que as prazas estean barradas C1/B. A Administración non pode seguir cubrindo prazas dende a escala extinta do C2.
Rogos e preguntas.
As OOSS propuxemos á Consellaría de Medio Rural que é necesario que se poña en contacto con Emprego Público para que se resolva o concurso de traslados da escala de Axentes técnicos en Xestión Ambiental, posto que é do ano 2023, e que inmediatamente despois se de destino definitivo ao proceso selectivo en marcha, pois precísase telo realizalo no remate da campaña, para que de cara ao inicio da seguinte campaña de alto risco non teñamos os problemas actuais. Tamén a actualización das listas cos méritos a día de hoxe. Advertimos de que a partir de 2026 pode haber unha alta proporción de xubilacións pola entrada en vigor da xubilación anticipada por coeficientes redutores e que obrigará a telo en conta para futuras Ofertas Públicas de Emprego.
Para as OOSS foi unha reunión con poucos avances e nivel de compromiso moi baixo por parte da Administración. Quedamos pendentes das conclusións da reunión coa Consellería de Medio Ambiente que teremos o 22 para estudar medidas se non hai avances.