Novas por contido

A convocatoria de concentración fixo o seu efecto: ante a forza mobilizadora a Administración convoca mesa con Función Pública para a negociación REAL do acordo.

Cada vez que a CIG fixo propostas apoiadas por mobilizacións se produciron movementos de convocatorias e de avance nos dereitos laborais e na loita contra a precariedade xa que parte dos contidos foron asumidos polas outras OOSS e pola administración, o que confirma o acerto no plantexamento do noso sindicato

Ante a convocatoria de mesa do xoves 8 de febreiro a CIG-Autonómica comunica:

1. Valoramos o éxito da loita do persoal do SPIF. Con cada convocatoria de mobilización demos un paso adiante para avanzar nun Acordo de condicións laborais acadando neste momento, grazas a unha nova convocatoria de concentración da CIG, a entrada en mesa para desenvolver o proceso de negociación colectiva formal en base a normativa. Conseguimos deste xeito sacar os pactos dos despachos e dos anuncios políticos e enviar a negociación a onde estamos todos os axentes sociais e a parte da Xunta que pode posibilitar o Acordo: a Dirección Xeral de Función Pública.

2. Dende a posición de partida con dobre sistema de traballo e ata 12 horas sen dereitos e sen claridade na aplicación, chegamos a día de hoxe a un texto que segue sendo moi insuficiente e ambiguo. A CIG seguirá presionando e traballando para melloralo o máximo posible e que acolla a todo o persoal. Porque non temos compañeiros de primeira e de segunda. A igual traballo igual salario e condicións laborais.

3. Introduciremos nesta mesa a ampliación do tempo de traballo de 6 a 9 meses para que non quede nun mero anuncio político do presidente en funcións, e loitaremos para eliminar os prazos e que xa consolidemos no 2024 os 9 meses.

Posto que xa conseguimos introducir na mesa formal de negociación o acordo, e porque defendemos que as negociacións deben facerse con transparencia e boa fe negocial, APRAZAMOS A MOBILIZACIÓN deste XOVES 8.

Ademais, a pesar das presións por facer unha negociación exprés por parte do resto de axentes sociais, e das presas repentinas da Administración, atendemos a petición dos traballadores na Asamblea telemática de onte: procederemos a CONVOCAR ASAMBLEAS PRESENCIAIS para que o persoal poidamos valorar o borrador definitivo que se ultime na mesa de negociación.

A Dirección Xeral de Función Pública enviou aos sindicatos a listaxe de postos para os concursos de traslados de corpos xerais e de enxeñarías+enxeñarías técnicas+ciencias+arquitectura+arquitectura técnica.

Dan de prazo para presentar alegacións ata o venres 9 de febreiro. É dicir, dous días, para revisar 2866 postos de corpos xerais e 631 de especial, total 3.497 postos a revisar en dous días. Claramente é imposíbel facer as cousas minimamente ben, polo que xa anunciamos que non vamos a respetar ese prazo, nin apoiaremos co noso voto un concurso no que non se nos permita revisar a oferta de prazas.

A razón destas presas témola clara: levan anos retrasando os concursos, levan tempo incontable sin respostar ás nosas preguntas das datas para a negociación e convocatoria dos concursos. E de súpeto, a menos de dúas semanas das eleccións ao Parlamento de Galiza, sorpréndennos a todos e todas e queren liquidar os asuntos en cousa de días, para que estea convocado antes das eleccións.

Se é do teu interese, podes descargar os concursos aquí:

Se sabes de prazas vacantes que non ofertan podes contactar coa CIG. Asegúrate de que son vacantes, que non existe titular con dereito a reserva do posto. Para reclamar necesitamos o código do posto. Para conseguilo, podes consultar a RPT no web de Función Pública, ou preguntar no teu servizo de persoal.

 

No DOG do 07/02/2024 publican:

- RESOLUCIÓN do 5 de febreiro de 2024 pola que se amplía o prazo máximo establecido na Resolución do 17 de xaneiro de 2024 para a acreditacion dos méritos do proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, no corpo superior da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, no corpo facultativo superior de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A1, e para o ingreso nas categorías 19, 32, 38 e 40 do grupo I do persoal laboral da Xunta de Galiza, convocado pola Resolución do 22 de decembro de 2022, modificada polas resolucións do 20 de xaneiro e do 6 de febreiro de 2023.

- RESOLUCIÓN do 5 de febreiro de 2024 pola que se amplía o prazo máximo establecido na Resolución do 17 de xaneiro de 2024 para a acreditacion dos méritos do proceso selectivo extraordinario de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, no corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, no corpo facultativo de grao medio de Administración especial da Administración Xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A2, e para o ingreso nas categorías 3, 4, 5, 6, 9, 35 e 39 do grupo II de persoal laboral da Xunta de Galiza, e persoal laboral propio do Cixtec (grupo II), convocado pola Resolución do 22 de decembro de 2022, modificada polas resolucións do 20 de xaneiro e 6 de febreiro de 2023.

O devandito prazo finalizará o 14 de febreiro de 2024.

Recibimos comunicación da Dirección Xeral de Función Pública na que nos informan da convocatoria en DOG o vindeiro venres 9 de febreiro, dos concursos de traslados das escalas de gardacostas e das escalas de consumo.

Estes dous concursos foron aprobados na Comisión de Persoal do venres 2 de febreiro, co voto favorable de CIG, abstención de CCOO e UGT, e voto en contra do CSIF. As bases seguen o mesmo modelo que os concursos inmediatamente anteriores de SPIF e axentes en xestión ambiental.

RPT de Política Social

Na Comisión de Persoal do venres 2 de febreiro aprobouse unha modificación da RPT de Política Social, coa abstención de CIG e o voto a favor de CCOO, CSIF e UGT.

O principal da modificación é a creación de 19 postos de traballo, dos que 14 son para escolas infantís. Está ben, pero non garanten a continuidade dos postos creados pola COVID. Preocupa o servizo de cociña (que vai pasar coas superiores categorías?). Deixan algún centro, como a E.I. de Elviña, fora das creacións de prazas. Non á apertura a outras administracións. Necesario incrementar os complementos específicos nos postos con horarios diferentes. Etc.

Suba do 0,5%

Informa o director xeral de Función Pública que a suba do 0,5%, resultado do cumprimento do PIB, necesita da aprobación do Consello de Ministros previamente a súa aplicación na nosa Administración Autonómica. Cando chegue, terá efectos retroactivos dende o 01/01/2023, aplicando a suba sobre as retribucións a 31/12/2022.

Consorcio: proceso selectivo 2008

A CIG solicita a Función Pública que reclame ao Consorcio Galego de I+B os datos das persoas que superaron exames pero non o proceso selectivo do ano 2008 para a súa incorporación ao Fides. O director afirma que se vai poñer en contacto co Consorcio para que lles faciliten a listaxe de persoas afectadas e que lles envíen os datos para proceder a sua incorporación.

A Consellería do Medio Rural puxo enriba da mesa un novo borrador de Acordo que recolle varias alegacións da CIG pero deixa atrás o fundamental

No ámbito de aplicación non nos recolle a todas/os e as funcións non veñen definidas. Segundo figura no borrador, só afectaría ao personal funcionario e deixaria fóra a todo o persoal laboral.

Como sabes, a posibilidade de ter un bo Acordo de condicións de traballo con dereitos laborais depende da nosa capacidade de mobilización. Outras organizacións sindicais xa o venderon como asinado, e iso que nin sequera entrou nunha mesa de negociación formal.

O borrador da Administración que temos a día de hoxe ten moitas eivas e exclúe a máis da metade do persoal do SPIF. E xa sabemos que, se nos dividen, perdemos a forza que temos como colectivo unido. Con isto que pretenden estaremos facendo o mesmo traballo cunhas condicións laborais e salariais diferentes.

Non é a primeira vez que sucede, que haxa quen lle dé ás costas ao persoal pactando en despachos, fomentando o corporativismo mal entendido e situándonos dentro dunha carreira de clases.

De momento o dito Acordo é fume, non poden executalo se non vai á Mesa Xeral de negociación. Non chega cun anuncio do “Presidente en funcións”. Tanto para mudar as condicións e ampliar o contrato do persoal de 6 meses como para facer un Acordo válido de condicións laborais teñen que negocialo nas mesas con todos os axentes sociais que representamos ao persoal. E non o decimos nós, o di a Constitución e o din as nosas leis, o Estatuto dos Traballadores/as, o Estatuto Básico do Empregado Público e a Lei de emprego público de Galiza.

Por todo iso e para a analizar os acontecementos e a última proposta de Acordo da Administración polo miúdo e ter unha posición máis clara, convidámosche a unha ASEMBLEA TELEMÁTICA URXENTE DE PERSOAL DO SPIF este martes 6 ás 16:00 horas.

Sabes que a mobilización é o camiño do éxito e, grazas a mobilizarnos conseguimos ter negociación coa Consellería e logramos no pasado os nosos Convenios, forzamos a ampliación o tempo de traballo a 6 meses e seguimos... en definitiva a loita é o único camiño para termos DEREITOS LABORAIS.

Por iso anunciamos a seguinte CONCENTRACIÓN do calendario de mobilizacións polos dereitos laborais do persoal do SPIF. Acude este xoves 8 de febreiro, diante da Consellería do Medio Rural, ás 10:30 horas.

Sairán autobuses de todas as comarcas, organízate e loita coa CIG.

Por un servizo público integral e con dereitos laborais para todos, AVANTE!

ASAMBLEA -MARTES 6 DE FEBREIRO
Achéganse os datos de acceso:

XUNTANZA SPIF - 06/02/24

https://forga.my.webex.com/forga.my/j.php?MTID=m13b0fcbae75b5aad5d5b86ec02f0cb34

Martes, 6 de febreiro de 2024 ás 16:00 horas

Número de reunión: 2377 691 7075
Contraseña: 2A2Cx

Dende a CIG-Administración Autonómica denunciamos a decisión da Xunta e máis do Consorcio de suprimir as horas de programación e titorías de escolas infantís

Esta medida supón un novo atentado contra os servizos públicos que afecta á calidade do servizo ao eliminar a programación educativa, as xuntanzas coas familias, a preparación dos materiais e as avaliacións de resultados que resultan vitais para o desenvolvemento educativo das crianzas de 0 a 3 anos.

Na CIG-Administración Autonómica consideramos que eliminar estas actividades de máxima importancia na educación converte un servizo público integral e educativo nun servizo asistencial de menor calidade. Neste sentido, preguntámonos en que se vai diferenciar unha escola infantil da Xunta dunha gardería. Semella que a pretensión é convertir as escolas infantís en lugares onde aparcar as crianzas na vez de ter un tempo de desenvolvemento educativo propio e adaptado á súa idade e a cada cativo/a.

A intención da Xunta é clara: deteriorar os servizos públicos para evitar as diferencias cualitativas cos privados e así desmantelar pouco a pouco a xestión 100% pública e de calidade. Isto engadido a que cada escola pública nova que se abre se fai con xestión privada.

Incumprimento da legalidade

As tarefas eliminadas pola Xunta e o Consorcio de Igualdade e Benestar de programación e atención educativa están recollidas na lexislación de aplicación (Decreto 329/2005, do 28 de xullo, polo que se regulan os centros de menores e os centros de atención á infancia; Decreto 229/2011, do 7 de decembro, polo que se regula a atención á diversidade do alumnado dos centros docentes da Comunidade Autónoma de Galicia nos que se imparten as ensinanzas establecidas na Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación; Decreto 150/2022, do 8 de setembro, polo que se establece a ordenación e o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia; Real Decreto 95/2022, de 1 de febreiro, polo que se establece a ordenación e as ensinanzas mínimas da Educación Infantil).

Até o de agora, case un 6% da xornada laboral non era de atención directa ás crianzas e se ocupaba para elaborar programacións, atender as familias, avaliar, deseñar ambientes de aprendizaxe, preparar materiais... tal como recolle o Regulamento de Réxime Interior das escolas infantís. Pero nestes momentos se as traballadoras queren manter a calidade do servizo terán que facelo no tempo libre, na casa ou no centro despois da xornada laboral. Nese senso, as instrucións da Dirección da Axencia e Xerencia do Consorcio son claras, nada de proxecto educativo, só tempo de atención directa asistencial dentro da xornada laboral.

O empeño da Xunta de Galiza de acabar co proxecto educativo das escolas infantís vén de lonxe e até de agora pouco a pouco, de vagar para que non se note tanto. Primeiro acabou cos tempos de programación nas escolas infantís da Axencia. Coas escolas infantís do Consorcio comezou retirando os tempos e a oferta de formación do persoal no 2017, que preparaba profesionais na vangarda na atención educativa as crianzas.

Hai menos dun ano, en abril de 2023, retiraron a páxina escolasinfantisdegalicia.net, que conectaba a todas as escolas da rede e que era unha ferramenta imprescindible para o traballo colaborativo dos centros. Os blogues permitían ás escolas o traballo en equipo do profesorado, o traballo colaborativo entre escolas, o intercambio de información coas familias, potenciaba a relación familia/escola, favorecía a reflexión pedagóxica e a avaliación do traballo desenvolvido... A páxina, ademais, aloxaba outros contidos de moito interese para a formación do persoal, como artigos de análise e innovación pedagóxica.

Igualan á baixa os servizos públicos coa oferta privada

O que pretenden a Xunta e o Consorcio é igualar á baixa os servizos públicos coa oferta privada como paso previo á venda e desmantelamento dos servizo públicos, e para que se escolla a privada antes que a pública unha vez ambas son gratuítas, a única forma é igualalas pola baixa.

As traballadoras das escolas infantís públicas están en pé de guerra contra o deterioro do servizo e se suceden cartas de queixa. Non lles deixan facer o seu traballo como profesionais educativas. Dende a CIG denunciamos esta situación e lembramos que a sociedade galega non pode ir un paso atrás e permitir máis deterioro dos servizos públicos. As nosas cativas merecen unha atención integral neste tramo educativo. Non podemos limitarnos a gardar nenos e nenas e que acaben co proxecto educativo público das escolas infantís.

 

A Dirección Xeral de Función Pública achegounos os borradores dos concursos de traslados de: A) Corpos xerais; B) Escalas de enxeñarías, enxeñarías técnicas, arquitectura, arquitectura técnica e ciencias.

Os sindicatos temos prazo para alegar ata o mércores 7 de febreiro (na comunicación inicial falaban do xoves 8). Se é do teu interese, contacta coa CIG.

Estes dous concursos son similares aos que están a saír para gardacostas, consumo, incendios, etc. Hai un cambio: incorporan para ofertar en resultas como potenciais vacantes os postos ocupados por motivos de saúde.

Non temos previsión de datas, nin para a negociación nin para a súa aprobación e convocatoria. Pero no horizonte está o día 31/12/2024, data na que por imposición legal teñen que estar rematados os procesos selectivos da Lei 20/2021.

En canto teñamos a relación de postos farémolos públicos para a súa revisión.

Na Comisión de Persoal do venres 2 de febreiro quedaron aprobadas as bases dos concursos de traslados das escalas de gardacostas e de consumo, co voto a favor de CIG, abstención de CCOO e UGT, e voto en contra de CSIF. O motivo fundamental do voto favorable da CIG é que se convocaron todos os postos vacantes existentes na RPT

No caso de gardacostas, tiñamos información de dous postos de subinspector/a, nivel 16 en servizos centrais, que supostamente estaban vacantes e non ofertaban, pero resulta que as persoas titulares teñen dereito a reserva dos postos durante dous anos, polo que non son vacantes por agora e non se poden ofertar.

No caso de consumo, o IGCC pretendía amortizar 6 postos vacantes, polo que os retiraban do concurso. Finalmente deixaron sin efecto a pretensión do IGCC e todos os postos vacantes van ser ofertados.

Respecto dos postos de segunda actividade de gardacostas, Función Pública e a Consellería do Mar dan garantías de que non existirá perda de retribucións (Decreto 136/2017, artigo 38).

Segue aberta a mesa de negociación para o Acordo de condicións laborais para o persoal do SPIF, que polo de agora a CIG considera insuficiente e que exclúe ao persoal laboral.

O 1 de febreiro de 2024, tivemos unha nova xuntanza coa Consellería de Medio Rural para negociar o Acordo. Aínda que houbo cambios con respecto á última proposta de borrador, para nós segue sendo insuficiente con falta de regulación en cuestións básicas tales coma as quendas.

Pero o problema mais destacado é que o texto que nos presentan deixa fora ao persoal laboral, directamente a 985 compañeiros fixo-descontinuos e indirectamente queda no aire o persoal laboral que ocupa prazas de funcionario. Compre reconducir a situación é que se produza a negociación no ámbito adecuado na que estean todas as partes implicadas no V Convenio. Pretende a Xunta de Galiza ter persoal facendo o mesmo traballo e con condicións laborais distintas? E posible ter horarios, sistema de quendas, salario diferente nun mesmo servizo?.

A maiores diso cabe reflexionar sobre moitos elementos do acordo como:

  • Que pasará cando un compañeiro que está a facer as quendas deste acordo sin a compensación economiza nin horaria o reclame no xulgado e lle apliquen en vez do Acordo o V Convenio?
  • E ter distintos horarios e salarios para persoal fixo-descontinuo e o funcionario é unha irresponsabilidade que vai abocar ao caos ao servizo de incendios da Galiza e afondar na discriminación do colectivo de traballadores máis precarizados da consellería.
  • Por outra parte deixa para regular máis adiante o complemento de nocturnidade ou a adaptación das quendas para o persoal das brigadas helitransportadas e centros con condicións especiais alongando o problema de indefinición actual.
  • Mención especial merece o apartado económico: soben ás cantidades pero seguen a establecer diferenzas entre grupos por compensar domingos e festivos e… de verdade imos tardar 3 anos en cobrar o 100%?.
  • As compensación de 5 días haberá que pegalas as vacacións que se poderán coller en grupos de 7 días efectivos de traballo, na CIG defendemos que sirvan de descanso real e repartilos para baixar os riscos laborais asociados a fatiga (como AP).
  • E insistimos nun novo apartado para a negociación de funcións e organización dentro das quendas e horarios e tamén no traballo nos incendios que estamos pendentes de ver se aceptan cando envíen o último documento.

Valoramos a intención, aínda que tarde, da administración en recoller parte do Acordo Marco e Anexo de incendios proposto pola CIG en marzo 2022 para negociar este acordo. Non podemos dicir o mesmo do trifachito sindical CCOO-UGT-CSIF querendo por catro pesos, deixar fóra a parte dos/as compañeiros/as do ámbito deste acordo.

Así lembrámosche que comezamos unha negociación cunha proposta de ACORDO DE CONDICIÓNS LABORAIS para todo o persoal do SPIF e agora derivou a un ACORDO DE PERSOAL FUNCIONARIO que exclúe a mais da metade dos compañeiros e que é tan aberto e xeral para seguir de despachos coa comisión de seguimento.

AVISO IMPORTANTE

Mentres prosigan as negociacións de forma positiva, do calendario de mobilización, SUSPENDEMOS TEMPORALMENTE a concentración prevista para este martes 6 de febreiro pendentes de si por unha vez temos un BO ACORDO PARA TODO O PERSOAL

Outras novas recentes

Venres, 19 Abril 2024

RPT de funcionarización de varios postos dos grupos III e IV

De cara a unha vindeira mesa de negociación, a Dirección Xeral da Función Pública vén de remitirnos unha proposta de modificación da relación de postos de traballo, consistente na funcionarización de postos de persoal laboral da Xunta de Galicia, no corpo de técnicos de carácter facultativo da administración especial (grupo B), no corpo administrativo da administración...
Venres, 12 Abril 2024

Recurso de reposición ao concurso ordinario de traslados de ciencias+enxeñarías+arquitectura

A CIG presentou un recurso de reposición á Resolución que convocou o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de escalas de enxeñarías, arquitectura, arquitectura técnica e ciencias (administración especial). No recurso solicitamos unha relación das prazas que desapareceron do concurso, con información polo miudo de cada unha delas. Tamén da...
Luns, 15 Abril 2024

A AGASP e a Dirección Xeral da Defensa do Monte aplican criterios discriminatorios na selección para a formación

A Academia Galega de Seguridade Pública (AGASP), organismo autónomo de carácter administrativo adscrito organicamente á consellaría competente en materia de interior e xustiza, imparte formación ao persoal axente forestal (art. 4 da Lei 1/2007). A Dirección Xeral de Defensa do Monte, da Consellaría do Medio Rural, participa na organización da formación e nos procesos de...