Novas por contido

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal vén de convocarnos para unha Mesa Xeral de Persoal Empregado Público para o vindeiro venres 7 de novembro na que como único punto da orde do día traen a proposta de modificación da relación de postos de traballo (RPT) da Adminstración Xeral e da Admisitración Especial da Comunidade Autónoma de Galiza.

A proposta de cambio referida nas presentes PRT´s fai referencia a aqueles postos con contacto habitual con menores de idade e máis concretamente ao requisito para  estes postos dunha certificación negativa do Rexitro Central de delincuentes sexuais (artigo 57 da Lei Orgánica 8/2021, de 4 de xuño). Son considerados postos de traballo nos que a súa actividade implica un contacto habitual con persoas menores de idade cando se cumpre, cando menos, cunha das seguintes características:

  • Que o posto de traballo, pola súa propia natureza ou esencia, dispón dun contacto habitual con menores.
  • Que o posto de traballo ten como destinatario principal da súa actividade a persoas menores de idade.

Descarga de documentación

No DOG do 05/11/2025 publican a RESOLUCIÓN do 29 de outubro de 2025, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se aproba a relación provisional de persoas admitidas e excluídas do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de varias escalas e especialidades do corpo de axudantes de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C1, do corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2, e da agrupación profesional da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

A relación de persoas admitidas e excluídas publicarase no portal web corporativo da Xunta de Galicia, https://www.xunta.gal/funcion-publica, na epígrafe de <concurso de traslados>.

A listaxe de persoas solicitantes excluídas figura como anexo desta resolución.

As escalas e especialidades ás que está aberto este concurso son as seguintes:

Subgrupo ESCALA ESPECIALIDADE
C1 [ESPECIAL (ESC. TÉCNICA DE ANÁLISE DE LABORATORIO)]  
C1 [ESPECIAL (ESC. TÉCN. DE MANTEMENTO DE SERVIZOS)]  
C1 [ESPECIAL (ESC. TÉCN. REC. NAT. E FOREST. ESP. CAPATAZ)]
C1 [ESPECIAL (ESC. TÉCNICA DE CONDUCIÓN)]  
C1 [ESPECIAL (ESC. TÉCNICA DE COCIÑA)]  
C2 [ESPECIAL (ESC. AUXILIAR DE LABORATORIO)]  
C2 [ESPECIAL (ESC. AUXILIAR RECURSOS NAT. E FOREST. ESP. OFICIAL)]
C2 [ESPECIAL (ESCALA DE GARDAS DE RECURSOS NATURAIS)]  
C2 [ESPECIAL (ESCALA AUXILIAR DE CONDUCIÓN)]  
C2 [ESPECIAL (ESC. AUXILIAR DE MANTEMENTO)]  
C2 [ESPECIAL (ESC. AUXILIAR DE COCIÑA)]  
AP [XERAL (ESCALA DE PERSOAL SUBALTERNO)]  
AP [XERAL (ESCALA DE PERSOAL SUBALTERNO)], XET [XERAL (ESCALA DE PERSOAL DE MANTEMENTO)]
AP [XERAL (ESC. PERSOAL LIMPEZA E COCIÑA E REC. NAT. ESP. LIMPEZA E COCIÑA)]
AP [XERAL (ESC. PERSOAL LIMPEZA E COCIÑA E REC. NAT. ESP. REC. NAT. E FORES.)]

A CIG ven de demandar que a Dirección Xeral de Emprego Público solucione o problema á hora de elixir postos no concurso de traslados de persoal coidador.

O persoal auxiliar coidador desempeña as súas funcións en prazas itinerantes, o que implica que os seus postos non estean adscritos de maneira fixa a un único centro educativo, senón que se distribúen cada curso escolar segundo as necesidades do servizo dentro do ámbito do departamento territorial correspondente.

Esta particularidade crea incerteza e falta de transparencia á hora de participar no concurso de traslados, xa que nos postos non figura ningún dato que poida suxerir onde está localizado concretamente cada posto neste curso escolar, figurando así a maioría dos postos dependentes da Consellería de Educación como “AULAS E.E. CENTRO PÚBLICO PROVINCIAL (nome da provincia)”.

De aí que solicitemos que a administración publique un novo listado de postos actualizado onde consten os datos do centro e localidade de cada posto durante o curso escolar 2025/26.

Na comisión de seguimento abordouse a modificación de horarios con escasos avances, pero co compromiso de avanzar na mellora das condicións laborais e na xubilación anticipada do persoal.


Na xuntanza celebrada o 3 de novembro de 2025 a Consellería do Mar comprometeuse a colaborar no procedemento iniciado pola CIG en abril do 2024 en base ao Real Decreto Lexislativo 8/2015, de 30 de outubro, para a consecución dos coeficientes redutores de xubilación do persoal do Servizo de Gardacostas de Galiza.

Alegrámonos de que a Administración se poña neste caso do lado do persoal nesta xusta loita pola xubilación anticipada, recoñecéndonos ademais a oportunidade de ter presentado a solicitude baixo a anterior regulación cun procedemento que resulta máis vantaxoso.

 

Orde de prestación de servizos e negociación de horarios

A Administración comprometeuse a unha nova reunión nun prazo de dez días, aínda que na reunión de hoxe non se produciron avances significativos. Consideramos que o punto clave é acadar un consenso nas carteleiras, verdadeiro motivo do bloqueo, polo que reiteramos que é necesario reforzar o cadro de persoal e cubrir as vacantes e denunciamos que non se están a cumprir a orde na sua totalidade nin as 60 horas de descanso semanal obrigatorias.


• Inclúen as 60 horas de descanso na orde, pero atráncase a definición de “semana”.
• Acéptase ampliar a compensación por prolongación de xornada: 2 horas en mañá/tarde, 2 horas 30 minutos en noite e 3 horas en festivo.
• Non se acepta a redución de quendas mensuais, nin de noites, nin de fins de semana.
• Acéptase pagar a 120 € as xornadas especiais, mais sen incluír os festivos.
• Actualízase o complemento específico, pero sen melloras adicionais.

 

EPI`s e uniformes

A Consellería anunciou a ampliación do orzamento para roupa de traballo, que pasa de 30.000 a 75.000 euros. Aínda non se confirmou se será posible arrastrar puntos entre exercicios, pero incluirase no prego a obriga de manter un stock de reposición e dotación para o novo persoal.


RPT: segunda actividade e xefaturas

Insistimos na necesidade de:

• Ampliar os postos de segunda actividade.
• Incluír a observación nestes postos para especificar que o salario é do posto de orixe incluídos todos os complementos.
• Abrir á escala operativa os postos de xefatura.
• Revisar a necesidade de creación de prazas nas bases para poder respectar os dereitos laborais do persoal.

 

Procesos selectivos e grupo B

En canto resolución e toma de posesión do concurso de traslados e procesos selectivos está en man da Dirección Xeral de Emprego Público sen que en Mar teñan explicación do motivo do atraso.

Sobre a integración no grupo B, a consellería deu resposta a demanda sindical e trasladou a intención de incluír na Lei de medidas de 2026 unha modificación para situar as especialidades de patrón e mecánico da escala operativa no grupo B, de acordo coa titulación de técnico/a superior esixida. Porén, acompáñano dunha disposición derrogatoria quinta, que na práctica impide a súa efectividade, mantendo o persoal no C1 á espera dunha regulación que non se esixe a ningún outro subgrupo na Administración.

Na CIG denunciamos que esta manobra reproduce o mesmo bloqueo que padecen outras escalas do grupo B dende hai máis dunha década, o que nega o recoñecemento profesional e económico debido ao persoal.

 

A CIG presenta alegacións ás leis con novas propostas

A CIG vén de presentar unha batería de alegacións ao anteproxecto da Lei de medidas e á Lei de Orzamentos de 2026, incluíndo tamén novas propostas para mellorar a regulación do Servizo de Gardacostas de Galiza.

Proposta para incluír Gardacostas na Lei de Emerxencias de Galiza

A CIG presentou unha proposta para modificar a Lei 5/2007, de emerxencias de Galiza, co obxectivo de incluír directamente o Servizo de Gardacostas como servizo esencial de emerxencias. O recoñecemento legal permitiría mellorar a resposta ante emerxencias climáticas, naturais e de salvamento, consolidando o carácter estratéxico deste servizo.


Proposta para a consideración de servizo esencial  Lei de Orzamentos para 2026 

A ausencia de referencia expresa no artigo 13 da Lei de Orzamentos deste servizo complica a cobertura áxil de vacantes e substitucións.

Proposta de supresión do artigo 21.d

Para evitar que os importes dos complementos específicos adicionais podan ser reducidos ou eliminados pola Administración.


Proposta para que a Administración da Xunta  impulse formalmente o procedemento de xubilación anticipada ante o Estado

Coa engádega dun artigo na  Lei 2/2004, do 21 de abril, pola que se crea o Servizo de Gardacostas de Galiza.

 

Lembra que teremos unha nova comisión en 10 días, Se queres engadir propostas ou trasladar dúbidas, contacta coa CIG-Autonómica.


A participación de todo o persoal é clave para seguir avanzando!

Na CIG consideramos unha promesa baleira o anuncio do Goberno de negociar un acordo salarial e chamamos á mobilización para acadar incrementos dignos que permitan reverter a perda de poder adquisitivo. Ademais, iniciamos unha campaña de recollida de sinaturas para avalar a PNL coa que demandamos unha cláusula de garantía salarial vinculada ao IPC para todo o persoal empregado público.

Na Área Pública da CIG (CIG-Administración, CIG-Saúde e CIG-Ensino) entendemos que non hai nada que celebrar na «intención» do Goberno español de sentar negociar un novo acordo retributivo para o persoal empregado público. Criticamos que as direccións de CCOO, UGT e CSIF se apresuren a vender como un éxito sindical este anuncio, cando se trata dunha promesa baleira, que pretende desactivar o crecente malestar do persoal e que, ademais, nin sequera se formula no ámbito da Mesa Xeral de Negociación.

Advertimos que, unha vez máis, se pretende negociar só cunha parte das organizacións sindicais con dereito a representación, fóra dos marcos institucionais que corresponden, e sacar un acordo pola porta de atrás que —moito nos tememos— seguirá afondando no deterioro salarial.

Neste contexto, na Área Pública da CIG avanzamos a convocatoria de mobilizacións para que tanto os orzamentos xerais do Estado como os orzamentos da Xunta de Galiza contemplen incrementos retributivos que revertan a continua perda de poder adquisitivo que ano tras ano sofre o persoal empregado público.

Anos de incumprimentos

Lembramos que o Goberno español leva anos incumprindo os compromisos asinados, mantendo conxelados os orzamentos, atrasando procesos selectivos e perpetuando a precariedade e a paralización nas administracións. Denunciamos que o chamado «diálogo social» se converteu nun teatro de xestos e titulares, nos que unhas persoas finxen negociar e outras fan de comparsa.

Dende a CIG levamos tempo advertindo da perda brutal de poder adquisitivo, iniciada co recorte directo do 5% das pagas extraordinarias —que nunca se recuperaron na súa totalidade— e agravada pola firma de acordos por debaixo do IPC e a renuncia dos grandes sindicatos estatais a defender en serio os intereses da clase traballadora.

Fronte ao conformismo e a submisión, na CIG apostamos pola mobilización constante, tanto nas rúas como nos centros de traballo, reclamando salarios dignos, estabilidade e respecto ao público.

Cláusula de garantía e incremento do 5%

Neste camiño, na Área Pública da CIG iniciamos unha campaña de recollida de sinaturas para avalar a proposición non de lei (PNL) rexistrada no Parlamento galego, coa que demandamos unha cláusula de garantía salarial vinculada ao IPC para todo o persoal empregado público. Manifestamos que non se trata de caridade nin de peticións «razoábeis», senón de xustiza social e de recuperación do que nos roubaron durante anos de recortes e inflación.

Ademais, dende a CIG reclamamos un incremento salarial do 5% para este ano no conxunto do sector público, como paso imprescindíbel para comezar a compensar as perdas acumuladas, que dende 2010 xa suman preto dun 20% da capacidade adquisitiva.

Así mesmo, insistimos na necesidade da mobilización e da presión social, porque entendemos que o futuro das condicións de traballo na Administración non se defende só nas mesas de Madrid, senón tamén nas rúas e na acción colectiva. O que nos xogamos non é unha porcentaxe de suba salarial, senón a dignidade de quen sostén día a día o servizo público e o dereito da cidadanía a unha Administración ao servizo do pobo.

Campaña de recollida de sinaturas

Poñemos á túa disposición os pregos de sinaturas en todos os locais da CIG. Tamén podes poñerte en contacto connosco e pasaremos polo teu centro de traballo.

Contamos contigo!

Manifestáronse en Compostela para denunciar a situación de abandono, a desigualdade e mala xestión por parte da Xunta de Galiza.

 

  

Arredor de 400 profesionais do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais (SPDIF) mobilizáronse este xoves dende a Consellaría de Medio Rural até o complexo administrativo de San Caetano para denunciar a situación de abandono, desigualdade e mala xestión por parte da Xunta de Galiza que, ano tras ano, pon en risco a seguridade do persoal e da poboación. Durante a protesta, convocada pola CIG, reclamouse un servizo de extinción de incendios 100% público e único, no que todo o persoal teña as mesmas condicións laborais e salariais, se amplíe o tempo de traballo e se garanta a saúde e seguridade.

   

   

A CIG denunciou que a mobilización se realiza 15 días despois de rematado o dispositivo especial e sen que por parte do Goberno galego se producise nin unha soa autocrítica ou asunción de responsabilidades polo acontecido este verán, cando persoal sen experiencia nin formación axeitada estivo dirixindo o lume ou traballando nas brigadas de extinción.

Neste senso, púxose énfase en que situacións como as vividas neste verán evidencian a necesidade de contar cun operativo profesionalizado, que traballe todo o ano e en condicións de dignidade laboral e salarial. A CIG salientou, así mesmo, que a actividade non remata cando se extingue un incendio forestal, senón que cómpren tarefas de prevención continuadas que permitan mitigar a virulencia dos lumes.

Preto de 1.000 persoas deixarán de traballar o 15 de novembro

No SPDIF traballan sobre 2.400 persoas, das que unhas 983 deixarán o servizo o 15 de novembro. A CIG reivindicou que urxe realizar tarefas de restauración das zonas queimadas para evitar a contaminación das bacías da auga, e este persoal que se vai debería estar facendo eses labores. Fronte ao actual modelo que deriva parte do servizo aos concellos mediante a subscrición de convenios de prevención e extinción, o sindicato nacionalista reclamou un servizo 100% público, único e profesional.

 

Apuntando á virulencia que acadan os lumes, a CIG advertiu que moitas veces os concellos subcontratan estes servizos e o que se ve é que no mes de agosto se incorporan persoas ás tarefas de extinción sen a formación axeitada. Isto é unha enorme irresponsabilidade porque pon en risco a estes compañeiros e compañeiras. Non se pode xogar así coa vida do persoal e da poboación que vive no rural.

Segundo a CIG, é inadmisíbel que en plena vaga de incendios, no mes de agosto, se contrate a 200 persoas para unhas prazas que estaban sen cubrir, e reiterou a necesidade de cubrir todas as prazas e ampliar o tempo de traballo do persoal fixo-descontinuo dos oito aos 12 meses.

Estender o acordo de melloras

Sobre as condicións laborais, explicaron que no servizo hai persoal laboral cunhas condicións de hai 20 anos e persoal funcionarizado ao que se lle aplica un acordo de melloras. Por iso, outra das demandas do colectivo é estender este acordo a todo o persoal do SPDIF e rematar coas discriminacións entre compañeiros e compañeiras que realizan as mesmas tarefas, pero cobran diferente e teñen condicións distintas.

CIG criticou tamén a xestión que a Xunta fai do persoal, tanto no nivel de contratación como na disposición da cobertura do territorio, que se reduciu ao 50% nos dous últimos anos. O sindicato salientou que isto tradúcese en maiores tempos de reacción.

Neste contexto, a CIG lamentou que o Goberno galego, a diferenza doutros executivos autonómicos, non teña amosado ningunha disposición para sentar negociar a dignificación laboral deste colectivo, a ampliación do tempo dos contratos de traballo e como implementar a xestión.

extinción de incendios é un servizo público, e hai que traballar sobre o territorio, pero non se quere facer unha planificación preventiva, concluíu a CIG. É urxente erradicar a precariedade laboral e facer unha boa xestión do territorio e do persoal, porque se non hai un servizo profesionalizado, ben formado e espallado no territorio non se pode apagar o lume.

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                              

  Dercarga o MANIFESTO 

No DOG do 28/10/2025 publican:

- RESOLUCIÓN do 22 de outubro de 2025 pola que se convoca o proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo superior da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A1.

- RESOLUCIÓN do 22 de outubro de 2025 pola que se convoca o proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A2.

- RESOLUCIÓN do 22 de outubro de 2025 pola que se convoca o proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo administrativo da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C1.

- RESOLUCIÓN do 22 de outubro de 2025 pola que se convoca o proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo auxiliar da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C2.

O prazo para presentar as solicitudes será de vinte (20) días hábiles, que se contarán a partir do seguinte ao da publicación desta convocatoria no Diario Oficial de Galiza (DOG)

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal achéganos as bases e o listado de prazas do concurso de traslados das especialidades de educador/a infantil (técnicos/as facultativos e axentes técnicos/as facultativos) e da excala de auxiliar de coidadores. Os sindicatos temos prazo para presentar alegacións ata o luns 3 de novembro, así que se tes algo que dicir, contacta coa CIG antes desa data.

Seguimos adiante na loita aínda que CCOO, UGT e CSIF intenten deixar vendido ao persoal do Servizo de Incendios Forestais

Denunciamos a actitude desleal e irresponsable de CCOO, UGT e CSIF, que solicitaron DESPOIS DA CONVOCATORIA DA MANIFESTACIÓN, unha reunión coa Consellería do Medio Rural excluíndo a representación maioritaria do persoal.

Esta manobra, xusto antes da mobilización do 30 de outubro, busca desmobilizar, dividir e confundir, freando a loita colectiva por acadar melloras laborais e dignidade profesional.

Trátase dunha práctica propia do sindicalismo amarelo que prefire ir contracorrente cando hai mobilizacións e refuxiarse no colo da empresa antes que defender os dereitos do persoal. Romper a unidade ten consecuencias, e este tipo de accións traizoan ao conxunto do persoal empregado público.

Cómpre lembrar que a mobilización SI dá resultados. En comunidades como Asturias, Aragón ou Andalucía, as protestas e a presión do persoal fixeron posible negociar melloras reais para o colectivo de bombeiros forestais. É que a CCOO, UGT e CSIF non están de acordo con avances que se conseguiron?

Non é novo: xa deixaron vendido ao persoal do SPIF cando pactaron antes da negociación formal un Acordo só para funcionarios, sacrificando ao persoal laboral. Dende a CIG, tratamos de paliar as eivas e incluímos unha adenda para que se estendera a todo o persoal confiando e “pecando de boa fe” en que se fixera efectiva. Porén, dous anos despois, nin Medio Rural nin os outros sindicatos, quixeron cumprir este compromiso e as consecuencias páganas hoxe máis de 1.000 traballadores e traballadoras do servizo.

 

👉 O 30 de outubro, ás 11:00 horas, diante da Dirección Xeral de Defensa do Monte.
Aí é onde se defenden os dereitos: na rúa, co persoal, e non agochados nos despachos!!

A CIG-Autonómica esiximos á Xunta de Galiza que aplique de oficio a sentenza do Tribunal Supremo nº 820/2025, do 25 de xuño, e que retribúa de forma completa e con carácter retroactivo os complementos salariais polas gardas, quendas, nocturnidade, domingos e festivos.

O Tribunal Supremo vén de establecer que cando as gardas, nocturnidade, domingos e festivos ou productividades por razón de servizo, cando se prestan dentro da xornada ordinaria, os complementos deben incluírse tamén nas pagas extraordinarias, vacacións, permisos retribuídos e situacións de incapacidade temporal, ao consideralas retribucións fixas e periódicas (aínda que varíe a súa cantidade).

A CIG-Autonómica esixe á Xunta que pague de oficio 

Esta sentenza marca un antes e un despois na política retributiva da Xunta, que ata o de agora só aboaba estes conceptos cando se traballaban de maneira efectiva. Non imos aceptar que o persoal teña que acudir individualmente aos tribunais para reclamar un dereito que xa foi recoñecido polo Supremo, aumentando os custos para as persoas traballadoras e para a propia Administración, e saturando os xulgados.

Por iso demandamos que a Xunta acate esta sentenza nas nóminas mensuais e nas pagas extraordinarias, incluíndo a parte proporcional destes complementos, e que faga de oficio o pagamento dos atrasos  a todos o persoal afectado.

Remate co descontrol das nóminas 

Esperemos que ao aplicar a sentenza e cobrar mes a mes os conceptos completos, remate  a desorde na percepción dos salarios. Moito persoal —como bombeiros e bombeiras forestais, axentes ambientais, entre outros colectivos que traballan as 24 horas e en quendas rotatorias— padece habitualmente atrasos e irregularidades no cobro destes complementos, que chegan a percibirse cada 3 meses ou mesmo unha vez ao ano. 

Inclusión do dereito na lei de orzamentos galega

A CIG-Autonómica está a trasladar á Xunta e aos grupos do Parlamento unha proposta para que esta medida se incorpore á nosa normativa coa Lei de Orzamentos de Galiza para 2026, de xeito que quede asentada na lexislación galega e se estenda tamén ao persoal laboral. 

Deste modo, todo o persoal funcionario, laboral e estatutario teremos dereito a percibir as retribucións por gardas, noites, domingos e festivos nas pagas extraordinarias, nas vacacións e nas baixas, tal e como recoñece a citada sentenza do Tribunal Supremo, que xa crea xurisprudencia.

É hora de por fin a esta situación e garantir o cobro regular e xusto do salario real de cada mes! 

Outras novas recentes

Venres, 28 Novembro 2025

Aprobada unha carreira ordinaria cunha avaliación do desempeño penalizadora, coercitiva e que abre a porta ao control político do persoal

A Xunta vén de aprobar en Comisión de Persoal do 28 de novembro, co voto favorable de CSIF, CCOO e UGT, unha carreira administrativa condicionada a un modelo de avaliación do desempeño profundamente punitivo, desigual, clasista e que deixa amplísimos espazos para o control político sobre o persoal empregado público. O chamado proceso de “negociación” limitouse a unha única...
Martes, 02 Decembro 2025

O mércores 3 de decembro abre o prazo para solicitar a carreira extraordinaria de 2025

👥 QUEN A PODE SOLICITAR? Persoal funcionario da Administración da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas do persoal funcionario sanitario da Lei 17/89 e doutras Administracións que preste servizos nesta, e dos entes da LOFAXGA 45 a) O persoal laboral que asine o compromiso de participar e superar o proceso de funcionarización Sempre que NON obtivese ningún grao na...
Martes, 02 Decembro 2025

Convocatorias extraordinarias de acceso aos graos I, II e III da carreira administrativa e complemento de desempeño

No DOG do 02/12/2025 publican: - ORDE do 1 de decembro de 2025 pola que se publica o Acordo entre a Xunta de Galicia e as organizacións sindicais CSIF, CC.OO. e UGT polo que se convoca o procedemento de acceso aos graos I, II e III do sistema transitorio extraordinario de recoñecemento da progresión na carreira administrativa prevista na disposición transitoria oitava da...