Novas por contido

Chegounos á CIG información de que na redacción dos novos pregos de contratación da conservación de estradas feitos pola AXI se está a incluír que as empresas privadas fagan as funcións de vixilancia de explotación (informes, denuncias, vixilancia do dominio público, etc), que deben estar reservadas a persoal funcionario da administración.

Estas funcións están sendo realizadas por persoal propio que ten pendente un proceso de funcionarización e promoción interna, e que leva pendente de resolver dende o 2019. Tamén se conta con previsión de prazas suficientes para poder cubrir por listas ou promoción interna.

O persoal de vixilancia da AXI está indignado por que os procesos selectivos para a escala de axentes de inspección, especialidade de dominio publico hidráulico e especialidade de vixilancia de estradas (subgrupo C1) derivados da OPE 2020, están sen rematar, procesos que segundo os acordos asinados tiñan que ter rematado no 2019 e non foron publicadas as convocatorias ata o 2022 e os exames en xuño do 2023. A entrega de documentación para a fase de baremo foi xa fai meses e ata o 07/05/24 non se publicou o baremo provisional. E isto porque para que publicasen este baremo foi necesario presentar unha queixa ante a Valedora do Pobo da que aínda non temos resposta (pero si publicaron o baremo provisional).

Agardamos que de esta nova Dirección Xeral de Emprego Público que non deixe esquecido outra vez o proceso e se publique a resolución no menor prazo, unha vez que o persoal leva agardando por esta promoción mais de 5 anos e a Xunta non cumpriu os prazos que establecían os acordos. A negociación destes procesos iniciouse no 2016 (hai xa 8 anos).

Lembramos que este persoal de estradas leva realizando funcións que corresponde a un grupo superior dende a sinatura dos acordos (2019) por confiar no compromiso e sinatura da Administración duns prazos que non cumpriu.

Pero aínda hai máis: unha vez rematado o proceso non se van a cubrir as 57 prazas do acordo de estradas quedando mais da metade sen cubrir polo que solicitamos que se inicien os mecanismos para a convocatoria dunha nova OPE con esas prazas. O que pon no Acordo e na Addenda que se asinaron é que as prazas que non se cubran por promoción interna se convocarán por acceso libre.

A CIG vén de solicitarlle á conselleira do Medio Rural unha xuntanza urxente, dado que vemos necesario tratar os seguintes puntos dos acordos de melloras laborais para a escala de axentes facultativas/os medioambientais:

  1. Redacción do regulamento de funcións da nova escala de axentes técnicas/os en xestión ambiental.
  2. Grupo B. No momento no que se chegara ao 40% de axentes que tiveran a titulación de acceso convocaríase un proceso para acceder ao grupo B.
  3. Creación de prazas UIFO para cumprir o ditame da comisión especial non permanente de estudo e análise das reformas da política forestal, de prevención e extinción de incendios forestais, e do plan forestal de Galiza.
  4. Creación de prazas UDEX. É necesario crear esta unidade de xeito inmediato ante o contexto global de grandes incendios forestais, cada vez máis devastadores e virulentos. 
  5. Concurso de traslados. Ao estar en marcha un concurso de traslados da escala de axentes ambientais, se a creación dos postos citados se produce sen posibilidade de optar a eles no actual concurso, deberase convocar outro concurso, sen límite de permanencia como requisito, para que todo o persoal poida optar a ditas prazas, tanto ás de nova creación na primeira fase, como ás de resultas na segunda.
   

Recibimos unha comunicación da Dirección Xeral do Emprego Público e Administración de Persoal (antiga DXFP), na que confirman que o concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes da Administración Xeral da Comunidade Autónoma de Galicia (corpos xerais), será publicado no DOG do mércores 15 de maio. O prazo para a presentación de solicitudes de participación rematará o día 5 de xuño de 2024.

A CIG ten manifestado en innumerábeis ocasións que para os actos de elección de destino o listado de postos ten que responder a varios criterios, e que un deles debería ser o do reparto por toda a xeografía galega.

Non parece ser este o criterio seguido por Función Pública no caso deste listado de postos para a toma de posesión do corpo administrativo (subgrupo C1) cando dos 102 postos hai CERO na provincia de Ourense, 8 na de Lugo e 9 na de Pontevedra e 85 na da Coruña dos cales 68 están en servizos centrais.

Se este desequilibrio territorial e unha constante e sucede moitas veces, neste caso concreto é alarmante ao non haber nin unha praza nalgunha provincia

Solicitámoslle a Función Pública que revise o listado e faga un esforzo para presentar un novo que responda a un reparto xeográfico que se aproxime á realidade.

 

 

O día 2 de maio os axentes sociais mantivemos unha reunión con representantes da Función Pública polo mal chamado Fondo de Acción Social (FAS), xa que del só queda unha única axuda: axuda para atención de persoas con discapacidade. Mantén suprimidas as axudas iniciais deste Fondo de Acción Social, como eran a xubilación, discapacidade propia, fillos/as menores, maiores a cargo, axuda aos estudos de fillos/as e propios, adquisición de vivenda, gastos sanitarios e ópticos.

Todos estes recortes no FAS comenzaron no ano 2012 da man da Lei 1/2012, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público da Comunidade Autónoma de Galiza, unha lei ditada ao abeiro dunha crise económica xa superada e da que o goberno do estado español xa ten levantado todas as limitacións de orzamento que puideran ser xustificación destes recortes. No cadro que vai deseguido vese a diferenza do FAS do ano 2010 comparado có actual.

 FONDO DE ACCIÓN SOCIAL 2010 (€) 2023 (€)
 CONTÍA GLOBAL  9.136.392  2.000.000 
CONTÍAS MÍNIMAS POR MODALIDADES
 ATENCIÓN Á DISCAPACIDADE 1.300 2.160
 XUBILACIÓN 3.500 0
 FILLOS/AS MENORES 150 0
 ESTUDOS DE FILLOS/AS 90 0
 ESTUDOS DO PERSOAL DA XUNTA 200 0
 ADQUISICIÓN DE VIVENDA 1.532 0
 MAIORES A CARGO 200 0
 GASTOS SANITARIOS (TRATAMENTOS, PRÓTESES) 60 0
 GASTOS SANITARIOS (PRODUTOS ALIMENTARIOS) 60 0

Nesta proposta que nos presenta a Xunta de Rueda, a única novidade con respecto o anterior FAS é o aumento do nivel das rendas anuais das persoas causantes, que se incrementa dende o límite dos 13.300 a 14.000 €. A cantidade desta axuda fica en 2.160 € por causante, exactamente igual que nos anos 2020, 2021 e 2022, así que non se actualizou nen tan sequera ao IPC destes tres derradeiros anos.

Dende a CIG observamos que o texto recibido non emprega unha linguaxe neutra, inclusiva e respectuosa, se non unha linguaxe sexista, contravindo a normativa de xénero. A LO 3/2007, do 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes, establece a implantación dunha linguaxe non sexista no eido administrativo e o seu fomento na totalidade das relacións sociais, culturais e artísticas como un dos criterios que deben guiar a actuación dos poderes públicos, por iso solicitamos unha revisión do texto enviado.

A CIG insiste nas alegacións presentadas en anos anteriores, e que se resumen en:

  • Incrementar o importe actual como mínimo conforme o Índice de Prezos ó Consumo (IPC) dos derradeiros 3 anos, para esta axuda.

  • Recuperación de todas as modalidades de axudas do FAS que tiñamos antes dos recortes, e aumentalos progresivamente.

  • Recuperación dos importes subtraídos no 2012 e chegar ao 1% da masa salarial.

  • Compatibilizar as axudas do FAS con outras que se poidan percibir, e que a resolución e aboamento sexa no mesmo ano natural da convocatoria para evitar os problemas con declaracións complementarias de IRPF.

  • Que todas as axudas que se concedan sexa proporcional o nivel de renda das familias.

  • Que esta axuda se meta en nómina tamén no persoal funcionario, co mesmo sistema de petición que ten o persoal laboral. De non facerse así supón un agravio para o persoal funcionario público que ten que facer a petición cada ano e entregar a documentación xustificativa e cobrala con máis de un ano de atraso, xa que este ano 2024 estamos falando da axuda do ano 2023 que se comenzaría a cobrar en nómina en xaneiro dese ano. Este punto dende a Dirección Xeral de Función Pública, prometeran no pasado exercicio que ia a ser deste xeito, o cal aínda estamos a espera. Dende a CIG instamos a que se faga XA.

  • Os prazos para solicitar o FAS non deben coincidir en ningún caso co mes de agosto. Se non se aceptan as demandas de modificación total do documento, e a apertura dunha negociación para a recuperación dos nosos dereitos, a publicación desta axuda debe facerse canto antes para así podernos garantir o pagamento dentro do presente ano. Se non hai modificacións desta axuda que nos digan cando se prevé publicala no DOG.

  • Temos nesta Administración Autonómica, persoas que, por pertencer a Muface, ou a outras administracións, teñen dereito a mellores axudas do FAS. A CIG solicita que todo o persoal teña as mesmas axudas do FAS, nas mellores condicións posíbeis.

Resposta da administración:

  • Intentarán publicar esta axuda neste mes de maio, vai ir o vindeiro Consello da Xunta e logo ao DOG.

  • O tema de cobrar mensualmente din que o transmitiran e que teñen un plan para que cada consellería tramite esta axuda. Non dan datas.

  • O de modificar o FAS e recuperar como mínimo as axudas anteriores, din que o transmitiran os órganos de esta administracións competentes e con capacidade para facelo. De momento son lentellas, si non as queres as deixas, como diría un presidente do PP de todos os puntos que lle propuxemos “desto ya tal”.

No DOG do 03/05/2024 publican a RESOLUCIÓN do 23 de abril de 2024, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se fai pública a actualización provisional de méritos, correspondente ao ano 2023, das listas para a cobertura con carácter transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e para a contratación temporal de persoal laboral da Xunta de Galiza.

Publican a actualización provisional de méritos, relativos ao ano 2023, dos integrantes das listas elaboradas para o desempeño con carácter transitorio de prazas reservadas a persoal funcionario e para a contratación temporal de persoal laboral, que figuran nos anexos I e II.

As puntuacións totais das persoas integrantes das listas para o nomeamento de funcionarios/as interinos/as (anexo I) e a dos integrantes das listas para a contratación temporal de persoal laboral (anexo II) poderán consultarse no portal web corporativo da Xunta de Galiza, http://funcionpublica.xunta.gal, epígrafe de ​​<Listas de contratación>.

As persoas interesadas disporán dun prazo de 10 días hábiles, contados a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza, para presentar reclamacións ante a Comisión Permanente (Dirección Xeral da Función Pública, Consellaría de Facenda e Administración Pública, edificio administrativo San Caetano, s/n, Santiago de Compostela).

Representantes da CIG-Autonómica acudimos o martes 30 de abril a unha xuntanza de cortesía convocada pola nova directora xeral de Función Pública (DXFP), que agora pasa a chamarse Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (en diante, DXEP). Na xuntanza estaban presentes a nova DXEP, Nuria Aguilar Vázquez, e o anterior DXFP, José María Barreiro. 

A xuntanza non durou moito. Foron unhas palabras de presentación da nova directora quen manifestou as súas intencións de traballo futuro.

A CIG aproveitou para poñer enriba da mesa unha serie de asuntos que, ao noso ver, deben resolverse. Entre outros, mencionamos:

Concursos de traslados: convocar xa os concursos de traslados para todo o persoal. E marcarnos como obxectivo o concurso anual, paso previo para o que debe ser o futuro concurso permanente.

Concursos específicos: non poden seguir ocupando en comisión de servizos dende o ano 2015 máis de 800 postos que teñen a cobertura mediante concurso específico. Defendemos a súa cobertura mediante concurso ordinario, pero se non os modifican, teñen que cubrilos regulamentariamente xa.

Procesos selectivos (e promoción interna): queremos a súa resolución en prazos adecuados, áxiles. A promoción interna non poden ser procesos cun nivel de esixencia igual ou superior aos de acceso libre. Hai que modificar o modelo.

Externalizacións do emprego público: rexeitamos a externalización dos servizos públicos. Incluímos aquí ao uso de bolseiros/as que son empregados como man de obra barata en moitos casos (bibliotecas, oficinas de turismo, consumo, etc.).

Comisións de servizo: queremos que se regulen, teñen que deixar de ser arbitrarias.

Xornada de 35 horas: esa ten que ser a xornada máxima ordinaria. E a partir de aí, discutir xornadas inferiores.

Acordo regulador das condicións de traballo: temos que acadar un acordo global das condicións de traballo, para todo o persoal, funcionario e laboral. E os acordos específicos de colectivos que requiren atención, como centros de ensino, xubilación anticipada para determinados colectivos, ou a ampliación do tempo traballado do persoal de incendios.

Fondo de Acción Social: queremos superar os recortes da Lei de medidas do ano 2012. Hai que recuperar as modalidades eliminadas, e os importes substraidos, paso previo á consecución do antigo obxectivo do 1% da masa salarial.

Retribucións: subir os niveis a partir dos mínimos, trienios iguais para todos os grupos, carreira profesional sen chantaxes, e recuperar o que nos roubaron nos últimos anos.

Para rematar, deixamos á nova DXEP un documento máis extenso coas nosas reivindicacións para os vindeiros anos máis polo miudo.

A CIG denunciou diante da autoridade laboral ao Consorcio por non atender ás necesidades do seu persoal para corrixir a situación de risco laboral.

Os riscos psicosociais que sofre o cadro de persoal do Consorcio tanto nos servizos centrais coma nos periféricos son moi elevados.

Dos items analizados, dous deles están intimamente relacionados coa falta de resposta e comunicación dos centros co departamento de persoal (Demandas psicolóxicas -DP- moi elevado e Relacións e apoio social -RAS- moi elevado)

Os problemas de resposta, por mor da falta de persoal, seguen case a ser os mesmos e, ademais, engádense os derivados dos procesos de estabilización de emprego que precisan o tratamento de moita documentación para acreditar os méritos de cada participante. Tamén a integración do persoal do Consorcio na Xunta e a solicitude do complemento de desempeño.

A CIG denuncia

Entre os prexuízos que se lle causan a todos os cadros de persoal dos servizos periféricos están entre outros, os seguintes:

  • Non se lle envían os contratos de traballo asinados nun prazo razoable (ás veces non chegan nunca) Isto impide, con frecuencia, que non se poidan xestionar empréstitos bancarios ou hipotecas, compras aprazadas, etc.
  • Non se fan a tempo os certificados de empresa que se precisan para cobrar a prestación por desemprego, tramitar unha suspensión de contrato por risco para embarazo, etc. que impiden recibir a prestación económica a tempo para afrontar os gastos correntes.
  • Non se expiden os documentos que se solicitan para tramitación de axudas, subvencións, etc., que teñen un prazo determinado de solicitude, polo que estamos abocadas a perder a oportunidade.
  • Non se é áxil na xestión das coberturas con persoal substituto ante as distintas casuísticas (IT, permisos, licenzas), nomeadamente á cobertura das reducións de xornada por conciliación. Ademais, estas listas de substitución non son transparentes e non cumpren a máis mínima garantía constitucional.
  • Non se dá resposta en tempo e forma ás solicitudes do persoal. As resolucións para estimar ou desestimar estas solicitudes (concrecións e reducións por garda legal, flexibilizacións, permutas...) demóranse, en ocasións, meses.
  • Por mor do estrés laboral, entre outras posibles causas, prodúcense erros na contratación, nas nóminas e noutros asuntos relacionados coa xestión de persoal
  • Non é posible a comunicación das traballadoras e traballadores e as delegadas e delegados de persoal co departamento de persoal.

A CIG solicita

  • Que se inste ao Consorcio a que corrixan todas as irregularidades que se están a dar e que se dote ao departamento de persoal dos medios humanos e materiais que se precisen.
  • Que se estableza unha canle de comunicación fluída co departamento de persoal e se dea a resposta que se solicita nun prazo razoable.

 

Traballo digno, pola paz, a soberanía dos pobos e contra o imperialismo

Precarización das condicións laborais e de vida

A situación ds altos prezos da cesta da compra e a baixa capacidade adquisitiva dos salarios e das pensións, o aumento da precariedade pola xeneralización da contratación a tempo parcial e fixa descontinua e o medre da poboación en risco de pobreza e de exclusión social fan que exista unha precarización das condicións laborais e de vida. Unha situación que provocou a reforma laboral, vixente desde ha xa 2 anos, que nin xerou dereitos, nin derrogou as graves e regresivas reformas laborais do 2012.

Aumentaron un 125,1% os contratos fixos-descontinuos desde 2021; medraron as xornadas parciais, que pasaron de ser o 19,8% en 2021 a representar o 23,9% en 2023 e que teñen maioritariamente mulleres (o 75,5%) ou que o 42,5% dos contratos temporais duraron menos dunha semana no 2023.

O obxectivo prioritario da CIG é a mellora da capacidade adquisitiva dos salarios e combater a pobreza porque o 33,6% dos e das asalariadas non acadaron uns ingresos equivalentes ao SMI e o 59,3% das persoas que percibiron ingresos procedentes do traballo non acadou os ingresos medios de Galiza, é dicir, estes son inferiores aos 21.999 €, o que amosa as grandes fendas existentes.

Os responsables desta situación son as políticas laborais do Goberno español e o diálogo social que agora camiña no intento de impoñer novos recortes, entre os que está a privatización da sanidade pública, impulsando o abuso das Mutuas.

Políticas coas que concorda o PP en Galiza que, tras renovar a súa maioría absoluta as aplicará, xunto con todas aquelas que reforcen a dependencia económica e política de Galiza ao sistema español. Unha situación que supón a negación dun desenvolvemento galego propio para frear o aumento do empobrecemento das clases populares.

Un Goberno, o do PP, que está obsesionado coa privatización dos servizos públicos, entregado ás grandes empresas que veñen espoliar e explotar de forma colonial os nosos recursos naturais mentres avanza o avellentamento da poboación, a desertización social e industrial de moitas comarcas e a continua emigración por falta de emprego.

Non podemos permitir que, ante esta situación, impoñan a desmobilización para facilitar un endurecemento das políticas reaccionarias, antisociais e antigalegas que os diferentes gobernos e a UE pretenden seguir desenvolvendo como o veñen facendo desde hai anos e cómpre confrontarmos o roubo e saqueo que estamos a vivir; necesitamos que a solidariedade e unidade da clase traballadora e do pobo galego siga demostrando que pode con todo, que ten unha enorme capacidade de acción.

Pola paz, a soberanía dos pobos e contra o imperialismo

A CIG rexeita o gasto de 1.200 millóns de euros en armas aprobado polo Consello de Ministros e o apoio de Europa a Israel no seu xenocidio ao pobo palestino. Son o exemplo da crueldade do chamado Occidente civilizado e democrático, por negarse a recoñecer unhas relacións internacionais sen subordinacións, sen explotación nin dependencias, que respecte, tamén nas propias fronteiras da UE, o dereito de autodeterminación dos pobos e nacións que a integran, para así liderar a construción dun mundo moi necesitado de xustiza, solidariedade, cooperación, igualdade e paz.

Stop Precariedade, Traballo Digno

A CIG convoca 16 manifestacións en cidades e vilas do país. Mobilizacións que serán as primeiras en Primeiro de Maio tras do sindicato revalidar a súa condición de primeira forza

A Coruña- 12:00 h desde a Praza de Vigo

Cee- 12:00 h Praza de Otero Lastres

Santiago- 12:00 h desde a Praza Roxa

Ribeira- 12:00 h Praza do Peixe

Ferrol- 12:00 h desde o Local sindical (Esteiro)

As Pontes- 12:00 h Praza do Carmen

Lugo- 12:00 h desde o Edificio Sindical (Rda da Muralla)

Ribadeo- 12:00 h Edificio Sindical (Av. de Galiza)

Ourense- 11.30 h desde a Praza Maior

Verín- 12:00 h. Praza do Concello

O Barco de Valdeorras- 12:00 h, diante do concello

Pontevedra- 11.30 h desde a Praza da Ferrería

Vilagarcía 11:30 h desde a Casa do Mar

A Estrada- 12:00 h Praza do Mercado

Vigo- 12:00 h desde A Dobrada

Cangas- 18:00 h Praza do Concello

O día 1 de maio entrarán en vigor os novos cuadrantes do persoal ao abeiro do novo acordo de condicións do SPIF.

Tralas reunións mantidas na comisión de seguimento deste acordo existen unha serie de cuestións que quedaron respostadas, mais non foron moitas. O luns haberá unha nova xuntanza para revisar só cuestións puntuais de aplicación.

E a todo isto, por se fora pouco, comentáronse novas cuestións que deixan constancia de que a estas alturas xa ninguén ten certeza de que as promesas electorais de Rueda se vaian a cumprir. Resulta que agora se nos recorda que o acordo está sen asinar e sen data prevista para a súa sinatura, e que ademais para este ano está orzamentada a ampliación do tempo de traballo a sete meses do persoal descontinuo, pero coas seguintes ampliacións anunciadas a oito e nove meses ……..que vai pasar?

A grandes rasgos a situación queda así:

  • Despois dun parón de meses, fíxose unha negociación a correr antes das eleccións autonómicas que deixou case todo aberto. E seguimos igual, cunhas carteleiras que pretenden instaurar en 24 horas e cunha chea de cuestións abertas e sen negociar (vacacións, nova organización das brigadas, etc).
  • Déixase fóra da aplicación ao persoal descontinuo, pero iso si, dende algún distrito xa se di que lle van mudar as súas carteleiras aprobadas a principios de ano, incluso os días L e H, para adaptar a aplicación do novo acordo. E que pasa coa discriminación e o caos organizativo que xera esta decisión?
  • Vaise pasar da quenda de noite á de mañán co descanso precario que sabemos que isto supón e a súa incidencia na alteración do sono e os biorritmos.
  • Haberá persoal que vai saír na quenda de tarde á 01 ou 02 da madrugada. É normal que en pleno inverno alguén chegue á súa casa saíndo da quenda de tarde a estas horas? A CIG opina que NON.
  • Non respetan o dereito á conciliación da vida laboral e familiar. Dá a sensación que este acordo é a excusa para prexudicar o dereito a atención de menores e persoas maiores ou dependentes.
  • Hai que convocar o Comité Intercentros XA. O 1 de maio vai comezar a implantación das desiguais condicións económicas e de descanso para o persoal que desenvolve o mesmo traballo.

Toda esta discriminación, caos e improvisación teñen que rematar xa. Dende a Consellería do Medio Rural deberían sentarse a reflexionar e corrixir as eivas sinaladas.

Se non o fan, con nós que non conten. Dende a CIG tentaremos canalizar o malestar das traballadoras e traballadores coma sempre fixemos.

Outras novas recentes

Martes, 02 Xullo 2024

Os centros de reeducación para menores infractores na Galiza: !!case unha realidade privatizada por máis de 61,5 millóns de euros!!

A Consellería de Política Social e Igualdade vén de publicar no DOG do pasado martes 11 de xuño a resolución do 28 de maio de 2024 pola que se publica a convocatoria, mediante procedemento de asignación de concerto social, para a selección de entidade privada sen ánimo de lucro, para a atención residencial e a intervención educativa integral con persoas menores que teñen...
Xoves, 27 Xuño 2024

Protocolo violencia de xénero (MXEP 01/07/24)

A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal vén de convocarnos a unha Mesa Xeral de Empregados Públicos que terá lugar o vindeiro 1 de xullo na que se tratará o seguinte: Proposta de Protocolo da Xunta de Galicia para a protección ás persoas empregadas públicas vítimas de violencia de xénero. Se tes algo que comentar, contacta coa CIG.
Luns, 24 Xuño 2024

A CIG recorre en reposición as listaxes de postos dos concursos de traslados de corpos xerais e especiais

Dende a CIG presentamos sendos recursos de reposición diante da publicación das convocatorias de concursos de traslados dos corpos xerais e corpos especiais publicados neste primeiro semestre do presente ano. Nas dúas convocatorias non se publican todas as prazas vacantes existentes, por exemplo, no caso dos corpos xerais son darredor de 180 prazas as vacantes que non saen...