Novas por contido

Recibimos nova proposta da modificación da Relación de Postos de Traballo de Augas de Galiza, e convocatoria para unha xuntanza que teremos o venres 4 de novembro. Se é do teu interese, podes descargar a documentación e contactar coa CIG.

Este proceso está tamén relacionado coa integración en Augas do persoal da Empresa Pública de Obras e Servizos Hidráulicos (EPOSH). A tal efecto foinos requirida a representación da CIG para participar na comisión que vai revisar o proceso, polo que agardamos que o traballo comece de inmediato.

Na Comisión de Persoal do venres 28 de outubro aprobouse un novo sistema de carreira profesional, os criterios dos procesos selectivos de estabilización derivados da Lei 20/2021, e unha nova organización dos órganos de representación sindical do persoal funcionario e laboral ao servizo da Administración Autonómica.

Carreira Administrativa do persoal funcionario

Despois de que UGT, CCOO e Función Pública paralizaran o grao II no segundo semestre de 2020 (cando tiñan que regulalo para que entrara en vigor en 2021) póñeno en marcha facéndolle perder un ano de cobro ao persoal dos grupos C1, C2 e AP. No primeiro semestre de 2023 sairá a convocatoria para aquel persoal que teña 11 anos de antigüidade a 31/12/2021 e con efectos de 2022. As contías á cobrar serán do 60% do importe no 2022, o 80% no 2023 e o 100% no 2024.

Foron tres as sentenzas que gañamos, así que non lles quedou máis remedio á Administración, a CCOO e a UGT que incluír ao persoal interino. Non se recoñecen os efectos retroactivos dende o 2019 ao persoal interino que cumprira cos requisitos. En relación a isto estamos á espera de que se resolva o incidente de execución de sentenza para determinar si é un dereito que ten un carácter ex novo ou non.

Recoñecen o dereito á carreira a aquel persoal que no 2019 non cumpría os requisitos, polo que se vai abrir un novo prazo para o acceso ao grao I para aquelas persoas que teñan unha antigüidade de máis de 5 anos nesta Administración dende o 31/12/2021.

Pero ollo, CCOO e UGT danlle o visto e prace  a unha cláusula onde se di que de ampliarse o ámbito subxectivo se reformularán as porcentaxes e as contías. Iso quere dicir que si o teu compañeiro da mesa do lado reclama algo e se lle dá a razón iso vai repercutir no que ti cobras.

Manteñen uns importes que afondan na brecha salarial, ao ser os do grupo superior (2.589,12 €) máis do triplo dos do grupo inferior (801,48 €).

A pesar de que hai avances porque se viron obrigados a acatar as sentenzas, seguen facendo trampa cos efectos retroactivos, polo que o noso voto non foi favorable.

Importes anuais de cada grao da carreira segundo subgrupo

A1 2.589,12
A2 1.812,00
C1 1.291,20
C2 991,80
AP 801,48

Porcentaxes a cobrar do grao II

2022 60 %
2023 80 %
2024 100 %


Complemento de desempeño do persoal laboral (equivalente á carreira do persoal funcionario)

Ao igual que no caso do persoal funcionario interino, vense obrigados a recoñecer este dereito ao persoal laboral temporal e indefinido. Pero fan o mesmo cos efectos retroactivos, polo que tamén esperamos polo incidente de execución de sentenza.

Tamén se perde un ano do grao II do persoal dos grupos III, IV e V, por culpa da paralización do mesmo por parte de Función Pública e CCOO e UGT.

As contías e porcentaxes serán igual que no caso da carreira do persoal funcionario.

Pero o colmo de todo isto é que privan do dereito á carreira ao persoal laboral fixo, que superou procesos selectivos asimilables aos de funcionario de carreira convocados por Función Pública e que non se queira funcionarizar. Entendemos que privar deste complemento a este persoal non ten que ver con razóns orzamentarias (a Xunta estima que menos do 10% do persoal laboral fixo non se vai funcionarizar, así que falamos de menos de 500 persoas), polo que queda á vista cales son as razóns da Xunta para non incluílos: unha chantaxe para que se funcionaricen á forza.

Por isto tamén votamos en contra desta proposta.

Os importes, non garantidos

O máis preocupante das novas carreiras profesionais para o persoal funcionario e laboral é que non están plenamente garantidas porque introducen un novo concepto de dispoñibilidade orzamentaria que deixa aberta a posibilidade a futuros recortes en forma de modificación das anualidades e/ou nas porcentaxes de pagamento previstas, así como nos importes a percibir.

Criterios de bases comúns para a estabilización do persoal

Aquelas bases que comezaron sendo xerais e comúns para todos os procesos derivados da Lei 20/2021, esnafráronse logo de 7 borradores e outras tantas mesas de negociación. 

A Xunta mudou unilateralmente o sentido deses criterios. A pesar de que a CIG non apoiamos nin a Lei 20/2021 nin a súa réplica galega, estivemos a traballar co fin de avanzar cara unhas bases equilibradas. E así aceptáronse moitas achegas da CIG, pero quedaron atrás ou se mudaron a última hora outras de gran importancia, como: recoñecer o tempo traballado noutras categorías, aumentar o valor da experiencia profesional entre a nosa administración e o resto de administracións, valorar o período de inactividade do persoal fixo descontinuo, etc. 

Non nos conformamos e máis se non veñen acompañadas dun acordo de mobilidade e de promoción interna serio. Votaron a favor CCOO e UGT (para variar); CIG e CSIF votamos en contra.

Eleccións sindicais na Administración xeral da Xunta de Galiza

Como cada catro anos as eleccións sindicais na Xunta de Galiza terían que celebrarse dende novembro do 2022 a novembro de 2023 para elixir as xuntas de persoal funcionario e os comités de empresa de persoal laboral.

Os procesos postos en marcha de funcionarización e de estabilización, que coinciden co período electoral, van producir na práctica a desaparición ou unha importante redución dos comités de empresa, e o que é fundamental, privarían do dereito ao voto a parte do persoal porque moitas categorías de persoal laboral non van poder votar nas eleccións para as xuntas de persoal e logo, non van poder votar nas eleccións aos comités porque antes diso adquiriron a condición de persoal funcionario. E por outra banda en moitos outros casos, nas eleccións a comités de empresa que se realicen antes das xuntas de persoal, os/as representantes electos/as decaerían ao adquirir a condición de persoal funcionario.

Todo isto produce, por unha banda, que moito persoal non poida votar e por outra que os que voten queden sen representación ao desaparecer os comités de empresa. A solución máis lóxica para garantir estes dereitos é traspasar os procesos electorais ata as datas nas que finalicen os procesos de funcionarización e de estabilización. De aí que se contemple que estes procesos electorais se realicen no 2024.

Por outra banda, contémplase a ampliación dos ámbitos electorais de xeito que se vai pasar de 1 a 5 xuntas de persoal por provincia ante o aumento considerable dos censos de persoal funcionario por mor deses procesos antes mencionados, ao tempo que vanse  agrupar os ámbitos dos comités de empresa ante a súa notoria redución.

Para chegar a estas modificacións e poder garantir que todas as persoas empregadas públicas poidan votar, así como que teñan unha efectiva representación vaise requirir que se aproben no Consello de Goberno da Xunta de Galiza.

Co gallo de integrar os postos de traballo do Parque Nacional Illas Atlánticas de Galiza a CMATV propuxo modificar as funcións da escala técnica de recursos naturais e forestais, a escala de gardas de recursos naturais e crear novas especialidades.

Na Comisión de persoal do día 11.10.2022 aprobouse co voto en contra da CIG o anteproxecto de Lei de medidas urxentes para a redución da temporalidade no emprego público da Comunidade Autónoma de Galiza. Este anteproxecto inclúe modificacións e creación de novas especialidades en diferentes escalas, relacionadas directamente coa Consellaría de Medio Ambiente Territorio e Vivenda (CMATV) e o Parque Nacional Illas Atlánticas de Galiza (PNIAG).

O texto coas modificacións facilitouse sen tempo, un venres á tarde para levar a Mesa Xeral o luns, e á Comisión de Persoal o martes para a súa aprobación. O devandito documento crea novas especialidades  na escala técnica de recursos naturais e forestais (capataz, mecánico naval, patrón de embarcación e guía-intérprete de patrimonio natural) e na escala auxiliar de recursos naturais e forestais (oficial e mariñeiro-vixilante), e modifica substancialmente a escala de gardas de recursos naturais que suma 11 novas funcións alleas á escala, convertendoa na escala con máis funcións e máis heteroxénea de toda a Lei de emprego público de Galiza.

Semellantes modificacións pretendíanse “despachar” en dous días, sen negociación previa coa CMATV e sen tempo material para consultar co persoal afectado. 

Coa pretensión de “acomodar” as supostas necesidades do PNIAG, o primeiro borrador recollía para a especialidade de capatáz e a escala de gardas o texto: “ademais, no Parque Nacional Marítimo-Terrestre das Illas Atlánticas ...”, seguido dun relato de diferentes traballos e responsabilidades propias doutras categorías e escalas. Porén, unha única escala asume o traballo propio dun equipo multidisciplinar de traballadores/as.

Coa súa proposta, todas as escalas afectadas inclúen todas as funcións “requiridas” polo PNMTIAG. A CIG denuncia o abuso da Administración cara ó persoal do PNIAG por:

- abusiva, por incrementar dráticamente as funcións e responsabilidades das escalas e especialidades.

- irracional, por concentrar funcións propias de a lo menos 5 escalas e especialidades diferentes nunha soa.

- inaceptable, por comprometer a funcionarización e estabilización do persoal, ao que se lle pretende exixir formacións profesionais complementarias vinculadas ás novas funcións que o 99% do persoal non posúe.

A proposta foi aprobada en Comisión de Persoal co único voto en contra da CIG e o director xeral de Función Pública deriva as posibles modificacións do texto ao trámite de emendas no Parlamento de Galiza.

As necesidades do Parque Nacional

As supostas necesidades do PNIAG nunca as chegaron a expoñer claramente, aínda que examinada a proposta inicial a intención era fornecerse de postos de traballo onde o persoal non poida evitar o abuso, en tanto que o abano de funcións no anteproxecto de Lei comprende todas as posibilidades imaxinables: desbroce, manexo de maquinaria pesada, manexo de embarcacións, limpeza de instalacións, vixilancia, policía, custodia, asesoramento,  coordinación, mantemento de maquinaria e instalacións, etc., todo isto para a mesma escala/especialidade. En resumo a intención inicial era crear unha realidade paralela no PNIAG onde o persoal funcionario debe asumir por lei o abuso, cunha acumulación de funcións, responsabilidades e requisitos que nós nunca víramos na Administración.

A CIG debullou o documento argumentando os motivos da nosa postura inicial (voto en contra) e demostrando o irracional da proposta. Como resultado a Consellaría fai unha viraxe total do rumbo inicial e acepta practicamente a totalidade das nosas alegacións, eliminando todas aquelas funcións propostas polo Parque Nacional que non eran propias das escalas afectadas, como se todo tivera sido un mal soño.

Cando nun órgano ou servizo da Administración existen necesidades non cubertas polo persoal que ten adscrito ou quere asumir novas responsabilidades e funcións, débese modificar a RPT en cuestión e crear novos postos de traballo que cubran esas eivas e non o que se pretendía con esta fea manobra expréss, que modificaba as condicións de traballo do persoal de toda unha Consellaría para tapar a falta de persoal no PNIAG.


A CIG loita para mellorar as condicións de traballo das persoas e  rexeita os malos modos e a mala fe na negociación colectiva, que unha vez máis foi o xeito escollido ao inicio desta negociación. Nesta ocasión con moito traballo e diálogo démoslle a volta a situacións e solucionouse o que podería chegar a ser un  abuso con graves consecuencias para o persoal.

Recibimos nova proposta de modificación desta Relación de Postos de Traballo, con prazo para alegar ata o día 4 de novembro. Como curiosidade, desta volta quen pide alegacións é a Dirección Xeral de Función Pública. Curiosidade porque quen pide alegacións normalmente é cada consellería, antes de enviar a proposta a Función Pública. Algo se coce porque nós xa nos reunimos coa consellería, e xa lle presentamos alegacións.

Se queres achegarnos algo, podes contactar coa CIG.

O DOG de 08/04/2015 publicou a orde do 25 de marzo pola que se inicia o procedemento de integración como persoal laboral da Xunta de Galiza do persoal laboral fixo da extinta Empresa Pública de Obras e Servizos Hidráulicos (EPOSH), adscrita á entidade pública empresarial Augas de Galiza. O número de postos a integrar era de 48 e se establecía un prazo de 15 días  para manifestar a opción de integración.

Non sabíamos se houbera ou non peticións de integración do persoal laboral fixo da EPOSH. O caso é que polo transcurso do prazo de tres meses previsto sen existir resolución expresa, quedaron todas desestimadas.

As retribucións do persoal do EPOSH son totalmente opacas e son as establecidas no ano 2005 no convenio asinado polo goberno, en funcións, de Manuel Fraga,  sendo Alberto Núñez Feijoo o conselleiro de Política Territorial,  de quen dependía organicamente este chiringuito. No convenio se establecen unhas retribucións mui por enriba das do convenio único do persoal laboral da Xunta e o valor do trienio representa un 5% da suma de todos os seus haberes.

Na Lei de Medidas fiscais e administrativas para o ano 2021 da Xunta de Galiza, se inclúe  unha modificación do decreto de integración que ven a permitir que o persoal procedente das entidades instrumentais do sector público autonómico, por exemplo a EPOSH, que se integre como persoal laboral fixo da Xunta de Galiza e que, en virtude do seu convenio colectivo de orixe, perciba en concepto de antigüidade unhas cantidades superiores ás establecidas no convenio do persoal  laboral da Xunta, terá dereito a un complemento adicional e independente que consistirá na diferenza positiva e que se manterá incluso no caso da funcionarización.

En pleno verán, o día 5 de agosto de 2021, seis anos despois da publicación da Orde que iniciaba o procedemento de integración, celebrouse a Mesa Xeral de negociación para debater a Orde pola que se modifica a Orde de integración do ano 2015, e aperturar un novo prazo de presentación das opcións de integración.

Por se fora pouco, tivemos que agardar un ano máis para que aquela modificación da Mesa Xeral de agosto de 2021, quedase aprobada en Comisión de Persoal. Outra vez foi en verán, ás agachadas, o día 5 de agosto de 2022. A proposta quedou aprobada co voto en contra de todas as organizacións sindicais.

Como curiosidade, dicir que nesta Comisión de Persoal, o secretario xeral técnico da Consellería de Infraestruturas manifestou que todo o persoal da EPOSH solicitara a súa integración no ano 2015.

Hai algún motivo que explique os atrasos na integración do persoal laboral fixo da EPOSH?

  1. A paralización da integración permitiu continuar percibindo as retribucións superiores do seu convenio de orixe sen que se lles aplicase a absorción das retribucións superiores previstas na Orde de integración do 2015.

  2. A paralización permitiu a aprobación, sen negociación, da disposición adicional primeira da Lei de medidas fiscais e administrativas, Lei 4/2021,  para a creación dun complemento adicional para o mantemento das diferenzas positivas polo valor superior da antigüidade, tanto no momento da integración como laboral fixo como na posterior funcionarización.


Non queremos ser mal pensados, pero pode estar detrás disto o feito de que a propia Conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, é persoal laboral da EPOSH, e por tanto é beneficiaria da modificación da Orde de integración?

Agora parece que si vai a cousa: comeza a revisión dos expedientes de integración.

Os criterios de bases para os procesos de estabilización derivados da Lei 20/2021 van ir á Comisión de Persoal xunto coa carreira profesional o venres 28 de outubro, despois de pasar primeiro por Mesa Xeral de Empregados Públicos, tras a solicitude da CIG para intentar aportarlle melloras.

O último borrador de criterios de bases xerais para as convocatorias de estabilización trae, de novo, cambios sen explicación. E xa van 6 borradores diferentes con vai e ven en puntuación nos méritos, engádegas e incluso volta atrás en cuestións xa acordadas. Ante esta situación na CIG esiximos que se trate previamente na Mesa Xeral de Empregados Públicos para intentar mudar a posición da Función Pública naquelas cuestións que son lesivas para o persoal.

Criterios para as bases de estabilización

En resumo a día de hoxe o que hai no borrador de Función Pública para a Comisión de Persoal:

  • Méritos ata a data da convocatoria.
  • Valoran os servizos prestados de vinculación temporal.
  • O coñecemento da lingua galega será requisito. Se non ten Celga, exame previo tipo test, equivalente a Celga e eliminatorio.
  • Valóranse categorías e escalas equivalentes. Ademais integradas, refundidas ou sucesivas (por extinguidas ou en proceso): recolleranse de xeito específico en cada convocatoria.
  • Desempate: 1º) infrarrepresentación muller no seu caso; 2º) maior tempo de servizos prestados escala/categoría administración convocante; 3º) maior tempo de servizos prestados noutras categorías/escalas da administración convocante; 4º) maior idade; 5º) sorteo. No concurso-oposición: o segundo desempate será a maior puntuación na fase de oposición.
  • No concurso-oposición (60 oposición-40 concurso):
    • Un exercicio C1, C2 e AP; e máximo dous para A1 e A2. Preferentemente tipo test.
    • Non hai autoavaliación.
    • Distribución de 30 (experiencia)-10 (outros méritos).
    • O tempo traballado terá dúas valoracións diferentes: na administración convocante na categoría/escala, con 0,25 ptos/mes; e outras administracións, con 0,125 ptos/mes. Anos para o máximo: 10.
    • O valor da formación na lingua galega e linguaxe administrativa volve a puntuación de partida cun máximo de 2,5 puntos
  • No concurso:
    • Autoavaliación dos méritos nos procesos da Dirección Xeral da Función Pública (resto opcional).
    • O tempo traballado (70 puntos): na administración convocante na categoría/escala, 0,30 ptos/mes; diferente á convocante, 0,15 ptos/mes (proporción 2-1).
    • Outros méritos (30 puntos):
      • Formación: ata 17,5 puntos, mínimo 8 h/curso, 0,04 ptos/hora (máximo con 437,5 horas).
      • Grao coñecemento da lingua galega: ata 5 puntos.
      • Exercicios aprobados coa fase de oposición rematada con data posterior ao 1.01.2002: máximo 7,5 ptos., 2,5 puntos por exercicio ou proba superada. Nas escalas ou categorías que non houbo acumúlase na formación (apartado de formación específica). Non puntua o exercicio de galego, probas psicotécnicas ou físicas.

Como novidade din que valorarán os servizos prestados en encomendas de xestión nas entidades instrumentais; mais deben aclaralo, pois xorden interpretacións.

O que non aceptan:

  • Valorar tamén os servizos prestados en diferente categoría/escala na administración convocante.
  • Compensar o tempo de inactividade obrigada do persoal fixo-descontinuo.
  • Aclarar que vai pasar coas prazas de fixos descontinuos de 6 meses. Como lle van valorar o tempo traballado en SEAGA a este persoal?
  • Reducir o peso da formación e introducir neste baremo as titulacións.
  • Valorar exercicios superados en procesos superados como temporais, reducir a puntuación e eliminar o límite de tempo.
  • O peso da experiencia profesional na administración convocante e o intervalo con respecto a outras administracións é insuficiente.
  • Aclarar onde, como, a quen e por que van valorar servizos prestados en entes instrumentais por que é unha novidade que non xustifican.

O ISM denega a asimilación do persoal gardacostas no réxime especial do Mar á vez que lle aplica todas as esixencias dese réxime especial para poder realizar as súas funcións.

As preto de 250 persoas empregadas no servizo de Gardacostas de Galiza encárganse da vixilancia, busca, salvamento e protección do medio mariño e da importantísima loita contra o furtivismo. De todas estas persoas só a metade son persoal funcionario público que comparte espazo e funcións co persoal laboral da Consellería do Mar e coas empresas privadas coa que a Consellería do Mar privatizou os servizos auxiliares das embarcacións.

Mentres este persoal das empresas privadas non ten dificultades para estar no Réxime Especial da Seguridade Social dos Traballadores do Mar (TREMAR) e acceder á xubilación anticipada con coeficientes redutores por causa das súas funcións, o persoal gardacostas funcionario queda excluído destes dereitos mais se lle aplican as obrigas do ISM para poder embarcar.

A CIG reuniuse no mes de marzo coa Consellería do Mar para que solicitara ao ISM o TREMAR para o persoal gardacostas por asimilación de funcións xa que de non facelo se estaba a producir unha discriminación clara por razón do réxime xurídico. Temos que lembrar que este persoal funcionario estaba encadrado ata o ano 1996 nese réxime especial e que os xulgados do Social seguen a recoñecer os coeficientes redutores durante toda a vida laboral independentemente de onde cotizaran ao persoal gardacostas xubilado, co fin de complementar as suas pensións.

Acaba de chegar a resposta do “Instituto Social de La Marina” a que tivemos acceso. Nesta resolución o ISM bota balóns fóra e derívannos ao recoñecemento dos coeficientes redutores pola vía do RD 1698/2011 polo que se regula o réxime xurídico e de procedemento xeral para establecer os coeficientes reductores e anticipar a edad de xubilación no sistema da seguridade social. Mais na práctica sigue obrigando a este persoal funcionario a pasar un recoñecemento médico específico de embarque e a manter ao día os cursos necesarios para o embarque e xestión das embarcaciones á vez que lles denegan o acceso a estes recoñecementos e formación específica por no estar adscritos/as ao TREMAR.

E cal é a xustificación do ISM para excluílos? Pois que son funcionarios e funcionarias públicas acollidos ao réxime xeral da Seguridade Social. Pois claro, nalgún sitio tiñan que estar encadrados, pero isto non xustifica que non o poidan estar no TREMAR. Non atopamos ningunha normativa que xustifique a exclusión.

La consideración de funcionarios del personal del Servicio de Guardacostas de Galicia hace que se encuentren excluidos del campo de aplicación del Régimen Especial de la Seguridad Social de los trabajadores del Mar estando encuadrados en el Régimen General de la Seguridad Social por aplicación del artículo 136.2 del texto refundido de la Ley General de la Seguridad Social, aprobado mediante Real Decreto Lexislativo 8/2015, de 30 de octubre. En dicho artículo se establece que se encuentran expresamente comprendidos en el Régimen General de la Seguridad Social:

i) El personal funcionario al servicio de las administraciones públicas y de las entidades y organismos vinculados o dependientes de ellas.

Por outra parte lembramos que a razón fundamental da solicitude de asimilación ou entrada no TREMAR é pola dereito fundamental á protección da saúde deste persoal que comparte o mesmo ámbito laboral que os seus compañeiros. Con esta resolución o ISM obriga pero non protexe ao funcionarios e funcionarias gardacostas da Xunta de Galiza.

Solicitámoslle a Consellería do Mar que recorra a resolución do ISM e que faga as xestións necesarias para eliminar a discriminación e protexer ao seu persoal, pero aínda estamos pendentes de resposta.

Máis na CIG non nos quedamos paradas e estamos a traballar nunha segunda vía cos grupos parlamentares para que se introduza unha emenda que recoñeza os coeficientes redutores no anteproxecto da Lei de pesca en tramitación nestes momentos no Congreso dos Deputados.

Mentiras e intentos de manipulación ao persoal

Dende unha central sindical e unha asociación (CNT/Asociatem) están a espallar o medo a perder dereitos laborais se se asina un hipotético novo contrato coa integración do Consorcio.

O persoal do Consorcio está pendente da integración como persoal da Xunta de Galiza dende que se asinou o Acordo de Integración para a inclusión no V Convenio Único para persoal laboral da Xunta de Galiza o 21 de febreiro de 2017.

Daquela, a CIG convocou asembleas de traballadoras/es para debater e votar sobre a conveniencia ou non de asinar o Acordo de Integración, e o resultado foi a favor da sinatura por unha aplastante maioría.

A adscrición ao V Convenio supuxo, para o persoal do Consorcio, significativas melloras retributivas (trienios, equiparación salarial) e de dereitos (aplicación do mesmo réxime de permisos e licenzas que o resto do persoal público), a creación das categorías de xerocultoras e PSX e a eliminación da xornada de 40h semanais.

A CNT e Asociatem están a mentir e meter medo. Manipulación, que pretenden que prenda como unha chispa na situación de incerteza na que nos atopamos as traballadoras durante o período de negociacións.

Agora din que perderemos dereitos coa novación contractual e indican a posibilidade de non asinar a dita novación.

Pero, 

Que hai de certo nisto?

O que pon o Acordo de Integración é o seguinte:

<<Sétimo. Integración do persoal laboral temporal do Consorcio.
A integración do persoal temporal farase de oficio, segundo a modificación que se acorde do devandito decreto, despois da publicación da correspondente orde, como persoal laboral da Xunta de Galicia.
Así, o persoal laboral temporal do Consorcio pasará a ser persoal laboral temporal da Xunta de Galicia nos mesmos postos de traballo para os cales foi seleccionado, realizarase a oportuna novación do contrato laboral e incorporarase á Xunta de Galicia na categoría laboral correspondente.
Aos novos contratos laborais temporais que se formalicen para prestar servizo nos dispositivos xestionados polo Consorcio de Servizos Sociais aplicaránselles as mesmas condicións de traballo e retributivas que se establecen no presente acordo para o persoal laboral que se incorpora ao Convenio colectivo único.>>

Agora, Función Pública di que non haberá novación contractual para os laborais temporais pero, aínda que a houber, está claro en que condicións tería que ser. As condicións de traballo teñen que ser as mesmas que antes da integración (antigüidade, permisos, retribucións, condicións contractuais, etc.)

Están os estatutos do Consorcio adaptados á LOFAXGA?

Tamén se está a dicir, dende esa central sindical, que os estatutos do Consorcio non están adaptados á Lei de organización e funcionamento da Administración xeral e do sector público autonómico de Galiza (LOFAXGA). Pois non é certo, o 26 de novembro de 2020 publicouse no DOG a modificación dos estatutos, tras asemblea xeral do Consorcio con todos os alcaldes onde hai servizos, e na modificación se establece que “A selección do seu persoal e a provisión de postos de traballo, agás os de persoal directivo, corresponderanlle ao centro directivo competente en materia de función pública.”

Vai puntuar o tempo da xornada que se reduce se te acolliches á unha redución de xornada por conciliación?

Eles din que pode ser que non. Pois é mentira. As disposicións legais en materia de igualdade recollen que ten que puntuar a tempo completo. 

Non máis mentiras e manipulación

A CIG, non o dubidedes, non asinará nada que prexudique as traballadoras e traballadores do Consorcio, pero impoñémonos a obriga de negociar até o final para conseguir melloras nas condicións de acceso aos postos, reservándonos accións posteriores se consideramos as condicións inaceptables.

Delegados e delegadas concentráronse diante do edificio de San Caetano para exixir melloras

Delegados de delegadas da CIG concentrámonos na mañá do xoves 20 de outubro diante do edificio administrativo da Xunta de Galiza en San Caetano para manifestar o seu rexeitamento a unha Lei de Orzamentos que non garante ningún tipo de medida para compensar nos seus salarios o desmesurado incremento do IPC (que na Galiza é superior ao do Estado), nin a recuperación de dereitos laborais.

Denunciamos que nos orzamentos para 2023 a Xunta de Galiza fixo un “copia e pega” do “pacto a perdas” negociado ás agachadas e asinado na Mesa das Administracións Públicas do Estado por CCOO e UGT, e que supón unha perda de poder adquisitivo nos vindeiros anos, a sumar ao que xa leva perdido o persoal.

A perda de poder adquisitivo que teñen as e os empregados públicos na Galiza, cando aquí a carestía da vida é maior porque o IPC interanual está xa no 9,2%. 

Nin sequera establecen a xornada das 35 horas, a pesar de estar no pacto estatal.

Na Lei de orzamentos para o 2023 a Xunta manterá suspendida a aplicación de todos os pactos e acordos retributivos e todos os dereitos recortados pola Lei de Medidas 1/2012 cando xa é hora de recuperalos, como é o caso do artigo 19 de V Convenio Colectivo, a suspensión de determinados artigos do Acordo de condicións do SPIF (nos que se regulan os descansos, as compensacións por noites ou domingos e festivos) ou os días de libre disposición, entre outros.

Xunto a iso denunciamos que se “hipoteque”, por moitos anos, a mobilidade do persoal da administración pública galega mediante a apertura de postos ao persoal doutras administracións públicas para a cobertura de prazas mediante comisións de servizos que durarán dous anos prorrogables de xeito indefinido ou que se manteña bloqueada a recuperación do Fondo de Acción Social, na contía e nas modalidades que existían até os recortes aplicadas polo PP.

Tampouco se establece un complemento que incremente as indemnizacións por razón de servizo –como axudas de custe e gastos de viaxe- xa que as actuais son totalmente insuficientes para cubrir os gastos de desprazamento ou manutención, co especial encarecemento dos combustíbeis.

Taxa de reposición

Tamén é inaceptábel que se manteña a taxa de reposición, porque vai levar a facer contratacións a través de sociedades instrumentais e a que aumente a temporalidade, cando a propia Función Pública recoñece que vai a haber un número importante de xubilacións que non se van dar cuberto. Isto, sumado á ineptitude para levar adiante as ofertas de emprego público nun prazo razoable, fai albiscar un panorama insoportable de colapso dos servizos públicos ou de privatizacións, como por exemplo a recente Residencia de Cerdedo ou Escola Infantil da Garda, que nacen privatizadas.

Advertimos do mantemento da limitación bestial para as substitucións ou a cobertura de prazas vacantes con interinos e interinas, porque, no canto de estender esta posibilidade a toda a administración limítana ao que eles consideran servizos esenciais ao tempo que dan carta branca para a contratación por medio de encomendas de xestión.

Modificación da Lei de Emprego Público de Galiza (LEPG)

En relación á Lei de medidas que modifica a LEPG, o director xeral de Función Pública non aceptou as alegacións presentadas e xustifica o seu silencio porque “moitas delas son reiteradas todos os anos” (en referencia á multitude de propostas de mellora de condicións salariais e de recuperación de dereitos ou de melloras a mobilidade e concursos e promoción interna que tentamos meter todos os anos).

Finalmente se reclamou que os dereitos recollidos no V Convenio do persoal laboral, sexan trasladados á LEPG para a súa aplicación a todo o persoal. A tal efecto se reiterou a proposta de negociar un acordo regulador antes de 6 meses. Mentres tanto, solicitaron a inclusión na LEPG dunha disposición transitoria que traslade os dereitos laborais do V Convenio ao persoal funcionario que non teña un acordo específico, garantindo así que non haxa perda de dereitos.

A CIG convoca unha concentración para este xoves, día 20 de outubro, ás 11:00 horas, diante da entrada principal do edifico administrativo da Xunta, en San Caetano, contra unha Lei de Orzamentos de Galiza para 2023, que non garante nin suba salarial, nin recuperación de dereitos laborais

A CIG-Administración denuncia que nos orzamentos para 2023 a Xunta de Galiza fixo un “copia e pega” do “pacto a perdas” negociado ás agachadas e asinado na Mesa das Administracións Públicas do Estado por CCOO e UGT, que supón unha perda de poder adquisitivo nos vindeiros anos, a sumar ao que xa leva perdido o persoal.

Denuncia ademais que non contempla ningún complemento, a maiores, que compense a maior perda de poder adquisitivo que teñen as e os empregados públicos na Galiza, cando aquí a carestía da vida é maior porque o IPC interanual está xa no 9,2%.

Xunto a isto denuncia que na Lei de orzamentos para o 2023 a Xunta manterá suspendida a aplicación de todos os pactos e acordos retributivos e todos os dereitos recortados pola Lei de Medidas 1/2012 cando xa é hora de recuperalos, como é o caso do artigo 19 de V Convenio Colectivo, a suspensión de determinados artigos do Acordo de condicións do SPIF (nos que se regulan os descansos, as compensacións por noites ou domingos e festivos) ou os días de libre disposición, entre outros.

Rexeita tamén que se hipoteque, por moitos anos, a mobilidade do persoal da administración pública galega mediante a apertura de postos ao persoal doutras administracións públicas para a cobertura de prazas mediante comisións de servizos que durarán dous anos prorrogables de xeito indefinido ou que se manteña bloqueada a recuperación do Fondo de Acción Social, na contía e nas modalidades que existían até os recortes aplicadas polo PP.

A CIG-Administración apunta que tampouco se establece un complemento que incremente as indemnizacións por razón de servizo –como axudas de custe e gastos de viaxe- xa que as actuais son totalmente insuficientes para cubrir os gastos de desprazamento ou manutención, co especial encarecemento dos combustíbeis.

Taxa de reposición

Rexeita, canda isto, que se manteña a taxa de reposición, o que vai levar a facer contratacións a través de sociedades instrumentais e a que aumente a temporalidade, cando a propia Función Pública recoñece que vai a haber un número importante de xubilacións que non se van dar cuberto. Isto, sumado á ineptitude para levar adiante as ofertas de emprego público nun prazo razoable, fai albiscar un panorama insoportable de colapso dos servizos públicos ou de privatizacións, como por exemplo a recente Residencia de Cerdedo ou Escola Infantil da Guarda.

Para máis, advirte do mantemento da limitación bestial para as substitucións ou a cobertura de prazas vacantes con interinos e interinas, porque, no canto de estender esta posibilidade a toda a administración limítana ao que eles consideran servizos esenciais ao tempo que dan carta branca para a contratación por medio de encomendas de xestión.

Modificación da Lei de Emprego Público de Galiza (LEPG)

En relación á Lei de medidas que modifica a LEPG, a CIG-Administración lamenta que o director xeral de Función Pública non aceptara as alegacións presentadas e xustificara o seu silencio porque “moitas delas son reiteradas todos os anos” (en referencia á multitude de propostas de mellora de condicións salariais e de recuperación de dereitos ou de melloras a mobilidade e concursos que tentamos meter todos os anos).

A CIG-Administración reclama que os dereitos recollidos no V Convenio do persoal laboral, sexan trasladados á LEPG para a súa aplicación a todo o persoal. A tal efecto reitera a súa proposta de negociar un acordo regulador antes de 6 meses. Mentres tanto, solicita a inclusión na LEPG dunha disposición transitoria que traslade os dereitos laborais do V Convenio ao persoal funcionario que non teña un acordo específico, garantindo así que non haxa perda de dereitos.

Outras novas recentes

Martes, 07 Mai 2024

Un listado de postos do C1 (administrativo) moi desequilibrado territorialmente

A CIG ten manifestado en innumerábeis ocasións que para os actos de elección de destino o listado de postos ten que responder a varios criterios, e que un deles debería ser o do reparto por toda a xeografía galega. Non parece ser este o criterio seguido por Función Pública no caso deste listado de postos para a toma de posesión do corpo administrativo (subgrupo C1) cando...
Venres, 10 Mai 2024

A CIG solicita unha xuntanza urxente con Medio Rural para tratar as melloras laborais das/os axentes ambientais

A CIG vén de solicitarlle á conselleira do Medio Rural unha xuntanza urxente, dado que vemos necesario tratar os seguintes puntos dos acordos de melloras laborais para a escala de axentes facultativas/os medioambientais: Redacción do regulamento de funcións da nova escala de axentes técnicas/os en xestión ambiental. Grupo B. No momento no que se chegara ao 40% de axentes...
Luns, 06 Mai 2024

Fondo de Acción Social 2023 (xuntanza 2/5/24)

O día 2 de maio os axentes sociais mantivemos unha reunión con representantes da Función Pública polo mal chamado Fondo de Acción Social (FAS), xa que del só queda unha única axuda: axuda para atención de persoas con discapacidade. Mantén suprimidas as axudas iniciais deste Fondo de Acción Social, como eran a xubilación, discapacidade propia, fillos/as menores, maiores a...