Novas por contido

Poñemos a túa disposición o boletín en materia de prevención de riscos laborais e saúde laboral elaborado polo Gabinete Técnico Confederal de Saúde Laboral da CIG, Nº 50, de marzo de 2024. Este é o seu contido:

  • O radón nos centros de traballo
  • A prevención de riscos laborais no teletraballo
  • Factores de risco de cancro no ámbito laboral en Europa. Primeiras conclusións da enquisa sobre a exposición das persoas traballadoras. EU-OSHA
  • Sinistralidade laboral na Galiza, 2023. Nada que celebrar

No DOG do 04/04/2024 a EGAP publica a RESOLUCIÓN do 2 de abril de 2024 pola que se convocan actividades formativas do marco galego de competencias dixitais ComDix para o persoal ao servizo da Administración pública da Comunidade Autónoma, das entidades públicas instrumentais, da Administración institucional de Galiza, da Administración de xustiza, das entidades locais e de administración e servizos (PAS) das universidades do Sistema universitario de Galiza (SUG).

As actividades formativas realizaranse cos requirimentos, a duración e as condicións que para cada unha delas se indiquen no anexo II desta resolución. A información relativa ao desenvolvemento das actividades, así como as súas posibles modificacións, será actualizada e ampliada na páxina web <https://egap.xunta.gal>

O prazo de presentación de solicitudes será desde o día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza e ata o 12 de abril de 2024.

As solicitudes de participación nas actividades formativas só se poderán realizar mediante o formulario de matrícula telemática dispoñible no enderezo https://egap.xunta.gal/ matricula, desde as 9.00 horas da data de inicio do prazo de presentación de solicitudes e ata as 14.00 horas da data de finalización. As solicitudes entenderanse presentadas unha vez que se complete correctamente o proceso de matriculación.

O número máximo de actividades formativas que se poden solicitar limítase a dúas máis o curso ComDix iniciación 0: Empezamos!

Os criterios de selección que serán empregados son os sinalados con carácter xeral na Resolución da Escola Galega de Administración Pública, do 10 de maio de 2023 (DOG núm. 96, do 23 de maio); corrección de erros (DOG núm. 130, do 10 de xullo e DOG núm. 148, do 4 de agosto), sen prexuízo dos criterios específicos establecidos na epígrafe «Persoal destinatario» de cada actividade formativa incluída no anexo II desta resolución.

A CIG presenta unha proposta para que se modifique a Lei de Emprego Público de Galiza de tal xeito que o grao en Educación Social sexa a titulación especializada única que habilite para o exercicio da profesión de Educador/a Social

A CIG vén de presentar perante a Dirección Xeral da Función Pública e ante as Secretarías Xerais Técnicas das consellerías onde está presente a figura dos/as Educadores/as Sociais (Consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades, Consellería de Política Social e Xuventude e Consellería do Mar), unha proposta para que se modifique a Lei de Emprego Público de Galiza de xeito que o grao en Educación Social sexa a titulación especializada única que habilite para o exercicio da profesión de Educador/a Social.

Os argumentos que centraron esta decisión son:

  • A titulación universitaria que conduce á obtención do grao en Educación Social leva máis de 30 anos presente e xa son máis de 5000 persoas graduadas. Esta titulación botou a andar ante a necesidade de formar profesionais especializados en eidos nos que non existían titulacións idóneas, circunstancia que na actualidade xa non se produce.
  • Na última convocatoria de oposición publicada en xaneiro de 2024 prodúcese un cambio moi importante xa que por primeira vez unha convocatoria de prazas recolle concretamente á denominación da especialidade como “educador/a social”
  • Son varias as CCAA que xa adoitaron esta medida de recoñecemento para esta escala, e no eido privado xa se está a esixir a titulación de educación social.
  • A Administración debe velar por dar unha atención pública de calidade á cidadanía, especialmente cando se trata da atención a usuarios en situacións de especial vulnerabilidade social, precisando polo tanto persoal especializado que poda dar cumprida e profesional resposta ás súas especiais necesidades.
  • Nos últimos anos publicáronse varias convocatorias (DOG nº 211 do mércores, 6 de novembro de 2019: 86 prazas, DOG nº 245 do martes, 27 de decembro de 2022: 5 prazas e DOG nº 20 do luns, 29 de xaneiro de 2024: 21 prazas) cun total de 112 prazas nas que as persoas con outras titulacións, que ata agora permitiron o acceso á profesión, puideron acceder a esa escala.

Somos conscientes de que isto pode supor que persoas con titulación do eido social como diplomados/as en maxisterio, pedagoxía ou traballo social, así como licenciados/as en psicoloxía que ata agora puideron participar nos procesos selectivos desta categoría veranse prexudicados/as chegado o caso, máis as liñas argumentativas anteriormente expostas parécennos suficientemente potentes para apostar por esta vía deixando claro que, de terse en conta por parte da Administración a proposta presentada, a afectación que podería ter para o persoal sería:

  • O persoal que xa sexa actualmente funcionario de carreira na escala non verá modificado en nada a súa situación.
  • Namentres non se resolva a primeira convocatoria na que o grao en Educación Social fose titulación de acceso única para a escala de Educador Social e se confeccionasen as listas de contratación temporal derivadas dese proceso, o tratamento das diferentes titulacións de acceso sería como ata o de agora, sen afectación algunha para o persoal que está traballando ou está nas listas.

Como todos os anos, a CIG ofrece un servizo de realización das declaracións da Renda das Persoas Físicas (IRPF) aos afiliados e afiliadas.

A campaña da Renda deste ano comeza o día 3 de abril (por internet), finaliza o 25 de xuño para declaracións a ingresar, e o 1 de xullo para o resto.

Para máis información, vai ao web de CIG que temos para a Renda do 2023: ligazón.

Tras a parálise postelectoral da Xunta o 22 de marzo constituíuse. Comezaron coas carteleiras, pero a administración non trouxo proposta de reorganización nin de contratación de xefes/as de brigada.

Esperabamos comezar moito antes con estes traballos pero a administración nen sequera se dignou a enviar a documentación previa para o seu estudo e así poder ir avanzando.

Nesta reunión falamos xa de carteleiras e destacamos que non admitiron negocialas contando co persoal fixo-descontinuo, xa que polo de agora queren seguir aplicándolles o V Convenio. En conclusión, separan persoal funcionario e laboral de todo o ano do persoal fixo-descontinuo.

Dende a CIG xa instamos á consellería a que faga a extensión de inmediato como se comprometeron. Non podemos ter dous sistemas de carteleiras na campaña de verán; sería un caos no servizo e un despropósito, producindo diferenzas inxustas entre o persoal. Iso si, o que esiximos é que estenda unhas condicións dignas, non unha mingua en dereitos e avances tal e coma pretende.

 

RESUMO DAS CARTELEIRAS PROPOSTAS POLA ADMINISTRACIÓN

1. Franxas semanais: T1-T2-M1-M2-N

2. Quendas:

· T1:  14:00 a 24:00 horas
· T2:  18:00 a 04:00 horas
· M1: 08:00 a 18:00 horas
· M2: 09:00 a 19:00 horas
· N:   22:00 a 08:00 horas ou de 00:00 a 10:00 horas (meses alternos)

3. Estas franxas serían para todas as escalas/categorías do persoal de 12 meses e para todos os distritos iguais.

4. As brigadas de 7 compoñentes repártese en 4/3 compoñentes. O grupo de 3 deberá coincidir cun que teña xefe de brigada noutra brigada.

5. A maiores, tampouco regulan as vacacións para que cadaquén as solicite como queira.

6. Mandarán proposta destas cuestións por escrito e teremos ata o mércores 27 de marzo para presentar alegacións. A seguinte reunión será o 3 abril ás 10:00 horas.

Dende a CIG queremos comentar o seguinte:

• Como agardabamos o director xeral de Defensa do Monte, que non negociou o acordo, fai valer a sua postura de que todos servimos para todo, e NON QUERE CONTRATAR MAIS XEFES/AS DE BRIGADA para reorganizar con sentidiño o servizo, e non reducir a operatividade.

• Tampouco estamos de acordo co recorte de dereitos que a Xunta propón. Con nós para iso que non conte.

• Non concordamos coas secuencias de rotación de 5 semanas. Coidamos que son máis acaidas secuencias de 3 ou máximo 4 (se queren equiparar as entradas cos axentes, como din, que equiparen tamén as secuencias).

• Adiantamos que unha semana de noite cada 5 son moi poucas para a realidade actual de concentración incendiaria nocturna. Ademais, producese unha baixada salarial do persoal con respecto a media actual de noites en cómputo anual. E como apunte, o T2 sería unha N porque mais do 50% da quenda é despois das 22 horas.

• Os horarios M2 e T2 son absurdos para o servizo, e a N indefinida. Estes horarios imposibilitan a conciliación, e na vez de simplificar complican as carteleiras ao pasar a ter 6 horarios diferentes.

 

Dende a Dirección Xeral de Función Pública comunítanos que o vindeiro día 5 de abril publicarán en DOG as resolucións polas que se aproban as relacións provisionais de persoas admitidas e excluídas dos concursos para a provisión de postos de traballo vacantes de:

  • Escala de axentes de inspección, especialidade de consumo.
  • Escala de axentes facultativos ambientais e axentes forestais
  • Escalas do Servizo de Gardacostas de Galiza

A Dirección Xeral de Función Pública achega un listado de prazas que ofertará para a elección de destino do proceso selectivo da agrupación profesional - subalterno.

A localidade dos postos pode verse no código que vai nas posicións 11 a 15 do código (XX.XXX.XX.XXX.XXXXX.XXX)

No mesmo arquivo que poñemos a túa disposición para descargar, vai tamén a RPT íntegra con todos os postos existentes de persoal subalterno, para que poidas unha mellor localización dos postos.

Riscos para a saúde moi elevados nas escolas infantís

O venres tivo lugar unha nova xuntanza do Comité de Seguridade e Saúde Laboral de Política Social, no que estaban presentes os representantes das consellería de política social, servizo de prevención propio da Xunta, servizo de prevención alleo (Qualtis), representantes do Consorcio e delegadas e delegados de prevención de cada sindicato

Entre outros asuntos tratados dos que se esixe confidencialidade pola súa natureza, tratáronse os seguintes asuntos:

Avaliacións de psicosociais nas escolas de 3 a 5 unidades

No ano 2016, a CIG denunciou na Inspección de traballo a falta de avaliación dos riscos psicosociais porque considerabamos que as condicións de traballo estaban derivando neste tipo de risco.

Esta é a segunda vez que se avalían estes ricos nos centros de traballo, pero vai ser a primeira vez que se propoñen medidas correctoras de obrigado cumprimento.

Avaliouse a todo o persoal das escolas (persoal educativo e persoal de servizos xerais) e os resultados das enquisas avalan, lamentablemente, o que nós diciamos ao respecto. Estes resultados son semellantes aos das escolas unitarias e de dúas unidades e tamén ao das escolas de 6 ou máis unidades.

Dos factores que se avaliaron, os que deron risco son os seguintes, dependendo do posto e da provincia:

  • Carga de traballo (CT) BAIXO / MODERADO
  • Demandas psicolóxicas (DP) ELEVADO / MOI ELEVADO
  • Variedade/contido (VC) BAIXO / MODERADO
  • Participación/Supervisión (PS) MOI ELEVADO
  • Desempeño de rol (DR) MODERADO (persoal educativo)/ MOI ELEVADO (PSX)
  • Relacións e apoio social (RAS) MOI ELEVADO

Nas medidas que se propoñen para corrixir/minimizar o risco incídese na necesidade de reunións mensuais dos equipos e de reunións illadas por categoría/posto de traballo (cos acordos recollidos en acta á disposición de todo o persoal). Tamén se dá como medida a formación, a axilidade nos chamamentos das listas de contratación e definir de forma clara e por escrito as tarefas de cada categoría/posto.

Todas estas medidas son xusto o que a Xunta foi eliminando ao longo dos anos. No 2017 eliminou a formación especializada (que contaba con tempos dentro da xornada semanal). No 2022 acabou cos blogues e o traballo colaborativo en rede e, agora, no 2024, remata cos tempos de programación e reunións/claustros.

Petición por parte da CIG de avaliación de riscos psicosociais nas escolas infantís da Axencia Galega de Servizos Sociais

Coas condicións de traballo do persoal das escolas da AGSS (sen horas de programación dentro da xornada e con ratios de persoal insuficiente), entendemos que se teñen que avaliar os riscos psicosociais e adoptar medidas correctoras, de ser o caso.

Pedimos que se avaliaran estes centros de traballo pero se pospón a decisión até a próxima reunión.

CRAPD Vigo I

Tamén solicitamos a avaliación deste centro de traballo polas numerosas queixas do cadro de persoal por excesiva carga de traballo cando non se substitúe ao persoal. Tamén pospoñen a decisión para a próxima reunión.

A Dirección Xeral de Función Pública achega os listados de prazas que ofertará para a elección de destino dos seguintes procesos selectivos:

  • A1 Minas
  • A1 Bibliotecas
  • A2 Bibliotecas
  • A1 Arqueólogos
  • A1 Museos
  • A2 Museos
  • A2 Obras Públicas
  • A2 Arquivos

Neste lote botamos en falta A1 de Arquivos.

No DOG do 20/03/2024 publican:

- RESOLUCIÓN do 13 de marzo de 2024, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se fai público o procedemento para a acreditación dos méritos de determinados procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso-oposición, en distintos corpos, escalas e especialidades da Administración xeral e de Administración especial da Comunidade Autónoma de Galiza (subgrupo A1) e categorías do grupo I de persoal laboral da Xunta de Galiza.

- RESOLUCIÓN do 13 de marzo de 2024, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se fai público o procedemento para a acreditación dos méritos de determinados procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso-oposición, en distintos corpos, escalas e especialidades da Administración xeral e de Administración especial da Comunidade Autónoma de Galiza (subgrupo A2).

- RESOLUCIÓN do 13 de marzo de 2024, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se fai público o procedemento para a acreditación dos méritos de determinados procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso-oposición, en distintos corpos, escalas e especialidades da Administración xeral e de Administración especial da Comunidade Autónoma de Galiza (subgrupo C1); no corpo de técnicos de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza (grupo B), e en categorías do grupo III do persoal laboral da Xunta de Galiza.

- RESOLUCIÓN do 15 de marzo de 2024, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se fai público o procedemento para a acreditación dos méritos de determinados procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, para o ingreso, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso-oposición, en distintos corpos, escalas e especialidades da Administración xeral e de Administración especial da Comunidade Autónoma de Galiza (subgrupo C2) e categorías do grupo IV do persoal laboral da Xunta de Galiza.

As persoas aspirantes que teñan que presentar documentación acreditativa dos méritos baremables na fase de concurso a que se refire esta resolución, achegarana ao seu expediente persoal electrónico ao que accederán a través da canle de emprego público de Galiza (Fides) no enderezo https://fides.xunta.gal, seguindo o procedemento establecido na Resolución do 5 de decembro de 2023 pola que se ditan instrucións para regular o contido, uso e acceso ao expediente persoal electrónico do persoal empregado público da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e das súas entidades públicas instrumentais.

Unha vez que accedan á canle do emprego público de Galiza (Fides) comprobarán os datos que figuran no seu expediente persoal electrónico:

a) No suposto de que as persoas aspirantes estean conformes cos datos consultados, porque os méritos baremables neste proceso nas epígrafes de formación continuada, coñecemento da lingua galega e experiencia profesional externa figuran no estado de validados ou estean incluídos correctamente na epígrafe de experiencia profesional interna non precisarán realizar ningunha actuación.

b) No suposto de que a persoa aspirante non estea conforme cos datos consultados, por non constar ou ser incompletos, deberá incorporar a información non rexistrada presentando a solicitude de actualización dos méritos xunto coa documentación acreditativa deles ao abeiro do establecido na Resolución do 5 de decembro de 2023, para que os devanditos méritos se poidan valorar neste proceso.

c) As persoas aspirantes que atopen no seu expediente electrónico persoal erros nos seus méritos nos estados de «en trámite», «validado», «duplicado» ou «descartado», ou que non teñan recollido no seu expediente algún período da súa experiencia profesional interna ou figuren erros nela, deberán presentar alegacións a través do Fides na epígrafe de «inscrición en procesos selectivos», accedendo ao proceso de estabilización a que se refire esta resolución en que superou a fase de oposición, na epígrafe «que podo facer?», «presentación de alegacións».

O prazo para presentar a solicitude de actualización de méritos e a documentación acreditativa deles, para formular alegacións ou para emendar o estado de «acreditación documental incompleta», rematará aos dez días hábiles a partir do día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza.

Outras novas recentes

Xoves, 28 Agosto 2025

Rueda, o máximo responsábel político da prevención e extinción de incendios na Galiza, debe cesar a conselleira de Medio Rural

Manter á conselleira e a unha cúpula de altos cargos incompetentes en Medio Rural faino máis cómplice do desastre A traxedia dos lumes que está a padecer Galiza é en grande medida froito das políticas de prevención e extinción dos lumes do PP que a converteu nun polvorín. A CIG leva anos advertindo das carencias na prevención e na nefasta xestión da extinción que pon a...
Venres, 29 Agosto 2025

O PP despreza ao persoal bombeiro forestal

Xa sabiamos que para o PP a culpa dos lumes é de todo o mundo menos deles. Agora ben hoxe coñecemos unha mensaxe tremenda da presidenta do PP do Barco de Valdeorras nas redes sociais. Que esta señora afirme que a única culpa dos lumes a teñen os incendiarios e algún das brigadas forestais supera tódolos límites e ahí sí que se van atopar de fronte coa CIG. E non contenta...
Mércores, 03 Setembro 2025

Asembleas polos problemas cos concursos de traslados e as eleccións de destino

Moitos dos concursos de traslados do persoal funcionario da Administración Autonómica actualmente convocados están parados ou gravemente afectados por medidas xudiciais. Dende a CIG convidámoste a asistir ás asembleas que convocamos para falarmos dos problemas e da situación de todos os concursos de traslados e das consecuencias das sentenzas e das medidas cautelares...