- Detalles
Chegaches ao cargo cunha aura de persoa metódica, responsable, recta, matemática, de mentalidade alemá, como non podía ser doutro xeito ao adornar estas virtudes o posto de auditora do que procedías.
E tiñas un camiño doado, pois simplemente obrando dese xeito ías transmitir que a túa podería ser unha xestión eficaz e que ías imprimir o dinamismo necesario a unha dirección xeral que estaba anquilosada e paralizada. Coas obras e milagres do anterior tiñas o camiño expedito para, con pouco facer, quedar como unha campioa da boa xestión.
Pero mira ti por onde que vimos de coñecer que os procesos de promoción interna de corpos xerais os vas paralizar. E que igual se fan os exames no 2025.
Se non te lembras, benquerida directora, aquí estamos nós para traerche ao presente o que sucedeu con estes exames. Comecemos polo final: había unha data anunciada para a realización dos exames, o 14 de decembro de 2024 (aos 11 meses da convocatoria cando pactaramos que sería aos 6). Isto anunciouse mediante nota de prensa, xa sabes Nuria que a propaganda política é fundamental para que a poboación sinta que o goberno fai algo. E a maiores colgouse o pseudocalendario da páxina de Función Pública, da que desapareceu, supoñemos que por orde túa.
E como comezamos polo final, imos marcha atrás, que vai en consonancia coa túa xestión polo que se ve. Xa en febreiro de 2023 dende a CIG esixímoslle ao daquela director xeral que convocase a promoción interna derivada das ofertas de emprego de 2020, 2021 e 2022. A base de asembleas por todo o país conseguimos que se convocaran. Tamén lle fixemos ver que non podía ser que os procesos de libre derivados das mesmas ofertas estiveran en marcha e os de promoción interna conxelados.
Pois ben, a día de hoxe os procesos de libre ESTÁN REMATADOS e os de promoción interna, que ían chegar co nadal nolos aprazas para o 2025.
O xoves 13 e o venres 14 de xuño imos ter unhas reunións contigo despois das protocolarias. ESPEREMOS estar equivocados e que nos chames a atención dicindo que o calendario se mantén, que é un erro noso, que todo isto se trata dun malentendido e que hai que ser metódicos, responsables, rectos, matemáticos e de mentalidade alemá... OU NON, NURIA?
- Detalles
A CIG esíxelle á Xunta que respecte tanto o Acordo asinado o 5 de decembro de 2023 como a propia Lei de emprego público e a Resolución de permisos e licenzas
O Acordo sobre as condicións de traballo do persoal dos centros de xestión propia da Consellería de Política Social e Xuventude, asinado o 5 de decembro de 2023, élle de aplicación tanto á Consellaría de Política Social como ao Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar. Este acordo concrétase, entre outras cuestións, na xornada de 35 horas semanais.
Por outra banda, as traballadoras e traballadores teñen dereito a un permiso de lactación que, no caso de ser acumulado en xornadas completas, supón 150 horas de tempo de traballo.
Despois da sinatura do devandito acordo, o resultado de acumular este permiso en xornadas é de 21,429 días, o que se traduce en 21 xornadas completas e 3 horas. Porén, a Administración está a negar o dereito a gozar desas 3 horas co argumento de que o desfrute acumulado ten que facerse en xeiras completas, ignorando completamente a normativa vixente que establece a acumulación parcial.
A Lei 2/2015, de Emprego público de Galiza determina o seguinte: «No caso de acumulación parcial do tempo correspondente a este permiso, gozarase combinando a concesión de xornadas completas coa ausencia dunha hora diaria, a cal se pode dividir en dúas fraccións de media hora, ata acadar o total do tempo concedido.»; polo tanto, as traballadoras e traballadores teñen dereito ao desfrute desas 3 horas que completan as 150.
Non pode ser que, coa escusa da mellora das condicións de traballo do Acordo, se perdan dereitos consolidados e recollidos na normativa.
Reclama os teus dereitos! Non renuncies ao teu permiso de lactación completo!
- Detalles
A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) vén de convocarnos para o 14 de xuño de 2024 á Mesa Xeral e á Mesa Sectorial, onde se tratarán os seguintes asuntos:
Mesa Sectorial de Funcionarios Públicos
- Proposta de modificación da Relación de Postos de Traballo (RPT) da extinta consellería de Cultura, Educación, Formación Profesional e Universidades. Descargar proposta
- Proposta de modificación da Relación de Postos de Traballo da Axencia Tributaria de Galicia (ATRIGA). Descargar proposta
Mesa Xeral de Empregados Públicos
- Modificación do anexo do Decreto 165/2019, do 26 de decembro, polo que se establece o procedemento para a adquisición da condición de persoal funcionario de carreira polo persoal laboral fixo do Convenio colectivo único do persoal laboral da Xunta de Galicia. Descargar proposta
- Modificación da relación de postos de traballo referente ao proceso de funcionarización de postos de traballo de persoal laboral da Xunta de Galicia e clasificación no corpo administrativo da administración xeral (subgrupo C1), corpo de técnicos de carácter facultativo de administración especial (grupo B) e no corpo de axudantes de carácter facultativo da administración especial (subgrupo C1); no corpo auxiliar da administración xeral (sobgrupo C2) e no corpo de auxiliares de carácter técnico de administración especial (subgrupo C2), da Administración xeral da Comunidade Autonóma de Galicia. Descargar proposta
Se tes algo que comentar, contacta coa CIG.
- Detalles
O goberno de Alfonso Rueda volve a ofertar a mans privadas a xestión do centro ocupacional Souto de Leixa, que atende a persoas adultas discapacitadas, e que xa leva varios lustros dunha desastrosa xestión privada. Agora unha concesión por 12,7 millóns en 4 anos.
Unha das acepcións que o diccionario da RAG da para a o termo desleixar é o “non ter coidado dun mesmo ou das súas obrigacións, non ocuparse de algo por preguiza”. Un palmario exemplo práctico disto é a Resolución do 21 de maio de 2024 publicada no DOG do 03 de xuño de 2024, onde a Xunta vén de convocar o procedemento de asignación do concerto social para a xestión integral para o periodo 2024/2028 por 12,7 millóns de euros.
A pesares de anos de protestas de nais, pais e persoal polas deficientes condicións do trato ás usuarias/os, das denuncias e movilizacións masivas apoaiadas pola CIG, a pesares da penosa realidade na que está o centro dende que as mans privadas o xestionan, a Xunta lonxe de escoitar as queixas, avaliar as condicións de cumprimento do convenio, e de defender o servizo, volve a facer seu iso de “se non ques caldo toma sete tazas” e de novo prioriza porriba de todo os petos das grandes corporacións fronte ao que debería de ser a defensa das usuarias/os, e os servizos públicos de calidade.
- Detalles
A CIG asiste a unha xuntanza co SXT da Consellaría de Medio Rural. A xuntanza era para escoitar as cuestións do persoal da Consellería de Medio Rural que a CIG considera que hai que atender á maior brevidade. A modo de resumo serían as seguintes:
Axentes
- Demandamos a negociación do regulamento de funcións da nova escala de axente técnico en xestión ambiental, que tiña que estar rematado no ano 2019.
- Queremos unha revisión do acordo de condicións de traballo de axentes, debido a que os lumes xa non entenden de estacións, e deben adaptarse os horarios aos novos tempos e aos horarios de bombeiros/as forestais.
- Grupo B: o acordo do 2016 di que se activaría ao chegar ao 40% de axentes coa titulación de acceso. Xa é hora.
- UIFO e UDEX: previsións de creación de postos. E necesaria convocatoria de concurso de traslados para a súa cobertura.
Bombeiros/as forestais e emisoristas/vixilantes
- Seguridade e saúde laboral: manifestamos que desdobrar as brigadas e deixar unha delas sen xefe/a de brigada, á parte dunha eiva organizativa, provoca unha mingua importante na seguridade laboral. A maiores solicitamos que se implante xa e para todo o persoal un protocolo de desinfección dos EPIS.
- Conciliación: pensamos e así o transmitimos que xa é hora de que a Consellaría se pare a pensar e negociar medidas que supoñan a posibilidade real de conciliación da vida laboral e familiar do persoal da Consellaría de Medio Rural e non abocalos a ir á vía xudicial sistematicamente.
- Acordos pendentes: reiteramos que deberían instar a Función Pública para asinar dunha vez a modificación substancial das condicións de traballo do persoal descontinuo de 6 meses para ampliar o seu tempo de traballo. Ademais, debería asinarse tamén xa o novo acordo de condicións de traballo do persoal funcionario e non estar a aplicalo por “anacos”. A modo de exemplo dende o 1 de maio implantaron as quendas de 10 horas pero non a parte económica.
- Coeficientes redutores: preguntamos se teñen previsto establecer a cotización adicional económica precisa se como todo apunta se aproba a nova Lei do estatuto do bombeiro/a forestal.
- Nocturnidade: puxemos de manifesto os continuos problemas que se suscitan co cobro da nocturnidade e que non suceden noutras consellerías, e iso que cobran mensualmente.
AGACAL
- Xudicialización dos dereitos do persoal: solicitamos que se active unha interlocución real para negociar dereitos xudicializados nos últimos anos, como a roupa de traballo e EPIs, a unificación dos complementos do persoal de campo e a falta de transparencia nas contratacións de persoal nesta axencia.
- Capacitación para traballos con animais de investigación e docencia: preguntamos como se vai solucionar que boa parte do persoal investigador e todo o persoal de campo da axencia non teña en vigor esta acreditación, e como afecta ás iniciativas de investigación. Lembramos que a responsabilidade de que se cumpra esta normativa recae precisamente na propia AGACAL.
- Fondos europeos perdidos: segundo se observa no Contrato de xestión 2021-2024 AGACAL, deixaron sen executar algo mais de 10 millóns de euros de fondos de recuperación destinados a investimentos. Manifestamos a nosa preocupación por esta nefasta xestión económica.
Persoal técnico
- Solicitamos da Consellaría a convocatoria urxente (antes da campaña de verán) da mesa de seguimento do acordo das escalas de enxeñeiros técnicos forestais e enxeñeiros de montes do Servizo de Prevención Contra Incendios Forestais, que foi rexistrado con data do 6 de marzo do 2024.
- Solicitamos información para cando son as tomas de posesión pendentes das escalas de enxeñería forestal.
- Preguntamos que pasa coas especializacións, que non se está contando co persoal técnico.
- Solicitamos apertura de prazas no AGADER para as escalas de enxeñería forestal, para dar cumprimento a Lei de recuperación de terras (lei que ten gran parte do seu articulado referido aos terreos forestais).
Outras cuestións xerais
A maiores das cuestións específicas, demandamos que se cubrisen regulamentariamente dunha vez as prazas de concurso específico, pois as persoas que as ocupan están a bloquear outras prazas; solicitamos que deixen de concentrar postos en servizos centrais, pois dificultan a provisión e promoción do persoal; demandamos que dunha vez poñan en funcionamento as dobres listas de substitución (funcionariado e persoal laboral); para rematar este apartado, queremos que convoquen cunha periodicidade adecuada as comisións de seguimento dos acordos pactados.
Unha última observación que fixemos foi a necesidade de solucionar o problema que a Administración lle está a causar á cidadanía: a obrigatoriedade de realizar trámites telemáticos nas oficinas agrarias e nos distritos forestais, como permisos de queimas, etc. O envellecemento da poboación, e a fenda dixital existente, obriga ás persoas a acudir a xestorías para xestionar trámites de non teñen maior complicación.
- Detalles
Unha vez máis volve a chegarnos as queixas do persoal de novo ingreso do corpo auxiliar. O día 23/05/2024 publicouse no DOG tanto o nomeamento como a regulación do período de prácticas deste persoal.
Ao igual que na promoción anterior, a administración opta por deixar sen cobrar o 100% unha mensualidade coa desculpa de que o persoal necesita formarse para acreditar os seus coñecementos de informática. Na administración do século XXI as persoas funcionarias dende a agrupación profesional ata os corpos e escalas do subgrupo A1 traballan con ferramentas informáticas e á ninguén excepto ao persoal do corpo auxiliar se lles esixe esa formación. Como xa dixemos en relación á promoción interna, isto é producto dunha mentalidade dos tempos da máquina de escribir Olivetti 98.
Ademais si se necesitase unha formación específica, a solución nunha administración normal e decente sería realizala en horario de traballo e con plenos dereitos retributivos.
Xa o fixemos constar con anterioridade e tamén neste proceso, dende as alegacións ás bases da convocatoria.
Agora ben, a administración terá a tixola polo rabo pero iso obriga tamén a cumprir. E neste caso, como pasou con anterioridade, non se está a cumprir: se o curso selectivo ou o período de prácticas se realizar desempeñando un posto de traballo, percibiranse ademais as retribucións complementarias correspondentes a este.
A administración o que ten que facer e deixarlle claro a este persoal e ás direccións territoriais que ou ben non teñen que desempeñar funcións do posto, ou ben, si as fan, teñen que cobrar a integridade das retribucións.
- Detalles
O servizo de persoal de Medio Rural vén de achegarnos a relación de prazas que foron anunciadas en "Moura" para a súa cobertura a través das listas de contratación. Trátase de prazas de 6 a 12 meses correspondentes ao Servizo de Prevención de Incendios Forestais (SPIF).
- Detalles
En aras da implementación de incentivos por cumprimento de obxectivos na Amtega, esta axencia vén de dirixir un correo electrónico ao seu persoal que presta servizos relacionados con proxectos financiados con fondos europeos durante o 2024 “animándoo” a formar parte duns grupos de traballo dos que descoñecemos os seus fins e obxectivos.
Opacidade e discrecionalidade
A composición deses grupos de traballo vaise facer baixo o criterio do director/a de área respectivo. Sen regulación obxectiva de ningún tipo e aberto á discrecionalidade do director/a de área de turno.
Ti non cobras e ti cobras....se hai cartos
A opacidade e discrecionalidade na conformación dos grupos de traballo mantense no aspecto retributivo. En atención ás dispoñibilidades orzamentarias existentes será o Comité de Dirección da AMTEGA o que decida quen cobra e quen non.
Os “afortunados/as” que cobren algo farano a través dunha compensación económica en forma de bono variable. Variable en función de que? A saber...
Semella que será tras superar unha previa avaliación do seu desempeño e relevancia no cumprimento dos indicadores do plan de acción 2024 e cuns criterios tan “obxectivos” como son a orientación a resultados, orientación a calidade, traballo en equipo, flexibilidade, imaxe e valores corporativos, liderazgo e toma de decisións.
Todo isto é unha derivada do que xa denunciamos publicamente aló polo ano 2021 cando se aprobou a creación e funcionamento dos grupos de traballo para a xestión dos fondos de recuperación e resiliencia (FRR) co voto en contra da CIG e CSIF e a favor de CCOO e UGT.
En resumo:
- Grupos de traballo conformados con total arbitrariedade.
- Sen información á representación do persoal de quen forma parte de cada grupo.
- Sen dar conta dos cartos destinados e do reparto dos mesmos en concepto de compensación económica.
A respecto disto, sinalar que a CIG solicitou varias veces a AMTEGA información a respecto dos grupos de traballo, pero nunca tivemos contestación. Por que será?
- Detalles
Ao non avaliar os cursos de peor calidade, evítase que estes datos afecten nos resultados da memoria anual.
A CIG vén de rexistrar unha queixa dirixida á EGAP que recolle as propias queixas das persoas usuarias sobre as irregularidades que detectaron neste semestre. Entre as máis graves: o emprego do castelán no canto do galego nas plataformas en liña, na documentación e por parte de moito profesorado, a imposibilidade de avaliar a formación, a falta dun exame normalizado, o incumprimento do horario e do programa ou a falta de capacitación docente na materia e da habilitación pedagóxica do profesorado.
Neste mesmo documento solicitamos unha explicación da EGAP a todas estas irregularidades, maior transparencia do proceso de contratación do profesorado e facilitar a enquisa normalizada a todas as persoas usuarias afectadas.
A EGAP presume de ser un exemplo de calidade e traballar na mellora continua dos servizos públicos a través da formación do persoal funcionario e laboral. Neste senso na Carta de servizos da EGAP establécense obxetivos e compromisos que nesta ocasión son papel mollado que ademais pretenden ocultar.
Na CIG defendemos unha formación de calidade para o persoal da administración pública, non aceptamos os cursos chapuzas, o simple presentismo, nin moito menos que nos enganen cos resultados das memorias. A formación que imparte a EGAP pagámola todas as persoas contribuíntes polo que non aceptamos chiringuitos nin enganos.
Lembra que para estes e outros asuntos podes contactar coa CIG dende aquí.

- Detalles
A Xunta, por terceiro curso consecutivo, aplica a gratuidade para as persoas usuarias das escolas infantís de cero a tres anos.
Como vimos denunciado dende que se implantou o financiamento ao 100% de todas as prazas, sexan públicas ou privadas, co diñeiro de todas e todos, ... dá igual o nivel de renda que teñan as familias.
Onde a oferta de prazas é maior que a demanda, en determinados núcleos de poboación, a matrícula das escolas infantís públicas baixou de xeito significativo para subir na privada. Lembramos que até o de agora só se concedían axudas para ir á privada se non se obtiña unha praza nas escolas públicas.
Tamén, hai núcleos de poboación nos que a oferta das prazas públicas é moi deficiente e as prazas, públicas e privadas, non chegan para todas as familias que as demandan. Por enriba, para acceder a unha praza nun centro privado, non se teñen en conta as normas cuantitativas para o acceso ás prazas que favorezan a inclusión social e as necesidades das familias con menos recursos.
A educación é o mellor instrumento de evitar desigualdades que posúe unha sociedade e así o recolle a normativa vixente (artigo 5.3 do Real Decreto 95/2022, de 1 de feb) A distribución non equitativa dos recursos educativos fomenta a desigualdade xa de raíz, no acceso a esta etapa educativa de cero a tres anos.
E é que non xogamos coas mesmas regras. Mentres nos centros públicos existe un baremo para o acceso, nas privadas hai, como moito, “acordiños” entre elas como pactos de non agresión.
Non hai control sobre as concesións de prazas nin os criterios estándar da Administración Pública para a baremación. Danse casos de reservas de prazas para non natos mentres se deixan fóra nenas e nenos xa nacidos, crianzas pasan máis das 8 horas de máximo establecidas por lei e non so coas excepción tipificadas, periodos de adaptación ridículos máis centrados nas posibles dificultades das familias que nas necesidades das crianzas...
Atendendo a todo o expresado, é posible ver a unha crianza que vaia de balde á escola privada e que a leve o chofer ao servizo da súa familia? Éche.
Alguén poderá pensar que se é de balde para todas e todos, é xusto. Pero os cartos de todas e todos hai mellor xeito de gastalos que pagarlle escola infantil ás fillas e fillos do “patrón”.
NON COS NOSOS CARTOS!!

