Novas por contido

A Residencia Xuvenil “Florentino L. Cuevillas” é albergue durante o mes de agosto, cando deixa de facer funcións de residencia de estudantes, dentro da REAJ (Red Española de Albergues Juveniles), tanto é así que continúa a publicitarse no seu web oficial.

Pois ben, grazas a xestión da dirección do centro e co visto bo da Xefatura Territorial da Consellería de Política Social de Ourense, o único albergue público de Ourense está pechado.

No ano da recuperación do turismo despois da pandemia, no ano Xacobeo, onde se pretende potenciar a estadía en Ourense, a Consellería de Política Social pecha outro servizo público.

Dende a CIG-autonómica non entendemos como é posible esta política de terra queimada, onde non se coidan os servizos públicos, onde o pouco equipamento público que temos na cidade o pechamos.

Si existen tarefas de mantemento do centro ou calquera outra cuestión que se teña que facer, existen períodos ao logo do ano que se poden realizar e non no momento en que ten que funcionar como un servizo turístico da cidade.

Estas actitudes de desprezo aos servizos públicos dentro da Consellería de Política Social en Ourense non son novos e deberían ter consecuencias, sobre todo en datas tan sinaladas para a recuperación económica da provincia de Ourense, como é este Xacobeo 21-22.

O xoves 27 de xullo tivemos unha primeira toma de contacto na que o director xeral da Función Pública deu resposta ás alegacións das organizacións sindicais ao baremo dos criterios da OPE extraordinaria 2022 (Lei 20/2021). A negociación destas bases xerais para as convocatorias de establización non será ata setembro. 


A Administración móvese nestes termos:

1. Pide baremo sinxelo e que permita axilidade para non enredarse durante anos (no que son expertos).

2. Acepta que o coñecemento do Galego sexa requisito e con proba eliminatoria. Tamén no concurso de méritos!!

3. Valor do tempo traballado

  • Muda a súa proposta inicial (que valoraba igual o traballo en calquera admón autonómica) e agora estudan valorar o dobre na administración convocante.

  • Segue sen valorar unicamente o tempo traballado como temporal/interina (din que por motivos legais). Valolar o tempo como fixo/a podería producir unha mobilidade entre diferentes administracións furtando prazas a estabilización.

  • Négase a valorar o tempo traballado en diferente categoría (de seguir na teima o persoal temporal ou interino que leva anos rotando de categorías quedaría con menos opcións). Porén si aceptan valorar categorías equivalentes,  sucesorias ou extintas si se ocupa o mesmo posto.

  • Non puntuará o tempo de inactividade do persoal fixo descontinuo. 

4. Formación: Admite baixar o número de horas para acadar o máximo e tamén ampliar as entidades válidas para a formación (universidades, consellerías e entes convocantes). Polo de agora manteñen o minimo de 8h/curso. 

5. Conciliación: Eliminan a limitación dos 5 anos anteriores para puntuar.

6. No baremo da superación exercicios selectivos eliminan “os 10 últimos anos”. 

7. Autoavaliación: seguen insistindo en revisar só o equivalente ao dobre das prazas convocadas co argumento de axilidade ou celeridade e que non é novidade xa que este sistema o emprega o ensino e outras administracions. 

8. No apartado da puntuación por estar nas listas van admitir máis listas públicas e decretos anteriores.

9. Desempate: Sorprendentemente dúas organizacións sindicais cuestionaron a obriga legal de favorecer a infrarrepresentación feminina nun corpo e escala e Funcion Publica o vai comprobar. Para desempate falase, logo deste, da maior antigüidade na administración convocante e na praza pero todo isto ainda está en cueiros.

Concurso-oposición

  • Servizos profesionais, formación e conciliación será o único que conte na valoracion de méritos Eliminan o baremos de listas, exercicios e de titulación. No A1 e A2 tentarán que non sexan máis de dous exercicios e no resto un só exercicio. Non eliminan o de “preferentemente” tipo test polo que pode haber outro tipo de exame. 

  • Parece que aceptarán chegar ao 35-5 no baremo do concurso-oposición.

Concurso de méritos:

  • De momento manteñense no 60-40 e os 25 anos para acadar o máximo en servizos profesionais. Non queren modular este máximo para chegar ao tope de servizos prestados diferente segundo o máximo do ente ou categoría/corpo escala.

  • Vai irse a un baremo homoxéneo para a administración xeral e entes ou organismos no ámbito das oposicións que convoque FP (AMTEGA, ATRIGA, CONSORCIO…) 

  • Vai determinar cales van ir con convocatorias separadas (que poderán ser SOGAMA, PORTOS e  SEAGA por exemplo), que negociarían o seu propio baremo dacordo cos criterios xerais de funcion publica. Recoñecen que nas de funcion publica teran que dar unha volta ao valor das prazas de entes e van facernos unha proposta para negociar esta cuestión, pero avisa que se non hai acordo, vaino impor (como sempre). 

Rematamos o mes de xullo cunha restra de modificacións de Relacións de Postos de Traballo (RPT) que destrúen emprego público, e o que crean é para ser cuberto con persoas doutras administracións e postos de libre designación. A CIG non apoiou ningunha desas propostas que si recibiron apoio doutras organizacións.

Foi na Comisión de Persoal do venres 29 de xullo, onde quedaron aprobadas as seguintes RPT: Presidencia da Xunta; Economía, Industria e Innovación; Medio Rural; Fondo Galego de Garantía Agraria (Fogga); e Medio Ambiente, Territorio e Vivenda. No lote meteron un “Acordo” sobre as condicións de traballo das futuras oficinas agrarias móbiles. A RPT de Aturga quedou para a semana que ven.

RPT DA PRESIDENCIA DA XUNTA

Eliminan 10 postos (todos de concurso), para crear 6 (ningún de concurso). E dos 6 creados, 5 están abertos a persoal doutras administracións. Descargar.

A proposta foi apoiada por CSIF. CCOO e UGT abstéñense. CIG votou en contra.

RPT DA VICEPRESIDENCIA 1ª E CONSELLERÍA DE ECONOMÍA, INDUSTRIA E INNOVACIÓN

Nesta proposta non amortizan postos. Crean 4 postos, dos que 3 están abertos a outras administracións, e ningún é de concurso ordinario (3 de libre designación e 1 de concurso específico). Máis estrutura, e con menos opcións para o persoal propio. Descargar.

Contou co apoio de CSIF e UGT, a abstención de CCOO, e o voto en contra da CIG.

ACORDO DE CONDICIÓNS DE TRABALLO DA OFICINA AGRARIA MÓBIL

Mentres amortizan prazas nas Oficinas Agrarias Comarcais, ou non cubren as que existen, teñen a cara dura de crear uns postos itinerantes, para facer suplencias e para ir polas feiras en sábados, domingos e días de gardar. Todo isto sen compensación económica. Descargar.

CCOO, CSIF e UGT votaron a favor. CIG votou en contra.

RPT DE MEDIO RURAL

Vinculado co punto anterior, aquí se concreta a amortización dos postos das oficinas agrarias comarcais para crear as oficinas agrarias móbiles. Na proposta vai tamén a creación das Unidades de Investigación de Incendios Forestais (UIFO), dotadas de 15 postos (dos que 12 serán de concurso). Pero para financiar esta creación, suprimen 17 postos (que retiran do monte e da extinción de lumes). Por riba, para cubrir estes postos poñen como requisito imprescindible ter feito un curso que só puideron facer 50 persoas, elixidas como lles veu en gana. Descargar.

En total amortizan 83 postos para crear 65. A proposta foi apoiada por CCOO e UGT. Votamos en contra CIG e CSIF.

RPT DE FOGGA

Crean 17 prazas, que financian destruíndo 39 postos. E de paso meten o mérito de permiso de conducir a moitos postos, mesmo a postos base C2 como se tivesen que ir de ruta a facer inspeccións. Descargar.

Nesta ocasión a proposta foi apoiada por CSIF. UGT abstívose. E CIG e CCOO votamos en contra.

RPT DE MEDIO AMBIENTE, TERRITORIO E VIVENDA

Crean 5 postos, dos que 3 están abertos a outras administracións, e só 2 de concurso ordinario. Para financialo destrúen 8 postos de traballo. Descargar.

Ningún sindicato apoia esta proposta. CCOO e UGT abstivéronse. CSIF e CIG votamos en contra.

ASUNTOS RETIRADOS DA ORDE DO DÍA

Antes do comezo da sesión, o director xeral de Función Pública retirou da orde do día a proposta de RPT de ATURGA (Axencia de Turismo de Galiza), e un acordo de incremento retributivo do persoal da escala de inspección de turismo. Segundo nos informou, os asuntos van falarse o martes, e votaranse nunha comisión de persoal o mércores 3 de agosto.

Sobre a RPT de Aturga, a ver o que nos contan para xustificar que se destrúan 8 postos para financiar a creación de dous. E do acordo da escala de inspección de turismo, vermos o que pasa, porque ata a comisión de persoal todo foi de palabra, con cambios de criterio por parte da Administración, sen documentos, sen negociación.

ROGOS E PREGUNTAS

O director xeral de Función Pública informa:

- En vindeiras semanas desbloquearán algúns puntos que quedan da RPT de Illas Atlánticas e o acordo dos axentes medioambientais. En setembro remitirán texto.

- Hoxe publicaron en DOG os baremos provisionais de persoal subalterno, auxiliar de clínica e bioloxía. Na primeira semana de setembro seguirán saíndo, e a finais de setembro estarían todas. Algúns procesos comezarán coa toma de posesión en setembro. Estarían todos rematados ata decembro. Publicarán información aclaratoria sobre os prazos no web de Función Pública.

- Na xuntanza do martes darán unha explicación do listado de prazas da Lei 20/21.

- Sobre as 330 prazas de MR que viñan de Seaga e que di que non cumpren os requisitos da Lei 20/21, di que serán incluídas na oferta ordinaria de 2022. O martes tamén o explicará.

Función Pública vén de trasladar ás organizacións sindicais a relación das prazas correspondentes á OEP extraordinaria 2022 (procesos de estabilización). Descargar.

O prazo para presentar alegacións remata o día 3 de agosto ás 14:00 horas.

Podes facernos as túas achegas a través desta ligazón.

Política Social palía as altas temperaturas nos seus centros de traballo cun par de ventiladores e un "pingüín"

Dende hai anos cada verán, con e sen vaga de calor, na CIG denunciamos que gran parte dos centros de traballo da consellaría de Política Social non contan con sistemas de climatización que poidan paliar a vaga de calor e as altas temperaturas que se acadan.

Esta situación acontece nomeadamente en escolas infantís e centros de maiores e de menores, lugares onde ademais de expoñerse ao risco aos cadros de persoal tamén se expón a un risco extremo a persoas usuarias vulnerables (maiores e crianzas)

Ademais da comprobación práctica, informes da comunidade científica avalían que as vagas de calor non son un suceso puntual e que se van suceder ano tras ano.

É obriga da empresa ter avaliado o risco por calor extremo e/ou estrés térmico, así como contar cun plan de continxencia ante a posibilidade de que se podan producir temperaturas altas ou extremas.

Nas avaliacións dos centros de traballo non se contempla o risco por calor extremo e/ou estrés térmico e, por tanto, tampouco hai plans de continxencias para este risco.

Diante desta situación, dende a CIG esiximos á Administración que:

  1. Dote de climatización aos centros que carezan dela
  2. Avalíe os centros ao risco por calor extremo e/ou estrés térmico
  3. Elabore plans de continxencia para os riscos por altas temperaturas

 A saúde das traballadoras, traballadores e persoas usuarias non se pode pór en risco ano tras ano

O director xeral de Función Pública convocou unha Mesa Sectorial de negociación de persoal funcionario para tratar varias RPTs e un acordo de condicións de traballo. Achegámoste a documentación por se é do teu interese:

Función Pública incumpre de novo o asinado no Acordo de Concertación Social. Desta volta, no referente á percepción dos trienios do persoal laboral funcionarizado.

O Acordo de Concertación Social que foi vendido ao persoal como a oitava maravilla “garantía” para o persoal laboral funcionarizado no primeiro trienio que cumprise coa condición de funcionario unha contía económica non inferior á que lle correspondería a un trienio de persoal laboral.

Pois nada máis lonxe da realidade. O persoal funcionarizado no subgrupo C2 e na Agrupación Profesional de persoal subalterno que xa devengou unha antigüidade dende a súa funcionarización, está a percibir o primeiro trienio pola contía establecida con carácter xeral para os funcionarios de carreira da Comunidade Autónoma.

Nin rastro da promesa escrita de que o primeiro trienio como persoal funcionario se correspondería a un trienio de persoal laboral.

Despois de moitas reclamacións do persoal afectado e da denuncia da CIG nesta web, seguimos coa mesma situación e nin Función Pública nin os sindicatos asinantes son quen de resolver esta situación de flagrante incumprimento dun acordo libremente pactado.

Dende a CIG esiximos da consellaría de Facenda unha actuación decidida cara unha inmediata execución do establecido no Acordo de Concertación. Doutro xeito, estaríase confirmando o que dende a CIG denunciamos publicamente no seu momento a respecto dese Acordo no que atinxe á funcionarización.

Pura borralla que só pretende a eliminación de todo aquel persoal cun vínculo laboral así como dos dereitos inherentes a esa condición. Entre outros, elimínanse as adscricións provisionais e as superiores categorías, desaparece a promoción interna a calquera grupo tendo a titulación, a Xunta afórrase as cotizacións por desemprego, os importes dos trienios vense reducidos, pérdese o acceso á xurisdicción laboral...e, neste caso, abocan ao persoal funcionarizado a un contencioso administrativo moi custoso e lento para demandar esas diferencias na percepción dos trienios.

Á consellaría de Facenda esixímoslle o mesmo que esta lle esixe aos cidadáns/ás: PAGA O QUE ME DEBES.

A Dirección Xeral de Función Pública enviou a convocatoria dunha Mesa Xeral de Empregados Públicos para o vindeiro martes 26 de xullo, no que vai un único punto na orde do día:

Modificación da Relación de Postos de traballo da Vicepresidencia Primeira e Consellería de Economía, Industria e Innovación.

Se é do teu interese, esta é a documentación que nos enviaron. Descargar.

A CIG ven de rexistrar un escrito diante da Consellería do Medio Rural no que esiximos que cumpran o Convenio, logo de ter constancia de varios incumprimentos durante os últimos días. Tamén solicitamos que as equipas de traballo e postos individuais estean completos para garantir a eficacia e seguridade do dispositivo.

Durante os últimos días chegáronnos queixas dende varios puntos do País, por parte de traballadores/as do Servizo de Prevención de Incendios Forestais (SPIF) ,informando que lles “suxeriran” facer xornadas laborais máis alá das doce horas tope que recolle o convenio.Non podemos permitir facer xornadas maratonianas que supoñen unha mingua da seguridade. Esta parece ser unha carreira de fondo, e se o persoal se somete a unha sobrecarga incrementase o risco de sinistralidade.

Tamén son innumerábeis as queixas polos avituallamentos inexistentes ou precarios nestas xornadas prolongadas e baixo as condicións extremas que se dan nos lumes durante a vaga de calor.

A CIG denunciará perante a autoridade laboral todos aqueles casos que poida constatar e aqueles que consideres facernos chegar.

Non é responsabilidade das persoas traballadoras que a Consellería do Medio Rural faga unha nefasta política – entre outras- do persoal e a cobertura das prazas. Hai que cubrir as vacacións, permisos e baixas de todo o persoal dende o primeiro día. As brigadas non poden ser “sós ou dúos” por non cubrir as prazas baleiras.

Non se pode disfrazar de excepcionalidade os lumes cronificados deste país para tentar forzar aos/ás traballadores/as a traballar máis do que a súa seguridade llo permite. Esiximos previsión para a realidade da nova tipoloxía de incendios cada vez máis virulentos e que vimos anunciando na última década.

Poñemos en coñecemento do persoal do SPIF o que recolle o V Convenio Colectivo no Acordo de condicións especiais do SPIF ao respecto das queixas das que tivemos constancia nestes días:

  • No punto 3.3.2 : a xornada máxima de traballo será de doce horas en caso de incendio, que comezará e rematará contada a partir do lugar de reunión.

  • No punto 3.5.2 : no caso de prolongación de xornada o SPIF garantirá o subministro de comida aos traballadores, e no seu defecto abonará a correspondente axuda de custo.

Ademais, en canto ao descanso entre xornadas, o artigo 34.3 do Estatuto dos traballadores establece que «entre o final dunha xornada e o comenzo da seguinte mediarán, coma mínimo, doce horas».

Na resolución da Inspección de traballo do 2015 de Ourense, indícase que nos incendios o persoal do SPIF disporá de puntos de auga potable que serán indicados á chegada aos lumes.

No caso de que che aconteza algunha destas situacións ponte en contacto cos delegados e delegadas da CIG.

A seguridade é o primeiro que debemos garantir antes de calquera actuación

Rematamos cun parágrafo escrito por Marc Castellnou (Xefe dos GRAF-Cataluña):

Sobre el operativo recae el beneficio de toda evolución de conocimiento ,sobre las estructuras de nuestras organizaciones, tiene que recaer la obligación de entender que la seguridad en incendios pasa por ambientes de trabajo seguros, por planificaciones tácticas con certidumbre y con diseño de estrategias pensadas con este objetivo, y no solo con el de solucionar la emergencia lo antes posible”.

Do libro, “Manual de seguridad en operaciones de extinción de incendios forestales”, Quílez R, Mérida.E, Ed. PAU Costa Foundation 2007.

Solicitaremos reunións cos diferentes partidos para que apoien o recoñecemento deste dereito

Os sindicatos CIG, ELA, LAB, e a Intersindical Catalá presentamos o venres 15 de xullo en rolda de prensa a iniciativa conxunta que temos en marcha para exixirlle ao Goberno español o recoñecemento, este ano 2022, do dereito á xubilación aos 63 anos sen penalización, e aos 60 esta lexislatura, do persoal da sanidade, dos sectores sociosanitarios e do transporte sanitario. Na comparecencia, por parte da CIG, participaron o secretario nacional da CIG-Saúde, Manolo Moreira, a secretaria nacional da CIG-Servizos, Transi Fernández, e a secretaria nacional do sector de Administración Autonómica da CIG-Administración Pública, Zeltia Burgos. Tamén participa na campaña a FGAMT-CIG en representación do persoal do transporte sanitario

As organizacións sindicais reclamamos do Goberno que respecte, de maneira inmediata, o dereito das e dos profesionais da sanidade e dos sectores sociosanitarios, do ámbito público e privado, a xubilarse aos 63 anos, sempre que teñan cotizado o tempo esixido, e que negocie os cambios legais necesarios para conseguir a xubilación ordinaria aos 60 anos durante esta lexislatura.

Reunións cos partidos e demandas ás administracións autonómicas

Neste sentido, solicitamos aos partidos políticos con representación en Madrid que prioricen este asunto e que, mostrando o seu claro compromiso con este persoal esencial para a sociedade, para a aprobación dos próximos orzamentos, condicionen os seus votos á aprobación deste dereito.

Así mesmo, esixímoslle aos Gobernos e diferentes administracións de Galiza, Euskal Herria e Catalunya, que articulen mecanismos para facilitar a xubilación anticipada deste persoal ou recuperen aqueles que foron recortados nos últimos anos como son as primas de xubilación anticipada.

Xubilación sen penalizacións

A actual lexislación, en materia de Seguridade Social, recoñece o dereito á xubilación anticipada ás persoas traballadoras incluídas en calquera dos réximes da Seguridade Social aos 63 anos, sempre que teñan cotizados entre 38 e 44 anos e 6 meses e que a idade sexa inferior en dous anos, como máximo, á idade esixida que resulte de aplicación en cada caso.

Pero a articulación dese dereito, implica a aplicación de porcentaxes de redución á contía da pensión que poden alcanzar até o 21% e que non é recuperábel ao cumprir os 65 anos. A Lei 40/2007, do 4 de decembro, de medidas en materia de Seguridade Social, prevé que a idade mínima de 65 anos se poida rebaixar por Real Decreto para grupos ou actividades profesionais, categorías e especialidades cuxo traballo sexa de natureza penosa, tóxica ou perigosa. Tamén se terán en conta os efectos do traballo en quendas (penosidade por traballar en quendas de noite) e o esforzo físico para o desenvolvemento do traballo que se realiza.

Neste senso, reclamamos a aplicación da Lei 40/2007 para o dereito á xubilación aos 63 anos, sen penalización, este ano, para o persoal da sanidade e dos sectores sociosanitarios, incluídas en calquera dos réximes do sistema da Seguridade Social. O que demandamos é que o persoal da sanidade e dos sectores sociosanitarios que teña os períodos de cotización recollidos na norma, e cumpra o requisito de cotización, se poida xubilar sen as penalizacións que marca a actual lexislación. E que ademais perciba o complemento de xénero.

Esta medida só precisa a aprobación dun Real Decreto en base á Lei 40/2007 polo que as organizacións sindicais CIG, ELA, LAB e a Intersindical Catalá solicitamos reunirnos coas organizacións políticas presentes no parlamento español para demandar os apoios necesarios para a súa aprobación. Entendemos que á vista da actual aritmética parlamentaria, os seus votos son decisivos e é por iso que, de cara á aprobación dos próximos orzamentos, esiximos que prioricen este tema.

Tamén instamos o Goberno a recoñecer, durante esta lexislatura, o dereito á xubilación aos 60 anos do persoal da sanidade e dos sectores sociosanitarios, do ámbito público e privado, e a que non se vincule este dereito á planificación dos cadros de persoal actuais ou futuros, que dependen de decisións políticas que non poden, en ningún caso, vulnerar os dereitos do persoal.

Cadros de persoal cunha media de idade superior aos 50 anos

Os cadros de persoal teñen unha media de idade moi alta (máis de 50 anos) e unhas condicións penosas no desempeño. Condicións que, como consecuencia das políticas de recortes, privatización e desmantelamento dos servizos públicos aplicadas os últimos anos, fan imprescindíbel a articulación deste dereito.

Atribuimos a situación actual de falta de profesionais na sanidade e nos sectores sociosanitarios á planificación sanitaria realizada durante os últimos 10 anos. Unha planificación baseada en recortar persoal, suprimir postos de traballo e adelgazar e privatizar os servizos públicos, poñendo en cuestión o dereito da sociedade a unha prestación de calidade.

As organizacións sindicais CIG, ELA, LAB e a Intersindical catalá instamos a que durante esta lexislatura se abra un proceso negociador para a modificación da Lei 40/2007, para que o persoal comprendido neste ámbito de aplicación poida acceder á xubilación cando cumpra os 60 anos, e teña 35 anos cotizados. Para iso, solicitaremos das organizacións políticas presentes no parlamento español o apoio a este proceso negociador encamiñado ao recoñecemento deste dereito á xubilación ordinaria aos 60 anos dos profesionais da sanidade e dos sectores sociosanitarios, do ámbito público e privado.

Outras novas recentes

Mércores, 15 Mai 2024

Souto de Leixa: o público é servizo, o privado beneficio

O goberno de Alfonso Rueda volve a ofertar a mans privadas a xestión do centro ocupacional Souto de Leixa, que atende a persoas adultas discapacitadas, e que xa leva varios lustros dunha desastrosa xestión privada. Nesta ocasión queren concederlle unha concesión por 12,7 millóns en 4 anos. Alá polo ano 2010 as nais e pais de alumnado do centro “Souto de Leixa” agardaban...
Mércores, 15 Mai 2024

Convocado o concurso de traslados da Administración xeral da Comunidade Autónoma

No DOG do 15/05/2024 publican a Resolución do 13 de maio de 2024, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEPAP, antiga D.X. de Función Pública), pola que se convoca concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza. Observación 1: neste momento NON se solicitan as prazas...
Xoves, 16 Mai 2024

Sonia Rodríguez-Campos González suprime na EGAP os actos conmemorativos do Día das Letras Galegas, vixentes dende hai 38 anos

Rueda dá un paso máis na vergoñenta desgaleguización da Xunta de Galiza da man de Sonia Rodríguez-Campos González, directora da Escola A Xunta de Galiza creou polo Decreto 163/1982, do 1 de decembro, a E.G.A.P., co carácter de órgano administrativo sen personalidade xurídica propia. Posteriormente, mediante a Lei 4/1987 pasou a ser unha entidade autónoma dependente da...