Novas por contido

A CIG ten solicitado en numerosas ocasións a implantación do grupo B na nosa administración, pero a Dirección Xeral de Función Pública fai mutis sobre o asunto e mantén a rebaixa profesional de varias escalas incumprindo o EBEP e os seus propios Acordos

A Xunta mantén sine die a rebaixa profesional das escalas de persoal funcionario que, segundo o EBEP, deberan estar no grupo B, xa que se lles esixe para o ingreso un grao superior de formación profesional. A realidade é ben triste, e máis de 15 anos despois seguimos sen grupo B nos corpos xerais e especiais da Administración Xeral da Xunta de Galiza.

Función Pública, para negar o B nun principio argumentou a necesidade dunha regulación estatal, e como o razoamento non se sostiña, meteu unha excepción na LEPG para que as escalas de axentes técnicos ambientais e de delineantes queden na practica no C1. E todo isto fíxoo a pesar de que asinou no 2016 un Acordo de promoción interna para que os/as axentes ambientais puideran promocionar ao grupo B. Ao persoal delineante, (debe ser porque son poucos/as) simplemente os ningunea e nin se digna a respostar, como sucedeu na Mesa Xeral de Empregados Públicos do 17 de marzo cando dende a CIG preguntámoslle especificamente polo mantemento absurdo da exclusión do B mencionando expresamente como exemplo ao persoal delineante do Concello da Coruña que estaban a tomar posesión neste grupo.

E agora repítese a rebaixa profesional facendo equivalencias á baixa como é o caso dos/as xefes de cociña ou dos/as oficiais de primeira a quen se lles esixiu o grao superior para o acceso á condición de laboral fixo e agora os/as sitúan directamente no C1. Ou anulándoo “de facto” como fai coas escalas de xefe/a de brigada de incendios forestais. E nesta dinámica algúns dos graos medios vense afectados e “en coherencia” son rebaixados ao C2.

Para a CIG non hai xustificación posible que manteña esta rebaixa profesional na Xunta, xa que concellos e deputacións da Galiza xa teñen persoal no grupo B. Outros sindicatos piden o B por un lado mentres asinan equivalencias rebaixadas por outro, o que lle vale a Función Pública para escudarse neles e adiar o asunto e non cumprir o Estatuto Básico do Empregado Público que creou o Grupo B no ano 2007. Non nos rendemos e volveremos insistir ata que morran da vergoña.

Ata cando a Administración autonómica vai seguir a negar o grupo B? Que se cumpra a Lei e que se respecte a titulación profesional do persoal da Administración pública galega.

No DOG do 28/04/2023 publican a RESOLUCIÓN do 21 de abril de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se ordena a publicación do Acordo do Consello da Xunta de Galiza polo que se autorizan os criterios de repartición e convocatoria do Fondo de Acción Social para o exercicio económico do ano 2022, relativos á axuda para a atención de persoas con discapacidade.

Este acordo ten por obxecto aprobar os criterios de repartición e a convocatoria do Fondo de Acción Social do persoal da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza relativo á axuda para a atención de persoas con discapacidade correspondente ao ano 2022.

O importe da axuda será de 2.160 € por causante, con rateo da dita cantidade para o caso de que o recoñecemento ou cualificación da discapacidade se producira con posterioridade ao 1 de xaneiro de 2022 ou a convivencia non se mantivera durante todo o exercicio. A axuda aboarase na conta consignada para o ingreso da nómina.

Poderán solicitar a axuda do Fondo de Acción Social os empregados que prestaran servizos durante o ano 2022 nalgún dos órganos ou entidades a que se refiren as letras a) e c) do artigo 4 da Lei 2/2015, do 29 de abril, do emprego público de Galiza, e que teñan a condición de:

a) Persoal funcionario de carreira ou persoal funcionario interino, incluído o persoal docente.

b) Persoal laboral do V Convenio colectivo único que se atope nalgunha das seguintes situacións:

– Que teña a cargo un causante cun grao de discapacidade igual ou superior ao 75 % e con rendas superiores a 13.510 € anuais en concepto de rendementos de traballo ou de prestación que teña tal consideración.

– Que cumpra os requisitos para ser beneficiario desta axuda e se lle denegara a prevista no artigo 35 do V Convenio colectivo.

– Que estivese adscrito a un posto de natureza fixa descontinua, caso en que terá dereito a percibir a parte proporcional da axuda correspondente aos períodos de inactividade.

c) Profesores de relixión.

A solicitude será única, con independencia do número de causantes con discapacidade polos que se solicita a axuda, e xerarase de forma telemática desde a internet: http://www.xunta.es/dxfp/fas.htm

Presentarase dentro do prazo dos dez días hábiles seguintes ao da publicación desta convocatoria no DOG no rexistro ou de forma dixital a través da sede electrónica da Xunta de Galicia (https://sede.xunta.gal/ portada) mediante o trámite de solicitude xenérica, a través do servizo PR004A –presentación electrónica de solicitudes, escritos e comunicacións que non conten cun sistema electrónico específico nin cun modelo electrónico normalizado– e dirixiranse á Consellaría de Facenda e Administración Pública, unidade da Dirección Xeral da Función Pública.

No obxecto do asunto indicarase: convocatoria do Fondo de Acción Social do ano 2022. Xunto coa solicitude achegaranse tamén as copias auténticas dos documentos que se exixen e das certificacións que xustifiquen os feitos que se aleguen.

Función Pública enviounos a documentación para a modificación da Relación de Postos de Traballo (RPT) referente ao proceso de funcionarización dos postos de persoal laboral da Administración Autonómica do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais (SPDCIF), que será clasificado na:

  • Escala técnica do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais, especialidade de bombeiro/a forestal xefe/a de brigada, do corpo de técnicos de carácter facultativo de Administración especial da Comunidade Autónoma de Galicia, do grupo B
  • Escala auxiliar do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais, especialidades bombeiro/a forestal-condutor/a motobomba, emisorista-vixilante fixo/a, bombeiro/a forestal, do corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial, subgrupo C2
  • Corpo auxiliar de Administración Xeral, subgrupo C2

Os sindicatos temos prazo de alegacións ata o mércores 3 de maio, así que se é do teu interese, contacta coa CIG.

No marco da campaña en demanda de atención presencial, de calidade e sen discriminación, a CIG-Administración Pública, xunto co colectivo de persoas xubiladas e pensionistas da CIG, mobilizouse o 26 de abril na Coruña diante do edificio da Delegación do Goberno. Na protesta denunciouse que coa escusa da transformación dixital e a cita previa a parte máis vulnerábel da cidadanía está a ser expulsada sen pudor das nosas administracións e servizos públicos.

Dende a CIG advertimos que o avance nas tecnoloxías non pode implicar que haxa unha discriminación na atención á cidadanía. Entendemos que o futuro da administración será pola vía telemática e dixital pero non se pode desatender a demanda dunha grande parte da sociedade porque non teña os medios ou a formación adecuada. Por iso, reclamamos un reforzo da atención presencial e a atención directa, que é fundamental para prestar un servizo de calidade.

Neste senso, rexeitamos que se utilice o sistema de cita previa, que pode ser unha ferramenta útil, para reducir a cantidade de persoas que acoden á administración e desvialas á vía telemática. Reclamamos que se axusten as ratios de cita previa ás necesidades reais, porque non é aceptábel que se estean a dar citas a dous meses vista, como está pasando no INSS ou na Tesoureiría da Seguridade Social. Dous ámbitos nos que existe unha elevada carga de traballo e nos que falta persoal, que ademais se deriva a cubrir a atención telemática.

Exemplo doutra administración na que se están rexistrando problemas graves é na oficina de estranxeiría na Subdelegación do Goberno da Coruña, onde hai un atraso moi grande, máis dun mes para obter a cita previa. Isto ocasiona serios trastornos ás persoas que necesitan facer o permiso de residencia, porque lle vence o período para estar no país e non conseguen facer os trámites por culpa da cita.

Pedimos que se potencie a atención directa, que se cubran todas as vacantes e que se creen postos de atención telemática que agora non existen e que se ocupan con persoal que deixa de ofrecer atención presencial. Esta problemática afecta a todas as administracións e por iso o pasado mes, a CIG-Administración Pública xa desenvolveu unha concentración similar diante da Xunta en San Caetano.

De xeito paralelo, o colectivo de persoas xubiladas e pensionistas ten en marcha unha campaña contra a exclusión dixital no marco da que están recollendo sinaturas que entregarán o vindeiro 10 de maio á Valedora do Pobo.

Dificultades na solicitude dunha cita

Conseguir unha cita xa constitúe unha enorme dificultade porque nin todas as persoas usan internet, nin o público xeral ten acceso á linguaxe técnica, nin é doada a comunicación con máquinas en lugar de con persoas, e mesmo, en moitos casos, supón un custo económico para algúns sectores da sociedade que, por diversas causas só poden acceder aos servizos públicos se contan coa axuda de familiares ou pagando a asesorías pola realización de tarefas que corresponden recibir das administracións e do seu persoal.

Na CIG levamos anos denunciando que asistimos a unha inquietante conxunción de desmantelamento e privatización de servizos e a un proceso de dixitalización e dificultades de acceso físico aos organismos para realizar trámites que están a provocar un distanciamento nunca visto da administración coa cidadanía.

Falta de persoal e privatización

Para a atención presencial derívanse cada vez menos recursos humanos e incluso para a tramitación electrónica a formación das empregadas e empregados públicos é insuficiente ou inexistente, os medios técnicos arcaicos, os sistemas usados pouco intuitivos e mesmo hai múltiples fallos de conexión.

Denunciamos este modelo de xestión de políticas liberais e rexeitamos que a privatización de servizos públicos “se normalice”, como ocorre en numerosos exemplos de servizos públicos que están a ser xestionados por empresas privadas.

Este é o caso de SEGIPSA, que xestiona actividades do Catastro; TRAGSATEC, que leva entre outras xestións a do ingreso mínimo vital e a execución dun servizo de apoio técnico á consellaría de Política Social na xestión de diversas axudas; EGFP SA, participada nun 60% polo BBVA, nun 20% por CCOO e outro 20% por UGT, que xestiona o plan de pensións privado da AXE con fondos públicos; ou o servizo de atención telefónico, fundamental para a xestión da cita previa, que está practicamente privatizado, ademais de non funcionar.

Consideramos que o cambio de sistema non pode servir de amparo para xustificar o profundo deterioro dos servizos públicos que a sociedade galega está a padecer, nin para afondar nesas privatizacións.

Publicarase proximamente a actualización de méritos do ano 2022. Mentras non estea activa a nova lista de “AP cociña e limpeza”, seguirán a citar polas listas antigas (camareiro/a ou limpador/a, segundo decida cada consellaría) para os postos de funcionarios.

A aceptación do chamamento será voluntaria e non puntuará para as listas (isto será advertido na citación).

Tomouse a decisión de que como no tema da xubilación en listas non se pode ir aumentando a idade de xubilación aos poucos, como fai a lei, só se vai excluír a quen teña 67 anos cumpridos.

Puntúan para as listas aqueles exames nos que se alcanza a puntuación mínima que marca a convocatoria para superar o exame. 

Recibimos aviso da Dirección Xeral de Función Pública de que o Fondo de Acción Social (FAS) do ano 2022 será publicado no DOG do venres 28/04/23. O prazo comezará o día 2 de maio e rematará o 15 de maio, ámboslos dous inclusive.

O FAS-2022 só recolle a axuda para a atención de persoas con discapacidade.

No DOG do 26/04/2023 publican a Orde pola que se regula o procedemento para o nomeamento como persoal funcionario de carreira do persoal laboral fixo das categorías V-001 e V-011 (limpeza e cociña), que superou o proceso de funcionarización convocado pola Resolución do 12 de maio de 2021.

1. O persoal laboral fixo (que figura no anexo II da corrección de erros publicado do DOG do 27/04/23), deberá asinar un acordo de extinción do contrato de traballo. Os efectos administrativos da sinatura deste acordo de extinción serán o 30/04/2023. A extinción quedará condicionada á efectiva toma de posesión como persoal funcionario de carreira.

2. Os efectos administrativos da toma de posesión como persoal funcionario de carreira, serán do 1 de maio de 2023 (excepto no caso de permisos, licenzas ou incapacidade temporal e incapacidade permanente con reserva de posto). No caso de vacacións, permisos ou licenzas, o prazo para a sinatura do acordo de extinción comezará a contar desde a súa finalización; o día da toma de posesión será o seguinte hábil ao da sinatura do dito acordo. Nos supostos de incapacidade temporal ou incapacidade permanente con reserva de posto, o cómputo do prazo iniciarase a partir da correspondente alta ou reincorporación. Quedan exceptuados do disposto no parágrafo anterior as situacións derivadas da maternidade ou paternidade.

3. O incumprimento dos prazos antes indicados, agás as causas de forza maior debidamente acreditadas e apreciadas pola Dirección Xeral da Función Pública, implicará o desestimento da funcionarización e que continúa como laboral.

4. O/a traballador/a conservará a situación administrativa que teña recoñecida noutras categorías laborais antes da adquisición da súa condición de persoal funcionario de carreira.

5. O persoal que se funcionarice seguirá percibindo en concepto de antigüidade a mesma cantidade que estaba percibindo como laboral fixo nun concepto na nómina á marxe do complemento de funcionarización-persoal. O primeiro trienio que se perfeccione como funcionario non terá unha contía inferior ao que se percibiría como laboral.

6.- O persoal que no momento da toma de posesión se atope en adscrición temporal poderá continuar prestando servizos nese mesmo posto mediante unha comisión de servizos, sempre que o posto da adscrición temporal tamén sexa obxecto de transformación en posto de persoal funcionario.

O 25 de abril tivo lugar unha xuntanza da Comisión de Persoal na que se trataron os seguintes asuntos: 1) RPT de Sanidade; 2) RPT do IGE. Dentro do punto de Rogos e preguntas, tratamos os seguintes asuntos (algúns sen resposta): pluses AGACAL, concursos de traslados, xornada de 35 horas, proceso selectivo gardacostas, prazas acumuladas ao proceso extraordinario por concurso de méritos, situación do persoal en destino provisional de camareiro-limpador, prazas a ofertar a aux. de enfermaría, orientadores de emprego e carreira profesional GAIN.

MODIFICACIÓN DA RELACIÓN DE POSTOS DE TRABALLO DO IGE

O Instituto Galego de Estatística crea unha sección (A1/A2 das escalas de estatística, nivel 25) que financia coa amortización de dous postos de auxiliares administrativos (C2, nivel 12). Por tanto existe unha destrución neta de emprego público.

Xustifican que os postos que amortizan, en servizos centrais, non se cobren. Mesmo tiveron a cara dura de afirmar que un deles nunca se ocupou porque o seu titular SEMPRE ESTIVO EN OURENSE, ás agachadas, claro. E as persoas responsábeis do IGE, tan tranquilos, non dan explicacións ás esixencias da CIG (e os demais sindicatos). Non van rodar cabezas? Parece que non, que están moi duras e ben asentadas.

A CIG esixe medidas disciplinares para as persoas que permitiron a situación irregular, e para as persoas superiores que non tomaron medidas para impedilo.

Voto: CIG en contra, CCOO a favor, CSIF a favor, UGT a favor.

MODIFICACIÓN DA RELACIÓN DE POSTOS DE TRABALLO DE SANIDADE

Na Comisión de Persoal do 25/04/23 aprobouse unha proposta de modificación da RPT da consellería de Sanidade. Queda pendente unha modificación maior da parte que afecta á Dirección Xeral de Saúde Pública.

O primeiro que temos que dicir é que alguén está a facer as cousas moi mal cando en abril de 2023 traen unha proposta para adaptar a RPT a unha estrutura orgánica que é do ano 2019. E cando por fin deciden traelo, non teñen a deferencia a escoitar aos sindicatos, ata última hora, cando si deron explicacións.

A proposta implica unha clara destrución de emprego público.

  • Hai un saldo negativo de postos: destrúen máis que crean. Basicamente destrúen emprego por abaixo para crear por enriba.

  • Amortizan postos de persoal funcionario das áreas sanitarias etiquetados previamente como “cando vacante converter en estatutario”. Supostamente os postos xa estaban vacantes, sen dotación económica. Pero non dan garantías de se estes postos públicos van continuar existindo aínda que sexan como persoal estatutario ou se os van utilizar para financiar outras cuestións.

Sanidade continúa coa “tradición” (sic) de abrir numerosos postos a persoal estatutario, estado, outras comunidades autónomas, INP, ISM, etc. Moitos sen reciprocidade. E despois quéixanse de que non hai persoal asistencial sanitario cando o traen para tarefas administrativas.

  • Resúltanos incomprensible que nalgúns postos permitan a cobertura mediante persoal estatutario e non por persoal funcionario coa mesma titulación académica. É o caso do persoal funcionario das escalas sanitarias, que ten bloqueado o acceso a postos que si poden ser cubertos por persoal estatutario da mesma titulación.

  • Como a maioría son postos de nivel alto, están a reducir as posibilidades de promoción ao persoal funcionario.

  • Sanidade demostra que non confía no seu propio persoal para os postos de responsabilidade e ten que traelo de fora.

A consellería continúa a estar chea de postos de Concurso Específico, unha forma de acceso coa que provisionan numerosos postos, pero que nunca convocan (é dicir, sempre son ocupados en comisión de servizos).

Sanidade leva anos destruíndo documentación de maneira incontrolada; custodian un dos arquivos máis numerosos da Xunta (máis de 6 km lineais de documentación); acoden frecuentemente a contratas externas para a xestión documental; detraen cartos públicos dunha tarefa que debería ser levada a cabo por técnicos cualificados; están pondo en mans privadas datos especialmente protexidos .. A Consellería está a incumprir coa Lei de arquivos e documentos, polo que demandamos a creación do arquivo como centro de destino diferenciado e a dotación do persoal suficiente correspondente.

Preguntamos polas tarefas de condución do persoal subalterno: ao existir persoal con funcións propias de condución, solicitamos explicación das tarefas que realiza este persoal para asegurarnos de que non se trata de persoal condutor a baixo custe.

No caso do persoal subalterno do laboratorio de Lugo afirmamos que é inaceptable que poñan na memoria funcional as “pequenas tarefas de mantemento” que lle asignan. Lembrámoslle que o persoal subalterno non ten encomendadas tarefas de mantemento. Si son cousas “pequenas”, pode facelas calquera persoa con boa vontade, pero non asignalas obrigatoriamente ao persoal subalterno.

Recoñecen que a xefatura de “servizo central de prevención de riscos laborais” debería ser cuberta por persoas das escalas de saúde laboral ou seguridade e saúde no traballo, pero teiman en cubrila con “xeral/estatutario-sergas/lei 17”.

Os catro sindicatos (CIG, CCOO, CSIF, UGT) votamos en contra.

ROGOS E PREGUNTAS

Pluses Agacal: a CIG rexeita a pretensión do ente, e preguntamos que van facer coa proposta. DXFP: estamos tramitando rpts de funcionarización. Esta semana debería estar publicada a do grupo V. No vindeiro mes negociaremos a de MR de funcionarización. E despois iremos ao que queda, onde van categorías do agacal. Por tanto primeiro vai a rpt de funcionarización, e se hai que facer algo máis xa se fará noutro momento.

Concursos de traslados. Preguntamos pola previsión? DXFP: sen resposta.

Xornada de 35 horas. Preguntamos cando vamos a sentarnos a negociar. DXFP: “agora non toca, aínda que si toca con algúns sectores afectados”.

Proceso selectivo de gardacostas: preguntamos por cando sae o baremo definitivo? DXFP: preguntará.

Informa o DXFP que van a subir ao web a información de prazas non cubertas en procesos selectivos de estabilización que van a acumularse aos procesos extraordinarios de estabilización mediante concurso de méritos. Algunhas xa estaban incorporadas á oferta extraordinaria (e que retirarían se se cubrían), outras non. Estes son os números que ofrece:

  • Corpo superior A1: 142 na caixa de postos, xa incorporadas 167 (35 desertas), de laboral I-4 quedaron 30 desertas que se incorporan. Quedan para concurso: 207 prazas.
  • Especialidade mediciña: eran 8, quedou 1 sen cubrir de titulado superior médio (I-2), quedan 9 prazas.
  • Corpo de xestión-A2: na categoría II-7 tiñan 21 prazas, das que quedaron 5 desertas, que xa estaban incorporadas. Quedan 71 prazas.
  • Corpo auxiliar administrativo-C2: en categoría V-1 quedaron sen cubrir 22 prazas, quedan 208 prazas.

Persoal camareiro-limpador en destino provisional coas prazas xa funcionarizadas. Previsión? DXFP: sobre maio/xuño traerán a súa funcionarización.

Criterios para prazas ofrecidas a aux.enfermería para destino? DXFP: serán criterios similares aos habituais.

Orientadores de emprego. DXFP: nos vindeiros días falará coa consellería e respostará.

Carreira profesional GAIN xa remitida aos sindicatos. Previsión? DXFP: mirarán as alegacións que xa remitimos todos os sindicatos e intentarán a semana que ven contestar e reunirse despois.

O director xeral de Función Pública informou da retirada da proposta de pluses que implicaba a redución de dereitos para o persoal de campo e de laboratorio

Na Comisión de Persoal do martes 25 de abril, o director xeral de Función Pública (DXFP) respondeu á demanda da CIG comunicando a retirada da proposta de modificación de pluses de Agacal. O argumento para o director está claro: non ten sentido que Agacal toque os pluses cando en pouco tempo vamos a sentarnos a modificar a RPT polo proceso de funcionarización.

Concretamente, o DXFP dixo que no vindeiro mes negociariamos a Relación de Postos de Traballo (RPT) de funcionarización de Medio Rural, e despois iriamos ao que quedara, onde van as categorías do Agacal. Así que por agora, non se van tocar os pluses.

A comunicación do DXFP chega despois da xuntanza á que asistimos con Agacal o pasado 17 de abril, e despois da celebración de asambleas co persoal, e da convocatoria de mobilizacións no Centro de Investigacións Agrarias de Mabegondo.

A XUNTANZA CO XERENTE DE AGACAL DO DÍA 17/04/23

O xerente atrevérase a poñer enriba da mesa na xuntanza do día 17 o que xa temíamos fai tempo: a redución xeneralizada de pluses. Os argumentos empregados son parciais. A análise de funcións e de categorías que fixo foi.. inventada.

Tamén foi inventada a análise dos riscos. Mesmo afirmou que fixera consultas co servizo de prevención da Xunta pero non fomos quen de conseguir que concretase a consulta.

A postura da CIG foi sempre clara: recoñecemento dos pluses de penosidade, perigosidade e toxicidade a todo o persoal de campo e laboratorio, a excepción da toxicidade se demostran (e non o fixeron) que a retirada de tóxicos nalgún dos centros é total e permanente.

A rectificación do xerente ante o aviso da avalancha de demandas ás que se enfrontaría pola retirada de pluses recoñecidos por sentenza xudicial foi que se manterían as contías dos pluses ao persoal que os conseguiu por sentenza mentres se manteñan nese posto de traballo, pero que se aplicarían os recortes en canto o persoal se mova da praza ou xubile.

Curiosamente, CCOO validaba a proposta, coa única diferencia de que terían que manter as retribucións ao persoal que actualmente cobra pluses, sexa ou non por sentenza. O xefe de persoal de medio rural puntualizou ademais que de non ser así entrariamos nunha modificación substancial das condicións de traballo.

Dende a CIG pelexamos porque se nos recoñeza un lexítimo dereito e non unhas esmolas. O martes 18 tivemos unha asemblea no Centro de Investigacións Agrarias de Mabegondo e noutros centros, e atopamos a unha inmensa maioría do persoal enfadado, ofendido e con ganas de pelexar. Acordamos convocar unha concentración o próximo xoves 27 de abril no CIAM.

O que necesitamos é negociar para ampliar pluses para o persoal do Agacal e en ningun caso negociar para retirar. E lembramos que o persoal de campo segue sen eles, a pesar do recoñecemento xudicial e das avaliacions de riscos laborais ode se detectan riscos tóxicos, perigosos e tarefas con penosidade; como se van funcionarizar estes postos?

Finalmente, tras a presión sindical e do persoal, a Administración retira a proposta do Agacal. Pero na CIG sabemos que era un desmadre máis do bruto do xerente, pero que responde a estratexia da Administración de reducir ao máximo os pluses para non levalos as RPT de funcionarización. 

O SERGAS establece as 35h semanais para o seu persoal a partir do 2025. E para o persoal dos corpos xerais e especiais da Administración Xeral, que?

A Comunidade de Madrid, a Generalitat de Catalunya e, como non! a Xunta de Galiza son as tres administracións públicas que aínda non teñen implantada a xornada de 35 horas semanais para o seu persoal empregado público.

Nós, sempre á cola, sempre a rastro, sempre os últimos, así é a Función Pública Galega. Comunidades autonómas como Murcia e Castela e León veñen de chegar a acordos para reducir a xornada semanal e implantar unha mellora para o conxunto do persoal público.

A redución de xornada non é un “capricho do funcionariado”, no ámbito privado xa hai medidas que fomentan unha tendencia a redución de xornada, á implantación de obxectivos e á conciliación familiar sen deixar de lado a produtividade. Nomeadamente o goberno central aprobou este mes de abril unha serie de axudas para reducir a catro xornadas semanais sen tocar salarios, destacando os beneficios para a redución do consumo enerxético aumentando os beneficios sociais e a produtividade. Será unha conquista social máis, como foron no seu día as vacacións, non traballar sete días á semana, a prohibición do traballo infantil, etc. O que agora alguén pode vender como un privilexio non deixará de ser outro dereito laboral.

E que pasa na Xunta de Galiza?

Para o persoal dos corpos xerais e especiais da Administración Xeral da Xunta de Galiza a redución de xornada ás 35h estaba no 2018 na mesa de negociación de medidas para a mellora do emprego público e das condicións de traballo, que logo quedou descafeinado e no esquecemento xa que no Acordo de concertación do emprego público de Galiza ficou nun simple compromiso que sinalaba que a administración presentaría no primeiro trimestre de 2019 unha proposta para o desenvolvemento dun plan para o establecemento doutras xornadas anuais inferiores para o persoal con xornadas a quendas, nocturnas ou especialmente penosas. Pero todo quedou noutra promesa incumprida da Direccion Xeral da Función Pública e nin os asinantes (CCOO e UGT) foron quen de reclamalo.

O acordo que vén de asinar o SERGAS coas organizacións sindicais, recolle unha redución paulatina de 112 horas sobre a xornada de 37,5 horas, equivalente ás 35 horas semanais que se implantará durante os anos 2023, 2024 até alcanzar a totalidade da redución durante o ano 2025. Podemos collelo como unha base para comezar a falar, xa están tardando.

35 horas semanais, xa!

Outras novas recentes

Venres, 19 Xullo 2024

Carreira profesional de persoal laboral e funcionario (graos I e II): requirimentos de emenda de documentación

No DOG do 19/07/2024 publican: - RESOLUCIÓN do 5 de xullo de 2024, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, pola que se publican os requirimentos de emenda de documentación das solicitudes presentadas ao abeiro da Orde do 29 de decembro de 2023 pola que se publica o Acordo entre a Xunta de Galiza e as organizacións sindicais CC.OO. e UGT polo que...
Mércores, 17 Xullo 2024

RPT de Educación (proposta 16/07/24)

A Consellaría de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional, convocounos a unha xuntanza para o día 18/07/24, para tratar unha proposta de modificación da súa relación de postos de traballo (RPT). Ao coincidir con outras xuntanzas para o mesmo día, as organizacións sindicais solicitamos mudar a data. Descargar a proposta. De entrada, na proposta queren...
Luns, 15 Xullo 2024

Instrucións sobre a confección de nóminas para o ano 2024 e actualización das contías das retribucións

No DOG do 15/07/2024 publican a ORDE do 11 de xullo de 2024 pola que se ditan as instrucións sobre a confección de nóminas do persoal ao servizo da Administración autonómica para o ano 2024 e se actualizan as contías das retribucións en aplicación do Real decreto lei 4/2024, do 26 de xuño. O 27 de xuño do 2024, publicouse no Boletín Oficial do Estado o Real decreto lei...