Novas por contido

Xa nesta nova dimos conta do escándalo que supón ter en espera por non se sabe qué a 205 persoas dun proceso convocado no 2019.

Pois ben (ou mellor dito MAL), parece que o director xeral de Función Pública está disposto a batir outro récord persoal coa Escala de persoal funcionario subalterno: esta vez se trata de sacar un listado de admitidos dun proceso selectivo sen resolver o anterior e onde moitas das persoas que aprobaron o anterior tiveron que matricularse neste novo proceso do mes de xuño.

E o que urxe de todo isto é que convoquen dunha vez o acto de elección de destino, porque é o único proceso dos corpos xerais que queda sen resolver.

O que está a acontecer coas persoas que veñen de tomar posesión tras o proceso selectivo convocado no 2019 para o corpo auxiliar é esperpéntico.

Nas bases se contempla un período de prácticas. A cuestión é que na propia Resolución onde ser regula o período de prácticas se establece que estas persoas teñen un horario “..entre as 7,45 e as 15,15 horas, NO DESTINO resultante…”.

Co cal se lles tería que aplicar o disposto no artigo 141.1 da LEPG segundo o cal “Se o curso selectivo ou o período de prácticas se realizar desempeñando un posto de traballo, percibiranse ademais as retribucións complementarias correspondentes a este.”. Terían, polo tanto, dereito a cobrar non só o soldo base e trienios (no caso de habelos) senón tamén o complemento de destino e o específico. Pero o que lles aplican é o que establece a propia lei cando non se prestan servizos nun posto de traballo, cousa falsa xa que tomaron posesión e están a horario completo cada un no seu destino.

Isto sen falar da inutilidade de ter que soportar un soporífero curso da EGAP durante 4 horas diarias dunha materia con contidos non actualizados (unha versión atrasada de Libreoffice), e da que xa deron mostra patente do seu coñecemento aprobando un proceso selectivo (aínda que a Xunta rizara o rizo esta vez facendo un exame práctico de informática sen ordenador).

Ao ter coñecemento destas circunstancias e de que non van cobrar as retribucións mensuais completas esixímoslle ao director xeral de Función Pública na Mesa Xeral do venres 17 de febreiro que faga os trámites para que estes/as compañeiros/as cobren as retribucións íntegras. O director limitouse a dicir que o mércores daría resposta.

O venres 17 de febreiro participamos na Mesa Xeral de Negociación de Empregados Públicos. Previamente houbo unha xuntanza ás furtadelas entre responsábeis políticos da Administración e os sindicatos CCOO e UGT. A maiores dos puntos da orde do día, en rogos e preguntas falamos doutras cuestións que poden ser do teu interese.

1.RPT de Vicepresidencia primeira e consellería de Economía, Industria e Innovación

Dende a CIG reiteramos que se tiña que retirar a proposta de modificación da relación de postos de traballo (RPT) para previamente executar a sentenza gañada pola CIG. Hai que retrotraerse ao documento anterior. Repiten as mesmas eivas e tiran para adiante sen unha negociación real baixo o principio de boa fe.

2.RPT de Sanidade

Non temos nada en contra de que recualifiquen un posto vacante de laboral que pasaría a ser de persoal funcionario para posibilitar a adxudicación de persoal de novo ingreso na especialidade de médico.

Aproveitamos para pedir explicacións pola paralización da anterior proposta de modificación a RPT de Sanidade, enviada aos sindicatos a comezos de decembro do 2022, e que estaría a paralizar, unha vez máis, o concurso de traslados de persoal veterinario, cos efectos negativos que iso ten en dúas promocións de veterinarios que quedarían en destino provisional. Resposta o director de Función Pública que están a “pechar” a proposta, e seriamos convocados por Sanidade en “días ou semanas” (sic).

3.Modificación do Anexo de equivalencias do decreto de funcionarización (165/2019)

Apenas tivemos 24 horas para estudar a proposta, e sen oportunidade de presentar propostas. CCOO e UGT si tiveron esas opcións, polo que o director xeral recúa e teremos un prazo de alegacións previo a unha nova xuntanza.

En todo caso, o director xeral deixa claro que estamos a falar de equivalencias entre categorías de persoal laboral e escalas/especialidades de persoal funcionario. Non de crear novas escalas/especialidades.

4.Rogos e preguntas

  • Promoción interna, para cando? Resposta: “cando teñamos tempo para negociar todo”.

  • Queixa polo salario reducido do persoal de C2 en prácticas. Denunciamos a situación dos funcionarios/as en practicas que están a facer o curso de formación obrigatorio e logo seguen a traballar no posto. A pesar de estar a cumprir co artigo 141 da LEPG, xa que están a desempeñar un posto de traballo logo da toma de posesión, pois se lles penaliza ao non recibir o soldo integro (cos seus complementos) e solo recibir o soldo base. Para colmo aquelas persoas que eran interinas e tiñan teletraballo ou flexibilidade quedaron sen el a pesar de seguir no mesmo tipo de posto. Ampliar nova.

  • Proceso selectivo de incendios, pendente de resolución: listado de méritos case rematado. Di que é unha baremación complicada polos servizos previos en entidades e polos contratos como persoal fixo-descontinuo. Serían unhas 2.000 persoas a baremar. O mércores dirá algo máis de datas.

  • Toma de posesión de ordenanzas e fisioterapia: o día 20 sae no DOG a elección de destino.

  • Resto de tomas de posesión: “nuns días ou semanas”

  • Listas de substitución (valorar o último proceso selectivo): queremos que nos convoquen para falar sobre a valoración do último exame. Dende a CIG cremos que hai que darlle unha volta xa que o proceso de estabilización extraordinario desvirtua e muda as regras no medio do xogo. Propomos que se busquen solucións como poder optar entre as dúas ultimas notas.

  • Queixa porque acaban de mudas o listado de prazas a estabilizar: din que simplemente reordenaron os listados e engadiron algunha praza que aceptaron. Unha chapuza máis nuns procesos xa convocados.

  • Observadores/as de pesca: non poden ir mesturados na escala de mantemento xa que as súas prazas teñen requisitos específicos de titulación. Propomos que se queden laborais polo de agora unha categoría propia, e que asi non perdan o réxime especial do mar que lles permite embarcar.

A Dirección Xeral de Función Pública convocounos a unha Comisión de Persoal extraordinaria que será o mércores 22/02/2023, coa seguinte Orde do día:

1. Modificación da relación de postos de traballo (RPT) da Vicepresidencia Primeira e consellería de Economía, Industria e Innovación. Descargar

2. Modificación da RPT de Sanidade. Descargar

Despois de anos sen Plan de Igualdade e de negociacións que non levaron a ningures, a Xunta publica o compromiso de elaboración do Plan de Igualdade.

As administracións públicas están obrigadas a dotarse dun plan de igualdade de trato e de oportunidades entre mulleres e homes no emprego e na ocupación dende o ano 2015 (Real decreto lexislativo 5/2015, de 30 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei do estatuto básico do empregado público).

Xa van máis de sete anos que teriamos que ter un plan de igualdade e seguimos negociando despois de moitos paros. Agora, publican o Compromiso, que é un dos requisitos iniciais neste proceso de elaboración do Plan de Igualdade.

Contamos con que en non moito tempo cheguen a todo o persoal as enquisas que avalíen os aspectos cualitativos da situación actual en canto a igualdade, para elaborar o diagnóstico.

A CIG traballa para intentar conseguir que se elabore un plan de igualdade que sexa unha ferramenta útil para a igualdade efectiva entre mulleres e homes na Administración Autonómica, e non só unha obriga e un requisito para as administracións á hora de conseguir subvencións ou cumprir formalmente coa normativa estatal e europea.

No DOG do 20/02/2023 a EGAP publica a RESOLUCIÓN do 16 de febreiro de 2023 pola que se convocan as actividades de formación continua en materia de idiomas para o persoal ao servizo da Administración pública da Comunidade Autónoma, das entidades públicas instrumentais, da Administración institucional de Galiza, da Administración de xustiza, das entidades locais e de administración e servizos (PAS) das universidades do Sistema universitario de Galiza (SUG).

Poderá participar nas actividades formativas convocadas nesta resolución o persoal ao servizo da Administración pública da Comunidade Autónoma, das entidades públicas instrumentais e da Administración institucional de Galiza, da Administración de xustiza, das entidades locais de Galiza e de administración e servizos (PAS) das universidades do SUG, que se encontre en situación de servizo activo (incluído o persoal que teña concedido un permiso por motivos de conciliación da vida persoal, familiar e laboral) e que reúna os requisitos establecidos nesta convocatoria para cada un dos casos no anexo II.

O prazo de presentación de solicitudes será desde o día seguinte ao da publicación desta resolución no DOG e ata o 1 de marzo de 2023.

O número máximo de actividades formativas que se poden solicitar nesta convocatoria limítase a tres.

Debido á alta demanda dos cursos de idiomas na modalidade de teleformación, establécense as seguintes limitacións:

– Cada persoa só poderá solicitar un nivel por cada idioma ofertado na modalidade de teleformación.

– Non se poderá solicitar o mesmo nivel cursado na anterior convocatoria.

Criterios de selección

1. Proba de nivel nas actividades de idiomas de teleformación:

Durante o prazo de presentación de solicitudes, todo o persoal que desexe solicitar algún dos niveis das actividades de lingua inglesa, francesa, alemá e portuguesa impartidas na modalidade de teleformación terá dispoñible unha proba de nivel orientativa.

As persoas que estean interesadas en realizar a proba de nivel deberán acceder á aula virtual da EGAP no enderezo <https://egap.xunta.gal/aulavirtual/> utilizando o mesmo usuario e contrasinal que na zona de matrícula. Neste caso, despois de realizar a proba de nivel deberanse matricular nas actividades formativas que se correspondan co nivel obtido.

2. Proba de nivel nas actividades de idiomas presenciais e telepresenciais:

A proba de nivel realizarase con anterioridade ao inicio da actividade, para os efectos de seleccionar grupos o máis homoxéneos posibles.

Novo pau xudicial. O TSXG condena á Xunta por violar a liberdade sindical e non negociar a RPT da Consellería de Política Social

Tras a denuncia da CIG, o Tribunal Superior de Xustiza de Galiza declara nula a relación de postos de traballo da Consellería de Política Social por falta de negociación coa representación do persoal.

Lamentablemente esta é unha práctica habitual da Administración Autonómica en moitas das RPTs e en cuestións que afectan ás condicións de traballo do seu persoal. De feito, non é a primeira vez que a xustiza tumba unha relación de postos de traballo.

A instancia da CIG o TSXG anulou tamén a RPT da Consellería de Economía, Emprego e Industria, publicada o 17/07/2018, por vulneración do dereito á negociación colectiva, vulneración do procedemento, ausencia de avaliación orzamentaria e falta de motivación dos actos administrativos.

A RPT da Consellería de Política Social modificada o 3 de agosto de 2021 foi declarada nula por falta de negociación real

Cumpre lembrar que nesa modificación da RPT da Consellería de Política Social suprimíronse 6 postos de traballo, creáronse 9 e mudaron as condicións de 95 postos, entre persoal funcionario e laboral. Todo isto sen unha xustificación axeitada e sen enviar a documentación ás organizacións sindicais con tempo suficiente para ser analizada e para poder alegar e negociar.

Reprende á Xunta de Galiza pola práctica habitual da Dirección Xeral da Función Pública na Mesa Xeral de Empregados Públicos

Resalta o tribunal que tan só 2 días para examinar a documentación non é prazo suficiente e tíralle das orellas a Xunta pola saturación de asuntos na mesma Mesa, o que dificulta a negociación efectiva de cada un deles. O pan de cada día en absolutamente todas as mesas de negociación que convoca!

“Difícilmente, en tan escaso período de tiempo, pueden aglutinarse la exposición de la propuesta, las opiniones previas de los asistentes y, en definitiva, una negociación real”

Por sentencia de este mismo Tribunal, de fecha 19 de febrero de 2014, se estableció que <<…el derecho a “negociar” supone algo menos que el derecho a conseguir “acordar”, pero algo más que el derecho a “informar”… en las Mesas de Negociación se han de debatir todas las propuestas, y negociar significa proponer cuestiones, modificar criterios, apuntar soluciones o problemas, detallar elementos, en fin, negociar significa plantear y tratar todo el amplio abanico de opciones que puedan plantearse y tratarse ante un concreto punto de debate. …>>.

A Comisión de Persoal non é unha mesa de negociación

Sobre o uso que está a facer da Comisión de Persoal para validar asuntos que non foron acordados nas mesas de negociación, o tribunal lémbralle á Xunta textualmente:

“dicho órgano colegiado de la Administración es ajeno a los procesos de negociación, en cuanto solo cumple funciones de asesoramiento y coordinación de cara a la negociación propiamente dicha, como ya tuvo ocasión de señalar esta misma Sala y Sección, en sentencia de 17 de junio de 2020 (PO 336/2018). De ahí que en esa reunión solo se haya procedido a la votación de la propuesta con el siguiente resultado: Voto en contra de CIG, CCOO, CSIF, UGT. Pese a ello, el Director General de Función Pública declaró aprobada la propuesta con los votos en contra citados.”

O fallo anula e obriga a renegociar en condicións a RPT e impón custas xudiciais á Xunta

En conclusión, tras estes argumentos o tribunal fallou anular a relación de postos de traballo, publicar ese acto, renegociala cumprindo as garantías negociais e impón custas xudiciais. Agardamos que a Administración non recorra esta sentenza en casación prolongando a súa agonía e aumentando o gasto público.

A CIG esixe o cese do Director Xeral da Función Pública

Na CIG valoramos moi positivamente este fallo no que a Xustiza aclara que a maioría dos actos negociais que executa a nosa Administración son meros actos de paripé. Porén este Director Xeral da Función Pública xa leva varias sentenzas deste tipo, de vulneración da liberdade sindical e o dereito á negociación colectiva do seu persoal, e non aprende, polo que solicitamos de novo o seu cese.

 

 

Recibimos proposta do Fondo de Acción Social do ano 2022. Temos ata o día 23 para presentar alegacións (contacta coa CIG).

Nun vistazo rápido observamos que este documento e clavadiño ao do ano pasado (FAS 2021). So cambian as contias polas que se ten dereito a solicitala. Nen sequera aumentan o presuposto.

Como todos os anos (sen que acepten mover unha letra), solicitamos a recuperación o Fondo de Acción Social (FAS) anterior o 2012.

Con esta modificación pretende cargarse unha morea de prazas de centros de ensino para favorecer a sua nova estrutura coa que crea máis de 12 postos de subdirección e xefatura de servizo e sección, xunto a 5 postos de xefatura de negociado para atendelos.

Por si fora pouco, aproveitan para empeorar as condicións de traballo nos centros de ensino e nos arquivos e bibliotecas, que pasan a xornada partida (maña e tarde). E funcionarizan prazas a moreas sen negociar a estrutura salarial e mudar horarios.

Esta consellería caracterízase por ningunear ao persoal non docente dos centros de ensino sobrecargandoo con horarios imposibles e amortizando postos cunha circular de rateos imposta no ano 1994.

Esiximos que se inclúan nesta modificación as prazas creadas neste curso 2022-2023 (aux. coidadores/as, enfermeiros/as...) para que non repitan o de deixalas no limbo durante anos. Responden que houbo un compromiso na anterior xuntanza de actualizar esta situación pero que xa o traerán, que agora non.

Opoñémonos a amortización (sobre todo de postos bases) coa xustificación das novas tecnoloxías e a difícil cobertura destes postos. Solicitámoslle que o xustifiquen con datos de cantas veces se ofertaron en comisións de servizo, cantas en concurso de traslados, cantas foron a listas de contratación. Non teñen resposta.

Opoñémonos ao traspaso de dous subalternos ao Centro de Centro Galego da Innovación da Formación Profesional baseándose nos rateos establecidos na Circular do 6 de xuño de 1994, porque entendemos que non é un traspaso xa que é amortización e nova creación, e porque entendemos que os rateos establecidos hai 30 anos están obsoletos e esiximos a inmediata convocatoria dunha mesa de negociación específica para a súa modificación. Din que para isto teñen que pedir autorización a Facenda porque supón incremento de orzamento.., o mesmo que dixeron en veces anteriores.

Parécenos insuficiente o persoal do Centro Galego da Innovación da Formación Profesional (1 xefatura de negociado e 2 subalternos/as), polo que solicitamos a creación dos postos necesarios para o bo funcionamento deste centro, incluído o persoal de limpeza que esiximos sexa persoal propio da Administración e non persoal de empresas externas.

Opoñémonos á apertura de postos a persoal docente. Exemplo: non se entende que unha xefatura de servizo de apoio económico poida estar aberta a persoal docente ao que nos seus procesos selectivos non se lle piden os coñecementos relacionados coas funcións deste posto. Sorpréndenos que CCOO afirme que non teñen problemas coa apertura de postos a persoal docente.

Pedimos información de porque o posto de vixiante da Biblioteca da Coruña (laboral) pasa a persoal subalterno/a (funcionario/a). Primeiro din que é vacante, despois que está ocupado por laboral temporal.., asi que ó final non sabemos en que situación está. A maiores, entendemos que esta modificación excede ás competencias da consellería e debe ser tratada no ámbito oportuno cando se proceda á funcionarización desta categoría.

Pedimos explicación da recualificación dun posto de subalterno do arquivo do Reino de Galiza que pasa a vixiante (caso contrario do anterior). Non saben moi ben que contestar e din que ten que ser un erro.

A representación da consellería ten presa, o que equivale a dicir que pasarán a apisoadora rapidamente. Próxima xuntanza: venres 24.

A Consellería de Facenda e Administración Pública convocounos a unha xuntanza para o día 20 de febreiro, para tratar unha proposta de modificación da súa relación de postos de traballo (RPT). Se é do teu interese, esta é a súa proposta: descargar.

Os cambios, que en case todos os casos implican creacións, amortizacións e modificacións, afectan a:

  • Secretaría xeral técnica e do patrimonio
  • Intervención xeral da comunidade autónoma
  • Dirección xeral de planificación e orzamentos
  • Dirección xeral de política financeira e tesouro
  • Dirección xeral de política de cohesión e fondos europeos
  • Dirección xeral da función pública
  • Dirección xeral de simplificación administrativa
  • Tribunal administrativo de contratación pública da comunidade autónoma de Galiza

Agás un posto de Pontevedra, todos os demáis afectan a servizos centrais.

Outras novas recentes

Mércores, 24 Abril 2024

Prazas para elección de destino de auxiliares-C2 e administrativos-C1 (24/04/24)

A Dirección Xeral de Función Pública achegounos a relación de prazas que teñen previsto ofertar ás persoas que superaron os procesos selectivos de C1-corpo administrativo, e C2-corpo auxiliar: descargar. Xunto coa relación de prazas, vai unha explicación da situación das mesmas. O primeiro que salta á vista é o escaso número de prazas ofertadas.
Xoves, 25 Abril 2024

Reunión do Comité de Seguridade e Saúde Laboral da Consellería do Mar (18/04/2024)

Punto 1. Lectura e aprobación da acta da reunión anterior Apróbase o contido da reunión anterior (21/11/2023) onde se incorporan as alegacións presentadas pola CIG onde indicamos que as embarcacións do servizo de Gardacostas sexan considerados como lugares de traballo e por tanto se avalíen os seus riscos laborais. Punto 2. Formación dentro do marco da Seguridade e saúde...
Mércores, 17 Abril 2024

Criterios de repartición do Fondo de Acción Social do ano 2023

A Dirección Xeral de Función Pública achegounos o borrador de criterios de repartición do Fondo de Acción Social (FAS) para o exercicio económico 2023, con vista a unha vindeira xuntanza de negociación. Na proposta que achegan non se recuperan as modalidades do FAS que tiñamos antes dos recortes da Lei 1/2012, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público...