Novas por contido
NON COS NOSOS CARTOS!!

A Xunta, por terceiro curso consecutivo, aplica a gratuidade para as persoas usuarias das escolas infantís de cero a tres anos.

Como vimos denunciado dende que se implantou o financiamento ao 100% de todas as prazas, sexan públicas ou privadas, co diñeiro de todas e todos, ... dá igual o nivel de renda que teñan as familias.

Onde a oferta de prazas é maior que a demanda, en determinados núcleos de poboación, a matrícula das escolas infantís públicas baixou de xeito significativo para subir na privada. Lembramos que até o de agora só se concedían axudas para ir á privada se non se obtiña unha praza nas escolas públicas.

Tamén, hai núcleos de poboación nos que a oferta das prazas públicas é moi deficiente e as prazas, públicas e privadas, non chegan para todas as familias que as demandan. Por enriba, para acceder a unha praza nun centro privado, non se teñen en conta as normas cuantitativas para o acceso ás prazas que favorezan a inclusión social e as necesidades das familias con menos recursos.

A educación é o mellor instrumento de evitar desigualdades que posúe unha sociedade e así o recolle a normativa vixente (artigo 5.3 do Real Decreto 95/2022, de 1 de feb) A distribución non equitativa dos recursos educativos fomenta a desigualdade xa de raíz, no acceso a esta etapa educativa de cero a tres anos.

E é que non xogamos coas mesmas regras. Mentres nos centros públicos existe un baremo para o acceso, nas privadas hai, como moito, “acordiños” entre elas como pactos de non agresión.

Non hai control sobre as concesións de prazas nin os criterios estándar da Administración Pública para a baremación. Danse casos de reservas de prazas para non natos mentres se deixan fóra nenas e nenos xa nacidos, crianzas pasan máis das 8 horas de máximo establecidas por lei e non so coas excepción tipificadas, periodos de adaptación ridículos máis centrados nas posibles dificultades das familias que nas necesidades das crianzas...

Atendendo a todo o expresado, é posible ver a unha crianza que vaia de balde á escola privada e que a leve o chofer ao servizo da súa familia? Éche.

Alguén poderá pensar que se é de balde para todas e todos, é xusto. Pero os cartos de todas e todos hai mellor xeito de gastalos que pagarlle escola infantil ás fillas e fillos do “patrón”.

 NON COS NOSOS CARTOS!!

O servizo de persoal de Medio Rural vén de achegarnos a relación de prazas que foron anunciadas en "Moura" para a súa cobertura a través das listas de contratación. Trátase de prazas de 6 e 12 meses correspondentes ao Servizo de Prevención de Incendios Forestais (SPIF).

Xa en decembro do 2020, a CIG-Autonómica denunciou que á Consellería de Educación non lle preocupa en absoluto nin a saúde do seu persoal nin a prevención dos riscos laborais, porque nesa data, como explicábamos, modificou a estrutura da consellería para que o Servizo de Prevención pasase a ser unha simple función da Dirección Xeral de Centros e Recursos Humanos.

Segundo os datos estatísticos publicados na páxina web da Xunta e que corresponden ao 1º semestre do ano 2022, a Consellería conta con 30.711 docentes e 3.677 non docentes, o que supón un persoal total de 34.388. Porén, o Servizo de Prevención está formado actualmente por solo dúas persoas para dar servizo a case 34.400.

A Lei 31/1995, de prevención de riscos laborais, establece a obrigatoriedade da creación dos Comités de Seguridade e Saúde Laboral, pero na actualidade a Consellería de Educación, ademais do Comité Intercentros, debería contar con catro comités provinciais, pero nas provincias da Coruña, Lugo e Pontevedra non chegaron a conformarse, sendo o de Ourense o único que a día de hoxe está constituído (pero sen reunirse coa periodicidade que estipula a lexislación).

Dende a CIG-Autonómica entendemos que a Consellería de Educación está a incumprir a normativa vixente porque non constitúe os comités e porque o Servizo de Prevención non conta cos medios materiais e humanos suficientes para desenrolar adecuadamente as actividades preventivas necesarias.

Por iso vimos de solicitarlle que reverta esta situación de inmediato ou verémonos na obriga de acudir novamente á Inspección de Traballo, como xa fixemos, e grazas ao que conseguimos que se realizaran as avaliacións de riscos de todos os centros de ensino.

A directora de Atriga convocounos a unha xuntanza para o día 29 de maio, para tratar unha proposta de modificación da súa relación de postos de traballo (RPT).

Se resulta do teu interese, aquí tes a proposta: descargar.

Para achegarnos o que consideres, podes contactar coa CIG.

Parece que era norma da antiga Dirección Xeral de Función Pública ocultar información ás persoas traballadoras e aos seus representantes. A nova directora xeral de Emprego Público acaba de chegar pero non comeza con bo pé: convocan o concurso de corpos xerais e no listado de postos publicado retiran 180 con respecto ao listado de febreiro.

É verdade que con respecto a aquel aumentan os postos pero iso débese ao seguinte:

  Postos
 Listado (20/02/2024) 2.879
 Engadidos (15/05/2024) 377
 Retirados (15/05/2024) 180
TOTAL
3.076


Engaden 377 postos, o cal nos parece moi ben, pero a cuestión é por que retiran 180? Dende a CIG consideramos que se debe dar unha explicación para esa retirada, pois hai moitos destes que son postos de nivel (entre eles 16 seccións, 10 negociados, 13 de niveis 20-22, etc). Deses postos excluídos só deron explicación razonada da retirada de 13 deles ("Retírase da oferta" non é razoar a exclusión). E o resto?

Entendemos que cando se activa a aplicación da caixa de postos (“buzón de postos”), isto é para que aleguemos sobre os postos pero tamén para que nos dean unha explicación, neste caso, de todas as exclusións, por transparencia e por respecto ao persoal funcionario de carreira que vai participar neste concurso.

Por iso a CIG ven de esixirlle á nova directora xeral de Emprego Público que nos dea una explicación pola exclusión de todos e cada un dos postos que figuran neste listado. E evidentemente esixiremos que nos casos onde non haxa unha causa xustificada se engadan ao listado do concurso ANTES de que remate o prazo de presentación de solicitudes.

A deixadez da Xunta en resolver os seus propios procesos selectivos e a paralización orzamentaria para cubrir as necesidades de presuposto do Servicio de Gardacostas fai que dende hai uns meses as bases operativas de Vigo e Ribeira teñan embarcacións sen saír ó mar por falta de tripulación.

Estes feitos xa se puxeron en coñecemento da consellería polos delegados da CIG na última reunión do Comité de Seguridade e Saúde Laboral, e a día de hoxe seguen sen solucionar as deficiencias, polo que continuamos na mesma situación.

Para poder solucionar tales atrancos para o funcionamento dun servizo que polas súas funcións é imprescindible, faise necesario:

1) Desbloquear a cobertura de prazas por parte de Orzamentos.
2) Desbloquear a OPE de 2022 e convocar as 10 prazas de patrón e 13 de mecánico/a que constan nela.

Cubrir as demandas de persoal do servizo é o único xeito de que as lanchas poidan volver a saír ó mar. Telas amarradas nas bases é unha ineficiencia, un desbaratamento de recursos e un desleixo.

Vén de publicarse no DOG do 22/05/2024 cada vez sae máis tarde— a convocatoria do mal chamado «Fondo de Acción Social» do ano 2023. Trátase exclusivamente dunha axuda por persoa con discapacidade a cargo coa que Función Pública pretende seguir substituíndo sine die o auténtico FAS.

Resumo da convocatoria: 

Solicitude: será única con independencia do número de persoas causantes con discapacidade polas que se solicita a axuda. Xerarase de xeito telemático dende a aplicación do FAS.

Presentación: no rexistro ou de forma dixital a través da sede electrónica da Xunta de Galiza mediante solicitude xenérica PR004A. Dirixirase á Consellaría de Facenda e Administración Pública, Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal. No obxecto do asunto indicarase: convocatoria do Fondo de Acción Social do ano 2023. Xunto coa solicitude achegaranse tamén as copias auténticas dos documentos que se exixen e das certificacións que xustifiquen os feitos alegados.

Prazo: do 23/05/2024 ao 05/05/2024.

Orzamento: máximo de 180 €/mes/persoa

Requisitos:
- Ser persoal funcionario ou persoal laboral do VCCU que prestara servizos durante o ano 2023 na Administración xeral autonómica ou entidades instrumentais da letra a) do art. 45 da Lei 16/2010 (isto é, organismos autónomos, axencias públicas autonómicas, entidades públicas empresariais e consorcios autonómicos); ou ben ser persoal docente ou profesor/a de relixión.
O restante persoal da administración xeral ou entes instrumentais non ten acceso a esta axuda.
- Ter a cargo unha persoa causante cun grao de discapacidade entre o 33 e o 75 % e rendas inferiores aos 14.000€ anuais en concepto de rendementos de traballo ou de prestación que teña tal consideración. Cando a discapacidade é superior ao 75% non son de aplicación os límites referidos a estes ingresos.      
- Cumprir os requisitos para ser beneficiaria/o desta axuda e que se lle denegara a prevista no art 35 do VCCU.      

 Que foi do verdadeiro FAS?

O Fondo de Acción Social da Xunta de Galiza foi convocado por última vez no DOG do 09/02/2011. Contaba cun orzamento de 9.136.392 € e con 8 liñas de axuda, como podemos ver nesta comparativa:

 
FONDO DE ACCIÓN SOCIAL DA XUNTA 2010 2023
CONTÍA GLOBAL 9.136.392 2.000.000
 MODALIDADES  CONTÍAS MÍNIMAS (€) CONTÍAS MÁXIMAS (€)
 Atención á discapacidade 1.300  2.160
Xubilación 3.500  0
Fillas/os menores 150 0
Estudos de fillas/os 90 0
 Estudos do persoal 200 0
 Adquisición de vivenda 1.532 0
 Maiores a cargo  200 0
 Gastos sanitarios (tratamentos, próteses) 60 0
 Gastos sanitarios (produtos alimentarios) 60 0

Recuperación do FAS para todo o persoal!

A CIG esixe a derrogación da Lei 1/2012, que estableceu a suspensión da convocatoria, concesión ou aboamento de calquera axuda derivada do concepto de acción social, agás a axuda por persoa con discapacidade (a cal non pode ser superior a 180€/mes). No caso de terminados entes, a axuda foi suspendida por completo.

Esta Lei 1/2012, con medidas temporais en determinadas materias do emprego público en Galiza foi ditada hai 12 anos ao abeiro dunha crise económica xa superada e da que o goberno do Estado español xa ten levantado todas as limitacións de orzamento que puideran ser xustificación destes recortes.

É hora de recuperar todos os programas do FAS con todas as liñas de axuda existentes antes da entrada en vigor dos recortes desta Lei 1/2012 e da dotación orzamentaria actualizada (1% da masa salarial), e incluir no seu ámbito a todo o persoal da Administración xeral ou entes instrumentais cuxo FAS foi totalmente eliminado coa devandita Lei; ou ben recuperar os FAS propios preexistentes para o persoal excluído desta convocatoria.

Rueda, as medidas temporais non duran 12 anos! Derroga a Lei 1/2022 e recupera o verdadeiro FAS xa para todo o persoal!

 

 

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEPAP) vén de remitirnos a seguinte información sobre o concurso de traslados da administración xeral:

No web da Xunta de Galiza foi publicada unha nota aclaratoria  na que se expón con claridade que persoas están obrigadas a participar no concurso de traslados, e onde se aclaran as dúbidas xurdidas sobre o anexo de postos e sobre como encher a solicitude de participación.

A CIG traslada diversos problemas derivados da aplicación do Acordo de Condicións de Traballo de Política Social, á Comisión de Seguimento, ante a falla de resposta por parte do Consorcio.

• Dende a aplicación do Acordo nas escolas infantís do Consorcio, co paso a 35 horas semanais efectivas de traballo, son numerosas as dificultades que se están a dar nos centros para poder desenvolver as funcións que non son de atención directa.

• Logo da circular enviada ás escolas por parte da Xerencia Adxunta con indicación de realizar as 35 h semanais de atención directa, o día 10/05/2024 as direccións das escolas infantís do Consorcio recibiron un documento cunhas orientacións sobre as accións educativas nos centros, indicando a posible organización dos tempos para a planificación, atendendo á realidade de cada centro, sen especificar os tempos dos que dispoñen dentro da xornada para facelo, recaendo a organización do traballo nas propias traballadoras de cada centro, sendo responsabilidade da empresa.

• Non se nos facilitan uns criterios unificados para a devolución do exceso horario do mes de xaneiro.

• Non se nos envía unha nova proposta de horarios, pendente por parte da Administración, logo de solicitala en varias ocasións.

Por outra banda, a CIG solicitou unha xuntanza co Xerente polas dificultades que ten o persoal do Consorcio e a representación sindical da CIG na comunicación cos diferentes departamentos dos SSCC, ben por falla de resposta, dificultades para contactar ou contestacións pouco aclaratorias sobre as dúbidas formuladas, mesmo con actitudes moi reprobables, como faltas de educación e respecto.

A CIG ven de preguntarlle á Dirección Xeral de Emprego Público como vai afrontar a limitación a 3 anos das contratacións laborais temporais e os nomeamentos de persoal interino posteriores ao Icetazo (Real Decreto-lei 14/2021).

Este establece que para a cobertura de prazas vacantes a persoa funcionaria interina ou laboral temporal terá unha permanencia máxima de 3 anos nese posto. Porén, establécese unha excepción importante: "o persoal funcionario interino poderá permanecer na praza que ocupe temporalmente, sempre que se publicara a correspondente convocatoria dentro do prazo dos tres anos, a contar dende a data do nomeamento do funcionario interino. Neste suposto poderá permanecer ata a resolución da convocatoria."

O mesmo estipula a Lei 20/2021, pero a entrada en vigor desta cláusula que modifica o EBEP foi o 08/07/2021 co Icetazo. Dende esa data xa hai contratos e nomeamentos nos que se reflicte a limitación de 3 anos, polo que en menos de 2 meses comezarán a cesar moitas persoas temporais automaticamente, a non ser que entre en acción o mecanismo excepcional.

Tendo en conta que a excepción da que damos conta opera cando a praza ocupada por persoal interino ou temporal é convocada a través de calquera dos mecanismos de provisión e mobilidade previstos na normativa, parece obvio que neste momento, cando PRACTICAMENTE TODAS as prazas desta administración están convocadas nun ou varios deses mecanismos de provisión e mobilidade se poida considerar que é razoábel que a relación laboral se estenda ata que as prazas se cubran mediante algún dos citados mecanismos.

Outras novas recentes

Martes, 08 Xullo 2025

Procesos selectivos de Ciencias do Mar e Profesores e Mestres Taller de escolas nautico-pesqueiras (MSF 10/07/25)

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) convocou aos sindicatos a unha Mesa Sectorial de Negociación do Persoal Funcionario (MSF) na que se van tratar as convocatorias dos seguintes procesos selectivos: A1-Ciencias do mar (4 prazas, con 1 para promoción interna). Descargar A1-Profesor/a de institutos politécnicos marítimo-pesqueiros,...
Martes, 08 Xullo 2025

Comisións de servizo na escala extinta de Axentes forestais (C2)

Tras unha sentenza firme a Dirección Xeral de Emprego Público xa autorizou 3 comisións de servizo na escala de axentes forestais (corpo de auxiliares técnicos da escala C2) A CIG protesta pola decisión de Emprego Público e solicítalle unha reunión urxente coas consellerías para arranxar a situación anacrónica das RPT, valorando eliminar o C2 nos postos que non están...
Xoves, 10 Xullo 2025

Procesos selectivos; comisións axentes forestais; listas cociña (MSF 10/07/25)

Na orde do día da Mesa Sectorial de Negociación do Persoal Funcionario (MSF) que tivemos o xoves 10 de xullo, tratáronse as convocatorias dos procesos selectivos de A1-Ciencias do Mar, A1-Profesores das escolas náutico-pesqueiras (varias especialidades), e A2-Mestres de taller das escolas náutico-pesqueiras (máquinas e produción). Na rolda aberta de intervencións puidemos...