Novas por contido

O director xeral de Función Pública informou da retirada da proposta de pluses que implicaba a redución de dereitos para o persoal de campo e de laboratorio

Na Comisión de Persoal do martes 25 de abril, o director xeral de Función Pública (DXFP) respondeu á demanda da CIG comunicando a retirada da proposta de modificación de pluses de Agacal. O argumento para o director está claro: non ten sentido que Agacal toque os pluses cando en pouco tempo vamos a sentarnos a modificar a RPT polo proceso de funcionarización.

Concretamente, o DXFP dixo que no vindeiro mes negociariamos a Relación de Postos de Traballo (RPT) de funcionarización de Medio Rural, e despois iriamos ao que quedara, onde van as categorías do Agacal. Así que por agora, non se van tocar os pluses.

A comunicación do DXFP chega despois da xuntanza á que asistimos con Agacal o pasado 17 de abril, e despois da celebración de asambleas co persoal, e da convocatoria de mobilizacións no Centro de Investigacións Agrarias de Mabegondo.

A XUNTANZA CO XERENTE DE AGACAL DO DÍA 17/04/23

O xerente atrevérase a poñer enriba da mesa na xuntanza do día 17 o que xa temíamos fai tempo: a redución xeneralizada de pluses. Os argumentos empregados son parciais. A análise de funcións e de categorías que fixo foi.. inventada.

Tamén foi inventada a análise dos riscos. Mesmo afirmou que fixera consultas co servizo de prevención da Xunta pero non fomos quen de conseguir que concretase a consulta.

A postura da CIG foi sempre clara: recoñecemento dos pluses de penosidade, perigosidade e toxicidade a todo o persoal de campo e laboratorio, a excepción da toxicidade se demostran (e non o fixeron) que a retirada de tóxicos nalgún dos centros é total e permanente.

A rectificación do xerente ante o aviso da avalancha de demandas ás que se enfrontaría pola retirada de pluses recoñecidos por sentenza xudicial foi que se manterían as contías dos pluses ao persoal que os conseguiu por sentenza mentres se manteñan nese posto de traballo, pero que se aplicarían os recortes en canto o persoal se mova da praza ou xubile.

Curiosamente, CCOO validaba a proposta, coa única diferencia de que terían que manter as retribucións ao persoal que actualmente cobra pluses, sexa ou non por sentenza. O xefe de persoal de medio rural puntualizou ademais que de non ser así entrariamos nunha modificación substancial das condicións de traballo.

Dende a CIG pelexamos porque se nos recoñeza un lexítimo dereito e non unhas esmolas. O martes 18 tivemos unha asemblea no Centro de Investigacións Agrarias de Mabegondo e noutros centros, e atopamos a unha inmensa maioría do persoal enfadado, ofendido e con ganas de pelexar. Acordamos convocar unha concentración o próximo xoves 27 de abril no CIAM.

O que necesitamos é negociar para ampliar pluses para o persoal do Agacal e en ningun caso negociar para retirar. E lembramos que o persoal de campo segue sen eles, a pesar do recoñecemento xudicial e das avaliacions de riscos laborais ode se detectan riscos tóxicos, perigosos e tarefas con penosidade; como se van funcionarizar estes postos?

Finalmente, tras a presión sindical e do persoal, a Administración retira a proposta do Agacal. Pero na CIG sabemos que era un desmadre máis do bruto do xerente, pero que responde a estratexia da Administración de reducir ao máximo os pluses para non levalos as RPT de funcionarización. 

O SERGAS establece as 35h semanais para o seu persoal a partir do 2025. E para o persoal dos corpos xerais e especiais da Administración Xeral, que?

A Comunidade de Madrid, a Generalitat de Catalunya e, como non! a Xunta de Galiza son as tres administracións públicas que aínda non teñen implantada a xornada de 35 horas semanais para o seu persoal empregado público.

Nós, sempre á cola, sempre a rastro, sempre os últimos, así é a Función Pública Galega. Comunidades autonómas como Murcia e Castela e León veñen de chegar a acordos para reducir a xornada semanal e implantar unha mellora para o conxunto do persoal público.

A redución de xornada non é un “capricho do funcionariado”, no ámbito privado xa hai medidas que fomentan unha tendencia a redución de xornada, á implantación de obxectivos e á conciliación familiar sen deixar de lado a produtividade. Nomeadamente o goberno central aprobou este mes de abril unha serie de axudas para reducir a catro xornadas semanais sen tocar salarios, destacando os beneficios para a redución do consumo enerxético aumentando os beneficios sociais e a produtividade. Será unha conquista social máis, como foron no seu día as vacacións, non traballar sete días á semana, a prohibición do traballo infantil, etc. O que agora alguén pode vender como un privilexio non deixará de ser outro dereito laboral.

E que pasa na Xunta de Galiza?

Para o persoal dos corpos xerais e especiais da Administración Xeral da Xunta de Galiza a redución de xornada ás 35h estaba no 2018 na mesa de negociación de medidas para a mellora do emprego público e das condicións de traballo, que logo quedou descafeinado e no esquecemento xa que no Acordo de concertación do emprego público de Galiza ficou nun simple compromiso que sinalaba que a administración presentaría no primeiro trimestre de 2019 unha proposta para o desenvolvemento dun plan para o establecemento doutras xornadas anuais inferiores para o persoal con xornadas a quendas, nocturnas ou especialmente penosas. Pero todo quedou noutra promesa incumprida da Direccion Xeral da Función Pública e nin os asinantes (CCOO e UGT) foron quen de reclamalo.

O acordo que vén de asinar o SERGAS coas organizacións sindicais, recolle unha redución paulatina de 112 horas sobre a xornada de 37,5 horas, equivalente ás 35 horas semanais que se implantará durante os anos 2023, 2024 até alcanzar a totalidade da redución durante o ano 2025. Podemos collelo como unha base para comezar a falar, xa están tardando.

35 horas semanais, xa!

Por unha atención á cidadanía “de calidade e sen discriminación”, mañá mércores 26 de abril ás 11 horas está prevista unha nova mobilización da CIG, neste ocasión diante da delegación do goberno na Coruña

Coa escusa conxunta da transformación dixital e a cita previa, a parte máis vulnerable da cidadanía está a ser expulsada sen pudor das nosas administracións e servizos públicos.

O primeiro paso para ser atendido polas administracións, o acceso a unha cita, supón dificultades porque nin todo o mundo usa internet, nin o público xeral ten acceso á linguaxe técnica, nin é doada a comunicación con máquinas en lugar de con persoas, a maiores que, en moitos casos, supón un custo económico para algúns sectores da sociedade que, por diversas causas, como idade, formación ou dispoñibilidade de medios técnicos, só poden acceder aos servizos públicos se contan coa axuda de familiares ou pagando a asesorías pola realización de tarefas que corresponden recibir das administracións e do seu persoal.

Na CIG levamos anos denunciando que estamos asistindo a unha inquietante conxunción de desmantelamento e privatización de servizos e a un proceso de dixitalización e dificultades de acceso físico aos organismos para realizar trámites que están a provocar un distanciamento nunca visto da administración coa cidadanía.
Esta situación vese agravada pola conxelación de ofertas de emprego público e o mantemento da taxa de reposición de efectivos, o que está a provocar unha situación de falta de persoal nas administracións públicas, afondando aínda máis no problema actual da atención presencial.

Dende a CIG reclamamos a recuperación da atención presencial sen cita previa para as persoas que o precisen, unha xestión de ratios de cita previa que se axusten á demanda e non supoñan un retraso de semanas, posibilidade de xestionar a cita previa de forma presencial; eliminación da obrigatoriedade para a cidadanía de realizar ningún trámite de forma electrónica exclusivamente; cobertura 100% das vacantes; incremento das prazas nas ofertas de emprego e axilidade na súa cobertura; creación de postos de atención telemática á cidadanía; formación en aptitude dixital ao persoal público e á cidadanía; simplificación da administración electrónica e unificación dos trámites e da linguaxe nos portais electrónicos e interoperabilidade efectiva entre as administracións para non exixir documentos que xa estean en poder da administración.

 

O director xeral de Función Pública convocounos a unha xuntanza da Comisión de Persoal que será o martes 25/04/23, coa seguinte Orde do día:

1. Relación de Postos de Traballo de Sanidade. Descargar

2. Relación de Postos de Traballo do Instituto Galego de Estatística (IGE). Descargar

O día anterior, luns 24, estamos convocados a unha xuntanza previa para tratar a RPT de Sanidade. 

A páxina www.escolasinfantisdegalicia.es aloxaba os blogues, o portal de formación, etc. da rede de Escolas Infantís de xestión pública, Galiña Azul, de cero a tres anos

A páxina era una ferramenta imprescindible para o traballo colaborativo dos centros. Os blogues permitían ás escolas o traballo en equipo do profesorado, o traballo colaborativo entre escolas, o intercambio de información coas familias, potenciaba a relación familia/escola, favorecía a reflexión pedagóxica e a avaliación do traballo desenvolvido, etc.

A páxina, ademais aloxaba outros contidos de moito interese para a formación do persoal, como artigos de análise e innovación pedagóxica.

O peche desta ferramenta virtual invisibiliza o traballo desenvolvido dende hai quince anos e a perda documental das escolas infantís da rede pública. Pérdense para uso público recursos que se puxeron a disposición das familias e dos cadros de persoal, principalmente durante a pandemia, coa colaboración de persoas de grande relevancia no eido da innovación pedagóxica.

Dende o Consorcio indican que nos blogues participaban una baixa porcentaxe de escolas subindo contidos, pero o certo é que o persoal dos centros si que consultaba os contidos. Por outro lado, dende o Consorcio, non se promocionaba nin fomentaba o uso desta ferramenta, deixando esmorecer á posta o servizo.

Tendo en conta que o marco lexislativo educativo está cheo de referencias ao traballo colaborativo, ao uso das novas tecnoloxías e á necesidade de empregar ferramentas de avaliación, non se entende este peche máis que dende a perspectiva de controlar e censurar a información sobre a calidade da educación que se desenvolve nas escolas infantís da rede pública, ademais do intercambio entre as profesionais, e da liberdade de cátedra.

Comezaron coa xestión privada de novas escolas infantís, seguiron coa dopaxe aos centros privados coa gratuidade sen ter en conta os niveis de renda, e seguen coa invisibilidade pública da calidade das escolas de xestión propia da Xunta.

Está no ADN do partido que está a gobernar.

Dende a CIG esiximos que se restaure a páxina http://www.escolasinfantisdegalicia.es

O mércores 19 de abril de 2023, tivemos a primeira Comisión de Seguimento dende o ano 2019 para a vixilancia do réxime de prestacións de servizos e horarios. A esta Comisión de Seguimento acudiron a Xefa de Persoal, a Vicesecretaria Xeral o Subdirector Xeral de Gardacostas e o Xefe de Servizo de Protección de Recursos.

1. Seguimento do réxime de prestación de servizos e horarios.

Destacamos que non remiten as carteleiras dende o ano 2019, incumprindo o acordo polo que deben pasar para vixilancia un mes antes da sua aplicación. Por parte da Administración comprometéronse en envialas de novo.

Na CIG denunciamos a posibilidade de que se estean a facer carteleiras ficticias xa que na realidade os servizos son ben diferentes. Tamén destacamos a falta de equilibrio entre o persoal. Aínda que dixeron que era por dúas causas: a das ausencias do persoal polo motivo que sexa ou da organización do servizo. Está claro que ten moito que ver a falla de cobertura áxil de vacantes, non vacantes, baixas, permisos etc.

Proponse á consellería que soliciten aplicar un sistema na xestión das listas áxil como nos centros de Educación ou centros de Política Social (tárdase apenas un día).

A Administración vai enviar unha proposta para intentar regular as causas polas que se pode adaptar o calendario. Tamén quedaron en enviar unha proposta para definir os postos que deben ter un réxime horario diferente xa que non vale a escusa de que están por teléfono: se cobramos igual os servizos teñen que ser equitativos.

2. RPT do servizo de gardacostas

Logo da creación de prazas para reforzar as bases de Ferrol e Portosín na última modificación da relación de postos de traballo (coa amortización doutras), ofertaron en Comisión de Servizos estas novas prazas: temos de prazo ata o día 21. As que non se cubran en comisión tirarán de listas de contratación con persoal interino. Ademais dende a CIG reclamamos que se teñen que cubrir as non vacantes que se xeran pola cobertura en comisión de servizos, de non facerse suporía unha mingua de persoal nas bases de orixe.

Cobertura de vacantes: Levamos a vosa queixa da falta de coberturas que sobrecarga a outros compañeiros que incluso teñen que suplir outros postos para poder saír ou que simplemente non pode saír a embarcación: un prexuízo inaceptable para o servizo público, deben cubrise as prazas xa!!

3. Segunda actividade

As prazas para segunda actividade son insuficientes (4 para todo o País) e non cumpren o 5% previsto no decreto nin na lei de creación do servizo. Solicitamos unha para cada base e a sua cobertura inmediata, xa que están reguladas e que como moito deberiamos falar de funcións.

A consellería dixo que ía tramitar xa un concurso para esas prazas (as 4 que están na RPT), pero que co tempo que leva o trámite veremos se as teremos cubertas para antes de que remate o 2023.

Púxose enriba da mesa a cuestión das persoas que ten adaptación de funcións por razón de saúde. Entendemos que é un problema independente e que non se resolve coa segunda actividade, xa que a nosa segunda actividade é exclusivamente por razón de idade (non de saúde). Debe tratarse no Comité de Seguridade e Saúde Laboral.

Lembramos que na segunda actividade non hai mingua retributiva e que se pode estar a dar a entender que si que a hai (interesadamente) e pode ser esta a razón de que non haxa persoas que a estean a demandar (segundo di a Consellería).

A Consellería de Medio Rural despois de varios anos ás voltas avanza a intención de separar ao persoal técnico e axente entre as direccións xerais de Planificación e Ordenación forestal (DXPOF) e a de Defensa do Monte (DXDM)

O pasado venres día 14 de abril tivemos unha primeira xuntanza onde o secretario xeral técnico (SXT) da Consellería de Medio Rural informounos moi por enriba deste cambio complexo que supón unha modificación substancial das condicións de traballo de parte do persoal axente e técnico. A CIG critica a falta de actitude negociadora por parte da Consellería, posto que solicitamos diversas reunións co secretario xeral técnico e non tivemos resposta.

A información que se nos facilitou foi “escasa” e seguen quedando unha chea de dúbidas sen aclarar. Dende a CIG manifestamos que unha negociación deste calado require dun coñecemento de tódalas cuestións básicas con carácter previo, pero a resposta da SXT foi que esta reunión non tiña carácter negociador, senón que se trataba dunha reunión informativa. Dende a CIG manifestamos que terían que remitirnos un documento para o proceso de negociación deste asunto que recollera alomenos as seguintes cuestións:

  • Repercusión económica dos postos.
  • Condicións de traballo onde se especifique o ámbito territorial, o ámbito funcional, a carga de traballo que quedaría neses postos e os horarios.
  • Situación de mobilidade dos postos así como a súa forma de provisión, se se vai realizar por concurso ou por unha adxudicación provisional.

As únicas cuestións que se nos trasladaron foron as seguintes:

  • Un 60% do persoal dependería da DXDM e un 40% da DXPOF. A distribución en números sería a seguinte:

    • Dependerían da DXDM entre 40 e 50 técnicos/as e entre 230 e 240 axentes.
    • E da DXPOF entre 31 e 41 técnicos/as e entre 130 e 140 axentes.

Neste apartado solicitamos que se nos aclare de onde saen os números do reparto de traballadores/as e expoñemos que a división proposta supón a necesidade de ter diñeiro dispoñible do Capítulo I pois os/as traballadores/as son escasos e unha especialización leva aparellada a necesidade de máis persoal.

  • En canto ás retribucións:
    • O persoal técnico deixaría de cobrar a produtividade das gardas e o complemento específico diferencial.
    • O persoal axente si mantería o complemento específico diferencial cobrando coma na Consellería de Medio Ambiente.
  • O persoal técnico que pase a depender da DXPOF prestará servizos de luns a venres de 8 a 15 horas

Pero a maiores desta información, seguimos sen coñecer cuestións básicas que afectarían a este proceso e por parte da Consellería non parece que teñan moita intención de aclarárnolas:

  1. Con respecto aos horarios do persoal axente, o mantemento do importe do complemento específico supón a posibilidade de realizar quendas de tarde ou horario partido, pero sen concretar nada mais específico (se se van realizar gardas en determinadas épocas ou se vai prestar servizos ocasionais en fins de semana).
  2. Non se nos aclara nada sobre a reordenación territorial e as cargas de traballo que obviamente vai implicar esta proposta.

O que si van facer é unha sondaxe entre o persoal afectado para ver cantas persoas quererían ir voluntariamente para cada dirección xeral. Por este motivo, remitiranlle ao persoal técnico e axente unha enquisa nominativa, de participación voluntaria e non vinculante, onde incluirán tanto a dirección xeral de adscrición de preferencia como a localización de prestación de servizos.

A CIG non aceptará unha enquisa na que non se aclare todo o solicitado na reunión. O secretario xeral informa que enviaran a enquisa ás organizacións sindicais e que dará un prazo para alegar.

Se pola vía da “voluntariedade” non cadran os números, pretenden facelo igualmente e aplicarían outros criterios que a día de hoxe descoñecemos.

Na CIG consideramos que calquera enquisa que se propoña debe incluír toda a información relevante que faga que o persoal poida manifestar a súa opinión coñecendo tódolos pros e contras, tanto no referente ás remuneracións, como do lugar e ámbito de prestación de servizos, das funcións a desenvolver e dos horarios a realizar.

Ademais, queremos lembrarlle á Consellería que calquera cuestión que se relacione coas condicións de traballo do persoal da administración galega ten que respectar os acordos vixentes, a normativa actual e seguir as canles e procedementos negociais regulamentados. Calquera outro proceder sería inadmisible e recordamos que non aceptaremos ningunha diminución nin perda de dereitos xa consolidados tanto no acordo do persoal técnico como no de axentes.

Rematada a xuntanza, consideramos que foi unha reunión baleira de contido e sen achega de ningunha información que non estivera no sucinto documento achegado ese mesmo día.

Quedamos á espera de recibir o modelo de enquisa que nos vai facilitar a Consellería para que poidas facernos chegar as túas achegas.

O día 17 de abril celebrouse a derradeira reunión para negociar o articulado que afecta ao emprego público e, polo que semella, tramítase unha Lei para non mudar nada sobre o xa lexislado en materia de Igualdade entre mulleres e homes.

Non entendemos a oportunidade nestes momentos dunha nova Lei de Igualdade galega que non incorpora novos dereitos no camiño da igualdade, que reproduce artigos completos xa recollidos na Lei de igualdade galega do ano 2004 e arrastra terminoloxía desfasada e non concorde coa normativa máis actual tanto internacional como estatal en materia de igualdade. Non obriga á Administración a garantir dereitos que hoxe en día aínda non están ben establecidos (e se sigue con declaracións de intencións).

Unha maioría de presenza de mulleres no sector público é positivo pero non se pode considerar como sinónimo da consecución de igualdade. Pois esta presencia máis ou menos equilibrada entre mulleres e homes pode agochar múltiples factores de discriminación ou falta de oportunidades no seo do emprego público se non se establecen medidas apropiadas para avanzar no camiño da igualdade. Entón o sector público é un nicho de traballo de mulleres, que debe seguir sendo non só en termos de equilibrio, senón tamén có reforzo da paridade naqueles postos ou categorías nas que estean infrarrepresentadas e tamén nos postos de responsabilidade e de máxima responsabilidade.

Para mais, o sector público concentra as tarefas de coidados e, polo tanto, altamente feminizadas e con salarios baixos; isto explica, en grande medida, que a pesar de ser maioría de mulleres os salarios globais delas son mais baixos. Débense establecer nesta Lei principios para garantir medidas concretas para a promoción e revisión de conceptos salariais nas categorías de niveis máis baixos da Administración, que permitan rachar co “chan pegañento” destas categorías (reducións de xornadas, excedencias, etc).

Seguimos sen abordar a fondo a corresponsabilidade nin a conciliación; só se mencionan campañas de información e formación para unha valoración positiva do persoal que concilia, preferencia para formación e a implantación no teletraballo. Pero seguen sen recoñecer que é unha necesidade e un dereito para todo o persoal con independencia do seu tipo de xornada e como tal se debe de garantir.

Este articulado única é exclusivamente fai referencia a garantir a igualdade entre mulleres e homes, cando a realidade é moito máis diversa e debe de ser contemplada na normativa que se está a negociar. Obviar outro tipo de discriminacións ou non recoñecer dereitos para as persoas trans ou LGTBI+ nesta Lei e non dar cumprimento ás normativas máis avanzadas e recentes en materia de protección de dereitos á diversidade sexual e de xénero. Xa que se está a facer unha revisión dunha norma refundida no ano 2015 debe de abarcar dereitos para todas/os e non deixalos agochados no armario.

En consonancia, presentamos numerosas alegacións ao articulado do texto, tanto no proceso de negociación coa Consellería de Emprego e Igualdade como con Función Pública, entre as que non foron tidas en conta están as seguintes:

• Que se revise todo o vocabulario reseso e se engadan termos como identidade e expresión de xénero.

• Que as medidas concretas de igualdade para a Administración xeral da Xunta de Galiza deberán ser establecidas no Plan de Igualdade das AAPP, polo que esta Lei debería de ir en consonancia co mesmo. Hai que engadir identidade e/ou expresión de xénero ao acoso sexual e por razón de sexo.

• Eliminar que o informe de impacto de xénero non será vinculante.

• Mudar expresións que non obrigan por outras máis imperativas como “poderanse establecer por estableceranse”, por exemplo, para que as mulleres embarazadas ou de parto recente, teñen data alternativa para a realización dun proceso selectivo (dentro dun abano de posibilidades).

• Facer extensiva a formación ao coñecemento e comprensión non só da violencia de xénero, senón tamén ao acoso sexual, acoso por razón de sexo e acoso por identidade e ou expresión de xénero (seguindo a normativa actual e de acordo co que vai ser establecido no Plan de Igualdade da Xunta).

• Establecemento dun Protocolo de actuación fronte as violencias sexuais e outro tipo de violencias no traballo dentro do I Plan de Igualdade da Xunta de Galiza como mecanismo máis axeitado para dotarse de medidas de prevención e erradicación das violencias sexuais, psicolóxicas e doutras violencias no mundo do traballo (segundo define o Convenio 190 da OIT). Dentro deste Protocolo deberá ir incluído o Procedemento informal de solución de conflitos e o seu tratamento confidencial.

Os trámites de negociación de esta nova Lei están prontos a finalizar. No día de onte pasou por Mesa Xeral de Negociación na que expuxemos todas estas cuestións e pasará por Comisión de Persoal para a súa votación antes de ser remitida ao Parlamento Galego . As cartas están botadas e, estaremos diante dunha nova oportunidade perdida?

No DOG do 19/04/2023 publican a Resolución do 12 de abril de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se acorda a creación da lista única para a cobertura, con carácter transitorio, de prazas reservadas a persoal funcionario da agrupación profesional de persoal funcionario da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de persoal de limpeza e recursos naturais e forestais, especialidade de persoal de limpeza e cociña.

Destinatarios/as

Só o persoal que xa figura admitido nas listas do grupo V, categorías 001 e 011 (limpador/a e camareiro/a-limpador/a), e que non fose penelizado antes do 15 de xullo de 2014.

(As persoas que non estén integradas nas listas de persoal laboral das referidas categorías poderán facer unha solicitude de inclusión ata o 30 de abril, sempre que superasen algunha proba do último proceso selectivo, ou prestasen servizos)

Solicitude

Preferentemente de forma telemática, no formulario AP522T, accesible na sede electrónica da Xunta de Galiza.

Tamén poderá presentarse presencialmente en calquera dos lugares e rexistros establecidos no artigo 16.4 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do procedemento administrativo común das administracións públicas.

Prazo de solicitude

Do 20 de abril ata o 11 de maio.

Documentación

Só quen NON teña nacionalidade española (debe presentar pasaporte ou outro documento que acredite que cumpre as condicións do artigo 52.1 da Lei 2/2015, do 29 de abril).

O pasado martes 18 de abril tivo lugar unha xuntanza da Mesa Xeral de Negociación de Empregados Públicos (MX) e da Mesa Sectorial de Negociación de Persoal Funcionario (MSF), nas que se trataron os seguintes asuntos: RPT de Sanidade e do Sergas, RPT do IGE e proposta de acordo das condicións de traballo do persoal Farmacéutico Inspector de Saúde Pública (FISP).

RELACIÓN DE POSTOS DE TRABALLO DO IGE

Traen a proposta de crear unha sección, que financian coa amortización de dous auxiliares administrativos-C2. Aseguran que estes dous postos que amortizan levan tempo vacantes e sen ocupación. O IGE afirmara que solicitara a cobertura deses postos con persoal interino e non llo permitiran. E un deses dous postos tiña un titular (ata a súa xubilación) que nunca traballara nel, senón que “misteriosamente” estaba a prestar servizos en Ourense.

A CIG manifestou que non queremos amortizar dous postos para financiar un, e pedimos explicacións:

  • Cal é o motivo polo que non se lle permitiu ao IGE cubrir os postos.
  • Como é que a persoa que ocupaba o posto en propiedade nunca estivo traballando en Santiago (localidades do posto), e sempre estivo en Ourense (ás furtadelas).

O director xeral de Función Pública (DXFP) afirmou que non ten coñecemento da situación da persoa desprazada a Ourense. En canto ás prazas que se amortizan, estas non se ofertaran no concurso de traslados por proposta de amortización do IGE.

RELACIÓN DE POSTOS DE TRABALLO DE SANIDADE E SERGAS

Nesta proposta exclúen a parte relativa ao persoal veterinario e ao FISP.

O primeiro que chama a atención é que a proposta tenta adaptar a RPT á estrutura da consellería aprobada no ano 2019 (e posteriores modificacións). Estamos no ano 2023, así que xa pode estar ben feita, que tempo tiveron abondo.

Crean e modifican postos para deixalos abertos a persoal estatutario, do estado, doutras CCAA, persoal inspector médico do INP ou ISM, persoal farmacéutico do INP, escalas sanitarias de calquera administración ..

  • Incomprensible que nalgúns postos permitan ocupalos con persoal estatutario e non co noso persoal funcionario de escalas sanitarias.
  • O persoal estatutario sanitario do Sergas ten unha función clara: a asistencia sanitaria. E non andan moi sobrados de persoal. Que deixen de traelos a postos da Administración.
  • Se necesitan traer persoal de fora, están a demostrar que consideran que o persoal funcionario da Xunta é incompetente.
  • E de paso, están a reducir as posibilidades de promoción ao noso persoal.

En varios postos dos que amortizan non indican se están vacantes ou non (e tampouco se están ocupados).

Finalmente, o DXFP emprázanos a que presentemos alegacións ata o xoves 20, e convócanos a unha xuntanza para o día seguinte, venres 21.

ACORDO DAS CONDICIÓNS DE TRABALLO DO PERSOAL FARMACÉUTICO INSPECTOR DE SAÚDE PÚBLICA (FISP)

Despois da folga do persoal FISP, xa dende o ano 2017 comezamos a solicitarlle a Sanidade que se sentase a negociar a homologación das condicións de traballo deste persoal cos de outros corpos de inspección. Sanidade desatendeu todas as nosas solicitudes.

E de súpeto, recibimos unha proposta case que dun día para o seguinte. E non sería por falta de tempo por parte da consellería, xa que o documento que nos enviaron foi editado 281 veces. Así que o primeiro que reclamamos é sentarnos a falar e tempo para facelo en condicións.

Consecuencia da folga do ano 2016, a consellería decidiu “externalizar” certos traballos de inspección de augas de baño. Así que vai por diante unha pretensión da CIG: recuperar para o servizo público os traballos de inspección externallizados.

O acordo pretende ser similar ao de outros corpos de inspección do mesmo servizo de Saúde Pública. Pero non igual, xa que hai numerosos aspectos que son modificados “á baixa” (máis quendas de tarde, máis gardas localizadas, máis días de mobilidade fora da zona, .. e menor complemento específico).

O DXFP abre un prazo para presentar alegacións (a CIG xa as presentou), e comprométese a que teremos unha posterior xuntanza.

Como curiosidade, a representante da Consellería de Sanidade falou de que lles gustaría unificar nun único corpo os actuais servizos de inspección. Isto non parece moi realista, e semella non ser máis que a declaración dun desexo sen maior transcendencia.

Outras novas recentes

Luns, 09 Decembro 2024

A CIG esixe á Xunta a posta en marcha de todos os graos da carreira profesional

A posta en marcha do sistema de carreira profesional, que se iniciou no 2019 e tiveron que resetear no 2022, nen sequera se cumpre nos termos acordados. Deberían sentarse a negociar a convocatoria do grao III. E se supón que iso incluiría tamén o acceso aos graos I e II para aquelas persoas que están no grao I ou aínda non accederon a eles polo sistema extraordinario. A...
Mércores, 18 Decembro 2024

Consellarías de Educación e de Economía van adiante co traspaso forzoso e non negociado de persoal propio, laboral e funcionarial de GAIN

A última hora da xornada laboral do 16 de decembro, dende a dirección da Axencia Galega de Innovación (GAIN) remítesenos o texto oficial do 2º Acordo de traspaso: adscripción de postos con nivel orgánico inferior a sevizo e traspaso de créditos asignados aos servizos traspasado, entre a Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional e a Consellería...
Luns, 16 Decembro 2024

Proposta de Acordo para a correcta finalización de determinados procesos de estabilización (SPIF) (borrador 16/12/24)

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) achegounos unha proposta de acordo relacionado coa terminación dos procesos selectivos de estabilización para as distintas clases e escalas do servizo de incendios. O asunto ven motivado polo feito de que houbo un cambio de criterios en canto á baremación da experiencia do persoal fixo-descontinuo. Con...