Novas por contido

No DOG do 08/01/2024 publican:

- ORDE do 29 de decembro de 2023 pola que se publica o Acordo entre a Xunta de Galiza e as organizacións sindicais CC.OO. e UGT polo que se convoca o procedemento de acceso aos graos I e II do complemento de desempeño do posto de traballo para o persoal laboral.

Este acordo ten por obxecto regular o procedemento para o acceso ao réxime extraordinario dos graos I e II do sistema transitorio do complemento de desempeño do posto de traballo para o persoal laboral que non cumpría os requisitos nas convocatorias de 2019 e 2022.

Os empregados públicos poderán acceder ao formulario de solicitude a través do portal web da función pública desde a sección «Funcionarización e carreira profesional» https://www.xunta.gal/funcion-publica/carreira-profesional ou no enderezo http://fides.xunta.gal

O prazo para presentar as solicitudes iniciarase o mesmo día da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza e será de 3 meses.

- ORDE do 29 de decembro de 2023 pola que se publica o Acordo entre a Xunta de Galiza e as organizacións sindicais CSIF, CC.OO. e UGT polo que se convoca o procedemento de acceso aos graos I e II do sistema transitorio extraordinario de recoñecemento da progresión na carreira administrativa prevista na disposición transitoria oitava da Lei 2/2015, do 29 de abril, do emprego público de Galicia, para o persoal funcionario.

Este acordo ten por obxecto regular o procedemento para o acceso ao réxime extraordinario dos graos I e II do sistema transitorio extraordinario de recoñecemento da progresión na carreira administrativa prevista na disposición transitoria oitava da Lei 2/2015, do 29 de abril, do emprego público de Galicia, para o persoal funcionario que non cumpría os requisitos nas convocatorias de 2019 e 2022.

Os empregados públicos poderán acceder ao formulario de solicitude a través do portal web da función pública desde a sección <Funcionarización e carreira profesional> https:// www.xunta.gal/funcion-publica/carreira-profesional ou no enderezo http://fides.xunta.gal

O prazo para a presentación das solicitudes iniciarase o mesmo día da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza e será de 3 meses

No DOG do 08/01/2024 publican a ORDE do 29 de decembro de 2023 pola que se modifica a Orde do 20 de decembro de 2013, que regula a acreditación, a xornada e o horario de traballo, a flexibilidade horaria e o teletraballo dos empregados públicos no ámbito da Administración xeral e do sector público da Comunidade Autónoma de Galiza, no relativo á flexibilidade horaria por conciliación.

Poderán acollerse á flexibilidade horaria por conciliación de horas as persoas empregadas públicas que se encontren nalgún dos seguintes supostos:

a) Ter fillos ou fillas ou persoas acollidas menores de idade. No suposto de que o cumprimento da maioría de idade se produza antes da finalización do curso escolar, a persoa interesada poderá solicitar a súa prórroga con motivación da súa petición.

b) Ter fillos ou fillas maiores de idade respecto dos cales se establecesen xudicialmente medidas de apoio atribuídas aos seus proxenitores.

c) Convivir con familiares que, por enfermidade ou avanzada idade, necesiten asistencia.

d) Ter ao seu cargo persoas con discapacidade ata o primeiro grao de consanguinidade ou afinidade.

e) Empregadas públicas vítimas de violencia de xénero ou de violencia sexual.

f) Atoparse nun proceso de nulidade, separación ou divorcio, desde a interposición da demanda xudicial ou desde a solicitude de medidas provisionais previas ata transcorridos tres meses desde a citada demanda ou solicitude.

O marco horario estará comprendido entre as 7.30 e as 20.00 horas.

Atendendo a unha sentenza do Tribunal Supremo do 2022, a CIG recoméndalle ao persoal que está a tomar posesión do posto nestes días que, se ten trienios perfeccionados como persoal laboral, lle solicite a Función Pública que llos recoñeza

A solicitude faríase cumprimentando o modelo PR004A na sede electrónica da Xunta

O Tribunal Supremo recoñeceu no 2022 o dereito do persoal funcionario que viñan de ser persoal laboral a cobrar os trienios adquiridos na súa categoría previa, segundo unha sentenza na que rexeitou admitir a trámite un recurso da Administración do Estado

A Sala do contencioso-administrativo remitiuse á súa propia xurisprudencia, descartando que o recurso da Administración fose relevante á hora de sentar doutrina para outros litixios no futuro, tendo en conta que a normativa cambiara coa entrada en vigor da Lei de Orzamentos Xerais do Estado para o 2021.

Os maxistrados remitíronse no seu fallo a dúas sentenzas ditadas en maio do 2019, segundo as cales o persoal laboral «ten dereito a que os trienios recoñecidos lle sexan aboados tras adquirir a condición de persoal funcionario, na contía correspondente ao momento en que foron perfeccionados».

Para chegar a esta conclusión a sala ditaminou que os trienios son un concepto retributivo que non depende da pertenza actual a un determinado grupo ou ao desempeño dun posto, senón que están vinculados ao feito de desempeñar servizos profesionais durante un tempo concreto.

O Tribunal Supremo entendeu daquela que o recurso da Administración do Estado non presentaba un interese por unificar criterios para proxectar a mesma doutrina a outros litixios no futuro, xa que, máis aló dos recursos dos que fala a Administración e aos que puidese afectar, atópanse «limitados no tempo».

Así, os maxistrados lembraban que a Lei de Orzamentos Xerais do Estado para o 2021 modificou o recoñecemento de servizos previos. En virtude da citada normativa, o pagamento dos trienios efectuarase aplicando o valor que corresponda ao corpo, escala, persoal ou praza con funcións análogas ás desempeñadas durante o tempo de servizos prestados.

Como consecuencia da modificación substancial das condicións de traballo realizada no mes de setembro, do persoal que ocupaba postos de 9 meses foi necesario facer unha modificación do importe aboado aos traballadores/as en concepto de trienios.

A regularización consistiu no seguinte:

• O persoal que tiña trienios perfeccionados ao 75% e ocupaba un posto de 9 meses de traballo cobraba o 75% do importe anual dos trienios.

• Coa aceptación da modificación substancial e pasar a traballar 12 meses o importe anual dos trienios ratease entre as 12 mensualidades.

• No ano 2023 o persoal aceptou a modificación substancial o día 30 de setembro, o que supuxo que este ano xa cobraran o importe total por este concepto. Debido a problema de xestión da nómina, nos meses de outubro e novembro aboóuselle en concepto de trienios o importe dos trienios perfeccionados ao 75%, cando non tiña dereito a este pago.

• Os importes importes aboados de exceso regularizáronse xunto coa nómina do mes de decembro.

• No ano 2024 e seguintes o persoal pasará a cobrar o 75% do importe anual dos trienios rateados entre os 12 meses de prestación de servizos.

• A regularización afectoulle a un total de 542 traballadores/as.

A CIG SOLICITA

o recoñecemento dos trienios nun porcentaxe do 100 %, co importe que corresponde por cada trienio durante os meses de prestación de servizos, posto que a retribución dos trienios non pode ser inferior a dun traballador/a a tempo completo, pois suporía unha penalización por traballar de maneira descontinua.

Tras a negociación colectiva das condicións para a creación desta unidade as organización CIG, CSIF, CCOO e UGT asinamos o Acordo para unha unidade móbil de axentes ambientais que se especializará en infracción graves e reiteradas no patrimonio natural así como na persecución de delitos ambientais.

A unidade se consideraba necesaria polo persoal xa que a día de hoxe Galiza aínda non conta con ningunha brigada especializada na conservación do medio natural e na persecución de delictos ambientais como si a teñen outras comunidades autónomas.

Este Acordo coa Vicepresidencia Segunda e consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda valórase que vai servir de experiencia piloto para a especialización do persoal axente ambiental. Lembrámoslle que este persoal leva moitos anos esquecido pola Administración e que temos denunciado reiteradamente a falta de formación, material, cobertura e creación de prazas e de apoio nas funcións habituais.

A brigada-UICON contará con 8 prazas, nas que se inclúe un coordinador/a e o adxunto/a, que cun ámbito nacional se desprazarán polo territorio baixo a dependencia da Dirección Xeral do Patrimonio Natural e que comezará a súa andadura logo da aprobación da RPT e cobertura das prazas, cuestión que esperemos que a Consellería cumpra o compromiso e se faga a modificación de rpt no mes de xaneiro.

A negociación do Acordo UICON

Tras varios borradores as alegacións da CIG centráronse en definir mellor as competencias (incluíndo os delitos ambientais), en promover a cooperación co resto do persoal, en asegurar a formación de todos os axentes ambientais, en eliminar a elección do posto de coordinador/a por Libre Designación e o aumento do número de integrantes destas unidades e que puideran situadas nas provincias aínda que a dependencia funcional sexa da DX (isto non o aceptaron).

Ademais pediuse que se aumentara o período extraordinario de 2 a 4 meses para todo o personal dada a necesidade de ampliar este periodo así como modificar a orde de horarios para realizar gardas nocturnas no caso de necesidade ao que polo de agora non están abertos.

Demos plasmado neste Acordo que a unidade será incluída como especialización da escala, no desenvolvemento regulamentario de funcións da escala de axentes técnicos en xestión ambiental..

Finalmente coa maioría das cuestións aceptadas acordamos apoiar esta unidade móbil especializada como primeiro paso para potenciar a carreira profesional e recoñecer a labor destas escalas de funcionarios e funcionarias da Xunta de Galiza.

Que pasa co Acordo das Illas Atlánticas?

No acto de sinatura volvimos preguntar polo Acordo para o persoal que traballa nas Illas Atlánticas, negociación que estaba moi adiantada cando a comezamos con este das UICON. A Vicepresidenta segunda e CMATV, Angeles Vázquez, respostou que irá no “primeiro trimestre de 2024”. Afeamos a sua resposta xa que estamos en pleno concurso de traslados de axentes ambientais e o persoal ten dereito a coñecer as condicións laborais das prazas as que opta ademais polo ridículo da resposta xusto cando acababan de anunciar o adianto electoral para o 18 de febreiro.

A Dirección Xeral da Función Pública actualizou o venres 22 de decembro o calendario coas datas, lugares e horas de realización dos primeiros e segundos exercicios de diversos procesos selectivos.

Se é do teu interese, podes acceder dende a seguinte ligazón.

Na xuntanza do día 22/12/2023, o director xeral de Función Pública informou de varios asuntos:

Procesos de estabilización: para evitar a saturación do sistema lembra que para presentar os méritos abriran un prazo específico.

Funcionarización: no DOG do 26/12/2023 sairán publicadas as convocatorias. O 29/12/2023 publicarase no DOG a resolución pola que se procede á apertura do prazo para que o persoal en excedencia solicite participar nos procesos de funcionarización. En xaneiro queren axilizar a dos grupos I, II e V e logo a do resto para rematala o antes posible.

Ante a queixa de que non se actualizan as listas laborais nos procesos recentes de bombeiros/as din que esta semana terán un informe polas modificacións das listas de funcionarización. Tratarase en xaneiro.

Listas de contratación: vanlle dar prioridade ás escalas das que se crean prazas para que a publicación se faga un pouco antes que o resto.

Orde flexibilidade horaria: instarán a que se publique o antes posible.

Bolsa de flexibilidade (5%): intentarán darlle unha volta en xaneiro.

FIDES (expediente electrónico): están traballando no apartado da experiencia profesional do persoal indefinido non fixo.

Segunda actividade do persoal laboral funcionarizado: mantén as mesmas condicións mentres non se negocie outro acordo. Están dispostos a facelo.

Ademáis desta información facilitada, dende a CIG plantexámoslle varias cuestións:

Proceso selectivo A2, escala de inspección turística: Tras modificarse a convocatoria por esixencia normativa (inclusión do requisito do permiso de conducir da clase B), dende a CIG solicitamos que se habilite un procedemento para a devolución das taxas das persoas que se anotaron no seu momento neste proceso selectivo e que agora non cumpren co citado requisito.

Estabilización A1, escala de profesores numerarios dos institutos politécnicos marítimo-pesqueiros, especialidade de navegación marítima: Na resolución cos resultados da primeira proba da oposición o tribunal cualificou a proba dividindoa en dúas partes, sendo necesario aprobar ambas partes para continuar no proceso. Isto vai en contra do disposto na convocatoria deste proceso e ten unha afectación directa na puntuación das persoas participantes. Pedimos a intervención de Función Pública.

Reclasificación no grupo B do persoal delineante: A diferencia do que pasa na Galiza, na comunidade autónoma de Andalucía gobernada tamén polo PP, o 14 de decembro entrou en vigor a reclasificación no grupo B do persoal delineante contemplada na Lei de la Función Pública de Andalucía (BOE 11/07/2023). Solicitamos que tomen nota dos seus compañeiros de partido andaluces e fagan xa todas as reclasificacións no grupo B contempladas na LEPG.

Postos para a elección de destino de enxeñería agronómica e agrícola: Seica está a circular entre os traballadores un listado extraoficial de postos. Na CIG non temos coñecemento oficial de ningún buzón de postos. Pedimos explicacións. O DXFP di unha obviedade: que non deberan circular os buzóns desa maneira, que enviarán ás organizacións sindicais o buzón definitivo cando o teñan.

Eleccións de destino de varias enxeñarías: despois do 08/01/2024 enviarán os postos e os criterios para a elección de destino.

 

 

 

Na Comisión de Persoal do 22/12/2023 foi aprobada co voto favorable das catro organizacións sindicais a modificación da RPT de Política Social e Xuventude para transformar en xornada completa 139 postos e crear 129 novos e así dar cumprimento ao disposto no Acordo de condicións de traballo do persoal de centros de xestión propia da Consellería de Política Social e Xuventude co compromiso explícito de rematar coa RPT do Consorcio e incluír as prazas de nova creación necesarias para cumprir coas compensacións e as 35 horas semanais.

Estas ordes de carreira aprobadas na Comisión de Persoal do día 22/12/2023, abren un novo prazo do sistema extraordinario para as persoas que non cumprían os requisitos de formación ou antigüidade no ano 2019 e 2022, ou que, cumprindo os requisitos non a solicitaron. Pero ollo, non o fan de xeito absoluto e deixan fora a moito persoal.

• Se es interino ou temporal con máis de 11 anos de servizos e concedéronche o grao I no 2022, non vas poder solicitar o grao II. (De feito, dos case 4.000 interinos e temporais que poden solicitar a carreira tan só 13 van poder solicitar o grao II).

• Se es funcionario de carreira ou laboral fixo con máis de 11 anos de servizos e non solicitaches o grao I no 2019 e obtivéchelo no 2022, tampouco vas poder solicitar o grao II agora.

• Se es laboral fixo que non se quixo funcionarizar e paralizáronche o cobro dos graos I e/ou II seguen esixíndoche que te funcionarices.


Propuxemos instaurar a carreira ordinaria e encaixala co sistema extraordinario aberto, permanente e automático para todo o persoal, sen exclusións e pagando os atrasos ao persoal ao que se lles negou no 2019. Pero Función Pública sigue tirando para adiante co apoio doutras organizacións, cun modelo fracasado, discriminatorio e que non executa as sentenzas. Preguntámonos, por que cada vez que a CIG pon solucións enriba da mesa eles prefiren seguir arrastrando os problemas do pasado.


Explicamos por que estes modelos de carreira (carreira administrativa e complemento de desempeño) seguen a ser excluíntes e discriminatorios porque:

1. Non son unha corrección da carreira do 2021 xa que non recuperan nin as cantidades nin o tempo que paralizaron a carreira, nin tampouco ao persoal que lla retiraron por non funcionarizarse, nin ao que expulsaron do sistema por ter antigüidade doutras administracións.

2. Deixan outra vez fóra ao persoal laboral fixo ao que condiciona coa chantaxe da funcionarización.

3. Non permiten ir acolléndose ao segundo grao ao persoal funcionario interino e laboral temporal que deixaron fora no 2019 nin cumpre a sentenza na sua totalidade recuperando as cantidades dos anos que os tiveron excluídos.

4. Non solucionan a grande eiva do sistema: non deseñan unha carreira automática e universal na que, unha vez cumpridos os requisitos de avaliación e antigüidade, se conceda o grao correspondente.


Dito isto, non por ser habitual deixa de sorprender a facilidade que ten Función Pública para contar con algúns sindicatos para restrinxir dereitos: desta volta ao director xeral de Función Pública só lle levou tres días conseguir o voto favorable dos mariachis de turno a uns borradores iniciais que foron aprobados tal e como nolos achegaron, sen mover nin unha coma.

A Dirección Xeral de Función Pública achegounos os borradores das convocatorias dos procesos selectivos de acceso libre e de promoción interna ás seguintes escalas de persoal funcionario, con prazo para que presentemos alegacións ata o día 8 de xaneiro. As convocatorias de promoción interna separada serán mediante concurso-oposición; as convocatorias de acceso libre (e promoción interna conxunta), serán mediante oposición. Si é do teu interese, contacta coa CIG.

ACCESO LIBRE E PROMOCIÓN INTERNA
 Grupo Escala (preme para descarga) Total prazas Promoción interna Discap.xeral Discap.intelectual Ano da OEP
A1 Sup. de Finanzas 17 5 2   2021, 2023
A1 Bioloxía 14 4 1   2021
A1 Veterinario/a 93 24 13   2021, 2022, 2023
A1 Medicina 29 8 2   2021, 2022, 2023
A2 Téc. de Finanzas 18 5 1   2021, 2023
A2 Subinspecc.Urbanística 2 1     2021
A2 Educador/a social 21 6 1   2021, 2023
A2 Enfermaría 42 11 4   2021, 2022, 2023
AP Subalterno/a 19     19 2021, 2022
PROMOCIÓN INTERNA SEPARADA
Grupo Escala (preme para descargar) Total prazas    Discap.xeral   Ano da OEP
A1 Enx. Agronómica 10   1   2021
A1 Enx. Industrial 2       2021
A1 Enx. Minas 2       2021
A1 Enx. Montes 10   1   2021
A1 Sup. Finanzas 8       2021
A1 Sistemas e tec. da información 8       2021
A2 Enx. Téc. Agrícola 2       2021
A2 Enx. Téc. Obras públicas 3       2021
A2 Enx. Téc. Forestal 2       2021
A2 Xestión de sistemas de informática 8       2021
A2 Inspección de consumo 2       2021

Lembramos que uns días antes enviaran para alegar os borradores dos procesos selectivos de: xerocultor/a, PSX, aux. de laboratorio, educación infantil e inspección de turismo.

Outras novas recentes

Mércores, 03 Setembro 2025

Asembleas polos problemas cos concursos de traslados e as eleccións de destino

Moitos dos concursos de traslados do persoal funcionario da Administración Autonómica actualmente convocados están parados ou gravemente afectados por medidas xudiciais. Dende a CIG convidámoste a asistir ás asembleas que convocamos para falarmos dos problemas e da situación de todos os concursos de traslados e das consecuencias das sentenzas e das medidas cautelares...
Venres, 29 Agosto 2025

O PP despreza ao persoal bombeiro forestal

Xa sabiamos que para o PP a culpa dos lumes é de todo o mundo menos deles. Agora ben hoxe coñecemos unha mensaxe tremenda da presidenta do PP do Barco de Valdeorras nas redes sociais. Que esta señora afirme que a única culpa dos lumes a teñen os incendiarios e algún das brigadas forestais supera tódolos límites e ahí sí que se van atopar de fronte coa CIG. E non contenta...
Xoves, 28 Agosto 2025

Rueda, o máximo responsábel político da prevención e extinción de incendios na Galiza, debe cesar a conselleira de Medio Rural

Manter á conselleira e a unha cúpula de altos cargos incompetentes en Medio Rural faino máis cómplice do desastre A traxedia dos lumes que está a padecer Galiza é en grande medida froito das políticas de prevención e extinción dos lumes do PP que a converteu nun polvorín. A CIG leva anos advertindo das carencias na prevención e na nefasta xestión da extinción que pon a...