Novas por contido

No DOG do 01/02/2023 publican a RESOLUCIÓN do 26 de xaneiro de 2023, da Secretaría Xeral Técnica da Vicepresidencia Segunda e Consellaría de Presidencia, Xustiza e Deportes, pola que se dá publicidade á campaña de vixilancia periódica da saúde para o ano 2023 no ámbito da Administración xeral da Xunta de Galiza.

É aplicable a todos/as os/as traballadores/as da Administración xeral da Xunta de Galicia, agás o persoal que presta servizos nos centros docentes da Consellería de Cultura, Educación, formación Profesional e Universidades, ao persoal e centros dependentes do Servizo Galego de Saúde e ao persoal de entes públicos e fundacións.

A inscrición previa realizarase de forma telemática no formulario de petición de recoñecemento, que está dispoñible no Portax (Portal do empregado público da Xunta de Galiza) ou do Opax (Oficina virtual do persoal da Administración de xustiza).

O prazo de inscrición rematará transcorrido 4 meses contados a partir do día seguinte ao da publicación da resolución no DOG, agás para o persoal de nova incorporación, persoal que se incorpore ao traballo tras unha ausencia prolongada por motivos de saúde e persoal que durante o prazo de solicitude estea gozando das vacacións. Nestes supostos deberá presentarse a debida xustificación ante o Servizo de Prevención de Riscos Laborais.

Modifican a RPT sen aplicar a sentencia 214/2020 gañada pola CIG

Na reunión celebrada o 25/01/2023 sobre a RPT da Consellería de Economía, Industria e Innovación, constatamos a nula intención da conselleira en abordar as consecuencias da sentencia 214/2020 gañada pola CIG que anulaba a modificación da RPT do ano 2018.

Na CIG propuxemos que hai que volver a negociar as eivas da RPT anulada (prazas amortizadas, outras desaparecidas sen xustificación, algunhas duplicadas, traslados de localidades sen xustificar, incoherencia entre os presupostos e RPT, etc.), iniciando así un proceso de revisión da RPT dende a nulidade da mesma, e non entrando ao xogo da consellería de dar por válida unha RPT anulada.

A Consellería, o mesmo que a Dirección Xeral de Función Pública, mantén no seu informe sobre a execución da sentenza que a “Vicepresidencia Primeira e Consellería de Economía, Industria e Innovación e a Consellería de Promoción do Emprego e Igualdade vaian adaptando as súas relacións de postos de traballo aos seus respectivos decretos de estrutura en vigor, executarase a sentenza nos seus propios termos”, polo que a consideran xa negociada, e seguirán adiante coa modificación actual.

Os escasos cambios que aceptou a Consellería respecto da súa proposta inicial foron: intentar evitar algunha amortización de postos e manter as xefaturas de sección de minas tal e como estaban (como A1-A2 escalas EME5/ESE4). Non modificarán as aperturas a outras administracións (a A12 e A11), non crearán en RPT as prazas do LOMG con sentenzas de indefinición ó estar afectadas pola Lei 20/2021 (crearanas, din, cando remate este proceso, o cal é incoherente coa propia memoria funcional onde si crean 3 prazas para outras tantas sentenzas de indefinición). E se isto no fose pouco, infórmannos sen remitir documentación algunha da apertura dun posto C1 a outras administracións (A11).

Enviaran os cambios na RPT a Facenda e aos sindicatos mais adiante, e continuarán o proceso de tramitación na Mesa Xeral e na Comisión de Persoal, sen facer ningunha reunión mais.

Todo isto é unha farsa de negociación, un incumprimento da sentenza e unha mofa ao persoal, xa que na RPT anulada do 2018 foran amortizadas 90 prazas e a Secretaría Xeral Técnica non quere entrar a valorar a súa execución ao considerar o tema finalizado.

Na CIG seguiremos loitando por mellorar o emprego e a as condicións dos traballadores desta consellería.

Recibimos proposta de modificación da RPT da Axencia Galega de Turismo (ATURGA) e da Presidencia da Xunta. Temos de prazo ata o mércores 1 de febreiro para presentar alegacións escritas. Posteriormente seremos convocados a unha xuntanza para discutir a proposta.

Se tes algo que dicir sobre estas RPTs, podes contactar coa CIG.

Seguen os problemas co aplicativo e as dúbidas das persoas interesadas nos procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021. A modificación das bases, publicadas en medio do prazo de inscrición (no DOG do 23 de xaneiro de 2023), aumentaron as incertezas.

A modificación das bases foi unha actuación opaca de Xunta con CCOO e UGT da man, feita fóra das mesas de negociación (dúas semanas despois aínda non se nos entregou o documento que contén a proposta votada a favor por estes sindicatos, e ao que CIG e CSIF negámonos a votar).

A falta de criterios nidios, recollidos nun acordo publicado, vai producir inseguridade xurídica nestas convocatorias que son das máis complicadas dos últimos anos, tanto polo volume de prazas como pola excepcionalidade do concurso de méritos que mandata a Lei 20/2021.

Co fin de ordenar o proceso, dotalo de maior seguridade e transparencia ao mesmo, consideramos que Función Pública debe ampliar a través do seu web a información sobre as cuestións que expoñemos dun xeito claro e conciso. Polo que, é o noso deber insistir nas cuestións que seguimos a recibir sobre eivas do funcionamento do proceso e solicitamos que sexan contestadas coa máxima brevidade posible para dar resposta as persoas traballadoras e aspirantes afectadas:

Problemas na aplicación (sistema Fides)

  • Problemas co CELGA requirido para grupos IV-C2: non deixa Celga 3, esixe meter o 4.
  • Non lles deixa completar a solicitude ás persoas que están inactivas nestes intres.
  • Non introduce de oficio a formación do expediente electrónico (formación EGAP e outra).
  • Non permite meter as probas superadas nas escalas de persoal xerocultor e PSX (e tampouco traslada os puntos a formación).
  • Segue a aparecer o pago de taxas previo ao cálculo de puntos para ver se chegas ao mínimo.
  • Se fas unha nova solicitude na mesma categoría/escala obriga a pagar taxas de novo.

Erros ou cuestións dos procesos de estabilización

  • Vacacións retribuídas e non desfrutadas que veñen recollidas na vida laboral: entendemos que deben contar para cómputo de tempo no concurso de méritos e concurso-oposición. Mais esta cuestión, que xa presentamos en varias ocasións, non ven recollida nin nas preguntas xerais nin nas aclaracións publicadas no DOG.
  • Seguen sen solucionarse ou aclararse as cuestións da titulación requirida para lingüistas, linguaxe de signos e outras.
  • Solicitamos os informes de idoneidade emitidos pola consellería de educación, e que sexan publicados para que as persoas aspirantes saiban se cumpren os requisitos.
  • Na escala de expertos/as lingüistas, creada na LEPG empregando a Lei de medidas que acompaña a lei de orzamentos do 2020, non houbo ningún proceso selectivo ata a data. Entendemos que a puntuación de exercicios non pode ser valorada e se debe incrementar na formación (7,5).
  • Por outra parte a cuestión que está de fondo é que a equivalencia de laborais a funcionarios/as persiste a pesar de que nestes caso existen convocadas prazas de laborais neste proceso (titulado/a superior lingüista) que son independentes, polo que de persistir na equivalencia esta debera ser recíproca.
  • Reiteramos a nosa petición de que naquelas escalas nas que hai un conflito de titulación, porque a que hoxe se solicita é diferente a que se lle esixiu con anterioridade ao persoal para ocupar esa praza, se alongue o proceso a prazos máximos para permitir que as persoas traballadoras saquen o título requirido.
  • Non se sabe aínda se van valorar os exames superados dos procesos selectivos do Consorcio. E isto causa un problema: se non se valoran deberían incrementar a puntuación da formación en 7,5 puntos. Isto en xeral, pero en particular, no caso de xerocultores/as e PSX resulta que xa non dá opción a meter exames aprobados pero tampouco incrementa a puntuación.
  • A nova redacción do punto III.1.1, apartados a) e b), fai que non se puntúe nada polo tempo traballado no Sergas (estatutarios/as interinos/as ou eventuais). Este cambio radical fai que as solicitudes xa solicitadas poidan estar erradas: se esta era a intención da Administración teñen que comunicalo a todas as persoas que xa fixeron a solicitude con anterioridade.
  • Existe un número importante de persoas que a pesar de terse presentado e aprobado procesos na Administración Autonómica, non aparece ningún resultado cando realiza a consulta no web de Función Pública.
  • As prazas fixas-descontinuas das residencias de tempo libre non están identificadas, e tampouco se indica que a puntuación mínima vaia ser 0,10 como no caso das prazas fixas-descontinuas do SPIF. E polo tanto se as persoas que xeran praza non chegan ao mínimo para poder inscribirse, que dereitos van ter no caso do cese?
  • A listaxe de prazas do web de Función Pública debe estar asinada ou validada para que poda ser empregada polas persoas que teñan interese en reclamar (xa foron publicadas varias versións diferentes).
  • Traballadoras subrogadas dos concellos nos que teñen unha sentenza onde se recolle o seguinte: "declaro o dereito á demandante a ser considerada persoal laboral indefinido deste último, con categoría profesional de educadora infantil, e con antigüidade dende o 2 de xaneiro de 2008 (a data de subrogación é o 01/06/2008) e condeno ao demandado a estar e pasar por esta declaración". O recoñecerse isto nunha sentenza poderían computar o tempo traballado durante eses seis meses?
  • Persoal das 3 oportunidades da antiga Lei de Función Pública (enx. tec. agrícolas, axentes forestais e vixiantes pesqueiros…): seguen a figurar como persoal funcionario interino e cobrando como tales. Necesitan unha resolución individual onde diga que son persoal laboral fixo, porque se non terán que matricularse.
  • Inclúen un novo requisito de agudeza visual ao persoal emisorista do grupo V, que non foi negociado na Mesa Xeral de Empregados Públicos nin votado na Comisión de Persoal.
  • Puntúa o tempo traballado en administracións doutros estados da UE?
  • No caso dunha persoa interina anterior ao ano 2016 que cumpre as condicións previstas na DA8 da Lei 20/2021, mais a praza que ocupa non sae no proceso, se é cesada, ten dereito a compensación económica prevista na lei? A onde se presenta se na escala na que está a traballar non saen prazas?
  • Hai que presentarse ao concurso-oposición destes procesos de estabilización (a pesar de que apenas saen prazas) para que os exercicios superados puntúen nas listas de contratación?

Sobre as prazas convocadas

  • Seguimos sin saber si se van incrementar as prazas en base ás alegacións presentadas.
  • Tampouco temos a listaxe de prazas de estabilizacións anteriores que se dixo que se ía publicar. Se non a temos non podemos comprobar.
  • Retiráronse da convocatoria as prazas de varias escalas, posto que se dixo que as persoas que as ocupaban e que xeraban ditas prazas xa tiñan estabilidade de seu. Solicitamos xustificación ao respecto. Entendemos que moitas delas non cumpren con ese requisito polo que solicitamos que se recuperen as prazas.
  • Fixaron o criterio de quitar as prazas de escalas a extinguir. Entón, porque permanecen as de axentes ambientais do C1 que tamén é unha escala a extinguir? En todo caso vaise producir unha concentración de persoas aspirantes para esas dúas prazas.

Función Pública actualizou no web o seu FAQ (preguntas frecuentes) sobre os procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021. Descargar

Por outra banda, lembramos que o día 23/01/2023 publicaron no DOG a modificación das convocatorias e dos temarios.

  • Resolución pola que se modifica a convocatoria dos procesos selectivos extraordinarios de estabilización mediante o sistema de concurso. Descargar.

  • Resolución pola que se modifica a convocatoria dos procesos selectivos extraordinarios de estabilización mediante o sistema de concurso-oposición. Descargar.

  • Resolución pola que se modifican os temarios que rexerán os procesos selectivos para o ingreso no corpo de xestión e corpo facultativo de grao medio do subgrupo A2 dos procesos de estabilización. Descargar.

  • Resolución pola que se modifican os temarios que rexerán os procesos selectivos para o ingreso no grupo C1, B e III. Descargar.

Por mor das modificacións das convocatorias ampliaron o prazo de inscripción, que pasou a ser ata o día 17 de febreiro.

Lembra: os temarios foron publicados no DOG do 22/12/2023, As convocatorias de concurso-oposición no DOG do 27/12/2021. E as convocatorias de concurso no DOG do 26/12/2021.

Se necesitas axuda coa solicitude, contacta coa CIG.

A CIG gañou o conflito colectivo ante o TSXG, que declara nula a cláusula contractual na que se suspendía o contrato ao persoal substituto nos períodos de vacacións no que pechan as escolas infantís

Nas escolas infantís da rede pública de cero a tres anos, a Administración galega castigaba ao persoal substituto ao non cotizar, non cobrar e non ter acceso á prestación por desemprego durante o período de vacacións, na que lles suspendían o contrato aínda que as persoas traballaran todo o ano.

A xeneralización desta cláusula inxusta nos contratos de traballo por parte da Consellería de Política Social xeraba graves prexuízos para o persoal afectado.

Esta cláusula establecía o seguinte:

“As vacacións anuais serán de (__) proporcionais ao tempo traballado segundo o convenio.

En calquera caso, e en aplicación do estabelecido no artigo 45.1 b) do Estatuto dos Traballadores e das Traballadoras, durante o período de pechamento da Escola Infantil o presente contrato ficará suspendido, fincando exoneradas as partes contratantes das súas obrigas recíprocas de traballar e remunerar o traballo durante tal período. “

Agora, o TSXG ditamina que a dita cláusula é nula e condena ao Consorcio:

“Estimando no esencial a demanda de Conflito Colectivo interposta pola Confederación Intersindical Galega contra o Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar [..]

1º) A incorporación dunha cláusula, idéntica predisposta e adherente, en todos os contratos de interinidade por substitución de traballador/a con dereito a reserva de posto, pola que o empregado adquire o dereito, e o/a empregado/a substituto/a contrae a obriga de suspender a relación laboral durante os períodos de vacacións e festas escolares das Escolas Infantís, no se axusta a dereito [..]

3º) -A cláusula incorporada en todos os contratos de interinidade por substitución do traballador/a con dereito a reserva de posto, pola que o empregador/a adquire o dereito a suspender as relacións laborais das persoas traballadoras substitutas durante os períodos de vacacións e festas escolares das Escolas Infantís nas que prestan servizos, é nula por opoñerse a normas de dereito necesario.

4º) Aas persoas traballadoras afectadas pola aplicación desa cláusula teñen dereito a manter activas as súas relacións laborais durante os períodos de peche por vacacions e festas escolares das Escolas Infantís, sempre que ese réxime sexa o que se le aplicaría á persoa traballadora substituída. Condenamos á parte demandada a estar e pasar polo declarado.”

Ponte en contacto coa CIG e reclama os teus dereitos!!

No DOG do 25/01/2023 a EGAP publica a RESOLUCIÓN do 17 de xaneiro de 2023 pola que se convocan os cursos de linguaxe administrativa e xurídica galega para persoal ao servizo das distintas administracións da Comunidade Autónoma de Galiza pazra o ano 2023.

Os cursos van dirixidos aos empregados públicos e ás empregadas públicas destinados/as nas administracións territoriais, institucionais e entes públicos instrumentais do sector público da Comunidade Autónoma de Galiza, así como ao persoal da Administración de xustiza de Galiza e persoal de administración e servizos (PAS) das tres universidades do Sistema universitario galego, que se atopen en situación de servizo activo (incluído o persoal que teña concedido un permiso por motivos de conciliación da vida persoal, familiar e laboral).

O prazo de presentación de solicitudes será desde o día seguinte ao da publicación desta resolución no DOG ata o 7 de febreiro de 2023.

Co obxecto de impulsar a normalización lingüística na Administración convócanse vinte e sete cursos de linguaxe administrativa galega e tres de linguaxe xurídica galega. O número de prazas por curso será de 25.

Para acceder a estes cursos é necesario ter validado ou superado, na data de publicación desta resolución, algún dos cursos que se indican a seguir:

Para optar ao curso superior:

– O curso medio de linguaxe xurídica galega, ou o curso medio de linguaxe administrativa galega ou calquera dos cursos equivalentes a estes que se establecen no artigo 5.2 da Orde do 13 de xuño de 2011 pola que se regulan os cursos de linguaxe administrativa e xurídica galegas (DOG núm. 121, do 24 de xuño).

Para optar ao curso medio:

– O Celga 4, ou os cursos de iniciación e perfeccionamento de lingua galega, ou o curso básico de linguaxe administrativa galega, ou o curso básico de linguaxe xurídica ou o curso básico de linguaxe administrativa sanitaria, segundo se establece no artigo 3.4 da Orde do 13 de xuño de 2011 pola que se regulan os cursos de linguaxe administrativa e xurídica galegas (DOG núm. 121, do 24 de xuño).

No DOG do 23/01/2023 publican:

- RESOLUCIÓN do 20 de xaneiro de 2023 pola que se fai pública a modificación dos temarios que rexerán nos procesos selectivos para o ingreso no corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza e para o ingreso no corpo facultativo de grao medio de Administración especial da Administración xeral, subgrupo A2, correspondentes aos procesos de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, de medidas urxentes para a redución na temporalidade no emprego público.

- RESOLUCIÓN de 20 de xaneiro de 2023 pola que se fai pública a modificación dos temarios que rexerán nos procesos selectivos para o ingreso no corpo administrativo da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo C1, para o ingreso no corpo de axudantes de carácter facultativo de Administración especial da Administración xeral, subgrupo C1, ou para o ingreso no corpo de técnicos de carácter facultativo, grupo B, e para o ingreso nas categorías do grupo III de persoal laboral fixo do V Convenio colectivo da Xunta de Galiza, correspondentes aos procesos de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, de medidas urxentes para a redución na temporalidade no emprego público.

No DOG do 23/01/2023 publican:

- RESOLUCIÓN do 20 de xaneiro de 2023 pola que se modifican as resolucións de 22 de decembro de 2022 polas que se convocan os procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso, para o ingreso nos distintos corpos, escalas e categorías da Administración xeral e da Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

- RESOLUCIÓN do 20 de xaneiro de 2023 pola que se modifican as resolucións de 22 de decembro de 2022, polas que se convocan os procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, pola quenda de acceso libre e mediante o sistema de concurso-oposición, para o ingreso nos distintos corpos, escalas e categorías da administración xeral e da administración especial da administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

Ante as dúbidas xurdidas na interpretación das bases das convocatorias dos procesos selectivos extraordinarios de estabilización derivados da Lei 20/2021, do 28 de decembro, convocados mediante o sistema de concurso e concurso-oposición, procédese a modificar as bases publicadas e a corrixir os erros detectados.

Para garantir a prestación dos servizos en condicións de seguridade e protexer a saúde do empregado publico, para as escalas/especialidades e categorías vinculadas ao servizo de prevención e defensa contra incendios forestais e ao servizo de gardacostas de Galiza, engadese unha/s proba/s física/s.

Dado que o prazo de presentación de solicitudes de participación nos procesos selectivos extraordinarios de estabilización iniciouse o 16 de xaneiro e que as modificacións que se engaden ás bases son de carácter esencial, en aras de garantir a igualdade no acceso e para evitar situacións de indefensión, considérase necesario ampliar o prazo de presentación de instancias ata o día 17 de febreiro (incluído), ao abeiro do disposto no artigo 32 da Lei 39/2015 de 1 de outubro, do procedemento administrativo común das administracións públicas.

O 19 de xaneiro de 2023 Función Pública colga a resolución para o acto de elección de destino do corpo auxiliar. Estamos a falar de procesos convocados no 2019 e principios do 2020. Algo máis de 3 anos para resolver un proceso e aínda non rematou!

No caso da promoción interna, levan esperando dende xuño do 2022 no que saíu o listado de persoas aprobadas. E a maiores da dilación inxustificable do proceso os postos para ofrecerlles en destino provisional son 339 para 332 aspirantes (13 de promoción interna e 319 de acceso libre). Así que isto vai ir moi xusto para todo o mundo.

O día 20 deste mes tamén se publicou no DOG o acto de elección de destino dos titulados de grao medio, categoría 007 do grupo II.

 

Pero... e o resto de corpos, escalas e categorías?

Pois hai que lembrar que seguen estancados pola ineptitude de Función Pública moitos outros procesos, algún deles cun número de aspirantes considerable, como por exemplo os 205 aspirantes que superaron o proceso de subalternos.

O 28 de novembro de 2022 publicouse no DOG a relación daqueles que superaron o proceso selectivo que se convocou en marzo de 2019. Hai case 4 anos!! e seguen á espera de que o director xeral reaccione a estímulos. Moitas destas persoas están no paro esperando a traballar despois de superar unha dura oposición.

O mesmo sucede co proceso de ordenanzas do grupo V, con varias especialidades de incendios forestais, Bioloxía,etc.

E tamén se falamos das escalas da OEP Social temos o caso de Enfermería, Auxiliar de enfermería, Educadores, Traballo Social e Psicoloxía onde aínda están na fase de baremación provisional da fase de concurso; e Medicina, Fisioterapia e Terapia Ocupacional, onde xa saíu o listado de aprobados e seguen á espera de destino. E todos son procesos convocados no 2019.

É un escándalo maiúsculo que segan mantendo despois de 13 anos un director xeral que demostra unha xestión MOI ineficaz.

Dende a CIG esiximos QUE SE RESOLVAN XA OS PROCESOS SELECTIVOS PENDENTES!!

Outras novas recentes

Xoves, 25 Abril 2024

Procesos selectivos, concursos de traslados, estabilización, funcionarización, OEP 2024 (25/04/2024)

Na Mesa Xeral de Empregados Públicos e na Comisión de Persoal do 25 de abril foi aprobada co voto en contra da CIG, a abstención da CSIF e o voto a favor de CCOO e UGT a modificación da relación de postos de traballo, consistente na funcionarización de 207 postos de persoal laboral da Xunta de Galiza no grupo B e nos subgrupos C1 e C2. 169 deses postos serán incorporados ao...
Venres, 19 Abril 2024

A Xanela (boletín de CIG-Autonómica, abril/2024)

Neste boletín de CIG-Autonómica falamos de: - Concursos de traslados e as 1.100 prazas bloqueadas- Concurso específico- Campaña pola xornada de 35 horas semanais e as semanas de 4 días- Lentitude dos procesos selectivos- Condicións de traballo do persoal non docente de centros de ensino- Como recibir información da CIG-Autonómica.
Venres, 26 Abril 2024

Informa da comisión de seguimento do SPIF

O día 1 de maio entrarán en vigor os novos cuadrantes do persoal ao abeiro do novo acordo de condicións do SPIF. Tralas reunións mantidas na comisión de seguimento deste acordo existen unha serie de cuestións que quedaron respostadas, mais non foron moitas. O luns haberá unha nova xuntanza para revisar só cuestións puntuais de aplicación. E a todo isto, por se fora pouco,...