Novas por contido

Máis do mesmo. Vimos de ser convocados para unha nova xuntanza coa consellería do Medio Rural na que, pese á nosa oposición manifesta nas xuntanzas previas, pretenden negociar no mesmo lote a RPT da consellería cun "experimento" de creación dunha oficina móbil agraria para todo o país. E todo isto aderezado coa amortización de postos de traballo.

A xuntanza terá lugar o vindeiro martes 21 de xuño. Podes descargar a documentación e se tes algo que comentar, podes facelo a través deste formulario para contactar coa CIG.

A Administración tráenos un acordo para “negociar” coma se fora algo novo e non existira unha orde de carreira anterior

A proposta de Función Pública constitúe unha fraude dirixida a evitar o cumprimento das sentenzas gañadas pola CIG e que supoñen que todas as persoas empregadas públicas, se cumpren os requisitos, deben ter dereito á carreira profesional.

Despois de que a Xunta perdese todas as demandas que levamos adiante e de que tanto o Tribunal Superior de Xustiza de Galiza como o Tribunal Supremo lle deixasen as cousas claras, nun exercicio de malabarismo quere facernos crer:

1. Que se “confundiran coa terminoloxía” e na vez de negociar daquelas un acordo para introducir unha “carreira administrativa”, fixeron un acordo sobre a carreira profesional, publicando varias veces a “confusión” no DOG. Pretenden, a ver si cola, que o acordo que fixeron con CCOO e UGT non existe e polo tanto non se derivan dereitos del.

2. Que o grao II se inicia agora de novo, cando está contemplado no acordo anterior con datas concretas e que non quixeron desenvolver cando non había nin sentenzas nin nada que llo impedira. E agora queren que os subgrupos C1, C2 e AP perdan 18 meses de grao II e os A1 e A2 6 meses, sinxelamente porque eles non quixeron convocar a orde de acceso ao grao II e CCOO e UGT escolleron non esixir o cumprimento do acordo para facer campaña contra a CIG.

3. Que como os tribunais recoñeceron a carreira profesional para o persoal laboral, e iso era unha “confusión”, esta nova “carreira administrativa” e non profesional, mantén a exclusión directa de todo o persoal laboral.

4. Que temos que consolidar algo que xa estaba consolidado (o grao I extraordinario).

E que imos facer nós?

Dende logo non imos aceptar alegar a un acordo de “carreira administrativa” cando o que teñen é que executar o acordo de carreira profesional. Non vale facer de avestruz e meter a cabeza no buraco negando a existencia dun acordo de carreira profesional no que os tribunais, como nas leiras, moveron os marcos, co que AMPLIARON os efectos..

O que imos facer é esixir que cumpran, que paguen o grao II con efectos retroactivos, e que fagan a extensión a todas as persoas empregadas públicas.

O pasado 9 de xuño celebrouse o Día internacional dos arquivos e en todo o mundo as institucións arquivísticas celébrano con “días de portas abertas”, conferencias, presentación de libros e multitude de actos de difusión.

Na Xunta de Galiza tamén se fan, como non podía ser de outro xeito, actividades especiais de divulgación sobre todo nos arquivos históricos.

Pero que pasa cos arquivos administrativos? Cos que gardan o patrimonio documental dos últimos 35 anos de Galiza e que coincide basicamente co patrimonio documental da Administración galega?

O parlamento galego aprobou en 2014 a Lei de arquivos e documentos de Galiza que incidía na posta en marcha da rede de arquivos administrativos da Xunta de Galiza e obrigaba a elaborar un Plan de Arquivos no prazo de un ano, plan que ía detectar as deficiencias e problemáticas do sistema e poñerlle remedio.

Está feito o Plan no 2022? NON.

Isto supón que:

• De todas as consellerías da Xunta só en dúas hai agora persoal técnico cualificado xestionando a súa documentación. (áreas de Cultura e Industria).
• Non están creadas nas relacións de postos de traballo as unidades de arquivo central como órgano administrativo.
• As delegacións territoriais da Coruña e Ourense non teñen creado o seu arquivo territorial polo que acumulan a documentación totalmente descontrolada.
• As prazas existentes que están vacantes non se cubren en anos. (Por exemplo a única praza de Técnico superior do Arquivo Histórico de Pontevedra leva 6 anos vacante).
• As consellerías non teñen quen organice e planifique as transferencias documentais, coa saturación documental das oficinas, depósitos descontrolados, perdas e eliminación descontroladas, buscas eternas de documentación, etc.

Por iso dende a CiG levamos anos reclamando que en todas as modificacións de RPTs se inclúa a creación do arquivo central en cada consellería e se dote de persoal técnico axeitado.

Pero para identificar as verdadeiras necesidades fai falta o famoso Plan de Arquivos que por desidia ou incompetencia segue sen elaborarse.

Menos celebración e máis xestión.

O martes 31 de maio de 2022 tivo lugar a 2ª xuntanza do grupo de traballo que trata a elaboración dun novo regulamento para a escala de Axentes Facultativos Ambientais (o anterior e de 1997). Asisten a mesma representantes das consellarías de medio rural e medio ambiente e das organizacións sindicais.

A representación da Administración comeza renegando do acordado na primeira xuntanza: empregar como documento base a proposta consensuada no ano 2017 polas organizacións sindicais. A CIG o considera inaceptable e solicita levantar acta do acordado nas xuntanzas para evitar estas situacións de falla de credibilidade e confianza na Administración que bota por terra os avances no traballo deste grupo. A Xunta négase con rotundidade alegando que ao ser un grupo de traballo non procede levantar acta.

A única documentación que aporta algo de proveito é a presentada pola Dirección Xeral en Defensa do Monte (DXDM). A Dirección Xeral de Patrimonio Natural (DXPN) non aporta documento (tan só escusas) e a Dirección Xeral de Planificación e Ordenación Forestal (DXPOF) presenta un texto pobre que non recoñece a realidade actual dos sectores forestal e medioambiental, e para máis menosprezo o representante desta dirección xeral califica o acordo consensuado polas organización sindicais como demasiado extenso e detallado, piden algo máis sinxelo (parece que están máis cómodos na indefinición).

A CIG, despois de escoitar as intervencións da administración e comprobar a falla de vontade para o avance das negociacións, propón un calendario de xuntanzas que realmente active o traballo do grupo. A proposta é aceptada pola DXDM, pero os representantes da DXPN e DXPOF argumentan que non poden comprometer unha data sen consultar aos seus superiores. En consecuencia evidencian a falla de capacidade  para tomar decisións ata tal extremo que non son quen de aceptar ou propoñer unha data para a seguinte xuntanza.

A conclusión ao fin da xuntanza é que a Xunta non ten interese no avance deste grupo de traballo pois adiou a xuntanza convocada para o 25 de abril unilateralmente, non presenta documentación de proveito e non envía representantes con capacidade real de negociación e compromiso. A elaboración do novo Regulamento de Axentes Ambientais que ten como obxecto adecuar o servizo público e a escala a realidade actual non é prioritario para a nosa Administración.

A CIG non vai a aceptar un acordo de mínimos que non teña en conta os consensos acadados entre as organizacións sindicais, as novas especialidades e as necesidades actuais dos sectores forestal e medioambiental.

Función Pública envía ás organizacións sindicais un borrador para unha nova carreira profesional. O texto é de traca: cambia de nome á carreira profesional por carreira administrativa, para así xustificar esta nova proposta na que modifica os tramos do sistema extraordinario de carreira coméndose o 2021 para os grupos C1, C2 e AP; segue a excluír a metade do persoal na Xunta; e perpetúa a diferencia salarial entre os grupos baixos e altos.

O que destacamos:

  • Os grupos C1, C2 e AP perderían un ano enteiro de grao II anticipado a pesar de que estaba orzamentado para o 2021 e non o aplicaron porque non lles deu a gana (incumpriron o que pactaron incluso cando non había sentenza algunha).

  • Deixa fora ao persoal laboral (fixo e temporal) aínda que ten dereito a carreira porque así o sentenciou a xustiza. Fan así porque queren manter a carreira como chantaxe para obrigarlles a funcionarizarse.

  • Mantén as contías para cada grupo cunha diferencia de máis de tres veces entre o grupo A1 e a Agrupación Profesional.

  • Inventan unha nova denominación non prevista nin na LEPG nin no TREBEP: o de carreira administrativa (que substitúe ao de carreira profesional) para xustificar este novo acordo.

  • Ameaza con alongar as anualidades e/ou as porcentaxes de pagamento si se amplía o ámbito subxectivo.

  • É de risa, consolida o que xa tiñamos consolidado: o grao I extraordinario.

  • Non se compromete a publicar o futuro acordo nunha orde para que non se paralice por caprichos do director xeral así pode seguir chantaxear con este complemento salarial.

  • Volve a deixar os futuros pagamentos “en función das dispoñibilidades orzamentarias”

Na CIG imos alegar este novo Acordo pero xa adiantamos que é inaceptable.

O luns 6 de xuño é o cese das persoas que obtiveron posto no concurso de traslados de corpos xerais convocado en novembro de 2019 (tardou dous anos e medio en finalizar). E as tomas de posesión destes compañeiros e compañeiras van a coincidir coa posesión definitiva de quenes estaban en destino provisional.

Como o concurso de traslados xa fora convocado con atraso puido participar quen obtivo destino no concurso anterior. Así que foi enorme a cantidade de compañeiros e compañeiras que decidiron participar e obtiveron destino. Non só ocupando postos vacantes, senón tamén os cambios producidos en resultas.

As prazas vacantes ofertadas no concurso foron as existentes a xuño do 2020 (hai que sumar as resultas, que non son vacantes). Estamos nuns anos dunha alta cantidade de xubilacións, e todas as posteriores vacantes producidas durante estes dous anos, xeran un número enorme de prazas non ofertadas que van utilizar para as comisións de servizos.

Estamos, xa que logo, ante un momento de enorme mobilidade. E xa todo o mundo escoitou falar de xente que tiña que ir a un posto e vai ir a outro. Algunhas persoas mediante comisións de servizo (mesmo a postos de libre designación). Outras movidas irregularmente. E algunha outra simplemente enganada.

Estou realmente no meu posto de traballo?

Pensabas que o teu posto de traballo estaba nun servizo e queren que vaias para outro? A clave está na Relación de Postos de Traballo (RPT).

Tes acceso a todas as RPT dende o web de Función Pública. Poñémoscho doado, vai a https://i.gal/rpt. Escolle a túa consellería e abre o primeiro dos documentos, que será a RPT en formato pdf. Se premes simultaneamente nos botóns Ctrl+F abrirá a caixa de busca. Introduce o teu código de posto, que terá o formato 00.000.00.000.00000.000

Unha vez localizado xa poderás ver cal é o teu centro de destino. Este vai variar segundo a consellería. Nalgúns casos (poucos), pode ser un servizo. Na maioría será unha estrutura superior (xefatura territorial, subdirección..). Se queren que vaias a un centro de destino diferente, estarás nunha situación irregular.

Dentro do centro de destino o habitual é que os postos base poidan movelos libremente dentro do centro, e as xefaturas de sección e negociado estarán asignadas a un servido determinado. Isto podes observalo na RPT: se o teu posto vai debaixo dunha xefatura, esa é a súa localización, polo que se queren que vaias a outro servizo ou sección, estarás ubicado/a irregularmente; caso de que non teñas xefaturas enriba, estás asignado/a ao centro de destino en conxunto e dentro del poden moverte.

Se tes dúbidas, contacta coa CIG. Ten a man o teu código de posto de RPT (podes consultalo na resolución do concurso ou de destino definitivo; tamén no Portax).

As funcións

As persoas responsábeis da política da Administración Autonómica non queren regular as funcións polo miúdo máis alá dalgúns acordos parciais e as xeneralidades que aparecen na Lei 2/2015, do emprego público de Galiza (LEPG), artigo 41 e disposición adicional 8ª e 9ª. Na maioría dos casos a redacción é suficientemente ambigua como para ter dúbidas. E non teñen interese en redactalo con maior concreción.

Son moitos os casos de desvíos nas funcións, ás veces por recibir ordes abusivas, ás veces porque nos agradan máis outras tarefas. Cando facemos tarefas superiores estamos a aforrarlle diñeiro á Administración, pois así evita convocar prazas de maior responsabilidade.

Se despois de darlle unha lectura ás túas funcións recollidas na LEPG continúas con dúbidas, contacta coa CIG.

O Tribunal Superior de Xustiza de Galiza sentencia que o persoal de servizos xerais do Consorcio só deberá facer funcións de limpeza con carácter puntual e sempre fóra do horario no que as realice o servizo de limpeza

A CIG leva denunciado ante a autoridade laboral, en numerosas ocasións, ao Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar por impoñer tarefas ao persoal de servizos xerais que exceden o recollido no DOG sobre as funcións desta categoría.

En marzo de 2020, a CIG denunciou, mediante conflicto colectivo na provincia de Lugo, a obriga imposta ao persoal de servizos xerais (tanto en escolas en infantís como en centros de maiores) de realizar tarefas de limpeza con carácter xeral.

Na resolución do DOG do 30 de xuño de 2017, na que se recolle o Acordo para a integración do persoal do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar no Convenio colectivo único do persoal laboral da Xunta de Galicia e a creación da categoría de PSX, establécese que as persoas traballadoras desta categoría realizarán funcións de limpeza unicamente con carácter puntual, atendendo ás necesidades cando sexa necesario para manter a continuidade do servizo, e sempre fóra do horario no que o centro ou unidade dispoña de servizo específico de limpeza. Con todo, os departamentos de maiores do Consorcio non realizaron a contratación de empresas de limpeza, impoñendo ao persoal de servizos xerais funcións de limpeza máis alá de necesidades puntuais. Ademais, nas escolas infantís, a pesar de ter servizos de limpeza externos ou prestados polos concellos, impoñen tamén a este persoal a realización de tarefas máis alá do que se establece neste Acordo.

Con data de 2 de decembro de 2021 o Xulgado do Social N1 de Lugo ditou sentenza estimando a demanda interposta pola CIG declarando que as persoas traballadoras pertencentes á categoría de persoal de servizos xerais teñen dereito a que só se lles encomenden funcións de limpeza, unicamente con carácter puntual, atendendo ás necesidades cando sexa necesario para manter a continuidade do servizo, e sempre fóra do horario no que o centro ou unidade dispoña de servizo específico de limpeza, é dicir ratificando o recollido no Acordo de Integración do Consorcio, no cal se crea a categoría de PSX.

A dita sentenza foi recurrida pola Xunta de Galicia /Consorcio Galego Servizos de Igualdade e Benestar perante o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia, o cal o 13 de maio de 2022 ditou sentenza desestimando este recurso e confirmando a sentenza de 2 de decembro de 2021 do Xulgado do Social N.1 de Lugo.

Publicada no DOG do 30/05/22 a Oferta de Emprego Público (OEP) extraordinaria de estabilización, sen a identificación das prazas e con falta de concreción dalgúns aspectos fundamentais que quedarán para a súa decisión no momento das convocatorias.

Oferta extraordinaria sen a identificación de prazas nin concreción de aspectos básicos

A falta de identificación das prazas ofertadas fai difícil verificar o cumprimento dos requisitos da Lei/2021 e comprobar si o número de prazas ofertadas coincide coas dos listados que facilitou Función Pública. E xa adiantamos que as contas de hoxe non coinciden coas listaxes que levou a negociar. Ata faltan entes enteiros que incluso saían nos primeiros listados e agora, onde foron?

Outra negociación chapuceira e sen garantías

Durante o proceso de negociación rápido e chapuceiro, a CIG insistiu na necesaria concreción, xa na propia OEP, de numerosos aspectos que van afectar á posterior execución das convocatorias. A Oferta non entra a fixar os cortes para superar as probas, ou aspectos do futuro baremo, como a valoración dos servizos prestados para a Administración Autonómica diferenciados dos servizos noutras administracións.

O Decreto de Oferta inclúe o requisito de coñecemento de galego, pero deixa en mans das posteriores convocatorias a decisión da súa valoración e do seu carácter eliminatorio ou non (podería rematar nun mérito, non nun requisito).

Logo de 15 anos da entrada en vigor do EBEP continuamos sen a cobertura de prazas do grupo B, co que na práctica hai escalas que teñen que acceder á baixa, ao grupo C1.

A Oferta non entra na promoción interna vertical do persoal funcionario de carreira e laboral fixo: non existe o compromiso dun incremento de prazas adicional á oferta de estabilización (sen restar), nin unha mellora das condicións da promoción.

O que si sae é a promoción interna horizontal para seguir co proceso de funcionarización, do persoal fixo do consorcio e dalgunhas prazas e categorías que quedaran atrás.

En canto á reserva de prazas para persoas con discapacidade, o Decreto de oferta limítase a dar número gordos, 454 prazas en total, que venden moi ben, sen especificar os números polo miúdo de cada escala ou categoría, unha discrecionalidade que podería dar lugar a limitar prazas á oferta total.

Para rematar, como Función Pública sabe que non fixo as cousas ben e ten moitos erros na identificación das prazas, meten unha disposición adicional para redistribuílas e ademais recolle a posibilidade de ampliar a oferta ata nun 10% das prazas para as que estando convocadas con anterioridade quedasen desertas.

A OEP foi aprobada na Comisión de Persoal do 24/05/22 co voto en contra de CIG e CSIF, e a abstención de CCOO e UGT.

No DOG do 30/05/2022 publican o DECRETO 79/2022, do 25 de maio, polo que se aproba a oferta de emprego público extraordinaria de prazas de persoal funcionario e laboral da Administración xeral e das entidades instrumentais do sector público autonómico da Comunidade Autónoma de Galiza, correspondente ao proceso de estabilización derivado da Lei 20/2021, do 28 de decembro, de medidas urxentes para a redución da temporalidade no emprego público, e de prazas de persoal laboral obxecto de funcionarización, de conformidade coa Lei 2/2015, do 29 de abril, do emprego público de Galiza.

O número de prazas que integran esta oferta ascende a un total de 7.038.

No anexo I figura o número de prazas que corresponde á convocatoria excepcional de estabilización de emprego temporal de longa duración, prevista nas disposicións adicionais sexta, sétima e oitava da Lei 20/2021, do 28 de decembro, de medidas urxentes para a redución da temporalidade no emprego público, e inclúe aquelas prazas que, reunindo os requisitos establecidos no seu artigo 2.1, estivesen ocupadas con carácter temporal de forma ininterrompida con anterioridade ao 1 de xaneiro de 2016 e sempre que tales prazas continuasen a estar ocupadas na data de entrada en vigor desta lei.

Prazas correspondentes á Administración xeral 4.158 e prazas das entidades instrumentais 1.574.

Total anexo I: 5.732.

No anexo II figura o número de prazas que corresponde á taxa adicional para a estabilización de emprego temporal prevista no artigo 2 da Lei 20/2021, do 28 de decembro, e inclúe as prazas de natureza estrutural, dotadas orzamentariamente, ocupadas de forma temporal e ininterrompidamente como mínimo, nos tres anos anteriores ao 31 de decembro de 2020 e sempre que tales prazas continuasen a estar ocupadas na data de entrada en vigor desta lei.

Prazas correspondentes á Administración xeral 483 e prazas das entidades instrumentais 265.

Total anexo II: 748 prazas.

No anexo III figura o número de prazas que corresponden co proceso de funcionarización ao abeiro do artigo 4 polo sistema de concurso-oposición. Un total de 281 prazas.

No anexo IV figura o número de prazas que corresponden á promoción interna horizontal para o persoal laboral fixo, segundo o regulado no artigo 5, polo sistema de concurso-oposición.

Un total de 277 prazas.

As prazas previstas no anexo I convocaranse, con carácter excepcional, polo sistema de concurso, de acordo co establecido na disposición adicional sexta, sétima e oitava da Lei 20/2021, do 28 de decembro, e que consistirá exclusivamente na valoración de méritos.

As prazas previstas no anexo II convocaranse polo sistema de concurso-oposición de acordo co establecido no artigo 2 da Lei 20/2021, do 28 de decembro.

No DOG do 27/05/2022 publican as resolucións polo que se fan públicas as baremacións provisionais de varios procesos selectivos de promoción interna tal e como che indicamos aquí.

No caso do corpo de xestión, subgrupo A2, e do corpo administrativo, subgrupo C1, se advirten moitos erros na baremación do apartado f “Exercicio de dereitos de conciliación nos cinco anos anteriores”.

Nas bases das convocatorias se establece que este epígrafe terá unha valoración máxima de 1 punto e vemos que nas resolucións aparecen moitos aspirantes que superan dita puntuación.

A maiores temos constancia de casos concretos onde, aínda estando a puntuación por debaixo de 1 punto se están a valorar os permisos, reducións de xornada e excedencias desfrutados despois da publicación das convocatorias, contravindo o que se dispón na base II.3 das propias convocatorias, "Os méritos enumerados na base II.2 deberán referirse á data de publicación da presente convocatoria".

Dende a CIG puxémonos en contacto con Función Pública e son conscientes dos erros polo que procede unha corrección. Aínda así animamos a calquera persoa que considere que este erro lle afecta a que presente reclamación.

Outras novas recentes

Mércores, 26 Xuño 2024

Gardacostas: comisión de seguimento do acordo (26/06/24)

Despois de ter solicitado a CIG unha xuntanza coa Consellaría, esta convocounos á comisión de seguimento. Acceden a tratar outros asuntos que exceden do ámbito da comisión, ao igual que os outros sindicatos, o cal xa é algo positivo. 1. Coeficientes redutores A consellería coméntanos que está a actuar “politicamente” e que falaron co “grupo parlamentar no Congreso e no...
Xoves, 27 Xuño 2024

Protocolo violencia de xénero (MXEP 01/07/24)

A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal vén de convocarnos a unha Mesa Xeral de Empregados Públicos que terá lugar o vindeiro 1 de xullo na que se tratará o seguinte: Proposta de Protocolo da Xunta de Galicia para a protección ás persoas empregadas públicas vítimas de violencia de xénero. Se tes algo que comentar, contacta coa CIG.
Luns, 24 Xuño 2024

A CIG recorre en reposición as listaxes de postos dos concursos de traslados de corpos xerais e especiais

Dende a CIG presentamos sendos recursos de reposición diante da publicación das convocatorias de concursos de traslados dos corpos xerais e corpos especiais publicados neste primeiro semestre do presente ano. Nas dúas convocatorias non se publican todas as prazas vacantes existentes, por exemplo, no caso dos corpos xerais son darredor de 180 prazas as vacantes que non saen...