Novas por contido

Un novo agravio para o persoal funcionarizado do SPIF que non percibe os trienios por segundo mes consecutivo

Dende a CIG non paramos de publicar informacións sobre o descontrol que impera no SPIF, que roza o esperpento. Pero isto non é novo, é outro episodio máis dunha longa listaxe de despropósitos.

Primeiro foi a posta en marcha dun proceso de funcionarización ”a cegas” , sen condicións de traballo negociadas previamente. A maiores das incertezas das condicións, trouxo consigo os tumbos nos chamamentos polas listas de contratación, as comisións de servizo e adscricións provisionais, con prazas que se ofertan e logo se retiran, cambios nas datas da súa vixencia, etc.

Todas estas situacións poderian evitarse, non será porque non o tentaramos, incluso enviamos hai máis dun ano unha proposta base para negociar a priori as condicións laborais. Pero para algúns sindicatos e para a Xunta non pasa nada por comezar a casa polo tellado. Así nos vai.

Logo veu o episodio da remuneración das horas extras realizadas no pasado verán. O nunca visto ata o de agora, a parte do persoal se lles pagaron estas horas extras, mentras ao compañeiro do lado que as fixo non. Dende a CIG, non compartiamos o cobro económico destas horas pero tamén é certo que non podemos consentir discriminacións entre compañeiros/as.

E agora viu o problema da falta do cobro de trienios do persoal que se funcionarizou do SPIF. Xa van dous meses sen cobralos, primeiro baseándose nunha explicación e logo noutra, sendo ata o de agora o único persoal ao que non se lle está abonando. Pero bueno, tampouco é a primeira vez que non se cobra algunha retribución. A modo de exemplo, en varias ocasións abonouse a nocturnidade con retraso. Outro agravio máis, sobre todo tendo en conta que a maioría do persoal da Xunta soe cobrar este concepto mensualmente, pero no SPIF non.

A estabilización extraordinaria en base á Lei 20/2021 merece un capítulo aparte. A estas alturas non é un segredo que por parte da Xunta fíxose unha interpretación torticeira da DA8ª desta lei, desaparecendo na práctica, excepto para o persoal de 6 meses do SPIF.

Chegados a este punto e vendo que cada día se incrementa o caos, solicitamoslle á Xunta para que inicie de xeito inmediato a negociación dun acordo marco de condicións do persoal do SPIF. Por iso dende a CIG estamos realizando unha recollida de sinaturas entre o persoal. Pero non é a única cuestión que require de solución, fai falta resolver os procesos selectivos pendentes, regular as listas de contratación....Todo isto dende a negociación colectiva, con base á normativa vixente e con criterios claros e negociados.

SENTIDIÑO XA!!

Despois de mais de 15 anos, aprobouse na Comisión de Persoal do 01/08/2023 co voto en contra da CIG o I Plan de Igualdade: falto de contido, con medidas xa contempladas nas leis e meras declaracións de intencións

A Administración autonómica estaba obrigada a elaborar un Plan de Igualdade para o seu persoal (máis de 26.000 traballadoras e traballadores) dende a Lei 3/2007. Foron numerosos anos reclamando a negociación deste Plan, e numerosas reunións nas que non se avanzaba por falta de vontade negociadora por parte da Xunta. A principios do ano 2022 comezou este proceso negociador que finaliza agora.

Foron numerosas reunións nas que a CIG negociou até a última hora para que se cumprira a normativa de elaboración dos Plans en canto a contidos mínimos e propostas que incorporaran medidas reais para acabar con certas discriminacións e se incorporaran as nosas achegas ao texto.

No caso do “Protocolo contra o acoso e as violencias sexuais e psicolóxicas no traballo”, a CIG votou a favor pois achega novidades e solucións en temas de acoso que estaban pendentes e trae unha nova regulación noutras cuestións que non contaban con protección ou procedemento específicos, como as violencias sexuais e violencias no traballo e na protección da identidade e expresión de xénero.

No Plan de Igualdade aprobado no día de hoxe a nosa postura foi sempre facer unha boa diagnose da situación, cos contidos establecidos na normativa que nos permitira extraer conclusións reais da situación da igualdade na Xunta de Galiza, e así propor medidas efectivas para mellorar a situación de igualdade do persoal empregado público.

A diagnose está incompleta, e incumpre o RD 901/2020 en:

Datos de formación: están mesturados con datos doutras administracións que non son a Xunta e están computados polo número de cursos realizados e non por persoas; faltan número de solicitudes, de denegacións, de abandonos e as súas causas.
Na análise dos datos económicos como establece a normativa, xa que non se analizan salarios reais, senón salarios normalizados, e non se establece unha análise por postos de igual valor. Falta auditoría retributiva que queda para máis adiante.
Na prevención de riscos con perspectiva de xénero, e ademáis non existen resultados da análise de riscos psicosociais.
As distintas xornadas, horarios, e lugares de prestación de servizos, etc., non se poden avaliar pois non se proporcionan datos.
Falta Protocolo de violencia de xénero. Nin se negociou o procedemento nin as medidas ás que se poden acoller as vítimas de violencia de xénero.
Nivel de estudos do persoal da Administración, independentemente da titulación de acceso requirida.
Na enquisa cualitativa feita ao persoal, as respostas, estudo e conclusións non están desagregadas por xénero, cousa incomprensible nunha enquisa que vai achegar unha visión de como está a percepción da igualdade entre o persoal e tendo en conta que eses datos si se recolleron.

Como consecuencia dunha diagnose incompleta en cuestións tan importantes para un Plan de igualdade temos unhas conclusións parciais que non permiten analizar realmente a situación de igualdade para o persoal da Xunta e trasladan estas carencias ás medidas a adoptar para corrixir as eivas detectadas. Dentro das medidas, por unha parte queren corrixir o que debería de estar feito na diagnose (protocolo de violencia de xénero), e por outro, propóñense medidas que quedan en declaración de intencións (“procurarase”, “estudarase”…).

Nas medidas que se propoñen, tampouco son quen de adoptar as que acaben, dunha vez por todas, coas discriminacións directas; das retributivas no caso dos incrementos salariais nas situacións de embarazo e baixa por maternidade; no acceso a postos vacantes dende as listas de contratación cando se está en situación de suspensión de contrato ou incapacidade temporal por embarazo e/ou lactación natural. Tampouco se recolleu o incremento do permiso para o outro proxenitor até equiparalo co permiso de maternidade na Xunta de Galiza como establece unha recente sentenza do TSXG.

As mulleres e homes da CIG non estamos dispostas a aceptar calquera Plan polo simple feito de telo. Seguimos empeñadas en ter un verdadeiro Plan de Igualdade para o persoal da Xunta de Galiza.

A CIG, sempre comprometida cos avances en dereitos e a non discriminación, seguirá a loitar por acadar a igualdade real e efectiva.

O director xeral de Función Pública convocounos a unha xuntanza da Comisión de Persoal que será o martes 01/08/23, coa seguinte Orde do día:

1. Acordo sobre a clase de Farmacéuticos/as Inspectores/as de Saúde Pública (FISP). Descargar

2. Modificación da RPT de Sanidade (polo acordo FISP). Descargar

3. Protocolo de actuación fronte ao acoso e as violencias sexuais e psicolóxicas no traballo da Xunta de Galiza. Descargar

4. Plan de Igualdade da Xunta de Galiza. Descargar

No DOG do 31/07/2023 publican a RESOLUCIÓN do 24 de xullo de 2023, da Dirección Xeral da Función Pública, pola que se fai pública a relación de persoas admitidas e excluídas con carácter provisional que solicitaron a inclusión na lista única para a cobertura con carácter transitorio de prazas reservadas a persoal da agrupación profesional do persoal funcionario da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de persoal de limpeza e recursos naturais e forestais, especialidade de persoal de limpeza e cociña, ao abeiro do establecido no artigo 4.1 da Orde do 20 de xullo de 2021.

Fan pública a lista provisional única para o desempeño transitorio de prazas reservadas a persoal da agrupación profesional do persoal funcionario da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escala de persoal de limpeza e recursos naturais e forestais, especialidade de persoal de limpeza e cociña.

As listas poderán consultarse no portal web corporativo da Xunta de Galiza, http://funcionpublica.xunta.gal, epígrafe de <​listas de contratación> , e nas oficinas de rexistro e atención á cidadanía da Xunta de Galiza (oficinas dos edificios administrativos da Vicepresidencia Primeira e Consellaría de Presidencia, Xustiza e Deportes).

Nas devanditas listas figura a seguinte información:

– Persoas solicitantes admitidas na lista única, ao abeiro da Resolución do 12 de abril de 2023, procedentes de listas de contratación temporal de categorías profesionais laborais equivalentes, con indicación da puntuación provisional resultante da aplicación do baremo, conforme o establecido no artigo 6 e na disposición transitoria primeira da Orde do 20 de xullo de 2021, en relación co seu artigo 2.

– Persoas solicitantes admitidas na lista única, ao abeiro da Resolución do 12 de abril de 2023, procedentes das solicitudes presentadas no prazo de 2023 nas listas de contratación temporal de categorías profesionais laborais equivalentes segundo o punto sétimo da dita resolución, con indicación da puntuación provisional resultante da aplicación do baremo, conforme o establecido no artigo 6 e na disposición transitoria primeira da Orde do 20 de xullo de 2021, en relación co seu artigo 2.

Función Pública comunicounos que está prevista a próxima publicación da listaxe provisional de admitidos e excluídos das solicitudes que se presentaron para a creación da lista única da agrupación profesional de persoal funcionario da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, escala de persoal de limpeza e recursos naturais e forestais, especialidade de persoal de limpeza e cociña.

No punto sétimo da Resolución do 12 de abril de 2023 pola que se creaba esta lista, se indicaba que se tramitarían como solicitudes desta escala as solicitudes presentadas neste prazo anual das categorías equivalentes (V-001) e (V-011) dado que estas listas pecharán no momento da entrada en xestión na nova lista única.

Deben cumprir cos requisitos esixidos no prazo ordinario para ser admitidas e ademais estar en posesión dos requisitos do artigo 3 da Orde do 20 de xullo de 2021 (DOG do 30 de xullo).

A publicación está prevista para o vindeiro luns 31 de xullo de 2023.

O pasado 27 de xullo tivo lugar unha xuntanza da Mesa Xeral na que se trataron os seguintes asuntos: 1) I Plan de igualdade da Xunta de Galiza; 2) Acordo de integración e carreira profesional do persoal de GAIN. En rogos e preguntas falouse dos concursos de traslados, a integración do Consorcio, dos procesos selectivos en execución e o RD Lei 5/2023.

REMATE DA NEGOCIAICÓN DO I PLAN DE IGUALDADE

O director xeral de Función Pública (DXFP) comezou expoñendo as alegacións que admitiron na derradeira negociación dos documentos do Plan de Igualdade. 

Tratáronse os tres documentos que forman parte do Plan de Igualdade e, o martes día 1 de agosto irán a Comisión de Persoal. Os documentos son os  seguintes: Diagnose do Plan, Protocolo de acoso e outras violencias no traballo e Medidas do Plan de Igualdade para a súa posible aprobación.

Despois da Comisión de Persoal informaremos ampliamente das nosas consideracións e postura respecto do Plan de Igualdade.

ACORDO DE INTEGRACIÓN DO PERSOAL DO GAIN

Ao respecto do GAIN, a CIG rexeita o modo de proceder da Administración con negociación encuberta cun sindicato e excluíndo aos demais (o DXFP di que era meramente informativa), e a entrega da proposta de Acordo tan só 26 horas antes da súa discusión en Mesa. Levaremos este proceder á nosa asesoría xurídica para a súa valoración.

A DXFP explica que vai iniciar a negociación da integración como persoal laboral da Xunta do persoal laboral que estabilice. Esta negociación será antes de rematar a estabilización (segundo semestre do 2023). Rematada a integración, comezará a funcionarización, que finalizaría no primeiro trimestre do 2024. Incluirían as prazas na OEP-2023.

Abrirán a carreira profesional extraordinario en dous meses para quen acepten integrarse e funcionarizarse. Con efectos económicos a 1/1/2023. A CIG rexeitamos que recoñezan o complemento de carreira só para quen acepte a integración e se funcionarice.

No segundo semestre do 2023 negociarase a RPT do persoal de Gain.

ROGOS E PREGUNTAS

Concursos de traslados

Están estudando as alegacións ás bases do concurso de administración especial (rematarían a semana que ven). As bases estarán en setembro e inmediatamente sairán os buzóns de postos. Están traballando no concurso de enxeñarías e, se é posible, algunha escala máis de especial de Politica Social. Negociarémolo en setembro e publicarano en outubro.

A CIG insistiu en demandar a negociación dos concursos de traslados de todos os corpos e escalas, tanto de administración xeral como especial, co obxectivo de que poida estar resolto antes do 31/12/2024. O DXFP tira balóns fora e négase a poñer datas concretas. 

Integración do Consorcio

Preguntamos pola Integración do persoal do Consorcio, ao que o DXFP resposta que "estamos en ello". Di que en setembro traballarán na RPT, e que a funcionarización será posterior.

Procesos selectivos en execución

O 3 outubro tomarán posesión educación social e auxiliares de enfermaría. Tamén publicarán do resto de procesoss (que será en setembro). 

Estabilización: publicarán as listaxes definitivas nas vindeiras semanas. O exame de galego será na primeira quincena de setembro (publicarano no DOG nuns días).

Real Decreto Lei 5/2023

Novos permisos: afirma que dende Función Pública enviaron instrucións internas ás consellerías. Algúns permisos son de aplicación directa. Outros necesitan desenvolvemento regulamentario. Di que o permiso de 8 semanas non é retribuido e que precisa desenvolvemento.

Interpretación do artigo 217 (estabilización): di que eles xa foron previsores e deixaron a OEP aberta para incorporar as prazas que ian quedando vacantes dos procesos que se estan a celebrar.

O director xeral de Función Pública (DXFP) convocounos a unha xuntanza da Mesa Sectorial de Persoal Funcionario que será venres 28/97/23, coa seguinte Orde do día: RPT de Sanidade (consecuencia do Acordo do persoal Farmacéutico Inspector). Descargar.

Na documentación non observamos cambios respecto da proposta que xa discutimos coa consellería na xuntanza previa do 18 de xullo

A documentación inclúe o Acordo de condicións de traballo do persoal FISP, sen cambios respecto da versión anterior.

O DXFP anunciou que o martes 1 de agosto habería unha Comisión de Persoal, pero non o seu contido. Podería ser que ese día quedase aprobada definitivamente a RPT e o Acordo.

A historia repítese

Tal e como informamos en xuño, segundo Función Pública, por "problemas de xestión" os trienios do persoal laboral do SPIF funcionarizado en xuño se aboarían na nómina de xullo.

Desta volta é Medio Rural quen nos informa de que:

Por problemas que xurdiron na tramitación administrativa , non se poden aboar na nómina do mes de xullo os trienios ao persoal laboral do servizo de incendios funcionarizado no mes de xuño.

Porén, unha vez solucionados os problemas detectados, informámoslles que o pagamento dos trienios dende a data de funcionarización farase efectivo na nómina do mes de agosto.

Dende a Conselleria de Medio Rural pregamos transmitan as nosas desculpas a todas as persoas afectadas.

O que en xuño foron "problemas de xestión", agora en xullo son "problemas que xurdiron na tramitación administrativa".

Agardamos que os problemas realmente se resolvan e que na nómina de agosto se faga efectivo o pagamento dos trienios adebedados.

Asistimos a unha xuntanza coa Dirección Xeral de Función Pública, a Consellería de Política Social e Orzamentos o xoves 20 de xullo, para negociar un Acordo de condicións de traballo do persoal que presta servizos nos centros de Política Social. 

Informa o director xeral que enviarán unha nova proposta nuns días que conterá unha serie de cambios respeito á anterior que dende a CIG considerabamos inaceptábel. A semana que ven teremos xuntanzas para tratar de chegar a un acordo antes do día 8 de agosto. Desa proposta podemos destacar as seguintes novidades a falta de que nos remitan o texto:

  • Incluirá expresemente no ámbito de aplicación ao persoal do Consorcio.

  • Suprime o parágrafo que permitía reducir o descanso entre xornadas até as 7 horas.

  • A xornada de traballo será de 7, 7 e 10 horas respectivamente.

  • Establecerase un descanso dun domingo de cada dous e non mais de 5 días seguidos de traballo.

  • Reducirase a xornada máxima anual, pero sen que sexa inferior a 1400 horas.

  • Convertirán 144 contratos con xornada inferior á ordinaria en xornada completa.

  • Aumento duns 100 postos de traballo na RPT.

  • Iso sí, parece que parte das cuestións que se recollen van carecer de concreción, xa que poden estar supeditadas ás "necesidades do servizo” ou “posibles limitacións”.

Dende á CIG, e á espera de recibir o novo borrador, manifestamos o seguinte:

  • Instamos a que se definan no documento unhas ratios axeitadas por centros.

  • A uniformidade non está na proposta (si estaba recollida no V Convenio).

  • Non se recolle expresamente á compensación por traballo nocturno.

  • Non inclúe unha definición do que se considera o traballo a quendas.

  • Non se contempla a compensación do 24 e 31 de decembro para o persoal que traballa de luns a venres.

  • Instamos a que conste no acordo que se librarán a metade dos fins de semana (sábado e domingo) e a metade dos festivos. No caso dos festivos existen centros onde isto dista moito de cumprirse.

  • Non se contempla un proxecto de segunda actividade.

  • Solicítase a recuperación do dereito a comedor.

  • Realizar un acordo para cubrir as reduccións de xornada e dun reforzo para as adaptacións de tempo de traballo por motivos de saúde.

  • Analizar a tipoloxía de usuarios que están a entrar nos centros de Política Social por emerxencia social, e como se vai afrontar dun xeito correcto a súa atención.

  • Pedimos que se incrementen os niveis retributivos mínimos do persoal.

Nota: o luns 24 de xullo enviaron unha nova versión, con prazo para presentarmos alegacións ata o mércores 26. Descargar

Asistimos á xuntanza da Mesa de negociación de funcionarios/a e á Comisión de Persoal, do martes 18. O asunto da orde do día foi a creación dunha unidade de matadoiro móbil. En rogos e preguntas falamos de: concursos de traslados, gastos por locomoción, GAIN, Consorcio e Augas.

Unidade de Matadoiro móbil

A Consellaría de Sanidade vai crear unha unidade de matadoiro móbil constituída por dous inspectores/as veterinarios/as (itinerantes) e persoal da empresa Tragsatec. O proxecto é "piloto", e ven financiado con orzamento de Sanidade e de Medio Rural.

Aseguran as persoas responsábeis políticas da Administración, que as condicións do persoal veterinario serán as mesmas que as do resto do persoal veterinario de matadoiros, segundo o Acordo de ordenación e mellora das prestacións de servizos veterinarios oficiais do 31/10/2008. Pois ben, con ese acordo non se poden regular cuestións tales como a itinerancia ou a especificidade horaria que poidan ter.

A CIG valora positivamente a creación de emprego público, pero non compartimos a externalización de servizos, e neste caso, agás os dous postos de persoal veterinario, o resto vai ser persoal contratado a través da empresa Tragsatec.

A maiores do anterior, a CIG valorará a impugnación do asunto polo feito de que no proceso de negociación non se respectaron as formas, xa que a xuntanza previa coa consellería foi convocada sen a antelación debida.

Por estas cuestións a CIG votou en contra, o mesmo que UGT e CSIF. Pola súa parte, CCOO abstívose.

Rogos e preguntas

Concurso de traslados de administración especial: afirma o DXFP que terán prioridade á hora de convocarse, aquelas escalas que leven máis tempo sen convocarse, e menciona as da consellería de Política Social e os das escalas compartidas.

Indemnizacións por gastos de locomoción: para poder aplicar a suba do importe dos gastos de locomoción de 0,19 a 0,26, están a falar coa Dirección Xeral de Orzamentos. Entenden que non é directamente aplicable, e que terían que facer cambios na normativa galega.

Carreira profesional do persoal do GAIN: van tentar incluír o acordo na convocatoria da Mesa Xeral da semana que ven.

Integración do Consorcio e Augas de Galiza: informa que os procesos de integración seguen tramitándose.

Atraso na contratación do persoal do servizo de incendios: o persoal foi chamado fai máis dun mes, e asegura que os atrasos debéronse a un problema coa fiscalización dos contratos.

Outras novas recentes

Venres, 05 Setembro 2025

Asembleas polos concursos de traslados e as eleccións de destino (con cambios en Compostela e Ferrol)

Moitos dos concursos de traslados do persoal funcionario da Administración Autonómica actualmente convocados están parados ou gravemente afectados por medidas xudiciais. Dende a CIG convidámoste a asistir ás asembleas que convocamos para falarmos dos problemas e da situación de todos os concursos de traslados e das consecuencias das sentenzas e das medidas cautelares...
Venres, 29 Agosto 2025

O PP despreza ao persoal bombeiro forestal

Xa sabiamos que para o PP a culpa dos lumes é de todo o mundo menos deles. Agora ben hoxe coñecemos unha mensaxe tremenda da presidenta do PP do Barco de Valdeorras nas redes sociais. Que esta señora afirme que a única culpa dos lumes a teñen os incendiarios e algún das brigadas forestais supera tódolos límites e ahí sí que se van atopar de fronte coa CIG. E non contenta...
Xoves, 28 Agosto 2025

Rueda, o máximo responsábel político da prevención e extinción de incendios na Galiza, debe cesar a conselleira de Medio Rural

Manter á conselleira e a unha cúpula de altos cargos incompetentes en Medio Rural faino máis cómplice do desastre A traxedia dos lumes que está a padecer Galiza é en grande medida froito das políticas de prevención e extinción dos lumes do PP que a converteu nun polvorín. A CIG leva anos advertindo das carencias na prevención e na nefasta xestión da extinción que pon a...