- Detalles
A fin de semana do 27 e 28 de novembro vai ter lugar o proceso de funcionarización do persoal laboral fixo do SPIF sen coñecer aspectos esenciais das súas consecuencias. O día 29 de outubro publicáronse no DOG (SPIF-C2 e SPIF-B) as datas de exame do proceso de adquisición da condición de persoal funcionario de carreira de distintas categorías e postos de persoal laboral fixo do SPIF.
Dende a CIG levamos tempo reclamando que os procesos de funcionarización carecen da información previa axeitada anterior á súa realización, polo que o persoal laboral fixo descoñece os aspectos básicos para decidir se quere participar ou non con tódalas garantías. Tal é o caso do persoal do SPIF.
Non sabemos cales van ser os efectos do novo marco xurídico específico deste persoal. A proposta da CIG nas mesas de negociación nas que se tratou o que despois se chamou o “Acordo de Concertación” sempre foi que todos os dereitos do V Convenio foran recollidos na Lei de Emprego Público para evitar esta situación de incerteza.
Tendo en conta que o proceso de funcionarización vaise realizar dentro de pouco, dende a CIG vimos de solicitar que se convoque unha xuntanza urxente para tratar tódalas cuestións pendentes das condicións laborais do persoal antes dos procesos de funcionarización do SPIF.
- Detalles
O director xeral de Xustiza anuncia convenios de colaboración cos colexios profesionais para facer os informes periciais dos xulgados en vez de reforzar os equipos propios do IMELGA.
A acumulación e os retrasos soluciónanse dotando de máis equipos psicosociais ao IMELGA non privatizando o servizo a través de colaboracións cos colexios profesionais de psicólogos e traballadoras sociais.
As contradicións do director xeral de Xustiza da Xunta de Galiza son unha constante e, unha vez máis, o fai público na súa participación no Congreso Internacional de psicoloxía xurídica e forense da Universidade de Vigo.
Neste Congreso, o director e despois de gabar a actuación do persoal laboral da xunta que conforma os equipos psicosociais do Instituto de Medicina Legal de Galiza, veu manifestar o seu compromiso coa dotación dos medios precisos para contribuír a unha xustiza de calidade coa celebración de convenios de colaboración cos colexios profesionais de psicólogos e de traballadoras sociais; colaboración que se sustancia coa posta a disposición de equipos destes colexios para que a dirección xeral a través do IMELGA lles encomende o desenvolvemento de informes necesarios, parece que en asuntos de familia pero non parecen fechados a externalizar tamén asuntos penais, para que o xuíz ou xuíza poida facer unha correcta valoración das circunstancias a enxuizar e fundamentar a sentenza.
Esta colaboración pretendida polo director xeral xa se produciu no pasado e non resolveu o atasco xudicial; todo o contrario, resultou cara e ineficaz e debilitou a seguridade dos xuíces e fiscais á hora de valorar a proba pericial debido ás diferentes metodoloxías e protocolos de valoración aplicados polos diferentes equipos contratados, fronte a homoxeneidade conseguida entre as e os membros dos equipos psicosociais públicos, ate o punto de ter sido requiridos estes equipos públicos para reformular, complementar ou reavaliar casos xa resoltos polos equipos contratados nas externalizacións. A desfeita desta colaboración, desembocou nunha ampliación coa creación de 7 novos equipos psicosociais con persoal laboral da Xunta de Galiza, claramente insuficiente tendo en conta o importante aumento das peticións de informes periciais provintes dos xulgados.
Así, dende a CIG rexeitamos frontalmente esta externalización de servizos a través da colaboración cos colexios profesionais, pretendida polo director xeral de Xustiza, e avogamos polo incremento dos equipos técnicos do IMELGA para unha resposta efectiva e garantista dos distintos procedementos xudiciais.
- Detalles
As organizacións sindicais estamos convocadas a unha xuntanza coa Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda para tratar as seguintes tres modificacións de RPT:
- IET - Instituto de Estudos do Territorio. Descargar
- APLU - Axencia Galega da Protección da Legalidade Urbanística. Descargar
- Consellería de Medio ambiente, Territorio e Vivenda. Descargar
A xuntanza vai ser o venres 5 de novembro. Se queres achegarnos algo, contacta coa CIG
- Detalles
A Xunta anuncia en prensa un novo decreto de dependencia e o aumento dos equipos de valoración
Na ultima semana de outubro tivemos coñecemento de que se ían contratar uns equipos de reforzo para a valoración de dependencia, sen ningún tipo de negociación nin información á representación do persoal. Pedímoslle explicacións a Politica Social e o único que confirman é a contratación dun equipo por provincia, sen aclarar especificamente que tipo de persoal van a contratar nin a duración real dos contratos (parece que queren contratar e prorrogar ano a ano)
Esta información choca coa que hoxe, 2 de novembro, sae nos medios de comunicación, onde anuncian que van pasar de 44 a 66 equipas. Supoñemos que non falan de equipas senón de persoas, pero como sempre pasa coa Xunta, o primeiro é venderse mediaticamente.
Quen, como, onde, cando e en que condicións e para que. Iso é o mínimo que se debe tratar coa representación do persoal. Porén nin o Comité Intercentros nin os comités provinciais da Consellería de Política Social teñen coñecemento algún de tal contratación.
Para a CIG por suposto que é necesaria a contratación de máis persoal para a valoración de dependencia, pero esta contratación debe ser en postos estructurais, con prazas creadas na RPT, e non a través de subvencións de fondos europeos e por tempo limitado o que é sinónimo de emprego e servizos precarios.
Lembramos que o PP e a Xunta de Galiza son os únicos culpables do colapso que existe neste momento na valoración da dependencia. Son os responsábeis de atopar solucións a través da creación das suficientes prazas de persoal especializado coas que ofrecer un servizo axeitado como a cidadanía se merece.
Dende a CIG esiximos a Consellería de Política Social e a Dirección Xeral de Función Pública que non se salte a representación lexítima do persoal. En referencia ao decreto e ás novas equipas estamos abertas a traballar nunha mesa de negociación para a análise das necesidades de recursos humáns e a planificación e creación de todos os postos de traballo necesarios para dar un servizo público e de calidade.
- Detalles
A Xunta convoca a reunión da Comisión Negociadora do I Plan de igualdade para o vindeiro xoves 17 de novembro
Non era sen tempo que a Xunta retomase a negociación do seu I Plan de igualdade para o persoal da Administración Xeral. Tras case un ano de parálise absoluta por parte da Administración que nin convocou nin fixo propostas.
A intensa e incansable presión exercida pola CIG tras tantos escritos, solicitudes de reunión, de vincular o compromiso da súa elaboración á sinatura do Acordo de teletraballo, de tantas denuncias públicas nos medios de comunicación e no noso web, provocaron que a Xunta veña de convocar hoxe 2 de novembro de 2021 a segunda reunión da Comisión Negociadora do I Plan de Igualdade para o vindeiro 17 de novembro, xusto dous días despois de comezarmos a difusión polos centros de traballo do noso boletín especial, onde explicamos a necesidade do Plan de igualdade para todo o persoal e denunciamos as enormes eivas da Xunta de Galiza na conciliación, nas ferramentas de protección fronte ó acoso ou na falla de mulleres nos órganos de dirección.
Na CIG seguimos alerta para que esta sexa a definitiva, e non un mero requisito legal, porque queda pouco para rematar o prazo dun ano para ter listo o Plan de igualdade.
As compañeiras delegadas traballamos coa máxima implicación para que esta ferramenta de vital importancia aumente as garantías de dereitos de todo o persoal empregado, con independencia do seu sexo, tipo de traballo, xornada ou lugar onde preste o seu servizo. E instamos á Xunta a que manifeste agora, oficial e publicamente o seu compromiso en levar adiante este plan.
- Detalles
Como xa aventuramos tras a celebración do segundo exame deste proceso selectivo, os temores das 33 persoas aspirantes cumpríronse. É a primeira vez na historia das oposicións da Xunta de Galiza que ningunha das persoas aspirantes supera o exame dun proceso selectivo.
Se o feito xa é gravísimo en si mesmo, a situación agrávase porque estamos a falar dun proceso selectivo que se supón que é de consolidación de emprego, polo que o escándalo é apoteósico. Os responsables de Función Pública poden sentirse fachendosos por situar á Galiza como a primeira comunidade autónoma na que un proceso de consolidación de emprego non cumpre a súa finalidade.
A mensaxe que se transmite con esta situación resulta inquietante para o resto do persoal pendente doutros procesos de consolidación de emprego. Este escándalo deixa en evidencia a máis que urxente necesidade de fixar uns criterios homoxéneos e comúns nos procesos selectivos en xeral, e nos de estabilización e consolidación de emprego en particular, que eviten situacións bochornosas como esta e que deixan en moi mal lugar á Función Pública galega.
Consumada a desfeita, a pregunta que se fai o persoal afectado é que vai acontecer agora cos 22 postos de consolidación. Agardan unha resposta.
- Detalles
I Plan de igualdade para o persoal da Xunta de Galiza, XA!
O plan de igualdade é un conxunto de medidas destinadas a acadar a igualdade de oportunidades entre homes e mulleres e a eliminar toda discriminación por razón de xénero dentro da empresa. A través das súas distintas fases de elaboración e implantación, busca garantir a igualdade efectiva de mulleres e homes no traballo, nos salarios, na conciliación familiar-laboral, na promoción laboral, no acceso ao traballo, na formación, na carreira profesional ou no teletraballo, eliminando as desvantaxes, dificultades e atrancos que poidan existir para as mulleres no seu día a día laboral.
O plan de igualdade é un instrumento obrigatorio para as empresas de máis de 50 persoas traballadoras e para todas as administracións públicas.
A Xunta non cumpre coa lei e segue sen dotarnos do I Plan de igualdade de oportunidades, que é obrigatorio dende o ano 2007. Despois de distintas tentativas de inicio dos trámites e tamén denuncias na Inspección de traballo, o 6 de marzo de 2009, a CIG tomou a iniciativa solicitando que se iniciaran os trámites; no ano 2017 houbo algún intento máis. No 2019 as persoas responsables da Xunta de Galiza presentaron publicamente unha diagnose non negociada. A diagnose foi amplamente rexeitada, por estar elaborada á marxe da devandita Comisión Negociadora, por estar incompleta, por conter erros e referencias normativas obsoletas, por non abranguer a todo o persoal e por non ofrecer os mínimos datos requiridos pola lexislación vixente.
- Detalles
A interinización forzosa non é novidade: vén do 2017
Aínda que algún sindicato se sorprenda agora e descubra o que a Xunta pretende facer co persoal laboral temporal, a interinización forzosa vén dunha modificación da Lei de Emprego Público introducida hai 4 anos pola Lei 2/2017, de medidas fiscais e administrativas.
A CIG xa denunciou daquela os plans da administración
Chamamos á atención sobre este asunto e posicionámonos en contra desta chantaxe xa en xaneiro do 2017, Lei de medidas fiscais e administrativas 2017
“...o persoal laboral temporal vai ter que optar entre aceptar o cambio a persoal funcionario interino ou o despedimento, sen opción a continuar como persoal laboral temporal. “
Lembrámolo de novo en xaneiro de 2019 no Boletín sobre o Acordo de Concertación Social.
“...rescisión de contrato para quen non acepte pasar a persoal funcionario interino.”
As restricións de permanencia do Icetazo pactadas por CCOO, UGT e CSIF
O que vai facer saltar polos aires todo isto é o RD-l 14/2021, o “Icetazo”, que vén derivado dun acordo do Ministerio con CCOO, UGT e CSIF onde se establece que os contratos ou nomeamentos por interinidade non poden exceder dos tres anos.
Consecuencias de conxugar a funcionarización co Icetazo
Ao mudar o vínculo xurídico e funcionarizarse (pasar de ser persoal temporal a persoal interino), aplican de cheo a limitación aos nomeamentos dos antigos temporais, agora funcionarios interinos, polo que ninguén poderá estar máis de 3 anos na praza.
E se non me quero funcionarizar?
Coa normativa na man, “...nos casos en que o persoal interesado non acepte o nomeamento interino..., a Administración procederá a efectuar os trámites legais tendentes á extinción da relación laboral”
Cobraría indemnización?
Sabemos que aínda que estea recollido na LEPG, a Xunta non vai pagar de oficio, o que implicará ter que acudir ao xulgado para que indemnicen.
Que pasará con persoal indefinido?
Pois que evidentemente se se lles propón a novación do vínculo xurídico perderían a indefinición e pasarían a ser funcionarios interinos en praza vacante por un período non superior a 3 anos (salvo as excepcións que recolle a lei).
Agora ben, isto implicaría que a Xunta se metería nun grave problema se o persoal indefinido non acepta interinizarse e eles extinguen o contrato, polo que en principio non sabemos como queren abordar este asunto pero xa anunciamos a nosa oposición.
Cando se vai aplicar a interinización forzosa?
Parece que a intención da Xunta é iniciala despois da funcionarización do persoal laboral fixo.
A única solución que garante dereitos sería a voluntariedade
Dende a CIG cremos que a única solución a esta perda de dereitos é que a voluntariedade sexa real e que a Xunta admita que quen non queira pasar a ser persoal interino poida permanecer como persoal laboral temporal ou indefinido, e así non ter que novar a relación xurídica co límite dos tres anos.
Mantemos que a normativa actual deixa marxe para que, previa á funcionarización se saiba que persoas non queren facelo e por tanto non se inicie un proceso, que de rexeitarse implicaría a extinción do contrato. A voluntariedade sería a mesma solución que se lle aplicou ao persoal laboral fixo coa funcionarización.
- Detalles
Función Pública vén de informarnos que nos vindeiros días sairán publicadas as datas previstas para a realización dos primeiros exercicios correspondentes ao proceso selectivo para o ingreso na escala de auxiliar do Servizo de Prevención e Defensa contra Incendios Forestais, subgrupo C2, nas especialidades de Emisorista/Vixilante Fixo/a, Bombeiro Forestal - Condutor Motobomba e Bombeiro Forestal, do corpo de auxiliares de carácter técnico de Administración especial da Administración Xeral da Comunidade Autónoma de Galicia.
Proceso selectivo | DOG convocatoria proceso selectivo | Data 1º exercicio | Prazas | Aspirantes | Hora de chamamento | Lugar |
C2 – Bombeiro Forestal – Condutor Motobomba | 04.03.2019 | 27.11.2021 | 80 | 2004 | 9:30 h. | Silleda |
C2 – Emisorista / Vixilante fixo/a | 04.03.2019 | 27.11.2021 | 75 | 2782 | 16:30 h. | Silleda |
C2 – Bombeiro Forestal | 04.03.2019 | 28.11.2021 | 114 | 3807 | 9:30 h. | Silleda |
- Detalles
- REQUISITOS:
• Ter 16 anos e non exceder a idade máxima de xubilación (65 anos no caso do persoal funcionario)
• Figurar admitido/a nalgunha lista das categorías de persoal laboral equivalentes ao corpo no que solicita a inclusión (non poden anotarse os/as que se atopen penalizados a día 15 de xullo de 2014 ou antes)
• Ter nacionalidade española ou dalgún país membro da UE; ou ser cónxuxe , ascendente ou descendente de español ou dun membro doutro pais da UE sempre que non está separado de dereito
• Posuír as capacidades funcionais para o desempeño das funcións propias do corpo no que se anota.
• Non ter sido separado/a ou despedido/a por expediente disciplinario de ningunha administración pública.
- As solicitudes faranse preferentemente por vía electrónica (código de procedemento AP522U)
- As instancias dirixiranse á Dirección Xeral da Función Pública da Consellería de Facenda e Administración Pública.
- Non é preciso presentar ningunha documentación coa excepción das persoas que non teñan nacionalidade española
- Prazo de presentación de solicitudes: do 19 de outubro ao 18 de novembro (ambos inclusive)