- Detalles
O martes 9 de maio tivo lugar unha xuntanza da Comisión de Persoal na que se trataron os seguintes asuntos: 1) Lei de Igualdade; 2) RPT de Infraestruturas e Mobilidade; 3) RPT de Amtega. Dentro do punto de Rogos e preguntas, o director xeral de Función Pública deu información de: procesos selectivos, Acordo FISP, seguintes RPTs, negociacións de xornadas “especiais”.
LEI PARA A IGUALDADE EFECTIVA DE MULLERES E HOMES DE GALIZA
O director xeral da Función Pública (DXFP) informa de que non hai cambios respecto da Mesa Xeral, agás algunha corrección técnica por proposta da Asesoría Xurídica: menciona que algún artigo que afecta ao persoal pasará a formar parte dunha disposición adicional que modificará a Lei do emprego público de Galiza (LEPG).
Para a CIG esta Lei non achega novos dereitos respecto da lexislación xa existente, non innova nin afonda no camiño da igualdade, co que se queda nunha mera declaración de intencións. Debería recollerse nunha única Lei de igualdade todos os dereitos da diversidade sexual e de xénero que existen hoxe na nosa sociedade. Tampouco vai acorde co Plan de igualdade e co Protocolo de acoso que se está a negociar.
A proposta queda aprobada co voto en contra de CIG, e co voto a favor de CCOO e UGT. Pola súa parte, o CSIF non o ten claro e comunicará o voto posteriormente.
RELACIÓN DE POSTOS DE TRABALLO (RPT) DA CONSELLERÍA DE INFRAESTRUTURAS E MOBILIDADE
A pesares de que recibimos o informe de orzamentos tan só 5 minutos antes de comezar a sesión da Comisión de Persoal, a CIG vota a favor da proposta. O mesmo votan CCOO, CSIF e UGT.
RELACIÓN DE POSTOS DE TRABALLO DE AMTEGA
Igual que coa anterior, recibimos o informe de orzamentos tan só 5 minutos antes de comezar a CP, o que é unha falta de respecto. A maiores, nesta proposta amortizan prazas que din necesitar (a propia Amtega fai constar na memoria da proposta, que necesitan os postos). E seguen coa apertura a docentes do posto de xerente de proxectos a docentes, e destrúen postos de traballo para financiar a súa creación.
A proposta queda aprobada co voto en contra de CIG, CCOO, CSIF e UGT.
ROGOS E PREGUNTAS
Previsión de seguintes RPTs: Esta semana remitirán convocatoria para Mesa coa RPT de funcionarización de MR, e para o Comité Intercentros pola RPT de Augas e posteriormente para Mesa. Prevé xuntanzas este venres, luns e martes.
Acordo Farmacéuticos/as Inspectores/as de Saúde Pública (FISP): os sindicatos xa enviamos alegacións, pero non hai movementos, e o persoal está intranquilo, disposto a ir á folga. Queremos saber cales son as previsións. > DXFP: esta semana tentarán estudar as alegacións e enviarán un novo texto. Tentarán facer a remisión esta semana. Darán un novo prazo de alegacións.
Proceso selectivo A2, escala técnica de seguridade e saúde no traballo, especialidades de seguridade no traballo e de hixiene industrial convocado no 2019. Os exames foron en xuño e xullo de 2022. A presentación de méritos fase de concurso foi en xaneiro de 2023. Agora mesmo está pendente de publicación da baremación provisional da fase de concurso. Cando teñen pensado resolver este proceso selectivo? > DXFP: avanzando. Farán apertura de prazo de documentación.
Procesos selectivos coa relación de aspirantes que superaron o proceso xa publicada (marzo/abril) e están pendentes de elixir destino:
- I-5.Veterinarios e A1.Veterinarios > DXFP: mañá remata o prazo para presentar documentación
- A2.Educadores e A2.Traballo social > DXFP: nun dos dous procesos (non lembra cal) están pendentes de admitir ou non o recurso dunha persoa, co que cambiaría o resultado.
- C2.Auxiliares clínica > DXFP: entraron 4 novas persoas por falta de titulación de 4 aprobados e remata o prazo a finais de mes
Negociacións de xornadas especiais e outras cuestións: nos vindeiros días (esta semana ou seguinte) convocarán aos sindicatos para negociar unha proposta de acordo por diversos asuntos (xornadas penosas e nocturnas, xornadas de domingos e festivos, etc.)
- Detalles
No DOG do 08/05/2023 publican a Orde do 26 de abril de 2023 pola que se regula o procedemento de integración como persoal laboral da Xunta de Galiza do persoal laboral fixo procedente do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar (código de procedemento AP100A).
Poderá exercer a opción para se integrar como persoal laboral da Xunta de Galiza o persoal laboral do CGSIB, sempre que reúna os seguintes requisitos:
a) Ter formalizado un contrato laboral fixo coa entidade de procedencia, celebrado despois de ter pasado un proceso de selección realizado baixo os principios constitucionais de publicidade, mérito e capacidade.
b) Ter a titulación establecida no anexo II e cumprir os demais requisitos exixidos para o acceso ao grupo e a categoría de homologación do Convenio colectivo único para o persoal laboral da Xunta de Galiza.
c) Estar en situación de servizo activo ou en situación que orixine dereito á reserva de praza ou posto.
A solicitude de integración dirixirase á Secretaría Xeral Técnica da Consellería de Política Social e Xuventude e realizarase no prazo de 15 días hábiles contados a partir do seguinte ao da publicación da presente orde no DOG, segundo o modelo de solicitude que se xunta no anexo I.
O posto de traballo ao que se adscriba o persoal interesado será o mesmo que viña desempeñando no momento da solicitude de integración ao abeiro do correspondente contrato de traballo como persoal laboral fixo da entidade de procedencia.
As notificacións electrónicas recibiranse pola sede electrónica da Xunta de Galiza e a través do Sistema de notificacións electrónicas de Galicia-Notifica.gal, con avisos da posta á disposición das notificacións á conta de correo electrónico e/ou teléfono móbil que consten na solicitude.
O persoal laboral fixo do CGSIB que non solicite a súa integración ou, unha vez solicitada, renuncie voluntariamente a ela, así como as persoas solicitantes que non cumpran os requisitos para que aquela se produza, manterá o réxime xurídico do persoal ao servizo do Consorcio establecido nos seus estatutos adicional terceira e no ordenamento laboral.
- Detalles
Na Mesa Xeral de Empregados Públicos do 05/05/23 obtivemos a seguinte información.
Calendario dos exames: nos vindeiros días publicarán na web de FP o calendario dos 92 procesos selectivos que están convocados e que foron ao Consello da Xunta de onte. As datas son orientativas, os exames nunca van ser antes desa data.
Tribunais procesos selectivos: nos vindeiros dous meses publicarán os tribunais que están pendentes.
Listaxes definitivas de admitidos/as dalgúns dos procesos selectivos cuios exames van ser en xuño-xullo: Sairán tamén nos vindeiros días.
Procesos de estabilización de concurso-oposición e de concurso de méritos:
- Na semana que vén ou na seguinte informarán de cando van saír as listaxes de admitidos/as.
- A idea de FP é rematar os procesos de libre o antes posible, logo o concurso de méritos e finalmente o concurso-oposición da lei 20-21.
- Di Función Pública que teñen que comezar a facer os exames da estabilización da lei 20-21 coa maior prontitude porque son moitos procesos e en decembro de 2024 ten que estar todo rematado.
Concurso de traslados dalgunhas escalas: iranse tramitando paralelamente aos procesos selectivos. FP non se atreve a dicir cales.
PI horizontal (funcionarización) do persoal laboral que obtivo praza nos últimos procesos selectivos: intentarán ter negociadas as bases antes das vacacións de verán, falan de xuño.
PI das últimas OEPs: negociación das convocatorias en setembro.
Previsión do remate dos proceso de auxiliares de enfermería: houbo catro renuncias, polo que o tribunal ten que tirar da lista de aprobados e abrir un novo prazo para presentar a documentación. Agardan que non haxa máis incidencias
Proceso selectivo de gardacostas: pendente da baremación da fase de concurso.
Proceso selectivo de bombeiros forestais: di FP que houbo sobre 400 reclamacións, polo que non pode dar polo de agora un prazo aproximado.
Prazo extraordinario da carreira profesional: valorarán abrir un novo prazo para aquelas persoas que por diferentes motivos non poideron solicitala no período anterior.
- Detalles
A enquisa que di que é “non vinculante” marca salarios e funcións individualizando as condicións de traballo e condicionando unha posterior negociación colectiva na que se garantan os dereitos laborais.
A Consellería do Medio Rural pretende a división do persoal funcionario, axentes e técnicos, en dúas direccións xerais mudando o sistema e carga de traballo e a estrutura territorial e funcional, rebaixando salarios e empeorando as condicións de traballo.
A nova estratexia da Consellería do Medio Rural: enviar unha enquisa ao persoal para saltarse a negociación colectiva
Xa avanzamos o rexeitamento da enquisa por parte da CIG, que sinala condicións laborais e funcións sen terse aberto sequera un proceso de negociación onde se traten as bases da reestruturación: a carga de traballo, a distribución territorial e os dereitos laborais. Coa enquisa, Medio Rural individualiza as condicións laborais dos postos, con rebaixas salariais para que nos pelexemos entre compañeiros: e así somos máis febles.
Persoal a dispor a cambio de migallas
Xa nos consta que Medio Rural ten a persoal seducido coa promesa dunha nova especialización no servizo de incendios. O fin xustifica os medios, e todo lles vale para crear unha nova elite ao servizo directo e permanente das direccións xerais.
Abandonados dende hai anos e agora veñen cunha reestruturación dos distritos
Sen concursos, sen regulamento, sen convocar oposicións, sen avances no grupo B e pretenden impoñer unha división cargándose os Acordos de condicións de traballo vixentes.
POR QUE A CIG REXEITA A ENQUISA E AS RAZÓNS POLAS QUE NON DEBES FACELA
1. Queren confundirnos para que pensemos que as condicións que poñen na enquisa son definitivas e que foron negociadas.
2. Pretenden individualizar as relacións laborais. Se respostas a estas validando. Esta actuación da consellería é unha práctica antisindical que pretende cargarse a negociación colectiva vulnerando este dereito fundamental previsto nas leis e regresando o século XIX.
3. Non aportan as organizacións sindicais unha proposta de reestruturación coa información básica necesaria: datos de carga de traballo, distribución territorial e funcional, mobilidade, centro de referencia, un plan de emprego que garanta a viabilidade dos postos e do persoal que os ocupa así como o dereito ao salario íntegro e a localidade de adscrición dos postos.
4. A enquisa marca unhas condicións laborais que van en contra do disposto nos Acordos de condicións de traballo do persoal técnico e axentes ambientais que conseguimos tras a folga e loita en unidade.
- Detalles
O día 3 de maio tivemos a segunda reunión coa Consellería do Medio Rural para a creación das brigadas helitransportadas no servizo de incendios forestais.
Dos cambios feitos pola consellería destacamos:
1. Crean 50 prazas de persoal de brigadas helitransportadas que estarán operativas este verán. Tendo en conta o proceso de funcionarización actual, vanas cubrir mediante comisións de servizos e de non poder cubrirse todas mediante este sistema, farán os chamamentos polas listas de laborais da categoría correspondente de orixe (dáse por feito que non vai haber listas de persoal funcionario operativas para primeiros de xuño. Os chamamentos serán de aceptación voluntaria.
2. Con respecto ao persoal emisorista, o persoal que ocupa as prazas prestará servizo na base da helitransportada durante o período de funcionamento do helicóptero, e no centro de coordinación de distrito correspondente o resto do tempo.
3. Aceptan corrixir o centro de traballo, as prazas adscríbense ao distrito coa comarca e concello correspondentes.
4. Para acceder haberá que superar a proba física Pack Test consistente en camiñar 4.800 metros sobre terreo chan cun peso de 20 kg. ás costas, nun tempo máximo de 45 minutos. Retiran do documento o requisito de proba anual á espera dunha negociación no ámbito axeitado.
Dende a CIG manifestamos o seguinte:
• Valoramos de xeito positivo a creación de emprego público máis entendemos que esta proposta podería ser mais ambiciosa e rescatar ao resto das brigadas helitransportadas para á xestión pública.
• Rexeitamos a arbitrariedade da cobertura mediante comisións de servizos. Propoñemos, coma sempre, criterios obxectivos de adxudicacións nas comisións de servizo polo menos como coas adscricións temporais do V Convenio.
• Opoñémonos ás amortizacións. Esiximos unha memoria económica mais completa que compare o emprego neto destruído na privada e o seu custo, co emprego neto creado na pública.
• Parécenos máis axeitada a nova distribución nos centros de traballo de destino.
• Solicitamos que se estableza unha negociación para regular os desprazamentos do persoal emisorista a dous centros de traballo diferente (itinerancias) e as súas compensacións.
- Detalles
O director xeral de Función Pública convocounos a unha xuntanza da Mesa Xeral de Empregados Públicos e da Mesa Sectorial de Persoal Funcionario que terán lugar o venres 05/05/23, coa seguinte Orde do día:
- Relación de Postos de Traballo de Infraestruturas e Mobilidade. Descargar
- Relación de Postos de Traballo de Amtega. Descargar
- Detalles
A Consellería de Medio Rural convocounos a unha segunda xuntanza para o día 3 de maio, para tratar unha proposta de modificación da súa relación de postos de traballo (RPT) pola creación de postos adscritos ás brigadas helitransportadas. Se é do teu interese, aquí tes a súa proposta: descargar.
Para achegarnos o que consideres, podes contactar coa CIG.
- Detalles
A Xunta retira a cláusula ilegal sobre suspensión de contratos das escolas infantís de cero a tres anos da Axencia Galega de Servizos Sociais.
A CIG presentara conflito colectivo ante o TSXG polas suspensións de contrato ao persoal substituto nos períodos vacacionais no que pechan as escolas infantís, tanto da Axencia (pendente de celebrar o 29 de xuño) como do Consorcio.
Unha vez celebrado, e gañado, o conflito do Consorcio, que declara nula esa cláusula contractual, a Consellaría de Política Social retira xa dos contratos a dita cláusula. As compañeiras, tanto da AGSS como do Consorcio, xa non poden ser suspendidas de contrato nos períodos vacacionais.
Nas escolas infantís da rede pública de cero a tres anos, a Administración galega castigaba ao persoal substituto ao non cotizar, non cobrar e non ter acceso á prestación por desemprego durante o período vacacional, na que lles suspendían o contrato aínda que as persoas traballaran todo o ano.
A xeneralización desta cláusula inxusta nos contratos de traballo por parte da Consellería de Política Social xeraba graves prexuízos para o persoal afectado.
Agora, o TSXG ditamina que a dita cláusula é nula:
“...3º) -A cláusula incorporada en todos os contratos de interinidade por substitución da/o traballador/a con dereito a reserva de posto, pola que o empregador/a adquire o dereito a suspender as relacións laborais das persoas traballadoras substitutas durante os períodos de vacacións e festas escolares das Escolas Infantís nas que prestan servizos, é nula por opoñerse a normas de dereito necesario.
4º) As persoas traballadoras afectadas pola aplicación desa cláusula teñen dereito a manter activas as súas relacións laborais durante os períodos de peche por vacacións e festas escolares das Escolas Infantís, sempre que ese réxime sexa o que se lle aplicaría á persoa traballadora substituída. Condenamos á parte demandada a estar e pasar polo declarado.”
Agora, as traballadoras e traballadores poden reclamar as cantidades económicas que deixaron de percibir no último ano e que lle regularicen as cotizacións da seguridade social dos últimos cinco anos.
Se estiveches nesta situación, ponte en contacto coa CIG !!
- Detalles
Medio Rural prepara unha enquisa que di que é “non vinculante” para tantear ao persoal fixando salarios e funcións e condicionando unha posterior negociación colectiva.
A Consellería do Medio Rural non concreta a proposta xerando confusión e incerteza. Divide ao persoal funcionario, axentes e técnicos, en dúas direccións xerais mudando o sistema e carga de traballo e a estrutura territorial e funcional.
Comezar a casa polo faiado, obviar a negociación colectiva, saltarse as normativa e que o fin xustifique os medios é xa algo case habitual nesta consellería. Confrontamos esta actitude e rexeitamos unha enquisa que xa sinala condicións laborais e funcións sen terse aberto sequera un proceso de negociación onde se plantexen as bases da división, a carga de traballo ou a distribución territorial. Medio Rural individualiza as negociacións cunha enquisa chea de arbitrariedades e que converte o persoal en persoal a dispor da dirección xeral correspondente (iso si “dacordo coa persoa que vai ser mobilizada porque aquí somos todos amiguiños”).
A mobilidade: a dedo?
Sen concurso de traslados dende o 2012, sen procesos selectivos dende o 2013 e cunha alta porcentaxe de persoal interino, agora queren mover ao persoal ao gusto do consumidor e sen concurso. Isto nin e serio nin é legal, e para máis deixanse gardada a posibilidade de mobilidades posteriores ao dispor das direccións xerais.
Se teiman na división, non se pode facer ás bravas, hai que facer un plan de emprego no que se estableza unha provisión dos postos obxectiva e deixarse asignacións a dedo.
O salario e as condicións laborais están en cuestión
O salario é importante, e moito. Pero tamén o son as condicións de traballo, a carga de traballo, a distribución funcional e territorial deste e por suposto a organización habitual e de “picos extraordinarios”. E se ten que pór sobre a mesa todo e logo comezar a negociar.
Na enquisa sinalan as condicións laborais porque se respostamos=aceptamos e xa non teñen que discutilas e como, xa imos estar divididas, teremos menos forza, e ademais trae repercusión salarial á baixa pero solo para a metade. A realidade e que con isto cárganse os Acordos de condicións de traballo do persoal axente e técnico.
A posición da CIG
A CIG reclamamos a negociación dun Plan de emprego, como se fixo noutros casos de peche ou mobilidade de centros, onde se respecten os dereitos do persoal.
Que retiren a enquisa e se poñan a negociar é a nosa alegación principal, pero se queres achegarnos máis cuestións contacta cos teus delegados/as de referencia ou faino aquí.
- Detalles
A CIG ten solicitado en numerosas ocasións a implantación do grupo B na nosa administración, pero a Dirección Xeral de Función Pública fai mutis sobre o asunto e mantén a rebaixa profesional de varias escalas incumprindo o EBEP e os seus propios Acordos
A Xunta mantén sine die a rebaixa profesional das escalas de persoal funcionario que, segundo o EBEP, deberan estar no grupo B, xa que se lles esixe para o ingreso un grao superior de formación profesional. A realidade é ben triste, e máis de 15 anos despois seguimos sen grupo B nos corpos xerais e especiais da Administración Xeral da Xunta de Galiza.
Función Pública, para negar o B nun principio argumentou a necesidade dunha regulación estatal, e como o razoamento non se sostiña, meteu unha excepción na LEPG para que as escalas de axentes técnicos ambientais e de delineantes queden na practica no C1. E todo isto fíxoo a pesar de que asinou no 2016 un Acordo de promoción interna para que os/as axentes ambientais puideran promocionar ao grupo B. Ao persoal delineante, (debe ser porque son poucos/as) simplemente os ningunea e nin se digna a respostar, como sucedeu na Mesa Xeral de Empregados Públicos do 17 de marzo cando dende a CIG preguntámoslle especificamente polo mantemento absurdo da exclusión do B mencionando expresamente como exemplo ao persoal delineante do Concello da Coruña que estaban a tomar posesión neste grupo.
E agora repítese a rebaixa profesional facendo equivalencias á baixa como é o caso dos/as xefes de cociña ou dos/as oficiais de primeira a quen se lles esixiu o grao superior para o acceso á condición de laboral fixo e agora os/as sitúan directamente no C1. Ou anulándoo “de facto” como fai coas escalas de xefe/a de brigada de incendios forestais. E nesta dinámica algúns dos graos medios vense afectados e “en coherencia” son rebaixados ao C2.
Para a CIG non hai xustificación posible que manteña esta rebaixa profesional na Xunta, xa que concellos e deputacións da Galiza xa teñen persoal no grupo B. Outros sindicatos piden o B por un lado mentres asinan equivalencias rebaixadas por outro, o que lle vale a Función Pública para escudarse neles e adiar o asunto e non cumprir o Estatuto Básico do Empregado Público que creou o Grupo B no ano 2007. Non nos rendemos e volveremos insistir ata que morran da vergoña.
Ata cando a Administración autonómica vai seguir a negar o grupo B? Que se cumpra a Lei e que se respecte a titulación profesional do persoal da Administración pública galega.