Novas por contido

Despois de moitos meses dando a paliza a Función Pública para que desen unha solución á situación das compañeiras e compañeiros que superaron a promoción interna de corpos xerais e que ao tempo participaron no concurso de traslados, e que por mor do enorme retraso deste último proceso se encontran nunha situación de incertidume, por fin tiveron a ben enviarnos a súa postura.

En xeral, o que propoñen é:

  • O concurso será resolto con anterioridade ao acto de elección de destino definitivo.
  • Quen no concurso obteña un posto aberto ao grupo superior, poderá tomas posesión dese posto, xa no novo grupo, quedando excluido/a da elección de destino definitivo.
  • Quen xa tomou posesión na promoción interna do posto que viña ocupando por estar aberto ao grupo seperior, xa está en destino definitivo, por imperativo das bases da convocatoria, polo que non participará na elección de destino.

Temos que dar resposta inmediata a Función Pública co noso parecer ao texto que enviaron, para unha urxente publicación no web de Funcion Pública, tendo en conta que o venres 30 remata o prazo para renunciar ao concurso de traslados. Así que se tes algo que dicirnos, contacta coa CIG xa.

Este é o texto íntegro do que nos enviou Función Pública:

NOTA ACLARATORIA SOBRE A CONCORRENCIA DOS PROCEDEMENTOS DE CONCURSO DE TRASLADOS E PROMOCION  INTERNA 

En relación coa concorrencia dos procedementos de concurso de traslados e a  promoción interna, INFORMASE: 

As persoas que se atopen afectados, ao mesmo tempo, polo procedemento de  concurso de traslados F0219 e polos procesos selectivos de promoción interna  pendentes do acto de elección de destino definitivo, seranlles de aplicación o  seguinte: 

1. O concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes da Administración Xeral da Comunidade Autónoma de Galicia resolverase con  anterioridade as eleccións definitivas derivadas dos procesos selectivos de  promoción interna, as cales, faranse inmediatamente despois da resolución do  concurso. 

2. As persoas que dende a convocatoria do concurso de traslados da  administración xeral teñan promocionado a un grupo superior mediante a  promoción interna e obtiveran en dito concurso un posto de traballo aberto ao  posto ao que teñan promocionado, poderán tomar posesión do mesmo como  funcionario dese novo grupo. 

Neste caso, non participaran na elección de destino definitiva do proceso  selectivo de promoción interna. 

3. As persoas participantes no concurso de traslados que non obteñan unha praza  aberta ao subgrupo ao que promocionaron, e se atoparan en destino  provisional ou excedencia por prestación de servizos no sector público froito do  proceso selectivo de promoción interna, deberan participar no acto de elección  de destino definitivo.

Valoración das repercusións xurídicas e sindicais da sentenza do Tribunal Superior de Xustiza de Galiza (TSXG) que declara ilegal a sección segunda do Acordo de Concertación relativo á carreira profesional do persoal da Xunta de Galiza

Na CIG asistimos con abraio a unha campaña dos sindicatos amarelos culpándonos de tumbar a carreira profesional e, case que, das dez pragas de Exipto.

Dende o minuto 1 no que foi negociado o Acordo de Concertación, todo o mundo sabía que artellar un sistema de carreira profesional que non fora universal, ademais de ser ética e sindicalmente reprobable, era contrario ao principio de igualdade e vulneraba o ordenamento xurídico do Estado español e o dereito europeo.

Non foi porque non o advertiramos, ata dimos a coñecer sentenzas de diversas administracións ratificadas polo Tribunal Supremo que obrigaban a que carreira profesional tivera carácter universal.

A CIG gañou a sentenza contra a Orde do sistema extraordinario de carreira, conseguindo que o persoal interino e temporal acadaran o mesmo dereito que o persoal fixo e funcionario de carreira. Mais, a Xunta aguillada por CCOO e UGT, no canto de estender o dereito a todo o persoal, recorreu en casación a sentenza.

Agora vimos de gañar a demanda contra a sección 2ª do Acordo de concertación que excluía a este persoal; resultando, da sentenza do TSXG, uns fundamentos de dereito ben clariños nos que fica patente a ilegalidade manifesta deste acordo discriminatorio entre a Xunta, CCOO e UGT.

E, como non podía ser doutro xeito, as comparsas da Xunta, CCOO e UGT, acúsannos de anular o sistema de carreira e que o persoal funcionario de carreira imos deixar de cobrala. Pois ben, a realidade é outra:

  1. A anulación da sección 2ª do Acordo de Concertación non aparella a anulación do grao I e II do sistema extraordinario de carreira. As razóns son sinxelas: a sentenza anula un “acordo sindical” non anula a “Orde pola que foi convocado o grao extraordinario”.
    Como exemplo, as Ofertas de Emprego Público (OEP) dos anos 2017 e 2019: foron declaradas nulas polo TSXG a instancia da CIG, e isto non obrigou á Administración a suspender as OEP, senón a incrementar e convocar postos que non ofertara.
  2. Que pasaría si, como di CCOO e UGT, a Xunta de Galiza decidira extinguir o complemento de carreira profesional do persoal que xa o percibe, como consecuencia de que o TSXG declarou que a Sección 2ª do Acordo de Concertación é discriminatoria?
    Deixando claro que sería por iniciativa propia e non por mandato xudicial, sucederían tres cousas:
    1. A Xunta de Galiza podería estar a violar a garantía de “indemnidade”, pola cal ninguén pode ser represaliado por solicitar a tutela xudicial efectiva dos tribunais. E, de certo, esa eventual acción carrexaría consecuencias de toda índole para os responsábeis de poñela en marcha.
    2. A Xunta de Galiza estaría a violar o dereito á carreira, que xa forma parte do núcleo das relacións laborais e administrativas dos “beneficiarios de boa fe”: laborais fixos e funcionarios de carreira.
    3. A Xunta de Galiza non estaría a dar cumprimento nen a esta sentenza xudicial, nen á do réxime extraordinario que ordena recoñecer ao persoal temporal a carreira profesional.
  3. Finalmente, non debemos confundir, como intencionadamente fan CCOO-UGT-Xunta, os seguintes tres conceptos: o "dereito á carreira profesional", a "convocatoria do grao extraordinario de carreira" e un "acordo sindical" ilegal.
    1. O dereito á carreira (derivado do EBEP e da LEPG) non hai resolución xudicial que poida derroga-lo porque é un dereito de configuración legal.
    2. A convocatoria do grao extraordinario dispón dunha sentenza propia que declara que hai que incluír ao persoal interino e temporal.
    3. O Acordo sindical UGT-CCOO-Xunta foi declarado discriminatorio co persoal con vínculo temporal e polo tanto nulo.
  4. O artigo 73 da Lei da Xurisdición Contencioso Administrativa é claro cando fixa que as sentenzas que anulen un precepto ou unha disposición xeral non han afectar, por si mesmas, á eficacia das sentenzas individuais ou actos administrativos firmes que o aplicasen.

Mais neste asunto, nen sequera a Orde do grao extraordinario de carreira constitúe un eventual acto de aplicación do “Acordo de Concertación”, xa que a Orde do grao extrarodinario é un acto de aplicación do dereito á carreira profesional (do EBEP), non do Acordo de Concertación. Este Acordo non é máis ca un pacto entre dúas partes, polo que determinaron unha forma (discriminatoria) de poñer en marcha o dereito á carreira do EBEP.

Por outra banda, o sistema ordinario de carreira nin está negociado, nin está implantado, nin a Xunta parece ter intención de facelo. Os sindicatos asinantes sabedores do fracaso están a intentar acusar á CIG do que non foron capaces de sacar para adiante xa que a Xunta nin sequera publicou o remendo que lle fixeron para incluír ao persoal funcionario interino nun sistema ordinario inexistente a día de hoxe.

Mesmo, o bifachito sindical, no canto de utilizar o instrumento que lles brinda a sentenza da CIG para forzar a inclusión de todo o persoal nas convocatorias de carreira, o que está a facer é pedir que a Xunta recorra para que o persoal temporal excluído siga sen cobrar.

En definitiva, menos manipulación dos que pactaron a discriminación e máis cumprimento do principio de igualdade.

Se queren, é moi doado de arranxar: convocatoria maña mesmo da Mesa Xeral de Empregados Públicos e negociar entre todos unha carreira profesional universal e sen discriminacións.

Unha nova sentenza do TSXG declara ilegal a carreira profesional da sección segunda do Acordo de Concertación por discriminación do persoal laboral, interino e temporal.

Esta é a segunda sentenza xudicial gañada pola CIG contra a exclusión da carreira profesional do persoal funcionario interino, laboral temporal e fixo que non optara por funcionarizarse. Neste caso afecta á sección segunda do Acordo de Concertación, o pacto da vergoña que asinaron Xunta, CCOO e UGT. Na CIG nunca tivemos dúbidas desta cuestión, que foi un dos motivos polos que non asinamos o Acordo de concertación. Para nós, o principio de igualdade é básico na negociación colectiva e por suposto é un dereito fundamental.

Os seus efectos:

  • Non afecta ao réxime extraordinario, polo que seguiremos cobrando o primeiro grao e continua o dereito a cobrar o segundo, que recordamos está orzamentado para 2021.
  • Anula o pacto sindical vergoñento entre a Xunta e CCOO/UGT que provocou a violación do dereito a igualdade e non discriminación do persoal empregado público.
  • Axuda a reforzar as demandas individuais que procuran a declaración do dereito individual co cobro do sistema extraordinario dende o 1 de xaneiro de 2019.
  • A Xunta terá que negociar unha nova carreira profesional coas organizacións sindicais que lle outorgue o dereito a todo o persoal, sen que iso implique que poda derrogar ou revogar os dereitos xa concedidos en base ao sistema extraordinario de carreira profesional.
  • Ademais, complementa a sentenza previa sobre a Orde de carreira, determinando que o dereito á carreira profesional non pode ficar restrinxido ao persoal funcionario de carreira ou laboral fixo que decida funcionarizarse

Porén, a sentenza non é firme, e a Xunta pode recorrela en casación como fixo coa anterior, demandamos que non o faga e se sente a negociar xa o grao ordinario e recoñeza canto antes o grao extraordinario para o persoal que excluíu.

Recibimos documentación para unha modificación da Relación de Postos de Traballo de Medio Rural, coa que a consellería quere crear a "Unidade de Investigación de Incendios Forestais". No lote vai a amortización de cinco postos de traballo.

A primeira xuntanza vai ser o venres 23 de xullo, e xa co verán enriba, descoñecemos se o trámite de Mesa Xeral quedará para despois do verán. Se queres aportar algo, contacta coa CIG.

Recibimos borrador da convocatoria do proceso selectivo para as prazas de persoal funcionario das escalas sanitarias (Lei 17/1989), correspondente ás OEPs dos anos 2018, 2019, 2020 e 2021. 

Xa era hora, xa non lles cabía no corpo nin un minuto máis a cara de vergoña de que a 21 de xullo de 2021 nos enviaran o primeiro borrador para negociar a convocatoria duns postos que comezaron ofertando no ano 2018.

Xa fai días que recibimos aviso de que o temario estaba a circular, esquecendo, se cadra, que o persoal funcionario escolleu aos seus lexítimos representantes nas eleccións sindicais. E cando nos chegou, foi con copia a sindicatos que representan ao persoal sanitario, non ao persoal funcionario.

Temos de prazo ata o 20 de agosto para presentar alegacións escritas. Se queres dicirnos algo, podes contactar coa CIG.

Estamos convocados a unha Mesa Xeral de Negociación de Empregados/as Públicos/as, que vai ser o venres 23 de xullo.

Os asuntos da Orde do día son:

  • Modificación da RPT de Vicepresidencia primeira e consellería de Presidencia. Descargar.
  • Modificación da RPT de cultura, Educación e Universidade. Descargar.
  • Modificación da RPT de Política Social. Descargar.
  • Modificación da RPT de AGACAL. Descargar.
  • Acordo de condicións de traballo do persoal técnico do SPIF. Descargar.
  • Corrección de erros da RPT de funcionarización. Descargar.
  • Convocatoria de funcionarización a grupo B do persoal laboral fixo de incendios do grupo III-categoría 100. Descargar.
  • Convocatoria de funcionarización a grupo C2 do persoal laboral fixo de incendios dos grupos IV e V. Descargar.

Se tes algo que dicirnos, contacta coa CIG.

A funcionarización do persoal laboral fixo supón un aforro de 13 millóns de euros nos orzamentos da Xunta de Galiza para o ano 2022.

O capítulo I (gastos de persoal) dos orzamentos da Xunta recolle un importe de 200 millóns de euros para pagar as nóminas e cotizacións do persoal laboral fixo susceptible de funcionarizarse (sen incluír os importes das antigüidades). Como o persoal funcionario de carreira non cotiza pola continxencia de desemprego, co cambio de vínculo xurídico de persoal laboral a funcionario a Administración aforra trece millóns de euros que saen do 5,5% das cotizacións a cargo da Administración (a maiores do 1,55% que deixa de cotizar o/a traballador/a). 

Nin a Xunta, nin moito menos CCOO e UGT como sindicatos cómplices desta funcionarización chapuceira, manifestaron que destino se lle vai dar a eses 13 millóns de euros. Na CIG temos claro que eses cartos que a Xunta deixa de achegar ás arcas da Tesourería da Seguridade Social teñen que reverter ao persoal empregado público.

Cumpre lembrarlle ao “trío calavera” que a Lei 1/2012 de medidas temporais en determinadas materias de emprego público da Comunidade Autónoma de Galiza supuxo un recorte de dereitos que se manteñen a día de hoxe.

Dende entón, a Xunta nunca amosou a máis mínima intención de reverter ese brutal recorte nos dereitos sociais e económicos do persoal empregado público da Administración Autonómica de Galiza.

Por exemplo, con eses cartos poderíanse recuperar as modalidades e os importes do Fondo de Acción Social, que lembramos pasou de 9.136.392 € no 2010 a 2.000.000 € no 2020, máis de 7 millóns de euros de recorte cada ano. Ou poderíanse utilizar para recuperar os máis de 700 contratos anuais do persoal necesario para rematar definitivamente coa suspensión do artigo 19 do V Convenio e posibilitar así o dereito ao descanso en sábados, domingos ou festivos.

Son só dúas mostras do que se podería facer, mais poderían ser outras medidas en beneficio do conxunto do persoal empregado público, como un novo acordo de xubilación parcial anticipada ou o establecemento dun plan de igualdade que permita a conciliación do persoal que traballa a quendas, por exemplo.

O que non pode ser é que a consellaría de Facenda, aproveitando a primeira quenda funcionarizada a primeiros de xullo, faga uso deste aforro para incrementar níves ou reclasificar a uns poucos achegados/as, ou que pretenda adicar este orzamento ao pago do persoal que participe na xestión dos fondos de recuperación e resilencia, vía produtividade ou gratificacións extraordinarias.

Por iso, dende a CIG reclamamos con carácter urxente a apertura dunha mesa de negociación na que se procure o investimento en beneficio de todo o persoal deses 13 millóns de euros que, ben empregados, poden dar para moito.

A Xunta non pode negarse á apertura desa mesa de negociación co argumento da falta de recursos económicos. Ou que vai facer con estes trece millóns?

A non cobertura das vacantes, baixas e permisos, bloquear o teletraballo, non vacinar ao persoal veterinario ou agora a eliminación da cita previa provoca a desprotección das empregadas e empregados públicos e das persoas usuarias deste servizo público.

Para a CIG as críticas á atención das oficinas agrarias comarcais nada teñen que ver co traballo que realiza o seu persoal sinón ao seu desmantelamento progresivo e implacable. Primeiro foron as funcións de extensión e formación que privatizaron e centralizaron e agora a obriga aos usuarios e usuarias a relacionarse dixitalmente, un plan anterior á pandemia que incumpre a propia Lei de administración dixital ao non realizarse o inventario previo de dixitalización.

A pesar deste desastre da xestión política, o persoal empregado público segue a realizar un esforzo importantísimo na atención das persoas usuarias potenciando e favorecendo o desenvolvemento deste sector primario vital para a economía galega. Traballo que moitas veces teñen que preparar e que logo o sistema obriga ás persoas a acudir a unha xestoría a rematar (rexistrar) establecendo un novo gravame efectivo para o agro galego.

Na CIG vimos de presentar un escrito á Consellería de Medio Rural, ao presidente do Comite de Seguridade e Saude Laboral e á Dirección Xeral da Función Publica para esixir medidas de proteccion ao persoal das OACS e de seguridade cara ás persoas usuarias.

Para o persoal das OACs non hai dereitos laborais nin dereito á seguridade e saúde

Mentres, a Xunta non reforza con persoal as unidades, non atende as peticións de persoal auxiliar de rexistro previsto na LEXIDGA, non cubre vacantes, baixas e permisos, nin tan sequera as vacacións do persoal, non atende a moitas flexibilidades horarias por conciliacions...

Para mais bloquea o teletraballo (incluso o covid) e non vacinou ao persoal veterinario negándolles incluso as PCR cando fan inspeccións en granxas con positivos covid. Unha cuestión de saúde pública gravísima xa que poden ser focos de novas mutacións do virus.

A última ocurrencia da Consellería de Medio Rural: eliminar a cita previa

Na CIG defendemos a cita previa nas campañas, o que se demostrou un sistema eficaz para mellorar o servizo e para evitar aglomeracións e recordamos que a atención puntual e ordinaria sempre se deu sen problemas nestas unidades polo que non se xustifica a eliminación da cita previa. Entendemos que con ista nova medida dirixida as OACs, quérese culpabilizar de novo ao persoal da nefasta xestión da Consellería de Medio Rural nestes servizos agrarios e gandeiros.

Estará o conselleiro de Medio Rural a preparar o camiño a novas privatizacións ou responde a nova onda propagandística de remodelación das oficinas?

Continúan as prácticas de derivar a realización de traballos que deberían corresponder a empregadas e empregados públicos.

No DOG do 16/07/2021 publican unha encomenda de xestión a Tragsatec para apoio na xestión de diversas convocatorias de axuda da Dirección Xeral de Formación e Colocación, durante un prazo de 12 meses contados a partir do 1 de xullo. O importe do encargo é de 210.497,24 euros.

Derivan cara a empresas instrumentais o traballo que debería facer a Administración pública. A garantía de independencia e obxectividade só corresponde ao persoal empregado público. Esta actuación volve mostrar, unha vez máis, o desprezo da Xunta hacia o público e a súa intención de contratar externamente o que debería facer o seu cadro de persoal. Se son necesarios máis recursos humanos deberían cubrir os postos vacantes na administración, para dar un servizo público de calidade.

O concurso do persoal veterinario paralizado pola ineptitude de Sanidade. CCOO e SEPGA defendendo a retirada de postos de persoal veterinario na RPT de Sanidade con criterios corporativos.

O martes 13 asistimos a unha xuntanza sindicatos-Sanidade para tratar unha modificación da RPT de Sanidade. A primeira intervención da CIG foi para queixarnos polo bloqueo que a Consellería de Sanidade estaba a producir na negociación e convocatoria do concurso de traslados do persoal veterinario.

Foi en xaneiro do 2020 cando Función Pública nos enviou un borrador da convocatoria dese concurso. A CIG fixo os deberes de inmediato e presentamos alegacións escritas. Ano e medio despois aínda non houbo nin a primeira xuntanza para discutilo, nin recibimos un segundo borrador. As únicas explicacións que recibimos ao longo de tantos meses foi que a dilación era consecuencia de que Sanidade quería modificar a súa RPT de persoal veterinario. Sanidade é responsable, por ineptitude, pero tamén Función Pública por inactividade, xa que é esta dirección xeral a que ten as competencias en materias de persoal.

Ao longo da discusión na xuntanza do martes 13, Sanidade respondeunos que na actualidade eles xa fixeron os deberes, e pasan o balón a Función Pública ao dicirnos que todo o expediente está xa nas súas mans. Veremos cal é a película do director de Función Pública na seguinte xuntanza que teñamos con el.

Volvendo á RPT: a consellería decide abrir moitos postos de escalas sanitarias para poder ser cubertos por corpos xerais, administración especial e persoal estatutario, incluíndo outras comunidades autónomas, administración do estado e Sergas. Din que por “dificultades para cubrir prazas”, unido “ao obxectivo de enriquecer o desenvolvemento das actividades [..] e aumentar o carácter multidisciplinar dos postos”. Vamos, que abren os postos para ter máis opcións.

Pero en contradición co anterior, deciden pechar 18 postos, todos eles xefaturas de sección (15 en servizos centrais e 3 en Lugo), que ata agora poden ser ocupados por persoal veterinario, e que con esta proposta deixarían de selo.

Curiosamente a explicación non nola deu a representante da consellería, se non CCOO (a representante gabouse de que foron eles os impulsores da proposta), co apoio da representante de SEPGA.

A xustificación de CCOO-SEPGA é a seguinte: os postos de escalas sanitarias que están abertos ao persoal veterinario, nunca os ofertan no concurso de veterinarios/as, polo que están ocupados por estes sempre en comisións de servizos. Por esa razón retiran as veterinarios/as.

En primeiro lugar iso contradí as xustificacións de Sanidade para abrir outros moitos postos. En segundo lugar, que non se convoquen postos dunha escala nun concurso é unha decisión política que poden mudar cando queiran. Abondan os exemplos de postos abertos, por exemplo, a corpos xerais e a algunha escala, que son convocados tanto no concurso de corpos xerais como no da escala. Nada impide que un mesmo posto vacante aberto a varias escalas sexa ofertado nos respectivos concursos de traslados.

Na CIG temos claro que os postos deben estar abertos aos corpos/escalas que sexan necesarios para cumprir coas funcións encomendadas e dar así servizo público óptimo. Por tanto, non cuestionamos a conveniencia ou non de pechar o acceso ao persoal veterinario. O que non aceptamos son as xustificacións que, no fondo, teñen un importante compoñente corporativo.

Outras novas recentes

Martes, 02 Xullo 2024

Os centros de reeducación para menores infractores na Galiza: !!case unha realidade privatizada por máis de 61,5 millóns de euros!!

A Consellería de Política Social e Igualdade vén de publicar no DOG do pasado martes 11 de xuño a resolución do 28 de maio de 2024 pola que se publica a convocatoria, mediante procedemento de asignación de concerto social, para a selección de entidade privada sen ánimo de lucro, para a atención residencial e a intervención educativa integral con persoas menores que teñen...
Mércores, 26 Xuño 2024

Gardacostas: comisión de seguimento do acordo (26/06/24)

Despois de ter solicitado a CIG unha xuntanza coa Consellaría, esta convocounos á comisión de seguimento. Acceden a tratar outros asuntos que exceden do ámbito da comisión, ao igual que os outros sindicatos, o cal xa é algo positivo. 1. Coeficientes redutores A consellería coméntanos que está a actuar “politicamente” e que falaron co “grupo parlamentar no Congreso e no...
Xoves, 27 Xuño 2024

Mirar para outro lado non é o xeito de resolver o problema do persoal coidador

Dinos CCOO nunha nota que o día 20 de xuño falaron con Educación e pedíronlle “Resolver a problemática do persoal coidador (categoría III-99)”. Isto está moi ben se non fora pola hipocrisía notoria de CCOO e UGT que, despois de contarnos isto e tan só un día despois, o 21 de xuño na Comisión de Persoal ABSTÉÑENSE na votación onde a Xunta encadra a categoría III-99 no...