- Detalles
O director xeral de Función Pública convocou unha Mesa Sectorial de negociación de persoal funcionario para tratar varias RPTs e un acordo de condicións de traballo. Achegámoste a documentación por se é do teu interese:
- Detalles
Función Pública incumpre de novo o asinado no Acordo de Concertación Social. Desta volta, no referente á percepción dos trienios do persoal laboral funcionarizado.
O Acordo de Concertación Social que foi vendido ao persoal como a oitava maravilla “garantía” para o persoal laboral funcionarizado no primeiro trienio que cumprise coa condición de funcionario unha contía económica non inferior á que lle correspondería a un trienio de persoal laboral.
Pois nada máis lonxe da realidade. O persoal funcionarizado no subgrupo C2 e na Agrupación Profesional de persoal subalterno que xa devengou unha antigüidade dende a súa funcionarización, está a percibir o primeiro trienio pola contía establecida con carácter xeral para os funcionarios de carreira da Comunidade Autónoma.
Nin rastro da promesa escrita de que o primeiro trienio como persoal funcionario se correspondería a un trienio de persoal laboral.
Despois de moitas reclamacións do persoal afectado e da denuncia da CIG nesta web, seguimos coa mesma situación e nin Función Pública nin os sindicatos asinantes son quen de resolver esta situación de flagrante incumprimento dun acordo libremente pactado.
Dende a CIG esiximos da consellaría de Facenda unha actuación decidida cara unha inmediata execución do establecido no Acordo de Concertación. Doutro xeito, estaríase confirmando o que dende a CIG denunciamos publicamente no seu momento a respecto dese Acordo no que atinxe á funcionarización.
Pura borralla que só pretende a eliminación de todo aquel persoal cun vínculo laboral así como dos dereitos inherentes a esa condición. Entre outros, elimínanse as adscricións provisionais e as superiores categorías, desaparece a promoción interna a calquera grupo tendo a titulación, a Xunta afórrase as cotizacións por desemprego, os importes dos trienios vense reducidos, pérdese o acceso á xurisdicción laboral...e, neste caso, abocan ao persoal funcionarizado a un contencioso administrativo moi custoso e lento para demandar esas diferencias na percepción dos trienios.
Á consellaría de Facenda esixímoslle o mesmo que esta lle esixe aos cidadáns/ás: PAGA O QUE ME DEBES.
- Detalles
A Dirección Xeral de Función Pública enviou a convocatoria dunha Mesa Xeral de Empregados Públicos para o vindeiro martes 26 de xullo, no que vai un único punto na orde do día:
Modificación da Relación de Postos de traballo da Vicepresidencia Primeira e Consellería de Economía, Industria e Innovación.
Se é do teu interese, esta é a documentación que nos enviaron. Descargar.
- Detalles
A CIG ven de rexistrar un escrito diante da Consellería do Medio Rural no que esiximos que cumpran o Convenio, logo de ter constancia de varios incumprimentos durante os últimos días. Tamén solicitamos que as equipas de traballo e postos individuais estean completos para garantir a eficacia e seguridade do dispositivo.
Durante os últimos días chegáronnos queixas dende varios puntos do País, por parte de traballadores/as do Servizo de Prevención de Incendios Forestais (SPIF) ,informando que lles “suxeriran” facer xornadas laborais máis alá das doce horas tope que recolle o convenio.Non podemos permitir facer xornadas maratonianas que supoñen unha mingua da seguridade. Esta parece ser unha carreira de fondo, e se o persoal se somete a unha sobrecarga incrementase o risco de sinistralidade.
Tamén son innumerábeis as queixas polos avituallamentos inexistentes ou precarios nestas xornadas prolongadas e baixo as condicións extremas que se dan nos lumes durante a vaga de calor.
A CIG denunciará perante a autoridade laboral todos aqueles casos que poida constatar e aqueles que consideres facernos chegar.
Non é responsabilidade das persoas traballadoras que a Consellería do Medio Rural faga unha nefasta política – entre outras- do persoal e a cobertura das prazas. Hai que cubrir as vacacións, permisos e baixas de todo o persoal dende o primeiro día. As brigadas non poden ser “sós ou dúos” por non cubrir as prazas baleiras.
Non se pode disfrazar de excepcionalidade os lumes cronificados deste país para tentar forzar aos/ás traballadores/as a traballar máis do que a súa seguridade llo permite. Esiximos previsión para a realidade da nova tipoloxía de incendios cada vez máis virulentos e que vimos anunciando na última década.
Poñemos en coñecemento do persoal do SPIF o que recolle o V Convenio Colectivo no Acordo de condicións especiais do SPIF ao respecto das queixas das que tivemos constancia nestes días:
- No punto 3.3.2 : a xornada máxima de traballo será de doce horas en caso de incendio, que comezará e rematará contada a partir do lugar de reunión.
- No punto 3.5.2 : no caso de prolongación de xornada o SPIF garantirá o subministro de comida aos traballadores, e no seu defecto abonará a correspondente axuda de custo.
Ademais, en canto ao descanso entre xornadas, o artigo 34.3 do Estatuto dos traballadores establece que «entre o final dunha xornada e o comenzo da seguinte mediarán, coma mínimo, doce horas».
Na resolución da Inspección de traballo do 2015 de Ourense, indícase que nos incendios o persoal do SPIF disporá de puntos de auga potable que serán indicados á chegada aos lumes.
No caso de que che aconteza algunha destas situacións ponte en contacto cos delegados e delegadas da CIG.
A seguridade é o primeiro que debemos garantir antes de calquera actuación
Rematamos cun parágrafo escrito por Marc Castellnou (Xefe dos GRAF-Cataluña):
“Sobre el operativo recae el beneficio de toda evolución de conocimiento ,sobre las estructuras de nuestras organizaciones, tiene que recaer la obligación de entender que la seguridad en incendios pasa por ambientes de trabajo seguros, por planificaciones tácticas con certidumbre y con diseño de estrategias pensadas con este objetivo, y no solo con el de solucionar la emergencia lo antes posible”.
Do libro, “Manual de seguridad en operaciones de extinción de incendios forestales”, Quílez R, Mérida.E, Ed. PAU Costa Foundation 2007.
- Detalles
Solicitaremos reunións cos diferentes partidos para que apoien o recoñecemento deste dereito
Os sindicatos CIG, ELA, LAB, e a Intersindical Catalá presentamos o venres 15 de xullo en rolda de prensa a iniciativa conxunta que temos en marcha para exixirlle ao Goberno español o recoñecemento, este ano 2022, do dereito á xubilación aos 63 anos sen penalización, e aos 60 esta lexislatura, do persoal da sanidade, dos sectores sociosanitarios e do transporte sanitario. Na comparecencia, por parte da CIG, participaron o secretario nacional da CIG-Saúde, Manolo Moreira, a secretaria nacional da CIG-Servizos, Transi Fernández, e a secretaria nacional do sector de Administración Autonómica da CIG-Administración Pública, Zeltia Burgos. Tamén participa na campaña a FGAMT-CIG en representación do persoal do transporte sanitario
As organizacións sindicais reclamamos do Goberno que respecte, de maneira inmediata, o dereito das e dos profesionais da sanidade e dos sectores sociosanitarios, do ámbito público e privado, a xubilarse aos 63 anos, sempre que teñan cotizado o tempo esixido, e que negocie os cambios legais necesarios para conseguir a xubilación ordinaria aos 60 anos durante esta lexislatura.
Reunións cos partidos e demandas ás administracións autonómicas
Neste sentido, solicitamos aos partidos políticos con representación en Madrid que prioricen este asunto e que, mostrando o seu claro compromiso con este persoal esencial para a sociedade, para a aprobación dos próximos orzamentos, condicionen os seus votos á aprobación deste dereito.
Así mesmo, esixímoslle aos Gobernos e diferentes administracións de Galiza, Euskal Herria e Catalunya, que articulen mecanismos para facilitar a xubilación anticipada deste persoal ou recuperen aqueles que foron recortados nos últimos anos como son as primas de xubilación anticipada.
Xubilación sen penalizacións
A actual lexislación, en materia de Seguridade Social, recoñece o dereito á xubilación anticipada ás persoas traballadoras incluídas en calquera dos réximes da Seguridade Social aos 63 anos, sempre que teñan cotizados entre 38 e 44 anos e 6 meses e que a idade sexa inferior en dous anos, como máximo, á idade esixida que resulte de aplicación en cada caso.
Pero a articulación dese dereito, implica a aplicación de porcentaxes de redución á contía da pensión que poden alcanzar até o 21% e que non é recuperábel ao cumprir os 65 anos. A Lei 40/2007, do 4 de decembro, de medidas en materia de Seguridade Social, prevé que a idade mínima de 65 anos se poida rebaixar por Real Decreto para grupos ou actividades profesionais, categorías e especialidades cuxo traballo sexa de natureza penosa, tóxica ou perigosa. Tamén se terán en conta os efectos do traballo en quendas (penosidade por traballar en quendas de noite) e o esforzo físico para o desenvolvemento do traballo que se realiza.
Neste senso, reclamamos a aplicación da Lei 40/2007 para o dereito á xubilación aos 63 anos, sen penalización, este ano, para o persoal da sanidade e dos sectores sociosanitarios, incluídas en calquera dos réximes do sistema da Seguridade Social. O que demandamos é que o persoal da sanidade e dos sectores sociosanitarios que teña os períodos de cotización recollidos na norma, e cumpra o requisito de cotización, se poida xubilar sen as penalizacións que marca a actual lexislación. E que ademais perciba o complemento de xénero.
Esta medida só precisa a aprobación dun Real Decreto en base á Lei 40/2007 polo que as organizacións sindicais CIG, ELA, LAB e a Intersindical Catalá solicitamos reunirnos coas organizacións políticas presentes no parlamento español para demandar os apoios necesarios para a súa aprobación. Entendemos que á vista da actual aritmética parlamentaria, os seus votos son decisivos e é por iso que, de cara á aprobación dos próximos orzamentos, esiximos que prioricen este tema.
Tamén instamos o Goberno a recoñecer, durante esta lexislatura, o dereito á xubilación aos 60 anos do persoal da sanidade e dos sectores sociosanitarios, do ámbito público e privado, e a que non se vincule este dereito á planificación dos cadros de persoal actuais ou futuros, que dependen de decisións políticas que non poden, en ningún caso, vulnerar os dereitos do persoal.
Cadros de persoal cunha media de idade superior aos 50 anos
Os cadros de persoal teñen unha media de idade moi alta (máis de 50 anos) e unhas condicións penosas no desempeño. Condicións que, como consecuencia das políticas de recortes, privatización e desmantelamento dos servizos públicos aplicadas os últimos anos, fan imprescindíbel a articulación deste dereito.
Atribuimos a situación actual de falta de profesionais na sanidade e nos sectores sociosanitarios á planificación sanitaria realizada durante os últimos 10 anos. Unha planificación baseada en recortar persoal, suprimir postos de traballo e adelgazar e privatizar os servizos públicos, poñendo en cuestión o dereito da sociedade a unha prestación de calidade.
As organizacións sindicais CIG, ELA, LAB e a Intersindical catalá instamos a que durante esta lexislatura se abra un proceso negociador para a modificación da Lei 40/2007, para que o persoal comprendido neste ámbito de aplicación poida acceder á xubilación cando cumpra os 60 anos, e teña 35 anos cotizados. Para iso, solicitaremos das organizacións políticas presentes no parlamento español o apoio a este proceso negociador encamiñado ao recoñecemento deste dereito á xubilación ordinaria aos 60 anos dos profesionais da sanidade e dos sectores sociosanitarios, do ámbito público e privado.
- Detalles
En plena vaga de lumes, o cadro de persoal do servizo de extinción de incendios é o mesmo que no mes de maio
A xestión política na prevención e extinción de incendios avogou por volver as contratacións de brigadas de reforzo de verán por parte dos concellos eliminando na práctica a contratación polas listas de agarda da Xunta e aforricando medios e persoal propio.
Os incendios destes días, cunha situación durísima tanto polo número de incendios como pola súa perigosidade, puxeron en alarma á poboación galega mentres se sucederon as denuncias pola falla de medios na extinción e as situacións de abuso que está a sufrir o persoal ao que se lle obriga a soportar xornadas maratonianas de bastante máis de 12 h consecutivas, sen sequera levarlle auga nin comida.
A análise está clara: a Xunta volveu ao sistema de contratación de brigadas de extinción municipais mentres segue escatimando co persoal propio. Porén, a realidade é que as brigadas municipais non estarán activas ata entrado agosto. Á dificultade para asinar convenios súmaselle a necesidade de persoal e a desesperación nos concellos para atopar material de extinción, equipos de protección individual e incluso vehículos en condicións. A volta ao fracasado modelo caótico de finais dos 90 e 2000, cumpre o prognóstico esperado: o fracaso. Mentres, en plena vaga de lume de incendios o cadro persoal é o mesmo que no mes de maio.
Na CIG apostamos por un modelo de xestión único, público e directo para a extinción de incendios, composto por profesionais formados/as e adestrados/as en multiemerxencias que poidan alternar as labores de extinción no verán e prevención durante todo o ano. É a única forma de ter a flexibilidade suficiente para atender aos incendios, que cada vez están máis desestacionalizados, á vez que se traballa en baixar o potencial de perigosidade ao reducir a biomasa dispoñible e manter as infraestruturas.
Máis a Xunta do PP vai no camiño contrario e, aínda por riba, faino tan mal que chegamos a xullo nestas condicións. Isto non é novo. Que saíran mais ou menos airosos nos veráns anteriores, foi cuestión de sorte, e do tempo.
Lembramos ademais a destrución paulatina e imparable de postos de traballo nas diferentes consellerías da Xunta. Tan só este ano en Medio Rural propóñense eliminar 80 postos de traballo, 21 deles no Servizo de Prevención de Incendios Forestais. Para máis abastanza, hai prazas que levan anos sen cubrir, e tampouco se substitúen as baixas laborais con dilixencia, e nunca as vacacións. Polo tanto, con esta nefasta xestión de persoal, é moi difícil que as brigadas estean completas.
A pesar de que saben que é malogrado, escolleron o modelo de brigadas municipais. Que asinen os convenios e den medios aos concellos e, se non que tiren das listas da Xunta e poñan o operativo a funcionar, respectando os horarios, sen abusar do persoal
Se ao final o éxito na xestión dos incendios no verán depende da chuvia, preguntámonos se non debera dimitir o conselleiro do medio rural na vez de presentarse no lume co mono de traballo nun alarde de propaganda populista?
En definitiva, que se deixen de caralladas que isto dos incendios é un asunto moi serio.
- Detalles
A Secretaría Xeral da Presidencia convocounos a unha xuntanza para o pasado día 8 de xullo, para "informarnos" da súa proposta de modificación da RPT tanto da Presidencia da Xunta como da Axencia de Turismo de Galiza (ATURGA). Ben se puideron aforrar a xuntanza, pois ao ser sen documentación previa, limitáronse a contarnos a película.
A documentación remitírona posteriormente. Se queres transmitirnos algo, contacta coa CIG.
- Detalles
A Secretaría Xeral Técnica da Consellería do Mar convocou aos sindicatos a unha xuntanza para "expoñer" a súa proposta de modificación da Relación de Postos de Traballo da consellería.
De entrada, observamos que a proposta implica unha destrución neta de 20 postos de traballo (crean 36, amortizan 56). Tamén ten numerosas modificacións e recualificacións que teremos que analizar.
A xuntanza está convocada para o martes 12 de xullo, pero hai un incidente que é necesario que solucionen previamente. Mentres tanto, para o que teñas que dicirnos, podes contactar coa CIG.
- Detalles
A administración muda o criterio de primar a experiencia, onde quedou o esperado 90-10?
O xoves 7 tivemos a primeira xuntanza informativa sobre o borrador de criterios comúns que van rexer os procesos selectivos de estabilización. O director xeral da función pública anuncia a negociación ao longo do mes de xullo ainda que posiblemente se traslade a setembro, Tamen realizará unha convocatoria modelo para poder comprobar como vai quedar (que achegaran cara finais de mes). Temos ata o venres 15 para presentar alegacións ao primeiro documento. Podes achegarnos as túas alegacións, contacta coa CIG.
Cuestións a destacar da xuntanza (aclaramos que estas non son as achegas da CIG, é o que se tratou):
- Malia que a administración nun principio criticaba a proporción da experiencia dos criterios do Estado de 60-40, e propuña achegarse máis ao 90-10, agora recúa coa escusa da seguridade xurídica.
- O tempo traballado na propia administración convértese no cabalo de batalla: como máximo proponse un coeficiente multiplicador (cutre: de ata 1,3) para máis nin o mete no baremo.
- Aclara o carácter eliminatorio do coñecemento do galego.
- Os baremos de formación teñen un peso excesivo sobre o conxunto máis cando non é de acceso universal, sobre isto non aclara nada.
- Sobre a puntuación polas listas de agarda están abertos a valorar outras listas públicas e decretos anteriores.
- A autoevaluación aínda está en pañais, recoñecen estar a traballar co Amtega e Asesoría Xeral da Xunta. Non haberá que pagar taxas para acceder a autoavaliacion e falou da posibilidade de ter que cumprir unha puntuación mínima para presentar o que pode ser restritivo.
- Abertos a mudar a data límite de referencia dos méritos.
- Recoñecen especificidades dalgúns colectivos/escalas que se poden integrar nas convocatorias.
- Sobre acadar o máximo de antigüidade con 25 anos non argumenta porque escollen ese e non outro, di que reducir moito pode traer problemas de empate, cuestión esta a discutir.
- Na valoración de exercicios de procesos selectivos anteriores: abertos a valorar os procesos superados sen praza e os de prazas que eran para contratos temporais.
- Sobre as convocatorias nos entes do artigo 45.b) da LOFAXGA (sociedades mercantís e fundacións) din que poden ser separadas. O resto serán convocadas pola dirección xeral da función pública, pero todas con estes criterios.
Por outra, din que enviarán a actualización dos buzóns de postos a vindeira semana coa resposta as alegacións presentadas.
Quedaron por tratar cuestións importantes e falar falouse de moito, pero sen avanzar, polo que a negociación está por comezar. Na CIG achegaremos con boa fe propostas para que as bases sexan o máis equilibradas posibles e que teñan a flexibilidade suficiente para admitir as diferencias e especificidades. A única forma de non afondar nas discriminacións que provoca a lei 20/21 é recoñecer o esforzo e experiencia dos compañeiros e compañeiras temporais que traballan con nós.
Mais avisamos, na CIG non somos complacientes e si non avanzamos temos claro que a loita é o único camiño.
- Detalles
Unha nova proposta da Xunta para non pagar o que pactaron e non executaron, e evitar a ampliación de dereitos ao persoal excluído.
O goberno galego enviou aos sindicatos unha proposta de acordo para regular o sistema de carreira profesional. A proposta contén algúns cambios significativos respecto da actual carreira, todos na liña de recortar dereitos.
Facemos un repaso polo miudo de como se cociñou o actual sistema de carreira e cal era o panorama que tiñamos naqueles anos. Analizamos como está montado o tinglado, os incumprimentos, mentiras ..
Se che interesa, descarga o boletín.