Novas por contido

A proposta de Acordo de Fondo de Acción Social segue a vir unicamente con axudas para á atención de persoas con discapacidade, polo que recunca ao manter limitadas as axudas iniciais deste Fondo de Acción Social, como a xubilación, discapacidade propia, fillos/as menores, maiores a cargo, axuda aos estudos de fillos/as e propios, adquisición de vivenda, gastos sanitarios e ópticos

Todos estes recortes no FAS comezaron no ano 2012 da man da Lei 1/2012, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público da Comunidade Autónoma de Galiza, unha lei ditada ao abeiro dunha crise económica xa superada e onde o goberno do estado español xa ten levantado a limitación orzamentaria que xustificaba estes recortes.

A única novidade con respecto o anterior FAS que nos presenta a Administración nesta proposta é o aumento do nivel das rendas anuais das persoas causantes, que se incrementa dos 13.300 euros do ano pasado os 13.510. A contía desta axuda fica en 2.160 euros por causante igual que o ano 2021 e 2020, perdendo como mínimo o IPC, que lembramos ronda o 8% anual.

Na CIG insistimos nas alegacións presentadas en anos anteriores e que se resumen en:

  • Recuperación de todas as modalidades (axudas) do FAS que tiñamos antes dos recortes, e aumentalas progresivamente.
  • Recuperación dos importes subtraídos no 2011 e chegar ao 1% da masa salarial.
  • Compatibilización das axudas do FAS con outras que se poidan percibir, e que a resolución e aboamento sexa no mesmo ano natural da convocatoria para evitar os problemas con declaracións complementarias de IRPF.
  • Que todas as axudas que se concedan sexan proporcionais ao nivel de renda das familias.
  • Igualar as modalidades (axudas) as que teñen dereito os/as compañeiros/as que pertencen a MUFACE.
  • Solicitamos que esta axuda se meta en nómina tamén no persoal funcionario, co mesmo sistema de petición que ten o persoal laboral, por unha soa vez, ata que se perda o dereito a cobrala. De non facerse así supón un agravio para o persoal funcionario público que ten que facer a petición cada ano e entregar a documentación xustificativa e, dado que vai case con dous anos de retraso, podería quedar sen cobrar se cambian as circunstancias da persoa causante e/ou a solicitante.
  • No referido ás solicitudes debe darse como opción prioritaria a presentación por sede electrónica cun procedemento propio para o FAS, permitindo que se poida presentar tamén de xeito presencial por rexistro, tal e como se recolle no artigo 5.
  • Os prazos para solicitar o FAS non deben coincidir en ningún caso co mes de agosto. Se non se aceptan as demandas de modificación total do documento e a apertura dunha negociación para a recuperación dos nosos dereitos, a publicación debe facerse canto antes para así podermos garantir o pagamento do FAS dentro do presente ano.
  • A resolución e aboamento do FAS debe ser no mesmo ano natural da convocatoria para evitar ter que recorrer a declaración complementarias do IRPF.
  • Que estas alegacións da CIG cheguen a alguén con capacidade para cambiar o Fondo de Acción Social.

COMPARATIVA

No 2009 (hai 14 anos) tiñamos… E, para o 2022, isto é o que hai..
1. Xubilación                  700.000 €
2. Discapacidade         1.500.000 €
3. Fillos/as menores    1.510.000 €
4. Estudos fillos/as      2.459.537 €
5. Est. traballador/a       200.000 €
6. Vivenda                     966.855 €
7. Maiores a cargo          350.000 €
8. Gastos sanitarios        450.000 €
Axuda única: Atención de persoas con discapacidade (2.160 € por causante)
Total 8.136.392 € Total 2.000.000 €

En definitiva, queremos un autentico Fondo de Acción Social ao que se poida acoller todo o persoal empregado público da Xunta, que vaia máis aló dunha simple liña de axudas de atención de persoas con discapacidade.

Na última Comisión de Persoal (22/02/2023), o director xeral de Función Pública recriminoulle á CIG a sentenza desestimatoria da nosa demanda da Orde de confección de nóminas do ano 2022, que acaba de ditar a sala 1ª do Contencioso-Administrativo do Tribunal Superior de Xustiza de Galiza. Considera que esta sentenza dalle a razón con respecto ao seu trato ao persoal que non quere pasar polo aro da “funcionarización voluntaria”. Dende a CIG imos recorrela.

Esta sentenza dá por boa a obriga de funcionarizarse que establece a Orde de confección de nóminas de 2022 (e que xa inclúen as anteriores ordes) e considera que non existe discriminación algunha en denegar o cobro da carreira profesional ao persoal laboral fixo que non se queira funcionarizar.

Pois ben, é unha cousa curiosa que o director diga que esta sentenza lle dá a razón e obvie completamente, porque lle interesa, a sentenza da Orde de confección de nóminas de 2019 do TSXG que di xusto o contrario, e que recorreron en casación no Tribunal Supremo.

Tamén é curioso que exista unha sentenza de xullo de 2022 dunha demanda coa mesma pretensión, e que non interpuxo a CIG, desestimada pola mesma sala do TSXG, e que disto o director non mencione nada.

Pero ben, isto non é novo: o señor director é xa un experto en pasar de largo polas sentenzas que non lle interesan. Inda estamos á espera do resultado da execución da sentenza da Orde de carreira profesional (con sentenza firme), e da execución das sentenzas das ofertas de emprego dos anos 2017 e 2019, que por certo tamén son firmes e nin rastro das convocatorias de prazas de promoción interna para o persoal laboral que tería que convocar a Xunta ao abeiro destas sentenzas. Ao mellor o señor director está a espera de que o persoal se funcionarice para dicir que xa non cabe, quen sabe.

O director xeral de Función Pública convocounos a unha xuntanza da Comisión de Persoal que será o mércores 1 de marzo, coa seguinte Orde do día:

  1. Modificación da Relación de Postos de Traballo (RPT) da Presidencia da Xunta de Galiza. Descargar
  2. Modificación da RPT da Axencia Tributaria de Galiza (Atriga). Descargar
  3. Modificación da RPT da consellería de Facenda e Administración Pública. Descargar
  4. Modificación da RPT da Axencia de Turismo de Galiza (Aturga). Descargar

Queremos engadir que a convocatoria e a documentación chegounos antes da mesa de negociación, que está convocada para véspera, martes 28 de febreiro. Esto demostra a vontade que teñen de negociar.

O Instituto Galego de Estatística (IGE), convocounos a unha xuntanza para o día 1 de marzo, para tratar unha proposta de modificación da súa relación de postos de traballo (RPT). Se é do teu interese, aquí tes a súa proposta: descargar.

Nunha ollada rápida, a proposta implica a creación dunha xefatura de sección (A1/A2), que financian mediante a destrución de dous postos de auxiliar administrativo (C2).

Están CCOO, CSIF e UGT a renegociar a carreira profesional con Función Pública?

Pois parece ser que por fin son conscientes de que a carreira profesional que pactaron coa Xunta ten eivas importantes, polo que xa se atreven a propoñer “interpretacións” na “comisión de seguimento” dos acordos que asinaron.

Pero se o que queren é ser un pouco máis ambiciosos e corrixir os problemas en serio, non queda outra que alterar algunha das indicacións dos acordos, pois “interpretar” cousas que vaian en contra dos acordos publicados é meter inseguridade xurídica por medio.

Na negociación dos acordos de carreira profesional (carreira administrativa para o persoal funcionario, e complemento do desempeño para o persoal laboral), tamén participou moi activamente a CIG, pero finalmente a Xunta marcou o límite, que foi aceptado por CCOO e UGT (e CSIF para o persoal funcionario). Aplaudiron coas orellas, e agora veñen os problemas.

Pero limitarse a "interpretar" o que está escrito non é suficiente se o que necesitamos é modificar algunha cousa dos acordos. É dicir, hai que facer cambios no sistema de carreira profesional, renegocialo, e así fixemos as nosas propostas para mellorala:

  • Ir a un sistema aberto permanentemente, sen prazos de solicitude. É dicir, que adquirir un grao da carreira sexa como cos trienios: comezas a cobralo en canto cumpres os requisitos, sen agardar a que publiquen unha convocatoria para solicitalo. Así as persoas que cumpren os requisitos non teñen que agardar a que alguén decida publicar ou non unha orde de convocatoria. Cun sistema aberto permanentemente e mantendo os prazos deixaría de existir un sistema ordinario e outro extraordinario e quedaría implantada un único modelo. E á vez poderíase abrir á porta ao cobro dos graos III e IV para aqueles compañeiros e compañeiras que xa levan moitas décadas traballando na Administración.

  • Abrir un prazo de repesca do sistema extraordinario de 2022 polo reducido prazo de solicitude. Foron demasiados casos de compañeiros/as que non o solicitaron en prazo, especialmente persoas que traballan en centros illados e non se decataron, ou quen por motivos de estacionalidade (como o persoal de incendios), estaba de vacacións xusto no medio do prazo de solicitude. Aínda que hai que modificar o acordo para suprimir os prazos de solicitude e deixala permanentemente aberta, para aquelas persoas ás que xa lle pasou desta vez, permitirlles que soliciten a carreira, con carácter retroactivo, e habilitar tamén para que as persoas que estaban en IT podan percibir a carreira xa que teñen dereito.

  • Persoal funcionario de carreira ao que se lle recoñeceu o grao I porque se lle valorou o tempo traballado noutras administracións, e que agora queda fora do grao II porque co novo sistema ese tempo non se lle conta. A CIG advertiuno na negociación pero non lle importou á Xunta, CCOO, UGT, e nisto tamén a CSIF (que si asinaron o acordo do persoal funcionario).

  • Restaurar o dereito á carreira a aqueles compañeiros e compañeiras que xa a estaban a cobrar e lla suspenderon (persoal laboral fixo que non aceptou a chantaxe da funcionarización ou simplemente suspendeu, recoñeceuselles o grao I, pero finalmente non puido ou non quixo funcionarizarse).

  • Suprimir a esixencia da funcionarización. Todos os sindicatos temos claro que o sistema de carreira é un novo concepto retributivo que se adquire mediante o cumprimento dun mínimo de anos de servizos e outros condicionantes, como a formación. Pero .. como é posible que dous sindicatos, CCOO e UGT, tragaran coa chantaxe da Xunta, de que o persoal laboral fixo só entre na carreira se acepta pasar obrigatoriamente a persoal funcionario?

    O persoal funcionario de carreira xa tiña o dereito no sistema anterior. Tamén o tiña o persoal laboral fixo que aceptara a funcionarización. O persoal funcionario interino e persoal laboral temporal tamén entrou, porque non lles quedou outra despois de que a CIG o gañara nos tribunais de Xustiza. Pero segue a quedar fora o persoal laboral fixo que non acepte a funcionarización. Estes son os únicos que continúan fora, porque así o quixeron a Xunta, CCOO e UGT.

Por suposto, que non renunciamos a que se recoñeza a carreira a quen xa no 2019 debería ter dereito, e con efectos retroactivos. Tamén esiximos que se resolvan as solicitudes dos centos de persoas que cumprindo os requisitos non cobran aínda hoxe a nova carreira profesional.

O mércores 22 de febreiro participamos na Comisión de Persoal cos seguintes puntos da Orde do día: 1) RPT de Vicepresidencia 1ª e Consellería de Economía, Industria e Innovación; 2) RPT de Sanidade. En rogos e preguntas falamos do estado de varios procesos selectivos, da promoción interna, do salario dos funcionarios e funcionarias en prácticas, do carné de conducir das categorías de condución, integración do Consorcio, funcionarización e Lei de igualdade

RPT DE VICEPRESIDENCIA 1ª E CONSELLERÍA DE ECONOMÍA, INDUSTRIA E INNOVACIÓN

Sen cambios respecto da proposta que trouxeron á Mesa Xeral, a CIG entende que non se está a executar a sentenza que gañamos e anula a RPT. CIG vota en contra. CCOO e UGT abstéñense. CSIF en contra.

RPT DE SANIDADE

Trátase da funcionarización dun posto vacante de persoal laboral para dar a posibilidade de adxudicación de destino a unha persoa de novo ingreso na especialidade de médico. CIG, CCOO e UGT votamos a favor. CSIF abstense.

ROGOS E PREGUNTAS

A CIG fai preguntas sobre os seguintes asuntos:

  • Auxiliares administrativos-C2 en prácticas: Na Resolución onde ser regula o período de prácticas establece que estas persoas teñen un horario “..entre as 7,45 e as 15,15 horas, NO DESTINO resultante…”. Co cal se lles tería que aplicar o disposto no artigo 141.1 da LEPG: “Se o curso selectivo ou o período de prácticas se realizar desempeñando un posto de traballo, percibiranse ademais as retribucións complementarias correspondentes a este.”. Que paguen os complementos de destino e específico dunha vez!! Ademais: hai xente que tiña a flexibilidade nun posto de persoal interino e agora tena denegada. O director xeral de Función Pública (DXFP) limitouse a respostar que cobran o que establece a normativa para o persoal en prácticas.

  • Promoción interna corpos xerais: queremos comezar a negociar xa. O DXFP sinala que hai que pechar outros asuntos.

  • RPT de Sanidade, paralizada en decembro do 2022. Insistimos en querer explicacións, xa que estaría a paralizar o concurso de persoal veterinario e obrigar a que en nada haxa dúas promocións en destino provisional. O DXFP volve a dicir que están a traballar nela, con xuntanzas con sanidade.

  • Elección de destino persoal subalterno: levan dende novembro esperando polo acto de elección de destino. Son os únicos que faltan de corpos xerais. Para cando o acto de elección de destino? Di o DXFP que tentarán sacar as prazas para a toma de posesión entre a semana que ven e a seguinte.

  • Elección de destino OEP social: pedimos datas. Resposta do DXFP: terapia ocupacional pendente de enviar a DOG, sairá a semana que ven; auxiliar enfermaría pendentes de que o tribunal saque o baremo definitivo; educadores “está en mans do tribunal”, pendente de rematar; traballo social “pendente de rematar”; enfermería están agora coa documentación; fisioterapia xa está enviado a DOG. Nas vindeiras semanas irán saíndo un ou dous.

  • Prazas de condutores/as do grupo III e IV: Preguntamos por que eliminan o requisito do carné de conducir E para as prazas de condutores do grupo III categoría 063. Nas listas de contratación esixen carné C+E (ata o de agora era así) e agora mudan de criterio e piden o mesmo carnet para as prazas de condutor dos grupos III e IV. Van ter problemas para levar a cabo algunha das tarefas da categoría, por exemplo para conducir bañeiras e semiremolques na AXEGA. O DXFP comprométese a ver se hai algún erro.

Máis información do DXFP

  • Orde de integración do Consorcio, está para publicarse.
  • RPTs de MR e de grupo V: esperan negocialas no mes de marzo.
  • Funcionarización do persoal laboral que remataron os procesos selectivos que remataron agora: xa están na OEP e preparando as negociacións da funcionarización.
  • Lei igualdade: aclarase que está convocada para este venres pola consellería unha negociación sectorial previa respecto a parte que afecte ao persoal empregado público. Posteriormente virá a MX e CP.

Xa nesta nova dimos conta do escándalo que supón ter en espera por non se sabe qué a 205 persoas dun proceso convocado no 2019.

Pois ben (ou mellor dito MAL), parece que o director xeral de Función Pública está disposto a batir outro récord persoal coa Escala de persoal funcionario subalterno: esta vez se trata de sacar un listado de admitidos dun proceso selectivo sen resolver o anterior e onde moitas das persoas que aprobaron o anterior tiveron que matricularse neste novo proceso do mes de xuño.

E o que urxe de todo isto é que convoquen dunha vez o acto de elección de destino, porque é o único proceso dos corpos xerais que queda sen resolver.

O que está a acontecer coas persoas que veñen de tomar posesión tras o proceso selectivo convocado no 2019 para o corpo auxiliar é esperpéntico.

Nas bases se contempla un período de prácticas. A cuestión é que na propia Resolución onde ser regula o período de prácticas se establece que estas persoas teñen un horario “..entre as 7,45 e as 15,15 horas, NO DESTINO resultante…”.

Co cal se lles tería que aplicar o disposto no artigo 141.1 da LEPG segundo o cal “Se o curso selectivo ou o período de prácticas se realizar desempeñando un posto de traballo, percibiranse ademais as retribucións complementarias correspondentes a este.”. Terían, polo tanto, dereito a cobrar non só o soldo base e trienios (no caso de habelos) senón tamén o complemento de destino e o específico. Pero o que lles aplican é o que establece a propia lei cando non se prestan servizos nun posto de traballo, cousa falsa xa que tomaron posesión e están a horario completo cada un no seu destino.

Isto sen falar da inutilidade de ter que soportar un soporífero curso da EGAP durante 4 horas diarias dunha materia con contidos non actualizados (unha versión atrasada de Libreoffice), e da que xa deron mostra patente do seu coñecemento aprobando un proceso selectivo (aínda que a Xunta rizara o rizo esta vez facendo un exame práctico de informática sen ordenador).

Ao ter coñecemento destas circunstancias e de que non van cobrar as retribucións mensuais completas esixímoslle ao director xeral de Función Pública na Mesa Xeral do venres 17 de febreiro que faga os trámites para que estes/as compañeiros/as cobren as retribucións íntegras. O director limitouse a dicir que o mércores daría resposta.

O venres 17 de febreiro participamos na Mesa Xeral de Negociación de Empregados Públicos. Previamente houbo unha xuntanza ás furtadelas entre responsábeis políticos da Administración e os sindicatos CCOO e UGT. A maiores dos puntos da orde do día, en rogos e preguntas falamos doutras cuestións que poden ser do teu interese.

1.RPT de Vicepresidencia primeira e consellería de Economía, Industria e Innovación

Dende a CIG reiteramos que se tiña que retirar a proposta de modificación da relación de postos de traballo (RPT) para previamente executar a sentenza gañada pola CIG. Hai que retrotraerse ao documento anterior. Repiten as mesmas eivas e tiran para adiante sen unha negociación real baixo o principio de boa fe.

2.RPT de Sanidade

Non temos nada en contra de que recualifiquen un posto vacante de laboral que pasaría a ser de persoal funcionario para posibilitar a adxudicación de persoal de novo ingreso na especialidade de médico.

Aproveitamos para pedir explicacións pola paralización da anterior proposta de modificación a RPT de Sanidade, enviada aos sindicatos a comezos de decembro do 2022, e que estaría a paralizar, unha vez máis, o concurso de traslados de persoal veterinario, cos efectos negativos que iso ten en dúas promocións de veterinarios que quedarían en destino provisional. Resposta o director de Función Pública que están a “pechar” a proposta, e seriamos convocados por Sanidade en “días ou semanas” (sic).

3.Modificación do Anexo de equivalencias do decreto de funcionarización (165/2019)

Apenas tivemos 24 horas para estudar a proposta, e sen oportunidade de presentar propostas. CCOO e UGT si tiveron esas opcións, polo que o director xeral recúa e teremos un prazo de alegacións previo a unha nova xuntanza.

En todo caso, o director xeral deixa claro que estamos a falar de equivalencias entre categorías de persoal laboral e escalas/especialidades de persoal funcionario. Non de crear novas escalas/especialidades.

4.Rogos e preguntas

  • Promoción interna, para cando? Resposta: “cando teñamos tempo para negociar todo”.

  • Queixa polo salario reducido do persoal de C2 en prácticas. Denunciamos a situación dos funcionarios/as en practicas que están a facer o curso de formación obrigatorio e logo seguen a traballar no posto. A pesar de estar a cumprir co artigo 141 da LEPG, xa que están a desempeñar un posto de traballo logo da toma de posesión, pois se lles penaliza ao non recibir o soldo integro (cos seus complementos) e solo recibir o soldo base. Para colmo aquelas persoas que eran interinas e tiñan teletraballo ou flexibilidade quedaron sen el a pesar de seguir no mesmo tipo de posto. Ampliar nova.

  • Proceso selectivo de incendios, pendente de resolución: listado de méritos case rematado. Di que é unha baremación complicada polos servizos previos en entidades e polos contratos como persoal fixo-descontinuo. Serían unhas 2.000 persoas a baremar. O mércores dirá algo máis de datas.

  • Toma de posesión de ordenanzas e fisioterapia: o día 20 sae no DOG a elección de destino.

  • Resto de tomas de posesión: “nuns días ou semanas”

  • Listas de substitución (valorar o último proceso selectivo): queremos que nos convoquen para falar sobre a valoración do último exame. Dende a CIG cremos que hai que darlle unha volta xa que o proceso de estabilización extraordinario desvirtua e muda as regras no medio do xogo. Propomos que se busquen solucións como poder optar entre as dúas ultimas notas.

  • Queixa porque acaban de mudas o listado de prazas a estabilizar: din que simplemente reordenaron os listados e engadiron algunha praza que aceptaron. Unha chapuza máis nuns procesos xa convocados.

  • Observadores/as de pesca: non poden ir mesturados na escala de mantemento xa que as súas prazas teñen requisitos específicos de titulación. Propomos que se queden laborais polo de agora unha categoría propia, e que asi non perdan o réxime especial do mar que lles permite embarcar.

A Dirección Xeral de Función Pública convocounos a unha Comisión de Persoal extraordinaria que será o mércores 22/02/2023, coa seguinte Orde do día:

1. Modificación da relación de postos de traballo (RPT) da Vicepresidencia Primeira e consellería de Economía, Industria e Innovación. Descargar

2. Modificación da RPT de Sanidade. Descargar

Outras novas recentes

Venres, 29 Agosto 2025

O PP despreza ao persoal bombeiro forestal

Xa sabiamos que para o PP a culpa dos lumes é de todo o mundo menos deles. Agora ben hoxe coñecemos unha mensaxe tremenda da presidenta do PP do Barco de Valdeorras nas redes sociais. Que esta señora afirme que a única culpa dos lumes a teñen os incendiarios e algún das brigadas forestais supera tódolos límites e ahí sí que se van atopar de fronte coa CIG. E non contenta...
Venres, 05 Setembro 2025

Asembleas polos concursos de traslados e as eleccións de destino (con cambios en Compostela e Ferrol)

Moitos dos concursos de traslados do persoal funcionario da Administración Autonómica actualmente convocados están parados ou gravemente afectados por medidas xudiciais. Dende a CIG convidámoste a asistir ás asembleas que convocamos para falarmos dos problemas e da situación de todos os concursos de traslados e das consecuencias das sentenzas e das medidas cautelares...