Novas por contido

A esta Dirección Xeral da Función Pública xa lle faltan dedos para atender as decenas de atascamentos que ten; aparte das convocatorias de ofertas de emprego, a carreira profesional, o teletraballo, seguimos dende a CIG esixindo a convocatoria en tempo e forma dos concursos de traslados.

No concurso da administración xeral levamos meses pelexando porque a cousa vaia adiante e aí está atascada, pero polo menos o convocaron, cousa que no de corpos especiais e escalas nin se albisca.

No concurso de persoal laboral, no que a Xunta leva anos negándose a convocalo, acabamos de interpor unha demanda baseándose no incumprimento do convenio colectivo.

Pero temos tamén outra pata da cadeira, que ás veces é a grande esquecida: os concursos de administración especial e escalas, que aínda que sexan pequenas, en cómputo global constitúen máis do 30% das prazas de persoal funcionario distribuídos en decenas de corpos, escalas e especialidades e que son igual de importantes nesta administración, e nas que o seu persoal ten o mesmo dereito á mobilidade que o resto de persoal funcionario.

Lembremos que o derradeiro concurso de administración especial foi convocado no Nadal do 2012 e resolto en abril de 2014 polo que máis de 600 compañeiras/os puideron exercer o seu dereito á promoción profesional e de mobilidade.

Por que a CIG non demandou ante a Xustiza este concurso como no caso do concurso de persoal laboral? Pois simplemente porque como dereito non o temos garantido con prazo de convocatoria como si aparece no convenio colectivo. A Lei de emprego público non garante unha cronoloxía mínima. Ademais o persoal funcionario réxese polo Dereito Administrativo e a nosa xurisdición é a contenciosa, onde aparte de ser custosa, non temos moito marxe de manobra legal.

Pero non imos quedar parados, iniciaremos dende xa unha campaña de preguntas e queixas en todas as mesas de negociación “mellor dito suposta negociación” nas que esteamos presente para que este tema estea día si e día tamén no oído do director xeral da Función Pública, o máximo responsable da inacción destes concursos durante case 10 anos.

A CIG NON VAI QUEDAR CALADA; OU CONCURSOS OU CAÑA!!!!!

Dentro dunha semana imos chegar ao ano e medio dende que se convocou o concurso de traslados de corpos xerais, o 27/11/2019. En ningunha administración, nin na máis bananeira, un concurso de traslados se prolonga tanto no tempo e neste aínda non sabemos canto tempo máis se vai prolongar.

Hai dous meses e medio que publicaron a lista provisional de admitidos/as e iso nun concurso é a prehistoria do mesmo.

A última “promesa” de Función Pública é que a resolución ía ser antes das vacacións do verán. Serían dous anos para resolver un p… concurso. Iso non se parece en nada a como se resolven outros concursos con máis persoas na mesma administración, tal e como che temos contado aquí.

Hai meses a CIG, sospeitando cal era o problema para non resolvelo (ademais das poucas gañas que ten Función Pública de facelo para seguir mercadeando coas comisións de servizo), puxo enriba da mesa o problema e aportou unha solución: o problema eran os 82 postos base ocupados por persoal laboral indefinido que as sentenzas obrigan a ofertalos nun proceso selectivo. A solución proposta por nós era retiralos deste concurso e ofertalos no seguinte, unha vez resoltos os procesos selectivos de libre.

Non pode ser que 82 postos teñan paralizado 1.900 postos que se ofrecen e o dereito de 3.345 persoas que concursan.

Ao mesmo tempo, esta tardanza está a xerar unha bolsa de vacantes que xa non entran no concurso, moitas delas son postos de nivel.

Na mesa xeral do martes 20/04/2021 a CIG lembroulle ao director xeral de Función Pública o que el mesmo informou hai uns meses: que o listado definitivo de persoas admitidas/excluídas sairía en marzo, que o baremo provisional sería en marzo/abril, e a resolución antes do verán. Evidentemente xa non cumpren, así que ante as nosas preguntas, esta foi a resposta do máximo responsable da xestión das políticas de persoal: que tiña que consultar.

Temémonos que o que están a barallar e adiar o concurso ata que se resolvan os procesos selectivos de libre e promoción interna para non ter o problema coas demandas que poida haber por ofertar as 82 prazas que antes comentamos. E non sabemos nin cando van rematar os procesos de libre xa iniciados, nen sequera cando van comezar os que faltan de libre (C1, C2 e AP) e toda a promoción interna aínda que na mesa insinuou que poderían ser no mes de xullo.

Queremos datas concretas e querémolas xa, tanto para o concurso como para a promoción interna e os procesos de acceso libre. Non se pode ter a máis de 3.000 persoas sen saber cando se vai resolver un concurso, a máis de 1.600 sen saber cando vai ser a promoción interna e a máis de 33.000 sen saber cando son os exames de acceso libre.

O Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar está nun proceso de integración na Xunta, e xurden unha chea de dúbidas e mentiras que tantamos clarificar.

Integración, fixeza, indefinición, RPT, oferta de emprego, procesos selectivos .. Expomos cal é a loita e procuramos respostar ás moitas consultas que recibimos.

Preme na imaxe para descargar o boletín.

O pasado 13 de abril, realizouse o exame alternativo do proceso selectivo de Terapia Ocupacional para as persoas aspirantes que por Covid non puideron realizar o exame o 14 de marzo. O día 20 do mesmo mes foi o exame da escala de Psicoloxía das persoas que non puideron facer o primeiro polo mesmo moitivo.

No exame de Terapia Ocupacional hai polo menos entre 6 e 10 preguntas que foron repetidas do exame ordinario, tanto no enunciado como nas respostas. No de Psicoloxía ao redor de 9 preguntas repetidas. Modificar lixeiramente o enunciado ou cambiar a letra da resposta correcta non constitúe un elemento substancial para considerar que a pregunta é diferente.

Isto constitúe unha vulneración do principio de igualdade. A ninguén se lle escapa que repetir preguntas implica unha vantaxe para as persoas opositoras que asistiron á segunda quenda.

Por todo isto poñemos en coñecemento da Dirección Xeral de Función Pública unha solución:

1. Os tribunais deben anular esas preguntas.

2. Os tribunais deben dimitir ou ser cesados por ser manifestamente incompetente.

Non se trata dunha cuestión técnica se non da vulneración dos principios máis elementais que deben rexer un proceso selectivo. Se o tribunal é incapaz de asumir isto debe dimitir ou ser cesado por Función Pública.

Non se pode entender que nun exame cunha materia tan extensa o tribunal non atopase miles de preguntas diferentes para exames non coincidentes nas datas.

Esiximos a convocatoria da comisión paritaria ante unha resolución arbitraria da Dirección Xeral de Función Pública que limita as adscricións do persoal laboral e elimina as superiores categorías.

A CIG e UGT rexistraron unha solicitude de reunión da Comisión Paritaria do V Convenio Colectivo Único para forzar a que a Administración negocie, e non impoña, directrices nas permutas, adscricións provisionais e de superior categoría previstas no V Convenio. 

Sentenzas recentes recoñecen que o persoal temporal tamén se pode acoller as adscricións como o persoal fixo e se deberan tratar no marco da Comisión Paritaria recollendo este dereito no marco da regulación laboral na Administración autonómica que son os artigos 7, 15 e 17 do V Convenio. 

Porén, a Xunta fai o contrario: utiliza a vía da imposición para limitar todas as adscricións ao persoal laboral fixo (categorías que se funcionarizan) e cárganse as adscricións por superior categoría e permutas por medio dunha resolución. 

Asi, afectadas pola funcionarización, a Xunta decidiu limitar temporalmente as adscricións ata o 30 de xuño. Que vai pasar a partir desa data? Todo indica que antes das vacacions o persoal terá que volver ao seu posto de traballo en propiedade, lesionando os dereitos das traballadoras e traballadores desprazados e atentando contra a xestión dos centros xa que complica enormemente a contratación do persoal substituto no verán. Aquí perdemos sempre os traballadores e traballadoras con posibles denegacións de vacacións e ceses de temporais. 

En conclusión, a Dirección Xeral de Función Pública lesiona unha vez máis un dereito do V Convenio, desta vez en “aras da funcionarización”. O que sí vai facer sen dubida é provocar un caos no servizo público que solo van poder solucionar limitando dereitos
 
Para a CIG cun concurso de traslados previo todo isto non pasaría e con negociación poderiamos estudar solucións. Deixar en mans do director xeral e dos seus monaguillos a funcionarización é un auténtico salto o vacío. 

A sentenza do Tribunal Superior de Xustiza de Galiza (TSXG) 167/2021 do 16 de marzo de 2021, polo que se recoñece o dereito ao persoal laboral temporal e funcionario interino a solicitar e percibir o grao extraordinario de carreira cobra firmeza dentro de 1 día (venres 16) se a Xunta non a recorre en casación. Nese caso, e si os xulgados lle admiten o recurso, alongaríase a percepción deste dereito aumentando os custes xudiciais.

E isto sendo a Xunta consciente de que a xurisprudencia é clara, e habendo infinidade de casos (Illes Balears, Catalunya, etc) onde o Tribunal Supremo fallou no mesmo sentido que o TSXG, o que significa que no caso de recorrer, a Xunta só pretende alongar a agonía e privar temporalmente ás persoas empregadas públicas dun dereito que ao final van conseguir.

Ao coñecer a sentenza presentámonos ante a Dirección Xeral de Función Pública e demandámoslle que abrira de seguido o prazo para presentar as solicitudes de recoñecemento de grao extraordinario con efectos do 1 de xaneiro de 2019.

Esixímoslle ademais:

1.Que renuncie ao recurso da sentenza do TSXG.

2. A apertura dunha mesa negociadora para abrir o prazo para a solicitude do grao extraordinario do persoal laboral fixo e indefinido non fixo, temporal e funcionario interino.

3. Que se comunique ao persoal fixo que non é necesario devolver as cantidades percibidas da carreira de non se funcionarizar para evitar a chantaxe.

4. A aplicación do segundo grao de carreira para todo o persoal que cumpla os requisitos.

Función Pública enviounos un borrador de prazas para a elección de destino dos seguintes procesos selectivos:

Na comunicación que recibiu a CIG de posta a disposición da proposta de relación de postos non se acompaña de información relevante: Propoñen destino provisional ou definitivo? Cales son os criterios seguido á hora de escoller os postos?

Para a CIG o ideal é que unha vez resolto o respectivo concurso de traslados, as prazas vacantes sexan ofertadas en destino definitivo, primeiro ao persoal de promoción interna, e despois ao de libre. Pero cando un concurso leva anos de retraso, a cousa se complica. Así, o destino provisional, sen ser a mellor alternativa, tal e como están enleadas as cousas probablemente sexa a opción menos mala.

Supoñendo que estamos ante un destino provisional, este tipo de destino non pode prolongarse indefinidamente no tempo. Reclamamos que se impulse o concurso de traslados (respectando así o dereito do persoal á mobilidade voluntaria e á promoción profesional), e inmediatamente se convoque a oferta definitiva de postos.

Nese suposto de destino provisional, a CIG defende:

  • Que para a promoción interna, o destino provisional sexa voluntario.
  • Que se oferten todas as vacantes que non teñan algún impedimento legal.
  • Que os criterios seguidos, sexan estes conformes ou non á visión da CIG, sexan aplicados por igual a todos os postos, evitando discriminacións entre uns e outros.

Se queres aportal algo, podes contactar coa CIG.

A funcionarización do persoal laboral fixo estableceuse mediante o Acordo de Concertación asinado por CCOO e UGT coa Xunta o 15 de xaneiro de 2019. 

En pleno nadal de 2018 a Xunta xuntou nun único acordo o Plan de establización, a oferta de emprego público, a suba salarial, o acordo de mellora do emprego, a carreira profesional e a funcionarización. Era unha estratexia da Dirección Xeral de Función Pública para que tragáramos cunha funcionarizacion sen garantías e cunha carreira profesional que deixaba fóra ao persoal laboral fixo, temporal, funcionario interino e indefinido non fixo.  

Quen si tragaron foron CCOO e UGT, sabedores de que era un acordo con grandes eivas, pretendían arranxalo no marco da Comisión de Seguimento, deixando de paso fóra a maioría sindical establecendo un sistema torticeiro emulando o chamado Pacto Social onde protagonizan a negociación colectiva cos gobernos a cambio dun trato favorable. 

Agora estamos de cheo cos procesos de funcionarización que seguen a ser sen garantías a ver se os “negociadores” deste “gran acordo” nos din...Que vai pasar? 

  • Co concurso de traslados
  • Por que uns van a unha escala e outros van a outra coa mesma titulación
  • Cos pluses salariais do posto
  • Que niveis van a encadrar no posto de traballo que ocupo
  • Coas persoas que están nunha praza en adscrición
  • E coas adscricións provisionais e por superior categoría?
  • E a promoción interna?
  • E o resto de dereitos laborais do V Convenio
  • E o persoal temporal que van obrigar a pasar a funcionario interino, quedará sen dereito a indemnización? Que salario vai ter? 

Daquela xa avisabamos que as cousas non ían ben asinando “a cegas” e recordamosche aquí o noso boletín especial.

A Dirección Xeral de Función Pública enviounos un borrador de criterios de reparto do FAS-2020, cos mesmos recortes que comezaron no ano 2011 e que o deixaron sen diñeiro e coa desaparición de case todas as medidas.

A proposta reparte un máximo de 2 millóns de euros, o que significar un recorte de máis de 7 millóns respecto dos 9 millóns que tiñamos no 2010, cunha única modalidade de fondo, a de atención a persoas con discapacidade, cando no ano 2010 tiñamos axudas, desaparecidas, por: xubilación, discapacidade propia, fillos/as menores, maiores a cargo, axuda aos estudos de fillos/as e propios, adquisición de vivenda ou gastos sanitarios.

No ano 2012, en medio da crise, o Goberno de Feijoo impulsara a Lei 1/2012, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público da Comunidade Autónoma de Galiza, que entre outras medidas deixou o FAS do ano 2011 en nada. Pasaron os anos, o Presidente da Xunta presumiu de que saíramos da crise, pero as "medidas temporais" continuaron no tempo.

En todos estes anos o goberno de Feijoo non amosou a máis mínima intención de reverter os recortes do FAS. Xa que logo, as alegacións da CIG volven ser similares ás de anos anteriores. Queremos recuperar todas as modalidades do FAS que tiñamos antes dos recortes. E a partir de aí, falamos, pois hai moitas outras medidas que queremos meter, como axudas para aluguer, ou novas como mitigar as consecuencias do COVID-19 ou o gasto que moitas e moitos empregados públicos tiveron que facer fronte á necesidade da dixitalización dos fogares.

Non queremos perder o horizonte do que é o FAS: non é unha retribución pola categoría profesional ou o traballo realizado, senon unha acción que axude a mitigar a maior ou menor carga económica que sufra un/unha empregado/a público/a en función das súas circunstancias (familiares, sanitarias ou sociais).

O importe global actual é ridículo. Mantemos a nosa reivindicación de chegar ao 1% da masa salarial. Pero como mínimo, para comezar a discutir, recuperar os importes subtraídos no 2011. Para facernos unha idea do que falamos e da evolución que esto levou, vai un cadro coas modalidade e importes dos anos 2010 e 2020:

 

FONDO DE ACCIÓN SOCIAL

2010

2020

 CONTÍA GLOBAL

 9.136.392 € 

 2.000.000 € 

 CONTÍAS MÍNIMAS POR MODALIDADES

Atención á discapacidade 1.300 € 2.160 €
Xubilación 3.500 € 0 €
Fillos/as menores 150 € 0 €
Estudo de fillos/as 90 € 0 €
Estudo do persoal da Xunta 200 € 0 €
Adquisición de vivenda 1.532 € 0 €
Maiores a cargo 200 € 0 €
Gastos sanitarios (tratamentos, próteses) 60 € 0 €
Gastos sanitarios (produtos alimentarios) 60 € 0 €

 

Para rematar, queremos compatibilizar as axudas do FAS con outras que se poidan percibir, e que a resolución e aboamento sexa no mesmo ano natural da convocatoria para evitar os problemas con declaracións complementarias de IRPF.

A Consellería do Medio Rural terá que adaptar o horario e indemnizar ao traballador logo de negarse sequera a negociar tal e como recolle a lei.

O Tribunal Superior de Xustiza de Galiza ratificou a sentenza que gañara a CIG no xulgado do social de Ourense en marzo do 2020. Esta sentenza recoñece o dereito do traballador a adaptar a quenda de traballo por conciliación familiar sen ter que reducir a xornada nin o salario.

O pasado 5 de decembro 2019, o traballador do SPIF fixera a solicitude de adaptación horaria para poder conciliar a vida familiar e laboral diante da Consellería do Medio Rural. Esa solicitude fíxoa en base ao recollido no Real decreto-lei 6/2019 de 1 de marzo de medidas urxentes para a garantía de igualdade de trato e oportunidades entre homes e mulleres no emprego e na ocupación.

O traballador solicitaba unha adaptación da quenda de traballo que lle permitira poder cumprir o horario laboral á vez que axeitar o horario ás responsabilidades familiares, tal e como recolle o decreto.

O 14 de xaneiro de 2020, a Secretaría Xeral Técnica da Consellería do Medio Rural, dera resposta negativa á petición, motivo polo que acudiu ao xulgado para defender un dereito fundamental acollido pola norma.

No articulado dese decreto recolle o dereito do traballador a solicitar a adaptación da duración e distribución da quenda, na ordenación do traballo e na forma de prestación, cando as/os traballadoras/es teñan fillos/as menores de 12 anos.

Tamén recolle o decreto que diante dunha petición, a empresa abrirá un proceso de negociación co traballador no prazo de trinta días. A Consellería do Medio Rural, nin sequera iniciou tal negociación e cinguiuse a desestimar a petición.

Non é de estrañar este comportamento a medias entre a soberbia e a necidade nestas cuestións, tendo en conta que o propio decreto de medidas para a conciliación establecía o prazo dun ano para acadar o plan de conciliación na empresa, e na Consellería do Medio Rural, a día de hoxe, xa pasado o ano, seguen sen plan e a velas vir.

A sentenza brinda unha primeira vitoria neste campo no que os servizos de emerxencias (e máis en concreto no SPIF), estaban apartados automaticamente polo mero feito de traballar neste sector.

A día de hoxe o traballador, que desfrutaba da execución provisional, foi apartado das súas funcións pola xefatura de distrito, baixo a escusa da provisionalidade da sentenza e da dificultade de adaptación, incorrendo, ao noso entender, noutro posible delito contra este por parte da Consellería. Esta parte está neste momento en fase de asesoramento xurídico e tamén á espera de si a ratificación da sentenza devolve a normalidade ás partes.

Dende a CIG consideramos esta sentenza un paso importante no camiño cara unha conciliación real e efectiva, e convidamos á Xunta a retomar o camiño da negociación para así cumprir a norma, evitar un ronsel de denuncias, e cumprir coas obrigas legais máxima cando estamos a falar da Administración pública e incumprimentos de dereitos fundamentais.

Outras novas recentes

Mércores, 17 Abril 2024

Criterios de repartición do Fondo de Acción Social do ano 2023

A Dirección Xeral de Función Pública achegounos o borrador de criterios de repartición do Fondo de Acción Social (FAS) para o exercicio económico 2023, con vista a unha vindeira xuntanza de negociación. Na proposta que achegan non se recuperan as modalidades do FAS que tiñamos antes dos recortes da Lei 1/2012, de medidas temporais en determinadas materias do emprego público...
Mércores, 24 Abril 2024

Concurso de corpos xerais: novo listado de prazas para revisar (23/04/24)

A Dirección Xeral de Función Pública enviounos un novo listado de prazas para o concurso de traslados de corpos xerais. Non indican prazo, pero podemos alegar. Se é do teu interese, podes descargar o listado: ligazón. Se sabes de prazas que están mal ou non aparecen, podes contactar coa CIG. O xoves 25 de abril estamos convocados a unha Mesa Xeral, e teremos unha xuntanza...
Venres, 19 Abril 2024

RPT de funcionarización de varios postos dos grupos III e IV

De cara a unha vindeira mesa de negociación, a Dirección Xeral da Función Pública vén de remitirnos unha proposta de modificación da relación de postos de traballo, consistente na funcionarización de postos de persoal laboral da Xunta de Galicia, no corpo de técnicos de carácter facultativo da administración especial (grupo B), no corpo administrativo da administración...