Novas por contido

Concerto Sanitario coas entidades privadas

  • O cambio ordinario de entidades polos mutualistas so se poderá facer no mes de xaneiro non queren abrir máis prazo.
  • Inclúense na carteira de servizos a reprodución humana asistida para mulleres sen parella, persoas transexuais que conservan a capacidade de xestar e mulleres lesbianas.
  • As entidades privadas asumirán prestacións derivadas da COVID, máis ábrese a posibilidade de que os servizos públicos de saúde paguen a estas entidades estes servizos.
  • Desde a CIG, denunciamos o incremento dos orzamentos dos concertos con estas entidades privadas en porcentaxes tal elevadas (desde o 4,1 % para o 2022 ao 10 % no 2024) cando estas empresas está reducindo os cadros médicos en varias especialidades, con listas de agarda para consultas e probas diagnósticas (como sucede con neuroloxía, dermatoloxía...) e mesmo con axendas pechadas sen data de novas citas. Mostramos que as partidas orzamentarias dedicadas por MUFACE a ofrecer asistencia non son inferiores ao custo dos servizos prestados pola sanidade pública tal e como veñen reiterando os medios de comunicación. Asi analizamos o orzamento do 2022: as entidades privadas van percibir 1.169.863.030 euros para a atención sanitaria do 76,31 % da totalidade de mutualistas e beneficiarios que escolleron a opción privada, isto é, para 1.132.378 persoas = 1.033 euros / persoa. A isto hai que engadir tamén o 76,31 % da partida orzamentaria dedicada á atención farmacéutica (307.529.300 de euros / 1.132.378 persoas) = 271,57 euros / persoa. 1.033 euros + 271,57 = 1.304,57 euros per cápita ao ano. O gasto medio anual da sanidade pública dos servizos autonómicos é de 1.486 euros por persoa.

Poxa de bens patrimoniais de MUFACE

Vanse por a poxa diversos bens inmóbeis de MUFACE. A CIG denunciamos que algúns nos parecían infravalorados na taxación que realizara a mutualidade. En concreto, manifestamos que unha casa unifamiliar situada en zona ben situada en Madrid, para a que se propuxo como taxación a cantidade de 2.140.994€, parecía moi reducida esa valoración. O caso é que este ben inmóbel foi adxudicado en 7.226.000 de euros, cinco millóns máis do taxado por MUFACE.

Os ingresos totais de MUFACE por estas adxudicacións e o seu destino é o seguinte:

  • Importe total da poxa: 14.338.879,2euros.
  • Importe Fondo destinado a novas sedes: 10.296.070,7 euros.
  • Importe Fondo especial: 4.042.808,5euros.

Traslado de oficinas delegadas

Infórmasenos de que existen oficinas actualmente inaccesíbeis que requiren unha nova localización pola imposibilidade de realizar traslados ou obras en Málaga, Toledo, Cantabria, Ourense e Ceuta.

Información sobre OPA de Vigo

OPA (Oficina de Prestacións Automatizadas). Crearase en Vigo a primeira das dez OPAs proxectadas. Situada na Zona Franca, tamén albergará este edificio, en aluguer, a actual Oficina Delegada de Muface en Vigo. Esta OPA realizará tan só tramitación electrónica e comezará a funcionar en xaneiro próximo. Dotada inicialmente con cinco persoas da totalidade de 20, que está previsto cubrir progresivamente até 2024. A estas cinco prazas sumaranse as actuais tres da Oficina Delegada. A introdución destas OPAs constitúen un claro caso de deslocalización do traballo. Así desde Vigo vanse atender os expedientes dos Servizos Provinciais de MUFACE máis saturados (Barcelona, ​Sevilla, Madrid, Málaga e Valencia).

Desde a CIG formulamos as nosas prevencións e reservas sobre a introdución destas oficinas automatizadas polo que trae consigo redución de cadros de persoal e afastamento da Administración cos administrados, obrigados a manter relacións telemáticamente cos problemas que poden ter determinados colectivos de mutualistas que, pola súa idade ou pola descoñecementos informáticos, non se vallan por si mesmos no emprego destes medios. Seguiremos vixiantes os cadros de persoal para comprobar se estas oficinas supoñen recortes de postos de traballo.

Nova versión da APP

Están introducindo actualizacións consistentes en novo deseño, renovación tecnolóxica adaptándoa ás versións dos sistemas operativos... O/as usuario/as poderán rexistrarse directamente desde a app e non desde a sede electrónica como sucedía antes, coa posibilidade de solicitar cita previa, prestacións dentarias e oculares.

Execución orzamentaria e PXE 2022

Ao peche do exercicio 2020, o remanente era de 187,33 millóns de euros; mentres que ao peche do exercicio 2019 esta magnitude situábase en 200,68 millóns de euros. Estímase que a finais do presente ano o remanente estará ao redor de 137,10 millóns de euros.

Entrégasenos unha folla cos datos resumidos do orzamento de MUFACE no Proxecto de Orzamentos do Estado. Ascende a 1.905.793.890 euros, dos que a maior partida corresponde aos concertos sanitarios coas entidades privadas (1.169.863.030 euros), que representa un incremento do 4,51 por cento con respecto ao do ano 2020.

Un ano máis reuniuse o Comité de Seguridade e Saúde Laboral do Intercentros para tratar o programa de avaliación de riscos do vindeiro ano. E outro ano máis constatamos que queda un longo camiño por percorrer. As cuestións plantexadas poden resumirse nos seguintes puntos:

  • A meirande parte das avaliacións de centros que se van a realizar en 2022 son motivadas porque estes levan 10 anos sen avaliar (na provincia de Lugo todas atenden a esta motivación).

  • A solicitude de implantación de medidas de emerxencia por parte dos responsables dos centros é residual (na provincia da Coruña non se fixo ningunha solicitude).

  • Nesta xuntanza manifestamos os problemas que xurdiron en Vigo coas probas complementarias para mulleres, xa que non se realizaban tódalas probas incluidas e que din que van comprobar este feito.

  • Con respecto á formación impartida en materia de riscos laborais, valoramos positivamente a formación relacionada cos riscos psicosociais. Pero consideramos que certos cursos non teñen a duración suficiente para ser unha formación axeitada e de calidade (tal e coma por exemplo o Curso Xestión de agresións e resolución de conflitos nos centros asistidos da Xunta de 2,5 horas de duración).

  • No tocante á investigación de accidentes laborais, non hai ningunha novidade e seguen a empregarse os mesmos criterios á hora de realizala.

  • Atendendo á nosa petición, instaron aos CSSL para que se reuniran. Mención aparte merece o CSSL de Cultura que inda non o fixo (di que llo voltaran a requirir).

  • Ademáis de todo isto, dende a CIG insistimos en que entreguen máscaras FPP2 para as traballadoras das escolas infantís de cero a tres anos e os centros de maiores, pero optaron pola calada por resposta, ignorando unha vez máis a sentenza do TSXG que lle daba a razón a unha denuncia da CIG e seguindo co recurso no Tribunal Supremo.

  • E xa para rematar preguntamos qué pasa co número de contaxios nos centros escolares e os pais que teñen que coidar dos cativos cando están confinados que non poden teletraballar. Cal é a solución a esta cuestión? Segundo a presidenta do CSSL este non é un suposto de deber inexcusable por conciliación. É o mesmo caso que cando tes un fillo con gripe, tes que buscarte a vida ou tirar de días de asuntos propios.

Educación busca regularizar os centos de postos agochados de persoal non docente nos centros educativos cun paripé de negociación e cargándose 44 prazas

A CIG denuncia que dende hai varios anos a Consellería de Educación seguiu un proceso precario e, como mínimo, escuro, na contratación de persoal non docente que pretende resolver neste ano a través dunha pseudo-negociación para a regularización en RPT de 370 postos de traballo que a consellería mantivo agochados durante anos (algún mesmo dende o ano 2012). Nesta modificación tamén aproveitan para amortizar 44 postos de traballo.

Por que denunciamos que a contratación é en precario e un proceso oscuro? Pois moi sinxelo. A contratación é en precario porque todo o persoal contratado dende hai anos, en moitos casos tería dereito a cobrar os pluses que os seus compañeiros/as que están en códigos de RPT teñen recoñecidos, pero a consellería non llos paga por ese mesmo motivo, por non estar incluídos na RPT.

Mediante este proceso escurantista de contratación no que estiveron agochados os postos de traballo producíronse dúas situacións ilegais:

  • Os postos non foron incluidos nas distintas OEP.
  • Froito diso, tampouco foron ofertados aos traballadoras/es laborais fixos nin en concursos de traslados nin en adscricións provisionais.

Se a situación non fora xa extremadamente grave, con este proceder a consellería de Educación conseguirá tamén que moitos dos traballadores/as laborais temporais que ocupan esas prazas e que levan máis de 3 anos nelas, poidan chegar a ser declarados persoal indefinido non fixo.

A CIG esixe responsabilidades

Quen se vai responsabilizar nominalmente de todas estas tropelías?. Dimitirá o director xeral de Centros e Recursos Humanos?. Cesarán ao subdirector xeral de Recursos Humanos (que leva no posto dende o ano 2007 e ten coñecemento sobrado do que aquí se denuncia)? Dimitirá o director xeral da Función Pública por ser o responsable máximo do control do persoal da Xunta de Galicia? Ou dimitirá o conselleiro? Na CIG estamos seguros de que nin vai dimitir ninguén, nin van sancionar a ninguén

A CIG non merca este peixe

O que pretenden é vendernos que aceptan a inclusión das prazas “creadas” neste curso 2021-2022 (na primeira proposta que nos achegaron non aparecían eses postos de traballo ocultos) e para “contentarnos” amplían seis medias xornadas a xornada completa e crean unha máis de persoal limpador e dúas de axudante/a de cociña máis en todo o país.
Isto supón a regularización de 370 prazas e a amortización doutras 44, cando o que realmente sucede é que as tiveron agochadas dende polo menos hai case seis anos cos prexuízos que eso lle supón as traballadoras e traballadores, como xa explicamos.

Como CIG solicitamos toda a documentación necesaria para analizar e, de ser o caso, avaliar as responsabilidades que se poidan esixir, vía negocial ou incluso vía xudicial, se así o consideraramos necesario, pero na segunda e última xuntanza do venres 17 de decembro acusáronnos literalmente de pedir moita documentación. Xa nos advertiron que parte da documentación solicitada directamente non nola van dar e a que din que si... que a porán á nosa disposición. Mais segundo a consellería, a documentación solicitada non inflúe nesta modificación, polo que non a achegan nin na propia mesa, polo que poñemos en dúbida que efectivamente se nos facilite.

Non aceptan ningunha das nosas alegacións como o abono de atrasos ó persoal que non cobrou os pluses, o abono de oficio das diferenzas salariais ao persoal de cociña, o plus de perigosidade nos CEE, as compensacións das itinerancias, a realización das avaliacións de riscos laborais en todos os postos de traballo... A consellería nen sequera contempla a posibilidade da apertura dunha mesa de negociación de ratios de limpeza e cociña, que entendemos como a única solución posible para a mellora das condicións de traballo deste persoal.

A CIG esixe que se manteñan os contratos de reforzos pola COVID

Por outra banda, o vindeiro día 22 de decembro rematan os contratos do persoal de reforzo de limpeza, que lembremos foi o único reforzo que a consellería admitiu para o persoal non docente nestes tempos de pandemia, a pesares de que a CIG solicitou en innumerables xuntanzas o reforzo tamén para o persoal de cociña. Pola parte da consellería a resposta foi sempre negativa. Diante do alto número de contaxios a día de hoxe nos centros de ensino, na última xuntanza a CIG volveu esixir o mantemento dos contratos de reforzo.

Toda esta desfeita preténdena facer co beneplácito sindical a través da “non negociación” levada a cabo. Pois xa lles adiantamos agora que a CIG non vai ser un monicreque nin na mesa de pseudonegociación nin fóra dela.

Emprego de máscaras FFP2

A CIG solicita a execución de maneira urxente da sentenza gañada sobre o emprego de máscaras FFP2, e a retirada do recurso de casación interposto pola Xunta para non ter que cumprila. Pídese o emprego de máscaras FFP2 en todas as situacións onde non é posible garantir a distancia de seguridade, ou en lugares pechados onde exista movemento de xente. Recórdaselles que as máscaras FFP2 teñen unha vida útil determinada e non se debe sobrepasar, como está a acontecer en varios centros.

Transmitirán as nosas peticións, pero de momento só teñen indicación do emprego deste tipo de máscaras en caso de estar ante un caso positivo de Covid-19 ou sospeitoso.

Como actuar ante un accidente de traballo ou enfermidade profesional

O servizo de prevención elaborou un informe cos pasos que debe seguir tanto o persoal como a empresa nestes casos, que unha vez se recollan as achegas presentadas neste comité, se difundirá polos centros de traballo, para tratar así de evitar que un accidente ou enfermidade laboral acabe como unha continxencia común por non saber como actuar.

Uniformidade Escolas Infantís CGSIB

Visto que está próximo a rematar o concurso actual de uniformidade, solicítase a participación dos/as delegados/as de prevención na vindeira adxudicación, ao que en principio non poñen obxección, pero non permiten modificacións a novas propostas ata entón.

Problemática xerada por persoal apto con restricións

Pídese reforzo do cadro de persoal para non xerar unha carga de traballo, ao que nos responden que esa solución no é viable, que ten difícil amaño, igual no que se debe incidir é na opción a unha segunda actividade como en outras consellerías. Proponse tamén a creación de grupos de traballo para xestionar con Función Pública estas adaptacións.

Traslado Xefatura Territorial de Política Social da Coruña

Está previsto o inicio a partir do 10 de xaneiro. Farase unha avaliación de riscos unha vez feito o traslado.

Avaliacións de riscos psicosociais no departamento de persoal do CGSIB

Pídese explicacións porque non se informou a este comité da realización deste estudio, e a escusa foi que fora o anterior comité quén solicitara estudio, pero a este tampouco o informaron, así que solicitamos información do proceso e que isto non volva acontecer. Acordouse que a partir de agora o CGSIB debía comunicar aos membros deste comité todas as visitas de avaliación que fixese nos centros e os estudios psicosociais.

Estudios psicosociais pendentes

Contan empezar a segunda quincena do mes de xaneiro cos estudios psicosociais que se acordaran no pleno celebrado en xullo, así como facer as revisións de algunhas avaliacións que xa están feitas.

Condutas violentas en centros residenciais

Nos últimos anos, están a ingresar nos centros pertencentes a consellería, usuarios con problemática psiquiátrica que non entran dentro do perfil de residentes para o que estamos dotados/preparados, o que está ocasionando graves prexuízos tanto para o persoal como para os demais usuarios. Isto xa se transmitira noutros plenos, pero segue sen dar solución.

Tratarán de falar co Sergas para que as visitas do psiquiatra sexan máis frecuentes y que faciliten formación e pautas de actuación en situacións de urxencia por agresións.

Estado obras no chan da RM Oleiros e da RM Volta do Castro

Informa a Subdirección de Contratación que na RM de Volta do Castro comezaron amañando unha zona para ver o resultado e visto que son os esperados continuarán coas seguintes fases, o mesmo acontece na RM de Oleiros, onde se iniciou por unha planta, pero seguirase coas seguintes.

Preparación de medicación en quenda de noite na RM de Caranza

Esta tarefa está a ocasionar moita queixa entre o persoal, xa que a esas horas é máis difícil a concentración para facelo correctamente, o traballo é moi repetitivo, a iluminación non é a axeitada, e moitos outros factores que se suman. Esta é unha queixa que se transmite desde moitos outros centros da consellería. O servizo de prevención fará un estudio específico sobre esta problemática e as posibles consecuencias.

E.I. O Ventorrillo e E.I. Sta Mª de Oza

Na E.I. O Ventorrillo están encargados dous cambiadores que están pendentes de entregar e instalar e na E.I. Santa Mª de Oza hai unha serie de deficiencias nun local habilitado para vestiario, no mal uso que se está facendo da saída de emerxencia e carros de limpeza pouco axeitados, comprometéndose a Administración a revisar e solucionar todas estas deficiencias e o servizo de prevención a facer unha nova avaliación de riscos se o consideran preciso.

Seguiremos pelexando pola mellora da seguridade e saúde laboral nos nosos centros de traballo.

Con cambios sobre o habitual, pero sen manter criterios uniformes, o mércores 15 de decembro foron aprobadas na Comisión de Persoal as convocatorias dos procesos selectivos das enxeñarías agronómica, montes, industrial (A1), agrícola, forestal, industrial (A2), arquitectura (A1), arquitectura técnica (A2), química (A1), informática (A1) e axentes de gardacostas (C1), correspondentes ás ofertas de emprego dos anos 2018 a 2021. É de agardar que as convocatorias estean publicadas no DOG en poucos días.

Todos estes procesos contaron co voto en contra de CIG e CSIF, e o apoio de CCOO e UGT (os sindicatos do SI, con ledicia).

Novamente a bandazos

Podemos discutir se nun proceso selectivo determinado pode haber máis ou menos exercicios, tipo de probas, se debe existir e como será a fase de concurso, etc. Pero o que non é comprensible é que sexan moi diferentes entre si procesos de características similares.

Cal foi a razón de que estas enxeñarías (A1 e A2) vaia en dúas convocatorias separando o acceso libre e o proceso de estabilización, mentres que en Axentes de Gardacostas (C1) unan nunha mesma convocatoria tanto o acceso libre como a oferta de estabilización? (todas aprobadas o mesmo día).

E por que a convocatoria de acceso libre das enxeñarías (que vai separada da convocatoria de estabilización) é un concurso/oposición mentres que a convocatoria de informática (que é acceso libre) é oposición sen fase de concurso? (todas A1, e todas aprobadas o mesmo día).

Se nos fixamos na puntuación da fase de concurso do baremos por experiencia profesional, as diferenzas son enormes no número de anos necesarios para obter o máximo de puntuación:

Convocatoria Anos necesarios
A1 e A2.Enxeñarías. Acceso libre e prom.interna 6,25
C1. Axentes gardacostas. Acceso libre + Estabilización e prom.interna 14,5
A1 e A2. Enxeñarías. Estabilización e prom.interna 14,5
A1. Informática. Acceso libre Non hai

En canto ao número e tipo de exercicios sirva esta comparación de tres procesos selectivos negociados (e publicados) nestes anos, todos eles do corpo facultativo superior (A1), de acceso libre con promoción interna:

Convocatoria Exercicios puntuables
 2020. Veterinarios (A1). Acceso libre e prom.interna   1.Test 180 preguntas (en dúas partes) 
 2021. Finanzas (A1). Acceso libre e prom.interna   1.Test 150 preguntas
 2.Suposto práctico escrito
 3.Dúas probas: cuestionario escrito de 10 preguntas + 3 supostos prácticos escritos 
 4.Exposición oral de 4 temas
 2021. Enxeñarías (A1). Acceso libre e prom.interna.   1.Test 180 preguntas (en dúas partes)
 2.Desenvolvemento de 2 temas

En resumo: esiximos ao director xeral de Función Pública (e por extensión ao conselleiro de Facenda), que se sente a negociar uns criterios xerais a aplicar aos procesos selectivos de xeito que os procesos con características equivalentes teñan condicións similares, adaptadas ás circunstancias que poidan existir, deixando de lado os bandazos que unha e outra vez estamos a dar.

Cambios normativos (estabilización/consolidación) e oferta de emprego extraordinaria-2021

Unha das cousas que está a alterar a negociación dos procesos selectivos é os cambios normativos derivados do abuso da temporalidade (causada por anos e anos de taxas de reposición por debaixo do 100% que impediron a oferta de todas as vacantes).

A Dirección Xeral de Función Pública retirou desta última negociación a convocatoria das prazas ofertadas como procesos de consolidación de emprego.

Os cambios normativos aínda non están pechados, e probablemente falte a súa transposición á normativa autonómica. Xa que logo, a CIG solicitou que a Administración realizase un estudo das escalas/categorías/prazas afectadas por tales modificacións, e a implicación que tería nos correspondentes procesos selectivos.

Finalmente, o que se nos entregou non é máis que un cadro que contén o número de prazas ofertadas, as vacantes sen ocupación existente, total de persoal interino e vacantes ocupadas interinamente antes e despois do 1/1/2016. Tal cadro non é, en ningún caso, un estudo das implicacións que os cambios normativos tería na situación das diferentes prazas.

En palabras do DXFP, o proxecto de lei estatal fala do que pasa coas prazas dos procesos convocados, e tamén dos non convocados que estean en OEP aprobadas con anterioridade á aprobación da Lei. Di que se establece de forma garantista e que non hai ningún problema en aprobar agora (antes de rematar o ano) un decreto de OEP extraordinaria que recolla prazas de ofertas anteriores. Asegura que o decreto de OEP contemplará que os procesos selectivos se adaptarán á normativa existente no momento en que sexan convocados. E con isto, asunto despachado.

Promoción interna

Advertimos que nas convocatorias de A2 (enxeñarías + arquitectura técnica), non se cumpre o mínimo legal de 25% de promoción interna (17% en acceso libre, 25% en estabilización, e 22% en conxunto sumando a promoción interna separada pendente de convocar. Pode ser que se nos escapase algún dato, pero van revisar.

En todos os casos permiten a promoción interna dende calquera escala do subgrupo inferior. Esperamos que este cambio de criterio, que apoiamos, sexa de aplicación con reciprocidade en todos os casos. O que non aceptan é a promoción horizontal, dende outras escalas do mesmo subgrupo, como si fixo a Consellería de Sanidade coa recente convocatoria de procesos selectivos a postos de persoal funcionario das escalas sanitarias.

Para o director de Función Pública, o máximo de antigüidade a valorar na fase de concurso da promoción interna debe obterse con 10 anos de servizos. É dicir, que nos cargamos este mérito, xa que a inmensa maioría do persoal funcionario vai ter a mesma puntuación. Somos conscientes de que este asunto xera controversia en función das circunstancias persoais de cada funcionario ou funcionaria, pero a CIG pensa que este mérito, como os demais, debe variar en función da antigüidade real, non igualar cortando dende o comezo.

Nota de corte incluída nas bases

Decidiron que o corte é de 4 aprobados por praza para o primeiro exercicio, coas persoas que superasen o 50% das preguntas. E que se non se chega a 4 por praza, pode rebaixarse ata o 40% das preguntas (isto último non está recollido nos borradores aprobados na Comisión de Persoal, pero si comprometido).

Estamos satisfeitos porque acepten regular a nota de corte nas bases da convocatoria. Parabéns. Pero 4 por praza para o primeiro exercicio cando queda un segundo, e non poñer corte para o segundo, non nos satisfai.

Exame de idiomas de informática (e de galego)

Non vamos a discutir se un funcionario da escala superior de informática debe ou non demostrar certo nivel de inglés. A tal efecto decidiron que as persoas aspirantes deben superar como aptas un test.

Curioso que ese mesmo método non se aplique á lingua propia de Galiza, xa que neste caso a proba consiste nunha tradución.

Por que non son iguais as dúas probas para os dous idiomas? A CIG defende que nos dous casos debe ser un test con contidos relacionados cos niveis funcionais da lingua en léxico, sintáctica e gramática.

O resto da oferta pendente

Nos borradores iniciais das enxeñarías incluíron as prazas de enxeñaría de minas. Foron retiradas das convocatorias finais (din que por “problemas de interinos” e de temarios), e aseguran que as sacarán á maior brevidade (pero non neste ano).

Hai prazas da oferta do 2018 que xa non vai dar tempo a que convoquen (profesores de escolas nautico-pesqueiras, oferta para persoas con discapacidade intelectual), e veremos se hai maneira de que as repesquen ou por contra xa caducaron. Magnífica xestión.

E hai moito mais do 2019, 2020 e 2021 que sigue pendente pero que non lles ten tanta urxencia.

Concursos de traslados e destino provisional

Unha das cuestións que a CIG puxo enriba da mesa é que todas as persoas que superen estes procesos selectivos van ter no futuro un destino provisional, non definitivo.

A razón é dobre:

  • Están pendentes outros procesos de promoción interna separada para estas mesmas escalas. Nin negociadas nin convocadas.
  • Non hai expectativa do concurso de traslados de escalas/especial.

O ideal é non andar a mover innecesariamente á xente, e por pouco tempo. Así que se queremos ir a por un futuro destino definitivo, hai que resolver a promoción interna separada e o concurso de traslados.

O DXFP di que concurso de especial vai ser o seguinte. Veremos cando.

Estas son as convocatorias aprobadas

(textos aprobados na Comisión de Persoal, sen incluír o engadido a última hora na nota de corte)

Na Comisión de Teletraballo do día 3 de decembro preguntamos ante a vaga de covid e os confinamentos de escolares, se os permisos da COVID seguían activos, pois había dúbidas do persoal en varias consellerías. Tamén propuxemos que se activase o artigo 12 polo nivel de risco alto na nosa comunidade, é máis despois de que a Unión Europea, a través do Centro Europeo para o Control e a Prevención de Enfermidades, recomende o teletraballo ante o avance desta 6ª onda.

Descartouse a aplicación do artigo 12 (teletraballo obrigatorio por emerxencia) porque neste caso non temos a declaración de Sanidade de emerxencia sanitaria e tamén porque están activos os permisos ou xustificantes para teletraballar polas causa do COVID. 

Pero sempre destaca algunha consellería na súa rebeldía: Medio Rural volve a da-la nota enviando un correo ao persoal afectado no que di que hai que tirar de asuntos propios e vacacións. O mesmo nalgunha xefatura de Política Social que entende que o persoal dos centros asistenciais non ten dereitos e que non existe a posibilidade de xustificar por quedar na casa ao coidado dunha crianza confinada. E para mais estamos a falar de persoal esencial que traballou a reo durante toda a pandemia, onde primaron as necesidades do servizo e agora dáselle coa porta nas narices 

E que pasa se non quedan días de asuntos propios porque xa estamos de decembro?. E si levamos varios confinamentos?.  Levamos aos pequenos confinados ao traballo? 

En definitiva, que algunhas xefaturas crecense denegando dereitos ao persoal e buscan calquera razón. E esta non é nin a primeira vez que se xoga cunha cuestión tan grave  como a COVID poñendo en risco a todas.

Ante isto solicitamos no comité intercentros de seguridade e saúde laboral o 16 de decembro a Función Pública que aclare ás consellerías os permisos e xustificacións do PORTAX vixentes. Sorprendéronnos as declaracións da presidenta deste comité que comparou o coidado por corentena da COVID con quedarse a coidar un fillo con gripe e que polo tanto cada un que se apañe.

O mércores 15 de decembro vai ir á Comisión de Persoal a votación das convocatorias dos seguintes procesos selectivos de acceso libre e/ou estabilización, con promoción interna. Contamos que van a estar publicados no DOG antes de rematar o ano:

A CIG denuncia que co remate dos reforzos covid quedarán 800 contratos menos que en 2011

O sector de Autonómica da CIG-Administración denuncia que a escaseza de persoal nos centros que xestiona a Consellaría de Política Social colócaos á cabeza no número de accidentes laborais, até o punto de que só no primeiro semestre deste ano rexistráronse un total de 71 incidentes deste tipo.

Dende a CIG-Autonómica denunciamos tamén que estas instalacións quedan sen reforzos pola covid para 2022, ao tempo que tampouco se recuperan os contratacións que permitan os descansos recollidos no V Convenio Colectivo, “o que segue a sobrecargar o persoal, que xa acumula 71 accidentes laborais tan só no primeiro semestre de 2021”.

As traballadoras sufriron 71 accidentes laborais só no primeiro semestre deste ano

Ademais disto, a Consellería segue a discriminar as traballadoras/es dos centros de atención directa (residencias de maiores, centros de menores, centros de día, centros de persoas dependentes, etc) “facendo un paripé de negociación das carteleiras de traballo e incluíndo xornadas leoninas que imposibilitan a conciliación da vida laboral e familiar, coa sobrecarga de todo o persoal”.

Neste senso, nos últimos anos elimináronse “infinidade” de postos de traballo de atención directa, “até o punto de que durante a pandemia houbo que reforzar os cadros de persoal para poder seguir coa atención ás persoas que están ao noso cargo”. Como exemplo disto, o vindeiro 31 de decembro rematan os “escasos” reforzos covid “e atoparémonos con 800 contratos menos que en 2011”.

Lamentamos que a pesar desta situación a Consellería continúa negándose a aumentar os cadros de persoal, “todo a costa da saúde dos propios traballadores/as e do seu dereito ao descanso e á conciliación da vida laboral e familiar”. Porque tampouco se cobren “dilixentemente” as baixas nin se reforzan as adaptacións de postos por razón de saúde.

Lesións e problemas de saúde

Isto tradúcese nunha sobrecarga de traballo nos centros que está a provocar lesións e problemas de saúde entre o persoal por causa dos sobreesforzos. “Recordamos que o persoal desta Consellería é o que máis accidentes laborais sofre xunto cos bombeiros forestais, e levamos demasiado tempo mantendo o servizo a costa da saúde do persoal, algo indignante, máis aínda cando estes accidentes son evitábeis”.

Pero a Consellería segue a afondar na precariedade e a negar calquera compensación por traballar domingos e festivos; segue a negar calquera tipo de conciliación familiar; e mesmo nega a posibilidade de que traballadoras que teñen crianzas en corentena pola covid poidan quedar na casa coidándoas.

Por todo isto, dende a CIG-Autonómica esixímoslle á Consellaría a apertura dunha mesa de negociación na que se aborde a necesidade de adaptar os cadros de persoal á realidade actual coa creación de postos de traballo, “así como abordar, dunha vez por todas, a compensación por traballar os domingos e festivos e os dereitos laborais do V Convenio Colectivo Único arrebatados en 2012”. Co obxectivo de garantir unha atención e uns coidados de calidade nos servizos asistenciais públicos, “para o que é preciso tamén termos dereitos laborais que garantan a seguridade e a saúde das persoas traballadoras”.

Poñemos a túa disposición os borradores dos seguintes procesos selectivos. É previsible que sexamos convocados para unha Mesa de negociación en poucos días e que se publique no DOG antes de finalizar o ano.

  • A1-Especialidade de arquivos, bibliotecas e museos. Descargar
  • A2-Escalade xestión de sistemas de informática. Descargar
  • C1-Escala técnica auxiliar de informática. Descargar

O 3 de decembro tivemos a segunda reunión da Comisión de Seguimento do Acordo de Teletraballo no que buscamos resolver eivas na concesión desta modalidade laboral.

Hoxe na Xunta temos máis 1912 teletraballadores/as, 978 en servizos centrais e 934 nos servizos periféricos. Aínda que a maioria do persoal no sistema ordinario ten dúas xornadas, reclamamos maior extensión e uniformidade. Máis aínda se cabe logo da recente decisión da Administración do Estado español de acadar as 3 xornadas semanais.

Por outra parte Función Pública esta a ser bastante deficiente no control da aplicación do Acordo e da comunicación de datos e deixa moita marxe as consellerías que aplican esta modalidade de forma desigual.

  1. Analizouse a problemática daquelas unidades con acceso máis restrinxido ao teletraballo polo seu caracter de atención ao público (oficinas de emprego, consorcio, oficinas agrarias, unidades de atención ao público, etc..). Estes casos xa foran remitidos un a un pola CIG antes da Comisión.
  2. Solicitamos os datos do persoal en réxime de teletraballo, por consellerías, xefaturas e xénero para facer un estudo do impacto segundo as diferentes unidades administrativas.
  3. Demandamos que normalice a información das concesións e denegacións aos órganos de representación do persoal (Xuntas de Persoal e Comités de empresa).
  4. Esiximos a posta a disposición do persoal teletraballador dos medios tecnolóxicos axeitados que marca a normativa. Segundo o Acordo en febreiro a Xunta xa ten a obriga de proporcionar ordenadores. Segundo Función Pública a AMTEGA está coas contratacións, pero din que teñen problemas de subministro e “pode que se atrasen un tempo”. Eso si: que non che proporcionen os medios non vai ser impedimento para teletraballar, só faltaría!
  5. Sobre a aplicacion do réxime especial de teletraballo (art. 12) para o teletraballo obrigatorio por emerxencia sanitaria; tal e como está agora a incidencia da pandemia na Galiza esta descartado agás se declare de novo a emerxencia sanitaria.
  6. O que si seguen activos son todos os permisos de teletraballo COVID por confinamento tanto do persoal como de descendentes ou ascendentes ao seu coidado. É un tema importante coa suba da incidencia nos centros escolares e o aumento exponencial de casos.

Esiximos a explicación de Función Pública dalgunhas denegacións de teletraballo xa que denunciamos que hai informes “tipo”, insuficientes e carentes de argumentos que buscan unicamente xustificar denegacións por parte dalgunhas xefaturas intentando esquivar o Acordo de teletraballo. Respostou que nos vai remitir por escrito as aclaracións que solicitamos co fin de poder alegar. Se é o teu caso, contacta con nós.

Outras novas recentes

Martes, 02 Xullo 2024

Prazas para chamamentos de Medio Rural (02/07/2024)

O servizo de persoal de Medio Rural vén de achegarnos a relación de prazas que foron anunciadas en "Moura" para a súa cobertura a través das listas de contratación. Trátase de prazas de 6 e 12 meses correspondentes ao Servizo de Prevención de Incendios Forestais (SPIF)
Luns, 24 Xuño 2024

Xuntanza do CSSL de Medio Ambiente

O pasado venres día 21 celebrouse o Comité de Seguridade e Saúde Laboral de Medio Ambiente (en adiante CSSL) onde se trataron diferentes asuntos relacionados coa seguridade e saúde dos empregados públicos. Os asuntos tratados foron variados entre os que podemos destacar a roupa de traballo e uniformidade, vehículos, formación, algunhas problemáticas nos centros de manexo de...
Venres, 28 Xuño 2024

Agacal: a rei morto, raíña que se impón?

A uns meses de que cesaran ao xerente de Agacal e a menos de que nomearan a un novo director desa axencia, vimos de recibir un correo electrónico remitido pola xefa do Departamento de Coordinación Administrativa no que se nos envía un documento nunca antes negociado, e nas que asume as funcións da xerencia por suplencia, segundo unha resolución do 27/03/2024. Botamos en...