Inicio
Martes, 13 Mai 2025

Situación do Teletraballo na nosa Administración: que está a suceder?

O teletraballo é unha modalidade de prestación de servizos que compre manter na nosa Administración, resultado da negociación colectiva na que se acadou o Acordo coa CIG en decembro de 2020. O obxectivo foi substituír ao “teletraballo da Covid” e que tivera a maior vocación de permanencia posible e, deste xeito quedou regulado na Orde do 14 decembro de 2020 pola que se publica o Acordo sobre a prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de ...


Luns, 12 Mai 2025

Rebaixas nos dereitos de xubilación anticipada do persoal bombeiro forestal

Mediante a modificación do Real Decreto 383/2008 o Goberno pretende reducir os dereitos de xubilación do persoal bombeiro forestal establecendo límites a aplicación dos coeficientes redutores. O proxecto de modificación do Real Decreto 283/2008 pretende rebaixar e escalar os dereitos de xubilación anticipada incluídos na Lei 5/2024, do 8 de novembro, básica de bombeiros forestais. Nesta lei igualábanse os dereitos de xubilación de bombeiros forestais co do resto de bombeiros cuns ...


Luns, 12 Mai 2025

A silandeira homenaxe da EGAP ás cantareiras polo 17M

Un ano despois da inadmisíbel eliminación de tódolos actos conmemorativos do Día das Letras Galegas, a dirección da EGAP segue na súa liña de tentar acalar a lingua e cultura galegas, malia a que, precisamente, un dos motivos da existencia da Escola é a normalización e difusión do galego na Administración pública.

Unha mostra máis de que as persoas responsábeis da Escola Galega de Administración Pública (EGAP) están a rexeitar a lingua e cultura galegas, incumprindo os fins do organismo ...


Luns, 12 Mai 2025

Diñeiro para letrados/as e control político do IGE

A Presidencia da Xunta consumou un incremento retributivo para o seu persoal da escala de letrados/as e un cambio na estrutura para un mellor control político do Instituto Galego de Estatística. Estas medidas foron aprobadas na Comisión de Persoal do xoves 8 de maio de 2025, co voto en contra de CIG, abstención de CCOO e UGT, e voto favorable de CSIF.

Letrados/as

Non cuestionamos que o persoal funcionario da escala de Letrados/as da Presidencia da Xunta, teñan unha alta carga de traballo ...


Venres, 09 Mai 2025

«Por unha EGAP transparente e en Galego». Mobilízate o 15 de maio diante da EGAP!

Compañeira/Compañeiro:

O vindeiro xoves 15 de Maio imos facer unha CONCENTRACIÓN diante do edificio da EGAP en Fontiñas, Compostela.

Co lema «Por unha EGAP transparente e en Galego» esiximos a demisión da directora que, dende que entrou no posto, está a desmontar, literalmente, a institución. Á xa opacidade endémica uniuse o peche da biblioteca, a privatización de cursos, a dedocracia co profesorado, a falla de valoración das enquisas que realiza o alumnado, a baixada da calidade, a ...


Sábado, 03 Mai 2025

A CIG toma as rúas o 1º de Maio para reivindicar traballo, dereitos e soberanía

Milleiros de persoas participaron nas 17 mobilizacións convocadas no Día Internacional da Clase Obreira ao berro de «Galiza contra as guerras!», sendo as principais coordenadas a denuncia e a loita contra as guerras imperialistas e a militarización da sociedade, contra a UE do capital e da extrema dereita e pola defensa dos servizos públicos, dos dereitos laborais e dun proxecto soberano para Galiza.

 92hL-6SE6PM 

A CIG tomou as rúas do país un ano máis na xornada do 1º de Maio, Día ...


Mércores, 30 Abril 2025

Que pasa co permiso parental de 8 semanas?

A Administración da Xunta que segundo o PP "defende as familias", segue sen normalizar o permiso parental de 8 semanas, nin o retribúe nin o concede a todo o persoal que ten dereito.

O permiso parental de 8 semanas para o coidado de fillos e fillas menores de 8 anos foi introducido en xuño do 2023 no Estatuto Básico da Persoa Empregada Pública ante a obriga marcada pola Directiva (UE) 2019/1158.

Se ben polo de agora non é un permiso de ampla solicitude na nosa Administración, está claro ...


Venres, 25 Abril 2025

A Xunta pretende que o persoal de enfermería realice valoracións de Dependencia

Ao longo do día de onte recibimos información de compañeiras das residencias de maiores, rede pública da Xunta de Galiza,  que referían a que nunha das “reunións obrigatorias” que teñen coa dirección, esta lle comunicou ao persoal de enfermería que acababan de recibir unha “información de arriba” conforme a partir de agora debían de facer elas as valoracións de dependencia dos ingresos de emerxencia social que cheguen ao centro sen valorar. No día de hoxe, venres 25 de abril estase a ...


Venres, 25 Abril 2025

A CIG concéntrase pola mellora dos salarios e dereitos nos servizos públicos

Na concentración o sindicato maioritario en Galiza demandou do goberno estatal unha mellora salarial que recupere as perdas dos últimos anos e unha xubilación digna.

Representantes sindicais das tres federacións da Área Pública da CIG (Administración, Ensino e Saúde) concentráronse o xoves 24 diante da Delegación do Goberno estatal para exixir do Goberno a inmediata negociación dunha suba salarial que recupere o que se perdeu, como mínimo, desde o pacto sindical de CCOO e UGT de 2022 e ...


Venres, 11 Abril 2025

A dirección da EGAP aposta agora pola «externalización» dos temarios

As persoas á fronte da EGAP escúndanse na falta de medios para a privatización da elaboración dos temarios de promoción interna e libre do persoal da Xunta de Galiza, un antigo compromiso que a EGAP incumpre ano tras ano.

Na CIG levamos moitos anos lembrándolle á EGAP o compromiso de elaboración dos temarios, tanto no referido á promoción interna como á libre. Até o de agora as respostas sempre foron evasivas, e remitíasenos á responsabilidade de Emprego Público neste asunto ou ...


Xoves, 10 Abril 2025

Teletraballo: estamos a recibir informacións contraditorias acerca de cambios na resolución

Viñeron compañeiros/as ou chamaron aos locais da CIG para comunicarnos que querían restrinxirlles o teletraballo dende unha determinada data. Segundo relatan, non se podería teletraballar nin os luns nin os venres. Ante esta información algún/a xefe/a confirmounos que había ordes de "enriba" para restrinxir o teletraballo "por razóns de servizo".

Na Comisión de Persoal do día 27 de marzo preguntamos á directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP), sobre se había ...


Contido da carta:

En datas 24 outubro de 2011 e 18 de abril de 2012, a Xunta de Persoal dos Servizos Centrais da Xunta de Galicia solicitou información ao respecto da constatación de irregularidades en determinados departamentos da Xunta ao respecto das contratacións con empresas de asistencias técnicas que mantiñan ao persoal prestando os seus servizos nas instalacións das Consellerías empregando medios técnicos propios da Xunta. Só dúas Consellería atenderon á nosa solicitude poñendo en dúbida a lexitimidade da Xunta de Persoal para requirir esta información e negando a presenza do devandito persoal nas súas instalacións.

Reiteramos novamente esta realidade que mantén unha situación de irregularidade dende hai anos e pon de manifesto o interese da Xunta de Galicia en posibilitar, a través da vía xudicial, o acceso á Administración do dito persoal, burlando os principios de igualdade, mérito e capacidade contemplados na normativa que regula os procesos de provisión de postos e ignorando os gastos ocasionados polos procesos xudiciais e aqueles derivados de execución de sentenza, consecuencia deste tipo de prácticas frecuentes, co agravante que supón que estes traballos poden ser desenvolvidos por persoal propio da Xunta de Galicia a custo inferior que pola modalidade da contratación externa.

Ante o exposto, esta Xunta de Persoal quere poñer en coñecemento que estudará a interposición das accións xudiciais oportunas para impedir o mantemento deste tipo de prácticas e a esixencia, no seu caso, da correspondente responsabilidade persoal de todo cargo que, consciente da ilegalidade das súas actuacións,  persiste na súa actitude de burlar a legalidade, a modo de exemplo:

-    A Secretaría Xeral do Mar dependente da Consellería de Medio Rural e Mar mantén a 3 traballadoras de TRAGSATEC prestando servizos nas súas instalacións. É interesante destacar que un deses traballadores e parente por consanguinidade da titular do departamento.

-    Na mesma Consellería hai, polo menos, 9 traballadores/as que foron contratados ao amparo da encomenda á empresa TRAGSATEC para a realización dos traballos de tramitación de medidas do Programa de Desenvolvemento Rural de Galicia no ano 2012, (DOG do 11 de maio de 2012). A pesar de que a resolución establecía o 15 de maio de 2012 como data de fin da encomenda, sen posibilidade de prórroga, estes traballadores, que xa traballaban irregularmente con anterioridade a 1 de xaneiro de 2012, continúan traballando na actualidade. As funcións que realizan estes traballadores na Dirección Xeral de Produción Agropecuaria, nos servizos territoriais da Consellería e nas Oficinas Agrarias Comarcais son propias de funcionarios/as da Xunta de Galicia.

-    Nesta mesma Consellería, no Servizo de Coordinación e Seguimento do PDR dependente da Secretaría Xeral de Medio Rural, traballan 3 asistencias técnicas da empresa Tragsa que desenvolven tarefas que poden realizar os empregados públicos da Xunta de Galicia. Destas 3 asistencias, 1 atópase de xeito permanente nas ditas oficinas, outra intermitentemente e a última de xeito ocasional xa que se atopa en Bruxelas en representación da Consellaría nos temas de PDR. Esta Xunta de Persoal considera grave atribuír funcións de representación (que deberían ser desempeñadas por persoal propio) a persoal externo que ten encomendadas funcións de "apoio técnico.

-    No FOGGA, organismo autónomo dependente da Consellería anterior continúan traballando 12 persoas da empresa Tragsa; encargadas de funcións para as que existen categorías profesionais ou escalas dentro da organización da Xunta (enxeñeiros, enxeñeiros, administrativos, etc.). Se ben o FOGGA xa non mantén as ditas persoas de xeito permanente nas súas instalacións, xa que acoden ocasionalmente á sede do organismo. De todos os xeitos, é moi grave manter este tipo de empresas na Administración nunha situación de racionalización do gasto público e cando hai persoal propio cualificado na Xunta de Galicia, parte do cal está sendo despedido.
-    Na Subdirección Xeral de apoio á contratación dependente da Consellería de Traballo traballan tres informáticos da empresa Altia que teñen un custo superior ao persoal propio da Consellería que realiza tarefas similares.

-    Na Secretaría Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental dependente da Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Infraestrutura se mantén unha encomenda de xestión cofinanciada con fondos FEDER na anualidade 2012, para a prestación de apoio xurídico, técnico e administrativo aos traballos que desenvolve esta Secretaría. No pasado exercicio houbo no departamento indicado un total de 6 encomendas de xestión a TRAGSATEC irregulares, aínda que aparentemente por estar financiadas con FEDER parecen legais (artigo 36 da Lei 2/2013, do 27 de febreiro, de orzamentos xerais da Comunidade Autónoma de Galicia para o ano 2013). No que levamos de ano, aínda non coñecemos a tramitación das encomendas para a anualidade de 2013, e os traballadores  de TRAGSATEC continúan prestando servizos polo que se deduce a intención de tramitar novas asistencias técnicas para este ano.

En concreto, encomendadas á xestión para a prestación de apoio xurídico, técnico e administrativo ás funcións que desenvolve a Secretaría Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental figuran 5 persoas, 4 na Subdirección Xeral de Coordinación Ambiental e 1 con funcións de secretaria do Secretario Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental. Unha destas asistencias técnicas realiza funcións de xestión económica, trámite de facturas  e outras tarefas propias de persoal funcionario. En base ao indicado, a traballadora interpuxo denuncia por cesión ilegal e xa foi ditada sentenza favorable ( non firme). Un destes traballadores encárgase do arquivo de documentación e pedido de material, outra traballa de secretaria da subdirectora xeral de Coordinación Ambiental. Para incrementar a gravidade dos feitos, dende a subdirección solicitouse á Vicesecretaría Xeral da consellería MATI o acceso á base de datos de contratación para varios funcionarios/as da subdirección, entre os que figura unha destas traballadoras de TRAGSATEC, como se fose auxiliar administrativo da Xunta de Galicia, o que se pode considerar, ademais, falsidade documental."

En base ao anterior, requírese de novo que se achegue a información e documentación acreditativa destas contratacións e comunícase o inicio, de ser o caso, das accións oportunas.