Inicio
Mércores, 25 Xuño 2025

Nova etapa para o persoal do Parque Nacional Illas Atlánticas

Grazas a un intensivo traballo sindical da CIG o persoal do PN das Illas Atlánticas regula e mellora notablemente as súas condicións de traballo. 

Dende a transferencia á Xunta en 2008, o Parque Nacional das Illas Atlánticas de Galiza (PNIAG), no que atinxe ás condicións laborais dos seu persoal, permaneceu nunha densa néboa a través da cal a Consellaría de Medio Ambiente e Cambio Climático (CMACC) non quixo ver o que alí ocorría e tampouco integrou con normalidade este novo órgano ...


Mércores, 25 Xuño 2025

Cursos AFD en centros de ensino públicos. Máis carga de traballo sen compensacións!

O persoal non docente nos centros de ensino ve incrementada de novo a súa carga de traballo sen contraprestacións. No marco do acordo de colaboración entre a Consellaría de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional e a Consellaría de Emprego, Comercio e Emigración, ofértanse as accións formativas do Plan Formativo para o emprego (cursos AFD).Na Orde do 1 de xullo de 2024 pola que se establecen as bases reguladoras para as accións formativas do Plan formativo para o emprego ...


Mércores, 25 Xuño 2025

Monte e rural galego, razóns de vida para a prevención de riscos. Quique Casanova in memoriam (26/06/2025)

Xornada técnica de incendios organizada pola CIG-Autonómica de Lugo, in memoriam de Quique Casanova, prezado compañeiro falecido nun incendio forestal. 

A xornada terá lugar o xoves 26 de xuño de 2025 no salón de actos da Deputación Provincial de Lugo. Dará comezo ás 9.30 h, e a súa clausura está prevista para as 14.30 h. O aforo é libre, previa inscrición no enderezo secorganizacionlugo@galizacig.gal.

O programa contará con relatorios que tratarán de preto a extinción de incendios ...


Martes, 24 Xuño 2025

Voto a favor condicionado da CIG-Autonómica ao I Plan de Igualdade do Consello de Contas (23/06/2025)

A CIG avoga por un I Plan de Igualdade máis ambicioso e efectivo, cun ámbito temporal de 3 anos de duración —en vez de 4—, ademais de promover que a enquisa de igualdade ao persoal se adiante ao primeiro ano do plan.

Consello de Contas de Galiza: 18 anos de atraso na aprobación do I Plan de Igualdade

Todas as Administracións Públicas teñen a obriga de contar cun plan de igualdade dende 2007. Porén, a lexislación incúmprese de xeito clamoroso, impedindo unha igualdade efectiva. Nas ...


Luns, 23 Xuño 2025

A extinción de incendios forestais na Galiza, cada vez máis perigosa e descoordinada

A CIG-Autonómica denuncia que un ano máis comezada a campaña de alto risco de incendios forestais seguimos sen ter unha xestión de persoal planificada e ordenada e destaca deficiencias no estado nas bases e no sistema de traballo dentro dos incendios forestais.

No 2024, o Presidente da Xunta repetía a xustificación ante os incendios forestais do comezo do verán afirmando que “hai unha grande intencionalidade detrás dos lumes”. En 20 anos pasamos de atender máis de 10.000 incendios de ...


Venres, 20 Xuño 2025

Caótica xestión da Xunta de Galiza na residencia de Taboadela: diñeiro público malgastado e atención precaria

Dende a Confederación Intersindical Galega (CIG) erguemos a voz unha vez máis para denunciar a situación crítica do Centro de Maiores de Taboadela, do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar e a "actitude irresponsable e despilfarradora" da Xunta de Galiza.

A Administración Autonómica mantén a persoal na casa cobrando sen traballar, mentres que nas instalacións urxe a presenza de máis efectivos para atender as necesidades dos residentes, especialmente na quenda de noite. É ...


Venres, 20 Xuño 2025

Aire acondicionado no Consorcio: teremos que esperar a outra pandemia ou á emerxencia climática?

Denunciamos o maltrato institucional a persoas anciás e crianzas e o incumprimento da normativa en Prevención de Riscos Laborais para o persoal traballador

Moitas das escolas infantís da rede Galiña Azul e os Centros de Atención a Persoas Maiores (CAPM) xestionadas polo Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar carecen de sistemas de climatización.

Estes días de vaga de calor as temperaturas alcanzadas na maioría destes centros están preto dunha media os 30° á sombra no ...


Xoves, 19 Xuño 2025

A CIG consegue unha sentenza histórica: primeira sentenza do Estado que recoñece a aplicación dos coeficientes redutores a un compañeiro bombeiro forestal

Estimase a demanda interposta ante a Tesoureiría da Seguridade Social e a Xunta de Galiza condenando a certificar as bonificacións que correspondan na aplicación dos coeficientes redutores de xubilación previstos no Real Decreto 383/2008 do 14 de marzo que establece os coeficientes redutores da idade de xubilación dos/as bombeiros/as ao servizo da administración e organismos  públicos Xa dende fai anos a loita da CIG en prol de acadar a categoría bombeiro forestal, foi un claro obxectivo, ...


Mércores, 18 Xuño 2025

Mobilízate pola profesionalización das cociñas da Xunta e os dereitos do persoal non docente

Fartas xa desta Adminstración Pública que mingunea ao persoal que traballa nas cociñas de xestión da Xunta de Galiza e pisa os dereitos do persoal non docente nos centros de ensino públicos, convocámoste á movilización que terá lugar o vindeiro día luns 30 de xuño ás 11 horas que partirá dende diante da Consellaría de Educación nos edificios administrativos de San Caetano, rúa Otero Pedraio, Compostela. 

  • Pola negociación dun Acordo de condicións de traballo, que recupere e mellore os ...

Mércores, 18 Xuño 2025

A CIG solicita ao Consello de Contas que fiscalice a EGAP

A CIG continúa coas súas actuacións encadradas na campaña «POR UNHA EGAP TRANSPARENTE E EN GALEGO», pola que denuncia a situación crítica da Escola Galega de Administración Pública (EGAP), despois de anos dunha xestión opaca, desgaleguizadora e que ignora as necesidades de actualización permanente de todo o persoal pertencente á Administración Xeral da Xunta de Galiza e entes instrumentais.

O sindicato CIG, na súa condición de organización máis representativa das persoas traballadoras do ...


Luns, 16 Xuño 2025

Modificación da RPT de Emprego

Antes de comezar queremos salientar que gran parte dos males e agravios que se derivan desta modificación da RPT son froito dunha xestión nefasta por parte da consellería e da DXEP, que tal e como se lles indicou NON TIÑAN QUE TER RETIRADO OS POSTOS DO CONCURSO DE TRASLADOS.

Lembramos que se lles fixo notar que en último caso se podía prorrogar en 15 días o prazo para a elección de postos do concurso (despois de ter esperado un ano), e se non daba tempo, os postos poderían figurar no ...


Contido da carta:

En datas 24 outubro de 2011 e 18 de abril de 2012, a Xunta de Persoal dos Servizos Centrais da Xunta de Galicia solicitou información ao respecto da constatación de irregularidades en determinados departamentos da Xunta ao respecto das contratacións con empresas de asistencias técnicas que mantiñan ao persoal prestando os seus servizos nas instalacións das Consellerías empregando medios técnicos propios da Xunta. Só dúas Consellería atenderon á nosa solicitude poñendo en dúbida a lexitimidade da Xunta de Persoal para requirir esta información e negando a presenza do devandito persoal nas súas instalacións.

Reiteramos novamente esta realidade que mantén unha situación de irregularidade dende hai anos e pon de manifesto o interese da Xunta de Galicia en posibilitar, a través da vía xudicial, o acceso á Administración do dito persoal, burlando os principios de igualdade, mérito e capacidade contemplados na normativa que regula os procesos de provisión de postos e ignorando os gastos ocasionados polos procesos xudiciais e aqueles derivados de execución de sentenza, consecuencia deste tipo de prácticas frecuentes, co agravante que supón que estes traballos poden ser desenvolvidos por persoal propio da Xunta de Galicia a custo inferior que pola modalidade da contratación externa.

Ante o exposto, esta Xunta de Persoal quere poñer en coñecemento que estudará a interposición das accións xudiciais oportunas para impedir o mantemento deste tipo de prácticas e a esixencia, no seu caso, da correspondente responsabilidade persoal de todo cargo que, consciente da ilegalidade das súas actuacións,  persiste na súa actitude de burlar a legalidade, a modo de exemplo:

-    A Secretaría Xeral do Mar dependente da Consellería de Medio Rural e Mar mantén a 3 traballadoras de TRAGSATEC prestando servizos nas súas instalacións. É interesante destacar que un deses traballadores e parente por consanguinidade da titular do departamento.

-    Na mesma Consellería hai, polo menos, 9 traballadores/as que foron contratados ao amparo da encomenda á empresa TRAGSATEC para a realización dos traballos de tramitación de medidas do Programa de Desenvolvemento Rural de Galicia no ano 2012, (DOG do 11 de maio de 2012). A pesar de que a resolución establecía o 15 de maio de 2012 como data de fin da encomenda, sen posibilidade de prórroga, estes traballadores, que xa traballaban irregularmente con anterioridade a 1 de xaneiro de 2012, continúan traballando na actualidade. As funcións que realizan estes traballadores na Dirección Xeral de Produción Agropecuaria, nos servizos territoriais da Consellería e nas Oficinas Agrarias Comarcais son propias de funcionarios/as da Xunta de Galicia.

-    Nesta mesma Consellería, no Servizo de Coordinación e Seguimento do PDR dependente da Secretaría Xeral de Medio Rural, traballan 3 asistencias técnicas da empresa Tragsa que desenvolven tarefas que poden realizar os empregados públicos da Xunta de Galicia. Destas 3 asistencias, 1 atópase de xeito permanente nas ditas oficinas, outra intermitentemente e a última de xeito ocasional xa que se atopa en Bruxelas en representación da Consellaría nos temas de PDR. Esta Xunta de Persoal considera grave atribuír funcións de representación (que deberían ser desempeñadas por persoal propio) a persoal externo que ten encomendadas funcións de "apoio técnico.

-    No FOGGA, organismo autónomo dependente da Consellería anterior continúan traballando 12 persoas da empresa Tragsa; encargadas de funcións para as que existen categorías profesionais ou escalas dentro da organización da Xunta (enxeñeiros, enxeñeiros, administrativos, etc.). Se ben o FOGGA xa non mantén as ditas persoas de xeito permanente nas súas instalacións, xa que acoden ocasionalmente á sede do organismo. De todos os xeitos, é moi grave manter este tipo de empresas na Administración nunha situación de racionalización do gasto público e cando hai persoal propio cualificado na Xunta de Galicia, parte do cal está sendo despedido.
-    Na Subdirección Xeral de apoio á contratación dependente da Consellería de Traballo traballan tres informáticos da empresa Altia que teñen un custo superior ao persoal propio da Consellería que realiza tarefas similares.

-    Na Secretaría Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental dependente da Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Infraestrutura se mantén unha encomenda de xestión cofinanciada con fondos FEDER na anualidade 2012, para a prestación de apoio xurídico, técnico e administrativo aos traballos que desenvolve esta Secretaría. No pasado exercicio houbo no departamento indicado un total de 6 encomendas de xestión a TRAGSATEC irregulares, aínda que aparentemente por estar financiadas con FEDER parecen legais (artigo 36 da Lei 2/2013, do 27 de febreiro, de orzamentos xerais da Comunidade Autónoma de Galicia para o ano 2013). No que levamos de ano, aínda non coñecemos a tramitación das encomendas para a anualidade de 2013, e os traballadores  de TRAGSATEC continúan prestando servizos polo que se deduce a intención de tramitar novas asistencias técnicas para este ano.

En concreto, encomendadas á xestión para a prestación de apoio xurídico, técnico e administrativo ás funcións que desenvolve a Secretaría Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental figuran 5 persoas, 4 na Subdirección Xeral de Coordinación Ambiental e 1 con funcións de secretaria do Secretario Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental. Unha destas asistencias técnicas realiza funcións de xestión económica, trámite de facturas  e outras tarefas propias de persoal funcionario. En base ao indicado, a traballadora interpuxo denuncia por cesión ilegal e xa foi ditada sentenza favorable ( non firme). Un destes traballadores encárgase do arquivo de documentación e pedido de material, outra traballa de secretaria da subdirectora xeral de Coordinación Ambiental. Para incrementar a gravidade dos feitos, dende a subdirección solicitouse á Vicesecretaría Xeral da consellería MATI o acceso á base de datos de contratación para varios funcionarios/as da subdirección, entre os que figura unha destas traballadoras de TRAGSATEC, como se fose auxiliar administrativo da Xunta de Galicia, o que se pode considerar, ademais, falsidade documental."

En base ao anterior, requírese de novo que se achegue a información e documentación acreditativa destas contratacións e comunícase o inicio, de ser o caso, das accións oportunas.