Inicio
Venres, 21 Febreiro 2025

Quen vai a facer a comida nos comedores escolares?

A CIG Autonómica ven de solicitar unha xuntanza urxente coa Consellería de Educación para que de solución a falta de esixencia de formación en cociña para a elaboración da comida nos centros escolares públicos.

As cociñas e comedores públicos, nos que están incluídos os comedores escolares dos centros de ensino dependentes da Consellería de Educación, teñen a obriga de implantar un sistema APPCC (Análise de Puntos de Control Críticos) e un Programa de Seguridade Alimentaria que inclúe a ...


Venres, 21 Febreiro 2025

Carreira profesional de 2019: "non rectifico pero sigo enleando..."

Algún sindicato non só asinou acordos en 2019 que deixaban fóra a moito persoal, senón que seguiron asinando acordos sen que se restituíra o dereito a cobrar dende esa dataO acordo asinado no 2019 por CCOO, UGT e a Xunta, privaba ao persoal interino e temporal, e incluso ao laboral fixo do Consorcio, da carreira profesional.A CIG interpuxo unha demanda contra este Acordo que discriminaba ao persoal temporal e interino incumprindo a normativa europea. Gañamos a sentenza e a Xunta non atopou ...


Mércores, 19 Febreiro 2025

A directora da EGAP di que non suprimiu os actos conmemorativos oficiais do Día das Letras Galegas 2024 porque enviou un vídeo por email

Ante a denuncia da CIG a responsábel da EGAP manifestou que non suprimiu nada, só cambiou o «xeito» no que se celebran as nosas Letras con respecto a anos anteriores. 

A xuntanza complementaria (06/02/25) ao consello reitor de 26 de decembro de 2024 trouxo cola e temos que ir por capítulos. Dado que a dinámica habitual da dirección da EGAP é dar a calada por resposta, por parte da CIG reiterámonos en todos os asuntos expostos no consello reitor, entre os que está a supresión dos actos ...


Luns, 17 Febreiro 2025

Augas de Galiza non seguiu o proceder habitual para a tramitación da autorización da pasteira de Altri en Palas de Rei

Opacidade e presións ao persoal funcionario para a autorización de Altri

Malia o forte clamor de toda Galiza e a enorme presión social e política contra a instalación da pasteira de Altri ―proxecto Gama―,  a Xunta do PP teima en seguir adiante co proxecto da pasteira na Ulloa.

Na busca de calquera argumento que xustifique o «si» que xa lle teñen dado publicamente á instalación da pasteira, desta volta centran o seu discurso no persoal funcionario que ten que elaborar os informes e ...


Xoves, 13 Febreiro 2025

Retribucións e compensacións económicas por impartir formación na EGAP

Nos últimos meses a CIG alertou polo xeito de proceder da EGAP e da AGASP no referente á formación dos empregados e empregadas públicas, coa colaboración e complicidade das consellerías. 

Centrándonos na EGAP, as nosas queixas e denuncias van encamiñadas, entre outras cuestións, á inexistencia de criterios e transparencia na escolla de docentes, coordinadores/as e demais figuras precisas para a organización da formación do persoal empregado público.

Formación impartida e concursos ...


Martes, 11 Febreiro 2025

Simulacro de negociación no Consorcio e na AGASS

Despois de meses solicitando reunirnos con Política Social para tratar os tempos de programación nas escolas infantís, acceden para que pareza que negocian, pero xa traen todo pechado.

Este venres 7 de febreiro, o Comité Intercentros reuniuse con representantes do Consorcio, da AGASS e de Política Social. O obxecto da xuntanza era a negociación dos tempos de programación perdidos hai un ano; loita na que a CIG leva dende o inicio. O que nos trasladan é un calendario escolar para o vindeiro ...


Luns, 10 Febreiro 2025

En aplicación da lei básica de bombeiros forestais, a CIG esixe os coeficientes para a xubilación anticipada e o catálogo de enfermidades profesionais

Consideramos que non hai que esgotar o prazo dun ano que da lei 5/2024 tanto para o establecemento dos coeficientes redutores da xubilación anticipada como para a constitución da comisión de avaliación de enfermidades profesionais.

A CIG vén de reiterar ante o Goberno español a necesidade de avanzar no establecemento dos coeficientes redutores para a xubilación do persoal bombeiro forestal.

E ao mesmo tempo, por ter a consideración legal de organización máis representativa en base á Lei ...


Luns, 10 Febreiro 2025

Piratería enerxética no Parque Nacional Illas Atlánticas

Na Illa de Ons a Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático xera e distribúe electricidade de xeito irregular á veciñanza e negocios á custa da seguridade e saúde do seu persoal, pero ademais págalo ti!O pasado mes de decembro o delegado de prevención de riscos laborais da CIG no Comité de Seguridade e Saúde Laboral (CSSL) da Consellería de Medio Ambiente e Cambio Climático (CMACC) realizou unha visita a Illa de Ons, pertencente ao Parque Nacional das Illas Atlánticas de Galiza. Os ...


Mércores, 05 Febreiro 2025

Tribunal educadores/as sociais, erro na súa composición?

Onte, día  4 de febreiro dende a CIG mandamos un escrito dirixido a Función Pública advertindo do que consideramos un erro na composición do tribunal nomeado pola resolución do 30 de xaneiro que deberá cualificar o proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de acceso libre e de promoción interna, no corpo facultativo de grao medio de Administración especial da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, subgrupo A2, escala de técnicos facultativos, especialidade de educador/a ...


Martes, 04 Febreiro 2025

A Xunta pretende culpabilizar ás empregadas públicas dos atrasos da Dependencia

O problema real é a falta de persoal!

Os atrasos na tramitación da dependencia e da discapacidade, tanto no proceso de tramitación, concesión de prestacións etc, teñen unha duración superior a un ano. Durante moitos anos dende a CIG levamos insistindo na creación de novos equipos e na dotación de prazas para que a cidadanía poda acceder nun prazo razoábel aos servizos que se prestan. A Xunta non só se inhibe senón que tenta poñer na diana ao seu propio persoal cunha novidade: achaca o ...


Luns, 03 Febreiro 2025

Modificación RPT Educación: cambio na estrutura da Consellería = destrución de emprego

Pasou medio ano dende a primeira e última vez que falamos desta proposta coa consellería de Educación (23/07/2024) . Do que aconteceu daquela demos conta aqui e o único que mudou foi que na nova proposta, na vez de amortizar 21 postos para crear 12, amortizan 28 para crear os mesmos 12.Continuamos invertendo a pirámide de recursos: aumentan os “cargos” e tamén as “cargas” pero as cargas para os/as de sempre, os postos base que sempre minguan: créanse 12 postos abertos a A1/A2/C1 de nivel 25 ...


Contido da carta:

En datas 24 outubro de 2011 e 18 de abril de 2012, a Xunta de Persoal dos Servizos Centrais da Xunta de Galicia solicitou información ao respecto da constatación de irregularidades en determinados departamentos da Xunta ao respecto das contratacións con empresas de asistencias técnicas que mantiñan ao persoal prestando os seus servizos nas instalacións das Consellerías empregando medios técnicos propios da Xunta. Só dúas Consellería atenderon á nosa solicitude poñendo en dúbida a lexitimidade da Xunta de Persoal para requirir esta información e negando a presenza do devandito persoal nas súas instalacións.

Reiteramos novamente esta realidade que mantén unha situación de irregularidade dende hai anos e pon de manifesto o interese da Xunta de Galicia en posibilitar, a través da vía xudicial, o acceso á Administración do dito persoal, burlando os principios de igualdade, mérito e capacidade contemplados na normativa que regula os procesos de provisión de postos e ignorando os gastos ocasionados polos procesos xudiciais e aqueles derivados de execución de sentenza, consecuencia deste tipo de prácticas frecuentes, co agravante que supón que estes traballos poden ser desenvolvidos por persoal propio da Xunta de Galicia a custo inferior que pola modalidade da contratación externa.

Ante o exposto, esta Xunta de Persoal quere poñer en coñecemento que estudará a interposición das accións xudiciais oportunas para impedir o mantemento deste tipo de prácticas e a esixencia, no seu caso, da correspondente responsabilidade persoal de todo cargo que, consciente da ilegalidade das súas actuacións,  persiste na súa actitude de burlar a legalidade, a modo de exemplo:

-    A Secretaría Xeral do Mar dependente da Consellería de Medio Rural e Mar mantén a 3 traballadoras de TRAGSATEC prestando servizos nas súas instalacións. É interesante destacar que un deses traballadores e parente por consanguinidade da titular do departamento.

-    Na mesma Consellería hai, polo menos, 9 traballadores/as que foron contratados ao amparo da encomenda á empresa TRAGSATEC para a realización dos traballos de tramitación de medidas do Programa de Desenvolvemento Rural de Galicia no ano 2012, (DOG do 11 de maio de 2012). A pesar de que a resolución establecía o 15 de maio de 2012 como data de fin da encomenda, sen posibilidade de prórroga, estes traballadores, que xa traballaban irregularmente con anterioridade a 1 de xaneiro de 2012, continúan traballando na actualidade. As funcións que realizan estes traballadores na Dirección Xeral de Produción Agropecuaria, nos servizos territoriais da Consellería e nas Oficinas Agrarias Comarcais son propias de funcionarios/as da Xunta de Galicia.

-    Nesta mesma Consellería, no Servizo de Coordinación e Seguimento do PDR dependente da Secretaría Xeral de Medio Rural, traballan 3 asistencias técnicas da empresa Tragsa que desenvolven tarefas que poden realizar os empregados públicos da Xunta de Galicia. Destas 3 asistencias, 1 atópase de xeito permanente nas ditas oficinas, outra intermitentemente e a última de xeito ocasional xa que se atopa en Bruxelas en representación da Consellaría nos temas de PDR. Esta Xunta de Persoal considera grave atribuír funcións de representación (que deberían ser desempeñadas por persoal propio) a persoal externo que ten encomendadas funcións de "apoio técnico.

-    No FOGGA, organismo autónomo dependente da Consellería anterior continúan traballando 12 persoas da empresa Tragsa; encargadas de funcións para as que existen categorías profesionais ou escalas dentro da organización da Xunta (enxeñeiros, enxeñeiros, administrativos, etc.). Se ben o FOGGA xa non mantén as ditas persoas de xeito permanente nas súas instalacións, xa que acoden ocasionalmente á sede do organismo. De todos os xeitos, é moi grave manter este tipo de empresas na Administración nunha situación de racionalización do gasto público e cando hai persoal propio cualificado na Xunta de Galicia, parte do cal está sendo despedido.
-    Na Subdirección Xeral de apoio á contratación dependente da Consellería de Traballo traballan tres informáticos da empresa Altia que teñen un custo superior ao persoal propio da Consellería que realiza tarefas similares.

-    Na Secretaría Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental dependente da Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Infraestrutura se mantén unha encomenda de xestión cofinanciada con fondos FEDER na anualidade 2012, para a prestación de apoio xurídico, técnico e administrativo aos traballos que desenvolve esta Secretaría. No pasado exercicio houbo no departamento indicado un total de 6 encomendas de xestión a TRAGSATEC irregulares, aínda que aparentemente por estar financiadas con FEDER parecen legais (artigo 36 da Lei 2/2013, do 27 de febreiro, de orzamentos xerais da Comunidade Autónoma de Galicia para o ano 2013). No que levamos de ano, aínda non coñecemos a tramitación das encomendas para a anualidade de 2013, e os traballadores  de TRAGSATEC continúan prestando servizos polo que se deduce a intención de tramitar novas asistencias técnicas para este ano.

En concreto, encomendadas á xestión para a prestación de apoio xurídico, técnico e administrativo ás funcións que desenvolve a Secretaría Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental figuran 5 persoas, 4 na Subdirección Xeral de Coordinación Ambiental e 1 con funcións de secretaria do Secretario Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental. Unha destas asistencias técnicas realiza funcións de xestión económica, trámite de facturas  e outras tarefas propias de persoal funcionario. En base ao indicado, a traballadora interpuxo denuncia por cesión ilegal e xa foi ditada sentenza favorable ( non firme). Un destes traballadores encárgase do arquivo de documentación e pedido de material, outra traballa de secretaria da subdirectora xeral de Coordinación Ambiental. Para incrementar a gravidade dos feitos, dende a subdirección solicitouse á Vicesecretaría Xeral da consellería MATI o acceso á base de datos de contratación para varios funcionarios/as da subdirección, entre os que figura unha destas traballadoras de TRAGSATEC, como se fose auxiliar administrativo da Xunta de Galicia, o que se pode considerar, ademais, falsidade documental."

En base ao anterior, requírese de novo que se achegue a información e documentación acreditativa destas contratacións e comunícase o inicio, de ser o caso, das accións oportunas.