Inicio
Venres, 11 Abril 2025

A dirección da EGAP aposta agora pola «externalización» dos temarios

As persoas á fronte da EGAP escúndanse na falta de medios para a privatización da elaboración dos temarios de promoción interna e libre do persoal da Xunta de Galiza, un antigo compromiso que a EGAP incumpre ano tras ano.

Na CIG levamos moitos anos lembrándolle á EGAP o compromiso de elaboración dos temarios, tanto no referido á promoción interna como á libre. Até o de agora as respostas sempre foron evasivas, e remitíasenos á responsabilidade de Emprego Público neste asunto ou ...


Xoves, 10 Abril 2025

Teletraballo: estamos a recibir informacións contraditorias acerca de cambios na resolución

Viñeron compañeiros/as ou chamaron aos locais da CIG para comunicarnos que querían restrinxirlles o teletraballo dende unha determinada data. Segundo relatan, non se podería teletraballar nin os luns nin os venres. Ante esta información algún/a xefe/a confirmounos que había ordes de "enriba" para restrinxir o teletraballo "por razóns de servizo".

Na Comisión de Persoal do día 27 de marzo preguntamos á directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP), sobre se había ...


Mércores, 09 Abril 2025

As desfeitas das RPTs con Rueda: se hai que enchufar, enchúfase; se hai que axustar unha praciña, axústase!

As relacións de postos de traballo deben ser os documentos técnicos que desenvolvan as prazas e as súas características dentro dunha consellaría. Teñen que estar baseadas en datos obxectivos, en funcións a desenvolver e na formación axeitada para cada posto.

Sempre foi así? Pois non. Moitas RPTs, herdadas da truculenta época Fraga, facíanse ad hoc para colocar amiguiñas e amiguiños ou xente recomendada afín á ideoloxía e ao partido dominante.

Traemos hoxe o exemplo da Consellaría da ...


Luns, 07 Abril 2025

A lingua galega e as lingüistas. A ignominia da Secretaría Xeral da Lingua

A precariedade laboral do persoal lingüista da Xunta e a oferta insuficiente da formación en linguaxe galega: dúas caras da mesma moeda.

O persoal laboral indefinido descontinuo, da categoría 40 do grupo I, titulado superior lingüista, da Administración Xeral da Xunta, que imparte os cursos de linguaxe galega programados pola Secretaría Xeral da Lingua, vive nunha precariedade laboral importante: non se lle programan actividades para todo o ano, non chegando nin ao 50% da xornada nin das ...


Xoves, 03 Abril 2025

Recuperar dereitos e salarios

A CIG-Administración Pública realizou mobilizacións nas diferentes comarcas contra a precariedade salarial e para avanzar nos dereitos laborais. Con este obxectivo reclamámoslle ao Goberno español que convoque a Mesa Xeral das Administracións Públicas para abordar unha serie de medidas que permitan reverter o empobrecemento no contexto de negociación dos Orzamentos Xerais do Estado. Porén o Goberno do estado pretende fuxir de novo da mesa legal de representación para buscar outro pacto ...


Xoves, 03 Abril 2025

A CIG denuncia a opacidade da EGAP na selección, retribucións e compatibilidades do persoal formador

Entre os cometidos da Escola Galega de Administración Pública (EGAP) atópase a formación do persoal propio da Administración. Boa parte desta formación impártea persoal empregado público, que é  seleccionado polos órganos de dirección das diferentes consellerías en colaboración coa EGAP.

A Lei 53/1984, do 26 de decembro, de incompatibilidades do persoal ao servizo das Administracións Públicas; o Real Decreto 598/1985, do 30 de abril, sobre incompatibildiades do persoal ao servizo da ...


Xoves, 03 Abril 2025

O trío da vergoña: Rueda, Vázquez e Lorenzana

Lembren estes nomes: Alfonso Rueda, Ánxeles Vázquez e María Jesús Lorenzana. O tres forman o que o outro día, na Pobra do Caramiñal, chamábase o trío da vergoña.

Rueda parece un neno caprichoso que non sabe dar o seu brazo a torcer. Aínda que as galegas e galegos digamos ALTRI NON e MINA DE TOURO NON, por miles, por centos de miles, el fai oídos xordos e sigue encabuxado. As outras dúas, Ánxeles e María Jesús, son coma as familiares compracentes que lle rin as gracias ao neno caprichoso. ...


Xoves, 03 Abril 2025

Concerto social Concepción Arenal

A Xunta segue apostando pola privatización da atención aos menores infractoresO pasado 20 de marzo publicouse a Resolución pola que se autoriza o inicio e a convocatoria, mediante o procedemento de “concerto social”, para a atención residencial e a intervención educativa integral con persoas menores que teñen que cumprir medidas xudiciais privativas de liberdade previstas na Lei orgánica 5/2000, do 12 de xaneiro, reguladora da responsabilidade penal dos menores, no centro de reeducación ...


Xoves, 27 Marzo 2025

Estase a restrinxir o teletraballo ás bravas?

A prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galiza funcionaba ata o de agora con relativa normalidade agás a xa endémica opacidade da Xunta e a reiteración do incumprimento da convocatoria das Comisións de Seguimento para que as organizacións sindicais poidamos exercer un control.  

Mais nos últimos días están a chegar queixas do persoal por limitacións ao teletraballo en diferentes departamentos por medio dun correo ou incluso de ...


Martes, 25 Marzo 2025

O despropósito do Plan de axilización da dependencia + discapacidade

O pasado 3 de marzo a Xunta de Galiza, nunha comparecencia pública do Presidente Rueda, anuncia o Plan de axilización e simplificación dos trámites da dependencia e discapacidade. Este plan, implementado dende xaneiro, basease segundfo refiren en:

  • Na “redución ao máximo dos trámites” ao introducir un novo modelo de solicitude conxunta.
  • Na creación de xefaturas de servizo de discapacidade nos 4 departamentos territoriais, postos directivos e de libre designación que non incidirán en ...

Domingo, 23 Marzo 2025

A «lotería» dos cursos de linguaxe administrativa da EGAP

Anos, e mesmo décadas, para conseguir completar os dous niveis (medio e superior) de linguaxe administrativa galega: este é o panorama ao que nos enfrontamos o persoal da Administración xeral da Xunta e entes instrumentais, dada a reducidísima oferta de prazas ano tras ano.

A EGAP ten por lei entre os seus fins a difusión e a normalización do idioma galego na Administración Pública, a capacitación lingüística do persoal e maila participación na fixación da linguaxe técnica, administrativa ...


A Administración nos da conta dos problemas detectados e das medidas correctoras adoptadas, así como dos problemas que aínda persisten.

Sensores de luz

Foron movidos cara ao interior xa que recibían moita intensidade lumínica e polo tanto as luces non se encendían cando era necesario.

Aire acondicionado

Modificouse o sistema e agora funciona de forma automática mellorando as condicións de temperatura e humidade para que se encontren dentro dos límites (17ºC-27ºC). Nesta época a temperatura mínima subiuse a 22º.

O ruído producido polo sistema de aire acondicionado débese ao peche dos conductos por parte do persoal polo que este sae con máis presión por onde están abertos. Vaise mandar un correo a cada traballador para ver os problemas posto por posto.

Control da entrada da luz solar e temperatura

Estudouse na zona sur cambiar os estores por outros máis opacos.

Risco de aplastamento e tropezos nos arquivadores compactos

Estes arquivadores non seguen pechando si atopan con algún obstáculo polo que non existe risco de aplastamento.

Mobiliario de oficina mal colocado

En moitos postos non hai soporte para as CPU e moitos postos están lonxe de enchufes e se atopan cables soltos Isto débese a que as mesas non están colocadas de acordo coas caixas dos enchufes.

Cadeiras con respaldos curtas para persoas de tronco longo

As cadeiras cumpren coa lexislación e dispoñen dun mecanismo para elevar o respaldo.

Colocación de carteis dos extintores, mecanismos de alerta, etc..

Todo o edificio dispón de carteis que cumpren coa normativa. Nalgunhas plantas hai extintores que foron movidos polo persoal.

Falta de colocación de aspersores no teito

Pola tipoloxía e deseño do edificio solo os aspersores de gas argon están nos arquivos. Alarma e peche de portas antes de soltar o gas.

Sinalización das saídas de emerxencia e plan de emerxencias e evacuación

O edificio está correctamente sinalizado de acordo coa normativa vixente.

Correntes de aire producidas polas escaleiras

Esta incidencia so se reduciría se todo o persoal colabora en pechar as portas das escaleiras

Chan esvaradío na entrada principal

O chan está tratado para evitar os esvarón. De todos os xeitos polo volume de xente que entra no edificio e posible que no chan se formen pequenos charcos. Para minimizalo se vai colocar algún tipo de tecido que absorba a auga e evite as caídas.

Condicións do semisoto.

Existe un sistema de climatización que renova o aire e introduce calor ou frío segundo se necesite. As correntes de aire se poden reducir si se manteñen as portas pechadas.

Mala climatización das zonas interiores nas plantas 1ª e 2ª

Estas son zonas que non reciben luz nin dende a zona norte nin na do sur polo que son máis sombrías. No caso da 1ª planta, o sistema de aire está regulado de maneira que solte máis claro do establecido por lei. Na 2º esta climatizada de acordo coa zona norte .

Falta de soportes para as CPU, atriles, repousapés, etc.. no rexistro.

Estase a dotar a todas as mesas de soportes para as CPU naqueles postos no que o traballador o      quere e de canalización dos cables. Isto aínda está en marcha. Todos os traballadores que non chegan cos pes o chan dispoñen de repousapés.

No caso dos atriles non dispoñen todos dos mesmos e pola actividade que fan e recomendable que dispoñan deles.

Protocolos específicos de actuación en caso de accidente ou emerxencia no Laboratorio de Saúde Pública

Os traballadores teñen a disposición as “Fichas de datos de seguridade” dos productos que utilizan nos que se especifica que facer en caso de contacto accidental con eles, derrame, intoxicación, etc.

O documento de Medidas de Emerxencia do edificio tamén contempla o Laboratorio de Saúde Pública.

TELÉFONO DE EMERXENCIA

Vaise crear un teléfono de emerxencia: 775.


PLAN DE AVALIACIÓN DE RISCOS

A próxima semana entregarán o plan de avaliación de riscos.


SIMULACRO DE EVACUACIÓN

En xaneiro porase en marcha un simulacro global de evacuación do edificio. Estanse formado grupos de acción e se van dar charlas informativas a todos os funcionarios. Tamén haberá xuntanzas cos medios externos (bombeiros, protección civil, etc..)