Novas por contido

No DOG do 18/01/2024 a EGAP publica a RESOLUCIÓN do 10 de xaneiro de 2024 pola que se convocan os cursos de linguaxe administrativa e xurídica galega para persoal ao servizo das distintas administracións da Comunidade Autónoma de Galiza para o ano 2024.

Convócanse vinte e sete cursos de linguaxe administrativa galega e tres de linguaxe xurídica galega.

O número de prazas por curso será de 25.

Os cursos impartiranse segundo se indica a seguir:

– Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia, institucións e entidades públicas instrumentais do sector público autonómico:

12 cursos medios de linguaxe administrativa galega.

9  cursos superiores de linguaxe administrativa galega.

- Administración de xustiza e outros colectivos relacionados coa xustiza de Galiza:

2 cursos medios de linguaxe xurídica galega.

1 curso superior de linguaxe xurídica galega.

– Entidades locais de Galiza:

3 cursos medios de linguaxe administrativa galega.

1 curso superior de linguaxe administrativa galega.

- Universidades de Galiza: 

1 curso medio de linguaxe administrativa galega

1 curso superior de linguaxe administrativa galega

O prazo de presentación de solicitudes será desde o día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza e ata o 31 de xaneiro de 2024.

No DOG do 17/01/2024 a EGAP publica a RESOLUCIÓN do 9 de xaneiro de 2024 pola que se convocan cursos para o persoal empregado público das entidades locais e do sector público autonómico de Galiza.

De acordo co Convenio de colaboración subscrito entre a Escola Galega de Administración Pública e o Consello Consultivo de Galiza para o desenvolvemento de actividades de formación, divulgación e investigación, convocan os cursos que figuran no anexo II, que deberán desenvolverse segundo as bases detalladas no anexo I.

Poderán participar nas accións formativas convocadas nesta resolución os/as empregados/as públicos/as das entidades locais e do sector público autonómico de Galiza, que se encontren en situación de servizo activo (incluído o persoal que teña concedido un permiso por motivos de conciliación da vida persoal, familiar e laboral) e que reúnan os requisitos establecidos nesta convocatoria e para cada un dos casos no anexo II.

O prazo de presentación de solicitudes será desde o día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza ata o día 29 de xaneiro inclusive.

As solicitudes de participación nas actividades formativas só poderán realizarse mediante o formulario de matrícula telemática dispoñible no enderezo <https://egap.xunta.gal/matricula> desde as 9.00 horas da data de inicio do prazo de presentación de solicitudes ata as 23.55 horas da data de finalización. As solicitudes entenderanse presentadas unha vez que se complete correctamente o proceso de matriculación.

Ante o retraso na entrega dos patróns de carteleiras aos Comités de Empresa, para o seu estudo e alegacións, as 4 organizacións sindicais asinantes do Acordo sobre as condicións de traballo do persoal dos centros de xestión propia da Consellería de Política Social e Xuventude, vimos de solicitar á Dirección Xeral da Función Pública a convocatoria urxente da Comisión de seguimento, co fin de tratar as seguintes cuestións:

  • Carteleiras para o ano 2024.
  • Asuntos particulares dos días 24 e 31 de decembro de 2023.
  • Noite de domingo ou festivo.
  • Convocatorias das subcomisións.

Entendemos que a convocatoria da Comisión é urxente, xa que a data de 15 de xaneiro non están presentadas as centrais sindicais practicamente ningunha proposta de carteleira nas Xefaturas territoriais, é máis, están a manifestarnos que primeiro teñen que ser remitidas a Comisión de seguimento en Compostela, o que vai a provocar, na práctica, que ditas carteleiras non entren en vigor o 01.02.2024, incumprindo, de novo, o Acordo.

Dende a Dirección Xeral de Función Pública achegaron o borrador de postos que se ofertarían nun próximo concurso de traslados das escalas de inspección de consumo.

Os sindicatos temos de prazo para facer alegacións ata o vindeiro venres día 19 de xaneiro. Se é do teu interese, podes contactar coa CIG.

O venres 12 de xaneiro tivo lugar unha xuntanza da Mesa Sectorial de Negociación do Persoal Funcionario (MSF) na que se trataron as convocatorias de diversos procesos selectivos de acceso libre e promoción interna. Dentro do punto de Rogos e preguntas, o director xeral de Función Pública deu información de: concursos de traslados ..

CONVOCATORIA DE PROCESOS SELECTIVOS

Discutimos as bases das convocatorias dos procesos de acceso libre e promoción interna de:

  • A1: veterinarios, biólogos, finanzas, medicina, e a modificación da convocatoria xa publicada de inspección turística
  • A2: enfermaría e educador social, finanzas
  • B: educación infantil
  • C2: PSX, xerocultor, aux. laboratorio
  • AP: subalterno (con discapacidade intelectual)

O que defendeu a CIG foi (a grandes liñas):

  • Procesos baixo a forma de concurso-oposición
  • Promoción interna separada do acceso libre. Naqueles procesos en que xa existe outra promoción separada (PSX, A1-Finanzas ou B-Educ. infantil), retirar a promoción interna destas convocatorias e unila á promoción interna separada existente. Concordamos coa promoción interna vertical dende calquera escala do subgrupo inferior, pero queremos tamén a promoción horizontal que permita cambiar de escala dentro do mesmo subgrupo.
  • Exercicios: en seis meses. Non temas, nin oral nin lectura, todos tipo test (cuestionarios ou supostos prácticos). Cada exercicio sobre partes diferentes do programa, sen repetir materia. Nota de corte en todos os exercicios.
  • O programa en base a normas de dereito positivo. Si non é posíbel, que editen manuais ou publiquen referencias bibliográficas.
  • En promoción interna facilitar conservar a localidade, recualificando si é posíbel, descentralizar a administración. Non obrigar a permanecer no posto cando estea aberto ao subgrupo ao que se accede.
  • Durante o período de prácticas (finanzas ou turismo), que paguen o 100% das retribucións.
  • Advertimos que en A2-Finanzas non existen diferenzas entre acceso libre e promoción interna.

Estas convocatorias xa foran discutidas nunha xuntanza previa o mércores 10, e sobre elas presentan tres novidades:

1. A1-Veterinarios/as: dividiron a oferta en dúas convocatorias, unha mediante concurso-oposición (38 prazas), e outra mediante oposición (55 prazas). O exame sería o mesmo día. A CIG solicitou que tanto este proceso como todos os demais, sexan mediante concurso-oposición. E de manter a división en dous procesos, rexeitamos que obriguen a ter que elixir un proceso. O director xeral de Función Pública remata afirmando que van a reconsiderar a simultaneidade dos dous procesos.

2. Prazo para a realización do primeiro exercicio: fixeron caso a outros sindicatos e amplían os prazos para que o primeiro exercicio non sexa antes dos 9 meses. Pero no caso de finanzas recortan a tan só 3 meses. A CIG manifestou que:

  • Queremos proceso áxiles, que non pasen de 12 meses dende a convocatoria ata a toma de posesión, polo que defendemos que o primeiro exercicio sexa aos 6 meses.
  • As persoas candidatas teñen o dereito de poder organizar a súa vida, polo que a Administración debe ofrecerlles unha previsión de datas. Non nos vale a fórmula de “non antes de..”, pois Función Pública incumpre case sempre os prazos, chagando a duplicalos.
  • E no caso de finanzas, 3 meses é irracional.

3. Finanzas: van a conservar os exercicios aprobados do anterior proceso selectivo.

As convocatorias poderían quedar aprobadas nunha Comisión de Persoal o venres 19 de xaneiro. O día anterior teriamos outra xuntanza, na que tamén falariamos da promoción interna separada da que nos enviaron borradores en decembro.

ROGOS E PREGUNTAS

Concursos de traslados

  • Afirma o DXFP que están a traballar nas RPT de funcionarización e despois sacarían o concurso de traslados de administración especial. Indica que non de todas as escalas pero si dunha gran parte delas (menciona: enxeñerías, bioloxía, química, “e algunha mais”). Afirma que ten dúbidas de si entra o de veterinarios/as.
  • E que tamén están a preparar o concurso én da administración xeral (refírese a corpos xerais, non ás escalas)
  • A negociación sería ao longo deste mes ou a principios do seguinte.
  • Neste mes pecharemos o concurso de gardacostas.
  • A CIG insiste en que teñen que convocar os concursos de TODOS os corpos e escalas para que poidan estar rematados a 31/12/2024.

Acreditación de méritos para fases e concurso

  • Na semana do 22 (podería ser o día 24), publicarán a resolución para acreditar os méritos dos procesos selectivos por concurso da Lei 20/21, dos subgrupos A1 e A2.
  • Tamén sairá esa semana (ou bastante cerca) para uns procesos con fase de concurso anteriores á Lei 20/21 que teñen rematada a fase de oposición (acceso libre, estabilización e promoción interna).
  • Para a presentación dos méritos agardar ata que abran no Fides. Darán prioridade á documentación que chegue para os procesos unha vez que abran o prazo.

Eleccións de destino (e excedencias)

  • A mediados da semana do 15 publicarase a elección de destino definitivo de finanzas (A1 e A2) e abrirán o prazo para elección de destino para algunhas escalas (menciona enxeñería industrial e “algunha de A2”).
  • Informa de que nos procesos de bombeiros forestais (emisoristas, vixiantes..), solicitáronse 42 excedencias por interese particular (16) ou por servizos no sector público (26) para 255 prazas, e seguen a chegar peticións co que estamos chegando ao 20% de excedencias.

Listas de substitución

  • Publicarán a principios de semana a cobertura de prazas para listas de política social nas que había problemas de listas. Menciona principalmente enfermaría, aux. de enfermaría e medicina. A actualización xa a teñen feita.

Días de asuntos propios

  • Informamos dun erro no Portax, xa que aparecen 7 e non 8 días de asuntos propios para o 2024. Di o DXFP que o revisarán.

Consorcio

  • Afirma o DXFP que están a traballar na integración do persoal laboral fixo. Di que son máis de 200 persoas, que xa falta pouco, e que a maioría dos expedientes xa están completos.

O director xeral de Función Pública (DXFP) convocounos a unha xuntanza da Mesa Sectorial de Persoal Funcionario que será o venres 12 de xaneiro, ondese van discutir as seguintes convocatorias de procesos selectivos de acceso libre e promoción interna (conxunta con libre), a maioría correspondentes á OEP do 2021 (as convocatorias de promoción interna separada que están enriba da mesa, serán discutidas para a semana que ven).

Segundo informou o DXFP, teñen a intención de aprobalos na Comisión de Persoal que sería como moi pronto o venres 19, engadindo que en todo caso queren publicalos en DOG neste mes de xaneiro (polas eleccións, febreiro sería complicado).

A CIG presentou alegacións escritas aos borradores iniciais o luns 8. Son alegacións polo miudo, extensas, polo que da xuntanza previa que tivemos este mércores 10, destacamos unha selección de ideas:

  • Forma de acceso: concurso-oposición
  • Promoción interna: separada do acceso libre, vertical e horizontal dende calquera escala
  • Primeiro exercicio aos 6 meses (non nos vale o "non antes de 6 meses", xa que incumpren sistemáticamente o pactado, chegando a duplicar as previsións).
  • Nos exercicios con dúas partes: que non haxa corte en cada parte
  • Non temas. Non exame oral. Non lectura. Todas as probas tipo test (cuestionarios e supostos prácticos)
  • Indicar corte en todos os exercicios.
  • Programa: normas de dereito. Se van temas, que editen manuais ou publiquen referencias bibliográficas
  • Para poder dar destino definitivo, convocar os concursos de traslados
  • En promoción interna non obrigar a permanecer no posto se está aberto. Buscar a maneira de recualificar os postos ou facilitar a localidade
  • En A1-Bioloxía unir as outras 10 prazas pendentes (OEP-2022)
  • En finanzas, si meten prácticas, que cobren o 100% das retribucións complementarias.

O DXFP comunica unha serie de cambios que aceptan ou que están a valorar:

  • En veterinarios/as, decidiron repartir a oferta en dúas convocatorias diferentes, unha mediante concurso-oposición (38 prazas da OEP-2021), e outra mediante oposición (55 prazas das OEP-2022 e 2023). Advirte que en todo caso, a data do primeiro exercicio será simultanea para os dous procesos.
  • En finanzas prevé facer algúns axustes no programa e valorarán si gardar ou non o aprobado dalgún exame para convocatorias de anos seguintes. Tamén valorarán si reconverter o periodo de prácticas nun curso da EGAP.
  • Afirma o DXFP que non acepta facer un cambio de modelo, deixando esta cuestión para discutir no 2025 (se continúan no goberno, di), pero en todo caso, non ve ideneas as probas exclusivamente tipo test para grupos altos.

Na Mesa Sectorial do venres, haberá máis información.

No DOG do 08/01/2024 publican o ANUNCIO do 28 de decembro de 2023 polo que se abre o prazo para presentar solicitudes para o ano 2024 de pase á segunda actividade do persoal das categorías de bombeiro/a forestal do Servizo de Defensa contra Incendios Forestais, derivado do publicado pola Resolución do 9 de xaneiro de 2017, da Secretaría Xeral de Emprego da Consellaría de Economía, Emprego e Industria.

Poden solicitar o pase á segunda actividade os traballadores fixos e temporais das categorías de bombeiros/as forestais que fagan ou teñan feitos xa no ano 2024 os 60 anos de idade, que non estean acollidos á xubilación parcial e que se comprometan a xubilarse á idade legalmente establecida ou, de seren maiores de 65 anos, no prazo dun ano despois de concedida a segunda actividade.

Para os efectos do pase á segunda actividade, os interesados terán que solicitar no modelo do anexo II os postos de traballo que figuran no anexo I deste anuncio dos centros situados dentro da súa comarca de adscrición, sempre que cumpran os requisitos específicos do posto de traballo. De non haber postos dentro da súa comarca, poderán solicitar o pase á segunda actividade para realizar tarefas preventivas ou de apoio loxístico ao Servizo de Defensa Contra Incendios Forestais sen vinculación directa á extinción de incendios, e poderán pedir voluntariamente postos do referido anexo situados noutras localidades ou adscrición a comarcas ou distritos distintos daquel en que prestan servizos.

As solicitudes (anexo II) deberán ir acompañadas do compromiso de xubilación (anexo III) e remitiránselle á Consellaría do Medio Rural, que será a competente para realizarlle a proposta de adscrición á segunda actividade á Dirección Xeral da Función Pública, que é a competente para resolver todas as solicitudes presentadas.

O prazo de solicitude será desde o día seguinte á publicación no DOG ata o día 31 de xaneiro de 2024, ambos inclusive.

No DOG do 08/01/2024 publican:

- ORDE do 29 de decembro de 2023 pola que se publica o Acordo entre a Xunta de Galiza e as organizacións sindicais CC.OO. e UGT polo que se convoca o procedemento de acceso aos graos I e II do complemento de desempeño do posto de traballo para o persoal laboral.

Este acordo ten por obxecto regular o procedemento para o acceso ao réxime extraordinario dos graos I e II do sistema transitorio do complemento de desempeño do posto de traballo para o persoal laboral que non cumpría os requisitos nas convocatorias de 2019 e 2022.

Os empregados públicos poderán acceder ao formulario de solicitude a través do portal web da función pública desde a sección «Funcionarización e carreira profesional» https://www.xunta.gal/funcion-publica/carreira-profesional ou no enderezo http://fides.xunta.gal

O prazo para presentar as solicitudes iniciarase o mesmo día da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza e será de 3 meses.

- ORDE do 29 de decembro de 2023 pola que se publica o Acordo entre a Xunta de Galiza e as organizacións sindicais CSIF, CC.OO. e UGT polo que se convoca o procedemento de acceso aos graos I e II do sistema transitorio extraordinario de recoñecemento da progresión na carreira administrativa prevista na disposición transitoria oitava da Lei 2/2015, do 29 de abril, do emprego público de Galicia, para o persoal funcionario.

Este acordo ten por obxecto regular o procedemento para o acceso ao réxime extraordinario dos graos I e II do sistema transitorio extraordinario de recoñecemento da progresión na carreira administrativa prevista na disposición transitoria oitava da Lei 2/2015, do 29 de abril, do emprego público de Galicia, para o persoal funcionario que non cumpría os requisitos nas convocatorias de 2019 e 2022.

Os empregados públicos poderán acceder ao formulario de solicitude a través do portal web da función pública desde a sección <Funcionarización e carreira profesional> https:// www.xunta.gal/funcion-publica/carreira-profesional ou no enderezo http://fides.xunta.gal

O prazo para a presentación das solicitudes iniciarase o mesmo día da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza e será de 3 meses

No DOG do 08/01/2024 publican a ORDE do 29 de decembro de 2023 pola que se modifica a Orde do 20 de decembro de 2013, que regula a acreditación, a xornada e o horario de traballo, a flexibilidade horaria e o teletraballo dos empregados públicos no ámbito da Administración xeral e do sector público da Comunidade Autónoma de Galiza, no relativo á flexibilidade horaria por conciliación.

Poderán acollerse á flexibilidade horaria por conciliación de horas as persoas empregadas públicas que se encontren nalgún dos seguintes supostos:

a) Ter fillos ou fillas ou persoas acollidas menores de idade. No suposto de que o cumprimento da maioría de idade se produza antes da finalización do curso escolar, a persoa interesada poderá solicitar a súa prórroga con motivación da súa petición.

b) Ter fillos ou fillas maiores de idade respecto dos cales se establecesen xudicialmente medidas de apoio atribuídas aos seus proxenitores.

c) Convivir con familiares que, por enfermidade ou avanzada idade, necesiten asistencia.

d) Ter ao seu cargo persoas con discapacidade ata o primeiro grao de consanguinidade ou afinidade.

e) Empregadas públicas vítimas de violencia de xénero ou de violencia sexual.

f) Atoparse nun proceso de nulidade, separación ou divorcio, desde a interposición da demanda xudicial ou desde a solicitude de medidas provisionais previas ata transcorridos tres meses desde a citada demanda ou solicitude.

O marco horario estará comprendido entre as 7.30 e as 20.00 horas.

Atendendo a unha sentenza do Tribunal Supremo do 2022, a CIG recoméndalle ao persoal que está a tomar posesión do posto nestes días que, se ten trienios perfeccionados como persoal laboral, lle solicite a Función Pública que llos recoñeza

A solicitude faríase cumprimentando o modelo PR004A na sede electrónica da Xunta

O Tribunal Supremo recoñeceu no 2022 o dereito do persoal funcionario que viñan de ser persoal laboral a cobrar os trienios adquiridos na súa categoría previa, segundo unha sentenza na que rexeitou admitir a trámite un recurso da Administración do Estado

A Sala do contencioso-administrativo remitiuse á súa propia xurisprudencia, descartando que o recurso da Administración fose relevante á hora de sentar doutrina para outros litixios no futuro, tendo en conta que a normativa cambiara coa entrada en vigor da Lei de Orzamentos Xerais do Estado para o 2021.

Os maxistrados remitíronse no seu fallo a dúas sentenzas ditadas en maio do 2019, segundo as cales o persoal laboral «ten dereito a que os trienios recoñecidos lle sexan aboados tras adquirir a condición de persoal funcionario, na contía correspondente ao momento en que foron perfeccionados».

Para chegar a esta conclusión a sala ditaminou que os trienios son un concepto retributivo que non depende da pertenza actual a un determinado grupo ou ao desempeño dun posto, senón que están vinculados ao feito de desempeñar servizos profesionais durante un tempo concreto.

O Tribunal Supremo entendeu daquela que o recurso da Administración do Estado non presentaba un interese por unificar criterios para proxectar a mesma doutrina a outros litixios no futuro, xa que, máis aló dos recursos dos que fala a Administración e aos que puidese afectar, atópanse «limitados no tempo».

Así, os maxistrados lembraban que a Lei de Orzamentos Xerais do Estado para o 2021 modificou o recoñecemento de servizos previos. En virtude da citada normativa, o pagamento dos trienios efectuarase aplicando o valor que corresponda ao corpo, escala, persoal ou praza con funcións análogas ás desempeñadas durante o tempo de servizos prestados.

Outras novas recentes

Mércores, 18 Decembro 2024

RPT do Consorcio: morrer matando

Durante anos sen convenio, sen trienios... e agora queren meter o acelerador para que apandemos con todo o que queiran impoñer A directora xeral de Emprego Público e o xerente do organismo propoñen niveis e salarios tres veces máis baixos que na Xunta para o persoal do Consorcio de Igualdade e Benestar. A nova RPT chega nos últimos días do ano 2024, non negociada, inzada de...
Mércores, 18 Decembro 2024

Consellarías de Educación e de Economía van adiante co traspaso forzoso e non negociado de persoal propio, laboral e funcionarial de GAIN

A última hora da xornada laboral do 16 de decembro, dende a dirección da Axencia Galega de Innovación (GAIN) remítesenos o texto oficial do 2º Acordo de traspaso: adscripción de postos con nivel orgánico inferior a sevizo e traspaso de créditos asignados aos servizos traspasado, entre a Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional e a Consellería...
Mércores, 11 Decembro 2024

OEP 2024 (da DXFP e Lei 17), RPT Consorcio, e modificacións misteriosas doutras RPT (para 13/12/24)

A directora xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEP) convocou aos sindicatos para o venres 13 de decembro, a negociar a Oferta de Emprego Público (OEP) do ano 2024 que xa anunciaron á prensa fai semanas. Tamén traen a Relación de Postos de Traballo (RPT) do Consorcio, que afecta a máis de 1.800 postos de traballo. Engaden na orde do día outras dúas...