Novas por contido

A deixadez da Xunta en resolver os seus propios procesos selectivos e a paralización orzamentaria para cubrir as necesidades de presuposto do Servicio de Gardacostas fai que dende hai uns meses as bases operativas de Vigo e Ribeira teñan embarcacións sen saír ó mar por falta de tripulación.

Estes feitos xa se puxeron en coñecemento da consellería polos delegados da CIG na última reunión do Comité de Seguridade e Saúde Laboral, e a día de hoxe seguen sen solucionar as deficiencias, polo que continuamos na mesma situación.

Para poder solucionar tales atrancos para o funcionamento dun servizo que polas súas funcións é imprescindible, faise necesario:

1) Desbloquear a cobertura de prazas por parte de Orzamentos.
2) Desbloquear a OPE de 2022 e convocar as 10 prazas de patrón e 13 de mecánico/a que constan nela.

Cubrir as demandas de persoal do servizo é o único xeito de que as lanchas poidan volver a saír ó mar. Telas amarradas nas bases é unha ineficiencia, un desbaratamento de recursos e un desleixo.

Vén de publicarse no DOG do 22/05/2024 cada vez sae máis tarde— a convocatoria do mal chamado «Fondo de Acción Social» do ano 2023. Trátase exclusivamente dunha axuda por persoa con discapacidade a cargo coa que Función Pública pretende seguir substituíndo sine die o auténtico FAS.

Resumo da convocatoria: 

Solicitude: será única con independencia do número de persoas causantes con discapacidade polas que se solicita a axuda. Xerarase de xeito telemático dende a aplicación do FAS.

Presentación: no rexistro ou de forma dixital a través da sede electrónica da Xunta de Galiza mediante solicitude xenérica PR004A. Dirixirase á Consellaría de Facenda e Administración Pública, Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal. No obxecto do asunto indicarase: convocatoria do Fondo de Acción Social do ano 2023. Xunto coa solicitude achegaranse tamén as copias auténticas dos documentos que se exixen e das certificacións que xustifiquen os feitos alegados.

Prazo: do 23/05/2024 ao 05/05/2024.

Orzamento: máximo de 180 €/mes/persoa

Requisitos:
- Ser persoal funcionario ou persoal laboral do VCCU que prestara servizos durante o ano 2023 na Administración xeral autonómica ou entidades instrumentais da letra a) do art. 45 da Lei 16/2010 (isto é, organismos autónomos, axencias públicas autonómicas, entidades públicas empresariais e consorcios autonómicos); ou ben ser persoal docente ou profesor/a de relixión.
O restante persoal da administración xeral ou entes instrumentais non ten acceso a esta axuda.
- Ter a cargo unha persoa causante cun grao de discapacidade entre o 33 e o 75 % e rendas inferiores aos 14.000€ anuais en concepto de rendementos de traballo ou de prestación que teña tal consideración. Cando a discapacidade é superior ao 75% non son de aplicación os límites referidos a estes ingresos.      
- Cumprir os requisitos para ser beneficiaria/o desta axuda e que se lle denegara a prevista no art 35 do VCCU.      

 Que foi do verdadeiro FAS?

O Fondo de Acción Social da Xunta de Galiza foi convocado por última vez no DOG do 09/02/2011. Contaba cun orzamento de 9.136.392 € e con 8 liñas de axuda, como podemos ver nesta comparativa:

 
FONDO DE ACCIÓN SOCIAL DA XUNTA 2010 2023
CONTÍA GLOBAL 9.136.392 2.000.000
 MODALIDADES  CONTÍAS MÍNIMAS (€) CONTÍAS MÁXIMAS (€)
 Atención á discapacidade 1.300  2.160
Xubilación 3.500  0
Fillas/os menores 150 0
Estudos de fillas/os 90 0
 Estudos do persoal 200 0
 Adquisición de vivenda 1.532 0
 Maiores a cargo  200 0
 Gastos sanitarios (tratamentos, próteses) 60 0
 Gastos sanitarios (produtos alimentarios) 60 0

Recuperación do FAS para todo o persoal!

A CIG esixe a derrogación da Lei 1/2012, que estableceu a suspensión da convocatoria, concesión ou aboamento de calquera axuda derivada do concepto de acción social, agás a axuda por persoa con discapacidade (a cal non pode ser superior a 180€/mes). No caso de terminados entes, a axuda foi suspendida por completo.

Esta Lei 1/2012, con medidas temporais en determinadas materias do emprego público en Galiza foi ditada hai 12 anos ao abeiro dunha crise económica xa superada e da que o goberno do Estado español xa ten levantado todas as limitacións de orzamento que puideran ser xustificación destes recortes.

É hora de recuperar todos os programas do FAS con todas as liñas de axuda existentes antes da entrada en vigor dos recortes desta Lei 1/2012 e da dotación orzamentaria actualizada (1% da masa salarial), e incluir no seu ámbito a todo o persoal da Administración xeral ou entes instrumentais cuxo FAS foi totalmente eliminado coa devandita Lei; ou ben recuperar os FAS propios preexistentes para o persoal excluído desta convocatoria.

Rueda, as medidas temporais non duran 12 anos! Derroga a Lei 1/2022 e recupera o verdadeiro FAS xa para todo o persoal!

 

 

A Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEPAP) vén de remitirnos a seguinte información sobre o concurso de traslados da administración xeral:

No web da Xunta de Galiza foi publicada unha nota aclaratoria  na que se expón con claridade que persoas están obrigadas a participar no concurso de traslados, e onde se aclaran as dúbidas xurdidas sobre o anexo de postos e sobre como encher a solicitude de participación.

A CIG traslada diversos problemas derivados da aplicación do Acordo de Condicións de Traballo de Política Social, á Comisión de Seguimento, ante a falla de resposta por parte do Consorcio.

• Dende a aplicación do Acordo nas escolas infantís do Consorcio, co paso a 35 horas semanais efectivas de traballo, son numerosas as dificultades que se están a dar nos centros para poder desenvolver as funcións que non son de atención directa.

• Logo da circular enviada ás escolas por parte da Xerencia Adxunta con indicación de realizar as 35 h semanais de atención directa, o día 10/05/2024 as direccións das escolas infantís do Consorcio recibiron un documento cunhas orientacións sobre as accións educativas nos centros, indicando a posible organización dos tempos para a planificación, atendendo á realidade de cada centro, sen especificar os tempos dos que dispoñen dentro da xornada para facelo, recaendo a organización do traballo nas propias traballadoras de cada centro, sendo responsabilidade da empresa.

• Non se nos facilitan uns criterios unificados para a devolución do exceso horario do mes de xaneiro.

• Non se nos envía unha nova proposta de horarios, pendente por parte da Administración, logo de solicitala en varias ocasións.

Por outra banda, a CIG solicitou unha xuntanza co Xerente polas dificultades que ten o persoal do Consorcio e a representación sindical da CIG na comunicación cos diferentes departamentos dos SSCC, ben por falla de resposta, dificultades para contactar ou contestacións pouco aclaratorias sobre as dúbidas formuladas, mesmo con actitudes moi reprobables, como faltas de educación e respecto.

A CIG ven de preguntarlle á Dirección Xeral de Emprego Público como vai afrontar a limitación a 3 anos das contratacións laborais temporais e os nomeamentos de persoal interino posteriores ao Icetazo (Real Decreto-lei 14/2021).

Este establece que para a cobertura de prazas vacantes a persoa funcionaria interina ou laboral temporal terá unha permanencia máxima de 3 anos nese posto. Porén, establécese unha excepción importante: "o persoal funcionario interino poderá permanecer na praza que ocupe temporalmente, sempre que se publicara a correspondente convocatoria dentro do prazo dos tres anos, a contar dende a data do nomeamento do funcionario interino. Neste suposto poderá permanecer ata a resolución da convocatoria."

O mesmo estipula a Lei 20/2021, pero a entrada en vigor desta cláusula que modifica o EBEP foi o 08/07/2021 co Icetazo. Dende esa data xa hai contratos e nomeamentos nos que se reflicte a limitación de 3 anos, polo que en menos de 2 meses comezarán a cesar moitas persoas temporais automaticamente, a non ser que entre en acción o mecanismo excepcional.

Tendo en conta que a excepción da que damos conta opera cando a praza ocupada por persoal interino ou temporal é convocada a través de calquera dos mecanismos de provisión e mobilidade previstos na normativa, parece obvio que neste momento, cando PRACTICAMENTE TODAS as prazas desta administración están convocadas nun ou varios deses mecanismos de provisión e mobilidade se poida considerar que é razoábel que a relación laboral se estenda ata que as prazas se cubran mediante algún dos citados mecanismos.

No DOG do 21/05/2024 a EGAP publica a RESOLUCIÓN do 10 de maio de 2024 pola que se convocan actividades de formación continua do Instituto de Economía Pública de Galiza (IEP) para o persoal ao servizo da Administración pública da Comunidade Autónoma, das entidades públicas instrumentais, da Administración institucional de Galiza, das entidades locais e de administración e servizos (PAS) das universidades do Sistema universitario de Galiza (SUG).

Poderá participar nas actividades formativas convocadas nesta resolución o persoal ao servizo da Administración pública da Comunidade Autónoma, das entidades públicas instrumentais e da Administración institucional de Galiza; das entidades locais de Galiza; e da administración e servizos (PAS) das universidades do SUG, que se encontre en situación de servizo activo (incluído o persoal que teña concedido un permiso por motivos de conciliación da vida persoal, familiar e laboral) e que reúna os requisitos establecidos nesta convocatoria e para cada un dos casos no anexo II.

O prazo de presentación de solicitudes será desde o día seguinte ao da publicación desta resolución no Diario Oficial de Galiza ata o día 3 de xuño de 2024.

As solicitudes de participación nas actividades formativas só poderán realizarse mediante o formulario de matrícula telemática dispoñible no enderezo <https://egap.xunta.gal.matricula>, desde as 9.00 horas da data de inicio do prazo de presentación de solicitudes e ata as 14.00 horas da data de finalización. As solicitudes entenderanse presentadas unha vez que se complete correctamente o proceso de matriculación.

O número máximo de actividades formativas que se poden solicitar limítase a tres.

Rueda dá un paso máis na vergoñenta desgaleguización da Xunta de Galiza da man de Sonia Rodríguez-Campos González, directora da Escola

A Xunta de Galiza creou polo Decreto 163/1982, do 1 de decembro, a E.G.A.P., co carácter de órgano administrativo sen personalidade xurídica propia. Posteriormente, mediante a Lei 4/1987 pasou a ser unha entidade autónoma dependente da Consellaría da Presidencia. Esta Lei 4/1987, modificada pola Lei 10/1989, estableceu que entre os fins da EGAP está o seguinte:

A difusión e a normalización do idioma galego na Administración Pública, a capacitación lingüística do persoal e maila participación na fixación da linguaxe técnica, administrativa e xurídica galega


En cumprimento da lexislación e os seus fins, como institución pública galega, a EGAP veu convocando dende hai 38 anos de xeito ininterrompido os actos oficiais de conmemoración do Día das Letras Galegas. A última vez foi o ano pasado, tal e como queda reflectido no DOG do 3 de maio do 2023. A programación incluíu un acto literario e musical en homenaxe á figura de Francisco Fernández del Riego o 12 de maio, e unha viaxe de interese cultural polos escenarios onde transcorreu unha boa parte da vida do autor o mesmo 17 de maio.

Porén, Sonia Rodríguez-Campos González, actual directora da EGAP, vén de suprimir neste mes de maio de 2024 todos os actos do Día das Letras Galegas, por primeira vez na historia da Escola. Dende a CIG manifestamos a nosa absoluta repulsa e denunciamos publicamente que a Sra. Rodríguez-Campos «esqueza» de súpeto e ás caladas as súas obrigas e as finalidades do organismo que dirixe, e esixímoslle que explique por que neste ano 2024 non convocou os actos de conmemoración en honra da literatura e da cultura galegas. Como responsable da EGAP lembrámoslle que ten a obriga de cumprir as finalidades da EGAP, e de garantir o emprego, a difusión, a normalización, o ensino e a investigación do galego. 

Esta vergoñenta supresión silandeira dos actos commemorativos do Día das Letras Galegas de 2024 non é un ataque illado ao galego da Sra. Rodríguez-Campos, quen ante as críticas e solicitudes reiteradas da CIG con respecto ás súas políticas de desgaleguización da EGAP, a única resposta que é capaz de dar é deixar de empregar a lingua galega durante as xuntanzas e pasar a dirixirse ás persoas integrantes do Consello Reitor da Escola en castelán. 

Este é un chanzo máis da desgaleguización da EGAP que vostede está a perpetrar dende hai anos, non ofertando ano tras ano a formación suficiente e necesaria en lingua galega que demandan as persoas empregadas públicas e permitindo que as actuacións e a actividade da EGAP, como a docencia dos cursos ou os materiais didácticos, sexan en boa parte unicamente en castelán, e non se apliquen de xeito sistemático, homoxéneo e planificado criterios oficiais de promoción do galego en cada área de actividade, incluída a edición e publicacións.

Dende a CIG volvemos esixir que a EGAP conte cun plan anual de normalización e dinamización do galego na Administración Pública, onde non falte a conmemoración do Día das Letras Galegas, e que garanta o desenvolvemento de todas as actuacións que lle corresponde levar a cabo con respecto á lingua galega na Administración Pública, que permita analizar cal é a situación en cada momento e propoña as medidas necesarias para o cumprimento dos fins da EGAP relativos ao galego, establecendo a recada periódica de indicadores da lingua en todas as actuacións e actividade da Escola.

Rodríguez-Campos: convoque os actos conmemorativos do Día das Letras Galegas ou marche!

Non máis desgaleguización da Xunta de Galiza! Non máis ataques á lingua, literatura e cultura galegas!

 

O goberno de Alfonso Rueda volve a ofertar a mans privadas a xestión do centro ocupacional Souto de Leixa, que atende a persoas adultas discapacitadas, e que xa leva varios lustros dunha desastrosa xestión privada. Nesta ocasión queren concederlle unha concesión por 12,7 millóns en 4 anos.

Alá polo ano 2010 as nais e pais de alumnado do centro “Souto de Leixa” agardaban ilusionados a asunción deste centro pola Consellería de Política Social para que os seus fillos e fillas poideran permanecer atendidos nel unha vez que foi escindido do colexio de educación especial “Terra de Ferrol” no que non podían continuar por seren maiores de 21 anos.

A creación do novo centro a cargo de Política Social era un proxecto que levaban moito tempo agardando xa que fora un compromiso que a Xunta adquirira dende había tempo e que dera os primeiros pasos da súa creación co goberno bipartito.

Pero chegou Feijoo e retorceu este compromiso para privatizar a atención dos usuarios máis vulnerables poñendo o centro en mans da empresa Clece, asegurando que o centro non se privatizaba, senon que “externalizaba a súa xestión” e con este eufemismo vendeu ás nais e pais dos usuarios, ó persoal público do “Souto de Leixa” e sobre todo ós própios usuarios.

De nada valeron as denuncias públicas e as movilizacións masivas de pais, nais, e de todo o persoal do centro, que permaneceron semanas pechados no Concello de Ferrol e organizaron diferentes manifestacións tanto en Ferrol como en Santiago apoiados pola CIG; á volta das vacacións de nadal do ano 2010 o persoal da Xunta de Galicia que traballaba no “Souto de Leixa” atopouse coa realidade dunhas portas pechadas que lles impedían acceder ó seu posto de traballo e cun cese inmediato; nin sequera houbo a prometida subrogación dos traballadores e traballadoras que levaban anos alí prestando servizos, foron despedidas 54 persoas amortizando os postos a traición, sin negociación posible.

A partir de aí a atención dos usuarios perdeu toda a boa calidade que tiña, aparecendo estes mal vestidos, desaseados e incluso queixándose de pasar fame. Moitas familias levaron ós seus fillos e familiares para outros centros ou para o domicilio despois de moitos anos sendo alumnos e o deterioro dos que permaneceron alí foi patente a pesares de que dende a CIG puidemos comprobar como os xestores recibían diferentes subvencións públicas e o denunciamos.

A primeira adxudicación foi de 6,9 millóns de euros para 3 anos, máis algunha subvención a maiores que saiú publicada no DOG; a partír de aí os contratos foron encadeándose con sucesivas concesións á empresa privada que non melloraron nunca o servizo.

A CIG ten denunciado reiteradamente a penosa situación no que se atopa o Souto de Leixa, o deterioro das instalacións do centro e do servizo, e as graves carencias que acusa tanto de persoal como de medios. Así mesmo denunciamos a situación do persoal que alí traballa, chegando a gañar unha demanda que obrigou á empresa a abonar un incremento salarial xa no ano 2018.

É que as empresas privadas non teñen vontade de servizo público, porque non o son; están aí para gañar cantos máis cartos mellor a costa tanto da precariedade dos traballadores como dos usuarios; a CIG leva tempo denunciando as deficiencias do centro e a escasez de persoal que a empresa intenta soterrar baixo un control férreo que chega ata tratar de manipular os libros de incidencias, facer contínuos cambios nas instruccións e practicas fora da legalidade. No pasado ano despediron a 3 persoas disfrazando como despedimentos disciplinarios o que na realidade foron represalias.

Agora o goberno do PP de Rueda volve a ofertar a mans privadas o “Souto de Leixa” mediante o que chama un “réximen de concerto social do seu funcionamento” utilizando un novo eufemismo no vano afán de disfrazar outra vez o que é unha pura privatización, e ten os bemoles de asegurar na prensa que a xestión irá da man dunha “entidade sen ánimo de lucro” á que lle vai regalar a xestión do centro durante un mínimo de 4 anos polo importe de 12,7 millóns de euros, aínda que polas experiencias anteriores podemos estar seguros de que polo camiño deses 4 anos irán caendo subvencións de cando en vez. Amenaza ademáis con prorrogar o contrato ata 10 anos.

Non, señor Rueda, a única entidade que sen ánimo de lucro atende da mellor maneira posible ós usuarios máis desfavorecidos é o servizo público; nos centros públicos non hai obscurantismo, hai apertura e transparencia porque o persoal público non ten nada que tapar. Debería reflexionar antes de volver a poñer ás persoas máis vulnerables nas mans de mercaderes.

Facémonos eco do que berrabamos nas movilizacións da privatización no 2010:

SE QUERES PRIVATIZAR, A QUEN QUERES COLOCAR?

No DOG do 15/05/2024 publican a Resolución do 13 de maio de 2024, da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal (DXEPAP, antiga D.X. de Función Pública), pola que se convoca concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

Observación 1: neste momento NON se solicitan as prazas

Como xa chegan as primeiras consultas, lembramos ás persoas interesadas que inicialmente só presentarán a súa solicitude de participar no concurso de traslados, e que neste momento NON se solicitan postos, algo que será nun momento posterior, cando a DXEPAP publique un novo listado que conterá as vacantes publicadas nesta convocatoria xunto co listado das prazas das persoas que solicitaron participar no concurso, como "potenciais vacantes".

Observación 2: poden participar as persoas de escalas?

Este é o concurso de traslados que chamamos de "corpos xerais". Isto é, de postos de Administración xeral sen escalas. Os compañeiros e compañeiras que pertenzan a calquer escala (tanto de administración xeral como de administración especial), poderán participar soamente para optar a aqueles postos que a maiores de corpos xerais, tamén estean abertos a súa escala.

Poderán participar neste concurso:

a) O persoal funcionario de carreira da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

b) O persoal funcionario de carreira dos corpos da Administración xeral doutras administracións respecto daqueles postos en que así se especifique expresamente no anexo I de postos de traballo.

c) O persoal funcionario de carreira das diversas escalas dos corpos da Administración xeral respecto daqueles postos en que así se especifique expresamente no anexo I de postos de traballo.

d) O persoal funcionario de carreira dos corpos de Administración especial respecto daqueles postos en que así se especifique expresamente no anexo I de postos de traballo.

e) O persoal docente respecto daqueles postos en que así se especifique no anexo I de postos de traballo.

O persoal incluído nas alíneas a), b), c), d) e e) ás cales se refire o número I.1. da presente convocatoria poderán participar sempre e cando transcorresen dous anos desde o acceso ao posto que veña desempeñando con carácter definitivo, agás que este se provese polo sistema de libre designación, caso en que non se exixirá permanencia. Non obstante, de acordo co disposto no artigo 90.2 da LEPG, para os efectos de poder participar neste concurso, o persoal funcionario de novo ingreso terá que acreditar en todo caso unha antigüidade mínima de dous anos desde o seu nomeamento como persoal funcionario de carreira.

Ao persoal funcionario de carreira que accedese a un corpo/escala por promoción interna ou en virtude dun procedemento de integración e permaneza no posto de traballo que desempeñaba computaráselle o tempo de servizos prestado neste posto no corpo/escala de procedencia para os efectos do disposto no parágrafo anterior.

O persoal que adquiriu a condición de persoal funcionario de carreira ao abeiro da disposición transitoria primeira da LEPG poderá participar sempre que teña unha antigüidade mínima de dous anos na categoría profesional equivalente ao corpo ou escala en que se realizou a súa funcionarización.

f) O persoal funcionario de carreira da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia ou análogo doutras administracións públicas que se relacionan no anexo I en situación de excedencia voluntaria por interese particular, despois de transcorrer o período mínimo de permanencia nesta situación.

g) O persoal funcionario de carreira dos corpos e escalas da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia ou análogo doutras administracións públicas en calquera situación administrativa distinta das anteriores que permita a participación no concurso de traslados de acordo coa normativa aplicable.

Está obrigado a participar neste concurso:

a) O persoal funcionario de carreira da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia obxecto desta convocatoria que se encontre ao dispor do órgano competente ou adscrito provisionalmente a un posto de traballo, de acordo co disposto no artigo 97.5 e a disposición transitoria quinta da LEPG. Deberá solicitar todos os postos de acordo coa base VI.2.

O incumprimento desta obriga determinará a declaración da situación de excedencia voluntaria por interese particular (artigo 97 da LEPG). Para estes efectos, tomarase como data de referencia a da situación administrativa da persoa concursante no día da publicación da convocatoria do concurso de traslados no Diario Oficial de Galiza.

Exceptúase do establecido nesta letra o persoal de novo ingreso que non teña unha antigüidade mínima de dous anos desde o nomeamento como persoal funcionario de carreira.

b) O persoal funcionario de carreira da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza obxecto desta convocatoria que se encontre adscrito por motivos de saúde ou rehabilitación a un posto de traballo en distinta localidade daquela en que teña o seu destino definitivo estará, en aplicación do disposto no artigo 89 da LEPG, obrigado a participar no concurso e deberá solicitar todos os postos situados na mesma localidade do posto a que figure adscrito provisionalmente.

O incumprimento desta obriga determinará o cesamento no posto en que figure adscrito por motivos de saúde ou rehabilitación.

Os postos vacantes ofertados neste concurso publícanse no anexo I desta resolución.

Unha vez rematado o período de presentación das solicitudes de participación, publicarase no DOG a apertura dun prazo de 15 días hábiles para presentar as solicitudes de elección de postos de traballo.

Ademais dos postos ofertados no anexo I, engadiranse as potenciais resultas, que se publicarán na web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, no enderezo https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/

Presentación de solicitudes (de participación e de elección de postos):

1. Para participantes da Xunta de Galicia en servizo activo na súa escala de participación, accedendo ao Portal do empregado no enderezo electrónico https://portax.xunta.es.

2. Para os que estean en calquera situación distinta da referida no punto 1, incluído o persoal doutras administracións públicas, a través do portal da web corporativa da Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal, no enderezo electrónico https://www.xunta.gal/funcion-publica/concurso-de-traslados/

A solicitude e, de ser o caso, a documentación adicional deberán presentarse electronicamente a partir do día seguinte ao da publicación da convocatoria no Diario Oficial de Galiza e ata o día 5 de xuño de 2024 incluído, e dirixiranse á Dirección Xeral de Emprego Público e Administración de Persoal da Consellería de Facenda e Administración Pública.

E os demáis concursos de traslados?

Están convocados os concursos de varias escalas. Pero faltan moitas outras. Sabemos que o seguinte vai ser o concurso de escalas "sociais" (enfermaría, traballo social..). Neste momento non hai previsión de cando será (mesmo de cando comezaremos a negociar), os concursos de moitas escalas tanto de administración xeral como de especial. Falta todo o persoal de limpeza, cociña, condución, informática, incendios, veterinarios, bibliotecas, e moitas mais. Algunhas destas escalas levan sen concurso máis de dez anos. Inaceptable.

A CIG demanda o concurso de traslados ANUAL, na totalidade de corpos, escalas e categorías, paso previo a un concurso permanente que agora semella unha quimera.

Chegounos á CIG información de que na redacción dos novos pregos de contratación da conservación de estradas feitos pola AXI se está a incluír que as empresas privadas fagan as funcións de vixilancia de explotación (informes, denuncias, vixilancia do dominio público, etc), que deben estar reservadas a persoal funcionario da administración.

Estas funcións están sendo realizadas por persoal propio que ten pendente un proceso de funcionarización e promoción interna, e que leva pendente de resolver dende o 2019. Tamén se conta con previsión de prazas suficientes para poder cubrir por listas ou promoción interna.

O persoal de vixilancia da AXI está indignado por que os procesos selectivos para a escala de axentes de inspección, especialidade de dominio publico hidráulico e especialidade de vixilancia de estradas (subgrupo C1) derivados da OPE 2020, están sen rematar, procesos que segundo os acordos asinados tiñan que ter rematado no 2019 e non foron publicadas as convocatorias ata o 2022 e os exames en xuño do 2023. A entrega de documentación para a fase de baremo foi xa fai meses e ata o 07/05/24 non se publicou o baremo provisional. E isto porque para que publicasen este baremo foi necesario presentar unha queixa ante a Valedora do Pobo da que aínda non temos resposta (pero si publicaron o baremo provisional).

Agardamos que de esta nova Dirección Xeral de Emprego Público que non deixe esquecido outra vez o proceso e se publique a resolución no menor prazo, unha vez que o persoal leva agardando por esta promoción mais de 5 anos e a Xunta non cumpriu os prazos que establecían os acordos. A negociación destes procesos iniciouse no 2016 (hai xa 8 anos).

Lembramos que este persoal de estradas leva realizando funcións que corresponde a un grupo superior dende a sinatura dos acordos (2019) por confiar no compromiso e sinatura da Administración duns prazos que non cumpriu.

Pero aínda hai máis: unha vez rematado o proceso non se van a cubrir as 57 prazas do acordo de estradas quedando mais da metade sen cubrir polo que solicitamos que se inicien os mecanismos para a convocatoria dunha nova OPE con esas prazas. O que pon no Acordo e na Addenda que se asinaron é que as prazas que non se cubran por promoción interna se convocarán por acceso libre.

Outras novas recentes

Domingo, 23 Marzo 2025

A «lotería» dos cursos de linguaxe administrativa da EGAP

Anos, e mesmo décadas, para conseguir completar os dous niveis (medio e superior) de linguaxe administrativa galega: este é o panorama ao que nos enfrontamos o persoal da Administración xeral da Xunta e entes instrumentais, dada a reducidísima oferta de prazas ano tras ano. A EGAP ten por lei entre os seus fins a difusión e a normalización do idioma galego na...
Xoves, 27 Marzo 2025

Estase a restrinxir o teletraballo ás bravas?

A prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de Galiza funcionaba ata o de agora con relativa normalidade agás a xa endémica opacidade da Xunta e a reiteración do incumprimento da convocatoria das Comisións de Seguimento para que as organizacións sindicais poidamos exercer un control.   Mais nos últimos días están a chegar...
Luns, 31 Marzo 2025

Modificación RPT Política Social e Consorcio. Comisión de Persoal (27/03/25)

O pasado xoves, 27 de marzo fomos convocados para a Comisión de Persoal onde se tratou a modificación da RPT de Política Social e a do consorcio. Dende a CIG votamos en contra, así como tamén o fixeron o resto de organizacións sindicais con excepción de CSIF que se abstivo, fundamentalmente debido a : Non se tiveron en conta as nosas alegacións presentadas. Créase un posto...