Novas por contido

O director xeral de Función Pública convocounos a varias xuntanzas que serán o luns 27/11/23, nas que se van a tratar os seguintes asuntos:

Convocatoria do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de corpos e escalas de Administración especial

  • O borrador do concurso de traslados pasa a Mesa Sectorial de Negociación de Persoal Funcionario. En principio vai ser para as escalas do SPIF e Axentes Forestais/Ambientais, pero será o modelo a seguir polos seguintes (2º escalas sociais, 3º resto de escalas de especial). Descargar

Proxecto de decreto polo que se regula a organización, promoción e carreira profesional do persoal de investigación de carácter laboral

  • Vai a votación na Comisión de Persoal. Descargar

Aprobada a Lei de igualdade no Parlamento de Galiza sen recoñecer a diversidade e obviando a existencia de discriminación de xénero no emprego

O PP vén de aprobar o 21 de novembro en solitario, e aproveitando a data sinalada do 25N, Día Internacional da Eliminación da Violencia contra as Mulleres, unha lei que é un simple compendio normativo e que constitúe un exemplo máis do mero uso ritual e instrumental da igualdade do que fai gala a Xunta, para fins unicamente de propaganda política e electoral, porque a igualdade de xénero “vende”. En palabras da conselleira de Igualdade, Elena Rivo, Galiza “está á vangarda da igualdade”, e para ela a diferenza entre a realidade e a ficción é inexistente,  como o é para o resto das dirixentes do PP ao fronte das políticas galegas de igualdade de xénero.

Imos a remolque dos dereitos xa recoñecidos na lexislación europea e estatal, con demoras moi grandes e inxustificadas para poñelos en práctica, motivo polo que a CIG Autonómica votou en contra do anteproxecto. Esta Lei está lonxe de incorporar novos dereitos no camiño da igualdade, o único que fai é reproducir artigos completos xa recollidos na Lei de igualdade galega do ano 2004 e arrastrar terminoloxía desfasada e non concorde coa normativa máis actual, tanto internacional como estatal, en materia de igualdade. Non trae nin unha soa mellora ao persoal empregado público da Xunta, xa que non obriga á Administración a garantir dereitos que hoxe en día aínda non están ben establecidos na nosa normativa de aplicación.

A Xunta desvirtúa a discriminación positiva en seguidismo dos preceptos marcados pola ultradereita españolista

Até o de agora o sector público autonómico era unha fonte tradicional de emprego para as mulleres, e iso é positivo. Mais o goberno da Galiza do PP cambiou o criterio e vincula as medidas de igualdade á presenza máis ou menos equilibrada entre homes e mulleres dentro da Administración, como se este fose o único sector de emprego na sociedade galega, e malia a que tanto no sector privado como na industria temos unha maioría masculina. O sector público é un nicho de traballo feminino que debe seguir séndoo, non só en termos de equilibrio, senón tamén co reforzo da paridade naqueles postos ou categorías nas que as mulleres esteamos infrarrepresentadas, e nos postos de responsabilidadee.

Ademais, o sector público concentra as tarefas de coidados e, polo tanto, as actividades altamente feminizadas e con salarios baixos; isto explica, en grande medida, que a pesar de ser maioría de mulleres na Administración, os salarios globais delas son máis baixos cós dos homes. Nesta Lei debíanse establecer principios para garantir medidas concretas para a revisión salarial e de suba de conceptos retributivos nas categorías feminizadas dos niveis máis baixos da Administración. 

Deixan agochados no armario os dereitos das persoas trans ou LGTBI+

Por outra banda, o articulado fai referenza única e exclusivamente a garantir a igualdade entre mulleres e homes, cando a realidade é moito máis diversa e debe ser contemplada na normativa. Obviar outro tipo de discriminacións ou non recoñecer dereitos para as persoas trans ou LGTBI+ nesta Lei é non dar cumprimento ás normativas máis avanzadas e recentes en materia de protección de dereitos á diversidade sexual e de xénero. 

A hipocresía de dicir que se fai algo a prol da igualdade, cando na realidade se destrúe

A Xunta mantense na senda marcada da igualdade aparente, de compromisos baleiros e sen dotación orzamentaria, e de instrumentos normativos ocos e inútiles; unha postura esta que constitúe o seu particular muro de contención contra a igualdade de xénero e de oportunidades entre mulleres e homes, dende o cal, dun xeito cargado de hipocresía, se segue a practicar o contrario do que se predica e “vende” publicamente. 

Unha mostra deste posicionamento témolo no I Plan de Igualdade da Administración Xeral da Xunta de Galiza (DOG do 10 de novembro de 2023). Nel formúlanse obxectivos para os vindeiros 4 anos que, xa de partida, son dereitos e obrigas recollidos na lexislación vixente. Isto supón unha nova manobra dilatoria e a inutilización de calquera plan de igualdade, que se converte así nun mero instrumento para frear calquera paso cara adiante que poida ser significativo, máis alá do xa existente na norma; un plan aprobado por Función Pública sen previamente levar a cabo, por exemplo, as auditorías salariais ou os rexistros retributivos, obrigados por lei, ou sen protocolo contra a violencia de xénero, e no que se inclúen medidas de retroceso na igualdade, como é a discriminación positiva dos homes no caso de infrarrepresentación masculina.

Se estamos á vangarda en algo, como queda patente, é no atraso nas políticas públicas de igualdade efectiva e real. Basta xa de sabotar os máis mínimos avances!

O pasado 21 e 22 de novembro tivo lugar unha xuntanza da Comisión de Persoal, Mesa Xeral e Mesa Sectorial de negociación, nas que se trataron os seguintes asuntos: 1) actualización das axudas de custe, 2) integración do persoal laboral fixo de Ingacal en Agacal, 3) RPT de MR, Facenda e Sanidade, 4) decreto de investigadores/as. En rogos e preguntas o director xeral de Función Pública (DXFP) informou algunha cousa de procesos selectivos e os concursos de traslados. Quedou en dar resposta o venres doutra serie de preguntas e rogos que lle fixemos.

Actualización de axudas de custe

Actualizan as indemnizacións por desprazamento ao mesmo importe que na Admón. do Estado. Actualizan as indemnizacións por manutención e aloxamento creando grupos.

Estamos conformes co incremento das indemnizacións de quilometraxe. Pero manter os grupos de clasificación zumega clasismo. É inaceptable que nos casos de ordes de servizo, os importes para compensar gastos de durmida ou comida sexan diferentes segundo o grupo. Fede a alcanfor que segundo o caso, haxa diferenzas na calidade de hotel e menú.

O asunto pasou pola Mesa Xeral (MX) a semana pasada, e foi votado na Comisión de Persoal (CP) do martes 21. A CIG votou en contra. Os outros sindicatos (CCOO, CSIF e UGT), abstivéronse.

Orde de integración en Agacal do persoal laboral fixo de Ingacal

Afecta a 4 persoas, persoal laboral fixo de Ingacal. Pedimos explicacións sen éxito do atraso, xa que a primeira xuntanza fora en xaneiro de 2021. Nese primeiro borrador afectaba tamén ao persoal investigador, que agora queda fora (está en negociación unha normativa propia). Na CP os catro sindicatos votamos a favor.

RPT de Medio Rural

Non houbo negociación previa, só presentación da proposta. Negóusenos a información solicitada. Estamos conformes coa creación de postos para resolver a toma de posesión do persoal que superou o proceso selectivo. Pero rexeitamos o financiamento desas creacións, xa que van a cargo de futuras amortizacións por xubilación, operación que consideramos ilegal (consultaremos coa nosa asesoría xurídica). CIG votou en contra. CCOO e UGT a favor. CSIF abstívose.

RPT de Facenda

Tiveron en conta a nosa alegación principal: non abrir a estatutario/a o posto de Subdirección Xeral de Estudos, porque na Administración temos xente competente abondo. Discutido na Mesa Sectorial de Funcionarios/as (MSF), foi votado na CP do día 22, co voto favorable dos catro sindicatos.

RPT de Sanidade

Conformes coa creación dun posto de inspector farmacéutico de servizos sanitarios que atende ás necesidades, pero falta dotar de máis persoal outras comarcas. A CIG abstívose. CCOO e UGT votan a favor. E CSIF en contra.

Proxecto de decreto de organización, promoción e carreira profesional do persoal de investigación laboral

Insistimos en 3 asuntos primordiais antes de entrar ás alegacións do articulado:

  1. A obsesión en converter a todo o persoal investigador en persoal laboral. Queda fora o persoal funcionario e estatutario.
  2. A ausencia de medidas concretas na igualdade de xénero e a ausencia dun informe de impacto de xénero.
  3. Falta de ambición: deixar fóra do decreto ao persoal de xestión, administración e servizos facendo un decreto só para o persoal de investigación. E ademais deixar fóra a parte do persoal de investigación, porque só contemplan ao persoal técnico superior e sénior, deixando ao resto do persoal técnico fóra da carreira profesional.

Queren ter o decreto listo para final de ano. Teremos outra xuntanza o venres 24. Chámanos a atención unha proposta de CCOO: que para as excedencias, a maiores de Función Pública, se engada o requisito de informe favorable de Gain ou Acis.

Rogos e preguntas

O DXFP informou de:

Autobaremos: irán publicando.

Consorcio: RPT en vindeiros días. Convocarán unha xuntanza previa para repasar o que xa estaba feito (polo tempo que vai dende a anterior xuntanza).

Sinatura do acordo de PS: para a semana que ven.

Concursos de traslados:

- Bombeiros: engadirán para o concurso as prazas que crean.
- O xoves enviarán os cambios nas bases da convocatoria; convocarán unha xuntanza para a semana, para pechar a negociación.
- Os demais concursos irán convocando (sen máis concreción)

Procesos selectivos: rematando para elección de destino de A1-A2 de finanzas, bombeiro, bombeiro-condutor, emisorista-vixiante, enxeñeiros (de MR), libre e estabilización.
 

A maiores, preguntamos unha serie de cuestións das que o DXFP comprometeuse a preguntar e informar na seguinte xuntanza.

  • Comisión de listas escalas sanitarias: denunciamos o estancamento e opacidade da comisión de seguimento das listas de substitución de escalas sanitarias.

  • Fondos Europeos do plan de recuperación, transformación e resiliencia en Amtega: como é posíbel que a 2 de novembro do 2023 se aproben as medidas para o ano 2023 para a implantación do modelo de incentivos por cumprimento de obxectivos. Demandamos información dos grupos, dos bonos, das datas de aprobación, da negociación inexistente..

  • Asuntos propios en Política Social: esta consellería está a ser restritiva na súa interpretación dos días de asuntos propios para o persoal que presta servizos nos seus centros, xa que non quere recoñecer que no ano 2023 son 8 días e so acepta 6.

  • Concursos de traslados: queremos que os convoquen todos, e toma de posesión a 31/12/2024

  • Concursos específicos: é un fraude que permite ter a centos de persoas en comisión de servizos mentres amarran outro posto. Que recualifiquen todos os postos de CE e pasen a concurso ordinario.

No DOG do 22/11/2023 publican:

- RESOLUCIÓN do 16 de novembro de 2023 pola que se convoca o proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo superior da Administración xeral da Comunidade Autónoma Galiza, subgrupo A1.

O obxecto do proceso selectivo será cubrir trinta (30) prazas do corpo superior da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galicia (subgrupo A1)

- RESOLUCIÓN do 16 de novembro de 2023 pola que se convoca o proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma Galiza, subgrupo A2.

O obxecto do proceso selectivo será cubrir cento oitenta e cinco (185) prazas do corpo de xestión da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza (subgrupo A2).

- RESOLUCIÓN do 16 de novembro de 2023 pola que se convoca o proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo administrativo da Administración xeral da Comunidade Autónoma Galiza, subgrupo C1.

O obxecto do proceso selectivo será cubrir duascentas corenta (240) prazas do corpo administrativo da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza.

- RESOLUCIÓN do 16 de novembro de 2023 pola que se convoca o proceso selectivo para o ingreso, pola quenda de promoción interna, no corpo auxiliar da Administración xeral da Comunidade Autónoma Galiza, subgrupo C2.

O obxecto do proceso selectivo será cubrir cento trinta (130) prazas, do corpo auxiliar da Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza (subgrupo C2).

O prazo para presentar as solicitudes será de vinte (20) días hábiles, que se contarán a partir do seguinte ao da publicación desta convocatoria no Diario Oficial de Galiza (DOG).

O director xeral de Función Pública convocounos a unha xuntanza da Comisión de Persoal que terá lugar o mércores 22/11/23, coa seguinte orde do día para a súa aprobación:

  1. Modificación da RPT de Medio Rural. Descargar
  2. Modificación da RPT de Facenda e Administración Pública. Descargar
  3. Modificación da RPT de Sanidade. Descargar

Como xa é costume, un cachondeo de "negociación" porque esta documentación é a mesma que nos enviaron para a mesa sectorial do día anterior (21/11/23), o que se traduce en que o principio de boa fe que debe presidir toda negociación vano pasar por onde se enfían as agullas.

O director xeral de Función Püblica convocounos a unha xuntanza da Mesa Xeral de Negociación de Empregados Públicos que terá lugar o martes 21/11/23 coa seguinte orde do día:

  • Proxecto de decreto, polo que se regula a organización, promoción e carreira profesional do persoal de investigación de carácter laboral nos organismos de investigación da administración da comunidade autónoma.   Descargar

Se tes algo que comentar, contacta coa CIG.

O director xeral de Función Püblica convocounos a unha xuntanza da Mesa Sectorial de Funcionarios que terá lugar o martes 21/11/23 coa seguinte orde do día:

  1. Modificación da RPT de Medio Rural. Descargar
  2. Modificación da RPT de Facenda e Administración Pública. Descargar
  3. Modificación da RPT de Sanidade. Descargar

Se tes algo que comentar, contacta coa CIG.

O director xeral de Función Pública convocounos a unha xuntanza da Comisión de Persoal que terá lugar o martes 21/11/23, coa seguinte orde do día para a súa aprobación:

1. Proposta de acordo polo que se actualizan os importes das axudas de custo por razón do servizo en territorio nacional para gastos por aloxamento e manutención e da indemnización por uso de vehículo particular para o persoal empregado público da Xunta de Galicia. Descargar

2. Proposta de Orde pola que se regula o procedemento de integración como persoal laboral da Xunta de Galicia do persoal laboral fixo da Axencia de Calidade Alimentaria de Galicia procedente do suprimido Instituto Galego de Calidade Alimentaria. Descargar

Delegados e delegadas da CIG do persoal funcionario e laboral da Xunta acompañados por traballadores e traballadoras demandamos o mércores 15 de novembro, nunha concentración diante do edificio administrativo de San Caetano, a implantación da xornada laboral de 35 horas, os concursos de traslados permanentes e a promoción interna.

Xornada de 35 horas

Na administración xeral da Xunta de Galiza levamos dende o século pasado cunha xornada de 7,5 horas diarias e a administración pública galega, que debería ser quen articulara as medidas necesarias para reducir a xornada e que despois se implante no sector privado, nin sequera é capaz de dar un paso nese senso.

Mentres tanto noutras administracións públicas, mesmo con gobernos do PP como o de Murcia, púxose en marcha a xornada de 35 horas en administracións locais e demais mentres na Galiza non dan un paso cara iso. Na administración galega temos un problema de presentismo, de ver ao persoal sentado diante dun ordenador e de primar o de estar, non o de facer porque é o modelo que o propio Director Xeral representa.

Concursos de traslados

Canto aos concursos de traslados, na CIG Autonómica levamos anos demandando que sexan, como se viña establecendo até o de agora, como mínimo anuais, cando non permanentes. Fronte a isto, temos concursos de traslados, como o de persoal laboral sen convocar desde hai 11 anos; de determinados corpos e escalas da administración especial desde hai 7 e 8 anos e mesmo de administración xeral desde hai 5 anos, cando a periodicidade debería ser anual.

Resulta vergoñento que fronte a esa parálise, noutras administracións dentro da propia Xunta, como no caso da administración educativa, teñen ata dous concursos anuais.

Promoción interna

Función Pública está evitando nutrir os postos de traballo da propia Xunta con recursos propios e prefire recrutar efectivos externamente a facelo co persoal propio que teña a titulación e as capacidades requiridas.

Levamos retraso coas promocións internas, e as que se convocan son auténticas carreiras de obstáculos, porque poder subir por promoción interna, dun subgrupo para o seguinte convírtese nunha auténtica odisea.

Avances grazas á mobilización

A mobilización é o camiño e quedou demostrado. O feito de a CIG promover mobilizacións e convocar asembleas en Vigo, Pontevedra, Servizos Centrais (San Lázaro e San Caetano), Ourense e demais, xa valeu para que Función Pública tivese que enviarnos borradores da promoción interna, porque era moi escandaloso. Unha resposta por parte da administración que demostra que mobilizarse é un instrumento válido. Por iso dende a CIG seguiremos coas mobilizacións e chamando ao persoal a que adopte as medidas necesarias para conseguir os cambios necesarios.

El ilustrísimo señor director general de la Función Pública ha pernoctado en el distinguido Parador Nacional de esta preciosa localidad (aloxamento: 120,92 €) donde ha sido agasajado con una degustación de platos del afamado chef francés Alphonse Rodé (media manutención: 26,67 €), mientras su simpático y servicial chofer Manolo se regalaba con un sabroso plato de atascaburras y vino de pitarra (media manutención: 16,63 €) en la Fonda Paquita (aloxamento: 57,68 €).

O que vés de ler evoca un pasado en branco e negro? Pois é o presente, un simple exemplo clasista, onde fora da anécdota, as cantidades que aparecen das indemnizacións por razón de servizo son reais e as quere aprobar a Xunta de Galiza traéndoas a unha mesa de negociación baixo a forma de acordo, como se fósemos tan rastreiros como para referendar unha proposta tan rancia.

Si, vannos dicir que todo sube un 17,90 % excepto a manutención dos altos cargos e subdirectores xerais que queda como estaba. Van tamén argumentar que noutras administracións sucede o mesmo.

Para a CIG isto non é argumento porque en todas as administracións dicimos o mesmo: estas indemnizacións son cantidades devindicadas diariamente para satisfacer os gastos que orixina a estancia fora da residencia ou polo uso de medios de transporte.

Non son retribucións e por tanto non poden estar ligadas nin á pertenza a un determinado subgrupo, nin a ter antigüidade, nin ás especiais características do posto ou ao desempeño do traballo. Son cantidades que se pagan por terse producido un gasto por parte do funcionario e para non sufrir menoscabo nas súas retribucións.

De aí que establecer esas diferenzas sexa un indicador dun clasismo latente nesta e noutras administracións públicas.

A suba que propón a Administración é a seguinte:

PERSOAL POR ALOXAMENTO POR MANUTENCIÓN
Altos cargos, subdirectores xerais e asimilados 120,92 € 53,34 €
Funcionarios subgrupos A1 e A2 e asimilados 77,78 € 44,09 €
Funcionarios subgrupos C1 e asimilados 57,68 € 33,26 €
Persoal non incluído dentro dos anteriores 57,68 € 33,26 €


Por dignidade non podemos aceptar esta ranciada. O NO-DO é máis moderno.

Outras novas recentes

Luns, 09 Decembro 2024

A CIG esixe á Xunta a posta en marcha de todos os graos da carreira profesional

A posta en marcha do sistema de carreira profesional, que se iniciou no 2019 e tiveron que resetear no 2022, nen sequera se cumpre nos termos acordados. Deberían sentarse a negociar a convocatoria do grao III. E se supón que iso incluiría tamén o acceso aos graos I e II para aquelas persoas que están no grao I ou aínda non accederon a eles polo sistema extraordinario. A...
Martes, 17 Decembro 2024

Reunión do Comité de Seguridade e Saúde Laboral de Incendios

O día 09 de decembro de 2024 tivo lugar a reunión do Comité S.S.L. de Incendios onde se abordaron os seguintes temas: -. Plan de formación 2025/2028. Dende a CIG pedimos que se abra un prazo de alegacións e que se incorpore a lexislación vixente da Lei básica de Bombeiros Forestais, de obrigado cumprimento, en canto neste caso permita un desenrolo do marco formativo, para...
Mércores, 11 Decembro 2024

Oferta de Emprego 2024 de escalas sanitarias (xuntanza 10/12/24)

Asistimos a unha xuntanza con Sanidade pola Oferta de Emprego Público (OEP) de escalas sanitarias (Lei 17/89) do ano 2024 (a poucos días de rematar o ano). Segundo nos transmitiron as persoas responsables políticas da consellería de Sanidade, a OEP vai ao máximo permitido por lei (110% das vacantes), que cuantifican en 15 prazas desagregadas do seguinte xeito: Clase  Prazas...