Novas por contido

O director xeral de Función Pública convocounos a unha xuntanza da Mesa Xeral de Empregados Públicos e da Comisión de Persoal que serán, respectivamente, o luns 29/05/23 e martes 30/05/23, coa seguinte Orde do día:

RELACIÓN DE POSTOS DE TRABALLO DE AUGAS DE GALIZA

Descargar

Esta modificación comezou a súa tramitación cos sindicatos o 4 de outubro do 2022. Case oito meses despois, a proposta vai quedar pechada.

A saturación nos equipos psicosociais dos IMELGA, da Xunta de Galiza, que presentaban un atraso na elaboración de informes periciais, nalgunhas delegacións de ata 2 anos, foi unha das críticas expostas polo propio Tribunal Superior de Xustiza de Galiza (TSXG) na apertura do ano xudicial en setembro de 2022. A resposta inicial da Xunta foi o incremento de horas extras do persoal do IMELGA, medida que resultou insuficiente para recortar os tempos de espera. Por este motivo, no pasado mes de novembro se crearon ata 7 equipos de reforzo con persoal funcionario interino, psicólogos e traballadores sociais; 2 en Pontevedra, Santiago e A Coruña e 1 en Lugo.

A pesares das dificultades engadidas polas recentes folgas dos diferentes colectivos de traballadores no ámbito xudicial, conseguiuse reducir as listas de espera en procedementos de familia, chegando o mes de maio a traballar nos iniciados no presente ano, minorándose notablemente os tempos de espera.

Porén, esta situación non é puntual senón estrutural. Existen subdireccións cunha demanda insostible para o número de equipos psicosociais que as compoñen e xa, no pasado mes de novembro, o presidente do TSXG e a entón directora do IMELGA, coincidiran na necesidade de ampliar o número de equipos para “reducir os atrasos” na emisión de informes periciais, o que repercutiría na axilización dos procedementos xudiciais.

Neste mes de maio, coñecemos o novo convenio celebrado pola Vicepresidencia Segunda con dúas institucións de profesionais, o Colexio de Psicóloxía de Galiza e a Asociación Nacional de Peritaxe Social, por un valor total de 60.000€, externalizando un servizo público como xa se fixo noutras ocasións, a última no 2021, que resultou cara e ineficaz e debilitou a seguridade dos xuíces e fiscais á hora de valorar a proba pericial debido ás diferentes metodoloxías e protocolos de valoración aplicados polos diferentes profesionais externos, fronte á homoxeneidade conseguida entre as e os membros dos equipos psicosociais públicos.

A diferenza con esta nova privatización, radica na existencia actual de equipos de reforzo en funcionamento, plenamente integrados na dinámica das diferentes subdireccións territoriais do IMELGA e dos órganos xudiciais galegos, constituídos por 14 funcionarios interinos competentes que asumiron de forma eficaz e eficiente a tarefa de asesorar e orientar a representantes legais, xulgados e fiscalía, fornecéndolles unha información imparcial, profesional e comprensible que lles facilita a toma de decisións nos procedementos tramitados.

Esiximos da Vicepresidencia a anulación destes convenios de colaboración e avogamos pola consolidación dos equipos de reforzo coa súa creación na relación de postos da Consellaría.

Rexeitamos estes convenios que, ademais de non garantir a confidencialidade dunha información tan protexida como a de menores e familias, permitirá que os profesionais desas institucións ocupen dependencias públicas, accedan aos expedientes e poidan rematar cunha demanda por cesión ilegal de traballadores

Recibimos comunicación da Dirección Xeral da Función Pública na que nos informa de que a resolución do concurso ordinario para a provisión de postos de traballo vacantes de Administración xeral da Comunidade Autónoma de Galiza, escalas superior e técnica de finanzas, convocado por Resolución do 14/07/2021, será publicada no DOG do luns 29 de maio.

A Dirección Xeral de Función Pública remitiu aos sindicatos unha nova versión do "Acordo de Farmacéuticos/as Inspectores/as de Saúde Pública". Aceptaron varias alegacións sindicais sobre o primeiro borrador (que eran erros de bulto). Temos novo período para alegar este segundo texto, ata o 24 de maio, e esperemos ter ao menos unha mesa de negociación coa consellaría de Sanidade e con Función Pública para discutir todos os artigos en conflicto baixo os principios de boa fe negocial xa que ata agora non o tivemos. 

Se queres aportar algo, podes contactar coa CIG.

Na Comisión de Persoal do pasado día 16 de maio aprobouse a RPT de funcionarización do SPIF co voto en contra da CIG.

Este foi un proceso que “comezou polo tellado” e dende a CIG sempre defendimos un proceso transparente, que facilitara toda a información que permitira ao persoal do servizo de incendios tomar a decisión de funcionarizarse ou non con tódalas garantías e coñecendo con carácter previo todas as condicións. Nesta liña, incluso na xuntanza da Comisión de Persoal e tendo en conta que minutos despois aprobouse esta RPT o director xeral de Función Pública anunciou que se valoraría a posteriori unha nova proposta de adaptación dos complementos, a negociación dunha regulación da segunda actividade para o persoal funcionario, a proposta dun novo acordo de condicións de traballo...

Aínda que valoramos positivamente que non exista complemento de funcionarización, non podemos estar de acordo cun proceso así. As razóns polas que a CIG votou en contra a son as seguintes:

• Non estamos de acordo en que non se encadre as prazas de bombeiro/a forestal xefe/a de brigada no grupo B.
• Seguimos dicindo que o acordo de condicións de traballo tiña que ser previo a esta RPT. Dende a CIG levamos xa tempo presentándolle á administración unha proposta para comezar a negociar este acordo, e advertindo dos problemas que poderían xurdir de levar a cabo o proceso de funcionarización sen telo.
• Non compartimos que haxa diferenzas no complemento de destino para postos iguais.

Resumo dos “rogos e preguntas” da Comisión de Persoal do pasado 16 de maio, onde o director xeral de Función Pública deu a información que trasladamos.

PROCESOS SELECTIVOS

Calendario: publicaron o calendario onde figuran xa todos os procesos convocados (95 procesos) de libre e estabilización.

Procesos pendentes de rematar: é probable que a semana que vén remitan as prazas dos procesos de educación social e de veterinarios/as tanto funcionarios como laborais. Están pendentes da revisión das prazas de auxiliar de clínica e de traballo social e dos prazos dos recursos. Esperan que na primeira quincena do vindeiro mes estean publicadas todas estas eleccións de destino.

Procesos de estabilización: os listados de admitidos/as sairán coa información adicional sobre si está presentado o CELGA ou non para non ter que facer o exame de galego.

Repesca da funcionarización: as convocatorias se negociarán para que saian antes do mes de agosto.

Admisión do recurso nun proceso selectivo: ante a inquedanza que se xerou polas declaracións na anterior Comisión de Persoal ao non definir si era traballo social ou educación social o proceso afectado pola admisión dun recurso, o director xeral aclara que o proceso é traballo social.

CARREIRA PROFESIONAL

No mes de maio irán 1.500 recoñecementos máis. Estudarán abrir un novo prazo para as persoas que non puideron presentar acceder no anterior prazo.

CONCILIACIÓN, FLEXIBILIDADE HORARIA E BOLSA 5%

Retomarán a negociación en canto poidan porque o texto está case pechado pero lles gustaría levalo en paralelo á negociación da segunda actividade.

ACORDO FISP

Envían un novo borrador de acordo do persoal farmacéutico inspector de saúde pública con cambios e explicacións sobre os cambios. Prazo de alegacións ata o mércores 24 as 14:00. O director xeral di que non é un acordo que estea pechado e que aceptaron algunhas alegación sindicais e outra. Gustaríalle que no vindeiro mes se pechara este asunto ao achegar posturas.

MELLORAS EN POLÍTICA SOCIAL

Na reunión co Comité Intercentros xa indicaron que comezaran a negociación cos catro sindicatos (CIG, CCOO, CSIF e UGT) sobre a problemática das condicións laborais e retributivas do persoal de Política Social e a intención de adecuar ás ratios. Haberá aumento de persoal e novas contratacións e nas vindeiras semanas se negociará todo isto.

EQUIPOS DE VALORACIÓN DE DISCAPACIDADES

Ante a preocupación polo incremento de ratios e a publicación do Real Decreto 888/2022 sobre o procedemento para o recoñecemento, declaración y cualificación do grao de discapacidade o director xeral comenta que hai problemas coa aplicación informática que é do Ministerio. Se chegou a falar de que os equipos de valoración fixeran 9 valoracións no inverno e 7 no verán pero que polo de agora quedan en 4.

O 15 de maio de 2023, o Comité Intercentros, e os comités de Política Social, mantivemos a xuntanza solicitada coa Secretaria Xeral Técnica da Consellería de Política Social, á que asistiu o Director Xeral de Función Pública.

Tanto o compañeiro da CIG que ostenta a presidencia do Comité Intercentros como o resto dos membros das outras OOSS nos comités expuxemos as demandas po persoal de Política Social:

  • Actualización das ratios de persoal, completamente desfasadas (son de 1996), á realidade dos centros neste momento.
  • Tipoloxía de usuarios: ingreso nos centros de persoas moi novas con perfís psiquiátricos, cando os centros non están adaptados estruturalmente, nin contan con material, nin existe dotación de persoal con formación axeitada. Todo isto acaba xerando problemas de convivencia co persoal residente que ten outras características completamente diferentes.
  • Necesidade de modificación do decreto de listas para tentar mellorar o funcionamento das coberturas temporais.
  • Compensación do traballo en domingos e festivos, moi importante, pero non o único e fundamental.
  • Escaseza de material cando hai gromos de COVID nos centros. Pagamento dos tres complementos (penosidade, perigosidade e toxicidade) ao persoal de reforzo, e non ao resto de persoal, que traballa nas mesmas condiciona de funcións e quendas.
  • Cronograma da negociación de todas estas cuestións.

Por parte da CIG, expuxemos a maiores cuestións como a idade do persoal, maioritariamente preto da xubilación, número elevado de accidentes laborais, e necesidade de regular unha segunda actividade así como alternativas de xubilación (xubilación parcial, coeficientes redutores, etc..), que poña fin ás adaptacións de posto pola perda da saúde do persoal. Dificultade para a conciliación do persoal da consellería. Ratios insuficientes e dereito de comedor como parte educativa de educadoras en menores.

Función Pública incidiu nos puntos seguintes:

  • A idade do persoal: espera que vaia renovándose coas oposicións e incorporación de xente mais nova.
  • Estudará coa Consellería de Sanidade unha alternativa para as persoas que non se corresponde co perfil de usuarios das residencias de maiores.
  • Incremento de persoal centrado fundamentalmente na conversión en contratos de xornada completa de todos os contratos de xornada inferior (medias xornadas e xornadas de fin de semana) e no aumento nos centros nos que queda unha persoa sóa na quenda de noite, a dúas persoas na quenda.
  • Modificación do decreto de listas, estudando es especificidades de Política Social, e o tema das penalizacións e ofrecer maior estabilidade nas contratacións.
  • Redución da xornada máxima anual, polo aumento de persoal.
  • Estudará un sistema mixto de compensacións do traballo en domingos e festivos que contemple tanto aumento de descanso como de retribucións.
  • Aumento de niveis de carácter retributivo, especialmente para algunhas categorías (médicas, enfermeiras, etc..) que incentiven o traballo na consellería.
  • A respecto do cronograma, contan levar ás mesas de negociación estas cuestiona nas vindeiras semanas para o seu estudo, e tentar chegar a acordos antes do mes de agosto (finais de xuño ou xullo) para incluír na proposta dos orzamentos do 2024 .
  • En relación ao asunto da segunda actividade, isto excede do ámbito de Política Social e haberá que negocialo con carácter xeral para todo o persoal da Xunta de Galiza.

Todas estas medidas incidirán nunha mellora das condicións laborais do persoal de Política Social.

Congratulámonos de que por fin se teñan en conta as demandas do persoal de Política Social, e que se fagan realidade as propostas que melloren as condicións laborais e retributivas, porque É DE XUSTIZA, despois de 11 anos de recortes de persoal e de salario, traballando sempre a mínimos e con menoscabo da nosa saúde.

Pasarían por diante os procesos de libre e de estabilización, malia que as prazas de promoción interna son de ofertas de emprego anteriores

A propaganda política ten consecuencias que o persoal funcionario pode pagar. En xuño convocaron 506 prazas por acceso libre para os corpos xerais que anunciaron aos catro ventos falando de oportunidades de emprego para a cidadanía, etc. Como os prazos son os que son non quedou outra que poñer para este mes de xullo as datas dos exames.

E mentres convocaban xa hai un ano estas prazas das OEP´s de 2020 e 2021 deixaban sen convocar a promoción interna deses mesmos anos e, a maiores, a de 2022, como xa che contamos aquí. Ademais destas tres ofertas sen executar, habería que sumar a promoción interna da OEP de 2023 que a Xunta tampouco quere aprobar.

E agora, cando os exames de libre xa están fixados para este mes de xullo nos din que falaremos da promoción interna... en setembro!!!

Cos ritmos que ten Función Pública iso implica que os exames serán no 2024 e igual a toma de posesión no 2025, cando xa estean resoltos e feitas as tomas de posesión dos procesos de libre e de estabilización de OEP´s posteriores.

Non se pode adiar máis a promoción interna nin castigar ao persoal funcionario de carreira sen oportunidades de promoción. A promoción interna débese negociar no que queda de maio e principios de xuño, e debe publicarse a convocatoria no mes de xuño e fixar os exames para fin de ano, ou en todo caso ten que rematar antes ou simultaneamente cos procesos de libre e estabilización.

Seguimos mantendo que a prelación para optar aos postos de traballo na Xunta deber ser 1º concurso de traslados, 2º promocións anteriores que estean actualmente en destino provisional, 3º persoal de promoción interna e 4º persoal de estabilización e libre.

Tratar de relegar ás persoas que teñen dereito a promocionar, non convocando xa, ou incluso manexando a posibilidade de deixar caducar as ofertas de emprego é síntoma da nefasta xestión e escuros intereses que se manexan en Función Pública.

Lembramos aquí as prazas de corpos xerais que están sen convocar cando as de libre xa teñen data de exame:

 

PROMOCIÓN INTERNA NON CONVOCADA (OEP´s 2020, 2021, 2022)
CORPOS PRAZAS
Corpo superior (subgrupo A1) 50
Corpo de xestión (subgrupo A2) 275
Corpo administrativo (subgrupo C1) 422
Corpo auxiliar (subgrupo C2) 195
TOTAL 942

 

E en breve falaremos tamén das poucas opcións de promoción interna vertical e horizontal de determinadas escalas, así como de desenvolver un novo modelo de promoción interna tendo en conta que ten que ser máis livián promocionar que acceder á condición de persoal funcionario de carreira, algo que aínda que parece lóxico nestes momentos non sucede. 

PROMOCIÓN INTERNA XA!!

O xoves 11 de maio de 2023 tivo lugar unha nova xuntanza da Mesa Xeral de Empregados Públicos, onde se nos deu conta da proposta da RPT de funcionarización do servizo de incendios e se responderon (ou non) ás alegacións das organizacións sindicais. 

Dentro do punto de Rogos e preguntas, o director xeral de Función Pública deu información de: negociación da promoción interna, negociación de segunda actividade, novo decreto de listas de substitución, repesca de funcionarización, proceso selectivo de incendios e da Lei 20/21 (temporalidade). 

RPT DE FUNCIONARIZACIÓN DO SPDCIF

Por parte da CIG as nosas alegacións levan sendo practicamente as mesmas en tódalas RPT de funcionarización. Para nós é mais que evidente que o xeito de realizar todos estes procesos non é o correcto. Onte voltamos a reiterar as seguintes cuestións:

  1. Levar anos e anos sen concurso de traslados coma persoal laboral supón agora tamén unha diminución na liberdade elección. Na práctica quedas “obrigado/a” a funcionarizarte para non quedar sen mobilidade.

  2. Seguimos insistindo en que non ter negociado con carácter previo un acordo de condicións de traballo específico para o persoal do servizo de incendios non fai máis que minguar a seguridade e liberdade á hora de tomar unha decisión. Neste senso non será porque a CIG non leva bastante tempo insistindo en que esta cuestión é básica (nós xa lles presentamos hai tempo unha nova proposta de acordo que rexeitaron). Ademais, é a vía para poder adaptar as condicións de traballo á nova realidade do servizo de incendios. O de que se manteñen as condicións establecidas no V Convenio Colectivo do persoal laboral ata a chegada dun novo acordo está ben como declaración pero na práctica non é así (xa tivemos exemplos noutras consellerías).

  3. Non se explica que haxa diferenzas no complemento de destino dentro da mesma especialidade.

  4. Pedimos unha aclaración de como vai ser o pago da nocturnidade para o persoal funcionarizado do SPIF. A resposta do director xeral foi que: "tal e como viña sendo para o persoal laboral".

  5. Solicitamos a inclusión das prazas do persoal bombeiro forestal xefe/a de brigada como grupo B (tal e como prevé a LEPG). Esta é unha petición reiterada por parte desta organización sindical pero a resposta é a mesma de sempre.

  6. Parécenos axeitado que non haxa complemento de funcionarización.

  7. Preguntamos como queda a situación do persoal laboral fixo en situación de funcionarizarse que se atopa noutra praza en adscrición provisional. A resposta foi que a provisión será con carácter definitivo ou provisional dependendo da situación de partida. Nalgúns casos poderán optar por funcionarizarse en destino definitivo no posto de orixe ou con carácter provisional no que ocupan en adscrición.

ROGOS E PREGUNTAS

En breve se retomará a negociación dun acordo de segunda actividade para o persoal funcionario.

Están a traballar nun novo decreto de listas de substitucións co fin de iniciar canto antes a negociación.

Previsiblemente antes do verán aprobarase unha "repesca" dos procesos de funcionarización para aquelas persoas que non foron na primeira convocatoria.

Abrirase unha negociación das bases da promoción interna nos vindeiros días (non quedou claro se facía referencia a todas as escalas ou só a corpos xerais).

Con respecto aos baremos definitivos dos procesos selectivos do persoal do servizo de incendios contan ter revisadas as alegacións nas próximas semanas.

Na semana do 22 ou na do 29 publicarán previsiblemente as listaxes provisionais de admitidos/as dos procesos selectivos da Lei 20/2021 (temporalidade) con indicación de quen ten que realizar a proba de galego. Esta proba realizaríase antes das datas publicadas para a realización dos exercicios dos procesos selectivos e agruparanse, por nivel de Celga, aos distintos grupos e subgrupo.

O director xeral de Función Pública convocounos a unha xuntanza da Comisión de Persoal que será o martes 16 de maio, para aprobar a modificación da relación de postos de traballo (RPT) referente ao proceso de funcionarización de postos de persoal laboral da Xunta e a súa clasificación en diferentes escalas/especialidades (bombeiro/a forestal xefe/a de brigada, bombeiro/a forestal-condutor/a motobomba, emisorista-vixilante fixo/a, bombeiro/a forestal, e corpo auxiliar de administración xeral).

Se é do teu interese, podes descargala nesta ligazón. Para achegarnos o que consideres, podes contactar coa CIG.

Outras novas recentes

Mércores, 24 Abril 2024

Prazas para elección de destino de auxiliares-C2 e administrativos-C1 (24/04/24)

A Dirección Xeral de Función Pública achegounos a relación de prazas que teñen previsto ofertar ás persoas que superaron os procesos selectivos de C1-corpo administrativo, e C2-corpo auxiliar: descargar. Xunto coa relación de prazas, vai unha explicación da situación das mesmas. O primeiro que salta á vista é o escaso número de prazas ofertadas.
Luns, 15 Abril 2024

O Consorcio ordena facer a programación do período de adaptación... na casa?

A CIG-Autonómica denuncia ante a autoridade laboral a decisión da Xunta e máis do Consorcio de cargar ás traballadoras coas horas de programación sen reducir o horario de atención directa.  O Consorcio impuxo, dentro da xornada de 35 horas semanais, que toda a xornada de traballo fose de atención directa ás crianzas. Esta medida supón un novo atentado contra os servizos...
Venres, 19 Abril 2024

A Xanela (boletín de CIG-Autonómica, abril/2024)

Neste boletín de CIG-Autonómica falamos de: - Concursos de traslados e as 1.100 prazas bloqueadas- Concurso específico- Campaña pola xornada de 35 horas semanais e as semanas de 4 días- Lentitude dos procesos selectivos- Condicións de traballo do persoal non docente de centros de ensino- Como recibir información da CIG-Autonómica.