Inicio
Venres, 23 Mai 2025

Grito de alerta da CIG: as persoas maiores de Taboadela sofren coa “ Política de Recortes” da Xunta de Galiza nas residencias públicas

A neglixencia do Consorcio Galego de Servizos de Igualdade e Benestar co apoio da Xunta de Galiza deixa aos maiores do Fogar Residencial de Taboadela nunha situación límite por falta de persoal, queremos lembrar que soamente hai unha persoa na quenda de noites.

O CAPM de Taboadela, de xestión Pública onde a falta de persoal na quenda de noite está a provocar unha grave desatención dos usuarios/as, especialmente dos grandes dependentes.

O Xerente do CGSIB é máis que coñecedor desta ...


Martes, 20 Mai 2025

Trincando no público: non hai dúas sen tres

A Xunta vai licitar a xestión privada da residencia da Coruña (Eirís) da Fundación Amancio Ortega

A CIG esixe a xestión pública directa das residencias de maiores!

A Xunta volve sacar a concurso para as empresas privadas a xestión dos servizos públicos e licita os servizos de atención de outra máis das residencias de maiores das sete doadas pola Fundación Amancio Ortega. A licitación para a residencia de maiores da Coruña, de 150 prazas, ten unha duración inicial do contrato de dous ...


Xoves, 15 Mai 2025

A CIG concéntrase ante a EGAP para pedir a demisión da actual directora

A CIG vén de manifestarse esta quinta-feira contra a situación crítica da Escola Galega de Administración Pública (EGAP), despois de anos dunha xestión opaca, desgaleguizadora e que ignora as necesidades de actualización permanente de todo o persoal pertencente á Administración Xeral da Xunta de Galiza e entes instrumentais.

A CIG convocou unha mobilización co lema, «POR UNHA EGAP TRANSPARENTE E EN GALEGO», e fíxoo ás portas da conmemoración do Día das Letras Galegas de 2025, pola ...


Martes, 13 Mai 2025

Situación do Teletraballo na nosa Administración: que está a suceder?

O teletraballo é unha modalidade de prestación de servizos que compre manter na nosa Administración, resultado da negociación colectiva na que se acadou o Acordo coa CIG en decembro de 2020. O obxectivo foi substituír ao “teletraballo da Covid” e que tivera a maior vocación de permanencia posible e, deste xeito quedou regulado na Orde do 14 decembro de 2020 pola que se publica o Acordo sobre a prestación de servizos na modalidade de teletraballo na Administración da Comunidade Autónoma de ...


Luns, 12 Mai 2025

Rebaixas nos dereitos de xubilación anticipada do persoal bombeiro forestal

Mediante a modificación do Real Decreto 383/2008 o Goberno pretende reducir os dereitos de xubilación do persoal bombeiro forestal establecendo límites a aplicación dos coeficientes redutores. O proxecto de modificación do Real Decreto 283/2008 pretende rebaixar e escalar os dereitos de xubilación anticipada incluídos na Lei 5/2024, do 8 de novembro, básica de bombeiros forestais. Nesta lei igualábanse os dereitos de xubilación de bombeiros forestais co do resto de bombeiros cuns ...


Luns, 12 Mai 2025

A silandeira homenaxe da EGAP ás cantareiras polo 17M

Un ano despois da inadmisíbel eliminación de tódolos actos conmemorativos do Día das Letras Galegas, a dirección da EGAP segue na súa liña de tentar acalar a lingua e cultura galegas, malia a que, precisamente, un dos motivos da existencia da Escola é a normalización e difusión do galego na Administración pública.

Unha mostra máis de que as persoas responsábeis da Escola Galega de Administración Pública (EGAP) están a rexeitar a lingua e cultura galegas, incumprindo os fins do organismo ...


Luns, 12 Mai 2025

Diñeiro para letrados/as e control político do IGE

A Presidencia da Xunta consumou un incremento retributivo para o seu persoal da escala de letrados/as e un cambio na estrutura para un mellor control político do Instituto Galego de Estatística. Estas medidas foron aprobadas na Comisión de Persoal do xoves 8 de maio de 2025, co voto en contra de CIG, abstención de CCOO e UGT, e voto favorable de CSIF.

Letrados/as

Non cuestionamos que o persoal funcionario da escala de Letrados/as da Presidencia da Xunta, teñan unha alta carga de traballo ...


Venres, 09 Mai 2025

«Por unha EGAP transparente e en Galego». Mobilízate o 15 de maio diante da EGAP!

Compañeira/Compañeiro:

O vindeiro xoves 15 de Maio imos facer unha CONCENTRACIÓN diante do edificio da EGAP en Fontiñas, Compostela.

Co lema «Por unha EGAP transparente e en Galego» esiximos a demisión da directora que, dende que entrou no posto, está a desmontar, literalmente, a institución. Á xa opacidade endémica uniuse o peche da biblioteca, a privatización de cursos, a dedocracia co profesorado, a falla de valoración das enquisas que realiza o alumnado, a baixada da calidade, a ...


Sábado, 03 Mai 2025

A CIG toma as rúas o 1º de Maio para reivindicar traballo, dereitos e soberanía

Milleiros de persoas participaron nas 17 mobilizacións convocadas no Día Internacional da Clase Obreira ao berro de «Galiza contra as guerras!», sendo as principais coordenadas a denuncia e a loita contra as guerras imperialistas e a militarización da sociedade, contra a UE do capital e da extrema dereita e pola defensa dos servizos públicos, dos dereitos laborais e dun proxecto soberano para Galiza.

 92hL-6SE6PM 

A CIG tomou as rúas do país un ano máis na xornada do 1º de Maio, Día ...


Mércores, 30 Abril 2025

Que pasa co permiso parental de 8 semanas?

A Administración da Xunta que segundo o PP "defende as familias", segue sen normalizar o permiso parental de 8 semanas, nin o retribúe nin o concede a todo o persoal que ten dereito.

O permiso parental de 8 semanas para o coidado de fillos e fillas menores de 8 anos foi introducido en xuño do 2023 no Estatuto Básico da Persoa Empregada Pública ante a obriga marcada pola Directiva (UE) 2019/1158.

Se ben polo de agora non é un permiso de ampla solicitude na nosa Administración, está claro ...


Venres, 25 Abril 2025

A Xunta pretende que o persoal de enfermería realice valoracións de Dependencia

Ao longo do día de onte recibimos información de compañeiras das residencias de maiores, rede pública da Xunta de Galiza,  que referían a que nunha das “reunións obrigatorias” que teñen coa dirección, esta lle comunicou ao persoal de enfermería que acababan de recibir unha “información de arriba” conforme a partir de agora debían de facer elas as valoracións de dependencia dos ingresos de emerxencia social que cheguen ao centro sen valorar. No día de hoxe, venres 25 de abril estase a ...


Artigo 17.- Funcións do Consello Reitor.

m) Actuar como órgano de contratación da Axencia.

Engadir “en contratos propios da Lei 30/2007, de 30 de outubro, de Contratos do Sector Público.”

n) Convocar e resolver os procedementos de concesión de axudas e subvencións e, se é o caso, acordar o seu reintegro, así como a incoación e resolución de procedementos sancionadores

Engadir “nesa materia.”. Hai que excluir a potestade sancionadora en relación ao réxime disciplinaria en materia de persoal.

ñ) Celebrar os contratos laborais de duración determinada, logo do informe favorable dos centros directivos competentes en materia de función pública e de orzamentos.

Dado que ten amplas competencias en materia de persoal bótase en falta a paritcipación da parte social.


Artigo 21.- Funcións da Dirección.

k) Exercer a xefatura do persoal da Agadic.

Dada a normativa actual de función pública a xefatura superior do persoal funcionario e laboral da Xunta de Galicia que se integre na axencia non pode corresponder ao Director do ente.

o) Instruír os procedementos sancionadores e os procedementos de concesión de axudas e subvencións.

No exercicio da potestade sancionadora apreciamos un conflito coa normativa actual nos mesmos termos expresados nas alegacións do artigo 17.n). A persoa que ocupe a Dirección non pode arrogarse as competencias que non lle serían propias respecto ao persoal funcionario ou laboral da Xunta de Galicia que conta cun réxime sancionador propio. É desde esta normativa disciplinaria desde a que debe regularse, de xeito transveral, as figuras da persoa que incoa o expediente, así como a que resolve, e non en cada Decreto de creación de cada novo ente, aspecto que dito sexa de paso, tampouco ten moita necesidade de aparecer.

Ten que expresarse na redacción que a potestade sancionadora se refire ás infraccións en materias da súa competencia, pois tal e como está redactado da lugar a interpretacións ambiguas.


Artigo. 28.- Comisión de Control.

A parte da existencia desta comisión coas funcións que lle son propias, insistimos na necesidade que estatutariamente se contemple a existencia dun órgano colexiado de control onde este representada a parte social e que teña como atribucións o estudo, asesoramento, información, control e seguimento en materia de contratos celebrados ao abeiro da Lei 30/2007, de 30 de outubro, de contratos do sector público.

A súa atención focalizaríase nos contratos que pola súa natureza poidan dar lugar a cesións ilegais de traballadores ou a contratos en fraude de lei, e ao mesmo tempo fixar se o obxecto e natureza do contrato non é determinado na duración da obra e servizo e pode considerarse que é un traballo estrutural a desenvolver con persoal laboral e funcionario da Xunta de Galiza. Así mesmo, este órgano colexiado tería que ser informado de calquera asistencia técnica que se desenvolva no AGADIC.


Artigo 31.- Ordenación de postos de traballo.

Neste apartado falta a necesaria referencia á negociación previa.


Artigo 33.- Condicións de traballo e réxime retributivo.

Estamos en contra do concepto retributivo da produtividade mentres non se desenvolva a carreira profesional do persoal funcionario e laboral da Xunta de Galicia. E máis cando este concepto vai ir ligado a un sistema de avaliación e valoración subxectivo e discrecional con respecto ao resto da Administración Autonómica.

Non ten sentido realizar avaliacións do desempeño separadas por entes instrumentais, con criterios diferenciados, senón que está debe estar dentro dun marco de acordo de mínimos. Mentres non se poda garantir un sistema unitario que respecte criterios de transparencia, obxectividade, imparcialidade e non-discriminación, sen menoscabar dos dereitos dos empregados públicos, non estamos a favor da dita valoración.

De todos os xeitos, o propio EBEP establece no seu artigo 20 que lle corresponde ás Administracións públicas determinar os efectos da produtividade e non a cada ente instrumental destas en particular.


Numeración de apartados

En varios artigos que constan de apartados, aparecen numerados coas letras “j” e “k”. Lembrar que no idioma nacional de Galiza non existen ditas letras, polo que deben eliminarse da numeración.